Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, volgende vraag. ;) Ik ben nu voor het eerst met de wind etc. bezig op de PERF INIT en FORECAST pagina's. PERF INIT was duidelijk: vroeg me ff af wat ik moest met ISA DEV maar ik kwam erachter dat ik gewoon de verwachtte temperatuur moest invullen bij de C eronder... eh.... voor de crz alt, dacht ik, en dan werd ISA DEV automatisch veranderd. Alleen weet ik ff niet wat ik met ISA DEV op FORECAST moet. Ik heb via OpusFSX drie regels met wind ingevuld (240, 160, 180) alleen heb ik geen idee wat ik daar bij ISA DEV moet invullen... De deviation op crz alt of op grond alt of...? En dan moet ik natuurlijk eerst weten wat de normale temps zijn voordat ik de deviation kan invullen...

Wel leuk om zo alles steeds meer en gedetailleerder in te vullen! :)

En trouwens LVL CHG is eigenlijk veel leuker dan VNAV: je hebt meer te doen en te regelen. ;)

EDIT
Hm, toch nog wat anders... Ik had alles op FORECAST ingevuld op de grond aan de gate. Ik kijk nu bij de wind etc. in OpusFSX en ik zie dat alles nu al weer anders is... Wanneer vul je die data normaal in? Misschien beter tijdens de voorbereiding voor de descent...? Want nu kan ik alles weer overnieuw doen. ;)

EDIT 2
Zonet m'n vlucht naar Heathrow beeindigd: een herhaling van de vlucht die gisteren compleet misging: nu ging het PERFECT. Alles VER binnen de marges en makkelijk gered. Zelfs zonder boven de normale snelheden uit te komen.

De les die ik geleerd heb: het gaat er niet om dat je weet welke knoppen je wanneer moet indrukken, het gaat erom dat je weet WAAROM je bepaalde knoppen moet indrukken. ;) Nu ik WEET hoe een en ander werkt (zoals zoiets simpels als de speedbrake), kan je veel beter zelf bepalen wanneer je wat wel of niet moet doen. Ik had deze vlucht echt compleet controle over alles, terwijl ik voorheen meer gewoon de lijstjes volgde in de hoop dat alles goed zou gaan (niet dus). ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 20:51
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:48:
Alleen weet ik ff niet wat ik met ISA DEV op FORECAST moet. Ik heb via OpusFSX drie regels met wind ingevuld (240, 160, 180) alleen heb ik geen idee wat ik daar bij ISA DEV moet invullen... De deviation op crz alt of op grond alt of...? En dan moet ik natuurlijk eerst weten wat de normale temps zijn voordat ik de deviation kan invullen...

EDIT
... Wanneer vul je die data normaal in?
De data voor de descent forecast page komt van je flight plan en ik vul het in als ik de approach aan het voorbereiden ben.

Ik doe wind op crz alt, fl 200 en fl 100. ISA deviation is voor de temperatuur op de grond. Isa temp op zeeniveau is 15 graden (en neemt per 1000ft 2 graden af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:48:
De les die ik geleerd heb: het gaat er niet om dat je weet welke knoppen je wanneer moet indrukken, het gaat erom dat je weet WAAROM je bepaalde knoppen moet indrukken. ;) Nu ik WEET hoe een en ander werkt (zoals zoiets simpels als de speedbrake), kan je veel beter zelf bepalen wanneer je wat wel of niet moet doen. Ik had deze vlucht echt compleet controle over alles, terwijl ik voorheen meer gewoon de lijstjes volgde in de hoop dat alles goed zou gaan (niet dus). ;)
Perfect conclusie. En daarbij, als je een beetje vastberaden bent om erachter te komen wat er fout ging, dan is het des te leuker om te zien dat het de volgende keer wél lukt. Zoals je zegt, het gaat erom dat je weet wat ieder knopje doet.

Trouwens, hebben jullie ook het probleem dat als je Cold&Dark start tijdens de nacht, dat je werkelijk niets ziet, en het vinden van het battery knopje erg lastig is? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De les die ik geleerd heb: het gaat er niet om dat je weet welke knoppen je wanneer moet indrukken, het gaat erom dat je weet WAAROM je bepaalde knoppen moet indrukken. Nu ik WEET hoe een en ander werkt (zoals zoiets simpels als de speedbrake), kan je veel beter zelf bepalen wanneer je wat wel of niet moet doen. Ik had deze vlucht echt compleet controle over alles, terwijl ik voorheen meer gewoon de lijstjes volgde in de hoop dat alles goed zou gaan (niet dus).
Je doet het exact zoals het moet! Je wordt geen betere (sim)piloot door knoppen te drukken omdat je hebt geleerd wanneer het moet, je wordt beter omdat je weet waarom je drukt en van daar leer je alternatieve methodes om hetzelfde te bewerkstelligen.
Ik bedoel dan niet enkel VNAV of FL CHG, maar bijvoorbeeld in emergencies, dat is de volgende leuke stap!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08 07:09
TranceSetter schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:45:
Even een kort vraagje, bij de NGX, werkt de autobrake alleen als je op AP landt? Als ik de AP het toestel laat landen, dan werkt ie perfect. Doe ik zelf de laatste meters, dan schakelt hij deze niet in bij touchdown. De A/T schakelt hij dan wel uit.
Zet jij de autobrake op full? Bij mij is het zo, en ik hoorde er laatst ook al iemand over, dat hij autobrake full niet pakt om de een of andere reden. 2 of 3 daarentegen is geen probleem. |:(

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Full probeer ik eigenlijk altijd te vermijden. Alleen op hele korte banen gebruik ik die (Innsbruck). Normaal staat deze op 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accu-feel v2 is vandaag uitgekomen!

http://a2asimulations.com...iewtopic.php?f=87&t=33303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
TranceSetter schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:09:
Full probeer ik eigenlijk altijd te vermijden. Alleen op hele korte banen gebruik ik die (Innsbruck). Normaal staat deze op 1 of 2.
Als ik op EHRD's runway 24 land dan heb ik Autobrake's op 3 nodig en met de thrust reversers op ongeveer een kwart of de helft en dan kom ik exact uit. Netjes bij 60kts de thrust reversers uit en Autobrake eraf en dan met de hand afremmen tot taxi speed (15/20kts), dat gaat net goed als ik de laatste taxiway wil pakken (de eerste van runway 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
FastFred schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:30:
[...]
Als ik op EHRD's runway 24 land dan heb ik Autobrake's op 3 nodig en met de thrust reversers op ongeveer een kwart of de helft en dan kom ik exact uit.
Ik zou op EHRD met flaps 30 ook Autobrake 3 gebruiken tezamen met reversers. (of flaps 40 dan kom je er wel met autobrake 2)

Realiseer wel dat de autobrake setting zorgt voor een 'deceleration rate' en dat gebruik van reversers (en spoilers) geen effect heeft op je stopping distance. (Wel op je brake temperature)

Uit het FCOM (14.20.5):
To maintain the selected landing deceleration rate, autobrake pressure is reduced
as other controls, such as thrust reversers and spoilers, contribute to total
deceleration.
In de QRH kan je bij performance inflight de normal (en non-normal) configuration landing distances vinden. Hiermee kan je bepalen welke autobrake setting je nodig hebt bij de omstandigheden waaronder je opereert.

Voor wat betreft het niet werken van de autobrakes wat iemand hierboven had, dit zijn de condities waardoor de autobrake eraf gaat:
• moving the SPEED BRAKE lever to the down detent
• advancing the forward thrust lever(s), except during the first 3 seconds after touchdown for landing
• applying manual brakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als de baan maar lang genoeg is dan kom ik ook wel tot stilstand met alleen thrust reversers hoor ;) En dat is dan alsnog een flink stuk sneller dan wanneer ik 'm gewoon uit laat rollen vanaf touchdown

Sterker nog, als ik de thrust reversers inschakel als ik stil sta, gaat ie achteruit, dus alleen effect op de brake temperature heeft het niet

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 08-01-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat hij zegt is dat de autobrakes minder hard remmen als je reverse gebruikt. Omdat de autobrakes letten op hoe snel je aan het af remmen bent en niet een constante remdruk geven. Als je reverse gebruikt hoeven de remmen minder werk te verrichten omdat reverse die taak over heeft genomen. Dus zal je stop distance niet kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wel leuk om dit soort dingen te weten. Als ik op een baan land van 11000ft (EHAM 18R) dan zijn autobrakes op 2 echt genoeg.
Ik vraag me nu wel af waarvoor ik op mijn radiostack naast de frequenties van de ILS ook de lengte en hoogte van de runway opgeef? Wat heeft dit voor effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
Radiostack en lengte van rwy? Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat kleine schermpje met die groene letters waar je de lengte van je runway kunt ingeven. Dat is onderdeel van de HGS, volgens mij zodat ie dan aan de hand van lijntjes kan laten zien op de HGS display hoelang de runway is als je on final zit. Handig bij slecht zicht

Dit ding hier in het midden

Afbeeldingslocatie: http://images3.jetphotos.net/img/2/2/4/2/25887_1096327242.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 08-01-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Excuus, verkeerde benaming, maar dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. Niet nuttig dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
oja HUGS dat gebruik ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Staat trouwens ook in de PMDG TUT 1 hoe je dit moet invoeren, kan handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
FastFred schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:25:
Sterker nog, als ik de thrust reversers inschakel als ik stil sta, gaat ie achteruit, dus alleen effect op de brake temperature heeft het niet
Zoals ik uit het FCOM had gequote en Propane al zei, de autobrakes remmen minder hard op het moment dat je reversers gebruikt. Hierdoor gaat er minder kinetische energie de remmen in en worden ze dus minder warm.

In de praktijk gebruikt je in ieder geval idle reverse, dit is de eerste detent op de reverse levers, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe je die in PMDG selecteert. Meer reverse gebruiken is veelal niet nodig en vaak ongewenst. Dit in verband met lawaai voor de omgeving maar ook omdat het een extra thermische schok is voor de motoren, waardoor deze harder slijten.

Maar inderdaad, je kan de reversers ook gebruiken om achteruit te taxiën als je dat echt zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
idle reverse heb ik ook wel eens gebruikt ja, in de PMDG gewoon na touchdown A/T eraf (gaat automatisch), druk F1 voor idle en vervolgens 1 of 2 keer F2 drukken zodat de reversers wel open gaan maar de motoren nagenoeg niet harder dan idle gaan draaien.

/vliegt nog met toetsenbord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Alright ik heb nu het probleem dat zodra ik mijn resolutie hoger zet dan wat mijn 2e monitor ondersteund (wat vrij laag is) het beeld alleen nog maar half op het ene en half op het andere wordt getoverd. Als ik het vervolgens aan klik sprint het naar het kleinste scherm en ik krijg ik het met geen mogelijkheid meer op mijn grote scherm. Ook niet als ik een nieuw view aanmaak en die op het andere scherm sleep (ik zie het beeld wel, maar zodra ik de knop loslaat schiet het weer terug.. iemand een idee?)

Heb ook random CTD's nu.. geweldig dit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 08-01-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Zou je fsx.cfg ff een andere naam geven en een nieuwe laten aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dan crasht ie voordat ik al kan vliegen.

ter info:

FSX + SP 1 + Accelaration op W8. Heb het gedraaid met en zonder w7 compability mode en als administrator.

[ Voor 60% gewijzigd door Ircghost op 08-01-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Op het forum van avsim is een speciaal w8 sectie. Misschien heb je daar iets aan.

[ Voor 63% gewijzigd door Remco Tr op 08-01-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die hoef en kun je niet installeren als je accelaration al hebt geinstalleerd. Andersom werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

"skysurfer007" heeft weer een mooie en leerzame video op YouTube gezet. Een rondje St. Maarten in de 737NG met go-around en een IAN approach. Aanrader!

[YouTube: http://youtu.be/VOekgtRnNJM]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok, ik heb net met AppCrashView kunnen vaststellen dat de crashveroorzaker de uiautomationcore.dll is.

fsx.exe Stopped working 8-1-2013 23:09:46 All Users 0xc0000005 0x00032a8b uiautomationcore.dll 7.2.9200.16384 D:\Games\FSX\fsx.exe 22.654 C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_fsx.exe_9149589e50339daa56e13aa8324e52cd84c2b9b_18419f43\Report.wer

Even kijken of de aangepaste dll voor hulp zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:19:
Ok, ik heb net met AppCrashView kunnen vaststellen dat de crashveroorzaker de uiautomationcore.dll is.

fsx.exe Stopped working 8-1-2013 23:09:46 All Users 0xc0000005 0x00032a8b uiautomationcore.dll 7.2.9200.16384 D:\Games\FSX\fsx.exe 22.654 C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_fsx.exe_9149589e50339daa56e13aa8324e52cd84c2b9b_18419f43\Report.wer

Even kijken of de aangepaste dll voor hulp zorgt.
De meeste crashes zijn te voorkomen door die aangepaste dll te gebruiken én door de gratis versie van FSUIPC te installeren: daarin zit een soort van tweak om appcrashes te voorkomen. Toen ik onlangs weer de 737NGX en ook FS2Crew ging gebruiken, kreeg ik regelmatig appcrashes. Ik bedacht me toen opeens dat ik na m'n laatste reinstall van FSX FSUIPC niet had geinstalleerd. Meteen gedaan en sindsdien lukt het me niet meer FSX te laten crashen, wat ik ook doe. Zo rocksteady als maar kan. Het is haast eng. ;)

http://www.schiratti.com/dowson.html

Nogmaals, de gratis versie is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Klopt, FSUIPC zorgt dat oa de g3d.dll crash niet meer voorkomt.
Ircghost moet ff vista dll van Uiautomationcore.dll in zijn FSX map pleure ^^

FSUIPC + UIcore...DLL laten bij mij FSX ook gewoon nooit meer crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Heel ander vraagje: ik overweeg mijn Saitek yoke en aanverwante spullen weg te doen en te gaan voor een Thrustmaster Hotas Warthog. Nu is die speciaal voor DSC Warthog A10c gemaakt, maar ik wil hem voornamelijk binnen FSX gaan gebruiken, ondanks dat het aanmaken van een FSX-profiel nog een heel gedoe is. De aanschaf waard, of toch maar bij mijn Saitek-spullen blijven?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Tourniquet schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 01:13:
"skysurfer007" heeft weer een mooie en leerzame video op YouTube gezet. Een rondje St. Maarten in de 737NG met go-around en een IAN approach. Aanrader!

[video]
Gaaf filmpje! Ik heb hem in een keer bekeken, en zo komt je toch nog wel wat leuke dingetjes tegen. Maar eens een rondje St. Maarten gaan doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik had die oude dll (die op de TS staat) er in gegooid, daarna kreeg ik echter nog twee foutmeldingen. Waarvan de laatste is: simprop.dll. Ik zal vanavond die tool gebruiken kijken of dat wat verhelpt.

Ze zeggen online dat je een repair moet doen van je install als je die fout krijgt, maar dat heb ik al gedaan. En ik had een fresh install dus je zou zeggen dat het daar ook niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Reinhard schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:05:
Heel ander vraagje: ik overweeg mijn Saitek yoke en aanverwante spullen weg te doen en te gaan voor een Thrustmaster Hotas Warthog. Nu is die speciaal voor DSC Warthog A10c gemaakt, maar ik wil hem voornamelijk binnen FSX gaan gebruiken, ondanks dat het aanmaken van een FSX-profiel nog een heel gedoe is. De aanschaf waard, of toch maar bij mijn Saitek-spullen blijven?
Wat heb je nu aan Saitek spul naast die yoke? Eventueel wel intresse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ik ook! :p

-----
Alright, ik heb net acceleration gedeinstalleerd. Het werkt nu gewoon prima, heb dat programma gebruikt wat jullie aanraden. En een vluchtje gedaan, ik krijg geen errors meer dus. Ben nu accel weer aan het instaleren, kijken of het dan wel weer werkt.

-------
Ok, het crasht niet maar nu heb ik dus weer het volgende: Ik krijg dus weer de fout dat als mijn resolutie te groot wordt ik niet meer mijn beeld krijg op mijn primaire scherm. Ik krijg echt grote spijt van dit op w8, met exact dezelfde hardware en installatie nooit problemen gehad.

[ Voor 127% gewijzigd door Ircghost op 09-01-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat mistlagen van bovenaf niet zichtbaar zijn? Als ik erboven vlieg is de grond gewoon zichtbaar alsof het een heldere dag is, maar zo gauw je een bepaalde hoogte passeert zit je van het ene op het andere moment in de mist. Zowel met de standaard textures en REX-textures heb ik dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
In principe is mist maar een dun laagje, dus zou het mogelijk zijn om er verticaal wel doorheen te kijken en horizontaal niet. Echter, FSX is niet goed in het weergeven van mist, en daar zit dan waarschijnlijk ook het probleem. Rex-textures zijn alleen een vervanging voor de standaard FSX textures, dus dar veranderd niets aan de manier hoe het weer/de wolken worden opgebouwd.
Er zijn echter wel add-ons (zoals OpusFSX) die het een stuk realistischer maken. Zo heb ik laatst een landing gemaakt met bijna geen zicht (zowel verticaal als horizontaal).

Imo zijn er dus wel mogelijkheden, maar heb je daarvoor een aanvulling voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpusFSX vind ik het echt een topper, hoor. Gisteren in Noorwegen gevlogen: ik zag op ENGM echt geen ene barst en tijdens de cruise vloog ik in het zonnetje boven een compleet dicht wolkendek. Tijdens de approach op Trondheim daalde ik door de wolken en op een bepaald moment schoot ik echt onder het wolkendek door en zag ik het vliegveld onder een laag, grijs plafond liggen terwijl ik daarboven opeens de ondergaande zon in wat flarden blauw zag schitteren door het zich langzaamaan brekende wolkendek... Helemaal top.

Ik ben momenteel trouwens zwaar verslaafd aan de 737 NGX + Fs2Crew + ProATC/X. In het verleden deed ik altijd GA-vluchten van een half uur of zo en weinig of geen voorbereiding, maar nu zit ik zowat elke avond zo'n anderhalf à twee uur met FSX te klooien! Heerlijk! Ik dacht dat alles met FS2Crew saai zou worden (omdat je 'niets' meer zelf hoeft te doen) maar het is super! Ik voel me meer een onderdeel van een team: ik zit niet meer alleen in de cockpit. ProATC/X helpt ook bij het gevoel onderdeel uit te maken van iets groters. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
OpusFSX ziet er echt geweldig uit. Het is alleen een flinke investering voor mij (14). €35 is niet zomaar een beetje geld. Ach ja, het ziet er wel fraai uit dus het zal zeker een toevoeging zijn en ik heb al eens €30 uitgegeven aan GSX

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
:*)
[YouTube: http://youtu.be/KsP9QLSbtps]

[ Voor 44% gewijzigd door SgtPoen op 11-01-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als er liefhebbers zijn heb ik nog wel wat CBT's (computer based training) zoals bovenstaande video (alleen wat ouder en dus wat minder kek).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Welke dwaas heeft ooit bedacht om die vreselijke wrapper van flight1 te maken? Het schijnt dat ik nu een dag moet wachten tot ik het kan kopen, omdat ik te vaak achter elkaar heb geprobeerd in te loggen. Zij willen mijn geld ik niet dat van hen. Dus kom op flight1, doe eens niet zo lastig met je 1998-uitziende apps.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hopelijk zijn ze hiermee wat vlotter dan de 737NG. Man man man wat duurde dat allemaal lang. Ze zijn nu wel met Flightwork begonnen en daarmee zit het tempo er beter in. Preview:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zfy0u-zxSJU]

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 11-01-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffff, zijn ze nog steeds niet klaar met die video's dan...??? Niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:08:
Pffffff, zijn ze nog steeds niet klaar met die video's dan...??? Niet normaal.
Nee, Groundwork is wel klaar en deze week zijn de video's uitgekomen van de eerste "Flightwork"-vlucht van Gatwick naar Rotterdam. Daarvoor zat een video over het configureren van add-ons en de vluchtplanningsfase. Wel interessant allemaal en ze gebruiken dingen als EZCA en ook al een beta van PFPX. Dat ziet er goed uit! Alleen jammer dat je eigenlijk alsnog TOPCAT ook nodig hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ok... Nou, ik gebruik FS2Crew dus alhoewel het leuk is om alles te weten, heb ik al die info niet echt nodig. Ik lees de pdf's liever: scheelt weer 80 dollar. ;-) En TOPCAT en PFPX zijn denk ik ook niet aan mij besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48
Tijgert schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:40:
Als er liefhebbers zijn heb ik nog wel wat CBT's (computer based training) zoals bovenstaande video (alleen wat ouder en dus wat minder kek).
Jazeker, voor welke kist? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben nu de demo van OpusFSX aan het proberen, ben die standaard weather engine van FSX toch een beetje zat aan het worden, je zit het grootste deel van de vlucht in de lucht, dan moet de lucht en de wolkjes er natuurlijk wel tof uit zien :)

Tjezus man, hoop gezanik met sharing enzo.... :')

Ah, OpusFSX is een blijvertje :D wauw wat ziet het er dan toch zoveelbeter uit, je vliegt gewoon echt door wolken heen, ipv door een plaatje, en het uitzicht :D Wow, beetje nevelig, overal mooie wolken, verschillende cloud layers door elkaar :D :D

En FSX crashed, lol, en die demo is wel heul beperkt, na het starten kun je er 2 minuten niks mee en maakt ie een fucking irritant kabaal en daarna werkt ie 10 minuten en dat sluit ie af, start je 'm vervolgens weer opnieuw, laad ie het weather niet meer omdat ik toen al in de lucht zat....

Paypal accountje aangemaakt, ff wachten tot dat dat werkt.

Ondertussen dus het volgende:

FSX + SP2
PMDG 737NGX (800/900)
NL2000
Aerosoft Diamond Katana 4x
Justflight's Legends of Flight DC3
skAI Traffic v2.3
FSCommander demo
diverse tweaks en config mods

[ Voor 77% gewijzigd door FastFred op 12-01-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48
Net de PMDG 737 tutorial flight van EGKK naar EHAM gedaan, wauw wat een gave machine :D heerlijk gewoon dat alles in een keer goed gaat, hele heldere tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu EHAM naar LOWI nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
LOWI > LSMM ook leuk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Opus FSX aangeschaft. Ziet er goed uit moet ik zeggen en het start tenminste sneller dan REX. Gebruikte daar ook nooit de engine van daardoor. Dit werkt snel en is veel realistischer dan default. Nu nog even goede textures uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is dat een PMDG tut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:58:
Ik heb ook Opus FSX aangeschaft. Ziet er goed uit moet ik zeggen en het start tenminste sneller dan REX. Gebruikte daar ook nooit de engine van daardoor. Dit werkt snel en is veel realistischer dan default. Nu nog even goede textures uitzoeken.
Ik gebruikte (zo nu en dan) ASE maar dat duurde echt een paar minuten voordat alles opgestart en geladen was. En veel te veel opties... Ook het herladen van weer ging vaag en traag. Ik heb REX twee keer gebruikt voor weer en daarna nooit meer.
OpusFSX is echt een verademing: werkt binnen seconden en doet het ook nog eens beter dan die anderen (imho). Ziet er echt top uit.

Ik gebruik trouwens textures van REX (waarvoor ik REX ooit ook gekocht heb), een set van ene NyxxUK van het Avsim-forum: volgens mij heeft later iemand een set aangemaakt in REX die je nu dus zo kunt instellen. Geeft mooie realistische luchten, vooral voor deze tijd van het jaar. En de horizon is wat wittig zodat de wolken er redelijk mooi in opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:46:
[...]

Ik gebruikte (zo nu en dan) ASE maar dat duurde echt een paar minuten voordat alles opgestart en geladen was. En veel te veel opties... Ook het herladen van weer ging vaag en traag. Ik heb REX twee keer gebruikt voor weer en daarna nooit meer.
OpusFSX is echt een verademing: werkt binnen seconden en doet het ook nog eens beter dan die anderen (imho). Ziet er echt top uit.

Ik gebruik trouwens textures van REX (waarvoor ik REX ooit ook gekocht heb), een set van ene NyxxUK van het Avsim-forum: volgens mij heeft later iemand een set aangemaakt in REX die je nu dus zo kunt instellen. Geeft mooie realistische luchten, vooral voor deze tijd van het jaar. En de horizon is wat wittig zodat de wolken er redelijk mooi in opgaan.
Ik gebruik ook Rex textures (Essentials Overdrive), maar dat zijn weer zoveel extra wolkentextures dat het weer ff zoeken is. Zal even zoeken op AVSim. Heb ook wel het idee dat het impact heeft op performance, met Opus zie je zo veel meer lagen! Echt mooi, maar misschien heb ik in mijn enthousiasme de afstand dat je de wolken nog ziet te hoog gezet :P
Ga zo maar een winterse vlucht in OrbX PNW doen met wat onheilspellend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Nee, gewoon een leuk vliegveld verstopt in een dal @ Zwitserland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Vanaf Lowi is tof, maar naar Lowi is nog toffer :D vergeet een autoland maar, en op het allerlaatste moment je toestel nog op de runway heading draaien. Prachtig.
Oh, en mocht je nu je vliegtuig niet op de landing markers neerzetten, dan bel je maar vast de brandweer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
TranceSetter schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:56:
Vanaf Lowi is tof, maar naar Lowi is nog toffer :D vergeet een autoland maar, en op het allerlaatste moment je toestel nog op de runway heading draaien. Prachtig.
Oh, en mocht je nu je vliegtuig niet op de landing markers neerzetten, dan bel je maar vast de brandweer :+
En dan niet op RWY26 maar de 08 :P

edit: oja nog een beetje gust en sneeuw aub 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 14-01-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net in een sneeuwstorm gevlogen, maar dat is best lelijk. Recht voor je neus is een soort cirkel zonder sneeuw, en alle sneeuw ontstaat vanuit de randen van die cirkel. Ligt dat dan aan Opus, of heeft de weather-engine daar niks mee te maken? Lijkt me niet eigenlijk, zal wel FSX zijn.

Als je hoog genoeg vliegt dan zie je het niet meer natuurlijk. Misschien is er wel een fix voor ook..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:24:
[...]

Ik gebruik ook Rex textures (Essentials Overdrive), maar dat zijn weer zoveel extra wolkentextures dat het weer ff zoeken is. Zal even zoeken op AVSim.
Ik heb OD gedownload en simpelweg de textures geactiveerd die NyxxUK adviseerde: ik ga daar ff een paar honderd textures uitproberen en testen... ben d'r gek. 8) Van mij hoeven al die textures niet, hoor: als ik niet een tip had gehad welke textures te gebruiken, had ik OD nooit gedownload. Flauwekul, zoveel textures. En dat HD is trouwens helemaal nep: ik heb alles op 5x12x512.
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:01:
Heb net in een sneeuwstorm gevlogen, maar dat is best lelijk. Recht voor je neus is een soort cirkel zonder sneeuw, en alle sneeuw ontstaat vanuit de randen van die cirkel. Ligt dat dan aan Opus, of heeft de weather-engine daar niks mee te maken? Lijkt me niet eigenlijk, zal wel FSX zijn.
Ja, lelijk en inderdaad FSX's 'fout'. Ik weet jammergenoeg niets van een fix...

EDIT
Hier is een link naar de bewuste textures op Avsim:

http://forum.avsim.net/to...ste-of-time/#entry2525816

Ik gebruik van REX trouwens alleen wat je daar ook ziet (wolken, luchten, zon, waternimatie): alle andere textures en kleurentoestanden heb ik gedeactiveerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Na een flinke tijd actief te zijn geweest aan de verkeerde kant van het luchtruim op IVAO, ben ik weer eens in singleplayer wat gaan spelen met Aerosoft Rotterdam (superleuk veld!) de Airbus X E (heerlijke kist!) en mijn laatste aanschaf, opusFSX (geweldige wolken!). Zeker in deze omstandigheden is het erg leuk. Een fix voor die sneeuwstorm en regen-''bug'' zou ik ook wel graag zien. Ik gebruik nu REX OD textures. Misschien toch maar eens die gratis textures gaan gebruiken die OPUS aanraadt. Ook heb ik (aanrader) Shader Model 3 door Bojotes in gebruik. Maakt alles een stuk sneller en mooier. Ik haal ongeveer 30FPS windowed, met FPS limiter aan. Gek genoeg kakt dit meteen in naar 10FPS als ik fullscreen ga. Weet iemand hoe dit komt? Ik speel op 1920x1080 met twee schermen, waarvan eentje continu op zwart staat. CPU is een i5 2500K @ 4.2GHz en mijn graka is (als het goed is) een 6970, maar als ik toch iets mis heb gedaan bij het flashen vorig jaar, is het een 6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:56:
Rondom Lowi krijg ik een visual runway 8, lol. Met al die wolken en sneeuw zie ik niks. En de ATC is daar ook niet te vertrouwen, die stuurt je recht op een berg af en zeggen dat je moet dalen :z

@JvanE: Thanks, heb de theme gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga volgende maand naar Amerika en kan daar TrackIr 5 bestellen voor tussen de 120 en 140 euro, als ik er nog meer moet bestellen voor Tweakers hier dan hoor ik het graag. Indien er genoeg mensen zijn kan ik de extra fee steeds meer verlagen :). DM me maar!

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 15-01-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:15:
[...]

Rondom Lowi krijg ik een visual runway 8, lol. Met al die wolken en sneeuw zie ik niks. En de ATC is daar ook niet te vertrouwen, die stuurt je recht op een berg af en zeggen dat je moet dalen :z

@JvanE: Thanks, heb de theme gedownload :)
De ATC is bagger inderdaad, maar ik gebruik daar gewoon flightplans en airport charts voor. 9 van de 10 keer krijg ik trouwens RW26 toegewezen, en al heb je daar veel meer ruimte blijft het toch uitdagend om goed te landen. Als je visual in sneeuw moet landen dan wordt het wel erg lastig. Zelfs op instruments is het bijna niet te doen. Maar dat maakt het juist leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:30:
[...]

De ATC is bagger inderdaad, maar ik gebruik daar gewoon flightplans en airport charts voor. 9 van de 10 keer krijg ik trouwens RW26 toegewezen, en al heb je daar veel meer ruimte blijft het toch uitdagend om goed te landen. Als je visual in sneeuw moet landen dan wordt het wel erg lastig. Zelfs op instruments is het bijna niet te doen. Maar dat maakt het juist leuk.
Maar als je de ATC negeert dan wordt je flightplan toch gecanceled? Dat weerhoudt me ervan om ook gewoon mn eigen plan in de FMC te kloppen. Ik kijk nu altijd welke intersections FSX aangeeft als ik mn begin- en eindpunt heb opgegeven, en dan klopt ik die zo veel mogelijk over in de FMC. Maar lang niet elke waypoint wordt geaccepteerd, sommigen slikt de FMC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:12:
[...]

Maar als je de ATC negeert dan wordt je flightplan toch gecanceled? Dat weerhoudt me ervan om ook gewoon mn eigen plan in de FMC te kloppen. Ik kijk nu altijd welke intersections FSX aangeeft als ik mn begin- en eindpunt heb opgegeven, en dan klopt ik die zo veel mogelijk over in de FMC. Maar lang niet elke waypoint wordt geaccepteerd, sommigen slikt de FMC niet.
En daarom gebruik ik sinds kort ProATC/X. Is nog sterk in ontwikkeling maar de basis werkt prima. Je krijgt vanzelf een SID toegewezen door ATC na clearance en als je in de buurt van je bestemming komt krijg je een STAR (met soms een transition) toegewezen. Hoef je dat zelf allemaal niet meer uit te zoeken. En ATC begeleidt je van start tot finish (alhoewel ze nog wel wat moeten doen aan eventuele vectors op het einde). Je wordt ook niet constant tussen controllers heen en weer gestuurd en je hoeft niet het halve land over te vliegen voor een intercept. Al met al een verademing t.o.v. default FSX ATC.

Je kan natuurlijk ook gewoon FSX ATC negeren... Who cares als ze je plan cancellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:12:
[...]

Ligt eraan hoe je de ATC gebruikt. Als je wil dat hij je hele flightplan gaat voorlezen dan werkt het niet.
Wat je wel kan doen, is geen flightplan in FSX aanmaken en dan starten. Terwijl je op de grond je flightplan in je FMC klopt, vraag je runway voor takeoff van de FSX ATC. Deze zal je dan een runway aanwijzen, welke je weer kan gebruiken om je FMC verder in te vullen.

Dan vraag je je taxi clearance, dat geeft FSX dan ook netjes aan. Bij de runway een takeoff clearance, wat de ATC ook gaat geven. Dan stijg je op, en daar zal de ATC je vertellen dat je uit het gebied vliegt waar hij verantwoordelijk voor is. Je kan dan een flight-following aanvragen, waarbij de ATC je op verschillende momenten aangeeft om contact te maken met verschillende radiostations, maar deze flight following kun je ook overslaan.

Je vliegt dan gewoon de route van je flightplan in je FMC, en wanneer je in de buurt komt van je destination vraag je een landing aan. Dan geeft de ATC je een landingsbaan (met bv. fly right downwind) en dat programmeer je in je FMC.

Zo kun je toch de ATC gebruiken voor landings en takeoffs. Hij zal je bijvoorbeeld ook een go-around geven wanneer er een ander vliegtuig op de baan staat), maar heb je niet de problemen met de verschillen in vliegroute.

Zo doe ik het, en mocht je dit niet realistisch genoeg vinden, dan zijn er andere opties. Ik zou in ieder geval altijd de FMC boven de ATC verkiezen, aangezien dat de ATC totaal niet realistisch is, en de FMC wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Flightsim Commander gebruiken en route met SID/STAR exporteren naar FSX formaat, klaar. ATC zal je dan nagenoeg niet lastig vallen, hoef je alleen nog maar hun hoogte klaringen te volgen. Wordt wel lastig als je een andere runway hebt op destination, maar dan kun je altijd nog switchen naar flight following als ATC vervelend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik gebruik sowiezo altijd al flight following, ik gebruik FSX's ATC alleen maar voor taxi, opstijgen en landen.

EDIT: exact wat TranceSetter doet dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 15-01-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat TranceSetter zegt werkt natuurlijk wel alleen onder VFR omstandigheden. Onder IFR omstandigheden zal ATC je nog geeneens laten opstijgen.

En FSC gebruiken zoals Propane zegt werkt wel maar niet 'all the way': al een aardig eind van je bestemming af zal ATC je vectors geven die niet meer kloppen met je plan, laat staan met een STAR.

Kort gezegd: geef mij maar ProATC/X. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb nu trouwens ORBX Australië en nu 1 payware airport, wat een beauty! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Nou ik ben maar eens begonnen met het installeren, iemand nog suggesties voor dit lijstje?

1. PMDG 737NGX
2. Airbus extended X
3. UTX
4. GEX
5. REX/ASE 2012
6. SHADE
7. FXAA ENB Natural
8. Vatsim

Wat is onmisbaar? Zijn er ook nieuwe fixes en tweaks uitgekomen?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wat is FXAA ENB Natural ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Gemaakt door iemand van de REX studio's, zou volledig gekalibreerd zijn op hun eigen textures. Resultaat mocht er wel wezen, vooral tijdens de ochtend en avonden was het prachtig.

[ Voor 31% gewijzigd door fynrd1 op 15-01-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
fynrd1 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:32:
Nou ik ben maar eens begonnen met het installeren, iemand nog suggesties voor dit lijstje?

1. PMDG 737NGX
2. Airbus extended X
3. UTX
4. GEX
5. REX/ASE 2012
6. SHADE
7. FXAA ENB Natural
8. Vatsim

Wat is onmisbaar? Zijn er ook nieuwe fixes en tweaks uitgekomen?
Alles wat je nodig hebt.. http://forum.avsim.net/tu...e-hardware-guide-for-fsx/

verder: FS Global, Topcat en check TS :9

[ Voor 4% gewijzigd door Remco Tr op 15-01-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Remco Tr schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:38:
[...]

Alles wat je nodig hebt.. http://forum.avsim.net/tu...e-hardware-guide-for-fsx/

verder: FS Global, Topcat en check TS :9
Hmm oke heb het even doorgelezen.. geen sha3mod? Wat is daar de reden van? En dat FS*afzetters*UIPC wat heb je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Daar zijn verschillende meningen over.

+ het wordt er iets mooier op. Water ect.

- FSX wordt een stuk instabieler omdat de shader vaker gaat crashen. Met name als je wisselt tussen full screen>windowed of het formaat aanpast. Dit kan ook per ongeluk gaan natuurlijk en dan hangt ie.

Ik heb dit "opgelost" door een full versie aanteschaffen van FSUIPC. Daarmee kan je autosaves laten maken. Mocht ie crashen laad je gewoon laatste save punt.

FSUIPC zou ik sowieso installeren gratis/betaald.
Omdat er een aantal het een aantal bugs verhelpen in FSX. Tevens zitten er een hoop handige opties en fucties is.

Doe er je voordeel mee ;)

Niet om een discussie te starten maar waarom VATSIM? IVAO is in EU veel drukker.

[ Voor 22% gewijzigd door Remco Tr op 16-01-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Fucking yes :D

Heb eindelijk geld op m'n Paypal account staan, vanavond OpusFSX installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:26
fynrd1 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:27:
[...]

...En dat FS*afzetters*UIPC wat heb je eraan?
FSUIPC afzetters? Als er iemand veel voor het MS FS platform heeft betekent dan is het Peter Downson wel! Voor FSX noem ik alleen al maar de fix voor sommige .dll vastlopers/CTD's in de gratis versie.
Als je voor de betaalde versie kiest, krijg je oa een hoop mogelijkheden om bijvoorbeeld controller assen en buttons per vliegtuig(type) toe te wijzen. Onmisbaar imho als je meerdere toestellen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
FastFred schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:31:
Fucking yes :D

Heb eindelijk geld op m'n Paypal account staan, vanavond OpusFSX installeren :D
Hier ga je zeker veel plezier aan beleven, zelf heb ik OpusFSX nu ook een aantal weken, maar vooral de snelheid en de nauwkeurigheid van dit programma is geweldig! d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy88 op 16-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb vorige week de demo even geprobeerd, maar dat was in die korte tijd die de demo geeft al genoeg om me te overtuigen, wauw, wat gaaf _O_ Die wolken, en een beetje zo'n waas over het landschap als je hoger gaat. Prachtig. Hier en daar een opening tussen de wolken, zag er echt zoveel beter uit

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 16-01-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, OpusFSX is top! Het is elke keer weer genieten van het weer!

Ik gebruik zelf de gratis versie van FSUIPC i.v.m. de ingebouwde 'anti-appcrash': sinds ik de addon heb geinstalleerd, krijg ik onmogelijk FSX gecrashed. ;) Maar voor de rest heb ik het programma niet nodig: ik vind het ook zeker geen onmisbare addon, terwijl ik ook verschillende vliegtuigen vlieg. Dus kopen zal ik 'm zeker niet. Ik heb er wel over getwijfeld of ik 'm alsnog zou kopen enkel en alleen als dankbetuiging voor het stoppen van de appcrashes, maar ik vond dat toch wat ver gaan... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:26
Ik heb een (1) Saitek Throttle quadrant en gebruik FSUIPC om automatisch te switchen van NGX 2x throttles + spoiler lever naar bijvoorbeeld A2A Spitfire, throttle, mixture, prop. Zou niet zonder kunnen.

Maar true, onmisbaar is het niet. :D

En hier ook een zeer tevreden gebruiker van OpusFSX.

[ Voor 10% gewijzigd door Spitfire123 op 16-01-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire123 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:50:
Ik heb een (1) Saitek Throttle quadrant en gebruik FSUIPC om automatisch te switchen van NGX 2x throttles + spoiler lever naar bijvoorbeeld A2A Spitfire, throttle, mixture, prop. Zou niet zonder kunnen.

Maar true, onmisbaar is het niet. :D
Ja, kijk, dan wordt het inderdaad wel interessant... ;) Laat ik daarom maar zeggen dat voor MIJN gebruik FSUIPC niet nodig is. Ik zie in dat het erg handig kán zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Airbus Extended X: standard procedures
[...]
LEAVING THE AIRCRAFT
To be done when aircraft is left unattended or in the hands of the ground crew.
APU BLEED ......................................................................................................... OFF PNF
NO SMOKING ..................................................................................................... OFF PNF
• When switched off the NO SMOKING allows the emergency batteries to be charged.
APU MASTER SW ................................................................................................ OFF PNF
EXT PWR ............................................................................................................ AS RQRD PNF
BAT 1 and 2 ........................................................................................................ AS RQRD PNF
• When no external power is available wait until APU intake is fully closed before switching off batteries.
BEFORE LEAVING CHECKLIST ............................................................................... COMPLETE PF/PNF
• Read by PNF
No Smoking .................................................................... OFF
Lights ............................................................................. OFF
APU ................................................................................ AS RQRD
Batteries ........................................................................ AS RQRD
Beer ............................................................................... COLD & DSRV
Nice :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
OpusFSX gekocht en geinstalleerd, ik ben vliegen, tot volgend jaar :P

@ hierboven, nice :P Ik ga ervan uit dat dit er in het eggie niet staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:16:
OpusFSX gekocht en geinstalleerd, ik ben vliegen, tot volgend jaar :P

@ hierboven, nice :P Ik ga ervan uit dat dit er in het eggie niet staat?
Nee, omdat al die procedures goedgekeurd moeten worden, lijkt me sterk dat zoiets er doorheen komt :P Maar wel een leuk grapje van aerosoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
OpusFSX is geweldig, de bedenker van het beeld dat automatisch mee beweegt bij een bocht verdiend een lintje. Alleen het updaten van het weer duurt een eeuwigheid, heb geregeld stukken zonder bewolking, en vervolgens zo ineens weer wel. Weather updates staat nu ingesteld op iedere 100km, maar goed dat kan ook liggen aan de internet snelheid.

Nu even een kort vluchtje van Oslo naar Bergen aan het doen met de NGX

Godver, en crash :( Argh
Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61472.0, time stamp: 0x475e17d3
Faulting module name: unknown, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x00000000
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x60298a65
Faulting process id: 0x13e4
Faulting application start time: 0x01cdf41ef0d676e0
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\fsx.exe
Faulting module path: unknown
Report Id: b7ad4f0c-601b-11e2-a742-90e6ba15d8ae
FSX hing op het moment dat ik ff naar de Map wilde om de ILS frequency te checken voor ENBR's runway 35 (de freq en crs in de FMC wil nog wel eens niet kloppen met wat FSX hanteert, vandaar). Dus toen
hing ie, geluid liep gewoon door maar daarna herstarte het spel zich :(

EDIT: Ah, de uiautomationcore.dll |:( Tenminste, dat is wat ik zo snel kan vinden als ik de Exception code door Google haal

[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 16-01-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
Ja de stabiliteit van FSX is en blijft een drama, zal ook nooit beter worden. :F
Dan is prepar3d toch wel vele malen stabieler, maar dat heeft ook z'n nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:14:
OpusFSX is geweldig, de bedenker van het beeld dat automatisch mee beweegt bij een bocht verdiend een lintje. Alleen het updaten van het weer duurt een eeuwigheid, heb geregeld stukken zonder bewolking, en vervolgens zo ineens weer wel. Weather updates staat nu ingesteld op iedere 100km, maar goed dat kan ook liggen aan de internet snelheid.

Nu even een kort vluchtje van Oslo naar Bergen aan het doen met de NGX

Godver, en crash :( Argh

[...]

FSX hing op het moment dat ik ff naar de Map wilde om de ILS frequency te checken voor ENBR's runway 35 (de freq en crs in de FMC wil nog wel eens niet kloppen met wat FSX hanteert, vandaar). Dus toen
hing ie, geluid liep gewoon door maar daarna herstarte het spel zich :(

EDIT: Ah, de uiautomationcore.dll |:( Tenminste, dat is wat ik zo snel kan vinden als ik de Exception code door Google haal
Eh... 'het beeld dat automatisch mee beweegt bij een bocht'... Wat is dat voor optie? Waar hebben we het over? En ik vind OpusFSX juist top omdat het weer binnen secondes geladen is! Dus ook de updates. Dat van die 'eeuwigheid' herken ik niet...

Wat betreft vastlopers: zorg inderdaad dat je die 'andere' uiautomationcore.dll hebt, maar je moet ook écht de gratis versie van FSUIPC installeren!!! Die zorgt er bij mij voor dat FSX echt NOOIT crasht. Ik vlieg de laatste tijd steeds in de NGX en gebruik FS2Crew and ProATC/X en alt-enter regelmatig in en uit FSX (nooit alt-tabben maar altijd alt-enter) en dat ging in het verleden vaak fout, maar sinds ik FSUIPC erop het staan, lukt het gewoon niet meer FSX te laten crashen. Ik gebruik trouwens FSUIPC verder helemaal niet: ik heb het alleen geinstalleerd vanwege de crash-fix. Ik zei dat hierboven al maar ik zeg het nog maar een keer omdat je het alleen maar over die uiautomationcore.dll hebt... ;)
Dutchy88 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:38:
Ja de stabiliteit van FSX is en blijft een drama, zal ook nooit beter worden. :F
Dan is prepar3d toch wel vele malen stabieler, maar dat heeft ook z'n nadelen.
FSUIPC! 8) FSX is bij mij stabieler dan menig ander spel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FSUIPC inderdaad ook niet geinstalleerd, gisteravond geinstalleerd, vanavond maar weer eens een vlucht proberen.

En dat beeld automagisch mee beweegt, als ik een bocht maak, zei het tijdens taxien of vliegen en dan draait het beeld automatisch de bocht in, in stappen van 3, afhankelijk van hoeveel rudder/aileron er gegeven wordt. Wat wel vervelend is, als je in de lucht zit, en hij draait volgens het vluchtplan in de FMC en je bent net in de FMC iets aan het intikken of aanpassen, dan draait het beeld ook automatisch mee :P

Alt-tabben gebruik ik altijd, gaat altijd goed

In FSX, uhm, add-ons > OpusFSI camera nogwattes (1 van die 4 iig) en dan Enable Automatic Head Movement. Maar stond bij mij standaard al ingeschakeld

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 17-01-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb zelf dat DHM in OpusFSX maar uitgeschakelt. Ik vind het op de grond al zwaar irritant, laat staan in de lucht zoals je beschrijft.

Wel tof dat als je een harde landing maakt, dat dan de camera een stuk naar onderen schiet. En tijdens turbulentie gaat je cockpit ook op en neer. Dat is gewoon echt goed gedaan. Maar dat automatisch meedraaien van je "hoofd" als je de rudder gebruikt is maar irritant. Gelukkig zijn die 2 dingen apart van elkaar in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Tijdens taxien vind ik het best makkelijk, maar tijdens vliegen is het vrij vervelend. Aangezien hij het ook doet als hij het vluchtplan in de FMC aan het volgen is en jij net met andere dingen in de cockpit bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
FastFred schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:16:
Tijdens taxien vind ik het best makkelijk, maar tijdens vliegen is het vrij vervelend. Aangezien hij het ook doet als hij het vluchtplan in de FMC aan het volgen is en jij net met andere dingen in de cockpit bezig bent
Ik gebruik sowieso de verschillende camera settings van OpusFSX, waarbij ik ze aan de toetsenbord-nummers 1 t/m 7 heb gekoppeld:
1 - Pilot
2 - F/O
3 - Overhead
4 - MCP
5 - Throttle Quadrant
6 - Radio
7 - Upper Overhead

Daarbij kun je per camera instellen of hij DHM wel of niet doet. Aangezien ik een hardware FMC heb, heb ik niet het probleem dat daar de camera gedraaid wordt. Maar je kan natuurlijk ook een extra view aanmaken puur en alleen voor je FMC. Al weet ik niet of je dat "realistisch" genoeg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik doe alles vanuit de captain seat. Ik gebruik nooit verschillende views. Lekker met de spatiebalk rond kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, zo meebewegen... Ik denk dat ik dat uit heb staan want ik kan het me niet herinneren. ;)

Alt-tab werkt bij mij slecht: dan heb ik vaak als ik naar FSX terug wil een compleet zwart scherm en moet ik alsnog Alt-Enteren en dan nog een keer om weer in FSX te komen... Dus ik doe standaard altijd Alt-Enter.

'Lekker met de spatiebalk rondkijken'... HELP! Koop eens gauw TrackIR, jij!!! ;) Ik heb wel diverse views gemaakt in OpusFSX maar gebruik ze nooit omdat ik met TrackIR overal kan kijken en doordat ik TrackIR via OpusFSX heb lopen, heb ik een nóg groter bereik: zelfs om de IRS aan te zetten of de HGS in te stellen heb ik geen andere views nodig: gaat allemaal prima met TrackIR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat heb ik ook, maar als je dan als een idioot op het FSX icoontje blijft klikken in de taakbalk, dan springt hij wel terug, maar dat wil soms nog wel eens gevolgen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Of gebruik eens FacetrackNOIR, met faceAPI, dat is een gratis maar minder vloeiend alternatief. Dan weet je wat TrackIR kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Moet zeggen dat ik TrackIR nooit fijn gevonden heb met FSX. Met IL2 1946 is het echt een must have maar met FSX vind ik mezelf echt teveel bewegen waardoor ik knoppen juist moeilijker kan aan klikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dan moet je het minder gevoelig zetten xD Het is natuurlijk wel zo dat je bij de CFS'en zoals DCS en IL2 je meer om je heen moet kijken zodat je weet waar de tegenstanders zitten, in fsc heb je tijd genoeg en is een 8 pov knop snel genoeg.

[ Voor 70% gewijzigd door Ircghost op 17-01-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hoe werkt FacetrackNOIR dan? Daar moet je dan toch alsnog zo'n ding voor op je kop hebben lijkt me? En iets van een scanner op je beeldscherm? Voor zover ik kan zien werkt het puur softwarematig?

Ah, met webcam :) tof

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 17-01-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het enige wat je nodig hebt is een redelijke webcam: Webcams

en de software: Download

En hier de niet commerciele download: Seeing Machines Voor deze moet je wel even snel registreren.
Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste