Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Afgelopen tijd wat aan het stoeien geweest met P3D. M'n NGX deed het niet. Opnieuw aanschaffen, ik weet het niet hoor....Heb van alles geprobeerd maar kreeg het niet lekker aan de gang, altijd wel iets wat niet werkt bla bla.... Anyway...Ik begrijp dat P3D toch het nieuwste is en beter is dan de rest, althans dat dacht ik ...Nu twijfel ik toch wel een beetje..

Ik wist dat FSX Steam uitgebracht was maar heb daar geen aandacht aan gegeven. Via youtube en per toeval kom ik bij Jordan King uit. Daar zie ik een video waarin hij uitlegt hoe fantastisch het is en wat er in da code allemaal is veranderd. Ik ben maar direct tot koop overgegaan aangezien alles wat was verbeterd mijn issues waren binnen FSX. Het speelt beter, het voelt strakker/meer stabiel. Ik heb een AFK T7 9 uurs vlucht gemaakt alle slippers maxed zonder pingen en of OOM...

Is alles nu koek en ei? Nee, binnen steam installeer je ergens anders en je exe file heet anders. Grote kans dat je bestanden moeten worden aangepast en of er moet een nieuwe installer online worden gezet. PMDG heeft zomaar voor niets een nieuwe installer online gezet! Dan is het kinderspel. Mijn ORBX global, FTX central, doet daarin tegen wel erg moeilijk, maar dat kan wel even wachten.

Geen idee of er team gebruikers zijn hier maar dacht deel het eens. Hier een video van Jordan https://www.youtube.com/watch?v=4YONKVA8c00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Fsx steam is zeker een vooruit gang maar ik denk dat P3D wel de toekomst tenminste zolang lockheed er heil in ziet :)

wat werkt er niet lekker dan? bij mij draait alles wel prima met de NGX inc. proatc , orbx , ASN en Rex 4 HD

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX Steam zal vast een verbetering zijn maar ik kan echt absoluut niet meer zonder bijvoorbeeld alleen al de cloud shadows in P3D... die maken alles zo meer levend en echt! Je hebt echt het idee dat de zon schijnt (als het niet bewolkt is, natuurlijk) in P3D! FSX ziet er zo grijs en vlak uit... Maar goed, fijn dat het voor jou prima werk, natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
nou ja, ik heb P3D gespeeld met bijvoorbeeld de A2A kisten. En ik moet zeggen dat het echt een stap verder is dan FSX. De code is beter, GPU die veel beter benut wordt... Persoonlijk probeer ik NGX en de T7 qua start2end te leren en te begrijpen. En dat mis ik in P3D. De irritante OOM bij de T7 was ook erg frusterend, dit lost steam dan voor mij op.
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik stap ook over no doubt..... Over een tijdje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Tsja, OOM doet P3D op zich niet zoveel aan. Zolang er geen 64-bits P3D is, zul je het met genoeg RAM, een 64-bits OS, minder add-ons en een lager detailniveau moeten doen.
Een 64-bits P3D zie ik niet heel snel gebeuren maar in de 4 GB VAS van de x86-versie moet toch een heleboel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/ad08d254c0b84c78e6758163ac58b0f4.jpg

Een screenshot in Fly! Legacy, een gratis Franse flightsimulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ziet er netjes uit! Geinig ook de registratie van de kist waarmee je vliegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes... mwah... Maar ach, voor een gratis sim... ;) Ik hou het nog maar even bij P3D. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gisteren weer een vlucht gedaan in de 737ngx van Kos naar Preveza

Mooie vlucht.. ben nu ook eindelijk blij dat ik mijn thrust reverers goed heb ingesteld :P

Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/-4mmtENyiJxQ/VVLqP2WBu5I/AAAAAAAAALI/fz7lUWpuZG8/s1024-no/IMG_0689.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/-4fLRqq7N7Ms/VVLqR_eUU8I/AAAAAAAAALQ/am7troA_i0A/s1024-no/IMG_0690.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ziet er sjiek uit, Njay. Heb je een bijzondere reden dat je het AP-panel onder je displays hebt gestoken of is dat gewoon makkelijker/stabieler? Heb je een foto met wat meer overzicht? Hoe zit het nu in elkaar qua hardware (USB of extra graka?) en software? Enneh, als ontzettende Hollander: Wat heeft het je zo'n beetje gekost uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bacchus schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:20:
Ziet er sjiek uit, Njay. Heb je een bijzondere reden dat je het AP-panel onder je displays hebt gestoken of is dat gewoon makkelijker/stabieler? Heb je een foto met wat meer overzicht? Hoe zit het nu in elkaar qua hardware (USB of extra graka?) en software? Enneh, als ontzettende Hollander: Wat heeft het je zo'n beetje gekost uiteindelijk?
Heeft inderdaad met makkelijkheid te maken en het hoogte van mijn main display... ik game zo af en toe nog wat anders :)

Ik kan eventueel meer foto's maken :)

Software:

Prepar 3d v2.5
Mytraffic 6
ASN
Rex4
Proatc
Orb ftx

Hardware:

1x Opencockpits MCP v2 (op MP voor 230 gekocht)
3x 7 inch lilliput USB Scherm 18 dollar per stuk via amazon.com :)
1x X55 Rhino 200 euro

Eigenlijk wil ik nog een full automatic yoke en full automatic throthle Quadrant maar beide zijn veels te duur bij elkaar denk ik bijna 4k :)

zoals deze damn smexy

YouTube: 737 throttle quadrant by cockpit-for-you [REVIEW] [HD]

[ Voor 10% gewijzigd door Njay op 13-05-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Njay schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:56:
...
3x 7 inch lilliput USB Scherm 18 dollar per stuk via amazon.com :)
...
Heb je toevallig een link? Ik kan alleen maar $99 en duurder schermpjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Blue2k schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:58:
[...]

Heb je toevallig een link? Ik kan alleen maar $99 en duurder schermpjes vinden.
Yep ik zie het ... sorry maar dan heb ik geluk gehad denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:11

Oxigeon

En zo is dat!

Na enige tijd ben ik weer begonnen met FSX. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een vliegtuig wat redelijk goed te bedienen is omdat ik nog redelijk nieuw ben. Nu is eigenlijk mijn vraag of jullie me kunnen zeggen welk toestel voor mij als beginnende piloot goed te gebruiken is.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De default C-172 is een fijne kist met een nette VC, mi. Voor het geld (inclusief; je hebt hem al) is die lastig te verslaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Iemand ervaringen met de RLABORIE - 400M ? Dat die alleen en altijd alleen te starten is met cold en dark?

Ik heb het gekregen om promotie filmpje voor te maken, maar de manual en tutorial zijn me toch potje lastig met dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik zit zelf te tobben over een min overhead

nu zijn volledige overheads voor een 737 niet te betalen en veels te groot... ik zat te denken een keyboard encoder to kopen daarbij wat losse switches voor diverse zaken en een project box om alles in te verwerken

mensen nog tips?

zou ik een normale tuimelschakelaar kunnen gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Njay op 10-06-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vedrano schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:17:
Iemand ervaringen met de RLABORIE - 400M ? Dat die alleen en altijd alleen te starten is met cold en dark?

Ik heb het gekregen om promotie filmpje voor te maken, maar de manual en tutorial zijn me toch potje lastig met dit..
Ken het toestel verder niet (helaas). Die van Lufthanse Cargo ziet er wel leuk uit :)

Kan diegene van wie je het hebt gekregen misschien helpen?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
SanderTje! schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Ken het toestel verder niet (helaas). Die van Lufthanse Cargo ziet er wel leuk uit :)

Kan diegene van wie je het hebt gekregen misschien helpen?
Ja heb ik ook, het model ziet er echt heel mooi uit, als ik er zo omheen loop en kijk, mooie scherpe textures en alles, heel netjes allemaal... alleen kom maar niet van de grond :D

En de dude die het gemaakt heeft reageert ook niet bepaald snel op zijn mails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Vedrano schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:47:
[...]

Ja heb ik ook, het model ziet er echt heel mooi uit, als ik er zo omheen loop en kijk, mooie scherpe textures en alles, heel netjes allemaal... alleen kom maar niet van de grond :D

En de dude die het gemaakt heeft reageert ook niet bepaald snel op zijn mails
Helpt dit misschien?
https://www.youtube.com/watch?v=r-bzkCATJaA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Flytampa heeft Sydney af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Iemand hier die ORBX Global + Vector + OpenLC Europe gebruikt en even zijn display > scenery settings wil posten?

Ik word helemaal gek van die mesh instellingen, en ik weet megod niet wat nou het beste is. Heb de guide even gelezen van ORBX zelf, maar met die instellingen ziet het er helemaal niet uit.

Ik heb daarnaast mijn FSX.cfg getweaked via de bekende website, Nvidia Inspector instellingen veranderd n.a.v. een andere guide maar nog altijd ben ik niet tevreden.

Een voorbeeldje:
http://i.imgur.com/ThFjB0d.jpg

Gewoon lelijk dus. Met het systeem uit mijn sig moet dat stukken beter kunnen. Ik heb momenteel alles op max draaien, ook alle mesh instellingen op max. Maar ik vermoed dat een van die instellingen lager moet, ik weet alleen echt niet welke.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb via de Steam summer sale X-Plane 10 gekocht. Ik was niet z'n fan van X-Plane maar wat loopt dat grafisch mooi zeg, zo vloeiend als het maar kan zijn plus er zijn legio gratis plugins en vliegtuigen. Ik heb ook gelezen dat je RC4 en MCE aan de praat kan krijgen en ook een soort van AI kan hebben dus daar ga ik mee aan de slag de komende tijd. Ik ben dat gestotter en gepruts van FSX en P3D een beetje beu.

Mijn Saitek X55 is in X-Plane ook heel makkelijk te configureren wat in P3D of FSUIPC een drama is af en toe.

Navigraph charts heeft ook XP ondersteuning en ik heb gelezen op de XP forums dat ASN voor XP in de maak is of tenminste het wordt overwogen. Het is ook 64 bits en draait ook op de Mac en Linux , helemaal top!

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Badtothebone schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:44:
Ik heb via de Steam summer sale X-Plane 10 gekocht. Ik was niet z'n fan van X-Plane maar wat loopt dat grafisch mooi zeg, zo vloeiend als het maar kan zijn plus er zijn legio gratis plugins en vliegtuigen. Ik heb ook gelezen dat je RC4 en MCE aan de praat kan krijgen en ook een soort van AI kan hebben dus daar ga ik mee aan de slag de komende tijd. Ik ben dat gestotter en gepruts van FSX en P3D een beetje beu.

Mijn Saitek X55 is in X-Plane ook heel makkelijk te configureren wat in P3D of FSUIPC een drama is af en toe.

Navigraph charts heeft ook XP ondersteuning en ik heb gelezen op de XP forums dat ASN voor XP in de maak is of tenminste het wordt overwogen. Het is ook 64 bits en draait ook op de Mac en Linux , helemaal top!
Nice! Het is dat ik laatst P3D heb gekocht anders had ik x-plane nu ook wel gekocht denk ik :). Schroom niet om pics te posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Hier een aantal screens van mijn nieuwe aanwinst voor X-Plane 10 Boeing 757 wel payware maar tering wat mooi om te vliegen in 64 bits. Geen gezeik met OOM's een scenery die ineens op komt dagen. Ik had wel een beetje gek#t met mijn graphics drivers iets met OpenGL maar na een downgrade naar wat oudere nVidia drivers loopt het als een zonnetje.

Vooral bij nacht vliegen is heel erg mooi met mooi verlichting en autos op de snelwegen enzo. Ik ga mij verder hierin verdiepen want het is niet altijd zonneschijn met X-Plane maar tot nu toe ben ik onder de indruk. Ik kan tot dusver Navigraph charts gebruiken en routes importeren uit PFPX. Volgende is RC4 en MCE configureren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kHESoBufEvqNtZbwzDgQhpsZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lLtoKDgHpyhw69Da1gWYfeQn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CqPUho6Rt9L31fnT6nmGvpAl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DNRVRQGCVo1ywlidfIVQuDcq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gqBUtWSTon6Uvf6NUT9Sf9Oo/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PLeooEAYBqdqbVpKTtNnyTg1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjai4ever
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 07:18
Las Vegas schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:51:
Iemand hier die ORBX Global + Vector + OpenLC Europe gebruikt en even zijn display > scenery settings wil posten?

Ik word helemaal gek van die mesh instellingen, en ik weet megod niet wat nou het beste is. Heb de guide even gelezen van ORBX zelf, maar met die instellingen ziet het er helemaal niet uit.

Ik heb daarnaast mijn FSX.cfg getweaked via de bekende website, Nvidia Inspector instellingen veranderd n.a.v. een andere guide maar nog altijd ben ik niet tevreden.

Een voorbeeldje:
http://i.imgur.com/ThFjB0d.jpg

Gewoon lelijk dus. Met het systeem uit mijn sig moet dat stukken beter kunnen. Ik heb momenteel alles op max draaien, ook alle mesh instellingen op max. Maar ik vermoed dat een van die instellingen lager moet, ik weet alleen echt niet welke.
Gebruik je niet toevallig een add-on scenery voor dit gebied die een hogere prio heeft dan ORBX? Want dat lijkt volgens mij geen ORBX texture. Trouwens heb je ook gekeken naar je Texture_max_load ? misschien speelt dat ook een rol, dat het systeem gewoon lagere textures gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ninjai4ever op 15-06-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ninjai4ever schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Gebruik je niet toevallig een add-on scenery voor dit gebied die een hogere prio heeft dan ORBX? Want dat lijkt volgens mij geen ORBX texture. Trouwens heb je ook gekeken naar je Texture_max_load ? misschien speelt dat ook een rol, dat het systeem gewoon lagere textures gebruikt.
Ik had gewoon 4096 als max texture load in mijn .cfg.

Maar ik ben er zo gek van geworden dat ik de hele zooi van m'n pc geflikkerd heb en een academic license voor P3D heb gekocht. Dat heb ik nu succesvol draaien met Orbx Global + Vectors + Europe + England en dat ziet er wonderschoon uit :)

Dus eind goed, al goed, ook al heeft het mij wel een bom duiten gekost :+

Nu nog een fatsoenlijk vliegtuig vinden voor P3D.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjai4ever
Las Vegas schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:12:
[...]

Ik had gewoon 4096 als max texture load in mijn .cfg.

Maar ik ben er zo gek van geworden dat ik de hele zooi van m'n pc geflikkerd heb en een academic license voor P3D heb gekocht. Dat heb ik nu succesvol draaien met Orbx Global + Vectors + Europe + England en dat ziet er wonderschoon uit :)

Dus eind goed, al goed, ook al heeft het mij wel een bom duiten gekost :+

Nu nog een fatsoenlijk vliegtuig vinden voor P3D.
Zo kan je het ook oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Badtothebone schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:11:
Hier een aantal screens van mijn nieuwe aanwinst voor X-Plane 10 Boeing 757 wel payware maar tering wat mooi om te vliegen in 64 bits. Geen gezeik met OOM's een scenery die ineens op komt dagen. Ik had wel een beetje gek#t met mijn graphics drivers iets met OpenGL maar na een downgrade naar wat oudere nVidia drivers loopt het als een zonnetje.

Vooral bij nacht vliegen is heel erg mooi met mooi verlichting en autos op de snelwegen enzo. Ik ga mij verder hierin verdiepen want het is niet altijd zonneschijn met X-Plane maar tot nu toe ben ik onder de indruk. Ik kan tot dusver Navigraph charts gebruiken en routes importeren uit PFPX. Volgende is RC4 en MCE configureren.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn interesse is gewekt. Wil dit wel eens gaan proberen. FSX viel me heel erg tegen en het gekloot met P3D ligt mij niet zo en dit is lekker 64 bit.

In de X-Plane store staan aardig wat leuke vliegtuigen. Deze zijn gewoon netjes? Ik zou bijvoorbeeld wel de C-17 willen.. Als ik het filmpje zo zie dan is het wel aardig nice :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Streskip schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:54:
[...]

Mijn interesse is gewekt. Wil dit wel eens gaan proberen. FSX viel me heel erg tegen en het gekloot met P3D ligt mij niet zo en dit is lekker 64 bit.

In de X-Plane store staan aardig wat leuke vliegtuigen. Deze zijn gewoon netjes? Ik zou bijvoorbeeld wel de C-17 willen.. Als ik het filmpje zo zie dan is het wel aardig nice :Y
Vandaag op LOWI wat regen...ruitenwissers halen de regen druppeltjes weg :) 757 vliegt ook heerlijk , ik kan het als beste omschrijven als de bekende Level-D 767 die zo heerlijk te vliegen was. Alleen weinig AI maar dat maakt mij niet zoveel uit. En bovendien is mij FPS rond de 45.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CmdoTT0TkPNbxlEazCLyqbY1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Badtothebone schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:59:
[...]

Vandaag op LOWI wat regen...ruitenwissers halen de regen druppeltjes weg :) 757 vliegt ook heerlijk , ik kan het als beste omschrijven als de bekende Level-D 767 die zo heerlijk te vliegen was. Alleen weinig AI maar dat maakt mij niet zoveel uit. En bovendien is mij FPS rond de 45.

[afbeelding]
Ik heb 0 ervaring met Level-D, of beter gezegd, ik speel eigenlijk alleen DCS World. Wil al een tijd grotere kisten vliegen maar 32bits van FSX en P3D hield me tegen. Dit is nice :Y Ik ga er vanavond eens eventjes voor zitten.

Leuke screen, ziet er netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik merk nu ook wat voor een beperkende factor 32-bit kan zijn bij Prepar3d.

Zoals hierboven te lezen is heb ik dus Prepar3d gekocht, maar ik merk dat je al vrij snel tegen een limiet aanloopt qua memory. Ik draai weliswaar veel mods en zware mods, maar dan nog vind ik het wel jammer dat ik bepaalde configuraties niet kan spelen.

Bijvoorbeeld Prepar3d + Orbx Global + Orbx Vectors + Orbx Northern California + iFly 747 = OOM error.
Eveneens een OOM error krijg ik bij Prepar3d + Orbx Global + Orbx Vectors + Orbx OpenLC Europe + NL2000 (alle kaarten & EHAM) + iFly 737.

Nu zal dat ook ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik alle settings op max heb, op 2540x1440 speel en in m'n .cfg ook bepaalde dingen heb aangepast zodat de graphics nóg beter worden (zoals textures op 4096).

Ik ga nog maar even verder tweaken denk ik, aangezien ik ook het vermoeden heb dat een van de redenen dat het niet soepel loopt ligt aan m'n Affinitymask instelling, maar ik weet nog niet zo goed wat daar de sweet spot voor is.

Een screen trouwens:
http://i.imgur.com/jfVAXM6.jpg

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjai4ever
Las Vegas schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:26:
Ik merk nu ook wat voor een beperkende factor 32-bit kan zijn bij Prepar3d.

Zoals hierboven te lezen is heb ik dus Prepar3d gekocht, maar ik merk dat je al vrij snel tegen een limiet aanloopt qua memory. Ik draai weliswaar veel mods en zware mods, maar dan nog vind ik het wel jammer dat ik bepaalde configuraties niet kan spelen.

Bijvoorbeeld Prepar3d + Orbx Global + Orbx Vectors + Orbx Northern California + iFly 747 = OOM error.
Eveneens een OOM error krijg ik bij Prepar3d + Orbx Global + Orbx Vectors + Orbx OpenLC Europe + NL2000 (alle kaarten & EHAM) + iFly 737.

Nu zal dat ook ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik alle settings op max heb, op 2540x1440 speel en in m'n .cfg ook bepaalde dingen heb aangepast zodat de graphics nóg beter worden (zoals textures op 4096).

Ik ga nog maar even verder tweaken denk ik, aangezien ik ook het vermoeden heb dat een van de redenen dat het niet soepel loopt ligt aan m'n Affinitymask instelling, maar ik weet nog niet zo goed wat daar de sweet spot voor is.

Een screen trouwens:
http://i.imgur.com/jfVAXM6.jpg
Ik heb begrepen dat je p3d niet veel hoeft te tweaken. Het is niet handig om fsx tweaks zomaar over te nemen. Kijk eventjes naar --> https://www.youtube.com/watch?v=GjmQ6QwqNmA en OPTIMIZE_PARTS=1 gebruiken...
Hopelijk help dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bij mij werkt p3d prima eigenlijk aangezien ik wel losse hardware heb hoef ik alleen maar de cockpit view te gebruiken scheelt ook weer wat fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ninjai4ever schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:19:
[...]

Ik heb begrepen dat je p3d niet veel hoeft te tweaken. Het is niet handig om fsx tweaks zomaar over te nemen. Kijk eventjes naar --> https://www.youtube.com/watch?v=GjmQ6QwqNmA en OPTIMIZE_PARTS=1 gebruiken...
Hopelijk help dit :)
Thanks, goeie video!

Helpen doet het zeker :) Maar ik denk dat ik gewoon wat te hoog zit met mijn settings ingame. Ik heb alles in scenery op max (dus ook alle densities etc.). Volgens mij is dat in high density omgevingen als KLAX/KSFO/KJFK maar ook EGLL & EHAM gewoon iets teveel van het goeie. Helemaal in combinatie met de genoemde add-ons. Dan is 15/20fps geen hele grote verrassing :P

De lage fps heb ik trouwens voornamelijk op de vliegvelden. Zodra ik ben opgestegen stabiliseert de game rond m'n fps cap van 30.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Badtothebone schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:59:
[...]

[afbeelding]
Gaaf ik heb volgens mij nog nooit gehad dat de ruitewissers nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14

MsG

Forumzwerver

FSX is nu in de steamsale voor 5 euro. Is deze versie nog verbeterd of iets dergelijks? Of heb je tegenwoordig op zijn minst wel tig betaalde add-ons nodig wil je Flight simulator een beetje leuk kunnen spelen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:37:
FSX is nu in de steamsale voor 5 euro. Is deze versie nog verbeterd of iets dergelijks? Of heb je tegenwoordig op zijn minst wel tig betaalde add-ons nodig wil je Flight simulator een beetje leuk kunnen spelen?
Pff, moeilijk vraag om zo even te beantwoorden. Je hebt nu eigenlijk 2 varianten van de originele FSX: de FSX Steam Edition en Prepar3D. Alle add-ons werken niet met beide nieuwe versies. Het voordeel is wel dat er nog steeds ontwikkeld wordt aan beide.

P3D richt zich iets meer op de serieuze simmer, FSX Steam Edition is eigenlijk wat FSX was, maar dan geoptimaliseerd. Helaas heeft geen van allen x64 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik ben heel dichtbij om helemaal te stoppen met P3D al heb ik veel add-ons voor puur omdat in X-Plane alles zo soepel loopt, 64 bit is, en mijn grafische kaart tot zijn waarde kan benutten. Ik overweeg zelfs om een GTX 970 te kopen om mijn GTX 670 te vervangen. Gisteren mijn grafische sliders omhoog geschroefd en nog steeds 50 FPS in cockpit en 70 FPS daarbuiten met de Boeing 757 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
SanderTje! schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:47:
[...]
Pff, moeilijk vraag om zo even te beantwoorden. Je hebt nu eigenlijk 2 varianten van de originele FSX: de FSX Steam Edition en Prepar3D. Alle add-ons werken niet met beide nieuwe versies. Het voordeel is wel dat er nog steeds ontwikkeld wordt aan beide.

P3D richt zich iets meer op de serieuze simmer, FSX Steam Edition is eigenlijk wat FSX was, maar dan geoptimaliseerd. Helaas heeft geen van allen x64 support.
Kleine verduidelijking, al bedoel je dat ongetwijfeld: Niet alle add-ons werken met alle versies. Er zijn dus add-ons die niet met FSX Steam Edition werken en er zijn er die niet met P3D werken. Volgens mij werkt vrijwel alles wèl met klassiek FSX, al zal dat vanaf nu langzaam aan steeds minder worden.

@MsG:
Voor zover ik weet is FSX Steam Edition minstens zo compleet als het originele FSX en daarmee prima op zichzelf te vliegen, afhankelijk van je wensen en eisen. laat je niet misleiden door de gemiddelde setup van de deelnemers in dit topic, dat zijn enthousiastelingen die graag meer tijd, geld en moeite in hun hobby steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bacchus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:08:
[...]

Kleine verduidelijking, al bedoel je dat ongetwijfeld: Niet alle add-ons werken met alle versies. Er zijn dus add-ons die niet met FSX Steam Edition werken en er zijn er die niet met P3D werken. Volgens mij werkt vrijwel alles wèl met klassiek FSX, al zal dat vanaf nu langzaam aan steeds minder worden.
Dank, dat bedoel ik inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Na wat twijfelen X-Plane 10 gekocht op de Steam sale. Daarna allemaal mods om het wat mooier te maken en zo net voor het eerst de lucht in gegaan :9
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/450/18898189482_5b20f84816_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/393/18282760973_3a627e4a6e_b.jpg

Ben simheaven tegen gekomen en daar staan heel veel sceneries. Heb alles maar gedownload (W2XP Sceneries, W2XP European Countries, OSM Continent Sceneries (13,6GB)). Op de site van opensceneryx (één van de weinige dingen die je nodig hebt om al die mods te laten werken) staan heel veel links naar mods die zo goed als alleen gebruik maken van opensceneryx. Stukje naar beneden scrollen en je ziet de losse links per airport (399). Staan een paar Nederlandse tussen, zoals Schiphol op m'n screenshot.

Ben wel pleased; opstarten met alle mods in 1 keer geïnstalleerd lukte gelijk. Kreeg pas tijdens het vliegen een foutmelding, hij kon Airport Venlo niet laden (kon wel verder vliegen). Heb nog niets gedaan met welke mod voorrang heeft op de ander, maar dat is voor morgen :P Kan ook nog wel een sky/cloud mod overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

^^ Ja ik be ook zeer tevreden met X-Plane 10. Ik ga dit weekeide aan de slag met mods en HD scenery installeren .

Mooi screenshots! Loopt het bij jou ook vloeiend en soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Badtothebone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:38:
^^ Ja ik be ook zeer tevreden met X-Plane 10. Ik ga dit weekeide aan de slag met mods en HD scenery installeren .

Mooi screenshots! Loopt het bij jou ook vloeiend en soepel?
Ja zeker dat het soepel loopt :Y Alles op max lukt niet, ik denk dat mijn grafische kaart een bottleneck is (GTX650Ti) maar als ik er wat onder ga zitten gaat het prima. (i7 3770k, Sabertooth Z77 met 24gb geheugen)

Opstarten van de sim duurt wel erg lang, heb 'm niet op de SSD geïnstalleerd. Blijft een beetje hangen bij "will read scenery file lat=52, lon= 5" (hij doet dat bij lon=3, 4 en 5). Zal wel door al die mods komen..

Net van Rotterdam naar Amsterdam gevlogen en gaat prima. :*) Dalijk even een flight plan maken naar een leuke bestemming :)
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/376/18736522400_9bbd25b1f1_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/269/18301649434_ef9b7b81ac_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:16
Streskip schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:16:
[...]
Opstarten van de sim duurt wel erg lang, heb 'm niet op de SSD geïnstalleerd. Blijft een beetje hangen bij "will read scenery file lat=52, lon= 5" (hij doet dat bij lon=3, 4 en 5). Zal wel door al die mods komen..
Zo te zien heb je de w2xp scenery? Die zorgen voor een veel langere laadtijd.

Screenshot van freeware Twin Otter boven Engeland (photoscenery van xpfr, en w2xp buildings) (op en GTX660 en i920, linux)
Afbeeldingslocatie: http://durian.org/xp/Twin%20Otter_20150527_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Oeh is die ook voor P3D/FSX? Dat is een parachute jumping versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
durian schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Zo te zien heb je de w2xp scenery? Die zorgen voor een veel langere laadtijd.

Screenshot van freeware Twin Otter boven Engeland (photoscenery van xpfr, en w2xp buildings) (op en GTX660 en i920, linux)
[afbeelding]
Klopt.

Dat ziet er erg netjes uit! xpfr kon ik nog niet, neem aan dat photoscenery nog wat meer vraagt van je pc?

Heb wat rond gevlogen met een A350-1000. Een ILS landing op autopilot geprobeerd. Kan stuk beter maar was leuk, had dat nog nooit gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/457/18315475544_a72f4eb0b0_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Streskip schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:16:
[...]

Ja zeker dat het soepel loopt :Y Alles op max lukt niet, ik denk dat mijn grafische kaart een bottleneck is (GTX650Ti) maar als ik er wat onder ga zitten gaat het prima. (i7 3770k, Sabertooth Z77 met 24gb geheugen)

Net van Rotterdam naar Amsterdam gevlogen en gaat prima. :*) Dalijk even een flight plan maken naar een leuke bestemming :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Lol, met dat vliegtuig en al mijn grafische sliders op vol GTX670 , i2600K krijg ik 75 FPS :)

Met de 757 Pro moet ik het met wat minder grafische details doen maar nog steeds rond de 45 FPS. Ik denk dat ik een paar payware vliegvelden ga aanschafen binnenkort en wat opensource vliegvelden installeren. Ik moet nog mijn RC4 en MCE (Multi Crew Environment) aan de praat krijgen. Dat moet lukken als ik sommige forums moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Streskip schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 02:11:
[...]
Klopt.

Dat ziet er erg netjes uit! xpfr kon ik nog niet, neem aan dat photoscenery nog wat meer vraagt van je pc?
Vooral van de videokaart denk ik, al die textures moeten in geladen worden. Mijn GTX660 is maar 2 GB, en ik heb nog geen problemen ondervonden, maar mijn monitor is maar 1680x1050.

SimHeaven had ook mooie photoscenery, nog een zoom level hoger dan de xpfr.org scenery, maar die zijn helaas niet meer beschikbaar. Er is wel software te krijgen via de x-plane.org forums om zelf photoscenery te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ircghost schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:56:
Oeh is die ook voor P3D/FSX? Dat is een parachute jumping versie :)
Deze niet :) die is X-plane only, maar ze zijn er vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Badtothebone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:18:
[...]

Lol, met dat vliegtuig en al mijn grafische sliders op vol GTX670 , i2600K krijg ik 75 FPS :)

Met de 757 Pro moet ik het met wat minder grafische details doen maar nog steeds rond de 45 FPS. Ik denk dat ik een paar payware vliegvelden ga aanschafen binnenkort en wat opensource vliegvelden installeren. Ik moet nog mijn RC4 en MCE (Multi Crew Environment) aan de praat krijgen. Dat moet lukken als ik sommige forums moet geloven.
Zonder al die scenery mods zal ik vermoedelijk ook wel een stuk betere specs halen, met de A350 mod merkte ik al dat ik nóg minder FPS haal.
durian schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:35:
[...]

Vooral van de videokaart denk ik, al die textures moeten in geladen worden. Mijn GTX660 is maar 2 GB, en ik heb nog geen problemen ondervonden, maar mijn monitor is maar 1680x1050.

SimHeaven had ook mooie photoscenery, nog een zoom level hoger dan de xpfr.org scenery, maar die zijn helaas niet meer beschikbaar. Er is wel software te krijgen via de x-plane.org forums om zelf photoscenery te maken.
Photoscenery ga ik zeker doen maar dan eerst mijn grafische kaart vervangen. Als ik nu al niet eens op max spec kan vliegen dan met photoscenery zeker niet.

Op simheaven hebben ze het wel over ZL16 en ZL17 photoscenery van twee andere websites/developers. Maar das toekomst, eerst maar eens wat mooie vliegvelden installeren buiten Nederland. Ben NL nog niet uit geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor X-Plane gebruikers. Vergeet ook deze link niet voor (U)HD Mesh Scenery: http://www.alpilotx.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Arroz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:25:
Voor X-Plane gebruikers. Vergeet ook deze link niet voor (U)HD Mesh Scenery: http://www.alpilotx.net/
Ik heb al wat mesh geprobeerd :) Ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vdP5zhKPgMLLR1emFtW5Gmq1/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Waarom heb je altijd die stats aanstaan daarboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Lol,

Na een tijdje geen FSX gespeeld meer te hebben; toch deze hobby weer opgepakt. Na het feest van alles updaten (NGX, 777x, FS2Crew etc..) viel me ineens op dat m'n copiloot rare rode vlekken op z'n ND had...

Kwartje viel al snel en toen ik m'n weather radar aanzette was ik aangenaam verrast dat ie werkte. Toch leuk van PMDG dat ze dat alsnog hebben toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ircghost schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:35:
Waarom heb je altijd die stats aanstaan daarboven?
Omdat ik aan het spelen ben met mijn grafische rendering settings dan kan ik on the fly zien wat voor impact dat heeft op mijn fps. Die zijn snel uit te zetten hoor :) Ik ga toch een gtx 970 kopen want met 2GB VRAM kan ik niet veel verder omhoog met de settings zonder dat de geheugen vol raakt.

Hier wat screens (zonder stats)

Scenery is Mesh v3 HD
Airport is KMIA
757 review is hier te vinden
Cessna en Baron zijn default vliegtuigen in X-Plane 10

757
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b6MSqMOQmnP9FSiyCwABNDin/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ZS2xctWRYr8chTRYRLZuJmL/full.png

Baron 58

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K8EdJuOf9JZaDfswlfVoEZZT/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DSThXqcYaMwkGxUv73hLTzB3/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tuKj5MlB9oprggfpUpuomj4m/full.png

Cessna 172SP

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wUjV04BH9uTDoJPRsXkUL2pA/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aEDSNyiNr9SrjQQ2Mb5lbAOL/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xCfmvsNkwY4KANjuXZHEB4iF/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FmdljlnVy2p8AHarj8vBSGqN/full.png

[ Voor 54% gewijzigd door Badtothebone op 21-06-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:03
Is iedereen opeens over naar X-Plane? :P

Inderdaad 64bit maar er zijn voor mij nog te veel minpunten zoals o.a.:

- Geen wisseling van seizoenen.
- Beperkt aantal kwalitatief goede addons.
- Geen Weather-engine.
- Belichting valt erg tegen, alles lijkt wel van plastic.
- Geen eigen ATC.
- Beperkte AI traffic.
- Onoverzichtelijke interface.

Daartegenover staat dan wel weer een realistisch flight model, en nauwelijks hoeven te tweaken maar X-plane heeft mij nog steeds niet kunnen overtuigen.

Voorlopig blijf ik nog bij P3D. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als je om dikke FPS en complexe vliegtuigen icm grote hoogten en gedetailleerde scenery geeft, kan ik me goed voorstellen dat je de overstap maakt, dan loop je in FSX/P3D idd tegen limieten aan. Niets voor mij iig, met mijn beperkte hoogtes en eenvoudige (turbo)-proppers, die doen het imho beter in P3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik heb van simheaven w2xp en OSM geïnstalleerd. Volgens mij is w2xp nogal FPS heavy... Als ik die HD Mesh van alpilotx wil gebruiken, dan heb ik geen w2xp meer nodig toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Dutchy88 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:40:

- Geen Weather-engine.
- Geen eigen ATC.
- Beperkte AI traffic.

Daartegenover staat dan wel weer een realistisch flight model, en nauwelijks hoeven te tweaken maar X-plane heeft mij nog steeds niet kunnen overtuigen.

Yep en hopelijk einde dit jaar v 3.0 met 64 bits ondersteuning op P3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Dutchy88 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:40:

- Geen Weather-engine.
- Geen eigen ATC.
- Beperkte AI traffic.

1. Voor seizoenen wisseling is er een mod voor, niet helemaal goed en je moet zelf een hoop voor doen maar het is er wel
2. Dat valt wel mee hoor, bedoel je luchthaven of vliegtuig addons? Er zijn een paar mooi en realistisch vliegtuig addons zowel GA als grote vliegtuigen. PMDG is ook bezig met XPlane addons.
3. Ingebouwde weather engine halt het weer van het internet af, niet 100% maar er is een weather engine in de maak, aldus een thread op x-plane.org.
4. Dat is persoonlijk denk ik. Met de HD Mesh is het vrij realistisch wat mij betreft, en ook gratis ;-)
5. Is P3D en FSX ATC echt wat dan? Ik heb dat meestal uitstaan zo onrealistisch als de pest, gebruik zelf Radar Contact 4 wat overigens in X-PLane ook werkt met een (betaalde) plugin. Er is ook een Pilot Edge plugin voor Live ATC (Alleen aan het West kust van de VS op dit moment geloof ik)
6. Daar heb je gelijk in hoewel daar ook wat aan te doen is, zie x-plane.org
7. Interface went wel, ik heb daar geen problemen mee nu en als je een throttle en stick heb van Saitek kan je je helemaal uitleven met het instellen van al je knopjes, veel makkelijker dan FSUIPC.

Ik heb ook P3D hoor met veel addons maar was het gewoon zat om constant te gaan tweaken omdat ik niet na een vlucht van 1 uur ofzo in mijn PMDG wou dat het ging crashen. Constant opas zijn voor een stuk software omdat je bang bent voor OOM's. Ik wel dat ding opstarten en lekker gaan vliegen met alles sliders voluit.

Gisteren gekijken tijdens het vliegen. 70 GB aan HD mesh en 3 addon airports en met de Boeing 757 Pro, 800MB geheugen in gebruik :) Ik kom nu wel geheugen tekort op mijn GTX670 want meer dan 2GB is nodig als je echt 'graphics heaven' wil hebben.

Ik denk dat P3D 64bit nog lang duurt en dan werkt waarschijnlijk niet met je huidige addons dus dat wordt waarschijnlijk weer dokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Badtothebone schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:22:
Ik denk dat P3D 64bit nog lang duurt en dan werkt waarschijnlijk niet met je huidige addons dus dat wordt waarschijnlijk weer dokken?
"Eind van het jaar" klinkt mij ook wel erg enthousiast, al zal LM er al echt wel een tijdje aan werken. Scenery lijkt me eenvoudig uitwisselbaar maar voor SimObjects zul je een slimme container/wrapper moeten maken of alles opnieuw moeten compilen. Volgens mij is het niet zo voor de hand liggend om een 32-bits dll in een 64-bits applicatie te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Sinds 2 weken X-Plane 10 weer eens uit de kast gehaald omdat ik de OOM-errors in P3D meer dan zat was.
Je moet je er even in verdiepen qua instellingen en genoegen nemen met een aantal beperkingen: geen ATC, soms kale vliegvelden standaard en beperkte AI-traffic, maar wanneer je een goed vliegtuig koopt ( in mijn geval de JarDesign Airbus 320 Neo ) en enkele add-ons ( World Traffic voor de AI en SkyMaxxx Pro V2 voor de schit-te-rende weather-engine ), enkele Payware airports ( EHAM ) en verder wat freeware scenery enhancement is het werkelijk genieten.
Véél soepeler en stabieler dan P3D, prachtige landschappen, glooiende landingsbanen en vooral wanneer het donker wordt is de HDR-lighting werkelijk fantastisch om te zien: zwaailichten die op de romp weerkaatsen, de taxiway-verlichting, het is bijna sprookjesachtig.
Groot voordeel vind ik ook de 64-bits ondersteuning en de mogelijkheid de hele installatiemap van de ene schijf naar de andere te slepen.
Wat ik nog mis is ondersteuning voor mijn VR-Insight Combo-panel en een echt goede ATC.
Waar het vaak lastigt went is wanneer je 2 programma's naast elkaar gaat gebruiken, zoals P3D en Xplane. Je gaat dan altijd vergelijken. Ik ben nu meer en meer geneigd voorlopig al mijn kaarten op x-Plane te zetten, zolang P3D niet met 64-bits- en goede SLI-ondersteuning komt.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb x-plane niet officieel, gebruik het ook niet op het moment, omdat het mij altijd tegenstond dat het niet levensecht was kwa omgeving. Als in, de artificial world die gemaakt is. Maar hoe meer ik er over nadenk snap ik eigenlijk niet waarom ik dat zo belangrijk vind. De steden bestaan gewoon, het is toch niet alsof je straten (misschien net wijken) herkent in P3D/FSX, alleen als je heel erg langzaam vliegt. Toch misschien maar switchen / side-to-side met P3D (want het was duur), alle voordelen die jullie opnoemen lijken toch wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Toch een GTX 970 gekocht :) Heb HDR settings omhoog gedaan en wat andere instellingen omhoog geschroeft.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rng4jzLqNPyd15gJhlOoM1j4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lWoLN4OY5v7A6SHJqbuhvMlD/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Oeh dat ziet er lekker uit! Ben nu HD Mesh V3 aan het downloaden :)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/495/18900409430_ae80326673_b.jpg
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha, mayday mayday.. I just had a dearstrike :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het is ook maar net hoe je de sim gebruikt. Ik vlieg toch meestal low and slow en dan is X-Plane simpelweg geen optie imho. Orbx scenery met A2A planes laten in P3D van X-Plane toch echt geen spaan heel wat dat allemaal betreft. (Gisteren trouwens de A2A Comanche 250 gekocht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:34:
Haha, mayday mayday.. I just had a dearstrike :P
Oh dear! :Y)

Vlieg nou steeds met de A350 (freeware) en vind het wel leuk, maar is denk ik wat te groot. Ik wil van scenery kunnen genieten en op 30.000ft is er niet veel aan. Een beetje uitdaging zou ook leuk zijn. Nou zag ik hier de Twin Otter al langs komen en zag op de x-plane.org store de DHC-6 Twin Otter 300 Series. Net deze review gelezen en ben wel geïnteresseerd om die te kopen... Kost $27,95. Lijkt me ook wel geinig om op vliegvelden als Lukla te landen.

Tenzij jullie roepen niet doen!(kom eens met een goed argument of alternatief) ga ik het denk ik gewoon doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Streskip schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 03:12:
[...]

Oh dear! :Y)

Vlieg nou steeds met de A350 (freeware) en vind het wel leuk, maar is denk ik wat te groot. Ik wil van scenery kunnen genieten en op 30.000ft is er niet veel aan. Een beetje uitdaging zou ook leuk zijn. Nou zag ik hier de Twin Otter al langs komen en zag op de x-plane.org store de DHC-6 Twin Otter 300 Series. Net deze review gelezen en ben wel geïnteresseerd om die te kopen... Kost $27,95. Lijkt me ook wel geinig om op vliegvelden als Lukla te landen.

Tenzij jullie roepen niet doen!(kom eens met een goed argument of alternatief) ga ik het denk ik gewoon doen :P
Ik zeg doen :) hoewel de B1900 en Saab ook wel tof zijn! Je weet ook dat er een plugin is voor de GNS530 waarmee je flight plans kan importeren vanuit een bestaande .fms flight plan. Dus je kunt online een mooi flight plan maken en zonder gedoe en typ werk de plan in de GNS530 importeren. Plugin staat ergens op x-plane.org,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Badtothebone schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:43:
[...]

Ik zeg doen :) hoewel de B1900 en Saab ook wel tof zijn! Je weet ook dat er een plugin is voor de GNS530 waarmee je flight plans kan importeren vanuit een bestaande .fms flight plan. Dus je kunt online een mooi flight plan maken en zonder gedoe en typ werk de plan in de GNS530 importeren. Plugin staat ergens op x-plane.org,
Hoopte al dat er een makkelijke manier voor was, in de review werd het als nogal lastig beschreven. Thanks :*)

Welke Saab bedoel je? De B1900 is wel nice! Die op x-plane.org heeft erg veel detail, is dat wel te doen voor een beginner zoals ik? :P

Heb een probleempje.. Als ik hoog ga vliegen is de afstand van renderen wat kort, de grond is helemaal vaag in de verte. Ga ik nog hoger vliegen gebeurt er dit:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/417/19111326291_65832e1aed_c.jpg
Even zitten knoeien in PS om te kijken hoe dat livery maken werkt :9

Als ik onder de 10.000ft blijf gaat het allemaal prima maar daarna wordt het steeds slechter. Is dit door m'n 1gb grafische kaart? Instellingen staan wel op de verste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:20
Streskip schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:22:
[...]

Als ik onder de 10.000ft blijf gaat het allemaal prima maar daarna wordt het steeds slechter. Is dit door m'n 1gb grafische kaart? Instellingen staan wel op de verste stand.
Onder de grafische opties kun je zien hoeveel GPU geheugen er nog vrij is, daar zou je even naar kunnen kijken.

Kans is idd vrij groot dat die 1 GB allemaal gebruikt is met alle sliders op hoog.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:28
Hallo Allemaal,

Ik zit ook al een tijdje te flightsimmen, maar nog zonder joystick.
Nu ben ik opzoek naar een betaalbare joystick voor het liefst onder de 100 euro.
De joystick wil ik gaan gebruiken voor FSX/P3D met een B737NG PMDG.
Nu heb ik er 2 gevonden, namelijk:
1. logitech 3d pro extreme (hier waren een aantal mensen erg tevreden over begreep ik)
2. T-Flight hotas X (hier las ik ook goede berichten over qua prijs/kwaliteit)

Kunnen jullie misschien advies geven voor welke ik zou gaan.
Of hebben jullie nog tips voor een goede joystick onder de 100 euro of net iets erboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Een HOTAS setup biedt wel veel meer mogelijkheden met knopjes e.d. en je hebt een veel betere controle over je throttle. Op de 3d pro is die natuurlijk vrij klein. Je zou de T16000M van Thrustmaster ook nog mee kunnen nemen in je vergelijking. Die heeft een betere sensor voor de pitch en roll as.

En je hebt nog de Saitek cyborg onder de 100 euro, deze heeft 2 throttles:
http://www.saitek.com/uk/prod/fly5.html

[ Voor 21% gewijzigd door SgtPoen op 24-06-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Aaaawh mini throttles :P

ik zou 100 euri bij leggen en voor de x55 gaan :) did the same erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Aangezien je de 737 vliegt: Heb je overwogen door te sparen en voor een yoke te gaan? Op den duur uit te breiden met rudder en throttles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
SgtPoen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:17:
Een HOTAS setup biedt wel veel meer mogelijkheden met knopjes e.d. en je hebt een veel betere controle over je throttle. Op de 3d pro is die natuurlijk vrij klein. Je zou de T16000M van Thrustmaster ook nog mee kunnen nemen in je vergelijking. Die heeft een betere sensor voor de pitch en roll as.

En je hebt nog de Saitek cyborg onder de 100 euro, deze heeft 2 throttles:
http://www.saitek.com/uk/prod/fly5.html
Bedankt voor de tip! en als je de sensor van de T16000M afzet tegen de Saitek Cyborg.
Misschien iemand ervaring welke dan beter uitpakt?
Njay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:57:

Bedankt voor de tip, wel iets meer dan ik in gedachte had om eerlijk te zijn.
Bacchus schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:19:
Aangezien je de 737 vliegt: Heb je overwogen door te sparen en voor een yoke te gaan? Op den duur uit te breiden met rudder en throttles.
Nogmaals bedankt :)
Ik heb een 2 jaar geleden ook wat meer met flightsim gedaan en toen had ik de saitek yoke.
Persoonlijk vond ik deze erg tegenvallen, dit vooral omdat ze aangaven dat deze force feedback had, echter was dit gewoon een veer, die de yoke gecentreerd hield.

Missschien dat iemand ervaring heeft met de CH yoke anders zou dat inderdaad wel een idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Enige force feedback yokes zijn niet te betalen gaan al naar richting de 1700 euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Njay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:26:
Enige force feedback yokes zijn niet te betalen gaan al naar richting de 1700 euro ...
Jammer, voorheen had je de microsoft force feedback, maatje van me heeft die ook en die werkt erg fijn.
Helaas kan ik die ook niet meer 2e hands vinden.

Iemand ook ervaringen met de X52, deze kan ik namelijk wel 2e hands voor 60 euro vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
smok84 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:29:
[...]

Jammer, voorheen had je de microsoft force feedback, maatje van me heeft die ook en die werkt erg fijn.
Helaas kan ik die ook niet meer 2e hands vinden.

Iemand ook ervaringen met de X52, deze kan ik namelijk wel 2e hands voor 60 euro vinden.
Huh force feedback yoke van MS? welke? :)

X52 is ook een top dingetje wat ik zo lees.. :) je kan als je fsx of p3d gebruikt dan ook wel beter fspcui gebruiken om de boel in te stellen werkt top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Njay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:31:
[...]

Huh force feedback yoke van MS? welke? :)

X52 is ook een top dingetje wat ik zo lees.. :) je kan als je fsx of p3d gebruikt dan ook wel beter fspcui gebruiken om de boel in te stellen werkt top :)
"Microsoft force feedback 2" heet de joystick dacht ik.
Maar die worden niet meer gemaakt zover ik weet.

De force feedback is niet heel sterk, maar wel net genoeg zodat je kunt voelen of je moet trimmen.
In plaats van dat je het alleen maar kan zien op de meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Streskip schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:22:
[...]

Hoopte al dat er een makkelijke manier voor was, in de review werd het als nogal lastig beschreven. Thanks :*)

Welke Saab bedoel je? De B1900 is wel nice! Die op x-plane.org heeft erg veel detail, is dat wel te doen voor een beginner zoals ik? :P

Heb een probleempje.. Als ik hoog ga vliegen is de afstand van renderen wat kort, de grond is helemaal vaag in de verte. Ga ik nog hoger vliegen gebeurt er dit:
[afbeelding]
Even zitten knoeien in PS om te kijken hoe dat livery maken werkt :9

Makkelijk manier om de GNS530 te voorzien van een route
http://forum.avsim.net/to...n-in-the-default-gns-430/

Hier kan je een routes maken en exporteren naar x-plane .fms format
http://onlineflightplanner.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
smok84 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:36:
[...]

"Microsoft force feedback 2" heet de joystick dacht ik.
Maar die worden niet meer gemaakt zover ik weet.

De force feedback is niet heel sterk, maar wel net genoeg zodat je kunt voelen of je moet trimmen.
In plaats van dat je het alleen maar kan zien op de meters.
Je kan ook kijken naar de Logitech G940... Joystick met force feedback, dual throttle en rudder pedalen. En met wat mazzel kan je een mooie tweedehands exemplaar oppikken voor de prijs van een Saitek yoke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Wasp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:45:
[...]

Onder de grafische opties kun je zien hoeveel GPU geheugen er nog vrij is, daar zou je even naar kunnen kijken.

Kans is idd vrij groot dat die 1 GB allemaal gebruikt is met alle sliders op hoog.
Iemand op het x-plane forum gevonden die het zelfde probleem heeft. Earth orbit textures schijnen niet geladen te worden. Als ik weer thuis ben ga ik daar eens naar kijken. En dan kijk ik ook gelijk even hoeveel vram er in gebruik is. Ik hoop dat het nog te overzien is, voordat ik me gedwongen voel om een nieuwe kaart te kopen.
Badtothebone schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:19:
[...]

Makkelijk manier om de GNS530 te voorzien van een route
http://forum.avsim.net/to...n-in-the-default-gns-430/

Hier kan je een routes maken en exporteren naar x-plane .fms format
http://onlineflightplanner.org/
Nice :P Maar zit echt te twijfelen wat ik ga doen.. Zat dus naar die B1900 te kijken, toen keek ik eens verder bij Carenado en die hebben meer leuk spul.. Vind de PC-12 wel heel cool.. :) Lastig lastig.. Naja, eerst eens even bovenstaande probleem oplossen voordat ik nog meer installeer, volgens mij ook niet echt fps friendly die payware kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag wellicht, maar hebben de meeste controls en yokes geen echte force feedback? Dat lijkt me toch wel cruciaal om aan te voelen wat je toestel doet qua overtrek e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjai4ever
Njay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:57:

Hoi,

Njay heb je enige ervaring met de x52 pro ?

Volgende week ga ik x52pro met de peddels bestellen, maar ik zit nog steeds te twijfelen of ik de x55 moet halen ipv x52pro. Van wat ik heb gelezen biedt de x55 niet veel meer tegenover de x52 en veel mensen hebben moeite met de grootte van de x55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Streskip schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:07:
Nice :P Maar zit echt te twijfelen wat ik ga doen.. Zat dus naar die B1900 te kijken, toen keek ik eens verder bij Carenado en die hebben meer leuk spul.. Vind de PC-12 wel heel cool.. :) Lastig lastig.. Naja, eerst eens even bovenstaande probleem oplossen voordat ik nog meer installeer, volgens mij ook niet echt fps friendly die payware kisten.
In P3D is Carenado's PC-12 een van mijn favoriete kisten: Ziet er slick uit, is zowel op het handje als op AP goed te besturen, dikke prestaties (lage Vs 65kts, hoge Vc 280kts, serieuze korte-baan-capaciteiten 700m). Door beperkt gebruik van glas in de cockpit is de performance van de VC ook nog goed. De drukcabine en turbo-prop maken hem ook reëel bruikbaar op grotere hoogtes (FL250 is niet heel gek) en wat langere afstanden (1500nm als alle stoelen bezet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ninjai4ever schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:15:
[...]

Hoi,

Njay heb je enige ervaring met de x52 pro ?

Volgende week ga ik x52pro met de peddels bestellen, maar ik zit nog steeds te twijfelen of ik de x55 moet halen ipv x52pro. Van wat ik heb gelezen biedt de x55 niet veel meer tegenover de x52 en veel mensen hebben moeite met de grootte van de x55.
Nee geen ervaring met de x52 heb zelf de x55 ja het is inderdaad een groot ding maar ale knopjes etc maakt het goed.. .straks met de rift de x55 en elite dangerous me likey _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Streskip schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:07:
[...]

Iemand op het x-plane forum gevonden die het zelfde probleem heeft. Earth orbit textures schijnen niet geladen te worden. Als ik weer thuis ben ga ik daar eens naar kijken. En dan kijk ik ook gelijk even hoeveel vram er in gebruik is. Ik hoop dat het nog te overzien is, voordat ik me gedwongen voel om een nieuwe kaart te kopen.
Ik had iets soortgelijks met mijn GTX670 dus heb maar een GTX970 gekocht. Nu 1.7GB vram in gebruik momenteel en het loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjai4ever
Njay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:41:
[...]

Nee geen ervaring met de x52 heb zelf de x55 ja het is inderdaad een groot ding maar ale knopjes etc maakt het goed.. .straks met de rift de x55 en elite dangerous me likey _/-\o_
Hahha ok ik zal de x52pro proberen en als dat niet bevalt zal ik de x55 halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Badtothebone schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:49:
[...]
Ik had iets soortgelijks met mijn GTX670 dus heb maar een GTX970 gekocht. Nu 1.7GB vram in gebruik momenteel en het loopt als een zonnetje.
Gebruik wel een externe tool om het VRAM gebruik te bekijken, wat X-Plane zegt is vaak te weinig. Op mijn Linux install zegt X-Plane soms 7-800 MB, terwijl de nvidia-smi tool het over 1400 MB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

durian schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:43:
[...]

Gebruik wel een externe tool om het VRAM gebruik te bekijken, wat X-Plane zegt is vaak te weinig. Op mijn Linux install zegt X-Plane soms 7-800 MB, terwijl de nvidia-smi tool het over 1400 MB heeft.
Aha, ik gebruik nu GPU-Z. Het geeft inderdaad twee keer zoveel aan als de ingebouwde meting van xplane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
Als je dingen wilt verkopen heeft Tweakers daar een dienst voor, namelijk Vraag & Aanbod. Op het forum willen we dat niet zien

[ Voor 83% gewijzigd door BM op 30-06-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik ben boodschappen wezen doen op x-plane.org :) Ze hadden een mooie A332 en EHAM in de uitverkoop. Ook heb ik vorige week de World Traffic plugin gekocht. Dat maakt het iets meer realistischer. Ik moet zeggen dat ik P3D niet zo vaak meer opstart :)

KMIA & Flight Factor 757
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rKjCNddTh8L6yRZPKgvPUyvZ/full.jpg

KMIA & Flight Factor 757 op weg naar KPHX
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2EJU3Tzz03Iea4QFVbWZb7f8/full.jpg

KSEA & Flight Factor 757
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1GF8OjyqdbK83RQgRAf3EMYO/full.jpg

Flight Factor 757
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gM8Is4ZUJyH5jbXZnBKe0FCH/full.jpg

JAR Design A332 korte vlucht van EHAM naar EGLL zonder vlucht plan de eerste keer :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tBbEfl0SM6mRzuYiHq8DbxQn/full.jpg

Landing 27R
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hXCJ8TQqFLUTMFQzw5yxlLp7/full.jpg

Aerosoft EHAM @ Night + JAR Design A332
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qXHTtrj4iDe8e8plssvZk1BQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Leuk om te zien dat mensen plezier hebben met X-plane... ik heb er zelf nooit echt in kunnen komen. Deels grafisch, deels flight modelling gerelateerd.

Grafisch:

- Alles is plastic! Ja, lekker overdreven, maar ze hebben veel werk aan shading en shaders te doen IMO
- Veel extra werk nodig om de wereld een beetje te bebouwen (lege vliegvelden met niets anders dan runways en taxiways bijv.)
- Geen seizoenen, de wolken waren ruk toen ik het probeerde, rond 10.20-.30 ofzo
- Nachtvliegen, wat veel mensen een wow moment geeft bij X-plane, is naar mijn ervaring minder realistisch dan in FSX/P3D (vergeleken met 'het echie')

Flight Models

- Hoe mooi het Laminar Flow model/systeem ook mag zijn, sommige kisten komen echt totaal niet overeen met de echte
- Overdreven effecten, was toen voornamelijk met torque roll het geval bijvoorbeeld.

Dan nog het gebrek aan echte 'grote' ontwikkelaars en addons.... Zo blijft het toch nog een beetje een hobby software ipv een echt platform. Misschien dat de komst van PMDG daar wat in kan veranderen, wie weet. Momenteel zijn de meeste ontwikkelaars één of twee-man 'teams' die soms slechter met feedback omgaan dan de slechtste ontwikkelaars bij FSX/P3D omdat je aan 'hun' harde werk komt, ipv aan iets waar ik harde centjes voor heb neergelegd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Badtothebone schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:20:
Ik ben boodschappen wezen doen op x-plane.org :) Ze hadden een mooie A332 en EHAM in de uitverkoop. Ook heb ik vorige week de World Traffic plugin gekocht. Dat maakt het iets meer realistischer. Ik moet zeggen dat ik P3D niet zo vaak meer opstart :)

KMIA & Flight Factor 757
[afbeelding]

KMIA & Flight Factor 757 op weg naar KPHX
[afbeelding]

KSEA & Flight Factor 757
[afbeelding]

Flight Factor 757
[afbeelding]

JAR Design A332 korte vlucht van EHAM naar EGLL zonder vlucht plan de eerste keer :)
[afbeelding]

Landing 27R
[afbeelding]

Aerosoft EHAM @ Night + JAR Design A332
[afbeelding]
Hoe is die A320? Ik zoek een goede trainer in aanloop voor een sim sessie :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Bolk schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:40:
[...]
Hoe is die A320? Ik zoek een goede trainer in aanloop voor een sim sessie :)
Die heb ik niet maar hier heb je een redelijk review.
http://asn-xp.aerosoft.com/?page_id=5561

Ik heb geen idee of er veel system failures worden nagebootst o.i.d zoals bij een PMDG sim vliegtuig. Op deze review page zijn er een aantal youtube linkjes van de designer over hoe alles werkt misschien kan je wat uithalen of het nuttig is in jouw geval. In ieder geval ik als armchair piloot ben behoorlijk happy met de A330 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ik heb mijn spul via MP te koop staan ... graag reactie via dm (geen idee of ik dit al zo mag plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Je kan toch ook een Tweakers advertentie maken? Dan zit het denk ik sowieso wel goed :)
Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste