Ziet er imo een stuk beter uit dan FSCommander...
Misschien binnenkort eens proberen
Misschien binnenkort eens proberen
Volgens mij niet.. Hoezo wil je dat?TranceSetter schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:09:
Gewoon ff een kort veaagjr over PFPX: kun je daar de vluchtroute ook mee exporteren naar een KML bestand?
Naast dat ik de tool wil gebruiken als flightplanner voor FSX, zou ik het ook leuk vinden als ik een (realworld) vluchtplan in kan geven in PFPX, deze als KML kan exporteren (blijkbaar zijn de coordinaten van alle navaids bekend) en deze dan op mijn website kan weergeven bij elke vakantie die ik heb gedaan
Jazeker maar heb geen idee. Ik zou reinstall proberen en zorg ook dat alle PMDG/NGX mappen weg zijn.Ircghost schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:39:
Had iemand nog gekeken naar mijn fmc probleem? Blijft erg vervelend.
Oeh, erg intressant, stiekem op m'n werk even een stukkie gelezen op de mobiel, vanavond eens aandachtig doornemen. So far is ie best positief, maarja, dat waren ze over de NGX ook, en deze zou nog weer beter moeten zijn
Bedankt voor het proberen in ieder geval! Ik ga waarschijnlijk deze week nieuwe ssd kopen dus dan doe ik meteen reinstall van heel fsx.Remco Tr schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:00:
[...]
Jazeker maar heb geen idee. Ik zou reinstall proberen en zorg ook dat alle PMDG/NGX mappen weg zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door Ircghost op 30-08-2013 16:12 ]
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 30-08-2013 16:21 ]
Psst, je altimeter staat verkeerd ingesteld, je landing gear is niet locked en autobrakes staat nog op RTOTranceSetter schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:40:
Heeft iemand een idee wat het volgende probleem kan oplossen? Het gaat over SweetFX, waarbij deze tijdens een nacht het beeld in de Virtual Cockpit lichter maakt, en flink ook. Voorbeelden:
SweetFX AAN
[afbeelding]
SweetFX on by Hans Woltering, on Flickr
SweetFX UIT
[afbeelding]
SweetFX off by Hans Woltering, on Flickr
Het gekke is, dat dit niet de gehele cockpit is, dus er lijkt ergens licht vandaan te komen dat er niet is:
SweetFX AAN
[afbeelding]
Zoals je ziet, houd het achter de stoelen op. En dit is bij het overhead panel ook zo:
SweetFX AAN
[afbeelding]
Als ik dan SweetFX uit zet dan is het wél donker. Maar dan zijn de kleuren minder mooi etc.
SweetFX UIT
[afbeelding]
SweetFX off by Hans Woltering, on Flickr
Ik zou dit toch graag oplossen op 1 of andere manier, want voor de rest is SweetFX echt wel tof
Ja, om de druk van het hydraulisch systeem af te halen van het landingsgestel.Ircghost schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:26:
Altijd scherp haha!
Dat vroeg ik mij laatst nou af, moet je altijd je gear in de middenpositie zetten zodra je in de lucht zit?
Ja precies! Toch wel respect dat ze het zo goed vol houden.SgtPoen schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:01:
Jammer van de vertraging, maar het uiteindelijke product wordt hier alleen maar beter van. Kijk maar naar Captain Sim, die brengen zo snel mogelijk die kist uit en gaan daarna maar kijken wat ze gaan fixen.
Captains-
(I've been trying to post this since this morning... Couldn't get the forum to respond... Sorry for the delay!)
Sometimes, the worst part about being an airline pilot is when you hear ATC call you on the frequency and say, "We have holding instructions for you, advise me when you are ready to copy..."
I will keep this short and sweet- but I wanted to let you know that we currently have had the 777 release in holding for a few days while we tried to sort out a problem that we felt was capable of putting the release "At Risk." (You will recall I mentioned this in my post from Monday morning...)
The problem turned out to be a bit more complex than we expected, and the fix was not confirmed until our staff meeting this morning at 1300Z.
The good news, is that the problem has been identified, a fix was found and it was implemented overnight last night.
There really isn't any "bad" news per-se, but we have decided to reset the clock on final testing of the release-build, which puts our release window out into the Monday-Thursday time-frame of next week.
We do not currently have any major items we are working with, and as long as the Tech and Beta teams don't pop up with some new, unseen critical problem, you will be flying the airplane at some point before next weekend!
So here are a few questions some might ask:
1) If we are so confident that product is ready- why not just release now?: We are absolutely committed to making certain that we have fixed the problem without breaking anything further. The only way to do this is to take the time to test the product properly. We have a responsibility to our customers, our testers and our development team to make sure we don't rush this out the door just because everyone is excited to fly... Just like when flying a real airplane, we want to make sure the fix is correct- and THEN we'll go fly.
2) So what was it that you were looking for and why was it considered "High Risk?": Late in beta testing, we got a couple of passing reports from one or two members of our testing teams that "occasionally the switches in the cockpit cease being clickable." They reported to us that it was usually transient... for a few seconds... We started digging around and found nothing, and decided it was one of those odd "sim'isms" that seem to plague any complex software that runs with FSX. At PMDG we use many of the same techniques that are used on the flight deck- and our normal process of polling members of the team for "reservations/concerns" caused us to decide that we needed to take one good, long serious look at this little item. We established a team to dig into the matter, and found that we could replicate it on only one machine, and that replication was random... Our risk analysis on the item told us that, based on the intermittent nature of the problem it wouldn't necessarily prevent us from releasing- but we were worried because we could not predict the failure, nor could we identify what was causing it or give you instructions on how to avoid it... That put it into a very serious risk category... We don't like to have unknowns buried in a release.
3) So did you solve it?: Yes, Yes we did. It took four days... or- 72hrs, depending on how you want to measure it. Alex, Henning, Michael and Vin worked about 18hrs a day for four straight days to find the problem. They identified a mistake we made, corrected the mistake, and then spent another 10 hours verifying that the fix cured the condition that we could replicate. We have now pushed the fix out to our testing team, and we have heard back from one of the four people able to replicate the problem that it has fixed the issue for him. The other three are testing now... and we anticipate hearing the same from them.
4) So why make us wait until next week? We want it NOOOOOW! (And you said August!): Yes, Yes we did. This is a classic example of the reason we never give release dates. You guys know the product is about to release and you are excited about it. We WANT you to be out flying the airplane... But we want to make sure we are really and truly finished before we release her to you. That means giving the testing process time to percolate out to a natural conclusion. I expect you will be flying her by next weekend.
5) Could this happen again next week? With another delay?: I do not expect it will. BUT: If we find something that will prevent some users from being able to enjoy the product- we will keep holding it until we have that issue resolved. That is because we care about product quality- and we have made mistakes in the past that we don't think any of us want to repeat. I recognize that our decision to HOLD until we have the problems fixed is a bit unusual in the modern marketplace, but it is how PMDG operates.
6) Pricing?: All release details will be published next week!
Okay- so...
Enjoy your weekend- we will keep you posted on the testing progress during the weekend with comments (most likely in this thread) and we will see you for the release sometime between Monday and Thursday!
You are really really going to love this airplane... I promise!
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Uhm ja, maar wat doe ik verkeerd? ah laat maar, die heb ik al gevondenFastFred schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:44:
[...]
Psst, je altimeter staat verkeerd ingesteld
Oeps, nu weet ik waar die middenstand voor is, je landing gear is niet locked
Die vergeet ik altijden autobrakes staat nog op RTO
Ja, dat was lekker jaWel een lekker rugwindje met 52 knopen
[ Voor 4% gewijzigd door TranceSetter op 31-08-2013 13:15 ]
Instant mute en genieten van de plaatjes, wat heeft die gast een kut stem om naar te luisteren...SgtPoen schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:59:
Ircghost schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:56:
Leuk artikel! Had wel graag meer in cockpit screens willen zien though
U wilde cockpit beelden?![]()
[video]
[ Voor 42% gewijzigd door Remco Tr op 31-08-2013 18:50 ]
[ Voor 25% gewijzigd door MBgek op 31-08-2013 20:34 ]
Verwijderd
Wat zal ik lachen als die training word uitgesteldVerwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:08:
Gaap... Ik kan me echt niet voorstellen dat ik de fuel planning ooit leuk ga vinden... 'k Heb het nooit gedaan en hoop het ook nooit te doen. Ik pleur er gewoon wat fuel en ik heb tot nu toe altijd mijn bestemming bereikt zonder problemen.
Drie keer raden wie er moest lachen toen hij las van de vertraging van de T7... TOLD YOU SO...! (Sorry dat ik zo vervelend ben maar ik verveel me een beetje tijdens het wachten op de A2A C172R Trainer...)
Of als die helemaal nooit komt want iedereen vliegt met de T7MBgek schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:35:
[...]
Wat zal ik lachen als die training word uitgesteld
Ik gooi hem altijd vol, plan mijn route dan kijk ik op de progress page aan het einde wat ik over zou hebben dan haal ik alles uit - 2000 kilo. Dan heb ik altijd 2 ton peut over aan het einde als het goed isRemco Tr schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:42:
Welke reserves vul je nou in in de FMC?
Final reserves of destination fuel?
Edit: wat ik heb kunnen vinden is 30mn holding fuel + altn.
Dat is 1000kg + fuel ok op alternate te komen.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Drie keer raden wie snel genoeg straks zijn nieuwe A2A speeltje zat is en weer helemaal hyper is over de volgende addon, of toch de T7 koopt....Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:08:Drie keer raden wie er moest lachen toen hij las van de vertraging van de T7... TOLD YOU SO...! (Sorry dat ik zo vervelend ben maar ik verveel me een beetje tijdens het wachten op de A2A C172R Trainer...)
[ Voor 13% gewijzigd door Propane op 31-08-2013 20:52 ]
Bereken hou ik ook niet vanBadtothebone schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:40:
[...]
Ik gooi hem altijd vol, plan mijn route dan kijk ik op de progress page aan het einde wat ik over zou hebben dan haal ik alles uit - 2000 kilo. Dan heb ik altijd 2 ton peut over aan het einde als het goed isIn het algemeen klopt het altijd wel.
Ik ga niet uitgebreid mijn fuel uit zitten berekenen , het moet leuk blijven ;-) maar ieder zijn ding....
Verwijderd
Jullie kennen me onderhand te goed...Propane schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:44:
[...]
Drie keer raden wie snel genoeg straks zijn nieuwe A2A speeltje zat is en weer helemaal hyper is over de volgende addon, of toch de T7 koopt....
ik hoop dat je een woordgrap maakt?Remco Tr schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:30:
Een beetje tweaker houd toch van systemen en alle techniek die er achter schuil gaat. Snap echt niet wat je met die simpele kistjes moet. Plus je krijgt meer Bang for Bugs alleen al als je na het vermogen kijkt![]()
Kom op jongens hij geeft bijna toe aan de T7![]()
Verwijderd
Hm, was niet onaardig voor een default plane maar eigenlijk heb ik nauwelijks in default planes gevlogen...FastFred schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:08:
Wat vind jij als low en slow fanaat trouwens van de Maule M7 die default in FSX zit? Die vind ik soms zelfs leuker dan de Katana van Aerosoft
Inderdaad, en daarom is de A2A versie juist zo top omdat je daar echt te maken krijgt met systemen en alle techniek erachter (hoe simpel zo'n vliegtuig verder ook is).Remco Tr schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:30:
Een beetje tweaker houd toch van systemen en alle techniek die er achter schuil gaat.
LOL Nou, in het geval van de T7 is het wel een TOP woordengrap!
Haha niet eens bewust maar hij is wel leuk
Ik vind het een geweldig ding. Heerlijk voor bush flying ondanks dat ik een hekel aan tail draggers hebVerwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:43:
[...]
Hm, was niet onaardig voor een default plane maar eigenlijk heb ik nauwelijks in default planes gevlogen...
Hij is zeker leukRemco Tr schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:56:
[...]
Haha niet eens bewust maar hij is wel leukJe kent het wel je typt precies hoe iets klinkt.. Fonetisch toch
Zo een bericht zonder foto's kan niet heMBgek schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:27:
Vandaag met Ircghost bij Simflying Amsterdam geweest, wat een ervaring zeg! prachtige sim, en een hele aardige behulpzame eigenaar. Zeker voor herhaling vatbaar
[ Voor 74% gewijzigd door Remco Tr op 01-09-2013 22:32 ]
Over de eigenaarRemco Tr schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:26:
Heb je het nou over de sim of lrghost?
Ben paar jaar geleden bij FST geweest op Schiphol oost maar dat was treurig. Slechte visuals half werkende cockpit en thrust reversers afgebroken. Tijdens de nadering zag je de hele baan niet ook al zat je de juiste hoogte.
[ Voor 63% gewijzigd door FastFred op 02-09-2013 09:04 ]
[ Voor 7% gewijzigd door SgtPoen op 02-09-2013 11:39 ]
Dat is inderdaad een iets oudere man ja, hele schappelijke vent. Je kunt een beetje doen wat je wilt, hij vliegt zelfs soms voor mensen die gewoon eens willen kijken, andere keren doet hij allemaal failure simulaties. Ook heeft hij mensen die volledig vliegen (zoals jij dus wilt) met opstarten, route plannen, landen afsluiten etc. Wat je wil kan in principe, elk knopje werkt dat er zit dus je kunt het allemaal testenFastFred schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:43:
Was dat niet zo'n oude kerel die dat ding gebouwd had?![]()
Erg gaaf in ieder geval, dat wil ik ook wel een keer
Ik ben wel erg benieuwd hoe dat allemaal in z'n werk gaat, kun je d'r gewoon gaan zitten, je eigen vluchtplan mee nemen en je gang gaan?
Mij lijkt het het mooiste om gewoon hetzelfde te doen als dat ik met de NGX doe, gewoon mijn eigen checklist en procedure's gebruiken en schakelaars omgooien zoals ik dat in FSX ook doe
[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 02-09-2013 12:08 ]
Goede shotsSgtPoen schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:05:
Nog maar een vluchtje in de 737 aangezien de 777 nog op zich laat wachten,
Verwijderd
Ah ok
Let wel, je denkt er snel te makkelijk overFastFred schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:43:
Was dat niet zo'n oude kerel die dat ding gebouwd had?![]()
Erg gaaf in ieder geval, dat wil ik ook wel een keer
Ik ben wel erg benieuwd hoe dat allemaal in z'n werk gaat, kun je d'r gewoon gaan zitten, je eigen vluchtplan mee nemen en je gang gaan?
Mij lijkt het het mooiste om gewoon hetzelfde te doen als dat ik met de NGX doe, gewoon mijn eigen checklist en procedure's gebruiken en schakelaars omgooien zoals ik dat in FSX ook doe
Verwijderd
Potjandorie, hou maar op... Sometimes life gets in the way...SgtPoen schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:49:
JvanE lig je te slapen? Je C172 van A2A is gereleased
![]()
http://www.a2asimulations...281aafe5c2a68fc092b909fd1
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 21:59 ]
JE 172 ook briljantSgtPoen schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:49:
JvanE lig je te slapen? Je C172 van A2A is gereleased
![]()
http://www.a2asimulations...281aafe5c2a68fc092b909fd1
Wat is dan zo anders, heb altijd begrepen dat het realiteiten nivo van de 4X ook zeer hoog ligt, of moet ik aan andere aspecten denken?Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:53:
[...]
Potjandorie, hou maar op... Sometimes life gets in the way...![]()
![]()
'k Heb 'm nog geeneens kunnen kopen en dat gaat vandaag ook niet meer lukken. Maar morgenavond hoop ik mijn eerste ervaringen te kunnen posten!!! (En het is ook best leuk om morgen eerst een dag lang reviews en ervaringen te lezen op het werk, hehehehe.)
EDIT
Gelukkig had ik vandaag de manual van de C172 geprint en heb ik die al gedeeltelijk gelezen: ik krijg er meer en meer zin in! Dit is toch echt wel wat anders nog dan de Katana 4x!
Verwijderd
Ik heb simpelweg het idee dat de systemen 'dieper' gesimuleerd zijn, dat er nog meer op de achtergrond gebeurt. Dat Accu-sim loopt ook buiten FSX om, als ik het goed heb begrepen, en kan veel meer dan dat je in FSX zelf zou kunnen programmeren. Maar misschien heb ik het mis en legt A2A gewoon veel beter uit (en in meer detail) hoe alles werkt en gesimuleerd is.gnauw schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:26:
[...]
Wat is dan zo anders, heb altijd begrepen dat het realiteiten nivo van de 4X ook zeer hoog ligt, of moet ik aan andere aspecten denken?
Nee je legt het prima uit. En A2A wordt echt onderschat, ik roep dat al jaren. Voor mij ging er een wereld open toen ik mijn eerste toestel daar kocht. A2A brengt het misschien wel wat leuk en spannend maar ze hebben mij zover gekregen dat ik ook graag wilde 'leren' begrijpen wat een kist doet en waarom het bepaalde dingen doet. Accusim is langzaam opgebouwd, bij meerdere modellen kwam er een onderdeel in accusim bij wat weer meegenomen werd met een nieuwe model.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:51:
[...]
Ik heb simpelweg het idee dat de systemen 'dieper' gesimuleerd zijn, dat er nog meer op de achtergrond gebeurt. Dat Accu-sim loopt ook buiten FSX om, als ik het goed heb begrepen, en kan veel meer dan dat je in FSX zelf zou kunnen programmeren. Maar misschien heb ik het mis en legt A2A gewoon veel beter uit (en in meer detail) hoe alles werkt en gesimuleerd is.
[ Voor 25% gewijzigd door SgtPoen op 03-09-2013 22:54 ]
Dear customer,
We are currently experiencing a database connection problem on our store.
We apologize for the inconvenience.
Please notify the store administrator so that we may fix the problem as soon as possible and let you know when the store becomes available again.
Thank you for your cooperation!
PMDG Operations Center - Includes the new PMDG Operation Center, a stand-alone application which manages livery downloads and installations, livery options settings, documentation, support and much more. The OC also supports the PMDG Jetstream 4100 and PMDG 737NGX. We will be updating this application frequently to add new features and functionality.
RAAS - Fully functional Runway Awareness and Advisory System which calls out runway names and other information.
Ik heb alleen die filmpjes gechecked op opstijgen. Vind het geluid van die motoren zo mooiSgtPoen schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:10:
Die RAAS was al bekend hoor, meerdere keren gehoord in video's, ineens zo'n keiharde stem die zegt dat je op een taxibaan of runway zit.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq