Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik gebruik EFB (Overgekocht van RemcoTr) dus ik heb gelukkig van alle vliegvelden en zo ongeveer alles de navigatie & frequentie info, dus dat komt wel goed :). En mijn verbinding is nog nooit weggevallen, dus daar zal ik hopelijk ook dan geen last van hebben. Ik zal het eens proberen wanneer er een leuke VFR/IFR tour is!

Daarnaast gebruik ik vaak de ivao charts voor alle VFR info, voor het circuit en dergelijke. Die kun je jammer genoeg volgens mij niet terugvinden in EFB.. Of weet iemand hoe dat wel kan?

Zoals deze: http://www.ais-netherland...EH-AD-2.EHGG-IAC-MISC.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door Ircghost op 19-06-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:02:
[...]

Ja, toen was ik nog enthousiast over ProATC/X, haha! Ik gebruik het programma nog steeds, hoor, als ik vlieg met de 737NGX, maar ik zal het niet snel aanbevelen: er zijn teveel mensen die problemen hebben met van alles en nog wat, en ik zelf heb ook vaak gekke altitude assignements. Daarnaast wordt je compleet aan je lot overgelaten zodra je aan het einde van de STAR komt en moet je maar uitzoeken hoe je land (intercept de ILS... ja, lekker als die de tegenovergestelde richting op is). De stemmen zijn niet al te best: eentje is goed, een of twee zijn aardig, de rest is redelijk knudde. Er is geen hoorbare ondersteuning van de AI en zelfs de onhoorbare ondersteuning lijkt niet altijd te werken (sowieso niet op de grond). Al met al is het een work in progress: op zich niet verkeerd alleen ligt dat progress de laatste maanden nogal stil... en ondertussen wordt er wel een 'pro-prijs' gevraagd. Kortom... ik gebruik het en sommige onderdelen zijn top, maar zomaar van harte aanbevelen kan ik het niet.
Oef, ik was al bijna over de streep, maar die STAR problemen lijken me niet fijn. Ik snap het alleen nog niet helemaal dan. Aan het eind van je star heb je alleen nog de STAR-transition nodig naar de ILS toch? Ik heb eigenlijk geen idee hoe Vox dit doet.
Ik had met Vox namelijk het probleem dat ik wel een STAR toegewezen kreeg en kon vliegen, maar dan halverwege -op het moment dat je net bent overgedragen aan Approach (ATC)- ineens gevectored werd naar de ILS, door Approach dus.

Heb na wat zoeken op het internet gevonden dat je bij Approach zelf moet aanvragen dat je een Full ILS procedure wilt. Dit doe je door na contact te maken zelf de request te doen, terwijl het me logischer leek dat dit automatisch ging, gezien je al een STAR aan het vliegen bent. Zelf de request doen, dan laten ze je gewoon de hele STAR afvliegen tot aan het intercepten van de localizer. Dit staat alleen nergens in de handleiding beschreven, dus ik snapte het vectoren maar niet...

Ik moet het nog proberen straks, dus dan zal ik kijken hoe ik vanaf de STAR op de localizer kom. Ik hoop door een goede transition te krijgen. Maar het kan ook zijn dat je die zelf moet opzoeken op de approachcharts en die inkloppen in de FMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Ircghost schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:47:
Ik gebruik EFB (Overgekocht van RemcoTr) dus ik heb gelukkig van alle vliegvelden en zo ongeveer alles de navigatie & frequentie info, dus dat komt wel goed :). En mijn verbinding is nog nooit weggevallen, dus daar zal ik hopelijk ook dan geen last van hebben. Ik zal het eens proberen wanneer er een leuke VFR/IFR tour is!

Daarnaast gebruik ik vaak de ivao charts voor alle VFR info, voor het circuit en dergelijke. Die kun je jammer genoeg volgens mij niet terugvinden in EFB.. Of weet iemand hoe dat wel kan?

Zoals deze: http://www.ais-netherland...EH-AD-2.EHGG-IAC-MISC.pdf
Ik gebruik gewoon google :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:02:
[...]

Oef, ik was al bijna over de streep, maar die STAR problemen lijken me niet fijn. Ik snap het alleen nog niet helemaal dan. Aan het eind van je star heb je alleen nog de STAR-transition nodig naar de ILS toch? Ik heb eigenlijk geen idee hoe Vox dit doet.
Ik had met Vox namelijk het probleem dat ik wel een STAR toegewezen kreeg en kon vliegen, maar dan halverwege -op het moment dat je net bent overgedragen aan Approach (ATC)- ineens gevectored werd naar de ILS, door Approach dus.

Heb na wat zoeken op het internet gevonden dat je bij Approach zelf moet aanvragen dat je een Full ILS procedure wilt. Dit doe je door na contact te maken zelf de request te doen, terwijl het me logischer leek dat dit automatisch ging, gezien je al een STAR aan het vliegen bent. Zelf de request doen, dan laten ze je gewoon de hele STAR afvliegen tot aan het intercepten van de localizer. Dit staat alleen nergens in de handleiding beschreven, dus ik snapte het vectoren maar niet...

Ik moet het nog proberen straks, dus dan zal ik kijken hoe ik vanaf de STAR op de localizer kom. Ik hoop door een goede transition te krijgen. Maar het kan ook zijn dat je die zelf moet opzoeken op de approachcharts en die inkloppen in de FMC.
Dat je vectors krijgt is volgens mij realistischer dan dat je de STAR helemaal uitvliegt: dat gebeurt in het echt niet heel vaak, dacht ik. Maar ProATC/X zegt aan het einde van de STAR dat je de ILS moet intercepten terwijl die soms helemaal niet in de buurt is en je dus echt nog vectors nodig hebt. Die krijg je gewoon niet. Nu heb je natuurlijk alle info op de displays dus kan je zelf wel uitvinden welke headings je moet vliegen om een goede intercept te krijgen, maar het is niet zoals het hoort.

Het enige waarom ik ProATC/X blijf gebruiken is dat het programma je op het juiste moment een SID en STAR toewijst: daar hoef je zelf dus niet meer over na te denken en het is realistisch (tenminste in Europa, voor zover ik weet). En ik gebruik ook de functie dat je het vluchtplan in de FMC kan laden zodra je clearance hebt van ATC: dat scheelt weer een hoop getyp in de FMC. Ook handig dus.
Al met al is het een addon met potentie maar het rommelt nog veel te veel en ik begin een beetje het vetrouwen in een heel goede afloop te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ok. Ik dacht dat een STAR (en ook SIDS) bij bepaalde runway(s) hoorde, en dat je nog een specifieke overgang van je STAR naar je intercept route kreeg. Zodat je in feite dan helemaal op de LNAV naar je ILS approach kon vliegen en dan dus kon switchen naar APP, zonder HDG SEL te hoeven gebruiken.

Maar nogmaals, ik heb altijd met default ATC gevlogen, dus SIDS en STARS is voor mij nog redelijk nieuw. Dacht het alleen al bijna volledig te snappen :P

Ik neem het wel zelf over in de FMC. Dat is gewoon simpel te doen met DEP/ARR en dan de juiste STAR en SAR-transition te selecteren. Mocht je een discontinuity in je route krijgen is dat snel te fixen. Ik ga ze ook niet zelf handmatig intypen allemaal!

Ik moet nog steeds mn testvlucht doen, dan laat ik wel weten wat VoxATC doet. Dit kan mn overweging nog beinvloeden. Kreeg juist een goed gevoel bij ProATC, maar dit vind ik wel een belangrijk punt.
Ircghost schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:37:
Als het verkeer rustig genoeg is en je zit op de juiste hoogte en snelheid dan wordt vaak gebruikt gemaakt van Direct to ..... en dan kun je een (groot) deel van je STAR en soms SID overslaan.
Maar word je dan gevectored (met headings dus), of krijg je een waypoint?

En weet jij of het klopt wat ik hierboven zei:
"Zodat je in feite dan helemaal op de LNAV naar je ILS approach kon vliegen en dan dus kon switchen naar APP, zonder HDG SEL te hoeven gebruiken."

Of hoor je altijd vectors te krijgen?
Wat J van E beschrijft dat ProATC doet is sowieso raar lijkt me.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als het verkeer rustig genoeg is en je zit op de juiste hoogte en snelheid dan wordt vaak gebruikt gemaakt van Direct to ..... en dan kun je een (groot) deel van je STAR en soms SID overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:39
Er staat ook nog een hele goede chart link in de start post. Je moet alleen ff user aanmaken. (Up to date Jeppensen trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de theorie nagelezen en nog een testvlucht gemaakt van Phoenix naar LA. Na departure en het volgen van de SID het verdere flightplan kreeg ik van Los Angeles Center de STAR downe4 via de transition Twentyninepalms(TNP) toegewezen. Dit ingevoerd op de DEP/ARR pagina. Runway kreeg ik dus nog niet en die heb ik dus nog niet ingevoerd.
Terwijl ik de STAR aan het volgen was werd ik doorverwezen naar Los Angeles Approach. Direct als je contact maakt, krijg je in de respons van ATC de runway en de vectors daarnaar toe door. In dit geval kreeg ik runway 7L en een heading die ik moest volgen. Dat moet ik eerst gewoon readback-en anders gaat Vox niet verder volgens mij. Daarna direct een ILS Full approach runway 7L aangevraagd en die kreeg ik. Deze stap wist ik eerst dus nog niet, je wordt dus verwacht zelf een ILS Full approach aan te vragen aan ATC. Maar goed, dat was dus mijn probleem omdat me dat eerst niet lukte. Normaal gesproken (in de echte wereld) zal je gewoon gevectord moeten worden naar je initial approach heb ik gelezen.

Toen in de FMC de runway aangegeven (ILS 7L) en daarna op de LEGS-pagina de vectors die ILS 7L creëert aan het eindpunt van mijn STAR (downe4) verbonden - in dit geval WAKER. Ik moest reporten op FEKIL en TURKA en daar werd ik gecleared for landing.

Ik heb dus volledig op LNAV richting de ILS gevlogen met een goede interceptcourse dmv waypoints die je automatisch krijgt van de FMC na het selecteren van de runway op de DEP/ARR pagina :)

JvanE: Het is dus raar dat je geen vectors krijgt. Maar je kunt dus zelf ook de eerste vector van de ILS-approach plakken achter je laatste START-waypoint voor een goede interceptcourse richting de localizer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:25:
[...]

Vliegen op VATSim komt voor mij steeds dichterbij, maar moet nog echt veel oefenen op de normale ATC-procedures. Soms krijg je van die lange aanwijzingen (bijvoorbeeld bij een lange taxi-route of in de lucht als je Approach + rwy + altitude + squawk en altimeter krijgt toegewezen) en dan is het al lastig om te onthouden wat er allemaal gezegd is, laat staan ook alles uitvoeren en je readback geven.
Het meest simpele is potlood en papier te gebruiken, pen mag ook hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:58:
JvanE: Het is dus raar dat je geen vectors krijgt. Maar je kunt dus zelf ook de eerste vector van de ILS-approach plakken achter je laatste START-waypoint voor een goede interceptcourse richting de localizer.
En daarom kan ik ProATC/X nog niet van harte aanbevelen. ;)
Als ik in zo'n situatie kom dat er nog geen goede intercept is, is het eerste wat ik doe de STAR verbinden met de IAF of FAF (net wat er is, ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik nou wat heb), maar regelmatig levert dat een onmogelijke scherpe bocht op en dus vlieg ik maar op heading totdat ik denk een mooie bocht naar de intercept te kunnen maken. Niet ideaal en zeker niet waarom ik Pro (!) ATC/X heb gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even iets anders....

Ik heb net een nieuwe PC gekocht en gebruik geen optical drive meer. Nu zat ik al eens te twijfelen over P3D, en ik vraag me af hoe het tegenwoordig met compatibiliteit daarvan is. Kan ik vrolijk Orbx NZ in P3D installeren zonder extra licentie, kan ik de NGX gebruiken (EULA my ass), kortom werkt alles zoals in FSX?

Ik heb er zelf nog niet heel erg goed naar gekeken, maar misschien heeft iemand hier het antwoord kant en klaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor zover ik had begrepen werken die programma's die jij noemt in principe goed, er zijn voor sommige addons wel (fsx)emulators nodig en sommige werken gewoon niet. Als je zoekt op Prepar3d in dit topic vind je daar rond de 10e post ofso wat meer informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de meeste addons van FSX werken ook op P3D, maar wat betreft licenties zou ik het ook niet weten. Ik zou gewoon proberen of het lukt met de FSX spullen die je al hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hmmm, voorlopig toch maar weer even FSX erop gezet. Toch weinig zin om weer $50 uit te geven. Momenteel draait het prima op een i5 4670K @ 4,4GHz... 30+ fps zonder zelfs maar iets te tweaken in fsx.cfg.

[ Voor 3% gewijzigd door Propane op 21-06-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf nog niks van ze (behalve Accufeel), maar A2A simulations heeft vandaag 25% korting op alle producten. Misschien een goede tip voor mensen hier.

Zit zelf te twijfelen over de Civ Mustang, maar ik heb ook al de Duke (piston en turbine) en de Legacy voor mijn GA-vluchten. Must resist....
Moet ook nog steeds mijn ATC-addon kopen, nog 1 dag VoxATC trial te gaan volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Propane schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:45:
Hmmm, voorlopig toch maar weer even FSX erop gezet. Toch weinig zin om weer $50 uit te geven. Momenteel draait het prima op een i5 4670K @ 4,4GHz... 30+ fps zonder zelfs maar iets te tweaken in fsx.cfg.
Netjes, met wat voor gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
fynrd1 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Netjes, met wat voor gpu?
AMD HD 7950 in afwachting van een volgende generatie later dit jaar :P. Met een lading addons geinstalleerd ondertussen, toch nog bijna constant 30 fps locked.

Edit:

Ondertussen op 4,6GHz en fps unlocked, zo silky smooth... En de Majestic Dash-8 nog eens onderworpen aan wat tests, wat een top addon zeg. Ik had hem bij release gekocht en 1 of 2 keer de lucht in gehad, maar daarna kwam het er even een tijdje niet van. Heb toch wat gemist in die tijd :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Propane op 22-06-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net op tweakers geregistreerd en ik denk dat ik deze shots hier wel kan plaatsen :)
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-QsZ413YlZvI/UcXzgKpf79I/AAAAAAAABKM/Cazx1_KQly0/s1600/2013-6-22_14-36-38-198.BMP
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-tklx5m7M97U/Ub9gyYLn_bI/AAAAAAAABBI/Y20I6xhqoFQ/s1600/fsx+2013-06-13+20-12-54-23.png
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-QyCXyK6mv3Y/UXBJNpYuIQI/AAAAAAAAAXE/_mrxtIt3qCQ/s1600/fsx+2013-04-13+13-08-37-21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:30:
Ben net op tweakers geregistreerd en ik denk dat ik deze shots hier wel kan plaatsen :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey,

Mooie shots. 1 vraagje. Op je PFD heb je een descend path afgebeeld staan (dat pop-upje zeg maar). Hoe krijg je die in beeld?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de CTR knop klikken, dacht ik (de knop voor APP VOR MAP PLN). Kan het niet nu checken want ik heb de 737NGX niet geinstalleerd op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 11-09 17:00
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:54:
Op de CTR knop klikken, dacht ik (de knop voor APP VOR MAP PLN). Kan het niet nu checken want ik heb de 737NGX niet geinstalleerd op dit moment.
Thanks!

Zal het binnenkort checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Ik had een tijdje terug gepost dat fsx niet helemaal lekker liep bij mij, terwijl mijn systeem het toch prima zou moeten kunnen draaien. Alle tweaks gebruikt en uitgeprobeerd. FSX opgegeven na veel fs9 gevlogen te hebben voorheen. Recentelijk een kleine upgrade gedaan, namelijk een tweede 24" scherm gekocht en toch maar eens de stock cooler van mij 2500k vervangen.

Voorheen knalde fsx er constant uit en was mijn cpu.. warm tot heet.. rare memory errors en letterlijk alles kwam voorbij. Met mijn nieuwe gelid tranquilo 2 koeling loopt 'ie als een zonnetje met 2 schermen eyefinity. Typisch dat zo'n cpu koeler blijkbaar zoveel verschil maakt, doe flightsim nu op 40 graden. Flightsim blijft een raar beestje :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft je vorige koeler er dan gewoon niet goed opgezeten, want zo warm wordt een CPU niet van FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
En weer een update over de nieuwe PMDG 777.

Ziet er echt fantastisch uit, en wetende wat een genot het is om met hun 737NGX te vliegen kan ik echt niet wachten totdat deze gereleased wordt. Gelukkig geven ze zelf aan dat het nu écht niet lang meer duurt:
Oh... yeah.... when will it be finished? It practically is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dat werd wel weer eens tijd! Zeker mooie screens en weet zeker dat het de NGX overtreft.

Heb alleen gemengde gevoelens bij PMDG. Ene kant maken ze fantastische producten mede door hun is FSX nog populair. Andere kant wees toch eens wat meer klantgericht! Geef vaker updates hoe klein en nutteloos dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

TranceSetter schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:16:
En weer een update over de nieuwe PMDG 777.

Ziet er echt fantastisch uit, en wetende wat een genot het is om met hun 737NGX te vliegen kan ik echt niet wachten totdat deze gereleased wordt. Gelukkig geven ze zelf aan dat het nu écht niet lang meer duurt:

[...]
Dan ga ik toch Rutte en Samsom uit de brand helpen, ik ga een 777 kopen :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Hahah, heeft er iemand op nu.nl zitten kijken :P

Toevallig, las dat artikel net ook.

777 ziet er erg gaaf uit, vind alleen dat bruine interieur nog steeds 10x niks.

"The person who designed that interior should be taken into a room and be beaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:56:
Hahah, heeft er iemand op nu.nl zitten kijken :P

Toevallig, las dat artikel net ook.

777 ziet er erg gaaf uit, vind alleen dat bruine interieur nog steeds 10x niks.

"The person who designed that interior should be taken into a room and be beaten"
Ja dat bruine vind ik ook jammer. Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen van mensen. Het zal ze in ieder geval een bak geld gaan opleveren. Hoeveel zal die kosten eigenlijk... neem aan rond de $70/$80?
Pff wel weer veel geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kun je beter €50 aan de Majestic Dash 8 uitgeven. Die T7 ga je toch alleen maar in zitten tijdens preflight/takeoff en descent, de rest zullen jullie hem toch op autopilot hebben staan terwijl je wat anders doet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de A2A Mustang met accusim als ik hard wil werken :P
De T7 ga ik ook niet gelijk halen, wil eerst ervaringen horen en dan zie ik wel. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de 747 V2, de 747 vind ik nog steeds een van de mooiste vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:53:
Ik heb de A2A Mustang met accusim als ik hard wil werken :P
De T7 ga ik ook niet gelijk halen, wil eerst ervaringen horen en dan zie ik wel. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de 747 V2, de 747 vind ik nog steeds een van de mooiste vliegtuigen.
Heb je de civ gekocht? Heerlijke kist en de autopilot af en toe ook wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de P51 Civ. Afgelopen weekend hadden ze een 25% kortingsdeal en toen gezwicht. Wilde een keer weten wat dat accusim nou echt was. Je moet wel even de tutorial op YT doornemen om te weten hoe je hem start, en de autopliot is zeker niet state of the art, maar kan zeker helpen ja. Dat ding is zo nerveus, als je niet oplet dan kun je zo in een duik of steile klim raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe nerveus de Mustang is hangt heel erg af van je gewichtsverdeling. Als de fuselage tank voor meer dan de helft gevuld is is het haast onmogelijk om het toestel correct te trimmen en vliegt de Mustang nogal twitchy. Sterker nog, met een te volle tank was de Mustang niet eens geschikt om mee te dogfighten. Hoe meer brandstof je echter verbrandt, hoe beter de vliegeigenschappen worden vanwege het gunstigere zwaartepunt.
Zelf heb ik al meer dan 100 uur gelogd met de civiele versie (https://maps.google.nl/ma...04d175449de61760e12&msa=0). Met dergelijke vlieguren merk je o.a. echt hoe slijtage van de motor je vliegperformance beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik zal die T7 wel direct halen. Wil nu wel eens met een groot toestel vliegen, ook al is het voor de korte vluchten (toch veel zelf doen dus). Het zal echt allemaal wel prima werken, dus daar ben ik absoluut niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:28:
Ja de P51 Civ. Afgelopen weekend hadden ze een 25% kortingsdeal en toen gezwicht. Wilde een keer weten wat dat accusim nou echt was. Je moet wel even de tutorial op YT doornemen om te weten hoe je hem start, en de autopliot is zeker niet state of the art, maar kan zeker helpen ja. Dat ding is zo nerveus, als je niet oplet dan kun je zo in een duik of steile klim raken.
En even de settings bekijken van je joystick. Volgens mij zat daar ook het een en ander aan uitleg bij. Verder was er ook een rudder trim setting van 6% naar rechts om bij het opstijgen te voorkomen dat je civ gaat trekken. Het opstarten blijft geweldig. De eerste keer had ik mijn speakers te hard staan, vette ervaring... Het is en blijft mijn favo kist. De snelheid, de physics en de looks zijn echt helemaal top. Ik vlieg nu met een paint genaamd 'the Bratt III' Heel veel chrome:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:43:
[...]

En even de settings bekijken van je joystick. Volgens mij zat daar ook het een en ander aan uitleg bij. Verder was er ook een rudder trim setting van 6% naar rechts om bij het opstijgen te voorkomen dat je civ gaat trekken. Het opstarten blijft geweldig. De eerste keer had ik mijn speakers te hard staan, vette ervaring... Het is en blijft mijn favo kist. De snelheid, de physics en de looks zijn echt helemaal top. Ik vlieg nu met een paint genaamd 'the Bratt III' Heel veel chrome:P
Hey die paint heb ik toevallig ook! M'n enige extra paint tot nu toe. Ze lijken allemaal zo op elkaar. Zag nog wel een hele toffe, maar die is voor de military variant. Die werken helaas niet :P

Maar het is zeker een toffe plane, hoopte alleen dat je er nog wat harder mee kon cruisen.

Ik heb ook accufeel2 (update naar V2 was heel goedkoop), maar ik vraag me alleen nog af hoe je de realismesettings in FSX in moet stellen met accufeel en accusim. Ik heb wel turbulentie en thermal aan, maar wat betreft die gyro-effects e.d. weet ik niet of ik dit in FSX nou helemaal moet uitschakelen en dat accufeel dat opvult. Zal er even mee moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle toevoegingen die Accu-feel levert aan overige vliegtuigen zitten al verwerkt in Accu-sim, dus voor A2A-kisten heb je het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag weer overgestapt naar de Katana 4x. Na voornamelijk de RealAir Lancair Legacy en vervolgens de 737NGX te hebben gevlogen, ben ik nu weer helemaal in voor low and slow. Met onderhoud.

Ik heb zelfs de boekjes in kleur geprint, geniet en al: net echt. 8) ;) Had ik nooit eerder gedaan: tot nu toe printte ik wel eens manuals en zo, maar gewoon op A4 of 2 pagina's op A4 maar nu heb ik complete boekjes op klein A5 formaat (netjes afgesneden ook, dus het ziet er niet uit als een stapel gevouwen blaadjes) en dan is het gewoon lollig om tijdens het vliegen ff de tabellen te bekijken of de procedures. ;)

En voorlopig vind ik dat onderhoud ook weer helemaal leuk. Komt waarschijnlijk ook doordat ik via Facebook een oude kennis weer heb 'ontmoet' en die blijkt, tot mijn verrassing, prive piloot te zijn geworden! Dus wat foto's bekeken en filmpjes en ja, dan zie je toch dat de preflight er ECHT wel bijhoort! ;) Hij gaat zeker never nooit niet de lucht in zonder ALLES na te lopen! Gelijk heeft 'ie. En dan is het toch wel erg leuk dat je dat bij de Katana 4x ook kan doen. ;)

Vlieg de laatste tijd in Noorwegen, zoals ik al eerder heb gedaan, maar toen met de 737NGX. Zie wel erg uit naar FTX Global want zelfs met de Noorse freeware (mooi spul) ziet het er toch wel erg 'default' uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vrij complete sim te koop via marktplaats ik weet niet of het de bedoeling mag zijn om deze hier te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:49:
Ik heb een vrij complete sim te koop via marktplaats ik weet niet of het de bedoeling mag zijn om deze hier te plakken?
Geen idee of dat mag maar wat versta je onder een vrij complete sim...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Afbeeldingslocatie: http://community.warplanes.com/wp-content/uploads/2010/08/simulator2.jpg

Zo 1 :P

Van oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan, weg wegens verhuizing ect ect

TEAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:32:
Ik ben sinds vandaag weer overgestapt naar de Katana 4x. Na voornamelijk de RealAir Lancair Legacy en vervolgens de 737NGX te hebben gevlogen, ben ik nu weer helemaal in voor low and slow. Met onderhoud.
Snap je nou wat wij bedoelen...

:P

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd bijna niet meer vlieg. Af en toe nog wel 's met de NGX, maar heb FSX nu al een week of 3 niet meer aangeraakt, geen tijd voor en soms gewoon ff geen zin in :X

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 27-06-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:16:
[...]

Snap je nou wat wij bedoelen...

:P

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd bijna niet meer vlieg. Af en toe nog wel 's met de NGX, maar heb FSX nu al een week of 3 niet meer aangeraakt, geen tijd voor en soms gewoon ff geen zin in :X
Het gaat bij mij ook in vlagen, wel of geen FSX. En ook tijdens FSX van de NGX naar kleinere planes. Nu vlieg ik weer een tijdje GA en dan is dat weer erg leuk.

Ik heb nu de demo gedownload van FS Captain en dat is ook wel een grappige toevoeging. Het is iets in dezelfde categorie als FS Passengers of Air Hauler. FSCaptain laat je alleen veel vrijer, dus je hoeft niet eerst te sparen voor een andere plane (je kunt gelijk in alles vliegen wat je maar hebt) en je bent niet locatiegebonden wat betreft het vertrekpunt. Ik speel het zelf alleen wel zo, mn laatste arrival is mn nieuwe vrtrekpunt. Je geeft aan hoe lang je maximaal wilt vliegen, bijvoorbeeld en uur, en dan krijg je een lijstje met jobs te zien vanaf je gewenste vertrekpunt. Zo zie je nog eens airports waar je normaal nooit zou komen omdat je ze toch niet kent. Vooral in ORBX regio's werkt dat goed, omdat het er toch vaak wel mooi uitziet waar je ook komt in een bepaalde regio, zeker in PNW.

Wat betreft FTX Global: Daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar ben ook wel een beetje bang dat dan de hele wereld ongeveer hetzelfde er uit gaat zien qua textures. Het is altijd wel mooi, maar het kan ook wel eentonig zijn dat ORBX-gebeuren.
Remco Tr schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:10:
[afbeelding]

TEAB
Doet u er mij maar twee. Kunt u wel aan huis bezorgen?

Bvd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Remco Tr schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:10:
[afbeelding]

TEAB
Ik zou hem graag van je willen overnemen, maar heb er helaas al twee in mijn overvolle garage staan. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door fynrd1 op 28-06-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:20:
[...]

Het gaat bij mij ook in vlagen, wel of geen FSX. En ook tijdens FSX van de NGX naar kleinere planes. Nu vlieg ik weer een tijdje GA en dan is dat weer erg leuk.
Het is bij mij ook altijd een 'vlagen hobby' geweest maar de laatste jaren is het wel zo dat FSX het ENIGE spel is dat ik wel altijd BLIJF spelen en dat de vlagen meer ín FSX zélf zitten. Andere games komen en gaan (alhoewel steeds minder door diverse omstandigheden) maar met FSX blijf ik toch maar bezig... en dat komt ook door de mogelijke afwisseling.
Zo ligt bij mij de focus telkens weer anders: sightseeing met GA in PNW > GA met VOR > airliners met ATC en SID/STARS > airliners met complete procedures (FS2Crew) > sightseeing met GA in Noorwegen > GA met onderhoud (Katana) > en zo wisselt alles zich steeds af. Het is de laatste jaren dus wél steeds FSX wat de klok slaat maar elke keer lijkt het wel een ander spel. ;) En dat is toch de lol van FSX!

Wat minder lol is, is dat ik onlangs m'n computer opnieuw heb geinstalleerd en weer low and slow vlieg met GA... en nu zie ik weer allemaal blurries die in de 737NGX niet opvielen. ;) Soms vraag ik me af of er iets mis is met mijn computer of dat wat ik zie heel gewoon is en dat iedereen dat heeft (dat je de textures ZIET laden terwijl je vliegt). Maar goed, tweaken: dat is ook een aspect van FSX waar soms de focus op ligt... en wat op een of andere manier ook leuk kan zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:38:
[...]
Wat minder lol is, is dat ik onlangs m'n computer opnieuw heb geinstalleerd en weer low and slow vlieg met GA... en nu zie ik weer allemaal blurries die in de 737NGX niet opvielen. ;) Soms vraag ik me af of er iets mis is met mijn computer of dat wat ik zie heel gewoon is en dat iedereen dat heeft (dat je de textures ZIET laden terwijl je vliegt). Maar goed, tweaken: dat is ook een aspect van FSX waar soms de focus op ligt... en wat op een of andere manier ook leuk kan zijn. ;)
Tja, het blijft een non-stop vliegen en tweaken helaas. Ik vloog laatst door PNW en had precies hetzelfde. Was toen heel blij met perfomance, altijd 30 FPS, maar ineens viel me op dat soms de beboste bergen niet zo mooi waren. Gepauzeerd, en toen zag ik de textures goed laden.... Het is vast wel weer te fixen, maar zo blijf je bezig.

Ik moet wel zeggen dat ik blij verrast ben met UT2 ten opzichte van TrafficX. Het presteert bij mij veel beter met veel AI planes en ziet er ook nog mooier uit. Volgens mij heeft dit er mee te maken dat UT buiten het FSX-proces draait en dus ook andere cores belast. Misschien iets om te proberen als je met AI vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Kun je die ai net zo makkelijk aan en uitzetten als in het standaard menu van fsx? Ik vlieg best wat online en dan heb ik het eigenlijk altijd uit staan boven europa.. ik wil niet moeilijke procedures moeten uitvoeren om het weer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is met UT juist erg makkelijk, want je hebt gewoon een ingame menu (onder Addons, waar ook Accufeel/Opus e.d. menu-opties hebben) waarin je traffic kan laten toenemen, afnemen en ook om je approach te clearen. Dus active planes op de runway verdwijnen dan.
Ik moet het even checken of het verkeer ook compleet uit is te zetten via dat menu, maar dacht het wel.
Desnoods decrease je een paar keer met de toetsencombinatie, dan ben je er ok vanaf lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ah ok dat is mooi, dan ga ik er zeker naar kijken :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Vind de performance van mijn i5 2500k @ 4,9GHz + 6970 toch wel tegenvallen. Denk dat ik maar eens wat ga sparen en een GTX770 haal. Ik heb vaak gehoord dat nVidia kaarten het een stuk beter doen met FSX.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de overstap een paar maanden geleden gemaakt van 2 ATI HD6870's in crossfire naar een single Nvidia 670GTX OC kaart en heb er geen FPS meer door gekregen.

Check anders de belasting op je videokaart als FSX draait om zeker te weten dat het gaat helpen.
Misschien dat je met jouw kloksnelheid wel de grenzen van je videokaart hebt bereikt hoor.
Toch denk eerder dat je processor gewoon de bottleneck is ondanks die whopping 4.9 GHz. Nice hoor! Waterkoeling zeker?
Ik heb hem tot 4.6GHz stabiel weten te krijgen, maar ik heb ook geen super koeler.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik had het idee dat nVidia het vooral beter ging doen op het vlak van AA. Dat is namelijk echt een drama met een AMD-kaart. Maar als jij zeker weet dat het niks verandert, ga ik daar niet 300 euro aan uitgeven.

Ja, ik draai met een H100 push/pull.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het is al weer redelijk wat maanden geleden hoor, misschien wel bijna een jaar. Ik heb in de tussentijd uiteraard weer veel zitten tweaken en de overstap gemaakt naar DX10.
Maar ik weet nog wel dat ik in FSX tijdens de overstap niks gemerkt heb, maar mijn AA was ook gewoon prima met de AMD's.

Check dus maar even je videokaart- en CPU-belasting voor de zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nVidia is op bepaalde punten beter, vooral in wolken, voor zover ik weet. Maar over het algemeen heb je niet super veel aan een nieuwe GPU. 300 euro voor misschien een stuk of wat meer fps in de wolken is ook zowat, hè... ;) Ik zit zelf te denken aan een compleet nieuwe PC (niet alleen maar toch ook wel voor een belangrijk deel voor FSX), maar ik heb nu een i5 2500K @ 4.5 en een GTX580... dus wat zou ik winnen, misschien een fps of 5...? De winst is iets van 10 tot 20% misschien, maar ja, 10 procent van 30 is 3 dus... 1500 euro voor 3 tot zelfs 10 fps is toch wel heel veel geld. ;)

Als ik nou zeker wist dat met een Haswell en GTX780 FSX met alles vol gewoon soepel zou lopen, dan zou ik het doen. Maar dat doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:01:

Als ik nou zeker wist dat met een Haswell en GTX780 FSX met alles vol gewoon soepel zou lopen, dan zou ik het doen. Maar dat doet het niet...
Wat wil je soepel hebben lopen dan? Met mijn 4670K op 4,6GHz over Orbx NZ en AU met alles van AXE tot CS777 loopt gewoon soepel. Misschien even spelen met de tweaks (Bufferpool on is bij mij bijv. een stuk beter dan geen BP, en unlimited FPS draait vele malen beter zonder blurries dan limited op 30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:01:
nVidia is op bepaalde punten beter, vooral in wolken, voor zover ik weet. Maar over het algemeen heb je niet super veel aan een nieuwe GPU. 300 euro voor misschien een stuk of wat meer fps in de wolken is ook zowat, hè... ;) Ik zit zelf te denken aan een compleet nieuwe PC (niet alleen maar toch ook wel voor een belangrijk deel voor FSX), maar ik heb nu een i5 2500K @ 4.5 en een GTX580... dus wat zou ik winnen, misschien een fps of 5...? De winst is iets van 10 tot 20% misschien, maar ja, 10 procent van 30 is 3 dus... 1500 euro voor 3 tot zelfs 10 fps is toch wel heel veel geld. ;)

Sinds de 600 serie van nvidia en de 7000 serie van amd heeft nvidia een kleine achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Wat wil je soepel hebben lopen dan? Met mijn 4670K op 4,6GHz over Orbx NZ en AU met alles van AXE tot CS777 loopt gewoon soepel. Misschien even spelen met de tweaks (Bufferpool on is bij mij bijv. een stuk beter dan geen BP, en unlimited FPS draait vele malen beter zonder blurries dan limited op 30).
Het loopt over het algemeen wel lekker, maar soms hokt het of stottert het of krijg je opeens textures die wat laat laden. Dat soort dingen. Het loopt NOOIT een complete vlucht soepel, zoals bij andere games wel het geval is: er is altijd wel wat! En dat dan ook nog met niet alle opties voluit. Ik heb alle tweaks al geprobeerd de afgelopen jaren: FSX blijft één groot compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Het loopt over het algemeen wel lekker, maar soms hokt het of stottert het of krijg je opeens textures die wat laat laden. Dat soort dingen. Het loopt NOOIT een complete vlucht soepel, zoals bij andere games wel het geval is: er is altijd wel wat! En dat dan ook nog met niet alle opties voluit. Ik heb alle tweaks al geprobeerd de afgelopen jaren: FSX blijft één groot compromis.
Dit is zeker waar. Heb gister uit verveling weer wat dingen geprobeerd waar van anderen (bekende FSX-tweakers zals NickN en Kosta) zeggen dat ze echt beter werken, maar waar ik nooit goede resultaten mee haalde. Wederom werd voor mij bevestigd dat je altijd moet doen wat bij jou zelf het beste loopt, want ondanks hun "it's silly to use external framelimiters" and "You should probably not use usepools=0" werken die dingen bij mij echt beter. Al zo vaak getest... Ik denk dat het op elke machine weer anders werkt, en dat er meer wegen naar Rome leiden. Hoewel niemand ooit echt Rome bereikt volgens mij.

Het is een groot samenspel van settings en tweaks die invloed hebben op elkaar. Dus houd het zo simpel mogelijk eerst en probeer daarna zonder die FPS-indicator te vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al eerder netjes gevraagd of het de bedoeling mag zijn om een linkje te plaatsen voor verkoop van mijn simulator.

Mocht het niet volgens de regels zijn, dan hoor ik het graag.

http://link.marktplaats.nl/688382472

uitleg staat erbij. De prijs is al aan de scherpe kant maar kan nog wel over gediscussieerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat is een flink ding. Daar moet je veel aan hebben gesleuteld en tijd aan hebben besteed. Ga je je hobby niet missen? Zit je straks gewoon met een simpele joystick achter je PC of stop je helemaal met flightsims?

Werkt dit dan op dat Magenta waar ik wel eens wat over gelezen heb, of is dit gewoon met FSX te gebruiken? Ik zal het niet van je kopen, maar vind dit soort hobbyisme wel tof om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Propane schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Wat is jouw BP setting dan nu? Ik heb PoolSize=0 maar ben wel benieuwd wat er bij jou staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat de bufferpools doen, is een buffer opbouwen (jaja, je verwacht het niet) met grafische instructies voordat deze naar de GPU gestuurd worden. In FSX, als je een hoog geklokte CPU hebt en een wat oudere videokaart, dan kan het zijn dat je met bp=0 de GPU te veel tegelijk aanbiedt en hij het niet bij kan houden. Dit vertaalt zich in artefacts en andere grafische verstoringen. Volgens mij geen blurries of andere subtiele dingen, als je GPU verzuipt krijg je grote glitches.

Volgens mij is het snelste gewoon bp=0 ALS je GPU dit aankan. Een goed alternatief kan zijn om een lage RejectThreshold te gebruiken, zodat je de videokaart een beetje beschermt. Volgens mij kan het wel gebruiken van bufferpools nooit sneller zijn dan usepools=0, maar alleen voorkomen dat je problemen krijgt met artefacts.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met lage poolsettings ongeveer net zo'n goede fps heb als met usepools=0, maar aangezien ik nooit problemen heb gebruik ik gewoon de laatste.

@Propane: Gebruik je dan een externe limiter (of via NI / CCC) of draai je echt unlimited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:04:
[...]

Wat is jouw BP setting dan nu? Ik heb PoolSize=0 maar ben wel benieuwd wat er bij jou staat.
Kan het momenteel niet checken, omdat ik aan het werk ben in het buitenland. Maar ik heb gewoon de waarden van de Avsim hard- en softwareguide overgenomen.
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:17:@Propane: Gebruik je dan een externe limiter (of via NI / CCC) of draai je echt unlimited?
Echt unlimited. Niets externs.

Die Bufferpools uitzetten kan ook bij een snelle videokaart met zat bandbreedte nog voor problemen zorgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Propane op 03-07-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bufferpools=0 is bij mij echt een must (GTX580). Zonder dat is de performance STUKKEN slechter. Daarnaast heb ik de fps intern gelimit op 30 en via nVidia Inspector de resresh rate op 1/2. Externe limiters gaven bij mij overduidelijk (nog meer) blurries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 23:08
Ook ik heb de Bufferpools op 0 staan, dit geeft bij mijn GTX760 het beste resultaat.
Mijn ervaring is dat de FPS limiter in FSX zelf voor een flinke daling in de FPS zorgt.
Daarom gebruik ik zelf unlimited omdat dit bij mij simpelweg het beste resultaat geeft.
Ik moet zeggen dat sinds mijn overstap naar Windows 8 het allemaal wel een stuk vloeiender loopt met minder schomelingen in de FPS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Voor iedereen die WOAI wilt maar geen zin heeft om alle 200 paketjes zelf te downloaden, ik heb het nu allemaal in 3 downloads gemaakt voor iedereen :)

YouTube: WOAI DOWNLOAD - Easy & Free FSX HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Tuzla schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:45:
Voor iedereen die WOAI wilt maar geen zin heeft om alle 200 paketjes zelf te downloaden, ik heb het nu allemaal in 3 downloads gemaakt voor iedereen :)

YouTube: WOAI DOWNLOAD - Easy & Free FSX HD
Ik zou GAIT eerder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:14:
[...]

Maar alsnog bedankt voor de moeite, Tuzla! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Remco Tr schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:14:
[...]

Hoor er nu pas voor het eerst van :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik denk dat dat nu de beste freeware ai addon is. Download link staat op hun FB pagina. En volgens mij ook via torrents te vinden.

Oja en lees de eerste post eens daar staat hij al een tijdje in ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Remco Tr op 06-07-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:15:
Ik denk dat dat nu de beste freeware ai addon is. Download link staat op hun FB pagina. En volgens mij ook via torrents te vinden.

Oja en lees de eerste post eens daar staat hij al een tijdje in ;)
Is het beter dan bijv. MyTraffic 5.4b...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik gebruik het niet meer omdat ik geen ai wil. Maar het is wel een compleet pakket zowel wua vliegtuigen en registraties die kloppen als in vluchtplannen. En ze geven elke maand of om de 2 maanden een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, volgens de counter op hun site komt GAIT 3.0 over een kwartier uit. Vanavond maar eens proberen dan (zit nu op versie 2.07). Hopelijk hebben ze gefixt dat de standaard FSX-liveries niet alsnog tussen de echte liveries voorkomen.

Edit: helaas geen GAIT 3.0, die timer telt gewoon steeds opnieuw van een uur af...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:47:
Hmm, volgens de counter op hun site komt GAIT 3.0 over een kwartier uit. Vanavond maar eens proberen dan (zit nu op versie 2.07). Hopelijk hebben ze gefixt dat de standaard FSX-liveries niet alsnog tussen de echte liveries voorkomen.

Edit: helaas geen GAIT 3.0, die timer telt gewoon steeds opnieuw van een uur af...
Normaal klopt de timer maar ze hebben vertraging opgelopen. Hij komt dus iets later. Ik heb in versie 2.07 niet standaard fsx verkeer gezien. Of anders gewoon hard verwijderen uit je fsx map.

[ Voor 4% gewijzigd door Remco Tr op 06-07-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:37:
[...]

Normaal klopt de timer maar ze hebben vertraging opgelopen. Hij komt dus iets later. Ik heb in versie 2.07 niet standaard fsx verkeer gezien. Of anders gewoon hard verwijderen uit je fsx map.
Misschien verschilt het ook per regio (ik heb er tot nu toe nog alleen maar mee gevlogen in Zuid-Amerika).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Had er nog nooit van gehoord, van GAIT, ik gebruik nog altijd skAI traffic, bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Na 1.5 jaar is m'n periodieke FSX drang weer komen opborrelen. Hier maar weer eens meelezen en de nodige zooi weer installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:51:
Na 1.5 jaar is m'n periodieke FSX drang weer komen opborrelen. Hier maar weer eens meelezen en de nodige zooi weer installeren :)
Weet zeker dat je veel plezier en wat frustratie zult beleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Veel plezier met installeren, tot over 3 maanden _O-

Vandaag even gespeeld met de PMDG747x en dat blijft ook een heerlijke kist. Helemaal klaar voor de T7. Op de heavies vind ik autostart een prachtige functie, gewoon de fuel laten flowen en binnen 20 seconden kun je taxien.

IRL zondag op de 777 vliegen, eventjes vragen voor een kijkje in de cockpit. Hopelijk doen puppy-oogjes en de juiste pasjes het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Yup, nog geen seconde gespeeld _O-
Vandaag FSGlobal, GEX, REX, UTX etc geinstalleerd. De PMDG 737 en 747 nu van liveries voorzien en dan vind ik het voorlopig weer even goed. Later nog op zoek naar leuke addons. Weet nog dat FSPassengers op zich wel geinig was...wat zijn nog leuke aanraders in die hoek om de vlucht-beleving uit te breiden?

[ Voor 23% gewijzigd door Southern Sun op 08-07-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

Dutchy88 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:13:
Ook ik heb de Bufferpools op 0 staan, dit geeft bij mijn GTX760 het beste resultaat.
Mijn ervaring is dat de FPS limiter in FSX zelf voor een flinke daling in de FPS zorgt.
Daarom gebruik ik zelf unlimited omdat dit bij mij simpelweg het beste resultaat geeft.
Ik moet zeggen dat sinds mijn overstap naar Windows 8 het allemaal wel een stuk vloeiender loopt met minder schomelingen in de FPS. :)
Second that. Op XP liep het voor geen meter, en sinds Win8 loopt het best goed met zelfs alles op high/vol/100%

Met de Extra 300 loopt het veel minder soepel, maar dat doe ik toch nooit. Airliners daar ben ik gek op. :P

Vreemd eigenlijk, ik heb een vlucht (VHHH -> VHHH old) gemaakt in een echte simulator van een 737-800 die op vliegveld Lelystad staat. ( www.simcenter.nl )En dat draait ook op FSX. En supersoepel! Ben benieuwd naar de specs van dat systeem. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 09-07-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb zo'n vermoeden dat bij de Lelystad Simulator er niet 1 PC draait, maar een stuk of 10 die vanalles en nogwat doen. Controls op een andere dan het weer, en de extra schermen op een andere dan het zicht "naar buiten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

Bij Den Haag staat een static sim die 3 beamers gebruikt, en dan zie wel overlay tussen beamer 1 en 2 en ook bij 2 en 3. Beetje storend is dat wel. Maar die in Lelystad heeft dat niet, of ik heb het niet gezien.

Offtopic, maar een beetje veel niet. Ik ga donderdag een proefles stuntvliegen doen op Lelystad Airport. oOo

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 09-07-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
De Captainsim 777 heeft een update gehad en zit nu op 1.2.

Eens ff kijken wat ze er van gebakken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Ik merk vrijwel geen enkel verschil tussen BP=0 en 1 met onderstaande settings. Zie handtekening voor specs.
Net even mee lopen testen omdat jullie het er zo over hadden :P Altijd 30fps stabiel met external limiter.
Zolang ik geen OOM meldingen krijg :+

[BufferPools]
//Poolsize=8388608
//RejectThreshold=126976
//Usepools=1
Poolsize=0

Edit; is er al wat nieuwe informatie over de 777 van PMDG? Duurt me allemaal te lang :D

[ Voor 12% gewijzigd door m0nkm0nk op 11-07-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drentm0nk schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:39:
Ik merk vrijwel geen enkel verschil tussen BP=0 en 1 met onderstaande settings. Zie handtekening voor specs.
Net even mee lopen testen omdat jullie het er zo over hadden :P Altijd 30fps stabiel met external limiter.
Zolang ik geen OOM meldingen krijg :+

[BufferPools]
//Poolsize=8388608
//RejectThreshold=126976
//Usepools=1
Poolsize=0
Ja, dat kan: hangt toch van je systeem af. Schijnbaar is het op jouw systeem om het even wat je doet. Bij mij merk ik wel duidelijk verschil tussen BP 0, BP1 of helemaal geen BP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tweede is ook DX10 alleen? Hoort dit allemaal bij die nieuwe DX10 update die uit zou komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Die zon is gewoon een tweak versie van de standaard lens flare.

Wat je ziet met die landing lights is DX10. En over DX10 gesproken binnenkort komt er een update/software dat de meeste problemen gaat verhelpen. En ook de vc dynamic shadows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die sun flare tweak geprobeerd maar werkt niet... Lens flare is aan, cfg getweakt (alle mogelijke entries), textures geinstalleerd, suneffect in de map gezet... niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Je hebt hem in cameras.cfg gezet? bij camera 002?

En om te testen kan je beste dawn of dusk doen omdat de zon dan laag staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nog een paar dagen en dan is het zover FTX Global!!

Zie hier de vele previews.. http://www.orbxsystems.co...w-screenshots-and-videos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt nog ongeveer een week, volgens de laatste berichten. Ik zie er erg naar uit! Ik vind die screenshots top (ondanks overmatig ENB-gebruik ;) ). Ik ga 'm ZEKER metéén kopen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Werd nederland nu overgeslagen?

"Ai, dat is toch wel jammer. Het Orbx Ftx team heeft lang overwogen om ons kleine koude kikkerlandje uit te geven als Fsx landschap. Echter door het ‘mooie en freeware’ NL2000 zagen ze er uiteindelijk geen noodzaak en markt meer in.

Het volgende project van Orbx Ftx i.c.m. Sim720 wordt Noorwegen, te verwachten in de eerste maanden van 2014."

bron:http://www.simflight.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ze gaan Nederland overslaan. Vind ik niet heel erg want terwijl ik het niet erg vind dat andere landen met landclass worden gemaakt, zou ik dat van Nederland, dat ik natuurlijk te goed ken, toch niet echt interessant vinden, juist omdat ik het te goed ken. Bij andere landen ben ik met de juiste sfeer al tevreden maar met Nederland zou dat wat vreemd voelen.

Noorwegen is bovendien een stuk groter wat ook veel interessanter is: meer waar voor je geld. Zo'n plat klein stukje Nederland is niet echt heel interessant... Wales vond ik ook al veel te klein. Heb ik dan ook niet gekocht. Schotland gaat dan nog weer wel, maar ik vind Noorwegen gewoon veel interessanter.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Betekent dit dat Nederland bij FTX Global helemaal niet wordt meegenomen, dus dat er ook geen andere textures gebruikt gaan worden? Of is dit alleen voor de specifieke add-on voor Nederland die nog allerlei details toe zou voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
TranceSetter schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:27:
Betekent dit dat Nederland bij FTX Global helemaal niet wordt meegenomen, dus dat er ook geen andere textures gebruikt gaan worden? Of is dit alleen voor de specifieke add-on voor Nederland die nog allerlei details toe zou voegen?
Het gaat om the photoreal scenery. Maar omdat ie al bestaan als in NL2000 en ook nog eens freeware zien ze het nut er niet van in. FTX global heeft wereld dekking incl Nederland.

FTX global komt eind volgende week uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:39:
[...]

Het gaat om the photoreal scenery. Maar omdat ie al bestaan als in NL2000 en ook nog eens freeware zien ze het nut er niet van in. FTX global heeft wereld dekking incl Nederland.

FTX global komt eind volgende week uit.
Neeeeeeeee, het gaat hier om een FTX regio! En dat is géén photoreal scenery. Daarom vind ik de reden van Orbx om Nederland over te slaan wel wat apart. Orbx maakt landclass scenery en da's heel wat anders. Alleen de airports van Orbx hebben gedeeltelijk photoreal scenery. Los daarvan kan ik me de keuze wel voorstellen want ik vraag me af welke buitenlander FTX Nederland zou kopen... Het zou op zich natuurlijk wel leuk zijn geweest als er een paar Nederlandse GA vliegvelden in Orbx kwaliteit zouden komen. Trouwens, wat kwaliteit betreft... JV zei dat NL2000 zo goed is... daar ben ik het helemaal niet mee eens. Die opmerking verbaasde me ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat is wel erg jammer dan. Vlieg je over de grens zie je ook daadwerkelijk een duidelijke grens van textures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:14:
Dat is wel erg jammer dan. Vlieg je over de grens zie je ook daadwerkelijk een duidelijke grens van textures...
Inderdaad. En in Nederland zit je nogal snel bij de grens, dus... da's niet zo mooi.
Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste