Dat is nu altijd al zo evident wanneer je vliegt bij eelde en je de turn maakt om naar baan 23 te gaan, dan vlieg je aan op het NO, das mooi dan stukje water en dan dat lelijke gele Duitsland.. Zometeen wordt dat dus wel wat mooier maar het verschil blijft zo pijnlijk duidelijk..
Verwijderd
Er is nu ook meer bekend over Orbx's OpenLC: dat wordt niet alleen landclass, maar ook textures! De eerste OpenLC versie zal Europa zijn (mooi zo) en dus behalve landclass locale textures bevatten. FTX Global zal iets van 9 GB beslaan: om aan te geven hoeveel textures er komen bij OpenLC: als je alle regios koopt, zal je zo'n 9 tot 12 GB extra aan unieke textures hebben...! Dat wordt dan toch wel een aardig interessante virtuele wereld!
En per regio zou het 20 euro gaan kosten toch? Of is dat alle regio's bij elkaar?
Wat ik ook nog mis is schaduw van wolken over het landschap..
Verwijderd
Haha, ja, maar dat zal zo snel niet komen. Nooit, denk ik eigenlijk. Sowieso zal je voor schaduw van wolken eerst echte wolken nodig hebben, lijkt me, en die hebben we niet in FSX.Remco Tr schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:28:
Wat ik ook nog mis is schaduw van wolken over het landschap..
Naja als het random is zou ik het ook al mooi vinden. Het zou wel heel gaaf zijn als je schaduwen ziet trekken over et landschap.
Verwijderd
Jazekers!Remco Tr schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:35:
Naja als het random is zou ik het ook al mooi vinden. Het zou wel heel gaaf zijn als je schaduwen ziet trekken over et landschap.
Ik ben de laatste tijd ook weer flink aan het simmen. Met m'n nieuwe systeem heb ik de boel nu helemaal lekker ingesteld. Voor mij wil dat zeggen, soepele performance en grafisch top. Ik kan tegenwoordig zelfs ENB gebruiken zonder instabiliteit, dat wil wel wat zeggen
.

Vervolgens begonnen aan een long haul van Kai Tak naar Auckland:

En toen begon het mis te gaan. Ik ben net overgestapt naar FS Global Real Weather, een vrij nieuwe weather engine. Nu heb ik al REX en OpusFSX, dus waarom een nieuwe? Rex was m'n favoriet omdat die vaak betere weer situaties gaf (vergeleken met mijn eigen real life ervaringen). Helaas hebben ze bij REX tegenwoordig vaak problemen met plaatsen die geen weer hebben en upper winds die niet helemaal stroken met de werkelijkheid. OpusFSX is wel mooi snel maar mist weer goede upper winds en maakt vaak weer in een patroon (herhaling). FS Global Real Weather doet het allemaal
.
Ik was net aangekomen op cruise van FL310 en nadat ik een tijdje in de FMS aan het neuzen was geweest naar een route error zie ik in de verte wolken opdoemen op mijn level.. En cumulus wolken op FL310... dat kan niet veel goeds zijn. Ik kon er niet omheen, niet onderdoor, moest wel er door heen.

Voor het eerst met FSX zo'n thunderstorm gehad, nooit met OpusFSX of REX (ook als ze er wel waren volgens waarnemingen). Dus voor mij is FS Global Real Weather momenteel kampioen
. M'n vlucht was stevig verstoord erdoor, en ik zat op de achterzijde van de drag & power curve toen ik eruit kwam. Kon m'n snelheid en level niet meer houden, en uiteindelijk terug gegaan naar Kai Tak (gaatje gevonden in het stormfront godzijdank). Zo is FSX nog leuk
.
P.S.: Ultrawide 21:9 schermen zijn erg leuk voor games en media, en vooral voor FSX
.

Vervolgens begonnen aan een long haul van Kai Tak naar Auckland:

En toen begon het mis te gaan. Ik ben net overgestapt naar FS Global Real Weather, een vrij nieuwe weather engine. Nu heb ik al REX en OpusFSX, dus waarom een nieuwe? Rex was m'n favoriet omdat die vaak betere weer situaties gaf (vergeleken met mijn eigen real life ervaringen). Helaas hebben ze bij REX tegenwoordig vaak problemen met plaatsen die geen weer hebben en upper winds die niet helemaal stroken met de werkelijkheid. OpusFSX is wel mooi snel maar mist weer goede upper winds en maakt vaak weer in een patroon (herhaling). FS Global Real Weather doet het allemaal
Ik was net aangekomen op cruise van FL310 en nadat ik een tijdje in de FMS aan het neuzen was geweest naar een route error zie ik in de verte wolken opdoemen op mijn level.. En cumulus wolken op FL310... dat kan niet veel goeds zijn. Ik kon er niet omheen, niet onderdoor, moest wel er door heen.

Voor het eerst met FSX zo'n thunderstorm gehad, nooit met OpusFSX of REX (ook als ze er wel waren volgens waarnemingen). Dus voor mij is FS Global Real Weather momenteel kampioen
P.S.: Ultrawide 21:9 schermen zijn erg leuk voor games en media, en vooral voor FSX
Propane schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:38:
Ik kon er niet omheen, niet onderdoor, moest wel er door heen.
ik ben nog aan het stoeien met mijn DX10.
Bufferpools en AA settings. icm met een GTX 560 Ti pff wil niet echt lukken.
2x24" wide is ook prima, maar wil binnekort voor de gein toch is nog 2x 32" erbij hangen voor zijramen
Verwijderd
AA kan wel gewoon werken, dus check even het volgende:Remco Tr schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:48:
ik ben nog aan het stoeien met mijn DX10.
Je moet AA ook in FSX aanvinken.
In Inspector AA op 4X multisample met 4 X SGSS werkt (als voorbeeld, meerdere varianten werken)
Let wel: In het openingsscherm in FSX waar je je gekozen vliegtuig ziet draaien werkt de AA niet, maar in-game wel.
En wat heb jij in fsx.cfg ingesteld qua AA?
En welke cloud resolutie? 32bit of dxt3?
[ Voor 33% gewijzigd door Remco Tr op 18-07-2013 14:12 ]
Verwijderd
Niks bijzonders, alleen:
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 670.0.0]
Mode=1920x1080x32
anisotropic=1
Antialias=1
en onder [GRAPHICS]:
MultiSamplesPerPixel=4
MultiSampleQuality=4
Clouds resolutie nu op 1024 (maar heb ook goed met 2048 en 4096 kunnen vliegen, is meer om te testen) en DXT in REX.
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 670.0.0]
Mode=1920x1080x32
anisotropic=1
Antialias=1
en onder [GRAPHICS]:
MultiSamplesPerPixel=4
MultiSampleQuality=4
Clouds resolutie nu op 1024 (maar heb ook goed met 2048 en 4096 kunnen vliegen, is meer om te testen) en DXT in REX.
Verwijderd
Voor de AA moet je helemaal niets doen in de cfg. Gewoon via de ingame settings en nVidia Inspector (voor nVidia dan, natuurlijk).Remco Tr schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:12:
En wat heb jij in fsx.cfg ingesteld qua AA?
En ik heb trouwens al mijn )REX) clouds op 512x512 (DXT). Ik vind high res wolken onrealistisch en lelijk, alsof je in Photoshop aan het vliegen bent...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 14:34 ]
We hebben het wel over DX10. Kan dat ook zonder ingame AA?
Verwijderd
Nee, voor DX10 moet je de AA ingame ook aanzetten. Maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het geen nuf heeft de cfg in te duiken voor AA-settings: die kan je gewoon ingame instellen.
In game kan je alleen aan of uitzetten in de cfg kan je de kwaliteit daarvan aanpassen.
Verwijderd
Oooo, sorry, je bedoelt die multisample settings: ik lette alleen maar op aa aan of uit inderdaad...
Maakt niet uit
je bent trouwens lekker actief op het FTX forum solliciteer je naar een baan daar?
Ik ben een beetje bang voor FTX Global. Heb zo'n idee dat mijn systeem het niet trekt
Ja het ziet er allemaal fantastisch uit! Dit jaar is echt een goed jaar voor FSX.
FTX global,PMDG T7, PFPX en nog meer. PFPX komt overgens in augustus. En schat dat de T7 dan ook komt. Dat wordt een leuk najaar!!
FTX global,PMDG T7, PFPX en nog meer. PFPX komt overgens in augustus. En schat dat de T7 dan ook komt. Dat wordt een leuk najaar!!
@J van E
Jij als FTX global expert..
Ik gebruik nu GEX en UTX. GEX gaat er gewoon af en wordt vervangen voor FTX Global. Maar UTX wordt maar deels vervangen. OpenLC bevat alleen landclass. Dus waar komt industrie waar bos ect. Het mist dus alle wegen coastlines enz. Je moet dus alles in UTX uitschakelen behalve de vector data (coastlines (spoor)wegen) dus dat is het enige wat je van UTX gebruikt?
Jij als FTX global expert..
Ik gebruik nu GEX en UTX. GEX gaat er gewoon af en wordt vervangen voor FTX Global. Maar UTX wordt maar deels vervangen. OpenLC bevat alleen landclass. Dus waar komt industrie waar bos ect. Het mist dus alle wegen coastlines enz. Je moet dus alles in UTX uitschakelen behalve de vector data (coastlines (spoor)wegen) dus dat is het enige wat je van UTX gebruikt?
Verwijderd
Simpel gezegd: ja.
Iets uitgebreider: als je UTX een beetje default gebruikt, kan je alles van UTX gebruiken behalve Night Lighting (kan wel maar je kan beter die van FTXG gebruiken) en zoda OpenLC uit is (komt pas later dit jaar) kan je ook de UTX landclass uitzetten. De rest van UTX kan je gewoon gebruiken: dat zijn inderdaad wegen, spoorlijnen, coastlines, maar ook de extra textures (sportvelden, racetracks, spoortwegterreinen, encasements of hoe die ook heten)!
Ik zelf gebruik van UTX eigenlijk ALLEEN maar de wegen (zeker niet de kleinste) en de coastlines (ook niet de kleinste). Spoorwegen boeien me niet zo, straatverkeer heb ik ook uit staan (te zwaar) en ook al die extra textures boeien me niet (weet ook niet zeker of die wel lekker passen in FTXG en wellicht dat OpenLC die extra UTX textures sowieso onderdrukt).
Uiteindelijk zal ik persoonlijk dus alleen gebruiken: FTXG, OpenLC en (gedeeltelijk en miniem) UTX. En dan later een paar FTX regions (Norway South sowieso). Ik gebruik verder geen aparte payware addon mesh (boeit me niet en geeft toch vaak problemen met elevation).
Iets uitgebreider: als je UTX een beetje default gebruikt, kan je alles van UTX gebruiken behalve Night Lighting (kan wel maar je kan beter die van FTXG gebruiken) en zoda OpenLC uit is (komt pas later dit jaar) kan je ook de UTX landclass uitzetten. De rest van UTX kan je gewoon gebruiken: dat zijn inderdaad wegen, spoorlijnen, coastlines, maar ook de extra textures (sportvelden, racetracks, spoortwegterreinen, encasements of hoe die ook heten)!
Ik zelf gebruik van UTX eigenlijk ALLEEN maar de wegen (zeker niet de kleinste) en de coastlines (ook niet de kleinste). Spoorwegen boeien me niet zo, straatverkeer heb ik ook uit staan (te zwaar) en ook al die extra textures boeien me niet (weet ook niet zeker of die wel lekker passen in FTXG en wellicht dat OpenLC die extra UTX textures sowieso onderdrukt).
Uiteindelijk zal ik persoonlijk dus alleen gebruiken: FTXG, OpenLC en (gedeeltelijk en miniem) UTX. En dan later een paar FTX regions (Norway South sowieso). Ik gebruik verder geen aparte payware addon mesh (boeit me niet en geeft toch vaak problemen met elevation).
Verwijderd
Nice! Toch wel erg mooi, zo'n breed beeld... Interessant alternatief voor meerdere schermen!
Zeker. Ten opzichte van een 16:9 scherm of een multi monitor setup...Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:55:
Nice! Toch wel erg mooi, zo'n breed beeld... Interessant alternatief voor meerdere schermen!
Voordelen:
- Games met meer zicht
- Films zonder zwarte balken (maar series dan weer wel aan de zijkant)
- Geen bezel!
- Geen setup tijd (gedonder met Eyefinity bijv.)
Nadelen:
- Kost meer dan een basis dual monitor setup
Ik vond het de prijs wel waard

Ja opzich is het wel beter. Weet ff niet meer welke NI settings ik nu heb het waren er zoveel laatste tijd..
Heb nog lopen spelen met mn cloud textures. Had AS2012 2048 en nu rex op 512. Draait ook iets beter.
Enige wat ik nog heb is tijdens de take off roll is 1 stutter. Dacht eerst dat het net voor 100kt was maar het wisselt. Snap niet waar dat dior komt.
Met DX9 liep hij heerlijk. Met DX10 loopt hij nog beter op paar dingen na. Nu maar wachten op de DX10 scenery fixer!!
Gisteren voor de zoveelste keer een video bekeken op youtube met ENB settings. Omdat deze zo mooi was heb ik bij opmerkingen een dl link kunnen krijgen. ENB gedownload en die settings er in gestopt. Enkel even een quick peak vluchtje kunnen doen maar wat lekker zeg! Als Global straks uitkomt gaan er gebruikers dit gebruiken op de bestaande versie FSX of een geheel vers OS en FSX?
Over welk filmpje heb je het dan?Oban606 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:58:
Gisteren voor de zoveelste keer een video bekeken op youtube met ENB settings. Omdat deze zo mooi was heb ik bij opmerkingen een dl link kunnen krijgen. ENB gedownload en die settings er in gestopt. Enkel even een quick peak vluchtje kunnen doen maar wat lekker zeg! Als Global straks uitkomt gaan er gebruikers dit gebruiken op de bestaande versie FSX of een geheel vers OS en FSX?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Ja, welke settings zijn dat?
Ik heb twee weken geleden (of zo) m'n PC compleet opnieuw geinstalleerd, met FTXG in m'n achterhoofd, dus ik ga FTXG gebruiken op een geheel vers OS en FSX.
Ik heb twee weken geleden (of zo) m'n PC compleet opnieuw geinstalleerd, met FTXG in m'n achterhoofd, dus ik ga FTXG gebruiken op een geheel vers OS en FSX.
Oh, dat weet ik niet meer. Was mobiel wat aan het doorklikken, heb net gekeken maar weet ook niet hoe ik dat terug kan kijken.... Waarom wil je dat weten? Zoek je zelf een *.ini file om deze te dl/gebruiken?
Oban606 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:06:
[...]
Oh, dat weet ik niet meer. Was mobiel wat aan het doorklikken, heb net gekeken maar weet ook niet hoe ik dat terug kan kijken.... Waarom wil je dat weten? Zoek je zelf een *.ini file om deze te dl/gebruiken?
Nog een reactie op die settings. Ik duik er even wat dieper in, ik kan ook de settings hier posten... als dat mag, geen idee wat de regels zijn voor zoiets...
Ik gebruik nu zelf ook weer ENB nadat ik SweetFX niet meer aan de praat kreeg op m'n nieuwe systeem. Ik heb een ENB 24 hour config, en zelf nog even Depth of Field aangezet en getweaked. Voegt wel wat toe.
Verwijderd
Is geen probleem, dat mag, doe maar.Oban606 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:08:
Nog een reactie op die settings. Ik duik er even wat dieper in, ik kan ook de settings hier posten... als dat mag, geen idee wat de regels zijn voor zoiets...
Euh... en wat houdt dat in...?Propane schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:53:
Ik heb een ENB 24 hour config,
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 17:40 ]
Wat gebruik jij als belangrijkste mods? En welke vliegveld addon heb jij? Ziet er echt geweldig uit! Ik heb jammer genoeg nog nooit zo'n mooie thunderstorm gezien..Propane schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:53:
In de herkansing onderweg van Kai Tak naar Auckland.... de storm is afgezwakt maar niet ongevaarlijk.
[afbeelding]
Verwijderd
Als je in de avonduren (lokale tijd) in Midden-Amerika en het zuiden van Mexico vliegt heb je grote kans op zware onweersstormen. Ik ben er de afgelopen dagen i.i.g. behoorlijk door elkaar geschud in de Mustang. Het wordt zelfs nogal nijpend als je dan op de standaard ATC moet vertrouwen, want Guadalajara Approach probeerde me vandaag bij gering zicht tegen een berghelling te vectoren...
Hier dan mijn settings. Propane, ik zou die van jou ook wel eens willen gebruiken om te vergelijken.
[PROXY] EnableProxyLibrary=0 InitProxyFunctions=0 ProxyLibrary= [GLOBAL] UseEffect=1 AlternativeDepth=1 AllowAntialias=1 BugFixMode=0 SkipShaderOptimization=0 QuadVertexBuffer=0 EnableShaders_3_0=1 UseMRTRendering=0 AdditionalConfigFile=enbseries2.ini [EFFECT] EnableBloom=1 EnableOcclusion=0 EnableReflection=0 EnableMotionBlur=0 EnableWater=0 EnableShadow=0 DepthBias=0 EnableDepthOfField=0 [INPUT] KeyUseEffect=123 KeyBloom=120 KeyOcclusion=121 KeyReflection=122 KeyCombination=16 KeyScreenshot=44 KeyShadow=119 KeyWater=118 KeyShowFPS=106 [REFLECTION] ReflectionPower=100 ChromePower=100 UseCurrentFrameReflection=1 ReflectionQuality=1 ReflectionSourceSpecular=50 ReflectionSourceTFactor=50 UseAdditiveReflection=1 ReflectionDepthBias=0 UseLowResReflection=1 ReflectionSinglePass=1 UseEnvBump=0 EnvBumpAmount=100 EnvBumpOffset=100 ReflectionFlip=0 [BLOOM] BloomPowerDay=1 BloomFadeTime=400 BloomConstantDay=1 BloomQuality=0 BloomScreenLevelDay=95 BloomCurveDay=0 BloomPowerNight=18 BloomConstantNight=0 BloomCurveNight=0 BloomScreenLevelNight=20 BloomAdaptationScreenLevel=24 BloomAdaptationMultiplier=100 BloomAllowOversaturation=1 BloomMaxLimit=100 [SSAO] UseFilter=1 OcclusionQuality=2 FilterQuality=1 DarkeningLevel=30 BrighteningLevel=30 IlluminationLevel=30 AdditiveIlluminationLevel=30 UseAmbientOcclusion=1 UseIndirectLighting=1 FadeDistance=50 UseForAlphaTest=0 UseForAlphaBlend=0 [COLORCORRECTION] DarkeningAmountDay=40 ScreenLevelDay=70 ScreenLevelNight=1 DarkeningAmountNight=22 GammaCurveDay=0 GammaCurveNight=-3 ColorSaturationDay=0 ColorSaturationNight=1 UsePaletteTexture=0 [WATER] UseWaterDeep=0 WaterDeepness=20 WaterQuality=0 [SHADOW] ShadowFadeStart=40 ShadowFadeEnd=80 ShadowAmountDay=100 ShadowAmountNight=30 ShadowScreenLevelDay=60 ShadowScreenLevelNight=20 ShadowQuality=1 UseShadowFilter=0 FilterQuality=2 ShadowBlurRange=30 [ENGINE] ForceAnisotropicFiltering=0 MaxAnisotropy=8 ForceDisplayRefreshRate=0 DisplayRefreshRateHz=60 [MOTIONBLUR] MotionBlurQuality=1 MotionBlurVelocity=0 MotionBlurRotation=0 [PERPIXELLIGHTING] SpecularColorMin=0 SpecularColorMax=100 SpecularColorMultiplier=100 SpecularGlossinessMin=0 SpecularGlossinessMax=100 SpecularGlossinessMultiplier=100 [DEPTHOFFIELD] DOFQuality=2 DOFNumberOfPasses=1 DOFFocusRange=50 DOFBlurinessRange=10
Verstuurd vanaf mijn iPhone
[PROXY] EnableProxyLibrary=0 InitProxyFunctions=0 ProxyLibrary= [GLOBAL] UseEffect=1 AlternativeDepth=1 AllowAntialias=1 BugFixMode=0 SkipShaderOptimization=0 QuadVertexBuffer=0 EnableShaders_3_0=1 UseMRTRendering=0 AdditionalConfigFile=enbseries2.ini [EFFECT] EnableBloom=1 EnableOcclusion=0 EnableReflection=0 EnableMotionBlur=0 EnableWater=0 EnableShadow=0 DepthBias=0 EnableDepthOfField=0 [INPUT] KeyUseEffect=123 KeyBloom=120 KeyOcclusion=121 KeyReflection=122 KeyCombination=16 KeyScreenshot=44 KeyShadow=119 KeyWater=118 KeyShowFPS=106 [REFLECTION] ReflectionPower=100 ChromePower=100 UseCurrentFrameReflection=1 ReflectionQuality=1 ReflectionSourceSpecular=50 ReflectionSourceTFactor=50 UseAdditiveReflection=1 ReflectionDepthBias=0 UseLowResReflection=1 ReflectionSinglePass=1 UseEnvBump=0 EnvBumpAmount=100 EnvBumpOffset=100 ReflectionFlip=0 [BLOOM] BloomPowerDay=1 BloomFadeTime=400 BloomConstantDay=1 BloomQuality=0 BloomScreenLevelDay=95 BloomCurveDay=0 BloomPowerNight=18 BloomConstantNight=0 BloomCurveNight=0 BloomScreenLevelNight=20 BloomAdaptationScreenLevel=24 BloomAdaptationMultiplier=100 BloomAllowOversaturation=1 BloomMaxLimit=100 [SSAO] UseFilter=1 OcclusionQuality=2 FilterQuality=1 DarkeningLevel=30 BrighteningLevel=30 IlluminationLevel=30 AdditiveIlluminationLevel=30 UseAmbientOcclusion=1 UseIndirectLighting=1 FadeDistance=50 UseForAlphaTest=0 UseForAlphaBlend=0 [COLORCORRECTION] DarkeningAmountDay=40 ScreenLevelDay=70 ScreenLevelNight=1 DarkeningAmountNight=22 GammaCurveDay=0 GammaCurveNight=-3 ColorSaturationDay=0 ColorSaturationNight=1 UsePaletteTexture=0 [WATER] UseWaterDeep=0 WaterDeepness=20 WaterQuality=0 [SHADOW] ShadowFadeStart=40 ShadowFadeEnd=80 ShadowAmountDay=100 ShadowAmountNight=30 ShadowScreenLevelDay=60 ShadowScreenLevelNight=20 ShadowQuality=1 UseShadowFilter=0 FilterQuality=2 ShadowBlurRange=30 [ENGINE] ForceAnisotropicFiltering=0 MaxAnisotropy=8 ForceDisplayRefreshRate=0 DisplayRefreshRateHz=60 [MOTIONBLUR] MotionBlurQuality=1 MotionBlurVelocity=0 MotionBlurRotation=0 [PERPIXELLIGHTING] SpecularColorMin=0 SpecularColorMax=100 SpecularColorMultiplier=100 SpecularGlossinessMin=0 SpecularGlossinessMax=100 SpecularGlossinessMultiplier=100 [DEPTHOFFIELD] DOFQuality=2 DOFNumberOfPasses=1 DOFFocusRange=50 DOFBlurinessRange=10
Verstuurd vanaf mijn iPhone
Iemand die met dat palette bestand heeft zitten knutselen om ervoor te zorgen dat de nachten niet pikzwart zijn en je verblind wordt door cockpit instrumenten zoals met de meeste settings voor ENB. Ondertussen zijn de dagen wel mooi wat feller en meer verzadigd. Check de link hier een eindje onder.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:37:
Euh... en wat houdt dat in...?
Ik gebruik REX Essential Plus Overdrive voor textures (wolken, runways, water, bliksem, wat andere sounds). Daarnaast MyTraffic 2010 voor AI en FS Global Real Weather als weather engine. Het vliegveld is Kai Tak (VHHX) van FlyTampa.Ircghost schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:03:
[...]
Wat gebruik jij als belangrijkste mods? En welke vliegveld addon heb jij? Ziet er echt geweldig uit! Ik heb jammer genoeg nog nooit zo'n mooie thunderstorm gezien..
Hier is een link naar degene die ik gebruik: http://www.realenvironmen...ur-enb-download-included/Oban606 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:59:
Hier dan mijn settings. Propane, ik zou die van jou ook wel eens willen gebruiken om te vergelijken.
De juiste download staat in post #11 daar (V1.1).
Met mijn Depth of Field settings:
code:
1
2
3
4
5
| [DEPTHOFFIELD] DOFQuality=2 DOFNumberOfPasses=5 DOFFocusRange=25 DOFBlurinessRange=5 |
Ik heb een probleempje met FSX wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. In principe werkt alles prima, ik heb niet de beste computer (laptop Sony Vaio Corei5 2.4 ghz), maar het voldoet uitstekend. Als ik de vlucht start gaat het goed. Echter...op het moment dat ik een menu open zoals de map, en ik wil weer terugkeren naar de vlucht dan gaat het mis en ziet het er als volgt uit:

Het begint dus goed, dit ontstaat pas na terugkeren uit een menu
Diverse keren switchen tussen fullscreen/window mode of menu's openen en terug helpen niet. Wachten helpt ook niet. Best jammer aangezien ik tijdens de vlucht nog wel e.e.a. wil opzoeken. Komt iemand dit bekend voor of trekt m'n computer gewoon de hitte niet?

Het begint dus goed, dit ontstaat pas na terugkeren uit een menu
[ Voor 12% gewijzigd door Southern Sun op 22-07-2013 20:24 ]
Volgens mij is het een gpu dingetje. Heb het zelf ook wel eens gehad, switch full screen alt enter en nogmaals om terug te keren in full screen hielp mij wel eens. Check auto detect nvidia of AMD voor laatste drivers. Check best drivers voor je videokaart mbt fsx.
Check laatste add on die je hebt geïnstalleerd, uninstall deze en probeer het dan nog eens.
Check laatste add on die je hebt geïnstalleerd, uninstall deze en probeer het dan nog eens.
Het is alweer vrijdag.... In NL.... 
Ben toch nog even niet thuis
Ben toch nog even niet thuis
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dit zou je oplossen met de shadermod geloof ik. Ik heb dit ook ooit gehad, er is een fix voor maar weet niet meer precies wat. Het kan ook bufferpools=0 zijn die dit probleem veroorzaakt.Southern Sun schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:21:
Ik heb een probleempje met FSX wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. In principe werkt alles prima, ik heb niet de beste computer (laptop Sony Vaio Corei5 2.4 ghz), maar het voldoet uitstekend. Als ik de vlucht start gaat het goed. Echter...op het moment dat ik een menu open zoals de map, en ik wil weer terugkeren naar de vlucht dan gaat het mis en ziet het er als volgt uit:
[afbeelding]
Het begint dus goed, dit ontstaat pas na terugkeren uit een menuDiverse keren switchen tussen fullscreen/window mode of menu's openen en terug helpen niet. Wachten helpt ook niet. Best jammer aangezien ik tijdens de vlucht nog wel e.e.a. wil opzoeken. Komt iemand dit bekend voor of trekt m'n computer gewoon de hitte niet?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Oja en de PMDG 777 zit in alpha beta. Word op dit moment intern getest. Hierna volgt de "wide beta" en dan de release.
Zo, nu ben ik toch wel erg benieuwd naar de nieuwe producten die uit gaan komen van verschillende partijen.
FTX Global
Gaat hier een demo van zijn? De reden waarom ik dit vraag is dat ik dit beschouw als een mooi product om het landscap stukken te verbeteren. Echter weet ik niet of mijn PC dit aan kan, dus als er ergens een stukje te vliegen is waar dit te testen is, zou het mooi zijn. Wel jammer trouwens dat ze bv. Nederland niet meenemen.
Zelf vlieg ik veel op het gebied tussen Midden Europa (Duitsland-DUS/FRA/CGN, Zwiterserland-ZRH en Nederland-AMS) naar de Zuid Europese gebieden (Spanje, Malta, Griekenland, Madeira, Canarische Eilanden). Dus daar zullen zeker wel grenzen tussen komen waar FTX Global wel van toepassing is en op andere plaatsen dus niet.
PMDG 777
Hier wacht ik met heel veel ongeduld op. Dit is 1 van die producten voor FSX die ik gewoon moet hebben. Reden: de NGX is gewoon prachtig om te vliegen, en de 777 zal alleen maar beter worden. Een aantal nieuwe features die worden toegevoegd zijn ook erg leuk zoals ze zijn uitgelegd, en hopelijk komen ze dan ook terug bij een Service Pack voor de NGX. Daarna is het weer wachten op de 747
ENB
Ik heb hier nog 0 ervaring mee, weet ook niet zo goed waar te zoeken om hiermee te beginnen, aangezien iedereen complete logs/settings lists plaatst, etc. Iemand die me in de goede richting kan duwen om dit werkend te krijgen?
FTX Global
Gaat hier een demo van zijn? De reden waarom ik dit vraag is dat ik dit beschouw als een mooi product om het landscap stukken te verbeteren. Echter weet ik niet of mijn PC dit aan kan, dus als er ergens een stukje te vliegen is waar dit te testen is, zou het mooi zijn. Wel jammer trouwens dat ze bv. Nederland niet meenemen.
Zelf vlieg ik veel op het gebied tussen Midden Europa (Duitsland-DUS/FRA/CGN, Zwiterserland-ZRH en Nederland-AMS) naar de Zuid Europese gebieden (Spanje, Malta, Griekenland, Madeira, Canarische Eilanden). Dus daar zullen zeker wel grenzen tussen komen waar FTX Global wel van toepassing is en op andere plaatsen dus niet.
PMDG 777
Hier wacht ik met heel veel ongeduld op. Dit is 1 van die producten voor FSX die ik gewoon moet hebben. Reden: de NGX is gewoon prachtig om te vliegen, en de 777 zal alleen maar beter worden. Een aantal nieuwe features die worden toegevoegd zijn ook erg leuk zoals ze zijn uitgelegd, en hopelijk komen ze dan ook terug bij een Service Pack voor de NGX. Daarna is het weer wachten op de 747
ENB
Ik heb hier nog 0 ervaring mee, weet ook niet zo goed waar te zoeken om hiermee te beginnen, aangezien iedereen complete logs/settings lists plaatst, etc. Iemand die me in de goede richting kan duwen om dit werkend te krijgen?
FTX GlobalTranceSetter schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:51:
Zo, nu ben ik toch wel erg benieuwd naar de nieuwe producten die uit gaan komen van verschillende partijen.
Hier komt geen demo van. Gebruik je nu GEX? Daarmee is de performance vergelijkbaar. Zo niet, het zal een kleine hit op he FPS zijn maar dan ook echt klein. Het vervangt namelijk de orginele textures van FSX. Dus dr komt niet iets extra bij. En de textures zijn even groot/zwaar dan de default.
PMDG 777
Eens!! :p:p
ENB
ENB redelijk makelijk. Gooi paar bestanden in je FSX root en je bent klaar. Bij die bestanden zit een config daarmee maak je je instellingen. Paar post hoger zie je een link. Of anders de start post.
Ook kan je kijken naar SweetFX zelfde idee als ENB maar naar mijn idee mooier.
Duidelijk, dan is het wel een mooie aanvulling dus. Gaan we toch maar eens proberenRemco Tr schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:17:
[...]
FTX Global
Hier komt geen demo van. Gebruik je nu GEX? Daarmee is de performance vergelijkbaar. Zo niet, het zal een kleine hit op he FPS zijn maar dan ook echt klein. Het vervangt namelijk de orginele textures van FSX. Dus dr komt niet iets extra bij. En de textures zijn even groot/zwaar dan de default.
Ik heb SweetFX geprobeerd, maar ik zit met het probleem dat ik 2 monitoren gebruik, en SweetFX alleen op mijn 2e monitor werkt (welke dus mijn FMC is, en niet mijn primary monitor). Hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden.ENB
ENB redelijk makelijk. Gooi paar bestanden in je FSX root en je bent klaar. Bij die bestanden zit een config daarmee maak je je instellingen. Paar post hoger zie je een link. Of anders de start post.
Ook kan je kijken naar SweetFX zelfde idee als ENB maar naar mijn idee mooier.
Verwijderd
Je haalt denk ik wat dingen door elkaar.TranceSetter schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:51:
FTX Global
Wel jammer trouwens dat ze bv. Nederland niet meenemen.
Je verwart dit denk ik met de FTX regio's zoals Pacific North West of Engeland of Norway South: dat zijn 'losse' regio's die een stuk meer bieden dan FTX Global: van DIE regio's komt er geen Nederland voorlopig. Maar dat staat helemaal los van FTX Global! En bovendien, die regio's zullen mooi aansluiten op FTX Global dus zolang je FTXG hebt, zal je van overduidelijke grenzen (zoals nu wel het geval is tussen FTX regio's en FSX default) geen last hebben.
EDIT
Je moet de Orbx FTX producten in lagen zien:
- de basislaag is FTX Global die de hele wereld zal bedekken
- de volgende laag zal zijn OpenLC, dat is alleen landclass, die voor een betere verdeling zal zorgen van de FTX Global textures. OpenLC zal als 7 grote regio's uitgegeven worden.
- de volgende laag zijn FTX regio's die alles bieden wat je maar nodig hebt in een regio (textures, landclass, mesh, autogen, wegen, waters, etc.). Dit zijn vaak (gedeeltes) van landen of een paar staten bij elkaar.
- daar weer bovenop komen de FTX airports voor de regio's, alhoewel ze ook airports zullen gaan maken die mooi in FTX Global passen. Mocht er later alsnog een regio komen waar dat vliegveld ligt, dan zal dat NOG weer mooier passen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 11:52 ]
Ah, bedankt J van E... Ik had deze stelling al een aantal pagina's terug neergelegd hier, en toen werd er verteld dat er inderdaad een grens zou zijn. Maar dit heeft dus te maken met de FTX Regio's. Mooi, want dan is FTX Global een mooie aanvulling.
Nu nog een oplossing voor SweetFX en mijn 2 schermen vinden. Kon ik maar aangeven in SweetFX welke monitor hij moet gebruiken.
Nu nog een oplossing voor SweetFX en mijn 2 schermen vinden. Kon ik maar aangeven in SweetFX welke monitor hij moet gebruiken.
Sweetfx werkt maar met 1 scherm. ENB is dus jou optie.
http://www.realenvironmen...ur-enb-download-included/
Aan iedereen die FTX Global gaan binnen hengelen adviseer ik:
-Download met Getright http://getright.com/
-gebruik segment downloading. Te vinden onder opties. dat gaat een stuk sneller. 30min ipv 5uur.
-Pak geen EU server.
-gebruik segment downloading. Te vinden onder opties. dat gaat een stuk sneller. 30min ipv 5uur.
-Pak geen EU server.
[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 27-07-2013 10:05 ]
De servers zijn al allemaal lekker brak helaas... .Remco Tr schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:45:
Aan iedereen die FTX Global gaan binnen hengelen adviseer ik:
-Pak geen EU server.
Met FlashGet krijg ik WEL heel goede downloadsnelheid....
Maar wat vind je ervan tot nu toe?
[ Voor 8% gewijzigd door Spitfire123 op 27-07-2013 11:05 ]
Vlieg nu van EHEH naar EDDT.
Het verschil qua kleur tussen NL2000 en voorheen GEX is nu beter. Maar voor de rest is het moeilijk te vergelijken omdat je niet precies weet hoe het was.
Het is allemaal wat groener en landschap ziet er wel mooier uit. Maar nog te weinig gezien voor oordeel.
Het verschil qua kleur tussen NL2000 en voorheen GEX is nu beter. Maar voor de rest is het moeilijk te vergelijken omdat je niet precies weet hoe het was.
Het is allemaal wat groener en landschap ziet er wel mooier uit. Maar nog te weinig gezien voor oordeel.
Ben benieuwd naar jullie screenshots
Ik heb de files gedownload, en het ziet er erg mooi uit. Ik heb nu alleen 1 probleem en kan geen oplossing vinden via Google:Remco Tr schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:52:
Sweetfx werkt maar met 1 scherm. ENB is dus jou optie.
Als ik FSX in Windowed mode draai dan werkt het effect prima. Draai ik hem in Fullscreen mode (wat ik dus altijd doe) dan werkt het effect totaal niet. En als ik dan shift+F10 gebruik dan is mijn complete scherm wit. Het lijkt er dus wel op dat hij wat effecten laadt, maar in Full-screen gaat dit niet goed.
Geen idee hoe ik dit nu kan oplossen, maar het effect is te mooi om het nu achterwege te gaan laten...
Jongens, allemaal ff tekenen, petitie voor FS11
http://www.change.org/en-...rk-on-flight-simulator-11
http://www.change.org/en-...rk-on-flight-simulator-11
Verwijderd
Ik ben ZEER tevreden met FTX Global! Niet alleen omdat alles er gewoon stukken mooier uitziet, maar ook omdat zonder veranderingen in de landclass Nederland al een stuk meer op Nederland lijkt! Op Avsim heb ik drie vergelijkingsshots geplaatst, waaronder eentje van Nederland: de FSX default versie had ik gisteren genomen dus zonder te weten wat FTXG daarvan zou maken. Maar het ziet er daar METEEN al stukken meer Nederlands uit door de grotere velden! Het is natuurlijk geen FTX Netherlands, maar echt wel een verbetering! En dat geldt al helemaal voor bijvoorbeeld Noorwegen (zie hetzelfde topic daar).Remco Tr schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:33:
http://forum.avsim.net/to...t-ftx-global-comparisons/
Eigenlijk ben ik er nog blijer mee dan dat ik dacht, terwijl ik sowieso al realistische verwachtingen had. Dat komt ook door de nieuwe autogen: ik dacht steeds alleen maar aan de nieuwe textures, maar die autogen maakt ook een wereld van verschil!
En o ja, het nieuwe night lighting systeem is ook SUPER!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 13:49 ]
Ik ben ook zeer tevreden!!
Alleen zie ik overdag waar de verlichting hoort te zitten zwarte blokken. Savonds enz is het gewoon goed. Zal wel met DX10 te maken hebben.
Alleen zie ik overdag waar de verlichting hoort te zitten zwarte blokken. Savonds enz is het gewoon goed. Zal wel met DX10 te maken hebben.
Is de facebook integratie weg uit avsim?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dacht dat FTX Global DX10 proof was... Het is alleen de nep texture die dat veroorzaakt. Dusk dawn en night is gewoon goed.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:43:
Ja, is een DX10 dingetje. Ik gebruik (gelukkig) DX9.
Bij mijn installatie gaat wat fout volgens mij. De installer vraagt me netjes om de backup locatie aan te geven, dit gaat goed. Dan gaat hij neem ik aan de textures overschrijven in de fsx folder, maar daar gebeurd niets. De bestanden daar blijven nog de oude, dus gewoon de FSX textures.
Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen nu.
Verwijderd
Ziet er goed uit, maar hoort niet in het Flight simulator topic lijkt me.
Dat is een vliegshooter en geen vliegsimulatie. Ik ken het niet, maar het lijkt me niet dat je in dat spel ATC en VOR/ILS en real weather hebt, of een volledig gesimuleerde boeing om wat voorbeelden te noemen.
Maar mooie screens wel
Dat is een vliegshooter en geen vliegsimulatie. Ik ken het niet, maar het lijkt me niet dat je in dat spel ATC en VOR/ILS en real weather hebt, of een volledig gesimuleerde boeing om wat voorbeelden te noemen.
Maar mooie screens wel
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 20:48 ]
Als het vliegen goed gesimuleerd wordt is het een simulator. Dit is van dezelfde makers als Wings of Prey, en die kunnen een aardig vliegmodel in elkaar zetten hoor. Kan menig payware FSX ontwikkelaar nog niet aan komen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:48:
Ziet er goed uit, maar hoort niet in het Flight simulator topic lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Propane op 27-07-2013 21:29 ]
Zo gisteren direct global aangeschaft. Downloaden was zo gebeurd. Installatie verliep vlekkeloos. Ik heb maar weinig kunnen bekijken maar het half uurtje wat ik had was wel feest. Ik was wat sceptisch over wat het zou doen met de fps maar op het eerste gezicht loopt het erg soepel. Vandaag maar eens aan de gang met een leuke GA kist. Ik had trouwens dat half uurtje met zons ondergang en kimmen zeggen dat Ik ook erg onder de indruk ben van ENB.
Update: Probleem zat hem in de beschikbare schijfruimte voor de installatie. 12GB was blijkbaar niet genoeg. Nu is hij wel geïnstalleerd en ga ik eens even een stukje vliegenTranceSetter schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:21:
Bij mijn installatie gaat wat fout volgens mij. De installer vraagt me netjes om de backup locatie aan te geven, dit gaat goed. Dan gaat hij neem ik aan de textures overschrijven in de fsx folder, maar daar gebeurd niets. De bestanden daar blijven nog de oude, dus gewoon de FSX textures.
Zouden jullie hier een paar screens kunnen posten, ben benieuwd
.
Verwijderd
Hier wat links naar screenshots van mij op Avsim. Ik vind het hier te lastig screenshots posten i.v.. de verplichte thumbnails...Ircghost schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:50:
Zouden jullie hier een paar screens kunnen posten, ben benieuwd.
http://forum.avsim.net/to...ogen-caution-large-files/ (Verderop in dat topic zitten nog wat 'verzoeknummers')
http://forum.avsim.net/to...-freeware-large-pictures/
http://forum.avsim.net/to...f-ftxgsorry/#entry2726248
BTW Toch wel leuk dat Nederland er wat Nederlandser uitziet! Ik heb zonet zowaar een vlucht binnen Nederland gedaan: dat was toch wel een tijdje geleden. Moet er wel aan toevoegen dat UTX Europe wel erg leuk is om te hebben bij FTXG: je ziet dan in ieder geval de grote wegen en waters waardoor je veel meer herkent.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 19:49 ]
Echt prachtig zo. Lijkt wel of de autogen scenery wat zwaarder is afgesteld, want waar ik eerst geen problemen had met framerates in de buurt van Dusseldorf trekt hij nu mijn framerate redelijk hard naar beneden.
Maar het ziet er wel echt allemaal veel mooier uit. If only I could use SweetFX or ENB...
Maar het ziet er wel echt allemaal veel mooier uit. If only I could use SweetFX or ENB...
Ik heb nog eens speciaal voor FTXG mn settings door genomen.
Hij draait nu nog beter/mooier dan die al deed.
http://forum.avsim.net/fi...-hardware-software-guide/
Hij draait nu nog beter/mooier dan die al deed.
http://forum.avsim.net/fi...-hardware-software-guide/
Verwijderd
Dit geeft wel mooi enkele verschillen weer:
http://www.almenningen.no...Etter/ENNK_Eng/Index.html
Het is bijna alsof de rommelige FSX default scenery vervangen wordt door hoe het daar echt is. Nou ja, bijna dus...
FTXG is in ieder geval stukken strakker, mooier, voller en ga zo maar door!
Het is bijna alsof de rommelige FSX default scenery vervangen wordt door hoe het daar echt is. Nou ja, bijna dus...
Enb is toch gewoon te vinden via Google. Daarnaast staan de settings van de *.ini file iets omhoog op deze pagina. Die kun je knippen en plakken. 2 min werk.TranceSetter schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:59:
Echt prachtig zo. Lijkt wel of de autogen scenery wat zwaarder is afgesteld, want waar ik eerst geen problemen had met framerates in de buurt van Dusseldorf trekt hij nu mijn framerate redelijk hard naar beneden.
Het probleem is dat ik met 2 schermen werk. ENB en SweetFX ondersteunen dit beide niet zover ik heb kunnen vinden, helaas.Oban606 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:01:
[...]
Enb is toch gewoon te vinden via Google. Daarnaast staan de settings van de *.ini file iets omhoog op deze pagina. Die kun je knippen en plakken. 2 min werk.
Je ziet inderdaad goed de verschillen, maar ik heb andere gebieden gezien waar het effect nog veel groter is. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het FTX Global vs Default FSX filmpje van Athene. Dan zie je dat in De Default FSX de grond gewoon zandkleur is, waar het bij FTX Global gedeeltijk groen etc. is.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:58:
Dit geeft wel mooi enkele verschillen weer:
Het is bijna alsof de rommelige FSX default scenery vervangen wordt door hoe het daar echt is. Nou ja, bijna dus...FTXG is in ieder geval stukken strakker, mooier, voller en ga zo maar door!
Ik ben zeer tevreden met FTX Global al moet ik nog wel even uitvinden hoe ik mijn framerates weer goed krijg. Wil namelijk niet alle autogen uitzetten...
[ Voor 54% gewijzigd door TranceSetter op 29-07-2013 09:12 ]
ENB werkt prima met meerdere schermen.
En om je fps omhoog te krijgen gebruik de guide uit de start post. Ik heb vd week ook alles nagelopen en zit nu op 30fps oversl. Zonder in te leveren op kwaliteit.
En om je fps omhoog te krijgen gebruik de guide uit de start post. Ik heb vd week ook alles nagelopen en zit nu op 30fps oversl. Zonder in te leveren op kwaliteit.
Verwijderd
De default textures zijn natuurlijk ook gewoon dramatisch om naar te kijken
dus als er daarmee vergeleken wordt is elke addon-scenery een verademing. Ik vlieg zelf nooit in default scenery (heb grote stukken addon-stuff) dus ik zit nog even te twijfelen nog over FTXG. Maar ongetwijfeld kan ik het weer niet weerstaan, als is het maar voor de night-lights, dat hebben ze erg goed gedaan van wat ik kan zien 
Maar het is soms een beetje alsof ObrX de hele wereld 'ondergekotst' heeft, terwijl de afwisseling van verschillende soorten scenery meer de verschillen laat zien die je in real world ook hebt. FTXG moet met een bepaalde set textures de hele wereld vullen (en GEX doet dit ook, maar per werelddeel), terwijl specifieke scenery ook specifieke textures voor die specifieke gebieden heeft.
Maar uiteraard kun je gewoon andere scenery boven op Global plaatsen, dus dan heb je het beste van beide en heb je vulling voor de rest vd wereld. Jammer van de prijs alleen voor al die OrbX producten, ik heb al zoveel aan FSX uitgegeven..
En naast deze 70 Euro wordt ook nog geadviseerd de OpenLC pakketten te kopen voor landclass en meer specifieke textures per gebied, dus dan loopt de prijs nog meer op.
Maar goed, het ziet er echt mooi uit hoor. En je krijgt veel waar voor je geld, want je hebt de hele wereld in mooie textures. maar het is maar net wat je al hebt en nog zoekt.
Maar het is soms een beetje alsof ObrX de hele wereld 'ondergekotst' heeft, terwijl de afwisseling van verschillende soorten scenery meer de verschillen laat zien die je in real world ook hebt. FTXG moet met een bepaalde set textures de hele wereld vullen (en GEX doet dit ook, maar per werelddeel), terwijl specifieke scenery ook specifieke textures voor die specifieke gebieden heeft.
Maar uiteraard kun je gewoon andere scenery boven op Global plaatsen, dus dan heb je het beste van beide en heb je vulling voor de rest vd wereld. Jammer van de prijs alleen voor al die OrbX producten, ik heb al zoveel aan FSX uitgegeven..
En naast deze 70 Euro wordt ook nog geadviseerd de OpenLC pakketten te kopen voor landclass en meer specifieke textures per gebied, dus dan loopt de prijs nog meer op.
Maar goed, het ziet er echt mooi uit hoor. En je krijgt veel waar voor je geld, want je hebt de hele wereld in mooie textures. maar het is maar net wat je al hebt en nog zoekt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 13:08 ]
Zou je me hiermee kunnen helpen? Ik heb vanalles geprobeerd, maar ENB geeft mij een wit scherm wanneer ik meerdere schermen gebruik, terwijl als ik maar 1 scherm gebruik het perfect eruit ziet.Remco Tr schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:32:
ENB werkt prima met meerdere schermen.
Zou ik echt enorm waarderen.
Ik snap dat hele FTX Global niet. Ik durf te wedden dat jullie 90% van de tijd in dezelfde regio vliegen. En die andere 10% misschien op FL370 over de rest van de wereld cruisen
.
FTX Global laat Afghanistan er nagenoeg tropisch uitzien, de Grand Canyon is compleet groen en zo zijn er wel meer regio's compleet fout. En niet zeuren dat het aan de landclass ligt, want ze hebben de default textures gewoon veel te groen gemaakt om bepaalde regio's er beter uit te doen zien, en dan compleet vergeten dat andere regio's er opeens belachelijk uit zien.
Nutteloos product. Voor de prijs kun je 2-3 FTX regio's kopen die een gebied beslaan waar je maanden zoet mee bent. Die hebben dan een volledige behandeling gekregen en zien er stukken beter uit. Plus je krijgt er geen groene woestijnen van.
"Ja, dan moet je onze OpenLC maar kopen als je dat gefixed wilt hebben". Wat een houding zeg.
FTX Global laat Afghanistan er nagenoeg tropisch uitzien, de Grand Canyon is compleet groen en zo zijn er wel meer regio's compleet fout. En niet zeuren dat het aan de landclass ligt, want ze hebben de default textures gewoon veel te groen gemaakt om bepaalde regio's er beter uit te doen zien, en dan compleet vergeten dat andere regio's er opeens belachelijk uit zien.
Nutteloos product. Voor de prijs kun je 2-3 FTX regio's kopen die een gebied beslaan waar je maanden zoet mee bent. Die hebben dan een volledige behandeling gekregen en zien er stukken beter uit. Plus je krijgt er geen groene woestijnen van.
"Ja, dan moet je onze OpenLC maar kopen als je dat gefixed wilt hebben". Wat een houding zeg.
[ Voor 21% gewijzigd door Propane op 29-07-2013 13:13 ]
Verwijderd
Ach, you can't please everybody.Propane schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:07:
Ik snap dat hele FTX Global niet. Ik durf te wedden dat jullie 90% van de tijd in dezelfde regio vliegen. En die andere 10% misschien op FL370 over de rest van de wereld cruisen.
Maar ik heb ook bijvoorbeeld FTX England. Leuk om zo nu en dan te vliegen maar minder vaak dan ik dacht, dus heb ik Wales en Schotland niet gekocht. Ik koop alleen nog maar FTX regio's waar ik echt wil vliegen. Maar met FTXG passen Wales en Schotland opeens 'perfect' bij FTX England, wat het toch weer wat interessanter maakt om daar te vliegen.
Daarnaast heb ik gisteren op verzoek wat screenshots gemaakt van andere werelddelen en ik heb nu voor het eerst sinds jaren echt zin om op andere locaties te vliegen (low and slow en niet op FL370!), en dat puur dankzij FTXG! Gisteren heb ik voor het eerst sinds jaren een complete GA vlucht gedaan boven Nederland. Zou ik met default FSX textures nooit doen. Maar om nou scenery te kopen voor NL gaat me ook weer te ver... dus is FTXG een mooi compromis.
Daarbij komt nog de prachtige (imho) night lighting die nauwelijks fps kost... dus je kan wel zeggen dat ik helemaal blij ben met FTXG en het zéker geen nutteloos product zou noemen!
Daar wil ik nog even iets aan toevoegen:
Als je een remake van de default fsx goed wil doen mort je de landclass ook een update geven.
Dit is wat je krijgt met de standaard fsx landclass. Juist door hun eigen openLC hebben ze de vrije hand om alles goed te krijgen.
Als je een remake van de default fsx goed wil doen mort je de landclass ook een update geven.
Dit is wat je krijgt met de standaard fsx landclass. Juist door hun eigen openLC hebben ze de vrije hand om alles goed te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Remco Tr op 29-07-2013 14:49 ]
Nee, dat is de schuld geven aan de default landclass. Wat Global doet is groene regios nog groener maken en woestijnen ook groen maken. De default landclass doet het wel goed.
Snap gewoon niet waarom mensen zoveel geld uitgeven aan zo'n half-assed product. En dan ook onzin slikken als "als je wel goede woestijnen wilt moet je nog maar meer geld uitgeven aan landclass die we maken".
Snap gewoon niet waarom mensen zoveel geld uitgeven aan zo'n half-assed product. En dan ook onzin slikken als "als je wel goede woestijnen wilt moet je nog maar meer geld uitgeven aan landclass die we maken".
[ Voor 38% gewijzigd door Propane op 29-07-2013 14:59 ]
Verwijderd
Tjonge, wat een felheid.Propane schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:55:
Nee, dat is de schuld geven aan de default landclass. Wat Global doet is groene regios nog groener maken en woestijnen ook groen maken. De default landclass doet het wel goed.
Ik probeer je niet over te halen om FTXG opeens wel goed te vinden, hoor: ieder heeft zo zijn voorkeur voor het een of ander en dat is helemaal prima, natuurlijk!
EDIT
Bekijk dit eens en zeg dan nog eens dat default FSX landclass het wel okay doet LOL
http://www.almenningen.no...Compare/narvik/Index.html
Het screenshot links van de lijn (die je kan verschuiven) is default FSX en rechts is FTXG met freeware landclass en freeware mesh.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 15:44 ]
Sorry ik had je in eerste instantie niet begrepen. Had niet door dat het om 2 schermen ging. 2 schermen weet ik niets over te zeggen , gebruik het pas een werk. Wellicht dat er andere gebruikers zijn die je kunnen helpen.TranceSetter schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:32:
[...]
Zou je me hiermee kunnen helpen? Ik heb vanalles geprobeerd, maar ENB geeft mij een wit scherm wanneer ik meerdere schermen gebruik, terwijl als ik maar 1 scherm gebruik het perfect eruit ziet.
Zou ik echt enorm waarderen.
Suc6
Ik heb de laatste tijd met wat kisten van Carenado kunnen vliegen. Ik moet zeggen dat ik altijd weer onder de indruk ben van de grafische pracht. Zowel de buitenkant als de cockpit. Maar jonge jonge zeg, waarom doen zij niets aan het geluid en erger nog de physisx. Die kisten vliegen allemaal hetzelfde namelijk als een baksteen. Waarom klinkt het laatste toestel hetzelfde als de zoveel jaren oudere uitgegeven 208 caravan?
Zou echt top zijn als ze deze belangrijke punten zouden aanpassen, visueel ziet het er in ieder geval gelikt uit...
Zou echt top zijn als ze deze belangrijke punten zouden aanpassen, visueel ziet het er in ieder geval gelikt uit...
Verwijderd
Ik koop al jaren geen Carenado meer... Steeds maar weer dezelfde soort gauges en panels in dezelfde soort vliegtuigen... Ik gebruik de planes van hen die ik heb ook helemaal niet meer.
Jammer is dat hè, zou mooi zijn als het allemaal in orde zou zijn.... Maar ja,waarschijnlijk verkoopt grafische pracht wel goed wánt ze rammen de een na de ander het net op voor de verkoop.
Zo heb ik van de week m'n concorde x nog eens geprobeerd. Het ziet er allemaal mooi uit, en ja met de handleiding en uren studie zal het wel lukken maar holy s. zeg daar kan ik ook geen enkele normale vlucht mee maken. Zijn er hier concorde x gebruikers die een normale vlucht kunnen maken metndit toestel?
Maar goed, vermaak mij prima met andere GA kisten. Eentje die ik steeds meer ga waarderen is de turbine duke...
Zo heb ik van de week m'n concorde x nog eens geprobeerd. Het ziet er allemaal mooi uit, en ja met de handleiding en uren studie zal het wel lukken maar holy s. zeg daar kan ik ook geen enkele normale vlucht mee maken. Zijn er hier concorde x gebruikers die een normale vlucht kunnen maken metndit toestel?
Maar goed, vermaak mij prima met andere GA kisten. Eentje die ik steeds meer ga waarderen is de turbine duke...
Ik hoorde een flinke tijd terug nog hier dat Carenado goed spul was. De Cessna 208 van ze maar eens minder legaal gedownload, maar die viel me echt vies tegen, niet eens alle schakelaars/knopjes werkten, slechte geluiden (sommigen zelfs van de default 208). En vooral het geluid van het starten van de motor was totaal niet realistisch. Als ik hier in de buurt op het vliegveldje ga kijken dan staat daar wel eens een 208 van een skydive clubje. Heb er vaak zat bij gestaan als hij startte, en dan sta je er een meter of 20 vanaf, maar man, wat een geluid
Ik vind het bizzar hoeveel producten Carenado uitpoept. Alleen daarom weet je eigenlijk al genoeg dat het qua diepgang niet diep gaat. Jammer want als ze het flightmodel en geluid goed is hebben ze gewoon een goed product. Ze hebben liever quatiteit dan kwaliteit.
Kijk bv naar PMDG oke de toestellen zijn veel complexer maar dan nog staat het niet in verhouding met Carenado.
Kijk bv naar PMDG oke de toestellen zijn veel complexer maar dan nog staat het niet in verhouding met Carenado.
[ Voor 17% gewijzigd door Remco Tr op 30-07-2013 18:52 ]
Verwijderd
Of kijk naar RealAir: topspul maar die brengen ook maar eens in de zoveel jaar wat uit! En dat zie je dan dus wel. Carenado ziet er lollig uit maar is inderdaad veel te haastig in elkaar geramde zooi om snel geld mee te verdienen.
Let op:
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic