Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Badtothebone schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:23:
Ik heb wel de PMDG 737 en 777 maar dat zijn de laatste addons wat ik voor FSX koop. FSX is oud en moe en geeft teveel problemen. Tijd voor een nieuwe sim waar actief aan gewerkt wordt. Ja de PMDG addons zijn mooi maar de sim zelf vind ik belangrijker tegenwoordig dus ik ga een gok wagen aan Prepar3D

Ik heb geen zin meer in om een lange vlucht te maken en dan bij het landen of decent aan OOM error krijgen oid teveel frustratie en een hobby moet wel leuk blijven.
Lees dit eens voordat je geld gaat uitgeven :)

AVSIM have published an interview with Lockheed answering "community questions" about Prepar3d V2.

I truly get NO Joy from saying I told you so, but please take a look and pay attention to what is Prepar3d V2 is not. I LOVE FSX, and I would love to see an improvement to the problems we all suffer in that platform. But Prepar3d V2 is only a marginal step forward and certainly not the euphoric second coming so many have been claiming it to be.

1. Exactly the same weather engine
2. Better threading support but absolutely not better multi core support since the same affinity mask tweaks we have in FSX still apply
3. Same global scenery and mesh
4. Still no sloped runways
5. NOT 64 bit, and Lockheed are now stating what I've been saying for months - even if you sign on to the Prepar3d bandwagon to preserve your investment in FSX addons when Prepar3d eventually does go 64 bit, your existing add-ons will not work. Same as if you switch platform.

What Prepar3d does bring is simple: A new rendering engine (which you can achieve today with Shade and ENB Series in effect), fluffy clouds and shadows, and bug fixes to memory management (which may actually break some add-ons).

http://forum.avsim.net/pa...community-questions-r1819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBgek schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:29:
What Prepar3d does bring is simple: A new rendering engine (which you can achieve today with Shade and ENB Series in effect), fluffy clouds and shadows, and bug fixes to memory management (which may actually break some add-ons).
Haaaaahahahahaha! Hahahahahahahahahahahaaaaaaahaha! Whaaahahahaha!!!! Hahahahahahahahhhhhhaaaaahahahaha!

Zo, dat was me toch ff lachen... "which you can achieve today with Shade and ENB Series in effect"...

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahaha!

EDIT
Ik zie die reactie niet staan? Zou die weggehaald zijn of zo...? Nou ja, whatever, het was toch onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Vage reactie inderdaad op AVSIM waarschijnlijk van iemand die bang is om de overstap te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

lol J van E :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Naja, voor een product wat zich op business richt, en daarmee dus de simulatiekant op wil gaan is het vooral slecht dat ze de sloped runways nog niet hebben aangepakt. Er liggen maar bar weinig landingsbanen volledig recht in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
En inmiddels is V2 te koop via de site van Lockheed Martin: http://www.prepar3d.com/prepar3d-store/ oOo

Daarnaast geweldig nieuws van PMDG, ze gaan P3D V2 ondersteunen!
http://forum.avsim.net/to...t-thread-updated-25nov13/

[ Voor 43% gewijzigd door Dutchy88 op 25-11-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:35
Dutchy88 schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:11:
En inmiddels is V2 te koop via de site van Lockheed Martin: http://www.prepar3d.com/prepar3d-store/ oOo

Daarnaast geweldig nieuws van PMDG, ze gaan P3D V2 ondersteunen!
http://forum.avsim.net/to...t-thread-updated-25nov13/
Nice, ik wist het wel! Nu alleen VRS met hun F/A-18E nog en dan ben ik helemaal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat nieuws van PMDG is inderdaad geweldig. Dan komt nu eindelijk ook voor mij de mogelijkheid om te gaan kijken naar P3D. Belangrijkste is dat het vloeiender moet lopen. Zijn hier al benchmarks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
De eerste ervaringen zijn zeer positief zo te lezen, maar echte benchmarks zijn nog niet beschikbaar zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
En dan nog een vraag, zit niet zo in P3D namelijk, hoe zit het met de kleuren/shading in P3D? In FSX zijn de kleuren namelijk heel dof en is iets van SweetFX wel nodig om het er allemaal mooi uit te laten zien. Is dit in P3D hetzelfde of hebben ze dit al aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:10
Wat gaat PMDG precies doen?

Maken ze alle producten geschikt voor P3D of moet je alles opnieuw aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Waarschijnlijk moet je een P3D licentie aanschaffen. Maar dit wordt voor eind december verder duidelijk gemaakt door PMDG. Prijzen etc. zijn ook nog niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
TranceSetter schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:14:
Naja, voor een product wat zich op business richt, en daarmee dus de simulatiekant op wil gaan is het vooral slecht dat ze de sloped runways nog niet hebben aangepakt. Er liggen maar bar weinig landingsbanen volledig recht in de wereld.
Daarentegen liggen er bij mijn weten ook niet zoveel met genoeg slope om de performance serieus te beinvloeden sinds doorgaans toch het doel is om de boel zo vlak mogelijk te houden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
TranceSetter schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:19:
Heeft iemand misschien een idee wat het volgende kan verhelpen?

Tijdens lange vluchten in FSX met de PMDG 777, krijg ik bijna altijd een fatal error als ik al heel lang aan het vliegen ben. Kortere vluchten lijken er geen last van te hebben. (Amsterdam naar New York is geen probleem, Los Angeles naar Dubai wel). Het is geen OOM melding, maar letterlijk een fatal error, die dan vaak getriggered wordt door een simpel knopje dat ik indruk oid. Zo had ik gisteren dat hij fout ging toen ik op de FMC op de "FIX" knop drukte. Die had ik de rest van de vlucht al vaker gebruikt, dus het is geen probleem met die knop.

Ik heb FSUIPC geïnstalleerd, evenals SP2 voor FSX.
Ik had laatst ook zoiets. Bleek dat FSX met sommige AMD kaarten in combinatie met Catalyst 13.9 veel errors gaf in FSX. Terug naar 13.4 en al mijn problemen waren voorbij.

Of klik op:
configuratie > systeembeheer > component service > logboeken lokaal > aangepaste gebeurtenis > beheergebeurtenis.
Daar kun je bijna altijd zien welke DLL of EXE of AddOn de error geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Propane schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:43:
[...]
Daarentegen liggen er bij mijn weten ook niet zoveel met genoeg slope om de performance serieus te beinvloeden sinds doorgaans toch het doel is om de boel zo vlak mogelijk te houden :P.
Maar er zijn toch een paar hele mooie banen die super stijl is, dat zou ik echt heel graag eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb P3D 2.0 zonet gedownload op m'n werk (was binnen in 4 minuten: het kopiëren naar m'n USB stick voor thuis kostte meer dan 15 minuten… ;) ) en kan niet wachten om alles uit te proberen. Maar… ik heb al genoeg niet al te positieve reacties gekregen om niet al te veel te verwachten. Ik denk dat m'n GTX580 toch echt vervangen moet worden door minstens een GTX780 om echte vooruitgang te zien. Maar goed, nog een middagje werken en daarna weten we het!

Wat PMDG betreft: ze hebben wel duidelijk gezegd dat hun P3D versies alsnog niet voor consumenten zijn bedoeld. Dus ze richten zich echt op pro's en dat kon je ook wel eens aan de prijs merken. Maar we zullen het zien!

Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe AMD GPU's het doen met P3D! Die zijn toch vaak een tikkie goedkoper en mss is nVidia nu niet echt meer een verplichting zoals het was met FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
AMD kaarten schijnen het ondertussen een stuk beter te doen, ook in FSX. Ik begin er niet meer aan, de enige stabiele AMD (toen nog ATi) kaart die ik gehad heb was een Radeon 9250. Daarna nog 3 andere modellen gehad (Radeon 9600, HD3850 en 2 jaar terug een 2e hands 4870x2 waar ik nog steeds niet vanaf kan komen). Allemaal but kaarten, driver crashes, BSOD's, fatale errors. En niet alleen met FSX, met alles; games, films, desktopgebruik.

Voor mij niks anders meer dan Nvidia, nooit gezeur mee gehad, behalve een Geforce4 mx440 die ik gesloopt heb met overclocken.

In volgorde:
- Nvidia Riva TNT2 32mb (nog steeds in gebruik)
- Geforce4 mx440 64mb (kapot geclocked)
- Radeon 9250 (door verkocht, perfect ding)
- Radeon 9600 (spontaan dood gegaan)
- Geforce 8600gts 256mb (door verkocht, perfect ding)
- Geforce 9800gt 512mb (door verkocht, perfect ding)
- Radeon HD3850 (doorverkocht na 2 maand, alleen maar gezeik)
- 2x Geforce 9800gtx 512mb SLI (eentje doorverkocht, ander nog in gebruik in test pc, perfect ding)
- Geforce gtx460 1gb (door verkocht, perfect ding)
- Geforce gtx560 1gb (perfect ding, huidige kaart)
- wilde eens een HD4870x2 gehad hebben, 2e hands gekocht na een maandje op een spiksplinternieuwe gtx560, alleen maar crashes, na 3 maand een van de GPU's dood
- weer terug gegaan naar de gtx560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Beetje random rant tegen AMD....

Voor mij:

- ATI Rage Pro 8MB
- ATI Radeon 9600Pro
- ATI X1300 Mobility Radeon
- ATI HD3870 Single
- ATI HD3870 Crossfire
- ATI HD4850 Crossfire (Tijdelijk TriCrossfire)
- ATI HD4850 Single
- AMD HD7970M
- AMD HD7950
- AMD R9 290X

Elke kaart werkte perfect, geen gekloot met drivers of iets dergelijks. Een extra laptop met Nvidia kaart, alleen maar gedonder. Overheating, geen/compleet verneukte HDMI scaling afhankelijk van welke driver je installeerde. Fan die je na 8 maanden licht gebruik zelf even mocht smeren omdat de boel aan liep, artifacts in de ene game met driver xxx.xx, gefixed in driver yyy.yy die vervolgens andere games compleet kaput maakt...

Zo zie je maar, twee kanten aan elke munt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Gisteren avond bezig geweest met wat eerste kleine test vluchtjes in P3D V2.
Alles op default draait al bijzonder soepel op high-settings met gemiddeld 60 FPS.
Zodra er wat addons bij komen zoals ORBX of Aerosoft scenery zakt het al snel naar beneden.
Er zijn nog wel wat aanpassingen nodig, maar al met al heeft het zeker potentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy88 op 26-11-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoeveel zakt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ja, en wat is het in vergelijking met FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En belangrijk, waar vloog je in en over welk gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
*Dutch88 heeft nu al spijt dat hij dit gezegd heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het enige belangrijke verschil met FSX is dat P3D nog verder ontwikkeld wordt.

En met het implementeren van DX11 en bijbehorende technieken, laat LM zien dat dit niet alleen kleine cosmetische veranderingen zijn maar dat ze bereid zijn te werken aan alle onderdelen van het programma, maw ook de moeilijke/tijdrovende onderdelen.
(deze versie moet dan ook gezien worden als een techpreview/taster van wat hopelijk nog gaat komen.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
TranceSetter schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:26:
*Dutch88 heeft nu al spijt dat hij dit gezegd heeft :+
Haha, nee hoor :P Ik vloog tijdens de test vanaf de default airport (Langley Airbase) met de default IRIS PC-9
Daar haal ik ruim de 60 Fps met mijn specs.
Als Addon airport heb ik Antalya van Aerosoft gebruikt, omdat deze bekend staat als 'zware' scenery.
Met deze addon en A2A Cessna haalde ik een stabiele 30 FPS ruim.
En ook niet onbelangrijk: zeer vloeiend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar die addon is nog geoptimaliseerd lijkt me voor P3d toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Niet voor V2 nog, maar het is gewoon de FSX scenery die ook onder V2 compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Er is een wereld van verschil tussen compatibel en geoptimaliseerd zijn :P. Vooral met de engine wijzingen voor P3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb prepar3d v1 academic license... maar moet ik nu dan een nieuwe license aanschaffen voor v2?

sorry, al gevonden:

I have Prepar3D v1.4, do I get an upgrade or a discount for Prepar3D v2?

If you have purchased Prepar3D v1.4 within 60 days of your purchase, per the refund policy, you can request a refund and then purchase the desired license of Prepar3D v2. There are no exchanges, upgrades, or discounts available.

[ Voor 62% gewijzigd door efan op 26-11-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Ircghost schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:50:
Er is een wereld van verschil tussen compatibel en geoptimaliseerd zijn :P. Vooral met de engine wijzingen voor P3D
Klopt, maar tot die tijd zal het 'behelpen' zijn met addons die compatibel zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En als er 1 ding is dat wij als FSX'ers goed kunnen dan is het wel behelpen haha :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ido schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:50:
ik heb prepar3d v1 academic license... maar moet ik nu dan een nieuwe license aanschaffen voor v2?

sorry, al gevonden:

I have Prepar3D v1.4, do I get an upgrade or a discount for Prepar3D v2?

If you have purchased Prepar3D v1.4 within 60 days of your purchase, per the refund policy, you can request a refund and then purchase the desired license of Prepar3D v2. There are no exchanges, upgrades, or discounts available.
Dat sucks. Ik snap wel waarom ze het zo doen, maar dat is behoorlijk kut, dan moet je dus bij iedere versie het ding opnieuw kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The Future of Flight Simulator. 100% Realisme.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:42:
[...]

Dat sucks. Ik snap wel waarom ze het zo doen, maar dat is behoorlijk kut, dan moet je dus bij iedere versie het ding opnieuw kopen...
Tjonge, gelukkig deed MS dat niet met FS 2000, 2002, 2004, FSX.... eh, o ja, dat deden ze wel... 8)

Ik ben trouwens nu al definitief overgestapt. FSX is over en uit. P3D 2.0 rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar ik zie nog geen hoofdletters, dus je bent nog niet volledig enthousiast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:23:
Tjonge, gelukkig deed MS dat niet met FS 2000, 2002, 2004, FSX.... eh, o ja, dat deden ze wel... 8)
Echt, ik heb voor SP1 en SP2 voor FSX niet hoeven betalen hoor?

Ik bedoel voor iedere update, als je v1.4 al hebt, moet je v2.0 alsnog gewoon kopen, ipv dat je gewoon de nieuwe versie krijgt. Ik snap 't wel. Iedereen koopt v1.4, vervolgens zijn ze bij de final versie aangekomen en niemand koopt 'm nog omdat ze 'm al hebben terwijl er wel, nadat iedereen 1.4 gekocht heeft nog door ontwikkeld wordt.

Dat zouden ze met ETS2 eens moeten flikken, voor iedere update betalen...

EDIT: en wat Ircghost zegt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ircghost schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:26:
Maar ik zie nog geen hoofdletters, dus je bent nog niet volledig enthousiast? :P
_/-\o_

@ J van E we horen graag je bevindingen goed of slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:45:
[...]

Ik bedoel voor iedere update, als je v1.4 al hebt, moet je v2.0 alsnog gewoon kopen, ipv dat je gewoon de nieuwe versie krijgt.
Men kreeg vanaf Prepar3d 1.0 tot 1.4 gewoon gratis updates... Dat waren de service packs zogezegd. Versie nummer 2.0 = nieuwe iteratie = van FS2004 > FSX = opnieuw betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:26:
Ik dacht 'Laat ik me wat inhouden anders krijgen we weer van die flauwe opmerkingen…' :+ Maar wat ik ook doe, die opmerkingen komen sowieso wel, haha!
FastFred schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:45:
[...]

Ik bedoel voor iedere update, als je v1.4 al hebt, moet je v2.0 alsnog gewoon kopen, ipv dat je gewoon de nieuwe versie krijgt. Ik snap 't wel. Iedereen koopt v1.4, vervolgens zijn ze bij de final versie aangekomen en niemand koopt 'm nog omdat ze 'm al hebben terwijl er wel, nadat iedereen 1.4 gekocht heeft nog door ontwikkeld wordt.

Dat zouden ze met ETS2 eens moeten flikken, voor iedere update betalen...
Wat Propane zegt. Iedereen die ETS heeft gekocht, kreeg gratis updates, maar voor ETS2 was het gewoon weer vol betalen. Dit is heel logisch en heel normaal. Het heeft niets te maken met dat iedereen 1.4 al heeft en dus niet meer koopt maar met het feit dat 2.0 niet zomaar even een update'je is.
Remco Tr schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:57:
[...]

_/-\o_

@ J van E we horen graag je bevindingen goed of slecht ;)
Ik zal proberen het kort te houden. ;) Waarop ik hoopte was een oplossing voor de autogen die dichtbij tevoorschijn schiet in FSX, texturen die je dichtbij ziet laden, en meer licht door schaduwen. En natuurlijk 'smoothere' gameplay. Eh, ik bedoel simplay. 8) Nou, dat heb ik allemaal gekregen.

Als ik boven New York vlieg, dan zie ik autogen zover als ik kan kijken, in de verte staan de hoge gebouwen al en er komt er geen eentje bij als ik dichterbij kom. Alles staat er gewoon. Moet wel zeggen dat als je visibility op unlimited zet (niet echt realistisch) dan zie je in de verste verte natuurlijk wel een en ander tevoorschijn komen, maar niet dichtbij of vlak onder je, zoals in FSX regelmatig gebeurde.

Hetzelfde geldt voor ground texturen: die zijn gewoon eerder geladen en dat is me ook heel wat waard. Vooral als je low and slow vliegt door de bergen is het afgrijselijk om naast je de texturen tevoorschijn te zien komen.

Daarnaast is het me met wat rommelen met de instellingen gelukt om met mijn 3 jaar oude hardware alsnog schaduwen te gebruiken zonder dat de performance compleet inkakt. De VC schaduwen zijn veel duidelijker dan in FSX met DX10 en daar hou ik wel van. Geeft echt het gevoel van licht dat schijnt. Maar zelfs de schaduwen van gebouwen en vegetatie heb ik nu aan en nóg is de performance ok! Die schaduwen maken alles zoveel echter en minder plat! Ik vlieg nu dan wel met autogen op Very dense i.p.v. extremely dense. Maar daarvoor komt een oplossing.

Wat de performance betreft: de fps ligt gemiddeld (boven New York) rond de 23 fps maar het is gewoon SMOOTH. En helemaal boven gebieden waar ik normaal vlieg (ik vlieg alleen maar boven New York om te testen) is het echt super smooth. De kleine hickups and stutters van FSX zijn gewoon weg. Zo heerlijk…!

Al met al is het grafisch een stuk zwaarder maar loopt het alsnog op exact dezelfde hardware. Maar het mooie is nu dat ik dus een nieuwe videokaart ga kopen en… dat dit ook daadwerkelijk effect zal hebben in P3D! In FSX heeft een snellere GPU een kleine impact op wellicht AA en zo, maar wat performance betreft, schiet je er niet heel veel mee op. Maar P3D schuift via DX11 heel veel naar de GPU en ook het geheugen daarvan wordt volop gebruikt. Dit betekent dat als ik van mijn GTX580 overstap naar een GTX780 ik ook echt daadwerkelijk zo ongeveer alle grafische opties open kan zetten en alsnog een perfecte performance zal hebben.

Maar zoals ik al zei, zelfs met mijn huidige GPU is alles al zoveel beter… Het is echt zwaar kicken om boven New York te vliegen met al die gebouwen tot aan de horizon, het licht in de VC, smooth performance… helemaal te gek.

De toekomst ziet er ook goed uit omdat P3D, in tegenstelling tot MS met FSX, zich helemaal openstelt voor 3rd party developers. Als iemand iets wil maar het kan niet omdat het niet in de SDK zit, dan kunnen ze daarom vragen en dan zal LM ernaar kijken en proberen het te implementeren. Ze hebben de SDK ook zo aangepast (eigenlijk is het een nieuwe SDK) dat er veel meer mogelijkheden zijn om dingen buiten de sim om te laten gaan zodat je makkelijker veel 'diepere' systemen kan ontwikkelen en gebruiken. Kort gezegt: P3D heeft toekomst!

Zo, kort genoeg? :+ En geen hoofdletters gebruikt! Als iemand nog vragen heeft, stel ze maar!

O ja, ik moet wel zeggen dat ik dus low and slow vlieg. Ik ben nog niet boven de 3500 ft geweest en heb één keer in een supersnelle jet gevlogen: toen ik dat laatste deed, zag ik wel texturen die laat laadden of een beetje blurry waren. Maar goed, ik lees al verslagen van mensen met snellere GPU's dan de mijne die wél met een jet over de boomtoppen kunnen scheren zonder ook maar iets van popup of zo te hebben.

En o ja twee: de AA is nog niet helemaal top, maar daar wordt aan gewerkt. Dat is het mooie toch wel: LM luistert naar je. Je kan met ze praten. En ze reageren daadwerkelijk. Heeft iemand van jullie OOIT met iemand van MS kunnen praten over FSX…?

Wat mij betreft is P3D 2.0 de toekomst! FSX is over en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Thanks voor het goede verhaal! Hoe werkt de interface, is het logisch hoe het allemaal werkt?

Hoe groot is het geïnstalleerde bestand?

Werkt je externe hardware goed met P3D?

Heb je mooie plaatjes? :)

Als je de view settings aanpast is er dan een soort van lichte mist op het einde of wat zie je (niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
JvE: als je van de 580 af moet, roept u maar. Ik kan wel wat meer performance gebruiken, wat voor kaart is het? Hoeveelheid geheugen, wat voor koeler, is ie stil? En wat moet je d'r voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Tot en met 2 december Black Friday bij FSDT. 70% korting op Cloud9 producten en 30% op FSDT producten met code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik neem aan dat de code vaker gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het goede verhaal! Hoe werkt de interface, is het logisch hoe het allemaal werkt?
Graag gedaan. ;) P3D heeft nu een startup screen (de vorige versie had dat nog niet) maar die moet je wel even aanzetten bij de opties. De eerste keer dat je P3D opstart, zit je metéén in een jet en scheur je de landingsbaan af voordat je het doorhebt! Op het startupscreen kan je alles instellen voor de vlucht maar je kan (wel apart) de vlucht niet opslaan en ook niet laden: je kan ook niet bij de opties! Dat kan allemaal alleen als je al in het vliegtuig zit. Beetje apart maar het is beter dan niets. Wat wel netjes is, is dat de diverse opties op één scherm zitten. Je hoeft dus minder diep te graven in de schermen dan in FSX.
Dat geldt ook voor de opties en dat is wel top. Dus als je in het vliegtuig bent en via de menu balk (werkt zelfde als in FSX) naar de opties van het geluid gaat, kan je op datzelfde scherm bij alle opties voor details, weer, AI, etc. etc. Dat vind ik echt een hele verbetering t.o.v. FSX waar je tijdens het vliegen voor elk wissewasje heen en weer moest naar een menuutje.
Wat me wel tegenviel was de map: die is eigenlijk nog hetzelfde en dus zwaar achterhaald. Ziet er allemaal wel anders uit maar dat is dan ook alles. Vond ik wel jammer. Maar goed, dat is toch wel de richting die P3D ingaat: ze geven ons een basis en verwachten eigenlijk dat devs de boel aankleden.
Kort gezegd: iemand die FSX kent, vindt z'n weg meteen. Het is niet alsof je overstapt naar XPlane, zal ik maar zeggen...

Hoe groot is het geïnstalleerde bestand?
Geen idee… De download was zo'n 10 GB (als één zip of als een stuk of 10 losse delen). Ik vermoed dat de install zelf een paar GB groter is dan FSX.

Werkt je externe hardware goed met P3D?
Ik heb alleen een Logitech Extreme 3D Pro joystick en de Saitek Combat Rudder pedals en die werken prima. De laatste was echter ingesteld als een soort van joystick dus toen ik voor het eerst in die jet zat en meteen de baan afscheurde ging het compleet mis omdat de rudders gelinkt waren aan de elevator en zo. Dat was eh… heel apart. ;) Maar nadat ik zelf handmatig de axes had verwijderd en opnieuw had toegekend, was alles prima in orde. Ik heb ook de instellingen voor deadzone etc. hetzelfde ingesteld als in FSX (je herkent toch wel heel veel van FSX!) en het werkt nu prima.

Heb je mooie plaatjes? :)
Nog niet. ;)

Als je de view settings aanpast is er dan een soort van lichte mist op het einde of wat zie je (niet)?
Euh… tot nu toe vlieg ik met weather themes van Orbx die bij FTX Global zitten (enige addon die ik geinstalleerd heb tot nu toe). In New York zag ik dan dus in de verre verte een soort van lichte 'ghosts' van de flats en werd alles duidelijker toen je dichterbij kwam: zag er goed uit. Ik heb nog niet echt de volumetric fog gezien. Ik denk dat ik binnenkort OpusFSX ga installeren voor wat beter weer en ook REX voor betere wolken (de rest van REX gebruik ik eigenlijk niet).
FastFred schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:25:
JvE: als je van de 580 af moet, roept u maar. Ik kan wel wat meer performance gebruiken, wat voor kaart is het? Hoeveelheid geheugen, wat voor koeler, is ie stil? En wat moet je d'r voor hebben?
Ah, interessante optie! Het is een MSI N580GTX Twin Frozr II/OC waarbij ik wel meteen moet zeggen dat ik 'm draai op default kloksnelheden en de OC dus niet gebruik (dat doe ik via nVidia Inspector). Bij twee games loopt de boel namelijk vast als ik de OC-snelheden gebruik. Klinkt niet echt lekker, hè…? ;) Maar op gewone snelheden doet 'ie het meer dan prima. Hij is drie jaar oud. Geen idee of hij stil is of niet, denk het wel, gezien de naam Twin Frozr…? M'n PC maakt op zich genoeg herrie maar dat kan ook liggen aan de rest, natuurlijk ('k heb een grote CPU-koeler en zo). Prijs, pfffff, k heb even gekeken op Marktplaats en ik denk dat richting de 100 nog wel kan? Excl. verzendkosten. ;) En garantie tot aan de voordeur (of het postkantoor). ;)

EDIT
Trouwens, voor degenen die het niet weten: LM heeft een (ongelooflijke) 60 dagen refund policy…!!! Dus iedereen kan P3D 2.0 twee maanden lang uitproberen en als het je toch niet bevalt, krijg je zonder gedoe gewoon al je geld terug. Dus eigenlijk zijn jullie allemaal gék als je hier geen gebruik van maakt. Je moet het in ieder geval toch even geprobeerd hebben (ook al kan je nog niet niet met je T7 vliegen… 8) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:52:
(ook al kan je nog niet niet met je T7 vliegen… 8) )
Jammer, deze opmerking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
En voor de liefhebbers... De EULA van PMDG (en software in het algemeen vaak) is niet bindend in NL(*) omdat hij niet voor aanschaf is getoond. Dus als je niet wilt wachten en/of opnieuw wilt betalen als ze eindelijk de boel voor P3D geschikt maken, probeer het gewoon in P3D...

Dat is in ieder geval wat ik ga doen komend weekend (al kan mij die EULA hoe dan ook geen bal schelen :)). Volgens mij zou alles behalve de 777 moeten werken? We gaan het zien.

(*): na wat Bingen en research is dat mijn conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vlieg al een paar maanden niet meer, maar mocht ik het weer oppakken dan zal ik er naar kijken. Ik wacht nog even af tot het moment dat mensen wel met dezelfde hoeveelheid addons vliegen, want in FSX haal je ook flink boven de 100 fps in default met een beetje moderne hardware. Maar met alle addon airfields, weather engine, REX clouds, Accufeel, PDMG, addon AI aircraft en heavy sceneries e.d. waar men in FSX mee draaide is nog niet vergeleken. Dus het zegt me allemaal nog niks.

Dat van de autogen en de volumetric clouds klinkt in ieder geval goed! Maar ik zie in de halleluja-post op AVSim e.d. altijd de opmerking dat men nog zo goed als default draait. Tja..
Maar goed, laten we hopen dat LM nog veel kan verbeteren. Ik wacht het in ieder geval nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09 21:09
Even voor mijn begrip over P3D.... op de website lees ik het volgende:

As provided in our End User License Agreement, the Prepar3D application is not to be used, offered, sold or distributed through markets or channels for use as a personal/consumer entertainment product.

Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dit is echt al tientallen keren naar voren gekomen op AVSIM en volgens mij ook hier, daarom heeft P3D een officiele statement uitgebracht dat het zeker wel gebruikt mag worden voor persoonlijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:44:
Dat is in ieder geval wat ik ga doen komend weekend (al kan mij die EULA hoe dan ook geen bal schelen :)). Volgens mij zou alles behalve de 777 moeten werken? We gaan het zien.
Ja, de T7 is op slot gezet voor P3D maar de 737 moet je handmatig wel aan het werk kunnen krijgen.
Ircghost schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:26:
Dit is echt al tientallen keren naar voren gekomen op AVSIM en volgens mij ook hier, daarom heeft P3D een officiele statement uitgebracht dat het zeker wel gebruikt mag worden voor persoonlijk gebruik.
Ze zeiden het in iets bedekter termen, maar het kwam er wel op neer dat iedereen bijvoorbeeld kan trainen of simuleren met P3D dus… iedereen mag 'm kopen. Zelfs als je het voor je lol doet ben je alsnog aan het simuleren of trainen, natuurlijk.

Er zijn trouwens twee opties die interessant zijn voor de gewone simmer: de gewone license (professional) en een academic license. De gewone license kost 200 dollar en de academic license 60. Het énige verschil is dat je bij de academic license constant een (klein) watermerk rechtsboven in beeld hebt. Voor de academic license moet je wel een 'undergraduate student' of 'K-12 student' zijn maar LM verifieert helemaal niets dus heel veel mensen kopen de academic license. Ik heb trouwens wel de pro license gekocht want ik ben eerlijk. O-) ;)

License betekent trouwens gewoon dat je het spel koopt, hè: de license kan niet verlopen of zo. Er zijn ook abonnementsvormen maar dan ben je na een tijd duurder uit. Daar is ook geen refund op mogelijk. En voor de gekken is er ook nog een plus versie waarin je bommen kan gooien en dat soort werk maar die is echt 'pro' dus kost iets van 2400 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het is een beetje mierenneuken, maar waarom zit er zo'n trademarksymbool op? Doet wel wat af aan de simulatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:31:
Het is een beetje mierenneuken, maar waarom zit er zo'n trademarksymbool op? Doet wel wat af aan de simulatie..
Verschil moet er zijn. ;) Je krijgt tenslotte een fikse korting dus dan moet zo'n klein watermark geen probleem zijn. En anders neem je toch de pro license?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Trouwens JvE, als je het geduld kan opbrengen en als je nog geen 780(Ti) op order hebt staan wil ik komend weekend (zaterdagavond/zondag) mijn ervaring met een R9 290X wel even delen (ben in het buitenland aan het werk tot die tijd).

Er is niets mis met de hardware of fans op die kaarten, behalve dat ze wat luid kunnen zijn. Ik heb het nog niet als storend ervaren, maar dat is subjectief. En binnenkort komen de 290X's met 3rd party koelers, dus als de kaart net zo goed in P3D werkt als een 780(Ti) kan dat nog interessant voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik snap dat er een verschil zit in functionaliteit maar om zo flauw te gaan doen en een watermerk in te voeren is ook zo iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:19
Zoek al een tijdje een alternatief voor FSX.
X-Plane is niet 'mijn' ding en de FS FLight is een flop geworden (helaas... had wel potentie)

J van E heeft hierboven een mooie indruk gegeven over Prepar3D.

Vindt de Prepar3D website niet erg overzichtelijk, kunnen jullie wat info geven over:
welke versie van Prepar3D 2.0 praten jullie eigenlijk, De Pro of Academic licentie.
Kun je net als bij FSX ook VFR en IFR vliegen en ILS landingen maken?
Enige vorm van ATC?
Welke out of the box vliegtuigen zitten erbij?
Heb je ook een Virtual cockpit met clickable panels?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Ircghost schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:17:
Ik snap dat er een verschil zit in functionaliteit maar om zo flauw te gaan doen en een watermerk in te voeren is ook zo iets :P
Dat watermerk is overigens zo klein dat het niet eens opvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:16:
Trouwens JvE, als je het geduld kan opbrengen en als je nog geen 780(Ti) op order hebt staan wil ik komend weekend (zaterdagavond/zondag) mijn ervaring met een R9 290X wel even delen (ben in het buitenland aan het werk tot die tijd).

Er is niets mis met de hardware of fans op die kaarten, behalve dat ze wat luid kunnen zijn. Ik heb het nog niet als storend ervaren, maar dat is subjectief. En binnenkort komen de 290X's met 3rd party koelers, dus als de kaart net zo goed in P3D werkt als een 780(Ti) kan dat nog interessant voor je zijn.
Interessant! Ik wacht even! Er zijn, zeg ik maar meteen, wel bepaalde dingen waar je op moet letten: zo moet in Windows 7 Aero AAN staan (en niet zoals bij FSX vaak wordt gedaan uit) anders krijg je zwarte schermen en slechte performance. Daarnaast kan P3D de focus verliezen als je bijvoorbeeld een menu aanraakt of iets anders: je moet dan binnen de P3D wereld ff op je scherm klikken en de performance is weer goed. Klinkt allemaal beetje vreemd en slecht maar het stelt niets voor, tenminste niet als je het weet. Voorgaande zaken hebben te maken met het feit dat P3D niet echt in full screen draait maar in pseudo-fullscreen, dus eigenlijk in een window maar dan zonder randje en zo waardoor het full screen lijkt. Dit i.v.m. gebruik over meerdere schermen etc. Ik vind het zelf sowieso wel makkelijk werken want je switch totaal zonder problemen naar andere programma's (wel of niet gerelateerd aan P3D). Ook leuk: als je switch, blijf je alsnog het geluid horen (moet je wel ff regelen via de opties) waardoor je minder het idee hebt dat je het vliegtuig tijdelijk verlaat. ;)

In ieder geval… ben ik wel benieuwd naar je test. De vraag is eigenlijk heel simpel: kan je met een R9 290X alle opties 'full right' hebben staan! ;)
Ircghost schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:17:
Nou, er zit dus GEEN verschil in functionaliteit. Dus de neiging om die academic license te kopen terwijl je er geen recht op hebt, is voor sommige mensen onweerstaanbaar groot. Dan vind ik zo'n watermerk een nog erg lichte straf. ;)
BazerK schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:19:
Vindt de Prepar3D website niet erg overzichtelijk, kunnen jullie wat info geven over:
welke versie van Prepar3D 2.0 praten jullie eigenlijk, De Pro of Academic licentie.
Kun je net als bij FSX ook VFR en IFR vliegen en ILS landingen maken?
Enige vorm van ATC?
Welke out of the box vliegtuigen zitten erbij?
Heb je ook een Virtual cockpit met clickable panels?
Er zijn geen Pro en Academic versies, alleen maar Pro en Academic licences! De software zelf is EXACT hetzelfde! Voor de rest is P3D eigenlijk niets anders (klinkt een beetje fout) dan een geupdate versie van FSX. Dus wat er default zit in FSX, zit ook default in P3D: ATC, planner, IFR, VFR, ILS, maakt niet uit. De meeste FSX addons zijn dan ook (nu of binnenkort) te gebruiken in P3D, wat natuurlijk top is.

Hierbij moet ik echter wel zeggen dat de default vliegtuigen in P3D anders zijn!!! Dus de defaults van FSX vind je niet terug in P3D! Maar ik denk niet dat iemand dat héél erg vindt. Daarvoor in de plaats 'krijg' je een A36 van Carenado en nog drie andere 'gratis' addons plus een serie vliegtuigen van Lockheed zelf. Ik vind de Maule die erin zit leuk maar ik zal z.s.m. overstappen naar m'n eigen addon planes. Ik las nét dat de A2A C172 compatible is gemaakt, dus ik ga nú ff naar de A2A site. Laterssssss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:14:
[...]

Interessant! Ik wacht even! Er zijn, zeg ik maar meteen, wel bepaalde dingen waar je op moet letten: zo moet in Windows 7 Aero AAN staan (en niet zoals bij FSX vaak wordt gedaan uit) anders krijg je zwarte schermen en slechte performance. <...>

Ook leuk: als je switch, blijf je alsnog het geluid horen (moet je wel ff regelen via de opties) waardoor je minder het idee hebt dat je het vliegtuig tijdelijk verlaat. ;)

In ieder geval… ben ik wel benieuwd naar je test. De vraag is eigenlijk heel simpel: kan je met een R9 290X alle opties 'full right' hebben staan! ;)
Ik draai Windows 8.1, dus Aero is geen issue. En wist je dat je in FSX ook al jaren kan instellen dat geluid en sim door blijft spelen bij loss of focus? :P Of bedoel je dat in Prepar3d de sim op pauze gaat en je geluid wel door blijft spelen?

Ik ga P3D V2.0 hetzelfde behandelen als andere games.... Downloaden, installeren, opstarten, alle instellingen vol open en gaan met die banaan! :P Oh, en eerst FSX even verwijderen natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:32:
[...]
En wist je dat je in FSX ook al jaren kan instellen dat geluid en sim door blijft spelen bij loss of focus? :P
Shit, serieus? LOL Ik weet wel dat de sim door kan spelen (zo heb ik dat ook ingesteld) maar ik wist niet dat je het geluid aan kan laten staan… }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:37:
[...]

Shit, serieus? LOL Ik weet wel dat de sim door kan spelen (zo heb ik dat ook ingesteld) maar ik wist niet dat je het geluid aan kan laten staan… }:O }:O }:O
Ik dacht het wel, of ik ben nu in de war met een andere sim/game. Kan ook, ik heb FSX al een tijdje niet meer aangeraakt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:37:
[...]

Haha lekker bezig, dat is altijd optie nummer 1 die ik meteen aanpas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:14:
Voorgaande zaken hebben te maken met het feit dat P3D niet echt in full screen draait maar in pseudo-fullscreen, dus eigenlijk in een window maar dan zonder randje en zo waardoor het full screen lijkt. Dit i.v.m. gebruik over meerdere schermen etc.
Oh damn, dus het is ook gewoon mogelijk om het venster groter te maken door het te slepen en dan over 2 beeldschermen te laten zien zonder moeilijk te doen zoals in FSX?

Dan wordt het voor mij wel erg aantrekkelijk. Ik mis dat zo in FSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Hoeveel prestatie winst zien we met P3D 2.0 tegenover FSX met highend gpu's ?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

FastFred schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:37:
[...]

Oh damn, dus het is ook gewoon mogelijk om het venster groter te maken door het te slepen en dan over 2 beeldschermen te laten zien zonder moeilijk te doen zoals in FSX?

Dan wordt het voor mij wel erg aantrekkelijk. Ik mis dat zo in FSX
Dat ging ook gewoon prima in fsx toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:44:
Hoeveel prestatie winst zien we met P3D 2.0 tegenover FSX met highend gpu's ?
Ik heb geen cijfers maar in tegenstelling tot FSX heb je bij P3D heel veel aan een highend gpu. Er zijn genoeg verhalen van lui die een highend gpu kochten voor FSX maar nauwelijks iets ervan merkten, maar bij P3D schijn je dat dus echt te merken. P3D gebruikt die kaarten nu eindelijk ook echt. Maar zelfs met dezelfde hardware merk je verschil omdat je gewoon meer opties hebt en ook kan aanzetten als je een beetje aardige videokaart hebt.

Nogmaals: groot voordeel van P3D is dat je het gewoon 2 maanden lang gratis kan proberen! Dus iedereen die zich afvraagt of het wat is, moet het gewoon kopen en als je het echt niets vindt, krijg je na 60 dagen gewoon je geld terug. Mooier kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, klein tegenvallertje: pas nu ik een 'echte' vlucht ging doen boven Noorwegen, zag ik dat de terrain schaduwen zichtbaar ophouden in de verte... tenzij je de Ultra setting gebruikt, maar dan is de fps <10. In FSX worden de schaduwen tijdelijk ingebakken in de textures maar in P3D is het allemaal real time. Prachtig maar beetje jammer. Ik heb het nu opgelost door alleen de buildings en vegetation schaduwen aan te zetten: dat scheelt alweer. Die schaduwen maken toch echt wel een groot verschil als het aankomt op 'net echt' en sfeer dus die wil ik toch wel aan kunnen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Eigenaar van FSDT is helemaal in z'n nopjes met P3D V2
The Beta NDA has been lifted, so we can discuss about P3D V2 and post screenshots.

Here's one of GSX and JFK running under the latest Beta. Note the new rendering system, with full directional shadows made with DX11, that can be easily seen on GSX vehicles casting realistic shadows over ground AND receiving shadows from being under the airplane wing, something that's not possible with FSX.

The good thing is that, existing content can benefit from these advances, while still remaining usable.

But P3D V2 can do much more and offer way more advanced features to developers, in case we would start modeling P3D2-specific objects. A lot of FSX engine limitations that forced us to do things in cumbersome ways, are way easier and powerful with P3D V2. I'd say, from a developer point of view, there's a largest jump in new features from FSX to P3D V2, than the jump from FS9 to FSX.

It's almost like a new platform, but at the same time it's backward compatible so, we get the best of both worlds: a new rendering engine with updated capabilities, lots of new potential with a ton of new Simconnect function calls (If only we had them when we started doing GSX...), backward compatible AND improved look even with from existing content.

We really couldn't ask for more, and we believe this is a really a new start for the flight simulation community that will hopefully keep us busy for years. In the mean time, enjoy the screenshot and feel free to ask any questions.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar moeten we zeker wel extra voor betalen of niet? Als in, denk niet dat er standaard licentie bij zit op huidige producten voor P3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ze zeggen dat al hun producten P3D capable zijn. Klopt ook, je mag kiezen voor P3D bij de installatie.

• Ircghost

Ircghost

ow nice, dat is wel mooi voor ons dan ^^

• BeefHazard
Ze vermelden het zelfs nog extra in het mailtje.
Starting today, all our products installers have been updated to support the new Prepar3D V2 sim, without having to do any conversion or manual install procedure. Just download the updated installers, they will detect if you have Prepar3D V2 installed, and will prompt if you want to install there. There's no additional cost or different licensing required to use our products in Prepar3D, your existing license is still valid.

• Dutchy88
  • Nu online
Klopt, zojuist heb ik zonder problemen GSX van FSDT geinstalleerd. de installer ziet dat je Prepar3D V2 gebruikt, vraagt om een bevestiging en installeerd alles netjes in Prepar3D V2. :)

• Ircghost

Ircghost

Wordt moeilijker en moeilijker om het te weerstaan

• TranceSetter
Geen 777 ;-)

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Captain Sim? :9 Nee ik wacht denk ik op 64 bit support en of de PMDG T7 port / versie.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Op 64 bit kan je lang wachten. Als ze dat al gaan doen, zal het niet binnen een jaar af zijn. En trouwens, zodra P3D 64 bit is, kan je de T7 helemaal wel vergeten, net als alle andere FSX addons. Die moeten allemaal omgebouwd worden.

• Remco Tr
In windows 7 64bit kun je toch ook gewoon 32bit software draaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let vooral ff op de autogen:

YouTube: Prepar3d v2 vs FSX Miami Jets (P3D)

Door de snelheid van het vliegtuig zie je in de verte alsnog wel wat oppoppen, maar het is toch zoveel beter!

Kijk ook rond de 1.00 in de verte: in FSX zie je lege grond met een of twee dozen op de kale vlakte, maar in P3D lijkt het in de verte gewoon echt al op de stad die het gewoon is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat is wel echt een enorm groot verschil ja, ook die schaduw doet zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaduwen maken inderdaad een groot verschil: die heb ik altijd al gemist in FSX, helemaal na MS Flight. En daarom wil ik die ook per se aanhebben in P3D. Ik heb gisteren weer aardig zitten testen en tweaken en een manier gevonden om schaduwen te gebruiken die ogen alsof je de Ultra setting gebruikt, maar met de performance van de Medium setting. Ja, ook P3D kan getweakt worden!

Als je meer wilt weten:

http://forum.avsim.net/to...r-the-tweaking-has-begun/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:44:
Let vooral ff op de autogen:

YouTube: Prepar3d v2 vs FSX Miami Jets (P3D)

Door de snelheid van het vliegtuig zie je in de verte alsnog wel wat oppoppen, maar het is toch zoveel beter!

Kijk ook rond de 1.00 in de verte: in FSX zie je lege grond met een of twee dozen op de kale vlakte, maar in P3D lijkt het in de verte gewoon echt al op de stad die het gewoon is.
Fps komt op zijn systeem dus frequent boven de 60 uit. En dat met een mid-end gpu :9

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het belang van schaduwen. Het is zomer, rond 8 uur 's ochtends, en het is heerlijk zonnig weer. Je vliegt boven New York en kijkt naar buiten. Vraag: welk screenshot (van de twee in de animated gif hieronder) geeft je echt het gevoel dat het 's ochtends vroeg is op een zomerse dag...?

Mijn antwoord (drie keer raden): het screenshot met schaduwen! Niet alleen zien de gebouwen er minder melkpak-achtig uit, maar met schaduwen staan ze echt op de grond! Zonder schaduwen lijken ze 'at random' boven de grond textures te hangen. En ik vind zelf ook dat met schaduwen het veel minder (eigenlijk haast niet meer) opvalt dat de grond textures random textures zijn. Zonder schaduwen zie je dat de gebouwen daar niet horen en compleet op andere gebouwen staan maar met schaduwen valt dat veel minder op.

En kijk ook naar de VC: zonder schaduw lijkt het alsof de achterkant van je vliegtuig verdwenen is en er helemaal niets meer achter je is: de zon 'schijnt' gewoon op alles. Maar met schaduw voel je haast de warmte van de zon in je rug.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5510/11120517074_c9976d4d26_o.gif

Ik heb nog steeds niets getypt in hoofdletters. Knap, hè? Maar enthousiast ben ik wel! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Zo, net thuis (vanochtend 4 uur NL tijd de deur uit voor de vlucht naar Nederland). Zal de boel zo eens aanschaffen en testen op de 290X. Verwacht later in de middag/avond ervaringen, misschien neem ik even een power nap tussendoor, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Power nap, ben jij gek! Testen die hap! ;)

Maar serieus, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Had even een valse start. Het standaard profiel van AMD voor Prepar3d veroorzaakt volgens mij wat problemen. Beroerde performance op default settings. Snel even een profiel aangemaakt met alles op 'door applicatie laten bepalen' en opeens kan alles Ultra terwijl het soepel blijft. Moet nog even met de schaduwen gaan spelen.

Edit:

Even wat meer rondgevlogen en settings veranderd. Met mijn i5 4670K @ 4,2GHz (kan hoger, dit is meer eco OC :P) en een stock 290X kan ik op 2560x1080 alles volledig naar rechts gooien (incl. AI, auto's, boten, etc). Het enige wat dan uit moet om de boel smooth te houden zijn de vinkjes bij "Cast" van Terrain, Vegetation en Buildings. En smooth was volgens de ingame FPS counter 20+.

Om die schaduw cast vinkjes aan te zetten moet je een balans zoeken met een paar andere settings (alle AI uit is zomaar weer zo'n 10fps bonus). En bijv. de schaduwen op High ipv Ultra. Vooral de Terrain Cast hakt er flink in.

Dit is trouwens allemaal met de standaard vlucht.

[ Voor 51% gewijzigd door Propane op 30-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:45:
Power nap, ben jij gek! Testen die hap! ;)

Maar serieus, ik ben benieuwd.
Ik ga hem ook maar eens proberen :P Moet de Professional License hebben toch?

Na een beetje vertrouwd ermee raken en kijken naar de tweaks zal ik binnenkort kunnen vertellen hoe P3D op een 4770K @4.5GHz en een GTX 770 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
By the way JvE, als je iets specifieks wilt weten, post het dan even. Ik ga niet uren voor je zitten testen (;)), maar ik wil best wel een paar situaties voor je bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:13:
By the way JvE, als je iets specifieks wilt weten, post het dan even. Ik ga niet uren voor je zitten testen (;)), maar ik wil best wel een paar situaties voor je bekijken.
Hm, tsja, ik ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe alles draait met alle sliders rechts! ;) Boven bijvoorbeeld New York. Dat is de makkelijkste test want ik kan wel specifiekere dingen vragen, maar dan moet echt elke setting zijn zoals ik 'm heb en zo en dat wordt wat lastig. Dus als je gewoon een keer ALLES rechts zet en aanvinkt en dan kijkt of het nog vliegbaar is, zou dat leuk zijn.

Daarnaast ben ik natuurlijk wel benieuwd welke settings jij denkt te gaan gebruiken om echt goede performance te krijgen maar die zijn altijd heel persoonlijk want als iemand niet om schaduwen geeft, ja, dan krijg je alweer een heel ander verhaal. Maar goed, als je na een tijdje vliegen tot bepaalde acceptabele instellingen komt, dan ben ik wel benieuwd wat die zijn. Ik zal straks eens even screenshots maken van mijn eigen huidige instellingen.

O ja, nog een tip voor als jij of iemand met TrackIR vliegt: bij mij helpt het echt om de priority van TIR te zetten op High: dan is het rondkijken gewoon smooth. Dat was met FSX (DX10) ook al zo.

EDIT

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3700/11133835065_69f8147c99_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik zal eens kijken of ik op een mooi setje instellingen kan uitkomen. Alles naar rechts en aanvinken zonder dingen in de config te tweaken zal volgens mij ook een Titan of 780Ti niet trekken. I will report back later ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:25:
Ik zal eens kijken of ik op een mooi setje instellingen kan uitkomen. Alles naar rechts en aanvinken zonder dingen in de config te tweaken zal volgens mij ook een Titan of 780Ti niet trekken. I will report back later ;).
Nou... wel dus, zo schijnt! Maar ik heb al ontdekt dat als iemand roept dat hij 'alles rechts' heeft, dat meestal toch niet ALLES rechts is... Maar goed, ik ben benieuwd!

Ik moet wel zeggen dat ik nu alweer diverse berichten heb gelezen dat ook P3D een voorkeur voor nVidia lijkt te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Rondje Manhattan met de PMDG JS41, OpusFSX, letterlijk alles vol open en een framerate zo rond de 7-10. Vliegbaar, maar niet leuk. En het lijkt mij erg sterk dat een Titan/780Ti met dezelfde instellingen (en resolutie) vrolijk 30fps trekt. Maar wie weet.

Ik heb al een lekker setje instellingen gevonden die tot dusver in alle omstandigheden minimaal 20fps heeft zonder al te veel op visueel gebied in te hoeven leveren (en zonder in cfgs te neuzen). Straks eens verder gaan met addons installeren, kijken of ik FTX New Zealand aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Kunnen we niet even beter een Prepar3d Topic maken? :+

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:10:
Kunnen we niet even beter een Prepar3d Topic maken? :+

:X
Mwah, ik vind dit meer een Flight Simulator topic dan een specifiek FSX topic, eigenlijk...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor mij is dit ook meer een flight simulator topic, net zoals af en toe posts van SgtPoen over DCS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Was maar een grapje hoor, ziet er interessant uit dat Prepar3d, maar ligt voor mij ver buiten me budget. Heb al me geld al in Star Citizen gestoken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heel goed SgtPoen, ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:52:
Rondje Manhattan met de PMDG JS41, OpusFSX, letterlijk alles vol open en een framerate zo rond de 7-10. Vliegbaar, maar niet leuk. En het lijkt mij erg sterk dat een Titan/780Ti met dezelfde instellingen (en resolutie) vrolijk 30fps trekt. Maar wie weet.

Ik heb al een lekker setje instellingen gevonden die tot dusver in alle omstandigheden minimaal 20fps heeft zonder al te veel op visueel gebied in te hoeven leveren (en zonder in cfgs te neuzen). Straks eens verder gaan met addons installeren, kijken of ik FTX New Zealand aan de praat krijg.
Op het Orbx forum heeft iemand een R9 290X gekocht ter vervanging van zijn GTX660Ti. De performance is slechter dan met die oude kaart en hij krijgt het met geen mogelijkheid beter. Ik krijg toch sterk de indruk, ook uit andere posts op Avsim, dat P3D net als FSX toch echt veel meer houdt van nVidia... Dus ik denk dat als ik een nieuwe GPU ga kopen, het sowieso een nVidia gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hmm, ik vloog net met 20fps door de straten van Manhattan met gebouwen en vegetatie schaduwen aan (cast & receive) en de rest op Ultra. Enige wat ik aangepast heb is de autogen vegetatie naar Dense voor wat minder boompjes (valt niet echt op). Terrain cast uit, ziet er niet echt uit als je de schaduw vlak voor je een berg ziet opklimmen :P.

Ik moet hem alleen nog even op een SSD zetten. Het constante laden van textures van de HDD zorgt voor wat FPS schommelingen heb ik het idee.

Die kerel op het Orbx forum moet denk ik even z'n CCC profiel voor Prepar3d aanmaken met alle instellingen op "Let application decide".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:27:
Hmm, ik vloog net met 20fps door de straten van Manhattan met gebouwen en vegetatie schaduwen aan (cast & receive) en de rest op Ultra. Enige wat ik aangepast heb is de autogen vegetatie naar Dense voor wat minder boompjes (valt niet echt op). Terrain cast uit, ziet er niet echt uit als je de schaduw vlak voor je een berg ziet opklimmen :P.

Ik moet hem alleen nog even op een SSD zetten. Het constante laden van textures van de HDD zorgt voor wat FPS schommelingen heb ik het idee.

Die kerel op het Orbx forum moet denk ik even z'n CCC profiel voor Prepar3d aanmaken met alle instellingen op "Let application decide".
Ah, ok. ;)

Wat betreft die terrain cast. Mijn post van vrijdag gaat helemaal over het vooruitschuiven van die nogal zichtbare grens van de schaduw. Verander de default waarden in Prepar3D.cfg naar dit:

SHADOW_DRAW_DISTANCE_LOW=12000
SHADOW_DRAW_DISTANCE_MID=12000
SHADOW_DRAW_DISTANCE_HIGH=12000
SHADOW_DRAW_DISTANCE_ULTRA=12000

en je hebt met elke slider instelling de 'terrain shadow distance' van Ultra maar zonder het fps-verlies van Ultra!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:32:
[...]

Ah, ok. ;)

Wat betreft die terrain cast. Mijn post van vrijdag gaat helemaal over het vooruitschuiven van die nogal zichtbare grens van de schaduw. Verander de default waarden in Prepar3D.cfg naar dit:

SHADOW_DRAW_DISTANCE_LOW=12000
SHADOW_DRAW_DISTANCE_MID=12000
SHADOW_DRAW_DISTANCE_HIGH=12000
SHADOW_DRAW_DISTANCE_ULTRA=12000

en je hebt met elke slider instelling de 'terrain shadow distance' van Ultra maar zonder het fps-verlies van Ultra!
Probleem is dat de draw distance van Ultra ook nog steeds behoorlijk zichtbaar is. Ik vloog zostraks nog even door de Alpen, en je ziet dan letterlijk die schaduw bij bergen opkruipen. Misschien nog wat hogere waarden proberen.
Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste