Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08-2022
fynrd1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:35:
[...]

Geen dank, hoe doen de payware sceneries het?
Ben nog volop aan het downloaden en installeren.

Klein vluchtje gemaakt bij EHRD met RealAir Duke: "als een speer" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

chromeeh

the Gnome

Reinhard schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:29:
Iemand nog Saitek ProFlight Rudderpedals kopen? Zie advertenties. Kan morgen meenemen naar FSWeekend
Je hebt een DM :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Reinhard schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:29:
Iemand nog Saitek ProFlight Rudderpedals kopen? Zie advertenties. Kan morgen meenemen naar FSWeekend
Nee, maar ik zoek wel een yoke.. Saitek staat er met een stand, ik hoop dat ze daar voorradig zijn. Diverse webshops hebben ze niet meer op voorraad :(

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Hoewel ik erg graag een yoke met throttle quadrant wil hebben, ga ik toch liever eens rond neuzen voor een leuke joystick. Hoeft geen uber luxe ding te zijn. Heb namelijk ook al een Logitech G25 in de weg staan, als daar ook nog een yoke met alles erop en erbij komt dan wordt het wat vol, en zo vaak vlieg ik niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:38:
Hoewel ik erg graag een yoke met throttle quadrant wil hebben, ga ik toch liever eens rond neuzen voor een leuke joystick. Hoeft geen uber luxe ding te zijn. Heb namelijk ook al een Logitech G25 in de weg staan, als daar ook nog een yoke met alles erop en erbij komt dan wordt het wat vol, en zo vaak vlieg ik niet meer...
pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro
Hier en daar nog wel goedkoper te krijgen, volgens mij, maar hij bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Voor de geïnteresseerde koper: ik neem m'n Saitek Pro Flight Rudder-pedals mee. ( Za 2/11) . Mail maar als je interesse hebt :-)

Qua joysticks zou ik toch altijd voor de Hotas Warthog kiezen. Kost even wat, maar dan heb je ook wat. Enorm veel programmeerbare knoppen ook. Reuze handig.Wil niet meer zonder.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Debiel vroeg opstaan voor een zondagochtend. Zometeen vertrek richting Lelystad, mijn eerste FSWeekend. Ben benieuwd wat er allemaal te zien is, en natuurlijk in het Aviodrome zelf rond kijken. De laatste keer dat ik in 't Aviodrome was, zat die nog op Schiphol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Fsweekend was weer leuk. Jammer alleen dat Saitek door z'n voorraad yoke's heen was, zodat mijn zoektocht verder gaat :(

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik wilde tegen het eind van de middag eigenlijk nog de Schiphol add-on kopen bij de Aerosoft stand, maar toen ik er kwam waren die net op :(

Verder wel erg gaaf gehad, om 11 uur eerst maar de rondleiding gedaan door het museum zelf. We zijn niet verder gekomen dan de T2 Hangar, toen begon het zo hard en lang te plenzen dat toen het droog was de beste meneer naar z'n volgende post voor die dag moest. Dus toen maar in het laatste restje van de bui de DC4 en daarna de 747 gaan bewonderen, daarna door de slurf de hal binnen gelopen waar je direct tegen de prachtige Constellation aanloopt. Tijdje zitten praten met een Aviodrome medewerker over de Connie, de restauratie en de reis naar Nederland. Daarna een eeuwigheid lopen rond dwalen tussen alle prachtige 737 panelen en mensen die achter hun computer aan het vliegen waren. Bij eentje maar weer snel doorgelopen omdat ik wat met schakelaars aan het spelen was en de APU uitgezet had en deze niet meer op gang kon krijgen :P

De DC3 nog even van binnen bekeken, toen weer de centrale hal in om een hapje te eten, daarna de hal met virtual airlines binnen gelopen, daar wat rond geneusd. Zat nog iemand van Virtual Transavia te zweten om de NGX op het handje aan de grond te krijgen op EHRD :P

Toen hadden we alles wel zo'n beetje gezien en wilden we naar huis, komen we langs het bordje "Ingang Museum" What The Fuck :S ? Dus nog even wat bijgeleerd over de Nederlandse luchtvaartgeschiedenis, en daarna langs de DC3 weer terug gelopen naar de uitgang.

En dat was het wel zo'n beetje, oja ik wilde op dat moment (15:20 ofzo) nog even Schiphol kopen bij de Aerosoft stand, maar die lag er niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:35
Ik ben zelf ook weer eens wezen kijken bij FSWeekend. De laatste keer was al weer een jaar of 5 terug en ik heb me ook deze keer weer prima vermaakt. Het aantal homecockpits is echt enorm toegenomen en de professionaliteit ervan is enorm. Ik heb zelf een half uurtje in een F-16 cockpit gezeten en met BMS een aantal circuitjes gevlogen en een Laser Guided bomb afgeworpen. Ik was erg onder de indruk van het vluchtmodel in BMS. Een ILS approach met 0 visbility en een vette gusting cross wind was onmogelijk! :)

En dan te bedenken dat BMS gebaseerd is op Falcon 4.0, uit 1998 geloof ik! Ik heb het originele spel nog thuis, inclusief dik boekwerk. Enfin, meteen maarweer geinstalleerd thuis; mijn VRS F/A-18E krijgt wat rust de komende weken.

Bizar hoe ik moest wennen aan een 1:1 cockpit tov mijn eenvoudige thuis setup. Instrument scannen moet je opeens met hoofdbewegingen doen bijvoorbeeld, da's toch heel anders dan op je monitor. Echt geweldig hoor.

Verder prima geregeld allemaal en lekker (gezellig) druk. Een aantal vetto demo's ook gezien in DCS, volgens mij ook van een aantal Tweakers? Een zeer geslaagde dag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik vond het eigenlijk te druk, naast al het Flight Sim volk, ook de dagjes mensen met hun blagen. Ontiegelijke tering herrie in de kantine tegen 13:00/13:30 van al die gezinnetjes die gewoon een dagje Aviodrome komen doen.

Het aantal home cockpits was inderdaad enorm, vooral de focus op 737's was off the scale 8)7 Heb me echt een eeuwigheid lopen vergapen aan die 737 panelen onder de hangende ANWB helikopter.

Heeft iemand die gigantische motherfucking gast trouwens gezien in dat hoekje achter de DC3 binnen (*)? Had geloof ik een hesje aan van VATSIM ATC Germany geloof ik 8)7 Holy crap, die gast was echt huge....

(*) Langs de staart van de DC3, voorbij de 1:1 straaljager cockpits (geen idee welk type), langs dat groepje SIM'ers die aan het formatievliegen waren, dan door die smalle doorgang, kom je bij de neus van de DC3 uit, en dan daar links tegen de muur zaten ze. Veelal ATC'ers

[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 04-11-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:14
fynrd1 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:14:
Ik zit hier met een vervelend probleem, heb een computer van iemand anders hier staan die zijn pc vrijwel uitsluitend voor FSX gebruikt. Het probleem is als volgt; Fsx werkt, maar zodra ik ga toggelen tussen het esc menu resulteert dat 5/10 keer in een CTD, de error message heeft ook geen inhoud. Ik heb uiteraard de UIautomationcore.ddl gebruikt en ook andere versies uitgeprobeerd, tevens staat fsuipc er ook op. Iemand een idee?
Goh dat had ik dus idd ook! Was idd een fout in AMD drivers met 13.4 werkt het als vanouds. Heb d'r echt op zitten vloeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Bij de laatste update van GSX wordt nu ook het main cargo deck van de 777 gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/m0yldcwhz/fsx_2013_11_07_10_48_52_16.jpg

FsWeekend was weer een super ervaring, veel mensen verteld over onze sim (DCS World,Flaming cliffs). Leuke demo's gegeven, het formatie vliegen geeft nog altijd applaus :) .Sta altijd nog verbaasd hoeveel mensen vragen welke addons van fsx we gebruiken |:( . ''Nee meneer dit is geen FSX'', ik zal binnenkort wat foto's en filmpjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Waar zaten jullie dan ergens Poen? Ik heb een boel groepjes gezien die formatie vlogen met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
In de uiver zaal en dan de groep aan de kant met het grote scherm, Allemaal gasten met blauwe polo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah ja, daar ben ik inderdaad voorbij gelopen, maar we wilden eigenlijk snel naar huis, we waren de dag al aan het afronden en hadden net 20 minuten bij Virtual Transavia staan kijken :)

Zag inderdaad her en der DCS voorbij komen op de monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Heb je denk ik net de laatste demo van de dag gemist, deden om het uur een aerobatic display met meerdere vliegtuigen. Blijf het alleen jammer vinden dat half FSweekend eigenlijk gevuld is met mensen die alleen maar dingen proberen te verkopen etc. Achter ons zat er zo'n stand, proberen elk jaar dezelfde dvd's te verkopen met wat uitleg over VOR navigeren. Voor de rest hebben ze heel de dag niks gedaan, ik was aardig verrot na al die aerobatic shows moet ik zeggen. Van mij mag de selectie wat strenger volgend jaar, dan maar niet het grootste flightsim evenement. Nu is het toch maar voor de helft gevuld met mensen die daadwerkelijk dingen laten zien/mensen het ''flight simmen'' laten ervaren. Prima dat Aerosoft enzo er staat maar dit moet voldoende zijn. Mja, volgens mij zijn al die gasten ook niet zo blij met wat wij doen >:), jonge kabaalmakers met hun displays en flyby's 8).

Hier een filmpje van een onbekende voorbijganger die ons op de film heeft gezet:

[ Voor 92% gewijzigd door SgtPoen op 07-11-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
heeeel cool om jullie snelle bewegingen met throttle en stick te zien. Best grote uitslagen eigenlijk.
Veel met curves, null-zones enzo aan de slag in DCS?

maar super mooi om te zien vanuit de cockpits, indrukwekkend knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, ja, die pc's heb ik zien staan met de 2 zelfde joysticks. Maar jullie waren niet aan het vliegen op dat moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Jeroen heb je ook nog filmpjes van die dag? Of hebben jullie niks gerecord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik heb zelf geen foto's/filmpjes gemaakt, heeft met mijn telefoon toch niet veel nut. De rest van de groep heeft wel foto's gemaakt en er zijn filmpjes gemaakt met een redelijke camera. Ik wacht eigenlijk totdat deze op de FTP staan. @FastFred, dat is wel wat voor ons om volgend jaar te verbeteren, zodra de demo voorbij is om dan gelijk een nieuwe demo tijd aan te geven en ook gewoon wat rond te vliegen in onze sim. Nu was eigenlijk iedereen even koffie halen of aan het na praten als er een demo voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah jammer, nou goed ik heb nog maar in het DCS forum gekeken naar een paar van jullie 'shows's. Gebruiken jullie de Flaming Cliffs add-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Op het moment nog wel ja, omdat DCS World nog zo in ontwikkeling is kan het opeens zijn dat je mod niet meer werkt na de volgende update. We gebruiken op het moment nog gewoon Flaming Cliffs 2 voor alle demo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesouf
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06-2023

thesouf

Usain Bolt

Kent iemand nog een goede scenery voor GMMN (casablanca M V) voor fsx?

Royal Dutch Virtual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Voor de geïnteresseerde, ik heb een track (recording) van FSweekend op Youtube gezet. Kan je zien hoe het er vanuit mijn cockpit uitzag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:12
SgtPoen schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:15:
Voor de geïnteresseerde, ik heb een track (recording) van FSweekend op Youtube gezet. Kan je zien hoe het er vanuit mijn cockpit uitzag :)
My goodness. Awesome! De gehele 22 minuten!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wow super mooi gedaan man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojpascal
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-09 01:25
Ziet er mooi uit! Alleen ben ik wel nieuwsgierig waarom je precies voor een Turkse straaljager koos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
In onze virtueele wereld worden bijna alle echte demo teams al gevlogen door een virtual team, Virtual Red Arrows, Virtual Blue Angels, Virtual Thunderbirds en ga zo maar door. Het leuke is dat deze kisten vroeger van onze eigen KLu waren. We vonden het wel grappig als dan een stel nederlandse gasten een turks team nadoen die met oude nederlandse kisten vliegen.

Filmpje van de echte Turkish Stars:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=b663hHjTdHw]

[ Voor 11% gewijzigd door SgtPoen op 09-11-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
SgtPoen schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:15:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
echt TE vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
SgtPoen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:09:
In onze virtueele wereld worden bijna alle echte demo teams al gevlogen door een virtual team, Virtual Red Arrows, Virtual Blue Angels, Virtual Thunderbirds en ga zo maar door. Het leuke is dat deze kisten vroeger van onze eigen KLu waren. We vonden het wel grappig als dan een stel nederlandse gasten een turks team nadoen die met oude nederlandse kisten vliegen.

Filmpje van de echte Turkish Stars:
[video]
Whoa! Dat ziet er echt realistisch uit, welke add-ons heb je daar draaien?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
:')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
FastFred schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:26:
[...]

Whoa! Dat ziet er echt realistisch uit, welke add-ons heb je daar draaien?

:9
That's classified. I could tell you, but then i'd have to kill you 8).

Afbeeldingslocatie: http://replygif.net/i/430.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Iemand ervaring met spelen op full resolutie (2560 x 1440) op een iMac 27" ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
Jep! Met een aantal tweaks en niet ál te hoge verwachtingen speelt het best goed. (zelf een iMac 27" van mid-2011).

Naar wat voor ervaringen ben je op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Iemand wat wing flex?
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/tn8ca7qbz/fsx_2013_11_11_11_35_33_08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

TranceSetter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:01:
Jep! Met een aantal tweaks en niet ál te hoge verwachtingen speelt het best goed. (zelf een iMac 27" van mid-2011).

Naar wat voor ervaringen ben je op zoek?
Haha naar specifiek hoe mensen de FPS ervaren en op welke settings ze dat hebben. Overweeg om zo'n machine te kopen maar vind t af en toe wel leuk om even te simmen; met leuke graphics.

Kom nu van een i7 en een HD5850 en speel op 1920x1200. De hogere resolutie van de iMac is denk ik wel een bottleneck maar als ik t op dezelfde settings kan spelen als op mn 4 jaar oude pc vind ik t goed :) (zo rond de 30 fps op mid/high settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het ligt denk ik specifiek aan het model iMac. Die van mij is nu dus 2,5 jaar oud.

Ik heb bepaalde settings redelijk low staan (ground textures), sommige weer hoger (clouds, autogen) etc. Het loopt aardig, maar 30 fps haal ik niet. zit zo rond de 18/25 fps, vooral afhankelijk van het weer.

Heb trouwens gisteren de fps limiter van FSX op unlimited gezet en een externe limiter gebruikt. Terwijl het aantal fps niet omhoog gaat lijkt het allemaal veel soepeler te lopen. De komende dagen ga ik daar dus wat meer mee proberen. Misschien dat bepaalde settings dan wat hoger kunnen.

AI Traffic heb ik helemaal uitstaan, aangezien het een gigantische impact op fps heeft (van 25 naar 8), dat is het me niet waard, en waar ik alleen met de PMDG NGX en 777 vlieg heeft het ook niet heel veel zin. Behalve dat de vliegvelden wat kaal uitzien.

Add-on vliegvelden blijkt mijn mac niet veel problemen mee te hebben. Loopt net zo soepel als hoog in de lucht. Ik heb nu onder andere Tampa (TPMA), Los Angeles (KLAX), Zurich (LSZH), St. Maarten (TFSM), Dubai (OMDB), Malediven (VRMM) en Madeira (LPMA).

Dat zijn dan ook vooral de vliegvelden waar ik tussen vlieg, al ga ik soms nog naar Malta (LMML) waar ik een free scenery add-on voor heb.

Trouwens, een tip. Ga je vliegen in de NGX / 777 of andere airliners van dit soort, dan gebruik niet de Magic Mouse van Apple. Het scrollen dat je gebruikt om bepaalde settings te veranderen werkt voor geen meter met die muis. Dan kan je beter een muis hebben met scrolwiel waar je de klikjes ook echt voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Omdat ik het nooit hier gezien heb en er zelf veel plezier van heb wil ik Radeonpro even onder de aandacht brengen. IK heb door dit proggie een veel betere, soepeler FSX door gekregen.
Ik vind het zeker de moeite waard voor Radeon Video kaart gebruikers.

[ Voor 7% gewijzigd door auroortje op 13-11-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik werk met een Radeon Mobility kaart, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit tooltje niet veel gaat helpen. Alle andere drivers dan wat aangeleverd wordt door Apple voor Windows geven problemen. Misschien ooit eens proberen :)

• Saven

Saven

Administrator

TranceSetter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:50:
Het ligt denk ik specifiek aan het model iMac. Die van mij is nu dus 2,5 jaar oud.

Ik heb bepaalde settings redelijk low staan (ground textures), sommige weer hoger (clouds, autogen) etc. Het loopt aardig, maar 30 fps haal ik niet. zit zo rond de 18/25 fps, vooral afhankelijk van het weer.

Heb trouwens gisteren de fps limiter van FSX op unlimited gezet en een externe limiter gebruikt. Terwijl het aantal fps niet omhoog gaat lijkt het allemaal veel soepeler te lopen. De komende dagen ga ik daar dus wat meer mee proberen. Misschien dat bepaalde settings dan wat hoger kunnen.

AI Traffic heb ik helemaal uitstaan, aangezien het een gigantische impact op fps heeft (van 25 naar 8), dat is het me niet waard, en waar ik alleen met de PMDG NGX en 777 vlieg heeft het ook niet heel veel zin. Behalve dat de vliegvelden wat kaal uitzien.

Add-on vliegvelden blijkt mijn mac niet veel problemen mee te hebben. Loopt net zo soepel als hoog in de lucht. Ik heb nu onder andere Tampa (TPMA), Los Angeles (KLAX), Zurich (LSZH), St. Maarten (TFSM), Dubai (OMDB), Malediven (VRMM) en Madeira (LPMA).

Dat zijn dan ook vooral de vliegvelden waar ik tussen vlieg, al ga ik soms nog naar Malta (LMML) waar ik een free scenery add-on voor heb.

Trouwens, een tip. Ga je vliegen in de NGX / 777 of andere airliners van dit soort, dan gebruik niet de Magic Mouse van Apple. Het scrollen dat je gebruikt om bepaalde settings te veranderen werkt voor geen meter met die muis. Dan kan je beter een muis hebben met scrolwiel waar je de klikjes ook echt voelt.
hehe thnks. Dat is op 27" en op full resolutie? 25 wordt voor mij wel krap wil eigenlijk niet 'een stap terug' doen in vergelijking met mn huidige pc. weet ook niet welke processor en gpu je hebt?

• TranceSetter
Dat is inderdaad op 27" 2560x1440 resolutie en 32-bits kleurdiepte. Processor is een 2.7GHz quad-core Intel Core i5 en de graphics zijn AMD Radeon HD 6770M met 512MB.

Trouwens, hier wordt je toch gewoon vrolijk van:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3680/10872753604_3da5ba5436_c.jpg
2013-11-13_23-22-22-423 by Hans Woltering, on Flickr

Die cockpit ziet er zo mooi uit 's nachts. Is gewoon geldig om dat ding te vliegen. O+

[ Voor 58% gewijzigd door TranceSetter op 15-11-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Prachtig screenshot :)

Heb van de week een Thrustmaster HOTAS warthog binnen gekregen, kan maar een ding zeggen; WAUW! wat een hardware zeg, heel erg blij mee. wel een hoop werk om alles in te stellen via FSUIPC, inmiddels ook maar een poging gewaagd aan DCS: A-10, heerlijk hoe die warthog is afgestemd op die sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je kunt daar bijna 1 op 1 mee vliegen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ircghost schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:53:
Je kunt daar bijna 1 op 1 mee vliegen toch?
Klopt, enige wat ik tot nu toe met mijn toetsenbord heb gedaan is wheelbrakes en gear up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hmm combat rudder van saitek halen! Moet je alleen nog de gear fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Gear kun je doen als je een beetje technisch bent met een schakelaartje dat je aan je PC koppelt :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ircghost schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:04:
Hmm combat rudder van saitek halen! Moet je alleen nog de gear fixen :P
Rudder pedals staan nog wel op m'n lijstje ja :P
BeefHazard schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:09:
Gear kun je doen als je een beetje technisch bent met een schakelaartje dat je aan je PC koppelt :p
Heb hier nog een oude joystick liggen, heb al een beetje een idee voor een schakel paneeltje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Iemand een idee wat de beste scenery voor VHHH - Kai Tak Hong Kong is? Voor FSX that is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
TranceSetter schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:14:
Iemand een idee wat de beste scenery voor VHHH - Kai Tak Hong Kong is? Voor FSX that is?
flytampa voor KaiTak (VHHX), Imaginesim voor Chek Lap Kok (VHHH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ah ja, ik bedoelde inderdaad Chek Lap Kok. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prepar3D komt eraan! LM postte dit:
V2.0 will be released this month. More information to come next week.
Yihaaaaaaaaaa!!! De NDA geldt niet meer dus screenshots en filmpjes beginnen her en der te verschijnen. Eerste wat me opviel: schaduwen! Overal! Je hebt geen idee hoeveel goede schaduwen de sfeer en het realisme verhogen! Ook in de VC ziet de schaduwen er top uit! En bijvoorbeeld volumetric fog, zoals je ook had in MS Flight: schitterend! Jaaaa, dit wordt echt genieten!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
De eerste shots zien er echt geweldig uit. Dit gaat de klapper van het jaar worden verwacht ik.
Performance is er zo te lezen ook zeker op vooruit gegaan.
Laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Nou mijn eerste vlucht met Dx10 preview (inclusief de fix) zit erop. EHAM>OMDB, alleen is Dubai Rebooted nog niet helemaal Dx10 ready. PAPI lights zijn grote rode vierkanten en de night ground textures doen het niet helemaal goed, maar ik ben er wel over te spreken. Heb alleen niet meer FPS terwijl dat wel de bedoeling zou moeten zijn? Ik lever er juist een paar in.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/7ede4k1r1/fsx_2013_11_17_12_38_10_03.png

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/3ypv8qtwd/fsx_2013_11_17_12_43_02_93.png

[ Voor 7% gewijzigd door SgtPoen op 17-11-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:19:

[...]

Yihaaaaaaaaaa!!! De NDA geldt niet meer dus screenshots en filmpjes beginnen her en der te verschijnen. Eerste wat me opviel: schaduwen! Overal! Je hebt geen idee hoeveel goede schaduwen de sfeer en het realisme verhogen! Ook in de VC ziet de schaduwen er top uit! En bijvoorbeeld volumetric fog, zoals je ook had in MS Flight: schitterend! Jaaaa, dit wordt echt genieten!!! :)
Ik moest meteen weer hieraan denken.
BeefHazard schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:39:
[...]

Dingen die J van E doet als hij opgewonden is
  • Screenshots
  • Anderen vertellen erover
  • Doen alsof het een 1e levensbehoefte is
  • ZOMAAR woorden in HOOFDLETTERS schrijven
Nofi, gewoon een observatie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wie niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:19:

[...]

Om je post wat extra kracht bij te zetten, een filmpje voor de liefhebbers :p

YouTube: Prepar3D V2 Beta - VOLUMETRIC FOG!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op AVSIM las ik dat de website update vandaag komt! Komen er wijzigingen in het prijsmodel? Weet iemand dat?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Dat is nog niet bekend gemaakt. Vandaag de website van Prepar3D goed in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Heeft iemand misschien een idee wat het volgende kan verhelpen?

Tijdens lange vluchten in FSX met de PMDG 777, krijg ik bijna altijd een fatal error als ik al heel lang aan het vliegen ben. Kortere vluchten lijken er geen last van te hebben. (Amsterdam naar New York is geen probleem, Los Angeles naar Dubai wel). Het is geen OOM melding, maar letterlijk een fatal error, die dan vaak getriggered wordt door een simpel knopje dat ik indruk oid. Zo had ik gisteren dat hij fout ging toen ik op de FMC op de "FIX" knop drukte. Die had ik de rest van de vlucht al vaker gebruikt, dus het is geen probleem met die knop.

Ik heb FSUIPC geïnstalleerd, evenals SP2 voor FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik had dat vroeger altijd als ik naar de map switchde om even de ILS freq op te zoeken, ik denk toch wat in je fsx.cfg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bolk schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:14:
Op AVSIM las ik dat de website update vandaag komt! Komen er wijzigingen in het prijsmodel? Weet iemand dat?
Software kopen we in de winkel of bij een webshop. Andere manieren om aan software te komen (of het aanmoedigen hiervan) doen we niet aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Gropah op 23-11-2013 12:59 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tja, als X-Plane de 3rd party support had van FSX zou dat filmpje relevant zijn. Voorlopig blijft X-Plane een ondergeschoven kind met slechts een handvol goede addons, rete trage development en z'n eigen lading problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Vertel mij wat. Ik vrees dat x-plane idd nooit echt van de grond komt zogezegd. Wel jammer want zo'n schaduw voegt idd veel realisme toe. Het enige wat ontbreekt is de de warmte van de zon in je bakkes. Ikzelf heb nog X-plane v9, die heeft wel schaduw van vliegtuigen, geparkeerd of niet maar niet van gebouwen of alle andere objecten. Ook is het in de cockpit beperkt tot schaduw op het frame. In v10 dat alles er blijkbaar wel.

X-plane gebruik ik nog wel eens als ik geen zin heb om te rebooten naar windows en even snel een circuitje draai vanaf schiphol met een of ander propellor vliegtuigje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als ik dat filmpje hierboven van X-plane zie dan weet ik direct weer waarom ik FSX gebruik :X Dat ziet er voor geen meter uit. En voor dat iemand gaat zaniken over het feit dat het er niet mooi uit hoeft te zien maar dat het juist om het realisme gaat: inleving in de simulatie is zowat het grootste onderdeel van realisme in een sim. Als alle sound-effects en 3d cockpit graphics zo slecht zijn als in dat filmpje (de 747 in FS2002/2004 ziet er beter uit) dan raak ik X-plane nog niet aan met een 10 meter lange panlat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Behalve dan als je dit filmpje kijkt (kwam ik net toevallig tegen in related videos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heeft zeker wel z'n voordelen en z'n mooie dingen. Maar grootste deel van de tijd zit je hoog in de lucht (ik in ieder geval) en dan zit je tegen die kotslelijke textures in de cockpit aan te kijken. Het zijn gewoon opgeplakte plaatjes waarvan het naaldje kan bewegen...

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 18-11-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja over de interiors ben ik ook echt niet te spreken, vliegen vind ik wel fijner in x-plane met props that is..

[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 18-11-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
+1
In FSX of FS9 komt het nog steeds over als een zak aardappelen met 700 ft/min. Als het in X-plane een beetje begint te waaien, moet je echt werken om op de glideslope te blijven. Al ziet de cockpit er uit als een zak aardappelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Lastig allemaal he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ach, de addon kisten in X-Plane zien er doorgaans toch behoorlijk goed uit. Er zijn er alleen zo weinig. En sommige addon ontwikkelaars verkopen hun spul als super realistisch terwijl er van alles mis mee is, zodat er van de weinige addons slechts 3-4 de moeite waard zijn.

De JRollon Jetstream bijvoorbeeld. Alom geprezen, maar hij klopt van geen kant.

En hoewel ik begrijp dat het soms realistischer aan kan voelen dat een vliegtuig heen en weer danst in de sim, klopt daar vaak ook weinig van. Als alle kisten zo nerveus waren om te vliegen als in X-Plane, zou niemand voor de lol piloot worden :P.

Ik kijk nu ook een beetje uit naar P3D 2.0... even afwachten tot ik weer thuis ben met een paar weekjes :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha true, maar vaak dansen kisten ook behoorlijk wat hoor ;). Ondanks dat is zweefvliegen erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind het echt goed zoals ze aan die graphics hebben gesleuteld. Het is leuk als er 30% sailing vessels in de haven liggen als je je approach maakt op bijvoorbeeld Nice. En de dynamic shadows geeft ook aan dat ze eindelijk de videokaart hebben gevonden.

Maar toch vlieg ik het liefste mijn approaches op 60 fps. En om een of andere reden maak ik me daar het meeste zorgen om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Kanonne, 60fps? Waar haal je dat vandaan? Ik spring al een gat in de lucht als ik bij approach 20fps haal. Dat draait ook best soepel moet ik zeggen. Sinds m'n nieuwe cpu gaat zelfs 12fps op grote vliegvelden gewoon soepel, zonder stotters en haperingen. Je merkt het eigenlijk niet eens, tot dat je FSX de fps laat weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Die 60 fps is een droom ;) Niet dat we die ooit gaan halen (overigens als ik FSX doe staan m'n settings medium-low), ik hecht veel waarde aan een vloeiende simulatie. Ik heb een veel beter gevoel bij een C172 landen op een hogere fps dan een 737 op 12 fps.

Daarom was ik behoorlijk onder de indruk van MS Flight qua engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, 'vloeiend' is het sleutelwoord. Ze hadden nooit die fps-counter in FSX moeten bouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Helemaal waar, want zelfs op 12fps kan het nog vloeiend aanvoelen, en kan je nog perfect landen, zelfs met een 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik had trouwens de update al verwacht maar zie er niks over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

TranceSetter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:17:
Helemaal waar, want zelfs op 12fps kan het nog vloeiend aanvoelen, en kan je nog perfect landen, zelfs met een 777.
Dat is personal taste. Ik ben van mening dat FSX een goede simulatie is, maar de gauge updates etc voelt gewoonweg te traag aan in vergelijking met een Level D Simulator.

En de FPS counter is maar een indicatie, maar ik zie 'm liever op 30+ dan 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat mij vaak opvalt is dat de gauges wel snel en responsief zijn in de prop kisten in FSX, daarom vlieg ik ook graag de King Air B/90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Ircghost schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:51:
Ik ook maar het blijft angstvallig stil inderdaad.
Hopelijk horen we snel meer...

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 19-11-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:51:
LM heeft gezegd dat de site deze week geupdate zal worden en dan dus alle info beschikbaar zal zijn. Veel mensen dachten dat dit de 18e zou gebeuren maar het was de wéék van de 18e. Daarnaast is er nog wel een NDA wat betreft bepaalde technische specificaties, dus ook nog niet alles mag naar buiten worden gebracht. De release zal alsnog deze maand zijn dus binnen twee weken weten we alles en zelfs misschien uit eigen ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Kijkt, dat geeft duidelijkheid! :) M'n creditcard ligt al op te warmen hier voor P3D V2.0 _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Dutchy88 op 19-11-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Prepar3D v2 will be available for purchase and digital download via the Prepar3D.com store on Monday Nov 25th.
$59.95 / $199.99

http://www.prepar3d.com/news/2013/11/4648/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ben heel benieuwd naar jullie bevindingen, ik ga nog even de boot afhouden vanwege studie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook heeeeeel benieuwd hoe het draait op mijn bijna drie jaar oude PC. Wat wel leuk is voor mensen die benieuwd zijn: LM heeft een 60 dagen retour policy dus je hebt twee maanden de tijd om P3D uit te proberen en als het echt niet bevalt of het wil niet lukken, dan krijg je gewoon je geld weer terug!

• Dutchy88
Toch interessant om te zien wat er gebeurt als de druk op PMDG toe neemt wat betreft hun Prepar3D V2 standpunt: http://forum.avsim.net/to...ition-on-p3d-development/

Tussen de regels door lezend staat er: Eigenlijk willen we wel, maar door de business contracten met o.a. Boeing kunnen/mogen we niet...

Benieuwd hoe dit uit gaat pakken 8)

Verwijderd

Dutchy88 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:50:
Toch interessant om te zien wat er gebeurt als de druk op PMDG toe neemt wat betreft hun Prepar3D V2 standpunt: http://forum.avsim.net/to...ition-on-p3d-development/

Tussen de regels door lezend staat er: Eigenlijk willen we wel, maar door de business contracten met o.a. Boeing kunnen/mogen we niet...

Benieuwd hoe dit uit gaat pakken 8)
Hm, er gebeurt niet veel want dit is wat ze altijd al zeiden, volgens mij...? Het enige probleem is dat PMDG uitdrukkelijk zegt in hun EULA dat hun producten ALLEEN voor entertainment zijn. En LM zegt in hun EULA dat P3D NIET voor entertainment is... dus ja, dan houdt het op. PMDG wil die zien niet uit hun EULA halen omdat ze anders aansprakelijk kunnen worden gesteld als bijvoorbeeld iemand hun T7 gaat gebruiken om zichzelf te trainen en als die persoon later een ongeluk veroorzaakt als hij echt piloot is geworden, dan kan hij de shuld geven aan PMDG.

Andere developers doen hier totaal niet moeilijk over, dat is wel het gekke. Maar dat heeft dan mss te maken met afspraken die PMDG moest maken met Boeing: ik denk dat zij uitdrukkelijk gesteld willen hebben dat de PMDG vliegtuigen alleen voor entertainment zijn. Andere developers hebben niet zo'n nauwe band met de originele fabrikanten dus die kunnen doen wat ze willen.

• Dutchy88
Dat is zo, maar ze geven wel aan dat ze er nog niet helemaal uit zijn. De deur staat nog op een kier. het probleem zit hem inderdaad in de contracten. Alleen denk ik dat ze op een gegeven moment toch hun eigen glazen in gooien. Want wat zal er gebeuren als steeds meer simmers overstappen op P3D?
(En die kans is heel groot gezien de huidige ontwikkelingen) houden ze dan nog stug vol bij FSX of zien zij wel een toekomst in X-plane |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchy88 op 21-11-2013 19:56 ]

Verwijderd

Ze gooien denk ik niet hun eigen glazen in: Boeing gooit de glazen van PMDG in, denk ik. ;)

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:56:
Ze gooien denk ik niet hun eigen glazen in: Boeing gooit de glazen van PMDG in, denk ik. ;)
Juist. En het is niet alsof PMDG zonder Boeing zo'n zelfde simulator had kunnen maken. Er zit gewoon gigantisch veel data in verwerkt die je anders nooit had kunnen krijgen.

• Martijn-HK
  • Laatst online: 15:03
Ik heb op dit moment een Saitek Cyborg Fly 5 voor FSX. Vooral de mogelijkheid om 2 aparte motoren te bedienen bevalt wel, alleen de rudder (dus de rotatie om de z as) is kapot/krijgt een eigen wil. Slaat niet helemaal uit naar rechts of schiet zonder input in een vaste rudder stand. Erg irritant bijv. bij final approach of cruise op autopilot (soort van issue als destijds met de 737 rudder servo valve ;) ), alleen dat is niet de bedoeling... Ik kijk al een tijdje naar de Saitek Pro Flight Rudder Pedals, lijkt mij erg interessant om is te proberen. Ik lees hier wel het een en ander over, maar is dit de 100 euro waard? Nuttige aanvulling? Graag hoor ik jullie meningen (over de non-combat versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
MCP Cpmbo II Boeing type gekocht, maar wanneer ik deze aanzet, flikkert deze alleen maar voortdurend. De blauwe displays blijven donker, is wel aangesloten op pc met USB en voeding.
FSX is nog niet geïnstalleerd ( ben bezig met nieuwe install ).
Ik draai op Windows 8.1. Doe ik iets verkeerd?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Windows 8 zorgt nog wel eens voor driver problemen, zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Dutchy88 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:20:
Windows 8 zorgt nog wel eens voor driver problemen, zou het daar aan kunnen liggen?
Ja, zou kunnen, ik heb na veel moeite toch wel de juiste drivers gevonden geloof ik. Site is niet echt heel duidelijk.
Zou het kunnen omdat FSX nog niet geïnstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb wel de PMDG 737 en 777 maar dat zijn de laatste addons wat ik voor FSX koop. FSX is oud en moe en geeft teveel problemen. Tijd voor een nieuwe sim waar actief aan gewerkt wordt. Ja de PMDG addons zijn mooi maar de sim zelf vind ik belangrijker tegenwoordig dus ik ga een gok wagen aan Prepar3D

Ik heb geen zin meer in om een lange vlucht te maken en dan bij het landen of decent aan OOM error krijgen oid teveel frustratie en een hobby moet wel leuk blijven.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste