Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

FastFred schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:04:
Mijn nieuwsgierigheid vraagt zich eigenlijk af wat een 737 daar te zoeken heeft, aan de gate tussen de heavy's :P
Haha ik spawnde gewoon aan een random gate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:10
Die 737 hoort daar wel maar die heavy's niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

haha :P Dat is de schuld van GAIT niet van mij ;). Mijn gate was een Medium gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ircghost schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:16:
Ik zal het vanavond even controleren, want zoals ik zei kom ik nooit op EHAM.. maar het is wel belagrijk om te weten inderdaad! (ik denk zelf dat het uitkomt op zo'n 25)
Ik ben dus benieuwd naar wel GAIT geïnstalleerd maar de sliders op 0% voor AI Traffic. De reden is dat ik met MyTraffic X een behoorlijke impact kreeg op FPS waardoor op mijn systeem de wat grotere vliegvelden niet meer te vliegen was (ook de reden dat ik AI nu op 0% heb staan), maar dat valt natuurlijk enorm tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Snap ik ja! Ik ben trouwens wel benieuwd naar het achterliggende model van AI opvulling, ik spawnde namelijk eerst op EHGG. Daar stonden alleen twee of drie kleinere GA's.

Toen verhuisde ik naar EHRD, daar stonden volgens mij drie Fokker 50 achtige city hopper modellen. Wat ik dus vreemd vond aangezien ik de slider terugzette naar 35% en toen nog steeds maar drie hoppers had. Wat ik mij dus afvraag is, of er misschien in FSX al bepaalde waardes zijn wat betreft invulling van de AI op (bepaalde) vliegvelden.

Want toen ik naar EHAM ging (zoals je kunt zien) staat het echt ontzettend vol aan die gates. Al moet ik wel zeggen dat iets meer naar het Noord Westen (A en B gates?) het al een stuk rustiger was, maar dat is dus in de spreekwoordelijke 'rug' van mijn screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Met SkAI traffic heb ik op EHRD gewoon volle bak, dan heb ik de sliders wel voluit staan. Airline traffic op 90% en GA traffic op 60% ofzo, kan vaak maar met moeite een plekje vinden. Schiphol staat ook altijd vol.

Als alles leeg is, mis ik voor mijn gevoel een stukje beleving, ik vind het zelfs prachtig om in FSX vliegtuigen te spotten als ik langs wat gates taxi, 737-200's, Fokkers, allerlei verschillende livery's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Precies, dat is ook de reden dat ik het graag wil. Het is dan wel bijzonder dat ik met beide sliders voor traffic op 100% maar drie kisten heb staan.

--
Ik zit even te denken, maar die derde slider van ai is toch alleen voor auto's en dergelijke? Niet voor hoeveel vliegtuigen er geparkeerd staan?

[ Voor 33% gewijzigd door Ircghost op 24-09-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Een AFCAD update wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Remco Tr schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:39:
Die 737 hoort daar wel maar die heavy's niet :p
Op Google Maps staan daar anders ook alleen maar heavy's hoor ?
Ircghost schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:24:
Ik zit even te denken, maar die derde slider van ai is toch alleen voor auto's en dergelijke? Niet voor hoeveel vliegtuigen er geparkeerd staan?
Inderdaad, je hebt 1 slider voor grote airliners, je hebt een slider voor GA traffic, en dan heb je nog 3 sliders ofzo voor auto's, boten en airport vehicles (dus niet vliegtuigen).

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 24-09-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy88 schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:05:
Zijn er hier al mensen die positieve ervaringen hebben met de DX10 Fixer van Steve?
Ja, ik. Nou ja, de meeste fixes kende ik al via de gratis meuk van Avsim, maar de lichten van FTX Global werken nu prima met DX10, het paraplu effect met regen is weg, de sneeuw valt nu meer als sneeuw en eh... nou ja, de rest werkt ook naar behoren. Ik ben afgelopen weekend aardig druk geweest met het testen van alle mogelijke Inspector settings en alles ziet er nu pico bello uit met goede FSAA etc. O ja, ik heb nu ook VC shadows in the Legacy, alleen heb ik dat verder nog niet geprobeerd.

Performance is goed te noemen: het voelt wat smoother dan DX9 en bovendien kan je wat extra opties aanzetten (zoals bloom en de VC shadows) zonder dat de performance er minder van wordt.

Ik blijf het een veel te dure addon vinden (te duur om DX9 gebruikers die het wel prima vinden over de streep te trekken) maar het werkt simpel en handig en voor mij is het het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig net even snel de VC shadows in de Legacy getest en dat ziet er heel goed uit! Geeft echt weer een extra laagje realisme en dynamiek tijdens het vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
ik las op Avsim ook iets over het kunnen uitschakelen van AA bij wolken met DX10 fixer. Werkt dat een beetje? Voor mijn gevoel zou dat een enorme performance boost moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:31:
[...]

Ja, ik. Nou ja, de meeste fixes kende ik al via de gratis meuk van Avsim, maar de lichten van FTX Global werken nu prima met DX10, het paraplu effect met regen is weg, de sneeuw valt nu meer als sneeuw en eh... nou ja, de rest werkt ook naar behoren. Ik ben afgelopen weekend aardig druk geweest met het testen van alle mogelijke Inspector settings en alles ziet er nu pico bello uit met goede FSAA etc. O ja, ik heb nu ook VC shadows in the Legacy, alleen heb ik dat verder nog niet geprobeerd.

Performance is goed te noemen: het voelt wat smoother dan DX9 en bovendien kan je wat extra opties aanzetten (zoals bloom en de VC shadows) zonder dat de performance er minder van wordt.

Ik blijf het een veel te dure addon vinden (te duur om DX9 gebruikers die het wel prima vinden over de streep te trekken) maar het werkt simpel en handig en voor mij is het het geld wel waard.
Welke AA settings gebruik jij in de fixer en in NI?
Draai nu 8x CSAA wat een tikkie teveel lijkt voor mijn GTX560Ti, kleine stap terug zou welkom zijn maar dan ga je gelijk terug naar 4x zonder CSAA. Geen idee of dat veel verschil maakt en welke NI settings je dan moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

FastFred schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:05:
Inderdaad, je hebt 1 slider voor grote airliners, je hebt een slider voor GA traffic, en dan heb je nog 3 sliders ofzo voor auto's, boten en airport vehicles (dus niet vliegtuigen).
Ik ziet niet achter mijn pc maar je hebt toch 6 sliders?
1) airliners
2) General Aviation
3) Airport traffic??

4, 5 en 6) Leisure, commerical boats en ground traffic

En dan die derde die doet toch alleen auto's op het vliegveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Toevallig nog oude World of AI traffic bestanden in je scenery map staan of oude fs9 traffic files?
Dat was bij mij n.l. de eerste keer het probleem.
Deze kunnen je GAIT 'verstoren'

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchy88 op 24-09-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb nog nooit een AI package gehad, dus lijkt mij sterk. Heb ook geen fs9 geinstalleerd gehad op dat OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Sommige wat verouderde addons gebruiken nog fs9 traffic files, deze kunnen binnen fsx nog wel eens voor problemen zorgen. geloof me ik spreek uit ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha ik geloof je zo, de vraag is welke :P. Heb zoveel spul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb mijn GAI Traffic op 60% staan. Meer dan zat en heb niet zoveel go arounds :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ircghost schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:25:
[...]

Ik ziet niet achter mijn pc maar je hebt toch 6 sliders?
1) airliners
2) General Aviation
3) Airport traffic??

4, 5 en 6) Leisure, commerical boats en ground traffic

En dan die derde die doet toch alleen auto's op het vliegveld?
Voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.crimeanairwars.com/Frontpage4/FSX%20Guide/f.jpg

Airline traffic density
Commerciele vliegtuigen, zowel in de lucht als op het vliegveld

General aviation traffic density
Klein GA spul, zowel in de lucht als op het vliegveld

Airport vehicle density
Pushback wagentjes, tugs, bagage karretjes, shovels, brandweer, busjes etc.

Road vehicles
Hoeveelheid verkeer op wegen waar auto's weergegeven worden

Ships and ferries
Veerboten, vrachtschepen etc.

Leisure boats
Plezierbootjes, zeilbootjes, motorjachten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Thanks voor het uitsluitsel! maar wat ik dus al dacht en zei :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire123 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:38:
ik las op Avsim ook iets over het kunnen uitschakelen van AA bij wolken met DX10 fixer. Werkt dat een beetje? Voor mijn gevoel zou dat een enorme performance boost moeten geven.
Dat is een nutteloze optie want die werkt niet met Transparency Supersampling en zonder SGSS is de FSAA flut... wat me brengt bij:
Remco Tr schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:49:
[...]

Welke AA settings gebruik jij in de fixer en in NI?
Draai nu 8x CSAA wat een tikkie teveel lijkt voor mijn GTX560Ti, kleine stap terug zou welkom zijn maar dan ga je gelijk terug naar 4x zonder CSAA. Geen idee of dat veel verschil maakt en welke NI settings je dan moet hebben.
Ik heb een (nogal lange) post hierover op Avsim:

http://forum.avsim.net/to...me-personal-observations/

Momenteel gebruik ik voor FSAA de setting 4x in de Fixer en 4x SGSS in Inspector met daarbij (ook in Inspector) Texture filtering op User-defined/Off en 16x. De meeste andere instellingen in Inspector lijken niet veel tot niets te doen met DX10 (is althans mijn conclusie) en kun je eigenlijk negeren.

Ik zelf kon echt totaal geen verschil zien tussen 4x of 8x CSAA (of zelfs 16x CSAA) dus daarom gebruik ik 4x. k heb zelfs even 8x (en 8x SGSS) gebruikt maar alhoewel dat eigenlijk net zo goed liep, vond ik het wat onnodig om m'n PC extra te belasten zonder dat het HEEL veel uitmaakte: dan hou ik liever wat headroom over voor hogere settings of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hoe zit het eigenlijk met GAI Traffic? Lijkt erop dat ze niet meer bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:13:
[...]

Dat is een nutteloze optie want die werkt niet met Transparency Supersampling en zonder SGSS is de FSAA flut... wat me brengt bij:

[...]

Ik heb een (nogal lange) post hierover op Avsim:

http://forum.avsim.net/to...me-personal-observations/

Momenteel gebruik ik voor FSAA de setting 4x in de Fixer en 4x SGSS in Inspector met daarbij (ook in Inspector) Texture filtering op User-defined/Off en 16x. De meeste andere instellingen in Inspector lijken niet veel tot niets te doen met DX10 (is althans mijn conclusie) en kun je eigenlijk negeren.

Ik zelf kon echt totaal geen verschil zien tussen 4x of 8x CSAA (of zelfs 16x CSAA) dus daarom gebruik ik 4x. k heb zelfs even 8x (en 8x SGSS) gebruikt maar alhoewel dat eigenlijk net zo goed liep, vond ik het wat onnodig om m'n PC extra te belasten zonder dat het HEEL veel uitmaakte: dan hou ik liever wat headroom over voor hogere settings of zo.
Thanks genoeg leesvoer :P Welke Nvidia kaart heb jij en welke driver gebruik je? Ik heb probelem met de laatste ben nu terug bij 314.22 werkt veel beter.
TranceSetter schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:12:
Hoe zit het eigenlijk met GAI Traffic? Lijkt erop dat ze niet meer bestaan?
Zo te zien zijn ze gestopt ja.. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ze lijken inderdaad net zoals die andere partij gestopt te zijn, echter de download staat er gelukkig nog wel. Die kun je vinden in het forum als je zoekt op GAIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:18:
[...]

Thanks genoeg leesvoer :P Welke Nvidia kaart heb jij en welke driver gebruik je? Ik heb probelem met de laatste ben nu terug bij 314.22 werkt veel beter.
Ik heb zelfs nog 310.90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Heb trouwens een hele erge FPS hit als er wolken zijn. Draai nu jou settings J van E met 4XSGSS en zodra er dichte bewolking is gaat hij van 30 terug naar 10. Resolutie van de wolken zijn 512 en het heeft het altijd goed gedaan.. hmmm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ircghost schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:51:
Ze lijken inderdaad net zoals die andere partij gestopt te zijn, echter de download staat er gelukkig nog wel. Die kun je vinden in het forum als je zoekt op GAIT.
Net geinstalleerd,
EHAM zonder traffic : 23fps
EHAM met traffic (60% airline, rest 0%): 8fps

Dat had ik voorheen met MyTraffic X ook, en dus na schone installatie die er niet meer opgezet. Nu heb ik GAIT ook maar weer uitgeschakeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Balen man :P

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Used A2A C172 cockpit:
http://www.lockonfiles.co...abused-interior-textures/
Afbeeldingslocatie: http://www.lockonfiles.com/index.php?app=downloads&module=display&section=screenshot&record=17951&id=2646

[ Voor 36% gewijzigd door SgtPoen op 25-09-2013 10:50 ]

• Dutchy88
Kijk, dat ziet er beter uit. bedankt voor deze tip! ;)

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb met de volgende Traffic settings rond de 20 fps op Schiphol (Default scenery)

Ik gebruik GAI Traffic

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sE533SGL8LoqLz0QaAEyMv64/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qqVe45mDQdmMbFVwADZ9G6v1/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gJQ42nTBiu1x9QvENjQeelaE/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3FSQcZK5UQxLtOWpxcNKy2uK/full.png

• Ircghost

Ircghost

Wat voor scenery heb jij joh? Ik heb die kleur samenstelling en gebouwen etc nog nooit gezien.

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ircghost schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:16:
Wat voor scenery heb jij joh? Ik heb die kleur samenstelling en gebouwen etc nog nooit gezien.
Dat is default EHAM scenery met geloof ik wat Active Sky 2012 textures. Eigenlijk geen idee ik vlieg normaal gesproken niet zo laag met dat kreng :P

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Je landclass is totaal messed up, dat kan ik je wel vertellen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Ircghost

Ircghost

No way dat dit standaard EHAM is, ik heb standaard EHAM en zo ziet het er echt niet uit :P

---

Ik probeer een Saitek Yoke te vinden, maar nogal moeilijk om Nederlandse/ Europese verkoper te vinden..

[ Voor 38% gewijzigd door Ircghost op 26-09-2013 19:08 ]

• Remco Tr

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ircghost schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:03:

Ik probeer een Saitek Yoke te vinden, maar nogal moeilijk om Nederlandse/ Europese verkoper te vinden..
Is de eerste shop in de Pricewatch (All4Games) niet NL? :P

• Ircghost

Ircghost

haha heb moeilijk lopen googlen, was de pricewatch vergeten xD

--
Heb gereageerd op de V&A, maar hij heeft een account aangemaakt voor die advertentie. Wel altijd even uitkijken dus, echter ik woon om de hoek dus ophalen is altijd redelijk veilig natuurlijk :).

[ Voor 62% gewijzigd door Ircghost op 26-09-2013 20:56 ]

• FastFred
Nou, dat denk je maar, dat dat veilig is. Ik kan je een mooi verhaal vertellen wat dat betreft... :9

• Ircghost

Ircghost

Ben benieuwd :). Heb hem overigens net gemailed en gevraagd om de precieze inhoud van doos en of hij nog bon/factuur heeft.

Het is wel weer een heel specifiek product om te stelen/nep te verkopen... speelt ook weer een rol

• BeefHazard
Precies, met een iPad gaat zoiets veul makkelijker.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nou ga morgen langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb een jaartje geleden na lang zoeken iemand gevonden die een Logitech Z2300 te koop had voor € 85,- Een redelijke prijs voor zo'n set toendertijd, ik hem gemaild wanneer ik langs kon komen, was een half uurtje rijden vanaf m'n werk. Dus ik daar op een dag heen na m'n werk, ik moest ene Erik ofzo hebben. Ik kwam aan in een niet al te mooie buurt, beetje een achterstandswijk met van die op elkaar gestapelde rijtjeshuizen, 2 hoog (waar je telkens 2 voordeuren naast mekaar hebt zeg maar, eentje voor het huis op de begane grond en eentje met daarachter een trap naar boven voor het huis op de 1e verdieping).

Ik bel aan, doet er een jong grietje open

FastFred: "Hallo, ik was op zoek naar Erik"
Grietje: "Erik? Hier woont geen Erik"
FastFred: "Euh, ok?" *ik check het adres even, dat klopt
"Grietje: "Waar gaat het over dan?"
FastFred: "Oh, ik had geboden op een speakersetje op Marktplaats"
Grietje: "Oh, ja. Loop maar even mee"
FastFred: " :? Ok"

Ik loop dus achter d'r aan mee naar boven ( :9~ )

Eenmaal boven komt er een jongen ergens uit een kamer lopen, steekt z'n hand uit en stelt zich voor "Hallo, ik ben Erik"

:X _O-

Ik heb het setje bekeken, werkte allemaal, heb 'm uitgebreid getest en uitgeprobeerd, betaald, in de auto gezet, en maken dat ik weg kwam :P Werkt nog altijd perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 27-09-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha ik mag nu naar Leidschendam, uitstappen bij halte mariahoeve... net zo'n leuke buurt :P

Laat maar, net gegooglemapped. Vrijstaand huis, komt wel goed haha!

----
Wat een verschil zeg zo'n yoke, vliegt echt heerlijk! Wel heel anders waardoor je veel actiever moet vliegen.

[ Voor 54% gewijzigd door Ircghost op 29-09-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Vandaag eindelijk tijd gehad om de DX10 fixer van Steve te installeren. Wat een geweldige vooruitgang is dat zeg! Veel vloeiender zelfs met met bloom en cockpit schaduwen aan. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zo, maar weer eens een vlucht gedaan. Het lijkt erop alsof FSX vindt dat het écht herfst is...

Net opgestegen van 36L - Schiphol:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5469/10007290673_b2219b1715_c.jpg
EHAM to EGLL with the Singapore Airlines 777 by Hans Woltering, on Flickr

Noorzee kanaal:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3722/10007227806_10f0df2ecf_c.jpg

Landen op Heathrow - 9R:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5330/10007159784_c2579128bf_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat vind je nu fijner vliegen? De 737 of de 777? Als je probeert te objectiveren naar vlieggemak en feel niet het feit dat de 777 net nieuw (en vaak dus even leuker) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Voor beide vliegtuigen is wat te zeggen, want laten we eerlijk zijn: het zijn beide top uitgewerkte vliegtuigen waar je echt het idee krijgt dat je in het echte vliegtuig zit (zover dat je dat kan weten natuurlijk).

Ik heb een hele tijd met de NGX gevlogen, en vond het werkelijk een prachtig vliegtuig om mee te vliegen. Ik ben zelf in het echt al fan van de grotere vliegtuigen en daarom vind ik de 777 natuurlijk prachtig.

NGX voordelen:
- Klein vliegtuig en kan dus landen op kleinere vliegvelden (Innsbruck bv.)
- Grijze cockpit wat het moderner doet lijken dan de bruine cockpit van de T7
- Veel minder systemen die dingen regelen in de cockpit, je moet dus zelf allerlei instellingen goed zetten om dingen geregeld te krijgen
NGX nadelen:
- Minder stabiel in de lucht (geen ontwerpfout van PMDG, maar gewoon een feit bij een kleiner vliegtuig). Tijdens approach en landing kan je veel makkelijker correcties doorvoeren, wat bij de T7 uitdagender is om op de juiste lijn te blijven.

777 voordelen:
- Voelt moderner aan dan de NGX vanwege de vele systemen die gebruikt zijn.
- Je hebt echt het idee dat je ene groter vliegtuig vliegt, wat dus bijdraagt aan de hele ervaring (ieder zijn smaak, maar dit is echt mijn ding).
- De night-lighting is echt prachtig van de T7. De cockpit is magisch mooi tijdens de donkere uren.
- Systemen zijn een stuk beter uitgewerkt weer.
- Hogere framerate en voelt vloeiender aan.
- De geluiden zijn prachtig. De ratels, de wielen die de landingsbaan raken etc. Klinkt écht een stuk beter dan de NGX.
- Er zitten wat handige extra's in, waarvan de auto-time compression een goed voorbeeld is.
777 Nadelen:
- Zijn die aanwezig?
- Bruine cockpit, niet zo mijn smaak.
- Op dit moment nog wat bugs (bv. bij Cold/Dark panel state startup heb je uiteindelijk een bug waarbij je een runway ILS error krijgt tijdens je descent/approach. Is allemaal op te lossen, maar de bugs zijn een stuk beter geplet ondertussen bij de NGX. Kan natuurlijk ook niet anders.)

Ik zal de komende tijd mijn NGX in de hangar laten staan. Niet omdat het een slecht toestel is, zelfs niet nu met de T7, maar de T7 is weer nét dat stukje beter, waarbij ik ook nog fan ben van grote vliegtuigen. 1+1=2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker wat aan :).

Ik ga volgende jaar mee doen met de IFR World Tour van IVAO ik ga dan denk ik de 777 gebruiken met auto compressie (als dat mag van de spelregels, moet ik nog even controleren)

Maar tot die tijd ben ik echt een city hopper in Europa (EHGG/EHRD/LSGG/LOWI) zijn de plekken waar ik naar toe ga.

---
p.s. voor de IVAO gebruikers, er is nu ook een mooie tracker bijgekomen waar je van de laatste 15 vluchten mooi je snelheid, hoogte en route kunt zien. Soort van de logfiles van EFB maar mooi visueel weergegeven.

tracker.ivao.aero

[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 30-09-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zelfs met de 777 zijn die korte afstanden goed te doen. Ik wil alleen wat meer lastigere landingen gaan doen, maar ben nog niet zo op de hoogte van goede vliegvelden daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja ze zijn te doen, je kunt zelfs van EHRD naar EHAM. Maar of je dat nou echt wilt doen? :P Geef mij dan maar liever een langzamere 737 of een turbo prop atr72 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
EHAM -> LMML ofzo is best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik weet niet of ik dat durf, ben nog nooit verder gevlogen dan Oostenrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30
TranceSetter schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:56:
Zelfs met de 777 zijn die korte afstanden goed te doen. Ik wil alleen wat meer lastigere landingen gaan doen, maar ben nog niet zo op de hoogte van goede vliegvelden daarvoor :)
Probeer die T7 op LOWI neer te trappen :P

goed verhaal hier boven over de T7, krijg er nu wel serieus zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ircghost schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:51:
Ik weet niet of ik dat durf, ben nog nooit verder gevlogen dan Oostenrijk :P
Exact hetzelfde als de kortere vluchten die je al doet, alleen wat verder weg. Ik ben met de NGX al eens non-stop van Schiphol naar Dubai gevlogen, waarom ze daar nou een A380 voor nodig hebben.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha ik durf het ook wel hoor haha, moet ik alleen even een serie aanzetten. Met de vluchten van mij heb je ongeveer 30min echt cruis. Voor de rest ben je altijd wel bezig dus dan verveel ik mij niet, naar Malta ben je toch wel makkelijk 2 uur aan het cruisen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
2 uur cruise, dus incl. het configureren aan de gate, taxiën, opstijgen, klimmen, cruise, descent, approach, landing, taxiën etc reken maar 3,5 tot 4 uur.

Die vlucht Schiphol-Dubai non-stop ben ik zaterdagochtend 9 uur mee begonnen ofzo, s'avonds tegen 18:00 (NL) stond ik op Dubai. Dat waren heel wat Big Bang afleveringen :P Tussendoor ff wegsprinten voor een pispauze, ff wat drinken pakken, snel m'n bord leeg eten en weer terug.

(ben autist, sim pauzeren hou ik dus niet van, dat kun je in het echt ook niet, plus dan klopt de tijd niet meer met realtime)

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 30-09-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
FastFred schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:47:
2 uur cruise, dus incl. het configureren aan de gate, taxiën, opstijgen, klimmen, cruise, descent, approach, landing, taxiën etc reken maar 3,5 tot 4 uur.

Die vlucht Schiphol-Dubai non-stop ben ik zaterdagochtend 9 uur mee begonnen ofzo, s'avonds tegen 18:00 (NL) stond ik op Dubai. Dat waren heel wat Big Bang afleveringen :P Tussendoor ff wegsprinten voor een pispauze, ff wat drinken pakken, snel m'n bord leeg eten en weer terug.

(ben autist, sim pauzeren hou ik dus niet van, dat kun je in het echt ook niet, plus dan klopt de tijd niet meer met realtime)
Deed voor de T7 ook alles real time het het liefst nog schaduwen met real life.. Hoe gestoord kan je zijn :p

Nu je 3uur een vlucht naar Dubai of Montreal kan doen vind ik dat veel fijner. Ook als je geen 6u de tijd hebt kun je een long haul doen. En dat incl verandering naar dag/nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar mag dat ook op IVAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nee maar offline wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Heeft iemand toevallig al die ground operations feature in de 777 geprobeerd? Bij mij lijkt hij wel vanalles te doen (refuel, deuren die open en dichtgaan etc.), maar ik zie geen ground crew en vehicles. Dus geen cargo loaders etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Vind offline vliegen veel minder spannend dan online, ik vind het ook leuk om te praten tegen echte ATC en er zit wat meer druk op de ketel. Heb dus wel AI verkeer aanstaan om de boel wat op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
TranceSetter schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:52:
Heeft iemand toevallig al die ground operations feature in de 777 geprobeerd? Bij mij lijkt hij wel vanalles te doen (refuel, deuren die open en dichtgaan etc.), maar ik zie geen ground crew en vehicles. Dus geen cargo loaders etc.
Klopt PMDG had daar geen plek meer voor in de code/software/animaties. Bij de 747 had je dat nog wel maar de 777 is zo volgebouwd dat daar geen plek meer voor is. Boeid mij totaal niet er is vrij weinig van te zien vanaf de flightdeck. ;) wil je karretjes neem dan AES of GSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Remco Tr schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:15:
[...]

Klopt PMDG had daar geen plek meer voor in de code/software/animaties. Bij de 747 had je dat nog wel maar de 777 is zo volgebouwd dat daar geen plek meer voor is. Boeid mij totaal niet er is vrij weinig van te zien vanaf de flightdeck. ;) wil je karretjes neem dan AES of GSX.
Aha ok. Dus die screenshots die ik zie van de 777 waar al deze auto's etc. bij staan komt van bv. GSX. GSX heb ik al, maar ik vraag me af hoe dit samenwerkt met de automatische ground operations van de 777. Bij GSX moet je de verschillende acties zelf aanroepen (refueling, catering, boarding, etc.)

Eens kijken wanneer ik weer tijd heb om een stukje te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Werkt met de 737 echt super goed, weet niet of PMDG al een update heeft uitgebracht voor de T7. De 737 is namelijk helemaal geoptimaliseerd voor gebruik met GSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, eh... wat denken jullie van Prepar3D (P3D) 2.0? Die schijnt nu toch echt wel binnenkort (oktober?) gereleased te worden! Ondanks dat ik nét de DX10 Fixer voor FSX heb gekocht, ben ik toch wel heel erg benieuwd hiernaar! Jullie ook? Of totaal niet omdat PMDG P3D niet ondersteunt...? Ik gebruik alleen maar Orbx scenery en een A2a plus RealAir vliegtuig en van RealAir weet ik het niet zeker maar de rest kan ik zó in P3D gebruiken. Stel je toch voor dat straks opeens alles echt lekker loopt... met mooie graphics, betere belichting, etc. etc.!!! Ik zie er wel naar uit en hoop eigenlijk dat dit écht FS next gen wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ircghost schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:21:
Werkt met de 737 echt super goed, weet niet of PMDG al een update heeft uitgebracht voor de T7. De 737 is namelijk helemaal geoptimaliseerd voor gebruik met GSX.
Werkt wel, maar je moet het allemaal zelf aanroepen, de verschillende services dus. Bij de T7 zou het dus ook mogelijk moeten zijn, maar het zou handig zijn wanneer de ground operations functie van de T7 feilloos samenwerkt met GSX, en dat alle services aangeroepen worden op het moment dat het nodig is.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:27:
Of totaal niet omdat PMDG P3D niet ondersteunt...?
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Aan de ene kant wil ik het wel kopen om het te stimuleren, want we moeten uiteindelijk echt afstappen van fsx. Er is zoveel meer mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch echt af of PMDG niet een hele foute beslissing heeft gemaakt door P3D niet te ondersteunen. Alhoewel ze misschien niet heel veel daaraan kunnen doen vanwege afspraken met Boeing. Maar zelfs als maar 10% van wat ik hier en daar lees echt waar is, dan blaast P3D FSX de lucht uit. (Het is haast te mooi om waar te zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Ik denk zelfs dat PMDG zichzelf de grond in boort als ze niet meegaan met de ontwikkelingen van in dit geval P3D Versie 2. Ze willen hun pijlen gaan richten op X-plane in de toekomst, maar of daar nu veel potentie in zit? Ik betwijfel het... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet zo maar dat Prepar3d echt veel beter wordt. Eerst zien dan geloven, dat lijkt me het verstandigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:14:
Ik geloof niet zo maar dat Prepar3d echt veel beter wordt. Eerst zien dan geloven, dat lijkt me het verstandigst.
Ik heb hetzelfde, maar ik heb toch wel grote hoop... Maar goed, dat had ik ook bij MS Flight.... HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! HAAAAAAAAAAAHAHAHAHA@&HAHA*(@())AH(@&#*&(*@&(*^%@*#&&^%)@!^#^&%$@*&^#@*&%$*(&^@#*&^*@*!!!!!!! :(

:+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, tja :)

Is dat P3D v2 nu die grote update naar 64bit e.d.? Want ik las op AVSim steeds dat daar nog geen releasedatum van was.

Sowieso ben ik erg kritisch, want ze hebben de FSX sourcecode overgenomen en het is niet makkelijk (understatement) om dat om te gooien naar moderne code. Dan kun je net zo goed opnieuw beginnen met programmeren. Maar ze zullen niet voor niks veel hebben betaald voor de sourcecode en dat moet wel terugverdiend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is vooral de grote update naar DX11. 64bit er voorlopig niet (en ik verwacht nooit) in. De stap naar DX11 is niet zoals de DX10 preview stap (of de DX10 Fixer stap) maar brengt echt een hele lading verbeteringen en nieuwe mogelijkheden mee (als ik de bla bla moet geloven). De DX10 Fixer is leuk en aardig maar niet wereldschokkend. Ik verwacht/hoop dat P3D met DX11 zo niet wereldschokkend dan toch wel flightsimschokkend zal zijn. Het is in ieder geval erg leuk om een maand lang daarnaar uit te kijken: we zien tegen die tijd wel weer wat er van de lol overblijft.

EDIT
Wat het terugverdienen betreft: LM maakt P3D natuurlijk in eerste instantie voor de professionele markt: wij mogen aanhaken met een academc license (alhoewel we natuurlijk nog maar moeten zien wat de prijzen en mogelijkheden zijn van versie 2.0). Ze verdienen dus al snel meer geld per verkochte license dan dat je aan een of ander spel verdient.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zei LM dit over autogen op hun forum:

"while we don't alpha fade, we do some rendering tricks to fade in the autogen so they don't pop in like they used to."

Dit is voor mij als low and slow GA flyer eigenlijk al reden genoeg om over te stappen naar P3D...! Zelfs als de rest van P3D net zo zou presteren als FSX maar dan ZONDER autogen die oppopt, dan ben ik over! Maar P3D zal zeker weten op andere vlakken ook beter presteren dus... ik wordt elke dag meer enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
BeefHazard schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:39:
[...]

Dingen die J van E doet als hij opgewonden is
  • Screenshots
  • Anderen vertellen erover
  • Doen alsof het een 1e levensbehoefte is
  • ZOMAAR woorden in HOOFDLETTERS schrijven
Nofi, gewoon een observatie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik denk dat het er vooral aan zal liggen wat voor kisten je leuk vindt om te vliegen. Wanneer je keuze is om de NGX of 777 te vliegen, waarvan er geen concurrentie bestaat gezien het realisme etc., heb je gewoon geen keuze om over te stappen. PMDG ondersteunt het helaas niet.

Vlieg je andere vliegtuigen (die trouwens ook realistisch kunnen zijn, het is niet dat ik alles wat niet PMDG is af aan het kraken ben), dan heb je misschien wel de mogelijkheid om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
De NGX is gewoon te gebruiken in P3D, even los van de vraag of het wel/niet mag, de 777 schijn niet te werken omdat deze geblokkeerd is door PMDG.

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchy88 op 02-10-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereidt je maar vast voor op een serie ZEER ENTHOUSIASTE posts de komende tijd! >:) 8) :+

Het houdt vanzelf wel weer op als P3D eenmaal uit is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik heb zo het gevoel (pin me er dus niet op vast) dat PMDG echt wel P3D v2 gaat ondersteunen. Ik denk dat dit gaat gebeuren omdat Lockheed de licentievoorwaarden gaat/kan aanpassen zodat deze ook gebruikt kan worden voor entertainment purposes. En dan past het wel binnen de PMDG EULA. Bedenk ook dat PMDG nauw samenwerkt met Boeing en dus ook aan hun voorwaarden moet voldoen; dus PMDG entertainment licensed producten NIET voor officiele training gebruiken.

PMDG is ook niet gek, die zien ook wel dat het FSX platform zijn max heeft bereikt en hun gebrek aan X-plane producten toont voor mij aan dat ze al lang ergens anders mee bezig zijn. P3D v2 ofzo. :)

En nu maar hopen dat P3D 1.4 gebruikers een korting krijgen op P3D v2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire123 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:24:
Ik denk dat dit gaat gebeuren omdat Lockheed de licentievoorwaarden gaat/kan aanpassen zodat deze ook gebruikt kan worden voor entertainment purposes. En dan past het wel binnen de PMDG EULA. Bedenk ook dat PMDG nauw samenwerkt met Boeing en dus ook aan hun voorwaarden moet voldoen; dus PMDG entertainment licensed producten NIET voor officiele training gebruiken.

PMDG is ook niet gek
Die aanpassing zal dus nooit komen. LM heeft zelf gezegd dat ze géén entertainment company zijn en hun product is alleen voor simulatie en training.

"Lockheed Martin is not an entertainment company, we do not sell products, including Prepar3D for entertainment. We are a simulation and training company, we license Prepar3D for training and simulation. If you're a student you can get an academic discount. Anyone can buy and train or learn with Prepar3D, or join the development network and use the free SDK to develop for Prepar3D."

Let er trouwens op dat anyone P3D kan gebruiken voor training en simulatie. Dus geleuter over de EULA kunnen we ook achter ons laten. ;)

Hieruit volgt dat de kans zeer klein is dat PMDG officieel z'n spullen voor P3D gebruiksklaar maakt. Het feit dat de 777 zelfs bewust ONbruikbaar is gemaakt, zegt ook genoeg. Dit heeft niets te maken met het wel of niet gek zijn van PMDG: misschien balen ze ontzettend van dit alles, maar ze kunnen niet anders...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
En vergeet ook niet dat PMDG een contract met Boeing heeft lopen. Wie weet wat daar in is afgesproken, denk b.v. aan dat PMDG zijn producten niet beschikbaar mag stellen voor P3D bijvoorbeeld.
Daarnaast zijn LM en Boeing natuurlijk wel "concurenten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga denk ik eens kijken of ik het kan uitproberen om te kijken wat de verbeteringen zijn, zodra die laatste versie uitkomt natuurlijk. Hou jullie op de hoogte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
"Dingen die BeefHazard doet als J van E opgewonden is"
  • Deze quote blijven posten
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Dit is de eerste keer dat ik hem post, vorige keren waren dat anderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
BeefHazard schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:38:
Dit is de eerste keer dat ik hem post, vorige keren waren dat anderen :p
haha fair enough :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Woot! Heb eindelijk de 4100 up and running en leuk rondje gevlogen rond EHGG :).

Reverse aan
Unfeather beide
Reverse terug
Engine starts
taxi
Prop naar flight
Reverse aan
Feather
Reverste terug
Vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ircghost schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:37:
Woot! Heb eindelijk de 4100 up and running en leuk rondje gevlogen rond EHGG :).

Reverse aan
Unfeather beide
Reverse terug
Engine starts
taxi
Prop naar flight
Reverse aan
Feather
Reverste terug
Vliegen!
Vanaf Engine Starts zou het zo moeten gaan:

Engines start
Power levers één voor één naar reverse
FO bevestigd Start Lock removed
Taxi
Lineup
Props full forward (Flight)
Vliegen

Geen gekloot met feather of iets dergelijks :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dan werkt het bij mij niet, dat probeerde ik maar dan gaat ie niet harder dan 95.. Zodra ik ze wel unfeatherde ging het als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47
Justflight heeft een leuke aanbieding voor AI Traffic.

http://www.justflight.com...d%20for%205%20%206%20%208

Iemand bekend met Traffic 360 of zijn er andere (betere) varianten te krijgen op de markt?

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Tering dat is een mooie aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Daaamn, maar nee. Die models zien er brak uit. Doen veel freewares beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb het gekocht, was maar 6 euro :) de models zijn inderdaad een beetje brak maar hij neemt een stuk minder ruimte in beslag en mijn fps is ietsjes beter dan GAI Traffic.

Ik kijk na mijn reisje wel of het echt beter is ik ga namelijk 8 dagen naar Thailand vandaag met Etihad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Veel plezier dan!

--
Ik heb het ook gevraagd op avsim maar krijg geen reactie, vinden jullie avsim ook zo langzaam? Moet altijd wel een seconde of 1.5 wachten tot iets weer refreshed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avsim is GROOT en log. Maar dat GROOT maakt veel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Er is zeker veel meer te doen, maar het maakt wel een beetje voor bout navigeren als je constant zo zit te wachten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Iemand die zijn PMDG 777 24 uur kan uitlenen ? :P

In ruil krijg je 12% korting op je KLM ticket, ga je volgend jaar naar Cuba ofzo wat je dan normaal 2600 euro zou kost voor 2, mag je meteen 312 euro afhalen en mij bedanken =]

Ik wil het eerst ff testen hoe het is voor ik de 777 koop, of me pc het aan kan en of ik het vliegtuig zelf aan kan omdat het zo die-hard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

eafljfshf dsfiusfsfpsklj fskuch even lenen online asdkfjsadik, er is alleen nog geen extern vluchtmodel beschikbaar.

Kwa pc performance schijnt die in ieder geval beter te werken dan de 737.

Als je overigens de 737 fijn vind en je vind een iets geautomatiseerder systeem ook mooi (of zelfs beter) en een iets grotere kist dan zou je nauwelijks hoeven te twijfelen of je het wilt aanschaffen of niet :).

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 04-10-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ircghost schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:34:
eafljfshf dsfiusfsfpsklj fskuch even lenen online asdkfjsadik, er is alleen nog geen extern vluchtmodel beschikbaar.
Zit er half uur naar te kijken.. maar kom niet uit wat je bedoeld haha
Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste