Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Propane schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 05:18:
En Carenado heeft een Pilatus PC-12 uitgebracht, toch wel een van hun beste kisten tot nu toe. Goede performance, flight modeling en de systemen zijn best wel goed.
[afbeelding]
Vet! Toen ik nog Windows 7 draaide was de Flight 1 PC-12 een van mijn favoriete kisten (mijn eerste gekochte addon) maar die prutsers vertikken het om hem Windows 8-compatible te maken. Deze ga ik zeker eens proberen, Carenado's C208 vond ik iig ook al geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
klaaz schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:54:
[...]

Hier al enige jaren een PPL en ervaring op de C172, A210, PA28, SR20, SR22 en SR22T.
Interessant/leuk om te lezen! Geeft een goed inzicht in wat het gaat kosten als je wilt beginnen met deze mooie, maar toch ook wel heel erg dure hobby :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:37:
Gaaf! Bedankt voor de info. Exact wat jij doet, voor de hobby, wil ik eigenlijk ook sinds ik ooit eens een proeflesje gehad heb (in een Tecnam P92 :+ )

[...]

Volgens mij mag dat alleen als je ook CPL hebt, voor dat je dat terug verdient hebt mag je wel heel wat vrienden meenemen. En ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat je sowieso een extra licentie moet hebben om uberhaubt passagiers mee te nemen, los nog van CPL, maar dat lijkt mij niet logisch.
Om mensen mee te mogen nemen moet je binnen de 90 dagen voor die vlucht met passagiers minstens 3 takeoffs en landingen in het relevante type hebben gemaakt. En nee, officieel mag je geen centjes vragen aan mensen om met je mee te vliegen, en je mag met je PPL niet 'commercieel' vliegen en rondvluchten verkopen. Maar niemand gaat je tegen houden om met vrienden te gaan vliegen die je vooraf of achteraf de kosten helpen dragen, tenzij je een beetje actief tickets gaat staan verkopen ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Propane op 29-09-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:42

klaaz

it's me!

FastFred schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:37:
Gaaf! Bedankt voor de info. Exact wat jij doet, voor de hobby, wil ik eigenlijk ook sinds ik ooit eens een proeflesje gehad heb (in een Tecnam P92 :+ )

[...]

Volgens mij mag dat alleen als je ook CPL hebt, voor dat je dat terug verdient hebt mag je wel heel wat vrienden meenemen. En ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat je sowieso een extra licentie moet hebben om uberhaubt passagiers mee te nemen, los nog van CPL, maar dat lijkt mij niet logisch.
Natuurlijk mag je passagiers meenemen in een gecertificeerd vliegtuig zolang je maar aan de eisen voldoet zoals @propane die al eerder in dit topic opdreunde (elke 90 dagen 3 takeoffs en landingen). Heb je een RPL gehaald in 35 uur dan zul je ook nog de eerste 10 uur zelf solo moeten vliegen voordat er iemand mee mag (Gebrevetteerde passagiers mogen natuurlijk wel mee ;-) ).

Je mag gerust de kosten met je passagier(s) delen voor de vlucht zolang je zelf maar je eigen deel betaald. Het is een schimmig gebied maar als je je aan dat regeltje houdt is er weinig aan de hand (zolang je er geen winkeltje van maakt). Doe je dat wel dan loop je het risico dat je aan allerlei eisen moet gaan voldoen waar je niet aan wilt voldoen. Het hebben van een CPL is daar maar eentje van... Gewoon leuk houden en de commerciële jongens niet in de weg zitten, die hebben echt geinvesteerd in hun opleiding en hardware.

Kortom, als je bij het volgen van je vliegopleiding afhankelijk bent van meevliegende sponsors dan kun je er beter niet aan beginnen. Ze leiden je vaak af en verplichten je ook nog eens een 4-zitter te huren waardoor de extra bijdrage van de passagier weer als sneeuw voor de zon verdwijnt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

klaaz schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:54:
[...]

Hier al enige jaren een PPL en ervaring op de C172, A210, PA28, SR20, SR22 en SR22T. Het is een dure hobby. De meeste vliegtuigen huur je 'wet', inclusief brandstof. Je moet echter wel rekening houden met exta kosten ivm eventuele bloktijden (extra tijd per vlucht voor taxiën/opwarmen, meestal 5-10 min extra op elke vlucht), landingskosten (Varieert van groene velden ca 10-15,= tot gecontroleerde velden 30-250,=(!)) en op gecontroleerde velden ook nog ATC kosten. In principe mag je gewoon naar Schiphol als je dat zou willen maar dat wordt een kostbaar dagje.

...................
Wow thanks voor de uitgebreide informatie _O_ !

[ Voor 78% gewijzigd door Saven op 29-09-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Nu bezig met FSXP3Dswitch.. ben benieuwd hoe het gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Prepar3D V2.4 nu beschikbaar!

http://www.prepar3d.com/news/2014/09/5676/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Daar wordt ik toch zo blij van he.. updates voor je flight sim :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ah, mooi! Dit is ook erg prettig: Saving the Internal Vehicle Cast setting with setting profiles

Ik ben overigens om, eerst had ik ze beide. Afgelopen weekend FSX gedeïnstalleerd, P3D v2 erop gezet met ORBX. De A2A-toestellen werken perfect en de 737NGX gaat ook lekker :) Het ziet er zo veel mooier uit en het performt gewoon beter.

[ Voor 55% gewijzigd door Pingelmonster op 30-09-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Met die Switch hoef je het alleen maar op p3d mode te zetten, en alles wat je daarna installeert gaat toch automatisch bij p3d er bij?

--
Mijn staat trouwens vast op computing space requirements }:O

[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 30-09-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:10
Pingelmonster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:22:
Ah, mooi! Dit is ook erg prettig: Saving the Internal Vehicle Cast setting with setting profiles

Ik ben overigens om, eerst had ik ze beide. Afgelopen weekend FSX gedeïnstalleerd, P3D v2 erop gezet met ORBX. De A2A-toestellen werken perfect en de 737NGX gaat ook lekker :) Het ziet er zo veel mooier uit en het performt gewoon beter.
Ik zou ook graag om willen maar wil wel mn PMDG 737/777 gebruiken.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de NGX werkt?

Kun je met P3DFSX switch ook nog steeds FSX gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wel vreemd dat jij de 737 kan gebruiken in P3D nadat je FSX hebt gedeinstalleerd.. ik gebruik de FSXP3Dswitch, maar tijdens de installatie van de 737 kreeg ik de melding; you need at least FSX SP1 to install ...

Maar als jij aangeeft dat jij het kon installeren zonder FSX dan gaat er bij mij blijkbaar iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kan ook aan die tool liggen. Met EMT werkt het in ieder geval prima, zonder FSX geïnstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Vreemd, dan moet ik er misschien toch nog maar eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Je moet een spoofed fsx.exe hebben in de map met je prepar3d. Dit kan gewoon een willekeurige exe file zijn met naam fsx.exe en het versienummer van FSX Acceleration. Stuur me even een bericht op steam en ik stuur je er een.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah ok, dat verklaart een hoop. Je hoeft dus helemaal niet FSX geinstalleerd te hebben staan? Ik zal je zo wel een bericht sturen via de DM anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Het volgende heeft niets met Flight Simulator te maken, maar ik maakte het gisteren zelf mee.
Ik kwam terug uit Kiev en zat op de vlucht van Wenen naar Dusseldorf in de avond. Tijdens de approach was het al donker, en door het slechte weer was het zicht niet goed. De wolken hingen laag, en zoals het altijd is moeten de lampen gedimd worden tijdens de final approach. Niemand had het leeslampje aan, en daardoor was het gewoon écht donker binnen, op het rode geflits van de navigation lights na. Het was best spooky, maar ik vond het vooral leuk om te zien, en ook om te zien hoe anderen reageerden. Er gingen er zelfs een paar bidden...

Trouwens, iemand die weet hoe het kan dat de lampen in de cabine, dus de standaard verlichting tegen het plafond etc. flikkerden. Dit was tijdens de vlucht zo, en soms brandden ze continu, soms brandden ze flikkerend in verschillende snelheden. Lijkt mij een probleem met de aansturing van de verlichting (LED?), maar het was best raar. Zo gek had ik het nog niet eerder gezien. Het was trouwens een Airbus A319 van Lufthansa (Star Alliance CS) - D-AILF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingelmonster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:22:
Ah, inderdaad prettig! Dan kan ik eindelijk wat makkelijker presets gebruiken. Ik ga deze week de full install downloaden en alles opnieuw installeren zodra ASN 2.4 ondersteunt (en ik zeker weet dat de rest dat ook doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Ik heb geen migratietools gebruikt, ik heb P3D V2.3 gewoon erop gezet en ben gewoon de PMDG-bestanden gaan kopieren/plakken.. ik dacht gewoon eens kijken of dat lukt. Daarna heb ik FSX verwijderd

Ik was idd ook bang dat na het verwijderen van FSX de 737 niet meer zou werken, maar het tegendeel is waar.. ik heb overigens ook geen 'spoofed' fsx.exe staan...

[ Voor 14% gewijzigd door Pingelmonster op 30-09-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Pingelmonster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:57:
Ik heb geen migratietools gebruikt, ik heb P3D V2.3 gewoon erop gezet en ben gewoon de PMDG-bestanden gaan kopieren/plakken.. ik dacht gewoon eens kijken of dat lukt. Daarna heb ik FSX verwijderd

Ik was idd ook bang dat na het verwijderen van FSX de 737 niet meer zou werken, maar het tegendeel is waar.. ik heb overigens ook geen 'spoofed' fsx.exe staan...
Als ik dat doe gebeurd er niks om mn displays's enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
@Remco Tr, dan heb je vermoedelijk de fonts nog niet overgezet. In de installatiefolder van FSX zit een map 'fonts' met daarin een aantal bestanden beginnend met PMDG. Deze moet je ook even overzetten.
Geld ook voor de submap PMDG in de sound-folders, anders mis je de cabinegeluidjes

Fontfiles:
PMDG_LCD.ttf
PMDG_NGX_DU_A.ttf
PMDG_NGX_DU_A_bold.ttf
PMDG_NGX_DU_B_bold.ttf
PMDG_NGX_DU_C.ttf
PMDG_NGX_DU_C_bold.ttf
PMDG_NGX_ED.ttf

[ Voor 22% gewijzigd door Pingelmonster op 30-09-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30
FSX en alle addons verwijderd, P3D gekocht, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Pingelmonster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:25:
@Remco Tr, dan heb je vermoedelijk de fonts nog niet overgezet. In de installatiefolder van FSX zit een map 'fonts' met daarin een aantal bestanden beginnend met PMDG. Deze moet je ook even overzetten.
Geld ook voor de submap PMDG in de sound-folders, anders mis je de cabinegeluidjes

Fontfiles:
PMDG_LCD.ttf
PMDG_NGX_DU_A.ttf
PMDG_NGX_DU_A_bold.ttf
PMDG_NGX_DU_B_bold.ttf
PMDG_NGX_DU_C.ttf
PMDG_NGX_DU_C_bold.ttf
PMDG_NGX_ED.ttf
Dank je dat was het! Dacht dat ik alles had behalve de fonts dus.

Hoe zit het met de TCAS? Is dit alleen te omzeilen door te laddn met windowd scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
@remco tr, je bedoelt die rode lijnen door je PFD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:00:
[...]

Dank je dat was het! Dacht dat ik alles had behalve de fonts dus.

Hoe zit het met de TCAS? Is dit alleen te omzeilen door te laddn met windowd scherm?
Jup, window even resizen tijdens het laden en je bent klaar om te gaan. Hij vliegt trouwens ook prima met die TCAS overlap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Net vanmiddag gevlogen met mijn J4100, boven het saaie NL in P3D, maar het werkte wel :D. Thanks Beef!

--
Iemand trouwens ervaring met NL2000 in P3D? Tegen problemen aangelopen?

----
Orbx weet het wel leuk te brengen

Dat is trouwens sowieso leuk, heel iceland volledig en onbeperkt (FTX global + vector + OpenLC + extra mesh)... helemaal gratis :).

https://www.fullterrain.com/product/ftxgiceland

[ Voor 74% gewijzigd door Ircghost op 01-10-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ircghost schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:25:

--
Ik merk dat sommige vliegvelden ( zoals bijvoorbeeld Teuge ) niet zichtbaar zijn. Wel de banen , maar verder standaard P3D gebouwtjes. Geen idee waar dat aan ligt. Verder is de scenery van NL2000 wat saai, vooral 's nachts. De nachtverlichting stelt niet veel voor.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Gisteren de Aerosoft A318/A319 gekocht na wat reviews te hebben gelezen en ik moet zeggen dat het een mooi vliegtuig is hoor. Het lijkt best wel representatief van een echte Airbus al ben ik geen echte piloot maar de flight model is aardig en er zitten wat ingebouwde checklist erbij.

Ik denk dat ik ook over ga op Prepar3D want als de 737NGX wel werkt en de3ze ben ik al tevreden. Ik heb de PMDG777 maar ben daar niet al tevreden over krijg OOM errors best vaak op lange vluchten en daar heb je dat ding dan voor en ik ben niet bereid om alle scenery uit te schakelen enzovoort om het werkend te krijgen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb vorige week dus de J4100 geinstalleerd en het werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:39:
Ik heb vorige week dus de J4100 geinstalleerd en het werkt echt perfect!
Niet perfect, er zijn wat kleine issues met IAS mode bijvoorbeeld. Maar hij werkt goed genoeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Fair enough, goed genoeg is een beter woord inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30
P3D werkt toch niet zo out of the box als ik verwacht had, krijg de 737NGX niet aan de gang, en ook trackir werkt niet., ook niet met ezdok. Verder lijkt de standaard scenery nog minder dan die van FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Vervelend! TrackIR werkte bij mij zonder dat ik ook maar 1 knopje heb aangeraakt, verder ging de J4100 installatie ook zonder problemen door middel van de FSXP3Dswitch. De scenery vind ik overwegend beter omdat het voller is door schaduwen.

Ik weet dat ezdok mijn TrackIR vroeger wel eens heeft kapot gemaakt, dus mogelijk staat er nog iets in je register/install fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBgek schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:40:
P3D werkt toch niet zo out of the box als ik verwacht had, krijg de 737NGX niet aan de gang, en ook trackir werkt niet., ook niet met ezdok. Verder lijkt de standaard scenery nog minder dan die van FSX.
Installeer de .msi's uit de volgende folders:

\Lockheed Martin\Prepar3D v2\redist\Interface\FSX-SP1\retail\lib
\Lockheed Martin\Prepar3D v2\redist\Interface\FSX-SP2-XPACK\retail\lib

Het lijkt mij dat de oude SimConnect niet op je PC staan.

De standaard scenery is trouwens exact dezelfde als FSX dus die kan niet minder zijn. Al is de belichting wel beter/realistischer imho: misschien dat het daarom wat anders lijkt, al zou ik het niet minder noemen. ;) Los daarvan: ik zou niet in P3D vliegen zonder minstens zoiets als FTX Global.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat is inderdaad een goede tip! Die had ik nodig om EFB te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Zo, een uur geleden Prepar3D binnengehaald. Ik heb de academic license gekocht dat valt reuze mee met dat watermerk. ASN en Aerosoft a319 geinstalleerd. Nu PMDG 737NGX en dan ben ik voorlopig blij en als het mee zit pleur ik FSX van de week van mijn SSD af :) Jammer van de PMDG 777 maar daar vlieg ik toch bijna nooit mee. Ik wil wel wat AI vliegtuigjes dus ik ga even kijken of mijn Skai AI wel in Prepar3D werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier toevallig nog een handige freeware 'taxi' addon? Of een 'follow me car'? Voor Prepar3D dan!
Ik vlieg nu de hele tijd met de A318 en waar ik vroeger met airliners altijd dezelfde paar airports bezocht, vlieg ik nu echt van hot naar her. Maar dan is het soms knap lastig om de runway of de gates te vinden... Ik heb onlangs EFB geprobeerd maar dat vind ik belachelijk duur, vooral omdat ik er eigenlijk bar weinig aan heb (gebruikte alleen de map voor taxi...!). Enige andere optie die ik kan vinden is DSB Airport GPS maar 10 euro alleen daarvoor... en het bedrijfje lijkt me wat amateuristisch en activatie gaat via een paar mails... niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ircghost schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:25:
Wat knipperende grondtextures op Seppe Breda International Airport en matige FPS op "Rotterdam-The Hague". Dat laatste had ik echter ook al in FSX. Eindhoven, Schiphol, Hilversum en Leeuwarden kan ik me geen bijzondere problemen van herinneren maar kom ik ook minder, rest kan ik me niet herinneren er geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:30:
Weet iemand hier toevallig nog een handige freeware 'taxi' addon? Of een 'follow me car'? Voor Prepar3D dan!
Ik vlieg nu de hele tijd met de A318 en waar ik vroeger met airliners altijd dezelfde paar airports bezocht, vlieg ik nu echt van hot naar her. Maar dan is het soms knap lastig om de runway of de gates te vinden... Ik heb onlangs EFB geprobeerd maar dat vind ik belachelijk duur, vooral omdat ik er eigenlijk bar weinig aan heb (gebruikte alleen de map voor taxi...!). Enige andere optie die ik kan vinden is DSB Airport GPS maar 10 euro alleen daarvoor... en het bedrijfje lijkt me wat amateuristisch en activatie gaat via een paar mails... niet mijn ding.
Kan je niet gewoon de progressive taxi markering aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar dat is immersie brekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:25:
[...]

Kan je niet gewoon de progressive taxi markering aanzetten?
Nee, want ik gebruik geen ATC en ik gebruik ook niet altijd de runway die ATC zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Dan zou je EFB moeten aanschaffen en of Jeppeson charts want zo doen ze het in het echt. Ze kunnen niet altijd terug vallen op een gele autootje ;-) Dat is immersie :9

Trouwens FSX gaat bij mij morgen naar de grote delete hemel. Prepard3D werkt hier uitstekend , bijna alles graphics sliders op 75% en nog 25 fps met de airbusjes. Ziet er gaaf uit met de schaduwen enzo.

Ik heb de volgende geïnstalleerd

- Aerosoft A318/319
- Radar Contact 4.3
- Active Sky Next
- GAIT Global Air Traffic

In Seattle waren ze vuurwerk aan het afschieten , feestje helemaal voor mij :) Die had ik trouwens nooit gezien in FSX.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AZnJIrIFnAhgOwgbxOWw5VwS/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Badtothebone op 05-10-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

Nee, want ik gebruik geen ATC en ik gebruik ook niet altijd de runway die ATC zou geven.
Follow Me is ook een onderdeel van FSDreamteam GSX... werkt die in P3D? In dat geval kun je het in ieder geval testen. Maar volgens mij had die enkel taxi van de runway naar de gate, niet vice versa.

Dus ja... kaartjes of progressieve taxi. Je kunt doorgaans je eigen runway selecteren en voor na de landing vraag je enkel "Taxi to the gate", voor de rest hoef je ATC niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Badtothebone schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:21:
[...]

Dan zou je EFB moeten aanschaffen en of Jeppeson charts want zo doen ze het in het echt. Ze kunnen niet altijd terug vallen op een gele autootje ;-) Dat is immersie :9
Ik draai ook EFB, we hadden het over J van E :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, toch wel erg jammer dat EFB zo duur is... Voor 20 euro zou ik het nog wel kopen maar ik vind er verder maar weinig aan. Iedereen is er nogal wild over maar ik vat niet helemaal waarom, eigenlijk. De 'charts' zijn niet echt en bevatten niet alle benodigde info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik wordt steeds blijer met Prepar3D en Aerosoft A319 :) Maar nog steeds geen hoofd letters ;-)
Gisteren was ik wel mijn joystick kwijt onder het 'Controls' menu maar het functioneerde nog prima. Ik heb trouwens ook FS2Crew gekocht voor de Airbus maar krijg dat vooralsnog niet aan de praat. Ik zal vanavond nog een poging wagen. Fsx is nu verleden tijd!

Avianca Aerosoft A319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 07:58
Gister heb ik op FSX Level-D 767 geinstalleerd maar na deze installatie start FSX zo sloom op en alles reageert ook gewoon echt sloom. Vaak reageert het spel niet terwijl het hiervoor wel soepel liep heb gister nog niet eens een vlucht kunnen maken omdat alles al vast liep. Ook al heb ik het op Low Settings staan.

PC Specs:

i7 - 2600
Nvidia GTX 560 Ti
8GB RAM
SSD 128 GB Samsung
2TB Western digital HDD

Lijkt me niet dat dit niet genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Gisteren even een triple-monitor setup uitgeprobeerd op mijn systeem ( 2 x GTX 770 in SLI met Nvidia Surround Mode). Viel me toch zwaar tegen dat ik zoveel framedrop had; ik schat iets van 30 %. Is dat te verhelpen met een hardwarematige oplossing als Matrox TripleHead 2Go?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

impactftw schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:48:
Gister heb ik op FSX Level-D 767 geinstalleerd maar na deze installatie start FSX zo sloom op en alles reageert ook gewoon echt sloom. Vaak reageert het spel niet terwijl het hiervoor wel soepel liep heb gister nog niet eens een vlucht kunnen maken omdat alles al vast liep. Ook al heb ik het op Low Settings staan.

PC Specs:

i7 - 2600
Nvidia GTX 560 Ti
8GB RAM
SSD 128 GB Samsung
2TB Western digital HDD

Lijkt me niet dat dit niet genoeg is?
Niet toevallig een virusje meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Reinhard schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:24:
Gisteren even een triple-monitor setup uitgeprobeerd op mijn systeem ( 2 x GTX 770 in SLI met Nvidia Surround Mode). Viel me toch zwaar tegen dat ik zoveel framedrop had; ik schat iets van 30 %. Is dat te verhelpen met een hardwarematige oplossing als Matrox TripleHead 2Go?
Dat komt waarschijnlijk doordat je CPU nu veel meer moet doen. FSX heeft heel veel CPU kracht nodig en een redelijk simpele GPU is voldoende. Nu moet de CPU meer graphics gaan verplaatsen dus het lijkt mij in ieder geval logisch dat je nu zoveel framedrop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:40:
Ik wordt steeds blijer met Prepar3D en Aerosoft A319 :) Maar nog steeds geen hoofd letters ;-)
Gisteren was ik wel mijn joystick kwijt onder het 'Controls' menu maar het functioneerde nog prima. Ik heb trouwens ook FS2Crew gekocht voor de Airbus maar krijg dat vooralsnog niet aan de praat. Ik zal vanavond nog een poging wagen. Fsx is nu verleden tijd!
Ik ben zelf ook blij met P3D an de A318. En wél met hoofdletters. ;)
Die controls die even kwijt zijn, gebeurt vaker: ik had dat deze week ook weer. Als ik twee of drie keer opnieuw naar het controls scherm ga, staan ze er opeens weer. Alles werkt inderdaad gewoon maar je kan ze niet selecteren. Apart maar niet onoverkomelijk omdat je dat scherm niet echt vaak nodig hebt, alleen in het begin even.

FS2Crew: ik heb (had) die voor de 737NGX in FSX maar ik zie eigenlijk niet echt het nut ervan in voor de Airbus A318/319 omdat die zelf al een soort van FSCrew heeft. En dat zonder hinderlijke interface op het scherm. Ben wel benieuwd naar je ervaringen ermee want op zich ben ik wel in voor nog meer realisme, maar vooralsnog lijkt het me een nogal overbodige addon.

EDIT
Wat ik even vergat: ik heb het over de button control FS2Crew versie: als je met de voice versie werkt, kan ik me het nut wel voorstellen, maar voice is niets voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Ircghost schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Niet toevallig een virusje meegenomen?
Lijkt mij niet, want zodra ik de Level-D vliegtuigen verwijder loopt het spel gewoon soepel, Maar ik las vanmiddag wat met Level-D vliegtuigen in combinatie met Windows 8.1 dat daar het probleem schijnt te liggen?

Iemand hier bekend mee en hoe ik dit misschien zal kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Ik heb laatst weer is in de 777 gevlogen, van EHAM naar KJFK. gebruik makend van de time acceleration t/m de descend. Toen ik tijdens de approach mijn gear extende ging het mis, de melding van down en locked kwam maar niet. Dus ik van view wisselen en daar zag ik mijn gear animatie vast hangen, verder zag ik niks apart. Kon ik ook niet want ik was omsingeld door wolken(active sky next). Kort hierna kreeg ik een CTD met de melding BEX error. Dit zegt mij echt helemaal niks heb dit nog nooit gehad. Als ik wat google zie ik dat het geen fsx bestand is dus het kan van alles zijn.

Iemand hier die deze error wel is heeft gehad? Gaat trouwens nog over FSX, ouderwets heh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claymore19
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 17:29
SgtPoen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:44:
Ik heb laatst weer is in de 777 gevlogen, van EHAM naar KJFK. gebruik makend van de time acceleration t/m de descend. Toen ik tijdens de approach mijn gear extende ging het mis, de melding van down en locked kwam maar niet. Dus ik van view wisselen en daar zag ik mijn gear animatie vast hangen, verder zag ik niks apart. Kon ik ook niet want ik was omsingeld door wolken(active sky next). Kort hierna kreeg ik een CTD met de melding BEX error. Dit zegt mij echt helemaal niks heb dit nog nooit gehad. Als ik wat google zie ik dat het geen fsx bestand is dus het kan van alles zijn.

Iemand hier die deze error wel is heeft gehad? Gaat trouwens nog over FSX, ouderwets heh :P
Bex error heeft te maken met textures. Kan te maken hebben met een scenery of iets anders wat je recentelijk heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepster39
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01-2021
SgtPoen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:44:

BEX kan meerdere oorzaken hebben en er is ook niet echt een eenduidige oplossing. Wat je kunt proberen: There is no known solution to BEX/Stack Hash errors other than reinstalling Windows and FSX but some have accidently fixed their problem by lowering fsx/display driver settings, rebuilding the FSX.cfg, changing voltages/overclocking settings in the BIOS, disabling all scenery add-ons in the Scenery Library, and/or shutting down FSX only in Windowed Mode and starting up in Windowed Mode but never in Full Screen. Hier zou je ook nog een mogelijke oplossing kunnen vinden.

Als je daarnaast na lange vluchten een CTD krijgt, kan het helpen je Facilities/Scenery Indexes en Shader folders te verwijderen: Periodically delete your Facilities/Scenery Indexes located in Program Data/Microsoft/FSX. Delete the Facilities and Scenery folders. Delete the Shader folders located in AppData/Local/Microsoft/FSX/Shader10 and Shader folders. When you restart FSX, these folders will be rebuilt.

Info komt van Avsim. Ik zat zelf ook net in de CTD's ;) Overigens is er daar ook een sub-forum speciaal voor CTD's mocht je er niet uitkomen.
Hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het lijkt mij vrij raar om je voltages/overclock te gaan veranderen op een stabiele pc, de andreen dingen zijn wel logische mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepster39
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01-2021
Helemaal mee eens, op een stabiele pc zou ik daar ook van afblijven. Mocht je echter al ge-emmer hebben op dat vlak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
impactftw schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:36:
[...]

Lijkt mij niet, want zodra ik de Level-D vliegtuigen verwijder loopt het spel gewoon soepel, Maar ik las vanmiddag wat met Level-D vliegtuigen in combinatie met Windows 8.1 dat daar het probleem schijnt te liggen?

Iemand hier bekend mee en hoe ik dit misschien zal kunnen verhelpen?
Ik heb ook problemen met de Level D 767 in Wind 8 en Prepar 3D: vliegtuig laadt prima, alles werkt, alleen in de virtuele cockpit zijn de ramen ondoorzichtig. Is daar nog een of ander truukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Reinhard schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Ik heb ook problemen met de Level D 767 in Wind 8 en Prepar 3D: vliegtuig laadt prima, alles werkt, alleen in de virtuele cockpit zijn de ramen ondoorzichtig. Is daar nog een of ander truukje voor?
Heb je wel de kap van de ramen afgehaald? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Als je in google typt: Level-D Windows 8.1 dan krijg je ook veel problemen te zien, sommige hebben er een fix voor maar er zijn er ook wat die zeggen dat het gewoon niet werkt in combinatie met Windows 8/8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Update tijd!!

ASN heeft SP1 uitgebracht. (zelfde build als RC2)
PFPX heeft 1.16 uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Wie zal mij misschien op weg kunnen helpen met het vliegen op IVAO? ik ben er nog echt een leek in maar wil het graag leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
impactftw schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:38:
Wie zal mij misschien op weg kunnen helpen met het vliegen op IVAO? ik ben er nog echt een leek in maar wil het graag leren!
Gewoon doen, al doende leer je het wel. Het helpt om aan te geven dat het je eerste keer is, tenminste op vatsim was niemand te beroerd om mij te helpen :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
fynrd1 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:42:
[...]

Gewoon doen, al doende leer je het wel. Het helpt om aan te geven dat het je eerste keer is, tenminste op vatsim was niemand te beroerd om mij te helpen :)
Ah oke, maar ik weet niet eens wat ik precies allemaal aan de ATC moet doorgeven?

Misschien als iemand een keer een vluchtje kan maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Is goed, DM me maar! Dan plannen we samen even een vlucht van EHRD ofso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ircghost schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:00:
Is goed, DM me maar! Dan plannen we samen even een vlucht van EHRD ofso :)
wil ik ook wel eens meedoen, na al jaren single player maar eens online gaan kijken. Inloggen gaat via IVAO of vatsim? Heb nog ergens een verloren accountje volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ken alleen IVAO, maar beiden werken ongetwijfeld grotendeels hetzelfde! Je kunt ook prima mee doen, maakt geen verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Woont er trouwens een redelijk ervaren FSX/P3D fanaat in de omgeving van Barneveld ( of all places ) ? Ik zou wel eens wat ideeën, tips, trucs en evt. software willen uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Reinhard schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:29:
Woont er trouwens een redelijk ervaren FSX/P3D fanaat in de omgeving van Barneveld ( of all places ) ? Ik zou wel eens wat ideeën, tips, trucs en evt. software willen uitwisselen.
Daar is het FS weekend in Aviodrome, Lelystad uitermate geschikt voor. Op 1 en 2 November 2014 ;)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Jup, vorig jaar voor het eerst geweest en voor het eerst in het Aviodrome, daarvoor wel eens in het Aviodome geweest.

Dit jaar ga ik denk ik weer :) Wel op de 2e, de eerste van november heb ik feest, werkgever bestaat 140 jaar

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 12-10-2014 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Distortion schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:11:
[...]

Daar is het FS weekend in Aviodrome, Lelystad uitermate geschikt voor. Op 1 en 2 November 2014 ;)
Dat staat al in de planning voor 1 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 11:08
impactftw schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:38:
Een grote tip voor een nieuweling in het online vliegen: blijf even weg van grote drukke airports (eham) als je het nog moet leren allemaal. Als een controller het druk heeft, dan is er ook weinig tijd voor alle tekst en uitlegg. Zoek je een wat rustiger veld uit (en die zijn er zat), dan hebben mensen vaak alle tijd voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Propane schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:48:
[...]
Ik heb het geïnstalleerd staan. Het heeft zijn pluspunten, maar je hebt veel meer addons nodig om het naar een plezierig niveau te brengen. Anders zijn 95% van de vliegvelden compleet kaal. Alleen asfalt, geen enkel gebouw. Ook zijn de 'superieure' flight models een beetje uit de lucht gegrepen soms. Extreme torque roll en meer van dat soort grapjes.

Mijn voorkeur ligt dan ook nog bij de FSX/P3D aanpak. Wat X-Plane wel goed doet is nacht vliegen :).
Tja... Ik gebruik dus X-plane al een vrij lange tijd, maar er is 1 probleem:
Ik heb vrij lage framerates (helaas). Komt (Helaas) door OpenGl. Zijn Nvidia kaarten daar beter mee dan AMD kaarten? Want 20 fps is soms echt om te huilen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 19:21
Wat ik op de forums lees is nvidia inderdaad veel beter dan AMD voor X-Plane.

(Mac heeft daar ook een nadeel omdat nvidia geen fatsoenlijke Mac drivers levert, Windows en Linux zijn dan weer beter.)

Edit: er is veel in te stellen bij X-Plane, vooral de cloud puffs en HDR zijn framerate-eters. Verder ligt het eraan waar je zit, sommige 3rd party vliegvelden/sceneries hebben erg veel objecten en animaties wat ook niet helpt.

[ Voor 36% gewijzigd door durian op 13-10-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ircghost schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 03:35:
Ik ken alleen IVAO, maar beiden werken ongetwijfeld grotendeels hetzelfde! Je kunt ook prima mee doen, maakt geen verschil :)
Ik ben na een paar jaar afwezigheid ook weer lid geworden van IVAO. Moet er nog wel weer in komen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik kwam deze FSX filmpje tegen. Wel gaaf gedaan

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jpAYGPzV_g8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Badtothebone schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:47:
Ik kwam deze FSX filmpje tegen. Wel gaaf gedaan

[video]
Nice!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Inmiddels een 42" 3D-tv aangeschaft om als monitor te dienen bij Prepar3D. Dan hou ik tenminste mijn framerate ipv flink verlies bij aansluiting van 3 surround monitoren, en de ervaring is toch een stuk verbeterd.

Nu is mijn vraag: kan ik met behulp van Nvidia 3D en brilletje van de tv Prepar 3D ook in 3D spelen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFly is back :D Vandaag hebben ze de B747 aangekondigd. Moet uitkomen voor kerst.
Voor FS9/FSX/P3D

Afbeeldingslocatie: http://files.100megabyte.com/ifly/media/iFly_Promo/FS9_RC1/9.jpg

http://ifly.flight1.net/f...cial-cleared-for-approach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Mooi met de schaduwen en zonlicht. Baby bus + Prepar3D. Ik ga nooooit meer terug naar FSX!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MK3RIeOj8tTDDWAo7xDcmoJg/full.png

Met dank aan een mooi post van J van E in het Aerosoft forum heb ik 3 a 4 meer fps kunnen halen _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Badtothebone op 24-10-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Badtothebone schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:00:

Met dank aan een mooi post van J van E in het Aerosoft forum heb ik 3 a 4 meer fps kunnen halen _/-\o_
Heb je linkje naar die post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Reinhard schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 07:53:
[...]

Heb je linkje naar die post?
Probeer deze link

En deze tooltje ook heel erg goed als je veel AI hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Een vraagje t.b.v. prepar3d. Heeft deze software geen limiet op het virtuele geheugen als bij fsx? Kreeg er laatst weer 1 tijdens een vlucht en ben heel die flight sim nu wel zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
SgtPoen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:11:
Een vraagje t.b.v. prepar3d. Heeft deze software geen limiet op het virtuele geheugen als bij fsx? Kreeg er laatst weer 1 tijdens een vlucht en ben heel die flight sim nu wel zat. :)
Ik draai nu bijna jaar Prepar 3D op flink zware pc op Windows 8.1 64 bits met 16 Gb intern, maar toch diverse malen OOM's gehad. Met de nieuwe A318/319 van Aerosoft zelfs al 5 minuten na opstijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Badtothebone schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:11:
[...]

Probeer deze link

En deze tooltje ook heel erg goed als je veel AI hebt
Dat tooltje inderdaad handig, en scheelt aanmerkelijk in framerates. Verder las ik dat ASN nogal een fikse impact heeft op de framerate, dat merk ik hier ook. Ik vraag me af of FS Global Weather dat ook heeft. Ik vind daarbij de wolken-lagen ook veel realistischer dan in ASN. Iemand ervaring met framerate en Global Weather?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Captains-

Tonight we have our first preview of our first non-FSX product in seven years, and our first non Microsoft Flight Simulator based product in twelve years!

As you know, we have been taking some time to being the process of moving our development process in the direction of supporting Lockheed Martin's Prepar3D (P3D) simulation platform, as well as Laminar Research's XPlane 10 (XPL). This process has been a slow one because it was necessary to very carefully map out a development process that would allow us to begin supporting multiple platforms without disrupting our existing product line for FSX.

Many of you have been telling us that you are excited to have us support P3D and XPL- and we are very excited that within the coming months we will be supporting project releases on all three platforms!
http://forum.avsim.net/to...mdg-777-200-for-prepar3d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

woop woop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Reinhard schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:22:
[...]

Ik draai nu bijna jaar Prepar 3D op flink zware pc op Windows 8.1 64 bits met 16 Gb intern, maar toch diverse malen OOM's gehad. Met de nieuwe A318/319 van Aerosoft zelfs al 5 minuten na opstijgen.
Probleem opgelost, ik moet toch maar gebruik gaan maken van de scenery config editor om scenery uit te zetten die ik niet gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Misschien dat iemand hier me kan helpen. Ik heb sinds deze week 5 monitoren gekoppeld aan mijn PC. Twee zitten op een AMD HD6700, drie aan een Matrox M9140LP. Ik heb dus twee videokaarten in één pc.

Het resultaat: FSX geeft nog wel het startscherm, ik kan prima het toestel en het vliegveld uitkiezen. Zodra ik wil gaan vliegen, crasht hij echter.

Heb X-Plane geprobeerd, daarvan start de installer niet eens op.

Als laatste P3D. Die werkt wel, maar alleen op m'n 2 schermen. Op de drie andere schermen, staat het stil. Hij wordt dus niet geüpdatet.

Heeft iemand een idee? Het liefst vlieg ik door met FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Twee verschillende kaarten kan nog wel, maar twee kaarten van verschillende fabrikanten (ati en matrox) combineren? Met aldus ook twee verschillende grafische drivers?

Denk niet dat daar een oplossing voor is. Met de normale desktop gaat dat nog wel, maar in games zit je met DirectX. Die neemt je kaart in feite 'over', en ik denk niet dat dat met 2 kaarten met verschillende drivers gaat werken.

Heb overigens ook out of memory issues met P3D. Draait in 1080P op 2 3gb 780'ers, dus het videogeheugen zal het probleem niet zijn. Ben bang dat we tegen de 32 bit limiet van P3D aanlopen. Tijd voor een 64 bit versie. Want 4 of 16Gb maakt tot die tijd geen enkel verschil.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ein-de-lijk een aankondiging van PMDG... Nu nog even geduld en dan ga zelfs ik over naar P3D. Hopelijk draait ie beter dan FSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Vandaag mijn Saitek X55 Rhino ontvangen dankzij Cool Blue zondag leveringen :) Nu moet ik dat allemaal gaan instellen, jeetje wat een berg knoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Badtothebone schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:37:
Vandaag mijn Saitek X55 Rhino ontvangen dankzij Cool Blue zondag leveringen :) Nu moet ik dat allemaal gaan instellen, jeetje wat een berg knoppen :)
Ik weet niet welke flight simulator je gebruikt, maar als dit FSX is, dan gebruik ik liever FSUIPC dan de meegeleverde software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Ai, ik moet mijn Saitek Yoke ook nog eens fatsoenlijk monteren, er moet eerst in het onderstel van de tafel gezaagd worden om het fatsoenlijk te laten passen.

Vanmiddag weer even een vluchtje gedaan van San Fransisco naar Las Vegas, met de 737NGX, een uur en 15 minuten tussen takeoff en landing. Heel wat screenshots gemaakt, eens zien of er daar wat mooie tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TranceSetter schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:53:
Ein-de-lijk een aankondiging van PMDG... Nu nog even geduld en dan ga zelfs ik over naar P3D. Hopelijk draait ie beter dan FSX...
Wel eerst nog even doorsparen.. Begin te twijfelen of ik niet beter een échte 777 kan kopen.. :)

PMDG Prepar3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
alexbl69 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:27:
[...]
Heb overigens ook out of memory issues met P3D. Draait in 1080P op 2 3gb 780'ers, dus het videogeheugen zal het probleem niet zijn. Ben bang dat we tegen de 32 bit limiet van P3D aanlopen. Tijd voor een 64 bit versie. Want 4 of 16Gb maakt tot die tijd geen enkel verschil.
Mwah, héél klein beetje: Je hebt meestal nog wat ander spul (kernel en drivers toch op zijn minst) in geheugen buiten de adresruimte van P3D. Van de andere kant bevatten zowel die volgehangen P3D als dat "ander spul" wel wat pagina's die redelijk straffeloos uitgeswapt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
BamSlam_ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:32:
[...]

Wel eerst nog even doorsparen.. Begin te twijfelen of ik niet beter een échte 777 kan kopen.. :)
Mja, valt me nog mee dat je voor 10,2 meter extra maar 300 miljoen hoeft te betalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Eindelijk maar eens de JF DC-8 gekocht... leuk vliegtuigje en toch stottert het een beetje allemaal, terwijl de zwaarste PMDG vliegtuigen dat weer niet doen. Beetje jammer en opmerkelijk.

YouTube: Just Flight DC-8 Jetliner Series Trailer HD

[ Voor 28% gewijzigd door FSXnoob op 27-10-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Hmm, zou het geen verkapt Kickstarterproject zijn...

Je kunt er helaas ook maar 1 kopen. :( O-)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Download delivery is wel handig tho, scheelt weer een paar miljoen aan invoerrechten/belastingen. :D

How do you save a random generator ?

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste