Zo, ik heb wat dingen veranderd in mijn FSX setup en ben zo onderhand toch wel erg tevreden over hoe alles loopt...! Het zijn geen tweaks of zo, maar ik heb gewoon wat keuzes gemaakt en dingen ontdekt.
Ten eerste gebruik ik nu dus FTXG wat mijn wereld toch echt wel vergroot heeft. Ik vlieg nu op plekken waar ik nooit gevlogen heb!
Ik ben gestopt met het gebruiken van de camera opties van OpusFSX. Ik heb wel (en dat is op zich erg handig) de instellingen van de views van OpusFSX overgenomen in mijn cfg's waardoor ik nu in de RealAir Legacy EXACT dezelfde view heb als met OpusFSX maar nu dus zonder OpusFSX! Scheelt toch weer wat resources. Ik gebruik dus ook niet meer de motion effects maar die vond ik toch zo nu en dan wat irritant... en zoals gezegd, scheelt dit volgens mij ook wat resources.
Onlangs heb ik mijn views trouwens gezet op 0.40 (wide=true) wat even wennen is maar alles ziet er stukken scherper uit, je hebt meer peripheral vision onscreen en het gevoel van snelheid is ook hoger.
En vandaag ontdekte ik (pas) dat het ontzettend veel scheelt als ik de priority van TrackIR op High zet... dat is een wereld van verschil! Ik had vooral tijdens het rondkijken aardig wat stutters maar nu helemaal niet meer: supersmooth allemaal!
En o ja, ik merk ook dat ik, nu ik gestopt ben met de cams van OpusFSX, haast nooit meer hoef te klikken op de Center knop van TrackIR. Ik merk nu dat OpusFSX veel eerder een afwijking geeft: elke keer als ik achterom keek en weer vooruit moest ik op die Center knop drukken omdat het beeld niet meer helemaal gecentreerd was: met TrackIR zelf heb ik daar nauwelijks tot helemaal geen last van. En daar ben ik ook wel erg blij mee want ik vond dat zwaar irritant altijd.
Al met al ben ik nu heel tevreden met mijn FSX setup! Alles is stukken beter dan een week geleden!

(Al blijft het gemis van alpha fading voor autogen een punt van irritatie, alswel de manier waarop FSX textures laadt... maar goed, daar heb ik door de zoom van 0.40 stukken minder last van.)