Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
De C206 van Carenado viel mij toen ook flink tegen. Er heeft een hele tijd een C206 Super Skywagon met turboprop op EHHV rondgevlogen. Wat een ge-wel-dige bak was dat. Mega prop met een enorm krachtige turbine op zo'n relatief kleine Cessna; wat een geweld gaf dat.

Helaas leek de C206 van Carenado er in geen velden of wegen op. Gewoon het normale default geluid van C172. Niets turbine; gewoon ordinaire benzinegeluiden. We want Jet A1! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
BounceCloud schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:51:
De C206 van Carenado viel mij toen ook flink tegen. Er heeft een hele tijd een C206 Super Skywagon met turboprop op EHHV rondgevlogen. Wat een ge-wel-dige bak was dat. Mega prop met een enorm krachtige turbine op zo'n relatief kleine Cessna; wat een geweld gaf dat.

Helaas leek de C206 van Carenado er in geen velden of wegen op. Gewoon het normale default geluid van C172. Niets turbine; gewoon ordinaire benzinegeluiden. We want Jet A1! :9~
Volgens mij heb je het nu over twee verschillende types... De C208 is een turboprop, de C206 is een gewone piston engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:23:
Of kijk naar RealAir: topspul maar die brengen ook maar eens in de zoveel jaar wat uit! En dat zie je dan dus wel. Carenado ziet er lollig uit maar is inderdaad veel te haastig in elkaar geramde zooi om snel geld mee te verdienen.
Ja die bedoelde ik ook Realair turbine Duke.... Geweldige kist...elke euro waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Propane schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:12:
[...]
Volgens mij heb je het nu over twee verschillende types... De C208 is een turboprop, de C206 is een gewone piston engine.
Er zijn wel degelijk 206'en met turboprop ;) Weet niet of ze ook nieuw zo te koop zijn, misschieno alleen omgebouwd

EDIT: omgebouwd inderdaad, meestal door deze firma: http://www.soloy.com/Home/default.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 30-07-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
Propane schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:12:
[...]
Een C208 met turbo is standaard. Een C206 met Turboprop is gewoon bruut. Kijk dat ding ook rijden. Je zou zweren dat zijn CGI helemaal achterin ligt.

Overigens schijnt het dat die kisten onder een bepaalde glijhoek de final-leg moesten doen. Dat moest redelijk stijl gebeuren, omdat de prop nabij idle een gigantisch blok weerstand vormt. Dat moest dus extra gecompenseerd worden met een scherpe daling. Machtig om te zien hoe hij elke keer kwam aangedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Maar dan trek je ook een kromme vergelijking als je een addon van een standaard Cessna 206 gaat vergelijken met een omgebouwde kist waarvan er een een paar rondvliegen :P. En props in high pitch zijn doorgaans standaard veel drag. Ik gebruik ze wel eens als airbrakes in real-life ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Gisteren nog even met de p51 civ een kust flucht gemaakt. Bij Texel gedraaid en toen full speed richting Maastricht. Zit er gelikt uit. Wat mij opviel is dat de texture build up speed geen problemen gaf. Ik heb al langere tijd het probleem dat de CPU niet snel genoeg de texture's kan laden. Ik stoei dan wat met de lod_radius. Nu had ik er geen last van, zal global in de fsx.cfg het eea aanpassen of is global lichter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:14:
Gisteren nog even met de p51 civ een kust flucht gemaakt. Bij Texel gedraaid en toen full speed richting Maastricht. Zit er gelikt uit. Wat mij opviel is dat de texture build up speed geen problemen gaf. Ik heb al langere tijd het probleem dat de CPU niet snel genoeg de texture's kan laden. Ik stoei dan wat met de lod_radius. Nu had ik er geen last van, zal global in de fsx.cfg het eea aanpassen of is global lichter?
Bij mij laadt alles met FTXG hetzelfde (=niet optimaal) als zonder FTXG... De performance verschilt sowieso best vaak bij mij: het is maar net wat ik vlak voor het vliegen heb gedaan op de computer. Maar zelfs een complete restart van de PC betekent niet dat alles opeens perfect loopt. Het BLIJFT hangen en wurgen met FSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:39
J van E bij mij liep alles redelijk. Heb vorige week toch nog keer de Avsim guide door gelopen en draai nu overal strak 30fps met hoge instellingen.
Geen stutters enz wel icm DX10. 3470K@ 4.2 en GTX560Ti. #hetkanduswel :P

Hier een mooie FTXG video met uitleg.

[ Voor 25% gewijzigd door Remco Tr op 31-07-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het kan. ;) Ik hoor van genoeg mensen dat ze alles 'perfect' hebben lopen, maar het hangt wel van je instellingen af en zo, natuurlijk. Ik vraag me vaak af of ik de 'perfecte performance' van iemand anders zelf wel zo perfect zou vinden. ;) Sommige mensen zien nog geeneens hoe FSX textures laadt maar ik wel. Maar ach, als ik gewoon vlieg zonder teveel op de performance te letten, gaat het op zich best prima, hoor. Maar het kan ALTIJD beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Remco Tr schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:17:
J van E bij mij liep alles redelijk. Heb vorige week toch nog keer de Avsim guide door gelopen en draai nu overal strak 30fps met hoge instellingen.
Geen stutters enz wel icm DX10. 3470K@ 4.2 en GTX560Ti. #hetkanduswel :P

Hier een mooie FTXG video met uitleg.
30fps strak, ook op Aerosoft EHAM met de NGX? :D 8)7

Ik mag blij zijn met gemiddeld 25 Fps op mijn i7 2600K @ 5.0Ghz met GTX760-OC

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchy88 op 31-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dutchy88 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:56:
[...]

30fps strak, ook op Aerosoft EHAM met de NGX? :D
Nee maar dat is ook onmogelijk :P 20/25 fps maar wel smooth zonder stutttttters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Kijk dat is iets dat ik inderdaad ook veel belangrijker vindt. Als alles smooth is, loopt het voor je gevoel veel beter dan +30fps met stutters, want van die stutters wordt je echt niet vrolijk. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchy88 op 31-07-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Precies als 20FPS heb loop het nog smooth voor je gevoel. En icm met NL2000 vind ik het niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Dat is absoluut waar, ik kijk de laatste tijd daarom ook veel meer naar het vloeiende dan naar het aantal FPS.
20 Fps is erg netjes op EHAM met NL2000 :Y

Nu staat de EHAM scenery van Aerosoft wel bekend als zeer zware scenery.
Ik ben daarom benieuwd wat NL2000 ervan weet te maken: http://www.nl-2000.com/nu...News&file=article&sid=299 ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Dutchy88 op 31-07-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Plus dat DX10 beter schijnt om te gaan met geheugen. Geen OOM en ook niet meer dan FSX er ineens uit klapt. Nu nog even wachten op de DX10 scenery fixer en we hebben DX9 niet meer nodig.

Wat ook een oorzaak is van stutters is het missen van alpha's en mipmaps in textures. Ook dit staat in de Avsim guide beschreven hoe je dit op kan lossen. (gewoon tooltje laten scannen die alles fixt)

[ Voor 35% gewijzigd door Remco Tr op 31-07-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
Ik dacht het hier gepost te hebben, maar blijkbaar niet dus. Ik heb nog een code liggen voor een Cloud9 landclass product (naam vergeten, 50% korting). Bij interesse zal ik 'm hier posten. Volgens mij geen unieke code dus meermaals bruikbaar.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb wat dingen veranderd in mijn FSX setup en ben zo onderhand toch wel erg tevreden over hoe alles loopt...! Het zijn geen tweaks of zo, maar ik heb gewoon wat keuzes gemaakt en dingen ontdekt.

Ten eerste gebruik ik nu dus FTXG wat mijn wereld toch echt wel vergroot heeft. Ik vlieg nu op plekken waar ik nooit gevlogen heb!

Ik ben gestopt met het gebruiken van de camera opties van OpusFSX. Ik heb wel (en dat is op zich erg handig) de instellingen van de views van OpusFSX overgenomen in mijn cfg's waardoor ik nu in de RealAir Legacy EXACT dezelfde view heb als met OpusFSX maar nu dus zonder OpusFSX! Scheelt toch weer wat resources. Ik gebruik dus ook niet meer de motion effects maar die vond ik toch zo nu en dan wat irritant... en zoals gezegd, scheelt dit volgens mij ook wat resources.

Onlangs heb ik mijn views trouwens gezet op 0.40 (wide=true) wat even wennen is maar alles ziet er stukken scherper uit, je hebt meer peripheral vision onscreen en het gevoel van snelheid is ook hoger.

En vandaag ontdekte ik (pas) dat het ontzettend veel scheelt als ik de priority van TrackIR op High zet... dat is een wereld van verschil! Ik had vooral tijdens het rondkijken aardig wat stutters maar nu helemaal niet meer: supersmooth allemaal!

En o ja, ik merk ook dat ik, nu ik gestopt ben met de cams van OpusFSX, haast nooit meer hoef te klikken op de Center knop van TrackIR. Ik merk nu dat OpusFSX veel eerder een afwijking geeft: elke keer als ik achterom keek en weer vooruit moest ik op die Center knop drukken omdat het beeld niet meer helemaal gecentreerd was: met TrackIR zelf heb ik daar nauwelijks tot helemaal geen last van. En daar ben ik ook wel erg blij mee want ik vond dat zwaar irritant altijd.

Al met al ben ik nu heel tevreden met mijn FSX setup! Alles is stukken beter dan een week geleden! :) (Al blijft het gemis van alpha fading voor autogen een punt van irritatie, alswel de manier waarop FSX textures laadt... maar goed, daar heb ik door de zoom van 0.40 stukken minder last van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zeker met Global zie je die irritant autogen pop-ups overal. Daar kun je ook met lod_radius niks aan doen helaas. Jammer dat dit ook nooit zal/kan veranderen, dat is gewoon zo geimplementeerd in FSX.

Zet je nu zelf de prioriteit van TrackIR hoog? Normaal is het een optie in OpusFSX en hoef je het niet steeds zelf te doen, maar als je het nu via proces manager doet wordt dat niet onthouden toch?
Of is er ook een optie in TrackIR zelf?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:13:
Zet je nu zelf de prioriteit van TrackIR hoog? Normaal is het een optie in OpusFSX en hoef je het niet steeds zelf te doen, maar als je het nu via proces manager doet wordt dat niet onthouden toch?
Of is er ook een optie in TrackIR zelf?
Dat doe ik nu handmatig elke keer, maar daar heb je tools voor (zoals Prio). Ik heb op Vatsim ff gevraagd wat de beste optie is: ik installeer het liefst zo weinig mogelijk rommel op m'n PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:17:
Vers uit de verfshop, mijn zakenjet voor Oceania:

[afbeelding]
Welke addon is dat?

Zijn er nog leuke zakenjets/kleine jets beschikbaar voor P3D? Zou graag de F1 Mustang willen maar die werkt niet op P3D en de Eaglesoft Citation X 2.0 werkt maar 30 minuten.helaas.
Zou wel graag een goede addon willen met iig redelijk gedetailleerde systemen. IIG geen standaard GPS maar FMC,INS,Garmin. Enige die ik gevonden heb is de xtreme prototypes maar daar zit weer een standaard GPS in :(.
Of is de Falcon al uit van Wilco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
PMDG 777 is wide beta. Release in AUGUSTUS!! Hell yeah!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

Welke addon is dat?

Zijn er nog leuke zakenjets/kleine jets beschikbaar voor P3D? Zou graag de F1 Mustang willen maar die werkt niet op P3D en de Eaglesoft Citation X 2.0 werkt maar 30 minuten.helaas.
Dat is de Eaglesoft Citation X 2.0, maar ik draai hem in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Remco Tr schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:32:
PMDG 777 is wide beta. Release in AUGUSTUS!! Hell yeah!!!
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Het zijn drukke/dure flightsim maanden. Eerst FTX global, en deze maand PFPX en nu ook de T7 awesome!

Edit: Oja en ook nog de DX10 scenery fixer van Steve.

[ Voor 22% gewijzigd door Remco Tr op 03-08-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Deze functie maakt mij heel erg enthousiast voor de 777:

Right clicking the CHR button on the clock by default engages a new automatic time compression mode that PMDG have developed. This mode intelligently accelerates time along the straight line segments of the route up to a maximum level that can be set in the SIMULATION options menu in the FMC. The feature will slow time down at turns, step climbs, level offs etc and is also capable of detecting wind, pressure, or temperature shifts that could upset the aircraft while it's flying accelerated. If these happen, it slows to 1x, recovers and then accelerates again. This mode works extremely well in our testing so far and allows you to complete the longest 200LR flights that exist like KATL-FAOR in just an hour or two. You can turn the mode off by left clicking the CHR button. :9~

[ Voor 20% gewijzigd door SgtPoen op 03-08-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dat is zeker een hele toffe functie!!

Las op de FB page dat EFB 100% simulated is. Dacht dat ie later beschikbaar kwam..

Bolla Attilla says:
EFB is working? I can't see in video.

PMDG says:
Bolla Attila - the EFB is 100% simulated.

[ Voor 32% gewijzigd door Remco Tr op 03-08-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, help, daar gaan we... dit wordt binnenkort dus het 777-topic... }:O

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:27:
O, help, daar gaan we... dit wordt binnenkort dus het 777-topic... }:O

;)
Haha ja dat doen we zodat jij hem ook koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
J van E gaat gewoon weer een mooie checklist maken net als voor de NGX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Boeit mij eigenlijk niet meer dat het geld kost. Ik weet dat bepaalde producten als flight simmer gewoon een must have zijn. Add ons als AS2012, OpusFSx,Ezdok,ORBX,A2A sim,PMDG zijn gewoon geweldig, om er maar een paar te noemen.

Dat ik dan bruine moet trekken dan is dat maar zo. Ook vind ik het belangrijk dat software makers,die dit soort super producten maken, het verdienen om gewaardeerd te worden al dan niet uitgedrukt in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Haha ja dat doen we zodat jij hem ook koopt ;)
SgtPoen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:51:
Reken er maar niet op. Ik blijf nog steeds bij mijn besluit dat ik die 777 helemaal niet wil. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Wat is de reden dan dat je hem niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:01:
Reken er maar niet op. Ik blijf nog steeds bij mijn besluit dat ik die 777 helemaal niet wil. ;)
We zullen het nog eens vragen over een paar weken :P

Ik denk dat ik 'm zelf nog wel even minder legaal ga proberen, maar direct kopen ga ik niet doen, ik wacht de reviews en de ervaringen hier wel even af. Verder zou ik het ook zonde vinden om er alleen maar korte vluchten mee te doen, omdat ik gewoon geen tijd heb voor echte long hauls en ik ben toch wel zo'n autist (geen grapje) dat ik die time acceleration d.m.v. die CHR button een beetje jammer vind en niet realistisch

Nee, dan vermaak ik me toch liever nog eventjes met de 737NGX

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 03-08-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:14:
Wat is de reden dan dat je hem niet wil?
Eerste reden is dat ik de 737NGX heb met FS2Crew. De 777 zonder FS2Crew heb ik sowieso al geen behoefte aan. Maar daar komt nog bij dat ik altijd korte vluchten doe. En ja, natuurlijk kan je met de 777 ook city hoppen maar dat voelt dan toch niet helemaal top. Ik heb dat trouwens al bij de 737NGX waarvoor ik eigenlijk de 600/700 addon zou moeten hebben voor mijn soort vluchten. Maar om alleen daarvoor geld uit te geven, nee... Daarnaast vlieg ik momenteel alleen maar weer GA (RealAir Legacy) en ben ik meer met scenery bezig dan cockpits. Ik heb de 737NGX nog geeneens geinstalleerd nu. Bovendien ken ik de 737NGX nu aardig en heb ik eigenlijk gewoon geen zin NOG zo'n soort vliegtuig helemaal onder de knie te krijgen. En tot slot... kom op, zeg... dat bruin... jakkes. ;)

Maar goed, ik ga 'm dus zeker niet meteen kopen maar wie weet als FS2Crew voor de 777 er is en ik toch weer zin krijg in een grote airliner met dikke manuals (en de eerste SP's uit zijn)... Met FSX heb ik altijd van die fases dus ik zeg niet 'nooit', maar voorlopig koop ik 'm dus echt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Fs2crew komt vlak na de relaase uit dus. ;)

En er worden in RL genoeg short hauls gedaan met de T7.

En met de nieuwe doorspoel functie zijn ook long hauls in korte tijd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:27:
Fs2crew komt vlak na de relaase uit dus. ;)

En er worden in RL genoeg short hauls gedaan met de T7.

En met de nieuwe doorspoel functie zijn ook long hauls in korte tijd te doen.
Ja, hm, ok, maar dat bruin... dat is toch wel een heel belangrijke reden om de 777 niet te kopen... 8) :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Je kan alle kleuren aan passen he in die T777 dus als jij liever ander kleurtje wil kan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ik kon dit lezen in het PDFje van global
FTXG comes bundled with a demo of what openLC does to improve the landclass; the Baltic States in Eastern
Europe. The map below shows the coverage area of the openLC Baltics demo and we recommend a flight
commencing at EVRA Riga Intl Airport in Latvia and then heading east towards the capital city of Riga.

Iemand dit al gedaan? Ik ga het straks toch even bekijken. Afgelopen paar dagen trouwens heel enthousiast op de foto button geklikt. Beeld hangt een halve seconde alsof ik foto neem. Ik vind die niet terug.... Wel een enkele oude foto uit fsx in m'n documents maar niet de nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
SgtPoen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:51:
Waarom zou hij dat doen? In de T7 zitten gewoon interactive checklists die je af kan werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:35:
Ik kon dit lezen in het PDFje van global
FTXG comes bundled with a demo of what openLC does to improve the landclass; the Baltic States in Eastern
Europe. The map below shows the coverage area of the openLC Baltics demo and we recommend a flight
commencing at EVRA Riga Intl Airport in Latvia and then heading east towards the capital city of Riga.

Iemand dit al gedaan? Ik ga het straks toch even bekijken. Afgelopen paar dagen trouwens heel enthousiast op de foto button geklikt. Beeld hangt een halve seconde alsof ik foto neem. Ik vind die niet terug.... Wel een enkele oude foto uit fsx in m'n documents maar niet de nieuwe...
OpenLC demo: http://www.orbxsystems.co...reenshots-both-with-ftxg/ Maakt een wereld van verschil.

Foto button: je bedoelt de standaard FSX knop hiervoor: V...? Je moet dus niet klikken op de Print screen knop! Die laadt alleen maar een screenshot in het geheugen. Beeld moet met V absoluut geen seconde hangen en de screenshots staan in de default afbeeldingen map van Windows (in een FSX map).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat zijn echt enorme verschillen, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik heb een goed gevulde bankrekening en PMDG gaat de T7 releasen. Ze plannen het ook echt net op 'n moment dat ik geen excuus heb te piraten. Let's go PMDG, dit wordt een salesrecord. Meer personeel aannemen -> snellere releases van betere vliegtuigen -> nieuw record -> vicieuze cirkel
Maarja, dan ben ik natuurlijk uiterst positief. Kan natuurlijk zijn dat de 777 bijna niet gekocht wordt en PMDG over de kop gaat.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:57:
[...]

OpenLC demo: http://www.orbxsystems.co...reenshots-both-with-ftxg/ Maakt een wereld van verschil.

Foto button: je bedoelt de standaard FSX knop hiervoor: V...? Je moet dus niet klikken op de Print screen knop! Die laadt alleen maar een screenshot in het geheugen. Beeld moet met V absoluut geen seconde hangen en de screenshots staan in de default afbeeldingen map van Windows (in een FSX map).
De "printscreens" die FSX aanmaakt zijn in het onwijs grote BMP-formaat. Zelf gebruik ik het FREEWARE programma GADWIN Printscreen, dit GRATIS programma biedt veel mogelijkheden zoals het zelf bepalen in welk formaat en waar het printscreentje weggeschreven moet worden en ook welke knop (ik gebruik logischer wijze de PrintScreen knop) je als snelkoppeling wilt gebruiken.
Op elke foto laat ik ook de datum en tijd plaatsen.
Buiten de freeware versie is er ook een Professional versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

De "printscreens" die FSX aanmaakt zijn in het onwijs grote BMP-formaat. Zelf gebruik ik het FREEWARE programma GADWIN Printscreen, dit GRATIS programma biedt veel mogelijkheden zoals het zelf bepalen in welk formaat en waar het printscreentje weggeschreven moet worden en ook welke knop (ik gebruik logischer wijze de PrintScreen knop) je als snelkoppeling wilt gebruiken.
Waarom zat ik nou weeë met die print screen in m'n hoofd lol..... Enfin, de v zal ik wel hebben gewist ivm fmc e.d. Ff naar kijken dan...
Thx

Edit
Opus komt weer met een update nu in beta http://www.opussoftware.co.uk/opusfsi.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Oban606 op 04-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

Zal vast goed werken maar ik ben persoonlijk allergisch voor extra utilities en programma's... Ik doe het liefst zoveel mogelijk zonder iets te installeren. En die bmp's kan ik makkelijk omzetten naar jpg met Photoshop. ;) Ik heb sinds kort TrackIR lopen met High priority via een bat: daar zijn ook allemaal proggies voor maar ook daarvoor geldt: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en zonder dat het resources gebruikt! ;)
Opus komt zowat elke dag met een of meerdere updates in beta... Ik download ze tegenwoordig eens per twee weken of zo. Of soms nog minder. Je BLIJFT bezig! ;) Ik heb toch niet zoveel aan al die updates: ik gebruik OpusFSX niet meer voor de camera's (allergisch voor utilities! >:) ) en sinds kort sluit ik OpusFSZ zelfs zodra het weer geladen is! Dus al die schermen en maps en weet ik veel gebruik ik helemaal niet.
Eerlijk gezegd vind ik OpusFSX zo langzamerhand veel te uitgebreid in ingewikkeld worden... hoeft helemaal niet van mij. Kost toch, hoe je het wendt of keert, resources ergens. In het begin had je een doodsimpel opstartscherm en een paar opties: nu moet je door allemaal schermen klikken om de diverse opties te vinden... Jammer. Groot kans dat ik de huidige versie gewoon blijf gebruiken: het weer ziet er divers genoeg uit en de rest boeit me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:13:
[...]

Zal vast goed werken maar ik ben persoonlijk allergisch voor extra utilities en programma's... Ik doe het liefst zoveel mogelijk zonder iets te installeren. En die bmp's kan ik makkelijk omzetten naar jpg met Photoshop. ;) Ik heb sinds kort TrackIR lopen met High priority via een bat: daar zijn ook allemaal proggies voor maar ook daarvoor geldt: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en zonder dat het resources gebruikt! ;)

[...]

Opus komt zowat elke dag met een of meerdere updates in beta... Ik download ze tegenwoordig eens per twee weken of zo. Of soms nog minder. Je BLIJFT bezig! ;) Ik heb toch niet zoveel aan al die updates: ik gebruik OpusFSX niet meer voor de camera's (allergisch voor utilities! >:) ) en sinds kort sluit ik OpusFSZ zelfs zodra het weer geladen is! Dus al die schermen en maps en weet ik veel gebruik ik helemaal niet.
Eerlijk gezegd vind ik OpusFSX zo langzamerhand veel te uitgebreid in ingewikkeld worden... hoeft helemaal niet van mij. Kost toch, hoe je het wendt of keert, resources ergens. In het begin had je een doodsimpel opstartscherm en een paar opties: nu moet je door allemaal schermen klikken om de diverse opties te vinden... Jammer. Groot kans dat ik de huidige versie gewoon blijf gebruiken: het weer ziet er divers genoeg uit en de rest boeit me niets.
Haha chill eens een beetje man... Drama queen, met je recources, het is nu wel duidelijk hoor:P Zo erg is het nou ook allemaal weer niet, een pc is gemaakt voor recources. Tuurlijk als je 0 recources gebruikt buiten het gare FSX zal het iets beter lopen maar om er nou allergisch voor te zijn....zo erg zijn de utllities nou ook weer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Haha chill eens een beetje man... Drama queen, met je recources, het is nu wel duidelijk hoor:P Zo erg is het nou ook allemaal weer niet, een pc is gemaakt voor recources. Tuurlijk als je 0 recources gebruikt buiten het gare FSX zal het iets beter lopen maar om er nou allergisch voor te zijn....zo erg zijn de utllities nou ook weer niet....
Hahaha :+ ik weet het, hoor, je hebt helemaal gelijk. ;) Ik hou gewoon van een schoon systeem zonder overbodige zooi. Ik ben niet zo'n resource nut dat ik handmatig alle services naloop en ze uitzet of op handmatig of zo, zoals ik sommige guides staat, zoals de nieuwe 'bible' van NickN die ik ZWAAR over the top overdreven vindt. Een beetje computer kan dat allemaal makkelijk hebben. En inderdaad zal FSX er nauwelijks wat van merken (if at all). Maar als ik iets kan oplossen zonder iets te installeren of een prog te draaien, dan heeft dat gewoon mijn voorkeur. ;) Ik vind het ook gewoon leuk, als een soort van hobby, om een schone computer te hebben! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ervaren jullie ook dat als je OpusFx hebt staan op dynamisch weer dat het een significante grotere fps drop heeft ten opzichte van een weather theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dat verschilt, maar het kan wel zo zijn, ja. De weather themes die OpusFSX genereert zijn veel diverser en vaak ook 'voller' dan de default themes, dus ja, dat kan je merken in je fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gebruiken alle weather engines precies dezelfde methodes om het weer te tonen, daar in zijn ze namelijk volledig afhankelijk hoe dit in FSX werkt. Het enige waarmee ze zich kunnen onderscheiden is het interpreteren van weersgegevens en dit naar FSX sturen. Als het zwaarder lijkt, dan zal het wel door de simpele reden komen dat er meer wolken zijn (of neerslag). Het gehele onderliggende systeem is gewoon FSX.

Dat is ook de reden dat het tekenen van wolken altijd hetzelfde zal blijven (2D sprites) en dat je soms achterliggende wolken voor andere wolken getoond ziet worden of opnieuw getekend ziet worden. Daar kan niemand iets aan doen helaas, tenzij ze echt gigantische trucs uit gaan halen en in de FSX-code inbreken. Maar dat lijkt me eigenlijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zo, net eens even alle sliders op max gezet kwa graphics. Mijn pc trekt het voor geen meter, maar nu ik heb gezien hoe FTXG eruit ziet met alles op max wil ik een nieuwe PC! :9~ Die 3D lampjes in elke stad die zo mooi de wegen volgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een fix aanstaande voor DX10 lights in FTX Global, maar wel nog minimaal 4 weken wachten:

---
It now fixes the ftx global lights, but I need more testing to confirm that the changes don’t impact other scenery.
Optimistically 4 weeks perhaps. At the moment I am waiting for beta tester feedback and tidying lose ends.

POSTED BY STEVEFSX | AUGUST 4, 2013, 8:52 PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Komt de scenery fixer wel deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@Jv@: jij gebruikte (net als ik blijkbaar) OfusFSX én de TrackIR. Ik las dat je bent gestopt met OpusFSX....in zijn geheel of alleen de koppeling met de trackir?
Want het weer enzo wil ik graag houden, alleen erger ik me ook regelmatig aan de verkeerde 'start'positie nadat je om je heen heb gekeken in de cockpit.... soms is je positie opeens half buiten het vliegtuig.

Hoe heb je het nu? Wel nog OpusFSX voor het weer en TrackIR los ervan werkend?

ter info: High Priority options introduced for the server and client programs improve the performance on networked systems. Also a TrackIR High Priority option is included for systems experiencing TrackIR smoothness problems.
Dat was iets waar je zelf ook al achter was gekomen (die high priority)

[ Voor 24% gewijzigd door Tallguy op 05-08-2013 10:10 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die DX10 fix voor de FTXG lichten: ik heb een link naar de ruwe fix waarbij je geen mooie vage lichtjes krijgt maar gewoon bolletjes, om het zo maar te zeggen. Niet echt mooi maar het werkt wel. Een beetje. Maar ik snap waarom Orbx dat niet als echte fix heeft uitgegeven. Dus hopelijk voor alle DX10 liefhebbers (ik niet) gaat het Steve echt lukken.
Tallguy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:07:
@Jv@: jij gebruikte (net als ik blijkbaar) OfusFSX én de TrackIR. Ik las dat je bent gestopt met OpusFSX....in zijn geheel of alleen de koppeling met de trackir?
Want het weer enzo wil ik graag houden, alleen erger ik me ook regelmatig aan de verkeerde 'start'positie nadat je om je heen heb gekeken in de cockpit.... soms is je positie opeens half buiten het vliegtuig.

Hoe heb je het nu? Wel nog OpusFSX voor het weer en TrackIR los ervan werkend?

ter info: High Priority options introduced for the server and client programs improve the performance on networked systems. Also a TrackIR High Priority option is included for systems experiencing TrackIR smoothness problems.
Dat was iets waar je zelf ook al achter was gekomen (die high priority)
Ik ben alleen gestopt met het camera gedeelte van OpusFSX. Redenen: ik vond de performance in combinatie met TrackIR nog steeds niet optimaal. Zo nu en dan kreeg ik schokken die (volgens mij) niet bij de motion effects hoorden. En zeker ook precies wat jij zegt: ik moest echt om de haverklap op de TrackIR-centreer knop drukken! Je hoefde maar even om te kijken en de view was weer verkeerd... Heel irritant. Daarnaast had ik het wel gehad met die motion effects: allemaal wel lollig en leuk en vast realistisch maar ik vond het teveel en het was ook gewoon knap lastig sommige knoppen en zo goed te bedienen. Bovendien ontdekte ik dat ik eigenlijk nauwelijks verschillende views gebruik, hoogstens twee, dus... ik heb die camera addon helemaal niet nodig.

Daar kwam nog bij dat ik soms graag OpusFSX zou willen afsluiten omdat ik het weer te slecht vind of omdat ik geen updates van het weer wil hebben (ik heb namelijk toch regelmatig dat het weer OPEENS verspringt en dat heb ik niet als ik OpusFSX compleet uitzet): allemaal zaken die je met het programma wel kan regelen maar ik vond het dan weer zonde om OpusFSX in de achtergrond te laten lopen alleen maar voor de camera opties waar ik toch al niet helemaal tevreden over was.

Ik gebruik nu dus OpusFSX puur voor het weer en heb alle camera opties uitgezet en daarnaast gebruik ik TrackIR gewoon op de ouderwetse manier. Ik merk dat mijn bereik (hoever je naar links en rechts kan) wat beperkter is, maar ik merk ook dat ik eigenlijk NOOIT meer die centreer knop nodig heb...! Ik druk er uit gewoonte regelmatig op maar zie dan geen verschil, dus die gewoonte kan ik nu lekker gaan afleren. Bevalt me goed. En de performance van TrackIR op High is perfect, beter nog dan via OpusFSX. (Op mijn systeem in ieder geval.)

Ik had natuurlijk wel een klein probleem: ik vlieg met een zoom van 0.40 en had daarvoor mijn positie in het vliegtuig aangepast met OpusFSX voor zowel de pilot als de passagier (ik vlieg momenteel alleen in de Legacy). Het grote voordeel van OpusFSX is echter (ten opzichte van EZDOK) dat alle camera instellingen numeriek zichtbaar zijn als Xyz en Pbh waarden! Ik heb dus gewoon die cijfertjes van OpusFSX gekopieerd naar mijn camera.cfg en aircraft.cfg en ik heb nu EXACT dezelfde twee views voor mijn Legacy als ik had met OpusFSX maar nu ZONDER OpusFSX. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zal die optie in OpusFSX in de toekomst nog wel eens vaker gebruiken om heel simpel een nieuwe view aan te maken in FSX zelf. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:40:
Komt de scenery fixer wel deze week?
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik dacht zelf toen ik het las dat het dus ook vertraagd zou zijn.

@JvanE: Ik gebruik zelf wel nog de interface Opus-TrackIR omdat bij mij de DHM en/of AHM gigantische jumps creeerde vanuit welk 'oogpunt' ik keek . Dit bleek te komen doordat ik buiten Opus om TrackIR gebruikte en via beiden signalen naar FSX gestuurd werden over mijn 'view'.
Toen had ik twee keuzes, DHM/AHM uitzetten (een van deze twee gaf de problemen bleek later) of de Opus interface gebruiken. Gebruik nu dus de Opus camera, maar ik twijfel ook of ik het zo houd.

In het begin had ik veel problemen met de refreshrate op een of andere manier, dus heb toen flink zitten klooien met die TrackIR-instellingen in Opus. Nu bij een recente versie werkte de standaard 12 ineens prima.
Maar ik heb ook het idee dat het een onnodige tussenstop is die voor negatieve gevolgen zou kunnen zorgen. Misschien zet ik het ook gewoon uit binnenkort, heb ook al Accufeel voor de turbulentie. Het is alleen dat die Steven (dev) zo benadrukt dat de Opus de beste effecten genereert via zijn Live Camera dat ik het momenteel nog wel gebruik. En ik moet zeggen dat het nu prima werkt en ik geen klachten heb eigenlijk. Dus de verschillen bij mij zullen sowieso miniem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Dit bleek te komen doordat ik buiten Opus om TrackIR gebruikte en via beiden signalen naar FSX gestuurd werden over mijn 'view'.

Het is alleen dat die Steven (dev) zo benadrukt dat de Opus de beste effecten genereert via zijn Live Camera dat ik het momenteel nog wel gebruik. En ik moet zeggen dat het nu prima werkt en ik geen klachten heb eigenlijk. Dus de verschillen bij mij zullen sowieso miniem zijn.
Dan had je misschien die twee bestanden niet uitgeschakeld: simconnect.manifest en simconnectSP2.manifest?

Ja, natuurlijk zegt Steven dat en het zal ook best zo zijn ;) maar ik begon me gewoon te irriteren aan al dat geschok en getril. ;) De Legacy heeft zelf al bepaalde motion effects op de grond en dat vind ik genoeg, eigenlijk. Je kan het ook TE realistisch maken. ;)

Die Steven kan soms wat knorrig zijn, trouwens, maar hij geeft wel goede support. Ik had afgelopen weekend een vraagje over het gebruik van resources. In de loop van de discussie bleek dat OpusFSX een nieuwe functie heeft waardoor de GRIB data sneller wordt verwerkt, alleen merk je dat wel in FSX. Op zich geen probleem omdat dat meestal gebeurt voordat je gaat vliegen, maar alsnog komt hij uit zichzelf met een nieuwe optie dat je kan kiezen tussen snel laden met tijdelijk performance verlies of langzaam laden zonder performance verlies. Netjes.

Dat laatste geeft trouwens wel aan dat je inderdaad performance kan verliezen als diverse/teveel zaken op de achtergrond lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Weer tijd voor een 777 filmpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die checklist is echt ontzettend gaaf, jammer dat dit niet in de 737 zit.. Wat gebeurt er trouwens op het einde? Ik heb mijn geluid uit hier, maar waarom loopt het vliegtuig op het laatst zo te springen? Zit de piloot voor de grap een beetje aan het stuur te trekken om te laten zien hoe de autopiloot dat corrigeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ap gaat er af op 1000ft. Alles wat je daarna ziet is gewoon de "piloot" die aan stuur trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah ok, vandaar. Vond het al een vreemde AP haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Let niet op de slechte kwaliteit van het filmpje, of op de framerate, of op de menubalk bovenin, maar doe je ogen dicht en luister. Dat is toch gewoon prachtig O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Is er al een releasedate bekend of is het meer "Hij komt als hij af is en wij denken dat dat in augustus is"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Niet met zoveel woorden maar het komt er wel op neer. Heel verhaal over een boeing kalender en daarop staat een plaatje van een 777 bij de maand augustus.

Hij wordt al paar maanden getest door T7 flightcrews en techneuten. Dat is inmiddels achter de rug. Technisch is hij klaar alle bugs wat betreft systemen enz zijn eruit.
Sinds 1 Aug is hij wide beta. Dat betekend dat ook niet T7 vliegers hem gaan testen. Nu wordt getest of de installers werken en hoe hij draaid op div systemen. De kans dat hier grote bugs uit komen is nihil.

Wide beta is meer een marketing machine. Er is toestemming geveven door PMDG om foto's en video's te verspreiden. Dat maakt iedereen wakker en gek. Vlak daarna releasen en geld binnen harken.

PMDG start alleen met wide beta als hij af is. Zo was dat ook met MD-11 en NGX. Bij de NGX duurde de wide beta dacht ik een 7-10 dagen. Met beetje geluk eind deze week "prepare release".

[ Voor 12% gewijzigd door Remco Tr op 05-08-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik denk dat ik deze misschien wel ga kopen, lijkt mij heerlijk om mij hier in te gooien. Vooral de checklist maakt het voor mij af, ik gebruik bijvoorbeeld wel EFB maar dat is toch weer op een ander scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh man, dat geluid van die motoren, geweldig gewoon! :D

Misschien, heel misschien. Eerst maar eens FSX installeren deze week, en zien hoe mijn nieuwe processor alles draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Weer zo eem lekkere. Let btw op touchdown geluid..

YouTube: PMDG 777 BETA - Sunset Landing in Nigeria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Leuk plaatje dat ik vond op het PMDG forum
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3ToqxvDD1R0/UgBdcmnMPRI/AAAAAAAAFjQ/n6KEBfz7TXA/w1000-h670-no/2013-8-5_16-16-45-840.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Mooi he J van E ;) dat heb je niet met dat kleine vfr spul :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:44:
Mooi he J van E ;) dat heb je niet met dat kleine vfr spul :+
Nee, gelukkig maar. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Van AVSIM. Een tester reageert op de vraag of er EFB's zijn
No, But there is a possibility of one been added in later if PMDG can get affordable access to the data.
Geen EFB dus ;(

[ Voor 4% gewijzigd door BeefHazard op 07-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
BeefHazard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:23:
Van AVSIM. Een tester reageert op de vraag of er EFB's zijn

[...]

Geen EFB dus ;(
Er zijn toch prima alternatieven voor een losse EFB? Aivlasoft EFB bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Jawel, maar dat haalt het niet bij het hebben van een schermpje in je cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
BeefHazard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:36:
Jawel, maar dat haalt het niet bij het hebben van een schermpje in je cockpit.
Zelf gebruik ik voor kaarten/manuals gewoon een pdf reader op een losse iPad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Die EFB zou er 100% zeker al niet inzitten bij release, er gaat simpelweg teveel informatie inzitten. Ze zouden dan rekening moeten houden met standaard/3rd party vliegvelden, geen doen lijkt mij. Nou zijn de charts maar een klein deel van waar de EFB toe in staat is, maar voor mij wordt het totaal product er echt niet minder op. De EFB is ook niet noodzakelijk om het toestel te besturen.

[ Voor 25% gewijzigd door SgtPoen op 07-08-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even boven Nederland opgestegen op schiphol.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64258022/flight%20sim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wat doet dat GPS ding in beeld? ;-) Daar hebben we toch de FMC en je secondary flight display voor? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaaaah, geen EFB... Ik had zowat besloten toch de 777 te kopen, maar nu blijkt dat er geen EFB in zit... toch maar niet... Hè, jammer... :+ 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
TranceSetter schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:48:
Wat doet dat GPS ding in beeld? ;-) Daar hebben we toch de FMC en je secondary flight display voor? ;-)
Niet in de default 737 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
het is de standaard fsx 737, daar doet de FMC niet zoveel :) . @JvanE: Hij heeft weer wat gevonden om de 777 niet te halen hoor :P. Kijken of je het vol houd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:48:
Ik weet denk ik niet goed hoe dat werkt?
Kun je me uitleggen hoe je die FMC en je secondary flight display er voor krijgt?

Dan kan ik dat even uitproberen.

Het zit denk ik ook niet in datzelfde vliegtuig?
In welk vliegtuig zit het dan wel?
Ik heb de flight sim x zonder uitbreidingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:55:
@JvanE: Hij heeft weer wat gevonden om de 777 niet te halen hoor :P. Kijken of je het vol houd ;)
Ik heb weinig keus... Ik heb het mezelf onmogelijk gemaakt de 777 binnen afzienbare tijd te kopen zónder mezelf compleet ongeloofwaardig te maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:52:
Aaaaaaah, geen EFB... Ik had zowat besloten toch de 777 te kopen, maar nu blijkt dat er geen EFB in zit... toch maar niet... Hè, jammer... :+ 8) >:)
Zat je nou stiekem op de 777 forums te kijken? ;) Je hebt wel vaker gehad dat je een product helemaal niet wou hebben, week later had je het in bezit. :+

EFB komt vanzelf wel maak je geen zorgen :P

Takeoff:
http://youtu.be/N4wpI_xwfkI

Landing:
http://youtu.be/JKw0L6c8-u0

[ Voor 10% gewijzigd door Remco Tr op 07-08-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:56:
[...]

Ik weet denk ik niet goed hoe dat werkt?
Kun je me uitleggen hoe je die FMC en je secondary flight display er voor krijgt?
www.precisionmanuals.com
Die verkopen kisten met alles er op en eraan. De default FSX 737 lijkt niet eens op het echte ding.
Het zit denk ik ook niet in datzelfde vliegtuig?
nee.
In welk vliegtuig zit het dan wel?
PMDG 737NGX, bijvoorbeeld.
Ik heb de flight sim x zonder uitbreidingen.
Da's tegenwoordig helaas niet zo veel meer waard. Iedereen hier heeft honderden euro's in uitbereidingen gestoken.

Let wel op: de 737NGX is totaal niet als de standaard 737. In de NGX moet je alle systemen gebruiken zoals ze echt zijn. Alle gebieden waar knopjes zitten die jij niet kan bewegen, zijn tot in detail uitgewerkt. Begin er niet aan voordat je zeker weet dat je graag wil leren hoe een 737 echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:08:

Da's tegenwoordig helaas niet zo veel meer waard. Iedereen hier heeft honderden euro's in uitbereidingen gestoken.
Nou, ho ho... Voor iemand die net begint is default FSX best heel wat waard, hoor...! Je hoeft echt geen honderden euro's uit te geven om plezier te hebben van FSX. Er zijn zat die hard simmers die regelmatig een vlucht doen met de default C172 bijvoorbeeld. En niet iedereen zag meteen dat die 737 default was. ;) Ik adviseer nieuwelingen altijd eerst de tutorials van FSX te doorlopen en te leren vliegen met default spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mijn grootste tip aan racer is niet de fout te maken die ik maakte, door gewoon doelloos te vliegen en dan weer af te sluiten. Probeer een gebied te vinden waar je het leuk vind om te vliegen, bijvoorbeeld rond zurich of in Nederland met NL2000 geïnstalleerd (gratis en ontzettend mooi) en rond te vliegen in die gebieden.

Start altijd Cold en Dark zodat je echt het gevoel krijgt je kist te starten (begin met GA, dus een beechcraft of een cessna) en start met het leren van de ILS en wat DME etc is. Als je dat leert te gebruiken heb je steeds meer lol aan fsx en kun je vanzelf steeds groter gaan vliegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zag het direct dat dat de default 737 was. Misschien wel meer uren inzitten dan met de 737NGX. Ken dat ding van binnen en buiten (hoewel dat niet zo heel moelijk was, op de hele overhead heb je 10 schakelaars die echt wat doen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu NL2000 aan het downloaden met friesland er bij.

En ik moet dus deze site hebben: http://www.precisionmanuals.com/
Op die site kun je dus een vliegtuig kopen, en dan is hij echt in detail uitgewerkt met
alle knopjes en schakelaars?

Iemand nog meer tips om dingen te kopen of gratis te downloaden?

Ik had tot nu toe altijd alleen maar de standaard Flight simulator X zonder er wat bij.
Ik vind het juist ontzettend leuk om alle knopjes over te halen en te ontdekken wat het allemaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
In die kisten van PMDG (Precision Manuals Development Group, mocht je je afvragen wat het was) kun je niet zomaar een schakelaar overhalen en kijken wat het doet - daar heb je weinig aan omdat je vaak bepaalde combinaties van systemen moet inschakelen om te bereiken wat je wil. Ga eerst idd eens lijnvluchten proberen, evt met wat waypoints en probeer wat autolands te doen (velen hier zullen gaan klagen, maar als je nieuw bent in FSX is het lastig om in te stellen en het ziet er leuk uit als 't vliegtuig zelf landt.)

E: Eens even Opus updaten, ik zit nog op 2.90 :')

[ Voor 5% gewijzigd door BeefHazard op 07-08-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe altijd autolands met de 737NGX gewoon omdat ik dat leuk vindt.

Tip voor racer005: als je echt zo'n PMDG vliegtuig wilt kopen, wacht dan ff op de 777. Dan heb je meteen het nieuwste van het nieuwste. Hij heeft nog meer opties maar is tegelijkertijd makkelijker te bedienen én schijnt nog minder fps verlies te hebben dan de 737NGX. Bovendien zal iedereen het constant over dat vliegtuig hebben dus kan je lekker meepraten maar ook meeleren: zodra de 777 uit is, zullen al je 737NGX vragen ondersneeuwen in het 777 geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Tenzij je natuurlijk van kleine vliegtuigen houdt :) Maar ik ga met J van E mee. Ik denk dat ik mijn 737NGX even in een hangar parkeer, en hij als de 777 uit is een tijdje zonder vlieguren moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar zelfs voordat je daar aan begint zou ik echt klein beginnen zodat je echt doorhebt hoe alle basics werken dan groter gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:16:
Ik ben nu NL2000 aan het downloaden met friesland er bij.

En ik moet dus deze site hebben: http://www.precisionmanuals.com/
Op die site kun je dus een vliegtuig kopen, en dan is hij echt in detail uitgewerkt met
alle knopjes en schakelaars?

Iemand nog meer tips om dingen te kopen of gratis te downloaden?

Ik had tot nu toe altijd alleen maar de standaard Flight simulator X zonder er wat bij.
Ik vind het juist ontzettend leuk om alle knopjes over te halen en te ontdekken wat het allemaal doet.
Voor je als een idioot dingen gaat aanschaffen en downloaden. Hou er rekening mee dat je een flinke pc moet hebben om bijvoorbeeld de PMDG 737NGX (van precisionmanuals) te kunnen draaien.

Het 737NGX basispakket bevat 2 vliegtuigen, een simulatie van de Boeing 737-800NG en -900NG. Dit zijn Boeing gecertificeerde simulatie's, 99% exact hetzelfde als het echte vliegtuig (correct me if I'm wrong).

Het is niet hetzelfde als de default 737 uit FSX. De 737NGX van PMDG komt al met een paar duizend pagina's aan handleidingen en procedures.

Dus bedenk goed waar je aan begint, als je pc het niet aan blijkt te kunnen, zou dat enorm zonde zijn van je geld!

Om je een idee te geven van de PMDG 737NGX

Niet om je te ontmoedigen hoor, het is geweldig leuk. Maar vergis je er niet in, de 737NGX is niet een vliegtuig dat je binnen een week onder de knie hebt

EDIT: en deze zocht ik

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 07-08-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Als je wat tijd over hebt :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NsRbXG8Wsec]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GnRyq6CEvxk]

[ Voor 6% gewijzigd door SgtPoen op 07-08-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Wat is dat toch met die kisten van pmdg en beginnende simmers. +1 j van e, begin met lessen, leer de basis van de controls. Koop een leuk instapmodel bv de a2a piper cub + accusim in 1 pakketje. Prima toestel om de flight dynamics te zien en te voelen. Als die helemaal snapt Dan ben je echt al wat verder en lees en leer je zo ondertussen je volgende doel.

Pmdg maakt vliegtuigen voor simmers die echt verder zijn,gevorderd zeg maar. Weet je bijna niets van procedures maar je bent wel bereid om de pmdg hoe bestuur ik een 737 official 3000 pages guide te volgen....iets wat je zelf moet bepalen wat je het meest ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Jammer trouwens dat Nick weg is bij Angle of Attack, ik zou heel graag een soortgelijk filmpje van hem zien maar dan met de PMDG 777.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Oban606 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:31:
Wat is dat toch met die kisten van pmdg en beginnende simmers. +1 j van e, begin met lessen, leer de basis van de controls. Koop een leuk instapmodel bv de a2a piper cub + accusim in 1 pakketje. Prima toestel om de flight dynamics te zien en te voelen. Als die helemaal snapt Dan ben je echt al wat verder en lees en leer je zo ondertussen je volgende doel.

Pmdg maakt vliegtuigen voor simmers die echt verder zijn,gevorderd zeg maar. Weet je bijna niets van procedures maar je bent wel bereid om de pmdg hoe bestuur ik een 737 official 3000 pages guide te volgen....iets wat je zelf moet bepalen wat je het meest ligt....
Hoezo nou weer +1 j van e; ik ben juist degene die in mijn laatste twee posts hem aanraadt klein te gaan vliegen om de boel echt te leren en lessen te volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ircghost schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Hoezo nou weer +1 j van e; ik ben juist degene die in mijn laatste twee posts hem aanraadt klein te gaan vliegen om de boel echt te leren en lessen te volgen :P
Oh ....lol.... Sorry dan bedoelde ik +1 rcghost....
Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste