Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:46
Helemaal mee eens, dat licentie gedoe komt mij nu echt de neus uit. PMDG stond bij mij altijd hoog aangeschreven maar heeft inmiddels veel credits verspeelt.

Tegenwoordig vlieg ik gewoon lekker low en slow heerlijk ontspannen en prachtig boven de orbx landschappen met licht en schaduw effecten van P3D 2.4. Daar kan geen PMDG tegenop :+

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

How do you save a random generator ?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor €5 is het de moeite wel waard om het op Steam te hebben :).

[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 18-12-2014 19:26 ]

Propane schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:26:
Voor €5 is het het werk waard om het op Steam te hebben :).
daarom staat hij hier al weer geinstaleerd :) op steam :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/ddcfbd926c69c94af38bca8ba3401323.jpg

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hm, lekker. Ik begin met een aircraft error met de Steam edition :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Propane
  • Niet online
Bolk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:25:
Geen problemen hier. Wel even wachten op een nieuwe FSUIPC versie denk ik.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zijn er nog veranderingen tussen de steam versie en de gold edition?

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KenVerburg

Race-fan

Dit is het lijstje veranderingen, toch aardig wat: http://steamcommunity.com...ons/1/626329820729615790/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bolk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:25:
Ach, hier moest ik eerst 3 verschillende DirectX installers proberen voordat FSX SE uberhaupt wilde starten :P (de bijgeleverde DirectX SDK installer kan de installatie niet succesvol voltooien)
Daarna een rare melding van een default airplane die een .DLL niet herkende bij het laden ervan.

Afijn, het werkt uiteindelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie op 19-12-2014 01:13 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-08 21:38

ACC

Wat is jullie ervaring tot nu toe met de optimalisatie?
Ik heb dit spel al in bezit, maar heb nooit het volledige eruit kunnen krijgen, ondanks zeer goede hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Dat lijkt slechts zo, het overgrote deel van deze veranderingen is gebaseerd op het online gedeelte. De rest van de 'fixed items' zijn door de gebruikers in de loop der jaren al lang ontdekt en/of getweakt.
Wat je krijgt is gewoon een basis FSX installatie, met slechts wat kleine aanpassingen.
Vergeet niet: Dovetail heeft alleen de distributierechten in handen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Er zitten toch echt wat fixes in, en hercompileren in VS2013 gaat een beetje lastig zonder broncode :P. Maar goed, behalve dat er wat belangrijke tweaks alvast zijn gedaan in de CFG heb ik tot dusver weinig anders gemerkt. Alles default werkt prima en vloeiend trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Het lijkt erop dat de Steam-edition formeel ondersteund wordt voor Windows 8 en x64? Ziet iemand dat ergens expliciet staan? Dat zou namelijk bepaalde third party publishers (zoals Flight1) misschien eindelijk eens kunnen overtuigen dat ze hun software ook op moderne OS'en werkend moeten zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:46:
Het lijkt erop dat de Steam-edition formeel ondersteund wordt voor Windows 8 en x64? Ziet iemand dat ergens expliciet staan? Dat zou namelijk bepaalde third party publishers (zoals Flight1) misschien eindelijk eens kunnen overtuigen dat ze hun software ook op moderne OS'en werkend moeten zien te krijgen.
ik draai hem in 8.1 (64bits ) geen problemen

nog iemand hier die een mooie senery weet van TNCC en TNCM en omstreken

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
ravw schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:03:
[...]
ik draai hem in 8.1 (64bits ) geen problemen
Het gaat me er niet zozeer om dat FSX op zich werkt. Zelfs de originele FSX werkt prima in Win8 x64 bij mij. Mijn probleem is dat Flight1 stelt dat MS nooit heeft gezegd dat het ondersteund wordt. Daarom vinden zij dat hun addons ook niet op Win8 of x64 hoeven te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:31:
[...]

Het gaat me er niet zozeer om dat FSX op zich werkt. Zelfs de originele FSX werkt prima in Win8 x64 bij mij. Mijn probleem is dat Flight1 stelt dat MS nooit heeft gezegd dat het ondersteund wordt. Daarom vinden zij dat hun addons ook niet op Win8 of x64 hoeven te werken.
vind ik wel een vreemde uitspraak...net als ik niet zegt dat ik 100 word en mijn zorgverzekeraar zegt na mijn 60ste , ik had niet gehoort dat je 100 word dus we hebben je bij 55 jaar maar laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Bacchus schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:31:
[...]

Er werken een hele boel addons niet of nauwelijks dus niet de moeite waard tenzij je gelukkig bent met de standaard spul http://forum.avsim.net/to...ity-testing-thread/page-5

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/b3f043f58f7d0319d4bca06a8f6d10ef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aangezien ik mijn flightsim hobby weer op wil pakken heb ik een hardwarevraagje. Vroeger hield ik alle ontwikkelingen in nieuwe CPU's en GPU's allemaal netjes bij maar loop inmiddels hopeloos achter.

Op dit moment heb ik een Macbook met i7-4850HQ 2.3GHz, 16GB ram en GT750M met 2GB GDDR5. Tevens heb ik nog een esxi servertje die ik wel om kan klussen (zou dan alleen een GPU in moeten) met i5-3330 en 16GB ram. Ik gebruik nu een Dell U2711 (2560x1440), maar zal binnen een jaar waarschijnlijk overschakelen naar 4k.

Qua sim zou ik graag degelijk FSX/P3D met PMDG 737/Aerosoft a320, NL2000, REX en global vector willen draaien. Is mijn huidige hardware hiervoor geschikt? Wat zouden jullie aanraden?

[ Voor 10% gewijzigd door pientertje op 21-12-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

pientertje schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:04:
Aangezien ik mijn flightsim hobby weer op wil pakken heb ik een hardwarevraagje. Vroeger hield ik alle ontwikkelingen in nieuwe CPU's en GPU's allemaal netjes bij maar loop inmiddels hopeloos achter.

Op dit moment heb ik een Macbook met i7-4850HQ 2.3GHz, 16GB ram en GT750M met 2GB GDDR5. Tevens heb ik nog een esxi servertje die ik wel om kan klussen (zou dan alleen een GPU in moeten) met i5-3330 en 16GB ram. Ik gebruik nu een Dell U2711 (2560x1440), maar zal binnen een jaar waarschijnlijk overschakelen naar 4k.

Qua sim zou ik graag degelijk FSX/P3D met PMDG 737/Aerosoft a320, NL2000, REX en global vector willen draaien. Is mijn huidige hardware hiervoor geschikt? Wat zouden jullie aanraden?
FSX en P3D leunen nog steeds op de CPU, dus hoe krachtiger je CPU hoe beter het allemaal zal lopen. P3D gebruikt meer van je GPU hier ook hoe krachtiger hoe beter maar nog steeds heeft het veel CPU kracht nodig. Het zal wel allemaal lopen maar dan moet je echter je grafisch details omlaag schroeven.

Het is niet anders. Ik zie mensen voor P3D allemaal GTX 980 enzo kopen maar dat is overkill. Wat wel zou helpen is een CPU die op 10 Ghz draait ;-)

Ik heb nog een oude i7 2600K draaiend op 4200 Ghz en een GTX 670 en in P3D met de Aerosoft 319/320 , ASN , REX Direct en global vectors heb ik op de grond rond de 25 FPS met mijn scenery graphic sliders helemaal naar rechts en water sliders helemaal naar links (uit dus) Als je low en slow vliegt dan gaat het wat beter dus met de standaard vliegtuigjes. Ik zet tegenwoordig meestal ASN uit want dan scheelt het 5 FPS bij mij.

Is jouw huidige hardeware geschikt? , Ja maar dan zal je wel flink in moeten leveren met grafisch details en weer add-ons enzovoort.

Dit is mijn uitspraak(mening) en hiermee zul je het moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Badtothebone schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:46:
Ik heb nog een oude i7 2600K draaiend op 4200 Ghz
:o

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Badtothebone schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:46:
[...]
FSX en P3D leunen nog steeds op de CPU, dus hoe krachtiger je CPU hoe beter het allemaal zal lopen. P3D gebruikt meer van je GPU hier ook hoe krachtiger hoe beter maar nog steeds heeft het veel CPU kracht nodig. Het zal wel allemaal lopen maar dan moet je echter je grafisch details omlaag schroeven.
Voordeel aan P3D is wel dat het multi-core ondersteunt. Ik merk duidelijk betere performance en PQ in P3D dan in FSX op dezelfde hardware.
Ik heb nog een oude i7 2600K draaiend op 4200 Ghz en een GTX 670 en in P3D met de Aerosoft 319/320 , ASN , REX Direct en global vectors heb ik op de grond rond de 25 FPS met mijn scenery graphic sliders helemaal naar rechts en water sliders helemaal naar links (uit dus) Als je low en slow vliegt dan gaat het wat beter dus met de standaard vliegtuigjes. Ik zet tegenwoordig meestal ASN uit want dan scheelt het 5 FPS bij mij.
Op zich is 25 fps op een relatief oude CPU met redelijk zware addons toch niet zo heel slecht. Het is geen FPS waar je 60 fps moet halen omdat je anders je tegenstander te laat ziet.
Van de andere kant valt er ook wel iets te zeggen om te kiezen tussen gedetailleerde scenery gecombineerd met kleinere kisten en laag vliegen en complexe jets in combinatie met grotere hoogtes en wat eenvoudigere scenery.
Ik zou overigens met de "standaard" B747 niet graag langdurig "low and slow" vliegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ok, het is vooral cpu afhankelijk en dan vooral van de single core performance. Heb even snel wat benchmarks opgezocht, en hier komt mijn laptop net ietsje gunstiger uit. Dat scheelt weer, hoef ik geen nieuwe PC te klussen. De 750m zal dus geen bottleneck vormen?

Ik zal dus wel wat in moeten leveren in graphics als ik niet een hele nieuwe desktop met een heftige i7 wil bouwen. Dat moet dan maar. Zal langzaam gaan uitbreiden met meer add-ons en kijken hoe ver ik kan gaan.

Hoe is de 4k performance van FSX? Of kan je dat zelfs met goede hardware vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet iemand een site waar ik een real vlucht van kan volgen.. dus ik wacht op mensen die nu in het vliegtuig zitten en zou dus nu eigelijk wel willen zien waar ze zitten ..

heb het dus niet over text maar dat je echt radarbeelden kan zien waar het vliegtuig zich bevind
sorry voor Offtopic

en iemand een PH-TFL
voor flightsim :)

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 23-12-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:47:
weet iemand een site waar ik een real vlucht van kan volgen.. dus ik wacht op mensen die nu in het vliegtuig zitten en zou dus nu eigelijk wel willen zien waar ze zitten ..
Het antwoord is wel genoemd, maar dit is wel eentje van 'Google is your friend' :+

https://www.google.nl/sea...=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr (check de query vooral ;) )

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik krijg mijn Diamond Katana (DA20-100 van Aerosoft) niet meer gestart... Gestart en opgestegen vanaf ENGM, OAT was -10'C en tijdens de vlucht -22'C. Inlet baffle uiteraard geinstalleerd, Carb heat ON.

Gevlogen naar ENRY, totaal een half uurtje in de lucht geweest ofzo. Ik land daar, alles tot nu toe zonder problemen. OAT is nu -9'C. Ik schakel alles uit en ga even wat anders doen. Kom half uur later weer terug, toestel natuurlijk helemaal koud, OAT was ondertussen -11'C. Niet willen starten, als ik de prop met de hand draai (vanuit het olie check menu) pruttelt hij af en toe wat, maar valt dan stil. De choke aan, gas op 20% of op 0 maakt niets uit. Heb ook een tijdje zonder brandstof en choke gestart maar maakt geen verschil, hij slaat niet aan!

Ik heb het vermoeden dat ie gewoon te koud is, wat jullie?

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

^ verplaats je vliegtuig ergens warmer :)

• FastFred
Moet de motor wel eerst starten natuurlijk :) In de handleidingen staat ook niets over een minimum operating temperature, alleen dat OAT niet hoger mag zijn dan 55'C

Had ook nog de olie voor de zekerheid vervangen met de SAE40 olie voor winter omstandigheden. Heb de motor nagekeken, 0%, 20% en 100% throttle met of zonder choke, met of zonder ingeschakelde fuelpump etc. De motor proberen te starten door aan de prop te draaien vanuit het oliecheck menu wilde ook niet... Ik krijg 'm gewoon niet aan de praat, heb de moed inmiddels ook maar opgegeven.

[ Voor 111% gewijzigd door FastFred op 25-12-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
FastFred schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:27:
Moet de motor wel eerst starten natuurlijk :) In de handleidingen staat ook niets over een minimum operating temperature, alleen dat OAT niet hoger mag zijn dan 55'C

Had ook nog de olie voor de zekerheid vervangen met de SAE40 olie voor winter omstandigheden. Heb de motor nagekeken, 0%, 20% en 100% throttle met of zonder choke, met of zonder ingeschakelde fuelpump etc. De motor proberen te starten door aan de prop te draaien vanuit het oliecheck menu wilde ook niet... Ik krijg 'm gewoon niet aan de praat, heb de moed inmiddels ook maar opgegeven.
Fuel selector valve goed staan? Is mij nog wel 'ns overkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 20:11
Van een collega kan ik leuke spullen overnemen voor een nieuw op te zetten systeem voor P3D. Na jaren het eindelijk weer eens oppakken. Specs die ik over kan nemen zijn: I7 4770K, Asus Z97-Pro, 32gb Corsair XMS3. Ik ga zelf nog 2x een SSD erbij aanschaffen, maar ben nu aan het zoeken naar een geschikte videokaart.... Het makkelijkste is uiteraard de duurste en nieuwste 980 te kopen, maar dat is me veel te gortig. Dus ik hoop dat de mensen die hier al vliegen en acceptabele FPS hebben, op Ivao, Vatsim of met AI kisten en scenery of ze een advies kunnen geven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28
FastFred schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:27:
Ik krijg 'm gewoon niet aan de praat, heb de moed inmiddels ook maar opgegeven.
Kan het zijn dat de carburator is bevroren? Heeft ie een carburator heat voorziening?
Anders maar wachten tot het weer lente wordt, zit niks anders op :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat denk ik wel, ergens in het inlaat traject zal iets vast gevroren zitten. Carb heat heeft ie wel, maar die maakt geloof ik gebruik van de warmte van de motor, dat wordt lastig als de motor uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
rogiertw schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:57:
Van een collega kan ik leuke spullen overnemen voor een nieuw op te zetten systeem voor P3D. Na jaren het eindelijk weer eens oppakken. Specs die ik over kan nemen zijn: I7 4770K, Asus Z97-Pro, 32gb Corsair XMS3. Ik ga zelf nog 2x een SSD erbij aanschaffen, maar ben nu aan het zoeken naar een geschikte videokaart.... Het makkelijkste is uiteraard de duurste en nieuwste 980 te kopen, maar dat is me veel te gortig. Dus ik hoop dat de mensen die hier al vliegen en acceptabele FPS hebben, op Ivao, Vatsim of met AI kisten en scenery of ze een advies kunnen geven.

Alvast bedankt!
Voor P3D zou ik zeker niet bezuinigen op de videokaart omdat P3D hier juist efficiënt gebruik van maakt, beter dan bijvoorbeeld FSX dit doet. Je hoeft uiteraard niet direct de duurste uit te kiezen, maar kies bij voorkeur wel een Nvidia kaart met minimaal 3 a 4GB aan geheugen. Zelf gebruik ik de GTX760 en die kan nog aardig meekomen in P3D.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 31-12-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:19
Een vriend van mijn is fanatiek met FSX. Gister heb ik een 2e HD5770 in zijn pc gebouwd, alleen lijkt hij maar 1 GPU te gebruiken.

Op internet lees ik verschillende verhalen, ondersteund FSX nu wel of niet Crossfire? :?

Ook valt het op dat FSX in windowed mode vele male soepeler draait dan full-screen, heeft iemand daar een verklaring voor?

[ Voor 22% gewijzigd door Danielson op 02-01-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX ondersteunt geen crossfire of sli. De performance kan er zelfs een fractie slechter van worden.

Windowed mode kan soepeler draaien als window klein is (lagere effectieve resolutie). Maar ook in een full screen window kan het op sommige computers beter draaien. Voor FSX gelden eigenlijk geen algemeen toepasbare regels: het werkt op elke computer echt weer totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/9518ea88797993d9763deaacc728ae01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hercules C130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik bevestigen d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:16
PMDG P3D shedule:

The following products are currently in development and are about to enter final testing pending release:

PMDG 777-200LR/F Base Package
PMDG 777-300ER Expansion

The following products are expected to be released during 1Q15 and/or early 2Q15:

PMDG BAe JetStream 4100
PMDG 737-800/900NG Base Package
PMDG 737-600/700 Expansion
PMDG 747-400v2.0 Base Package

http://forum.avsim.net/to...-development-information/

[ Voor 9% gewijzigd door Remco Tr op 09-01-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"It is anticipated this license will fall in the sub $200 range." Hm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik ben eens gaan shoppen geweest;

X-Plane 10 Global (Steam)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/292180/header.jpg?t=1417076996

JARDesign Airbus A320 Neo V2
Afbeeldingslocatie: http://asn-xp.aerosoft.com/wp-content/uploads/2013/02/jardesign_a320neo/00.png

VMAX Boeing 777 Worldliner Pro- Extended Pack
Afbeeldingslocatie: https://newbluejournals.files.wordpress.com/2014/10/777-series-head-1-7.jpg

SkyMAXX Pro V2
Afbeeldingslocatie: http://www.simflight.nl/wp-content/uploads/2014/08/skymaxx-pro-v2.jpg

En om al dat geweld nog met een redelijke performance te kunnen spelen een
Gigabyte GeForce GTX980 4GB G1 Gaming Windforce
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000546447.png

En nu is het vooral veel lezen, uitproberen en plezier hebben :9 Heb er zin in. Nu al een flink aantal uurtjes ge-experimenteerd ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX als sim en de Captain Sim C-130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Remco Tr schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:12:
PMDG P3D shedule:

The following products are currently in development and are about to enter final testing pending release:

PMDG 777-200LR/F Base Package
PMDG 777-300ER Expansion

The following products are expected to be released during 1Q15 and/or early 2Q15:

PMDG BAe JetStream 4100
PMDG 737-800/900NG Base Package
PMDG 737-600/700 Expansion
PMDG 747-400v2.0 Base Package

http://forum.avsim.net/to...-development-information/
Wauw! Dit is echt wel een breakthrough. Dat de 777 naar P3D komt, vind ik vooral opmerkelijk omdat die heel lang voor een belachelijk bedrag op de PMDG website stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:38:
"It is anticipated this license will fall in the sub $200 range." Hm...
$200 is een geintje zeker. P3D crasht nog steeds op lange vluchten. De VAS ellende is er nog steeds al is het een stuk minder op hele lange vluchten met de Airbus A320 van Aerosoft.Ik ga in ieder geval geen $200 betalen voor nog eens een P3D licentie totdat er een 64 bit versie komt. Dat zal lange duren of helemaal niet maar dan is het maar zo. Trouwens je kan gewoon de huidige PMDG 777 in P3D goed gebruiken met gebruik van de migration tool en dat mag dan niet van PMDG volgens hun EULA maar dan vraag ik mij af of hun EULA rechtgeldig in andere landen buiten de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gisteren met de 737NGX een rondje boven Nederland gevlogen om een beetje een feel te krijgen voor het zelf vliegen van de NGX, opgestegen vanaf Rotterdam en daar na een uurtje ook weer geland. En mijn eerste landing op het handje, MET TOETSENBORD 8)

Ik moet nog steeds m'n tafel eens gaan aanpassen of een andere tafel kopen zodat ik de Saitek Yoke van Ircghost eindelijk eens fatsoenlijk kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Even deductief redenerend.

PMDG zegt dat ze niks kunnen leveren zolang P3D geen 64bit heeft.

PMDG zegt 4 vliegtuigen te gaan leveren in 2015Q1

Dus P3D-64bit moet dan in 2015Q1 gebeuren, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Die sub 200$ range hebben ze vaker gezegd. 777/737 enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
enchion schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:50:
Even deductief redenerend.

PMDG zegt niet letterlijk dat ze niks kunnen leveren zolang P3D geen 64bit heeft.

PMDG zegt 4 vliegtuigen te gaan leveren in 2015Q1

Dus P3D-64bit moet dan in 2015Q1 gebeuren, lijkt me.
Ze zeggen niet dat ze niets kunnen leveren zolang P3D geen 64 bit heeft, zie onderstaande quote van PMDG m.b.t. de 64 bit versie ;) :
x64 UPDATES:

============

It is anticipated that P3D will be offered in an x64 variation at some point in the future. PMDG will be monitoring development of the x64 version of P3D in order to manage the process by which we begin offering x64 compatible versions of our products for P3D users.

Based on our knowledge of the process at this time, we anticipate that x64 upgrades will be made available to licensed users of PMDG products at no cost. This information is subject to change pending the development, testing and release of an x64 version of P3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik wil best $200 uitgeven maar dan moet het echt eerst 64 bits zijn. Een PMDG 777 gaat net zoveel problemen opleveren qua geheugen gebruik als in FSX. Ik ben ook niet bereid uren dan wel dagen te kloten met instellingen en de helft van mijn eye candy weglaten om een +/- $200 sim te laten lopen. Dus als LM wel een 64 bit versie gaat maken en het lijkt erop maar er is geen datum dan kan je weer je portemonnee gaan trekken voor PMDG, lijkt EA wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Dan is FSX Steam Edition misschien een optie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 20:11
Welke LM licentie gebruiken jullie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Alleen vandaag en morgen nog korting bij all4games op de PMDG 777 200LR/F basepack: € 45,90

Betreft de dvd-versie overigens. Heb 'm besteld, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Jezus dat is goedkoop, jammer dat ik het niet voor fsx wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
rogiertw schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:26:
Welke LM licentie gebruiken jullie nu?
Ik gebruik zelf nu de Academic versie, ooit stap ik nog over naar professional O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik ben zeer blij met de nieuwe berichten over P3D/PMDG etc. Ik wacht af tot ze eindelijk gereleased worden, en dan ga ik toch eindelijk FSX vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
x64 UPDATES:

============

It is anticipated that P3D will be offered in an x64 variation at some point in the future. PMDG will be monitoring development of the x64 version of P3D in order to manage the process by which we begin offering x64 compatible versions of our products for P3D users.

Based on our knowledge of the process at this time, we anticipate that x64 upgrades will be made available to licensed users of PMDG products at no cost. This information is subject to change pending the development, testing and release of an x64 version of P3D
Stomme vraag misschien O-) Maar betekent 64 bit support nou ook dat er multicore support is of betekent dit alleen maar dat er meer memory gebruikt kan worden door P3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
SanderTje! schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:48:
[...]
Stomme vraag misschien O-) Maar betekent 64 bit support nou ook dat er multicore support is of betekent dit alleen maar dat er meer memory gebruikt kan worden door P3D?
64bit is hoofdzakelijk voor de hoeveelheid geheugen dat te addresseren is zoals je al zegt.

Het kan however ook andere CPU bottleneckjes opheffen wat voor een iets efficientere processing load "Kan" zorgen. (maar dit hangt 100% af van hoe goed of juist hoe slecht de software gemaakt is op 32bit)

Alle CPU`s zijn eigenlijk alleen 64bit tegenwoordig en doen 32bit als compatibility met theoretisch geen tot nagenoeg geen verlies, however bij programma`s met extreme load`s op de CPU (zoals FSX en P3D) kunnen kleine verschillen wel eens uitvergroot worden.
(het zou niet de eerste software in mijn ervaring kunnen zijn waar met de overstap van 32 naar 64 bit een 10tal probleempjes ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mooiste zou natuurlijk zijn dat ze P3D fatsoenlijke multicore ondersteuning meegeven. Dan ben ik per direct om.

Moet ik wel zeggen dat mijn i5-4670 nu ook volle bak draait. Ik vlieg momenteel van EHRD naar EIDW met de 737NGX, NL2000 en OpusFSX op de achtergrond voor realworld weather. Met good ol' FSX.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 12-01-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd hoe incompatibel FSX(:SE) en P3D wordt op de langere termijn, gezien zowel Dovetails als LM inhouse aan het 'eigen' product voortborduren.

Nu draai ik zelf pas een korte tijd X-Plane en is wat moderner dan FSX/P3D in de trant van 64-bit en SMP, maar op termijn zou FSX/P3D best wel een fijne afwisseling kunnen zijn.

FSX Gold zal in ieder geval binnen korte tijd wel uit de gratie vallen als alle 3rd party devs de plug-ins en add-ons werkend hebben gemaakt voor FSX:SE(/P3D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
enchion schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:59:
[...]

64bit is hoofdzakelijk voor de hoeveelheid geheugen dat te addresseren is zoals je al zegt.
Dat vermoeden had ik al, maar ik had gehoopt op positievere berichten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

De PMDG 'fanboys' zullen massaal hun geld storten bij PMDG voor de P3D versie maar ze zullen helaas van een koude kermis thuis komen als ze denken dat OOM errors en VAS problemen tot het verleden behoren in P3D daarvoor hebben wij echt een 64 bits versie nodig.

Ik heb ook de 777 en heb het al bijna een maand of 6 niet aangeraakt omdat ik geen lange afstand vluchten kon maken i.v.m. OOM' , zowel in FSX en P3D ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb echt nog nooit (goed, misschien 1x) een OOM melding gehad. In het verleden wel vaak CTD's, maar dat is op te lossen door de bekende fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

FastFred schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:28:
Ik heb echt nog nooit (goed, misschien 1x) een OOM melding gehad. In het verleden wel vaak CTD's, maar dat is op te lossen door de bekende fixes.
Maar hoe vaak vlieg je met de PMDG 777 en wat voor afstanden vlieg je met dat ding? Korte vluchten is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Met de 777 heb ik nog nooit gevlogen, besteld maar nog niet binnen. Met de PMDG 737NGX heb ik al eens Schiphol > Dubai non-stop gedaan en een paar dagen later weer terug, geen probleem. Normaal duren mijn 737NGX vluchten niet langer dan 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Oke, met de 737NGX heb ik ook geen probleem met OOM's het gaat voornamelijk om de 777 en lange vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Schiphol - Dubai en terug was de eerste en direct laatste keer. Man, 9 uur vliegen ofzo...

Transavia maakte bekend dat ze op Dubai gingen vliegen met een 737, vandaar dat ik die vlucht toen gedaan heb. Wat ik niet wist was dat ze in het echt een tussen stop maken in Turkije :+

Moet er niet aan denken om dat hele eind opgehokt in een 737 te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand in bezit van de IRIS F-16D voor FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Wel die van aerosoft, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ernaar opzoek ( nergens meer te kopen).
Als dit een (verkapt) verzoek is om daar illegaal aan te komen mag je er NU mee stoppen

[ Voor 55% gewijzigd door BM op 15-01-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Probleem: Telkens als ik tegenwoordig mijn PMDG 737 NGX in Prepar 3D laad, vallen de motoren na enkele seconden uit met de melding "Eng. fail"en "Low Oil Pressure" op het panel. De rest van de systemen werkt wel.
Het gebeurt ongeacht de panel-state die ik laad, dus Default, Long en Short maakt niets uit.
Ook herinstallatie loste het probleem niet op. Iemand een tip?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Misschien wel erg makkelijk gedacht, maar staan de fuel selectors wel goed? en er zit dus nog wel voldoende fuel in de tanks?

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchy88 op 14-01-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Aan zoiets zat ik ook al te denken. Ben benieuwd wat het nu is.

Ben je helemaal default begonnen na de installatie? Geen saves etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Krijg straks mijn X55 hotas binnen en zit daarna rustig te kijken naar een opencockpits mcp v3 ... iemand hier ervaringen mee?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 11:08
Badtothebone schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:23:
Ik heb ook de 777 en heb het al bijna een maand of 6 niet aangeraakt omdat ik geen lange afstand vluchten kon maken i.v.m. OOM' , zowel in FSX en P3D ;-)
Ik heb het ding al maanden niet meer aangeraakt (eigenlijk sinds 1 keer vliegen na de aanschaf) omdat ik het een gigantische miskoop vind. Zonder die 2d cockpit vliegt dat gewoon voor geen meter en heb je gewoon niet fatsoenlijk zicht. Ik zou hem nooit aanraden (zeker voor die prijs ook), maar wellicht is dat ook persoonlijk. Ik kan er weinig mee in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Misschien ben ik de enige die zo denkt, maar waarom wil je nou percee een 2D cockpit?

Ik vind het prachtig om rond te kijken in de 3D cockpit en het vliegtuig uitsluitend in 3D te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
FastFred schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:29:
Misschien ben ik de enige die zo denkt, maar waarom wil je nou percee een 2D cockpit?

Ik vind het prachtig om rond te kijken in de 3D cockpit en het vliegtuig uitsluitend in 3D te vliegen.
Vloog vroeger ook altijd 2d eerste paar keer in 3d was ook wennen. Maar nu zou ik nooit meer terug naar 2d willen. Raar overzicht en plat panel en in 3d kun je makelijker om je heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
vanavond vorpx testen met de rift en fsx :) zou top moeten zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Inderdaad, vind het prachtig om zo waarheidsgetrouw rond te kijken in de cockpit, alsof het je eigen 2 ogen zijn waar je mee rond kijkt. Snap die obsessie met 2D nooit zo... Ik snapte ook al niet waarom de 737NGX 2D panels had...

En om even te reageren op het punt dat pd0rt opmerkt. Niet fatsoenlijk zicht? In een 2D panel is 80% van het scherm gevuld met je displays en heb je boven aan je scherm een strookje van 2cm waar je naar buiten kunt kijken, hoe is dat dan wel fatsoenlijk zicht?

Als het een beetje mee zit ligt de 777 200LR/F op mij te wachten als ik thuis kom vanavond :) Helaas wel eerst nog 2 pc's fixen voor ik kan spelen :(

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 16-01-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik Ben ook van mening dat 2D verleden tijd is. Ik snap dat mensen het zo gewend zijn, maar het zou echt zonde zijn om de 777 (en zelfde de NGX) in 2D te vliegen. Je mist het hele gevoel van het vliegen. Nu moet je echt om je heen kijken om dingen in te stellen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
let op dat PDMG producten nog niet werken in FSX steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik wil juist 2D panelen :) Ik draai FSX op vier monitoren en dan is het ideaal. 1 monitor om naar buiten te kijken, één voor de standaard cockpit en dan nog twee voor wat aanverwante zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
don_jorg schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:38:
Ik wil juist 2D panelen :) Ik draai FSX op vier monitoren en dan is het ideaal. 1 monitor om naar buiten te kijken, één voor de standaard cockpit en dan nog twee voor wat aanverwante zaken.
Hoeveel FPS hou je dan over? Kan mij niet zo goed voorstellen dat dat performed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

don_jorg schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:38:
Hoe moet ik mij dat precies voorstellen? Wat is een standaard cockpit? Is dat dus 2d? En degene om naar buiten te kijken heeft dus geen horizon of wat dan ook, alleen het zicht aan de voorkant van het vliegtuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
SanderTje! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Hoeveel FPS hou je dan over? Kan mij niet zo goed voorstellen dat dat performed? ;)
Dat maakt in FSX nooit zoveel uit aangezien FSX alle hoeken die je niet ziet toch ook rendert. ;)
(daarom win je in FSX nagenoeg niks met het veranderen van je resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Laatst online: 08-08 09:46
Om beiden tegelijkertijd te beantwoorden:

- FPS zit bij mij rond de 25-30 (heel drukke luchthavens gaat het terug naar 15). Dit met 2x Radeon HD7970 videokaarten.
- Standaard cockpit: diegene die je krijgt als je je toestel koud opstart in 2D. Dus met snelheid, hoogte, horizon, noem maar op. Shift + F2 bij de Level-D 767. Dat naar buiten kijken is hetzelfde als met de 2D-cockpit, maar dan zonder de instrumenten. Je ziet verticaal dus een stuk meer, horizontaal is het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Korte vraag aan de FS experts.
Op mijn FSX heb ik de units op metric gezet. In heel veel documentatie en missies e.d. gaat het altijd om feet.
Met welk meetsysteem werken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik gebruik het 'feet' systeem. Metric wordt volgens mij echt amper in de luchtvaart gebruikt, het is allemaal gestandaardiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
enchion schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Dat maakt in FSX nooit zoveel uit aangezien FSX alle hoeken die je niet ziet toch ook rendert. ;)
(daarom win je in FSX nagenoeg niks met het veranderen van je resolutie)
Dat gaat niet, want je moet nog steeds de hoek renderen waarvanuit je kijkt ;) Anders zou FSX elke mogelijke view renderen ook al render je het niet. Dat is zeer inefficient en praktisch onmogelijk. Bovendien merk ik op mijn systeem wel degelijk verschil als ik multiple windows open heb (bijv. een outside view en de VC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Piekartz87 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:11:
Korte vraag aan de FS experts.
Op mijn FSX heb ik de units op metric gezet. In heel veel documentatie en missies e.d. gaat het altijd om feet.
Met welk meetsysteem werken jullie?
Omdat de VS dwars lag tijdens ICAO afspraken hierover is in de luchtvaart voornamelijk feet in gebruik als het gaat om hoogtes. Rusland en volgens mij ook China hanteren meters.

Binnen Europa is het het meest realistisch om FSX op "Hybrid" te zetten. Met feet voor hoogte en millibar (eigenlijk hPa) voor lucht druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
gestandaardiseerd op een onlogisch systeem dus :P ok bedankt! dan ga ik dat ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

don_jorg schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:06:
Om beiden tegelijkertijd te beantwoorden:

- FPS zit bij mij rond de 25-30 (heel drukke luchthavens gaat het terug naar 15). Dit met 2x Radeon HD7970 videokaarten.
- Standaard cockpit: diegene die je krijgt als je je toestel koud opstart in 2D. Dus met snelheid, hoogte, horizon, noem maar op. Shift + F2 bij de Level-D 767. Dat naar buiten kijken is hetzelfde als met de 2D-cockpit, maar dan zonder de instrumenten. Je ziet verticaal dus een stuk meer, horizontaal is het hetzelfde.
Hmm, dat lijkt mij dan heel raar. Want je ziet eigenlijk dingen die je niet zou 'mogen' zien als je echt aan het vliegen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het over 2D en 3D panels hebben: wie gebruikt hier allemaal TrackIR? Ik vlieg altijd met 3D VC en zou niet zonder TrackIR kunnen! Ik gebruik 'm ook in de Aerosoft Airbus, dus niet alleen in GA.

En ik gebruik ook altijd feet en millibar in Europa. Hoogtes horen gewoon in feet, waar ook ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 11:08
FastFred schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:29:
Da's vrij simpel te beantwoorden: Je instrumenten zijn veel slechter leesbaar in de 3d view. Ja, het ziet er wel meer waarheidsgetrouw uit, maar het kunnen aflezen van je instrumenten vind ik toch vrij essentieel. Daarnaast komt het de bediening ten goede (een knop oid bedienen in de 2d cockpit gaat toch echt makkelijker dan in de 3d)
FastFred schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:04:
En om even te reageren op het punt dat pd0rt opmerkt. Niet fatsoenlijk zicht? In een 2D panel is 80% van het scherm gevuld met je displays en heb je boven aan je scherm een strookje van 2cm waar je naar buiten kunt kijken, hoe is dat dan wel fatsoenlijk zicht?
Als je opmerking niet verschrikkelijk overdreven zou zijn, en hetgeen dat je zou zeggen zou kloppen, dan zou dat inderdaad niet fatsoenlijk zijn. Ik zou zelf de verhoudingen meer op 60/40 zetten, en zo lang je geen 15 inch scherm gebruikt, is dat toch net ff iets meer dan 2 cm.

Vergeet niet dat je, met de kisten waarover we hier spreken, IFR vliegt. Dat staat voor Instrument Flight Rules, wat temeer het belang van je instrumenten aangeeft. In de lucht vind ik het (zelfs in FSX) best leuk om naar buiten te kijken, maar het is pas iets wat essentieel wordt bij de takeoff en landing. dat is niet een groot deel van de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Rex kan weer terug naar the drawing board met hun soft clouds.

Outerra, binnenkort met wolkjes.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=laBpPERiCMM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik vlieg al een paar jaar voornamelijk met mijn TrackIR in de VC. Heb zojuist ook 3 27 inch schermen in Eyefinity opstelling. Om de instrumenten te monitoren ben ik gestart met EZDOK , ik zit nog in het experimentele stadium wat dat betreft.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste