Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm, m'n enthousiasme over P3D heeft alweer z'n eerste deuk opgelopen. Iemand was zo dom om op Avsim en het Orbx forum z'n eerste conclusies te plaatsen. Ik dacht eerst dat het een nepverhaal was maar z'n reactie (hij heeft z'n posts later ge-edit en gezegd dat het mss niet zo slim was - understatement of the year) leek toch wel oprecht. (Waar hij niet veel aan heeft want hij was binnen een uur gebanned van Orbx en gerapporteerd aan LM...!!!)

Enfin, hij was dus teleurgesteld in P3D (2.0 beta). Zonder tweaks, out of the box, liep alles beduidend slechter dan FSX. Nou ja, de rest weet ik niet meer precies (ik heb z'n originele post wel gelezen) maar het was dus zeker niet zo dat hij meteen allerlei verbeteringen zag. Ja, het water zag er wel wat beter uit. En de autogen ook.

Nu was dit zijn eerste reactie, zei hij zelf ook, en zijn PC specs schenen niet helemaal top te zijn, maar toch: het maakt wel duidelijk dat we (ik ;) ) niet meteen van alles en nog wat moeten verwachten.

Ik moet wel zeggen dat als het met tweaks hetzelfde loopt als FSX met DX10 (Fixer) dat ik dan alsnog over ben, waarschijnlijk. Het feit dat de autogen niet meer oppopt is het me al waard. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Hmm, ja of dat nou helemaal betrouwbaar is om van 1 post uit te gaan?
We wachten V2 gewoon maar rustig af. Het is niet voor niets in de Beta fase.
Het lijkt mij sterk dat de performance slechter is als FSX, daar kunnen ze moeilijk mee aan komen denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Dutchy88 op 04-10-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy88 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:43:
Het lijkt mij sterk dat de performance slechter is als FSX, daar kunnen ze moeilijk mee aan komen denk ik.
Nou ja, het is geen vervanger of opvolger van FSX, dus... daar kunnen ze best mee aan komen, als het tenminste voor professionele gebruikers alsnog diverse voordelen biedt. Ze maken versie 2.0 niet om ons simmers (en al helemaal niet de gamers) te 'pleasen'!

De poster van die info is nu ook van Avsim gebanned, trouwens. En het is (weer) strikt verboden om over de EULA en zo te beginnen: posts daarover worden metéén verwijderd en de poster krijgt meteen een tijdelijke ban. Ik vind het prima, ik werd gek van het gezeik. Ook al was ik degene die het laatste topic daarover startte... 8) maar wel met de beste bedoelingen. Nutteloos. Sommige mensen willen gewoon niet overtuigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Haha dat topic stond toch sowieso op het moment om gesloten te worden? Zag er tenminste iets van een rode waarschuwing bij.

----

Weet iemand waar je de juiste data kan halen voor IVAO binnen efb? Ik heb bij online en onder invalid data 3 ontbrekende bestanden staan:

firs.dat
fir.dat
airports.dat

Hoe kom ik hier aan?

Hmm uiteindelijk via een vage download alles gevonden, heb blijkbaar wel een paar vliegveld data dubbel maar efb werkt nu eindelijk ook met de atc info :). Kan nu ook zien wie er online is etc

-----
Tjongejonge wat is het rustig hier zeg. De lancair legacy is de aanbieding (€14,95), doen of niet doen? :)
http://www.realairsimulat...p?page=legacyfsx_overview
Incl. BTW 18.09..

[ Voor 84% gewijzigd door Ircghost op 08-10-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En Carenado brengt blijkbaar kisten uit voor hen, nu nog pmdg en ik ben over :)

--
Net de Lancair gekocht, ben benieuwd :D

[ Voor 22% gewijzigd door Ircghost op 08-10-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:10:
En Carenado brengt blijkbaar kisten uit voor hen, nu nog pmdg en ik ben over :)

--
Net de Lancair gekocht, ben benieuwd :D
Leuke bloedsnelle 2-persoons-kist en zowaar met speedbrakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jup, heb gisteravond even snel tijdens het tandepoetsen met de muis gevlogen om te kijken naar de framerate en overal looks. Maar vond het echt mooi om te zien hoe alles bewoog tijdens het opstarten en tijdens taxi etc alle naalden een klein beetje trillen, geeft een mooie immersie die ik zoek voor mijn VFR IVAO tour :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:14
Ik wil even m'n frustratie kwijt want ik word echt helemaal gek van de schrale manier waarop FSX gemaakt is door Microsoft!!

Heb vandaag m'n pc geformeteerd met een verse Windows 7, en verder alleen de drivers. Daarna FSX met SP1 en SP2 en ik krijg alleen maar FATAL ERRORS!

Met de UIautomationCore fix wordt weinig verholpen. Ben d'r klaar mee.

Zo dat was lekker zeg, iemand misschien enig idee waaraan het nog kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
Alle drivers geinstalleerd? Welke hardware? Heeft fsx ooit op dit systeem goed gedraaid.

Test met 3d mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
FSUIPC geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Ja mijner heren u spreekt hier niet met een leek haha. Op dit systeem heeft et jaren goed gelopem totdat ik OOM's kreeg en mijn videokaart drivers ook crashte.

Alles is verder legaal, fsuipc up to date, alle drivers up to date, automationcore fix gedaan. Service packs gebruikt zelfs Acceleration geinstalleerd. Maar tis niks als fatal errors als ik menu's open inflight via alt. En dit is nog zonder enige vorm van andere add-ons...

Ik geef op. Misschien dat ik via een event viewer kan zien wat er mis gaat.

Verdere hardware voor zover relevant:

AsRock Z77E-ITX
I5 3570K @ 4,2 Ghz
8 Gig Corsair Vengeance geheugen
M4 SSD 64gb en FSX staat op een andere Samsung 1tb f3 schijf.

[ Voor 14% gewijzigd door NovemberSierra op 10-10-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain16Bit schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:40:
Ik wil even m'n frustratie kwijt want ik word echt helemaal gek van de schrale manier waarop FSX gemaakt is door Microsoft!!

Heb vandaag m'n pc geformeteerd met een verse Windows 7, en verder alleen de drivers. Daarna FSX met SP1 en SP2 en ik krijg alleen maar FATAL ERRORS!

Met de UIautomationCore fix wordt weinig verholpen. Ben d'r klaar mee.

Zo dat was lekker zeg, iemand misschien enig idee waaraan het nog kan liggen?
Hoeveel geheugen heb je? fsx op hoge instellingen lust nogal een slokje. En waar heb je die DLL geplaatst? hij moet gewoon in je FSX map.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:30:
[...]

Hoeveel geheugen heb je? fsx op hoge instellingen lust nogal een slokje. En waar heb je die DLL geplaatst? hij moet gewoon in je FSX map.
Heb mn specs geplaatst, dll staat idd in de FSX root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain16Bit schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Heb mn specs geplaatst, dll staat idd in de FSX root
Voor de zekerheid: de rest draait wel helemaal okay...? Dus andere games of programma's? Met andere woorden: is het echt alleen FSX dat dwars ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Highmemfix in fsx.cfg? Neem de avsim guide is door. Staat op 1ste pagina.

[ Voor 53% gewijzigd door Remco Tr op 10-10-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

Voor de zekerheid: de rest draait wel helemaal okay...? Dus andere games of programma's? Met andere woorden: is het echt alleen FSX dat dwars ligt?
Ja heb Skyrim geinstalleerd weer en dat loopt als een zonnetje! De Highmemfix heeft weinig waarde als de standaard al niet werkt.

Tis mij werkelijk een raadsel. Maar ik denk dat ik het misschien moet zoeken in de iso's die ik van mijn FSX dvd's heb gemaakt. Ik ben niet zo zuinig op die dingen en heb van dvd 1 een rip kunnen maken maar dvd 2 is een downloadje geweest. Serienummer heb ik wel maar de officiele dvds dus niet meer. Zou het daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke fatal errors krijg je precies, en wanneer? (gelijk bij opstarten FSX, of na een tijdje vliegen)
Zeggen de Windows logfiles niks nuttigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:30:
Welke fatal errors krijg je precies, en wanneer? (gelijk bij opstarten FSX, of na een tijdje vliegen)
Zeggen de Windows logfiles niks nuttigs?
Als ik de standaard free flight start, dus met de glider al in de lucht, dan laad ie netjes. Maar druk ik op alt om een andere kist of locatie of zelfs weer te kiezen dan krijg ik een fatal error. Dit zou dus de uiautomationcore fix moeten oplossen maar helaas. Als ik acceleration geinstalleerd heb en ik kies de F18 en ik klik op fly now dan wederom een fatal error. Ik kan de event manager niet zo snel vinden waar het precies misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Heb je wel de goede versie van uiautomationcore?
Er zijn namelijk meerdere versies, een verkeerde versie kan juist voor fatal errors zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ben gisteravond trouwens gestart met x-plane 10.. heb gemengde gevoelens erover. Aan de ene kant is de wereld met nul mods heel levendig, allemala vrachtwagens en auto's die op de snelwegen cruisen. Vogels die rondvliegen in flocks en heb zelfs een hert gehad die net op tijd wegrende van de landingsbaan. En er staan veel meer huizen en lichten etc. Ook lijkt het vele malen soepeler te lopen.

Ook ziet de standaard 172 er veel mooier uit en lijkt de wind een veel grotere rol te spelen op je vliegtuig. Wel vind ik de omgang met trackir 5 wat bout, ik zit constant in mijn stoel als ik ook maar een klein beetje naar achter hang, waar het in fsx standaard altijd heel goed gaat. Ook hebben heel veel kisten alleen maar een panel als vc en zijn er sowieso maar haal weinig kisten.
Als laatste minpunt (voor nu); de settings zijn vele male uitgebreider echter het is niet heel gebruikersvriendelijk/mooi. Een paar dingen werken ook vreemd, zo kun je niet echt remmen, het is of aan of uit, je kunt wel kiezen tussen max of regular remmen. Daarnaast moet je bij elke keer dat je van view verwisselt de trackir weer vrijgeven door op shift+0 te drukken (moet je ook maar net achterkomen).

Kortom veel potentieel, maar een stuk lastiger maar vooral minder intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Dutchy88 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:14:
Heb je wel de goede versie van uiautomationcore?
Er zijn namelijk meerdere versies, een verkeerde versie kan juist voor fatal errors zorgen.
Ow kijk dit is andere koek! Ik heb de versie uit de openings post van dit topic gebruikt. Moet ik nog ergens op letten dan? Wat ik wel raar vind is dat ik bij mn vorige installaties nooit die fix heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:46:
Ben gisteravond trouwens gestart met x-plane 10..
Wie gaat er nu nog beginnen aan X-Plane als Prepar3D 2.0 voor de deur staat...! 8)7 |:( :X }:O

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
X-Plane zorgt bij mij voor hoofdpijn... 8)7 Wat een drama sim is dat zeg!
Inderdaad, op naar P3D V2 :9~

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchy88 op 11-10-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wilde het graag zien, heb ik meer vergelijkingsmateriaal. Wel kut dat mijn net aangeschafte lancair niet in x-plane kan volgens mij :P

---
Ik zat vanmorgen na te denken, maar werkt icing eigenlijk wel in FSX? Stel het is -10 en je zet de-icing op engine en wing niet aan op de 737 en je staat, zeg een half uur in de kou. Krijg je dan ook daadwerkelijk icing op die oppervlakken, welke daadwerkelijk voor problemen zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
FSX doet wel iets met icing. het vliegtuig wordt bijv. zwaarder (door ijsafzet) en ik ben tijdens het vliegen ook wel eens in de problemen gekomen door icing. Zowel ijsafzet op de vleugels als carburator icing ben ik in FSX tegengekomen.
Ijsafzet op de vleugels wordt niet visueel gemaakt maar met externe tooltjes heb ik wel de toename van ijs qua gewicht kunnen aflezen. Of de sim ook daadwerkelijk de veranderingen in airflow simuleert weet ik niet. Ben in ieder geval wel eens gedwongen om op een andere hoogte te gaan vliegen omdat het vliegtuig teveel ijsafzetting kreeg.
Of het echt realistisch is geïmplementeerd weet ik niet (ben geen real-world piloot).

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:08:
Wel kut dat mijn net aangeschafte lancair niet in x-plane kan volgens mij :P
Had je dat serieus verwacht dan...? X-Plane en FSX verschillen wat dat betreft net zoveel als GTA V en FIFA 2014, hoor...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nee ik had het niet verwacht, ik geef alleen aan dat het kut is of voornamelijk was leuk geweest als het wel kon;).

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 11-10-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Heeft iemand de nieuwe RealAir Duke B60 V2 al gekocht? Ik heb em gisteren als impuls aankoop gekocht omdat ik al tijden met hun vorige Duke turbine vlieg.

Wat een geweldige ervaring was het om het hele vliegtuig te zien schudden wanneer je de motoren start! Ook de dials etc bewegen en trillen erg realistisch. Hij's iets minder snel als de turbine versie, maar ik denk dat ik het leuker vind zo. Ik vlieg normaal altijd in de 737 NGX, maar het is toch wel weer leuk om een GA vliegtuig te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:12
Voor X-Plane is de x737 (google) wel aardig, geen PDMG maar best wel goed voor een gratis 737.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

mekkieboek schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:56:
Voor X-Plane is de x737 (google) wel aardig, geen PDMG maar best wel goed voor een gratis 737.
Thanks, zal het eens proberen! :).

---
vandaag heel wat rondjes in turkije gevlogen met de Lagacy, beetje IFR geschoten en failures geoefend. Laatste landing was met alles uit, behalve engine nog aan. Is toch een stuk moeilijker ;)

Maar toen ik alles uit had zag ik opeens hoe gaaf die cockpit eruit ziet met een flauwe zon in de rug, gave stofvlekken etc! Ben blij met deze aankoop :)

Lancair Legacy

[ Voor 48% gewijzigd door Ircghost op 13-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Live te zien op FsWeekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Ik hoop echt dat er toch iemand actief wil meedenken hier want ik baal flink dat mijn Flight Sim gewoon alleen maar CTD's oplevert.

Ik heb een gloednieuwe FSX gekocht zelfs!

Ik heb een clean install van Windows 7, mijn hardware is gelijk gebleven. Alle drivers zijn geinstalleerd.

Ik kan wel met m'n glider op EHAM staan maar als ik in het menu de Airbus selecteer dan CTD.

Ben ik aan het vliegen met de glider of eventueel een missie dan wordt deze netjes opgestart, maar druk ik op ALT om iets te wijzigen of zelfs op ESC om de missie af te sluiten > CTD

Ik heb SP1 en SP2 geinstalleerd, geen Acceleration. UIautomationFIX ook gedaan maar dit hielp niks.

Verder alles clean. Ik word er nu toch echt hopeloos moe van. Wat kan ik er nou nog aan knutselen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Captain16Bit schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:31:
Ik hoop echt dat er toch iemand actief wil meedenken hier want ik baal flink dat mijn Flight Sim gewoon alleen maar CTD's oplevert.

Ik heb een gloednieuwe FSX gekocht zelfs!

Ik heb een clean install van Windows 7, mijn hardware is gelijk gebleven. Alle drivers zijn geinstalleerd.

Ik kan wel met m'n glider op EHAM staan maar als ik in het menu de Airbus selecteer dan CTD.

Ben ik aan het vliegen met de glider of eventueel een missie dan wordt deze netjes opgestart, maar druk ik op ALT om iets te wijzigen of zelfs op ESC om de missie af te sluiten > CTD

Ik heb SP1 en SP2 geinstalleerd, geen Acceleration. UIautomationFIX ook gedaan maar dit hielp niks.

Verder alles clean. Ik word er nu toch echt hopeloos moe van. Wat kan ik er nou nog aan knutselen dan?
Wat zegt je windows event viewer hierover? Is het een FSX crash, Video driver crash of iets anders?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Badtothebone schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:52:
[...]

Wat zegt je windows event viewer hierover? Is het een FSX crash, Video driver crash of iets anders?
Waar vind ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Nou ik ben dankzij de event viewer al wat wijzer, ik krijg namelijk de volgende foutmelding:
EventData

fsx.exe
10.0.61472.0
475e17d3
atiumdag.dll
9.14.10.1001
52449368
c0000005
00025421
1294
01cecbfa13237629
D:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\fsx.exe
C:\Windows\system32\atiumdag.dll
a3f3a4df-37ed-11e3-975f-bc5ff43a8a1e
Nou heb ik dus rondgekeken in mijn system32 map maar daar zat atiumdag.dll niet in. Deze heb ik gedownload van het internet en een reboot gedaan. FSX gestart maar het probleem bleef met deze exact dezelfde foutmelding.

Op verschillende fora staat dat Catalyst AI uitzetten zou moeten helpen maar helaas.

We zoeken verder, maar mochten jullie nu een idee hebben dan hoor ik het graag.

EDIT: nou het probleem lijkt gevonden, het heeft idd te maken met de ATI drivers. Als ik FSX op mn ivy bridge video koppel werkt alles naar behoren. Nu een oude ATI driver geinstalleerd en de CTD blijven weg maar haal ik niet meer dan 10 fps. Terwijl Skyrim als een tiet loopt.

[ Voor 14% gewijzigd door NovemberSierra op 18-10-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Dat laatste is normaal. Die bug zit in FSX, waarvan de performance gewoon uiterst matig is. Altijd.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat zijn je specs eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
BeefHazard schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:55:
Dat laatste is normaal. Die bug zit in FSX, waarvan de performance gewoon uiterst matig is. Altijd.
Ik vind dit niet normaal eigenlijk. Bij m'n vorige installatie liep het prima soepel. Nu zit ik echt naar een dia show te kijken. En dat met een vanilla installatie.

Maarja nog geen zin gehad om een nieuwe oplossing te zoeken.

M'n specs zijn:

Asrock Z77E-ITX
Intel i5 3570K @ 4,2Ghz
Corsair Vengeance LP 8gb @ 1600mhz
MSI Radeon HD6850 1gb
M4 64gb SSD en een 1tb Samsung HDD waar m'n FSX op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat zou geen probleem moeten zijn nee.. ik draai zelf met nagenoeg dezelfde kaart de 13.04 drivers geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Heeft iemand al eens X-Plane met Track-IR lekker werkend gekregen? Ik heb het een paar keer geprobeerd maar vlucht altijd weer terug naar FSX. Ik wordt meestal misselijk als ik Track-IR in X-plane gebruik, en kan nooit een goed 'idle' punt vinden. De camera verdwijnt altijd in een stoel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Probleem met Saitek Multipanel

Ik heb een Saitek Multipanel, dus die waar je de autopilot en de flaps e.d mee kunt instellen. Sinds een paar dagen zie ik de digits in het schermpje niet meer. Er zit wel verlichting achter: wanneer ik FSX op start zie ik een rode gloed over het scherm, maar de cijfers blijven omzichtbaar.
Het panel wordt wel gevonden, met de Saitek test app reageert hij ook op alle knoppen.Vliegtuig reageert ook op flaps en trim via het panel. Alle andere knopjes lichten ook keurig op.
Zijn de cijfers overleden of heeft iemand een oplossing?

Ik heb de indruk dat het is ontstaan na de update naar Windows 8.1, maar dat weet ik niet zeker en lijkt me sterk dat het er iets mee te maken heeft.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Lijkt op een driver ding. Lijkt me niet dat het kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Blue2k schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:53:
Heeft iemand al eens X-Plane met Track-IR lekker werkend gekregen? Ik heb het een paar keer geprobeerd maar vlucht altijd weer terug naar FSX. Ik wordt meestal misselijk als ik Track-IR in X-plane gebruik, en kan nooit een goed 'idle' punt vinden. De camera verdwijnt altijd in een stoel etc.
Heb precies hetzelfde probleem.. volgens mij moet je het profiel gewoon heel erg aanpassen waardoor je nauwelijks naar achteren kan (dus de slider vrijwel op nul zetten na z(?) = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Reinhard schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:20:
Ik heb de indruk dat het is ontstaan na de update naar Windows 8.1, maar dat weet ik niet zeker en lijkt me sterk dat het er iets mee te maken heeft.
Lijkt me vrij duidelijk een driver probleem, misschien de driver niet compatible met Windows 8.1? Of 8.1 denkt het beter te weten en heeft je driver eruit gemikt. Gewoon ff drivertje opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
FastFred schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:10:
[...]

Lijkt me vrij duidelijk een driver probleem, misschien de driver niet compatible met Windows 8.1? Of 8.1 denkt het beter te weten en heeft je driver eruit gemikt. Gewoon ff drivertje opnieuw installeren
Heb ik gedaan. Ook op andere poort aangesloten ( las dat er wat problemen waren met USB 3.0 ). Geen resultaat. De digits blijven onzichtbaar, scherm is vaag verlicht. Alle overige knoppen werken, want FSX reageert er ook op. Als ik bijvoorbeeld de Saitek knop naar ALT draai, en vervolgens met de instelknop de hoogte instel, zie ik de getallen wel op het scherm van FSX veranderen.
Lijkt me dus toch een hardwarematig probleem..

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Reinhard schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:20:
Probleem met Saitek Multipanel

Ik heb een Saitek Multipanel, dus die waar je de autopilot en de flaps e.d mee kunt instellen. Sinds een paar dagen zie ik de digits in het schermpje niet meer. Er zit wel verlichting achter: wanneer ik FSX op start zie ik een rode gloed over het scherm, maar de cijfers blijven omzichtbaar.
Het panel wordt wel gevonden, met de Saitek test app reageert hij ook op alle knoppen.Vliegtuig reageert ook op flaps en trim via het panel. Alle andere knopjes lichten ook keurig op.
Zijn de cijfers overleden of heeft iemand een oplossing?

Heb je geen laptop/partner-pc/werk waar je het even in kan pluggen (met W7)
Iets anders dat ik mij kan bedenken is heb je het staan op powered of unpowered USB? En welke heeft het nodig? En/of heeft het externe stroom nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 21-10-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Ircghost schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:32:
[...]

Heb je geen laptop/partner-pc/werk waar je het even in kan pluggen (met W7)
Iets anders dat ik mij kan bedenken is heb je het staan op powered of unpowered USB? En welke heeft het nodig? En/of heeft het externe stroom nodig?
Probleem lijkt deels opgelost. Het heeft inderdaad iets te maken met de USB-aansluitingen. Ik heb er een paar 3.0 opzitten en een paar die altijd power blijven leveren. ( MSI Z87 G45 Gaming mobo ).
Digits branden weer ( nu zelfs ook op ongeregelde wijze buiten FSX ) nadat ik een paar keer anere USB-aansluiting heb geprobeerd.

Topic mag dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mooi dat het werkt!

Als je het niet erg vindt houden wij liever het FSX topic open haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ircghost schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem.. volgens mij moet je het profiel gewoon heel erg aanpassen waardoor je nauwelijks naar achteren kan (dus de slider vrijwel op nul zetten na z(?) = 0
Ik moet zeggen dat het in de laatste versie van X-Plane beter lijkt. Je kunt nog steeds door je stoel zakken, maar met F12 lijkt nu de standaard positie iets beter te zijn.

Het is toch wel frustrerend dat eigenlijk X-Plane en FSX beide net niet zijn wat het moet zijn... In FSX zijn de vliegtuigen (PMDG, RealAir) en scenery (ORBX) schitterend maar de de physics voor het vliegen zijn pet. Ik heb nooit het idee dat ik echt vlieg... helemaal als ik het vergelijk met de vlieglessen die ik heb gehad. Had een les met flink wat wind en ben nog nooit zo misselijk geweest. Ik heb nooit het idee dat de vliegtuigen in FSX op de wind reageren zoals je het zou verwachten.

In X-plane zijn de physics juist weer top, je hebt echt het gevoel dat je in de lucht bent and niet zomaar een beetje zweeft van punt naar punt. De vliegtuigen zijn dan wel weer allemaal een stuk minder dan de payware voor FSX. Heb net de CRJ 200 'geprobeerd', maar zou het geld er niet voor uitgeven... De helft van de FMS werkt niet, de graphics zijn ok, maar niet niet $50+ waard en er zitten nog flink wat glitches in. Het loopt allemaal wel een stuk beter dan FSX (alles max, met verkeer, etc en het draait nog steeds op 30+ fps) maar heb nog niet echt de scenery gevonden die de kwaliteit van ORBX haalt.

Zucht, was er maar een combi van X-plane en FSX :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Prepar3d? ;)

Maar ik weet wel precies wat je bedoeld ja, ik vlieg zelf ook en weet wat je bedoeld. We zullen zien wat de toekomst brengt, weet wel dat ik mijn uitgaven ga stopzetten voor alle flightsims totdat er zekerheid is waar het heen gaat.

[ Voor 90% gewijzigd door Ircghost op 21-10-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Captain16Bit schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:09:
Nou ik ben dankzij de event viewer al wat wijzer, ik krijg namelijk de volgende foutmelding:

[...]

Nou heb ik dus rondgekeken in mijn system32 map maar daar zat atiumdag.dll niet in. Deze heb ik gedownload van het internet en een reboot gedaan. FSX gestart maar het probleem bleef met deze exact dezelfde foutmelding.

Op verschillende fora staat dat Catalyst AI uitzetten zou moeten helpen maar helaas.

We zoeken verder, maar mochten jullie nu een idee hebben dan hoor ik het graag.

EDIT: nou het probleem lijkt gevonden, het heeft idd te maken met de ATI drivers. Als ik FSX op mn ivy bridge video koppel werkt alles naar behoren. Nu een oude ATI driver geinstalleerd en de CTD blijven weg maar haal ik niet meer dan 10 fps. Terwijl Skyrim als een tiet loopt.
Ik heb meer en meer het idee dat de vele crashes van FSX toch bijna allemaal te maken hebben met illegale software. De meeste tips die je op internet vindt, zoals de uiautomationcore.dll-fix, blijken uiteindelijk ook niet te werken.
Had mijn FSX er ook vol mee staan met van alles en nog wat, maar ik ben langzamerhand toch aan het vervangen door ouderwetsch degelijke payware. Dan maar een wat minder complete wereld, maar de crashes zijn tot een minimum beperkt nu. Vooral FTX en PMDG in payware deden de zaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
uiautomationcore.dll werkt wel degelijk bij mij hoor! Erg veel problemen gehad met FSX, sinds ik die .dll file standaard in mijn FSX installatie procedure heb zitten werkt het allemaal een stuk beter!

Zoals hier al zo vaak gezegd is, de problemen die je met FSX hebt zijn bij iedereen anders, je hoeft maar een andere hardeschijf of een andere cpu te hebben en je hebt kans op andere errors dan iemand anders met nagenoeg dezelfde setup

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 22-10-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Reinhard schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:14:
[...]

Ik heb meer en meer het idee dat de vele crashes van FSX toch bijna allemaal te maken hebben met illegale software. De meeste tips die je op internet vindt, zoals de uiautomationcore.dll-fix, blijken uiteindelijk ook niet te werken.
Had mijn FSX er ook vol mee staan met van alles en nog wat, maar ik ben langzamerhand toch aan het vervangen door ouderwetsch degelijke payware. Dan maar een wat minder complete wereld, maar de crashes zijn tot een minimum beperkt nu. Vooral FTX en PMDG in payware deden de zaak goed.
Het kan ook te maken hebben met het feit als je gewoon veel addons hebt, deze werken bijna allemaal via Simconnect, welke snel overbelast raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Afgelopen maandag de PMDG 737 NGX voor FSX aangeschaft en gedownload. Merk alleen op dat ik volgens mij een 'oude' cockpit heb..met van die knopjes op het autopilot-paneel met twee groene ledjes erin. Ik mis ook dat paneeltje boven de captainseat wat je bij landingen naar beneden kunt klappen

Mis ik wat of heb ik gewoon het verkeerde gekocht? Ik heb de 'PMDG 737NGX Base Package for FSX' gekocht voor $69,99

[ Voor 8% gewijzigd door Pingelmonster op 23-10-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als je een screenshot maakt kunnen wij wat makkelijker oordelen, maar je kunt de cockpit enorm aanpassen. In de FMC kun je tientallen opties aanpassen (zoals de HUD waar je het over hebt) en vele variaties voor de CDU's van zowel de FP en de MP. Ook het MCP heeft vele verschillende uitvoeringen.

Het is een beetje vervelend om dit achteraf te horen maar je kunt de base package voor de 737 ongeveer voor 37,95 aanschaffen nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De standaard PMDG 737NGX House Livery heeft gewoon de HUD etc. er in zitten.

De configuratie van de cockpit is afhankelijk van welke livery je gebruikt, bijvoorbeeld KLM, Transavia, JAL, AA etc. Zo heeft Transavia standaard die HUD er niet in zitten, en toen servicepack 1a of b ofzo nog niet uit was, had je bij een KLM livery standaard de Honeywell MCP. Zie plaatje hieronder

Waarschijnlijk heb jij op het plaatje hieronder, de oudere Honeywell MCP

Afbeeldingslocatie: http://www.avionic-online.com/img/737NGX_PMDG34.jpg

En inderdaad, € 70,- is wat duur voor de NGX nu. Ik heb 'm in maart 2012 voor € 36,85 gekocht. Op DVD, met een mooi doosje d'r omheen, en Tutorial #1 (EGKK-EHAM) in een echt boekje i.p.v. pdf file

[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 23-10-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:02:

De configuratie van de cockpit is afhankelijk van welke livery je gebruikt, bijvoorbeeld KLM, Transavia, JAL, AA etc. Zo heeft Transavia standaard die HUD er niet in zitten, en toen servicepack 1a of b ofzo nog niet uit was, had je bij een KLM livery standaard de Honeywell MCP. Zie plaatje hieronder

Waarschijnlijk heb jij op het plaatje hieronder, de oudere Honeywell MCP

[afbeelding]

En inderdaad, € 70,- is wat duur voor de NGX nu. Ik heb 'm in maart 2012 voor € 36,85 gekocht. Op DVD, met een mooi doosje d'r omheen, en Tutorial #1 (EGKK-EHAM) in een echt boekje i.p.v. pdf file
Ah. Dan zit daar het probleem!, heb gisteren uit enthousiasme maar meteen de KLM Livery gebruikt...en niet verder gekeken dan het neusje lang was...

Ik heb m voor 70 Dollar gekocht, dat is € 52,-.
Tja...'das hab ich nicht gewussen' laten we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Je kan de MCP gewoon naar behoefte aanpassen via de FMC > SETUP > AIRCRAFT > EQUIPMENT
+ andere settings, ga er maar is rondkijken :)

[ Voor 24% gewijzigd door m0nkm0nk op 23-10-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
drentm0nk schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:20:
Je kan de MCP gewoon naar behoefte aanpassen via de FMC > SETUP > AIRCRAFT > EQUIPMENT
+ andere settings, ga er maar is rondkijken :)
Heb natuurlijk eerst maar eens 'gekeken' of het iets was, die NGX 737 en daarna gekocht.
Kan er wel aan wennen, had al wat Youtube-videos gevonden (o.a. die 12 delige serie). Komt goed :)

Heb ook REX2.0 en UTX Global ook geinstalleerd en uiteraard de config van FSX getweaked.
30fps buiten het toestel doet 'ie met gemak nu, in de vc tussen 15 en 20fps..acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:02:

De configuratie van de cockpit is afhankelijk van welke livery je gebruikt, bijvoorbeeld KLM, Transavia, JAL, AA etc. Zo heeft Transavia standaard die HUD er niet in zitten, en toen servicepack 1a of b ofzo nog niet uit was, had je bij een KLM livery standaard de Honeywell MCP.
Je kan er trouwens ook voor kiezen om in alle liveries dezelfde setup te gebruiken: mss niet zo heel realistisch maar wel zo makkelijk als je aan een bepaalde setup gewend bent. ;) Die optie heb ik gekozen want ik vond het helemaal niets dat een andere livery opeens ook de knoppen anders had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Wat ik me trouwens soms wel afvraag is waarom is het wel mogelijk om een complete gesimuleerde 777 te maken maar niemand de moeite neemt om een degelijke vatsim client te maken. Ik bedoeld squawkbox en fsinn is beide in principe beta spul en oude techniek.

Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik kies altijd voor de HUD en Airstairs onder Equipment.

Onder Simulation het volgende ingesteld:

- Realistic AP engagement: OFF (omdat anders de Auto Pilot niet wil inschakelen als je niet tegelijkertijd de knuppel beweegt (toestel denkt dan dat je geen controle meer hebt) en dat is niet werkbaar als je met toetsenbord vliegt)
- Play cockpit sounds in External view: OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Captain16Bit schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:10:
Wat ik me trouwens soms wel afvraag is waarom is het wel mogelijk om een complete gesimuleerde 777 te maken maar niemand de moeite neemt om een degelijke vatsim client te maken. Ik bedoeld squawkbox en fsinn is beide in principe beta spul en oude techniek.

Toch jammer.
De squakbox van IVAO is wel prima vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Ircghost schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:20:
[...]

De squakbox van IVAO is wel prima vind ik :)
Ja maar daar heb je het al, ik vlieg vatsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Moet je overgaan, uren kun je meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:20
Hallo, ik wil misschien de opleiding tot verkeersleider gaan volgen en het lijkt me leuk (en goed) me eerst wat meer te verdiepen in het vliegen zelf. Ik heb dus wat lesmateriaal verzamelt en ook ook FSX aangeschaft. Nu ben ik aan het rondkijken voor een betaalbare joystick want vliegen met muis en toetsenbord is tot dusverre geen succes. Ik heb helaas niet het budget om gelijk het duurste van het duurste te gaan halen en moet ook nog maar zien of het spelen van een flight sim wat voor me is. Ik kwam op marktplaats de Saitek X45 tegen. Heeft iemand ervaring met dit setje? Ik kan hem voor 35 euro kopen. Mijn budget is maximaal 80 euro, nieuw kan ik daar tot nu toe weinig soeps voor vinden. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
janntempel schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:26:
Hallo, ik wil misschien de opleiding tot verkeersleider gaan volgen en het lijkt me leuk (en goed) me eerst wat meer te verdiepen in het vliegen zelf. Ik heb dus wat lesmateriaal verzamelt en ook ook FSX aangeschaft. Nu ben ik aan het rondkijken voor een betaalbare joystick want vliegen met muis en toetsenbord is tot dusverre geen succes. Ik heb helaas niet het budget om gelijk het duurste van het duurste te gaan halen en moet ook nog maar zien of het spelen van een flight sim wat voor me is. Ik kwam op marktplaats de Saitek X45 tegen. Heeft iemand ervaring met dit setje? Ik kan hem voor 35 euro kopen. Mijn budget is maximaal 80 euro, nieuw kan ik daar tot nu toe weinig soeps voor vinden. Alvast bedankt :)
Heb de x45 al jaren, echt al te lang eigenlijk. Ding werkt nog steeds als de eerste keer.... Er zullen wel betere zijn of mooiere zijn maar het ding werkt hier prima. Volgens mij heb ik niets op pc gebied wat ouder is als die X45 :)
Als je een budget controller zoekt is deze prima om mee te starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik ben al wat dagen aan het stoeien met de verlichting van de runways. Die dingen zijn allemaal zo vierkant als het maar kan zijn. Het probleem begon met E&B, dit extra progje vind ik zo geweldig dat ik er nu iedere keer weer van baal dat ik deze niet meer heb. Ik kreeg namelijk CTD bij het switchen naar een ander scherm zoals aircraft/map/options enz enz. ook random CTD bij het vliegen op autopilot. Na veel zoeken vond ik de fout binnen ENB. Ik heb deze verwijderd en het vertrouwen is weer terug, ik kan alles weer doen zonder de CTD.

Na het verwijderen van ENB zie ik overal die vierkante runway lights. De rest is oke, ik gebruik Global van ORBX en die doen het allemaal prima. Ik heb dmv google al diverse instellingen veranderd, cfg verwijderd, texture files(default) gedownload en geïnstalleerd maar niets helpt.

Wie heeft dit ook wel eens gehad en weet misschien de oplossing voor mij?

Of veel beter nog, wie is bekend met het ENB CTD verhaal en heeft daar een oplossing voor? Dan kan ik weer genieten van ENB en heb ik wellicht ook geen square runway lights meer, bedenk mij nu dat ik ENB nog niet terug heb gezet om te kijken of de vierkantjes dan verdwenen zijn.... Dat doe ik vanavond nog even...

Elk advies is natuurlijk weer welkom!

Edit 19:50 uur, start default flight en alle lampjes zijn wee 100%.... Snap het niet maar ben er wel content mee....

[ Voor 4% gewijzigd door Oban606 op 24-10-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Ik kan me alleen maar aansluiten met @Oban606 ik heb er ook 1 al jaren, werkt nog steeds erg goed

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:20
Bedankt voor het advies Pierre en Oban, ik zal de verkoper eens contacteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Oban606 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:53:
[...]

Heb de x45 al jaren, echt al te lang eigenlijk. Ding werkt nog steeds als de eerste keer.... Er zullen wel betere zijn of mooiere zijn maar het ding werkt hier prima. Volgens mij heb ik niets op pc gebied wat ouder is als die X45 :)
Als je een budget controller zoekt is deze prima om mee te starten!
Ik vind de saitek xjoysticks niet zo fijn omdat ze zo licht aanvoelen (heb zelf de x52), ik zou zelf de logitech 3d pro aanraden. Die heb ik ook al jaren en vind die echt nog steeds een van de beste joysticks die je kunt vinden.

Gebruik nu de saitek yoke pro flight met throttle quadrant, maar dan zit je op 120 euro. Wel nog een betere ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook de Logitech Extreme 3D Pro. Goedkoop, doodsimpel maar werkt prima. (Ik heb daarnaast wel Saitek Combat Rudder pedals.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:35
Ik heb een Thrustmaster T.1600M. Een joystick met magnetische sensoren (HAL) ipv mechanische pots.Dus 0.0 ruis, geen spikes en rete presies.
Zelf ook jaren een X45 gehad, prima ding maar de nauwkeurigheid liet imo wat te wensen over.
Daarna overgestapt op een Saitek yoke. Prima maar ook niet nauwkeurig genoeg.
Bij een vriend een Thrustmaster Warthog geprobeerd..... wauw! Alleen veeeels te duur voor mij. Aangezien de T.1600 dezelfde techniek gebruikt als de Warthog was het een no-brainer voor me.

Heb overigens wel een aparte Saitek Throttle kwadrant en rudders bij de stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Is er nog wel weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:35
ja, wel weerstand dmv veren en een center stand ook daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Ik zit hier met een vervelend probleem, heb een computer van iemand anders hier staan die zijn pc vrijwel uitsluitend voor FSX gebruikt. Het probleem is als volgt; Fsx werkt, maar zodra ik ga toggelen tussen het esc menu resulteert dat 5/10 keer in een CTD, de error message heeft ook geen inhoud. Ik heb uiteraard de UIautomationcore.ddl gebruikt en ook andere versies uitgeprobeerd, tevens staat fsuipc er ook op. Iemand een idee?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wat zegt Event Viewer? Welk proces crashed er exact en wat ziet Windows als oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Het is me gelukt, amd driver 13.4 was de oplossing van het probleem. Wat zal die blij zijn zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Alle driver versies na 13.4 werken naar mijn mening gewoon helemaal niet meer met fsx. Ga ik dit weekend nog mensen tegenkomen in het aviodrome? Onze groep zit in de conferentie zaal aan de kant van het grote beamer scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik draai FSX zonder problemen met de laatste AMD drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Propane schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:29:
Ik draai FSX zonder problemen met de laatste AMD drivers...
Maar jij speelt op een laptop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nope, die is al een tijdje weg. Thuis weer een desktop neergezet met een i5 4670K & AMD R9 290X. Ook tijdelijk een HD7950 er in gehad in afwachting van de nieuwere generatie kaarten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik heb een 7950 en als ik 13.9 of de 13.11 beta erop zet krijg ik zwart scherm zodra ik een vlucht start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vreemd. Ik had/heb met zowel de HD7950 als de R9 290X geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
SgtPoen schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:26:
Alle driver versies na 13.4 werken naar mijn mening gewoon helemaal niet meer met fsx. Ga ik dit weekend nog mensen tegenkomen in het aviodrome? Onze groep zit in de conferentie zaal aan de kant van het grote beamer scherm.
Wat is daar te doen dan? En ook op zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Wij gaan zaterdag naar Aviodrome, heb er weer zin in!

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Distortion schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:17:
Wij gaan zaterdag naar Aviodrome, heb er weer zin in!
Wij zondag :Y Net via ANWB entreebewijzen gekocht met 50% korting. Misschien een tip ;)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Google weet ook echt alles! FSWeekend dus, misschien kom ik ook wel. Ik begrijp dus dat je daarvoor moet betalen? Moet ik ergens kaarten bestellen of kan ik ook gewoon aan de ingang betalen? En ik neem aan dat je dan ook toegang hebt tot het museum zelf (buiten etc.)

En wat kost dat?

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 30-10-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

https://www.anwbentreebewijs.nl/aanbiedingen

Goeie tip weststar, heb ze inmiddels uitgeprint.

Tickets zijn uiteraard ook voor het museum, want daar speelt het ook allemaal af!

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Moet je zeker ANWB lid voor zijn? 16 euro kost nou ook de wereld niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08-2022
Fynrd1: nogmaals erg bedankt voor je assistentie bij het plaatsen van de XFX HD 6990 in mijn systeem: FSX "draait" weer geweldig!! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wavn op 31-10-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08-2022
fynrd1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:07:
Het is me gelukt, amd driver 13.4 was de oplossing van het probleem. Wat zal die blij zijn zeg :)
Ja, heel erg!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 15:57

chromeeh

the Gnome

SgtPoen schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:26:
Alle driver versies na 13.4 werken naar mijn mening gewoon helemaal niet meer met fsx.
Op DX10 preview werkt >13.4 prima, zet je het uit dan krijg je inderdaad cdt's bij zo'n beetje alle, zeker met de nieuwste drivers.
Gisteren ook gedowngrade naar 13.4 en tot op heden geen cdt's meer gehad....
(Ik ga niet te vroeg juichen, maar drivers maken wel een verschil naar mijn idee)

Ter info: Win 7 x64 met een HD6950

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga ook niet upgraden inderdaad, heb zelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
chromeeh schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:16:
[...]

Op DX10 preview werkt >13.4 prima, zet je het uit dan krijg je inderdaad cdt's bij zo'n beetje alle, zeker met de nieuwste drivers.
Gisteren ook gedowngrade naar 13.4 en tot op heden geen cdt's meer gehad....
(Ik ga niet te vroeg juichen, maar drivers maken wel een verschil naar mijn idee)

Ter info: Win 7 x64 met een HD6950
Ah dat is het dan, draai dx9 :). Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
wavn schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:28:
Fynrd1: nogmaals erg bedankt voor je assistentie bij het plaatsen van de XFX HD 6990 in mijn systeem: FSX "draait" weer geweldig!! ;)
Geen dank, hoe doen de payware sceneries het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Iemand nog Saitek ProFlight Rudderpedals kopen? Zie advertenties. Kan morgen meenemen naar FSWeekend

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste