Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen de building en vegetatio schaduwen toch maar uitgezet... Je merkt tijdens echte vluchten (i.p.v. test) dat het toch wel fijn is als alles gewoon soepel loopt en niet, zoals met die schaduwen, op het randje. Ik heb ook de A2A C172 geinstalleerd en toen moest ik toch echt wel SGSS aanzetten via nVidia Inspector en dat kostte ook weer performance. Maar goed, ik kan nu wel autogen op Extremely dense en dat is ook wel lekker. Die schaduwen moeten maar wachten tot ik een nieuwe GPU heb, alhoewel ik meer en meer hoor dat het met een high end kaart toch alsnog echt wel behelpen is. De verhalen van mensen die alles open kunnen zetten, lijken toch wat overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:57
Ik weet niet hoe de settings waren bij FSX maar mij valt op dat in p3d de wolken er veel beter uitkomen en bovendien worden gereflecteerd in water.

Tevens heeft FSX altijd een strakke horizon. Ik kan me herinneren ve proefles bij Lelystad dat het niet zo duidelijk was waar de lucht ophield en het land begon. Al zal dat afhangen vd hoeveelheid vocht in de lucht.

Ik vraag me af: is er default scenery van Europa? Zijn alle vliegvelden kale betonnen vlaktes met landingsbanen en verlichting? Bij google/youtube vond ik niet veel info hierover.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De scenery is hetzelfde als in FSX, dus nogal basic.

Ik heb zonet OpusFSX geinstalleerd omdat ik graag wat mooier weer wilde voor m'n REX wolken. Binnen twee minuten had ik m'n eerste OOM in jaren... Stevig balen. Lijkt erop dat ik, terwijl ik m'n settings verlaagd heb, nog geeneens een paar addons kan draaien...?

EDIT
Zonet dan maar met een zwaar Orbx weather theme gevlogen: fps dondert naar 17 als ik de wolken invlieg. Ik ben opeens een heel stuk minder enthousiast over P3D... En ik durf nu zeker niet een GTX780 te kopen: ik lees nu al dat lui met een GTX780 ook echt op hun settings moeten letten om een OOM te voorkomen. Daar heb ik dus helemaal geen zin in. Ik had dit nooit met FSX!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:28
Hmm, dat is minder! Zelf ben ik nog geen OOM tegengekomen. Ook niet met OPUS of in zwaardere weather themes. Misschien toch een beetje hardware afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een refund mailtje gestuurd voor Prepar3d. Het is mij momenteel te instabiel qua performance. En dan voornamelijk onverklaarbare FPS drops. Drops van 30 locked naar 10-15 (geen Vsync) met alleen maar default spul en enorm middelmatige instellingen. En wat ik ook doe, ik krijg ze niet weg, en ik kan niet vinden waar het aan ligt.

Hij draait nu op een SSD, dus laden moet het niet aan liggen. GPU clocks zijn stabiel, CPU clock is rete stabiel.... Ik heb het idee dat P3D nog maar even een paar maandjes door moet groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb FSX ook geïnstalleerd met de bedoeling er eens wat serieuzer mee bezig te gaan. Vroegah bakte ik er niets van, omdat ik er ook niet echt de tijd voor nam, wat bij een simulator als deze natuurlijk wel nodig is.

Nu dus beginnen bij het begin, oftewel met de tutorials. Alleen kom ik daar al gelijk in de problemen, omdat sturen werkelijk waar vrijwel onmogelijk is met een toetsenbord.

Dus ik denk dat ik maar even een joystick ga aanschaffen om de boel wat soepeler te laten lopen.

Ik wil altijd snel, snel, snel iets leren maar dat is nu gewoon geen optie. Dus voorlopig laat ik de A380 die ik heb gedownload maar links liggen, en ga ik rustig beginnen met de tutorials.

Trouwens, ik heb 2 monitors, en FSX opent altijd op 1 scherm waarbij het andere scherm zwart wordt. Kan ik dit ook zo regelen dat ik dit scherm nog gewoon kan gebruiken? Kan nergens een windowed option vinden in de settings. Maar misschien is het ook wel beter om het 2de scherm ook te gebruiken i.v.m. panels e.d., hoe doen jullie dit?

[ Voor 19% gewijzigd door London op 02-12-2013 12:33 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Het is een goed idee om te beginnen met de basis. Nu hoeft dat niet meteen de deltavlieger te zijn, maar een Cessna-tje is erg handig. Probeer eens of het lukt om stabiel te vliegen, mooie bochten te maken, mooi op de approach voor een landingsbaan te komen, en een mooie stabiele approach (glideslope) te vliegen.

Dat is vaak nog lastig. En met een klein vliegtuig is dat nog makkelijk te corrigeren, als je met een groot vliegtuig afwijkt dan is dat veel lastiger, en zijn de marges dus veel kleiner.

Ik werk zelf met 1 scherm, dus ik kan je daarmee niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 16:14
Als je in de sim op alt+enter drukt ga je naar windowed mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

TranceSetter schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:56:
Het is een goed idee om te beginnen met de basis. Nu hoeft dat niet meteen de deltavlieger te zijn, maar een Cessna-tje is erg handig. Probeer eens of het lukt om stabiel te vliegen, mooie bochten te maken, mooi op de approach voor een landingsbaan te komen, en een mooie stabiele approach (glideslope) te vliegen.

Dat is vaak nog lastig. En met een klein vliegtuig is dat nog makkelijk te corrigeren, als je met een groot vliegtuig afwijkt dan is dat veel lastiger, en zijn de marges dus veel kleiner.

Ik werk zelf met 1 scherm, dus ik kan je daarmee niet helpen.
Mooie bochten maken lukt me helaas niet met een toetsenbord, maar ik krijg morgen een joystick (Logitech Extreme 3D Pro), dus dan gaan we 't eens wat beter oefenen.

En thanks voor de alt+enter tip, dat werkt prima inderdaad.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
PMDG heeft ondertussen weer wat info geplaatst over de 777-200LR/F Service Pack 1: Avsim Link

Ze zijn ruim halverwege de bugfixing en bereiden het Service Pack nu voor betatesting.

Verder zal tegelijkertijd ook de 777-300ER gereleased worden. Deze wordt trouwens los van SP1 gereleased, voor de mensen die nu denken dat je alleen SP1 kan krijgen als je ook de upgrade naar de -300ER koopt.

Aantal aanpassingen zijn de 'uprated engines' en 'semi-lever landing gear'. Ze zijn nog aan het kijken om de nose-wheel cam stabiel te krijgen, maar dat is tot nu niet gelukt. Deze feature zal alleen, zoals PMDG betaamd, alleen worden gereleased wanneer deze stabiel werkt, en dus is de kans groot dat die er niet bij release in zit.

Ik gok op een weekje of 4-6 voordat beide worden gereleased :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
De 300ER is dus wel een upgrade, geen lostaand product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het wordt niet expliciet genoemd, dus daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Hij zal vast wel in mijn collectie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:10
SgtPoen schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:22:
De 300ER is dus wel een upgrade, geen lostaand product?
Ga er maar vanuit dat het tussen de 15 en 25 euro kost. PMDG geeft nooit iets gratis weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Zouden ze de 777 dan ook nog wat verlagen in prijs?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

BeefHazard schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:01:
Zouden ze de 777 dan ook nog wat verlagen in prijs?
Ik denk het niet. De 737NGX kost nog altijd $70 op hun website.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:19
Badtothebone schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:52:
[...]
Ik denk het niet. De 737NGX kost nog altijd $70 op hun website.
https://www.all4games.nl/...7-NGX-FS-X-Add-On-DVD-Rom

[ Voor 27% gewijzigd door BazerK op 04-12-2013 11:37 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Vroeg het me gewoon af, heb de 200LR dus maak me geen zorgen. We gaan het zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik heb meer interesse in de sp dan in de-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Las Vegas schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:01:
[...]

Mooie bochten maken lukt me helaas niet met een toetsenbord, maar ik krijg morgen een joystick (Logitech Extreme 3D Pro), dus dan gaan we 't eens wat beter oefenen.

En thanks voor de alt+enter tip, dat werkt prima inderdaad.
Gaat prima met een toetsenbord hoor, zo vlieg ik al jaren. Ook de default 737 valt prima te vliegen, de 747 wordt lastiger en de 737NGX is nagenoeg onmogelijk.

Een Cessna stelt geen drol voor met het toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Waarom vliegen jullie dan met het toetsenbord als je Mouse Yoke kan gebruiken? Werkt vele malen beter dan prutsen met je toetsenbord.

CTRL+Y en je hebt je muis als joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ach ja, ik heb nu een joystick en dat bevalt an sich wel prima.

Ik probeer trouwens te vliegen in een 747 van PMDG, maar dat werkt nog niet echt lekker. YouTube: [HD] PMDG 747-400 FMC quick tutorial for beginners Part 1 of 2 deze tutorial probeer ik te volgen, maar ik moet eigenlijk bij het begin al afhaken omdat zijn overhead heel anders is bij de start dan die van mij. Als ik een vlucht laad dan worden alle systemen net pas opgestart, en moet ik zelf heel veel dingen nog aanzetten. Dit betekent dat bijv. de nav nog aligned moet worden wat schijnbaar 8 minuten duurt (?).

Dat FMC systeem is het probleem niet echt verder..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

In de FMC kun je heel erg veel instellen, dus ook hoe je hele cockpit er aan past. Dit kun je on the fly doen. Daarnaast kun je ook wat realisme settings instellen, waaronder (in ieder geval is dit bij de 737 het geval) hoe lang de alignment er over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Die functies zaten er pas in vanaf de ngx, wat je misschien kan doen is kijken of er een 747 missie met cold &dark. Deze laden en dan het vliegveld veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 11-09 17:00
Je kan allignment tijd ook voor de 747 instellen.. Volgens mij boven in de balk --> addons --> pmdg --> settings ofzoiets;)

Je kan daar ook verschillende panel states laden en saven.

Succes

[ Voor 18% gewijzigd door Sparkiezz op 04-12-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Gister in Prepar 3D V2 de NL2000-scenery geïnstalleerd. Werkelijk oogverblindend, vele malen vloeiender dan in FSX, en de waterweerspiegelingen zijn prachtig door DX 11.
Enige minpuntje: de rookpluimen uit de schoorstenen hangen wel erg hoog in de lucht, en beginnen daar ook: ik schat op een paar honderd meter.

Om te installeren had ik het eerst in FSX geplaatst. Binnen Prepar vervolgens gewoon handmatig stuk voor stuk de scenery toevoegen vanuit de directories die voor FSX zijn aangemaaktt.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sparkiezz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 07:32:
Je kan allignment tijd ook voor de 747 instellen.. Volgens mij boven in de balk --> addons --> pmdg --> settings ofzoiets;)

Je kan daar ook verschillende panel states laden en saven.

Succes
Goeie! Dat werkt inderdaad prima, merci.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Reinhard schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:59:
Gister in Prepar 3D V2 de NL2000-scenery geïnstalleerd.
[...]
Heb NL2000 ook getracht te installeren op Prepar3D v2 (Academic) maar dat blijkt alleen te kunnen met FSX erbij geinstallleerd. Een clean install met alleen Prepar3D geeft errors met de installer van NL2000.
Dit geldt trouwens voor een heleboel andere 3party addons.
Alleen de A2A C172 gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
BazerK schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:49:
[...]

Heb NL2000 ook getracht te installeren op Prepar3D v2 (Academic) maar dat blijkt alleen te kunnen met FSX erbij geinstallleerd. Een clean install met alleen Prepar3D geeft errors met de installer van NL2000.
Ik las ergens dat je een kopie kunt maken van je Prepar3D opstart-file, en dat je die vervolgens hernoemt naar fsx.exe. Dat bestand plaats je ook in de Prepar3D directory. Het zou dan mogelijk lukken omdat de NL-scenery installer op zoek gaat naar fsx.exe.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Weten we eigenlijk of NL2000 werkt aan een prepared versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
BazerK schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:49:
[...]
Je kan ook alleen de fsx.exe in je Prepar3d V2 map plaatsen, en vervolgens met de FSX registry repair tool van b.v. Flight 1 verwijzen naar de fsx.exe in je Prepar3d V2 map.
Dit werkt bij mij prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ircghost schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:30:
Weten we eigenlijk of NL2000 werkt aan een prepared versie?
Wel dat ze bezig zijn met een Schiphol add-on voor FSX

Check hun website net even, ze hebben op FSWeekend een demo gegeven van NL2000 Schiphol, dat wist ik niet, dus gemist.

Ze hebben vorige week NL2000 v4.05 gereleased met wat verbeteringen. Daar staat expliciet bij dat hij niet compatible is met Prepar3d v2.

Het zijn ook allemaal vrijwilligers daar he, dus ik denk dat het nog wel even duurt voor ze met een Prepar3d v2 versie komen

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 04-12-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik weet inderdaad dat ze bezig zijn met Schiphol, maar vooral dat ze weinig loslaten normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb besloten m'n PMDG 747 nog maar even links te laten liggen tot ik wat meer verstand heb van bepaalde essentiële zaken in FSX. Vind het wel een gecompliceerd toestel, en zelfs met de hulp van YT-filmpjes wordt het nog niet bepaald makkelijk..

Momenteel focus ik vooral op het leren gebruiken van de verschillende navigatiesystemen. Dat is al een beste klus an sich, maar FSX heeft wel goeie tutorials en lessen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Ircghost schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:29:
Ik weet inderdaad dat ze bezig zijn met Schiphol, maar vooral dat ze weinig loslaten normaal :P
Heb de nieuwe Schiphol op het FS Weekend gezien. Echt schitterend. Vooral de nightlighting is fantastisch.

Heb de NL Scenery hier trouwens prima draaien onder Prepar 3D V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Reinhard schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:11:
[...]

Heb de nieuwe Schiphol op het FS Weekend gezien. Echt schitterend. Vooral de nightlighting is fantastisch.

Kan je wat screenshots posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Echt geweldige shots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ja inderdaad .mooi screenhots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Reinhard schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:58:
[...]

Ik las ergens dat je een kopie kunt maken van je Prepar3D opstart-file, en dat je die vervolgens hernoemt naar fsx.exe. Dat bestand plaats je ook in de Prepar3D directory. Het zou dan mogelijk lukken omdat de NL-scenery installer op zoek gaat naar fsx.exe.
Helaas... NL2000 kijkt ergens in de registry, Prepar3D (tijdelijk) herbenoemen naar fsx.exe werkt niet.
Die screenshots van Reinhard zijn echt overtuigend.
Ik ga FSX er wel bij installeren dan.... :P

[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 05-12-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
BazerK schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:09:
[...]

Helaas... NL2000 kijkt ergens in de registry, Prepar3D (tijdelijk) herbenoemen naar fsx.exe werkt niet.
Die screenshots van Reinhard zijn echt overtuigend.
Ik ga FSX er wel bij installeren dan.... :P
Hier nog een filmpje van de NL-Scenery in Prepar, niet super, want met mobiel van de monitor geschoten, maar het geeft toch wel aardig weer hoe mooi de scenery is. Vooral de waterweerspiegelingen zijn fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:02:
[...]

Gaat prima met een toetsenbord hoor, zo vlieg ik al jaren. Ook de default 737 valt prima te vliegen, de 747 wordt lastiger en de 737NGX is nagenoeg onmogelijk.

Een Cessna stelt geen drol voor met het toetsenbord :P
Het lukt je nog steeds niet om iemand in zijn/haar waarde te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zou jij je reactie ook even willen toelichten? Nog steeds? Heb ik dat al eens eerder niet gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vraagje (:+). Ik probeer via ILS te landen in een 737, maar dat gaat nog niet heel soepel helaas. In m'n GPS activeer ik een RW op bijv. Schiphol, en daar zoek ik dan de frequency bij welke ik bij Nav1 invoer. Na een tijdje krijg ik morse signalen binnen waarna ik van gps naar nav switch en de VOR1 knop indruk. Maar het vliegtuig gaat dan niet zoals ik zou verwachten zelf een bocht maken om goed te positioneren t.o.v. de glide slope. Het is me 1x gelukt dat 'ie het wel deed, bij een RW die blijkbaar zodanig gepositioneerd lag dat het vliegtuig enkel nog een bocht naar links hoefde te maken.

Hoe zorg ik ervoor dat het vliegtuig de approach van de RW zelf vliegt? Ik heb het geprobeerd met YouTube: 3. ILS Approach Tutorial - Part 3: Short Final and Landing deze 3 delen, en hoewel die zeer informatief zijn, moet ik zeggen dat het nog niet heel erg goed gaat.

Het is me reeds 1x gelukt om het vliegtuig zelf de laatste bocht te laten maken naar de RW, maar toen ik daarna bij het naderen de VOR uitzette en de APP aan, ging ik alsnog de mist in omdat ik blijkbaar te hoog vloog en het vliegtuig alle kanten op ging (hoe kan het dat het vliegtuig in het filmpje wel continu recht blijft vliegen? Ik kan me niet voorstellen dat die gozer dat zelf doet met z'n joystick).

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Zit je wel op de juiste hoogte? de glideslope (ILS/APP) wordt pas geactiveerd op +/- 2500 FT
Daarnaast kan ILS max. een bocht van 45 graden handelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchy88 op 05-12-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 11-09 17:00
Las Vegas schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:58:
...

Het is me reeds 1x gelukt om het vliegtuig zelf de laatste bocht te laten maken naar de RW, maar toen ik daarna bij het naderen de VOR uitzette en de APP aan, ging ik alsnog de mist in omdat ik blijkbaar te hoog vloog en het vliegtuig alle kanten op ging (hoe kan het dat het vliegtuig in het filmpje wel continu recht blijft vliegen? Ik kan me niet voorstellen dat die gozer dat zelf doet met z'n joystick).
Is het niet zo dat zodra de VOR/LOC engaged, dat je APP moet armed ZONDER de VOR/LOC uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Reinhard schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:11:
[...]

Hoeveel beter dan Aerosoft is die Schiphol versie? :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Las Vegas schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:58:
Vraagje (:+). Ik probeer via ILS te landen in een 737, maar dat gaat nog niet heel soepel helaas. In m'n GPS activeer ik een RW op bijv. Schiphol, en daar zoek ik dan de frequency bij welke ik bij Nav1 invoer. Na een tijdje krijg ik morse signalen binnen waarna ik van gps naar nav switch en de VOR1 knop indruk. Maar het vliegtuig gaat dan niet zoals ik zou verwachten zelf een bocht maken om goed te positioneren t.o.v. de glide slope. Het is me 1x gelukt dat 'ie het wel deed, bij een RW die blijkbaar zodanig gepositioneerd lag dat het vliegtuig enkel nog een bocht naar links hoefde te maken.

Hoe zorg ik ervoor dat het vliegtuig de approach van de RW zelf vliegt? Ik heb het geprobeerd met YouTube: 3. ILS Approach Tutorial - Part 3: Short Final and Landing deze 3 delen, en hoewel die zeer informatief zijn, moet ik zeggen dat het nog niet heel erg goed gaat.

Je zou eens een rondje Schiphol kunnen proberen met de NAV radios al op de juiste frequenties voor de landing ingesteld.

Bijvoorbeeld NAV1 de ILS frequentie van rwy 06 en NAV2 de VOR frequentie van SPL. Opstijgen vanaf Schiphol rwy27 en klimmen naar 6000ft en alleen HDG Select gebruiken om je koers te regelen. Na het opstijgen rechtsaf richting Breda. Dan weer rechtsaf richting Zeeland/Hoek van Holland en dan de kustlijn volgen richting Den Haag. Ondertussen dalen naar 3000/2000ft en voor je Den Haag bereikt zie je op de PFD al dat de ILS van rwy 06 wordt ontvangen. Boven Den Haag APP selecteren en dan moet het wel gek lopen als die de ILS niet netjes intercept en gaat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

rdluca schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:00:
[...]

Je zou eens een rondje Schiphol kunnen proberen met de NAV radios al op de juiste frequenties voor de landing ingesteld.

Bijvoorbeeld NAV1 de ILS frequentie van rwy 06 en NAV2 de VOR frequentie van SPL. Opstijgen vanaf Schiphol rwy27 en klimmen naar 6000ft en alleen HDG Select gebruiken om je koers te regelen. Na het opstijgen rechtsaf richting Breda. Dan weer rechtsaf richting Zeeland/Hoek van Holland en dan de kustlijn volgen richting Den Haag. Ondertussen dalen naar 3000/2000ft en voor je Den Haag bereikt zie je op de PFD al dat de ILS van rwy 06 wordt ontvangen. Boven Den Haag APP selecteren en dan moet het wel gek lopen als die de ILS niet netjes intercept en gaat volgen.
Thanks! Net ging die zowaar de goeie koers vliegen en ging alles vrijwel vanzelf. Het enige wat ik zelf fout deed was dat ik de AP te laat uitzette waardoor ik de eerste keer als een baksteen op de grond terecht kwam. De 2de keer ging ik te zacht waardoor ik de lichten voor de RW meenam (:D) en de derde keer ging erg goed al zeg ik het zelf.

Bedankt voor alle tips hier! Misschien hele erge noobvragen allemaal, maar ik speel het spel nu net enkele dagen dus voor een leek als ik is het meeste nog redelijk abracadabra.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Las Vegas schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:30:
[...]

Thanks! Net ging die zowaar de goeie koers vliegen en ging alles vrijwel vanzelf. Het enige wat ik zelf fout deed was dat ik de AP te laat uitzette waardoor ik de eerste keer als een baksteen op de grond terecht kwam. De 2de keer ging ik te zacht waardoor ik de lichten voor de RW meenam (:D) en de derde keer ging erg goed al zeg ik het zelf.

Bedankt voor alle tips hier! Misschien hele erge noobvragen allemaal, maar ik speel het spel nu net enkele dagen dus voor een leek als ik is het meeste nog redelijk abracadabra.
Mooi!

Zorg dat je niet te zwaar bent. Center fuel tank leeg en de wing tanks niet meer dan 40 a 50% vol voor de landing en je kan dan ook de snelheid beter onder controle houden. Ik gok dat je met de standaard FSX 737 dan met flaps 30 rond de 135 knots een goede snelheid hebt om een mooie landing te maken.

Voor een trip van niet meer dan 600/700nm heb je helemaal geen fuel in de center tank nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Laatst online: 08:08
-laat maar, lukt niet-

[ Voor 127% gewijzigd door MBgek op 05-12-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Op CATIII ILS heb je toch ook autoland? Dan zou het vliegtuig ook de flare moeten doen net voordat hij neerkomt. Dat is dus niet landen als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De default FSX 737 doet helemaal niks met CAT I, II of III of wat dan ook. Ook geen flare. Toen ik nog met de default 737 vloog zette ik vanaf zo'n 50ft de AP uit en deed ik de landing verder zelf handmatig anders liet ie zich als een baksteen op de baan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, hoewel ik Prepar3d zeker verwelkom (man man man wat een performance tov FSX) heb ik nog geen een add-on aan de gang gekregen behalve Amsterdam Airport X.

Level-D 767 -> Panel init state -> CTD
Aerosoft Airbus X -> Panel state klopt niet en heeft flight dynamics van een ballon op steroiden
Andere Airbus waar ik niets over mag zeggen -> CTD

Heb met FS Tweak regs aangepast en fsx.exe gekopierd naar Prepare3d folder, geen geluk tot zover...

Komt het mss door Windows 8? Word hier niet bepaald vrolijk van: http://www.leveldsim.com/...TID=25624&title=windows-8

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
FastFred schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:22:
De default FSX 737 doet helemaal niks met CAT I, II of III of wat dan ook. Ook geen flare. Toen ik nog met de default 737 vloog zette ik vanaf zo'n 50ft de AP uit en deed ik de landing verder zelf handmatig anders liet ie zich als een baksteen op de baan vallen
Ah ok. Was mij niet duidelijk dat het om de default 737 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Zonet in Prepar 3dV2 ook Traffic 360 aan de praat gekregen. Wát een verschil met FSX. Veel vloeiender, modellen lijken beter, mooi geluid van startende en landende vliegtuigen.
Nu nog even wachten op Active Sky Next ( 9 december ) en de eerste update van V2 naar V2.1 en dan kan FSX voorgoed in de kast. Het was een prachtig programma, maar nu historie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Zeker weten, vandaag weer een vluchtje gemaakt en ik moet zeggen hoe meer ik P3d V2 gebruik hoe meer ik het ga waarderen. FSX raak ik nagenoeg niet meer aan. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/p3d29.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/p3d30.png

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchy88 op 07-12-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat opstartproblemen (niet gek met een nieuw programma) heb ik P3D nu ook lekker lopen. Belangrijkste was gewoon niet teveel te willen... waardoor alles nu wel heel erg veel op FSX lijkt maar dan met autogen veel verder en zonder popup plus constante fps boven de 30. Alleen jammer dat veel addons niet zo compatible zijn als men dacht. En er zijn sowieso best aardig wat lastige bugs. Maar goed, als het eenmaal loopt, loopt het zoveel lekkerder dan FSX! En met een nieuwe GPU kan ik alsnog meer eye candy aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb het eigenlijk druk zat en heb al twee probleem programma's (Arma 3 en DCS) die mij al genoeg koppijn opleveren bij normaal gebruik. Ik blijf dus nog even af van P3D totdat er wat updates zijn geweest en general tweaks beschikbaar zijn. :)

@Dutchy88, waar vlieg je in? Die gele paint (Canadese brandweer?) is erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Dat is de Aerosoft Twin Otter Extended, de gele is van het Canadese 440th Transport Squadron.
Onderdeel van de Canadese luchtmacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Welke License hebben jullie? Ik twijfel welke versie aan te schaffen?

http://www.prepar3d.com/p...par3d-license-comparison/

[ Voor 34% gewijzigd door Yihaaa op 07-12-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:25:
Welke License hebben jullie? Ik twijfel welke versie aan te schaffen?

http://www.prepar3d.com/p...par3d-license-comparison/
De link leidt naar een aantal omschrijvingen die eigenlijk niet zoveel zeggen: het gaat om de tabel onderaan de pagina. Ik heb de proffesional license omdat ik geen undergradute of k-12 student ben. Het is wat dat betreft heel simpel dus valt er niet veel te twijfelen. ;) Los van het feit dat ik mijn zaken graag eerlijk regel O-) , weet ik ook van mezelf dat het watermerk in de academic license versie, hoe klein ook, me hopeloos zou gaan irriteren.

De pro en academic licenses (en de developer license) betreffen verder exact dezelfde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik ben net overgestapt naar P3DV2 en heb gelijk gebruik gemaakt van de FTX / ORBX sale (NA Blue, Australia, en toch ook maar FTX Global ook al was die niet goedkoper). Ik heb nu dus P3DV2 + REX + FTX Global en dan een paar van mijn favoriete nieuwe vliegtuigen van RealAir. Het ziet er allemaal wel erg mooi uit in vergelijking met FSX. Ook lijkt alles een stuk vloeiender te lopen, terwijl er 30x meer aan autogen is (en de view distance is ook een stuk verder). Daarnaast zijn de licht-effecten s'avonds / s'ochtends echt ongelofelijk.

Ik loop alleen tegen een probleem aan met een bepaald ander vliegtuig... Blijkbaar mag je er niet over praten, maar misschien kan iemand me toch helpen? Ik heb altijd graag gevlogen met een 737 (en niet de iFly versie) en heb em met wat moeite kunnen installeren in P3DV2. Alleen als ik em selecteer krijg ik nooit de vraag of ik em wil registeren. En als ik em daarna wil laten laden crasht P3DV2 :( Ik ben de komende tijd nog wel even zoet met wat GA vliegen, maar ik zou toch erg graag weer de 737 kunnen pakken. Is het iemand al gelukt om em te installeren? Ik heb youtube videos gezien van mensen die het wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue2k schreef op maandag 09 december 2013 @ 07:03:
Ik ben net overgestapt naar P3DV2 en heb gelijk gebruik gemaakt van de FTX / ORBX sale (NA Blue, Australia, en toch ook maar FTX Global ook al was die niet goedkoper). Ik heb nu dus P3DV2 + REX + FTX Global en dan een paar van mijn favoriete nieuwe vliegtuigen van RealAir. Het ziet er allemaal wel erg mooi uit in vergelijking met FSX. Ook lijkt alles een stuk vloeiender te lopen, terwijl er 30x meer aan autogen is (en de view distance is ook een stuk verder). Daarnaast zijn de licht-effecten s'avonds / s'ochtends echt ongelofelijk.
Hoe heb je alles geïnstalleerd? Via een migratie tool of…? Ik zou ook wel wat Orbx spul willen installeren maar heb geen zin er een tool voor te kopen en momenteel is alleen FTX Global v2 ready. En welke RealAir vliegtuigen heb je? Want de Legacy schijnt niet helemaal te werken (mist heel veel geluiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
@ J van E: ORBX addons kan je installeren door een fsx.exe in je Prepar3d V2 map te plaatsen.
Vervolgens laat je via b.v. de Fight1 FSX registery fix, het Windows register naar deze map verwijzen.
Tijdens de installatie verwijst de installer nu automatisch al naar de juiste locatie.
Zo heb ik het zelf gedaan, en dit werkte in mijn geval geheel vlekkeloos. d:)b

Migratie tool kan natuurlijk ook, maar dit is gratis en en werkt eigenlijk hetzelfde ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchy88 op 09-12-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:02:
[...]

Hoe heb je alles geïnstalleerd? Via een migratie tool of…? Ik zou ook wel wat Orbx spul willen installeren maar heb geen zin er een tool voor te kopen en momenteel is alleen FTX Global v2 ready. En welke RealAir vliegtuigen heb je? Want de Legacy schijnt niet helemaal te werken (mist heel veel geluiden).
Ik heb geen tools gebruikt. REX en FRX Global zijn v2 ready en de RealAir vliegtuigen (Duke v2 en Legacy) waren gewoon te installeren door de installer naar de P3D folder te verwijzen. Het klopt dat er wat geluiden missen op het moment, maar dat stoort me niet zo erg. Ik heb ook de truc van het plaatsen van een fsx.exe en de reg-fixer gebruikt. Dat werkt prima!

Behalve dan voor de 737 :( Ik heb ook m'n Saitek autopilot panel aan het werk gekregen, dus wat hardware betreft (Saitek yoke, pedals, panel, throttle en TrackIR) werkt alles nu! Ik heb een paar keer het probleem met het zwarte scherm gehad (fullscreen) en dus die 737 werkt nog steeds niet, maar als dat straks opgelost is ben ik zeer tevreden. Alles ziet er een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ben heel blij te horen dat de Legacy goed werkt, dat samen met mijn officiele FSDT software en NL2000 is dan alles wat ik gekocht heb en werkt! Kan ik daar in ieder geval mee door :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt, ik ga het eens proberen. Voor wie nog meer geinteresseerd is:

http://www.flight1software.com/files/FS_Registry_Repair.exe

EDIT
Werkt prima inderdaad. Zonet de Legacy geinstalleerd. Ik vind het toch wel jammer dat diverse geluiden het niet doen. En ik moet ook zeggen dat het me opvalt dat de scenery met de Legacy snelheden al aardig moeite heeft om bij te blijven: ik krijg al snel weer lichte blurries... Maar goed, het werkt. Toch hoop ik dat de diverse devs een beetje werk maken van P3D 2.0 updates: ik heb niet echt het idee dat alle devs er echt mee bezig zijn...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:30:
Ok, bedankt, ik ga het eens proberen. Voor wie nog meer geinteresseerd is:

http://www.flight1software.com/files/FS_Registry_Repair.exe

EDIT
Werkt prima inderdaad. Zonet de Legacy geinstalleerd. Ik vind het toch wel jammer dat diverse geluiden het niet doen. En ik moet ook zeggen dat het me opvalt dat de scenery met de Legacy snelheden al aardig moeite heeft om bij te blijven: ik krijg al snel weer lichte blurries... Maar goed, het werkt. Toch hoop ik dat de diverse devs een beetje werk maken van P3D 2.0 updates: ik heb niet echt het idee dat alle devs er echt mee bezig zijn...
Het zal in ieder geval meer zijn dan dat er bezig zijn met FSX updates ;-) FSX is verleden tijd en als je toch meer geavanceerde toestellen en add-ons wil gebruiken is Prepar3D op dit moment de enige oplossing. Ik ga denk ik binnenkort de toch de goedkoopste versie kopen om te zien of het wat voor mij is en mocht het wat zijn en mocht de watermerk mij toch irriteren dan koop ik de Pro versie maar er moet wel wat vaart in het product zitten anders kan ik net zo goed met FSX doorgaan totdat het erbij neervalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Stoney3K

Flatsehats!

Werkt Prepar3D nog een beetje goed met de hardware die op de markt is en met multiplayer opties?

Gezien de code eigenlijk weinig anders is dan ESP/FSX zou ik verwachten dat FSUIPC gewoon blijft werken en je met andere FSX spelers gewoon kan multiplayen. Iemand daar al wat ervaring mee op kunnen doen?

Ik denk namelijk dat veel cockpitbouwers en power-simmers niet graag hele nieuwe bergen aan hardware willen kopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En maakt P3D eigenlijk ook nog gebruik van simconnect, dat is zo instabiel namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Badtothebone schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:07:
[...]
FSX is verleden tijd en als je toch meer geavanceerde toestellen en add-ons wil gebruiken is Prepar3D op dit moment de enige oplossing.
Ja, en nee. Zolang PMDG de 777 niet released voor P3D kan ik de overstap niet maken. En dat is wat betreft airliners toch echt het meest geavanceerde vliegtuig wat tot nu voor FSX is gereleased. Ik zou echt graag P3D proberen, maar aangezien ik alleen de 777 vlieg is het op dit moment een no-go voor mij.

Verder zullen een hoop add-on leveranciers hun installers/produkten moeten updaten, zodat ze zonder moeite ook voor P3D kunnen worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
PMDG gaat ook de 777 releasen voor P3D 2.0, maar dat wordt volgend jaar.
Meer info hierover zal nog volgen.
Op dit moment zijn steeds meer addon bouwers hun producten aan het omzetten voor P3D.
Kijk bijvoorbeeld maar naar ORBX en Aerosoft. naar verwachting zal de rest spoedig volgen met het releasen van 2.0 producten/installers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat klopt, maar dat betekent wachten. Zou mooi zijn als iedereen meteen over zou kunnen, maar veel mensen wachten toch tot hun favoriete add-ons allemaal werken in P3D voordat ze de overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk niet anders dan met bijvoorbeeld de overstap van FS9 naar FSX. Eigenlijk is deze overstap nog kleiner omdat P3D veel meer in de buurt zit van FSX dan FSX bij FS9 en eerdere versies. Sommige addons werken ook gewoon al, al moet je wat rommelen met install trucjes. In ieder geval zal er nu veel minder wachttijd zijn dan toen FS9 overging naar FSX. Dat PMDG zoveel tijd ervoor neemt, tsja… dat is natuurlijk flauwekul omdat hun vliegtuig goed schijnen te werken in P3D. Ze hebben alleen altijd zó dwars gelegen, dat ze waarschijnlijk niet durven een en ander snel uit te brengen. Bovendien, als ze er een half jaar over doen (zogenaamd) kunnen ze ook weer leuke prijzen ervoor vragen… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zou het niet eens heel erg vinden als er meer voor vragen als ze ook nog wat extra's toevoegen ofso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:40:
Het is eigenlijk niet anders dan met bijvoorbeeld de overstap van FS9 naar FSX. Eigenlijk is deze overstap nog kleiner omdat P3D veel meer in de buurt zit van FSX dan FSX bij FS9 en eerdere versies. Sommige addons werken ook gewoon al, al moet je wat rommelen met install trucjes. In ieder geval zal er nu veel minder wachttijd zijn dan toen FS9 overging naar FSX. Dat PMDG zoveel tijd ervoor neemt, tsja… dat is natuurlijk flauwekul omdat hun vliegtuig goed schijnen te werken in P3D. Ze hebben alleen altijd zó dwars gelegen, dat ze waarschijnlijk niet durven een en ander snel uit te brengen. Bovendien, als ze er een half jaar over doen (zogenaamd) kunnen ze ook weer leuke prijzen ervoor vragen… ;)
PMDG zit met contractonderhandelingen met Boeing. Ze zijn een van de weinigen, zoniet de enige die op zo'n schaal gedetailleerde informatie krijgt van Boeing dat daar wel behoorlijk uitgebreide contracten bij horen. En dat heeft tijd nodig om aan te passen naar een nieuw platform. Nu zou ik het ook graag morgen zien hoor, dan ging ik meteen proberen, maar dat is nu een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54

Pierre

Van nature lui!

Heb binnen kort vakantie en ga mijn pc eens opnieuw voorzien van een verse image, maar om nou gelijk € 145 voor wat software af te tikken op mijn cc is mij iets te.

Het ziet er mooi uit, maar ik ga het toch voorlopig niet doen :(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

je hebt ook de 60 dollar variant he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54

Pierre

Van nature lui!

Ircghost schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:24:
je hebt ook de 60 dollar variant he :)
Incl watermark nee dank je O-)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik weet dat ik zelf opmerkingen heb gemaakt over het (super)kleine watermerk, maar als je 145 teveel vindt wat maakt dan het kleine watermerk uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Ik vlieg al dagen met watermerk, is me nog nooit opgevallen. Alleen als ik goed kijk is het zichtbaar, maar dan moet je echt wel heel erg goed kijken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 10-12-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Iemand al gekeken naaelr de nieuwe Active Sky Next?

Schijnt nog beter te zijn ook is er een 7 dagen trail.

http://www.hifitechinc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Remco Tr schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:09:
Iemand al gekeken naaelr de nieuwe Active Sky Next?

Schijnt nog beter te zijn ook is er een 7 dagen trail.

http://www.hifitechinc.com
Ik ga hem proberen. Ik heb zelf AS2012 dus de upgrade prijs valt mee maar ik download de trial eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Wel even de opties bekeken maar ik houd het toch maar bij OPUS, werkt prima zo met P3D 2.0 ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Dutchy88 op 10-12-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Joystick-problemen

Zowel bij Prepar #d V2 als bij FSX heb ik sinds de Windows 8.1 update joystick-problemen. Tijdens het vliegen verdwijnen de stick en de throttle om de haverklap. Er zijn al hele series berichten hierover verschenen, en ik heb alle truucs al uitgeprobeerd, maar niets helpt.
Meer mensen met dit probleem? Prepar schrijnt aan een fix te werken , mogelijk helpt deze ook bij FSX, aangezien het een windows-probleem schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Bekend probleem inderdaad, schijnt voornamelijk aan Windows 8 te liggen.
Daarom ben ik een paar maanden geleden teruggegaan naar Windows 7.
8 heeft in mijn beleving te veel problemen i.s.m. FSX/Prepar3d.

Voor Prepar3D 2.0 zit er in iedergeval een fix aan te komen om dit probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Reinhard schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:22:
Joystick-problemen

Zowel bij Prepar #d V2 als bij FSX heb ik sinds de Windows 8.1 update joystick-problemen. Tijdens het vliegen verdwijnen de stick en de throttle om de haverklap. Er zijn al hele series berichten hierover verschenen, en ik heb alle truucs al uitgeprobeerd, maar niets helpt.
Meer mensen met dit probleem? Prepar schrijnt aan een fix te werken , mogelijk helpt deze ook bij FSX, aangezien het een windows-probleem schijnt te zijn.
Had ik ook...

Ik gebruik nu FSUIPC keyboard and joystick bindings voor FSX. Werkt prima en heb je veel meer opties beschikbaar. Froogle heeft een video om hoe dat in te stellen. Ik geloof dat je wel een geregistreerde versie van FSUIPC nodig heb.

YouTube: FSUIPC - How to bind your controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Badtothebone schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:50:
[...]

Froogle heeft een video om hoe dat in te stellen. Ik geloof dat je wel een geregistreerde versie van FSUIPC nodig heb.

YouTube: FSUIPC - How to bind your controls
Kijk, dat lijkt me handig. Ik heb een geregistreerde FSUIPC, dus ik ga dat even checken. Ben er wel mee aan het pielen geweest, maar nog niet genoeg blijkbaar. Vooral het gebruik van de hat-switch en vloeiend om je heen kijken schijnt in FSUIPC toch wat lastig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Reinhard schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:21:
[...]

Kijk, dat lijkt me handig. Ik heb een geregistreerde FSUIPC, dus ik ga dat even checken. Ben er wel mee aan het pielen geweest, maar nog niet genoeg blijkbaar. Vooral het gebruik van de hat-switch en vloeiend om je heen kijken schijnt in FSUIPC toch wat lastig te zijn.
Dat is lastig maar ik heb het wel voor mekaar. Ik zal straks wat screenies posten van mijn instellingen. Ik heb wel een logitech 3D Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Zojuist weer nieuws over de 2.1 update naar buiten gebracht door LM:
Updated on 12/11: the 2.1 patch is going well, lots of issues and backcompat being worked on, will provide more information on release date when finalized. We will be doing much shorter iterations for the first few patches to more rapidly get the issues resolved out. Thanks again for all your support of Prepar3D v2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Joystick is Logitech 3D Pro

Ik heb een paar profielen gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tCYhTm0hTX3vXgNw6SxijIwT/full.png
Hat Switch set voor pan right , left , up & down
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DqtPZMrAQlu3zwCf62Z9xHlc/full.png
Flight controls set met een klein beetje curve om het iets realistische te maken. Hier moet je mee spelen totdat je een gevoel krijg wat je wil.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gaztm0G5wTieBPxOlEZXiu9j/full.png
Mousewheel set to mouse look. Hiermee kan je samen met de spatiebalk en mouse rond kijken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J8oKyJYnZpwjHTK04cFRQX77/full.png
Ik heb nog veel meer ingesteld. In feite kan je echt alles naar je eigen hand zetten dus het is best krachtig.

[ Voor 4% gewijzigd door Badtothebone op 11-12-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Badtothebone schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:48:
Joystick is Logitech 3D Pro

Ik heb een paar profielen gemaakt
*KNIP*
Ik heb nog veel meer ingesteld. In feite kan je echt alles naar je eigen hand zetten dus het is best krachtig.
Dank, even uitgeprobeerd. De controllers in FSX geheel uitgeschakeld en nu alles via FSUIPC en Linda. De hatswitch was even gedoe maar werkt nu ook goed.
Straks ook even proberen in Prepar 3DV2, waar ik exact dezelfde problemen had.
Via FSUIPC lijkt het probleem dus opgelost. Had toch echt niet veel zin om Win 8.1 te de-installeren.

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik weet niet of er nog simmers zijn die dit wat vinden maar het is een prachtige kist, al heel wat uurtjes inzitten en nu in de aanbieding voor een bedrag waar je deze eigenlijk niet voor kunt laten liggen:
http://secure.simmarket.com/realair-turbine-duke-fsx.phtml

bron: www.simflight.nl

Verwijderd

Als 'ie had gewerkt in P3D had ik 'm wellicht gekocht… ;)

• Blue2k
Ik zal em eens proberen in P3D dit weekend, of heeft iemand al kunnen verifieren dat ie daadwerkelijk niet werkt?

• Ircghost

Ircghost

Waarschijnlijk net als de legacy dat het werkt maar met beperkte extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Vandaag op stap geweest met de Hobbit PMDG T7 :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FqbnrxXS3F2EUHFS7UDlqwzq/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/80uSSSoQcDP75uFFX6Dd3fVa/full.png

Je kunt hem hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

FSX of P3D? Gezien de lack aan schaduwen neem ik aan de eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Help! Ik heb wat zitten rotzooien met de Dx10 Scenery Fix en nu zie ik constant dit in mijn Sim:
https://www.dropbox.com/s...3-12-15%2015-59-54-38.png

Betekent dit het einde van mijn huidige install, opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ircghost schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:51:
FSX of P3D? Gezien de lack aan schaduwen neem ik aan de eerste..
FSX. Ik koop Prepar3d pas als PMDG een toestel heeft daarvoor.

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste