Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ircghost schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:56:
Ik heb ook nog een x55 liggen vanaf volgende week haha! Maar misschien is een flight wheel wel leuker dan een combat stick :p
Mooie yoke staat nog wel op mijn verlanglijstje. Wat voor ervaringen hebben jullie?
Denk dat de PFC "Cessna" wel een beetje kostbaar is, hè?
Afbeeldingslocatie: https://www.flypfc.com/images/sized/images/uploads/Cirrus-Cessna-Yoke-360x360.png

Edit: Voor de duidelijkheid: twee ruggen plus 10kg internationale verzendkosten ga ik er niet aan uitgeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Bacchus op 03-03-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb zelf een tijd de Saitek Pro Flight gehad (met throttle quadrant) die heb ik toen verkocht toen ik de x55 kreeg. Dit deed ik omdat ik veel meer ging vliegen met heli's en combat vliegtuigen (en dan heb je toch extra knopjes nodig).

Het liefst vlieg ik toch wel met een wheel zoals die cessna of de pro flight, maar je kunt niet alles hebben. Wel een belangrijk punt; als je dat koopt heb je eigenlijk ook rudder pedals nodig. De meeste vliegtuigen kun je redelijk vliegen zonder rudder, maar taxieën/ opstijgen en ten slotte landen is zonder rudder toch wel respectievelijk vervelend, lastig en onmogelijk bij harde(re) wind.

Dit is dus al meteen 100eu extra. Maar de ervaring van een wheel tegenover een stick is ook veel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een doodsimpele Logitech Extreme joystick... Kostte iets van 35 euro? Werkt prima! Maar ik heb dan wel ook rudder pedals erbij (Saitek Combat). Ik vind zo'n wheel wel lollig maar het is een groot ding, moet je steeds neerzetten en weghalen en ik vind het ook alleen maar leuk als ik een GA vlieg dat ook echt zo'n wiel heeft. Ik vlieg naast de Cherokee 180 alleen maar in de Aerosoft Airbus 319 en daarvoor is mijn doodsimpele joystick juist weer perfect! Dus zo'n duur wiel koop ik maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit momenteel te kijken naar de logitech extreme 3d pro. Krijgt goede reviews op internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb die inderdaad ook 7 jaar gehad, uiterst tevreden over! Alleen de laatste 2 jaar een rechter rudder die iets minder precies was. Laatst gratis gegeven aan een vriend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:56:
Zit momenteel te kijken naar de logitech extreme 3d pro. Krijgt goede reviews op internet. :)
Voeg daar dan nog maar een goede review van mij aan toe. ;) Die joystick heb ik dus en van de niet al te dure joysticks, is dit een van de betere, zo niet de beste. Throttle werkt prima, genoeg knoppen voor de basisdingen en zelfs, mocht je dat handig vinden, een 'ruddertwist' (je kan de stick gedeeltelijk om z'n as draaien als rudder: niet ideaal maar toch handig en beter dan rudder bedienen met toetsen).

Mocht je 'm kopen en Windows 7 of 8 hebben: geen drivers of zooi van Logitech installeren. Inpluggen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:21
Ik heb van Ircghost de Saitek yoke en throttle overgenomen. Nog maar 1x gebruikt omdat het niet goed aan mijn bureau past :X Nog altijd een keer wat aan doen eigenlijk.

Mijn ervaring ermee tot nu toe is dat het gigantisch wennen is, zeker als je tot die tijd altijd met toetsenbord gevlogen hebt. Het is wel erg cool :) Force feedback was misschien fijn geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door FastFred op 03-03-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Hier nog een Extreme 3d Pro-gebruiker. Bevalt prima! Ik vind die rudder juist heerlijk met de twist, redelijk precies te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik gebruik een x55 super ding ! wel de buttons en axis lopen via fsuipc en fs-linda :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan loop ik hopeloos achter ;) Ik heb nog een Microsoft Sidewinder 2

Afbeeldingslocatie: http://api.ning.com/files/mv5JZPbNaUZ6NnEdRdAgU6p6pUCcGX4mDUGHAb9k10*Yfq8*wsa9fxd4y06q5nK1Cf*6Kewhvr2K7BtNk3RHxs6nHTbxChVX/MicrosoftSidewinder.jpg

Does the job, throttle werkt prima en de rudder is ook goed te besturen. Voor de rest (gear, flaps, MCP, etc.) doe ik eigenlijk alles met het toetsenbord. De knoppen aan de linkerkant zijn namelijk een beetje gaar. Verder doet ie prima!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Die Logitech Extreme 3D Pro heb ik op het moment inderdaad, al jaren eigenlijk. Ik heb toentertijd expliciet gekozen voor iets zonder force feedback omdat dat imho niet veel toevoegt anders dan een hogere prijs.
Over de analoge assen heb ik niets te klagen, twist-rudder werkt best goed en intuïtief. Inderdaad geen extra drivers nodig: FSX en P3D configureren alle vier de assen automatisch. De knoppen op de stick zelf doen het bij mij ook prima. Ik heb wel wat kritiek op de knoppen in de basis: Met name de 8/10/12, het dichtst bij de stick zelf, klemmen bij mij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ik zit te denken aan een buttkicker gamer 2 voor wat force feedback tijdens het vliegen .. schijnt best goed te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort maar even een extreme 3d pro scoren dan. Bedankt mannen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
Extreme 3D Pro gebruiker hier.... Tenminste, dat was ik :X

Ding doet bijna niks meer, inputs vliegen alle kanten op :')

Is al bijna 10 jaar oud though, wat dat betreft heeft hij goede dienst geleverd

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Extreme 3D Pro nu EXACT 6 jaar en ik gebruik 'm zeer regelmatig (de laatste paar jaar is vliegen zowat het enige wat ik doe op de PC): hij werkt nog als nieuw en ziet er ook als nieuw uit. Maar goed, uiteindelijk gaat alles kapot, natuurlijk. Maar groot kans dat als deze kapot gaat, ik gewoon weer dezelfde koop.

Het feit dat dit ding al zolang op de markt is én nog steeds populair is ook, zegt genoeg, denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:15:
Extreme 3D Pro gebruiker hier.... Tenminste, dat was ik :X

Ding doet bijna niks meer, inputs vliegen alle kanten op :')

Is al bijna 10 jaar oud though, wat dat betreft heeft hij goede dienst geleverd
Achja €30-40 afgeschreven over 10 jaar, waar hebben we het over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
SanderTje! schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:34:
Dan loop ik hopeloos achter ;) Ik heb nog een Microsoft Sidewinder 2
Die heb ik ook nog :) Hij is zo lekker vloeiend. Ik heb laatste de Saitek X55 gekocht, en dan vooral vanwege de throttles etc. Maar de joystick is lang niet zo vloeiend als de Sidewinder 2/Sidewinder Force Feedback 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
pmdg gaat zo te zien ook vliegtuigen voor X-Plane uitbrengen: http://forum.avsim.net/topic/463714-03mar15-pmdgs-first-product-for-xplane/#entry3191394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Achja €30-40 afgeschreven over 10 jaar, waar hebben we het over. :P
Dat is €4 per jaar! Eén cent per dag!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEHEHE Eindelijk wat nieuws over de DC-6 Ik zit niet te wachten op weer een Boeing of ze moeten met een goede 707/727 addon komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zou nog wel graag officieel de j4100 of 737 voor p3d zien. De laatste is natuurlijk al eens gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
die laatste komt ook zsm einde deze week of begin volgende week

de steam versie van de 737ngx komt morgen uit denken ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Njay schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:20:

Ik hoop zo snel mogelijk. De creditcard ligt al klaar voor de 737NGX voor P3D.

Daarna is hét moment om FSX te deinstalleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Njay schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:20:

Wow zo snel had ik het niet verwacht haha! Snel maar even de nieuwe ssd aanschaffen voor de nieuwe install van p3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Yep... kan niet wachten :D ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Mooi, ik heb de T7 overgeslagen voor P3D maar de 737NGX wil ik wel hebben.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik krijg Prepar3d maar niet goed lopen op mijn systeem. Dit in tegenstelling tot mijn tweaked FSX installatie die als een zonnetje draait! Wat zijn jullie ervaringen?

systeem: i950 @ 4200, 570, 6 Gig, 1920*1200 (ok, niet het beste systeem meer)
FSX
tweaks: bufferpools=0, himem fix, affinitymask 14, 30 fps locked, nVidia inspector 8xs, 2x sgss, vs 1/2 refresh rate. DX9
Zie er super mooi uit en draait stabiel

P3D (2.5): default medium/high install, geen tweaks. Wat ik ook doe, het is 1 groot blur, shimmering en stotter festijn. 25 fps red ik wel maar vloeiend, ho maar.

Iemand tips?
Wil toch wel eens over naar P3D, die cockpit schaduwen alleen al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Was het niet zo dat 2.5 weer wat minder goed liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Probeer dit maar met unlimited fps optie aan

Open Prepar3D.cfg > CTRL + F > Search [Main] > Copy FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.01 > Paste any within [Main] and [PANELS].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Volgens mij zijn het juist de verschillende schaduwen (en dan mn die in de virtuele cockpit met z'n honderden uitstekende knopjes) die nogal een flinke fps-hit kunnen geven in P3D. Daarnaast is er nogal wat oudere niet-P3D-specifieke third-party software, simobjects en scenery dus, die op zich wel werkt maar een flink negatief effect op performance heeft.

Mijn ervaring is dat je ook enige fps kunt winnen door een externe fps-limiter in te stellen ipv de P3D interne limiter.
Kijk misschien met wat diagnostische tooltjes (process explorer, afterburner) eens waar jouw knelpunten zitten. Goeie kans dat je CPU-gelimiteerd bent en daar dus je performance moet zoeken.

Lees ik nu trouwens goed dat je in FSX meer dan de helft van je cores (4 cores x 2 hyperthreading toch?) uit hebt geschakeld? Een 14-mask komt neer op 0000 1110? Gaat FSX zo slecht om met HT dat dat negatief voor je werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

69.99 tijdelijk! Wie gaat het aanschaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ircghost schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:05:
Al gedaan! :)

Heeft iemand al ontdekt wat die 'extra' is die PMDG heeft verstopt in het Operations Center?

Nu FSX deinstalleren, P3D reinstallen (vanwege v2.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ook al gekocht :) ... alleen nog aan et werk helaasch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ga echt niet nog een keer zo'n klap geld neertellen voor een kist die ik al heb... Blijf voorlopig wel even bij FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:45
Ircghost schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:05:
Gelijk gekocht :9~ , helaas ook nog aan het werk maar vanavond direct een vluchtje maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sla 'm over. Behalve dat ik het belachelijk vindt dat je 'm compleet opnieuw moet kopen }:O , is de Aerosoft Airbus gewoon meer mijn ding, zowel wat het vliegtuig zelf betreft als de simulatie. Alle extra 'hardcore sim dingen' die PMDG biedt, gebruik ik toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik sla ook over. Ik ga niet wat nu bijna 100 EURO is uitgeven voor NGX en expansion. Trouwens de FSX versie werkt prima in P3D met gebruik van Migration tool, dus dan betaal je 70 euro voor een weather radar....ieder zijn ding.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
Dank voor de tips allemaal mbt performance P3D. Heb het nu redelijk smooth lopen alleen ieder vliegtuig met een glass cockpit is onbruikbaar vanwege fps drop van 30>12-15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
Poseidon!

Blijft toch een soort eerste liefde ofoz, die NGX.
Met de 737 'leren vliegen' in fs2002 destijds, de Dreamteam 737 classic geloof ik.
Toen de NG in fs9.

Blijft een topkist eigenlijk he?!
SanderTje! schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:17:
[...]

Al gedaan! :)

Heeft iemand al ontdekt wat die 'extra' is die PMDG heeft verstopt in het Operations Center?

Nu FSX deinstalleren, P3D reinstallen (vanwege v2.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Spitfire123 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:08:
Dank voor de tips allemaal mbt performance P3D. Heb het nu redelijk smooth lopen alleen ieder vliegtuig met een glass cockpit is onbruikbaar vanwege fps drop van 30>12-15.
fps unlimited? mijn advies gevolgd met die prepar3d.cfg file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De glass cockpit-performance is best een brede uitdaging. Het zou mooi zijn als LM die zijn eigen thread kan geven, dat zou zomaar een hoop fps kunnen schelen voor heel veel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire123 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:30:
Poseidon!

Blijft toch een soort eerste liefde ofoz, die NGX.
Met de 737 'leren vliegen' in fs2002 destijds, de Dreamteam 737 classic geloof ik.
Toen de NG in fs9.

[...]
Dreamteam 737, puur sentiment. Grijs gevlogen dat ding. Met die bizar grote FMC :+ (http://www.avsim.com/pages/1201/b_york_df737/8.jpg), en de legendarische passangers view (http://www.avsim.com/pages/1201/b_york_df737/17.jpg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
Idd sentiment! Ik vergeet nooit meer mijn eerste vluchtje eham-egll, stunned!!!
En daarna natuurlijk de PIC 767, autoland op kbos, wauw!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:35:
[...]

Dreamteam 737, puur sentiment. Grijs gevlogen dat ding. Met die bizar grote FMC :+ (http://www.avsim.com/pages/1201/b_york_df737/8.jpg), en de legendarische passangers view (http://www.avsim.com/pages/1201/b_york_df737/17.jpg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga het misschien nog wel kopen ook, toch wel de leukste kist die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Njay schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:08:
Probeer dit maar met unlimited fps optie aan

Open Prepar3D.cfg > CTRL + F > Search [Main] > Copy FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.01 > Paste any within [Main] and [PANELS].
Gisteren even wat met Prepar3D + 737NGX gespeeld. Ik kan nog niet helemaal wennen aan hoe P3D grafisch werkt. Met de NGX heb ik nog maar 20 fps in de VC, relatief weinig. Deze fix heb ik net ook toegepast, nog niet getest.

Meer info over performance tuning, waaronder deze:
http://www.prepar3d.com/S...ormance/tuning_guide.html

Over de fix die Njay noemde:
"This setting, which defaults to a value of .33 (33%), defines the percentage of each frame that is devoted to loading scenery. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Inmiddels aardig wat getweaked (althans, dat gevoel heb ik :P ) en het is nu wel echt veel beter dan FSX!

Ik heb in de FMC van de NGX de FPS voor de schermen in de VC verlaagd naar 10 (stond op 15). Dat scheelde 5 FPS op het totaal in de VC view. De FPS heb ik gelimiteerd op 40, in de VC heb ik ongeveer 28-30, buiten het toestel altijd 40. Tevreden zo :)

Vanmiddag heb ik de nieuwste AIRAC cycle geinstalleerd en nu is het weer ready to fly!

Wie heeft er hier ervaring met iPad apps die samenwerken met P3D? Ik zou het wel fijn vinden om flight following (met zo'n kaart) te kunnen doen en informatie over bakens op te kunnen zoeken zoals ze zijn in P3D. Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:44:
Inmiddels aardig wat getweaked (althans, dat gevoel heb ik :P ) en het is nu wel echt veel beter dan FSX!

Ik heb in de FMC van de NGX de FPS voor de schermen in de VC verlaagd naar 10 (stond op 15). Dat scheelde 5 FPS op het totaal in de VC view. De FPS heb ik gelimiteerd op 40, in de VC heb ik ongeveer 28-30, buiten het toestel altijd 40. Tevreden zo :)

Vanmiddag heb ik de nieuwste AIRAC cycle geinstalleerd en nu is het weer ready to fly!

Wie heeft er hier ervaring met iPad apps die samenwerken met P3D? Ik zou het wel fijn vinden om flight following (met zo'n kaart) te kunnen doen en informatie over bakens op te kunnen zoeken zoals ze zijn in P3D. Ben zeer benieuwd!
Virtual CDU voor 737 en 777 helaas wel 20 euro per stuk. EFB gebruik ik van Aivlasoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:58:
[...]

Virtual CDU voor 737 en 777 helaas wel 20 euro per stuk. EFB gebruik ik van Aivlasoft
Dankjewel! EFB ga ik nog even bekijken, ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
SanderTje! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:44:

Zou je je specifieke tweaks willen delen? Ik zit ook nog te stoeien om P3D soepel te laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
TranceSetter schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:14:
[...]

Zou je je specifieke tweaks willen delen? Ik zit ook nog te stoeien om P3D soepel te laten lopen :)
Tuurlijk! Maar achteraf erop terugkijkend heb ik eigenlijk niet heel erg veel getweaked. De 2 belangrijkste fixes zijn die van Njay en de FPS terugschroeven van PMDG in de FMC. FXAA staat op Aan, en MSAA heb ik op 2 samples staan. Ik probeerde eerst nog een custom resolution toe te voegen in Prepar3d.cfg, maar die werd direct overschreven toen ik in P3D nog wat settings aanpaste. :+

Hier wat screens (net als vroeger O-) ):

Kort vluchtje vanavond: Low and slow over the Alps
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_040.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_042.jpg

Nieuwe KLM livery:
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_024.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_027.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_029.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_031.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/20150309_036.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wel heuheule mooie screenshots.. zou er bijna jaloers op worden en de kriebels krijgen om weer te gaan simmen. Maar eh.. KLM heeft wel een pietsie afgekeken qua livery lijkt wel...
Afbeeldingslocatie: http://www.arke.nl/content/marketing/nl-NL/images/landingpages/dreamlinercuracao/bg1.jpg

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik ben ongeveer 35 minuten bezig het toestel van cold naar werkend te krijgen :P met een mooie checklist op mijn buro :P

kan idd sneller... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Tijgert schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 01:00:
Wel heuheule mooie screenshots.. zou er bijna jaloers op worden en de kriebels krijgen om weer te gaan simmen. Maar eh.. KLM heeft wel een pietsie afgekeken qua livery lijkt wel...
[afbeelding]
Dat wel! Maar ik geef ze geen ongelijk in dit geval. Iets met beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
SanderTje! schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:27:
[...]

Dat wel! Maar ik geef ze geen ongelijk in dit geval. Iets met beter goed gejat dan slecht bedacht ;)
Imo heeft KLM het veel beter aangepakt. Ik vind die Arke maar raar uitzien. En je zou ook kunnen zeggen dat Arke het heeft afgekeken van Boeing, want die hebben zelf ook zo'n sierlijke lijnen in hun livery zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
Precies, KLM is mooier, verfijnder. (gesproken door een KLM'er ;) :P )
Maar eigenlijk allemaal van de Boeing demonstrator livery gejat.
TranceSetter schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:34:
[...]

Imo heeft KLM het veel beter aangepakt. Ik vind die Arke maar raar uitzien. En je zou ook kunnen zeggen dat Arke het heeft afgekeken van Boeing, want die hebben zelf ook zo'n sierlijke lijnen in hun livery zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik ben ook de tutorials over PMDG 777 en FMC aan het volgen, alleen een ding snap ik niet bij deze route, het instellen, of het begin beter.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/7d05e6f92649e6ead2cbe09d8c4a38cc.png

Met wat moet ik nou beginnen? Stebbil is eerste wat je invoert dus rechts, maar wat moet je mee beginnen, SID > TEBLI of LDZA > TEBLI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
LDZA is je Airport, net als op het einde LGAV je airport is. Deze voer je in je route page 1 waar hij vraagt voor origin en destination airports. (waar je ook je vluchtnummer kan ingeven).

als je dan op next klikt, dan zie je LDZA al staan en kun je TEBLI op LSK 1R ingeven. Daarna geef je KOMAR in op LSK 2R, etc.

Je hebt nog snellere opties, maar probeer dit maar eens eerst. Je kan namelijk ook de routes gebruiken op de linker select keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Vedrano schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:49:
Ik ben ook de tutorials over PMDG 777 en FMC aan het volgen, alleen een ding snap ik niet bij deze route, het instellen, of het begin beter.

[afbeelding]

Met wat moet ik nou beginnen? Stebbil is eerste wat je invoert dus rechts, maar wat moet je mee beginnen, SID > TEBLI of LDZA > TEBLI ?
Edit; ik zie nu het 'goede' vluchtplan staan (met airways), die had je dus gelukkig al :+

[ Voor 17% gewijzigd door SanderTje! op 13-03-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Owww ja.. volgens mij heb ik het nu wel door ja :)
Ik volg namelijk deze tutorial, en enige waar ik op faal nu is in het begin, waar die zegt dubbel klik op .. om set initial pos automatisch in te vullen. In zijn filmpje zijn het lege blokken en word het automatisch gecopieerd, bij mijn vliegtuig staat de text 'set initial pos' al daar waar zijn lege blokjes staan en vult die het dus niet automatisch aan.

YouTube: PMDG 777 Flight Plan (Tutorial ) 2013

[ Voor 96% gewijzigd door FSXnoob op 13-03-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Vedrano schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:57:
Owww ja.. volgens mij heb ik het nu wel door ja :)
Ik volg namelijk deze tutorial, en enige waar ik op faal nu is in het begin, waar die zegt dubbel klik op .. om set initial pos automatisch in te vullen. In zijn filmpje zijn het lege blokken en word het automatisch gecopieerd, bij mijn vliegtuig staat de text 'set initial pos' al daar waar zijn lege blokjes staan en vult die het dus niet automatisch aan.

YouTube: PMDG 777 Flight Plan (Tutorial ) 2013
Yep, de initial position voer je in op de FMC nadat je IRS aligned is. Op de NGX haal ik deze altijd van de 'Next page' op de Initial Reference page, daar staat de GPS positie. Scheelt een hoop getyp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Zo, interessante tweak net gevonden voor Prepar3D wanneer je vliegtuigen gebruikt met een complexe cockpit, zoals PMDG-toestellen. Dit scheelt bij mij ongeveer 10 fps!

De setting die je in Prepar3D.cfg hiervoor moet aanpassen:
OPTIMIZE_PARTS=1

Mijn test met P3D, PMDG 737NGX on airport LOWW, default scenery, 40 fps limited:
OPTIMIZE_PARTS_1 = 40 fps
OPTIMIZE_PARTS_0 = ~30 fps

Credits aan Royal Dutch Virtual en http://forum.avsim.net/topic/464695-optimize-parts1

[ Voor 2% gewijzigd door SanderTje! op 15-03-2015 20:44 . Reden: Belangrijke typo gefixed ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou haast PMDG gaan vliegen om voordeel te hebben van die tweak... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
SanderTje! schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:41:
Zo, interessante tweak net gevonden voor Prepar3D wanneer je vliegtuigen gebruikt met een complexe cockpit, zoals PMDG-toestellen. Dit scheelt bij mij ongeveer 10 fps!

De setting die je in Prepar3D.cfg hiervoor moet aanpassen:
OPTIMIZE_PARTS=1
Heb je de OPTIMIZE_DENSE_CLOUDS die ik elders ook wel eens ben tegengekomen ook geprobeerd? Wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bacchus schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:14:
[...]

Heb je de OPTIMIZE_DENSE_CLOUDS die ik elders ook wel eens ben tegengekomen ook geprobeerd? Wat zijn je ervaringen?
Die heb ik nog niet geprobeerd.

Heb net een vlucht voltooid, maar zal er van de week nog even naar kijken. OPTIMIZE_PARTS is in ieder geval erg fijn om op '1' te hebben, ik kan nu weer gewoon met 40 fps rondkijken in de cockpit. Meer zou nog beter zijn natuurlijk, maar ik ben dik tevreden zo :*)

Inmiddels is er ook uitleg over wat deze fix doet: http://www.prepar3d.com/f...t-does-it-do/#post-102880
Van het forum, gepost door Kevin Cartrette, Prepar3D Graphics Software Engineer
This attempts to optimize multiple parts of a model by combining them into fewer meshes if possible. If you have a complex model that is not already optimized to reduce draw calls etc, this will attempt to do that for you. There is some overhead to this, as it happens at runtime when the model is being loaded and ideally the model would already be optimized before runtime. This only happens for FSX Models, and not older model types.

[ Voor 28% gewijzigd door SanderTje! op 15-03-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden: PMDG heeft een beetje rommelwerk afgeleverd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bacchus schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:14:
[...]

Dit kan hele lelijke wolkendekken opleveren. Ik heb het in 2.3 eens getest geloof ik. Het deed weinig voor mij, behalve bij hele hoge AA in vele lagen bewolking. En dus een visueel effect dat mij niet beviel.
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:54:
Met andere woorden: PMDG heeft een beetje rommelwerk afgeleverd. ;)
Waarschijnlijk wel ja. Alle respect voor hun system modeling, maar hun 3D modellen laten nog wel eens te wensen over. Ik herinner me dat ik op bepaalde plaatsen in de NGX cockpit gewoon door het model kon kijken bijvoorbeeld.

Maar om alle opties open te houden, het kan ook dat deze functie modellen samenvoegt die niet samen horen, maar dat het nog niet vreemd gedrag op heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Contrails blijven toch echt een musthave op FSX =]

[ Voor 59% gewijzigd door FSXnoob op 21-03-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 01:00:
[afbeelding]
het is de dreamliner schema ...
kost minder verf en minder gewicht ;)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vedrano schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:55:
Contrails blijven toch echt een musthave op FSX =]
Niet als je net als ik altijd in de cockpit blijft tijdens het vliegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Propane schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:48:
[...]
Ik herinner me dat ik op bepaalde plaatsen in de NGX cockpit gewoon door het model kon kijken bijvoorbeeld.
Geen idee waar je het over hebt, nog nooit last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Langs de randen van de PFD en ND zaten gewoon gaten in de mesh. Ja, echt waar ;). Waarschijnlijk in een van de service packs gefixed of zo, maar er zijn in ieder geval ontwikkelaars die de 3D modellen beter voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb een tijdje het internet niet gechecked. Nu zie ik dat de 737 en 777 van PMDG beschikbaar zijn voor P3D. Ik heb ingelogd bij PMDG en hoopte eigenlijk op een omzetting van de FSX versie naar P3D. Of een 50% korting omdat ik de FSX versies al heb of iets anders leuks...

Tot mijn grote verbazing is het een kwestie van slikken en dokken. Gewoon betalen met je mars... 135 euro voor de T7, min de korting nog dacht ik zo 89 euro .... weer....

Zijn er andere simmers die dit ook op z'n minst vreemd vinden? Ik bedoel, betaal graag voor een goed pakket maar ik krijg, ik dus, het idee dat ze echt het onderste uit de kan willen halen door je weer de volle mep te laten betalen voor het product.
Klantvriendelijk zou zijn geweest dat ze de FSX versie zouden hebben omgezet naar de P3D versie, met bijbetaling. Of een andere optie....

Hebben eerdere FSX kopers hier gewoon de P3D versie betaald en zijn daar verder content mee, dus de volle mep weer betalen? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Je ziet niets over het hoofd, je wordt gewoon uitgemelkt voor hetzelfde product. Gelukkig werkt de Estonia Migration Tool voor de NGX en is er de oude 747 voor long haul plezier ;).

Of als je echt een T7 wil hebben is er de Captain Sim versie die best redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:14:
Je ziet niets over het hoofd, je wordt gewoon uitgemelkt voor hetzelfde product. Gelukkig werkt de Estonia Migration Tool voor de NGX en is er de oude 747 voor long haul plezier ;).

Of als je echt een T7 wil hebben is er de Captain Sim versie die best redelijk is.
Vind het wel een interessante discussie!

Klantvriendelijk is het allerminst - helemaal mee eens! Maar ik ben wel benieuwd hoeveel omzet PMDG nou maakt en hoeveel kosten ze maken om het op de markt te krijgen. Ik bedoel maar te zeggen dat de P3D/FSX community wel leeft, maar het is niet enorm groot. Als bedrijf moet je toch een klein beetje winst maken om ervoor te kunnen zorgen dat je producten goed zijn? Maar ik zeg het nog maar een keer om niet de verkeerde indruk te wekken; de volle mep betalen als je al de FSX versie hebt, is beschamend.

De 737NGX voor P3D heb ik gekocht op de dag dat het uitkwam, maar de 777 sla ik over. Vind het te weinig toevoegen voor de best wel hoge prijs die je ervoor betaalt. De VA waarvoor ik vlieg biedt ook alleen maar long haul vluchten met de 777, want short haul met een 777 is erg onrealistisch voor KLM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Volgens mij is het probleem dat PMDG in de VS zit en zichzelf moet indekken voor rechtszaken. Omdat de EULA voor P3D verschilt van FSX wat betreft het doel/gebruik van de software, moesten zij eerst weer rond de tafel met Boeing voor een licentie deal. Extra kosten, doorschuiven op de gebruiker. Helaas ook op de gebruiker buiten de VS voor wie de EULA's niets betekenen en geen enkele legale waarde hebben :).

Kortom, alles wat je extra voor een P3D versie moet betalen komt hoogstwaarschijnlijk neer op 'legal costs' met een heel klein beetje voor het aanpassen van de installer :P.

Dan blijft het vraag en aanbod, als je per se die kist wilt hebben zal je dat geld neer moeten leggen. Maar ik vind het ronduit belachelijk, en snap het helemaal niet voor de NGX... Die werkte al 100% met P3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Zo eindelijk mijn mcp binnen hier een kleine video:

Prepar3d v2.5 met Active Sky Next & PMDG 737NGX

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FWdj5_SWi4w]

[ Voor 48% gewijzigd door Njay op 03-04-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Erg gaaf! Have fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Thx er komen nog 2 usb monitors bij voor de eicas etc... dan nog een landing gear iets en hoef ik de VC helemaal niet meer te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Propane schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:55:
Volgens mij is het probleem dat PMDG in de VS zit en zichzelf moet indekken voor rechtszaken. Omdat de EULA voor P3D verschilt van FSX wat betreft het doel/gebruik van de software, moesten zij eerst weer rond de tafel met Boeing voor een licentie deal. Extra kosten, doorschuiven op de gebruiker. Helaas ook op de gebruiker buiten de VS voor wie de EULA's niets betekenen en geen enkele legale waarde hebben :).

Kortom, alles wat je extra voor een P3D versie moet betalen komt hoogstwaarschijnlijk neer op 'legal costs' met een heel klein beetje voor het aanpassen van de installer :P.

Dan blijft het vraag en aanbod, als je per se die kist wilt hebben zal je dat geld neer moeten leggen. Maar ik vind het ronduit belachelijk, en snap het helemaal niet voor de NGX... Die werkte al 100% met P3D.
Er zijn toch ook dual installers van orbx en cap sim en A2A voor FSX/P3D? Zag ik hier en daar als tegen argument verschijnen....

Ow mooi dan ga ik de NGX eerst met Estonia gebruiken in P3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Oban606 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:52:
[...]

Er zijn toch ook dual installers van orbx en cap sim en A2A voor FSX/P3D? Zag ik hier en daar als tegen argument verschijnen...
Orbx, A2A en Captain Sim hebben allemaal geen licentie deals met een bedrijf als Boeing, die van alle kanten juridisch gedekt wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Paar dagen geleden heb ik FSX op Steam gekocht tijdens de aanbieding. Voorheen heb ik de demo versie wel eens met muis en toetsenbord gespeeld, maar ik zou nu graag een joystick willen hebben. Nu heeft een vriend van mij de Logitech Extreme 3D Pro, die ik best prima vind. Kun je ook weer gebruiken in andere games. Heeft er iemand een aanrader voor +/- 50 euro?

Zie: https://tweakers.net/cate...FWWmKNkFa1kaG5prBRbW1sLAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Njay schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:14:
Thx er komen nog 2 usb monitors bij voor de eicas etc... dan nog een landing gear iets en hoef ik de VC helemaal niet meer te gebruiken :)
Oh my... Dat is me toch een partijtje gaaf! Ik wou dat ik er tijd voor had...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjeeNL schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:31:
Paar dagen geleden heb ik FSX op Steam gekocht tijdens de aanbieding. Voorheen heb ik de demo versie wel eens met muis en toetsenbord gespeeld, maar ik zou nu graag een joystick willen hebben. Nu heeft een vriend van mij de Logitech Extreme 3D Pro, die ik best prima vind. Kun je ook weer gebruiken in andere games. Heeft er iemand een aanrader voor +/- 50 euro?

De meesten hier zullen ook die Logitech aanraden. In deze prijsklasse een prima joystick. Ik heb 'm zelf ook al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
JPtjeeNL schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:31:

Prima stick inderdaad, al heb ik een exemplaar met soms wat "plakkerige" knoppen in de basis, zeg maar de #8/#10/#12. Eerstvolgend betere zou ik de Saitek Pro Yoke noemen voor meer dan de dubbele prijs. Voor minder geld krijg je imho alleen maar rotzooi. Als je vooral jagers wil vliegen, is een HOTAS misschien leuker maar daar ben ik niet zo bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Als je een nette tweedehands kunt vinden is de Logitech G940 beste prijs/kwaliteit denk ik. HOTAS, Dual Throttle en rudder pedals, kortom een compleet pakket. Ik heb de mijne een tijd terug gekocht voor de prijs van zo'n Saitek Yoke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Tom Allensworth, oprichter van AVSIM, is overleden. Niet iedereen is het altijd eens geweest met hem, mijzelf inclusief, maar hij heeft wel veel betekend voor de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! :) Ga toch voor die Logitech Extreme 3D Pro. Hoop dat dat goed met Windows 10 blijft werken. Logitech kennende wel. Vind het andere nog net iets te prijzig, gezien ik nog niet zo lang FSX speel. Deze joystick kan ik ook in Battlefield 4 gebruiken. :) Ik heb 3 schermen (U2312HM) voor Eyefinity op 5760x1080, maar merk dat veel niet geoptimaliseerd is voor zo'n resolutie. Had verwacht dat dat bij de Steam editie verbeterd zou zijn. Panelen worden bijvoorbeeld uitgerekt en zijn (correct me if I'm wrong) alleen per toestel aan te passen. Iemand die hier goede tips voor heeft? Ben al wat aan het Googlen geslagen, vandaar mijn bovenstaande conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
JPtjeeNL schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:23:
Bedankt voor de reacties! :) Ga toch voor die Logitech Extreme 3D Pro. Hoop dat dat goed met Windows 10 blijft werken. Logitech kennende wel.
Goede keuze. Deze joystick heeft geen speciale driver nodig en werkt dus inderdaad gewoon in Win10.
Ik heb 3 schermen (U2312HM) voor Eyefinity op 5760x1080, maar merk dat veel niet geoptimaliseerd is voor zo'n resolutie. Had verwacht dat dat bij de Steam editie verbeterd zou zijn. Panelen worden bijvoorbeeld uitgerekt en zijn (correct me if I'm wrong) alleen per toestel aan te passen. Iemand die hier goede tips voor heeft? Ben al wat aan het Googlen geslagen, vandaar mijn bovenstaande conclusie.
Virtual cockpit gebruiken? Zeker icm TrackIR/OpenTrack/FaceTrackNoIR werkt dat heel behoorlijk. Persoonlijk gebruik ik maar één van mijn twee schermen voor VC, het andere is voor referentiemateriaal, charts, chat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Tijgert schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:48:
[...]

Oh my... Dat is me toch een partijtje gaaf! Ik wou dat ik er tijd voor had...
thx ik ga niet een hele cockpit bouwen maar er komt op mijn desktop nog een houder voor NAV, Landing gear en wat 737 gauges zoals flaps en duct pressure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bacchus schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:56:
[...]

Goede keuze. Deze joystick heeft geen speciale driver nodig en werkt dus inderdaad gewoon in Win10.

[...]

Virtual cockpit gebruiken? Zeker icm TrackIR/OpenTrack/FaceTrackNoIR werkt dat heel behoorlijk. Persoonlijk gebruik ik maar één van mijn twee schermen voor VC, het andere is voor referentiemateriaal, charts, chat etc.
Ja dat werkt prima inderdaad, alleen niet als je bijvoorbeeld je GPS opent. :) Die is bij mij volledig over de breedte uitgesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Njay schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:18:
Zo eindelijk mijn mcp binnen hier een kleine video:

Prepar3d v2.5 met Active Sky Next & PMDG 737NGX

[video]
Mooie opstelling. Maar waarom switch je eigenlijk van view met behulp van de rechter muisknop? Je kunt toch veel makkelijker je toetsenbord gebruiken of knoppen op joystick toewijzen?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Reinhard schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:01:
[...]

Mooie opstelling. Maar waarom switch je eigenlijk van view met behulp van de rechter muisknop? Je kunt toch veel makkelijker je toetsenbord gebruiken of knoppen op joystick toewijzen?
Yep je hebt gelijk was een snelle showcase... uiteindelijk als ik meer uitbreidingen heb voor mijn setup zal mijn monitor alleen te zien zijn als voorruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/5c160033069c546e45c37b1109d0f2d6.jpg

X-Plane

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een toolbar waarbij je kan switchen tussen de panels en de schermen in fsx ? Heb vandaag zoiets gezien in een youtube video, maar zoek me rot maar kan hem niet vinden.

De video staat hier: YouTube: How to Start-up your PMDG 747 De toolbar hangt onder de fsx menu bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort toolbars zijn altijd onderdeel van het addon vliegtuig. Er bestaat naar mijn weten geen universele toolbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nog wat test video's inmiddels mijn laatste usb monitor connected

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VXaBvAC_wJI]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AB05tE920g4]

[ Voor 23% gewijzigd door Njay op 14-04-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
MCP Combo 2: Ik krijg hem niet meer aan de praat in Prepar 3D 2.5. In Linda wordt hij braaf gezien, maar wanneer ik een vlucht opstart wordt de Combo niet herkend. Hebben meer mensen dit probleem?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
koppeling met fspcui wel werkend?

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste