Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:51:
FSX of P3D? Gezien de lack aan schaduwen neem ik aan de eerste..
De T7 werkt niet in P3D dus dit had je moeten weten... 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik dacht dat je die ook gewoon kon installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:04:
Ik dacht dat je die ook gewoon kon installeren :P
Nee, de andere PMDG's wel, maar de T7 is bewust geblokt in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ah okie, mijn fout dan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:08
Zijn er hier nog meer mensen behalve Ircghost en mijzelf die DCS:A10c vliegen? lijkt me leuk om een keer online te vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sgtpoen vliegt het ook heel veel en Buzz maar die is er niet zovaak meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Ik vlieg alle dcs modules :). Op het moment ben ik wat meer met fsx bezig omdat de 1.2.6 build van DCS nogal instabiel is. Heeft iemand mijn issue met fsx herkend? Anders ga ik maar een reinstall doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb dat ook eens gehad.. heb je al geprobeerd je videokaart profiel leeg te gooien en kijken of het dan weg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
SgtPoen schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:02:
Help! Ik heb wat zitten rotzooien met de Dx10 Scenery Fix en nu zie ik constant dit in mijn Sim:
https://www.dropbox.com/s...3-12-15%2015-59-54-38.png

Betekent dit het einde van mijn huidige install, opnieuw beginnen?
Even je Shader10 mapje leegmaken zou de oplossing kunnen zijn ;)
Uitleg: http://fsxtimes.wordpress...11/clean-up-shader-cache/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Iemand toevallig meer informatie over FTX Global OpenLC? Vooral wanneer we deze kunnen verwachten, en of ze zo handig zijn om ook Nederland mee te nemen. Ik ben wel benieuwd namelijk, en zit op dit moment te twijfelen of ik nog wat FTX regions zou moeten kopen. Nu is er namelijk flinke korting, al zou ik dan toch goed moeten kijken welke regions ik zou kopen. Ik vlieg namelijk alleen airliners, dus hoog in de lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:58:
Iemand toevallig meer informatie over FTX Global OpenLC? Vooral wanneer we deze kunnen verwachten, en of ze zo handig zijn om ook Nederland mee te nemen. Ik ben wel benieuwd namelijk, en zit op dit moment te twijfelen of ik nog wat FTX regions zou moeten kopen. Nu is er namelijk flinke korting, al zou ik dan toch goed moeten kijken welke regions ik zou kopen. Ik vlieg namelijk alleen airliners, dus hoog in de lucht :)
OpenLC komt ergens in januari 2014 uit. De eerste versie zal Europe zijn dus daar zit Nederland dus ook in. FTX Vector komt trouwens (zo zeggen ze) voor Kerst nog uit. FTX regionen zijn veel gedetailleerder dan FTX Global met OpenLC en Vector maar als je alleen maar hoog vliegt, zou ik eerder gaan voor die laatste combinatie: de regio's zijn vooral interessant voor low and slow. FTXG en vector beslaan de hele aardbol en OpenLC hele grote regio's: de FTX regio's lijken alleen maar kleiner te worden: Engeland, Wales, Schotland, Noord-Ierland en Ierland zijn allemaal aparte regio's: je betaalt je dus scheel als je dat allemaal wilt hebben en zodra je met je T7 over de Noordzee vliegt, ziet alles we weer afgrijselijk uit en heb je alsnog FTXG (plus wellicht OpenLC en Vector) nodig.

Ik heb ook al even zitten kijken naar wat regio's maar ze zijn niet compatible met P3D 2.0 en dat kan nog wel even duren ook… Bovendien zijn de meesten niet zo tevreden over de Europese regio's en daar vlieg ik toch het liefst de laatste tijd. Ik denk dat ik mijn geld gewoon maar even op zak hou. I.v.m. de compatibiliteitsproblemen twijfel ik ook sterk aan OpenLC en Vector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Bedankt voor het snelle antwoord. Lijkt erop dat het voor mij inderdaad het handigste is om een combinatie van Global, OpenLC en Vector te gebruiken. Wat betreft P3D compatibility zegt Orbx zelf over Vector:
Q: Will Vector and Iceland Demo work in P3D 1.x and 2.0?
A: Yes they will work in 1.x and we are 95% sure they will work in V2.0 although that is yet to be tested and confirmed since we don't have the P3D 2.0 beta code yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hm, Orbx en P3D 2.0… Op dit moment is FTX Global zogenaamd compatible maar dat valt nogal tegen. Er zijn diverse bugs en het is even afwachten wat Orbx oplost en wat LM oplost. Het valt ze ook nogal tegen om alle oude addons compatible te maken want een en ander is toch wel beduidend anders dan ze verwacht hadden. De nieuwste regio, EU Ireland, is het eerste nieuwe product dat 2.0 compatible zou zijn, maar ik lees al diverse berichten over problemen dus… het is allemaal even afwachten. Ik heb sterk het idee dat ze dachten klaar te zijn met het juiste (afwijkende) path naar de P3D folder in de installeer te zetten, maar nu blijkt dat heel veel dll's en ook de orbxlibs echt compleet aangepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Mac kopen, gedeeltelijk voor FSX (dit wil ik na een jaar weer gaan oppakken) Kunnen jullie mij helpen welke configuratie ik zou moeten kiezen om FSX te kunnen spelen op de hoogste settings met PMDG, FTX Global, REX etc.? (en dus niet zeggen dat een Windows PC beter is omdat ik die niet wil).

Specificaties iMac 27 inch
3,4-GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost to 3,8 GHz
8 GB memory (2x 4 GB)
256 GB PCI-E flash storage
NVIDIA GeForce GTX 775M 2 GB

2013 Mac Pro:
3,7 GHz Intel Xeon processor
12 GB 1866 MhZ RAM
2 AMD Firepro D300 2 GB each (who are actually AMD W700's)
256 GB PCi-E flash storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Dutchy88 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:24:
[...]

Even je Shader10 mapje leegmaken zou de oplossing kunnen zijn ;)
Uitleg: http://fsxtimes.wordpress...11/clean-up-shader-cache/
Ircghost schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:36:
Ik heb dat ook eens gehad.. heb je al geprobeerd je videokaart profiel leeg te gooien en kijken of het dan weg gaat?
Allebei geprobeerd maar geen resultaat. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:02:
Kunnen jullie mij helpen welke configuratie ik zou moeten kiezen om FSX te kunnen spelen op de hoogste settings met PMDG, FTX Global, REX etc.?
Poeh, dat is erg lastig te zeggen. Ik zou zelf neigen naar de Mac Pro, maar ik heb daar geen onderbouwing voor. Wel is het zo dat FSX zwaar op de processor leunt, waar bij P3D v2 er meer door de grafische processor wordt gedaan. Ik speel het zelf op een iMac uit 2011, met een 2,7 GHz i5, en daar kan ik niet alles opengooien, maar wel voor mij voldoende eruit halen.

Beide systemen die je opnoemt zijn een stuk beter, maar wat je voordeel ermee is is lastig te zeggen. Is er niemand op Avsim die hier meer onderzoek naar heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:02:
Ik wil een Mac kopen, gedeeltelijk voor FSX (dit wil ik na een jaar weer gaan oppakken) Kunnen jullie mij helpen welke configuratie ik zou moeten kiezen om FSX te kunnen spelen op de hoogste settings met PMDG, FTX Global, REX etc.? (en dus niet zeggen dat een Windows PC beter is omdat ik die niet wil).

...
Ik zou de verwachtingen een beetje bijstellen. Zelfs met mijn huidige systeem is het onmogelijk om FSX met de 'hoogste' settings te draaien. Beide systemen zullen het best doen op ongeveer 30 fps met de 737 / 777 en de meeste settings op een hogere setting imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Let the reinstall begin! Was eigenlijk ook wel is tijd, zat een hoop troep in mijn install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Succes en spreek je over een maand wel haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
ach nee, vanavond zit ik alweer in de 777 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hier vanavond ook weer. Moet dat ding toch nog eens een keer 'thuis' krijgen vanuit Hawaii :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Even serieus, heb alles opnieuw geïnstalleerd. FSX+Acceleration. Daarvoor heel de FSX map weggehaald, Eerste wat ik zie nadat ik FSUIPC installeer is hetzeflde probleem :(

- Gevonden: Als ik ansiotropic filtering op none zet krijg ik dit texture probleem.

Trouwens nog een leuk filmpje van het Klokhuis:
http://www.hetklokhuis.nl...501/Hulpgoederentransport

[ Voor 39% gewijzigd door SgtPoen op 17-12-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
En we vliegen weer :*).

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/ei1w99c3n/fsx_2013_12_17_16_34_34_38.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Je landing altitude! :D Maar mooi shotje zo :D Gebruik je REX en zo ja, kan ik dan vragen wat je settings zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Dit was de default flight locatie, was alleen snel even in de 777 gestapt voor een screenshot :). Ik gebruik REX samen met Shade.

Rex settings:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/o6ui3qpvn/Untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Cool, welke sky textures heb je voor sunrise/sunset? Ik vind het er wel erg mooi uitzien daarbuiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Helemaal vergeten dat je dat ook kon invullen, alstu:

Sunrise: Icy Coast
Sunset: REX Natural Dusk

- Gelijk een screenshot bui:

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/xczlrgdhr/2013_12_17_16_34_54_931.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/6gfmj4uof/2013_12_17_19_24_10_629.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/dkxfs61xr/2013_12_17_19_25_32_901.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door SgtPoen op 17-12-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik moet zeggen ik ben onder indruk van AS Next. Mist en wolken zijn echt goed gebouwd. Als je door de wolken heen vlieg zie je stukken van je vleugel verdwijnen in de wolken :) Frame rates zijn ook redelijk. Ik heb dus geupgrade van AS2012, voor de 27 euro kon ik het niet laten ik ga toch niet de PMDG 773 kopen heb genoeg aan de 772LR.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
SgtPoen schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:38:
Helemaal vergeten dat je dat ook kon invullen, alstu:

Sunrise: Icy Coast
Sunset: REX Natural Dusk
Bedankt! Ik heb nu ook dezelfde cumulus wolken ingesteld en het ziet er nog een stukje realistischer uit. Gewoon echt een vol wolkendek krijg ik nu. Kleuren zien er ook goed uit, maar ik kan op dit moment niet bij mijn screenshots komen, dus die volgen later vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Badtothebone schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:28:
Ik moet zeggen ik ben onder indruk van AS Next. Mist en wolken zijn echt goed gebouwd. Als je door de wolken heen vlieg zie je stukken van je vleugel verdwijnen in de wolken :) Frame rates zijn ook redelijk. Ik heb dus geupgrade van AS2012, voor de 27 euro kon ik het niet laten ik ga toch niet de PMDG 773 kopen heb genoeg aan de 772LR.
Ik meen dat REX 4 er aan komt, met ongeveer dezelfde mogelijkheden. Alleen heb je dan ook je textures erbij. Screenshots van 4 zien er mooi uit.
In Prepar 3DV2 heb je trouwens het effect van wolken langs de vleugels/cabine en daardoor vager beeld al standaard ingebouwd zitten. Dan vind ik Active Sky wel wat aan de prijzige kant.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, P3D heeft al 'volumetrische wolken' zoals dat schijnt te heten. Is mooi! Maar ik begrijp dat ASN dat nu ook doet in FSX...? Trouwens, REX 4 bestaat uit 4 verschillende producten die je allemaal los moet kopenn, dus er zitten nat als vanzelf textures bij de weather engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

En bovendien is Prepar3D ook niet gratis en zolang er geen PMDG jet ervoor is dan wacht ik wel. Ik had AS 2012 al dus hoefde alleen te upgraden de textures van AS 2012 kan ik nog gebruiken met AS Next

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik gebruik al jaren de Saitek X45. Ding heeft mij nog nooit 1 seconde in de steek gelaten. Toch zit ik er over te denken om te gaan upgraden. Nu kwam ik de Saitek x56F tegen. Die spreekt mij wel aan maar ik begijp dat deze middels een pressure constructie op de stick werkt. Je kunt de stick dus niet meer naar links en rechts bewegen(fysiek).
Geen idee of dit iets voor mij is, wellicht dat er gebruikers zijn van dit type controller?
pricewatch: Saitek ProFlight X65F Control System Zwart, PC
http://www.saitek.com/uk/prod/x65f.html
Kan iemand hier iets over vertellen? Of juist vertellen waarom ik niet over moet gaan, ding kost ook nog eens wat ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Een thrustmaster HOTAS Warthog is goedkoper :X

pricewatch: Thrustmaster Hotas Warthog Double Joystick Zwart, PC

Heb de warthog zelf, in 1 woord; geweldig.
Het joystick systeem van Saitek lijkt mij persoonlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 16:14
Ik zit te kijken of het volgende wat is: http://nl.hardware.info/n...-rhino-hotas-joystick-aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Ik heb al minstens 10 jaar een Microsoft Sidewinder Force Feedback 2. Dat ding is niet stuk te krijgen, beste joystick ooit gemaakt! :)

Geen slijtage van een metalen veer die uitrekt, maar de force feedback motoren die de centrering verzorgen.

Ondanks dat hij sinds win 7 officieel niet meer gesupport wordt doet hij het perfect in win8 64 bit.

Op ebay kosten ze tegenwoordig tweedehands 2 a 3 keer de nieuwprijs van 10 jaar geleden...

Deze joystick en trackir zijn de beste flightsim investeringen ooit.

Paar nadelen:
- weinig knoppen tov moderne HOTAS
- slechts 1 throttle lever, ik had er graag 2 gewild

Verder niks dan lof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Vraagje: Heb mijn GTX 570 vervangen door een GTX 770 voor Prepar 3D v2. Maar ik merk eigenlijk totaal geen winst qua framerate. Iemand enig idee?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinhard schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:18:
Vraagje: Heb mijn GTX 570 vervangen door een GTX 770 voor Prepar 3D v2. Maar ik merk eigenlijk totaal geen winst qua framerate. Iemand enig idee?
Heb je wel de shaders cache verwijderd? Gebruikers/Jouw naam/ApData/Local/Lockheend Martin/Prepar3D v2 en verwijder dan de complete map genaamd Shaders.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:31:
[...]

Heb je wel de shaders cache verwijderd? Gebruikers/Jouw naam/ApData/Local/Lockheend Martin/Prepar3D v2 en verwijder dan de complete map genaamd Shaders.
Geprobeerd. Geen verbetering helaas. Terwijl de nieuwe kaart in FSX wél een flink verschil maakt t.o.v. De oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:10
Ik draai nog steeds met een GTX560Ti :P gaat nog prima 20-30 fps alles voluit behalve AA dan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinhard schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:15:
[...]

Geprobeerd. Geen verbetering helaas. Terwijl de nieuwe kaart in FSX wél een flink verschil maakt t.o.v. De oude.
Hm, dat is wel heel vreemd... En lichtelijk zorgwekkend omdat ik mijn GTX580 wil upgraden naar een GTX780...
Remco Tr schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:36:
Ik draai nog steeds met een GTX560Ti :P gaat nog prima 20-30 fps alles voluit behalve AA dan:)
En dat kan ik me niet voorstellen. Dat 'alles' zullen we maar met een korreltje zout nemen, denk ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:50:
[...]

Hm, dat is wel heel vreemd... En lichtelijk zorgwekkend omdat ik mijn GTX580 wil upgraden naar een GTX780...
Scenery alles vol open, Cloud draw 90 FPS gelockt op 30.

verder DX10 en AA op 4X + 2x Sparse Grid

GPU geheugen is wel uitverkocht dat is mn bottleneck denk CPU en GPU draaien nog niet op max

[ Voor 12% gewijzigd door Remco Tr op 22-12-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Ik las ergens dat ook ook als je videokaart aanschaft Prepar 3D opnieuw geactiveerd moet worden middels het sturen van een e-mailtje.
Verder kreeg ik nog de tip dat het prepar3d.cfg file verwijderd kan worden. Daarna zou flinke snelheidswinst vertoond worden. Zal morgen even uitproberen.

EDIT:

Config-file verwijderd en opnieuw laten opbouwen. Gemiddelde frame-rate op Schiphol ( Aerosoft Amsterdam X ) en NL Scenery rond de 15.
Met FSX in zelfde setting en alles maxed out rond de 25-30.
Lijkt of P3D V2 geen profijt trekt van betere videokaart.

[ Voor 31% gewijzigd door Reinhard op 23-12-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Exit Opus, welkom ASN!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img843/3356/17zf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img138/7135/4n5f.jpg

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinhard schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:54:
Ik las ergens dat ook ook als je videokaart aanschaft Prepar 3D opnieuw geactiveerd moet worden middels het sturen van een e-mailtje.
Verder kreeg ik nog de tip dat het prepar3d.cfg file verwijderd kan worden. Daarna zou flinke snelheidswinst vertoond worden. Zal morgen even uitproberen.

EDIT:

Config-file verwijderd en opnieuw laten opbouwen. Gemiddelde frame-rate op Schiphol ( Aerosoft Amsterdam X ) en NL Scenery rond de 15.
Met FSX in zelfde setting en alles maxed out rond de 25-30.
Lijkt of P3D V2 geen profijt trekt van betere videokaart.
Dat opnieuw activeren klopt niet. Cfg verwijderen is op zich geen slecht idee omdat darin je GPU staat, maar het enige dat je echt moet doen is de shaders cache verwijderen. Als dat bij jou niet helpt, klopt er gewoon ergens iets niet: ik lees echt overal dat de overstap van de 570 naar de 770 echt wel degelijk een groot verschil maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:40:
[...]

Dat opnieuw activeren klopt niet. Cfg verwijderen is op zich geen slecht idee omdat darin je GPU staat, maar het enige dat je echt moet doen is de shaders cache verwijderen. Als dat bij jou niet helpt, klopt er gewoon ergens iets niet: ik lees echt overal dat de overstap van de 570 naar de 770 echt wel degelijk een groot verschil maakt!
Opnieuw geïnstalleerd, geactiveerd. Framerates zitten nu rond de 25. Valt me eigenlijk zwaar tegen.Zal eens kijken of de bekende tweaks iets uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmanz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03 07:00
Prepar3D heeft alleen voordeel dat het DX11 heeft en daarmee een deel van de kracht op de GPU doet. Zolang P3D nog heel erg rust op FSX code en het ontbreken van een x64 variant zullen de frames op het moment nog niet heel erg verschillen. Het voordeel is wel dat bepaalde effecten mooier kunnen worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat je Aerosoft EHAM gebruikt: is die officieel P3D 2.0 compatible? Zo niet, dan kan dat de performance heel erg beinvloeden. Zo kan een vliegtuig dat in FSX lekker draait in P3D 2.0 slecht draaien vanwege incompatibele opties of textures. Je kan eigenlijk niet straffeloos FSX addons in P3D 2.0 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dat is niet het enige. P3D is niet de miracle perfomance fix die veel mensen verwachten. Nagenoeg iedereen die op fora roept dat het zo soepel loopt, met alles open, hebben 9 van de 10 grafische opties op Medium en halen daarmee framerates tussen de 20-35. Met default scenery en aircraft...

En even door ranten (:P):

Zelfs de grote jongen(s) op Avsim met Titans en zwaar overgeclockte processors kunnen het niet voluit draaien. En de komende tijd zijn vele addons niet zo compatible als gedacht, de backwards compatibility is dus niet zo geweldig. Addons installeren is een mijnenveld, want een incompatible addon kan je performance verneuken. Momenteel is P3D eigenlijk stock FSX met betere autogen, belichting en wolken. Maar ook met een hele eigen subset aan problemen.

Ik ben zelf weer terug gegaan naar FSX tot P3D v2 een beetje volwassen is met z'n eigen vloot aan 100% compatible addons. Het vliegen blijft hetzelfde, het voornaamste verschil zit hem in de graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Propane schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:17:
Dat is niet het enige. P3D is niet de miracle perfomance fix die veel mensen verwachten. Nagenoeg iedereen die op fora roept dat het zo soepel loopt, met alles open, hebben 9 van de 10 grafische opties op Medium en halen daarmee framerates tussen de 20-35. Met default scenery en aircraft...

En even door ranten (:P):

Zelfs de grote jongen(s) op Avsim met Titans en zwaar overgeclockte processors kunnen het niet voluit draaien. En de komende tijd zijn vele addons niet zo compatible als gedacht, de backwards compatibility is dus niet zo geweldig. Addons installeren is een mijnenveld, want een incompatible addon kan je performance verneuken. Momenteel is P3D eigenlijk stock FSX met betere autogen, belichting en wolken. Maar ook met een hele eigen subset aan problemen.

Ik ben zelf weer terug gegaan naar FSX tot P3D v2 een beetje volwassen is met z'n eigen vloot aan 100% compatible addons. Het vliegen blijft hetzelfde, het voornaamste verschil zit hem in de graphics.
Helemaal mee eens, ik wacht bij wijze van spreken nog wel een jaar tot ik overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het ook eens met het verhaal van Propane alleen heb ik ervoor gekozen wel P3D 2.0 te blijven gebruiken. De voordelen zijn groter dan de nadelen en helemaal als binnenkort de eerste update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
https://www.dropbox.com/s...i6j/BAW%20at%20Geneva.png

Gister naar LSGG geweest, wel een kort stukkie.
( gaat niet goed met het plaatje, iemand suggestie )

[ Voor 79% gewijzigd door blackburst op 25-12-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat je plaatjes kan linken vanuit Dropbox. Je kan de link dan beter als link posten, dan komen we makkelijker bij:

https://www.dropbox.com/s...0ov/BAW%20at%20Geneva.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Oke, thx.
Dacht dat de Hobbit zo had gezien vanuit dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik doe vaak een plaatje uploaden naar postimage en dan daarvan alleen de thumbnail gebruiken. Het linkje van het plaatje verander ik dan naar een plaatje in mijn dropbox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Iemand al FTX Global Vector aangeschaft ? ( vandaag uitgekomen ) Vind het nogal prijzig voor wat extra weggetjes en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zelf vind ik 45 euro nog meevallen. Tenminste, als je bedenkt dat het meer is dan 'wat extra weggetjes'. Ik zou het dan vooral voor de kustlijnen etc. doen. Ik vlieg namelijk graag naar kleine eilandjes (Malta, Madeira, etc.) of kustplaatsen (New York, San Francisco) en ik stoor me toch redelijk aan de grove kustlijnen die standaard in FSX zitten.

Kijk eens naar de volgende beelden, dat maakt het toch echt wel een stuk realistischer:

Afbeeldingslocatie: http://fullterrain.com/images/ss/ftxgvector/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fullterrain.com/images/ss/ftxgvector/10.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door TranceSetter op 27-12-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
TranceSetter schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:24:
Zelf vind ik 45 euro nog meevallen. Tenminste, als je bedenkt dat het meer is dan 'wat extra weggetjes'.
Je weet dat ze die data gratis uit OpenStreetMap halen, waar mensen zoals ikzelf ook aardig gratis wat aan hebben toegevoegd.
Als men de hele wereld doet dan neem ik aan dat ze een tooltje hebben gemaakt die dat allemaal automatisch omzet.

Dan vind ik 45 euro wel een beetje veel per persoon om het van Zip naar Rar om te zetten. (bij wijze van spreken natuurlijk)
Gratis zou dan de enige juiste prijs zijn, met een maximum van een paar euro donatie als bedankje. (ik bv ga hen absoluut niet betalen voor werk dat ik zelf gedaan heb.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Was het maar zo makkelijk om dingen om te zetten naar FSX compatible bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

TranceSetter schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:59:
Was het maar zo makkelijk om dingen om te zetten naar FSX compatible bestanden...
Dit plus de infra en human resources die nodig zijn voor bijv support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben inderdaad gebruik gemaakt van een tool, maar hallo zeg... daar heb je dan ook computers voor! Ze hebben wel alles 'persoonlijk' gecontroleerd: ze zeiden een keer dat ze de wereld daarvoor in grids hadden verdeeld en het team moest dan elke grid controleren. Maar goed, als de Golden Gate bridge dan meteen al fouten bevat...

Ik zat er zelf ook al aan te denken om de addon te kopen voor het water alleen: die wegen boeien me minder, vooral omdat ze er onrealistisch uitzien (ze springen er veel te veel uit) maar zeer zeker ook omdat er, vermoed ik, teveel wegen in steden en zeker dorpjes komen waardoor alle autogen eruit gedrukt wordt en je nog duidelijker de wegen dwars door de textures ziet lopen (dus dwars door huizen etc.). Ik heb liever een 'idee' van een stad d.m.v. veel autogen zonder acurate wegen dan d.m.v. veel acurate wegen zonder autogen: de wegen zijn toch vaak het zwakke punt, helemaal met landclass scenery. En daar kan OpenLC ook helemaal niets aan doen.

Ik wacht in ieder geval nog even op wat screenshots van Noorwegen, wat info over de hoeveelheid VAS die Vector opslokt en of je wegen ook compleet uit kan zetten via de Scenery Library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:17:
Ze hebben inderdaad gebruik gemaakt van een tool, maar hallo zeg... daar heb je dan ook computers voor!

Ze hebben wel alles 'persoonlijk' gecontroleerd: ze zeiden een keer dat ze de wereld daarvoor in grids hadden verdeeld en het team moest dan elke grid controleren.
Als je eens zou weten hoe ontieglijk groot de OSM data inmiddels is, zou je wel snappen hoe extreem belachelijk die "persoonlijke-controle" is om te gebruiken als argument.

Als je in OSM bv de Bijlmer wil doen ben je al tussen een week en een maand kwijt (hangt af hoeveel detail je toevoegt) om in te voeren uitgaande van 8 uur per dag er aan werken.
Alleen de kustlijn van Nederland zou je al een week mee bezig zijn.

Is zuiver verkoopgelul om een extreme prijs te kunnen rechtpraten.

btw maak zelf eens een account aan op OSM en ga voor de lol je eigen woonplaats/buurt een beetje nalopen/bijwerken (iedereen mag meedoen, graag zelfs), dan merk je wel over wat voor orde van grootte je aan het praten bent. (zeker een puzzelaar als jij moet daar de lol van inzien denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de OSM betreft: Orbx geeft zelf ook aan wat de problemen daarmee zijn, maar ze zeggen ook dat dit een product is dat constant zal worden geupdate. Dat dan dus wel weer. En dat maakt het dan ook wellicht toch interessant.

"FTX Global VECTOR is created using many data sources, including from Open Street Map (OSM).
By its nature, OSM is a public-domain data repository that relies heavily on user-contributed data. Most of this is very accurate, but at times corrupted or grossly erroneous data is uploaded and contributed without correction or vetting.
VECTOR covers the entire world, a land area 57,308,738 Sq. Miles (or 148,429,000 Sq. Km). Even a large beta testing team would struggle to visit every single location on earth to look for data inconsistencies.
For this reason, in some areas of the world you may see some of these OSM data errors in the form of
square lakes and rivers, missing bridges, odd looking coastlines and other anomalies. We have
endeavored to rectify most of these errors in the final product but some will have escaped testers’ attention.
FTX GLOBAL VECTOR WILL BE CONTINUALLY UPDATED AND IMPROVED
Rest assured though, your purchase of FTX Global VECTOR is an investment in a continually improving
product that will have numerous patches and service packs released for it, all at no charge. Orbx may
also add new features to VECTOR like proper swamplands and mangroves, other urban textures and
features and much-improved roads, rivers and coastline accuracy.
As better OSM and other data sources become available, these will be integrated into VECTOR and rolled out as patches and service packs.
If you want to contribute to the improvement of VECTOR in the same spirit as OSM, which has grown
and matured over decades, then please log a support issue on the Orbx FTX support forums and describe the error or bug that you have found. This will ensure that the issue you have found will be
rectified in a patch or service pack."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:38:
Wat de OSM betreft: Orbx geeft zelf ook aan wat de problemen daarmee zijn, maar ze zeggen ook dat dit een product is dat constant zal worden geupdate. Dat dan dus wel weer. En dat maakt het dan ook wellicht toch interessant.

"FTX Global VECTOR is created using many data sources, including from Open Street Map (OSM).
By its nature, OSM is a public-domain data repository that relies heavily on user-contributed data. Most of this is very accurate, but at times corrupted or grossly erroneous data is uploaded and contributed without correction or vetting.
VECTOR covers the entire world, a land area 57,308,738 Sq. Miles (or 148,429,000 Sq. Km). Even a large beta testing team would struggle to visit every single location on earth to look for data inconsistencies.
For this reason, in some areas of the world you may see some of these OSM data errors in the form of
square lakes and rivers, missing bridges, odd looking coastlines and other anomalies. We have
endeavored to rectify most of these errors in the final product but some will have escaped testers’ attention.
FTX GLOBAL VECTOR WILL BE CONTINUALLY UPDATED AND IMPROVED
Rest assured though, your purchase of FTX Global VECTOR is an investment in a continually improving
product that will have numerous patches and service packs released for it, all at no charge. Orbx may
also add new features to VECTOR like proper swamplands and mangroves, other urban textures and
features and much-improved roads, rivers and coastline accuracy.
As better OSM and other data sources become available, these will be integrated into VECTOR and rolled out as patches and service packs.
If you want to contribute to the improvement of VECTOR in the same spirit as OSM, which has grown
and matured over decades, then please log a support issue on the Orbx FTX support forums and describe the error or bug that you have found. This will ensure that the issue you have found will be
rectified in a patch or service pack."
Het meest boeiende zinnetje is.
We have endeavored to rectify most of these errors in "THE FINAL PRODUCT" but some will have escaped testers attention.

Maw het klinkt als dat hun business geen verbeteringen doorvoert aan OSM terwijl zij wel daarvan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is ook 'leuk':

""Orbx has also partnered with PILOT’s who have released a download version of their worldwide FSGlobal2010 Mesh product, called the “FTX Edition”. This is the mesh product Orbx beta testers used when testing Vector and although it is not required or mandatory, it’s a quick solution to provide a worldwide mesh which you can purchase and download from the flightsimstore.com – this is a ~24GB download though so be aware that’s a lot of data!

Vector also works perfectly fine with FSGenesis and a myriad of other freeware meshes available. The most important thing to remember is that Vector corrects all airport elevations to their real-world elevations. This means if the mesh you are using is not accurate, you may see plateaus or trenches at airports. The best way to solve this issue is to invest in a global mesh product that provides the most accuracy."

Dus de kans is groot dat die elevation fixes een puinzooi maken van de default scenery en dat is dan alleen op te lossen door een mesh addon erbij te kopen voor 60 dollar...? Zijn ze helemaal van de pot gerukt daar? Het wordt steeds gekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Daarbij ook leuk om te weten dat die high detail mesh "nooit van z`n leven" door hunzelf gemaakt is, maar gewoon van NASA/ESA afkomstig is.
(maw betaald met belastinggeld, je hebt er dus al voor betaald zij hebben het alleen omgezet
(vanwege de prijs waarschijnlijk met de hand :X ))

imho was MSFlight de enige software met een logische prijs-arbeid verhouding voor wat er in zat, maarja dat wilde de "community" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Jullie hebben daadwerkelijk nog geen enkele reden opgenoemd waarom dat ik zou besluiten het niet te kopen. Anyway, laat de gek ervoor geven wat ie wil. Zo gaat dat nou eenmaal in het leven. De een koopt nooit zo'n dure Apple, de ander koopt nooit meer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
TranceSetter schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:22:
Jullie hebben daadwerkelijk nog geen enkele reden opgenoemd waarom dat ik zou besluiten het niet te kopen. Anyway, laat de gek ervoor geven wat ie wil. Zo gaat dat nou eenmaal in het leven. De een koopt nooit zo'n dure Apple, de ander koopt nooit meer wat anders.
Kijk, jij moet doen wat jij wil.

Maar wat ik aangegeven heb is dat als je het toch van een torrentsite wil afhalen je je niet hoeft te schamen en al zeker niet schuldig hoeft te voelen, want in essentie hebben zij (ORBX/Pilot`s) dat ook gedaan met de OpenData die ze verkregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:28:
[...]

Maar wat ik aangegeven heb is dat als je het toch van een torrentsite wil afhalen je je niet hoeft te schamen en al zeker niet schuldig hoeft te voelen, want in essentie hebben zij (ORBX/Pilot`s) dat ook gedaan met de OpenData die ze verkregen hebben.
En dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en daardoor zitten wij met allemaal anti-piracy maatregelen. ;) Als je software van een torrentsite haalt moet je je altijd schamen en heel schuldig voelen. Maar dat is mijn eerlijke overtuiging. O-) Haal dan zelf de data van OpenData en plak het maar in FSX: succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
P3D V2 gekocht, kijken wat 't is :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hallo!

Ik heb vnd 45 euro voor Vector ook een hoop geld. 25 euro had ik er nog wel voor over maar dit is te veel. In dat demo filmpje op youtube zie ik niet eens heel veel verschil.

En iets anders ik dacht dat ik laatst ergens een freeware app zag voor android/ios waarmee je je FMC kon bedienen. Geen idee welke dat was.. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:54:
[...]

En dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en daardoor zitten wij met allemaal anti-piracy maatregelen. ;) Als je software van een torrentsite haalt moet je je altijd schamen en heel schuldig voelen. Maar dat is mijn eerlijke overtuiging. O-) Haal dan zelf de data van OpenData en plak het maar in FSX: succes ermee.
Wat betreft die torrentsites: ik had eerst FTX Global daarvandaan geplukt. Gëinstalleerd in mijn uitgebreide FSX. Blijkt dat er in global iets zit wat checkt of je illegale software op je PC hebt staan: zo ja, dan wordt de volledige installatie van FSX totaal verkloot, maar dan ook echt totaal, en is niet meer te restoren.
Voortaan voor mij dus enkel nog legale software, dan maar wat minder uitgebreid of wat langer wachten op bijv. een weekend-sale. Het kwaad straft zichzelf 8)7
Ik heb nu een versie met legaal spul draaien, stuk stabieler ook. Nu echter overgestapt naar P3Dv2, en daar is nog niet echt heel veel scenery specifiek voor. Bestaande kun je deels wel overzetten met de Estonia Migration Tool ( ik geloof dat het €11 euro kostte, de aanschaf waard ) maar toch lang niet alles. Ook hier weer langzaam aan opbouwen dus. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Reinhard schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:27:
[...]

Wat betreft die torrentsites: ik had eerst FTX Global daarvandaan geplukt. Gëinstalleerd in mijn uitgebreide FSX. Blijkt dat er in global iets zit wat checkt of je illegale software op je PC hebt staan: zo ja, dan wordt de volledige installatie van FSX totaal verkloot, maar dan ook echt totaal, en is niet meer te restoren.
Checked enkel Orbx installs tegenover bekende illegale serials of iets dergelijks. Flikker je illegale Orbx addons weg, installeer Global + updates, installeer je illegale Orbs en voila :P. Of als je daar geen tijd aan wil besteden, kun je wat met het register gaan spelen.

Ja, zo heb ik Global ook even getest een tijd terug. Vind het nog steeds een ruk product. Fixed het ene gebied, verkloot het andere gebied totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:35
Jammer van al de piraten hier. Hobby mag wat geld kosten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Vind 't verwerpelijk dat gepirate versies van addons hier zo makkelijk besproken worden, maar om nou te stellen dat 't best wel wat mag kosten... Een nieuwe P3D-installatie kan je zo 250 euro kosten, als het niet meer is. Voor een simulator die ik niet heel vaak speel maar echt in bursts, vind ik niet dat ik zoveel geld erin moet investeren. Bovendien is dat voor jou nog te doen, maar ik heb bijvoorbeeld een behoorlijke tijd zitten twijfelen over P3D V2 en of het de €40 waard is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Vroeger ook wel is wat binnengehaald toen ik jong was maar het ging altijd alleen maar fout. Nu gewoon eerlijk dingen kopen en de developers steunen.

[ Voor 79% gewijzigd door SgtPoen op 28-12-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:35
Precies zonder klanten zullen de kleine fsx developers langzaam aan verdwijnen. En als je het geld er niet voor over hebt dan maar niet. Zo is voor mijn FTX vector te duur voor wat het is dan ga ik het natuurlijk niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ach, als ik een lijstje zou maken van uitgaven aan FSX dan denk ik dat die langer is dan vele anderen hier, dus dat gezeur over piraterij doet mij niet zoveel.

Feit blijft gewoon dat er extreem weinig ontwikkelaars zijn die de moeite nemen om een demo of iets dergelijks voor te bereiden. En als de doorsnee addon tegenwoordig meer kost dan FSX zelf wil ik wel zeker weten dat hij het geld waard is. Al teveel geld weg gesmeten voor spul dat uiteindelijk troep bleek te zijn. En vergeet niet dat die kleine developers dit vaak als hobby naast hun vaste baan doen. Koop je hun addon niet dan moeten ze iets langer door sparen voor een nieuwe joystick ofzo ;). Er zijn bar weinig ontwikkelaars die van hun addon inkomsten moeten leven.

Ik weet vrij zeker dat de heilige boontjes die verontwaardigd over piraterij zeuren vrolijk muziek downloaden, films downloaden, series downloaden (of dat in het verleden hebben gedaan) ("ja maar dat is legaal in NL").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik download eigenlijk alleen nog maar indy games om te zien of het wat is, als ie bevalt kopen en anders Shift+Delete. Zo nu en dan download ik wel eens een filmpje of wat muziek.

Games, software en FSX add-ons koop ik gewoon, teveel gezanik met keygens en serials en bij iedere update ben je weer 2 dagen bezig om het weer aan de gang te krijgen. Nee dank u.

FSX add-ons download ik trouwens altijd wel eerst via torrents, zo heb ik de 737NGX eerst eens een weekje uitgeprobeerd, net als de Diamond Katana 4x van Aerosoft. OpusFSX had netjes een demo versie die ik ook geprobeerd heb. Uiteindelijk alle drie netjes gekocht omdat ze bevielen en ze van mijn geld weer meer tijd kunnen steken in een nieuw product.

Alles illegaal willen downloaden omdat het gratis is, heb je alleen jezelf mee. Dan koop je wel een keer een game en dan ga je lopen janken over de anti-piracy protectie en always online DRM beveiliging enzo. Waarom zouden ontwikkelaars dat doen denk je...

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 28-12-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
En uitgerekend nu zit ik alweer te vechten met die Flight1 wrapper, die loopt altijd moeilijk te doen als ik Opus wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kleine waarschuwing: laten we verder niet ingaan op het werkend krijgen van illegale add-ons :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik vind het ook vreemd dat er geen time demo's uitkomen, die het een uur doen of met beperkte mogelijkheden. Ik betaal voor mijn producten, dus de orbx producten PMDG en A2A. Zonder demo en pre order als het moet.
Toch zijn er producten die inderdaad meer kosten dan FSX. Als men daar geen demo van heeft dan koop ik het niet, enkel omdat er zoveel producten zijn die niet kunnen waarmaken waar ze reclame van maken. Als je dan een andere manier vind om het product te testen, een eigen demo maakt zeg maar dan kan ik daar wel inkomen. Zo ben ik bij de kisten van A2A gekomen en nu koop ik alles wat ze uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je hebt inderdaad een vacuum gehad voor een tijdje waar er niks te proberen viel tenzij je het ali illegali deed, maar tegenwoordig heet het alpha en beta rondes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
Remco Tr schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:15:
Hallo!

Ik heb vnd 45 euro voor Vector ook een hoop geld. 25 euro had ik er nog wel voor over maar dit is te veel. In dat demo filmpje op youtube zie ik niet eens heel veel verschil.

En iets anders ik dacht dat ik laatst ergens een freeware app zag voor android/ios waarmee je je FMC kon bedienen. Geen idee welke dat was.. Iemand?
XDisplay van Splashtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst, en veel vlieg plezier in 2014!

Afbeeldingslocatie: http://iflysimx.com/uploads/gallery/album_13/med_gallery_143_13_271797.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Screenshot is van internet geplukt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Toevallig laatst nog een video gemaakt van refueling :).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=R9j8-1J3bTE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
SgtPoen schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:29:
Toevallig laatst nog een video gemaakt van refueling :).

[video]
Heel erg nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wil ik ook maar eens gaan proberen, binnenkort eens doen D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ja is goed! Heb t zelf een aantal keer geprobeerd maar het is me tot nu toe nog niet gelukt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Best tevreden met P3D tot nu toe :)

E: Btw, FSDreamTeam doet aan time demo's. Niet dat het nodig is, je weet gewoon dat het altijd klasse is :)

[ Voor 61% gewijzigd door BeefHazard op 02-01-2014 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien niet helemaal correct hier om de vraag te stellen maar ik weet even niet zo snel waar er anders vliegtuigliefhebbers te vinden zijn.

Op Schiphol Oost staan twee MD-11 toestellen geparkeerd (PHKCB en PHKCC). Het vreemd is dat deze ogenschijnlijk gelijke toestellen toch een merkwaardig verschil hebben tov elkaar.

De PHKCB heeft achter drie landingsgestel poten en de PHKCC heeft er twee. Heeft iemand een idee waarom dat verschil er is tussen deze beide toestellen?

Edit... Even op BING afbeeldingen zoeken gekeken en daar zie ik dat beide toestellen wel drie stuks achter hebben. Even de vraag veranderen dan:

Waarom zouden ze een toestel met een landingsgestel poot minder parkeren?

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 02-01-2014 20:12 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Gé Brander schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:07:
Misschien niet helemaal correct hier om de vraag te stellen maar ik weet even niet zo snel waar er anders vliegtuigliefhebbers te vinden zijn.

Op Schiphol Oost staan twee MD-11 toestellen geparkeerd (PHKCB en PHKCC). Het vreemd is dat deze ogenschijnlijk gelijke toestellen toch een merkwaardig verschil hebben tov elkaar.

De PHKCB heeft achter drie landingsgestel poten en de PHKCC heeft er twee. Heeft iemand een idee waarom dat verschil er is tussen deze beide toestellen?

Edit... Even op BING afbeeldingen zoeken gekeken en daar zie ik dat beide toestellen wel drie stuks achter hebben. Even de vraag veranderen dan:

Er zijn airliners/versies die zonder de middelste poot vliegen;

http://69.64.153.208/avia...ech_ops/read.main/301119/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr

Volgens mij hebben alle MD-11 van KLM een ctr gear. Er kan gekozen om de middelste poot omhoog te laten als het landings gestel uit wordt gedaan.

Ik vind namelijk van de PH-KCC afbeeldingen waar de middelste poot uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de cockpit zit naast de gear lever een knop onder een klepje waarmee je de Center gear omhoog kan laten. Dit gebruikt men voornamelijk bij problemen maar kan ook bij cont runway conditions. Dit zodat de gemiddelde druk op de assen hoger word waardoor de kist minder snel zal gaan glijden. Er zit wel een gigantische weight penalty op. Max landing weight 280000lbs vs 200000lbs. Maar in dit geval zal de KCC voor maintenance zijn center gear retracted hebben. Ook de A340 heeft trouwens deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

+1 voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

(dubbelpost verwijderd)

[ Voor 98% gewijzigd door Gé Brander op 03-01-2014 09:34 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Remco Tr schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:50:
[...]

Volgens mij hebben alle MD-11 van KLM een ctr gear. Er kan gekozen om de middelste poot omhoog te laten als het landings gestel uit wordt gedaan.

Ik vind namelijk van de PH-KCC afbeeldingen waar de middelste poot uit is.
[
[...]
b]MBgek schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:54:[/b]
[...]

Er zijn airliners/versies die zonder de middelste poot vliegen;

http://69.64.153.208/avia...ech_ops/read.main/301119/
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:30:
[...]

In de cockpit zit naast de gear lever een knop onder een klepje waarmee je de Center gear omhoog kan laten. Dit gebruikt men voornamelijk bij problemen maar kan ook bij cont runway conditions. Dit zodat de gemiddelde druk op de assen hoger word waardoor de kist minder snel zal gaan glijden. Er zit wel een gigantische weight penalty op. Max landing weight 280000lbs vs 200000lbs. Maar in dit geval zal de KCC voor maintenance zijn center gear retracted hebben. Ook de A340 heeft trouwens deze optie.
Duidelijk. Vond het er erg vreemd uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Was wel makkelijk zo'n ctr gear. Als je op outstation stond met 2 kapotte mainwielen terwijl er maar 1 reserve aan boord ligt kon je er 1 van het ctr afhalen zodat de kist toch gewoon naar AMS kon komen.
Je zit alleen met je weight restrictie zoals al gezegd is. Je mist namelijk toch 1 main gear.
Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste