Da's vrij simpel te beantwoorden: Je instrumenten zijn veel slechter leesbaar in de 3d view. Ja, het ziet er wel meer waarheidsgetrouw uit, maar het kunnen aflezen van je instrumenten vind ik toch vrij essentieel. Daarnaast komt het de bediening ten goede (een knop oid bedienen in de 2d cockpit gaat toch echt makkelijker dan in de 3d)
FastFred schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:04:
En om even te reageren op het punt dat pd0rt opmerkt. Niet fatsoenlijk zicht? In een 2D panel is 80% van het scherm gevuld met je displays en heb je boven aan je scherm een strookje van 2cm waar je naar buiten kunt kijken, hoe is dat dan wel fatsoenlijk zicht?
Als je opmerking niet verschrikkelijk overdreven zou zijn, en hetgeen dat je zou zeggen zou kloppen, dan zou dat inderdaad niet fatsoenlijk zijn. Ik zou zelf de verhoudingen meer op 60/40 zetten, en zo lang je geen 15 inch scherm gebruikt, is dat toch net ff iets meer dan 2 cm.
Vergeet niet dat je, met de kisten waarover we hier spreken, IFR vliegt. Dat staat voor
Instrument Flight Rules, wat temeer het belang van je instrumenten aangeeft. In de lucht vind ik het (zelfs in FSX) best leuk om naar buiten te kijken, maar het is pas iets wat essentieel wordt bij de takeoff en landing. dat is niet een groot deel van de vlucht.