Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bespaar je de moeite: voorlopig ben ik blij met m'n A2A C172R. ;)
TranceSetter schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:53:
Het is alleen zo jammer dat wanneer je 8x of 16x gebruikt en hij terug moet schakelen dat hij dan eerst weer textures moet gaan laden.
Volgens mij laadt FSX geen textures maar AI, wat Remco ook al aangaf. Als je ALLE AI uitzet, dan zal je zien dat hij never nooit wat moet laden. Dat laden gebeurt alleen als je van 8x naar 4x gaat. Als je 4x als max hebt, zal er ook nooit iets geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Klein videotje waarin je wat night lighting ziet:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wGVh02bQp4Y]

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 08-09-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Moet echt zeggen dat dat time compression goed werkt. Vanavond CYUL Montreal - EHAM gedaan. Tijd aangepast zodat ik op de juiste tijd vertrok. Dat was 19:15 lokale tijd het werd dus al snel donker nog voor dat ik de oceaan op ging.

Sommige zullen vast denken vliegen boven de oceaan in het donker saaai. Klopt dat is het ook, maar niet met de T7. :P Helemaal in het donker onder de sterren met het gezoem van 2 general electric 90's, prachtige vc verlichtig. Geen vor baken te vinden dan weet je echt dat je in de middle of nowhere hangt. Na een step climb naar FL390 en de nat track duikt ierland op. Het is inmiddels dik uur voor schema tijd. De ochtend zon hangt boven engeland als de daling wordt ingezet. Via de hoogovens en een rechterbocht de ILS 18R op. Goede morgen Nederland. Oja en precies op tijd aan de gate! 100% score 8)
Ik doe het dus zelf in het eggie, maar als ik dit zo lees klinkt het wel allemaal levensecht.. vraag me dan wel steeds meer af hoe het er 'tegenwoordig' dan uit ziet (FS98 was mijn laatste echte).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:10
Tijgert schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:30:
[...]

Ik doe het dus zelf in het eggie, maar als ik dit zo lees klinkt het wel allemaal levensecht.. vraag me dan wel steeds meer af hoe het er 'tegenworodig' dan uit ziet (FS98 was mijn laatste echte).
Waar en wat vlieg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:13:
[...]

Volgens mij laadt FSX geen textures maar AI, wat Remco ook al aangaf. Als je ALLE AI uitzet, dan zal je zien dat hij never nooit wat moet laden. Dat laden gebeurt alleen als je van 8x naar 4x gaat. Als je 4x als max hebt, zal er ook nooit iets geladen worden.
Net even alle AI uitgezet en het werkt inderdaad. Dan maar geen AI ;-)

Trouwens, 2 vragen:
1. Hoe weet ik op welke code ik de ATC moet instellen? In de tutorial van de 777 wordt deze op 2200 gezet, maar dan werkt de FSX ATC nog niet.
2. Waarom gaat de 777 170kt vliegen als ik opgestegen van vanaf EHAM, via route naar TNCM? Hij pakt pas op het einde van de SID de "juiste" snelheid op. En 170kt is dus flink onder flaps 5, lijkt me niet echt logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30
TranceSetter schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:16:
[...]

Trouwens, 2 vragen:
1. Hoe weet ik op welke code ik de ATC moet instellen? In de tutorial van de 777 wordt deze op 2200 gezet, maar dan werkt de FSX ATC nog niet.
2. Waarom gaat de 777 170kt vliegen als ik opgestegen van vanaf EHAM, via route naar TNCM? Hij pakt pas op het einde van de SID de "juiste" snelheid op. En 170kt is dus flink onder flaps 5, lijkt me niet echt logisch?
Ik denk dat je je squawk code bedoeld, die krijg je van ATC, 2200 is standaard IFR.
Heb je toevallig een speed restriction in de hele SID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[...]

Trouwens, 2 vragen:
Als je offline vliegt krijg je volgens mij geen squawk toegewezen door de ATC. Kan misschien anders zijn met die pro atc software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

[...]

Trouwens, 2 vragen:
Van de Introductie documentatie. Je moet je realiseren dat de T7 heel anders is dan de 737NGX. Er zijn een hoop dingen die anders werken. Dit geld weliswaar voor Approach maar volgens mij ook voor Departure.

Also unlike the FMC in the PMDG 737 NGX, the flap setting/Vref speed combination you select on the APPROACH REF page is advisory only. The airplane will not automatically slow to this speed – you need to speed intervene manually on the MCP to do it. The FMC by default places a 170 knot speed at the r unway, which is also advisory only. In real life, pilots don’t enter in their Vref into this restriction or anything like that, it’s all done with speed intervention on the MCP.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Net terug van een vlucht vanuit Singapore, even wat vracht lossen en laden wat peut erin en dan door naar Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rh9vyqD3TghppzyRUINbh5oO/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dJLhNGsjrN81jzXMFmGpqh8E/thumb.png

[ Voor 22% gewijzigd door Badtothebone op 08-09-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wel bizar eigenlijk, je zou juist verwachten bij zo'n grote kist en al helemaal zo'n een als de T7 die heel erg geautomatiseerd is dat de snelheid ook bij wordt gewerkt.

@Bad, welke ai software gebruik je?

[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 08-09-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ircghost schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:49:
Wel bizar eigenlijk, je zou juist verwachten bij zo'n grote kist en al helemaal zo'n een als de T7 die heel erg geautomatiseerd is dat de snelheid ook bij wordt gewerkt.

Denk dat het een soort veiligheid is, dat je niet te veel systemen wilt automatiseren, snelheid is toch wel belangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ircghost schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:49:

Ik gebruik Global Air Traffic en 70% AI traffic in mijn FSX settings anders wordt het mij te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat snap ik :), maar waarom is het als veilig bevonden in een 737 maar onveilig in een T7?

@Bad; bedankt! Die had ik al eens eerder gezien maar ik werd toen afgeschrikt omdat het niet in het Engels was :P. Ik zal er nu nog eens naar kijken :). Waarom die en niet Worlf of AI of iets dergelijks?

[ Voor 53% gewijzigd door Ircghost op 08-09-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Waar en wat vlieg je dan?
Arke, 767. Heel herkenbaar dat bij de Hoogovens rechtsaf slaan de ILS op.

Dat van die APU niet vergeten uit te schakelen is in real life ook wel eens een puntje.
Leuk geintje: Op kruishoogte (FL340 ofzo) tegen je co zeggen terwijl je omhoog kijkt "Oh, zullen we de APU dan maar eens uit zetten??'. Hij grote ogen en verschrikt naar boven kijken *gg*...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ircghost schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:03:
Dat snap ik :), maar waarom is het als veilig bevonden in een 737 maar onveilig in een T7?

@Bad; bedankt! Die had ik al eens eerder gezien maar ik werd toen afgeschrikt omdat het niet in het Engels was :P. Ik zal er nu nog eens naar kijken :). Waarom die en niet Worlf of AI of iets dergelijks?
Ik heb heel veel AI Traffic addons geprobeerd maar dit is voor mij de beste met de minste frame rate loss en de AI modellen zijn goed.

Trouwens dit is de direct download page, moeilijk te vinden soms :)
http://www.gaitrafficeuropa.altervista.org/downloads.html

Ik heb een oude versie nog merk ik nu pas dus ben 3.03 aan het binnen hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Mijn avontuur op TNCM:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XhzyXX5puqk#t=108]
Hoor graag commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 12-09 15:50

Satom

Verzamel ervaringen

Deze video is privé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Whoops.... :). Allemaal nieuw voor mij, filmpjes uploaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
SgtPoen schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:03:
Mijn avontuur op TNCM:
[video]
Hoor graag commentaar :)
Leuk! Hoe switch je zo mooi van views btw?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
weststar schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:53:
[...]

Leuk! Hoe switch je zo mooi van views btw?
Met dit programma, http://www.ezdok-software.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de keuze bij de flightsimulator tussen 2 vliegtuigen de 777-200LRX en de 777FX

Weet iemand wat het verschil is tussen deze 2 en welke je het beste kunt selecteren?

Het gaat om de PDGM 777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 777-200LRX is de passagiersversie, de 777FX de vrachtversie. Zelf vlieg ik niet met de PMDG T7, dus ik weet niet of er qua handling nog verschil tussen beide zit. Welke van beide je kiest is uiteindelijk een kwestie van waar je zin in hebt. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 02:13:
De 777-200LRX is de passagiersversie, de 777FX de vrachtversie. Zelf vlieg ik niet met de PMDG T7, dus ik weet niet of er qua handling nog verschil tussen beide zit. Welke van beide je kiest is uiteindelijk een kwestie van waar je zin in hebt. :)
Dan kies ik voortaan voor de 777-200LRX, de passagiersversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@SgtPoen: My Gawd! Wat heft de tijd niet stil gestaan zeg.. Maar hoeveel add-ons heb je hier nou voor nodig? Ik begrijp dus FSX (duh), de PDGM 777 en die Ezdok camera dinges, wat nog meer??
Waar haal je de scenery vandaan tegenwoordig?

Ik heb enkel even de eerste paar minuten van de pushback kunnen zien en het ziet er echt super echt uit.
Wel jammer dat ze die stemmen van de ground staff zo electronisch heb laten klinken, hoe moeilijk of zwaar is een sampeltje of twee erin te stoppen van een echte stem?

Wat me wel opviel was dat je bij 8% N2 ofzo (was niet echt goed te zien) al de fuel control switch aan deed. Ik kan even niet zo snel vinden hoe dat op de 777 gaat, maar op de 767 wachten we wat langer, afhankelijk of het PW of GE is.

Misschien is dit wel leuk voor het honen van de skills :)
http://www.737ng.co.uk/B7...w%20Training%20Manual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Tijgert schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:03:
@SgtPoen: My Gawd! Wat heft de tijd niet stil gestaan zeg.. Maar hoeveel add-ons heb je hier nou voor nodig? Ik begrijp dus FSX (duh), de PDGM 777 en die Ezdok camera dinges, wat nog meer??
Waar haal je de scenery vandaan tegenwoordig?

Ik heb enkel even de eerste paar minuten van de pushback kunnen zien en het ziet er echt super echt uit.
Wel jammer dat ze die stemmen van de ground staff zo electronisch heb laten klinken, hoe moeilijk of zwaar is een sampeltje of twee erin te stoppen van een echte stem?

Wat me wel opviel was dat je bij 8% N2 ofzo (was niet echt goed te zien) al de fuel control switch aan deed. Ik kan even niet zo snel vinden hoe dat op de 777 gaat, maar op de 767 wachten we wat langer, afhankelijk of het PW of GE is.

Misschien is dit wel leuk voor het honen van de skills :)
http://www.737ng.co.uk/B7...w%20Training%20Manual.pdf
Thx :). de scenery komt van Fly Tampa, hij is al wat jaartjes uit maar ziet er nog steeds mooi uit.

Over die start sequence, bij de 737 was het ook altijd 25% N2 maar omdat de 777 zo geautomatiseerd is kan je de fuel gelijk al aanzetten. Als er iets fout gaat stopt hij zelf de start sequence. De packs en generators hoef je ook niet zelf te regelen, wordt allemaal vanzelf uit en aan gezet. Hierdoor vergeet je alleen de APU soms uit te doen :+.

[ Voor 5% gewijzigd door SgtPoen op 09-09-2013 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als er iets fout gaat stopt hij zelf de start sequence.
Dat schijnt bij de 787 ook zo te zijn en die is weer gebasseerd op de 777.. logisch dus wel.
737 is ouwe meuk, zelfs de NG en wat kekke schermpjes maakt dat niet veel beter (ik mag dat best zeggen, heb daar ook op gevlogen... generatoren schakelen, cabine druk instellen.. tss... 60's!).

Anyway, dus die paar pakketjes is alles wat nodig is? Die FMS zit bij die 777? Kewl.. ga er eens achteraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
SgtPoen schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:59:
Thx :). de scenery komt van Fly Tampa, hij is al wat jaartjes
Dit meen je niet! St. Maarten door FlyTampa? Mijn portemonnee gaat weer pijn doen :'( 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

http://www.flytampa.org/

Ze hebben een mooie interactive map waar je kunt zien wat ze hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tijgert schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:26:
[...]

Dat schijnt bij de 787 ook zo te zijn en die is weer gebasseerd op de 777.. logisch dus wel.
737 is ouwe meuk, zelfs de NG en wat kekke schermpjes maakt dat niet veel beter (ik mag dat best zeggen, heb daar ook op gevlogen... generatoren schakelen, cabine druk instellen.. tss... 60's!).

Anyway, dus die paar pakketjes is alles wat nodig is? Die FMS zit bij die 777? Kewl.. ga er eens achteraan!
Dan vind je de 737NG van PMDG misschien ook wel leuk/interessant, die hebben ze 2 jaar geleden gemaakt, maar nog steeds zeer goed:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NsRbXG8Wsec]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GnRyq6CEvxk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=21ICY54N000]

Youtube-kanaal van een reallife 737-piloot die met de PMDG NG vliegt:
YouTube: skysurfer007

Hier doet hij bijvoorbeeld een rondje Corfu:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PeqQzFNeN9Y]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bedankt voor de filmpjes, ben al weer een paar kleine dingen opgestoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ben ik de enige die last van z'n nek krijgt als hij in de 777 wat op het overhead panel wil verstellen? Dus als je vanuit je Captain positie het beeld verplaatst naar het overhead panel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
TranceSetter schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:45:
Ben ik de enige die last van z'n nek krijgt als hij in de 777 wat op het overhead panel wil verstellen? Dus als je vanuit je Captain positie het beeld verplaatst naar het overhead panel? :+
Ik gebruik al tijden Ezdok voor cam settings. Heerlijk progje, setup van 0 tot 100 duurt 3 min en nooit meer lastige views...

Ik gebruik touwens vroute om bijvoorbeeld een bestaande vlucht te downloaden. Als ik dan de legs zie dan zijn dit er wel wat. Ik kan deze in de T7 laden maar moet dan nog alles zelf invoeren, ondanks dat ik deze vroute route al heb ingeladen.... Vergeet ik een optie aan te vinken?

En over die FMC settings en MCP invoer, dat is toch vreemd? Ik dacht juist dat als de FMC goed was ingevoerd dat de auto pilot deze settings van de FMC zou uitvoeren...Voor mij persoonlijk zou dat een stuk makkelijker zijn omdat je dan tijd over hebt om je druk te maken over heel veel andere dingen die ik eigenlijk nog niet helemaal snap... oh well, misschien weer de A2A c172 onder het doek vandaan trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

TranceSetter schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:45:
Ik heb dat soort dingen op een tweede scherm staan...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TZLOeRfIuEEprA4nVTTEEGDj/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Badtothebone schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:01:
[...]

Ik heb dat soort dingen op een tweede scherm staan...

[afbeelding]
Ik doe niet aan tweede schermen, en vind rondkijken veel realistischer (niet altijd makkelijker). Echter je moet wel erg ver naar boven kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nogmaals; EZDOK en al je problemen zijn voorbij :), de bewegingen zijn realistisch en mooi weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik gebruik OpusFSX. En ja, je kan dan wel fatsoenlijke views aanmaken, maar dan nog is het niet realistisch. Een echte piloot hangt ook niet midden boven zijn throttle quadrant of radios recht omhoog naar het overhead panel te kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha fair enough, had het ook over realistische bewegingen niet over views. Maar met trackir krijg ik ook nekkrampen haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
TrackIR heb ik ook, leuk voor heel even maar blijft een gedoe(en wat een geld zeg....). Opus heb ik ook en ook al komt deze dicht bij Ezdok...... Ezdok is en blijft king, ik begrijp dat je niet bij andere in de portemonnee kunt kijken.... Maar ik vind wel dat waar mogelijk je dit zou moeten aanschaffen omdat je er bij ieder model keer op keer weer direct profijt van hebt. Ik heb er bij iedere kist nog een hoop lol van. Erger nog, Ezdok is het eerste wat ik instel bij een nieuw model.
Afgelopen week na install A2A c172 zag ik dat er een config bij zat van alle panelen. Dan hoef je enkel een shortcut in te voeren, 1 min werk en je hebt alle views.. T7 had geen presets maar dan duurt installatie nog maar enkele minuten..... must have if ya ask me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wat is er beter aan Ezdok in vergelijking met OpusFSX? En hoe stel je die views in? Kan ik dan gewoon de view aanmaken in OpusFSX en de waarden in Ezdok zetten? Dat is makkelijker dan steeds proberen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja dat kan inderdaad! Volgens mij is het grootste verschil dat Opus niet (zo) soepel van camera verspringt en dat Ezdok extreem makkelijk in te stellen is.

Alleen krijg je met Opusfsx (vanuit dit perspectief) er ook een weer engine bij, terwijl je met ezdok 'alleen' een camera applicatie krijgt.

Je moet overigens wel opletten wanneer je zoals ik, Trackir + Opus + Ezdok hebt. Je moet wel het een en ander veranderen in bestandsnamen en ingame settings omdat dingen elkaar anders gaan tegenwerken.

[ Voor 25% gewijzigd door Ircghost op 09-09-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heb de 777 nog niet gekocht, al wel een aantal YT-filmpjes gezien, maar net als bij de release van de 737NG is dit filmpje van Nick Collet van Angle of Attack de beste die ik ben tegengekomen. Zeer gedetailleerd overzicht van de flightdeck en heel prettig, kundig en met oog voor detail gebracht. Ik zie veel herkenbare dingen uit de 737 en 767, maar meer geautomatiseerd.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_tAJ4qz_BYw]

_/-\o_

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:24:
Heb de 777 nog niet gekocht, al wel een aantal YT-filmpjes gezien, maar net als bij de release van de 737NG is dit filmpje van Nick Collet van Angle of Attack de beste die ik ben tegengekomen. Zeer gedetailleerd overzicht van de flightdeck en heel prettig, kundig en met oog voor detail gebracht. Ik zie veel herkenbare dingen uit de 737 en 767, maar meer geautomatiseerd.

[video]

_/-\o_
Je doet er geen miskoop aan :)

Op naar Dubai

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092053_ASIAN_001x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092052_ASIAN_009x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092055_ASIAN_029x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092056_ASIAN_042x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092056_ASIAN_085x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092057_ASIAN_091x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092058_ASIAN_108x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092059_ASIAN_114x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092059_ASIAN_132x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092100_ASIAN_151x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-09/092101_ASIAN_222x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

( * lichtelijk opgewonden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
@ rdluca, Prachtige shots! _/-\o_ wat voor AI traffic gebruik jij?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchy88 op 10-09-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
In toevoeging tot het vliegen met de 777 ben ik ook overmoedig geweest en begonnen aan een fictional livery voor dat ding. Ik heb zo'n vermoeden dat niemand kan bedenken van welke airline dat is. Ik denk ook niet dat er uberhaupt iemand in de wereld is die aan deze vliegtuigmaatschappij zou denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
TranceSetter schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:23:
In toevoeging tot het vliegen met de 777 ben ik ook overmoedig geweest en begonnen aan een fictional livery voor dat ding. Ik heb zo'n vermoeden dat niemand kan bedenken van welke airline dat is. Ik denk ook niet dat er uberhaupt iemand in de wereld is die aan deze vliegtuigmaatschappij zou denken :P
Wat, een Maastricht Airlines B777? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Haha, nee, je moet dan toch wel een stuk verder naar het zuiden denken. Tip: die airline heeft geen 777's. Zelfs geen Boeings... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:59:
TrackIR heb ik ook, leuk voor heel even maar blijft een gedoe(en wat een geld zeg....).
Leuk voor even...? :X Ik gebruikt 'm al zo'n 6 jaar en kan niet zonder! ;)
Ircghost schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:33:
Volgens mij is het grootste verschil dat Opus niet (zo) soepel van camera verspringt en dat Ezdok extreem makkelijk in te stellen is.
Opus heeft tegenwoordig (instelbare) smooth transitions. En de woorden 'Ezdok' en 'extreem makkelijk' in één zin... daar zal niet iedereen het mee eens zijn. ;) Hoe vaak ik posts heb gelezen over mensen die geen snars snappen van Ezdok...! Ik vond het persoonlijk geen moeilijk programma en als je eenmaal weet hoe het werkt, is het inderdaad simpel, maar Ezdok is ook simpel en (wat ik wel fijn vind) exacter (omdat je niet alleen met toetsen maar ook met cijfers je view kan instellen).

Ik gebruik tegenwoordig helemaal geen camera addons meer: ik heb genoeg aan alleen TrackIR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn PDGM 737 en PDGM 777 maar even opgeslagen op skydrive zodat ik ze niet meer kwijt kan raken, het mailtje van PDGM met de code er ook bij.
Eigenlijk moet ik de 737 en de 777 even op dvd branden.
De downloadlink van PDGM die is geloof ik 4 weken beschikbaar.
Stel je moet onverwacht windows opnieuw instaleren dan ben je ze echt kwijt.

Ik vraag me nog steeds af hoe de trim wiel nou precies werkt in de PDGM 777?
Ik heb het idee dat je eerst nog even op een knopje moet drukken wanneer dat werkt.

Het was geloof ik met de Airbus ook zo je moest dan op het overheat pannel op SEC 1 klikken.
Daarna werkte de trimmer wel net zoals in een Boeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het probleem met TrackIR is dat je altijd een pet of headset op moet hebben. En dat ga ik dus niet doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:33:
Ik heb mijn PDGM 737 en PDGM 777 maar even opgeslagen op skydrive zodat ik ze niet meer kwijt kan raken, het mailtje van PDGM met de code er ook bij.
Eigenlijk moet ik de 737 en de 777 even op dvd branden.
De downloadlink van PDGM die is geloof ik 4 weken beschikbaar.
Stel je moet onverwacht windows opnieuw instaleren dan ben je ze echt kwijt.
Maak je nooit backups dan..........? Ik heb een externe HD speciaal voor (regelmatige) backups. Moet er niet aan denken geen backup te hebben van al m'n spullen!
TranceSetter schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:33:
Het probleem met TrackIR is dat je altijd een pet of headset op moet hebben. En dat ga ik dus niet doen ;-)
Ja, da's wel een punt. Ik computer echter ALTIJD met een hoofdtelefoon (ik heb nog geeneens boxen aan m'n PC hangen) dus voor mij is het makkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Ik niet, ik wordt ramgek van het geluid van de packs, recirculation fans, geluid van de motoren en de wind in de 737NGX. Alleen op LAN-party's een koptelefoon mee, verder nooit. In FSX kan ik dan nog eens met Q de boel muten en op de achtergrond muziek draaien over de boxen en gewoon wat anders gaan doen ondertussen.

TrackIR lijkt me ook erg gaaf, maar ik heb mijn beeldscherm niet recht voor me staan, en de toegevoegde waarde op een 19" wide scherm vind ik nu niet echt zo veel dat ik daar dat geld voor over heb. Dan eerst maar eens een joystick of Saitek Yoke, dan grotere beeldschermen (zit te denken aan 2x 24") en dan maar eens naar dingen als TrackIR gaan proberen. Of zelf met een webcam zo'n systeempje in elkaar knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Achja, spatiebalk en de muis moet dan maar voldoen ^^ Als is dat tijdens de approach/landing af en toe wel lastig. Even héél snel de lightswitches omgooien is er niet bij (daarom heb ik dus maar hotkeys ingesteld hiervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik niet, ik wordt ramgek van het geluid van de packs, recirculation fans, geluid van de motoren en de wind in de 737NGX
HAHAHA, op de sim wordt je er al gek van.. ga eens in het echte vliegtuig vliegen voorin dan weet je pas wat gekte is :)

DE reden dat we noise canceling headsets hebben op de 737 bij ons... recirc fans.

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 10-09-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Tijgert schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:51:
[...]

HAHAHA, op de sim wordt je er al gek van.. ga eens in het echte vliegtuig vliegen voorin dan weet je pas wat gekte is :)

DE reden dat we noise canceling headsets hebben op de 737 bij ons... recirc fans.
ff iets anders, zag in je profiel dat iemand op jou had gereageerd via v&a. Afgelopen weekend heb ik hetzeflde meegemaakt, hoe irritant is dat :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Dutchy88 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:10:
@ rdluca, Prachtige shots! _/-\o_ wat voor AI traffic gebruik jij?
AI traffic is eigen werk. Flightplans van AVSIM plukken en ook AI-aircraft van de diverse sites als AVSIM, Flyingcarpet, Borisrepaints, Juergen Baumbusch en JCAI en alles zelf installeren. Zo houd ik het altijd up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Ok, vandaar dat het er zo strak uitziet. erg netjes! ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Dutchy88 op 10-09-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Dutchy88 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:16:
Ok, vandaar dat het er zo strak uitziet. erg netjes! ;)
De Transavia Sunweb liveries kun je op AVSIM vinden, zoek op author: Kyle J Meeks en je vind de FS9 en FSX versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik gebruik SkAI traffic voor het AI verkeer, met SkAI traffic heb je er ook een grotere diversiteit aan vliegtuigen tussen zitten (Twin Otters, Fokkers (KLM City Hopper), BAE, 757, 767, A320, A330 etc. En op bepaalde vliegvelden kom je ook 737-200's tegen.

De maatschappijen die je ziet zijn ook afhankelijk van waar je komt, in Amerika zul je veel Delta zien, American Airlines etc. Op Gardermoen kom je veel SAS tegen, Lufthansa, een verdwaalde KLM 737 etc. Erg leuk, zo kun je eigenlijk gewoon vliegtuig spotten in FSX

Er zitten wel wat oude livery's tussen (Martinair kisten, alle MD11's die KLM ooit gehad heeft, oude Transavia livery etc.) maar het is een hele verbetering vergeleken met de fictieve maatschappijen van FSX (die dan ook helemaal verdwenen zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 10-09-2013 20:14 ]

• Oban606
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:10:
[...]

Leuk voor even...? :X Ik gebruikt 'm al zo'n 6 jaar en kan niet zonder! ;)

[...]

Opus heeft tegenwoordig (instelbare) smooth transitions. En de woorden 'Ezdok' en 'extreem makkelijk' in één zin... daar zal niet iedereen het mee eens zijn. ;) Hoe vaak ik posts heb gelezen over mensen die geen snars snappen van Ezdok...! Ik vond het persoonlijk geen moeilijk programma en als je eenmaal weet hoe het werkt, is het inderdaad simpel, maar Ezdok is ook simpel en (wat ik wel fijn vind) exacter (omdat je niet alleen met toetsen maar ook met cijfers je view kan instellen).

Ik denk dat een hoop mensen dingen vragen omdat het niet 'kan' werken. Ik spreek uit ervaring, een illegale download van Ezdok lijkt te werken, maar het werkt niet. Wat er precies mis ging weet ik niet meer maar kwam er echt niet meer uit. Hetzelfde heb ik gehad met een gekochte licentie. Zonder de wrapper te (her)gebruiken bij een reinstall , lijkt alles te lukken maar loop je tegen dezelfde problemen aan.
als je een gekochte versie bezit dan is de setup appeltje eitje.

• Remco Tr
FastFred schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:13:
Ik gebruik SkAI traffic voor het AI verkeer, met SkAI traffic heb je er ook een grotere diversiteit aan vliegtuigen tussen zitten (Twin Otters, Fokkers (KLM City Hopper), BAE, 757, 767, A320, A330 etc. En op bepaalde vliegvelden kom je ook 737-200's tegen.

De maatschappijen die je ziet zijn ook afhankelijk van waar je komt, in Amerika zul je veel Delta zien, American Airlines etc. Op Gardermoen kom je veel SAS tegen, Lufthansa, een verdwaalde KLM 737 etc. Erg leuk, zo kun je eigenlijk gewoon vliegtuig spotten in FSX

Er zitten wel wat oude livery's tussen (Martinair kisten, alle MD11's die KLM ooit gehad heeft, oude Transavia livery etc.) maar het is een hele verbetering vergeleken met de fictieve maatschappijen van FSX (die dan ook helemaal verdwenen zijn)
Voor AI traffic kijk hier eens. Compeet, freeware en up to date.

http://www.gaitraffic.com/
https://www.facebook.com/GlobalAITrafficGroup
Download: https://mega.co.nz/#!MRFx...qJyQpV5ytA7hIqLh87ab-YKiE

• Dutchy88
Het nadeel alleen van Global AI Traffic is dat je enorm veel traffic hebt waardoor je FPS snel naar beneden duiken. Het is ook moeilijk te regelen met de traffic slider is mijn ervaring.
Zelfs met traffic op 25% staat schiphol nog bijna helemaal vol.
Daarnaast zijn er een aantal problemen met AI toestellen die aan de bovenkant een doorzichtig gat hebben, hier hebben al meerdere mensen over geklaagd maar een oplossing is er nog niet...
Heb jij daar geen last van?

[ Voor 26% gewijzigd door Dutchy88 op 11-09-2013 12:32 ]

Verwijderd

Net mijn eerste vluchtplan gemaakt met G-Plan met de PMDG 777.
Met een handleiding er bij.

En ik heb Remote Flight Map HD gedownload in de app store voor de Ipad die kost €9.99.
Ik heb het bestand die ik gemaakt heb met G-Plan geladen met de app Remote Flight Map HD.

Ik had er zo er een tweede scherm bij met mijn Ipad en ik kon zo precies de lijn volgen die ik had ingepland.

Het was wel even uitzoeken wat ik nou precies moest doen, maar ik ben elk geval weer een stap verder met Flight simulator x.

• Remco Tr
Het is PMDG!!!' :p

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Ik heb geen eens OCD maar het irriteerde mij teveel om niet op te merken en te weinig om het te posten :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Ok, Al veranderd.

• Ircghost

Ircghost

Wat voor vlucht heb je gevlogen dan? Bij G-Plan moet ik meteen denken een VFR en niet IFR..

Verwijderd

Ircghost schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:38:
Wat voor vlucht heb je gevlogen dan? Bij G-Plan moet ik meteen denken een VFR en niet IFR..
Ik ben opgestegen op schiphol en daarna richting Duitsland. Het is denk ik VFR.
Vanavond nog even uitzoeken met welk programma je een IFR vluchtplan kunt maken.
Het zou leuk zijn als er een programma is waar je de FMC van de 777 mee kunt programeren met een vluchtplan met een kaart.

Zo zou je eenvoudig een VFR vluchtplan kunnen maken en dan over brengen met een bestand naar de FMC van de 777.

• Ircghost

Ircghost

Ik wil je niet nog verder de kosten in laten draaien maar EFB is echt geweldig voor IFR en behoorlijk gebruiksvriendelijk. Daar kun je plannen mee maken en deze dan exporteren waarna deze meteen door FSX, PMDG, Ifly etc zijn te gebruiken (typ je gewoon in bij company route) en dan laad hij het automatisch.

Je kunt het ook een maand gratis gebruiken; http://www.aivlasoft.com/products/efb/index.html

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 11-09-2013 21:59 ]

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:39
Mij bevalt het wel om te beginnen met FSBuild. In combinatie met Topcat de nodige berekeningen maken en uiteindelijk in EFB de SID/STARS etc. eraan hangen.

Verwijderd

Ircghost schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:58:
Ik wil je niet nog verder de kosten in laten draaien maar EFB is echt geweldig voor IFR
Southern Sun schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:17:
Mij bevalt het wel om te beginnen met FSBuild. In combinatie met Topcat de nodige berekeningen maken en uiteindelijk in EFB de SID/STARS etc. eraan hangen.
Ja, doe er nog maar wat addons bij...! >:) 'Mag het een onsje meer zijn?' Als je eenmaal een addon hebt gekocht voor FSX, dan BLIJF je bezig... ;)

Ik ben eigenlijk best wel trots op mijn eigen zelfbeheersing als het aankomt op het kopen van addons. Wat geven jullie per jaar ongeveer uit aan FSX-rommel...?

• BeefHazard
_O-

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Remco Tr
Hee JvanE heb je de T7 al?? ;)

Jij als FTX guru, waar komen ze dit weekend mee?

Open LC europa?

Verwijderd

Aankondiging gaat 100% zeker niet omtrent OpenLC. Vermoedelijk gaat het om FTX Global Terrain. oftewel een vervanger van UTX

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 22:51 ]

• Remco Tr
Dus vector data

• Ircghost

Ircghost

Ik heb denk ik in de afgelopen 2 jaar ongeveer uhh (kortingen niet mee gerekend) zo'n 300 euro uit gegeven? (TrackIR, FSDT GSX + KLAX + Zurich (waarvan ik op de laatste twee nog nooit heb gevlogen :P) + EFB en Touchscreen (van remco) en als je het wilt meerekenen anderhalve week geleden gevlogen in een simulator.

En wat ik nog zou moeten kopen of freeware alternatief voor moet vinden; Rex, Opus, Ezdok, PMDG 737 en misschien de T7.

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 12-09-2013 09:06 ]

• TranceSetter
Voor de NGX en de T7 van PMDG ga jij geen freeware alternatief vinden ;-) Zelfs geen betaald alternatief :+

Verwijderd

Remco Tr schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:49:
Hee JvanE heb je de T7 al?? ;)

Jij als FTX guru, waar komen ze dit weekend mee?

Open LC europa?
Nee, ik heb de T7 nog niet. ;)

En ja, ik denk ook dat het om vector data gaat.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 12:36 ]

• Ircghost

Ircghost

TranceSetter schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:21:
Voor de NGX en de T7 van PMDG ga jij geen freeware alternatief vinden ;-) Zelfs geen betaald alternatief :+
Dat snap ik :P, ik probeerde het een beetje politiek correct te plaatsen dat ik er al wel gebruik van maak maar het nog moet aanschaffen en dat ik mij hier voor schaam

• Remco Tr
Orbx komt in oktober met Vector data. (Zoals verwacht)

Pakket bevat wegen kustlijnen spoorwegen enz enz. Het zal €49 gaan kosten. Wat mij betreft teveel om aan te schaffen na T7 PFPX en FTX global :p

http://www.orbxsystems.co...nd-free-demo/#entry590549

Nog een quiz vraag:
Wie koopt dit zonder twijvel?

[ Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 12-09-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Remco Tr vroeg zich in het Luchtvaarttopic af welke cost index men bij KLM gebruikt in de 777. Denk dat het ook handig is om dat hier te posten. Ik heb het even aan een KLM 777-piloot gevraagd en hij antwoordde dat je een cost index tussen de 50 en 500 moet gebruiken, afhankelijk van hoe snel je wil gaan. Bij KLM gebruikt men rond de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Weet iemand toevallig ook welke cost index Transavia op dit moment gebruikt voor de 737-700/800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
In 2009 was dat 21, zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Waar is de cost index op gebaseerd? Wat stel je er mee in? Is je cruise snelheid afhankelijk van de cost index? Wordt de cost index op een bepaalde manier berekend of bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mijn beperkte antwoord is dat het volgens mij effect heeft op je N1 en N2, hoe meer je toe laat om te gebruiken (dus hoe hoger het nummer?) hoe hoger je kunt gaan met je N1 en N2.

Lijstje voor verschillende airliners en kisten;
http://forum.avsim.net/topic/336375-cost-index-database/

En hier uitgebreid verhaal
http://www.skybrary.aero/bookshelf/books/1956.pdf

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 13-09-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Nu even wat anders dan de PMDG 777

Ik heb mijn PC een upgrade gegeven met nieuwe moederbord en 4770K processor, dus gelijk maar alles opnieuw geïnstalleerd en daar ben ik al een week mee bezig want door de jaren heen is dat een enorme berg software geworden.
Telkens wanneer ik nu van Seattle opstart, giet het daar constant van de lucht, terwijl ik toch live weather aan heb staan. .Ik heb al even op internet naar het echte weer daar gekeken, en de zon moet er toch geregeld schijnen. Blijkbaar is er in mijn configuratie iets niet in orde. Iemand enig idee?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dutchy88 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:38:
Weet iemand toevallig ook welke cost index Transavia op dit moment gebruikt voor de 737-700/800?
11
BeefHazard schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:21:
Remco Tr vroeg zich in het Luchtvaarttopic af welke cost index men bij KLM gebruikt in de 777. Denk dat het ook handig is om dat hier te posten. Ik heb het even aan een KLM 777-piloot gevraagd en hij antwoordde dat je een cost index tussen de 50 en 500 moet gebruiken, afhankelijk van hoe snel je wil gaan. Bij KLM gebruikt men rond de 100.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
FastFred schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:36:
Waar is de cost index op gebaseerd? Wat stel je er mee in? Is je cruise snelheid afhankelijk van de cost index? Wordt de cost index op een bepaalde manier berekend of bepaald?
Cost index is een afweging tussen de verbranding en de kosten van je brandstof. Je kan heel veel brandstof gebruiken en dus snel vliegen, maar dat kost veel geld. Je kan weinig verbranden, dan ben je trager maar is wel goedkoper. Airlines maken hierin een eigen overweging, en het hangt ook af van de route. Cost Index is één van de dingen die het adviseren van een optimale hoogte en snelheid mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Folks,

Heb net FSX geinstalleerd, maar krijg het niet op het middelste scherm, heb 3 schermen, waarvan de middel 1920x1080 is, zo ook ingesteld bij settings / graphics, gaka en resolutie, hij gaat terug naar 1680x1050 en op scherm 3.
Iemand suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren PMDG T7 vliegers, hoe landen jullie manual? Op pagina 37 van de Introduction Manual staat dat twee keer Z (of gelinkte joystick button) voldoet, maar dit werkt bij mij niet. De A/P blijft gewoon engaged, en manual besturing is niet mogelijk. Disengagen met de A/P disengage bar werkt wel, maar dan hoor je een oorverdovend alarm, wat niet uit te schakelen valt (klopt ook volgens de manual). Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Dat alarm kan je gewoon uitzetten, ik heb zelf de TO/GA en AP/disc op me joystick en throttle geprogrammeerd. Je zou kunnen proberen om via de FMC je keys te binden aan je joystick.

[ Voor 24% gewijzigd door SgtPoen op 13-09-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:53:
Dat alarm kan je gewoon uitzetten, ik heb zelf de TO/GA en AP/disc op me joystick en throttle geprogrammeerd. Je zou kunnen proberen om via de FMC je keys te binden aan je joystick.
Nee, dat alarm kun je niet uitzetten. Het is immers een master warning.

Quote uit de PMDG manual: "..pressing the master warning button on the glareshield will not stop the alarm – this goes for any master warning in fact, not just the autopilot."

Maar bij jou lukt het dus wel? Je drukt gewoon twee keer op A/P Disengage? Wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik gebruik de disconnect die op de yoke zit van het echte toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was dus het probleem. Mijn A/P disconnect key stond niet gelinked aan die specifieke button op de yoke. Net even getest, en die knop op de yoke werkt inderdaad. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ga ik ook maar eens doen denk ik, wel zo handig :).

SgtPoen jij vliegt toch met x52?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Heb deze jongen op me bureau staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.thommos.com/wiki/images/2/23/WarthogHOTAS.jpg

btw, de FSweekend trailer van onze groep is af.

Toch maar is een meeting gaan houden in het aviodrome? :)

[ Voor 43% gewijzigd door SgtPoen op 13-09-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zijn er eigenlijk nog speciale aanbiedingen op die dag van de leveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Hier nog een plaatje op weg naar KPDX.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BsTnKIEJy25LViugWVNxv4N4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mooi hoor :)

Verwijderd

Een paar 'random' screenshots die ik de afgelopen twee dagen genomen heb vanuit m'n A2A C172R boven Noorwegen (Orbx plus freeware). Het weer is van OpusFSX met REX textures. Klik op de plaatjes voor de fullscreen pictures. Ik kom echt ogen tekort, moet ik zeggen: alles is even mooi! Het lijkt soms wel alsof ik door schilderijen van oude Hollandse meesters vlieg!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7333/9740786854_ec4a3641f0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7418/9738577561_e8f76c2fdb_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7364/9738577443_5110e919c7_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7387/9740786126_c35a272ca1_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7348/9738576899_52bd9c54ef_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7410/9738576791_fdc6f305fc_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7369/9740785666_193043d518_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7317/9738576597_0991594348_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7347/9740785378_8ac6bf78b0_c.jpg
Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste