Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Heeft iemand Aivlasoft's Electronic flightbag werkend in een netwerk met windows 8?
Probleem ontstaat wanneer je een pad moet opgeven naar de "AivlaSoft EFB DataProvider.exe" en "current_wx_snapshot" voor communicatie met Active Sky.
Beide staan op C:\Users maar deze schijf en map is in windows 8 niet te delen.
Ik krijg steeds de melding "toegang geweigerd" bij het geven van machtiging.

Probleem opgelost.
Vraag niet hoe maar het werkt nu

[ Voor 18% gewijzigd door Royer op 04-05-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het makkelijkste is het om het installeren in een niet beschermd pad, werkt goed voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Ircghost schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:42:
Het makkelijkste is het om het installeren in een niet beschermd pad, werkt goed voor mij
Maar daar worden ze automatisch op geinstalleerd. Niet de installatie zelf, die staat op een andere schijf maar tijdens installatie gebruikt het programma automatisch de C:\Users map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja dat klopt, maar dat kun je gewoon aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Ircghost schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:25:
Ja dat klopt, maar dat kun je gewoon aanpassen
Dan ga ik daar maar eens mee stoeien. Op een andere schijf is sowieso makkelijker.
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het is sowieso aan te raden om de meeste dingen te installeren buiten je beschermde mappen,.. veel programma's werken beter daarbuiten als ze moeten communiceren met andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06-2023

thesouf

Usain Bolt

jaja!
van de site van NL2000

NL2000 Releases: "Come and get NL2000 Schiphol" on the 14th of June at Aviodrome
May 04 2014

It is getting close, the release of the new NL2000 Schiphol scenery is pending. Everyone will be able to fly above our National airport before the start of summer and this finally marks the completion of NL2000 version 4.

To celebrate this milestone, the NL2000 team organizes a special launch day / release event at Aviodrome. All our fans can register for this day here and will receive a 25% reduction on the entrance fee for the Aviodrome. At 11:00 o'clock we will give a presentation in the Uiverzaal (Uiverhall) about how this scenery was build and how to get the most out of it. At the end of the presentation there will be time to meet the team and ask questions.

If you bring your own 2GB USB stick, we will provide (free of charge) the service of copying the scenery to your USB stick (the new Schiphol scenery only). So back at home you can start using it immediately. We will make the scenery available through the internet soon after.

Of course this will all so be a great opportunity to visit the flight simulators in the Aviodrome. The big RFS flight simulator of the NLR will run the new NL2000 scenery and the Aviosim team will be at hand all day to give guidance to everyone who wants to experience it.

Come to the Aviodrome in Lelystad on the 14th of June and don't forget to bring your USB stick!

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:08
thesouf schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:06:
jaja!
van de site van NL2000

NL2000 Releases: "Come and get NL2000 Schiphol" on the 14th of June at Aviodrome
May 04 2014

It is getting close, the release of the new NL2000 Schiphol scenery is pending. Everyone will be able to fly above our National airport before the start of summer and this finally marks the completion of NL2000 version 4.

To celebrate this milestone, the NL2000 team organizes a special launch day / release event at Aviodrome. All our fans can register for this day here and will receive a 25% reduction on the entrance fee for the Aviodrome. At 11:00 o'clock we will give a presentation in the Uiverzaal (Uiverhall) about how this scenery was build and how to get the most out of it. At the end of the presentation there will be time to meet the team and ask questions.

If you bring your own 2GB USB stick, we will provide (free of charge) the service of copying the scenery to your USB stick (the new Schiphol scenery only). So back at home you can start using it immediately. We will make the scenery available through the internet soon after.

Of course this will all so be a great opportunity to visit the flight simulators in the Aviodrome. The big RFS flight simulator of the NLR will run the new NL2000 scenery and the Aviosim team will be at hand all day to give guidance to everyone who wants to experience it.

Come to the Aviodrome in Lelystad on the 14th of June and don't forget to bring your USB stick!
Interessant, denk dat ik wel ff ga kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

mensen luister! :P
Heeft de photoscenery van nl2000 een impact op de fps?

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

veel of weinig?
positief of negatief?

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:07
hangt van je systeem af hoeveel impact het heeft. En natuurlijk krijg je er niet meer FPS van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als je korte vragen stelt krijg je korte antwoorden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Photoscenery lijkt me vooral een geheugenvreter, met een snelle HD en veel (V-)RAM denk ik dat je weinig verschil in performance zou moet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Ik heb NL2000 ook draaien en draai een stabiele 20fps (met de 737NGX wat minder). Mijn FPS limit staat op 20 trouwens, vandaar.

Dit met een i5 4670 @ stock, 8GB geheugen en een GTX560 1GB non-Ti. FSX staat op een SSD en NL2000 staat op een Spinpoint F3 hardeschijf

Ik kan niet wachten tot NL2000 EHAM, maar ik kan er niet bij zijn, ik download 'm wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh...? Ik verbaas me ietwat over de antwoorden. ;) Photoscenery draait soepeler omdat je veel minder (of helemaal geen) autogen hebt. Toen ik nog FSX met photoscenery gebruikte, had ik daarmee altijd véél betere fps (en dan ook echt veel betere fps) dan met 'gewone' scenery. Photoscenery op zich heeft niet meer of minder impact op je systeem: het blijven textures, net als 'gewone' scenery. Het vreet dan ook niet meer geheugen of zo. Enige echte verschil is dat het meer schijfruimte inneemt omdat elke texture uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Aan de ene kant is er inderdaad minder te doen omdat er geen of minder autotextures geladen hoeven te worden, aan de andere kant is de resolutie van photoscenery hoger en moet hij dus meer grotere bestanden inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Er is trouwens sinds vorige maand een TopCat beta die de PMDG777 bevat.
http://www.flightsimsoft.com/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

Ircghost schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:39:
Als je korte vragen stelt krijg je korte antwoorden :P.
Sorry, Ik zal de volgende keer een zakelijke brief schrijven. Maar dan verwacht ik wel een verslag terug :P
(En als ik dat tegen docent zou zeggen zou ik er uit worden gestuurd :/ )

Ik heb de ps van utrecht (NL2000) geprobeerd en alles liep nog goed. Ik ga straks de ps van zuid holland downloaden en kijken of alles nog goed loopt

[ Voor 8% gewijzigd door thesouf op 07-05-2014 18:20 . Reden: Toevoegen van iets ]

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je kunt je ook afvragen of je alle provincies nodig hebt, scheelt een hoop ruimte! Vergeet vooral niet de extra dingen te downloaden zoals de vliegvelden en extra scenery :).

Kom maar op met je brief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Simmers.

Na 3 jaar heb ik eindelijk het flightsimmen weer eens opgepakt. :D
Sinds gister ben ik gelijk maar begonnen met het installeren van FSX ipv de jarenlang gespeelde FS9 met 130.000 add-ons :P

Eerst twijfelde ik om FSX te installeren ivm met mijn systeem. Uiteindelijk toch maar gedaan en het bevalt met goed.

Dit is ( denk ik ) mijn systeem:
3,2 GHz Intel Core i5 ( type kome ik later op terug)
8 GB Ram DDR3
AMD RADEON HD 7900 2GB ( denk ik )
Hitachi 3TB HDD
24 INCH Samsung HD scherm
Saytek Joystick
geen Track IR5---- Is dit een aanrader?

Gisteravond dus gelijk een testvlucht gemaakt, en tot mijn verbazing is de fps goed.
Daarna het volgende geinstalleerd:
FTX Global
PMDG 737NGX
ORBX Australie
Wat kan ik nog meer aanschaffen om FSX mooier te maken?

Omdat ik nog nooit fsx heb gespeeld ( alleen gezien op jullie geweldige screens ), ziet dit er echt GEWELDIG uit. :D
FPS blijft gelukkig rond de 29 (locked) en op een ORBX airport zonder traffic op 25. Dit wil ik graag houden zo!
Met de PMDG 737 op een grote airport zakt de FPS wel tot 16-20.
Met een beetje tweaken hoop ik de FPS te verhogen, Iemand nog een goed tweakguide?

FSX draaid niet op een SSD, als ik FSX op een SSD laat draaien, hoeveel verschilt heeft dit met de FPS?
Ga ik verschil merken?

Ik hoor het graag van jullie!

Gr, Samm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:19:
Beste Simmers.

Gelijk doorzetten met upgraden naar P3D natuurlijk.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:19:
Beste Simmers.

Na 3 jaar heb ik eindelijk het flightsimmen weer eens opgepakt. :D
Sinds gister ben ik gelijk maar begonnen met het installeren van FSX ipv de jarenlang gespeelde FS9 met 130.000 add-ons :P

Eerst twijfelde ik om FSX te installeren ivm met mijn systeem. Uiteindelijk toch maar gedaan en het bevalt met goed.

Dit is ( denk ik ) mijn systeem:
3,2 GHz Intel Core i5 ( type kome ik later op terug)
8 GB Ram DDR3
AMD RADEON HD 7900 2GB ( denk ik )
Hitachi 3TB HDD
24 INCH Samsung HD scherm
Saytek Joystick
geen Track IR5---- Is dit een aanrader?

Gisteravond dus gelijk een testvlucht gemaakt, en tot mijn verbazing is de fps goed.
Daarna het volgende geinstalleerd:
FTX Global
PMDG 737NGX
ORBX Australie

Omdat ik nog nooit fsx heb gespeeld ( alleen gezien op jullie geweldige screens ), ziet dit er echt GEWELDIG uit. :D
FPS blijft gelukkig rond de 29 (locked) en op een ORBX airport zonder traffic op 25. Dit wil ik graag houden zo!
Met de PMDG 737 op een grote airport zakt de FPS wel tot 16-20.
Met een beetje tweaken hoop ik de FPS te verhogen, Iemand nog een goed tweakguide?

FSX draaid niet op een SSD, als ik FSX op een SSD laat draaien, hoeveel verschilt heeft dit met de FPS?
Ga ik verschil merken?

Ik hoor het graag van jullie!

Gr, Samm
FSX zal niet sneller draaien vanaf een SSD wellicht sneller opstarten. FSX heeft veel CPU kracht nodig en gebruikt maar een core dus overclocken is echt een must voor meer fps helaas. Ga eerst al die graphics sliders omlaag gooien en dan stuk voor stuk naar rechts schuiven totdat je een balans heb tussen aardig graphics en fps. Er zijn ook een aantal websites met trukjes enzo om alles beter te krijgen waaronder deze.
http://www.simforums.com/...-by-nickn_topic46211.html

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Badtothebone schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:22:
[...]

FSX zal niet sneller draaien vanaf een SSD wellicht sneller opstarten. FSX heeft veel CPU kracht nodig en gebruikt maar een core dus overclocken is echt een must voor meer fps helaas. Ga eerst al die graphics sliders omlaag gooien en dan stuk voor stuk naar rechts schuiven totdat je een balans heb tussen aardig graphics en fps. Er zijn ook een aantal websites met trukjes enzo om alles beter te krijgen waaronder deze.
http://www.simforums.com/...-by-nickn_topic46211.html
Als ik jouw link combineer met de post van sam5288, kom ik tot de conclusie dat ie niet zeuren moet. ;) Rond de 20 fps op de slechtste momenten is best netjes. Als FSX niet heel hard stottert, zou ik ook niet direct aan een SSD denken. Kleine stotters zijn eigenlijk onvermijdelijk.

Verder zou ik een keuze maken: Als je graag alles uit de PMDG 737 haalt, zou ik weinig addon-scenery installeren, op een kruishoogte van FL390 zie je er toch niets van en op een ingewikkelde approach heb je wel belangrijker zaken aan je hoofd. Als je je graag vergaapt aan het prachtige NL-2000 (of vergelijkbare) photo-scenery, dan zou ik geen ingewikkelde jet-airliners draaien, vanuit een Cessna'tje op 2000ft kun je dat veel beter waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik meld mij ook maar weer eens in dit topic :) Het is al erg lang geleden dat ik hier gepost heb, maar eerder was ik erg fanatiek met Flight Simulator (ook op VATSIM) en ben een aantal maanden geleden weer begonnen met de PMDG 737NGX op FSX. Echt een fantastisch ding, behalve dat het nog op FSX (moet) draaien. Nu heb ik sinds 2 dagen Prepar3d gekocht en het werkt al een stuk soepeler. Ik hoor de fans van mijn videokaart eindelijk blazen zeg maar, duidelijk dat FSX "minimaal" gebruik maakte van je videokaart.

Uiteraard wil ik die 737 aan de gang hebben op Prepar3d, maar wat is de huidige status daarvan of dat werkt? Ik weet dat het niet officieel ondersteund wordt, maar las wel berichten van eind vorig jaar dat PMDG dan eindelijk toch Prepar3d gaat ondersteunen en geen idee wat de status ervan is ;) Van Google word ik in dit geval niet veel wijzer.

Dus eigenlijk is m'n vraag: hoe krijg ik de PMDG 737 in Prepar3d v2? :)

[ Voor 6% gewijzigd door SanderTje! op 14-05-2014 10:37 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
SanderTje! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:36:
Dus eigenlijk is m'n vraag: hoe krijg ik de PMDG 737 in Prepar3d v2? :)
Installeren met Estonia Migration Tool (of handmatig register links en dergelijke gaan maken, veel meer gekloot :P). De NGX werkt naar mijn ervaring prima in P3D V2, enige probleem is dat je een rood kruis over de PFD krijgt, van de TCAS interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Propane schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Installeren met Estonia Migration Tool (of handmatig register links en dergelijke gaan maken, veel meer gekloot :P). De NGX werkt naar mijn ervaring prima in P3D V2, enige probleem is dat je een rood kruis over de PFD krijgt, van de TCAS interface.
Thanks, dat is een goeie tip. Als er nog andere goeie methoden zijn, hoor ik het graag, want zo'n rood kruis op de PFD is natuurlijk niet echt geweldig ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ontkom je volgens mij niet aan. Maar het is het enige dat niet echt werkt voor zover ik het heb getest. Voorlopig blijft P3D een GA sim. FPS kakt nog sneller in met addons dan FSX en er zijn niet echt fatsoenlijke airliners compatibel momenteel.

Correctie, zo te zien werkt de PMDG 747X goed :). Dus de MD-11 zal ook wel goed werken dan. In ieder geval iets. Ik vind 2.2 nog steeds niet de revolutie die iedereen elke keer verwacht, en zolang developers nog niet aan boord springen met complexe simulaties is het een beetje een GA sim.

[ Voor 37% gewijzigd door Propane op 15-05-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:53:
Voorlopig blijft P3D een GA sim.

en zolang developers nog niet aan boord springen met complexe simulaties is het een beetje een GA sim.
Het lijkt haast of dat iets minderwaardigs is...? 8) ;) Als GA sim is 2.2 echt wel een aardige (r)evolutie, hoor. Die cloud shadows alleen al... niet te geloven wat een verschil die maken in de beleving! Moet je wel een beetje goede scenery hebben, natuurlijk (FTX Amerika bijvoorbeeld). Ik vlieg zelf al maanden alleen maar met de A2A C172: ja, een simpel vliegtuig maar A2A heeft echt alles (behalve nog de circuit breakers) erin gedaan wat erin kan: de radiostack is echt top en heel wat anders dan de default meuk in de default FSX C172. Alles bij elkaar geeft dit een zo realistische beleving...! Maar goed, dat vliegtuig werkt ook in FSX dus dat is het niet wat P3D speciaal maakt. ;) Wat het wel speciaal maakt is de bijna perfecte performance. Smooth as butter met grafische opties die veel hoger zijn dan in FSX. FSX is echt allang verleden tijd voor mij: ik heb zelfs alles wat niet in P3D werkt al weggemieterd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Als je een vervanging voor FSX zoekt is P3D ook minderwaardig momenteel. Mooiere graphics, slechtere addons.

De een wil P3D niet ondersteunen, de ander claimt compatibiliteit maar werkt maar half, weer een ander wil je de wet voorschrijven en je een jaar laten wachten om je weer te laten betalen voor addons die je al jaren hebt (boe PMDG).

Leuk dat er een handjevol fatsoenlijke GA addons zijn, maar voor de rest... Voor mij gaat het nog steeds om de simulatie binnen het vliegtuig. Die cloud shadows zijn leuk maar kan ik makkelijk zonder.

Edit:

Ik heb in ieder geval weer eens een rondje in de Queen gevlogen, dat was lang terug. Eerste landing.... Nailed it!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14vp7ih.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/20j23yg.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Propane op 15-05-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Propane schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:35:
Ik heb in ieder geval weer eens een rondje in de Queen gevlogen, dat was lang terug. Eerste landing.... Nailed it!
Zeker dankzij de autopilot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
onox schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:53:
[...]

Zeker dankzij de autopilot :+
Niks ervan, full manual visual landing. Geen A/T, geen ILS, geen A/P. This is how I roll :P :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Er gaan ook verhalen rond dat de ngx en de 777 werken in P3D. Hoe geen idee er zijn wel een aantal YT video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:05:
Er gaan ook verhalen rond dat de ngx en de 777 werken in P3D. Hoe geen idee er zijn wel een aantal YT video's.
NGX werkt ook, maar met een TCAS error. Rest werkt voor zover ik kon zien prima de vorige keer dat ik aan het testen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Propane schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:56:
[...]
Niks ervan, full manual visual landing. Geen A/T, geen ILS, geen A/P. This is how I roll :P :+.
Zonder ILS is wel een beetje lomp met zo'n kist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ircghost schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:25:
[...]

Zonder ILS is wel een beetje lomp met zo'n kist :P
Wat is er mis mee dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Gisteren nog even gevlogen in de T7 van Dubai naar Kiev Borispol... Wát een verschil tussen add-on scenery and default scenery ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Propane schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 02:12:
[...]
Wat is er mis mee dan? :)
Er is in principe niks mis mee, maar het is toch al wel verdomd moeilijker inschatten / onmogelijk als jij vele kilometers van te voren op het oog probeert in te schatten welke lijn je aan moet houden en met welke snelheid jij goet moet zakken. Dus ondanks het feit dat je misschien uiteindelijk wel land met slechts een touchdown van -90ftps, is de aanvliegroute waarschijnlijk iets minder netjes en in theorie vaak wat minder prettig voor de passagiers.

Mijn ervaring is in ieder geval dat wanneer ik het op het oog doe ik veel later de landing in zet en harder moet dalen dan dat ik normaal zou doen met ILS glidescope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Gewoon de PAPI-lampjes gebruiken. Je hebt echt wel het idee of je recht voor de baan vliegt, en de PAPI's geven je aan of je op de juiste hoogte zit. Dat is best makkelijk eigenlijk...

Maar het wordt zelden in het echt gedaan, dus voor mij is dat dan meteen 'onrealistisch'. Ik gebruik altijd ILS indien mogelijk, maar vlieg de kist vanaf minimaal FL100 naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik doe altijd autolands als ik met de NGX vlieg, want de NGX met het toetsenbord besturen is praktisch onmogelijk. Het kleinere spul is prima met de hand te vliegen met toetsenbord, zelfs de default 737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ircghost schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Er is in principe niks mis mee, maar het is toch al wel verdomd moeilijker inschatten / onmogelijk als jij vele kilometers van te voren op het oog probeert in te schatten welke lijn je aan moet houden en met welke snelheid jij goet moet zakken. Dus ondanks het feit dat je misschien uiteindelijk wel land met slechts een touchdown van -90ftps, is de aanvliegroute waarschijnlijk iets minder netjes en in theorie vaak wat minder prettig voor de passagiers.

Mijn ervaring is in ieder geval dat wanneer ik het op het oog doe ik veel later de landing in zet en harder moet dalen dan dat ik normaal zou doen met ILS glidescope.
Valt toch wel heel erg mee hoor ;). Zolang je maar weet waar je mee bezig bent kun je een constant descent procedure uitvoeren zonder de FMC of autopilot maar aan te raken.

Paar simpele duimregeltjes:

- 3 graden glijpad = ca. 320ft per nautical mile. Dus 9-10nm weg moet je zo rond de 3000ft zitten.
- 5x je groundspeed is grofweg je vertical speed die je nodig hebt voor dat 3 graden glijpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:17

Saven

Administrator

Even een vraagje ik heb de MD11 van pmdg maar dat ding is bijna niet te besturen joh, reageert heeel langzaam op alle bewegingen die ik maak met mijn yoke. de default fsx vliegtuigen hebben dit niet.

iemand ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Draaien alle systemen goed. Volgens mij kun je vis het pmdg menu de gevoeligheud van de FBW instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Remco Tr schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:02:
Draaien alle systemen goed. Volgens mij kun je vis het pmdg menu de gevoeligheud van de FBW instellen.
'Volgens mij wel" ik laad gewoon t vliegtuig in en wil dan opstijgen wat bijna niet gaat. je ziet t stuur wel naar achter getrokken worden in de virtual cockpit maar pas na een hele lange tijd gaat ie een klein beetje met de neus omhoog.

hoor wel een warning geluidje (stem) als ik t gas meer dan 50% opendraai of zo maar dat is als ik eenmaal in de lucht ben of op snelheid zit weer weg. wat die stem precies zegt hoor ik niet.

geen idee wat t is, ik laad gewoon t vliegtuig in fsx en that's it. zet geen schakelaars om ofz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Saven schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:08:
[...]

'Volgens mij wel" ik laad gewoon t vliegtuig in en wil dan opstijgen wat bijna niet gaat. je ziet t stuur wel naar achter getrokken worden in de virtual cockpit maar pas na een hele lange tijd gaat ie een klein beetje met de neus omhoog.

hoor wel een warning geluidje (stem) als ik t gas meer dan 50% opendraai of zo maar dat is als ik eenmaal in de lucht ben of op snelheid zit weer weg. wat die stem precies zegt hoor ik niet.

geen idee wat t is, ik laad gewoon t vliegtuig in fsx en that's it. zet geen schakelaars om ofz
Bedoel het niet verkeerd maar klinkt als of je niet weet hoe de MD-11 werkt. Heb je de MCDU ingesteld? Je kan namelijk niet laden en zomaar weg vliegen.

Die warning die je hoort is denk "Stabilizer" dat betekend dat je trim niet goed is ingesteld voor take off. Daardoor kom je moeilijk los van de grond. De juiste instelling van de trim haal je uit de MCDU.

check deze tutorial YouTube: PMDG Md11 full tutorial part1

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 17-05-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hehe thanks ik ga ff kijken d:)b Ik ken de precieze ins en outs niet idd, was met de default kisten ook niet nodig :P Dus goed leermateriaal om ff door te nemen dan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Saven op 17-05-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hi guys!

Wil al een tijdje weer eens bezig gaan met FSX, nu ik sinds 2 jaar over ben op een OS X computer is er hier niks meer van gekomen. Nu heb ik een tweedehandse Game PC op het oog met de volgende specs:

AMD Phenom X4 Quad Core 9500 (4 x 2,2GHZ)
4096MB DDR2 geheugen (dual Channel)
1024MB Nvidia GeforceGT630 PCI Express Videokaart

Kan ik hiermee leuk FSX mee doen? Of raden jullie wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Saven schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:52:
Hehe thanks ik ga ff kijken d:)b Ik ken de precieze ins en outs niet idd, was met de default kisten ook niet nodig :P Dus goed leermateriaal om ff door te nemen dan :)
Komt ook nog eens bij dat de MD-11 eigenlijk geen vliegtuig is. Maar gewoon een pijp met motoren en een computer die zorgt dat ie blijft vliegen :+
Dennischo schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:06:
Hi guys!

Wil al een tijdje weer eens bezig gaan met FSX, nu ik sinds 2 jaar over ben op een OS X computer is er hier niks meer van gekomen. Nu heb ik een tweedehandse Game PC op het oog met de volgende specs:

AMD Phenom X4 Quad Core 9500 (4 x 2,2GHZ)
4096MB DDR2 geheugen (dual Channel)
1024MB Nvidia GeforceGT630 PCI Express Videokaart

Kan ik hiermee leuk FSX mee doen? Of raden jullie wat anders aan?
In principe kan je met bijna elk systeem FSX draaien. FSX is al een paar jaar oud dus met een beetje systeem lukt dat al.

Maar... Het hangt een beetje af van je addons en wat je allemaal van plan bent. Om te beginnen en FSX te leren kennen is het prima. Maar als je enthousiast wordt loop je heel snel tegen de beperkingen op.

Weet niet wat je voor dat systeem moet betalen en wat je budget is. Maar als je echt serieus met FSX of later P3D aan de gang wil is het eigenlijk zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Saven schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:08:
[...]

Dat doet de 737 ook. Betekent dat het vliegtuig niet geconfigureerd is voor takeoff. Dus je flaps heb je niet ingesteld, je takeoff trim staat verkeerd etc. En zo maar een gokje; je autobrakes staan niet op RTO, TCAS staat niet aan, engine start switches niet op Continuous, landing lights niet aan.

Advies: ga heel veel tutorials lezen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 17-05-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Iemand ervaring met FSX/P3D en virusscanners?

Ik had altijd NOD32 dat deed het altijd prima maar misschien is er 1 die nog beter en lichter is.

Met Bitdefender krijg ik stutters dus die valt al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Propane schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:35:
Leuk dat er een handjevol fatsoenlijke GA addons zijn, maar voor de rest... Voor mij gaat het nog steeds om de simulatie binnen het vliegtuig. Die cloud shadows zijn leuk maar kan ik makkelijk zonder.
Hoe is dat tegenwoordig eigenlijk in simulatoren voor piloten in opleiding? Zijn de visuals buiten gedetailleerd?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:16:

Ik had altijd NOD32 dat deed het altijd prima maar misschien is er 1 die nog beter en lichter is.

Ik gebruik MS Security Essentials en stel 'm zo in dat de P3D folder niet wordt gescand. MSSE is erg licht en door het niet scannen van de P3D folder wordt 'ie eigenlijk nog 'lichter'. MSSE is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
mekkieboek schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:20:
[...]

Hoe is dat tegenwoordig eigenlijk in simulatoren voor piloten in opleiding? Zijn de visuals buiten gedetailleerd?
Degene waar ik een jaartje of 2-3 terug mijn training op deed niet ;). Ze worden doorgaans gebruikt voor procedure training. Instrument vliegen, noodgevallen, dat soort dingen. Dus wat je buiten ziet doet er niet heel veel toe, zolang je een baan kunt zien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:23:
[...]
Ik gebruik MS Security Essentials en stel 'm zo in dat de P3D folder niet wordt gescand. MSSE is erg licht en door het niet scannen van de P3D folder wordt 'ie eigenlijk nog 'lichter'. MSSE is nog gratis ook.
Alleen MSSE is wel een beetje weinig tegenwoordig, de relatieve kwaliteit daarvan is de afgelopen jaren hard achteruit gegaan.
Zelf gebruik ik vooral Kaspersky, "gewoon standaard," en kan niet zeggen dat ik last heb van stotters door het laden van terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Heren het is weer tijd voor de tip van de dag:

Wie kent deze FSX.CFG tweak. ''stick_sensitivity_mode=0''

Meer uitleg zie je hier. Geeft me veel betere controle over de PMDG 737/777. Iets met rate of change en deflection.

meer info lees je hier post #7

http://forum.avsim.net/to...-sensitivities-deadzones/

Ik kwam hier op nadat ik vond dat ik niet netjes kon ''rotaten'' en ging als een raket de lucht in. Nu kan ik precies 4 sec doen om op 8 graden nose up te komen ect ect. Ben benieuwd hoe het landen gaat.

Edit:

In de post staat 50% maar hier mee krijg ik de 777 niet los van de grond. 100% werkt prima. Lijkt er op of je veel meer controle hebt over je cobtrols. Graag hoor ik jullie bevindingen.

[ Voor 38% gewijzigd door Remco Tr op 19-05-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Na een eeuw maar weer een FSX filmpje maken.. met de mooiste Simpsons paint nu voor PMDG 737 =]
YouTube: The Simpsons Plane PMDG 737 FSX HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Remco Tr schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:16:

Dat is dan heel erg vreemd want ik draai hier ook bitdefender free en heb geen enkel probleem. De free versie van bitdefender is ook nog eens lichter met resources dan nod32 trouwens
FastFred schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:30:
[...]

Dat doet de 737 ook. Betekent dat het vliegtuig niet geconfigureerd is voor takeoff. Dus je flaps heb je niet ingesteld, je takeoff trim staat verkeerd etc. En zo maar een gokje; je autobrakes staan niet op RTO, TCAS staat niet aan, engine start switches niet op Continuous, landing lights niet aan.

Advies: ga heel veel tutorials lezen ;)
Hehe ik heb alleen de default 737, die doet t prima. Ga binnenkort wel eens in verdiepen. Doe het al zo'n 12 jaar maar een beetje voor de fun, nooit zoveel zin gehad om tijd vrij te maken om echt diep op de stof in te gaan :P

[ Voor 41% gewijzigd door Saven op 19-05-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Met 737 bedoelde ik dan ook de 737 van PMDG ;) De default 737 heb ik ook erg lang mee gevlogen in KLM kleuren, maar als je de PMDG variant eenmaal kent wil je niet anders meer

Ik blijf dit een gaaf filmpje vinden

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 19-05-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nog een beetje retro vliegen met de Captain Sim L1011 voor P3D. Toch wel apart dat juist Captain Sim als een van de weinige ontwikkelaars een product specifiek voor P3D neerzet :P.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1jlqj9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/11izqxz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2vvjn87.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/v3hhr9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Echt iets voor captain sim.

Ze kijken naar de markt waar er vraag naar is. Ze poepen het uit en klaar.

Kwaliteit is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:24:
Echt iets voor captain sim.

Ze kijken naar de markt waar er vraag naar is. Ze poepen het uit en klaar.

Kwaliteit is ver te zoeken.
Zou eerst even de L-1011 proberen voor je zulke dingen roept ;). Prima kist. Ja, Captain Sim heeft een flater geslagen met de T7, maar de rest van hun kisten is van betere kwaliteit dan de doorsnee ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Sorry voor mijn kortzichtinge reactie.

De L-1011 ken ik inderdaad niet naar ziet er veel belovend uit!

Toch blijf ik bij mijn mening dat ik de algehele kwaiteit van Captain Sim niet heel hoog vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Inderdaad en dan met name de kwaliteit van de systemen, de Virtual Cockpits zien er prachtig uit maar zitten vol met bugs in de FMC en andere systemen. L-1011 ziet er op het oog prima uit hopelijk hebben ze nu ook wat meer werk in de flight systems gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Krijg je toch de rambam van.... Ben ik een keertje een weekje weg komt watchdogs uit.. En nu lees ik dat de nieuwe kist van A2A uitgekomen is.....
Kan niet wachten.....

http://secure.simmarket.c...php?keywords=A2A+Cherokee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cherokee is lekkerrrrrr! :) Hij heeft iets simpeler navigatie apparatuur dus meer te doen tijdens een vlucht. De AP is totaal anders dan in de C172 en dat is juist wel leuk, vind ik. Hij vliegt heerlijk makkelijk zoals hij in het echt ook makkelijk schijnt te vliegen. En een VEEL beter uitzicht dan je hebt in de A2A C172!!! De circuit breakers werken ook dus nu werkt echt ALLES, wat ik helemaal top vind. Geluiden zijn ook super, trouwens. Dit is voorlopig mijn default vliegtuig!

(En ik heb Watch Dogs ook gekocht dus ik zal me de komende tijd niet vervelen... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Allemaal verschillende versies.. zijn ze nou ook echt allemaal anders (buiten waar ze voor geinstalleerd kunnen worden met fsx of p3d). Of is het allemaal licentie technisch?

Wel gaaf gemodelleerd, doet mij denken aan de lancair legacy :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 29-05-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal licensie technisch: het vliegtuig zelf is exact hetzelfde ding.

Ja, hij is echt gaaf. Alles werkt zoals het hoort, dus zelfs die nogal aparte S-Tec 30: heb ik nog niet eerder gesimuleerd gezien. Echt top dat ELK knopje werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik moet zeggen, het spreekt mij wel aan dat je echt fuseboxes hebt. Geeft een hele andere dimentie aan het vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:04:
Ik moet zeggen, het spreekt mij wel aan dat je echt fuseboxes hebt. Geeft een hele andere dimentie aan het vliegen :)
Ik moet wel zeggen dat het leuk is dat ze het doen maar ehm... misschien kan jij ff uitleggen wat precies het nut ervan is...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Geen idee, ik heb het nog niet. Ik kan het mij voorstellen :P. Maar ik denk dat het leuk is omdat dan alles in de kist werkt, failures zijn dus realistischer. Je moet echter proberen uit te vogelen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Het is leuk dat ze werken, maar je hebt er weinig aan als er geen failure modeling is. En dan nog, met die kleine kistjes is de enige echte belangrijke failure wanneer je motor er mee stopt :P.

Zoveel moeite gestopt in een pruts Piper.... Ik weet niet, ik zie er het nut niet van in :P. Als je een beetje weet hoe je een single engine piston moet vliegen maakt het niet zoveel uit of je een Carenado of A2A vliegt, of je moet het erg leuk vinden om naar 2D panelen te kijken voor maintenance en 'walk around' ;).

Klinkt lekker lullig, maar ik had persoonlijk liever dit soort aandacht gezien voor een type vliegtuig dat niet zo 'gewoontjes' is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Absoluut, ik zie het liever voor een mooie kleine 2 turbo prop kist :). Of iets groters zoals een J4100 (zoals die van PMDG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ja tuurlijk kun je het zo bekijken. Aan de andere kant begrijp ik scott wel, als ik in zijn schoenen zou staan zou ik ook zo beginnen. Niet te gecompliceerde systemen aka planes op de markt brengen maar wel met de juiste kern die goed is uitgewerkt aka accusim en model en texturen van hoge kwaliteit.

Daarnaast is er voor de GA een grote markt. Ook heeft A2A een ander budget tav b.v pmdg die alles goed doet...

Dus laat A2A vooral lekker doorgaan zo, de kisten zijn om van te smullen en als ze straks een twin turbo prop aankondigden met alle toeters en bellers ben ik ook gelijk gelukkig. Persoonlijk vind ik dat veel studio's , ook grotere met een groter budget nog veel kunnen leren van A2A.... En nee ik heb geen enkele relatie met die club:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:49:
maakt het niet zoveel uit of je een Carenado of A2A vliegt
Deze opmerking is zo ontzettend dom en getuigt van zoveel onwetendheid dat ik me van verder commentaar onthoudt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Naar mijn weten is Accusim het enigste stukje software waar je verbrandingsmotor echt ''leeft''. A2A vergelijken met Carenado slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:39:
[...]

Deze opmerking is zo ontzettend dom en getuigt van zoveel onwetendheid dat ik me van verder commentaar onthoudt... >:)
Tja, ik zal er wel niets van weten na een uurtje of 220+ op piston engines en een uurtje of 900 op iets interessanter spul :+. Dat weegt vast niet op tegen al je virtuele ervaring en de mooie videos van A2A over wat ze allemaal simuleren...

Sorry, maar als je zo lullig begint dan ben ik even een lul terug. Ik ben uiteraard ook geen ace pilot die alles weet.

Ik snap dat jij weer helemaal super blij bent en een A2A fan bent, niets mis mee. Maar je mist mijn punt totaal. Ik claim nergens dat Carenado hetzelfde is. Maar vanuit een puur praktisch standpunt van een piloot die een single engine piston vlucht wil simuleren, kan Carenado net zo'n goed resultaat opleveren.

De Single Engine Piston is een klasse bevoegdheid waarmee je vanuit een PA28 in een C172 in een TB-9/10/20 in een Aero AT3 etc mag stappen. Dus vrij letterlijk het belangrijkste is dat de motor werkt zoals je verwacht. En wat dat betreft zit je met Carenado of de default kisten eigenlijk net zo goed (buiten een enkele FSX bug om ofzo).

Als je een beetje weet hoe je een vliegtuig piston engine moet behandelen zal een vlucht in de default C172, Carenado 172 of A2A 172 doorgaans hetzelfde resultaat opleveren. Pas wanneer je aan het prutsen bent zul je het verschil merken, door bijv. rough running engine en allerlei dingen die kapot gaan na een paar vluchten. En dan komen die 2D maintenance panelen leuk van pas voor de mensen die daar van houden.

Ik wordt er persoonlijk in ieder geval niet warm of koud van. Het is gewoon nog eens GA kist. Dit komt omdat A2A een hele hoop 'extra' dingen doet die (imho) voor de kern van SEP vliegen weinig interessant zijn. Ja, dat enkele toestel is er realistischer door, naaldjes trillen, windgeluiden rond de ramen... leuk :+. Maar goed, dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nu ben jij weer J van E *O*

Stand 2-1

[ Voor 6% gewijzigd door Remco Tr op 29-05-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik weet wat je allemaal doet in real life, Propane. ;) En ik snap natuurlijk wat je bedoelt. Maar voor iemand die zich moet beperken tot virtueel vliegen en daar graag wat realisme in ziet, is het vergelijk van A2A met Carenade gewoon een doodzonde. 8) ;) Het was in ieder geval (en natuurlijk) niet zo serieus lullig bedoelt als dat je het opvat. d:)b Excuses als ik je echt oprecht boos heb gemaakt: dat was niet de bedoeling.
Remco Tr schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:00:
Nu ben jij weer J van E *O*

Stand 2-1
2-1 voor wie, eigenlijk...? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Het komt online bijna altijd al serieuzer over dan de bedoeling is, vandaar dat ik hem gewoon even terugkaatste met een smiley ;). Ik heb mij eerlijk gezegd nog nooit echt ergens boos om gemaakt online, er zijn belangrijkere dingen in het leven :P.

Misschien wil je van de zomer een keertje mee de lucht in, kun je zien hoe weinig verschil trillende wijzertjes in de praktijk maken :P >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is dat aanbod beperkt tot J v E? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik wil ook mee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Uh oh, what have I done ;)... Ik zou zeggen, reken er niet op, maar wie weet :+. Voorlopig ben ik nog even aan het werk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat is natuurlijk niet zo slim Propane :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik bied 10l Jet A1

Of waar vliegt dat gebakkie op? ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Remco Tr op 29-05-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Nou ja zo kun je wel heel zwart wit een vergelijking maken propane...
Juist jij met veel RL ervaring zou toch moeten erkennen dat als jij met een RL GA gaat vliegen dat je te maken hebt bepaalde checks en dat je rekening houdt met je gewicht/balans en staat van motor en hoe je die onderhoud? Lijkt mij, zelf geen ervaring mee afgezien van series op tv/internet/simulators waar ik dit wel terug zie...

Ik kan mij wel voorstellen dat als je RL GA +200 uur erop hebt zitten je niet zit te wachten op werkende fuses of hoe je motor reageert als je deze misbruikt. Wellicht zoek jij andere dingen binnen een add on , in dit geval een GA kist, of wat het moet kunnen.

Jou referentie kader is echter gevuld met uren RL. Begrijp wel dat ik, en denk meerdere fsx gebruikers dit niet bezitten.
Als er dan een ontwikkelaar een kist uitbrengt die wel research doet na heel veel systemen en gedrag tav gewicht/balans en vooral de etc etc tot de klikjes van elk knopje in een bepaalde kist, dan is dat voor simulator referentie only wel interessant...

Ik zelf merk dat ik accusim, veel uren in de 172 gemaakt de laatste tijd erg vermakelijk vind en leerzaam vind. Het gaat niet vervelen. Dit kan ik niet zeggen over kisten van alabeo of carenado. Die zien er geweldig uit maar het voelt niet lekker/goed aan als je er mee aan de gang gaat. Dit zelfde voor bepaalde 737/747 modellen. Wereld van verschil tussen Wilco / CS maar als je eenmaal de pmdg versie hebt gebuikt dan weet/zie/voel je het verschil..... Kan persoonlijk zijn maar zo beleef ik het.
Dit is geen aanval op jou, ook geen discussie materiaal om jou onderuit te halen maar meer mijn mening...en wellicht zie ik sommige dingen niet goed, of alles niet.... Kan natuurlijk ook nog:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik doe in het echt dan aan zweefvliegen en heb maar heel weinig ervaring met gemoteriseerde kisten, maar ik vind juist die fuses en wind langs de ramen dat effect geven dat ik toch iets meer aan het simuleren ben. Heb daardoor echt het gevoel dat ik er meer in zit dan normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Klopt, ik heb ook een andere kijk erop dan de doorsnee simmer. Daarom zeg ik ook niet dat het slecht is ofzo... Vind het alleen zonde dat ze niet een wat minder doorsnee kistje zo'n behandeling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Je hebt natuurlijk ook nog altijd de P40, 47, 51, Spitfire en B377 bijvoorbeeld ;)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
SLI in FSX en Prepar 3D v2.2

Nu een tijdje bezig met Prepar 3D ( V2,.2 ) en onlangs een tweede GTX 770 aangeschaft, in SLI-opstelling.
Tot op heden eigenlijk nog geen verschil in framerate t.o.v. single GPU, maar in Prepar 3D wel voortdurend crashes. De tweaks van LM geprobeerd ( A3DFriendly ) maar daar voortdurend rare strepen op scherm, en de tweak van Simmershome.de voor de gewone Prepar3D, maar daarmee telkens crashes en ook geen hogere framerates.

Met FSX geeft SLI ook geen verbetering, maar daarmee in elk geval geen crashes. De gebruikte scenery en addons zijn hetzelfde in beide programma's. Zijn er hier mensen die Prepar3D kaal, dus zonder addons, zonder crashes in SLI aan de praat hebben gekregen?
Ik begin namelijk te denken dat het mogelijk toch aan de addons ligt, en overweeg een schone installatie.

Specs: 4770K @4,6,, Win 8.1, 2xGTX770 in SLI, 16 GB ram, alles op Samsung SSD's, nieuwste Nvidia-drivers

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
P3D is eigenlijk nog niet geschikt voor SLI.

Daar zou de volgende update pas iets mee moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En FSX doet ook niks met SLI, de 2e kaart draait dan gewoon niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het maken van photo scenery voor fax etc?
Ik wil hier eens iets mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Bij installatie van een vliegtuig addon heb ik op de een of andere manier iets verknald met mijn effecten-folder in Prepar 3D v2.2: gevolg: zwarte vierkant blokjes stof bij het rijden over zand/gras, en de vapourtrails bestaan nu ook uit zwarte vierkante blokken. Kan het niet meer terughalen.
Heeft iemand een zip-bestandje van de effects-folder voor mij? ( ik vermoed tenminste dat het daarin zit )

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Er gaan geruchten dat Microsoft de gehele Flight Simulator reeks verkocht heeft aan een of andere game ontwikkelaar en dat er meer bekend zou worden gemaakt op de E3

Hier hebben ze het weer over alleen FSX

http://www.airdailyx.net/...sells-fsx-license-uh-well

En op de frontpage van AVSIM
AVSIM is being told by multiple sources that Microsoft, after years of dickering and sometimes murky intentions, has sold the license to the FS franchise. We are not able to name our sources, but we can say they are authoritative and have been involved at various times in pursuing acquisition of this license. We can also tell you that the licensee is not one that we would have thought to have been a logical candidate in terms of direct knowledge of the product, leading us to conclude that this licensee had the deepet pockets. We will be providing more news on this story as it develops. We look forward to an official announcement at the E3 coming this week.

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 09-06-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:17:
Er gaan geruchten dat Microsoft de gehele Flight Simulator reeks verkocht heeft aan een of andere game ontwikkelaar en dat er meer bekend zou worden gemaakt op de E3

Hier hebben ze het weer over alleen FSX

http://www.airdailyx.net/...sells-fsx-license-uh-well

En op de frontpage van AVSIM

[...]
Dit zou enerzijds mooi zijn anderzijds het word waarschijnlijk EA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Grappig zou zijn als Boeing het gekocht zal hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik gok EA, aangezien ze wel meer games hebben in dat genre. Maar onafhankelijk van wie het wordt gok ik dat ze meer in de richting van Flight gaan dan van X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
EA heeft echt niks te zoeken in dit genre.

Is imho juist de minst waarschijnlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
EA klinkt niet waarschijnlijk inderdaad en zou erger zijn dan helemaal geen beschikbare entertainment-license. (Blokkeert nl ook een brede move naar P3D) Eigenlijk zou ik van de grote jongens alleen Ubisoft het zien doen.
Helaas is de ACES-studio al zo'n beetje uitgekleed door LM om P3D door te ontwikkelen, dus de vraag is maar hoe een derde partij dat aan gaat pakken. Samenwerken met LM? Van scratch beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Aerosoft heeftde licentie ;)
Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste