Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:44
mocht je download link hebben pm hem dan ajb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
betaald, nu wachten op de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Als iedereen ff pm-ed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ook hier betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
wacht al 1,5uur op link en RSR zit vrolijk op stream te chatten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik hoor net dat die link niet werkt, omdat hij meerdere IP's blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Order bevestiging in de mail maar meteen na het betalen een error :(

edit:

standaard download is maar 5 dagen geldig.
Voor 5 dollar mag je 1 jaar downloaden.

edit:

@TranceSetter: Een database connectie error pagina.

[ Voor 60% gewijzigd door Coen Rosdorff op 03-09-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
wat voor error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Lijkt me ook lekker kut als ze niet nog een download link aan willen bieden omdat je die toch maar één maal mag gebruiken of iets dergelijks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
link is een periode gelding paar maanden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik ga het denk voor gezien houden, morgen ochtend maar kijken of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

778 MB aan het downloaden, gaat redelijk snel maar de servers zullen het wel druk hebben :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Avsim lijkt in z'n geheel, incl forum dus, weer down te zijn. Het is ook altijd hetzelfde met die lui :)

EDIT: en hij doet het weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Tallguy op 04-09-2013 07:46 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
Al die reactie's op de facebook status van PMDG, van die mensen die al bij support gaan klagen als ze een uurtje na betaling nog geen link gekregen hebben. Lol, rare Amerikanen. En dan van die mensen die gaan bitchen dat er geen 2D panel is :') Of waarom ie niet voor FS2004 uit komt :') :')

Als ik 'm koop, koop ik 'm wel met dvd-box, met de NGX ook gedaan, geen gezeur met downloadlinks waar ik voor moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
nog 10 minuten dan heb ik hem binnen :).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qOm1oBD6eQ0]
dit filmpje moet toch voldoende zijn om iedereen over te halen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik had hem binnen om 00:30 :) heb toch even snel een vluchtje gemaakt en ik moet zeggen de frame rates zijn prima in order. +/- 5 FPS meer dan met de 737NGX. Mooi kist hoor, geluiden zijn prima in order en super strak VC cockpit.

Helemaal blij! Nu wachten op FS2Crew voor 777

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Dat operations center is wel heel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nou JvanE waar blijven de screens van de T7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op het forum en zie dat er opeens heel veel gepost is in het FSX topic. Ik dacht natuurlijk 'Tjonge, wat is iedereen enthousiast over the A2A C172R Trainer...!' :+ Nee hoor, de T7 is uit... :X Gloeiende gloeiende, wat een forumvervuiling met al die nutteloze one liners over downloads en betalingen...
Remco Tr schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:39:
Nou JvanE waar blijven de screens van de T7 ;)
Daar kan je nog lang op wachten. ;) Ik ben te druk met de C172R Trainer! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Post daar eens wat van dan, ben wel benieuwd hoe zich dat gaat houden tussen al het T7 geweld de komende tijd hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Remco, heb je hem al? Ik heb hem vanmorgen vroeg kunnen downloaden, bleek de link gekregen te hebben 5 minuten nadat ik ben gaan slapen :(

Anyway, gelijk hem op EHAM en OMDB getest. Ik wilde eigenlijk vooral de performance weten van FSX in geheel. En waar ik eigenlijk dezelfde framerates haal als met de NGX (misschien 1/2 meer met de 777), voelt alles veel soepeler aan. Rondkijken in de cockpit is ook fijner trouwens. Ik vind mijn overhead panel alleen zo ver naar achteren staan ;-)

Lichten/geluid is wat ik tot nu heb gezien/gehoord geweldig. Kan niet wachten tot vanavond wanneer ik meer tijd heb om eens een echte vlucht te gaan doen. Zal wel de tutorial worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ben trouwens lid geworden van de angle of attack newsletters, die lui sturen meer dan 1 bericht per dag.. het is echt insane :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ja ik kreeg om half 4 de downloadink. Dus als ik vanmiddag thuis ben ga ik hem downloaden.

Maar grote install zitten de livery's er ook al bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Liveries zitten er niet bij, maar je krijgt een übertof Ops Manager erbij waar je deze automagisch kan downloaden :D Niet meer aparte files downloaden en die via de livery manager installeren. Nee gewoon in de ops manager naast de livery op "install" klikken en hij download en installeert automatisch.

Downloaden bij mij ging trouwens echt snel. Ik had in 5 minuten de kleine 800mb binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Wat kan je nog meer met die ops manager?

Bij de NGX zat ook zo een sorry programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb hem hier niet voor me, maar je kan er de opties per livery (equipment etc.) mee instellen, ook opties voor het vliegtuig in het algemeen, etc. Verder zit daar ook wat documentation in, en zoals PMDG zegt "and much more", maar wat dat dan is weet ik zo even niet :) Werk wel echt handiger dan de livery manager. Je ziet ook de plaatjes van je livery daar enzo, dus makkelijk te kiezen welke je wél en niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat wat bij de NGX zat was toch alleen een livery manager, of zit daar nog meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Bij de NGX zat dacht ik een livery manager en een options manager (waar je kon aangeven wat de target framerate voor de virtual cockpit was etc.) Deze opties kunnen nu dacht ik allemaal vanuit de nieuwe Ops center gedaan worden, óók voor de NGX.

Maarre, ik heb dus mijn NGX in een Hangar geplaatst voor de komende tijd 8)

[ Voor 14% gewijzigd door TranceSetter op 04-09-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik had verwacht dat GoT er minstens uit zou liggen omdat het hier zo druk zou zijn met ervaringen over de T7, maar iedereen is zeker aan het vliegen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
FastFred schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:09:
Ik had verwacht dat GoT er minstens uit zou liggen omdat het hier zo druk zou zijn met ervaringen over de T7, maar iedereen is zeker aan het vliegen werk? :P
Kleine aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, ik ook, maar ik had wel wat meer activiteit verwacht hier. Er zullen er vast wel wat zijn die luie student zijn hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:55:
Ja, ik ook, maar ik had wel wat meer activiteit verwacht hier. Er zullen er vast wel wat zijn die luie student zijn hier?
Ik vind het al geleuter genoeg zo, hoor... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik heb zelf de T7 nog niet gekocht mede door de hoge prijs. Heb deze maand net geinvesteerd in PFPX en A2A C172 dus ik kijk de T7 kat even uit de boom. Wellicht dat er meer zo over denken? Het is een hoop geld, $90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Uhuh, ik heb vanmorgen ff gechecked voor hoeveel ik de NGX gekocht heb, op DVD, met Tutorial #1 in een mooi boekje: € 37,-

Ik wacht wel tot de prijs iets gezakt is, misschien dat ik 'm even minder legaal probeer voor ik 'm koop.

Hier heb ik de NGX destijds gekocht

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 04-09-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
De prijs is wel zoals verwacht, maar dan nog kan hij hoog zijn natuurlijk :) Voor de hoeveelheid plezier die je ervoor terug krijgt is het geen discussie meer, tenminste voor mij dan :)

Nog een paar minuten werken... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ben op het moment onderweg naar Dubai met dat autocruise gebeuren, geniaal joh. Je vliegt een uur en je bent alweer op de helft :)

[ Voor 11% gewijzigd door SgtPoen op 04-09-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
Jezus, die T7 is duur. Dat kan ik niet ophoesten :'(

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik wist helemaal niet dat je de pmdg software ook ergens anders kon kopen! Die prijzen daar zijn wel echt veel beter zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Nou mijn eerste echte vlucht zit erop, vetrokken vanaf Schiphol naar Dubai. Gebruikmakend van het autocruise systeem ben ik denk zo'n 2,5 uur bezig geweest. De kist laat zich geweldig vliegen, je voelt natuurlijk wel dat het een aantal stappen groter is als een 737. Vooral tijdens het taxiën moet je niet teveel thrust geven want dan gaat die er vandoor :). ILS Approach 30R gekregen van de ATC, de 777 daalt trouwens veel sneller dan de 737/800, vooral met wat spoiler erbij.
Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/c27fmvrf5/2013_9_4_18_36_14_202.jpg
Landing checklist completed :)
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/6cmlotvv5/2013_9_4_18_45_22_582.jpg
Op naar de gate
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/uvt8jvpn5/2013_9_4_18_48_18_611.jpg
Kijken of hem mooi erin kunnen prikken

Ben tijdens het vliegen vergeten het balkje weg te halen, excuses :P. En die gele caution kreeg ik al toen ik de sim inkwam, nog niet kunnen vinden waar die vandaan kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 04-09-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zie meer mensen met het probleem dat die caution niet weggaat.

Ik vraag me trouwens af waarom het mij niet lukt om autobrakes uit te voeren tijdens het landen. Ik land netjes, A/T gaat er op 20ft vanaf. Ik zet de kist neer, gebruik trust reversers, maar blijkbaar werkt de autobreak niet (zelfs niet op max), want de kist komt niet tot stilstand voor het einde van de landingsbaan (OMDG - 4000+ meter)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb gisteren m'n eerste vlucht met de T7 gedaan. Een (hele) kleine sprong van Sea-Tac naar Portland Intl. (Ik had maar een klein beetje tijd, en ik vlieg altijd vanuit Sea-Tac omdat ik er dichtbij woon).

Ik ben gewend aan de 737 NGX en de hele ervaring met de T7 was extreem positief. Het is erg gaaf dat ie aangeeft welke runway je kruist. De grootste verrassing was dat op m'n ILS final hij automatisch de CAT III pakte zonder verdere instellingen. Ik was voorbereid om em zelf aan de grond te zetten, maar rond 700 ft zag ik dat ie helemaal in CAT III mode stond ceconfigureerd. Hij heeft zichzelf dus netjes aan de grond gezet. Bij de 737 vergt het een paar stappen die ik meestal oversla.

Zeker de $89 waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

TranceSetter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:08:

Ik vraag me trouwens af waarom het mij niet lukt om autobrakes uit te voeren tijdens het landen. Ik land netjes, A/T gaat er op 20ft vanaf. Ik zet de kist neer, gebruik trust reversers, maar blijkbaar werkt de autobreak niet (zelfs niet op max), want de kist komt niet tot stilstand voor het einde van de landingsbaan (OMDG - 4000+ meter)...
Ten eerste is Max Autobrake niet de bedoeling, maar dat is een ander verhaal. Ten tweede, met welke snelheid kom je binnen dan het niet werkt? En als je het scherm aanzet waarop je druk op de remmen ziet, zie je dan iets veranderen zodra je aan de grond staat? Staat er ook autobrake enabled op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
TranceSetter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:08:

Hmm, ik had geen last van een caution light, en ik had per ongeluk de verkeerde baan gelesecteerd op Portland... Dus dat was maar 9000 ft (3000m). Ik had nog ongeveer 300 meter over toen ik rond de 20 GS zat.

Edit: Ik meen me te herinneren dat ik met een 20/171 approach vloog.

[ Voor 4% gewijzigd door Blue2k op 04-09-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat gebeurt er als je de caution knop ingedrukt houdt voor enkele seconden? Welke melding krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:15:
Wat gebeurt er als je de caution knop ingedrukt houdt voor enkele seconden? Welke melding krijg je dan?
"STOP POKING ME!!!"

Nee ik heb geen idee, heb 'm nog niet ;)

Weer $90... pfeeew. Ik wacht nog even tot het moment dat mijn zelfbeheersing het laat afweten. Dit kan al over enkele minuten zijn mijzelf kennende, maar ik vind het wel veel geld. Zeker gezien het maar een addon is op een erg oude game/simulatie. Deze hobby is niet goedkoop he.. :)

Tot nu toe overwegend zeer positieve verhalen gelezen en ik wilde altijd een grotere airliner dan de 737, en dit is dan natuurlijk wel een erg mooie bak met zeer veel diepgang. Maar ik baal wel iedere keer van de prijzen van moderne addons, het wordt steeds gekker lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ircghost schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:24:
Ik wist helemaal niet dat je de pmdg software ook ergens anders kon kopen! Die prijzen daar zijn wel echt veel beter zeg..
Je kunt PMDG spul ook in de Aerosoft shop aanschaffen, maar dan betaal je ook de volle mep, heb daar alleen de Katana 4x gekocht, de 737NGX heb ik bij All4Games vandaan, netjes in een dvd-box, de setup op dvd staan dus geen gezanik met moeten betalen voor een downloadlink, netjes Tutorial 1 in een mooi boekje en dan ook nog eens de helft van het geld. Dan heb ik het er wel voor over dat ik een paar dagen moet wachten voor ie binnen is

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 04-09-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ircghost schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:11:
[...]

Ten eerste is Max Autobrake niet de bedoeling, maar dat is een ander verhaal. Ten tweede, met welke snelheid kom je binnen dan het niet werkt? En als je het scherm aanzet waarop je druk op de remmen ziet, zie je dan iets veranderen zodra je aan de grond staat? Staat er ook autobrake enabled op het scherm?
Ik had hem eerst op Autobrake 3 staan :) Maar toen dat niet werkte heb ik het opnieuw geprobeerd met Autobrake Max. Op het scherm stond "Autobrake 3", maar dat deed ie dus niet.
Ik zal zo eens de tutorial vlucht gaan doen, en dan zien wat ik fout doe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:42:
[...]
Zeker gezien het maar een addon is op een erg oude game/simulatie.
Dit is natuurlijk redelijk subjectief. Bij de zoveelste Need for Speed ben ik het met je eens, maar de FSX community is 1 van de actiefste en langstdurende voor een "spel". Als je ziet hoeveel add-ons ervoor gemaakt worden en nog steeds, dan lijkt me niet het probleem dat het al zo oud is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Wat een vette kist!

Geweldig geluid,VC,panel verlichting enz enz. Had niet verwacht dat hij zoveel beter zou zijn dan de NGX. Werd wel vaak gezegd beter dan NGX ect. Maar dat is dus echt zo de hele ervaring is nog beter!

Vloeg van uit KPAE paine flied naar EHAM. vertrok daar tegen het eind vd middag. Geen payload want het was een ''delivery flight''. Flink richting de noordpool gegaann zat op een gegeven moment op N59. Het werd al snel donker dus gelijk panel verlichting aan. Zo mooi gedaan en zoveel beter dan in de NGX. Het bleef niet lang donker want vloog precies richting de zonsopkomst. Heel langzaam werd het weer licht in de T7 en zag ik Ierland en even later de daling voor ILS 06 op Amsterdam.

En natuurlijk was dit niet real time maar met time compression. Dat werkt heel goed. Vlucht van 8uur naar 3,5 uur. Dan vlieg je toch ff van de west kust van de VS naar Amsterdam. Soms haalde hij de 16x en bleef keurig op hoogte/route.

Kortom PMDG heeft de NGX (gelukkig) overtroffen! En is wat mij betreft de 70 euro dubbel en dwars waard!

Edit: Ja hier horen eigenlijk nog screens bij maar die zijn niet heel mooi. Loop nog te stoeien met mn AA settings icm DX10

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 04-09-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik stond met autobrake 1 toch echt heel snel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik ben nu de tutorial aan het doen, mooi alles uitgelegd enzo al ken je al drie kwart van de NGX (hoe, wat, waarom). Nu ben ik alleen benieuwd naar de landing :p als het maar goed gaat met die remmen.

Dat time compression werkt trouwens erg goed, al krijg je volgens mij wel bij meer dan 4x steeds die texture laadmeldingen als je van 8x of 16x teruggaat.

Edit: het gaat niet goed met mijn brandstofverbruik. Op FL380 net na opstijgen had ik nog expected 7300kg fuel op OMDB, nu op de helft nog 1000kg... Wind staat uit, vlieg de tutorial precies zoals het moet, maar dit gaat nergens over. Weet niet wat het probleem is...

[ Voor 27% gewijzigd door TranceSetter op 04-09-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Landingsgestel, flaps, speed brake nog aan? Verkeerde N1 instellingen? A/T wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Alles goed staan, precies volgens de tutorial, geen flaps omlaag, geen gear omlaag, geen speedbrake. Flight level 380 zoals aangegeven in de tutorial. Gewichten zoals in de tutorial, temp op 65C, N1 ook goed ingesteld. Ik snap het niet :( net ging hij naar 500kg, dus er 7000 bijgetankt in de lucht, is nu alweer rond de 5800. WTF :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:12:
Alles goed staan, precies volgens de tutorial, geen flaps omlaag, geen gear omlaag, geen speedbrake. Flight level 380 zoals aangegeven in de tutorial. Gewichten zoals in de tutorial, temp op 65C, N1 ook goed ingesteld. Ik snap het niet :( net ging hij naar 500kg, dus er 7000 bijgetankt in de lucht, is nu alweer rond de 5800. WTF :(
LOL Dit is echt zo'n 'first tutorial flight post'. Over een paar dagen vraag je jezelf af wat je nou ooit fout hebt gedaan terwijl je zonder problemen rondvliegt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Probably, maar er klopt geen jota van. En ik heb die tutorial echt letterlijk woord voor woord gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:34:
En ik heb die tutorial echt letterlijk woord voor woord gevolgd.
Dat dacht ik ook toen ik de MD11 en de NGX voor het eerst vloog... maar schijnbaar had ik toch hier en daar wat vergeten. Je hoeft (soms) maar 1 dingetje te missen en alles kan compleet fout gaan. Maar goed, met dit soort wijsheden schiet je natuurlijk niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
True, maar ik ben de NGX gewend natuurlijk. Het is niet alsof ik compleet nieuw instap. Zitten wel verschillen in, maar net nog eens het begin van de tutorial nagekeken, en ik zie geen fout :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Staat je apu niet aan? Aan andere kant zoveel gebruikt ie ook niet.

Of een nul vergeten met fuel invullen. Gross weight klopt ook?

[ Voor 34% gewijzigd door Remco Tr op 04-09-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Kg en lbs niet door elkaar halen, dat soort grappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 777 nu ook gekocht van de PDGM website.
Ik had een paar weken terug de 737NGX gekocht en was hier erg blij mee.
Een aantal van jullie zeiden al dat ik eigenlijk even moest wachten totdat de 777 uit was zodat ik de 737NGX kon overslaan om zo geld te besparen.

Ik speel de simulator met een Force 3D Pro Logitech joystick.
Ik had tot nu toe alleen de standaard Flight simulator x game zonder uitbreidingen er bij.

Een aantal dingen moet ik nog echt uitzoeken zoals vlucht plannen, landing aanvragen, reverse trust, remmen instellen, trimmer, FMC/CDU . Ik kwam er ook achter dat de 777 automatisch het gas regelt ik vraag me af hoe je dat in kunt stellen hoe je manual het gas regelt.

Ik speelde eerst vooral FIFA 13 , en Racegames zoals Iracing maar dit is ook wel leuk.
Komende tijd even youtube filmpjes bekijken wat de 777 allemaal kan en waar de knopjes allemaal voor zijn.

Er gaat wel even wat tijd in zitten, maar ik vind het wel leuk om alles uit te zoeken hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:27:
En Kg en lbs niet door elkaar halen, dat soort grappen :P
Tutorial is LBS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Is geen kg/lbs issue. Heb nu een max snelheid van 325kt, met flaps up, gear up, etc.

Iemand die dit herkend?

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:34:
Ik heb de 777 nu ook gekocht van de PDGM website.
Ik had een paar weken terug de 737NGX gekocht en was hier erg blij mee.
Een aantal van jullie zeiden al dat ik eigenlijk even moest wachten totdat de 777 uit was zodat ik de 737NGX kon overslaan om zo geld te besparen.

Ik speel de simulator met een Force 3D Pro Logitech joystick.
Ik had tot nu toe alleen de standaard Flight simulator x game zonder uitbreidingen er bij.

Een aantal dingen moet ik nog echt uitzoeken zoals vlucht plannen, landing aanvragen, reverse trust, remmen instellen, trimmer, FMC/CDU . Ik kwam er ook achter dat de 777 automatisch het gas regelt ik vraag me af hoe je dat in kunt stellen hoe je manual het gas regelt.

Ik speelde eerst vooral FIFA 13 , en Racegames zoals Iracing maar dit is ook wel leuk.
Komende tijd even youtube filmpjes bekijken wat de 777 allemaal kan en waar de knopjes allemaal voor zijn.

Er gaat wel even wat tijd in zitten, maar ik vind het wel leuk om alles uit te zoeken hoe het werkt.
De 737 kan ook automatisch het motorvermogen regelen, dit wordt gedaan door de A/T knop dat staat voor Auto Throttle (automatisch vermogen). Dit knopje zit op het MCP bord. Wanneer je het uit laat (alleen nodig tijdens landen) kun je met de slider die het meest dichtbij op de voet van de logitech 3d pro zit. Die staat automatisch al zo ingesteld.

Voor de reverse thrusters zou je kunnen instellen dat wanneer je op bijvoorbeeld knop 8 indrukt samen met de normale thrust slider (die ik net beschreef) dat het de reverse thrusters zijn.

Vlucht plannen voor IFR (Instrumental Flight Rules) vluchten kun je makkelijk plannen op routefinder.com, wil je gewoon VFR (Visual Flight Rules) vliegen dan kun je heel gemakkelijk G-plan gebruiken. Dit staat beschreven in de TS.

Landing aanvragen in FSX offline gaat door op ~ te drukken, te verbinden met de tower van het veld en vragen om bijvoorbeeld een full stop landing.

Ik weet niet wat je aan de remmen wilt instellen maar je hebt autobrake dat is een draaiknop ongeveer centraal op het paneel met als opties RTO (bij opstarten automatisch remmen onder bepaalde snelheid) - OFF en kracht 1,2,3 en MAX. Die activeer je net voor het landen tijdens de landing checklist.

Trimmer kun je het best shortcuts aangeven op je joystick, bijvoorbeeld knop 3 en 4.

Wat betreft de FMC kun je het beste googlen op FMC tutorial PMDG 737 of de 777.

Al deze vragen zijn al lang beantwoord in het forum dus probeer de volgende keer eens te zoeken op zoektermen, deze keer heb je geluk ;).

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 23:30
TranceSetter schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:50:
Is geen kg/lbs issue. Heb nu een max snelheid van 325kt, met flaps up, gear up, etc.

Iemand die dit herkend?
Weet niet of die PMDG kist het kan maar, is je fuel dump niet actief?

• FastFred
Remco Tr schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:06:
Wat een vette kist!

Geweldig geluid,VC,panel verlichting enz enz. Had niet verwacht dat hij zoveel beter zou zijn dan de NGX. Werd wel vaak gezegd beter dan NGX ect. Maar dat is dus echt zo de hele ervaring is nog beter!

Vloeg van uit KPAE paine flied naar EHAM. vertrok daar tegen het eind vd middag. Geen payload want het was een ''delivery flight''. Flink richting de noordpool gegaann zat op een gegeven moment op N59. Het werd al snel donker dus gelijk panel verlichting aan. Zo mooi gedaan en zoveel beter dan in de NGX. Het bleef niet lang donker want vloog precies richting de zonsopkomst. Heel langzaam werd het weer licht in de T7 en zag ik Ierland en even later de daling voor ILS 06 op Amsterdam.

En natuurlijk was dit niet real time maar met time compression. Dat werkt heel goed. Vlucht van 8uur naar 3,5 uur. Dan vlieg je toch ff van de west kust van de VS naar Amsterdam. Soms haalde hij de 16x en bleef keurig op hoogte/route.

Kortom PMDG heeft de NGX (gelukkig) overtroffen! En is wat mij betreft de 70 euro dubbel en dwars waard!

Edit: Ja hier horen eigenlijk nog screens bij maar die zijn niet heel mooi. Loop nog te stoeien met mn AA settings icm DX10
Oh damn, dit topic is echt niet goed voor m'n portemonnee :P Nu wil ik 'm ook als ik dit zo lees :(

Vanavond maar eens een rondje in de NGX doen en dan heb ik ff tijd om na te denken (omdat geen time acceleration :9 )
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:34:
Kort samengevat, moet jij nog leren vliegen :P Heb je nou de eerste tutorial van de NGX nou al 4 of 5 keer gedaan? Dan heb je de basis van alles wat jij noemt al wel zo'n beetje gehad

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 05-09-2013 08:16 ]

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Het is dat ik het de komende weken te druk heb, anders had ik de T7 ook meteen gehaald. Misschien dat ik nu wel wacht op de boxed versie :).

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik ga toch ook nog even wachten met aanschaffen van de T7. Begin pas net dieper in te duiken op de 737. Flight planning gaat nu goed. Had hier wat moeite mee, maar met EFB van aivlasoft en airport charts via Google gaat het best aardig. Opstarten vanuit cold&dark met checklists lukt ook en verdere procedures gaan volgens mij ook aardig. Nu wil ik nog fuel planning onder de knie krijgen. Ook maar eens aan Fspassengers begonnen om iets meer diepgang tijdens de vlucht te krijgen.
Pas als het gaat vervelen komt de T7 er denk ik :p

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 05-09-2013 08:23 ]

• Ircghost

Ircghost

Dus over een jaar ofso? :P

• Spitfire123
Shit. Ik heb gisteravond laat toch PMDG $90 van mijn creditcard laten afschrijven... .
Maar geen seconde spijt gehad! Wat een kist, sjonge sjonge.

Kort vluchtje EHAM-EGLL gedaan om eens vluchtig kennis te maken met de T7 en dat is me heel erg goed bevallen! Al die kleine details maken dat je je echt in de cockpit waant. Fantastisch.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Na GTA V waarschijnlijk :*)

• Ircghost

Ircghost

Kom op mensen, doe eens meer van de 777 posten! Hoe werkt GSX er bijvoorbeeld mee?

• FastFred
En we willen screens zien!!!

• TranceSetter
MBgek schreef op donderdag 05 september 2013 @ 06:12:
[...]

Weet niet of die PMDG kist het kan maar, is je fuel dump niet actief?
Ook Fuel Dump is niet actief. Op AVSIM zijn er een aantal die nu aankomen met dat mijn FSX niet goed is. Dit omdat de 777 op FL380 een TAT en OAT van 29C aangeeft, en de IAS precies hetzelfde is als de Ground Speed: 325kt. Ook staat er .mach iets van 0.482 wat op die hoogte +/- 0.840 moet zijn...

Het gekke is, met mijn NGX heb ik nergens last van...

• Ircghost

Ircghost

Heb je gekocht of geleend?

• TranceSetter
Gekocht of geleend?

• Ircghost

Ircghost

Oftewel heb je uit legale of illegale bron? Misschien is het wel ingebouwde beveiliging net zoals bij de 4100 series van pmdg waar de motor standaard in de fik vloog als beveiliging.

• TranceSetter
Nee, ik heb de 777 gelijk gekocht bij PMDG zelf, dus dat zou de fout niet mogen zijn. Daarbij zou dat waarschijnlijk wel meteen zijn vermeld op AVSIM oid.

Verwijderd

Jongens, niet zo positief over die 777 aub!!

M-u-s-s-s-t-t r-e-s-i-s-t..... can't ..... resist.

[PDMG stem] Resistance is futile, muhaha[\PDMG stem]

Verwijderd

TranceSetter schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:58:
[...]

Ook Fuel Dump is niet actief. Op AVSIM zijn er een aantal die nu aankomen met dat mijn FSX niet goed is. Dit omdat de 777 op FL380 een TAT en OAT van 29C aangeeft, en de IAS precies hetzelfde is als de Ground Speed: 325kt. Ook staat er .mach iets van 0.482 wat op die hoogte +/- 0.840 moet zijn...

Ok, het is dus een buggy kut-plane?

Gelukkig heb ik 'm nog niet gekocht! :P

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:21:
[...]

Ok, het is dus een buggy kut-plane?

Gelukkig heb ik 'm nog niet gekocht! :P
Ik zou het niet doen nee. Niet kopen. Ik bedoel, het is zo'n slecht vliegtuig dat je geen privé leven meer hebt verder... :9

Het gekke van het probleem is: al het andere werkt perfect in de 777. Ik moet toch zsm de oorzaak vinden :P

• FastFred
Ircghost schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:16:
Oftewel heb je uit legale of illegale bron? Misschien is het wel ingebouwde beveiliging net zoals bij de 4100 series van pmdg waar de motor standaard in de fik vloog als beveiliging.
Alleen was dat geen beveiliging tegen illegaal gebruik, dan had je de props niet in feather positie staan bij het starten :P

Trust me, I tried :9

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 08:54
Heren Vliegers..

ik heb nu het systeem :
Asus rampage gene II
Intel I7-930 Overklocked naar 4 GHz
Corsair H70 waterkoeler
Corsair 14 GB 1600Mhz Geheugen
MSI ATI HD 6950 2 GB
2 x OCZ 120 GB SSD (windows 8 x64)
1 x WD 10.000 RPM (FSX)
2 x Samsunf 7200 RPM HDD
1 x Samsung DVD/CD
1 x iiyama 2773 HD 1920x1080 HDMI

ik gebruik FSX met NL2000, REX Essential PLUS OverDrive, Aerosoft EHAM, PMDG 737/777/747
FSX is getweaked zoals hier beschreven. http://kostasfsworld.wordpress.com/fsx-software-and-hardware-guide/
met de PMSG 737 op eham, nl2000, Rex kom ik als ik geluk heb op 10 FPS en dan staat bijna alles vol.

nu wil ik mijn CPU en Moederboard vervangen voor:
Intel I7-4770K
Asus Sabertooth Z87

de rest wil ik nog houden en misschien in de toekomst over naar andere beeldkaart Nvidia dan weer..
zou de upgrade al meer FPS opleveren ?
graag jullie mening of advies ?
moet ik een ander moederboard nemen of andere CPU.

please let me know _/-\o_

• Ircghost

Ircghost

Ik weet dat het daar ook een gevolg van was, maar ik dacht mij herinneren dat het ook een creative beveiligingsmethode was.

• Remco Tr
TranceSetter schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:58:
[...]

Je hebt 1 probleem dat is dat je tempratuur niet goed is. Daarom kloppen je snelheden niet en gebruik je veel meer fuel. Controleer het is met weer programma of reset FSUIPC

Heb het ook keer gehad maar dat was icm Active sky 2012 aantal versies terug.

• TranceSetter
Remco Tr schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:19:
[...]

Je hebt 1 probleem dat is dat je tempratuur niet goed is. Daarom kloppen je snelheden niet en gebruik je veel meer fuel. Controleer het is met weer programma of reset FSUIPC

Heb het ook keer gehad maar dat was icm Active sky 2012 aantal versies terug.
Ja precies, daar was ik ook achter. Gebruik normaal alleen OpusFSX, maar daarvan heb ik de WX engine vor deze tutorial uitgezet. Toen de "clear skies" preset in FSX geladen. Zelfde probleem. Toen OpusFSX afgesloten, zelfde probleem. Toen ik een andere preset laadde zakte mijn snelheid ineens gigantisch in, maar toen ik de clear skies preset weer pakte, ging hij weer terug naar hetzelfde.

Ik heb echt werkelijk geen idee wat het probleem nu is. Vanavond nog eens proberen dan maar.

• Remco Tr
Heel vreemd. Misshien heeft opus een bestand aangepast mtb tot het weer en high alt temp. Maarja dan zou je het ook op de ngx moeten hebben. Als je met 777 vliegt en dan switcht naar de ngx is het ineens over?

-Reinstall T7
-delete fsuipc cfg
-delete fsx.cfg
-verwijder opus of reset instellingen daarva
-test het met ander wx programma staat bv free ware in 1ste post
- check realism en general settings je weet maar nooit..

Als je op shift z drukt dan krijg je fps hoogte snelheid enz te zien klopt dat wat de T7 aangeeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 05-09-2013 12:35 ]

• Spitfire123
Sennamph1938 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:10:
Heren Vliegers..

ik heb nu het systeem :
Asus rampage gene II
Corsair H70 waterkoeler
MSI ATI HD 6950 2 GB
1 x WD 10.000 RPM (FSX)
2 x Samsunf 7200 RPM HDD
1 x Samsung DVD/CD

ik gebruik FSX met NL2000, REX Essential PLUS OverDrive, Aerosoft EHAM, PMDG 737/777/747
FSX is getweaked zoals hier beschreven. http://kostasfsworld.wordpress.com/fsx-software-and-hardware-guide/
met de PMSG 737 op eham, nl2000, Rex kom ik als ik geluk heb op 10 FPS en dan staat bijna alles vol.

Intel I7-4770K
Asus Sabertooth Z87

de rest wil ik nog houden en misschien in de toekomst over naar andere beeldkaart Nvidia dan weer..

Gebruik je AI Traffic? Dat is imho de grootste fps killer. Zo gebruik ik zelf geen AI.
Zie dat je ook een ATI kaart hebt. Houd er rekening mee dat een ATI kaart beduidend minder presteert dan een nVidia kaart in FSX bij het renderen van wolken. Als je een real-time weather engine gebruikt, krijg je vaak veel layers met wolken. Dat vindt je ATI kaart niet echt leuk.

Ik zou zelf dus eerst de grafische kaart vervangen door een exemplaar van nVidia.

• Sennamph1938
Spitfire123 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:37:
[...]

Gebruik je AI Traffic? Dat is imho de grootste fps killer. Zo gebruik ik zelf geen AI.
Zie dat je ook een ATI kaart hebt. Houd er rekening mee dat een ATI kaart beduidend minder presteert dan een nVidia kaart in FSX bij het renderen van wolken. Als je een real-time weather engine gebruikt, krijg je vaak veel layers met wolken. Dat vindt je ATI kaart niet echt leuk.

Ik zou zelf dus eerst de grafische kaart vervangen door een exemplaar van nVidia.
gebruik geen AI traffic omdat ik veel online vlieg..
met ATI kaart moet ik zeggen dat ik niet zoveel last heb.. maar die wordt wel vervangen... maar wil liever eerst de CPU en moederboard

• TranceSetter
Remco Tr schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:33:
Heel vreemd. Misshien heeft opus een bestand aangepast mtb tot het weer en high alt temp. Maarja dan zou je het ook op de ngx moeten hebben. Als je met 777 vliegt en dan switcht naar de ngx is het ineens over?

-Reinstall T7
-delete fsuipc cfg
-delete fsx.cfg
-verwijder opus of reset instellingen daarva
-test het met ander wx programma staat bv free ware in 1ste post
- check realism en general settings je weet maar nooit..

Als je op shift z drukt dan krijg je fps hoogte snelheid enz te zien klopt dat wat de T7 aangeeft?
Bedankt voor de tips, ik ga ze vanavond eens testen :) Laat het je weten.

Verwijderd

Zo, nou, is iedereen blij met de A2A C172R? Nou? Hallo...? HALLOOOOO...?!? Hm, ben schijnbaar de enige die 'm heeft hier. Laat mijn korte review maar zitten dan want dat is parels voor de zwijnen.

Nou ja, vooruit dan.

De A2A C172R Trainer is 'the closest thing to having a real airplane' tot nu toe. Wat GA betreft dan, natuurlijk. Er zijn eerder vergelijkingen gemaakt met de Katana 4x maar de A2A C172R gaat toch echt wel een stuk verder en dieper.

De walk around is uitgebreider: je ziet véél meer en controleert/doet veel meer. A2A zegt dat als je de walk around een paar keer hebt gedaan, je die ook in het echt kan doen en dat geloof ik helemaal. Bij de Katana 4x heb ik dat helemaal niet omdat je alleen maar wat tekst ziet en wat blauwe items waar je op moet klikken.

Voor maintenance geldt hetzelfde: bij de Katana zie je een rijtje items en moet je een paar minuten wachten voordat je ziet wat gerepareerd moet worden (wat je dus alleen in dat rijtje ziet) terwijl je bij de C172 je echt alles ZIET, zelfs tot onder de motorkap. Het is daardoor veel toegankelijker en je leert er ondertussen ook meer door. Je hebt ook meer keuze uit diverse optionele items. Daarnaast kost het checken en repareren geen tijd.

Had ik bij de Katana 4x nooit echt het gevoel dat ik alle gauges (temps etc.) in de gaten moest houden, bij dit vliegtuig heb ik dat zeer zeker wel. Je zit er veel meer in, om het zo te zeggen.

De geluiden zijn ook super en heel uitgebreid: constant anders en je hoort altijd wel wat. Leuke dingen zijn de ramen die kunnen beslaan (en die je kan ontwasemen door bij de voorruit wat schuifjes open te zetten), de kaart in het vliegtuig en de checklists die je zo op kan roepen.

Wat ook superhandig is, is dat je 'on the fly' ALLE opties kan veranderen (alhoewel dat natuurlijk niet realistisch is). Zo kan je de diverse opties voor wel of geen GPS ingame aanpassen, dus terwijl je vliegt. je kan zelfs, zo begrijp ik (ik heb het nog niet geprobeerd) de hardware veranderen tijdens de vlucht, dus bijvoorbeeld de andere prop erop zetten (zodat je 180 HP hebt i.p.v. 160 HP). Zoals gezegd, niet realistisch, maar het is wel superhandig dat je ALLES vanuit de cockpit kan regelen (en niet via een extern programma).

De loadmanager is ook handig, simpel en heel duidelijk, waarbij je in real time het vliegtuig ziet reageren op bijvoorbeeld de zwaardere load.

Ik moest zelf wel ff wennen aan het vliegen omdat dat nogal makkelijk ging... waarmee ik bedoel te zeggen dat ik had gedacht dat het allemaal wat moeilijker zou gaan, maar ja, de C172 is nou eenmaal een makkelijk te vliegen vliegtuig en heeeeeeeeeel wat anders dan de Legacy...!

De graphics zijn dik in orde: prachtig allemaal. Ik ben overgestapt naar DX10 vanwege de VC shadows: dat geeft toch wat extra's, vind ik.

Nou, ik ben vast nog een boel vergeten maar als je wat meer wilt weten, vraag je het maar. En nu maar afwachten of iemand deze post ziet tussen al dat T7 geweld... ;)

• Ircghost

Ircghost

Ik zie het zeker J van E! :) Ik had alleen graag gezien dat ze deze diepgang hadden gedaan op een wat grotere dual prop.. zoals de King Air. De Cessna is gewoon te klein en te langzaam voor mijn plezier.

• Spitfire123
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:26:
Zo, nou, is iedereen blij met de A2A C172R? Nou? Hallo...? HALLOOOOO...?!? Hm, ben schijnbaar de enige die 'm heeft hier
.....KNIP.....
Nou, ik ben vast nog een boel vergeten maar als je wat meer wilt weten, vraag je het maar. En nu maar afwachten of iemand deze post ziet tussen al dat T7 geweld... ;)
nee nee, hier nog 1 met de Cessna. En de T7 >:)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet blown-away ben van de Cessna. Ik ben een groot liefhebber van de Accusim lijn met de Spitfire als mijn absolute favoriet. Waar ik voormijn gevoel een levende, super geloofwaardige Spit vlieg, mis ik dat gevoel bij de Cessna een beetje op 1 of andere manier. Ze leeft niet.

Ik ben wel erg onder de indruk van alle features en van het 3D model; prachtig!

Misschien maar even de eerste patch afwachten.

@JvE: hoe heb je AA en V-sync aan de praat gekregen onder DX10? Dat lukte mij niet. Ben goed bekend met nVidia inspector en fsx.cfg settings maar to no avail.

[ Voor 8% gewijzigd door Spitfire123 op 05-09-2013 14:00 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Sennamph1938 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:10:
Heren Vliegers..

ik heb nu het systeem :
Asus rampage gene II
Corsair H70 waterkoeler
MSI ATI HD 6950 2 GB
1 x WD 10.000 RPM (FSX)
2 x Samsunf 7200 RPM HDD
1 x Samsung DVD/CD

Intel I7-4770K
Asus Sabertooth Z87

De resultaten zullen bevredigend zijn, zeker als je nog overclocked. Nvidia is geen must meer, deze hadden vroeger een voorsprong omdat hun shader speed tweemaal zo hard liep als de core speed. Sinds de HD7xxx en GTX6xx is er geen onderscheid meer te vinden en is het voordeel zelfs voor AMD.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 05 september 2013 @ 01:03:
[...]

De 737 kan ook automatisch het motorvermogen regelen, dit wordt gedaan door de A/T knop dat staat voor Auto Throttle (automatisch vermogen). Dit knopje zit op het MCP bord. Wanneer je het uit laat (alleen nodig tijdens landen) kun je met de slider die het meest dichtbij op de voet van de logitech 3d pro zit. Die staat automatisch al zo ingesteld.

Voor de reverse thrusters zou je kunnen instellen dat wanneer je op bijvoorbeeld knop 8 indrukt samen met de normale thrust slider (die ik net beschreef) dat het de reverse thrusters zijn.

Vlucht plannen voor IFR (Instrumental Flight Rules) vluchten kun je makkelijk plannen op routefinder.com, wil je gewoon VFR (Visual Flight Rules) vliegen dan kun je heel gemakkelijk G-plan gebruiken. Dit staat beschreven in de TS.

Landing aanvragen in FSX offline gaat door op ~ te drukken, te verbinden met de tower van het veld en vragen om bijvoorbeeld een full stop landing.

Ik weet niet wat je aan de remmen wilt instellen maar je hebt autobrake dat is een draaiknop ongeveer centraal op het paneel met als opties RTO (bij opstarten automatisch remmen onder bepaalde snelheid) - OFF en kracht 1,2,3 en MAX. Die activeer je net voor het landen tijdens de landing checklist.

Trimmer kun je het best shortcuts aangeven op je joystick, bijvoorbeeld knop 3 en 4.

Wat betreft de FMC kun je het beste googlen op FMC tutorial PMDG 737 of de 777.

Al deze vragen zijn al lang beantwoord in het forum dus probeer de volgende keer eens te zoeken op zoektermen, deze keer heb je geluk ;).
Bedankt voor je uigebreide antwoord!

Verwijderd

Even snel een screenshot gemaakt van de 777 met Fraps, let liever niet op de instellingen van de schakelaars en display's want ik moet dit eerst nog uitvogelen hoe dit allemaal werkt.

A/T schakelaar heb ik hier uitgezet, inmiddels de rechter A/T ook uitgezet.

Opgestegen vanuit schiphol.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/fsx%202013-09-05%2014-36-50-50.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 15:29 ]

• Sennamph1938
fynrd1 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:14:
[...]

De resultaten zullen bevredigend zijn, zeker als je nog overclocked. Nvidia is geen must meer, deze hadden vroeger een voorsprong omdat hun shader speed tweemaal zo hard liep als de core speed. Sinds de HD7xxx en GTX6xx is er geen onderscheid meer te vinden en is het voordeel zelfs voor AMD.
super dank je voor je feetback...
kan niet wachten dat ik het kan bestellen

Verwijderd

Spitfire123 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:49:
[...]

@JvE: hoe heb je AA en V-sync aan de praat gekregen onder DX10? Dat lukte mij niet. Ben goed bekend met nVidia inspector en fsx.cfg settings maar to no avail.
Je kan het beste de DX10 guide van Avsim even doornemen:

http://forum.avsim.net/topic/387343-the-how-to-doc/

maar hier even wat korte opmerkingen over vsync en AA:

Vsync werkt (in fullscreen) door de Inspector truuk waarbij je Vsync op 1/2 refresh rate zet en de ingame limiter op 30.

Korte uitleg van de AA instellingen: neem mijn Inspector instellingen over van het screenshot hieronder (zijn anders dan in de DX10 guide). Zet in FSX Anisotropic filtering AAN en óók FSAA (ja, echt!). Voeg vervolgens dit toe aan FSX.cfg in het [GRAPHICS] gedeelte):

MultiSamplesPerPixel=4
MultiSampleQuality=4

De nummers hierboven moeten hetzelfde zijn als de nummers die je in Inspector gebruikt bij FSAA en/of Transparency Supersampling (weet ik niet precies meer dus ik heb alles op 4 ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7330/9634339105_6f614c36b7_o.jpg

Bij mij werkt dit prima, net zo goed als met DX9 (waarvoor ik dus wel TOTAAL andere instellingen gebruik!!!).

• MBgek
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:26:
Zo, nou, is iedereen blij met de A2A C172R? Nou? Hallo...? HALLOOOOO...?!? Hm, ben schijnbaar de enige die 'm heeft hier. Laat mijn korte review maar zitten dan want dat is parels voor de zwijnen.

Nou ja, vooruit dan.

De A2A C172R Trainer is 'the closest thing to having a real airplane' tot nu toe. Wat GA betreft dan, natuurlijk. Er zijn eerder vergelijkingen gemaakt met de Katana 4x maar de A2A C172R gaat toch echt wel een stuk verder en dieper.

De walk around is uitgebreider: je ziet véél meer en controleert/doet veel meer. A2A zegt dat als je de walk around een paar keer hebt gedaan, je die ook in het echt kan doen en dat geloof ik helemaal. Bij de Katana 4x heb ik dat helemaal niet omdat je alleen maar wat tekst ziet en wat blauwe items waar je op moet klikken.

Voor maintenance geldt hetzelfde: bij de Katana zie je een rijtje items en moet je een paar minuten wachten voordat je ziet wat gerepareerd moet worden (wat je dus alleen in dat rijtje ziet) terwijl je bij de C172 je echt alles ZIET, zelfs tot onder de motorkap. Het is daardoor veel toegankelijker en je leert er ondertussen ook meer door. Je hebt ook meer keuze uit diverse optionele items. Daarnaast kost het checken en repareren geen tijd.

Had ik bij de Katana 4x nooit echt het gevoel dat ik alle gauges (temps etc.) in de gaten moest houden, bij dit vliegtuig heb ik dat zeer zeker wel. Je zit er veel meer in, om het zo te zeggen.

De geluiden zijn ook super en heel uitgebreid: constant anders en je hoort altijd wel wat. Leuke dingen zijn de ramen die kunnen beslaan (en die je kan ontwasemen door bij de voorruit wat schuifjes open te zetten), de kaart in het vliegtuig en de checklists die je zo op kan roepen.

Wat ook superhandig is, is dat je 'on the fly' ALLE opties kan veranderen (alhoewel dat natuurlijk niet realistisch is). Zo kan je de diverse opties voor wel of geen GPS ingame aanpassen, dus terwijl je vliegt. je kan zelfs, zo begrijp ik (ik heb het nog niet geprobeerd) de hardware veranderen tijdens de vlucht, dus bijvoorbeeld de andere prop erop zetten (zodat je 180 HP hebt i.p.v. 160 HP). Zoals gezegd, niet realistisch, maar het is wel superhandig dat je ALLES vanuit de cockpit kan regelen (en niet via een extern programma).

De loadmanager is ook handig, simpel en heel duidelijk, waarbij je in real time het vliegtuig ziet reageren op bijvoorbeeld de zwaardere load.

Ik moest zelf wel ff wennen aan het vliegen omdat dat nogal makkelijk ging... waarmee ik bedoel te zeggen dat ik had gedacht dat het allemaal wat moeilijker zou gaan, maar ja, de C172 is nou eenmaal een makkelijk te vliegen vliegtuig en heeeeeeeeeel wat anders dan de Legacy...!

De graphics zijn dik in orde: prachtig allemaal. Ik ben overgestapt naar DX10 vanwege de VC shadows: dat geeft toch wat extra's, vind ik.

Heb m al een tijdje in de gaten gehouden, je verhaal heeft me overgehaald om m te proberen ;)

• Ircghost

Ircghost

niet doen Daniel, gewoon focussen op de 777! ;)

• MBgek
Ircghost schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:37:
niet doen Daniel, gewoon focussen op de 777! ;)
Zal ik doen, zodra Simflying een T7 sim bouwt _O-
Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste