Ok, volgende vraag.
Ik ben nu voor het eerst met de wind etc. bezig op de PERF INIT en FORECAST pagina's. PERF INIT was duidelijk: vroeg me ff af wat ik moest met ISA DEV maar ik kwam erachter dat ik gewoon de verwachtte temperatuur moest invullen bij de C eronder... eh.... voor de crz alt, dacht ik, en dan werd ISA DEV automatisch veranderd. Alleen weet ik ff niet wat ik met ISA DEV op FORECAST moet. Ik heb via OpusFSX drie regels met wind ingevuld (240, 160, 180) alleen heb ik geen idee wat ik daar bij ISA DEV moet invullen... De deviation op crz alt of op grond alt of...? En dan moet ik natuurlijk eerst weten wat de normale temps zijn voordat ik de deviation kan invullen...
Wel leuk om zo alles steeds meer en gedetailleerder in te vullen!
En trouwens LVL CHG is eigenlijk veel leuker dan VNAV: je hebt meer te doen en te regelen.
EDIT
Hm, toch nog wat anders... Ik had alles op FORECAST ingevuld op de grond aan de gate. Ik kijk nu bij de wind etc. in OpusFSX en ik zie dat alles nu al weer anders is... Wanneer vul je die data normaal in? Misschien beter tijdens de voorbereiding voor de descent...? Want nu kan ik alles weer overnieuw doen.
EDIT 2
Zonet m'n vlucht naar Heathrow beeindigd: een herhaling van de vlucht die gisteren compleet misging: nu ging het PERFECT. Alles VER binnen de marges en makkelijk gered. Zelfs zonder boven de normale snelheden uit te komen.
De les die ik geleerd heb: het gaat er niet om dat je weet welke knoppen je wanneer moet indrukken, het gaat erom dat je weet WAAROM je bepaalde knoppen moet indrukken.
Nu ik WEET hoe een en ander werkt (zoals zoiets simpels als de speedbrake), kan je veel beter zelf bepalen wanneer je wat wel of niet moet doen. Ik had deze vlucht echt compleet controle over alles, terwijl ik voorheen meer gewoon de lijstjes volgde in de hoop dat alles goed zou gaan (niet dus).
Wel leuk om zo alles steeds meer en gedetailleerder in te vullen!
En trouwens LVL CHG is eigenlijk veel leuker dan VNAV: je hebt meer te doen en te regelen.
EDIT
Hm, toch nog wat anders... Ik had alles op FORECAST ingevuld op de grond aan de gate. Ik kijk nu bij de wind etc. in OpusFSX en ik zie dat alles nu al weer anders is... Wanneer vul je die data normaal in? Misschien beter tijdens de voorbereiding voor de descent...? Want nu kan ik alles weer overnieuw doen.
EDIT 2
Zonet m'n vlucht naar Heathrow beeindigd: een herhaling van de vlucht die gisteren compleet misging: nu ging het PERFECT. Alles VER binnen de marges en makkelijk gered. Zelfs zonder boven de normale snelheden uit te komen.
De les die ik geleerd heb: het gaat er niet om dat je weet welke knoppen je wanneer moet indrukken, het gaat erom dat je weet WAAROM je bepaalde knoppen moet indrukken.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 19:30 ]