Ben nog volop aan het downloaden en installeren.fynrd1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:35:
[...]
Geen dank, hoe doen de payware sceneries het?
Klein vluchtje gemaakt bij EHRD met RealAir Duke: "als een speer"
Ben nog volop aan het downloaden en installeren.fynrd1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:35:
[...]
Geen dank, hoe doen de payware sceneries het?
Je hebt een DMReinhard schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:29:
Iemand nog Saitek ProFlight Rudderpedals kopen? Zie advertenties. Kan morgen meenemen naar FSWeekend
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Nee, maar ik zoek wel een yoke.. Saitek staat er met een stand, ik hoop dat ze daar voorradig zijn. Diverse webshops hebben ze niet meer op voorraadReinhard schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:29:
Iemand nog Saitek ProFlight Rudderpedals kopen? Zie advertenties. Kan morgen meenemen naar FSWeekend
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
pricewatch: Logitech Extreme 3D ProFastFred schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:38:
Hoewel ik erg graag een yoke met throttle quadrant wil hebben, ga ik toch liever eens rond neuzen voor een leuke joystick. Hoeft geen uber luxe ding te zijn. Heb namelijk ook al een Logitech G25 in de weg staan, als daar ook nog een yoke met alles erop en erbij komt dan wordt het wat vol, en zo vaak vlieg ik niet meer...
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 04-11-2013 11:14 ]
Goh dat had ik dus idd ook! Was idd een fout in AMD drivers met 13.4 werkt het als vanouds. Heb d'r echt op zitten vloeken.fynrd1 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:14:
Ik zit hier met een vervelend probleem, heb een computer van iemand anders hier staan die zijn pc vrijwel uitsluitend voor FSX gebruikt. Het probleem is als volgt; Fsx werkt, maar zodra ik ga toggelen tussen het esc menu resulteert dat 5/10 keer in een CTD, de error message heeft ook geen inhoud. Ik heb uiteraard de UIautomationcore.ddl gebruikt en ook andere versies uitgeprobeerd, tevens staat fsuipc er ook op. Iemand een idee?
[ Voor 92% gewijzigd door SgtPoen op 07-11-2013 16:38 ]
Royal Dutch Virtual
My goodness. Awesome! De gehele 22 minuten!SgtPoen schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:15:
Voor de geïnteresseerde, ik heb een track (recording) van FSweekend op Youtube gezet. Kan je zien hoe het er vanuit mijn cockpit uitzag
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
[ Voor 11% gewijzigd door SgtPoen op 09-11-2013 14:11 ]
SgtPoen schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:15:
Voor de geïnteresseerde, ik heb een track (recording) van FSweekend op Youtube gezet. Kan je zien hoe het er vanuit mijn cockpit uitzag
Whoa! Dat ziet er echt realistisch uit, welke add-ons heb je daar draaien?SgtPoen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:09:
In onze virtueele wereld worden bijna alle echte demo teams al gevlogen door een virtual team, Virtual Red Arrows, Virtual Blue Angels, Virtual Thunderbirds en ga zo maar door. Het leuke is dat deze kisten vroeger van onze eigen KLu waren. We vonden het wel grappig als dan een stel nederlandse gasten een turks team nadoen die met oude nederlandse kisten vliegen.
Filmpje van de echte Turkish Stars:
[video]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
That's classified. I could tell you, but then i'd have to kill youFastFred schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:26:
[...]
Whoa! Dat ziet er echt realistisch uit, welke add-ons heb je daar draaien?
Haha naar specifiek hoe mensen de FPS ervaren en op welke settings ze dat hebben. Overweeg om zo'n machine te kopen maar vind t af en toe wel leuk om even te simmen; met leuke graphics.TranceSetter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:01:
Jep! Met een aantal tweaks en niet ál te hoge verwachtingen speelt het best goed. (zelf een iMac 27" van mid-2011).
Naar wat voor ervaringen ben je op zoek?
[ Voor 7% gewijzigd door auroortje op 13-11-2013 21:28 ]
hehe thnks. Dat is op 27" en op full resolutie? 25 wordt voor mij wel krap wil eigenlijk niet 'een stap terug' doen in vergelijking met mn huidige pc. weet ook niet welke processor en gpu je hebt?TranceSetter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:50:
Het ligt denk ik specifiek aan het model iMac. Die van mij is nu dus 2,5 jaar oud.
Ik heb bepaalde settings redelijk low staan (ground textures), sommige weer hoger (clouds, autogen) etc. Het loopt aardig, maar 30 fps haal ik niet. zit zo rond de 18/25 fps, vooral afhankelijk van het weer.
Heb trouwens gisteren de fps limiter van FSX op unlimited gezet en een externe limiter gebruikt. Terwijl het aantal fps niet omhoog gaat lijkt het allemaal veel soepeler te lopen. De komende dagen ga ik daar dus wat meer mee proberen. Misschien dat bepaalde settings dan wat hoger kunnen.
AI Traffic heb ik helemaal uitstaan, aangezien het een gigantische impact op fps heeft (van 25 naar, dat is het me niet waard, en waar ik alleen met de PMDG NGX en 777 vlieg heeft het ook niet heel veel zin. Behalve dat de vliegvelden wat kaal uitzien.
Add-on vliegvelden blijkt mijn mac niet veel problemen mee te hebben. Loopt net zo soepel als hoog in de lucht. Ik heb nu onder andere Tampa (TPMA), Los Angeles (KLAX), Zurich (LSZH), St. Maarten (TFSM), Dubai (OMDB), Malediven (VRMM) en Madeira (LPMA).
Dat zijn dan ook vooral de vliegvelden waar ik tussen vlieg, al ga ik soms nog naar Malta (LMML) waar ik een free scenery add-on voor heb.
Trouwens, een tip. Ga je vliegen in de NGX / 777 of andere airliners van dit soort, dan gebruik niet de Magic Mouse van Apple. Het scrollen dat je gebruikt om bepaalde settings te veranderen werkt voor geen meter met die muis. Dan kan je beter een muis hebben met scrolwiel waar je de klikjes ook echt voelt.
[ Voor 58% gewijzigd door TranceSetter op 15-11-2013 18:37 ]
Klopt, enige wat ik tot nu toe met mijn toetsenbord heb gedaan is wheelbrakes en gear up/down.Ircghost schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:53:
Je kunt daar bijna 1 op 1 mee vliegen toch?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Rudder pedals staan nog wel op m'n lijstje jaIrcghost schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:04:
Hmm combat rudder van saitek halen! Moet je alleen nog de gear fixen
Heb hier nog een oude joystick liggen, heb al een beetje een idee voor een schakel paneeltje te maken.BeefHazard schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:09:
Gear kun je doen als je een beetje technisch bent met een schakelaartje dat je aan je PC koppelt
flytampa voor KaiTak (VHHX), Imaginesim voor Chek Lap Kok (VHHH)TranceSetter schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:14:
Iemand een idee wat de beste scenery voor VHHH - Kai Tak Hong Kong is? Voor FSX that is?
Verwijderd
Yihaaaaaaaaaa!!! De NDA geldt niet meer dus screenshots en filmpjes beginnen her en der te verschijnen. Eerste wat me opviel: schaduwen! Overal! Je hebt geen idee hoeveel goede schaduwen de sfeer en het realisme verhogen! Ook in de VC ziet de schaduwen er top uit! En bijvoorbeeld volumetric fog, zoals je ook had in MS Flight: schitterend! Jaaaa, dit wordt echt genieten!!!V2.0 will be released this month. More information to come next week.
[ Voor 7% gewijzigd door SgtPoen op 17-11-2013 14:12 ]
Ik moest meteen weer hieraan denken.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:19:
Prepar3D komt eraan! LM postte dit:
[...]
Yihaaaaaaaaaa!!! De NDA geldt niet meer dus screenshots en filmpjes beginnen her en der te verschijnen. Eerste wat me opviel: schaduwen! Overal! Je hebt geen idee hoeveel goede schaduwen de sfeer en het realisme verhogen! Ook in de VC ziet de schaduwen er top uit! En bijvoorbeeld volumetric fog, zoals je ook had in MS Flight: schitterend! Jaaaa, dit wordt echt genieten!!!
BeefHazard schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:39:
[...]
Dingen die J van E doet als hij opgewonden isNofi, gewoon een observatie
- Screenshots
- Anderen vertellen erover
- Doen alsof het een 1e levensbehoefte is
- ZOMAAR woorden in HOOFDLETTERS schrijven
Om je post wat extra kracht bij te zetten, een filmpje voor de liefhebbersVerwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:19:
Prepar3D komt eraan! LM postte dit:
[...]
Yihaaaaaaaaaa!!! De NDA geldt niet meer dus screenshots en filmpjes beginnen her en der te verschijnen. Eerste wat me opviel: schaduwen! Overal! Je hebt geen idee hoeveel goede schaduwen de sfeer en het realisme verhogen! Ook in de VC ziet de schaduwen er top uit! En bijvoorbeeld volumetric fog, zoals je ook had in MS Flight: schitterend! Jaaaa, dit wordt echt genieten!!!
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Software kopen we in de winkel of bij een webshop. Andere manieren om aan software te komen (of het aanmoedigen hiervan) doen we niet aan.Bolk schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:14:
Op AVSIM las ik dat de website update vandaag komt! Komen er wijzigingen in het prijsmodel? Weet iemand dat?
[ Voor 23% gewijzigd door Gropah op 23-11-2013 12:59 ]
How do you save a random generator ?
Tja, als X-Plane de 3rd party support had van FSX zou dat filmpje relevant zijn. Voorlopig blijft X-Plane een ondergeschoven kind met slechts een handvol goede addons, rete trage development en z'n eigen lading problemen.
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 18-11-2013 22:10 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 18-11-2013 22:19 ]
Verwijderd
Dat is personal taste. Ik ben van mening dat FSX een goede simulatie is, maar de gauge updates etc voelt gewoonweg te traag aan in vergelijking met een Level D Simulator.TranceSetter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:17:
Helemaal waar, want zelfs op 12fps kan het nog vloeiend aanvoelen, en kan je nog perfect landen, zelfs met een 777.
Ik ook maar het blijft angstvallig stil inderdaad.Ircghost schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:51:
Ik had trouwens de update al verwacht maar zie er niks over?
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 19-11-2013 18:29 ]
Verwijderd
LM heeft gezegd dat de site deze week geupdate zal worden en dan dus alle info beschikbaar zal zijn. Veel mensen dachten dat dit de 18e zou gebeuren maar het was de wéék van de 18e. Daarnaast is er nog wel een NDA wat betreft bepaalde technische specificaties, dus ook nog niet alles mag naar buiten worden gebracht. De release zal alsnog deze maand zijn dus binnen twee weken weten we alles en zelfs misschien uit eigen ervaring.Ircghost schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:51:
Ik had trouwens de update al verwacht maar zie er niks over?
[ Voor 47% gewijzigd door Dutchy88 op 19-11-2013 19:47 ]
$59.95 / $199.99Prepar3D v2 will be available for purchase and digital download via the Prepar3D.com store on Monday Nov 25th.
Verwijderd
Verwijderd
Hm, er gebeurt niet veel want dit is wat ze altijd al zeiden, volgens mij...? Het enige probleem is dat PMDG uitdrukkelijk zegt in hun EULA dat hun producten ALLEEN voor entertainment zijn. En LM zegt in hun EULA dat P3D NIET voor entertainment is... dus ja, dan houdt het op. PMDG wil die zien niet uit hun EULA halen omdat ze anders aansprakelijk kunnen worden gesteld als bijvoorbeeld iemand hun T7 gaat gebruiken om zichzelf te trainen en als die persoon later een ongeluk veroorzaakt als hij echt piloot is geworden, dan kan hij de shuld geven aan PMDG.Dutchy88 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:50:
Toch interessant om te zien wat er gebeurt als de druk op PMDG toe neemt wat betreft hun Prepar3D V2 standpunt: http://forum.avsim.net/to...ition-on-p3d-development/
Tussen de regels door lezend staat er: Eigenlijk willen we wel, maar door de business contracten met o.a. Boeing kunnen/mogen we niet...
Benieuwd hoe dit uit gaat pakken
[ Voor 12% gewijzigd door Dutchy88 op 21-11-2013 19:56 ]
Juist. En het is niet alsof PMDG zonder Boeing zo'n zelfde simulator had kunnen maken. Er zit gewoon gigantisch veel data in verwerkt die je anders nooit had kunnen krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:56:
Ze gooien denk ik niet hun eigen glazen in: Boeing gooit de glazen van PMDG in, denk ik.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Ja, zou kunnen, ik heb na veel moeite toch wel de juiste drivers gevonden geloof ik. Site is niet echt heel duidelijk.Dutchy88 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:20:
Windows 8 zorgt nog wel eens voor driver problemen, zou het daar aan kunnen liggen?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq