Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ff te kijken naar FS2Crew en ik snap het niet helemaal... Ik dacht dat het een soort van die hard hardcore addon was maar het lijkt alsof die addon zowat ALLES overneemt en je haast NIETS meer hoeft te doen...? Ik snap niet waarom zoveel die hard simmers dan zo blij met FS2Crew zijn...? Omdat het realistisch is...? Zo ja, is er ook een addon waarin je de PNF kan spelen? Die heeft meer te doen, lijkt me...? Of vat ik de addon niet helemaal?

Ik zit er naar te kijken omdat ik zag dat ze mss FS2Crew voor de Airbus X Extended gaan maken. Ik twijfel nog steeds over die Airbus... Ben onderhand zelfs maar weer in de 737NGX aan het vliegen, haha! En daar heb je wel al FS2Crew voor...

Gebruikt iemand hier FS2Crew? En zo ja, waarom precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:32:
Ik zit ff te kijken naar FS2Crew en ik snap het niet helemaal... Ik dacht dat het een soort van die hard hardcore addon was maar het lijkt alsof die addon zowat ALLES overneemt en je haast NIETS meer hoeft te doen...? Ik snap niet waarom zoveel die hard simmers dan zo blij met FS2Crew zijn...? Omdat het realistisch is...? Zo ja, is er ook een addon waarin je de PNF kan spelen? Die heeft meer te doen, lijkt me...? Of vat ik de addon niet helemaal?
Het is realistischer. Normaal zijn de taken van de PF simpelweg vliegen en het geven van commando's. De PNF voert die commando's uit, loopt tijdens het vliegen de checklists na en doet de communicatie. Ook maakt hij/zij bijvoorbeeld de setup voor de approach indien nodig.

Let wel, dit is allemaal bij handmatig vliegen. Als de autopiloot er op staat is de PF nog steeds verantwoordelijk voor het vliegen, maar omdat hij/zij de handen vrij heeft kan hij/zij er voor kiezen om zelf de acties uit te voeren.

Hier bijvoorbeeld een stukje uit een willekeurige multi-crew course syllabus. Let op, dit is natuurlijk niet overal exact hetzelfde, maar je ziet de grote lijnen die ik noemde. En CM1 en CM2 zijn natuurlijk Crew Member 1 en 2 (links en rechts).
Ground Operations

· While on the ground, CM1 acts like a concert maestro.
· All communications with ground crew are done by CM1.
· All communications with the cabin crew are done by CM1.
· He directs all the other personnel activities.
· CM2 should do his tasks only when directed by CM1, or when indicated by a checklist or SOP.
· CM2 performs all communications with ATC or receptions of ATIS Meteo information, as well as
any communications with the company operation’s center when directed to do so by CM1.
· All checklists are requested by CM1 and read by CM2.
· All checklists are “READ AND DO”. This means that the actions are preformed only when
directed by the checklist. When directed to do so by the CM1, CM2 reads out loud the checklist
item, its CHALLENGE and immediately the proper RESPONSE to that item. The pilot to whom
that CHALLENGE is intended to will then repeat out loud the appropriate RESPONSE.

Air Operations

· When airborne, in normal operation, it is the responsibility of the PF to direct all the activities.
The other pilot should do his tasks only when directed by the PF, or when indicated by a
checklist. Exceptions to this are some SOP tasks. For instance, if the PF directs the gear to be
retracted, PNF not only retracts the gear but also turns off the lights and turns the Prop Sync ON
without being directed to do so.
· All checklists are read by the PNF when requested to do so by the PF.
· CM1 may at anytime change these roles (PF to PNF and vice-versa).
· All checklists are, “DO AND READ”. This means that all the actions are preformed when
required, and the confirmed by a checklist.
· While below FL100, all communications and frequency changes are done by the PNF.
· If the AP is not engaged, the PF will only use the flight controls (roll, pitch, yaw and trims) and
the THRUST levers. All the other buttons and levers are to be used and activated by the PNF at
PF request, except if a switch is out of reach from PNF.
· If the AP is engaged and while below FL100, the PF may select modes on the AP/FD mode
selector, set the heading bug, set the course on the CDI, select altitudes on the altitude selector
and choose which BRG pointer or NAV course he/she wishes to see on his/her instruments.
· If the AP is engaged and while at or above FL100, the PF may do everything he/she wishes
or order the PNF to do it.
Dat dit in de sim niet leuk is voor mensen die alles zelf willen doen is de ene kant van het verhaal. Aan de andere kant ben je realistischer bezig en kun je vaak efficiënter werken na wat oefening met FS2Crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, duidelijk. Hm... Heb er wel een dubbel gevoel bij: realistischer maar ook saaier, lijkt me... alhoewel het ook juist weer minder saai omdat je niet alleen meer bent voor je gevoel. Maar alles gaat dan ook wel weer EXACT hetzelfde in steeds dezelfde (tijdrovende) volgorde.

Ik denk dat ik het gewoon een keer moet ervaren. ;) Ff kijken of er een demo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Langs geweest bij SimFlying Amsterdam, alvast een voorproefje op mijn tweakblog :D Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8081/8296829498_63d80f7e22_z.jpg
SimFlying Amsterdam 737NG Cockpit by BeefHazard, on Flickr

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
BeefHazard schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:21:
Langs geweest bij SimFlying Amsterdam, alvast een voorproefje op mijn tweakblog :D [afbeelding]
SimFlying Amsterdam 737NG Cockpit by BeefHazard, on Flickr
Wat voor software gebruiken ze dan? Is het visueel een beetje te pruimen?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.p.v. de Airbus X E te kopen (wat ik van plan was) heb ik FS2Crew voor de 737NGX gekocht... Niets zo wisselvallig als ondergetekende. ;) Ik heb er de hele zaterdag mee zitten kloten (van alles en nog wat ging fout tot en met CTD's) maar na uren van gedoe en alles steeds overnieuw doen (zodat de lol er zowat vanaf is) heb ik nu ongeveer door hoe het werkt... en het is eigenlijk inderdaad best leuk. Het leek me vreemd en 'zonde' om 'de computer' dingen te laten doen, zoals na takeoff, maar het is eigenlijk juist LEUK! Ik kan me concentreren of het vllegen zelf en het is dan echt grappig om opdrachten te kunnen geven (via m'n joystick). Zal nog wel ff duren voordat ik alles helemaal doorheb (snap niet waarom ik de optie krijg voor LVL CHANGE terwijl ik al had gekozen voor VNAV en ik pas de FLAPS omhoog kan laten zetten als ik handmatig die LVL CHANGE skip) maar ik begin te snappen waarom iedereen het leuk vind. Zelfs het half uur daarvoor (preflight) is leuk (je kan gelukkig alsnog time skippen maar het rustig wachten heeft ook wel wat), terwijl ik normaal vluchten maak die net zolang duren als die hele preflight... ;)

Iemand hier trouwens ervaring met GSX? Lijkt me ook wel leuk erbij (fijn, die eindejaarsuitkering ;) ), maar ik vind het wel wat duur voor alleen wat gedoe rond je vliegtuig op de grond.... dus ik twijfel.

Enfin, momenteel vlieg ik dus de Legavy en 737NGX: de Airbus komt misschien later, na SP1, of ik wacht op de versie van FSL (of hoe die andere dev ook alweer heet). Ik gebruik een vliegtuig als de 737NGX niet voluit (ik duik niet in alle systemen) maar ik merk dat het toch wel leuker is een vliegtuig te vliegen waarvan je weet dat het alles kan en dat de systemen 'diep' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:48:
I.p.v. de Airbus X E te kopen (wat ik van plan was) heb ik FS2Crew voor de 737NGX gekocht... Niets zo wisselvallig als ondergetekende. ;) Ik heb er de hele zaterdag mee zitten kloten (van alles en nog wat ging fout tot en met CTD's) maar na uren van gedoe en alles steeds overnieuw doen (zodat de lol er zowat vanaf is) heb ik nu ongeveer door hoe het werkt... en het is eigenlijk inderdaad best leuk. Het leek me vreemd en 'zonde' om 'de computer' dingen te laten doen, zoals na takeoff, maar het is eigenlijk juist LEUK! Ik kan me concentreren of het vllegen zelf en het is dan echt grappig om opdrachten te kunnen geven (via m'n joystick). Zal nog wel ff duren voordat ik alles helemaal doorheb (snap niet waarom ik de optie krijg voor LVL CHANGE terwijl ik al had gekozen voor VNAV en ik pas de FLAPS omhoog kan laten zetten als ik handmatig die LVL CHANGE skip) maar ik begin te snappen waarom iedereen het leuk vind. Zelfs het half uur daarvoor (preflight) is leuk (je kan gelukkig alsnog time skippen maar het rustig wachten heeft ook wel wat), terwijl ik normaal vluchten maak die net zolang duren als die hele preflight... ;)

Iemand hier trouwens ervaring met GSX? Lijkt me ook wel leuk erbij (fijn, die eindejaarsuitkering ;) ), maar ik vind het wel wat duur voor alleen wat gedoe rond je vliegtuig op de grond.... dus ik twijfel.

Enfin, momenteel vlieg ik dus de Legavy en 737NGX: de Airbus komt misschien later, na SP1, of ik wacht op de versie van FSL (of hoe die andere dev ook alweer heet). Ik gebruik een vliegtuig als de 737NGX niet voluit (ik duik niet in alle systemen) maar ik merk dat het toch wel leuker is een vliegtuig te vliegen waarvan je weet dat het alles kan en dat de systemen 'diep' zijn.
De Airbus kent ook wel aardig diepgang toch? Ik ga vandaag maar eens alles weer installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
fynrd1 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:47:
[...]

Wat voor software gebruiken ze dan? Is het visueel een beetje te pruimen?
FS9, gaat prima. Ookal zal daar misschien nog wel wat aan veranderen, maar dan moet alle hardware ook veranderd worden. 8)7

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
BeefHazard schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:28:
[...]

FS9, gaat prima. Ookal zal daar misschien nog wel wat aan veranderen, maar dan moet alle hardware ook veranderd worden. 8)7
Ik vraag me gewoon af waarom nog steeds fs9? Of 60/120hz beamers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT
Never mind!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 20:51
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:50:
... Soms (meestal? altijd?) kan het echter handiger zijn eerder te dalen: ik vind met de 737NGX dat de FMC vaak te laat is met z'n TOD en vervolgens richting approach gaat zeuren dat 'ie de komende hoogtes niet kan halen... :X
DutchHammer schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:21:
[...]
Er stond/staat ergens een fimpje op Youtube waar een echte piloot laat zien hoe je dat oplost zonder speedbrakes etc :P Heb nu alleen even geen tijd om te zoeken :).
[...]
Ik heb ooit eens een stuk geschreven over descent planning in het vorige topic, heb het er even bijgezocht:

http://gathering.tweakers...message/36550025#36550025

Werkt in de praktijk heel goed. In flight sim vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Afgelopen week wat VFR vluchten gemaakt in de P-51 Civiel van A2A. Heerlijk nu met de autopilot en gps systeem. Wat een bruut ding is dat zeg, wat kun je ook allemaal verkeerd doen wat dan direct consequenties heeft in de lucht. Wat leuker is als je eenmaal begrijpt hoe het wel moet en er niets meer stuk gaat in mid flight......tof stukje software van A2A...

Oh , kwam ook accufeel v.2.0 tegen op internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Kijk dit is voor de real flightsimmers een retecoole interface http://tinyurl.com/cf3cn5t _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
ik snap hem niet zo goed. Is dit nou een interface waar je echte instrumenten op aansluit die vervolgens via ethernet communiceert met een plugin voor fsx/x-plane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
SlaadjeBla schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:26:
ik snap hem niet zo goed. Is dit nou een interface waar je echte instrumenten op aansluit die vervolgens via ethernet communiceert met een plugin voor fsx/x-plane?
Ja :)

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wie gebruiken hier Prepar3d?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• BeefHazard
Bah, alweer allerlei crashes met FSX nadat ik de Airbus X Ext heb geinstalleerd. Is alweer even geleden dat ik FSX gedaan heb, dus ik denk dat ik de hele zooi er maar eens vanaf ga halen en een extra 2e hands SSD op de kop tik om FSX op te installeren. 60GB zou toch wel genoeg moeten zijn? :P

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
BeefHazard schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:03:
Bah, alweer allerlei crashes met FSX nadat ik de Airbus X Ext heb geinstalleerd. Is alweer even geleden dat ik FSX gedaan heb, dus ik denk dat ik de hele zooi er maar eens vanaf ga halen en een extra 2e hands SSD op de kop tik om FSX op te installeren. 60GB zou toch wel genoeg moeten zijn? :P
Koop dan wel een samsung 830 of 840 pro :)

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 15:56
ik heb 128GB en die loopt ook al langzaam vol. (NL2000, FS global, hoop velden en de NGX)

Verwijderd

Gebruiken jullie nou STARs en approach plates? Ik vlieg de laatste tijd weer veel met de 737NGX en ben me daarin weer wat aan het verdiepen maar ik merk dat 'in real life' maar zelden approaches volgens de charts worden gevlogen. En STARs ook maar vaak gedeeltelijk. Ik vlieg nu veel in Engeland en daar ik het knap lastig de juiste approaches te vinden bij de STARs en transitions en als je ze gevonden hebt, blijken ze in de FMC van de 737NGX nogal gekke dingen op te leveren. Of het zijn approaches met procedure turns en die kan de FMC helemaal niet aan. Nu kan je die natuurlijk gewoon zelf vliegen maar dan vraag ik me ook weer af in hoeverre dat in het echt gebeurt... Volgens mij haast nooit.

Kortom: ik zit me een beetje af te vragen wat nou wel of niet realistisch is maar ook of dat nou wel of niet wat uitmaakt... ;) Wel of geen charts gebruiken, wel of geen ATC en zo ja, welke ATC... Het is eigenlijk jammer dat ik een bloedhekel heb aan online gamen... ;)

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:34:
Gebruiken jullie nou STARs en approach plates? Ik vlieg de laatste tijd weer veel met de 737NGX en ben me daarin weer wat aan het verdiepen maar ik merk dat 'in real life' maar zelden approaches volgens de charts worden gevlogen. En STARs ook maar vaak gedeeltelijk. Ik vlieg nu veel in Engeland en daar ik het knap lastig de juiste approaches te vinden bij de STARs en transitions en als je ze gevonden hebt, blijken ze in de FMC van de 737NGX nogal gekke dingen op te leveren. Of het zijn approaches met procedure turns en die kan de FMC helemaal niet aan. Nu kan je die natuurlijk gewoon zelf vliegen maar dan vraag ik me ook weer af in hoeverre dat in het echt gebeurt... Volgens mij haast nooit.

Kortom: ik zit me een beetje af te vragen wat nou wel of niet realistisch is maar ook of dat nou wel of niet wat uitmaakt... ;) Wel of geen charts gebruiken, wel of geen ATC en zo ja, welke ATC... Het is eigenlijk jammer dat ik een bloedhekel heb aan online gamen... ;)
De vluchten die ik met de 737 NGX doe gaan van en naar velden met SID en STAR´s dus die gebruik ik altijd. SID´s die gaan doorgaans vanaf de departing runway. STAR´s brengen je meestal tot een bepaalde FIX en verder is het op vectors die de ATC je geeft naar de final approach fix. En dan bedoel ik niet de ATC van FSX, die ruk is en volgens mij kent en gebruikt die ook helemaal geen SID en/of STAR's.

Naar EHAM bijvoorbeeld volg je van je route de SID tot RIVER/ARTIP/SUGOL en is het verder op vectors. Geheel willekeurig gekozen EGCC bijvoorbeeld, daar brengen de STAR's je tot een bepaalde FIX en is het ook verder op vectors. RNAV approaches die kan je volgen tot de final approach fix en vanaf daar gebruik je de approach plate.

Approach plates gebruik ik ook altijd. De main-pc draait FSX full screen van begint tot eind en een tweede pc gebruik ik voor de charts te tonen. Zeker met een 737NGX wil ik alle gegevens van de approach plate bij de hand om de cockpit in te stellen. Je hebt alle gegevens voor je landing die je nodig hebt, de frequentie van ATIS, approach, tower en ground; de ILS en VOR freq. en course; wat/waar is de final approach fix en op welke hoogte moet je die passeren, is er een outer marker; MDA (H) en runway elevation (dit bijv. voor de HUD in te stellen); en hoe moet je vliegen na een missed approach.

• Remco Tr
Er is altijd wel een transition die je achter een STAR kan plakken. Waardoor je bij de juiste baan uit komt.

Zorg wel dat je een goede AIRAC gebruikt. Bv die van Aerosoft.

• BeefHazard
fynrd1 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:26:
[...]

Koop dan wel een samsung 830 of 840 pro :)
Is geen geld voor, heb net €220 weggesmeten voor een reparatie van mijn tablet.

• SlaadjeBla
zijn er meer mensen bij wie fsx bijzonder instabiel wordt bij de a2a P-51? Alt-tab is gegarandeerd een vastloper en je hebt geluk als je kunt opstijgen voor hij uit zichzelf vastloopt.

edit: op de fora van a2a kun je een tijdelijke hotfix vinden. Het probleem lijkt te worden veroorzaakt door accusim 1.5. Door een .dll te vervangen wordt het stabieler. Als ik daarnaast in windowed mode speel, is het stabiel.

[ Voor 38% gewijzigd door SlaadjeBla op 27-12-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
rdluca schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:06:
De vluchten die ik met de 737 NGX doe gaan van en naar velden met SID en STAR´s dus die gebruik ik altijd. SID´s die gaan doorgaans vanaf de departing runway. STAR´s brengen je meestal tot een bepaalde FIX en verder is het op vectors die de ATC je geeft naar de final approach fix. En dan bedoel ik niet de ATC van FSX, die ruk is en volgens mij kent en gebruikt die ook helemaal geen SID en/of STAR's.

etc.

....
De default ATC gebruikt inderdaad geen SID's en STAR's.

Ik kijk nooit op kaarten (daar bestaan navigatiesystemen voor :P ) ook niet als ik vlieg. Ik pak het laatste waypoint van een STAR en laat de FMC daarna direct doorvliegen naar de eerste fix voor de runway. Ik heb gewoon altijd al een arrival runway geselecteerd voor ik opstijg. Als ik dan clearance vraag om te landen bij m'n arrival airport en ik krijg een andere baan toegewezen, dan kijk ik eerst of ik de baan die ik al geselecteerd had kan aanvragen en anders gooi ik het vluchtplan in de FMC om. Desnoods niet volgens een STAR, als ik al halverwege de eerste STAR ben dan pak ik gewoon random wat waypoints in de buurt om een mooie route naar de runway uit te stippelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank voor de reacties. Dus STARs gebruiken jullie meestal wel maar dan geen transitions: vanaf de STAR naar de approach doe je op vectors (van jezelf of wie dan ook).

Wat betreft de approach plates: ik dacht er niet bij na dat die natuurlijk alsnog interessant zijn voor de info maar ook de uiteindelijke daling naar de runway. Ik heb me altijd gefocust op de aanvliegroute naar de uiteindelijke daling en daardoor kwam ik in de knoop in Engeland omdat de meeste approaches je over het vliegveld laten vliegen en procedure turns hebben of een soort van teardrop draai. Maar die worden dus meestal compleet overgeslagen.

Ik kreeg een tip van iemand om eens wat vluchten te volgen naar bijvoorbeeld Manchester op www.flightradar24.com en daar zag ik dus dat je soms nog maar NET een STAR kan herkennen maar daarna gaan ALLE vliegtuigen met een grote boog hopla rechtstreeks naar de runway: de approach plates worden dan dus alleen maar gebruikt voor de allerlaatste paar miles en niet voor hoe je daar komt! Dat maakt het leven een stuk simpeler... ;)

Ik ben trouwens nu wel zover dat als ik op het laatst wat moet veranderen, dat ik dan niet alles meer in de FMC probeer te proppen: ik heb begrepen dat dat in real life ook niet altijd gebeurt (of wellicht nooit?) maar dat men dan gewoon via de MCP vliegt, dus op HDG, LVL CHG, VOR LOC, etc. etc. Ik heb ondertussen ook al door hoe je een FIX kunt instellen die je kan helpen om een bepaald punt van een approach te zien op de ND. Ik leer meer en meer zo. ;)

Enfin, de conclusie is: staar je niet blind op de juiste manier om van een enroute gedeelte via een STAR naar een approach te komen: kies een STAR als het kan en zorg er dan gewoon voor dat je netjes bij de IAF of FAF komt. That's it. En de approach plates zijn vooral goed om te zien hoe de final approach is en alle info over procedure turns of DME ARC's worden in het echt toch meestal niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Zelfs Schiphol heeft zo'n teardrop approaches, volgens de charts dan, maar die worden in het echt nooit gebruikt. Komt je van het Oosten aanvliegen, wil je landen op baan 18R, laat hij je eerst over SPL vliegen waarna je een bocht naar het noorden maakt, daar een teardrop krijgt voor landing op 18R. Dat zie je in het echt nooit, waar ze gewoon van het oosten komen aanvliegen, een bocht naar links maken en direct op de juiste approach voor 18R zitten.

Ik zet deze echte routes dus altijd in mijn FMC, zodat hij wel de juiste descent etc. kan berekenen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:39:
Ik zet deze echte routes dus altijd in mijn FMC, zodat hij wel de juiste descent etc. kan berekenen. Werkt prima.
Ondanks dat FSX ATC nogal brak is, vind ik het toch wel leuk om zo nu en dan te gebruiken. Wat ik dan op het laatst doe, als ik vectors krijg die me compleet van m'n vluchtplan afhalen, is om de zoveel tijd een Direct to te doen naar het CF punt dat de FMC aanmaakt voor de approach (wat dan dus het eerste waypoint is in de FMC). Zo kan ik goed in de gaten houden of m'n TOD wel in de buurt komt of kan ik m'n Decel punt alsnog door de FMC laten bepalen etc. Dus om de zoveel minuten op de Legs page twee keer op LSK1L klikken en dan Exec en zo blijf je toch een beetje die magenta lijn volgen voor je gevoel. ;)

Ik gebruik trouwens OpusFSX voor het weer (en camera's) en daarmee kan je in FSX tijdens het vliegen (of zelfs voor je vertrekt) het weer zien van je bestemming: aan de hand daarvan programmeer ik alvast een approach en tot nu toe klopt die elke keer als een bus.

Onderhand zit ik er trouwens al weer helemaal in: je moet er toch weer ff aan wennen als je een tijd die 737NG niet gevlogen hebt. Maar ik weet me nu weer uit elke situatie te redden via de MCP, zelfs uit gekke situaties waar FSX ATC me in brengt... ;)

Zijn er hier trouwens lui die een ATC-addon gebruiken? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar: ik ken de drie bestaande addons van YouTube en fora maar geen eentje lijkt echt de beste te zijn: ze hebben allemaal wat... Zoals gezegd is de default FSX ATC wel aardig (zeker wat geluid betreft, trouwens) maar het blijft vervelend dat 'ie altijd uitgaat van een trans alt van 18000 bijvoorbeeld en natuurlijk dat je soms echt GEK wordt van de wisselingen tussen de verschillende stations. (Net naar Manchester gevlogen en op het laatst moest ik een paar keer per minuut wisselen van Woodford en Manchester...)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:53

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:47:
[...]
Ik gebruik trouwens OpusFSX voor het weer (en camera's) en daarmee kan je in FSX tijdens het vliegen (of zelfs voor je vertrekt) het weer zien van je bestemming: aan de hand daarvan programmeer ik alvast een approach en tot nu toe klopt die elke keer als een bus.
Hoe doe je dat!? Ik heb ook OpusFSX, maar ik kan alleen het weer op mijn huidige locatie zien. Tenminste, ik kan de optie om het weer op de bestemming te zien niet vinden, en dat is wat ik juist nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vlucht vanuit de cockpit van een Airbus. Vanaf de eerste checklist t/m de landing. Leuk om te zien:

YouTube: Rio de Janeiro to Sao Paulo ENTIRE FLIGHT IN ENGLISH (43 minutes)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Bedacht me opeens dat ik nog 2 HDD's heb in mijn computer, met ieder 150GB aan beschikbare ruimte. Waren echter helemaal naar de klote mbt partities, dus even opnieuw geformat en nu kan ik er 1 gebruiken voor addons, de andere voor een hele installatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hoop dat je genoeg opslag hebt;) leuk nieuwtje.. http://www.orbxsystems.co...l-to-be-released-in-2013/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ben benieuwd! Hopen op verbetering t.o.v. GEX/UTX (weet ff niet meer welke van deze twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:24:
[...]

Hoe doe je dat!? Ik heb ook OpusFSX, maar ik kan alleen het weer op mijn huidige locatie zien. Tenminste, ik kan de optie om het weer op de bestemming te zien niet vinden, en dat is wat ik juist nodig heb.
Open OpusFSX en ga naar de Weather tab. Vul de Destination ICAO in en klaar! Je kan zelfs nog 4 alternates invullen!

Ik heb vandaag trouwens ProATC/X gekocht. Ik werd de FSX ATC zat en heb, na veel gelezen te hebben over ATC addons, gekozen voor ProATC/X. Nogal duur en eh... het is nog niet wat ik er van verwachtte... Leuk is wel dat je op het juiste moment een SID krijgt toegewezen en later ook een STAR. Er zit ook een co-pilot fucntie in maar daarvoor heb ik FS2Crew onlangs al gekocht... dus ik gebruik ProATC/X niet compleet. Nadeel is wel dat ProATC/X je vanaf het einde van de STAR gewoon rechtstreeks naar de geprogrammeerde IAF laat vliegen... dus je krijgt geen vectors! Hopelijk gaan ze daar nog wat aan doen want hierdoor kom je soms erg beroerd uit voor de baan... en dat is toch juist waarvoor ATC bedoelt is, lijkt mij. Maar goed, ik ben nu wel af van dat constante gewissel van controllers en het steeds maar weer heen en weer vliegen van hot naar her.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:27:
[...]

Open OpusFSX en ga naar de Weather tab. Vul de Destination ICAO in en klaar! Je kan zelfs nog 4 alternates invullen!

Ik heb vandaag trouwens ProATC/X gekocht. Ik werd de FSX ATC zat en heb, na veel gelezen te hebben over ATC addons, gekozen voor ProATC/X. Nogal duur en eh... het is nog niet wat ik er van verwachtte... Leuk is wel dat je op het juiste moment een SID krijgt toegewezen en later ook een STAR. Er zit ook een co-pilot fucntie in maar daarvoor heb ik FS2Crew onlangs al gekocht... dus ik gebruik ProATC/X niet compleet. Nadeel is wel dat ProATC/X je vanaf het einde van de STAR gewoon rechtstreeks naar de geprogrammeerde IAF laat vliegen... dus je krijgt geen vectors! Hopelijk gaan ze daar nog wat aan doen want hierdoor kom je soms erg beroerd uit voor de baan... en dat is toch juist waarvoor ATC bedoelt is, lijkt mij. Maar goed, ik ben nu wel af van dat constante gewissel van controllers en het steeds maar weer heen en weer vliegen van hot naar her.
Waarom heb je er een hekel aan om online te gaan? Het is wel de beste ATC die je voor FSX kan krijgen en kost helemaal niks. Plus het leuke dat je in elk land een ander accent hoort. Vlieg je van Spanje naar Nederland, krijg je spanjaarden fransen en belgen te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedoe, geleuter, dan weer wel controllers, dan weer niet, inloggen, wachten, alles op tijd doen, terminologie, hardop praten in m'n uppie achter de computer, etc. etc. ;) Het trekt me TOTAAL niet gewoon. Maar goed, misschien moet ik er weer eens wat over gaan lezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
Nope, ben ook wel benieuwd eig.

Na geexperimenteer met de nieuwe A320 van Aerosoft, heb ik wel twee vragen voor jou (met inside-info als Airbus gecertificeerde):
1) Stel ik doe een takeoff zonder dat ik een altitude invoer in de FCU (geen SRS boven de pfd). Als ik dan na takeoff toch de AP activeer, wat verwacht je dan? Gaat ie dan gewoon door met de laatste attitude/pitch/AOA? Doet ie level-off? Doet ie een lvl change naar... waarnaar eigenlijk (dat laatste is wat er lijkt te gebeuren, een nose-dive vlak na take-off 8)7)?
2) Hoe werkt Auto-Trim: stel er is level flight en ik zet de AP en AT beide uit. Ik zet de thrust levers op idle, de voorwaartse snelheid wordt dan steeds lager. Gaat de neus dan steeds verder omhoog om de laatste hoogte vast te houden? Of houdt de auto-trim de laatste attitude/pitch/AOA aan (waardoor je dus langzaam hoogte gaat verliezen)?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mekkieboek schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:31:
[...]

Nope, ben ook wel benieuwd eig.

Na geexperimenteer met de nieuwe A320 van Aerosoft, heb ik wel twee vragen voor jou (met inside-info als Airbus gecertificeerde):
1) Stel ik doe een takeoff zonder dat ik een altitude invoer in de FCU (geen SRS boven de pfd). Als ik dan na takeoff toch de AP activeer, wat verwacht je dan? Gaat ie dan gewoon door met de laatste attitude/pitch/AOA? Doet ie level-off? Doet ie een lvl change naar... waarnaar eigenlijk (dat laatste is wat er lijkt te gebeuren, een nose-dive vlak na take-off 8)7)?
2) Hoe werkt Auto-Trim: stel er is level flight en ik zet de AP en AT beide uit. Ik zet de thrust levers op idle, de voorwaartse snelheid wordt dan steeds lager. Gaat de neus dan steeds verder omhoog om de laatste hoogte vast te houden? Of houdt de auto-trim de laatste attitude/pitch/AOA aan (waardoor je dus langzaam hoogte gaat verliezen)?
1) De A/P zal de FD achterna vliegen (simpel gezegd). Je zal een ALT* nodig hebben voor een altitude capture. Je moet sowieso een alt instellen op je FCU. Als deze lager ligt dan de altitude die je op dat moment passeert zal de kist blijven klimmen. Nose dive sowieso niet. SRS gaat uit m'n hoofd tot 1500'. Moet ik nazoeken ;)
2) Ja, de kist zal de altitude proberen vast te houden terwijl de snelheid wegvalt. Ik gok dan op A.FLOOR. Als dat niet het geval is zal de kist pitch houden en op Vls langzaam gaan zakken. Goede vraag, zal ik ook uit moeten zoeken ;) Het is 1 van de 2 iig (twijfel namelijk of je A.FLOOR krijgt op grote hoogte)...

Leuke vragen, duik morgen even in de FCOM's. Al betwijfel ik of die het antwoord geven omdat je vragen buiten de standard procedures vallen ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Alpha Floor gebeurt uiteindelijk ook als de V de onderkant vd 'normale' speedtape raakt. Maar voor het zover is (V-green-dot > V > A.FLOOR) is ie al een tijd aan het dalen. Je zou kunnen zeggen dat dat klopt, er is immers geen AP die een altitude of een V/S moet aanhouden. Er is wel een auto trim en die houdt simpelweg de laatste pitch vast. Althans dat stond 'op het internet'.
omdat je vragen buiten de standard procedures vallen ;)
Dat komt deels door kerstbier :D

Wel vind ik door dit soort dingen dat deze A320 geslaagd is omdat het je (en de ontwikkelaars bij Aerosoft vast ook :)) doet nadenken hoe fbw zou moeten werken.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Enkele maanden geleden hadden we het nog over de groepsaankoop van GSX met korting, is daar wat van terecht gekomen? Bij mij werkte het toen niet dus durfde het niet te kopen, maar nu ik de demo werkende heb gekregen ben ik verliefd, gewoon een musthave die niks kost als je het samen koopt ook :)

1 to 2 copies $39.00
3 to 4 copies $29.25
5 to 6 copies $23.40
7 to 8 copies $17.55
9 or more copies $13.65

Mocht er weer interesse zijn in aankoop, ik doe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:32:
Enkele maanden geleden hadden we het nog over de groepsaankoop van GSX met korting, is daar wat van terecht gekomen? Bij mij werkte het toen niet dus durfde het niet te kopen, maar nu ik de demo werkende heb gekregen ben ik verliefd, gewoon een musthave die niks kost als je het samen koopt ook :)

1 to 2 copies $39.00
3 to 4 copies $29.25
5 to 6 copies $23.40
7 to 8 copies $17.55
9 or more copies $13.65

Ik had 'm zowat gekocht maar heb het toch niet gedaan omdat 1. het zo jammer was net na de gemiste black friday sale ;) en 2. omdat ik ontdekte dat de follow me car alleen maar werkt van de runway naar de gate en niet van de gate naar de runway. En die laatste is voor mij belangrijker dan de eerste.

Maar tsja, als we boven de 9 copies uitkomen... dan wil ik zeker wel meedoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Werken die gates al? Kan me herinneren dat dat niet werkt tov van AES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tuzla schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:32:

1 to 2 copies $39.00
3 to 4 copies $29.25
5 to 6 copies $23.40
7 to 8 copies $17.55
9 or more copies $13.65

Check deze post nog even: thys in "Flight Simulator - Deel 85"
We offer volume discount pricing for this product, as shown below. The Volume discount applies only for multiple copies of the SAME product, useful for home cockpit builders running many networked PC. It's a single user license, not to be shared across a group of people, a club, etc.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, aha, da's dan duidelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dan moeten we onze computers maar fysiek aan elkaar hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Remco Tr schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:15:
Dan moeten we onze computers maar fysiek aan elkaar hangen :P
Koekoek! Internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Online vliegen met zn allen dan mag het gewoon. Koekoek! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
ORBX FTX Holland is gepland wel leuk nieuws voor 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik snap dat sowiezo niet, wat moet 1 iemand nu met 9 of meer kopie'tjes van GSX? Hij gebruikt er maar 1 tegelijk :S

Maar ik zou in principe, in m'n eentje 9 stuks kunnen kopen voor zoveel, maar er maar eentje gebruiken, ben ik alsnog goedkoper uit? 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 01-01-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Sebje

Makelaartje

Sinds vorige week is er bij ons in Roermond in de binnenstad een winkel bijgekomen waar je een pleziervlucht kunt maken in een vliegsimulator. Eerst dacht ik nog van mwa, maar heb een paar filmpjes ervan gezien op youtube en het is toch best gaaf... Is pas echt funshopping haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
FastFred schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:45:
Maar ik zou in principe, in m'n eentje 9 stuks kunnen kopen voor zoveel, maar er maar eentje gebruiken, ben ik alsnog goedkoper uit? 8)7
nee, je betaalt per kopie. Je koopt dus een persoonsgebonden licentie per computer. Ik vind zulke licentievoorwaarden altijd maar flauw. Doe dan 1 persoon = 1 licentie, ongeacht het aantal computers, aangezien je er normaliter toch maar 1 tegelijkertijd kunt gebruiken en cockpitbouwers maar een hele kleine markt vormen. Dit is cockpitbouwers een poot uitdraaien en levert je waarschijnlijk weinig goodwill op.
Gaan ze dan Noord- of Zuid-Holland uitbrengen? :+

[ Voor 17% gewijzigd door SlaadjeBla op 01-01-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
SlaadjeBla schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:16:
Gaan ze dan Noord- of Zuid-Holland uitbrengen? :+

EDIT: Super, na een windows reinstall meteen FSX helemaal opnieuw geïnstalleerd. Loopt weer als een zonnetje, 30 FPS (door limiter) stabiel in de Airbus XE :) Nu nog een goede AA setting vinden in CCC en dan ben ik blijer dan ooit tevoren.

[ Voor 35% gewijzigd door BeefHazard op 03-01-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:27:
[...]

Geen wonder dat ik het niet kon vinden. Ik zat nog met een oudere versie van OpusFSX. Nu werkt het prima.

Gisteren een vlucht van Dusseldorf naar Wenen gedaan met de PMDG NGX. Kom ik bij Wenen in de buurt geeft de ATC me aan dat het vliegveld inactive is vanwege het weer. Ja fijn, het was al laat en moest vandaag vroeg op dus dan maar geland zonder ATC. Prima te doen, maar ik snapte wel waarom ik eigenlijk niet kon landen daar. 50 meter zicht, zware mist in het donker. Ik zag echt pas een paar meter voor de landing een paar lampjes. Wel een gave ervaring trouwens _/-\o_ Echt een aanrader, maar doe het wel als je redelijk ervaren bent om puur op instrumenten te vliegen. Ik heb trouwens geen AP voor de landing gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je eigenlijk goede, dichte, lage mist in FSX.? In MS Flight was dat erg goed gedaan en zag je geen fu*k, maar in FSX valt het erg mee.
De weahertheme in FSX met mist (kan even niet op de naam komen) vind ik nogal tegenvallen.

Ik heb zelf REX ook, maar gebruik daar alleen de textures van. Ik kan in REX alleen maar kiezen voor Random themes, real weather en nu ook archived weather, maar geen themes.

Misschien dan ook maar eens Opus gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:58:
Hoe krijg je eigenlijk goede, dichte, lage mist in FSX.? In MS Flight was dat erg goed gedaan en zag je geen fu*k, maar in FSX valt het erg mee.
De weahertheme in FSX met mist (kan even niet op de naam komen) vind ik nogal tegenvallen.

Ik heb zelf REX ook, maar gebruik daar alleen de textures van. Ik kan in REX alleen maar kiezen voor Random themes, real weather en nu ook archived weather, maar geen themes.

Je kan die FSX weather themes ook gewoon aanpassen, hè? Je selecteert een Weather theme op de Weather tab, je klikt op OK, dan ga je weer terug naar het Weather scherm en dan klik je op User-defined weather: op dat moment zit je 'in' het eerder gekozen weather theme en kan je alle opties (ook advanced) wijzigen. Ik deed dat regelmatig toen ik OpusFSX nog niet had. Tegenwoordig vlieg ik alleen nog maar met real time weather, maakt niet uit wat voor weer het is.

OpusFSX kan inderdaad goed een stevige mistlaag neerleggen, maar je krijgt natuurlijk nooit die heerlijke natte flarden mist om je toestel zoals in MS Flight... MS Flight was uiteindelijk aardig ruk, maar de mist (en de schaduwen) waren echt super... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:19:
[...]

Je kan die FSX weather themes ook gewoon aanpassen, hè? Je selecteert een Weather theme op de Weather tab, je klikt op OK, dan ga je weer terug naar het Weather scherm en dan klik je op User-defined weather: op dat moment zit je 'in' het eerder gekozen weather theme en kan je alle opties (ook advanced) wijzigen. Ik deed dat regelmatig toen ik OpusFSX nog niet had. Tegenwoordig vlieg ik alleen nog maar met real time weather, maakt niet uit wat voor weer het is.

OpusFSX kan inderdaad goed een stevige mistlaag neerleggen, maar je krijgt natuurlijk nooit die heerlijke natte flarden mist om je toestel zoals in MS Flight... MS Flight was uiteindelijk aardig ruk, maar de mist (en de schaduwen) waren echt super... :/
Klopt helemaal. Het ziet er niet zo uit als MS Flight, maar zolang je twee van die krakbakken krijgt en alleen maar over hawaii kan vliegen dan is er niet veel meer aan. Jammer ook dat je niet het de wolken ziet oplichten door je landing lights.
Ik kon helaas geen screenshots maken (met de v-toets), blijkbaar werkt dit niet op het moment dat je die "borderless patch" gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik gebruik Rex Essential maar vind het wel irritant dat dat zo lang moet laden. Ik ben al gewoon een kwartier bezig om dat programma alleen al op te starten. En zonder REX valt er niks te zien, als ik alles op super foggy zet is er nergens een wolkje te vinden in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hoe gebruik je Rex? Rex is eigenlijk vooral bedoeld voor de textures te vervangen die FSX standaard gebruikt. Zelf heb ik ook Rex, maar voor het weer gebruik ik OpusFSX.

Bij Rex hoef je niet iedere keer je thema te maken, en de textures te laden. 1x is voldoende, en FSX zal die dan voor de toekomst gebruiken (tenzij je het veranderd via Rex).
OpusFSX is binnen 1 seconde geladen, die start ik altijd met FSX mee en dan staat die al lang en breed klaar voor het keuzemenu van FSX zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:19:
[...]

Ah ok, dat is wel een goeie tip. Zal daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:58:

Ik gebruik Active Sky 2012 en met sp2 is de mist echt heel goed geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opeens (wispelturig als ik ben ;) ) compleet van GA over naar airliners... Sinds ik FS2Crew heb, ben ik niet meer uit de 737NGX te branden. Ik heb nu zelfs m'n Orbx scenery gedeactiveerd en verlaten en vlieg lekker rond in (Noord-)Europa. Dikke pret. Heb onlangs ook ProATC/X aangeschaft en na wat opstartproblemen ben ik daar nu ook best tevreden over (vooral met het oog op wat nog gaat komen). En m'n vluchten worden nu ook wat langer (maar nog steeds kort): ik heb via Flightaware gekeken wat de kortste real world vluchten zijn voor de 737-800 en vervolgens gebruik ik flightplans van http://www.edi-gla.co.uk/fpl/ die importeer in ProATC/X en klaar: vliegen maar! Ik begin meer en meer te kijken naar GSX nu... ;)

Dat FS2Crew is wel apart: ik dacht dat het flauw was en niet leuk om alles te laten doen door 'de computer': het is toch veel leuker alles zelf te doen... Maar gek genoeg is het juist leuker om een co-pilot naast je te hebben (die je alsnog moet commanderen, natuurlijk). Het voelt alleen maar echter! Ik moet wel zeggen dat ik de tijd 'doorspoel' waar mogelijk met FS2Crew: ik weet nu precies op welke momenten er wat moet gebeuren en heb niet echt de behoefte zomaar voor niets een half uur uit m'n neus te zitten vreten. Maar alsnog doe ik wel elke keer de complete opstartprocedure (RUN PF). Al met al kost dat dan maar zo'n 10 minuten, denk ik.

Verbazend hoelang je met FSX bezig kan blijven, eigenlijk... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ja precies. Bij mij heeft de NGX er voor gezorgd dat ik weer flink aan het vliegen ben geslagen. Voorheen vloog ik in Wilco's A380, of de PMDG 747. Deze halen het bij verre niet bij de NGX, en aangezien PMDG de T7 nog realistischer wil maken, kan ik niet wachten tot deze beschikbaar is.

FS2Crew lijkt me nog een mooie add-on. Voor de rest gebruik ik alleen Rex (voor de textures) en OpusFSX voor het weer. Add-on scenery heb ik wel, maar op mijn computer draait het allemaal niet zo lekker als ik de textures te hoog zet op drukkere vliegvelden (Schiphol/Heathrow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Ik moet niet teveel lezen hier, word er hebberig van :) (Fs2Crew, OpusFSX, ProATC/X etc.)
Ach, heb het eerst toch te druk met FSX overzetten en goed draaiend te krijgen op de SSD :)

Vlak voor het overzetten van W7 en FSX nog wat beeldmateriaal verzameld van de T7 en 737-200 van Captain Sim (die laatst uitverkoop had d:)b :) ):
YouTube: FSX -HD- Captain Sim 777-200 (build 0.9) & 737-200 taxi/takeoff

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Jammer dat het die T7 zo lastig vliegen is. Maar het blijft natuurlijk een beta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
mekkieboek schreef op zondag 30 december 2012 @ 03:19:
Wel vind ik door dit soort dingen dat deze A320 geslaagd is omdat het je (en de ontwikkelaars bij Aerosoft vast ook :)) doet nadenken hoe fbw zou moeten werken.
Bij nader inzien vind ik de Aerosoft A320 toch niet zo geslaagd. Wat een bugs, het is teveel om op te noemen. Akkoord, je kunt nu sids en stars invoeren maar er gaat zoveel niet goed met andere heel basale dingen dat dat het gewoon niet leuk meer is. Het kostte toch 40 + 20 Euro, daar mag je wel wat voor verwachten. Wat mij betreft een negatief advies iig tot er een fatsoenlijke zeurvis pek uitkomt. Veel goede hoop heb ik niet.

Waarom loopt iedereen zo te klunzen met de Airbus terwijl de Boeings wel een goed sim nivo hebben bereikt??? Die ouwe PSS320 voor fs9 was achteraf zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
mekkieboek schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:54:
[...]

Waarom loopt iedereen zo te klunzen met de Airbus terwijl de Boeings wel een goed sim nivo hebben bereikt??? Die ouwe PSS320 voor fs9 was achteraf zo gek nog niet.
Omdat FSX nagenoeg volledig met 'ouderwetse' besturingmethodes in het achterhoofd is ontwikkeld. Geen fly-by-wire. Dus iedereen die een fatsoenlijk FBW systeem en andere automatische handelingen in de avionics wil simuleren zal dat 9 van de 10 keer buiten FSX om moeten doen en zelf apart programmeren. Om dat op PMDG niveau te krijgen zul je ook steun moeten hebben van Airbus, en die zullen er niet al te veel heil in zien. Niche-markt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Propane schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:01:
[...]
Omdat FSX nagenoeg volledig met 'ouderwetse' besturingmethodes in het achterhoofd is ontwikkeld. Geen fly-by-wire. Dus iedereen die een fatsoenlijk FBW systeem en andere automatische handelingen in de avionics wil simuleren zal dat 9 van de 10 keer buiten FSX om moeten doen en zelf apart programmeren.
Akkoord, maar aan de andere kant, als je op de AP vliegt (in managed of selected mode) heb je niet zoveel met FBW te maken. Ik bedoel niks geen maximum bank, stall protection, Alpha floor en wat al niet meer. Al of niet in normal of direct law. Je vliegt gewoon braaf op de AP een LNAV/VNAV pad naar je bestemming, niet echt anders dan een 737 dat zou doen.

Edit: ik geef toe, zo simpel is het natuurlijk niet. Als je in selected mode een te lage snelheid kiest (b.v. < green dot zonder flaps), zal ie vast wel iets met FBW moeten doen. Maar het gaat fout met totaal andere dingen die mij heel triviaal lijken. B.v. geen winds aloft in de ND (en volgens mij is de wind gewoon niet aanwezig) of niet inschatten wat het optimale VNAV pad moet zijn (en dus ook geen indicatie van de afwijking tov het ideale descend pad), dat soort dingen.
Nou ja laat maar, ik moest het even kwijt.

[ Voor 25% gewijzigd door mekkieboek op 04-01-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Remco Tr schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:02:
Jammer dat het die T7 zo lastig vliegen is. Maar het blijft natuurlijk een beta..
Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
De T7 uit de Captain Sim fabriek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Niet gemist dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Propane schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:01:
[...]
Omdat FSX nagenoeg volledig met 'ouderwetse' besturingmethodes in het achterhoofd is ontwikkeld. Geen fly-by-wire. Dus iedereen die een fatsoenlijk FBW systeem en andere automatische handelingen in de avionics wil simuleren zal dat 9 van de 10 keer buiten FSX om moeten doen en zelf apart programmeren. Om dat op PMDG niveau te krijgen zul je ook steun moeten hebben van Airbus, en die zullen er niet al te veel heil in zien. Niche-markt enzo.
En wat dacht je van de throttles? Die zijn in een airbus héél anders dan in een boeing. In een 737 kun je gewoon je throttle opengooien of dichtgooien of alles daar tussen. In een airbus klik je hem in een detent waarna de autothrottle alles regelt, zonder de fysieke throttles te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP! Ik kom er niet uit... Ik gebruik sinds kort ProATC/X en die laat me STARs vliegen. Leuk. Alleen lukt het me niet de PMDG 737 NGX goed naar beneden te krijgen. Ik kom CONSTANT te hoog uit. Veel te hoog, soms... Waar ik 7.000 moet vliegen zit ik nog op 11.000 of zo. En voordat je zegt 'dan moet je eerder gaan dalen': nee, dat kan niet omdat er resticties zijn... Ik heb 5 vluchten in Noorwegen geprobeerd met een STAR die een restictie had van 10.000 redelijk dicht bij het vliegveld en ik krijg die 737 gewoon NIET naar beneden. Zonet wilde ik toch een vlucht even afmaken dus vloog ik naar Heathrow maar ook daar was een onvoorziene restrictie van iets van 15.000 feet... Ik heb ALLE resticties verwijderd en ben dus hopla naar beneden geschoten en nog haalde ik de ILS maar NET...

Hoe doe je nu een steep descent in de 737 NGX?!? Ik kom er niet uit en wordt er lichtelijk chagerijnig van... Ik ben nu al twee dagen en 6 vluchten verder en geen enkele is goed gegaan en da's niet leuk... HELP!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Goede vraag. Ik kom altijd goed uit, waar ik ook vlieg. Nu heb ik Noorwegen nog niet gevlogen, maar wel genoeg restricties gehad. Wel weet ik dat het een veelvoorkomende vraag op AVSIM is, waar het antwoord steevast is dat het vliegtuig erg "slippery" is. Vlieg je niet te hard? En je kan ook nog je gear gebruiken als ultieme rem-hulp mocht het nodig zijn. (natuurlijk niet op FL150...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet voor het eerst een vlucht gedaan waarbij ik alle snelheden in de FMC heb verlaagd (tijdens de daling). De FMC wilde me tot en met de restrictie van 10.000 iets van 280, 260 en 250 laten vliegen, maar ik heb het punt voor de 10.000 (en dat punt zelf_ toen verlaagd naar 240. En het eerste punt dat 240 was naar 220 en een punt voor de runway dat 220 was naar 180. Daarnaast heb ik zowat de hele tijd de speedbrake gebruikt en zo is het me gelukt te landen... Ik vloog schijnbaar te hard, alhoewel het niet 'te hard' was...

Ik dacht eerlijk gezegd dat de FMC zelf slim genoeg was om de juiste snelheden te berekenen...? Schijnbaar niet. Ik ga morgen de vlucht waar ik het meest last mee had (waar een restrictie inzat van 240!) opnieuw proberen en dan alle snelheden verlagen... Kijken hoe dat gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvE, in princiepe zal de fmc inderdaad zelf de snelheden etc instellen aan de hand van de geldende restrictie van de STAR. Zowieso blijf je at and above 11000 rond de 280kt IAS dalen vervolgens tussen de 11000 en de 10000 vertraagd de kist naar 240. Dit blijf je in principe vliegen tot de IAF. Na de IAF vertraag je naar 220 om vervolgens op de FAF voor de turn naar de ILS te reducen naar 180. Vervolgens is de intercept van de ILS meestal rond de 160-180Kt IAS. Vervolgens vertraag je verder op de ILS naar de Vref.

Wat zeer goed help is om flaps 1 te selecteren als je rond de 230kt vliegt en flaps 5 zodra je rond de 200kt zit. En dan bij 180kt flaps 15+gear down. En dan op +- 150-160 naar flaps 25 te gaan. Zodra je Flaps 5 of 15 selecteerd mag je in principe geen speedbrake meer gebruiken.

En zorg er wel voor dat je de daling in de VNAV mode doet en niet in FL CH of in VS mode

IAF=Initial Approach Fix
FAF=Final Approach Fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die snelheden (inderdaad wat de FMC ervan brouwt) red ik de bewuste STAR dus niet... Ik MOET echt tijdens het dalen (dus ver boven de 10.000, de snelheid verlagen. En dan ook nog eens de speedbrake gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:43:
Ik heb zonet voor het eerst een vlucht gedaan waarbij ik alle snelheden in de FMC heb verlaagd (tijdens de daling). De FMC wilde me tot en met de restrictie van 10.000 iets van 280, 260 en 250 laten vliegen, maar ik heb het punt voor de 10.000 (en dat punt zelf_ toen verlaagd naar 240. En het eerste punt dat 240 was naar 220 en een punt voor de runway dat 220 was naar 180. Daarnaast heb ik zowat de hele tijd de speedbrake gebruikt en zo is het me gelukt te landen... Ik vloog schijnbaar te hard, alhoewel het niet 'te hard' was...

Ik dacht eerlijk gezegd dat de FMC zelf slim genoeg was om de juiste snelheden te berekenen...? Schijnbaar niet. Ik ga morgen de vlucht waar ik het meest last mee had (waar een restrictie inzat van 240!) opnieuw proberen en dan alle snelheden verlagen... Kijken hoe dat gaat...
Wat is je snelheid rond touchdown? Ik heb ergens het idee dat je niet een halfuur met je descent bezig wilt zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdown is meestal iets van 145. Afhankelijk van de belading natuurlijk. Probeer maar eens van ENGM naar ENZV te vliegen via SORGLO (of zoiets). Dan heb je eerst een restrictie van FL240 en later twee van 10.000... En dan als een gek naar 2500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Je moet zelf ook wel de wind invullen op de verschillende hoogtes. op DES page en dan bij FORECAST.

Als je heel veel wind mee hebt zal je FMC daar rekening mee houden en je TOD verschuiven. Ook moet je de temp en qnh invullen op die pagina. En zorgen dat de hoogtes op je LEGS kloppen met de charts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wind, temp, QNH... mss inderdaad maar eens uitzoeken hoe dat werkt. De info klopt over het algemeen met de charts. Bijkomend probleem is wel dat ik ProATC/X gebruik en me dus strict aan de regels moet houden... Waarschijnlijk dat ik daardoor nu ook meer moeite heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:32:
Touchdown is meestal iets van 145. Afhankelijk van de belading natuurlijk. Probeer maar eens van ENGM naar ENZV te vliegen via SORGLO (of zoiets). Dan heb je eerst een restrictie van FL240 en later twee van 10.000... En dan als een gek naar 2500...
Dat is wel hoog zeg.. Dan heb je het vrij krap op korte landingsbanen, probeer te aimen op 125~130kts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Dat is wel hoog zeg.. Dan heb je het vrij krap op korte landingsbanen, probeer te aimen op 125~130kts.
Dat ligt maar net aan de kist en de flaps setting. Voor een gemiddelde 738 is 143kts met flaps 25 ongeveer wat je zoal haalt met gemiddelde payload en +- 4 a 5 ton aan fuel. Dus wat betreft de snelheid zit ie wel aardig goed. Overigens heb je gelijk als het om een 737 of 736 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het trouwens over Vref+5 wat ik instel als approach snelheid: daar kan je weinig aan veranderen, volgens mij? Aimen op 130 kan gewoon niet, lijkt mij... Hangt allemaal af van de lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hoeveel fuel had je nog over? misschien had je daarvan teveel mee. Je hoort ongeveer 2500+kg over te houden. Tenzij de retour vlucht er al in zit ;) En je land met flaps 30 tenzij het een korte baan is of je een engine out hebt. VREF is altijd +5 of als de wind meer dan 10 knopen is de helft daarvan.

Bv wind is:
180/10= VREF+5
180/18= VREF+10
180/16 gusting 23= 16/2=8 + de volledige gust komt je uit op 8+7 VREF+15
Steady wind altijd delen door 2 en het verschil met de gust er altijd volledig bij. Met een max van 20kt of flap speed.

Probeer TOPCAT eens. dan weet je zeker dan je niet te veel een ook niet te weinig fuel mee hebt.

Als je alle info op de Forecast en de CRZ wind/temp op je perf init. dan kan je FMC een goede berekening maken waar te starten met de daling. Als je meer uitleg nogdig hebt hoor ik het wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Remco Tr op 05-01-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Wat pas écht belangrijk is is wat voor cost index je gebruikt. 35 is naar mijn mening het fijnst in de 737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dat maakt voor de decent natuurlijk niks uit. Alleen gaat je decent speed omhoog maar de fmc berekend dat mee dus dat merk je niet. Het wil niet zeggen dat een lager cost index ook het beste is. Je vliegt dan langzamer en doet dus langer over vlucht waardoor je weer meer fuel burnt.

Transavia gebruikt 11 en KLM 30. Met 30 is je decent spd altijd 273kt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:32:
Wellicht is de -700 beter voor je gemoedsrust.

De -800 is lastiger af te remmen in de descend. Met de -800 is het vaak speed brake gebruiken, zeker als je niet de wind tegen hebt. Ook zou je wat ruimer van tevoren op 220/flaps1 kunnen gaan. Dan heb je daarna ook minder problemen met dalen.

Ik heb de charts van ENZV eens bekeken maar zie de FL240 restrictie niet direct. Je komt volgens mij aan via SOSAL. Mijn charts geven daar aan at or above FL100. Voor rwy 18 ga ja verder via RILKO waar ook geldt at or above FL100. Vervolgens via ZV503, ZV505 naar ZV500 naar RANAB waar je op 2000ft uit moet komen. Van RILKO heb je zeker 26nm om van FL1000 naar 2000ft te dalen. Dat zou toch moeten lukken.

Voor rwy 36 ga je via SOSOL naar DOGGI waar ook geldt at or above FL100. Dan heb je 23nm naar ZV405 waar geldt at or above 5000, ruim 5nm naar ZV402/at or above 3000ft en 5 nm naar ZV400/at or above 2000ft en dan RIMIS. Zou genoeg afstand moeten zijn om de hoogte te halen en je spd onder controle.

Wanneer je wind in de rug hebt zou je eens in LNAV/VNAV kunnen uitproberen om te dalen op SPD INTV. Waar de FMC op 285 ofzo wil dalen, verhoog je de SPD naar 300. Zie wat het met de rate of descend doet.

Je kan ook proberen in de FMC een waypoint in de route te zetten 10 of 15NM voor de waypoint/FIX waar je op FL100 wilt zijn en dat punt al op FL100 te zijn zodat je nog wat nm hebt om tot 240 af te remmen tot het punt waar de restrictie geldt.
BIjvoorbeeld in geval van ENZV rwy 18 voor RILKO het punt RILKO/-15 in de FMC te zetten. Je krijgt dan een waypoint op de bestaande route 15nm voor RILKO.

Is het niet gewoon leuker om VNAV te gebruiken voor de climb en vaker de laatste stukken van de descend (zeg onder FL200) van VNAV af te gaan. En max 240 onder FL100 is in het echt lang niet altijd dat geldt. De 240 geldt wanneer je zonder ATC daalt. ATC (niet FSX-ATC) laat je vaak een hogere sneldheid vliegen onder FL100. Hou eens 260 of 280. Dalen gaat ook stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle tips!!! Misschien moet ik inderdaad maar af van VNAV en meer met LVL CHG gaan doen. En dan wat experimenteren met snelheden inderdaad om te zien wat het beste werkt... Ik dacht trouwens dat je juist langzamer moest gaan om beter te dalen...?

Op zich is die -700 meer voor mij ook omdat ik eigenlijk -700 vluchten vlieg (zoals die boven Noorwegen), maar ik vind het zonde van het geldt om 20 euro (of zo) te betalen voor een andere plan cfg... Alles ziet er verder hetzelfde uit en werkt hetzelfde... Weet ook eigenlijk niet of de PMDG -700 ook duidelijk beter daalt. Maar zoals gezegd, om daarvoor alleen te betalen... dan koop ik liever GSX.

O, en btw van Rilko naar 2000 kost mij dus echt moeite... Maar goed, ik zal het vanmiddag eens met LVL CHG proberen en wat hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:09:
Bedankt voor alle tips!!! Misschien moet ik inderdaad maar af van VNAV en meer met LVL CHG gaan doen. En dan wat experimenteren met snelheden inderdaad om te zien wat het beste werkt... Ik dacht trouwens dat je juist langzamer moest gaan om beter te dalen...?
De -700 daalt beter en kan je in de descend nog aardig vertragen.

Met een hogere spd kan je een hogere rate of descend aanhouden zonder de MCP speed te overschrijden.

Iemand Vancouver CYVR can FSDreamteam al geprobeerd. Erg mooi veld! En trekt je memory weer eens tot de max.

[ Voor 9% gewijzigd door rdluca op 06-01-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy shit! Dat was de tip van de dag, rdluca! Ik heb zonet een descend geprobeerd (vanaf Riklo: ik had gisteren toevallig een vlucht bewaard vlak voor dat punt) en:

1. met een hogere snelheid (280, en gebruik van LVL CHG) daal ik inderdaad sneller

2. en tot mijn verbazing (want het voelt nogal tegenstrijdig) daal ik NOG sneller als ik de speedbrake gebruik!

Dat laatste voelt vreemd omdat de speedbrake je voor mij gevoel langzamer laat gaan, maar ik zag dat de snelheid hetzelfde blijft maar de fpm daling omhoog gaat!

Ik haalde vanaf Riklo zowat de 5000 bij het volgende punt en vervolgens moest ik naar 3000 wat ik met GEMAK haalde! Ver vantevoren, zelfs! Wow! Dit gaat echt stukken beter zo!

Wat is trouwens de hoogste dalingsnelheid die nog normaal is, om het zo maar te zeggen? Ik zag dat ik op een bepaald moment, toen ik de snelheid omhoog gooide, ik over de 4000 fpm kwam, wat mij teveel lijkt: na een paar seconden zwakte dat wat af tot ergens tussen de 3000-3500.

Ik ga straks ff die vlucht proberen die bij mij een restrictie geeft van 240: gewoon om te zien of het kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen om de DirectX 10 mode eens te proberen, lees er goede dingen over.
Het is alleen wel wat werk en daar heb ik nog geen zin in :P

Het draait al redelijk goed hier, dus ik heb eigenlijk niks te klagen, maar ik zou het super vinden als het ook constant supersoepel draait op de grote airports en als ik misschien de autogen of roadtraffic wat hoger kan zetten.

Hebben mensen hier het al eens geprobeerd? Op AVSim staan tutorials hierover.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd en het haalt het niet bij mijn DX9 setup met Bufferpools op 0. Waste of time, voor mij in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Ik had het eerder al gepost maar misschien heb je erover heen gelezen:

Ik heb ooit eens een stuk geschreven over descent planning in het vorige topic, heb het er even bijgezocht:

http://gathering.tweakers...message/36550025#36550025

Werkt in de praktijk heel goed. In flight sim vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:28:
1. met een hogere snelheid (280, en gebruik van LVL CHG) daal ik inderdaad sneller

2. en tot mijn verbazing (want het voelt nogal tegenstrijdig) daal ik NOG sneller als ik de speedbrake gebruik!

Dat laatste voelt vreemd omdat de speedbrake je voor mij gevoel langzamer laat gaan, maar ik zag dat de snelheid hetzelfde blijft maar de fpm daling omhoog gaat!
LVL CHG is een pitch command voor de Flight Director waarbij de throttles dicht staan. In LVL CHG wil de F/D de snelheid wil aanhouden die je in de speed window op de MCP hebt. Zodra je dus de speedbrakes gebruikt in LVL CHG zal de F/D naar beneden pitchen om met gas dicht toch 280 te kunnen blijven vliegen. Resultaat is dus dat je harder zakt. In V/S wordt dit een ander verhaal.

Wat ook kan met de speedbrakes is vertragen bijv: In LVL CHG 280kts. op 10.500 ft wil je vertragen, dan selecteer je 250kts op de MCP. Met speedbrakes zal je nu sneller 250 vliegen dan zonder.

[ Voor 17% gewijzigd door Klassenoudste op 06-01-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link en de info: ik snap 'm! ;)

Zonet die vlucht gedaan met die gekke 24.000 restrictie en ik haalde de runway probleemloos! Alleen maar door LVL CHG te gebruiken en een hogere snelheid! Voor de intercept deed ik wel ook bijtijds gear down om wat af te remmen: dat werkte trouwens wel heel erg goed.

Nou, op deze manier kan ik elke descent aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Even een kort vraagje, bij de NGX, werkt de autobrake alleen als je op AP landt? Als ik de AP het toestel laat landen, dan werkt ie perfect. Doe ik zelf de laatste meters, dan schakelt hij deze niet in bij touchdown. De A/T schakelt hij dan wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De autobrake is in het eggie onafhankelijk van de AP. Als het bij NGX niet zo werkt is dat vast niet goed.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat dacht ik dus ook, maar dan moet ik denk ik zelf wat fout hebben gedaan.
Net geland op Dubai Intl en daar werkte het wel prima.

Had ik wel weer wat anders doms... Krijg van de ATC RWY 30R. Deze selecteer ik in de FMC. Zet hij mijn ILS op 30L.

Ik dus gekeken naar charts van OMDB/DXB, staat de frequentie die de FMC pakte op de juiste 30R. Betekent dus dat hier een fout in FSX zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
TranceSetter schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:45:
Even een kort vraagje, bij de NGX, werkt de autobrake alleen als je op AP landt? Als ik de AP het toestel laat landen, dan werkt ie perfect. Doe ik zelf de laatste meters, dan schakelt hij deze niet in bij touchdown. De A/T schakelt hij dan wel uit.
Ligt waarschijnlijk aan je pedalen of aan de knop waar je mee remt. zodra je die indrukt gaat hij eraf. Ook kan het aan de geveloeligheid/deadzone liggen van die as.
Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste