Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Ik heb ENB gebruikt maar kreeg CTD, de laatste keer zoveel dat ik een volledige reinstalll heb gedaan. Ik vond de add on er geweldig uitzien, prachtig zelfs maar die errors kon echt niet meer.

Als er gebruikers zijn die weten waarom ik die errors kreeg en hoe dit opgelost kan worden door ENB anders te gebruiken dat ik geen errors meer krijg dan hoor ik het graag....
Lijkt me stug dat een reinstall nodig is om van CTD's af te komen die door ENB veroorzaakt worden... ENB doet helemaal NIETS met je FSX bestanden en als je de dll en ini verwijderd, is ENB echt totaal weg. Maar ach, een frisse reinstall zo nu en dan is altijd goed. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06-2023

thesouf

Usain Bolt

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:18:
[...]

Lijkt me stug dat een reinstall nodig is om van CTD's af te komen die door ENB veroorzaakt worden... ENB doet helemaal NIETS met je FSX bestanden en als je de dll en ini verwijderd, is ENB echt totaal weg. Maar ach, een frisse reinstall zo nu en dan is altijd goed. ;)
[/q
Als er een ding is wat ik haat dan is het wel FSX opnieuw instaleren

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:59
Hi all, Foto genomen inb. Schiphol, zonder bewerkingen. AS Next is doing a nice job!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2n8ybua.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door danielrene op 26-03-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 10-09 13:58
Is dat FSX of P3D? En wat is de FPS loss als je ASN gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Laatst online: 23:59
Dit is fsx. Het is lastig te zeggen in hoeverre het de fps aantast, je kan zelf heel gedetailleerd aangeven hoeveel cloud layers etc. je wil, tot hoever je ze wil genereren etc. Daarnaast is full clouded weather natuurlijk veel zwaarder als een beetje mist ofzo.. Ter indicatie, dit is vlakbij schiphol, incl. nl2000, pmdg, aerosoft eham, asnext en REX en squawkbox (vatsim), en zit rond de 15/20 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
mm, beetje mist blijkt toch een grotere impact te hebben, omdat dit laag bij de grond is en er veel meer gerenderd moet worden omdat het anders niet realistisch uit ziet. Je kan veel meer wolken weergeven is iig mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zucht, elke keer als ik weer thuis kom na een maand of langer werken, wil ik Prepar3D 2.x weer even uitproberen. En elke keer diepe teleurstelling :(. Het ziet er allemaal best mooi uit, maar de performance en OOM is toch best om te huilen voor iets wat zo'n verbetering zou moeten zijn. En helemaal zodra je add-ons gaat toevoegen, zelfs als ze compatibel claimen te zijn...

Ik blijf nog maar even bij FSX... Draait als een tierelier op een stock 4670K (laat staan als ik hem op 4,6GHz zet ;)). Stukken soepeler ook, zelfs in DX9 met Bloom aan. Ik hoor hem al komen; "Ja, maar wacht maar op 2.2..." :P.

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2014/03/29/M63ym.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2014/03/29/hGkIW.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2014/03/29/lZsAU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2014/03/29/7HJEh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2014/03/29/S2Hg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende update van P3D is onderweg en die lijkt ECHT iets te doen aan de VAS-problemen! De verbetering is zelfs zo goed dat een verstokte 64 bit-aanhanger heeft gezegd dat die nieuwe update 64 bit haast onnodig maakt. Dus dat beloofd wat goeds! De memory footprint van de bomen is gegaan van een paar honderd MB naar iets van 50 of zo. Ik weet de exacte getallen niet precies maar de eerste berichten zijn erg bemoedigend. Je kan nu eindelijk (als je de hardware hebt) meer settings helemaal naar rechts schuiven. Ik denk dat dit de belangrijkste 2.# update wordt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:39:
De volgende update van P3D is onderweg en die lijkt ECHT iets te doen aan de VAS-problemen! De verbetering is zelfs zo goed dat een verstokte 64 bit-aanhanger heeft gezegd dat die nieuwe update 64 bit haast onnodig maakt. Dus dat beloofd wat goeds! De memory footprint van de bomen is gegaan van een paar honderd MB naar iets van 50 of zo. Ik weet de exacte getallen niet precies maar de eerste berichten zijn erg bemoedigend. Je kan nu eindelijk (als je de hardware hebt) meer settings helemaal naar rechts schuiven. Ik denk dat dit de belangrijkste 2.# update wordt tot nu toe.
Ja, tot je de video van die kerel met z'n monster systeem ziet en het zo onzettend schokt dat het niet leuk meer is :). Maar goed, ik zie het wel als ik de volgende keer weer thuis kom, over een week of 6 ofzo, haha :P.

Plus nog steeds een zwaar gebrek aan addons die 100% compatibel zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 29-03-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nu nog de PMDG 777 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja heb je nog even?? Denk ongeveer eind 2014 begin 2015. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:39:
Het lijkt er inmiddels in ieder geval wel op dat LM het erg serieus neemt wat optimalisatie/ontwikkeling betreft, wat wel erg positief is voor de FlightSim markt.
Als ze zo doorgaan moet het over ongeveer een jaar al wel de grote stap voorwaarts zijn waar iedereen op zit te wachten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PMDG 777LR/F SP1 Weatherradar update

http://forum.avsim.net/to...feature-preview-wx-radar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Leuk Remco, leuk. Ooit van 1 april gehoord? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:25:
Leuk Remco, leuk. Ooit van 1 april gehoord? :+
Ja dat was gister toch :p. Dit was een 1 april grap samen met de data uplink. RSR heeft nu bevestigd dat het wel in SP1 zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 02-04-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb nog mijn twijfels, maar het zou écht mooi zijn als dit er daadwerkelijk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:43:
Ik heb nog mijn twijfels, maar het zou écht mooi zijn als dit er daadwerkelijk in zit.
http://forum.avsim.net/to...d-you-guys-make-us-laugh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk (vind ik): cloud shadows!!! Oh yeah! Bring it on! Ik heb het over Prepar3D 2.2 dan, hè... ;) (Sorry, FSX-volhouders!) Daardoor gaat het licht pas ECHT schijnen in P3D! Het was al top met die schaduwen in de cockpit maar het wordt nu 'helemaal echt'. Tot nu toe had je schaduwen in de VC ongeacht het weer, maar als het nu bewolkt is, zit je in de schaduw en zie je dus geen schaduw. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Kijk eens naar dit filmpje: tussen 3.20 en 2.25 minuten vliegt het vliegtuig onder een wolk door. Mooi toch? Dat effect krijg je dan dus ook in de VC. Al dit soort dingen helpen echt mee om het nog meer 'immersive' te maken!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h9ynMExGq6E]
Update 2.2 wordt echt een grote, hoor... Ik denk dat nu echt meer en meer mensen gaan overstappen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik zat vandaag even wat DCS te vliegen (met de a10), maar als je kijkt en bijna voelt hoe vliegen daar is dan valt fsx en p3d toch echt in het niks. Vind het nu bijna saai om te vliegen in deze simulators..

Met DCS ga je zo heerlijk op en neer, je wiebelt, je voelt de wind echt alles beïnvloeden.. bizar dat dit eigenlijk niet in FSX zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:36:
Ik zat vandaag even wat DCS te vliegen (met de a10), maar als je kijkt en bijna voelt hoe vliegen daar is dan valt fsx en p3d toch echt in het niks. Vind het nu bijna saai om te vliegen in deze simulators..

Met DCS ga je zo heerlijk op en neer, je wiebelt, je voelt de wind echt alles beïnvloeden.. bizar dat dit eigenlijk niet in FSX zit.
Met de juiste addons heb je dat wel in FSX, hoor. OpusFSX, bijvoorbeeld. AccuFeel van A2A heeft dat dacht ik ook (weet ik niet zeker). En EZDOK.

Ik heb DCS nog nooit geprobeerd omdat ik totaal niet geinteresseerd ben in fighters. Ik neem aan dat je niet kan navigeren met VOR en dat soort geintjes? DCS heeft een totaal andere focus, heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het ligt inderdaad een beetje aan waar je interesses liggen. Wil je echt goede simulatie van de grotere airliners hebben dan zit je imo toch vast aan FSX met de PMDG vliegtuigen. Zeker de 737 en 777 zijn daar door anderen niet in verslagen.

De kleinere vliegtuigen, zoals al vaak hier besproken, gaan al erg goed in P3D v2. X-plane is eigenlijk iets wat niemand gebruikt volgens mij, en DCS is idd militair. Daar moet je maar van houden zeg ik maar.

Zoals J van E al zegt kun je in FSX/P3D de turbulentie en g-force bewegingen er ook in krijgen. Dan maakt het toch ook erg realistisch. Mooi ook dat als je je vliegtuig hard op de grond zet dat het beeld dan echt flink naar onderen knalt. Dan 'voel' je dus ook gewoon dat het pijn moeten hebben gedaan voor de inzittenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik snap inderdaad wat je bedoeld wat betreft vliegtuigsoort, airliners ga je inderdaad niet tegenkomen in DCS :P.

Echter, ik heb het over flight engine die er achter zit. Bij FSX kan ik elke kist met gemak in de lucht houden, terwijl ik in DCS soms echt moet vechten en opletten om de kist in de lucht te houden (fair enough, je maakt ook iets extremere bewegingen) maar dat buiten beschouwing gelaten, ik kan de joystick daar nauwelijks loslaten terwijl in FSX dat weinig uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat is omdat het totaal andere vliegtuigen zijn. Het zou nogal lekker worden dat een 777 uit te lucht valt omdat de piloot zijn yoke loslaat ;-) Wat dat betreft zit bij dat soort vliegtuigen de simulatie op een totaal ander vlak.

Als je bij bijvoorbeeld de PMDG 777 kijkt hoever dat ze alles hebben nagebootst en weet dat de flight characteristics binnen 95% van de werkelijke specs van het echte toestel zitten, dan is dat toch heel knap. Tel daarbij op dat de systemen stukken complexer zijn, wat je bijvoorbeeld terug ziet in het geval van failures. Die gebeuren zo af en toe wel eens, en dan mag je dus lekker oplossen dat je op een hoogte van 11km 1 van je hydraulische systemen uitvalt. Of je motor. Etc.

Zoals gezegd, het zijn totaal andere simulaties. De tijd dat je met je F16 mijn 777 uit de lucht komt schieten duurt nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zal ook zeker niet ontkennen dat die simulatie heel anders is voor een boeing en een a10. Maar als ik vlieg met een a10 in fsx (goed model) en een a10 in DCS voelt en vliegt het gewoon compleet anders.

Vergis je overigens niet, DCS heeft hele uitgebreide simulaties van de kisten die beschikbaar zijn. Met vaak 95% functionaliteit van alle knoppen en systemen zoals fire suppression, zekeringen etc. Misschien heb je iets minder failures in DCS dan in FSX, maar het is zeker geen simpele simulator wat dat betreft.

Het zou inderdaad niet best zijn als een 777 uit de lucht valt als de yoke loslaat nee :P. Ik heb het dan ook wat meer over kleinere kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat hoor je mij ook niet zeggen, ik ben dan ook totaal niet DCS af aan het kraken. De vraag is alleen wie heeft de a10 in FSX gemaakt, en wie die in DCS? Ik bedoel, de standaard 777 in FSX is ook om te huilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja daar heb je absoluut een punt mee, ik probeerde alleen even te zorgen dat de vergelijking niet meer 777 in fsx met een a10 in DCS was. Het is wat makkelijker om gelijkwaardigere prodcucten te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
TranceSetter schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:10:
Ik bedoel, de standaard 777 in FSX is ook om te huilen :)
Die bestaat dan ook niet :+

FS9 had nog een standaard 777

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
BeefHazard schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:47:
[...]

Die bestaat dan ook niet :+

FS9 had nog een standaard 777
U snapt wat ik bedoel. Dan de 737 of 747... :>

Vanmorgen uit Sydney vertrokken (lokale tijd) op weg naar Tokio, met de 777-200LR van Air New Zealand. Niet heel logisch, maargoed. Ik had tijdens de hele vlucht niets te klagen wat wolken betreft:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2898/13645730713_83df983044_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3833/13645734193_54223790f6_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2840/13646057004_8b57bc0e22_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2830/13645726475_bc076c2163_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3814/13645748593_3b6724e37b_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3833/13645754183_8086e01142_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7406/13645742315_1ef5cd0626_z.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door TranceSetter op 05-04-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Zoals gezegd, het zijn totaal andere simulaties. De tijd dat je met je F16 mijn 777 uit de lucht komt schieten duurt nog wel even :)
[/quote]

Dat bestaat toch al...... http://www.vrsimulations.com/tacpack.htm lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:51
[b][message=42037180,noline]
De kleinere vliegtuigen, zoals al vaak hier besproken, gaan al erg goed in P3D v2. X-plane is eigenlijk iets wat niemand gebruikt volgens mij, en DCS is idd militair.
"My name is nobody"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Whoops |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

Oban606 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:34:
[/quote]

Dat bestaat toch al...... http://www.vrsimulations.com/tacpack.htm lol
Ahaha lijkt me lachen : Iemand reageert niet op de ATC op ivao en dat er dan F-16s op hem af gestuurd worden met raketten aan boord :+ :>

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Kan je dit soort windomstandigheden ook simuleren ? YouTube: Crosswind difficulties - winter 2013/14

Hevige winden in UK

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Lekker filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Gisteravond een kort stukje gevlogen door de onweersbui boven de Randstad. Met de default Maule Orion, naar mijn mening nog altijd het beste default vliegtuig in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

FSX opnieuw installeren.
Bahbahh weer uren meebezig. :(

[ Voor 9% gewijzigd door thesouf op 08-04-2014 18:49 ]

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond voor het eerst ff in P3D v2.2 gevlogen. Geen VAS problemen meer en cloud shadows... da's toch wel een erg leuke optie...! Alles ziet er meteen realistischer uit! En je hebt nu dus ook niet meer dat je schaduwen in de VC ziet als het bewolkt is. Top update. Ik krijg nu echt het idee dat meer en meer mensen P3D gaan uitproberen. Het begint nu toch echt DE sim te worden. (Al wachten nog veel mensen op onderstuening van PMDG.)

Trouwens, er is heel lang gezeurd om cloud shadows in FSX en het lukte nooit of kon nooit... en nu, hopla, patch 2.2 en we hebben cloud shadows!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:58
Ik ben ook zeer te spreken over V2.2, Lockheed Martin heeft hier een knap staaltje werk geleverd.
Je ziet inderdaad steeds meer mensen de stap naar P3D maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik wil ook! Maar ik zit hier nog aan vast :(

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3724/13201266095_de38fdbb3a_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
PMDG komt vanzelf wel over de brug als FSX steeds minder gebruikt gaat worden.
Ik ben ook groot fan van de 777 en NGX, maar ik laat m'n simulator keuze niet afhangen van PMDG :P

[ Voor 39% gewijzigd door Dutchy88 op 10-04-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met mijn tweede vlucht in v2.2: die cloud shadows maken nog meer indruk dan ik had verwacht! Het maakt écht verschil in de beleving! Ik kan niet wachten tot ik deze zomer m'n nieuwe PC krijg! Dat wordt genieten!

LM is nu trouwens, zo begrijp ik, serieuzer bezig met SLI: ik zit er toch sterk aan te denken om tegen die tijd een SLI setup in elkaar te zetten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dutchy88 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:01:
PMDG komt vanzelf wel over de brug als FSX steeds minder gebruikt gaat worden.
Ik ben ook groot fan van de 777 en NGX, maar ik laat m'n simulator keuze niet afhangen van PMDG :P
Ik laat mijn vliegtuig keuze niet afhangen van de simulator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 16:34
Misschien vraag die hier al voorbij is gekomen, maar wat kost P3D. is dit niet een heel duur pakket om thuis voor de "fun" mee te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Leondendungen schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:38:
Misschien vraag die hier al voorbij is gekomen, maar wat kost P3D. is dit niet een heel duur pakket om thuis voor de "fun" mee te vliegen?
60 dollar per jaar, bij EUR USD koers van 1,333 = dat ongeveer 45 euro per jaar.

De duurdere licenties op de website hebben "voordelen" waar je als thuisgebruiker niet zo veel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nee het is eenmalig een aanschaffing, het is geen maandelijkse of jaarlijkse licentie, kijk maar in de store; http://www.prepar3d.com/prepar3d-store/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Dat is wel waar maar het je mag een beetje inschatten dat wanneer ze van hoofdbuildnr 2 naar build 3 gaan dat er opnieuw betaald moet worden.

Dat heeft LM met de overgang van 1.4 naar 2.0 ook gedaan nl, en dat was ook na een jaar.

Dus om grote teleurstelling voor te zijn ga ik er vanuit dat als je de functionele ontwikkelingen wil blijven volgen je jezelf geestelijk en financieel mag voorbereiden op een jaarlijks bijdrage van ongeveer 45 euro.

Als je de huidige versie wil blijven gebruiken hoef je idd nooit meer bij te betalen.
(maar dan kan je net zo goed bij FSX blijven, aangezien de hoofdzakelijke reden om naar LM te gaan is omdat LM actief aan het programma zit te sleutelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja maar dat is totaal niet hetzelfde als een licentie die eindigt per jaar, dat zou namelijk betekenen dat je na een jaar bij MOET betalen om het nog te mogen gebruiken. Nu kun jij het zolang blijven gebruiken als jij wilt totdat jij beslist om een al dan niet bestaande andere versie aan te schaffen.

Ik denk dat voor de meesten het niet zo belangrijk is om constant te switchen aangezien vele mods gebruiken en die toch nog niet in de nieuwe versie zitten, waardoor mensen liever voor een langere tijd op een stabiele en mod ondersteunde versie zitten.

Gezien de huidige ontwikkelrate van de high-end ontwikkelaars (PMDG/FSDT etc), zal de mod-release cycle eerder 2/3 jaar zijn 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:52:
Dat heeft LM met de overgang van 1.4 naar 2.0 ook gedaan nl, en dat was ook na een jaar.
Je rekensom klopt niet helemaal De eerste versie van P3D is uitgebracht in november 2010: alle updates die daarna uitkwamen, waren gratis, ook 1.4. Dus degenen die P3D meteen hebben gekocht in 2010 hoefden pas na 3 jaar opnieuw ergens voor te betalen: heel vergelijkbaar met hoe vaak je de MS flightsims opnieuw kon/moest kopen.

En de prijs is niet 60 dollar maar 200 dollar. Die 60 is alleen voor de adacemic versie en daarvoor moet je een K-12 of undergraduate student zijn. Maar goed, veel lui hier zijn dat misschien wel. Ik niet dus ik heb de normale prijs van 200 dollar betaald. En trouwens, v2.2 is dat HELEMAAL waard ook. Man, man, man, wat is P3D 2.2 toch heerlijk!

Er is btw ook echt wel een abonnementsvorm: 10 dollar per maand. Die optie is voor developers. Dat moet je dus blijven betalen zolang je P3D gebruikt. Uiteindelijk zal het veel goedkoper zijn om de sim gewoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je hoeft echt geen student van een organisatie te zijn om die licentie van 60 dollar te kunnen kopen. Ik ben dat ook niet en ga die ook gewoon (met de tijd) halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Inderdaad, en je bent echt geen boef als je de $60 versie koopt... die prijs is toevallig hetzelfde als doorsnee games, hoe zou dat toch komen? Misschien omdat Lockheed Martin een gat in de markt zag maar het niet legaal als 'entertainment' mag verkopen, dus plak er dan maar een vaag studentenlabel op. En ze wrijven zich in de handen met mensen zoals J van E die volle mep betalen ;).

Niet om vervelend te doen en je mag blijven volhouden dat het de eerlijke manier is, maar als je $200 voor P3D uitgeeft ben je niet handig bezig.

Zelfde met al dat gejengel over de PMDG kisten in P3D... gewoon installeren die hap. Je hebt er goed geld voor neergelegd, en de EULA van PMDG is hier niet eens rechtsgeldig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, valt me tegen van jullie. Maar goed, dit topic gaat gelukkig over flightsimmen en niet over de staat van ieders geweten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:12:
[...]

Je rekensom klopt niet helemaal De eerste versie van P3D is uitgebracht in november 2010: alle updates die daarna uitkwamen, waren gratis, ook 1.4. Dus degenen die P3D meteen hebben gekocht in 2010 hoefden pas na 3 jaar opnieuw ergens voor te betalen: heel vergelijkbaar met hoe vaak je de MS flightsims opnieuw kon/moest kopen.
Oke valt wel mee dus, ik had een ander idee van hoelang P3Dv1 al bestond. 45euro voor 3 jaar is een prima bedrag wat dat betreft.
En de prijs is niet 60 dollar maar 200 dollar. Die 60 is alleen voor de adacemic versie en daarvoor moet je een K-12 of undergraduate student zijn. Maar goed, veel lui hier zijn dat misschien wel. Ik niet dus ik heb de normale prijs van 200 dollar betaald. En trouwens, v2.2 is dat HELEMAAL waard ook. Man, man, man, wat is P3D 2.2 toch heerlijk!

Er is btw ook echt wel een abonnementsvorm: 10 dollar per maand. Die optie is voor developers. Dat moet je dus blijven betalen zolang je P3D gebruikt. Uiteindelijk zal het veel goedkoper zijn om de sim gewoon te kopen.
Hier ga je met de interpretatie imho toch wel een beetje de mist in.

Volgens http://www.prepar3d.com/p...par3d-license-comparison/
staat de Professional voor mensen die echt willen oefenen om echt met die LM vliegtuigen te gaan vliegen. (Maw iets wat jij nooit gaat doen, maar jij staat absoluut vrij om te geloven dat als je het programma helemaal hebt uitgespeeld je een telefoontje zal krijgen van LM met de vraag of je inzetbaar bent bij de volgende golfoorlog.)

En staat de Academic license voor niks anders dan spelenderwijs leren over dingen in de wereld en vliegen in het algemeen, maw de kleuterschool waar je op gezeten hebt voldoet ook. (maw zoals jij de software werkelijk gebruikt.)
(Deze license is zo gemaakt dat ze niet in het gedrang komen met regelgeving mbt games)

btw voor die Developer krijg je ook twee licenties voor 10tje per maand, = 120dollar per jaar, maw per licentie dus 60dollar per jaar.
Aangezien 2 licenties voor individueel gebruik niet logisch is, is de keuze voor Academic-60dollar dus wel logisch.

Maw dus gewoon 60dollar/45euro betalen en de rest van het geld gewoon aan hardware of vliegtuigjes/omgeving uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 12-04-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zie je echt compléét fout, maar ach, die discussie heb ik nu eigenlijk wel gehad. Belangrijkste is dat P3D dé sim van nu is en dat de toekomst er prachtig uitziet!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:45:
Dat zie je echt compléét fout, maar ach, die discussie heb ik nu eigenlijk wel gehad. Belangrijkste is dat P3D dé sim van nu is en dat de toekomst er prachtig uitziet!!! ;)
Ik zou het met rust laten ware het niet dat je ons geweten erbij betrekt :P. Ik denk dat je je een beetje te veel hebt laten meeslepen in de marketing praat, het gevoel van het nemen van de 'high-road' en door het Amerikaanse systeem waarin men zich compleet moet indekken tegen mogelijke rechtzaken...
As provided in our End User License Agreement, the Prepar3D application is not to be used, offered, sold or distributed through markets or channels for use as a personal/consumer entertainment product.
Tenzij jij jezelf niet als consument beschouwd en je P3D puur zakelijk gebruikt en niet als hobby voor je vermaak, zit je ook compleet fout. Als als je daar soepel mee omgaat kun je niet echt klagen over ons geweten IMHO ;). En ik heb niet het idee dat je in P3D in Noorwegen rondprutteld in je C172 als voorbereiding of training op een echte crosscountry trip voor je eigen zaak of iets dergelijks... :P

De "Simulation/Training/Learning" termen voor 'acceptable use' zijn er m.i. puur als CYA... Cover Your Ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:45:
Ik weet dat je die opmerking op die manier moet maken, je zit financieel nl committed om het op die manier te zien.

Verder vind ik dat je vaak veel handige duidelijke informatie verschaft (met erg groot enthousiasme) op dit forum en op de fora van Avsim en LM, en dat je daarmee wel je 140dollar korting op die 200 hebt verdiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok laten we nu de discussie hier maar eindigen :P. Ieder mag zijn ding doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:32:
Ok laten we nu de discussie hier maar eindigen :P. Ieder mag zijn ding doen :).
Goed plan. ;) In feite is dat ook wat LM zelf zegt! ;)
enchion schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:30:
[...]
Verder vind ik dat je vaak veel handige duidelijke informatie verschaft (met erg groot enthousiasme) op dit forum en op de fora van Avsim en LM, en dat je daarmee wel je 140dollar korting op die 200 hebt verdiend. ;)
Hahaha, dank je! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 16:34
Thanks voor de antwoorden allemaal. was niet zo zeer mijn bedoeling om een discussie los te maken. maar vond $200,- erg veel voor game die ik wegens te weinig tijd maar keer of 4 per kwartaal speel. maar voor $60,- word het toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zag op Facebook dit weekend een suggestie voor bij komen om lid te worden van de Facebook pagina "737NGX". Dus ik dacht 'hé leuk, ff kijken'. Man, wat een niveau daar :')

"Kan iemant mei uitlegen hoe dat schermpje met aldi knopjes werkd?"

"How can I get the flashy lights on the wing, PLEASE HELP OMFG!!"

Toen zag ik de Facebook pagina van VATSIM voorbij komen, heerlijk. Komen vaak mooie screenshots voorbij, prachtig :D

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 14-04-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

haha wat mooi niveau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ook eens wat vaags gehad. Ik zag laatst op Facebook dat ik in Oslo in Noorwegen geweest was.

Jup, da klopt, in 2006. Maar toen had ik nog geen Facebook. Rara! Had ik dus ooit eens een screenshot gepost van de 737NGX die ik aan het landen was op Gardermoen. Met een tag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Het weer is altijd hetzelfde in Prepar 3D V2

Prepar 3DV2 geïnstalleerd, plus update naar V2.2. Bij mij is het weer echter altijd het zelfde, ook als ik een bepaald station selecteer. Eeuwig dezelfde wolken plus bovenin sluier bewolking. Mis ik ergens iets?.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Reinhard schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:44:
Het weer is altijd hetzelfde in Prepar 3D V2

Prepar 3DV2 geïnstalleerd, plus update naar V2.2. Bij mij is het weer echter altijd het zelfde, ook als ik een bepaald station selecteer. Eeuwig dezelfde wolken plus bovenin sluier bewolking. Mis ik ergens iets?.
Weather theme wel eens gecheckt?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
BeefHazard schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:07:
[...]

Weather theme wel eens gecheckt?
Yep. Maar ik wil juist real wheather. Gebruikt het met REX 4 Texture Direct

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Probeer de trial versie van Active Sky next eens speciaal voor P3D v2.2. Dan heb je real weather!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor real time weather heb je een addon nodig: P3D geeft dat niet zelf out of the box.

Zijn er al meer lui hier die P3D v2.2 geprobeerd hebben? Ik zit elke vlucht nog echt kwijlend achter m'n PC te kijken naar hoe die cloud shadows alles zoveel echter maken. Ik vlieg met 'handgemaakt' weer om zoveel mogelijk daarvan te kunnen genieten. ;) Ik vlieg nu voornamelijk in FTX Californie met Extremely dense autogen en fps gemiddeld > 40! Man, man, man, wat is dit genieten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff wat is hij weer enthousiast ;)

Nog niet geprobeerd. Godde airliners is een pre voor mij.

Zin er ook nadelen? Kan niet alleen maar op en top zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik wordt elke keer weer enthousiast, installeer P3D en wordt elke keer weer teleurgesteld door de performance. Zelfs met een 3770k, SSDs en een Nvidia Titan krijg ik de FPS niet op een speelbaar niveau met de add-ons die ik heb. Het enige wat ik wil is FTX (Global, Vector, North Cali), Active-Sky en een add-on vliegtuig. De FPS zakt in tot < 20 FPS als ik rond SF vlieg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:59:
Pfff wat is hij weer enthousiast ;)

Nog niet geprobeerd. Godde airliners is een pre voor mij.

Zin er ook nadelen? Kan niet alleen maar op en top zijn...?
;)

Nadeel voor velen is, zoals je zelf al aangeeft, dat er geen airliners in zitten en PMDG officieel niet werkt: dat is voor mij echter totaal geen probleem. Enige andere nadeel is dat AA niet zo goed is (in ieder geval met een nVidia kaart): dit is wel op te lossen via nVidia Inspector maar dat is nogal slecht voor de performance. Ik vlieg dus met alleen maar 'ingame' AA settings. Het went wel na een tijdje... ;) Het zijn vooral bepaalde gauges in sommige vliegtuigen die er dan niet top uitzien: de wereld om je heen etc. is prima.

Voor de rest, tsja... eigenlijk is ALLES beter verder! Om maar wat te noemen:

- betere performance (meer plezier van je dure GPU maar ook op een ouder systeem (mijn PC is 3 jaar oud) loopt alles veel beter dan FSX)

- betere sfeer (door de meer realistisch ogende belichting)

- autogen die niet meer oppopt zoals in FSX (als je daar eenmaal aan gewend bent, is de popup in FSX echt een nachtmerrie!!!)

- VC shadows (had je wel in FSX DX10 maar in P3D is het veel beter)

- cloud shadows (nooit gedacht wat voor verschil die zouden maken!)

- building en vegetation shadows (wel zwaar voor het systeem, maar ik heb alsnog building shadows aan op mijn oude PC!)

- en niet onbelangrijk, men is alweer druk bezig met de volgende update (o.a. SLI, zo schijnt)! LM luistert echt naar z'n klanten. Met FSX moesten we een jaar wachten op patch 2 die alles een beetje vliegbaar maakte en toen was het meteen helemaal klaar: P3D v2.2 was na vier maanden al gereleased en zoals gezegd stopt het daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Voor 2.2 was het nog een beetje een discussie/afweging, want het was niet helemaal zeker of LM zou doorzetten, P3D had nog een aantal grote bugs, aantal scenery/vliegtuigen/plugins waren niet compatibel. enzz.

Maar met 2.2 is het omslagpunt wel een beetje bereikt, het is aannemelijk geworden dat LM door gaat zetten, en hoewel sommige software nog steeds niet compatibel is wegen de voordelen inmiddels veel zwaarder dan de nadelen.
Zelfs als LM nu zou stoppen met doorontwikkelen dan zie ik nog dat de grootste groep vliegers en ontwikkelaars binnen afzienbare tijd overgestapt is.
De basis ligt er nu nl, alle FSX bugs zijn inmiddels opgelost, er is best veel functionaliteit toegevoegd mbt het renderen, het finetunen en optimaliseren kan nu beginnen.

Wel vind ik dat ze er nog wat FPS bij moeten zien te krijgen, het moet imho toch wel mogelijk zijn om minimaal 60FPS te krijgen met in de buurt van alles max, want zo complex is de scenery nou ook weer niet als ik het met andere spellen moet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gister lekker old skool met FSX gevlogen :+

Tourtje met Aerosoft's Diamond Katana rond Isle of Man en aan het eind van de middag met de 737NGX van Zurich naar Malta gevlogen :)

Ik ben pas geleden trouwens op het AVSIM forum aan het zoeken geweest naar dat topic van die man van PMDG over hoe Microsoft met third party's omging wat betreft ontwikkeling van MS Flight, maar kan die nergens terug vinden? Iemand?

[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 22-04-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Dutchy88 schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:15:
Probeer de trial versie van Active Sky next eens speciaal voor P3D v2.2. Dan heb je real weather!
Die heb ik er weer af gegooid, te veel impact op de framerates. Nu alles volledig schoon opnieuw geïnstalleerd en gebruik Prepar3D v2.2 nu weer met Opus FSX. Denk dat die t.o.v. Active Sky Next betere framerates oplevert. Alles loopt nu behoorlijk snel, en het weer is realtime nu. Ook FSUIPC aan de praat gekregen ( de laatste versie wordt onderteunt 2.2 nog niet, evenals A2A Accufeel.
En via Linda ook mijn MCP Boeing Combo werkend!
FSX kan definitief van de harde schijf af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik krijg FSpassengers x maar niet aan de praat met PMDG 777 Cargo kisten, ook al kies ik een 777F model in het lijst, na het laden is het weer een normale pax versie, wie weet hier meer van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 09:32
Sinds wanneer vervoert een vrachtvliegtuig passagiers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Niet, maar je kunt met FSpax ook cargo hauls maken :)

Misschien alleen een enkeling die in het wheelhouse springt :P

[ Voor 43% gewijzigd door Ircghost op 23-04-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

Heeft iemand een goede Preset for shade :D
en zou die willen delen.

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1e5n55.png
Zoo LEMD EN LEBL hebben het lekker druk :)

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thesouf schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:14:
Heeft iemand een goede Preset for shade :D
en zou die willen delen.
Ik had er eerst 1 zelf gemaakt maar zit nu weer op endless summer 1.1.

Vind het bij shade niet mooi als de schaduw kleur niet matcht met de sky colour. Dus dat moet je vooral even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf

thesouf

Usain Bolt

heb gister maar eens voor de grap de vlucht LEMD- LEBL gedaan.
10 min wachten bij Delivery voor ifr clearence
20 min wachten bij ground voor P/B en S/U clearence
5 min wachten voor taxi clearence.

daarna bij barcelona moest ik een go around uitvoeren omdat de vliegtuig voor mij (737) te langzaam ging en er daardoor te weinig ruimte was tussen ons.

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice, leuk zo'n drukte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zag iets voorbij komen over drukte in die regio op de Facebook pagina van VATSIM :)

Ik ben gister ook weer aan het vliegeren geweest, offline that is. Had al eens eerder met Aerosoft's Diamond Katana een rondje Isle of Man gedaan. Gisteren nog weer eens want het is daar erg mooi vliegen. Het weer was iets beter en kon daardoor de kust van Engeland zien liggen, dus koers gezet richting het noorden, cruise tussen 3500 en 4000ft (OAT 9 graden) zonder carb heat. Tijdens final approach naar rwy06 op EG0Y (die in FSX nog niet gesloten is) viel de motor uit, aan, uit, aan, uit, aan, ijs dat los kwam door de hogere temperatuur en in de inlaat terecht kwam vermoed ik. Eenmaal op de grond de motor weer geprobeerd te starten om van de runway af te komen, wat wel lukte. Tijdens het taxiën kwam de manifold pressure met heel veel moeite omhoog en bleef bij vol gas steken op zo'n 24" terwijl dat normaal bijna 30 is. Dit werd na verloop van tijd beter waarna ik dus gewoon weer opgestegen ben en verder richting het noorden gevlogen ben. Moest gedwongen wat lager blijven vliegen vanwege bewolking, toch de carb heat maar aangezet :+ Uiteindelijk geland op Prestwick Airport (EGPK). Mooi vluchtje verder :)

Wel een vreemd probleem ontdekt met de Katana. Ik deed mijn checks op EGNS (Isle of Man), startte de motor, schakelde de generator in, begon met taxiën en viel me op dat het lampje 'GEN' zo nu en dan knipperde, terwijl ik op het Amps/Volt metertje geen dipjes zag. Ik vermoedde dus eerst dat het te maken had met motortoerental, aangezien dit lampje ook brandt als de motor stationair draait. Eenmaal opgestegen echter knipperde het lampje af en toe nog steeds. Ben direct weer geland, inspectie gedaan van het vliegtuig maar de dynamo bleek in orde te zijn. Dus weer opgestegen en afgezien van dat lampje dat af en toe knipperde geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice, ik ga vanavond maar even vliegen met mijn legacy rond Schotland :). Veels te lang al niet meer gevlogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Trouwens, mocht iemand me hiermee kunnen helpen, graag :) Ik heb er al een aardig tijdje last van en wil het nu wel eens opgelost hebben

http://forum.avsim.net/to...ed-working-on-end-flight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post0247
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-07-2022
Beste Flightsimulator forum leden.
ik weet dat dit niet echt de juiste manier is maar misschien kunnen jullie mij helpen.
wegens familieomstandigheden ben ik in het bezit gekomen van het volgende: Saitek Pro Flight Rudder Pedals + saitek x52 pro.
weten jullie iemand die deze spullen (voor een redelijke prijs) zoekt?
ik doe ze liever weg aan gebruikers mensen die er werkelijk het nut van inzien dan weken te lopen mailen en zeulen met een advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:08
Ik heb wel interesse in de pro flight pedals, wat is je vraagprijs en de staat van de pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post0247
MBgek schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:15:
Ik heb wel interesse in de pro flight pedals, wat is je vraagprijs en de staat van de pedalen?
Het liefst verkoop ik de set compleet. het set is van m'n vader geweest en heeft deze ongeveer 2 jaar in bezit gehad. Zelf ben ik geen FS speler. voor de totale set had ik tussen de 175 en 200 in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
200,- is bijna nieuwprijs voor de rudder pedals en de x52 Pro bij elkaar.

Ik denk dat je wat moet zakken in prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post0247
ik zeg ook tussen de 175 en 200,--. volgens mij kom ik bij de goedkoopste (in nederland) op 268,-- dus voor 175 heb je toch 94,-- voordeel.
als je interesse heb kan je natuurlijk ook met een tegenvoorstel komen :)

[ Voor 21% gewijzigd door post0247 op 28-04-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:08
dan houdt het voor mij helaas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik kan niet meer op AVSIM omdat ik volgens hun automatische spam-detectie systeem een spammer ben.... :')

Oh, in mijn mapje met ongewenste mail staat dat ik gebanned ben omdat ik de Justflight DC3 geinstalleerd had zonder ervoor te betalen (wilde zien of het wat was, was het niet). Stelletje slappe zakken...

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 29-04-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha doei doei :P, is ook niet zo slim daar. Die lui zijn daar extreem snel op hun tenen getrapt. Ze doen ook echt extreem hard aan topics verwijderen als er discussies zijn die ze niet leuk vinden etc.. veel censuur in losse topics.

Wordt er eigenlijk elke keer een beetje boos over, domme houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:35:
Ik kan niet meer op AVSIM omdat ik volgens hun automatische spam-detectie systeem een spammer ben.... :')

Oh, in mijn mapje met ongewenste mail staat dat ik gebanned ben omdat ik de Justflight DC3 geinstalleerd had zonder ervoor te betalen (wilde zien of het wat was, was het niet). Stelletje slappe zakken...
Ircghost schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:47:
Haha doei doei :P, is ook niet zo slim daar. Die lui zijn daar extreem snel op hun tenen getrapt. Ze doen ook echt extreem hard aan topics verwijderen als er discussies zijn die ze niet leuk vinden etc.. veel censuur in losse topics.

Wordt er eigenlijk elke keer een beetje boos over, domme houding.
Denk dat de mods van GoT het niet veel anders zouden doen? Ik vind het niet dom of extreem: het is wél dom om op een forum te praten over illegale software die je gebruikt, ook al is het maar voor het testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Natuurlijk is het nooit echt slim, maar het forum van tweakers is een stuk vergeefelijker dan het forum van avsim.

Onze FP wordt behoorlijk streng gemodereerd (waarvan ondergetekende), maar dat is een heel ander verhaal. Op tweakers zijn wij ook helemaal niet vies van moeilijke discussies en in mijn ogen worden die veel verder toegelaten dan op AVSIM.

Op t.net kun je overigens prima zeggen dat je iets hebt getimkuikend om het te proberen, ik heb nog nooit gezien dat dat verwijderd wordt. Wel als je zegt dat je altijd alleen maar illegaal bezig bent en al helemaal als je linked op voor manier dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Uiteraard was het niet heel slim, maar ik zat al heel lang met dit probleem met FSX en dacht 'ik kan toch niet de enige zijn die hier last van heeft'. Dus heb zo veel mogelijk info gegeven als ik kon, incl. dat ik die DC3 van Justflight geinstalleerd had om te zien of het wat waard was. Wilde dus vanmiddag nog eens checken of er al meer reacties waren, en toen zag ik dat AVSIM's automatische detectie systeem vond dat ik een spammer was (mooi brak systeem dan, lol).

Dus heb eens een mailtje gestuurd richting forum@avsim.com ofzo en gevraagd hoe dat zat. Toen kreeg ik bericht terug dat ik gebanned was vanwege "known piracy". Er werd ook direct de aanname gedaan dat die DC3 vast niet het enige was dat ik gepirate had. Klopt als een bus, met de 737NGX en Aerosoft's Diamond Katana heb ik het eerst ook zo geprobeerd en heb ze later gekocht omdat ze gewoon goed bevielen

Los van dat heb ik gewoon een erg nette mail gestuurd heb (waar ik nog geen antwoord op heb), waarin ik uitgelegd heb hoe het zat en dat ik wist dat ze er daar...

Uhm, wacht. Ik ga 'm gewoon quoten
Ok yes, I admit it. I've pirated a Just Flight product (the DC3 to be exact), I had it installed for a total of 3 days, but didn't really like it so yesterday when I got home I removed it. I've done the same with PMDG's 737NGX and Aerosoft's Diamond DA20-100. Wich I've purchased shortly after pirating them, because they are good. I've used the demo for OpusFSX for a while and decided to buy it aswell. Would you like me to show you the e-mails confirming my orders for those products?

Are you going to put a permanent ban on every existing AVSIM user because they downloaded a movie via torrent once?

I use a genuine FSX Deluxe Edition installation, I even purchased FS2002 and FS2004 before moving on to FSX. I can get a picture of the dvd-box if you want.

I even use genuine Windows 7 Professional and genuine Microsoft Office products (I'm guessing thats about 40% of all AVSIM users banned just for that).

Just to be clear, I pirate everything before I buy it (except Windows products, they have beta's for that). There's just to much crap out on the market these days. I want to now what I get before buying it instead of watching a video on Youtube where the manufacturer is praising its own product, while its actually not that good once you've bought it. I didn't like how clean the DC3 cockpit looks, I kinda like it to look like its used. Plus alot of the switches didn't do anything. So I decided not to buy it and remove it from my system, wich I did.

I get your point aswell, our hobby is already pretty expensive if you take in account the costs for hardware and all kinds of add-ons, wich is why I did what I did, I work my ass off 40 hours a week, sitting on an office chair, stairing at a computer screen, to pay for my hobby's (I have more then one). But a permanent ban seems a bit overdone, I would be ok if it would be for a week or something.

All I wanted was to solve the problem I'm having with FSX :( I'm sorry :(

Greetings

Rick
Maar als ik dat hier zo hoor is de kans groot dat ik hier geen antwoord op ga krijgen en dat ik gewoon gebanned blijf :|

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 29-04-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gok er maar niet op, je hebt heel erg vanuit je emotie (beheerst dat wel) gesproken.. ik zou het bijna Nederlands willen noemen. Het probleem is dat veel Amerikanen daar minder mee hebben, veel angstvalliger wat betreft regels en mogelijke aanklachten.

(dat is mijn persoonlijjke ervaring met Amerikaanse bedrijven en mensen -- kom er nogal vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Avsim is natuurlijk ook al eens in de problemen gekomen doordat iemand in een topic vroeg of iemand een repaint kon maken van 1 of ander toestel dat in het echt was ontworpen door een bepaalde kunstenaar. Fotootje erbij ter illustratie, kan alleen maar verhelderend werken. Nou totdat meneer de kunstenaar op de stoep staat met een dwangbevel...

Anyway, ik ben ook al eens gebanned van Avsim... Ook omdat ik 1 of ander plaatje had gepost wat niet mocht, krijg ik dus een email met: The reason for this suspension is that you have violated our ToS by posting copyrighted images to AVSIM. Wel meteen een datum erbij dat het tijdelijk is en tot wanneer die ban dan van kracht is. Ik gok erop dat jij dat zo niet hebt gezien?

En tja, die mail, wel leuk enzo, maar ik zou er ook niet warm van worden. Zo zit de copyright wereld niet in elkaar, want dan hadden ze wel een demo beschikbaar gesteld. Daarbij kost een hobby gewoon geld, en ik vraag me daarbij ook af waarom er zo anders wordt gekeken naar software dan naar hardware wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
In mijn 'Ongewenst' mapje vond ik dit
You admitted in your post that your pirated a Just Flight aircraft. Pirating is not condoned under any circumstances. I'm wondering how many other products you have pirated. You have been banned permanently.
En als reactie op mijn eerste mail kreeg ik dit
You were banned permanently from AVSIM. You admitted to pirating a Just Flight product which is against the AVSIM Terms of Service. We do not condone pirating for any reason (your reason was to check out the software before purchasing). Since you do use pirated software to “just see if the product is worth purchasing”, you most likely are using pirated software that works well on your system. Pirating websites cost you and me more money when we purchase products and this is why AVSIM has a very strict policy on anyone using pirated software for any purpose.
Ik vind het een overtrokken reactie en het schetst voor mij wederom het beeld van de gemiddelde Amerikaan. Had op z'n minst een waarschuwing gegeven of een week ban ofzo :S

Nee "OMGOMGOMGOMG, protection this, protection that, bladibla!! OMG" is veel logischer/menselijker

EDIT:

Genoeg gezaniked. Screenshots! (uiteraard allemaal 100% legaal ;)) U ziet hier de FSX-default Maule Orion, de PMDG 737NGX, de Aerosoft Diamond Katana DA20-100, OpusFSX en NL2000

1) Ondergaande zon met de Maule Orion
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M53lI02Dj3chDJW7L6u9h06C/full.png

2)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jifbVcmHyzEjuNHksCG4inii/full.png

3)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t3mwxSoG1tLrntfK0Eng7KId/full.png

4) 737NG boven Groenlo. Groenlo was vroeger een vestingstad, te zien aan de stervormige gracht die om het centrum heen ligt. Een goeie 10km verderop zijn ooit de restanten van een kamp gevonden, van de tegenstander. De wallen die om deze vesting heen lagen zijn opnieuw opgebouwd een paar jaar geleden en het moet nu een toeristische trekpleister voorstellen. Er schijnen meer van die kampen te zijn geweest rondom Groenlo, maar daar is geloof ik nooit iets van gevonden. Meer over Groenlo hier.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9SORIoagZSOryUEfG6zrdeg1/full.png

5) 737NG op de grens Nederland/Duitsland
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jmaTSoBtCXa9zremVopl2OGD/full.png

6) En een oude die ik nog tegen kwam :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j5wvFGDooW7wkqME0r8odHwo/full.png

7) Oh, wat leuk, al m'n oude screenshots weer eens doorpluizen, kom ik dit plaatje tegen O+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VVQRK4X3W5GJXSBB44AhcfBR/full.png

Oh crap, 2.6GB aan FSX screenshots heb ik ondertussen al bij elkaar 8)7

Waarmee verkleinen jullie meerdere screenshots tegelijk? Ik gebruik voor foto's altijd Bordermaker, maar FSX poept er .BMP's uit en daar kan Bordermaker niks mee. Ik heb deze nu handmatig verkleind met Paint (:P) : Resize met 50% en dan Opslaan Als .png

[ Voor 63% gewijzigd door FastFred op 29-04-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

TranceSetter schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:22:
Daarbij kost een hobby gewoon geld, en ik vraag me daarbij ook af waarom er zo anders wordt gekeken naar software dan naar hardware wat dat betreft.
Voor mij omdat particulieren veel minder tot niet beschermd zijn bij het aanschaffen van software. Je kunt het vaak niet of met extreem veel moeite teruggeven. Dus dan moet je jezelf meer beschermen omdat je anders vet makkelijk opgelicht (als in, klote product dat geld niet waard is) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
FastFred schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:32:
Genoeg gezaniked. Screenshots! (uiteraard allemaal 100% legaal ;)) U ziet hier de FSX-default Maule Orion, de PMDG 737NGX, de Aerosoft Diamond Katana DA20-100, OpusFSX en NL2000
[...]
Oh crap, 2.6GB aan FSX screenshots heb ik ondertussen al bij elkaar 8)7

Waarmee verkleinen jullie meerdere screenshots tegelijk? Ik gebruik voor foto's altijd Bordermaker, maar FSX poept er .BMP's uit en daar kan Bordermaker niks mee. Ik heb deze nu handmatig verkleind met Paint (:P) : Resize met 50% en dan Opslaan Als .png
Nice, nice..
Misschien moet ik toch eens haast maken met het vervangen van mijn wiebelige oude HD, zodat ik wat ruimte en performance (èn betrouwbaarheid) heb voor NL2000.
Screenshots verkleinen gaat heerlijk in Irfanview: Klein, simpel, goede batchfunctionaliteit (druk 'B') en lekker vlot. Waar ik Windows GUI-screenshots in JPEG verafschuw, lijkt het me voor in-game juist wel geschikt, voor web kun je best met een quality van rond de 75% af. Maar niemand houdt je tegen om met tientallen instellingen te experimenteren natuurlijk. :)
Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste