Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh gek :D.
The required notice was not given to the Federal Aviation Administration or the owners of airplanes tied down at the field, and as a result sixteen planes were left stranded at an airport with no operating runway, and an inbound flight had to be diverted by Air Traffic Control, because of equipment scattered on the runway
Bizar eigenlijk, haha.

Thanks voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe zet je ook al weer die framerate melding en feul melding uit boven in het beeld :(
bij P3D

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
shift+z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:30:
Kan iemand mij vertellen wat er in mijn (radio-)navigatie fout gaat? Scenario is als volgt:

Ik vlieg normaal gesproken relatief kleine kisten, C172, C208, Mooney M20 en Pilatus PC-12 maar over het algemeen wel met glass cockpits en dus een mooi kaartje. Als ik een vluchtplan over V-luchtwegen opstel, krijg ik daarbij mooi de richtingen die ik vliegen moet, volgens mij zijn die magnetisch en kan ik die dus tussen twee VOR's ook als koers gebruiken. Als ik het plan uit P3D (of vroeger FSX) vergelijk met SkyVector, dan klopt dat ongeveer ook wel en zijn de verschillen te verklaren door magnetische verschuiving. Ik stel dus de richting uit het vluchtplan in als koers vanaf de VOR en volg die (of laat George hem volgen). Dat brengt mij echter een flink stuk (3° à 5° in het zuiden van Alaska) naast de route die ik op de kaart op de GPS zie.

Wat doe ik hier fout, hoe kom ik daar achter (controleren met een tweede VOR?) en hoe doe ik het goed? Kan ik in FSX of P3D de exacte te vliegen radialen (koersen) zien of de magnetische verschuiving vergelijken met bv SkyVector?
Hm, als je met een glass cockpit vliegt, waarom vlieg je dan nog met VOR...? Waar heb je die glass cockpit dan voor...? Maar goed, de headings die je ziet in een flightplan zijn volgens mij altijd net even anders dan de VOR-radials de je zou moeten vliegen om hetzelfde plan te volgen. De radials kan je niet in FSXP3D uitdokteren: ik gebruikte daarvoor altijd Plan-G waarin je radials kan tekenen. Het was dan wel altijd wat trial and error voordat de de juiste radial gevonden had, maar het werkt verder prima. Ik gebruikte voor mijn bestemming echter altijd een site waarop je kan zien op welke radials van de dichtstbijzijnde VORs het te vinden vliegveld lag, waarbij ik altijd twee VORs gebruikte om zo via 'triangulation' op mijn bestemming te komen. En dus zonder glass cockpit want anders is het niet leuk. ;) De laatste maanden vlieg ik uit gemakzucht echter altijd met GPS. ;)

Maar nogmaals, waarom VOR gebruiken in een glass cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/dee62a8c907442edf5f1ba79066e61ae.jpg

Courchevel (Frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:07:
[...]

Hm, als je met een glass cockpit vliegt, waarom vlieg je dan nog met VOR...?

Maar nogmaals, waarom VOR gebruiken in een glass cockpit?
Waarom niet? Ook in het "echie" worden nog steeds VOR's gebruikt, ook al kunnen veel moderne toestellen niet eens meer automatisch radialen vliegen. Als op Schiphol bijvoorbeeld de Aalsmeer baan in gebruik is, kun je vaak verwachten dat je een radiaal (210) van de VOR PAM mag gaan vliegen.
En als je fms kapot is, maar je het de hele weg doen, glass cockpit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:43:
[...]

Waarom niet? Ook in het "echie" worden nog steeds VOR's gebruikt, ook al kunnen veel moderne toestellen niet eens meer automatisch radialen vliegen. Als op Schiphol bijvoorbeeld de Aalsmeer baan in gebruik is, kun je vaak verwachten dat je een radiaal (210) van de VOR PAM mag gaan vliegen.
En als je fms kapot is, maar je het de hele weg doen, glass cockpit of niet.
Ja, maar Bacchus vliegt kleine vliegtuigen, geen airliners, en bij hem werkt alles gewoon... ;) Ik heb heel veel alleen met VOR gevlogen, maar had dan ook (bewust) geen glass cockpit of GPS. Als je vliegt met een glass cockpit of GPS, dan is het vliegen op VOR gewoon wat onlogisch. Maar goed, als hij dat gewoon leuk vindt, moet hij dat natuurlijk gewoon doen! Ik zou 'm echter adviseren het eens zonder glass te proberen: is echt veel leuker/uitdagender/spannender! Echt kicken als je dan gewoon je bestemming vindt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Glass cockpit is in de basis niets anders dan een digitale versie van je basis instrumenten, mogelijk met een FMS erbij. Waarom zou je dan opeens niet meer op radialen vliegen? ;)

Anyway, wat er mis gaat... Moeilijk te zeggen, maar ik gok dat de 'richtingen' uit dat vluchtplan mogelijk gebaseerd zijn op True North ipv Magnetic North of vice versa (GPS geeft alles aan in True terwijl je op Magnetic vliegt etc.).

In 'real life' is VOR natuurlijk ook minder accuraat, maar ik weet niet in hoeverre de sims dat hebben... Zo kan je de radiaal netjes in het midden op je HSI/OBS hebben, terwijl de GPS zegt dat je 2nm naast je track zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:05:
[...]

Ja, maar Bacchus vliegt kleine vliegtuigen, geen airliners, en bij hem werkt alles gewoon... ;) Ik heb heel veel alleen met VOR gevlogen, maar had dan ook (bewust) geen glass cockpit of GPS. Als je vliegt met een glass cockpit of GPS, dan is het vliegen op VOR gewoon wat onlogisch. Maar goed, als hij dat gewoon leuk vindt, moet hij dat natuurlijk gewoon doen! Ik zou 'm echter adviseren het eens zonder glass te proberen: is echt veel leuker/uitdagender/spannender! Echt kicken als je dan gewoon je bestemming vindt! ;)
Een glass cockpit verandert niets aan het vliegen van radialen, het enige verschil is dat het geen analoge maar digitale instrumenten zijn. Maar het principe blijft hetzelfde, het naaldje achterna vliegen.
Het enige/grootste verschil is dat in een glass cockpit de naalden wat gedempt zijn dus de aanwijzing is wat stabieler, maar het principe blijft gelijk.
Glass cockpit hoeft ook zeker geen GPS te hebben, al zal dat in een flight sim vaak wel zo zijn, maar ook dan zij je in de praktijk best nog situaties tegenkomen waarbij je al degelijk, ook als alles werkt, alsnog radialen moet afvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
De reden dat de afwijking me opviel was inderdaad wel de ingetekende route op de kaart op de GPS. Vroeger dacht ik dat het gewoon de onnauwkeurigheid was die VOR op grotere afstanden per definitie heeft, zo'n 1,7nm op 100nm. Nu twijfel ik daar een beetje aan.
Als ik trouwens binnen Skyvector de kaart wat nauwkeuriger bekijk, zie ik inderdaad ook een kleine afwijking in de radiaal van de Victor-route ten opzichte van de richting die het Skyvector-plan toont.

Boven enigszins bekend terrein kan ik in goed weer inderdaad ook wel op zicht vliegen, zeker met foto-scenery zoals NL2000 gaat dat heel goed. Puur gissen lukt me alleen op kortere afstanden of met erg simpele wind.

Bedankt voor de tip over Plan-G, J van E, dat ziet er interessant uit, vooral omdat het inderdaad op de data in de sim gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaah, ok, ik denk bij glass cockpit meteen aan kaartjes en rode vluchtplanlijntjes. ;)

Plan-G is DÉ VFR planner! Gebruik 'm al jaren. Ideaal en niet te geloven dat het gratis is. (Voor airliners gebruik ik PFPX.) Trouwens, ik zeg het maar vast: om je Plan-G plan te kunnen laden in FSX/P3D moet je 'm exporteren: standaard worden plans bewaard in een eigen Plan-G bestandsformaat (geen idee waarom want je kan FSX plannen ook gewoon laden...).
Propane schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:28:
In 'real life' is VOR natuurlijk ook minder accuraat, maar ik weet niet in hoeverre de sims dat hebben... Zo kan je de radiaal netjes in het midden op je HSI/OBS hebben, terwijl de GPS zegt dat je 2nm naast je track zit.
In FSX en P3D werkt alles perfect. Niet echt realistisch dus, maar wel zo makkelijk, vooral als je m.b.v. VOR een of ander vaag klein grasbaantje moet vinden...! ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Guys,

afgelopen weekend bij simcenter in lelystad in de boeig 737-800 sim gezeten en wat vet zeg !! ... denk dat ik thuis ook maar eens een losse mcp en wat schermen haal :D

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Njay schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:12:
Guys,

afgelopen weekend bij simcenter in lelystad in de boeig 737-800 sim gezeten en wat vet zeg !! ... denk dat ik thuis ook maar eens een losse mcp en wat schermen haal :D
http://www.flightdecksolutions.com ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik ga maar es bij opencockpits kijken , net iets goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Voor de mensen die het leuk vinden:

(let niet op de harde landing)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LpqVObHK_aE]

[ Voor 5% gewijzigd door Njay op 16-02-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Njay schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:31:

[video]
Looks good :) Wat mij altijd opviel is dat wanneer je het in FS kan, dat het in een sim gebaseerd op FS weer heel anders is. In het echt is het veel makkelijker. Tijdens base training:

Maarja, een Airbus is dan ook weer iets anders natuurlijk.. Al heeft het nog steeds vleugels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
Bolk schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:35:
Looks good :) Wat mij altijd opviel is dat wanneer je het in FS kan, dat het in een sim gebaseerd op FS weer heel anders is. In het echt is het veel makkelijker.
Ook mijn ervaring :) Ik heb 3 jaar geleden een proefles gehad in een 2-zitter van Tecnam, na 5 minuten werd mij al gevraagd of ik dit misschien vaker gedaan had. Neuh niet echt, gewoon veel FSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
Njay schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:31:

[video]
:X Die lui hebben niet echt netjes geïnvesteerd in hun sim geloof ik. Callouts klinken alsof ze van een gang ergens achterin komen en een mooie EHAM addon is ook niet aanwezig. Matig voor zo'n sim.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat is gewoon een full motion professionele flight sim lijkt me. Die brakke geluiden kunnen ook door de ongelooflijk brakke camera komen. En de scenery maakt niks uit, deze sims worden gebruikt door piloten om op te trainen, hoe Schiphol eruit ziet maakt dan weinig uit, als het maar realistisch vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Yep full motion pro sim and geloof mij de camera doet het idd niet niet eer aan kwa geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Zo de opencockpits mcp v3 is besteld :P woop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
FastFred schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:37:
Dat is gewoon een full motion professionele flight sim lijkt me. Die brakke geluiden kunnen ook door de ongelooflijk brakke camera komen. En de scenery maakt niks uit, deze sims worden gebruikt door piloten om op te trainen, hoe Schiphol eruit ziet maakt dan weinig uit, als het maar realistisch vliegt.
Voor piloten om te trainen zijn de sims op Schiphol :p - voor werkloze piloten misschien, maar ook dan is scenery en een beetje aandacht eraan wel gewenst. Ik heb zo het idee dat SimFlying het een stuk beter voor elkaar heeft. Ook daar trainen een hoop werkloze piloten maar daar is 't wel een stuk leuker om als simmer te komen vliegen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Njay schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:53:
Zo de opencockpits mcp v3 is besteld :P woop !
Wat aardig van je! Dat had je nu niet hoeven doen! :D
BeefHazard schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:48:
[...]

Voor piloten om te trainen zijn de sims op Schiphol :p - voor werkloze piloten misschien, maar ook dan is scenery en een beetje aandacht eraan wel gewenst. Ik heb zo het idee dat SimFlying het een stuk beter voor elkaar heeft. Ook daar trainen een hoop werkloze piloten maar daar is 't wel een stuk leuker om als simmer te komen vliegen.
Het hoofddoel van zo'n sim als deze is om het zo realistisch mogelijk te laten voelen, niet om het er mooi uit te laten zien

[ Voor 58% gewijzigd door FastFred op 17-02-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
FastFred schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:53:
[...]

Wat aardig van je! Dat had je nu niet hoeven doen! :D
wahaha eeem :P maar goed het is een begin ... ik zoek nu nog eigenlijk twee kleine schermpjes voor me FD Display en Map iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Njay schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:12:
Guys,

Gaaf! Ik heb een aantal weken geleden een sessie geboekt voor in april, eentje van ruim een uur.

Ik ben erg benieuwd hoe FSX met PMDG's NGX compared tegen een echte full-motion sim. :9 Hoe vond jij dat?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
SanderTje! schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:15:
[...]

Gaaf! Ik heb een aantal weken geleden een sessie geboekt voor in april, eentje van ruim een uur.

Ik ben erg benieuwd hoe FSX met PMDG's NGX compared tegen een echte full-motion sim. :9 Hoe vond jij dat?
Ik moet toegeven dat ik wel een beetje wist waar alles zat maar ik vloog normaal met fsx op autopilot tot net voor de landing, nu werd geleerd compleet op de FD te vliegen. hij deed wel alle settings kwa heading etc maar ik vondt et super !

Nu heb ik gisteren ook active sky next gekocht en toen gevlogen en dat was nog een stukje echter meer gevoel van wind etc...

------------------------------

Ik denk dat ik xdisplay ga gebruiken op 2 ipads voor de scherm voor fsx zou moeten werken :) _/-\o_

Iemand ervaring met buttkickers voor evt feedback?

[ Voor 11% gewijzigd door Njay op 18-02-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Njay schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:24:
[...]
Ik denk dat ik xdisplay ga gebruiken op 2 ipads voor de scherm voor fsx zou moeten werken :) _/-\o_
Tenzij je de iPads toch werkeloos hebt liggen, zijn een paar 8" à 10" monitors (50eu/s voor Chinese import?) aan een bescheiden extra videokaart (25eu?) in een bestaande PC toch veel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bacchus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:35:
[...]

Tenzij je de iPads toch werkeloos hebt liggen, zijn een paar 8" à 10" monitors (50eu/s voor Chinese import?) aan een bescheiden extra videokaart (25eu?) in een bestaande PC toch veel goedkoper?
Ow mooie prijs... heb je toevallig een link? ik heb al gezocht namelijk .. thx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Njay schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:03:
[...]
Ow mooie prijs... heb je toevallig een link? ik heb al gezocht namelijk .. thx alvast !
Nu heb ik natuurlijk niet tot in detail uitgezocht wat je precies nodig hebt maar dit is wat ik vond:
Bij DealExteme kwam ik er enkele tegen en op AliBaba maar met die laatste site heb ik geen ervaring.
De prijs voor de videokaart heb ik gewoon op Pricewatch gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bacchus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Nu heb ik natuurlijk niet tot in detail uitgezocht wat je precies nodig hebt maar dit is wat ik vond:
Bij DealExteme kwam ik er enkele tegen en op AliBaba maar met die laatste site heb ik geen ervaring.
De prijs voor de videokaart heb ik gewoon op Pricewatch gebaseerd.
Super ! thanks voor het uitzoeken ! ik duik er es in

• Njay
Update... air display werkt niet fijn met prepar3d een direct x error met starten je kan hem later wel inschakelen maar het is onzettend instabiel en veel crashes

heb nu voor weining een 7" lilliput usb monitor op de kop getikt om mee te testen

Verwijderd

Gebruikt iemand hier een ATI kaart in combinatie met FSX?

Ik lees in haast iedere tweak guide dat ik Radeon Pro moet gebruiken om grafische settings in te stellen. Echter crasht mijn FSX bij startup al, no matter de settings in FSX/Radeon Pro. Google geeft me geen antwoord.

Edit:
MSI Radeon 7950 Twin Frozr 3GB
Windows 7 64-bit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 16:39 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:35:
Gebruikt iemand hier een ATI kaart in combinatie met FSX?

Ik lees in haast iedere tweak guide dat ik Radeon Pro moet gebruiken om grafische settings in te stellen. Echter crasht mijn FSX bij startup al, no matter de settings in FSX/Radeon Pro. Google geeft me geen antwoord.

Edit:
MSI Radeon 7950 Twin Frozr 3GB
Windows 7 64-bit
Heb je al geprobeerd de fsx.cfg bestand weg te gooien? Soms raakt dat corrupt of zit er foute instellingen in. Hij wordt vanzelf weer aangemaakt bij het opstarten van FSX.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Badtothebone schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:09:
[...]

Heb je al geprobeerd de fsx.cfg bestand weg te gooien? Soms raakt dat corrupt of zit er foute instellingen in. Hij wordt vanzelf weer aangemaakt bij het opstarten van FSX.
Ja.

FSX wil gewoon niet opstarten als Radeon Pro aan staat.

Bizar dat ik op internet niets kan vinden. Ja, 1 forum topic van iemand met hetzelfde probleem. Onopgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Heb je meerdere graka's ? disable je interne eens? of stel in dat je ati kaart de enige is die fsx mag gebruiken kan met nvidia kaarten dacht ik ook met profiles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/df6bc1a3f2cacc5c2872145bc9673036.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Njay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:55:
Heb je meerdere graka's ? disable je interne eens? of stel in dat je ati kaart de enige is die fsx mag gebruiken kan met nvidia kaarten dacht ik ook met profiles...
Mijn moederbord (P8P67) heeft geen onboard graphics.

Ik snap het niet hoor. Ik wil in FSX DX10 enabled hebben, en kennelijk is Radeon Pro daarvoor nodig om bepaalde settings te forceren. Die twee applicaties willen gewoon niet tegelijk runnen. Vrij bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Vreemd... maar maybe toch eens kijke naar prepar3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Heeft RadeonPro een overlay? Soms kan die een conflict geven met andere overlays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:46:
[...]

Mijn moederbord (P8P67) heeft geen onboard graphics.

Ik snap het niet hoor. Ik wil in FSX DX10 enabled hebben, en kennelijk is Radeon Pro daarvoor nodig om bepaalde settings te forceren. Die twee applicaties willen gewoon niet tegelijk runnen. Vrij bizar.
Radeonpro slaat af als er een ander programma ".Net Framework" gebruikt, work around daarvoor weet ik niet aangezien ik geen RadeonPro meer gebruik, het heeft nl af en toe vaag gedrag met spellen als het wel werkt, en SweetFX kan ook los gebruikt worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk absurd dat ik er niet eerder op gekomen ben, maar het afsluiten van Catalyst Control Center via taakbeheer heeft kennelijk geholpen. Ik kan nu in ieder geval FSX + Radeon Pro + DX10 Scenery Fixer tegelijk runnen. Dat scheelt al een hele boel.

Alsnog bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Veel plezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Prepar 3D 2.5 lijkt in deze nieuwe versie behoorlijk geheugenproblemen te hebben. Wanneer de scenery ook maar een beetje druk wordt floept de boel eruit, terwijl ik de sliders al behoorlijk richting midden heb geschoven. Aan mijn systeem kan het niet liggen, dus dit is eigenlijk best wel balen.
Meer mensen met deze ervaring?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 21:28
Voor iedereen die een realistische, moderne en zeer professionele virtual airline voor KLM zoekt, kan ik Royal Dutch Virtual (RDV) aanraden:

https://royaldutchvirtual.com/
https://www.facebook.com/royaldutchvirtual

Ik vlieg er sinds het begin met enorm veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
737freak schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:58:
Voor iedereen die een realistische, moderne en zeer professionele virtual airline voor KLM zoekt, kan ik Royal Dutch Virtual (RDV) aanraden:

https://royaldutchvirtual.com/
https://www.facebook.com/royaldutchvirtual

Ik vlieg er sinds het begin met enorm veel plezier! :)
Ondanks dat het misschien een beetje verkapte spam is, ik ben het wel met je eens. :+

Het zit technisch goed in elkaar en werkt fijn. Achteraf krijg je een uitgebreid rapport over hoe je het gedaan hebt: http://deltaserve.nl/imag...light_Analysis_Sander.pdf (rapport gisteren van m'n vlucht EDDH - EHAM, score 100% O-) )

Als je het leuk vind om met airliners te vliegen en het goed te willen doen is dit een goede VA. Ze focussen iets minder op het communitygevoel. Het voegt in ieder geval weer een doel toe om lekker te vliegen :)

[ Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 25-02-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

SanderTje! schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Ondanks dat het misschien een beetje verkapte spam is, ik ben het wel met je eens. :+

Het zit technisch goed in elkaar en werkt fijn. Achteraf krijg je een uitgebreid rapport over hoe je het gedaan hebt: http://deltaserve.nl/imag...light_Analysis_Sander.pdf (rapport gisteren van m'n vlucht EDDH - EHAM, score 100% O-) )

Als je het leuk vind om met airliners te vliegen en het goed te willen doen is dit een goede VA. Ze focussen iets minder op het communitygevoel. Het voegt in ieder geval weer een doel toe om lekker te vliegen :)
Het rapport heb ik m'n bedenkingen bij :P Leuk bedacht, maar niet altijd even realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bolk schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:21:
[...]

Het rapport heb ik m'n bedenkingen bij :P Leuk bedacht, maar niet altijd even realistisch.
Improvements zijn welkom! Wat vind jij dat er beter kan?

[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 25-02-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

SanderTje! schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:55:
[...]

Improvements zijn welkom! Wat vind jij dat er beter kan?

Jij vliegt toch IRL als ik het mij goed herinner?
250 below FL100, soms geeft ATC een "high speed approved".
Pitch bij takeoff, 15 graden is aan de lage kant, zeker in een lichte/lege kist.
Flaps up boven FL100 (is type specific)
Landing lights off boven FL100 (soms, in zware bewolking zorgen de landing light voor verblinding beneden FL100. Sterker nog, tijdens een CAT III ILS wil je soms de landing lights helemaal niet gebruiken omdat je anders de runway approach lights niet ziet)

Vanuit een comfort perspectief is het leuk, maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel :) Ik ben van mening dat wanneer de Pilot in Command (jij) besluit af te wijken van de richtlijnen omdat dat ten goede komt van de veiligheid je geen puntenaftrek zou mogen krijgen..

Dingen zoals stable approach bij 1000ft AGL (flaps down, on speed, gear down) zijn wel dingen waar je op moet hameren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bolk op 25-02-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bolk schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:12:
[...]

250 below FL100, soms geeft ATC een "high speed approved".
Pitch bij takeoff, 15 graden is aan de lage kant, zeker in een lichte/lege kist.
Flaps up boven FL100 (is type specific)
Landing lights off boven FL100

Vanuit een comfort perspectief is het leuk, maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel :) Ik ben van mening dat wanneer de Pilot in Command (jij) besluit af te wijken van de richtlijnen omdat dat ten goede komt van de veiligheid je geen puntenaftrek zou mogen krijgen..

Dingen zoals stable approach bij 1000ft AGL (flaps down, on speed, gear down) zijn wel dingen waar je op moet hameren :)
Allemaal begrijpelijk en ben het met je eens.

15 graden vind ik ook erg weinig. Zeker als je inderdaad licht bent, dan heeft de 738 een overkill aan vermogen en blijf je dus niet onder de 250 knots als je bijna full power geeft.

Wat voor pitch hou jij aan IRL bij T/O?

En weet iemand wat de max. speed is van het taxien op Schiphol? 30 kts. (volgens het rapport) vind ik persoonlijk ook weinig als je naar de Polderbaan moet. Als je je daar braaf aan houdt en van C of D moet komen dan redt je het niet om daar in 15 minuten heen te taxien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

SanderTje! schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:20:
[...]

Allemaal begrijpelijk en ben het met je eens.

15 graden vind ik ook erg weinig. Zeker als je inderdaad licht bent, dan heeft de 738 een overkill aan vermogen en blijf je dus niet onder de 250 knots als je bijna full power geeft.

Wat voor pitch hou jij aan IRL bij T/O?

En weet iemand wat de max. speed is van het taxien op Schiphol? 30 kts. (volgens het rapport) vind ik persoonlijk ook weinig als je naar de Polderbaan moet. Als je je daar braaf aan houdt en van C of D moet komen dan redt je het niet om daar in 15 minuten heen te taxien.
Airbus houdt een maximum pitch van 18 graden (Flight Director) tijdens take-off, maar dat is type-specific. Kan me best voorstellen dat dat meer is dan 20 graden bij een lege kist (andere types, 757 anyone? ;)).

Taxispeed is niet hoger op AMS, ook niet als je naar de Polderbaan moet.. Het is een eind taxien naar Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bolk schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Airbus houdt een maximum pitch van 18 graden (Flight Director) tijdens take-off, maar dat is type-specific. Kan me best voorstellen dat dat meer is dan 20 graden bij een lege kist (andere types, 757 anyone? ;)).

Taxispeed is niet hoger op AMS, ook niet als je naar de Polderbaan moet.. Het is een eind taxien naar Haarlem.
Thanks.

Tja, wel balen soms, taxien naar Haarlem. Laatst was ik (voor de eerste keer) foto's maken bij Schiphol. 36L was in gebruik voor takeoffs. Een Delta Airlines toestel zou ook op gaan stijgen, maar vanwege een enorme hoeveelheid rook net na het geven van vol vermogen heeft het de start vrij snel afgebroken. Dan baal je wel, 20 minuten heen taxien en dan weer 20 minuten terug. :+

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

SanderTje! schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:20:
[...]
Daarom geef je ook geen plankgas maar pas je je maximum thrust aan aan je MTOW. Scheelt ook nogal wat brandstof. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Stoney3K schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:50:
[...]

Daarom geef je ook geen plankgas maar pas je je maximum thrust aan aan je MTOW. Scheelt ook nogal wat brandstof. ;)
gepastheid is voor watjes :Y)

• FastFred
In Tutorial #1 van de 737NGX wordt zelfs aangegeven te klimmen in een hoek van 15 graden. En die tut is met een bijna 100% vol geladen 737. Zelf stijg ik op met zo'n 10 á 15 graden pitch en zodra m'n gear up is trek ik vaak door naar 20.

M'n flaps heb ik trouwens al lang volledig up voor ik bij FL100 aan kom? Als ik opstijg is het vaak: "positive rate, gear up, flaps 1 (uitgaande van een flaps 5 takeoff)". Zodra ik dan op snelheid ben en een beetje hoogte gepakt heb lock ik m'n gear en gaan de flaps up, meestal zodra ik de 220kts/3000ft voorbij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

FastFred schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:52:
In Tutorial #1 van de 737NGX wordt zelfs aangegeven te klimmen in een hoek van 15 graden. En die tut is met een bijna 100% vol geladen 737. Zelf stijg ik op met zo'n 10 á 15 graden pitch en zodra m'n gear up is trek ik vaak door naar 20.

M'n flaps heb ik trouwens al lang volledig up voor ik bij FL100 aan kom? Als ik opstijg is het vaak: "positive rate, gear up, flaps 1 (uitgaande van een flaps 5 takeoff)". Zodra ik dan op snelheid ben en een beetje hoogte gepakt heb lock ik m'n gear en gaan de flaps up, meestal zodra ik de 220kts/3000ft voorbij ben.
Je procedure klopt niet helemaal..

Volg de flight director, deze geeft de pitch aan voor een v2 speed (+/- 15 graden, type specific). Positive rate: gear up. Tot aan acceleration altitude doe je helemaal niets behalve vliegen (is weer afhankelijk van de company, meestal 1000 of 1500 ft AGL). Daarna pitch je naar +/- 10 graden en laat je de snelheid oplopen en doe je de cleanup: flaps retraction on schedule. Laat de speed oplopen net zo lang tot de SID published speed of 250 kts beneden FL100. Zodra je bij die speed aankomt gaat de pitch weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
En voor mijn type zou die procedure dan ook weer compleet niet kloppen Bolk :P. Het is gewoon type/company specific.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Propane schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:28:
En voor mijn type zou die procedure dan ook weer compleet niet kloppen Bolk :P. Het is gewoon type/company specific.
True true, ik heb alleen maar luie mensen vliegtuigen gevlogen ;) Beetje die FD pitch neerzetten en en op je handen zitten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bolk op 27-02-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:38:
[...]

True true, ik heb alleen maar luie mensen vliegtuigen gevlogen ;) Beetje die FD pitch neerzetten en en op je handen zitten :P
Mooi werk als je het kunt krijgen ja ;). Maar mijn turbopropje kan leuke dingen die die kisten niet kunnen :D.

Anyway, voor ons is het 10-12 graden pitch up, 500' AGL acceleration en flaps up en vanaf daar gewoon steady climb met een vaste IAS. Als er geen noise abatement is natuurlijk.

V2 + 10 uitklimmen kan wel maar is onnodig risico omdat de snelheid op onze kist zo idioot hard terugloopt bij een engine failure. Die 10kts marge is zo verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 21:28
Bolk schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Er zit voor heel veel items een buffer in het score systeem, zo ook voor pitch:
De procedure is 15 graden, maar pas bij het overschreiden van 20 graden worden er punten afgetrokken.

Hetzelfde geldt voor 250kts onder FL100:
Pas na 30 seconden lang boven de 260kts is er punten aftrek om oneerlijke gevallen te voorkomen.

Voor de rest zijn er inderdaad een paar beperkingen, maar voor het grootste deel zijn het 'operator procedures'. :)

500 actieve piloten, 1800 geregistreerde piloten, bijna 60.000 vlieguren& 16.000 vluchten in een jaar tijd geven aan de aanpak wel werkt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door 737freak op 27-02-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hebben jullie ook dat je p3d niet kan upgraden maar alleen volledig kan installeren? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:31:
Hebben jullie ook dat je p3d niet kan upgraden maar alleen volledig kan installeren? Of doe ik iets fout?
Vanwege de veranderingen in de folder structuur kan V2.5 alleen maar als volledige installatie geïnstalleerd worden. Er is geen upgrade mogelijkheid. Volgende versies zullen wel weer ge-update kunnen worden.

Ik zelf heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen maar m'n hele systeem opnieuw te installeren. Altijd lekker, een fris systeem. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik wil binnenkort nieuwe SSD kopen dus dan ga ik dat maar doen (volledige verse OS install). Thanks voor het antwoord!

Nu maar gewoon een J4100 vluchtje gemaakt :). Moest alleen weer even wennen, ken de kist toch niet zo goed als ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ircghost schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:09:
Nu maar gewoon een J4100 vluchtje gemaakt :). Moest alleen weer even wennen, ken de kist toch niet zo goed als ik dacht.
Alweer even een 1650shp Garrett TPE331 opgeblazen omdat je de start locks was vergeten? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Propane schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:20:
[...]
Alweer even een 1650shp Garrett TPE331 opgeblazen omdat je de start locks was vergeten? ;) :P
Haha nee dat ging goed ;), ik heb twee problemen;

1) hoe rem je die kist in de lucht in vredesnaam af? Spoiler kun je niet extenden, dus ik deed het maar met mijn gear.. (Ik kreeg van de default ATC de opdracht om tot het laatste moment op 11k te vliegen terwijl het vliegveld enkele nm verderop op 1.4k lag.. geen succes haha)

2) Ik krijg de verdomde FMC niet aan, enige wat er staat is een gele balk. Mogelijk een fout omdat het eigenlijk bedoeld is voor FSX.. (en ik draai het in P3D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Slow down before you go down... De J41 is een 'slippery bastard' en kan eigenlijk niet tegelijk dalen en flink afremmen tenzij je een lage rate of descent neemt. Twee mogelijkheden zijn:

- Afremmen voor je gaat dalen
- Plan je daling met een stukje level flight of lage rate of descent aan het einde

Als dat nog niet genoeg is, Condition Levers full forward (max RPM). Met de props op 100% heb je een flink stuk extra drag.

Wat betreft de FMC, mogelijk is de font daarvan niet goed geïnstalleerd. Ik weet zo niet meer hoe die heet, maar kijk even in de P3D fonts folder voor iets met J41 in de naam en installeer die nogmaals handmatig.

Edit: Fun fact, op de J31/32 is dat afremmen dan weer geen probleem, 250kts tot 5-6nm final op een ILS en vervolgens op 500ft volledig gestabiliseerd en configured... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Propane op 28-02-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik had al zo'n vermoeden thanks voor de feedback :).

Wat betreft de fonts ik heb deze: j41digital.ttf, j41digital_b.ttf, j41digital.ttf_bi ,j41digital.ttf_i en j41efis

Mis ik er 1? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Geen idee, mijn sim PC staat 1500km bij mij vandaan momenteel :P. Maar probeer ze even handmatig nog eens te installeren met rechtsklik - install en kijk of de GPS/FMS het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jeetje, schiet dan even op :P.

Maar heb ze allemaal opnieuw geinstalleerd, heeft niet geholpen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 23:51
Is FSX een game waarbij je veel geduld moet hebben?

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redeta schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:39:
Is FSX een game waarbij je veel geduld moet hebben?
Nou, het is niet echt een game met een bepaald doel... Het hangt er een beetje vanaf wat je voor ogen hebt als je aan geduld denkt. Bedoel je dan of je geduld moet hebben om alles onder de knie te krijgen of geduld omvan A naar B te vliegen...? Er bestaan wel game-achtige missies maar 99% van de simmers vliegt gewoon rond.

Om de vraag goed te kunnen beantwoorden, moet je eigenlijk wat specifieker aangeven wat je denk te gaan doen met FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zoals J van E aangeeft, vertel eerst anders waarom je dit uberhaubt wilt gaan doen en wat je verwachtingen zijn? Wil je combat, wil je heli's, wil je missies of wil je genieten van de omgeving..

Allerlei verschillende sims voor verschillende doelen. Wat betreft leercurve kun je binnen 1 min de lucht in nadat de sim aanstaat (ctrl+e autostart ;) ). Maar voordat je echt door gaat hebben hoe navigatie en vliegprotocols werkt ben je nog een heel stuk langer onderweg.

--
In ander nieuws heb om mijn touchscreen laptop nu EFB draaien via network protocol, werkt heerlijk en lekker overzichtelijk :). Geen alt+tab meer!

En leuke checklist voor J4100 http://reginamarzlin.com/...ists/JS4100-checklist.htm . Niet compleet mee eens, maar lekker overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 23:51
Nou ik zie op youtube soms wel eens video's en dan denk ik is het iets voor mij. En ik wil denk ik genieten van de omgeving en Boeings vliegen. Alleen wat J van E al zegt bedoel ik eigenlijk alle twee. Dus duurt het lang om te vliegen en is het makkelijk/moeilijk om onder de knie te krijgen. Ik vraag het nu alvast voordat ik het ga kopen. Anders is het zonde van me geld

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals lrcghost al zei kan je binnen no time vliegen. En als je wilt kan je na het opstijgen meteen weer omdraaien om te landen (na 5 minuten klaar) of je kan naar Australië vliegen en daar landen (duurt zo'n, wat zal het zijn, 15 uur?). Het leuke van FSX is wat dat betreft dat je kan doen wat je wilt! Er zijn hier simmers die graag lange vluchten maken: ik hou het liever kort. Maakt allemaal niet uit.

Starten en opstijgen is dus in principe heel makkelijk onder de knie te krijgen, maar... na een tijdje zal dat gaan vervelen omdat het te makkelijk en niet realistisch is, en dan begint het leerproces. Je kan dan leren wat de real life procedures zijn voor alles: je kan leren hoe je handmatig een vliegtuig kan starten, je kan leren hoe je op diverse manieren kan navigeren, hoe je officieel land via procedures en ga zo maar door. Ook daarin staat het je weer vrij te doen wat je wilt en interessant vindt.

Let er wel op dat FSX out of the box wel leuk is maar als je echt wilt genieten van het uitzicht zul je addon scenery moeten kopen en als je echt een Boeing wilt besturen van A tot Z zul je addon vliegtuigen moeten kopen. FSX biedt je de simpele basics maar het wordt pas echt interessant (als je tenminste na een paar weken nog steeds FSX speelt) met addons. Er zijn hier denk ik genoeg mensen die aan addons het tienvoudige hebben uitgegeven dan wat FSX zelf kost...! De mooie filpmjes op internet zijn zelden gemaakt met een standaard FSX installatie! Maar goed, in beginsel biedt FSX zelf genoeg om een hele tijd mee vooruit te kunnen.

Trouwens, je hebt het over genieten van het uitzicht en vliegen met Boeings. Je hebt eigenlijk, heeeeeeel grof gezegd, twee manieren van vliegen: high and dry met airliners en low and slow met kleine vliegtuigen. Dat zijn eigenlijk nogal verschillende manieren van vliegen. Je wilt van het uitzicht genieten: dat doe je vooral met kleine vliegtuigen, en met een Boeing doe je eerder lange vluchten, en dan ben je veelal meer bezig met de instrumenten en dingen als de automatische piloot. Maar goed, nu breng ik het wel heel zwart-wit, maar in FSX kan dat allemaal. Ook hier kan je gewoon doen waar je zin in hebt.

Je hebt het trouwens over FSX. Sinds enige tijd is er ook Prepar3D: dat is een soort van variatie op FSX met een groot aantal verbeteringen. Ik zelf vlieg met Prepar3D omdat het er allemaal mooier en echter uitziet (alhoewel je hier ook echt addons nodig hebt).

Tjonge... valt eigenlijk helemaal niet mee om kort te zeggen wat flighsimmen inhoudt, haha!

Wat je zou kunnen doen, is Prepar3D kopen en dan de Academic versie: kost wel meteen 50 euro of zo maar die kan je iets van twee maanden gebruiken en als het niet bevalt, kan je je complete aankoopbedrag terugkrijgen: dan heeft het je dus uiteindelijk niets gekost. Voordeel van P3D is ook dat je minder hoeft te tweaken en te rommelen met configs om het werkend te krijgen.

http://www.prepar3d.com

Je zult ongetwijfeld nog meer vragen hebben (en nog veel meer vragen krijgen zodra je gaat vliegen) maar je zal zien dat het hier een heel behulpzaam groepje is in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@Redeta: Met het gevaar je een slechte ervaring aan te naaien: Beginnen met simmen hoeft niet duur te zijn.

Microsoft Flight Simulator X op DVD is misschien lastig te vinden maar zou voor minder dan een tientje in de grabbelbak moeten liggen. Dit is eigenlijk de klassieker, lekker laagdrempelig en uitentreuren uitbreidbaar. Er is ook een Steam edition van FSX maar die is vrij prijzig imho te duur en veel addons schijnen niet te werken. Ik dacht dat er ooit ook iets als Microsoft Flight op Steam is geweest ofzo? Ik dacht dat die gratis was maar heel erg beperkt. Ik kan hem niet meer vinden en dat is misschien maar goed ook. :-)

Prepar3D is een doorontwikkeling op basis van dezelfde engine als FSX. Heeft steeds meer van het goede (3rd party publishers) en steeds minder van het slechte (legacy code) van FSX. Persoonlijk denk ik dat op den duur alles en iedereen die nu FSX doet P3D gaat doen maar dat gaat niet morgen zijn.

FlightGear is opensource, "dus" gratis maar wel spartaans. (Vandaar het "slechte ervaring aannaaien.") Qua sim schijnt hij best sterk te zijn maar grafisch valt FG tegen.

X-Plane is eigenlijk de grote tegenstander van het FSX/P3D-kamp: Technisch een engine met minder bagage en daardoor betere schaalbaarheid, een andere (eleganter maar imho minder nauwkeurig) benadering van modelleren van vliegtuigen. Naar mijn smaak is de standaard wereld, ondanks zijn omvang, echter een lachertje en blijft het op uitbreidingen-gebied ook achter bij FSX/P3D. Is ook de duurste van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Bacchus schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:03:
Ik dacht dat er ooit ook iets als Microsoft Flight op Steam is geweest ofzo?
Korte reactie hierop: links laten liggen, punt. MS Flight heeft niets te maken met de Flight Simulator wereld, is meer een arcade-uitvoering. Elke van de andere die Bacchus heeft gezegd is een prima optie, maar deze dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

don_jorg schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:37:
[...]

Korte reactie hierop: links laten liggen, punt. MS Flight heeft niets te maken met de Flight Simulator wereld, is meer een arcade-uitvoering. Elke van de andere die Bacchus heeft gezegd is een prima optie, maar deze dus niet ;)
dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
don_jorg schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:37:
[...]

Korte reactie hierop: Ik ben het met beide punten niet eens ;).

MS Flight is juist een zeer goede instap met fantastische performance en erg goede flight models, en het is verdorie gratis. Als je toch eerst wilt 'leren vliegen' in een flightsim is MS Flight een hele goede optie. Je kunt zelfs best aardig IFR procedures trainen.

Er zitten misschien geen Boeings in, maar MS Flight is echt underrated wat betreft de flight models en het gevoel van vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar het is zonde om aan te beginnen aangezien het dood en niet afgemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik noemde Flight inderdaad vooral vanwege de extreem lage instap: Gratis, newbie-friendly, (blijkbaar niet meer) makkelijk beschikbaar via Steam, goede performance op bescheiden systemen en goed te doen emt muis en toetsenbord.
Je zal er inderdaad wel rekening mee moeten houden dat je het na een paar uur wel gezien hebt en (al dan niet) door wil groeien naar een echte sim. Flight is nl wel extreem beperkt: zeer kleine, dode wereld en nauwelijks vliegtuigen, afaik zelf MS's "gold standard" Cessna 172 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Propane schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:12:
[...]
Korte reactie hierop: Ik ben het met beide punten niet eens ;).

MS Flight is juist een zeer goede instap met fantastische performance en erg goede flight models, en het is verdorie gratis. Als je toch eerst wilt 'leren vliegen' in een flightsim is MS Flight een hele goede optie. Je kunt zelfs best aardig IFR procedures trainen.

Er zitten misschien geen Boeings in, maar MS Flight is echt underrated wat betreft de flight models en het gevoel van vliegen.
Eens, ik voelde me altijd een eenzame MS Flight "fan". Juist om de redenen die je hier noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vond het hele idee van MS Flight ook echt gaaf hoor, vliegen voelde goed aan daarin. Maar het was zo ontzettend beperkt, dat is en was gewoon zo jammer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bolk schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Eens, ik voelde me altijd een eenzame MS Flight "fan". Juist om de redenen die je hier noemt.
Ja, vreemd genoeg waren het voornamelijk real life piloten die het meest enthousiast waren. Dat viel mij toen al op in de beta test.
Ircghost schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:30:
Ik vond het hele idee van MS Flight ook echt gaaf hoor, vliegen voelde goed aan daarin. Maar het was zo ontzettend beperkt, dat is en was gewoon zo jammer :(.
Je kunt nu volgens mij ook de hele wereld van FSX in MS Flight zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Propane schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:59:
[...]
Ja, vreemd genoeg waren het voornamelijk real life piloten die het meest enthousiast waren. Dat viel mij toen al op in de beta test.
Jup daar schaar ik mij ook bij, ook een van de redenen dat ik nog steeds fan ben van Condor soaring simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dolblij met MS Flight toentertijd... totdat MS het liet vallen en er geen toekomst meer in zat: het leukste was namelijk wat allemaal nog moest komen. Maar goed, ik ben HEEL BLIJ dat Prepar3D later op het toneel verscheen!

Grappige is trouwens dat ik pas in MS Flight heb leren navigeren m.b.v. VOR (er stond zelfs een tutorial van mij op de officiële MS Flight site: volgens mij gebaseerd op deze post: http://forum.avsim.net/topic/380559-complete-vor-tutorial/ ) en ik heb voor Flight rudder pedals gekocht (die ik nu natuurlijk nog steeds gebruik in P3D). Voor mij heeft MS Flight m'n hobby dus echt verdiept en was het zeker geen simpele arcade game! ;)

Maar goed, als je Flight makkelijk te pakken kan krijgen, kan je het inderdaad gebruiken om te kijken of je het wat vindt, maar 1. bedenk dat het erg beperkt is en 2. zodra het je wat lijkt, zou ik overstappen op P3D.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had laatst het leuke idee om FSX weer eens op te pakken, maar ben de dvd's kwijt en had het spel nog niet geïnstalleerd op mijn nieuwe PC. :( is hij nog ergens goedkoop te krijgen? Als ik op internet zoek kom ik op prijzen van €30-40 en dat vind ik toch wat te gortig. Iemand de gouden tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb je de licenties nog wel? Anders kun je de DVD's gewoon downloaden en dan activeren. Anders wil ik je ook wel mijn FSX gold (met hoesje en alles) + licentie verkopen voor een zacht prijsje?

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 02-03-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:27:
Had laatst het leuke idee om FSX weer eens op te pakken, maar ben de dvd's kwijt en had het spel nog niet geïnstalleerd op mijn nieuwe PC. :( is hij nog ergens goedkoop te krijgen? Als ik op internet zoek kom ik op prijzen van €30-40 en dat vind ik toch wat te gortig. Iemand de gouden tip? :)
FSX:Steam versie voor 13 euro kopen :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:51:
[...]

FSX:Steam versie voor 13 euro kopen :)
Daar werken niet alle addons mee toch? Anders scoor ik die wel inderdaad. Ook Ircghost maar even een PM gestuurd. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat komt wel goed, veel add-ons hebben al updates uitgebracht of zijn al in de maak voor compatibiliteit met FSX:SE (of Prepar3D als je geld over hebt :P).

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:22:
Dat komt wel goed, veel add-ons hebben al updates uitgebracht of zijn al in de maak voor compatibiliteit met FSX:SE (of Prepar3D als je geld over hebt :P).
En dan voor prepar3d alles opnieuw kopen zeker? Nee bedankt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Snap ik.
Ik ben zelf nog een beetje aan het denken, ik heb al FSX:SE naast X-Plane. X-Plane is een erg fijne sim, en de interface/controls ervan werkt imho een stuk prettiger, maar de autogen, de afwezigheid van photorealistic scenery en de afschuwelijke schaduw in de paar payware vliegtuigen die ik heb komen me eigenlijk een beetje de neus uit :/

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Prepar3d met de pmdg 777 en straks 737ngx BAM .. je wilt niks anders meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Njay schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:09:
Prepar3d met de pmdg 777 en straks 737ngx BAM .. je wilt niks anders meer :D
Ja, het is al bijna aftellen voor de 737 in P3D!

Volgende van PMDG mag wat mij betreft de Dreamliner worden.. :) Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
SanderTje! schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Ja, het is al bijna aftellen voor de 737 in P3D!

Volgende van PMDG mag wat mij betreft de Dreamliner worden.. :) Wat jullie?
Dat mag zeker of toch een airbus zoals de 350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game van Ircghost gekocht. :) bedankt daarvoor. :)

Heb mijn joystick toendertijd ook verkocht, in theorie is het volgens mij speelbaar met een PS3 controller. Speelt dit echter lekker of kan ik beter weer wat geld in een joystick investeren? Wil eigenlijk eerst even kijken of de hobby mij weer opnieuw pakt voor ik er al teveel geld tegen aan gooi. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:39:
Heb de game van Ircghost gekocht. :) bedankt daarvoor. :)

Heb mijn joystick toendertijd ook verkocht, in theorie is het volgens mij speelbaar met een PS3 controller. Speelt dit echter lekker of kan ik beter weer wat geld in een joystick investeren? Wil eigenlijk eerst even kijken of de hobby mij weer opnieuw pakt voor ik er al teveel geld tegen aan gooi. :P
Als ik jou was zou ik voor een paar tientjes een nieuwe joystick kopen. Ik vind het met een 360 controller iig niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb ook nog een x55 liggen vanaf volgende week haha! Maar misschien is een flight wheel wel leuker dan een combat stick :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:56:
Ik heb ook nog een x55 liggen vanaf volgende week haha! Maar misschien is een flight wheel wel leuker dan een combat stick :p
Waarom doe je je X55 weg en waar ga je naar over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:56:
Een X55 is (in ieder geval op dit moment) nogal buiten het budget. :P moet met een investering van enkele tientjes op dit moment toch wel ophouden. :P

Dus: cheap-ass joystick of PS3 controller? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

SanderTje! schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:04:
[...]

Waarom doe je je X55 weg en waar ga je naar over? :)
Ik krijg een nieuwe x55, mijn huidige heeft een wat stroefe throttle dus ik sturen naar saitek, wat voor olie of smeersel moet ik er in stoppen? Krijg ik terug; je krijgt een nieuwe..

uhhh. ok? :P

Dus deze gaat weer weg voor 120 denk ik.
Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste