Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst zien dan geloven. Ik weet dat ze ver waren met een sim. Maar ik betwijfel het. Ik denk eerder iemand als EA/UBI. En als het uit de FS wereld komt is het Flight1 of Justflight of Orbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

De reden dat het EA zou kunnen is omdat ze wel meer sim spelen hebben, dat was mijn redenatie.

Maar als we het buiten deze categorie moeten zoeken is Orbx wel een interessante partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 01:02:
De reden dat het EA zou kunnen is omdat ze wel meer sim spelen hebben, dat was mijn redenatie.

Maar als we het buiten deze categorie moeten zoeken is Orbx wel een interessante partner.
Volgens Avsim is het iemand/iets van buiten de FS wereld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 01:02:

Heb je het over de Sims. :X
(dat is niet iets waar je eigenlijk het sim labeltje kan opplakken.)

Maar als het EA is dan zou het iets met die extreme sports game te doen kunnen hebben.
nieuws: Criterion werkt aan extreme sportsgame

Hoewel ik me niet voor zou kunnen stellen wat een EA in hemelsnaam met de IP van MS FSX zou moeten doen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:10
Dit weekend komt EHAM van NL2000 uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
enchion schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 01:09:
[...]

Heb je het over de Sims. :X
(dat is niet iets waar je eigenlijk het sim labeltje kan opplakken.)

Maar als het EA is dan zou het iets met die extreme sports game te doen kunnen hebben.
nieuws: Criterion werkt aan extreme sportsgame

Hoewel ik me niet voor zou kunnen stellen wat een EA in hemelsnaam met de IP van MS FSX zou moeten doen.
EA sports, alhoewel het mooi verpakt is in een arcade hoesje, zijn de games onder de huid wel te bestempelen als serieuse sims. Ze hebben eigenlijk wel aardig wat games, zoals nfs en dan vandaag de dag simcity en in mindere mate battlefield waar ze realisme/ simulatie proberen te koppelen aan het toegangbare van arcade. In alle eerlijkheid is een overname van zo'n partij de doodsteek aan de huidige fs community en alles wat ervan afhankelijk is. Buiten dat om heeft het normale gamers publiek weinig interesse in een game met wat vliegtuigen. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat een partij van dit formaat uberhaupt denkt aan zo'n overname. Het kan natuurlijk ook zijn dat deze partij de boel wilt opkopen met het plan een virtuele wereld te creëren, waar de speler kan doen wat die wil oid. Bootje varen, vliegen, racen, oorlogje spelen in Afghanistan Maargoed hersenspinsel :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:46
Op dit moment wordt je platgegooid op Avsim met deze geruchten.

Leuke is dat ze op basis van een gerucht iedereen gek weten te maken. De ene theorie nog gekker dan de ander. Hun "bron" heeft aangegeven dat er deze week een persbericht zou volgen. Ben benieuwd of het serieus is... Eerst zou het om FSX gaan, nu blijkt het weer alleen om Flight te gaan.

Tot op dit moment zijn hun bronnen wel erg vaag en is er ook nog niets officieel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Er zijn imho maar twee partijen die echt logisch zijn voor de overname, alletwee zitten tot aan hun nek in de codebase.

Dovetail (trainsim) en Lockheed Martin, elk ander bedrijf koopt liever een andere startup net als Outerra of dergelijks en maakt er zelf wat van ipv met die oude rommelcode van FSX/Flight aan de gang te gaan.

Van DT en LM is LM de meest kapitaal krachtige en heeft Flight de meeste voordelen om in te nemen.
Ik kan me nl aardig voorstellen dat een aantal developers van LM van FSX/Flight afkomstig zijn en bij het verbeteren van P3D continu tegen codeproblemen aanlopen omdat ze niet precies dezelfde code mogen gebruiken als bij Flight vanwege MS-copywright enzo.
Daarbij ze ook elke keer aan hun leiding laten merken dat ze liever gewoon de Flight basecode overnemen dan de komende twee jaar al die geupdate-wielen van Flight opnieuw te moeten gaan uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Zit zeker een kern van waarheid in. Alleen is het bericht op AVSIM dan weer tegenstrijdig. Die geven aan dat de koper niet bekend is met flightsimulator dus eigenlijk nieuw is in deze branche.

Maar ik begin steeds meer te twijfelen aan de bronnen van Avsim. De koper van Flight zou deze week met een persbericht naar buiten komen. Dit is ook niet gebeurt. Het blijft allemaal erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20
Kan me niet voorstellen dat EA of iets vergelijkbaars geïnteresseerd zou zijn in FS(X). Hun prioriteit is a) elk jaar een nieuwe versie uitbrengen en b) alleen maar gefocused zijn op de nieuwe versie en support voor de oude versie zo snel als het kan beëindigen.

Dit businessmodel is bij FS(X) dus volstrekt kansloos. Een nieuwe versie wordt pas geaccepteerd na een fikse periode van rijping en nadat er al flink wat add-ons voor zijn uitgekomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
Iemand enig idee waar ik NL2000's Schiphol vandaan kan krijgen? De launch was gisteren, je zou verwachten dat ie nu wel op de website staat ergens, maar kan 'm nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Volgens mij was de launch gisteren alleen fysiek, ik weet niet hoe snel ze de download klaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claymore19
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 17:29
Via het forum van IVAO NL kun je hem downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik ben weer terug bij EHAM van Aerosoft. Weinig fps winst en minder mooi dan die Aerosoft.

Zo hebben de taxiways foto ondergrond ipv asfalt textures. Schipholtunnel en "Q" nog steeds plat.
Beide torens vind ik niet echt realistisch. Toren west lijkt te smal of te lang vertekend enorm. Kan ook aan mij liggen.

Ze hebben naar mijn mening iets te veel foto's gebruikt ipv creëren en bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

work in progress

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M9y4odl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hvdau7F.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4l7qT5a.jpg

wat zie je:
zelf bouw vliegveld in zuid Oregone. in 60cm,30cm en 7 cm resolutie
so far blend maps, watermaps.
ORBX - Global
Orbx - Vector
REX4 - TD
in prepar3dv2.2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat ziet er echt ontzettend goed uit, lekker man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06-2023

thesouf

Usain Bolt

Remco Tr schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:03:
Ik ben weer terug bij EHAM van Aerosoft. Weinig fps winst en minder mooi dan die Aerosoft.

Zo hebben de taxiways foto ondergrond ipv asfalt textures. Schipholtunnel en "Q" nog steeds plat.
Beide torens vind ik niet echt realistisch. Toren west lijkt te smal of te lang vertekend enorm. Kan ook aan mij liggen.

Ze hebben naar mijn mening iets te veel foto's gebruikt ipv creëren en bouwen.
+1
Helaas had ik iets te hoge verwachtingen. Ook ik ga weer terug naar Aerosoft EHAM

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Moet je voor de grap is kijken naar de taxisigns die zijn zo groot als een cessna :P

Voor iedereen die het toch wil proberen hier is de link.

http://www.nl-2000.com/nu...ums&file=viewtopic&t=3489

[ Voor 45% gewijzigd door Remco Tr op 16-06-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Helemaal mee eens. Respect voor het werk dat ze er aan hebben gehad en dat het freeware is maar de kwaliteit is echt droevig. Wachten is nu op de nieuwe versie van Aerosoft of FSDG.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchy88 op 16-06-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Dutchy88 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:35:
Helemaal mee eens. Respect voor het werk dat ze er aan hebben gehad en dat het freeware is maar de kwaliteit is echt droevig. Wachten is nu op de nieuwe versie van Aerosoft of FSDG.
Kun je misschien wat vergelijkingsmateriaal posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Iemand nog geïnteresseerd in een OpenCockpits FMC v3? Deze werkt perfect samen met de PMDG NGX (en ook andere 737's, maar niet getest), en ik heb er behoorlijk wat plezier van gehad. Door mijn permanente switch naar de PMDG 777 is deze overbodig geworden.

Ik heb zelf een mooie tafelstandaard voor deze FMC gemaakt, dus die krijg je er dan wel bij.
Ik denk niet dat hier prijzen etc. genoemd mogen worden, maar let op de vraag en aanbod die ergens vandaag of morgen op tweakers verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Je kan 'm altijd in de V&A zetten ;)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
Misschien al voorbij gekomen, maar MegaSceneryEarth heeft op HEEEEEL veel producten nu 50% korting.

Zo pak je MegaSceneryEarth - the Netherlands nu mee voor $15,-

De aanbieding loopt tot de 30ste deze maand

[ Voor 12% gewijzigd door MarchelHoek op 28-06-2014 09:47 ]

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Sinds kort weer aan Flight Simulator X begonnen en daarbij de PMDG 737NGX aangeschaft. Bevalt gelijk uitstekend en is leuk en uitdagend. Wel nog even verder inlezen en ontdekken hoe alles in zijn werk gaat, maar het is gelijk een stuk interessanter dan de standaard 737 van FSX.
Vandaag ook REX+Overdrive aangeschaft bij FSpilotshop. Helaas werkt de site niet echt mee en falen mijn downloads voordat deze überhaupt kunnen beginnen. Had gehoopt er vandaag nog mee aan de slag te kunnen...

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:08
Zijn er geïnteresseerde voor een tutorial van de iFly 737 op papier? het gaat om deze; http://www.sbin.hu/reposi...po/planedocs/tutorial.pdf

Hij mag weg voor de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Er is weer iets geweldigs nieuws op de markt! Natuurlijk ben ik gevoelig voor dit soort utils, als ze werken...
Ik heb de demo gedownload. Ik mocht 5x5 min activeren. Er gaat dan weer wel het een en ander mis. Ik druk zelf nog een keer op de verkeerde knop en tegen de tijd dat ik eens goed om mij heen ging kijken afgezien van de FPS tellen, waren mijn vijf beurtjes voorbij... Waardeloos...

Ik heb dus ook geen mening of het nu wel of niet goed werkt. Het zou beter zijn als je 5x1 uur zou mogen proberen. Nu was het haast maken.... enfin, je snapt m'n punt denk ik wel...

Mocht je heftige FPS drops hebben op bepaalde vliegvelden, probeer het eens uit.... > http://secure.simmarket.com/fsps-fsx-fiber-accelerator.phtml

google geeft voldoende verdere informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van nieuwe beeldschermen, en zit te twijfelen tussen 2x24inch of 1x27inch. Wat zijn jullie ervaringen en advies vwb spelen in Flight Simulator X?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ligt eraan met wat je vliegt.

Ben toch van mening dat je beter 1 groot scherm kunt nemen.

Meerdere schermen heb je fps verlies en je ziet met die bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Remco Tr schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:26:
Ligt eraan met wat je vliegt.

Ben toch van mening dat je beter 1 groot scherm kunt nemen.

Meerdere schermen heb je fps verlies en je ziet met die bezel.
Ben nu vooral bezig met de PMDG 737NGX. Leek mij wel mooi om een uitgebreidere cockpit te hebben. en om evt op het andere scherm airport charts e.d. tevoorschijn te kunnen toveren,
De schermen die ik wil hebben een vrij dunne bezel (Dell 2414H), dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik.

Configuratie van mijn pc is overigens Core i5 2500S, 16GB DDR3 en een ATI 6770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Statische weergave zoals overhead, fmc en charts vreten niet zoveel fps.

Mijn ervaring is dat het onder DX10 met Nvidia kaarten niet lekker werkt. Alles buiten FSX gaat goed zoals charts enz. Geen idee hoe dit met Ati gaat.

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor overhead want hoevaak gebruik je dat nou. Zonde om daar een scherm voor op te offeren.

Voor charts gebruik ik mn iPad. Ook kun je je fmc op je iPad krijgen dmv een fmc app of iDisplay.

Ipad is iets duurder dan een schem maar ook mobieler inzetbaar.

Ook laad ik mn flightplan vanuit PFPX in mn iPad. Zo heb ik alle vlucht gegevens bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Meauses schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:31:
Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van nieuwe beeldschermen, en zit te twijfelen tussen 2x24inch of 1x27inch. Wat zijn jullie ervaringen en advies vwb spelen in Flight Simulator X?
Vergeet 2 schermen, dan heb je altijd een bezel recht voor je neus. Eén of 3 schermen, waarbij de laatste optie qua POV het meest logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

We hebben niks meer gehoord over die overname of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Nee, helemaal niets meer. Ik had eerlijkgezegd ook niet anders verwacht. Aan de betrouwbaarheid van deze Avsim bronnen ben ik erg gaan twijfelen. Dankzij Avsim is er een gerucht de wereld in geholpen die op geen enkele onderbouwing rust. Alles en iedereen stond op z'n kop voor de "nieuwe" flightsimulator. :?
Hopelijk pakken ze het in het vervolg wat voorzichtiger aan en doen ze wat meer research.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 09-07-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:56
Inmiddels is duidelijk dat Dovetail Games (ontwikkelaar van o.a. Train Simulator 2014) de licentie heeft overgenomen en FSX naar Steam brengt. Ook komt er wellicht een doorontwikkeling van FSX als ik het persbericht goed lees: http://www.dovetailgames....th-microsoft-takes-flight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

EDIT schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:44:
Inmiddels is duidelijk dat Dovetail Games (ontwikkelaar van o.a. Train Simulator 2014) de licentie heeft overgenomen en FSX naar Steam brengt. Ook komt er wellicht een doorontwikkeling van FSX als ik het persbericht goed lees: http://www.dovetailgames....th-microsoft-takes-flight
Werd tijd! Op zich best een prima overname.. Train Simulator 2014 is een zeer degelijke simulatie en speel het af en toe. Ze geven in ieder geval veel openheid over de gang van zaken binnen hun productontwikkeling.

Nu hebben we straks wel 2 varianten gebaseerd op FSX:
- FSX: Steam edition.
- Prepar3d

En dan persoonlijk vind ik de beste engine die nog van MS: Flight. Ongeacht de flop, ik heb nog nooit zo'n vloeiende simulatie meegemaakt. Geen idee of ze ook daar iets van mee pikken.. Ben benieuwd!

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gaaf om te horen! Wel meteen twee dingen waar ik bang voor ben;

1) als ze het uitgeven op Steam gaan ze misschien wat updates uitvoeren, kunnen wij als normale eigenaren onze key ook zometeen in Steam invoeren of moeten we het weer kopen? (niet het grootste probleem in de wereld maar toch)

2) Als je kijkt naar hun TS pakketten dan maken ze enorm veel betaalde DLC's.. hopelijk betekent niet dat ze de boel gaan dicht gooien voor mods. Gelukkig ondersteunen ze wel steam workshop dus ze staan er wel voor open.. de vraag is alleen hoe dat gaat werken met Steam aangezien die volgens mij een 80mb ish limiet hebben op hun workshop items en dat kan voor sommige mods nog wel eens lastig worden.. not to mention dat ze het ook nog eens om moeten zetten naar iets waar Steam wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Voor wat ik heb begrepen is Dovetail enkel en alleen uit om inkomsten te genereren via DLC's.
Ik denk persoonlijk niet dat ze FSX verder gaan doorontwikkelen want hier is P3D al mee bezig, het heeft weinig zin om P3D hierin achterna te gaan omdat LM al jaren voor loopt in dat opzicht.
Bij doorontwikkeling moeten we denk ik meer denken in de vorm van multiplayer opties en dlc's.

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchy88 op 10-07-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Volgende week komt PMDG met SP1 voor de T7 en de 300ER!

[ Voor 13% gewijzigd door Remco Tr op 10-07-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Vliegt P3D al beter dan FSX eigenlijk? Als in, dichterbij X-plane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ircghost schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:24:
Vliegt P3D al beter dan FSX eigenlijk? Als in, dichterbij X-plane?
Als je echt het ''vliegen'' bedoelt zit er volgens mij niet tot nauwlijks verschil tussen P3D en FSX. Ik merk het anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hmm dat is jammer om te horen :(, wil zo graag terug naar de normale flight sims maar ik heb al investeringen gedaan in FSX platform dus wil niet zo graag switchen naar X10.. lastig lastig :P. Dus nog maar even DCS blijven doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Gewoon nog lekker FSX draaien. Die hebben nog de beste addons en die zijn voor mij het belangrijkste. Liefst zie ik natuurlijk een sim waar alles goed is. Maar die laat nog even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor mij waren de add-ons eerst ook het belangrijkst, maar eigenlijk vind ik vooral een goed vliegmodel en immersie het belangrijkst.

Twee dingen die je met x-plane out of the box al heel goed hebt.. Al heb je natuurlijk met FSX door middel van Lancair, PMDG etc wel al buiten fsx om vliegmodel die goed is. Alleen is de immersie daar minder (wel meer door extreme dure mods zoals GEX/ORBx etc), dus dan kijk je weer naar P3D :P, maar die heeft weer niet zoveel addons als FSX. Eindeloze cirkelredenering gaat door.

Ik blijf dus nog wel even bij FSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ik vind binnen P3D het ook jammer dat niet alles werkt en of niet alle add-ons werken. Nu de migration tool gekocht. Dat scheelt al heel wat.
Waar mij inziens het grote verschil zit is in de toevoeging van GPU power. Ik heb het idee dat de GPU veel meer te doen heeft in P3D. Er zijn veel meer optie in het menu om je GPU aardig aan de tant te voelen maar uitgebreide testen heb ik niet gedaan. Wel heb ik het idee dat door dit GPU verhaal ik met dezelfde ADD-ons betere FPS haal met P3D. laat het hele FPS in FSX nu altijd een probleem zijn geweest, daarom vind ik tot nu toe P3D een stuk aantrekkelijker. Ook voelt P3D minder error gevoelig aan. Ik heb nog geen CTD's oid gehad. Ben nu weer bezig met de Airbus Extended ipv PMDG producten...

Maar goed ben net begonnen en eigenlijk nog niet verder gekomen dan ORBX global/vector enkele add on airports en wat A2A kisten....en dan maar spelen met de settings.....

Kanttekening is wel dat ik FSX speelde met een AMD 6950, heel kort met de nieuwe R9 290X. P3D dus nooit gebruikt met de 6950 GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben mijn 'oude' FSX cockpit weer aan het opbouwen. Het is een vrij uitgebreid systeem bestaande uit 3 pc's en flink wat schermen.

PC1: Dedicated FSX PC met 3 schermen voor outside view
PC2: Project Magenta CDU en MCP (beide hardwarematig), 2 schermen voor GC
PC3: PM Systems (overhead middels touch screen) en EFB (middels touchscreen)

Dit zijn redelijk gedateerde systemen (ca. 5 jaar) en maken een flinke bak herrie.

Nu heb ik het plan opgevat om dit geheel te vervangen door één nieuwe PC. Voorlopig zal het nog een tijdje FSX only zijn, maar om ook voor de toekomst klaar te zijn overweeg ik de i7 4930K als processor te gebruiken.

Dit is uiteraard een mooi beestje, en FSX is CPU intensief, maar ik weet ook dat FSX niks doet met meerdere cores en HT, en dat een six core HT 4930 enkel voor FSX dus overkill zou zijn.

Mijn vraag is: zou ik de functies van de andere 2 PC's zonder al te veel impact ook op deze 4930 kunnen laten draaien? Waarbij het mijn theorie is dat deze processen dan door de overige cores van de 4930 worden afgehandeld, waardoor de performance impact op FSX te verwaarlozen is. Klopt deze theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Voor iedereen die wel beetje goed nieuws kan gebruiken..

FTX openlc EU is uit!

En vannacht komt Sp1 en de 777-300 van PMDG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claymore19
FTX OpenLC EU is al binnen :D.

Nu wachten op de 777-300ER en de SP1 van PMDG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die prijs is heel redelijk voor de OpenLC zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik wacht de reviews/screenshots af.

Ik weet dat openlc geen photo scenery is, maar hoop dat het goed genoeg is dat ik van nl2000 af kan.

Ben klaar met die fps en vas vreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claymore19
Ircghost schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:20:
Die prijs is heel redelijk voor de OpenLC zeg :)
Prijs is zeker heel wat :). Ik geniet er dan ook veel van :P

Hij is uit!. De PMDG 777-300ER :9

[ Voor 7% gewijzigd door Claymore19 op 18-07-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

PMDG 777 Weather radar werkt best goed en na SP1 vliegt het ook een stuk beter in manual mode

ASN-Weather radar 777

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Klopt het dat je in de 777-300 als je de taxi cam gebruikt, die alleen ziet als een popup scherm? Dat vind ik best irritant en zorgt ervoor dat ik hem dus niet gebruik.

Verder dadelijk eens OpenLC downloaden en de verbeteringen bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Jep pop-up en een frame killer waar je u tegen zegt.

Dit was het beste wat pmdg kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat is in ieder geval duidelijk. Dus maar niet gebruiken. Nu hopen dat we die knop ook weg kunnen halen bij de airline options :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Knop krijg je niet weg. Waarom
Zou je dat willen? Zialng je hem niet gebruikt heb je er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hmm heb een raar probleem, krijg de optie "progressive taxi" niet meer in het atc menu..

Edit:
Gok dat iets de afcad van EHAM gesloopt heeft.. Even OMDB checken :P

Edit2:
Zit hem dus idd in een gesloopte afcad van eham (mega airport..). Morgen even opnieuw installeren,,

[ Voor 54% gewijzigd door DutchHammer op 25-07-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje OT maar ik denk dat er hier meer lui zijn die dit misschien weten. ;) Ik heb de Saitek Combat Rudder pedals. Ik gebruik Windows 8.1. Tot nu toe, als ik de pedals aan de computer hing, zag ik in Spelbesturingen en in P3D 'Saitek Combat Rudder pedals'. P3D stelde ook alles meteen goed in voor de pedalen. Vandaag heb ik echter mijn OS opnieuw geinstalleerd en nu ziet de PC de pedals als 'As: 3 knop: 0 joystick' en moest ik in P3D diverse axes weghalen. Toen ik vervolgens (om een andere reden) mijn OS opnieuw installeerde, had ik hetzelfde probleem. Vreemd omdat de vorige tig keer dat ik Win 8 installeerde dit nooit had.

Iemand enig idee hoe dit kan...? En iemand enig idee hoe ik de pedals kan laten herkennen als Saitek Combat Rudder pedals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Uhh driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de grap is dat ik dat nooit gedaan heb en het ook nooit nodig was. Dus ik snap niet waarom dat nu opeens wel zou moeten. De andere grap is dat het helemaal niet moet omdat alles werkt. Ik wil dus eigenlijk gewoon weten hoe zoiets opeens kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even een bumpje. Deze noob speelt sinds kort weer FSX. Heb eindelijk m'n scenery op orde met FTX Global + Europe + EHAM & NL2000 maps van NL2000. Alles ziet er tiptop uit, maar nu het vliegen nog!

Ik probeer met een 737 van Heathrow naar Manchester te vliegen via GPS, en dat gaat verder prima. Maar zodra ik wil landen gaat het fout. Ik selecter in m'n GPS een approach, zoek de juiste frequentie bij de approach en voer die in m'n NAV1 in. Zodra ik binnen ~30nm van m'n destination kom zet ik NAV1 aan en begint de morse vaak wel. Dan switch ik van GPS naar NAV en zet ik m'n approach aan.

Vaak gaat het vliegtuig dan wel draaien / andere route vliegen, maar net had ik blijkbaar een approach die van de andere kant genomen moest worden. Maar in plaats van met een grote boog om Manchester heen te vliegen besloot m'n 737 de kortst mogelijke route te nemen en met een scherpe bocht van 5000ft naar 0 te dalen :+ Niet helemaal de bedoeling dus.

Hoe kan je ervoor zorgen dat het vliegtuig (of beter gezegd de automatische piloot) ook nog met een grote boog om een stad heen kan vliegen zodat de approach goed genomen kan worden?

Wellicht doe ik ook wel gewoon iets fout hoor, maar ik probeer het te leren dus alle hulp is welkom :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Las Vegas schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:52:
Even een bumpje. Deze noob speelt sinds kort weer FSX. Heb eindelijk m'n scenery op orde met FTX Global + Europe + EHAM & NL2000 maps van NL2000. Alles ziet er tiptop uit, maar nu het vliegen nog!

Ik probeer met een 737 van Heathrow naar Manchester te vliegen via GPS, en dat gaat verder prima. Maar zodra ik wil landen gaat het fout. Ik selecter in m'n GPS een approach, zoek de juiste frequentie bij de approach en voer die in m'n NAV1 in. Zodra ik binnen ~30nm van m'n destination kom zet ik NAV1 aan en begint de morse vaak wel. Dan switch ik van GPS naar NAV en zet ik m'n approach aan.

Vaak gaat het vliegtuig dan wel draaien / andere route vliegen, maar net had ik blijkbaar een approach die van de andere kant genomen moest worden. Maar in plaats van met een grote boog om Manchester heen te vliegen besloot m'n 737 de kortst mogelijke route te nemen en met een scherpe bocht van 5000ft naar 0 te dalen :+ Niet helemaal de bedoeling dus.

Hoe kan je ervoor zorgen dat het vliegtuig (of beter gezegd de automatische piloot) ook nog met een grote boog om een stad heen kan vliegen zodat de approach goed genomen kan worden?

Wellicht doe ik ook wel gewoon iets fout hoor, maar ik probeer het te leren dus alle hulp is welkom :)
Vectors ingeven? Laat ik je wat googlebare termen geven. Zorgen dat je een downwind vliegt naar de baan van jouw keuze, dan zorg je dat je de localizer kruist met je nav aan (en LOC mode), vliegtuig zal zich netjes op een lijntje met de baan mikken, dan gooi je 'm op APP en hij zal ook nog eens naar beneden gaan. Tot zo ver weet ik een default kist te sturen, die dingen hebben nogal een eigen filosofie om het maar te noemen. 5000ft is btw wel heel hoog voor een approach, ik zou eerder 2000ft pakken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik geloof dat het hier gaat om een default 737. Daar werkt alles net ff iets anders dan met bijvoorbeeld de 737NGX van PMDG. Zo heeft de default 737 geen LOC mode, en volgens mij zelfs geen APP mode.

Als ik me het vliegen met de default 737 goed herinner is dit op te lossen door in FSX een flightplan te laden of in te stellen voordat je het vliegtuig daadwerkelijk in gaat (of tijdens het vliegen kiezen voor IFR Flightplan). Air Traffic Control zal je de gehele route de headings doorgeven die je moet vliegen zodat je uiteindelijk recht voor de juiste baan uitkomt (met een IFR Flightplan kun je het vliegtuig ook automatisch de gehele route laten vliegen, ATC zal dan wel headings door blijven geven om je voor de juiste baan te begeleiden).

Als ik jou verhaal goed begrijp is dit wat je nu doet: je komt vanuit het noorden aan vliegen, laten we even zeggen in de richting van 18R op Schiphol. Jij voert de frequentie en course in van 36L. Het vliegtuig zal dan in één rechte lijn naar 36L vliegen en daar naar beneden duiken.

Dit kun je oplossen door met een IFR Flightplan te vliegen, of een 737 add-on aan te schaffen waarmee je de gehele route zelf kunt plannen door middel van de FMC (Flight Management Computer) die in de default 737 niet te gebruiken is. Dare I say, PMDG 737NGX en als je helemaal bij de tijd wil zijn, hun nieuwe 777.

EDIT:

Ben momenteel bezig met de herinstallatie van NL2000, had nog 4.04. Voor NL2000 Schiphol heb ik 4.06 nodig, dus zojuist alle 4.04 scenery eruit gegooid en nu bezig met alles van 4.06 downloaden. Dat duurt nog wel even :)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 02-08-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dank voor comments, dat maakt de boel een stuk duidelijker :)

Ik ga er vanavond eens mee bezig!

[ Voor 152% gewijzigd door London op 02-08-2014 18:11 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die STAR krijg je vaak ruim van te voren, zodat je die kan invoeren in je FMC om je aanvliegroute te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hop, NL2000 is weer helemaal up to date. Morgen eens zien wat ze gemaakt hebben van Schiphol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

NL2000 is geweldig, maar bij mij lijkt het niet helemaal goed te werken. Ik draai namelijk ook ORBX Global & Europe, en dat lijkt enigszins te conflicteren met NL2000.

Enkele screens:En mijn scenery lijst incl. priorities:Mijn systeem: AMD X4 760K, GTX760 en 8GB aan ram.

Maar het frappante is dus dat ORBX er schitterend uitziet. Alle huizen zijn mooi, alle wegen zijn mooi. Maar zodra ik iets in NL tracht te ondernemen wordt alles platgeslagen en lelijk.

Iemand enig idee hoe dit kan? Of hoort dit gewoon zo bij NL2000?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:39:
Hop, NL2000 is weer helemaal up to date. Morgen eens zien wat ze gemaakt hebben van Schiphol :)
NL2000 Schiphol is voor mij nogal een FPS hit in combinatie met Aerosoft's Diamond Katana 4x.... Vind het er verder wel aardig uit zien, eens zien hoe de FPS zich houd met de NGX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ik zoek een map/radio app voor de ipad. Ik zou graag op de ipad de gegevens willen zien van de vlucht. Een mooie grafische map zou cool zijn...
Belangrijk is dat ik kan zien wat de landingsbanen zijn, comms en ils freq. zijn van de vliegvelden waarnaar ik onderweg ben.
Was benieuwd naar jullie ervaringen...

edit: Wat aan het zoeken op simflight. Ik heb de al een mooie gevonden voor de communicatie https://itunes.apple.com/...ederland/id898065087?mt=8

[ Voor 31% gewijzigd door Oban606 op 10-08-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Voor iedereen die met de PMDG 777 vliegt en een tablet heeft is Virtual CDU 777 een aanrader. Je krijgt de FMC van de 777 op je ipad/andere tablet te zien, en de reactiesnelheid is echt goed. Je kan zo heel makkelijk je FMC programmeren van je 777, maar dus ook onderweg door je huis heen lopen en toch je vlucht in de gaten houden.

Link voor de 777: Virtual CDU 777

Het mooie is trouwens, dat je kan kiezen welke FMC het moet zijn. Die van de piloot, de copiloot of de center FMC. Nog mooier wordt het als je 3 tablets hebt... :D

Hij bestaat trouwens ook voor de PMDG NGX PMDG NGX en de Aerosoft A320/A321

Ik heb de iTunes App Store links geplaatst, omdat ik deze zelf gebruik, maar ze zijn er dus ook voor Android: Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ook voor Android: Google Play: Virtual CDU 777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Zijn er hier meer mensen met artifacts bij tessellation in P3D met een Nvidia kaart?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:00:
Zijn er hier meer mensen met artifacts bij tessellation in P3D met een Nvidia kaart?
Gaten in het terrein ?

Ik had zoiets met mijn AMD kaart, bij mij kwam het omdat ik in het profielen programma van AMD zelf een max aan de tesselation had gezet.
Nadat ik tesselation level op "use application settings" had gezet waren de problemen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Ja, dit is een bekend probleem met de nieuwste Nvidia drivers, bij de volgende Beta driver zou het probleem verholpen moeten zijn volgens Nvidia. Tijdelijke oplossing: 340.52 driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Soort van ja.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tAAXxy0.jpg

Ik wacht de volgene beta wel af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:35
Voor diegene die al P3D V 2.3 draaien: hoe is de performance tov V 2.2?
Ik vond de performance en de beeldkwaliteit van 2.2 nogal tegenvallen in vergelijking met FSX.
Ik zie dat 2.3 een hoop performance optimalisaties heeft, dus ik ben daar wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
TranceSetter schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:33:
Voor iedereen die met de PMDG 777 vliegt en een tablet heeft is Virtual CDU 777 een aanrader. Je krijgt de FMC van de 777 op je ipad/andere tablet te zien, en de reactiesnelheid is echt goed. Je kan zo heel makkelijk je FMC programmeren van je 777, maar dus ook onderweg door je huis heen lopen en toch je vlucht in de gaten houden.

Link voor de 777: Virtual CDU 777

Het mooie is trouwens, dat je kan kiezen welke FMC het moet zijn. Die van de piloot, de copiloot of de center FMC. Nog mooier wordt het als je 3 tablets hebt... :D

Hij bestaat trouwens ook voor de PMDG NGX PMDG NGX en de Aerosoft A320/A321

Ik heb de iTunes App Store links geplaatst, omdat ik deze zelf gebruik, maar ze zijn er dus ook voor Android: Klik!
Als je problemen hebt met de EXE light, zowel 737 als 777

Open je 777X_Options.ini, locatie FSX\PMDG\PMDG777X en voeg deze lijn toe:

[SDK]
EnableDataBroadcast=1

[ Voor 12% gewijzigd door blackburst op 12-08-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Spitfire123 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:48:
Voor diegene die al P3D V 2.3 draaien: hoe is de performance tov V 2.2?
Ik vond de performance en de beeldkwaliteit van 2.2 nogal tegenvallen in vergelijking met FSX.
Ik zie dat 2.3 een hoop performance optimalisaties heeft, dus ik ben daar wel benieuwd naar.
Performance is zeer zeker sterk verbeterd. O.a. In zwaar bewolkt weer draait alles veel beter en soepeler dan in V2.2. Stutters zijn ook veel minder dan in 2.2. Hier draait alles echt lekker vloeiend dus ik ben dan ook erg happy met 2.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice, het wordt nog eens wat dat P3D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Ik heb me nog nooit verdiept in P3D dus bij deze de vraag, is er ook een freeware versie beschikbaar en zo nee, welke licentie kan ik het best kopen?

http://www.prepar3d.com/prepar3d-store/

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Nee, er is geen freeware versie. De beste licentie is de academic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

New York New York :)

http://i.imgur.com/JzxKQ8R.jpg

FSX draait lekker stabiel nu, dus kan eindelijk wat mooie screens uitpoepen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Wat heb jij voor filters draaien joh :X je hele scherm is rood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

BeefHazard schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:10:
Wat heb jij voor filters draaien joh :X je hele scherm is rood!
REX dawn filters yo!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eigenlijk een screenie van een andere stad verwacht. ;)

Ik zit nog steeds te worstelen met P3D (nu 2.3) op m'n nieuwe PC. Het loopt niet totaal smooth, textures laden wat laat, AA is nog knudde... Het is nog steeds overduidelijk een opgeknapte versie van FSX. Het blijft hangen en wurgen en compromissen sluiten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 16:14
Ik begin me sowieso te irriteren aan het feit dat zowel fsx als prepar3d eigenlijk oude meuk is. Zowel op win7 als win8.1 krijg ik met fsx fatal errors en de logs verwijzen naar ntdll.dll maarja daar schijnt geen oplossing voor te zijn. En prepar3d loopt ook alleen soepel als je beschikt over een IBM datacentrum ofzo. Bah.

Wordt tijd dat er toch weer een nieuwe club opstaat om de boel grondig aan te pakken. Echt multicore, 64bit en gebruik kunnen maken van de laatste technieken die videokaarten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Captain16Bit schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:53:
Ik begin me sowieso te irriteren aan het feit dat zowel fsx als prepar3d eigenlijk oude meuk is. Zowel op win7 als win8.1 krijg ik met fsx fatal errors en de logs verwijzen naar ntdll.dll maarja daar schijnt geen oplossing voor te zijn. En prepar3d loopt ook alleen soepel als je beschikt over een IBM datacentrum ofzo. Bah.

Wordt tijd dat er toch weer een nieuwe club opstaat om de boel grondig aan te pakken. Echt multicore, 64bit en gebruik kunnen maken van de laatste technieken die videokaarten bieden.
http://www.outerra.com/
Demo is gratis, "volledige-alpha-versie" is iets van 15 euro

http://forum.avsim.net/to...sting-future-for-outerra/
Als je dit Avsim topic regelmatig leest zie je goed hoe snel er developed wordt.

Als LockheedMartin hier niet op 1 of andere manier aan mee gaat doen hebben ze binnen een jaar of twee geen users meer over, zo hard gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:21:
[...]

Als je dit Avsim topic regelmatig leest zie je goed hoe snel er developed wordt.

Als LockheedMartin hier niet op 1 of andere manier aan mee gaat doen hebben ze binnen een jaar of twee geen users meer over, zo hard gaat het.
Nou, snel... Outerra bestaat al JAAAAAAAAREN dus dat valt wel mee. Ze zijn nu wel wat meer bezig met updates en zo maar het is nog heel ver verwijderd van een sim zoals FSX wat echte sim mogelijkheden betreft. Ze hebben nog maar 1 soort begroeiing, geen steden of wat dan ook, het is nog ontzettend basis allemaal. Ik zie echt niet binnen twee jaar een echte sim hier uit voortkomen.

En LM heeft hier niets aan want dan zouden ze AL het werk aan P3D overboord moeten gooien en compleet opnieuw beginnen: dat gaat ze heus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

KenVerburg

Race-fan

X-plane is toch ook wel modern te noemen. Jammer genoeg nog niet de enorme diepte aan add-ons van FSX (geen PMDG, wel veel gratis en de betaalde A320Neo en Boeing 732 zijn ook goed), beroerde default ATC en een user-interface uit het jaar 1980 (went wel snel), maar het draait verder prima 64-bit op mijn twee jaar oude Mac en ziet er prima uit met HD Mesh v2 en SkyMaxx Pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor de geïnteresseerde, ik heb net mijn x55 ontvangen welke goed werkt (gelukkig!), dus mijn Pro Flight System (yoke+throttle) gaat de verkoop in.

Nauwelijks gebruikt en in goede, zo niet, nieuwstaat. Geen bon + doos vanwege beperkte opslag en verhuizing maar ongeveer 10 maanden oud.

V&A aangeboden: Saitek Pro Flight Yoke System

Spread the word :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Active sky next heeft nu SP1 (beta)

Hoop extra functies en fixes. Waaronder betere cloud turbulence.

http://www.hifitechinc.co...ow-available!-FSX-and-P3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
ASN werkt heerlijk out of the box. Moest die wel kopen ivm weather radar begreep ik maar het resultaat mag er wel zijn met de T7.

Ik heb in het verleden eigenlijk altijd de finals met de hand gedaan. De ene kant omdat ik niet wist hoe je een autoland moest doen en de andere kant omdat ik dit leuker vond.
Nu ben ik mij wat gaan verdiepen in de T7 autoland procedure. Ik ben al zo ver dat ik van LOC naar APP ga en dan een CATIII autoland kan maken.

Ik vraag mij af dat als ik de APR kies in mn FMC hoe ik dan kan zien/checken welke aanvliegroute (star dacht ik) ik heb beste kan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ircghost schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:50:
Voor de geïnteresseerde, ik heb net mijn x55 ontvangen welke goed werkt (gelukkig!)
Dankje... Nu moet ik dat ding ook hebben. Nergens leverbaar verder, maar goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Oban606 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 04:19:
ASN werkt heerlijk out of the box. Moest die wel kopen ivm weather radar begreep ik maar het resultaat mag er wel zijn met de T7.

Ik heb in het verleden eigenlijk altijd de finals met de hand gedaan. De ene kant omdat ik niet wist hoe je een autoland moest doen en de andere kant omdat ik dit leuker vond.
Nu ben ik mij wat gaan verdiepen in de T7 autoland procedure. Ik ben al zo ver dat ik van LOC naar APP ga en dan een CATIII autoland kan maken.

Ik vraag mij af dat als ik de APR kies in mn FMC hoe ik dan kan zien/checken welke aanvliegroute (star dacht ik) ik heb beste kan kiezen...
Charts gebruiken. Vaak geeft de laatste waypoint van je route al aan welke STAR je kan gebruiken.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ja ik zoek nog een mooie ipad charts app...

dikke x55 zeg! Heb ik ook op zitten loeren, m'n x45 doet het nog steeds 100%. Volgens mij heb ik die al 10 jaar. Volgens mij heb ik geen enkel stuk hardware wat zo oud is.... Saitek haha, mooi spul hoor...
Ik denk als ik star citizen ga spelen ook voor de x55 ga, heel bruut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

De platforms voor de x-55 zijn echt lomp groot :P. Het is wel echt heerlijk om al die knoppen ter beschikking te hebben, ook de rotaries en dergelijke zijn erg gaaf.

Ik zal binnenkort een uitgebreide review plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ircghost schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:50:
Voor de geïnteresseerde, ik heb net mijn x55 ontvangen welke goed werkt (gelukkig!), dus mijn Pro Flight System (yoke+throttle) gaat de verkoop in.

Nauwelijks gebruikt en in goede, zo niet, nieuwstaat. Geen bon + doos vanwege beperkte opslag en verhuizing maar ongeveer 10 maanden oud.

V&A aangeboden: Saitek Pro Flight Yoke System

Spread the word :).
U heeft een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En U heeft een antwoord :), sorry voor de slome reactie maar ik was de hele dag op het strand .. (USA -> ben op de 26e thuis)

[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 24-08-2014 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook lui die FTX Global + Vector + OpenLC Europe hebben? Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd of Nederland er met die addons wat echter uitziet. Ik vlieg nu altijd in de USA (FTX) maar wil toch ook wel weer eens in de buurt vliegen, maar dan moet het wel een beetje lijken. En nee, NL2000 photoreal is niet mijn ding. Als je met de genoemde addons vliegt, krijg je dan echt het idee van 'O ja, dat is Zwolle of Hilversum of Lutjebroek!'? Of is het toch echt allemaal te generiek en nep? Zoals gezegd lijkt het me leuk weer wat rond NL te vliegen (met uitstapjes richting Frankrijk of Duitsland, allemaal VFR met de A2A Cherokee 180).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb deze add ons wel, maar ik steig altijd meteen op naar een vlieghoogte van minimaal 27000ft... Ik heb Nederland dus nog niet zo herkend. Malta wel trouwens, en daar is het allemaal stukken beter geworden. Zelfs de wegen kan ik zo volgen en die liggen echt zoals ze in het echt ook doen. Gebouwen zijn wel nep, en de kleur van het land ook, want in werkelijkheid is het allemaal dor, en heeft alles een lichtgele kleur, maar in FSX is het wel erg groen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
TV als monitor voor flightsim

Ik heb nu een 27" Iliama computermonitor maar overweeg een 40" tv, ook met 1920x1080, als monitor aan te schaffen ter vervanging, om toch het betere vlieggevoel te ervaren. Heb geen zin om met 3 monitoren naast elkaar te gaan werken. Het gaat om dit type: pricewatch: Philips 40PFK4309 Zwart

Zijn er simmers die de monitor hebben vervangen door een tv en hoe zijn hun ervaringen?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Pagina: 1 ... 48 ... 100 Laatste