Royer schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:42:
Ik heb een probleempje met FSX waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden.
Allereerst heb ik een behoorlijk snelle pc met een intel Core i7 4770, GTX780 lightning en 6GB Corsair Dominator DDR3 1600 geheugen.
De CPU draait op 4GHZ..
Ik gebruik twee beeldschermen. Eentje van 24 inch voor de add-ons en eentje van 26 inch voor FSX.
Wanneer ik FSX gebruik doe ik dat met add-ons zoals Flightsim Commander, Radar Contact, Electronic Flightbag, Active Sky Next, MyTraffic en vlieg met een PMDG 737NGX...
Wanneer ik alles heb ingesteld en met elkaar "gekoppeld" heb draait alles soepel en smooth.
Ook tijdens de start en in de lucht geen probleem.
Vrijwel al het geheugen is in gebruik maar alles draait vlot.
Totdat ik ga landen... Dan heb ik vooral tijdens het naderen van het vliegveld enorm last van stotteringen. Landen is bijna onmogelijk. Het lijkt wel of het geheugen volloopt.. Wanneer ik echter met een proggie geheugen vrijmaak heeft dat weinig effect. De CPU is echter nog niet half belast dus vraag me af wat de stotteringen veroorzaakt. Heeft iemand een idee?
Wat ik wel zie is dat ik in full screen ruim 20 FPS meer heb dan wanneer ik windowed vlieg maar aangezien FSX geweldig omgaat met meerdere displays kan ik niet full screen vliegen..
Aangezien FSX geweldig omgaat met meerdere displays kan ik niet full screen vliegen..
tja, je vraagt of iemand een idee heeft. Er zijn wel veel dingen die er mis kunnen zijn. Daarnaast breng jij zelf al in dat je wel een aantal add-ons in gebruik heb. Dit maakt het er niet makkelijker op om een pan klaar antwoord aan te leveren in deze vroege ochtend.
Ten eerste zou ik kijken of er iets simpels is te weerleggen als drivers van je componenten checken. Mocht je ook CTD's hebben, waar je niet over spreekt maar stel, dan zou ik de logboeken in windows checken.\
Aangezien je spreekt over stutters is het een idee om eens te kijken in je fsx.CFG file wat er staat bij onder andere LOD-RADIUS=x , standaard hoort daar 4.5 te staan volgens mij. Een hoger getal kan stotteringen geven.
Wat ik zeker zou doen is jouw eigen CFG file door onderstaand programma halen en kijken wat dit programma zou kunnen verbeteren mocht je het willen gebruiken. Zeer gebruik vriendelijk en gratis, ik heb hier ook goede ervaringen mee. Kijk hier maar eens
http://www.venetubo.com/fsx.html
Mocht dit niet helpen, wat zeer zeker mogelijk is......blijft fsX:P Dan zou aan de gang gaan met wat ze volgens mij noemen reverse engineering. Dus 1 voor 1 je addons onklaar maken door deze niet op te starten of te verwijderen, dan FSX save game laden waar het mis gaat. Niet opgelost paar stapjes terug... Als je dan op een gegeven moment aan bent gekomen op een FSX default dan lijkt het aan de hardware te liggen. Hoeft nog steeds niet...
Mocht dit niet helpen dan hoop ik dat een andere tweaker een oplossing heeft voor jou. Ik heb al vaak met dit soort problemen gezeten. Soms simpel op te lossen en soms was enkel een vers OS en verse install FSX nodig, en ja dat duurt dagen om dat tip top in orde te krijgen.
Edit:
wat gebruik je voor opslag?
Heb je je eigen pc al eens gestrest met prime95 om te kijken of deze stabiel is, zelfde voor je GPU?(onwaarschijnlijk maar toch)
Heb je FSX met SP2 geinstalleerd of acceleration?(belangrijk denk ik deze)
[
Voor 4% gewijzigd door
Oban606 op 15-01-2014 06:12
]