Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438207

Ik wil ook weer eens beginnen met FSX.
Vroeger heel veel gespeeld, maar speel het nu nooit meer.

Heeft iemand nog tips / weet software om fsx er grafisch beter er uit te laten zien?
Ik vindt vooral dat in de cockpit alles er heel vaag uitziet (letters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:39
Anoniem: 438207 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:40:

Heeft iemand nog tips / weet software om fsx er grafisch beter er uit te laten zien?
Global texture resolution op maximaal zetten, ik had het zelfde probleem in de 737NGX met wazige letters enz.

Afbeeldingslocatie: http://www.simforums.com/forums/uploads/20080520_111320_FSX_settings_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, heb er zelfs dan last van.
Ik heb een XFX HD6870, de frames zijn goed en heb de zelfde instellingen als jou maar toch heb ik elke keer die wazige letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:28
Anoniem: 438207 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:40:

Check je anti aliasinv daar kan het ook aanliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anti allising staat ook aan.

Dit is wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2irx155.png

Vooral met een straaljager is het nog erger. Ik heb Acceration, dus SP2 zit er bij.

De instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/35bw4ys.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 03-07 19:54
In de AIRCRAFT TAB, hoe staat het daar ingesteld?
global settings op ultrahigh? zoniet, probeer dat eens...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33fg48g.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2nk30jl.png
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/n5n192.png

Alles staat redelijk hoog als ik het zo zie?
Ik vraag me af wat er dan verkeerd is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 19:39
Staat in je fsx.cfg je wideviewaspect op true? Staat standaard op false namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die staat op false, moet deze op true staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

ligt eraan of je een widescreen hebt of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1920x1080, dus ja :P
Maar het maakt geen verschil in de letters of het op True of False staat.

Ik heb Rex kunnen krijgen via een vriend van mij, het scheelt veel :)
Nu nog de cockpit beter zien te krijgen en ik ben er klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 15:28
Anoniem: 438207 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:05:

Vergeet de eerste ost van dit topic niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563654

Hallo Tweakers,

Zijn AMD videokaarten compatible met FSX? Want ik las dat NVIDIA kaarten beter waren. Maar is hdat echt zo?

Ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Over het algemeen werken nVidia kaarten beter met FSX, vooral wat (veel) wolken betreft. Als iemand specifiek voor FSX een PC in elkaar gaat zetten, wordt altijd nVidia aanbevolen. Maar op zich werken ze natuurlijk verder wel: het is puur de performance die in bepaalde situaties minder kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke. Dus de wolken. Wat nog meer?

Ik ga deze kaart kopen: pricewatch: Gigabyte GV-R9270OC-2GD
Ik heb nu een GT 640...

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 563654 op 05-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405071

Anoniem: 438207 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:10:

Dit is wat ik bedoel:
[afbeelding]

Vooral met een straaljager is het nog erger. Ik heb Acceration, dus SP2 zit er bij.

De instellingen:
[afbeelding]
Wat voor grafische kaart heb je? Want bij Nvidia moet je in de inspector FSAA forceren. En bij Ati kan je ook beter forceren in de catalyst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als je toch wat geld overhebt, ga dan meteen voor P3D heb je een betere en nieuwere ervaring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een XFX HD6870, waar kan ik dat forceren dan? Ik kan het namelijk niet vinden op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Hmmm, volledig nieuwe pc in elkaar geknutseld.
Was benieuwd naar de nieuwe performance verbeteringen van Prepar3D maar nu kan ik Prepar3Dv2 niet meer activeren? error5013
Het schijnt dat je maar een beperkt aantal keer Prepar3D kan installeren en het lijkt gekoppeld te zijn met je hardware. :(
Mail is verstuurd naar Prepar3D voor een activatie reset |:(
Is/was dit bij jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BazerK schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:08:
Het schijnt dat je maar een beperkt aantal keer Prepar3D kan installeren en het lijkt gekoppeld te zijn met je hardware. :(
Mail is verstuurd naar Prepar3D voor een activatie reset |:(
Is/was dit bij jullie bekend?
Als je P3D opnieuw wilt installeren, op een nieuwe PC of op een andere PC of zelfs (na een OS herinstall of zo) op dezelfde PC, dan moet je altijd eerst P3D deinstalleren: tijdens de deinstallatie wordt er aan de server van LM doorgegeven dat de licentie weer beschikbaar is om op een andere computer te installeren. Als je dat niet doet, moet je inderdaad LM mailen. Duurt iets van een werkdag voordat ze de activatie weer beschikbaar maken.
Het betreft hier dus zozeer niet een beperkt aantal installaties alswel dat je P3D maar op 1 computer geinstalleerd kan hebben. Het heeft dus ook niet echt met koppeling aan je hardware te maken. Als je elke keer P3D deinstalleerd voor het opnieuw installeren, dan kan je dat 100 keer doen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Anoniem: 135195 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:09:
[...]

Als je P3D opnieuw wilt installeren, op een nieuwe PC of op een andere PC of zelfs (na een OS herinstall of zo) op dezelfde PC, dan moet je altijd eerst P3D deinstalleren: tijdens de deinstallatie wordt er aan de server van LM doorgegeven dat de licentie weer beschikbaar is om op een andere computer te installeren. Als je dat niet doet, moet je inderdaad LM mailen. Duurt iets van een werkdag voordat ze de activatie weer beschikbaar maken.
Het betreft hier dus zozeer niet een beperkt aantal installaties alswel dat je P3D maar op 1 computer geinstalleerd kan hebben. Het heeft dus ook niet echt met koppeling aan je hardware te maken. Als je elke keer P3D deinstalleerd voor het opnieuw installeren, dan kan je dat 100 keer doen zonder problemen.
Het was een totaal clean install van Windows8.1 EN Prepar3D. Windows op SSD#1 en Prepar3D op SSD#2, beide schone partities.
Ik heb Prepar3D niet ge-de-installeerd, directory gewoon gewist omdat door de installatie van de nieuwe OS toch alles wat met prepar3D te maken heeft verdwenen is.
Begrijp ik uit je reactie dat je dus beter een un-install kan doen om zodoende de licentie weer 'beschikbaar' te maken voor een volgende keer dat je hem wilt installeren?
Nou ja, ff wachten op de mail dan maar. Bedankt voor de insight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja dat probeert hij inderdaad te zeggen. Tijdens de installatie stuurt de uninstaller een bericht naar de server van LM dat je het product gedeinstalleerd hebt, waarmee het dus weer een vrije serial is om te gebruiken voor jou.
Als je het gewoon wist dan weet de server van LM niet beter dan dat jij het spel nog steeds geinstalleerd hebt op een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Ircghost schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:19:
Ja dat probeert hij inderdaad te zeggen. Tijdens de installatie stuurt de uninstaller een bericht naar de server van LM dat je het product gedeinstalleerd hebt, waarmee het dus weer een vrije serial is om te gebruiken voor jou.
Als je het gewoon wist dan weet de server van LM niet beter dan dat jij het spel nog steeds geinstalleerd hebt op een andere pc.
Bedankt, een weetje voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:59
Anoniem: 438207 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:05:

Je kan ook Radeon pro installeren en via dat prog FSX opstarten.
Heeft mij veel geholpen om beeld te verbeteren en ook wat meer fps te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga de Radeon R9 270 eerdaags kopen. Ik vindt NVIDIA te duur en het past niet echt in me kast. Moet ik nog op wat dingen letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aurootje, ik ga het proberen. Alleen een beetje een drukke week dus zal even duren tot ik weer kan :)

AntonB0S
Kan je voeding het aan?
Past het in je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Me voeding kan het aan. Het past ook in me kast. Maar ik ga voor de Club3D versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Ircghost schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:19:
Ter info en ter bevestiging aan alle P3D gebruikers, de mail van P3D...
<
We are sorry for any inconvenience. We have deactivated your original installation and we have reactivated your license. You should be able to activate like normal.
If you uninstall the v2 software, before making hardware changes or before installing it on a different computer, your license will be automatically deactivate and allow you to reactivate without contacting us.

>
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
Na mijn overstap naar Prepar 3DV2 en de aanschaf van snellere componenten wilde ik toch ook nog een keer kijken hoe X-Plane 10 nu loopt, met bijna alle settings op max. En ik moet zeggen: daar verbleekt Prepar 3D V2 toch weer volledig bij. De scenery en de HDR night-lighting zijn ongeëvenaard, er er is toch in de tussentijd heel wat mooie custom scenery, ook OSM, bijgekomen. Daarnaast nu ook World Traffic, wat een flinke stap in de richting van goede AI zet.
Meer mensen met die ervaring?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ja ik vind bij X-Plane 10 sowieso heerlijk hoe er ontzettend veel verkeer is en hoe voller de scenery etc is.. Alleen jammer dat het zo'n hels programma is om mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik vlieg voornamelijk met de PMDG 737 NGX, de nieuwe 777 en dan de vliegtuigen van RealAir. Ik ben ontiegelijk verwend met die vliegtuigen en vind het daardoor moeilijk om met X-Plane te vliegen. Zelfs de meeste geavanceerde vliegtuigen (J-Rollon oid) haalt het bij lange na niet bij de PMDG vliegtuigen :( Ik heb altijd al gevonden dat het X-Plane flight-model en performance het beste is, en de add-ons van FSX de beste zijn. Helaas valt dat niet te combineren. Op dit moment draai ik alle flight-sims.. P3Dv2 voor GA, FSX voor de 737 / 777 en X-Plane voor de performance en flight-model soms... Het begint wel een dure hobby te worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 438207 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:10:

Dit is wat ik bedoel:
[afbeelding]
Welke kist is dat nu waar je daar mee vliegt? E170/E190? Het is in ieder geval niet iets kleiners zoals een Legacy of een Lear.

* Stoney3K verzamelt vliegtuigen met een Honeywell Primus EFIS. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 18:48
@Blue2k: PMDG is bezig met vliegtuigen voor X-Plane - het is alleen onduidelijk wat en wanneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney3K schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Welke kist is dat nu waar je daar mee vliegt? E170/E190? Het is in ieder geval niet iets kleiners zoals een Legacy of een Lear.

* Stoney3K verzamelt vliegtuigen met een Honeywell Primus EFIS. :+
Ik dacht een boeing 737-800 die al standaard is fsx zit, maar dat weet ik niet heel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:37
Das in ieder geval niet de default 737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:29
X-Plane is Greenlit op Steam. Je kunt dus verwachten dat deze in de nabije toekomst valt te downloaden op Steam.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=201361798

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
LongBowNL schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:52:
X-Plane is Greenlit op Steam. Je kunt dus verwachten dat deze in de nabije toekomst valt te downloaden op Steam.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=201361798
Dat is niet helemaal zeker. (maar het zou wel moeten kunnen.)

Reactie van de makers.
http://steamcommunity.com...61798/648813728529344723/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rawn 10 dec 2013 om 12:53vm
Just got this email assuaging any fears!

Austin Meyer

6:47 PM (3 minutes ago)

to me
marty is with me, and we are evaluating steam for distro, yes
you can post this on the forum so nobody is wondering about validity
of course, even if we get the green light, there is no guarantee that we will move forwards, since we do not know if steam can handle a 70-gig download

austin
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 09-01-2014 15:11 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die ooit een FTX AU regio hebben gekocht bij de FSS: je kan nu de complete AU SP4 regio downloaden met een triple installeer voor FSX/P3D 1.2/P3D v2. Dus alle vier de regio's in één download, ook al heb je ooit maar een regio gekocht. Je moet 'm wel ff bestellen (en je krijgt nieuwe validation codes) maar het kost je geen cent!

Ik heb zelf nooit meer down under gevlogen sinds PNW uitkwam, maar nu ik in P3D v2 vlieg, heb ik deze kans maar aangegrepen om het continent compleet te krijgen én eindelijk in een FTX regio te kunnen vliegen in P3D v2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ik heb een probleempje met FSX waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden.
Allereerst heb ik een behoorlijk snelle pc met een intel Core i7 4770, GTX780 lightning en 6GB Corsair Dominator DDR3 1600 geheugen.
De CPU draait op 4GHZ..
Ik gebruik twee beeldschermen. Eentje van 24 inch voor de add-ons en eentje van 26 inch voor FSX.

Wanneer ik FSX gebruik doe ik dat met add-ons zoals Flightsim Commander, Radar Contact, Electronic Flightbag, Active Sky Next, MyTraffic en vlieg met een PMDG 737NGX...

Wanneer ik alles heb ingesteld en met elkaar "gekoppeld" heb draait alles soepel en smooth.
Ook tijdens de start en in de lucht geen probleem.
Vrijwel al het geheugen is in gebruik maar alles draait vlot.

Totdat ik ga landen... Dan heb ik vooral tijdens het naderen van het vliegveld enorm last van stotteringen. Landen is bijna onmogelijk. Het lijkt wel of het geheugen volloopt.. Wanneer ik echter met een proggie geheugen vrijmaak heeft dat weinig effect. De CPU is echter nog niet half belast dus vraag me af wat de stotteringen veroorzaakt. Heeft iemand een idee?

Wat ik wel zie is dat ik in full screen ruim 20 FPS meer heb dan wanneer ik windowed vlieg maar aangezien FSX geweldig omgaat met meerdere displays kan ik niet full screen vliegen..

[ Voor 9% gewijzigd door Royer op 14-01-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 23:53

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn FSX-partitie is gecrashed... Had hem 4 jaar geleden geïnstalleerd.

Hoe staat het ervoor met de FSim-wereld? Is het nog steeds FSX met extra layers eroverheen, en een PMDG-jet?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

en dat nog wel op je verjaardag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ircghost schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:20:
en dat nog wel op je verjaardag :P
Ik ben iedere dag jarig. O-)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Royer schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:42:
Ik heb een probleempje met FSX waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden.
Allereerst heb ik een behoorlijk snelle pc met een intel Core i7 4770, GTX780 lightning en 6GB Corsair Dominator DDR3 1600 geheugen.
De CPU draait op 4GHZ..
Ik gebruik twee beeldschermen. Eentje van 24 inch voor de add-ons en eentje van 26 inch voor FSX.

Wanneer ik FSX gebruik doe ik dat met add-ons zoals Flightsim Commander, Radar Contact, Electronic Flightbag, Active Sky Next, MyTraffic en vlieg met een PMDG 737NGX...

Wanneer ik alles heb ingesteld en met elkaar "gekoppeld" heb draait alles soepel en smooth.
Ook tijdens de start en in de lucht geen probleem.
Vrijwel al het geheugen is in gebruik maar alles draait vlot.

Totdat ik ga landen... Dan heb ik vooral tijdens het naderen van het vliegveld enorm last van stotteringen. Landen is bijna onmogelijk. Het lijkt wel of het geheugen volloopt.. Wanneer ik echter met een proggie geheugen vrijmaak heeft dat weinig effect. De CPU is echter nog niet half belast dus vraag me af wat de stotteringen veroorzaakt. Heeft iemand een idee?

Wat ik wel zie is dat ik in full screen ruim 20 FPS meer heb dan wanneer ik windowed vlieg maar aangezien FSX geweldig omgaat met meerdere displays kan ik niet full screen vliegen..
Aangezien FSX geweldig omgaat met meerdere displays kan ik niet full screen vliegen..
tja, je vraagt of iemand een idee heeft. Er zijn wel veel dingen die er mis kunnen zijn. Daarnaast breng jij zelf al in dat je wel een aantal add-ons in gebruik heb. Dit maakt het er niet makkelijker op om een pan klaar antwoord aan te leveren in deze vroege ochtend.

Ten eerste zou ik kijken of er iets simpels is te weerleggen als drivers van je componenten checken. Mocht je ook CTD's hebben, waar je niet over spreekt maar stel, dan zou ik de logboeken in windows checken.\
Aangezien je spreekt over stutters is het een idee om eens te kijken in je fsx.CFG file wat er staat bij onder andere LOD-RADIUS=x , standaard hoort daar 4.5 te staan volgens mij. Een hoger getal kan stotteringen geven.

Wat ik zeker zou doen is jouw eigen CFG file door onderstaand programma halen en kijken wat dit programma zou kunnen verbeteren mocht je het willen gebruiken. Zeer gebruik vriendelijk en gratis, ik heb hier ook goede ervaringen mee. Kijk hier maar eens http://www.venetubo.com/fsx.html

Mocht dit niet helpen, wat zeer zeker mogelijk is......blijft fsX:P Dan zou aan de gang gaan met wat ze volgens mij noemen reverse engineering. Dus 1 voor 1 je addons onklaar maken door deze niet op te starten of te verwijderen, dan FSX save game laden waar het mis gaat. Niet opgelost paar stapjes terug... Als je dan op een gegeven moment aan bent gekomen op een FSX default dan lijkt het aan de hardware te liggen. Hoeft nog steeds niet...
Mocht dit niet helpen dan hoop ik dat een andere tweaker een oplossing heeft voor jou. Ik heb al vaak met dit soort problemen gezeten. Soms simpel op te lossen en soms was enkel een vers OS en verse install FSX nodig, en ja dat duurt dagen om dat tip top in orde te krijgen.

Edit:
wat gebruik je voor opslag?
Heb je je eigen pc al eens gestrest met prime95 om te kijken of deze stabiel is, zelfde voor je GPU?(onwaarschijnlijk maar toch)
Heb je FSX met SP2 geinstalleerd of acceleration?(belangrijk denk ik deze)

[ Voor 4% gewijzigd door Oban606 op 15-01-2014 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 18:04
SalimRMAF schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:55:
Mijn FSX-partitie is gecrashed... Had hem 4 jaar geleden geïnstalleerd.

Hoe staat het ervoor met de FSim-wereld? Is het nog steeds FSX met extra layers eroverheen, en een PMDG-jet?
Als je nu toch overnieuw moet beginnen, zou ik gelijk kiezen voor Prepar3D V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dutchy88 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:13:
[...]

Als je nu toch overnieuw moet beginnen, zou ik gelijk kiezen voor Prepar3D V2.
Heb even gekeken, maar wat zijn je argumenten?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als P3D v2 gebruiker van het eerste uur zou ik je afraden om nu over te stappen naar P3D v2 vóórdat de eerste patch uit is. P3D v2 heeft nogal moeite met het geheugen management waardoor je veel sneller dan in FSX OOM's krijgt zodra je 1 of 2 addons gebruikt. Of je moet de settings medium tot laag hebben. Ik heb afgelopen week FTX AU SP4 geïnstalleerd en als ik autogen op Very dense zet en vlieg met de A2A C172 (en verder geen addons geïnstalleerd) dan krijg ik om de twee minuten een OOM. Met een default plane krijg ik om de 10 tot 20 minuten een OOM. Als ik autogen op Dense zet (wat ik persoonlijk erg laag vind) dan zijn er geen OOMs. Maar ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als ik bijvoorbeeld een weather engine ga gebruiken…

En btw als je met PMDG wilt vliegen: die mogen niet legaal gebruikt worden in P3D v2 en worden dus niet officieel ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 15-01-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Oban606 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 05:59:
[...]

Aangezien FSX geweldig omgaat met meerdere displays kan ik niet full screen vliegen..
tja, je vraagt of iemand een idee heeft. Er zijn wel veel dingen die er mis kunnen zijn. Daarnaast breng jij zelf al in dat je wel een aantal add-ons in gebruik heb. Dit maakt het er niet makkelijker op om een pan klaar antwoord aan te leveren in deze vroege ochtend.

Ten eerste zou ik kijken of er iets simpels is te weerleggen als drivers van je componenten checken. Mocht je ook CTD's hebben, waar je niet over spreekt maar stel, dan zou ik de logboeken in windows checken.\
Aangezien je spreekt over stutters is het een idee om eens te kijken in je fsx.CFG file wat er staat bij onder andere LOD-RADIUS=x , standaard hoort daar 4.5 te staan volgens mij. Een hoger getal kan stotteringen geven.

Wat ik zeker zou doen is jouw eigen CFG file door onderstaand programma halen en kijken wat dit programma zou kunnen verbeteren mocht je het willen gebruiken. Zeer gebruik vriendelijk en gratis, ik heb hier ook goede ervaringen mee. Kijk hier maar eens http://www.venetubo.com/fsx.html

Mocht dit niet helpen, wat zeer zeker mogelijk is......blijft fsX:P Dan zou aan de gang gaan met wat ze volgens mij noemen reverse engineering. Dus 1 voor 1 je addons onklaar maken door deze niet op te starten of te verwijderen, dan FSX save game laden waar het mis gaat. Niet opgelost paar stapjes terug... Als je dan op een gegeven moment aan bent gekomen op een FSX default dan lijkt het aan de hardware te liggen. Hoeft nog steeds niet...
Mocht dit niet helpen dan hoop ik dat een andere tweaker een oplossing heeft voor jou. Ik heb al vaak met dit soort problemen gezeten. Soms simpel op te lossen en soms was enkel een vers OS en verse install FSX nodig, en ja dat duurt dagen om dat tip top in orde te krijgen.

Edit:
wat gebruik je voor opslag?
Heb je je eigen pc al eens gestrest met prime95 om te kijken of deze stabiel is, zelfde voor je GPU?(onwaarschijnlijk maar toch)
Heb je FSX met SP2 geinstalleerd of acceleration?(belangrijk denk ik deze)
Bedankt voor deze zeer uitgebreide uitleg. _/-\o_

Mijn CFG file gaat standaard als eerste door http://www.venetubo.com/fsx.html heen.
Dat is echt een must dus daar ligt het niet aan.
FSX is inderdaad met acceleration en alle updates geinstalleerd.

Ik wil nog niet gaan zoeken in de add-ons aangezien in zelf denk aan een hardware issue.
Aangezien ik "slechts" 6 GB geheugen heb ga ik dit eerst eens uitbreiden naar 16 GB.
Maar ook het windowed draaien is een domper op de FPS merk ik.
Ik zal dat ook eens verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 18:04
SalimRMAF schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Heb even gekeken, maar wat zijn je argumenten?
Voornamelijk dat de textures veel scherper zijn dan in FSX. In FSX is het allemaal veel meer blurry. En het loopt vele malen vloeiender. In tegenstelling tot J van E ben ik zelf i.s.m. verschillende Addons en high settings nog geen enkele OOM tegengekomen. Waar ik er met FSX toch regelmatig last van had. Daarnaast wordt P3D V2 elke dag verder doorontwikkeld. FSX staat stil en is langzaam aan oud aan het worden. Oké, P3D heeft zeker nog een aantal updates nodig (eind van de maand volgt de eerste) maar het heeft nu al enorm veel potentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 15-01-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Mijn huidige tactiek is om alleen add-ons te kopen die P3D compatible zijn. Ik gebruik dus nog gewoon FSX (vanwege PMDG vooral) maar zorg dat al mijn aankopen in de toekomst ook met P3D werken. Heb net ActiveSky Next aangeschaft bijvoorbeeld, en m'n REX OD+ ge-upgrade naar P3D ondersteuning voor $5 ofzo.

ActiveSky Next is een aanrader btw. Ik gebruikte OpusFSX en AS Next is een hele vooruitgang. Voornamelijk hoe accuraat het weer is (het blijft me verbazen), de effects en het allerbelangrijkste... het feit dat ik geen gigantische windshifts krijg in CRZ. Dat begon me zo te vervelen met Opus dat ik meer met de default FSX weather vloog dan met Opus... Heb uren gekloot met settings en met AS Next werkt het gewoon prima met de defaults _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Royer schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:27:
[...]

Bedankt voor deze zeer uitgebreide uitleg. _/-\o_

Mijn CFG file gaat standaard als eerste door http://www.venetubo.com/fsx.html heen.

Ik wil nog niet gaan zoeken in de add-ons aangezien in zelf denk aan een hardware issue.
Aangezien ik "slechts" 6 GB geheugen heb ga ik dit eerst eens uitbreiden naar 16 GB.
Maar ook het windowed draaien is een domper op de FPS merk ik.
Ik zal dat ook eens verder uitzoeken.
Ja ik heb er zelf ook 16 gig inzitten. Ik zal er wat reepjes uithalen en kijken wat er dan gebeurd, met 4 gig en fsx. Dit laat ik je nog weten.

iets anders...Wat ik een rete fijne upgrade vond was een SSD. Zo fijn dat ik een dedicated OS met enkel FSX daarop heb staan. Al mn andere bezigheden doe ik op een 2tb schijf, inclusief ook daar een (klooi maar aan)fsx versie.
Boeit mij niet wat andere vinden dat het wel mee zou vallen, bij mij werkt het super goed, crispy en nul vertraging. En dan heb ik het niet over laadtijden want dat maakt mij niet uit, ingame bedoel ik...
Maar goed, kom later nog terug met dat 4 gig vergelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue2k schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:28:
n m'n REX OD+ ge-upgrade naar P3D ondersteuning voor $5 ofzo.
Bedenk wel dat dat geen P3D v2 ondersteuning is: daarvoor heb je REX 4 nodig. Diverse REX 3 textures and water animations kunnen (performance) problemen geven in P3D v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:16
Royer schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:27:
[...]

--knip

--knip--
Je kunt ook de fsx.cfg tweaks handmatig uitvoeren zoals hier beschreven. Dan weet je beter wat je doet en vooral waarom.
Elk systeem werkt weer anders en gaat verschillend met de tweaks om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spitfire123 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:24:
[...]

Je kunt ook de fsx.cfg tweaks handmatig uitvoeren zoals hier beschreven. Dan weet je beter wat je doet en vooral waarom.
Elk systeem werkt weer anders en gaat verschillend met de tweaks om.
Dat zou ik ook aanraden. Die automatische tuner gooit veel te veel rommel in je cfg die met een beetje pech juist problemen kunnen veroorzaken.

Wat betreft het upgraden van 6 GB naar 16 GB: FSX zal alsnog nooit meer dan 4 GB gebruiken dus heel veel nut zal het niet hebben. Natuurlijk zullen programma''s die je op de achtergrond draait wat meer ruimte krijgen als je meer RAM installeert, maar ik zou geen verschil verwachten in FSX zelf. De max van FSX is 4GB, ook al stop je 100 GB RAM in je PC.

Het dalen van de fps bij het landen kan ook komen door het simpele feit dat je op grote vliegvelden landt met veel AI en wellicht ook veel jetways: dat vreet fps. Kijk eens wat er gebeurt als je de AI compleet uit zet.

Daarnaast is het een feit dat het geheugen, dus de beschikbare 4 GB, tijdens een vlucht steeds voller zal lopen en dat kán van invloed zijn op de prestaties aan het einde van de vlucht.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 16-01-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
This thread is worthless without pics!

Al dat geneuzel over tweaks en configs begint te vervelen...

Ik wil binnenkort weer wat meer gaan vliegen, weet iemand nog leuke route's voor de 737NGX? Ik wil hooguit een cruise van een uurtje.

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 16-01-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:36
Zurich, CH (LSZH) -> Luqa, Malta (LMML). Iets langer dan een uurtje, maar leuk. Zeker als je daarna ook een terugvlucht doet. Dan heb je én heuvelachtig gebied bij Zurich waar je moet opstijgen/landen. Dan krijg je de Alpen, en vlieg je zo over Italië/Rome, Sicilië naar Malta toe. Afhankelijk van de windrichting zet je de landing boven land of boven zee in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Goed idee, ga ik ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Oban606 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 05:32:
[...]

Ja ik heb er zelf ook 16 gig inzitten. Ik zal er wat reepjes uithalen en kijken wat er dan gebeurd, met 4 gig en fsx. Dit laat ik je nog weten.

iets anders...Wat ik een rete fijne upgrade vond was een SSD. Zo fijn dat ik een dedicated OS met enkel FSX daarop heb staan. Al mn andere bezigheden doe ik op een 2tb schijf, inclusief ook daar een (klooi maar aan)fsx versie.
Boeit mij niet wat andere vinden dat het wel mee zou vallen, bij mij werkt het super goed, crispy en nul vertraging. En dan heb ik het niet over laadtijden want dat maakt mij niet uit, ingame bedoel ik...
Maar goed, kom later nog terug met dat 4 gig vergelijk...
Thanx voor de SSD tip. Ik heb FSX ook op een SSD gehad maar door de destijds hoge SSD prijzen weer op een gewone HD gezet. Het was kiezen, of FSX, of windows op een SSD...
Wel een snelle HD voor FSX dus dat kan het probleem niet zijn..

En ik wacht je onderzoek af :*)

Ik heb inmiddels wel 16GB memory besteld :+
Ik weet wat J van E heeft gezegd over die loze GB's maar al die add-ons vreten ook geheugen.
Als alles draait is mijn 6GB volledig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
@royer, ik heb bij mij verschillende testen gedaan met 4 gig, dit ging prima. Wat J v E zegt dat is waar, die was ik vergeten. Wellicht dat je geheugen uitbreiding toch gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:34
TranceSetter schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:26:
Zurich, CH (LSZH) -> Luqa, Malta (LMML). Iets langer dan een uurtje, maar leuk. Zeker als je daarna ook een terugvlucht doet. Dan heb je én heuvelachtig gebied bij Zurich waar je moet opstijgen/landen. Dan krijg je de Alpen, en vlieg je zo over Italië/Rome, Sicilië naar Malta toe. Afhankelijk van de windrichting zet je de landing boven land of boven zee in.
Fantastisch idee, heb mezelf laatst gerebased naar Zürich na de aanschaf van FSDT's Zurich. :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh heerlijk. Vorige week m'n nieuwe geheugen binnen gekregen (oude gaf BSOD's, kon geen vlucht afmaken zonder een crash). Nu voor het eerst in lange tijd weer een vlucht gemaakt met de NGX. Mijn favoriete route van EHAM naar ENGM gepakt (omdat ik die al talloze keren gevlogen heb en mijn skills nogal roestig waren). In de schemer vanaf Schiphol vertrokken, een goeie 10 minuten in de rij voor 18L staan wachten. Een rustige cruise gehad op 37.000ft, ondertussen een boek gelezen :+ Afgesloten met een perfecte autoland op ENGM's 1L, in slecht weer (donker, ceiling at 1400ft, sneeuw).

Heerlijk :D Als ik binnenkort eens tijd heb ga ik LSZH > LMML eens proberen. Hoelang ben je daarmee bezig alles meegerekend (starten van FSX, NGX vanuit cold & dark, daadwerkelijke vliegen etc.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dat is geen slecht weer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het zicht was anders goed beroerd tot zo'n beetje 1200ft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57
1400ft ceiling is prima VFR weer in mijn C172 :)

[ Voor 94% gewijzigd door pirke op 27-01-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het ligt ook aan de ervaring natuurlijk, met VFR blijf je vaak wat laag en onder de cloubase dus heb je er eigenlijk geen last van. Maar als je binnenkomt van FL370 dan zie je geen ster van de grond tot 1400FT AGL en dat is toch een ander ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat wat hij zegt! :p

Ik kwam inderdaad van FL370, het was pikkedonker, OpusFSX zorgde voor een volledig dicht wolkendek en het sneeuwde. Heb er wat screenshots van gemaakt, maar als ik screenshots maak in FSX in het donker dan komen die altijd veel donkerder uit dan hoe ik ze zie... Dus in de screenshots zie je alleen de lichten van de runway en een stukje cockpit van de NGX, niet de wolken, de sneeuw en hoe slecht het zicht was...

[ Voor 91% gewijzigd door FastFred op 27-01-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Oban606 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:46:
@royer, ik heb bij mij verschillende testen gedaan met 4 gig, dit ging prima. Wat J v E zegt dat is waar, die was ik vergeten. Wellicht dat je geheugen uitbreiding toch gaat helpen.
Inmiddels draait alles weer perfect. Oorzaak lag bij het feit dat ik FSX in een frame draaide.
Dit was nodig omdat mijn tweede monitor een probleem gaf in FSX.

Ik heb dit alles opgelost door mijn tweede PC via WideFS te connecten en heb nu alle add-on software zoals PFPX en Radar Contact op een aparte PC draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door Royer op 27-01-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:51:
Dat wat hij zegt! :p

Ik kwam inderdaad van FL370, het was pikkedonker, OpusFSX zorgde voor een volledig dicht wolkendek en het sneeuwde. Heb er wat screenshots van gemaakt, maar als ik screenshots maak in FSX in het donker dan komen die altijd veel donkerder uit dan hoe ik ze zie... Dus in de screenshots zie je alleen de lichten van de runway en een stukje cockpit van de NGX, niet de wolken, de sneeuw en hoe slecht het zicht was...
Maakt toch geen donder uit dat er buiten niets te zien is, je hebt al die mooie displays binnen ;). Slecht weer praat ik pas over bij RVR's die onder de 750m duiken, vertical visibility 200ft en dergelijke. En dat is ook nog goed te doen, hehe ;).

Vanochtend 3000m visibility, vertical visibility 600ft en een minima van 430ft (non-precision approach)... Dat is kinderspel.

/*macho mode weer uit*/ Kon het even niet laten.

Maar even serieus, 1400ft ceiling is niets bijzonders, IFR of VFR :). In IFR betekend het dat je doorgaans 1200ft de tijd hebt om de baan te vinden (die min of meer recht voor je zou moeten liggen op dat punt). In VFR knal je er gewoon lekker onderdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

het is ook niet moeilijk, maar wel leuk om mee te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wél erg leuk is hele dichte mist voor de laatste x-honderd feet. Dan zie je dus werkelijk niets, en moet je echt op je instrumenten vertrouwen. En ja, het is dan toch best zweten als je op 50ft nog steeds geen lampjes ziet. Ook al zeggen al je instrumenten dat je goed bezig bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57
Ik vlieg in het echte leven op een Cessna 172, en een ceiling van 1400 ft is prima als je toch al van plan bent om op 1000ft te blijven hangen. Liever wat blauw ertussendoor natuurlijk, maar 1400ft is geen showstopper. Donker overigens wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik heb het 12 dagen voor me uitgegooid maar ik zit nu dan eindelijk te cruisen tussen Zurich en Malta *O*

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Und ist es was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En hoelang heb je d'r nu totaal over gedaan (het echte totaal, dus niet alleen de tijd in de lucht)? En met welk vliegtuig?

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 29-01-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Is Avsim nu helemaal overleden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:00
Werkt prima hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enchion schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:35:
Is Avsim nu helemaal overleden ???
Eergisteren is de server eruit gevlogen en ze kregen 'm niet meer aan de praat. Het laatste dat ik er van hoorde, was dat ze op de technische dienst zaten te wachten. En dat is nu al meer dan een dag geleden...
Weet je dat wel zeker,,,?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3679/12204712104_8c471ef0ee_o.jpg

EDIT
AVSIM is weer online! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 29-01-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ja, prachtig stukkie vliegen. Heb het in zware onweer en storm gevlogen voor de lol.
FastFred schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:59:
En hoelang heb je d'r nu totaal over gedaan (het echte totaal, dus niet alleen de tijd in de lucht)? En met welk vliegtuig?
2,5 uur van laden sim tot landing met een A320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Start je Cld&Drk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Altijd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok, dat is best een redelijke tijd dan inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Het is best een redelijk stukje vliegen, zo'n 2 uur. Ik had 18 knopen meewind dus ik was er wat vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Royer schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Inmiddels draait alles weer perfect. Oorzaak lag bij het feit dat ik FSX in een frame draaide.
Dit was nodig omdat mijn tweede monitor een probleem gaf in FSX.

Ik heb dit alles opgelost door mijn tweede PC via WideFS te connecten en heb nu alle add-on software zoals PFPX en Radar Contact op een aparte PC draaien.
Oh nou fijn toch! Niks zo vreselijk als FSX niet meer 100% soepel loopt.... Nou ja er zijn ergere dingen maar toch,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
BeefHazard schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:52:
Het is best een redelijk stukje vliegen, zo'n 2 uur. Ik had 18 knopen meewind dus ik was er wat vlotter.
Ik heb FS-Commander de route laten berekenen en die kwam uit op 1 uur, 45 minuten of iets dergelijks.

Is er overigens ILS op Malta? Ik kan de NGX namelijk niet manual landen, niet fatsoenlijk in ieder geval.... Toetsenbord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Er is zeker ILS op Malta, Gebruik dan wel Runway 13 (over het Eiland Gozo) of Runway 31 (Over zee). Runway 23 en 05 worden op Malta niet gebruikt voor opstijgen en landen van standaard vliegverkeer.

1u45 is inderdaad een logische tijd, maar het ligt wel een beetje aan de aanvliegroute op Malta. Als je op runway 13 land is het eigenlijk zowat rechtdoor vliegen vanaf het noorden. Bij runway 31 zak je redelijk snel qua hoogte en vlieg je een redelijk stuk wat langzamer langs de noordkust van Malta, voordat je 2 bochten naar rechts maakt voor final approach. Dat kan je zo een kwartier schelen. En daarbij komt natuurlijk nog je vliegtuig instellen/opstarten/taxiën en taxiën/shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Aha dus wel, FS-Commander kende namelijk geen STARS voor Malta, terwijl ik wel die aanvlieg 'pijlen' zag staan voor inderdaad rwy 13 en 31, wat meestal aanduid dat er wel ILS is.

Ik moet echt eens een joystickje gaan kopen.... :X

Ik doe met de NGX ook altijd alles vanaf Cold&Dark maar volg geen checklists, heb mijn eigen workflow die me wel bevalt. Ik kan vanaf Cold&Dark binnen een 15 á 20 minuten beginnen met taxiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:46:
Aha dus wel, FS-Commander kende namelijk geen STARS voor Malta, terwijl ik wel die aanvlieg 'pijlen' zag staan voor inderdaad rwy 13 en 31, wat meestal aanduid dat er wel ILS is.
Op zich hebben STARs niets te maken met ILS. De aanwezigheid van een STAR betekent niet per definitie dat er een ILS is en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:23
Wat 777 screens:

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/6lgj9qyw3/2014_1_29_16_45_58_145.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/5s3xh4sv7/2014_1_29_16_46_7_791.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/o6egl455v/2014_1_29_16_53_49_486.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/qesn2gc9v/2014_1_29_16_54_5_695.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/n6o5peq03/2014_1_29_16_55_15_311.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice :) Beetje jammer van Fraps alleen haha.

Ik ben vandaag weer begonnen met schone install op w8, het zal mij benieuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:23
Ircghost schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:43:
Nice :) Beetje jammer van Fraps alleen haha.

Ik ben vandaag weer begonnen met schone install op w8, het zal mij benieuwen :P
Ja normaal neem ik ze ook met fraps waardoor dat wegvalt, maar hij had er geen zin in dus had ik de fsx capture gebruikt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zou graag voor de TS RadeonPro willen aanraden, erg handig programma on van alles in te stellen (waaronder een makkelijke FPS limiter die goed werkt)

--
Wow, mijn installatie loopt soepel en lekker! :) Nu nog even overwegen om dx10 te gaan gebruiken.. Maar toen ik dat aanzette waren oppeens al mijn textures extreem blurry. Dus het lijkt alsof het ergens fout gaan in de settings met AA/AF dus daar moet ik op zijn tijd maar eens achteraan. Nu eerst genieten van vliegen :).

[ Voor 52% gewijzigd door Ircghost op 30-01-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 02-07 19:39
Bij mij werkt AA ook voor geen meter in dx10 modus. Weet niet of dat ligt aan de AMD kaart of de software, RadeonPro, maar strak krijg ik et niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Oh en 1 grote tip, zet RadeonPro op "disable API monitoring for programs not listed in my profiles list" Anders krijg je problemen met andere games maar ook addons in FSX zoals FS Dreamteam.

Had daarover even contact opgenomen met de support van FSDT, kreeg elke keer binnen 5 minuten een response. Echt netjes.
--
Net leuk vluchtje gehad van LSGG naar LSGL

Night Flight over LSGL

[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 31-01-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ik was wel benieuwd naar dat RadeonPro. Nu heb ik dat geïnstalleerd e met default settings geprobeerd. Stutters, en die had ik al heel lang niet meer dus instellingen weer doorgelopen van RadeonPro. Catalyst alles op default maar nog steeds stutters. Ook de frame rate op 30fps gezet maar ingame gaat deze daar gewoon overheen.

Moet catalyst wellicht verwijderd worden om Radeon Pro te gebruiken? Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd door want tot nu toe zijn alle manieren die ik heb geprobeerd een grote ellende.

Ik gebruik de catalyst 13.4 driver omdat deze geen problemen geeft met fsx. Ik heb een 6850 kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Launch je FSX dmv van radeonpro? En heb je de instellingen gevolgd die staan in de guide (op de TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ircghost schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:46:
Launch je FSX dmv van radeonpro? En heb je de instellingen gevolgd die staan in de guide (op de TS)
Ik lees er denk ik nog steeds overheen, welke link of guido van de TS bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:59
Ik lees er denk ik nog steeds overheen, welke link of guido van de TS bedoel je precies?
Kijk deze eens op Youtube.
Leer je een hoop van in het opzetten van profiel en instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

http://forum.avsim.net/fi...x-hardware-software-guide

Staat bijna boven aan in de TS onder de titel; DE settings guide voor FSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Thx guys, het is gelukt. Fine tunen moet nog gebeuren maar het lijkt allemaal meer smooth te lopen. Wat ik zo vreemd vind is dat als ik een van de 'spot' vieuw kies ik toch stutters blijf houden. Met CCC heb ik dat weer niet. Met Radeonpro heb ik dat wel maar cockpit view is spot on en stutterloos...

Tweede ding, dat sweetfx... hebben jullie dat werkend gekregen? Ik heb het gedownload, in de FSX map gezet, radeonpro verwezen en geactiveerd. Daarna wat effecten toegewezen. ALT-Q ingesteld om te switchen maar ik zie geen verschil ingame en ALT-Q lijkt ook niets te doen. Ik ga er van uit dat het een soort EnB effect is? EnB vond ik geweldig, toch ook veel problemen mee gehad(logboek CTD) dus SweetFx wil ik zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Als je Sweetfx vanuit Radeonpro wil laten werken moet je het niet in de gamefolder zetten maar in een willekeurige andere folder. (bv subfolder van Radeonpro en daar naar verwijzen)

Nu wordt sweetfx geladen door het spel zelf en is de switch-key waarschijnlijk je "scrollock" key, druk daar maar eens op. (staat in de "SweetFX_settings.txt")
Als dit werkt kan je de instellingen veranderen door de "SweetFX_settings.txt" in de FSX folder aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het viel mij laatst al tijdens het vliegen op dat de QNH elke keer vrij laag was in Nederland, maar er is nu ook een artikel over op nu.nl http://www.nu.nl/binnenla...htdruk-zeer-zeldzaam.html

De laagste die ik nu kan vinden in nederland is METAR EHAK:
ZCZC
SA071555 EHAK A12-CPP NLD 48 m.
METAR EHAK 071555Z AUTO 27023KT 9999 FEW021/// SCT027/// 07/04 Q0985=

Bizar laag, normaal meer rond de Q1010..
Pagina: 1 ... 44 ... 100 Laatste