Maar leuker en beter voor je vliegskillsFastFred schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:24:
Een (reallife) proefles van 3 kwartier in een 2-zitter is duurder
Absoluut waar, ik vond het geweldig! Zit er over te denken er binnenkort weer eentje in te plannen. Alleen die 3 kwartier zijn zo snel voorbij 
Ik vraag me de laatste tijd wel eens af, met de kennis die ik heb opgedaan in de 737NGX op de pc. Zou ik in een echte 737 zover komen dat ik de motoren kan starten? (uiteraard zonder alle procedures en checks enzo, want ik hou in de NGX mijn eigen lijstje aan)
Ik vraag me de laatste tijd wel eens af, met de kennis die ik heb opgedaan in de 737NGX op de pc. Zou ik in een echte 737 zover komen dat ik de motoren kan starten? (uiteraard zonder alle procedures en checks enzo, want ik hou in de NGX mijn eigen lijstje aan)
[ Voor 72% gewijzigd door FastFred op 23-08-2013 14:17 ]
Als je weet hoe je de motoren start krijg je hem zelfs de lucht in. Alleen de landing wordt wat lastiger
Verwijderd
Volgens mij kun je in principe zo goed als alles in een echte 737 als je de NGX in FSX goed kunt besturen. Het probleem is alleen dat je wel heel goed moet zijn, en ook de noodprocedures en -systemen goed moet kennen. Ik weet niet in hoeverre dat allemaal gemodeleerd is. Daarnaast is het manueel vliegen een stuk anders dan in FSX, dus dat lijkt me zonder RL oefening heeeeeeel eng en zeer lastig. Zeker in wat moeilijker weer. Daarnaast heb je ook geen toetsenbord met sneltoetsen, en moet je alles wel snel kunnen vinden en weten hoe je het gebruikt in een echte cockpit. Die dingen kun je alleen na veel oefenen in een degelijke simulator waar piloten mee trainen en de echte zenuwen en spanning kun je pas overwinnen na echte vluchten.
Maar in perfecte omstandigheden kun je met behulp van de FMC, autopilot en autoland waarschijnlijk aardig ver komen. Ik vermoed alleen dat als je een 737 jat en rondvliegt je uit de lucht wordt geknald door een paar straaljagers
Ik zou het dus maar niet proberen.
Het is me alleen niet duidelijk of de autoland echt goed werkt IRL, want in alle filmpjes die ik op YT zie zetten ze tijdens de final approah de autoplot af en landen ze op de hand. Weet iemand daar de reden van?
Maar in perfecte omstandigheden kun je met behulp van de FMC, autopilot en autoland waarschijnlijk aardig ver komen. Ik vermoed alleen dat als je een 737 jat en rondvliegt je uit de lucht wordt geknald door een paar straaljagers
Het is me alleen niet duidelijk of de autoland echt goed werkt IRL, want in alle filmpjes die ik op YT zie zetten ze tijdens de final approah de autoplot af en landen ze op de hand. Weet iemand daar de reden van?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 16:01 ]
Ik dacht dat je als RealLife piloot sowieso een aantal landingen met de hand moet doen. Ik kan me dus voorstellen dat als de omstandigheden het toelaten een landing met de hand uitgevoerd word.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:56:
Bla Bla Bla
Ik mocht in mijn laatse vlucht even in de cockpit kijken van de 747-400, toch nog even 20min lopen praten met de piloten. Was erg gaaf om een beetje over de systemen te gaan
.
Nou ja, ik bedoel ook niet echt vliegen, maar stel dat ik toegang krijg tot de cockpit van een 737 die ergens geparkeerd staat. Zou ik dan zover komen dat ik de motoren kan starten, zonder de officiële procedures en checks te doorlopen (die zou dan bijvoorbeeld een echte piloot samen met mij kunnen doen ofzo).
Of inderdaad in een nood situatie als passagier het toestel overnemen en landen, al dan niet met auto-land, want zo'n ding in het echt landen is wel wat lastiger. Even buiten beschouwing latende, dat ik in FSX ook nog maar 2x handmatig geland ben met de NGX, omdat dat met toetsenbord gewoon erg lastig is, ik gebruik bijna altijd auto-land, daar zoek ik de bestemmingen ook op uit
EDIT: Wat ik vorig jaar wel merkte bij het proeflesje (in een Tecnam P92 (D-MSWB), voor de geintresseerden) is dat je windvlagen echt bijzonder goed op kunt vangen als je al ervaring daarmee in FSX hebt. Het is een soort second nature die je voelt inschakelen, heel apart. De instructeur vroeg me na 5 minuten al of ik het al eens vaker gedaan had
"No, just on a Flight Simulator on my computer, with a keyboard!"
Beetje een gesprekje gevoerd over welke vliegtuigen ik dan vloog, Diamond Katana enzo, had hij irl ook mee gevlogen
Erg leuk
Of inderdaad in een nood situatie als passagier het toestel overnemen en landen, al dan niet met auto-land, want zo'n ding in het echt landen is wel wat lastiger. Even buiten beschouwing latende, dat ik in FSX ook nog maar 2x handmatig geland ben met de NGX, omdat dat met toetsenbord gewoon erg lastig is, ik gebruik bijna altijd auto-land, daar zoek ik de bestemmingen ook op uit
EDIT: Wat ik vorig jaar wel merkte bij het proeflesje (in een Tecnam P92 (D-MSWB), voor de geintresseerden) is dat je windvlagen echt bijzonder goed op kunt vangen als je al ervaring daarmee in FSX hebt. Het is een soort second nature die je voelt inschakelen, heel apart. De instructeur vroeg me na 5 minuten al of ik het al eens vaker gedaan had
Beetje een gesprekje gevoerd over welke vliegtuigen ik dan vloog, Diamond Katana enzo, had hij irl ook mee gevlogen
[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 23-08-2013 16:26 ]
Automatisch landen moet je sowieso voor gecertificeerd zijn. Tevens moet het ILS systeem van de baan in kwestie er geschikt voor zijn (Cat III). Als je gecertificeerd bent moet je in elk geval wel minimaal een aantal automatische landingen per jaar maken.MarchelHoek schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:01:
[...]
Ik dacht dat je als RealLife piloot sowieso een aantal landingen met de hand moet doen. Ik kan me dus voorstellen dat als de omstandigheden het toelaten een landing met de hand uitgevoerd word.
Ik weet dat het vroeger (maar misschien tegenwoordig nog steeds wel) de company policy van Singapore Airlines was om altijd (waar de omstandigheden het toelaten) automatisch te landen. Reden daarvoor was om de landingen qua ervaring van de passagiers altijd zoveel mogelijk hetzelfde te houden.
Mocht iemand geintresseerd zijn, ik ben nu alle provincie's en de installer voor NL2000 v4.04 aan het downloaden. Ik kon er geen fatsoenlijke torrent voor vinden, dus wil er zelf eentje online gooien. Linkje post ik hier dan wel ff
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 24-08-2013 00:58 ]
Laat het hun maar niet horen, ze hebben expliciet aangegeven dat ze niet willen dat dit gebeurt
.
Wat willen ze dan dat ik doe, zoveel GB's aan spul binnehalen met < 100kb/sec, die mirror doet het af en toe iets beter, maar veel hoger dan 3Mb/s kom ik ook niet. Als ze nou gewoon een zip bestand maken, daar alles inzetten, hoef je ook niet alles apart te downloaden...
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 24-08-2013 14:39 ]
Ben nu voor de test Utrecht via NL2000 eigen torrent aan het downloaden en ik krijg op dit moment gewoon rond de 2MB/sec (waar ik utorrent ook op gecapped heb).
Dus misschien tijd van de dag, torrentclientversie (ik gebruik ut3.0) of heb je de torrentlinks niet gezien ? (vliegvelden zijn dan idd bijna niet via torrent te downloaden)
Dus misschien tijd van de dag, torrentclientversie (ik gebruik ut3.0) of heb je de torrentlinks niet gezien ? (vliegvelden zijn dan idd bijna niet via torrent te downloaden)
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 24-08-2013 15:49 ]
How do you save a random generator ?
Zo, tijd voor wat nieuwe screenshots! In afwachting van de T7 toch nog maar even door met de NGX. Ben nu een rondje Europa aan het doen met dat ding: Amsterdam, NL -> Harstad, NO -> Helsinki, FI -> Moskou, RU -> Simferopol, UA -> Santorini, GR -> Rome, IT -> Malta, MT -> Barcelona, ES -> Porto, PT -> Parijs, FR -> Londen, UK -> Amsterdam, NL. In totaal is dit zo'n 13100km. Onderstaande screenshots zijn van EHAM -> ENEV -> EFHK.

KLM Retro Livery by Hans Woltering, on Flickr

Cockpit View by Hans Woltering, on Flickr

SAS - Star Alliance Livery to Helsinki by Hans Woltering, on Flickr

Final Approach to EFHK by Hans Woltering, on Flickr

Landed at EFHK by Hans Woltering, on Flickr
Edit 21:00 - Ondertussen ook van UUDD naar UKFF (Simferopol, UA) gevlogen. Dit keer met de AeroSvit livery. Hier nog wat screenshots:

Taking off at UUDD (Moscow Domodedovo) by Hans Woltering, on Flickr

Climbing to cruise alt after taking off from UUDD by Hans Woltering, on Flickr

Flying over a village near Simferopol, Ukraine by Hans Woltering, on Flickr

Making the 2nd to last turn before landing by Hans Woltering, on Flickr

Nice sunrise while preparing for landing. by Hans Woltering, on Flickr

Wingview during descent. Flaps 40 on this magnificint 737-800 NGX by Hans Woltering, on Flickr

Cockpit View by Hans Woltering, on Flickr

SAS - Star Alliance Livery to Helsinki by Hans Woltering, on Flickr

Final Approach to EFHK by Hans Woltering, on Flickr

Landed at EFHK by Hans Woltering, on Flickr
Edit 21:00 - Ondertussen ook van UUDD naar UKFF (Simferopol, UA) gevlogen. Dit keer met de AeroSvit livery. Hier nog wat screenshots:

Taking off at UUDD (Moscow Domodedovo) by Hans Woltering, on Flickr

Climbing to cruise alt after taking off from UUDD by Hans Woltering, on Flickr

Flying over a village near Simferopol, Ukraine by Hans Woltering, on Flickr

Making the 2nd to last turn before landing by Hans Woltering, on Flickr

Wingview during descent. Flaps 40 on this magnificint 737-800 NGX by Hans Woltering, on Flickr
[ Voor 35% gewijzigd door TranceSetter op 24-08-2013 21:11 ]
@TranceSetter: mooie pic's. Altijd fijn om na een aantal posts zonder pics weer even te genieten van deze mooie pic's.....
Pfff, ik ben vanmiddag eens verder gegaan met de herinstallatie van FSX, dit heb ik er nu weer in zitten
- SP1 en SP2
- Highmemfix
- UIAutomationcore.dll fix
- MSVCR80.dll fix
- FSUIPC4
- SkaiTraffic
FSX config aanpassingen:
- Uiteraard highmemfix, maar daar heb ik een progje voor
- En verder: InfoBrakesEnable, InfoParkingBrakesEnable, InfoSlewEnable, InfoStallEnable en InfoOverspeedEnable allemaal op False gezet. Zodat die meldingen in het rood met wit niet meer komen als je remt enzo. Alleen de melding dat de simulatie gepauzeerd staat heb ik op True laten staan
Ik krijg alleen OpusFSX niet lekker meer geinstalleerd, de eerste keer kan ik me herinneren dat het best gemakkelijk ging, maar ik doe nu ergens iets verkeerd, en heb geen idee wat...
Morgen maar eens verder sleutelen, OpusFSX, NGX, Katana 4x, NL2000 en dan ben ik zo goed als klaar
- SP1 en SP2
- Highmemfix
- UIAutomationcore.dll fix
- MSVCR80.dll fix
- FSUIPC4
- SkaiTraffic
FSX config aanpassingen:
- Uiteraard highmemfix, maar daar heb ik een progje voor
- En verder: InfoBrakesEnable, InfoParkingBrakesEnable, InfoSlewEnable, InfoStallEnable en InfoOverspeedEnable allemaal op False gezet. Zodat die meldingen in het rood met wit niet meer komen als je remt enzo. Alleen de melding dat de simulatie gepauzeerd staat heb ik op True laten staan
Ik krijg alleen OpusFSX niet lekker meer geinstalleerd, de eerste keer kan ik me herinneren dat het best gemakkelijk ging, maar ik doe nu ergens iets verkeerd, en heb geen idee wat...
Morgen maar eens verder sleutelen, OpusFSX, NGX, Katana 4x, NL2000 en dan ben ik zo goed als klaar
[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 25-08-2013 00:29 ]
Verwijderd
OpusFSX: installeer je wel de originele Flight1 versie? Je moet dus niet alleen maar een beta installeren. Via de Flight1 versie kan je je serial of license key (of wat dan ook) invoeren zodat de addon 'unlocked' is. Start vervolgens FSX ff op en check of alles werkt. Daarna deinstalleer je OpusFSX op de officiele Windows manier (de OpusFSX map zelf wel laten staan!) en dan installeer je de laatste beta.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 09:12 ]
Ik heb de Purchase setup (EDIT: inderdaad dat Flight 1 ding) van de website geplukt, die doorlopen, licentie ingevoerd, en toen die .msi gestart in de OpusSoftware map
... ofzo iets, die Getting Started Guide is ook zo heerlijk duidelijk....
Gister al wel ff een eerste stukje gevlogen rond 'Friday Harbor' met de Maule Orion, mijn favoriete default kist, heerlijk
OpusFSX geinstalleerd, wat een b*tch zeg....
Gruwelijk irritant ook dat als je aan het vliegen bent, en je merkt dat OpusFSX z'n weer nog niet ingeladen heeft, dat je dan met Alt-Tab naar OpusFSX gaat en met de Spy vervolgens kijkt of ie al weatherdata aan het binnenhalen is, hij telkens terug wil springen naar FSX... Maarja, het werkt nu....
Nu de rest nog
EDIT: dan heb je na veel worstelen OpusFSX erop staan, en dan is die installatie van de 737NGX toch ineens een fucking eitje:
- dvd d'r in
- next
- next
- next
- finish
EDIT: Zo, heb NL2000 nu ook compleet, ben nu de packages voor de verschillende provincie's aan het installeren.
Heb al even een eerste rondje getaxiëd met de NGX over EHRD, silky smooth, ondanks maar 15 a 20 fps, duidelijk meer grafische power nodig (nu GTX560 1GB met 19" wide op 1680x1050, grafische settings in FSX staan voluit, geen externe fps limiter)
... ofzo iets, die Getting Started Guide is ook zo heerlijk duidelijk....
Gister al wel ff een eerste stukje gevlogen rond 'Friday Harbor' met de Maule Orion, mijn favoriete default kist, heerlijk
OpusFSX geinstalleerd, wat een b*tch zeg....
Gruwelijk irritant ook dat als je aan het vliegen bent, en je merkt dat OpusFSX z'n weer nog niet ingeladen heeft, dat je dan met Alt-Tab naar OpusFSX gaat en met de Spy vervolgens kijkt of ie al weatherdata aan het binnenhalen is, hij telkens terug wil springen naar FSX... Maarja, het werkt nu....
Nu de rest nog
EDIT: dan heb je na veel worstelen OpusFSX erop staan, en dan is die installatie van de 737NGX toch ineens een fucking eitje:
- dvd d'r in
- next
- next
- next
- finish
EDIT: Zo, heb NL2000 nu ook compleet, ben nu de packages voor de verschillende provincie's aan het installeren.
Heb al even een eerste rondje getaxiëd met de NGX over EHRD, silky smooth, ondanks maar 15 a 20 fps, duidelijk meer grafische power nodig (nu GTX560 1GB met 19" wide op 1680x1050, grafische settings in FSX staan voluit, geen externe fps limiter)
[ Voor 86% gewijzigd door FastFred op 25-08-2013 17:49 ]
Hebben er trouwens meer mensen last van dat Opus sinds de laatste officiële versie trager inlaad?
Ook heb ik de laatste tijd vaker last van opeens complete weersveranderingen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dutchy88 op 26-08-2013 10:15 ]
Gebruik je de laatste Beta release of de full?Dutchy88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:02:
Hebben er trouwens meer mensen last van dat Opus sinds de laatste officiële versie trager inlaad?
Bij de laatste Beta heb ik wel het langzamer inladen, niet de complete weersveranderingen.
Bij de laatste full nergens last van.(ook niet met 1-na-laatste beta btw)
Verwijderd
Onlangs is er een nieuwe optie toegevoegd die de GRIB data OF in de achtergrond laadt en verwerkt (duurt langer) OF die alle CPU power gebruikt voor het laden en verwerken (gaat sneller maar FSX wordt dan ff traag). Je moet ff bij de opties kijken hoe alles ingesteld is: zo te horen gebeurt het bij jou op de achtergrond.Dutchy88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:02:
Eerlijk gezegd wordt ik wat minder enthousiast over OpusFSX... Het grote voordeel was de simpelheid van de addon maar het is nu één grote wirwar van tabs en opties en mogelijkheden... Ik heb half geen idee meer wat nou waarvoor is en gebruik dus meestal maar de defaults. Maar die zijn meer geschikt voor high and dry vliegen en niet low and slow... dacht ik...
Momenteel ben ik aan het kijken naar FSGRW: die is doodsimpel, nog simpeler dan de eerste versie van OpusFSX maar nog weer realistischer: uitgebreider weer, meerdere soorten lagen wolken, geen popups (zo zegt men), real time up to date zonder dat je het laden ziet, etc. etc. Ik heb bij OpusFSX ook meer en meer opeens veranderende omstandigheden en daarom zet ik de laatste tijd de real time updates uit.
Ander leukigheidje van FSGRW is dat het weer meer effect heeft op je vliegtuig. FSGRW heeft geen aparte motion effects maar het vliegtuig beweegt alsnog doordat het weer veel gedetailleerder is. Als ik de motion effects van Opus uitzet, glij ik als op rails door de lucht: bij FSGRW is dat niet zo. De motion effects van Opus voelen sowieso wat 'canned'.
En wat sommigen ook leuk zullen vinden, is dat FSGRW steeds specifieke locale weersomstandigheden toevoegd: zo zijn er vliegvelden waar je door de ligging bepaalde windvlagen of toestanden kan hebben: die worden dan specifiek en alleen voor dat vliegveld toegevoegd aan FSGRW zodat je, als de omstandigheden kloppen, bij de approach bepaalde weerseffecten kan verwachten die het landen een stuk realistischer (en lastiger) maken. Voorbeeld van Southampton:
"Terrain induced turbulence is possible on approach to runway 02, within 2 nm from touchdown, particularly when strong easterly winds occur. Buildings induced turbulence is possible on approach to runway 20, within 2 nm from touchdown, when strong surface winds occur."
Of Innsbruck:
"Notice medium to strong changes in wind speed and direction during foehn conditions in the Inntal and surrounding valleys."
Mijn eerste ervaringen met FSGRW (er is een demo van) waren wat minder omdat ik niet meteen vatte hoe alles werkte én ik kreeg tijdens de eerste vlucht opeens een andere wolkendek, maar de vlucht daarna was top: schitterende lucht zoals ik met OpusFSX nog niet gezien had (bijv. geen standaard cirrus texture in de lucht maar lagen van wolken) en merkbare turbulentie en zo.
Maar ja... het kost wel weer iets van 39 euro... voor de zoveelste weather engine...
Het laden van het weer gaat trouwens ook best snel omdat FSGRW het verwerken van de gegevens niet op je PC doet maar op hun eigen servers! Ze hebben nogal zware berekeningen en toestanden maar daar heb je helemaal geen last van: je laadt dus alleen een kant en klaar weather file en daardoor is alles 1. veel gedetailleerder en 2. alsnog sneller klaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 11:30 ]
Je moet ergens een lijn trekken. Maar ik heb REX, OpusFSX en FSGRW en geen spijt van die laatste aankoop.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:27:
Mijn eerste ervaringen met FSGRW (er is een demo van) waren wat minder omdat ik niet meteen vatte hoe alles werkte én ik kreeg tijdens de eerste vlucht opeens een andere wolkendek, maar de vlucht daarna was top: schitterende lucht zoals ik met OpusFSX nog niet gezien had (bijv. geen standaard cirrus texture in de lucht maar lagen van wolken) en merkbare turbulentie en zo.
Maar ja... het kost wel weer iets van 39 euro... voor de zoveelste weather engine...
@JvanE zorg je wel dat je wat geld overhoud voor de PMDG T7
Hmm, misschien toch maar eens FSGRW gaan aanschaffen
, Opus was in het begin geweldig met de eerste versies, de laatste tijd vind ik het persoonlijk wat tegenvallen.
Hopelijk blijft dit m'n laatste aanschaf op het gebied van weather engines!
Hopelijk blijft dit m'n laatste aanschaf op het gebied van weather engines!

Verwijderd
Nou ik geloof het wel verder met die weather engines. Ik vlieg altijd op plekken ver weg van hier, dus ik heb toch geen idee hoe het daar in het echt is. Daarbij heeft FSX zo veel limieten op het gebied van weer-simulatie dat het uiteindelijk gewoon niet beter kan.
Opus geeft mij prima plaatjes en is goed zat wat betreft Real weather naar wat ik gelezen heb. En soms gebruik ik gewoon een weather theme als ik bijvoorbeeld in thunderstorms wil vliegen.
Met Opus zie je in de verte welk weer je krijgt, en achter je blijven de wolken zichtbaar die je gepasseerd bent. Goed genoeg voor mij, ik ga er niet weer $40 tegenaan gooien voor iets waarvan ik alleen in theorie weet dat het misschien beter is. Ik ben niet zo'n weer-ofiel die alle METARS zelf gaat nakijken of het allemaal wel klopt.
Opus geeft mij prima plaatjes en is goed zat wat betreft Real weather naar wat ik gelezen heb. En soms gebruik ik gewoon een weather theme als ik bijvoorbeeld in thunderstorms wil vliegen.
Met Opus zie je in de verte welk weer je krijgt, en achter je blijven de wolken zichtbaar die je gepasseerd bent. Goed genoeg voor mij, ik ga er niet weer $40 tegenaan gooien voor iets waarvan ik alleen in theorie weet dat het misschien beter is. Ik ben niet zo'n weer-ofiel die alle METARS zelf gaat nakijken of het allemaal wel klopt.
Het enige wat ik zoek in een weer engine is mooiere omgeving, meer weersomstandigheden die je merkt en niet al te vel verschieten.
Remco Tr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:11:

Gisteravond de eerste complete vlucht voltooid na de herinstallatie van mijn computer. Met de NGX van Rotterdam naar Oslo gevlogen, mijn favoriete route. Ging perfect
EDIT: en wat JvE zegt klopt, ik snap ook geen zak van al die 3000 dingen die je in kunt stellen, heb het gewoon op default staan...
[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 26-08-2013 13:31 ]
Heb je nog scenery dan voor die gebieden? Of gebruik je FTX global?
Ik heb vorige week de demo van FSGW gebruikt wat me gelijk opviel was dat de wind nooit constant is. Het varrieerd altijd een paar graden en knopen. Waardoor het vliegtuig nooit helemaal strak in de lucht hangt en de motoren nooit meer het zelfde vermogen houden.
Dat mis ik toch wel nu in active sky. Maar om er nou weer 40 euro tegen aan te gooien vind ik zonde. T7,PFPX en de DX10 fixer vind ik het wel weer ff prima.
Dat mis ik toch wel nu in active sky. Maar om er nou weer 40 euro tegen aan te gooien vind ik zonde. T7,PFPX en de DX10 fixer vind ik het wel weer ff prima.
Norway-X, een of ander freeware ding dat JvE mij een keer aanbevolen had, maar die heb ik nog niet weer geinstalleerdIrcghost schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:42:
Heb je nog scenery dan voor die gebieden? Of gebruik je FTX global?
Dacht ik al ja, die had ik vroeger ook. Die is chill, alleen een beetje irritant om te installeren met al die bridges et cetera..
Uhuh, volgens mij had ik de vorige keer ook alleen de mesh (?) en Gardermoen zelf (grote verbetering).
Heb nu in mijn verse FSX install ook EHRD (Rotterdam) en EHDR (Drachten) van NL2000 geinstalleerd, die ziet er ook best cool uit
Heb nu in mijn verse FSX install ook EHRD (Rotterdam) en EHDR (Drachten) van NL2000 geinstalleerd, die ziet er ook best cool uit
Klopt, ik ben gisteravond mijn IVAO vlucht geïndigd op EHRD nl2000 in de dacht en vertrokken vanaf EHGG ook altijd een mooie plek
.
Gisteravond een beetje met Ezdok weten aankloten in de 737-800, werkt lekker alleen TrackIR reageert er niet zo fijn op.
Gisteravond een beetje met Ezdok weten aankloten in de 737-800, werkt lekker alleen TrackIR reageert er niet zo fijn op.
Verwijderd
De wát...???Remco Tr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:11:
Ja, dat heb ik ook wel een beetje, hoor: ik weet ook nooit of het weer wel klopt en wil gewoon MOOI weer zonder popups en zo. Maar wat dat betreft lijkt FSGRW toch wel beter... De lucht die ik gisteren had met FSGRW was echt top. En de betere turbulentie en zo is toch wel leuk. Maar ja, uiteindelijk geeft OpusFSX ook best mooie luchten... maar ik vind het programma te groot en te ingewikkeld worden... Twijfel twijfel...Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:57:
Nou ik geloof het wel verder met die weather engines. Ik vlieg altijd op plekken ver weg van hier, dus ik heb toch geen idee hoe het daar in het echt is. Daarbij heeft FSX zo veel limieten op het gebied van weer-simulatie dat het uiteindelijk gewoon niet beter kan.
Dan schijnt FSGRW toch wel de nieuwe keizer te zijn...!Ircghost schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:27:
Het enige wat ik zoek in een weer engine is mooiere omgeving, meer weersomstandigheden die je merkt en niet al te vel verschieten.
Kijk, die addons interesseren me bar weinig dus wat dat betreft hou ik dus geld over... voor FSGRW misschien...?Remco Tr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:45:
Voor degenen die de Norway freeware willen hebben: een heel aardige gast heeft alles ff op een rijtje gezet.
http://forum.avsim.net/topic/416472-norway-updated/
Alle links in de OP zijn nog up to date: verderop in dat topic staan wel updates (in rood en vet) maar die zitten tot nu toe nog steeds in de links uit de OP.
NiceIrcghost schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:57:
Klopt, ik ben gisteravond mijn IVAO vlucht geïndigd op EHRD nl2000 in de dacht en vertrokken vanaf EHGG ook altijd een mooie plek.
Remco Tr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:45:
@ JvanE Welcome to 777 Release week!!
http://forum.avsim.net/to...come-to-777-release-week/
Verwijderd
Nou, fijn...:Remco Tr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:45:
@ JvanE Welcome to 777 Release week!!
http://forum.avsim.net/to...come-to-777-release-week/
Sorry, the server is too busy to handle your request, please try again in a moment
Krijgen we dat de hele tijd dankzij die T7... pffffffff...
Verwijderd
Inderdaad, de servers kunnen het niet helemaal meer aan. Sowieso zijn ze altijd al traag, en dit is weer de druppel
Dat zou wat zijn ja
, denk niet dat die gebruikers dat willen. Mag er niks meer besproken worden over semi-legale dingen et cetera. Dat gaat daar toch iets makkelijker.
Avsim is nog steeds down hahha
Het wordt tijd dat pmdg hun eigen forum start..
Het wordt tijd dat pmdg hun eigen forum start..
Geen eigen forum, als op de dag van release maar de pmdg servers online blijven. Is er al een dag en tijdstip bekend?
Verwijderd
Nee, de verwachting is dat het binnen een week gebeurd zal zijn, maar... er is wel 1 dingetje waar ze nog naar kijken en wat alsnog voor uitstel kan zorgen... En dan vraag ik me meteen af: waarom los je dat niet eerst op voordat je gaat zeggen dat je binnen een week het ding released...?TranceSetter schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:27:
Is er al een dag en tijdstip bekend?
Omdat ze al honderdmiljoenmiljard van die bugs gehad hebben en nu bij de laatste aan zijn gekomen.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:33:
[...]
Nee, de verwachting is dat het binnen een week gebeurd zal zijn, maar... er is wel 1 dingetje waar ze nog naar kijken en wat alsnog voor uitstel kan zorgen... En dan vraag ik me meteen af: waarom los je dat niet eerst op voordat je gaat zeggen dat je binnen een week het ding released...?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verwijderd
Ik hoop eigenlijk dat het inderdaad een probleem blijkt te zijn... dat wordt lachen.BeefHazard schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:35:
[...]
Omdat ze al honderdmiljoenmiljard van die bugs gehad hebben en nu bij de laatste aan zijn gekomen.
En ze vast weten een idee hebben hoe ze het moeten oplossen, dus een schatting hebben kunnen maken van de tijd om het te fixen, te testen en het te releasenBeefHazard schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:35:
[...]
Omdat ze al honderdmiljoenmiljard van die bugs gehad hebben en nu bij de laatste aan zijn gekomen.
Ga jij is ff lekker met dat vfr prul boven Noorwegen vliegenVerwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:35:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat het inderdaad een probleem blijkt te zijn... dat wordt lachen.![]()
![]()
Verwijderd
LOLRemco Tr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:55:
[...]
Ga jij is ff lekker met dat vfr prul boven Noorwegen vliegen
Gaat trouwens echt lekker met Avsim:
"We have taken AVSIM off line temporarily to perform system upgrades. We do not expect to be off line for more than two hours. If something happens to extend that period, we will post an update which you can view here."
Dat kan geen toeval zijn...
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 22:04 ]
"Sorry mensen, duurt nog 'n jaartje. Het schijnt dat we zijn vergeten op te slaan nadat we het grootste bestand het afgelopen jaar 24/7 open hadden staan en er gisteren stroomuitval heeft opgetreden"
Stel je voor
Stel je voor
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dan blijf ik wel wat langer in de NGX vliegen, als ik de T7 al ga kopen.
Gister met de NGX van Oslo's Gardermoen naar Schiphol gevlogen, opgestegen vanaf 19R, geland op Schiphol's rwy 6. Mooi vluchtje. Lekker soepel, een keer crashte FSX toen ik in Oslo net 5 minuten bezig was met de config, die ga ik vanavond ff troubleshooten.
Wat me opvalt is dat hij echt erg soepel draait, geen stotters of haperingen, maar bij landing op Schiphol wel maar 12fps (in-flight was het gemiddelde 19), met drops naar 8. Volgens mij klopt die FPS counter van FSX gewoon voor geen meter...
NL2000 ziet er in het donker wel erg cool uit trouwens, met al die verlichte straten en steden
Gister met de NGX van Oslo's Gardermoen naar Schiphol gevlogen, opgestegen vanaf 19R, geland op Schiphol's rwy 6. Mooi vluchtje. Lekker soepel, een keer crashte FSX toen ik in Oslo net 5 minuten bezig was met de config, die ga ik vanavond ff troubleshooten.
Wat me opvalt is dat hij echt erg soepel draait, geen stotters of haperingen, maar bij landing op Schiphol wel maar 12fps (in-flight was het gemiddelde 19), met drops naar 8. Volgens mij klopt die FPS counter van FSX gewoon voor geen meter...
NL2000 ziet er in het donker wel erg cool uit trouwens, met al die verlichte straten en steden
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 27-08-2013 08:22 ]
Er wordt ook geadviseerd om Fraps te gebruiken als FPS 'meter' dit omdat de interne FPS meter van FSX niet helemaal correct is. Maargoed, wat maakt het aantal FPS uit als alles perfect vloeiend draait verder zonder schokken, stutters etc.
Ik draai zelf alles op 1/2 refresh rate en frames gelocked op 30 in FSX.
Dat geeft misschien wat minder FPS maar wel een super vloeiend geheel!
Ik draai zelf alles op 1/2 refresh rate en frames gelocked op 30 in FSX.
Dat geeft misschien wat minder FPS maar wel een super vloeiend geheel!
Volgens mij had ik de interne fps limit op 50 gezet, stond bij de vorige install op 30.
Ik snap die paar mensen hier ook niet die nog niet blij zijn met 20fps op Schiphol... Bij mij is het gewoon vloeiend, ik heb in de afgelopen 3 a 4 jaar dat ik in FSX zit nog nooit fps hoger dan 30 gezien, al helemaal niet met degelijke add-ons
Ik snap die paar mensen hier ook niet die nog niet blij zijn met 20fps op Schiphol... Bij mij is het gewoon vloeiend, ik heb in de afgelopen 3 a 4 jaar dat ik in FSX zit nog nooit fps hoger dan 30 gezien, al helemaal niet met degelijke add-ons
Ik weet niet wat de gratis FSUIPC verschilt met de betaalde versie van FSUIPC, maar het schijnt nogal wat crashes op te lossen, FSUIPC is ook nodig als je gebruik maakt van OpusFSX, dus ik heb het sowiezo altijd geinstalleerd (de gratis versie)
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 27-08-2013 11:02 ]
Mannen kunnen jullie mij helpen,
Sinds enkele dagen start ik nu weer met de 737 ngx (van pmdg) en dit begint goed, echter wanneer ik naar een cold en dark start wil gaan dan gaat er iets fout. Zodra ik die heb geselecteerd en geactiveerd gaat deze terug naar het menu scherm. Daar is dan echter een gele (selecteer) rand om fmc, hierdoor kan ik er niet meer op klikken. Ik heb al geprobeerd om de andere kisten in te laden, deze zijn prima totdat ik weer wil switchen naar cld&drk. Komt iemand dit bekend voor?
Sinds enkele dagen start ik nu weer met de 737 ngx (van pmdg) en dit begint goed, echter wanneer ik naar een cold en dark start wil gaan dan gaat er iets fout. Zodra ik die heb geselecteerd en geactiveerd gaat deze terug naar het menu scherm. Daar is dan echter een gele (selecteer) rand om fmc, hierdoor kan ik er niet meer op klikken. Ik heb al geprobeerd om de andere kisten in te laden, deze zijn prima totdat ik weer wil switchen naar cld&drk. Komt iemand dit bekend voor?
Wat is je default kist?Ircghost schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:03:
Mannen kunnen jullie mij helpen,
NGX 737-800W KLM edition (maar de Delta versie heeft het ook). Ik heb overigens net ingesteld dat de standaard panel state cld en drk moet zijn bij eerste keer aanzetten, dan bestaat dezelfde fout nog steeds.
Daarna laadde ik de Default panel state en doet de fmc het wel goed, echter toen had ik een vreemde combinatie van cld&drk en aan.. bijna alle switches stonden aan maar er was geen electriciteit of draaiende motoren.
Daarna laadde ik de Default panel state en doet de fmc het wel goed, echter toen had ik een vreemde combinatie van cld&drk en aan.. bijna alle switches stonden aan maar er was geen electriciteit of draaiende motoren.
[ Voor 89% gewijzigd door Ircghost op 27-08-2013 11:37 ]
Het beste kan je gewoon met die trike opstarten en dan de PMDG of een andere laden. Hoor toch veel problemen als je gelijk de NGX laad.Ircghost schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:35:
NGX 737-800W KLM edition
Ik zal het eens proberen, ik zal terugkoppelen over een paar minuten.
Maakt geen verschil.
Maakt geen verschil.
[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 27-08-2013 11:42 ]
Geen problemen hier als je de NGX inlaad hoor. Alleen met het afsluiten van de sim crashed FSX, altijd.
SP1c al geinstalleerd?
Gebruik je de FMC vanuit piloot oogpunt of haal je 'm naar voren met Shift+3 ?
SP1c al geinstalleerd?
Gebruik je de FMC vanuit piloot oogpunt of haal je 'm naar voren met Shift+3 ?
[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 27-08-2013 11:48 ]
Heb de laatste updates als het goed is, heb ook niks veranderd aan mijn setup behalve FTX global geinstalleerd. Hiervoor heb ik dit probleem nog nooit ervaren.
Zowel in de VC bewegen als met shift+f3 heb ik hetzelfde resultaat.
Hier een screenshot van de situatie:

PMDG setup en FS Actions zijn dus wel te benaderen.
Wat mij opvalt is dat wanneer ik een normale state laad er achter <fmc <req( of een o)> staat. Misschien heeft het daar mee te maken?
Zowel in de VC bewegen als met shift+f3 heb ik hetzelfde resultaat.
Hier een screenshot van de situatie:

PMDG setup en FS Actions zijn dus wel te benaderen.
Wat mij opvalt is dat wanneer ik een normale state laad er achter <fmc <req( of een o)> staat. Misschien heeft het daar mee te maken?
[ Voor 59% gewijzigd door Ircghost op 27-08-2013 12:00 ]
Vriend van mij had ook allemaal van die rare problemen. Hij start nu de Trike op als default aircraft en heeft al die problemen zijn weg.
Edit: weet niet waneer je update hebt gedaan? Maar panel states voor de update kan je niet meer gebruiken.
Edit: weet niet waneer je update hebt gedaan? Maar panel states voor de update kan je niet meer gebruiken.
[ Voor 28% gewijzigd door Remco Tr op 27-08-2013 12:20 ]
En met geel omrand bedoel je dat op dit plaatje FMC geselecteerd staat. Gebruik je gewoon de knoppen van de FMC of heb je key bindings op je toetsenbord of een andere manier om de FMC te bedienen?
Ik gebruik alleen de echte knoppen van de fmc, zijn er shortcuts voor de fmc standaard ingesteld?
met geel omrand bedoel ik inderdaad die geselecteerd staat, echter dus zonder dat ik dat zelf gedaan heb.
met geel omrand bedoel ik inderdaad die geselecteerd staat, echter dus zonder dat ik dat zelf gedaan heb.
Kzal vanavond eens proberen dit te herproduceren. Heb je dit met alle livery's? PMDG livery geprobeerd?
NGX eens opnieuw installeren?
NGX eens opnieuw installeren?
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 27-08-2013 12:42 ]
Ik heb het nu met alle liveries ja, als het echt niet anders kan dan wordt het een herinstall. Maar ik wil eigenlijk toch een ssd gaan gebruiken voor fsx dus dan ga ik maar meteen voor een compleet schone install.
Als het echt niet anders kan? Herinstallatie van NGX is misschien een kwartiertje incl. SP1c? Als je de .exe nog hebt tenminste, of je moet 'm op dvd gekocht hebben zoals ik
[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 27-08-2013 13:01 ]
True, maar ik heb vaak de neiging een hoop extra te installeren dus een schone install op zijn tijd is niet heel erg.
Carenado eat your heart out! YouTube: A2A Accu-Sim C172 Trainer Development Video Part 1 of 3
WOW
, dit is echt as real as it gets! die komt zeker in mijn collectie
[ Voor 8% gewijzigd door Dutchy88 op 27-08-2013 15:07 ]
Oh god, laat JvE het niet zien, die wordt gek van blijheid en gaat weer zitten ranten tegen de T7
[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 27-08-2013 16:35 ]
Dat is wel heel erg gaaf, al had ik persoonlijk de interface voor de checks iets minder groot gemaakt..
Komt A2A nou ook weer met wat nieuws op korte termijn, word een leuke nazomer in Flightsim wereld
Berichtje van AoA:
Hey all,
We’ve just learned that this is 777 Release Week! This means that the public will be getting their hands on the 777 before you even realize it! It’s final approach, everyone!
This also means you can train on the 777 VERY soon. We’ve put an incredible amount of work into our 777 Training already, as we’ve already been working a year. It’s no doubt the best training we’ve ever done.
We’ll be wrapping up GroundWork quickly upon getting the aircraft, and FlightWork will soon follow. We’re talking only several weeks until you know all the systems, and you have your first flight under your belt.
You’ll be happy to know that our own Nick Collett is back, this time carrying an ATPL. He’ll be your FlightWork instructor-extraordinaire.
But, we just wanted to let you guys know that PMDG is very close to releasing their 777, and we are very close to releasing our 777 Training.
Deze ga ik zeker erbij nemen, puur al voor de groundwork video's. Vindt het geweldig om alles achter de systemen te leren, De 737Ngx training is zeker een aanrader
Nieuwe beta video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XbNdbmjfxKc]
Berichtje van AoA:
Hey all,
We’ve just learned that this is 777 Release Week! This means that the public will be getting their hands on the 777 before you even realize it! It’s final approach, everyone!
This also means you can train on the 777 VERY soon. We’ve put an incredible amount of work into our 777 Training already, as we’ve already been working a year. It’s no doubt the best training we’ve ever done.
We’ll be wrapping up GroundWork quickly upon getting the aircraft, and FlightWork will soon follow. We’re talking only several weeks until you know all the systems, and you have your first flight under your belt.
You’ll be happy to know that our own Nick Collett is back, this time carrying an ATPL. He’ll be your FlightWork instructor-extraordinaire.
But, we just wanted to let you guys know that PMDG is very close to releasing their 777, and we are very close to releasing our 777 Training.
Deze ga ik zeker erbij nemen, puur al voor de groundwork video's. Vindt het geweldig om alles achter de systemen te leren, De 737Ngx training is zeker een aanrader
Nieuwe beta video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XbNdbmjfxKc]
[ Voor 7% gewijzigd door SgtPoen op 27-08-2013 19:02 ]
Verwijderd
Dat was ik inderdaad van plan na het zien van het filmpje, maar jouw post bracht me weer terug op aarde. Maar goed, ik denk dat ik dit vliegtuig eerder ga kopen dan de T7...FastFred schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:03:
Oh god, laat JvE het niet zien, die wordt gek van blijheid en gaat weer zitten ranten tegen de T7
Ik vind alleen de interface (wat lrcghost al zegt) wel ERRUG GROOT allemaal... had van mij een stuk subtieler gemogen. De Katana 4x doet het wat dat betreft beter. (En die deed sowieso al een boel dat A2A nu als NIEUW aankodigt.) De foto's van de onderdelen zijn niet alleen groot maar natuurlijk ook nep: dat zijn foto's en niet het vliegtuig zelf in FSX. Nee, de interface vind ik niet heel erg mooi (ook niet consequent, trouwens.)
Er is wel 1 reden waarom ik dat vliegtuig haast niet zou kopen: de stem van de commentator.

Toch blijft het wel iets vreemds houden... ik ben zo gewend aan die cockpit en zie 'm echt als 'default FSX' en 'beetje nep en plat'... Maar de A2A VC ziet er net zo 'nep' en plat uit, natuurlijk, omdat 'ie echt zo is. Maar al met al wel een interessant vliegtuig. Ben alleen ook wel erg benieuwd naar de RealAir versie, eigenlijk!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 20:32 ]
Katana 4x, uiteraard. En inderdaad, bij de Katana is het veel compacter en oogt het imo een stuk 'professioneler'
En wat jij zegt over de 172 VC, het eerste wat ik dacht is, dat is gewoon de default 172 met wat aanpassingen
En wat jij zegt over de 172 VC, het eerste wat ik dacht is, dat is gewoon de default 172 met wat aanpassingen
Verwijderd
Oops, typo corrected. 
Ja, het lijkt toch wel ERG op de default 172... Ik heb wat foto's opgezocht van 172's cockpit en er zijn toch ook wel echt andersoortige versies, maar goed... schijnbaar is dit gewoon de meest standaard versie. Maar dan nog lijkt de A2A versie meer op de default FSX versie dan op een echte op een of andere manier... Ze hadden het mss iets meer photoreal moeten maken of zo...? Of de default FSX 172 was gewoon ONTZETTEND goed gemaakt. Dat zal het zijn.
Ja, het lijkt toch wel ERG op de default 172... Ik heb wat foto's opgezocht van 172's cockpit en er zijn toch ook wel echt andersoortige versies, maar goed... schijnbaar is dit gewoon de meest standaard versie. Maar dan nog lijkt de A2A versie meer op de default FSX versie dan op een echte op een of andere manier... Ze hadden het mss iets meer photoreal moeten maken of zo...? Of de default FSX 172 was gewoon ONTZETTEND goed gemaakt. Dat zal het zijn.
In werkelijkheid is de radio stack een bij elkaar geraapt setje oude+nieuwe radio's, zijn er vooral lege plekken bij de gauges ipv de meest uitgebreide IFR set die je kan vinden, en alles is verroest/versleten/... 
Maar goed, het blijft dan ook een sim
[ Voor 9% gewijzigd door pirke op 27-08-2013 22:17 ]
Dat dus, dat wil ik in een sim ook terug zien. Een bij mekaar geraapt zooitje van transponders, GPS en die ongein ipv zo'n nette opgeruimde cockpit voorzien van alle navigatie aids die er te krijgen zijnpirke schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:17:
In werkelijkheid is de radio stack een bij elkaar geraapt setje oude+nieuwe radio's, zijn er vooral lege plekken bij de gauges ipv de meest uitgebreide IFR set die je kan vinden, en alles is verroest/versleten/...
Verwijderd
De keuze voor een goed uitgeruste en nette cockpit komt voort uit het feit dat bijna elke Cessna 172R dit heeft. De simpele cockpits vind je vooral bij de oudere modellen. Overigens heeft Lewis op het A2A-forum bevestigd dat er meerdere cockpitlayouts te kiezen zullen zijn en er RealityXP-support is.
wordt een duur FS maandje dit. A2A 172 en PMDG T7... .
Kijk er wel naar uit, back to basic VOR-VOR met de cessna boven nl2000 Nederland en EHAM-OMDB en terug met de T7. (lang leve die time acceleration mode!)
ik hoop overigens wel dat er weer snel een warbird van A2A komt eigenlijk; de Spitfire is mijn absolute favoriet.
Kijk er wel naar uit, back to basic VOR-VOR met de cessna boven nl2000 Nederland en EHAM-OMDB en terug met de T7. (lang leve die time acceleration mode!)
ik hoop overigens wel dat er weer snel een warbird van A2A komt eigenlijk; de Spitfire is mijn absolute favoriet.
[ Voor 21% gewijzigd door Spitfire123 op 28-08-2013 13:15 ]
Ik dacht nog "die 777 ga ik echt niet kopen", maar nu ik dit zie komt ie er binnenkort vast wel een keer
MBgek en ik gaan zondag 2 uur in de simulator vertoeven van een 737-800 NGX
Een 737-800NGX bestaat niet, die X slaat op 'bedoelt voor FSX'
Verwijderd
ik heb een simulator te koop twv 1750..(vast en echt minimale) euro verkopen. ben benieuwd of er animo voor is
.
Ik maak er geen geheim van dat ik het geld goed kan gebruiken dus het wordt toch flink verlies pakken voor deze topconditie verkerende simulator. (tv is al verkocht)
V&A aangeboden: Complete simulator cockpit en extra's ..saitek
Deze zal niet vaak in deze prijsklasse nog voorbij komen.
Ik maak er geen geheim van dat ik het geld goed kan gebruiken dus het wordt toch flink verlies pakken voor deze topconditie verkerende simulator. (tv is al verkocht)
V&A aangeboden: Complete simulator cockpit en extra's ..saitek
Deze zal niet vaak in deze prijsklasse nog voorbij komen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 19:17 ]
Is die hier niet al eens eerder voorbij gekomen?
Verwijderd
Hoi Fast, geloof van wel ja. Maar dat was misschien een prijsklasse waar vele op afhaken. Ik dacht laat ik eens kijken of ik iemand (en mijzelf) blij kan maken om "goedkoop" toch zo een set aan te bieden.
Je zou mij er best blij mee kunnen maken, maar ik heb er simpel weg de ruimte niet voor. Plus dat ik net groot onderhoud gehad heb aan de auto. Beurtje + gedeeltelijk nieuwe uitlaat + remblokken en schijven + reparatie van de airco
PFPX is trouwens gereleased, kunnen we alvast routes plannen voor de 777
http://www.flightsimsoft.com/pfpx/
SimFlying?Ircghost schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:44:
MBgek en ik gaan zondag 2 uur in de simulator vertoeven van een 737-800 NGX
I know, ik dacht alleen dat het model daar het ngx is, kan ik mij in vergissen hoor.FastFred schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:56:
Een 737-800NGX bestaat niet, die X slaat op 'bedoelt voor FSX'
@beefhazard, jup daar ja!
Verwijderd
Na twee screenshots bekeken te hebben, viel ik al in slaap...SgtPoen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:54:
PFPX is trouwens gereleased, kunnen we alvast routes plannen voor de 777![]()

Ik heb me net aangemeld bij http://www.simbrief.comSgtPoen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:54:
PFPX is trouwens gereleased, kunnen we alvast routes plannen voor de 777![]()
Het lijkt mij een gratis variant. Ik ga er straks even een vluchtje mee plannen...
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Let op:
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic