Zal dat er niet bij inzitten?
''The base product will include a FREE demo of FTX Global OpenLC, which is our new product being released in July/August that covers the *entire world* with OSM based custom landclass and vector data! FTX Global OpenLC will be priced as a AU$19.95 addon, but the base FTXG will include the entire Baltic States in eastern Europe as a free demo of OpenLC to allow you to try before you buy.''
Ow ik quote jou een pagina terug met dit:Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:29:
[...]
Euh... het heet FTX Global en het IS dus Global: er wordt niets in stukjes gehakt. Voor 99 AUD (zo'n 75 euro) krijg je de hele wereld in FTX texturen. Is dus even een ietsje grotere uitgave dan normaal voor FSX addons (als je de high end vliegtuigen even buiten beschouwing laat) maar al met al STUKKEN goedkoper dan bijvoorbeeld GEX, waarvoor je zo'n 150 euro moet betalen als je een groot deel (dus nog geeneens alles!) van de wereld wilt hebben. Voeg daarbij OpenLC (het nieuwe OMS-based landclass product van Orbx) voor zo'n 15 euro en je bent (grotendeels) klaar.
Wat een *** is die John Venema, zeg... Ze geven dus TOCH geen subscription pack uit (wat 100 AUD zou kosten) maar gaan nu alle addons voor FTXGlobal los verkopen. En waarom...?
"We've moved away from asking $99 for a subscription type product because it places too much risk on the customer; it's not fair to ask for money for content which has not yet been developed. Better to buy it in smaller affordable chunks when it is 'real' and available."
Pffffff, wat een loser. Zeg nou gewoon eerlijk wat iedereen meteen weet: dat je natuurlijk VEEL meer inkomsten krijgt als je alle extra onderdelen los gaat verkopen voor 5 tot 30 AUD per stuk. Ga dan niet leuteren dat je het voor de klant doet. Wat een loser...
Maar goed, natuurlijk ga ik FTXGlobal alsnog kopen. Het gaat me uiteindelijk om het product, niet om de baas van de company.
Omwille deze informatie zei ik in stukjes hakken.
Jep, 777 Cap'n.SgtPoen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:34:
[...]
Momenteel gebruik ik de standaard skin van de Civilian mustang, Glamorous Gal. Vindt ik 1 van de mooiste
@Hierboven, gaat over de CS777 neem ik aan? Toch niet al die van PMDG
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verwijderd
Aaaaaah, ik snap de verwarring.Oban606 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:23:
[...]
Ow ik quote jou een pagina terug met dit:
Wat een *** is die John Venema, zeg... Ze geven dus TOCH geen subscription pack uit (wat 100 AUD zou kosten) maar gaan nu alle addons voor FTXGlobal los verkopen.
ow ja, verwarring schept het indd ja.... Maar goed kan niet wachten op een een Orbx europa versie. Nu vlieg ik voornamelijk in Orbx USA rond.....Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:09:
[...]
Aaaaaah, ik snap de verwarring.Maar dan heb ik het dus over de extra addons bedoeld voor gebruik met FTXGlobal, niet over FTXGlobal zelf.
Ik zag dat 777CS naar versie 1.1 is gegaan en heb deze ook nog een keer gedownload. Wat is dat toch met die kist, ik kan er maar niet aan wennen. Het pakt mij niet, het voelt niet lekker, niet crisp&clear. Het ziet er geweldig uit hoor aan de buitenkant maar nu er 'eindelijk' een realistisch flight model is, pakt het mij nog steeds niet. Dit had ik ook met de Concorde waar ik 70 euro voor heb betaald. Dit brengt mij bij het volgende. De majestic dash 8 Q400 volg ik nu via inet en youtube. Dit ziet er allemaal gelikt uit. Vooral het gedeelte dat ook hier, net als A2A, de flight dynamics out of the box of fsx zijn opgebouwd. Het nog nooit eerder icing effect(visueel dan) is ook erg leuk meegenomen... Zijn er gebruikers van de Q400 die hier iets over kunnen vertellen, kist is net zo duur als de concorde destijds:P
Ik vlieg de MJ Q400 vanaf de release alleen nog maar.
Ik ben erg gecharmeerd van het 'gevoel' wat deze addon heeft tijdens het vliegen. Dit zelfde gevoel heb ik alleen nog gehad bij de A2A kisten. Bovendien is de performance super goed. Wees wel bereid om alles wat je tot nu toe kende van de payware Boeings en Airbussen weer te vergeten, allemaal nieuwe systemen en vliegtuig specifieke eigenaardigheden. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit zoveel rudder trim gebruikt... .
Grafisch gezien is ook alles dik in orde. Wmb maar een kleine stapje beneden de PMDG 737 en juist een stapje erboven voor de Aerosoft A320 EX.
Minpuntjes;
- geen invoed van weather op FDE
- nog geen hardware keys toe te wijzen (via FSUIPC alleen met macros, LUA werkt nog niet)
Dus, wmb kopen die hap!
Grafisch gezien is ook alles dik in orde. Wmb maar een kleine stapje beneden de PMDG 737 en juist een stapje erboven voor de Aerosoft A320 EX.
Minpuntjes;
- geen invoed van weather op FDE
- nog geen hardware keys toe te wijzen (via FSUIPC alleen met macros, LUA werkt nog niet)
Dus, wmb kopen die hap!
Oban606 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 05:25:
[...]...knip...De majestic dash 8 Q400 volg ik nu via inet en youtube. Dit ziet er allemaal gelikt uit. Vooral het gedeelte dat ook hier, net als A2A, de flight dynamics out of the box of fsx zijn opgebouwd. Het nog nooit eerder icing effect(visueel dan) is ook erg leuk meegenomen... Zijn er gebruikers van de Q400 die hier iets over kunnen vertellen, kist is net zo duur als de concorde destijds:P
Ik begin nu toch wel heel erg nieuwsgierig te worden naar die 777 die PMDG binnenkort gaat uitbrengen. Wederom hebben ze een aantal liveries geplaatst die bij release beschikbaar zullen zijn. Ik denk dat onderstaande mijn favoriete cargo-livery wordt. Tenzij dat ze ook nog een LAN-Cargo gaan uitbrengen, want dan zullen ze mijn tijd moeten delen 

Voor de gene die niet precies weten hoe scenery werkt..
Ik heb de openingspost aangepast/verduidelijkt hoe de scenery is opgebouwd en werkt.
(handig als je binnekort FTX Global gaat kopen)
Ik heb de openingspost aangepast/verduidelijkt hoe de scenery is opgebouwd en werkt.
Bedankt, daar heb ik wel wat aan als 'scenery newb'!
Toch maar een weblog?
Thanks!Remco Tr schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:22:
Voor de gene die niet precies weten hoe scenery werkt..
Nog iets leuks:
http://www.orbxsystems.co...utogen-lighting-25-shots/
Edit: hier stond eerst een verhaal over dx10 dat wordt ondersteund door FTX Global. Helaas zijn er nog issues op bestaande velden in de nacht.
http://www.orbxsystems.co...utogen-lighting-25-shots/
Edit: hier stond eerst een verhaal over dx10 dat wordt ondersteund door FTX Global. Helaas zijn er nog issues op bestaande velden in de nacht.

[ Voor 115% gewijzigd door Remco Tr op 17-05-2013 21:39 ]
Naja, er zijn nog wel wat andere dingetjes die storen bij DX10, zoals bij het taxiën de missende pijltjes. Nu ben ik sowieso nog op zoek naar de beste add-on hiervoor om een auto te krijgen die me naar de juiste plaats loodst, maar ik heb geen idee wat nu het beste is.
AES van Aerosoft heeft deze functie. En stop met die pijltjes kijk gewoon op de kaartTranceSetter schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:33:
Naja, er zijn nog wel wat andere dingetjes die storen bij DX10, zoals bij het taxiën de missende pijltjes. Nu ben ik sowieso nog op zoek naar de beste add-on hiervoor om een auto te krijgen die me naar de juiste plaats loodst, maar ik heb geen idee wat nu het beste is.
[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 17-05-2013 21:40 ]
Ja, maar dat werkt zo te zien alleen op hun add-on vliegvelden.
Of je gaat gewoon voor GSX van FSDT, wordt nog ontwikkeld as we speak. Zo komt er nog een followme naar de runway, schoonmaak services en nog wat spul (misschien zelfs passagiers). Dit doen ze in een grote update die komt wanneer die af is. Ik heb het al en het is behoorlijk compleet. GSX werkt bovendien op ALLE vliegvelden die een AFCAD hebben; dat zijn dus alle vliegvelden in FS, inclusief add-ons.
Ik ga niet meer vliegen met die 777 captain, wat een ontzettend slechte addon is dat zeg. Ze hebben een prachtige exterior model gemaakt maar het vliegt als een 737 en absoluut niet als een heavy. VNAV werkt niet eens
Ik ga niet meer vliegen met die 777 captain, wat een ontzettend slechte addon is dat zeg. Ze hebben een prachtige exterior model gemaakt maar het vliegt als een 737 en absoluut niet als een heavy. VNAV werkt niet eens
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Idd gewoon GSX nemen, werkt super weet ik te zeggen uit eigen ervaring.
Gates werkt bij GSX niet toch? En hoe zit het met pushpack?
GSX doet geen jetways. Die moet je zelf doen. Op AES vliegvelden is het pech, tenzij je bereid bent te betalen. Aerosoft is sowieso erg ouderwets met AES. Een basisfunctionaliteit van FSX niet gebruiken en geld vragen als je dit wel wil. Je betaalt voor de scenery, maar een basisfunctionaliteit zit er niet bij
. In het FS9 tijdperk was dit nog te begrijpen en was het een mooie extra feature.
Pushback is GSX' sterkste punt. Volledig geanimeerd, met begeleider en al. Je kan zelf kiezen links of rechts en het werkt altijd aan de hand van de AFCAD.

Pushback is GSX' sterkste punt. Volledig geanimeerd, met begeleider en al. Je kan zelf kiezen links of rechts en het werkt altijd aan de hand van de AFCAD.
GSX heeft ook een leuke follow me to gate function, want als je aangeeft waarheen je wilt dan staat er bij die gate van alles klaar. Catering, de trappen naar je deuren, de cargo karretjes etc. De ramp moet je zelf activeren met ctrl+j geloof ik. Maar ik vind GSX echt een geweldige toevoeging.
Die jetway moet je er even bij verzinnen
ctrl+j
Zo, even een vluchtje gemaakt, en bevalt goed. Zowel ZurichX als GSX gekocht en het werkt goed. Pushback is leuk, en het follow-me autootje ook. Hij reed wel midden over het gras, maargoed... ;-)
Welke add-ons gebruiken jullie voor AI Traffic? Ik heb nu MyTrafficX, maar daarbij zijn de modellen redelijk simpel en gebruiken ze veel oude liveries. Bijvoorbeeld Air Malta:
Oud:

Nieuw:

En als je vaak op vliegvelden komt waar deze airlines vliegen is dat best storend ;-)
Is er ondertussen een software pakket wat mooier is/werkt?
Welke add-ons gebruiken jullie voor AI Traffic? Ik heb nu MyTrafficX, maar daarbij zijn de modellen redelijk simpel en gebruiken ze veel oude liveries. Bijvoorbeeld Air Malta:
Oud:

Nieuw:

En als je vaak op vliegvelden komt waar deze airlines vliegen is dat best storend ;-)
Freeware en ook nog is heel goed en compleet/actueel.
http://www.gaitraffic.com/
Wel even google translate aanzetten en dowdload link is te vinden op hun facebook.
http://www.gaitraffic.com/
Wel even google translate aanzetten en dowdload link is te vinden op hun facebook.
Thanks voor die link! Heb het ook geinstalleerd
Ik gebruik Skai Traffic v2.3 Ook erg veel oude livery's, maar wel echt zoveel beter dan die fictieve maatschappijen + dat de registratie's op de vliegtuigen ook gewoon kloppen
Achterlijk gewoon, als ik willekeurig vliegtuig (zeg een 747 van KLM) z'n registratie door Google haal, dan klopt dat ook gewoon met een 747-400 van de KLM...)

Dat heeft Global AI zo te zien ook. Even geprobeerd met een Air Canada 767
Ik wil GSX toevoegen aan de OP. Maar kom niet op de site van FSDT jullie wel?
http://www.fsdreamteam.com/
http://www.downforeveryon...ttp://www.fsdreamteam.comRemco Tr schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:05:
Ik wil GSX toevoegen aan de OP. Maar kom niet op de site van FSDT jullie wel?
:P:P
Hier is 'ie knetterup.
nevermind, dat was dus de gecachte frontpage
nevermind, dat was dus de gecachte frontpage
[ Voor 56% gewijzigd door BeefHazard op 19-05-2013 13:39 ]
Heb ik geluk dat ik zowel ZurichX als GSX gisteren nog heb kunnen downloaden ;-)
Trouwens, ik was bang dat ZurichX een behoorlijk hit op mijn framerate zou hebben, maar het werkt allemaal lekker hier
Trouwens, ik was bang dat ZurichX een behoorlijk hit op mijn framerate zou hebben, maar het werkt allemaal lekker hier
Als de follow me car door het gras rijdt dan zit je waarschijnlijk op een AES vliegveld, in principe zou hij gewoon goed moeten rijdenTranceSetter schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:29:
Zo, even een vluchtje gemaakt, en bevalt goed. Zowel ZurichX als GSX gekocht en het werkt goed. Pushback is leuk, en het follow-me autootje ook. Hij reed wel midden over het gras, maargoed... ;-)
Oud:
[afbeelding]
Nieuw:
[afbeelding]
Verdorie jongens, zo mooi is mijn X-plane 10 niet
Ik was op ZurichX geland, ook van FSDT. Je zou verwachten dat het daar sowieso goed gaatIrcghost schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:53:
[...]
Als de follow me car door het gras rijdt dan zit je waarschijnlijk op een AES vliegveld, in principe zou hij gewoon goed moeten rijden.
Hmm, op Zurich heb ik ook altijd problemen (die heb ik ook van FSDT). Zal wel aan het vliegveld liggen.
Gebruik je een traffic addon zoals MyTraffic X die zijn eigen AFCAD's gebruikt?TranceSetter schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:59:
[...]
Ik was op ZurichX geland, ook van FSDT. Je zou verwachten dat het daar sowieso goed gaat
Als het forum weer up is, ga dan naar GSX support. Daar staat een subboard met airport config sharing. Waarschijnlijk kun je daarvandaan een werkende AFCAD of iig aangepaste config voor LSZH halen.
[ Voor 25% gewijzigd door BeefHazard op 19-05-2013 18:04 ]
deze app kan je ook helpen bij je zoektocht naar dubbele AFCAD's.
Edit: Forum is weer up, hier kun je de customization file vinden
Edit: Forum is weer up, hier kun je de customization file vinden
[ Voor 33% gewijzigd door BeefHazard op 20-05-2013 12:01 ]
Zo ..... * Tallguy heeft zijn GTX275FTW vervangen door een 2e hands GTX680 4gb versie. Wat een verschil!! Vooral in X-Plane, waar ik langzamerhand mee ben begonnen, heeft daar veel baat bij. Ik kan nu praktisch alles op z'n max draaien, met HDR aan op een 1920x1200x32 resolutie.
Aangezien ik veel met photoscenery probeer te vliegen heb ik bewust de 4GB versie gekozen ipv de 2GB versie. Reviews en echte gebruikerstesten geven aan dat X-Plane daar toch echt z'n voordeel uit kan halen.
De GTX690 moet je overslaan, dit is hardwarematig een dual-GPU (denk aan een SLI op 1 kaart) en daar kan X-Plane weer niets mee, laat staan dat FSX er wat mee kan.
Ik verwacht dat ook FSX nog wat voordeel aan deze overstap kan halen, al is het maar ivm AA.
Aangezien ik veel met photoscenery probeer te vliegen heb ik bewust de 4GB versie gekozen ipv de 2GB versie. Reviews en echte gebruikerstesten geven aan dat X-Plane daar toch echt z'n voordeel uit kan halen.
De GTX690 moet je overslaan, dit is hardwarematig een dual-GPU (denk aan een SLI op 1 kaart) en daar kan X-Plane weer niets mee, laat staan dat FSX er wat mee kan.
Ik verwacht dat ook FSX nog wat voordeel aan deze overstap kan halen, al is het maar ivm AA.
Verwijderd
Flight zal wel baat hebben bij zo'n upgrade, maar FSX heeft meer baat bij een snellere processor (de standaard installatie althans). Ik heb een GTX275 en een Ci7 2600 en de GPU (+ geheugen) is niet helemaal belast.Tallguy schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:17:
Wilde m'n FSX opnieuw gaan installeren (teveel meuk). Schijnt die downloadlink van me 737NGX niet meer te werken en die gasten bij PMDG vragen gewoon 5 dollar voor een nieuwe downloadlink
. Beetje kansloos als je het mij vraagt, is het mogelijk om dit op een andere manier binnen te halen?

Verwijderd
Check je DM.SgtPoen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:03:
Wilde m'n FSX opnieuw gaan installeren (teveel meuk). Schijnt die downloadlink van me 737NGX niet meer te werken en die gasten bij PMDG vragen gewoon 5 dollar voor een nieuwe downloadlink. Beetje kansloos als je het mij vraagt, is het mogelijk om dit op een andere manier binnen te halen?
Thx! Nu kan het zoeken naar tweaks, addons, en settings beginnen
FTX-Global delayed 15-7-2013
http://www.orbxsystems.co...-global-update-june-2013/
http://www.orbxsystems.co...-global-update-june-2013/
[ Voor 57% gewijzigd door Remco Tr op 04-06-2013 20:26 ]
Verwijderd
Ik had nog nooit Fraps en video-editing software gebruikt, dus heb ik een beetje zitten oefenen met FSX met een van mijn favoriete vliegtuigen op een mooie locatie. Ik vlieg hier met de Real Air Duke Turbine in ORBX New Zealand, van NZGS naar NZAA (Auckland Intl).
Door Fraps en uiteindelijk ook de compressie is de kwaliteit helaas wat achteruit gegaan, want met Sweet FX ziet FSX er echt prachtig uit. Nu is het helaas wat donkerder en minder scherp geworden, maar het is niet anders. Ook loopt het minder vloeiend, na veel (!) getweak is het me gelukt een steady 30 fps te halen. Alleen als ik van camerastandpunten wissel stottert het soms en zie je vlakken bij het laden van de VC. Dat soort dingen heb ik er uitgeknipt.
Het is een IFR-vlucht en ik doe een autopilot ILS-approach, maar land vervolgens wel handmatig (en iets te hard voor het mooie). Je ziet het opstijgen van de crappy grasbaan 9 van Gisborne, de landing op Auckland Intl en tussendoor de in mijn ogen mooie VC van de Real Air Duke en de omgeving van OrbX NZ Northern Island.
Ik moet zeggen dat de combi Fraps met Virtual Dub erg prettig en makkelijk werkt. Volgende stap is o.a. de camera opties van Opus FSX leren gebruiken, daar moet ik eerst nog even induiken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vtaM_8pL43w]
Door Fraps en uiteindelijk ook de compressie is de kwaliteit helaas wat achteruit gegaan, want met Sweet FX ziet FSX er echt prachtig uit. Nu is het helaas wat donkerder en minder scherp geworden, maar het is niet anders. Ook loopt het minder vloeiend, na veel (!) getweak is het me gelukt een steady 30 fps te halen. Alleen als ik van camerastandpunten wissel stottert het soms en zie je vlakken bij het laden van de VC. Dat soort dingen heb ik er uitgeknipt.
Het is een IFR-vlucht en ik doe een autopilot ILS-approach, maar land vervolgens wel handmatig (en iets te hard voor het mooie). Je ziet het opstijgen van de crappy grasbaan 9 van Gisborne, de landing op Auckland Intl en tussendoor de in mijn ogen mooie VC van de Real Air Duke en de omgeving van OrbX NZ Northern Island.
Ik moet zeggen dat de combi Fraps met Virtual Dub erg prettig en makkelijk werkt. Volgende stap is o.a. de camera opties van Opus FSX leren gebruiken, daar moet ik eerst nog even induiken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vtaM_8pL43w]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 22:18 ]
Iemand al gebruik gemaakt van haswell icm fsx?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Hoe werkt dat sweet fx trouwens? Ik probeer er wat over te vinden, maar ik krijg nou niet echt handige websites die me verder helpen.
Verwijderd
Je moet de bestanden van Sweet FX in je root FSX-folder plaatsen (bijv: C:\Program Files\Microsoft Flight Simulator X\). Het is een tijd geleden dat ik het geinstalleerd heb, maar volgens mij was het zo simpel.TranceSetter schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:18:
Hoe werkt dat sweet fx trouwens? Ik probeer er wat over te vinden, maar ik krijg nou niet echt handige websites die me verder helpen.
De settings worden bepaald in de sweet_settings.txt. Je kunt ook settingsbestandjes op internet zoeken en deze proberen - wel opslaan met een andere bestandsnaam als je de originele niet wil overschrijven. Je kunt namelijk in de sweet_preset.txt bepalen welk settings-bestand je wilt laden.
Ja, ik wil ook niet meer zonder eigenlijk. Moet alleen nog een keer die clip bestellen ipv dat standaard cap-ding wat ik op mijn koptelefoon heb bevestigd. Nu ben ik qua bewegingsvrijheid wat te beperkt op deze manier, hoewel het nog steeds fijn werkt.Ircghost schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:59:
Gebruik je ook nog track ir of niet?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 00:20 ]
Heb je al een oplossing? Ik had dit ook, heb toen, na minstens 10 emails over en weer (toch minstens mijn geld eruit gehaald in door PDMG gemaakte arbeidskosten) die 5 dollar maar betaald en het bestand gedownload. Daarna in dropbox gezet. Kan je wel een share sturen.SgtPoen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:03:
Wilde m'n FSX opnieuw gaan installeren (teveel meuk). Schijnt die downloadlink van me 737NGX niet meer te werken en die gasten bij PMDG vragen gewoon 5 dollar voor een nieuwe downloadlink. Beetje kansloos als je het mij vraagt, is het mogelijk om dit op een andere manier binnen te halen?
Verwijderd
Slechte service dan zeg...
In dat geval zou ik lekker op een minder legale manier de NGX binnenhalen, maar wel gewoon weer registreren/valideren met je gegevens (als dat kan althans?). Je kunt ze wel gewoon mailen als je problemen hebt met valideren om wat voor reden ook, dus als die 5 euro alleen voor de dl-link geldt..
In dat geval zou ik lekker op een minder legale manier de NGX binnenhalen, maar wel gewoon weer registreren/valideren met je gegevens (als dat kan althans?). Je kunt ze wel gewoon mailen als je problemen hebt met valideren om wat voor reden ook, dus als die 5 euro alleen voor de dl-link geldt..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 13:51 ]
Zou je mij jouw profile kunnen sturen dan? Ik krijg het maar niet lekker voor FSX en die van jou zag er goed uit.Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:47:
[...]
Ja, ik wil ook niet meer zonder eigenlijk. Moet alleen nog een keer die clip bestellen ipv dat standaard cap-ding wat ik op mijn koptelefoon heb bevestigd. Nu ben ik qua bewegingsvrijheid wat te beperkt op deze manier, hoewel het nog steeds fijn werkt.
Verwijderd
Ik weet niet zeker of ik ooit iets heb aangepast -zou best kunnen- maar als basis gebruik ik het profiel Smooth.Ircghost schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:46:
[...]
Zou je mij jouw profile kunnen sturen dan? Ik krijg het maar niet lekker voor FSX en die van jou zag er goed uit.
Als je je mailadres even DM-t dan wil ik mijn profile best mailen.
Ah ja wilde je net ook DM'en, maar dat had je uit staat
. En alvast bedankt!
Ik heb het getest, maar het blijkt een probleem te zijn als je meerdere monitoren hebt. Zelf heb ik er 2 (1 voor de FMC), en dan past hij de shaders toe op het 2e scherm, dus niet mijn primary scherm. Lekker logisch ook. Oh en de framerate gaat blijkbaar terug van 28 naar 4 bij zo'n setupVerwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:47:
[...]
Je moet de bestanden van Sweet FX in je root FSX-folder plaatsen (bijv: C:\Program Files\Microsoft Flight Simulator X\). Het is een tijd geleden dat ik het geinstalleerd heb, maar volgens mij was het zo simpel.
De settings worden bepaald in de sweet_settings.txt. Je kunt ook settingsbestandjes op internet zoeken en deze proberen - wel opslaan met een andere bestandsnaam als je de originele niet wil overschrijven. Je kunt namelijk in de sweet_preset.txt bepalen welk settings-bestand je wilt laden.

Jammer, want ik kan wel wat vibrance gebruiken bij FSX.
Reken maar dat ik nooit meer een PMDG product koop. Maar aangezien ik de 737NGX had gekocht en op dat moment weer nodig had om voor te bereiden op een profcheck heb ik betaald voor de download link.Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:51:
Slechte service dan zeg...
In ieder geval absurd slechte service. Het enige argument van PMDG was dat bandbreedte duur is. Klanten verliezen blijkbaar niet...
[ Voor 12% gewijzigd door Klassenoudste op 09-06-2013 17:48 ]
Ze hebben wel lef daar hoor, het is al zo'n niche markt en dan ook nog eens zo belachelijk je klanten behandelen. Dure bandbreedte is sinds anno 2008 of iets dergelijks al geen excuus meer (toen stopte de meeste providers toch met datalimieten).
Daarnaast is het niet alsof mensen elke dag weer hun downloads opnieuw aanvragen..
Daarnaast is het niet alsof mensen elke dag weer hun downloads opnieuw aanvragen..
Mja, ikzelf vraag het me ook af wat belangrijker is. Ben wel van mening dat je gewoon ff had moeten opletten. Bij aankoop staat er namelijk heel duidelijk bij dat die downloadlink eenmaal geldig is, en dat je dus goed het installatiebestand moet bewaren.
En om dit de reden te laten zijn om maar niets meer van PMDG te kopen, hoe goed hun producten ook zijn is ook een beetje rare redenering.
En om dit de reden te laten zijn om maar niets meer van PMDG te kopen, hoe goed hun producten ook zijn is ook een beetje rare redenering.
Verwijderd
Klopt, zag het ook net, sorry. Ik zal je gelijk even mailen!Ircghost schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:42:
Ah ja wilde je net ook DM'en, maar dat had je uit staat. En alvast bedankt!
Moet er wel bij zeggen dat ik in het dagelijks leven B737 vlieg en de NGX enkel gebruikt heb om voor complexe elektrische failures te bekijken welke lights er wanneer aan gaan op het overhead panel. Dus zoveel lol haal ik al niet uit mijn betaalde versie van de NGX.TranceSetter schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:50:
Mja, ikzelf vraag het me ook af wat belangrijker is. Ben wel van mening dat je gewoon ff had moeten opletten. Bij aankoop staat er namelijk heel duidelijk bij dat die downloadlink eenmaal geldig is, en dat je dus goed het installatiebestand moet bewaren.
Tot ik van vliegtuig verander ben ik toch al niet in de markt voor een PMDG product.
Maar ik vind het overdreven dat een download link voor een installatiebestand van grofweg 600MB 5 euro moet kosten. Of je dit nu van tevoren aangeeft of niet.
Bedankt!Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:44:
[...]
Klopt, zag het ook net, sorry. Ik zal je gelijk even mailen!
Das wel erg grappigKlassenoudste schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:08:
[...]
Moet er wel bij zeggen dat ik in het dagelijks leven B737 vlieg en de NGX enkel gebruikt heb om voor complexe elektrische failures te bekijken welke lights er wanneer aan gaan op het overhead panel. Dus zoveel lol haal ik al niet uit mijn betaalde versie van de NGX.
Tot ik van vliegtuig verander ben ik toch al niet in de markt voor een PMDG product.
Het voordeel van mij als leek, is dat ik me dadelijk in kan gaan leren in de 777 zonder me er druk over te maken dat ik dadelijk in het echte leven dingen door elkaar haal
Ja ik gebruik het dus om te zien hoe systemen zich gedragen als ze stuk gaan.TranceSetter schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:16:
[...]
Das wel erg grappigWij allemaal proberen om maar zo dicht mogelijk bij het échte vliegen te komen met een goede simulator... Nee ik gebruik hem alleen om te kijken welke lichtjes wanneer gaan branden. Dat is gewoon prachtig
Het voordeel van mij als leek, is dat ik me dadelijk in kan gaan leren in de 777 zonder me er druk over te maken dat ik dadelijk in het echte leven dingen door elkaar haal
Aangezien de NGX zo'n goede simulatie is kan dat goed, bijvoorbeeld een failure van Transfer Bus 1. Je kan dat (tot op zekere hoogte) lezen in het FCOM, maar het is makkelijker om het te zien.
Voor het vliegen hou ik het liever bij het echte werk
[ Voor 3% gewijzigd door Klassenoudste op 10-06-2013 12:40 ]
Heeft iemand trouwens een manual van de carenado sr-22? Die glass cockpit is behoorlijk ingewikkeld.
Verwijderd
Voor de liefhebber een filmpje van de 737 NGX in AA-livery van Los Angeles naar Las Vegas.
Beiden zijn erg mooie airports van FS Dream Team. Ook voor het hele gebied heb ik veel scenery, zowel pay- als freeware (Blue Sky Scenery is gratis en een aanrader).
Daarnaast heb ik ook wat dingen van GSX gefilmd, dus als mensen daar nieuwsgierig naar zijn, dan geeft dit filmpje een goed beeld.
[YouTube: http://youtu.be/BWiX_vfwXO4]
Beiden zijn erg mooie airports van FS Dream Team. Ook voor het hele gebied heb ik veel scenery, zowel pay- als freeware (Blue Sky Scenery is gratis en een aanrader).
Daarnaast heb ik ook wat dingen van GSX gefilmd, dus als mensen daar nieuwsgierig naar zijn, dan geeft dit filmpje een goed beeld.
[YouTube: http://youtu.be/BWiX_vfwXO4]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 22:21 ]
Die route zou ik ook best wel eens een paar keer willen vliegen, maar zelfs met de default 737 is het dan niet vooruit te branden op die vliegvelden. New York moet ik ook al mijden, 2fps is meer regel dan uitzondering...
Toe aan nieuwe hardware, helaas net een grote kostenpost aan de auto gehad, dus moet even wachten tot de boot met geld weer binnen komt
Toe aan nieuwe hardware, helaas net een grote kostenpost aan de auto gehad, dus moet even wachten tot de boot met geld weer binnen komt
Verwijderd
Klopt, ik kan ook niet alles opengooien hoor. En soms kan ik het weer iets verbeteren ergens (ben altijd aan het tweaken...) maar dan is er altijd weer wat anders. Als ik nu in zwaar weer had gevlogen of veel AI of verkeer had gedaan, dan had mijn fps ook wat ingekakt. Weliswaar kom ik (bijna) nooit onder de 20, maar dan hapert het wel of laden textures te langzaam. De combi NGX en grote airports is gewoon erg zwaar voor de processor.FastFred schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:34:
Die route zou ik ook best wel eens een paar keer willen vliegen, maar zelfs met de default 737 is het dan niet vooruit te branden op die vliegvelden. New York moet ik ook al mijden, 2fps is meer regel dan uitzondering...
Ik zit nu alleen weer met 'shimmering' textures in bijv Vegas. Heeft volgens mij iets met bepaalde anti-aliastechnieken te maken (heb weer eens zitten klooien met NVidia inspector...).
Maar die route is inderdaad erg mooi om te vliegen! Ik mis alleen een lap grond ten zuidwesten van Vegas, daar ben ik nog naar op zoek. Bij Blue Sky Scenery mist dat stuk, dus zoek nu of ik dat met Megascenery Earth kan aanvullen. Maar dat is weer zo duur en hoor verschillende meningen over de kwaliteit.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 22:52 ]
Mooi filmpje!!Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:54:
Voor de liefhebber een filmpje van de 737 NGX in AA-livery van Los Angeles naar Las Vegas.
[video]
1 vraagje, in het begin zie je dat koffers worden ingeladen, is dat een onderdeel van de vliegveld add-on van FSDreamteam of is het een andere add-on?
Groetjes
Verwijderd
Het inladen van de koffers, het laden van de catering, de pushbackcar + assistant en de follow me car zijn van GSX. Dat is van FS Dreamteam, dus dezelfde makers als die van de airports die je ziet - KLAS en KLAX.Sparkiezz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:46:
[...]
Mooi filmpje!!
1 vraagje, in het begin zie je dat koffers worden ingeladen, is dat een onderdeel van de vliegveld add-on van FSDreamteam of is het een andere add-on?
Groetjes
Echter die karretjes en dergelijke werken dus op elk vliegveld, ook niet FSDT
.
--
@Mork_van_Ork; Als je op zoekt bent naar nieuwe scenery dan moet je anders even wachten op Orbx Global, ik zit er serieus over na te denken om die te halen. Ik heb ook Orbx Australië 'geleend' (het is zo duur om in 1x te kopen), maar had dat heel even geprobeerd en ik was meteen verkocht.
En ja met die 80 dollar of iets dergelijks wat die global gaat kosten is het niet goedkoop, maar je krijgt er wel een ontzettend mooie wereld voor terug.
--
@Mork_van_Ork; Als je op zoekt bent naar nieuwe scenery dan moet je anders even wachten op Orbx Global, ik zit er serieus over na te denken om die te halen. Ik heb ook Orbx Australië 'geleend' (het is zo duur om in 1x te kopen), maar had dat heel even geprobeerd en ik was meteen verkocht.
En ja met die 80 dollar of iets dergelijks wat die global gaat kosten is het niet goedkoop, maar je krijgt er wel een ontzettend mooie wereld voor terug.
Verwijderd
Ja ik weet het, ik hou het al een tijdje in de gaten. Maar ik wacht eerst de reviews af, heb al voldoende uitgegeven. Ik heb ook niet alles even 'netjes' overigens, dat is onbetaalbaar helaas.
Ben wel benieuwd of het afwisselend genoeg is, maar het is zeker een product om in de gaten te houden.
Check dit trouwens, heb me rot gelachen
Een japanse student met daarachter de instructeur die het steeds warmer krijgt:
YouTube: Turn Off the Heat! VERY Funny
Ben wel benieuwd of het afwisselend genoeg is, maar het is zeker een product om in de gaten te houden.
Check dit trouwens, heb me rot gelachen
Een japanse student met daarachter de instructeur die het steeds warmer krijgt:
YouTube: Turn Off the Heat! VERY Funny
Haha echt te pijnlijk voor woorden! Wel beetje belachelijk dat die CFI zo pisnijdig wordt 
Een paar screens van mij met de Carenado B90 op YCDR van Orbx op Orbx Australië en Opus weather engine met REX textures.

En ja het duurde mij echt zo lang om op te stijgen dat het al licht werd. Ik was namelijk druk doornemen met verschillende dingen en ik heb de hele cockpit lopen doorspitten om zoveel mogelijk te weten te komen
.
Een paar screens van mij met de Carenado B90 op YCDR van Orbx op Orbx Australië en Opus weather engine met REX textures.

En ja het duurde mij echt zo lang om op te stijgen dat het al licht werd. Ik was namelijk druk doornemen met verschillende dingen en ik heb de hele cockpit lopen doorspitten om zoveel mogelijk te weten te komen
[ Voor 73% gewijzigd door Ircghost op 13-06-2013 02:08 ]
Verwijderd
Nice pics!
Mochten hier menen nog terughoudend zijn w.b. DirectX10, binnenkort komt de grote fix er aan waarin de laatste issues opgelost worden.
Het is nu al goed werkbaar hoor en ik draai al maanden op DX10, maar deze fix zal iedereen over de streep halen denk ik
Er zijn nu nog een aantal payware airports waar de nighttextures niet goed werken (de meesten doen het al gewoon).
Ik heb een soort 'beta' gekregen via via en nu werken night-textures op elke airport. Ook zullen de laatste light-probleempjes (sommige streetlights knipperen) opgelost zijn. Maar er komen juist ook nieuwe dingen bij die in DX9 niet werken, zoals dynamic shadows in de cockpit e.d.
ETA: 5 weken ongeveer.
Mochten hier menen nog terughoudend zijn w.b. DirectX10, binnenkort komt de grote fix er aan waarin de laatste issues opgelost worden.
Het is nu al goed werkbaar hoor en ik draai al maanden op DX10, maar deze fix zal iedereen over de streep halen denk ik
Er zijn nu nog een aantal payware airports waar de nighttextures niet goed werken (de meesten doen het al gewoon).
Ik heb een soort 'beta' gekregen via via en nu werken night-textures op elke airport. Ook zullen de laatste light-probleempjes (sommige streetlights knipperen) opgelost zijn. Maar er komen juist ook nieuwe dingen bij die in DX9 niet werken, zoals dynamic shadows in de cockpit e.d.
ETA: 5 weken ongeveer.
Verwijderd
Dat is Steve, hij heeft ook de shaders gefixt die iedereen nu gebruikt om in DX10 te draaien.
http://stevesfsxanalysis.wordpress.com/category/dx10/
Hij heeft heel veel gedaan voor de FSX-community en weet zeer veel van de materie af.
Op het AVSim forum worden zijn dingen gecommuniceerd door een Paul die ook voor hem test. Ik vermoed dat het via zijn site/blog gereleased wordt en via het AVSim forum.
http://stevesfsxanalysis.wordpress.com/category/dx10/
Hij heeft heel veel gedaan voor de FSX-community en weet zeer veel van de materie af.
Op het AVSim forum worden zijn dingen gecommuniceerd door een Paul die ook voor hem test. Ik vermoed dat het via zijn site/blog gereleased wordt en via het AVSim forum.
Verwijderd
Ben wel benieuwd naar die DX10 fix! Dynamic shadows had je sowieso al met DX10 trouwens, dat is niet nieuw. Of het een beetje werkt hangt wel helemaal af van het 3D-model van het vliegtuig dus of het een beetje mooi is, kan per vliegtuig verschillen. Maar ik ga die 'complete' fix vast een keer proberen.
Verwijderd
Ja klopt, door deze fix werkt het dan ook bij vliegtuigen die het standaard niet gemodelleerd hebben, behalve de oude MS-planes. De belangrijkste fixes voor mij zijn de nichttextures en blinking-lights problem.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:46:
Ben wel benieuwd naar die DX10 fix! Dynamic shadows had je sowieso al met DX10 trouwens, dat is niet nieuw. Of het een beetje werkt hangt wel helemaal af van het 3D-model van het vliegtuig dus of het een beetje mooi is, kan per vliegtuig verschillen. Maar ik ga die 'complete' fix vast een keer proberen.
Maar even wat anders:
Ik gebruik sinds kort FS2Crew en VoxATC en dat geeft wel weer een nieuwe dimensie aan realisme.
En eindelijk heb ik me ook eens verdiept in SIDS en STARS en dat snap ik nu ook eindelijk. En het is eigenlijk helemaal niet moeilijk gelukkig.
Aangezien ik toch al geld aan het uitgeven was heb ik ook maar vRoute premium genomen om flightplans te kunnen exporten naar de NGX, naast heel veel andere nuttige dingen die het doet voor het plannen van je vlucht (is best wel een tip).
Vliegen op VATSim komt voor mij steeds dichterbij, maar moet nog echt veel oefenen op de normale ATC-procedures. Soms krijg je van die lange aanwijzingen (bijvoorbeeld bij een lange taxi-route of in de lucht als je Approach + rwy + altitude + squawk en altimeter krijgt toegewezen) en dan is het al lastig om te onthouden wat er allemaal gezegd is, laat staan ook alles uitvoeren en je readback geven.
Ik snap niet hoe ze dat in het echt doen die controllers en piloten
Met Vox kun je dit goed oefenen i.v.m. spraakherkenning, maar ik twijfel nog wel of ik het ga kopen. Het is echt behoorlijk duur en je moet er ook zeker andere voices bij nemen. Nu heb je alleen standaard de Microsoft voice van Windows (Microsoft Anna voor Win 7) en kun je VoxPop gratis gebruiken met 5 voices. Hiervan zijn er echter maar 3 goed genoeg om te gebruiken en neemt het behoorlijk veel geheugen (RAM) in. Andere alternatieven zijn redelijk duur.
Maar vliegen met echte routes en de spraakherkenning zijn wel een erg grote plus. Ik heb nog een paar dagen trial te gaan, dus ik zal binnenkort moeten kiezen.
Vliegen hier mensen op VATSIM of andere netwerken? En zijn er hier VoxATC gebruikers en wat zijn de ervaringen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 13:26 ]
Ik vlieg nu een tijdje op IVAO (PH-MRE), die is sowieso wat meer geschikt voor Europeanen want die vliegen daar voornamlijk op onze uren. Op Vatsim vliegen ze vaak voor ons dieper in de nacht.
De allergrootste tip die ik je kan geven is schrijf op wat je hoort in codetaal, ze geven je altijd de informatie op dezelfde manier dus na een paar keer weet je wat komt in welke volgorde dus dan hoef je dat alleen maar op te schrijven. Bij de bijgevoegde link staan de standaardzinnen die gebruikt worden (overal), ook erg handig. http://nl.ivao.aero/training/rt
Ik vloog in het begin (de eerste 15u) op IVAO met een \\NEWBIE in de comments zodat de ATC daar rekening mee houdt. Verder kun je vooral beginnen met vliegen in Nederland op de kleinere vliegvelden, EHGG en EHRD zijn nooit heel druk maar wel vaak ATC/Ground etc., dus als je er niet uitkomt kunnen ze ook even snel in het Nederlands de boel uitleggen.
Maar ga niet naar Frankrijk enzo, die lui kun je nauwelijks verstaan
De allergrootste tip die ik je kan geven is schrijf op wat je hoort in codetaal, ze geven je altijd de informatie op dezelfde manier dus na een paar keer weet je wat komt in welke volgorde dus dan hoef je dat alleen maar op te schrijven. Bij de bijgevoegde link staan de standaardzinnen die gebruikt worden (overal), ook erg handig. http://nl.ivao.aero/training/rt
Ik vloog in het begin (de eerste 15u) op IVAO met een \\NEWBIE in de comments zodat de ATC daar rekening mee houdt. Verder kun je vooral beginnen met vliegen in Nederland op de kleinere vliegvelden, EHGG en EHRD zijn nooit heel druk maar wel vaak ATC/Ground etc., dus als je er niet uitkomt kunnen ze ook even snel in het Nederlands de boel uitleggen.
Maar ga niet naar Frankrijk enzo, die lui kun je nauwelijks verstaan
Verwijderd
"Bonjour Monsiour, pleasuh uhhfluh uhheading trois eightuh zirroooo" ... zoiets? 
Ik heb me maanden terug al ingeschreven op IVAO maar heb het nog nooit aangedurfd. Toen vloog ik ook veel in europa, maar mede door de slechte Heathrow en Schiphol aan payware -alleen de slecht presterende Aerosoft Mega Airports, wel mooi verder- ben ik meer in OrbX of West USA gaan vliegen.
Maar op VATSim is LAX zo onwijs druk, dat is net echt, inclusief de gestresste ATC-ers. Dus daar ga ik zeker niet beginnen. Maar dat is wel een erg mooie airport van FSDT, zeker met runway 7 e.d. als je over de zee aan komt vliegen in de avond. De dichtheid is daar gewoon beter qua mooie scenery en airports, dus je hoeft niet perse uren te vliegen voor een grote hub. Dat vind ik met Jets wel het leukst om naartoe te vliegen.
Maar goed, het een sluit het andere niet uit natuurlijk.
Ik heb me maanden terug al ingeschreven op IVAO maar heb het nog nooit aangedurfd. Toen vloog ik ook veel in europa, maar mede door de slechte Heathrow en Schiphol aan payware -alleen de slecht presterende Aerosoft Mega Airports, wel mooi verder- ben ik meer in OrbX of West USA gaan vliegen.
Maar op VATSim is LAX zo onwijs druk, dat is net echt, inclusief de gestresste ATC-ers. Dus daar ga ik zeker niet beginnen. Maar dat is wel een erg mooie airport van FSDT, zeker met runway 7 e.d. als je over de zee aan komt vliegen in de avond. De dichtheid is daar gewoon beter qua mooie scenery en airports, dus je hoeft niet perse uren te vliegen voor een grote hub. Dat vind ik met Jets wel het leukst om naartoe te vliegen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 13:47 ]
Die aankomende DX10-fix, is het een kwestie van installeren en aanvinken in FSX? Want ik denk dat het dan inderdaad wel iets is waardoor veel mensen de switch zullen maken.
Ik durfde inderdaad de eerste paar keren ook niet echt lekker te vliegen op IVAO maar het went van zelf, als je wilt kunnen we wel een keer samen inloggen op Teamspeak en dan beetje mee helpen etc. En volg die phraseology die ik je stuurde.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:45:
"Bonjour Monsiour, pleasuh uhhfluh uhheading trois eightuh zirroooo" ... zoiets?
Verwijderd
Ik gebruik sinds een paar maanden ProATC/X als ik vlieg met de 737NGX (samen met FS2Crew). AVSIM etc. heb ik nooit geprobeerd en ik zie het mezelf ook niet snel doen... Ik ben niet zo van het online gamen, lijkt het. Daarnaast heb ik (en hebben mijn huisgenoten) geen behoefte aan hardop getetter in een microfoon wat iedereen kan horen... (Ik heb nog geeneens boxen aan m'n PC hangen en doe alles via een koptelefoon). Dat hele online gebeuren kost me ook altijd teveel tijd, eigenlijk. Wachten op servers, connecties, medespelers, weet ik veel... Nee, het is niets voor mij.
Wat betreft DX10: zou inderdaad leuk zijn als er een soort van installer kwam, dus dat je niet tig pagina's op een site hoeft door te nemen of een giga-Word.doc moet uitpluizen voordat alles (niet) werkt.
En dan graag ook meteen een uninstaller die de boel weer hersteld.
Wat betreft DX10: zou inderdaad leuk zijn als er een soort van installer kwam, dus dat je niet tig pagina's op een site hoeft door te nemen of een giga-Word.doc moet uitpluizen voordat alles (niet) werkt.
Verwijderd
Het is een shader fix. In de folder \Microsoft Simulator X\ShadersHLSL\ zitten de shaders.TranceSetter schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:53:
Die aankomende DX10-fix, is het een kwestie van installeren en aanvinken in FSX? Want ik denk dat het dan inderdaad wel iets is waardoor veel mensen de switch zullen maken.
De fix/patch past de shaders die voor DX10 gebruikt worden aan, dit gaat via de installer en is binnen een seconde gebeurd. Vervolgens moet je huidige shader-cache gewist worden, zodat FSX bij de volgende keer starten de cache opnieuw moet opbouwen en nu dus de gepatchte shaders zal gebruiken. Dit zal de installer ook gewoon doen.
Er is een handleiding beschikbaar in de DX10 sectie op de AVSim forums. Hier worden ook andere fixes besproken, zoals die voor regen e.d. Het is voor de eerste keer wel even wat inlezen en dergelijke, maar het is niet ingewikkeld en gevaarlijk. Maak voor de zekerheid een kopietje van de \ShadersHLSL\ folder, dan kun je die eventueel weeer terugzetten en als je dan de shader-cache weer verwijdert, heb je de hele fix ongedaan gemaakt.
Activeren kan in FSX zelf met de optie Preview DX10, of stop zelf de regel D3D10=1 in de fsx.cfg.
De shaders van DX9 en 10 staan los van elkaar, dus je sloopt niks mocht je terug willen.
Volgens mij is die Steve bezig met een nieuwe installer, dus dan is het helemaal simpel.
En er zijn genoeg mensen in dat forum bereid te helpen als je er niet uitkomt.
Thanks, heb ik gelijk doorgenomen. Vox gebruikt dezelfde terminologie, dus dat is een goede oefening!Ik durfde inderdaad de eerste paar keren ook niet echt lekker te vliegen op IVAO maar het went van zelf, als je wilt kunnen we wel een keer samen inloggen op Teamspeak en dan beetje mee helpen etc. En volg die phraseology die ik je stuurde.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 15:20 ]
Buiten het feit om dat het belangrijkste bij gamen is dat je vooral moet doen waar je zin in hebt, zijn er wel een paar op merkingen te maken over je verhaal.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:13:
Ik gebruik sinds een paar maanden ProATC/X als ik vlieg met de 737NGX (samen met FS2Crew). AVSIM etc. heb ik nooit geprobeerd en ik zie het mezelf ook niet snel doen... Ik ben niet zo van het online gamen, lijkt het. Daarnaast heb ik (en hebben mijn huisgenoten) geen behoefte aan hardop getetter in een microfoon wat iedereen kan horen... (Ik heb nog geeneens boxen aan m'n PC hangen en doe alles via een koptelefoon). Dat hele online gebeuren kost me ook altijd teveel tijd, eigenlijk. Wachten op servers, connecties, medespelers, weet ik veel... Nee, het is niets voor mij.
Wat betreft DX10: zou inderdaad leuk zijn als er een soort van installer kwam, dus dat je niet tig pagina's op een site hoeft door te nemen of een giga-Word.doc moet uitpluizen voordat alles (niet) werkt.En dan graag ook meteen een uninstaller die de boel weer hersteld.
Daarnaast heb ik (en hebben mijn huisgenoten) geen behoefte aan hardop getetter in een microfoon wat iedereen kan horen...
Spelen jullie in dezelfde kamer dan? Zo ja, dan kan ik het begrijpen. Zo nee, je hoeft niet te schreeuwen
(Ik heb nog geeneens boxen aan m'n PC hangen en doe alles via een koptelefoon)
Juist dat is aan te raden zodat je geen last hebt van broadcasting van achtergrondgeluiden via je mic, ik vlieg nagenoeg altijd met headset op.
Dat hele online gebeuren kost me ook altijd teveel tijd, eigenlijk. Wachten op servers, connecties, medespelers, weet ik veel..
Dat het veel tijd kost is onzinnig, tenzij je een uur veel tijd vind. Ik neem aan dat je normaal toch ook niet maar een half-uur vliegt en dergelijke? En aangezien je VOX/atc gebruikt vind je dat stukje realisme ook leuk dus dit is nu niet anders, behalve dat er nu echte mensen zijn. Een uur is hoe lang ik meestal vlieg (EHGG-EHRD of EHRD-LOWI etc). Wachten op servers? Je kunt gewoon onmiddelijk inloggen, de wereld gaat altijd door. Servers starten dus niet eerst op, er zijn geen wachtrijden of medespelers waar je op wat voor manier dan ook per se afhankelijk bent.
Gisteren vloog ik in Engeland, had alleen op de eerste dag London Center dus daar sprak ik mee, maar later was die offline en dan doe je gewoon wat je wilt (albeit netjes, je moet je nog steeds wel aan de vliegregels houden natuurlijk). Soms heb je wat meer ATC, soms wat minder..
Connectieproblemen heb ik nog nooit meegemaakt en je kunt met een langzame verbinding ook makkelijk meespelen
[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 19-06-2013 15:56 ]
Verwijderd
Ik zie het online gebeuren als het ultieme realisme in FSX op ATC gebied. Vox komt ook al erg dichtbij, in die zin dat het zowel VFR als IFR doet en dat het afhankelijk van weersomstandigheden bepaalt welke approaches, departures en runways je toegewezen krijgt. Het blijft alleen gegenereerde tekst, en deze wordt vervolgens via MS Speech uitgesproken. Echte mensen als ATC (online) is dan net nog wat dichter bij de real thing.
Ik speel ook alleen met headset trouwens, heb ook geen speakers aan m'n pc.
Hoe bevalt 'ProATC X' - JvanE? Misschien moet ik die en/of PFE nog proberen voor ik mijn keuze maak.
Ik speel ook alleen met headset trouwens, heb ook geen speakers aan m'n pc.
Hoe bevalt 'ProATC X' - JvanE? Misschien moet ik die en/of PFE nog proberen voor ik mijn keuze maak.
ProATC X is een geweldig programma als je het eenmaal onder de knie hebt.
Alle SIDS & STARS zijn ingebouwd en het maakt gebruik van realistische procedures.
Nog niet helemaal foutloos, maar dat zijn maar weinig ATC programma's.
Zelf heb ik RadarContact 4 & VOX gebruikt maar beiden kwamen niet zo goed naar voren als Pro ATC X.
Het is nog vol op in ontwikkeling, maar wat ze nu al hebben bereikt is super!
Alle SIDS & STARS zijn ingebouwd en het maakt gebruik van realistische procedures.
Nog niet helemaal foutloos, maar dat zijn maar weinig ATC programma's.
Zelf heb ik RadarContact 4 & VOX gebruikt maar beiden kwamen niet zo goed naar voren als Pro ATC X.
[ Voor 9% gewijzigd door Dutchy88 op 19-06-2013 16:18 ]
Verwijderd
Ik heb me er net op ingelezen en het ziet er wel goed uit ja.Dutchy88 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:13:
ProATC X is een geweldig programma als je het eenmaal onder de knie hebt.
Het overlapt alleen voor wat betreft de First Officer met FS2Crew, maar dat kun je uitzetten blijkbaar.
Het enige minpunt t.o.v. van Vox is het niet monitoren en coordineren van AI op de grond en het gemis van spraakherkenning (toch?)
Wel tof dat je voices kunt uitwisselen en er een radiofilter overheen wordt gelegd. Klinken de ATC en andere piloten een beetje natuurlijk?
Dat is het grote gemis van Vox. Dat Voxpop is niet altijd even goed qua voices en duur qua geheugengebruik en andere voices die je gewoon via MS Speech laadt zijn duur of moet je zien te vinden ergens.
De online ATC'ers zijn ook niet foutloos hoor, toen ik laatst in England vloog (terwijl er Center online was)zat er een politie heli vrij dichtbij mijn vliegveld ik had hem al gezien op webeye.ivao.aero en later ook visueel echter hij bleef rondhangen ook toen ik verklaarde op te gaan stijgen. Toen kwamen we in de lucht vrij dicht op elkaar, kreeg zelfs een TCAS TRAFFIC TRAFFIC waarschuwing
. Wat later krijg ik de vraag van center, ging dat eigenlijk goed? ja.grappenmaker.
Klopt dat van de AI ontbreekt inderdaad nog, maar dit zou bij de eerstvolgende update moeten werken volgens Pro ATC X, de stemmen zijn vrij natuurlijk ik vindt ze goed overkomen.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:21:
[...]
Het enige minpunt t.o.v. van Vox is het niet monitoren en coordineren van AI op de grond en het gemis van spraakherkenning (toch?)
Wel tof dat je voices kunt uitwisselen en er een radiofilter overheen wordt gelegd. Klinken de ATC en andere piloten een beetje natuurlijk?
Spraakherkenning werkt (nog?) niet. misschien komt dit ook nog.
Er wordt in ieder geval hard gewerkt bij Pro ATC X zoals ik begrepen heb.
Verwijderd
Ik zit wat Youtube tutorials te kijken over ProATC en in het filmpje dat ik nu bekijk wordt onze eigen JvanE (Jeroen, maar in dit filmpje "Djeroon":P) bedankt voor zijn bijdrage in de vorm van een installguide. Grappig 
Ik moet zeggen dat ik erg zit te twijfelen om over te stappen op proATC. Het ziet er goed en duidelijk uit.
Even de tutorial afkijken over het importeren van Flightplans, want ik wil wel vRoute blijven gebruiken ivm realworld routes.
Ik moet zeggen dat ik erg zit te twijfelen om over te stappen op proATC. Het ziet er goed en duidelijk uit.
Even de tutorial afkijken over het importeren van Flightplans, want ik wil wel vRoute blijven gebruiken ivm realworld routes.
Op vatsim ligt het niveau wel een stuk hoger, veel reallife ATCers. Je moet sowieso examens afleggen om bepaalde functies te mogen bekleden als ATCer. Als virtuele vlieger is je avontuur ook snel afgelopen als je aan het kloten bent. Mijn 1e vlucht op het vatsim netwerk was ook bijna een banIrcghost schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:21:
De online ATC'ers zijn ook niet foutloos hoor, toen ik laatst in England vloog (terwijl er Center online was)zat er een politie heli vrij dichtbij mijn vliegveld ik had hem al gezien op webeye.ivao.aero en later ook visueel echter hij bleef rondhangen ook toen ik verklaarde op te gaan stijgen. Toen kwamen we in de lucht vrij dicht op elkaar, kreeg zelfs een TCAS TRAFFIC TRAFFIC waarschuwing. Wat later krijg ik de vraag van center, ging dat eigenlijk goed? ja.grappenmaker.
Waarop baseer je die uitspraak? Op basis van je eigen informatie/bronnen of mijn anekdote? Dat het af en toe gebeurt (zelden) betekent niet dat het altijd gebeurt. Daarnaast mag je op IVAO ook alleen basis ATC functies doen totdat je genoeg uren en bepaalde diploma's hebt behaald. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van je profiel. Op Ivao kun je idd ook met mic en text communiceren. Ik probeer overigens niet IVAO te verdedigen.. slechts te promoten! Meer Nederlanders = leukerfynrd1 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:02:
[...]
Op vatsim ligt het niveau wel een stuk hoger, veel reallife ATCers. Je moet sowieso examens afleggen om bepaalde functies te mogen bekleden als ATCer. Als virtuele vlieger is je avontuur ook snel afgelopen als je aan het kloten bent. Mijn 1e vlucht op het vatsim netwerk was ook bijna een banMaar als je eenmaal alles door hebt is het heel leuk om te doen. Je hoeft niet perse via je mic te communiceren, ik heb zelf bijv de voorkeur aan chat, waardoor misstanden voorkomen worden
Ieder zijn voorkeur he, ik vind de events op vatsim altijd heel erg leuk. Ik kon me nog een kerstevent herinneren 2 jaar terug, waarop er een fullservice verbinding was tussen Arlanda en Heathrow. Het was zo druk dat je gewoon voor en achter je een hele rits aan vliegtuigen zag die naar Stockholm gingen en in de omgekeerde route. Ik heb ook 1,5uur langer over de vlucht gedaan dan gepland, puur doordat ik helemaal via Finland omgeleid was.Ircghost schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:29:
[...]
Waarop baseer je die uitspraak? Op basis van je eigen informatie/bronnen of mijn anekdote? Dat het af en toe gebeurt (zelden) betekent niet dat het altijd gebeurt. Daarnaast mag je op IVAO ook alleen basis ATC functies doen totdat je genoeg uren en bepaalde diploma's hebt behaald. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van je profiel. Op Ivao kun je idd ook met mic en text communiceren. Ik probeer overigens niet IVAO te verdedigen.. slechts te promoten! Meer Nederlanders = leuker.
Verwijderd
Ja, toen was ik nog enthousiast over ProATC/X, haha! Ik gebruik het programma nog steeds, hoor, als ik vlieg met de 737NGX, maar ik zal het niet snel aanbevelen: er zijn teveel mensen die problemen hebben met van alles en nog wat, en ik zelf heb ook vaak gekke altitude assignements. Daarnaast wordt je compleet aan je lot overgelaten zodra je aan het einde van de STAR komt en moet je maar uitzoeken hoe je land (intercept de ILS... ja, lekker als die de tegenovergestelde richting op is). De stemmen zijn niet al te best: eentje is goed, een of twee zijn aardig, de rest is redelijk knudde. Er is geen hoorbare ondersteuning van de AI en zelfs de onhoorbare ondersteuning lijkt niet altijd te werken (sowieso niet op de grond). Al met al is het een work in progress: op zich niet verkeerd alleen ligt dat progress de laatste maanden nogal stil... en ondertussen wordt er wel een 'pro-prijs' gevraagd. Kortom... ik gebruik het en sommige onderdelen zijn top, maar zomaar van harte aanbevelen kan ik het niet.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:20:
Ik zit wat Youtube tutorials te kijken over ProATC en in het filmpje dat ik nu bekijk wordt onze eigen JvanE (Jeroen, maar in dit filmpje "Djeroon":P) bedankt voor zijn bijdrage in de vorm van een installguide. Grappig
@Ircghost: het meeste van wat ik zei over online gamen ging over algemeen online gamen en niet specifiek FSX: ik heb geen ervaring met VATSIM en zo. Wat je zegt klinkt goed en positief en mijn opmerkingen zijn dus zeker niet gericht tegen online FS-diensten, maar dan nog... het is niet mijn ding. En btw ja, soms vlieg ik maar een half uur! Als ik de Lancair Legacy neem, dan zit er tussen het opstarten van de PC en het afsluiten van de vlucht regelmatig niet meer dan een half uur. Lekker ff een vluchtje doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 19:05 ]
Haha nice, dat zijn wel echt mooie dingen inderdaad! Hoe streng zijn ze met de events op VATSIM? Bij Ivao lees ik vooral dat je al bij minimale fouten in je leg je gediskwalificeerd wordt voor de event-badge. Ik vlieg nog niet zo lang echt serieus, dus ik wil nog wel een een navigatie foutje maken.. daarom doe ik nog niet mee aan de events terwijl ik het wel wilfynrd1 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:57:
[...]
Ieder zijn voorkeur he, ik vind de events op vatsim altijd heel erg leuk. Ik kon me nog een kerstevent herinneren 2 jaar terug, waarop er een fullservice verbinding was tussen Arlanda en Heathrow. Het was zo druk dat je gewoon voor en achter je een hele rits aan vliegtuigen zag die naar Stockholm gingen en in de omgekeerde route. Ik heb ook 1,5uur langer over de vlucht gedaan dan gepland, puur doordat ik helemaal via Finland omgeleid was.
Je hebt geen ruimte voor foutjes, als er iets mis gaat meteen communiceren met de verkeersleider en je probleem ter discussie stellen. Stel je voor dat je er navigerend niet meer uitkomt, dan zal hij je doormiddel van vectors blijven begeleiden, of als je fsx problemen geeft zal hij je bijv helpen tot waar het kan. Is het probleem niet op te lossen dan wordt je dringend verzocht om even te disconnecten. Afhankelijk van zijn stemming en de drukte in de omgeving mag je weleens reconnecten en je vlucht van het laatste punt hervatten. Het klinkt allemaal heel streng en hoogdrempelig, maar zolang jij als VP je netjes gedraagt en goed communiceert is er niks aan de hand. Het is puur om te voorkomen dat men niet gaat aan kloten. Zorg dat je van de airports waarvan je gebruik maakt tijdens een vlucht de plattegronden bij de hand hebt, het wordt je niet in dank afgenomen als je tijdens het taxiën de weg gaat vragen, ze verwachten wel enige voorbereiding van jou kant. Als je daar allemaal aan kan houden dan moet je echt meedoen, leer je veel van en het is op één of andere manier gezelligIrcghost schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:04:
[...]
Haha nice, dat zijn wel echt mooie dingen inderdaad! Hoe streng zijn ze met de events op VATSIM? Bij Ivao lees ik vooral dat je al bij minimale fouten in je leg je gediskwalificeerd wordt voor de event-badge. Ik vlieg nog niet zo lang echt serieus, dus ik wil nog wel een een navigatie foutje maken.. daarom doe ik nog niet mee aan de events terwijl ik het wel wil.
[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 19-06-2013 19:41 ]
Let op:
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic