1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
http://www.swe-gaming.com...012-12-13_1-50-22-769.BMP
[ Voor 3% gewijzigd door m0nkm0nk op 13-12-2012 05:07 ]
Netjes, kan je alvast aan je typerating werken:PTranceSetter schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:34:
Eindelijk is mijn bureaustandaard voor mijn FMC klaar. Hij was al even klaar in hout, maar nu eindelijk ook geverfd.
[afbeelding]
Dit is de Opencockpits FMC v3, die prachtig samenwerkt met de PMDG NGX
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik blijf erbij dat een ILS-nadering met de hand veruit het beste werkt. Heb je het gevoel dat je nog iets gedaan hebt ook ;-) zodra ik naar final draai gaat de a/p uit en dan gewoon lekker alles met de hand doen. Heb nu een el-cheapo joystick (geen yoke nog, helaas) en een rudder, dus ben al weer iets minder afhankelijk van 't toetsenbord. Hurray
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Uhm ja. Niet zo moeilijk in praktijk maar er zit zo'n fijn kostenplaatje aan... Zou toch echt geweldig zijn om mijn carriere om te kunnen gooien naar piloot, maar onhaalbaar. Zeker in deze tijd.fynrd1 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:22:
[...]
Netjes, kan je alvast aan je typerating werken:P
Verwijderd
Nou, het beste... de AP van de 737NGX of de Airbus X doen het heel wat beter dan mij, hoor.DigitalExcorcist schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:42:
Ik blijf erbij dat een ILS-nadering met de hand veruit het beste werkt.
De NGX doet het prima inderdaad. Ik zou het zelf niet beter kunnen. Het blijft natuurlijk nog steeds leuk om het zelf te doen. En als je bijvoorbeeld op Innsbruck landt, dan moet je het wel zelf doen (iig de laatste 100 meter).Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:31:
[...]
Nou, het beste... de AP van de 737NGX of de Airbus X doen het heel wat beter dan mij, hoor.Het hangt wel wat af van het vliegtuig: met de Lancair Legacy doe ik een ILS wel me de hand omdat de AP vaak te laat instuurt (imho) en zo nu en dan heen en weer blijft zwalken om de localizer te intercepten.
Ook de PMDG737-800 land ik gewoon met de hand, weer of geen weer. Ja, ik gebruik wel ILS natuurlijk, maar final & landing gewoon ouderwetsch met den hand. Ambachtelijk, zeg maar. Liefst zou ik ook nog gewoon met enorme lappen papier op schoot zitten en met de hand VORs en NDB's in zitten kloppen, maar de FMC is dan wel weer erg praktisch.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:31:
[...]
Nou, het beste... de AP van de 737NGX of de Airbus X doen het heel wat beter dan mij, hoor.Het hangt wel wat af van het vliegtuig: met de Lancair Legacy doe ik een ILS wel me de hand omdat de AP vaak te laat instuurt (imho) en zo nu en dan heen en weer blijft zwalken om de localizer te intercepten.
Voorlopig hou ik het wel even bij m'n Beech 1900
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Dat kan toch? Zelf heb ik die papieren vervangen door een ipad met de nav-charts, en haal ik routes van internet af, maar in tekstvorm, dus die gooi ik zelf allemaal handmatig in de fmc.DigitalExcorcist schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:52:
[...]
Liefst zou ik ook nog gewoon met enorme lappen papier op schoot zitten en met de hand VORs en NDB's in zitten kloppen, maar de FMC is dan wel weer erg praktisch.
Jawel. Ik stam gewoon uit de tijd dat je met de hand je NAV-1 en NAV-2 radio's ging zitten updaten tijdens het vliegen; radialen berekenen etcTranceSetter schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:00:
[...]
Dat kan toch? Zelf heb ik die papieren vervangen door een ipad met de nav-charts, en haal ik routes van internet af, maar in tekstvorm, dus die gooi ik zelf allemaal handmatig in de fmc.
Yup. De laatste 2 keer dat ik als passagier in een vliegtuig zat (Bremen -> Oslo Torp) heb ik ook gewoon via een stewardess een uitdraai van het vluchtplan gevraagd van de captain. Kreeg hem na de landing ook gewoon. Ze vroeg ook waarom; "omdat ik simulatorfanaat benTranceSetter schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:19:
Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is. Ik vind het gewoon gaaf om erachter te komen hoe al die systemen werken, bediend moeten worden, etc. En het is al helemaal gaaf om die ene keer dat het je lukt om tijdens een vlucht ook daadwerkelijk in de cockpit te mogen kijken, dat die systemen dan precies zo werken als dat je zelf in FSX doet.
Oh ik vergis mij met iemand anders geloof ik, ik dacht dat jij een opleiding deed bij DFA?TranceSetter schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:00:
[...]
Uhm ja. Niet zo moeilijk in praktijk maar er zit zo'n fijn kostenplaatje aan... Zou toch echt geweldig zijn om mijn carriere om te kunnen gooien naar piloot, maar onhaalbaar. Zeker in deze tijd.
Was het maar waar ;-)fynrd1 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:36:
[...]
Oh ik vergis mij met iemand anders geloof ik, ik dacht dat jij een opleiding deed bij DFA?
Thnx voor de tip, ga er zeker even kijken!Remco Tr schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:37:
LET OP: 14 Dec is 24 uur alles 10 dollar bij captain sim.
Heb nog geen ervaring met Captain Sim producten, nog specifieke kisten die je als must-have (voor een tientje) zou typeren?
Ennnnn, my latest video
PMDG 737-800 Mania!
YouTube: FSX HD - PMDG 737-800 Mania!
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
pdd-nos en niet heel geweldige ogen + wat andere onhandigheidjes
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Je kan niet om hun klassieke kisten heen, zoals de 707, 727 en de meest recente 737 Classic. Dus als dat je ding is zijn dat de must haves. De nieuwere kisten zijn ook erg goed, maar hebben ook alternatieven.HirzoSchuurman schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:40:
[...]
Thnx voor de tip, ga er zeker even kijken!
Heb nog geen ervaring met Captain Sim producten, nog specifieke kisten die je als must-have (voor een tientje) zou typeren?
De 757 is er van Captain Sim (CS) of Quality Wings. Zijn beide goed, mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de Captain Sim versie. De 767 is er van CS of Level D. De Level D is hoog bejaard maar schijnt qua systemen dieper te gaan, terwijl de CS versie een veel betere VC heeft. Ook hier ligt mijn eigen voorkeur bij de CS versie. Deze twee bakken hebben trouwens nagenoeg gelijke cockpits. Handig of een minpunt vanwege variatie, maar net hoe je het wilt zien
De Hercules, wel een absolute must have. Niet heel diep qua systems, maar wel gewoon erg vet en veelzijdig. De All in One pack is dus ook maar een tientje, bespaar je even €80 mee (de standaard prijs is dan ook niet echt realistisch imo). De B-52... ligt aan je smaak. Hele mooie cockpit, maar niet mijn ding. De rest is eigenlijk oude meuk voor FS9 of oud FSX spul.
Oh, en je kunt je nu natuurlijk voor een tientje inkopen op de 777. Zit nog steeds in Work in Progress fase, maar voor een tientje is wat je krijgt al niet gek.
Verwijderd
Ik deed instalatieschijf nr.2 er in en ik kreeg opnieuw foutmelding 1935.
Daarna doet hij een rollback actie en draait de instalatie weer terug.
Ik draai flight simulator x met windows 8 64 bit.
Iemand een oplossing?
*Ik neem aan dat Win8 die nog heeft...
Verwijderd
error 1935 er is een fout opgetreden tijdens de instalatie van het onderdeel microsoft.vc80.atl.type=win32 version 8.0.50727.42 publickeytoken 1fc8b3b9a1e18e3b processor archecture x86DutchHammer schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:04:
Er zijn meerdere redenen voor die melding, kan je in de eventviewer* kijken of je de gehele error kan vinden?
*Ik neem aan dat Win8 die nog heeft...
Dit was de foutmelding.
1. Un-install or completely remove FSX garbage.
2. Insert DVD-1 and go to SDK folder and run setup.exe
3. After it's done, we need to install SimConnect mannual, to do this
3.1 Goto 'Program Files' folder
3.2 Goto 'Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Core Utilities Kit\SimConnect SDK\lib'
3.3 Run SimConnect.msi
4. After that done, Install the game as normal (Run setup.exe from DVD1)
[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 14-12-2012 08:56 ]
Lekker dan, heb je de T7, C130 & 737 classic in het winkelmandje, blijkt dat je niet met Mastercard kan betalenPropane schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 02:35:
[...]
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Je kan niet om hun klassieke kisten heen, zoals de 707, 727 en de meest recente 737 Classic. Dus als dat je ding is zijn dat de must haves. De nieuwere kisten zijn ook erg goed, maar hebben ook alternatieven.

Heb ooit wel eens een paypal account aangemaakt, maar wat ik me daarvan herinner is dat het enkele dagen duurt voor het geld er op staat als je het van je bankrekening naar paypal overschrijft.
Iemand nog suggesties? Zou zonde zijn als het hierdoor niet lukt
3 mooie kisten voor nog geen €30,- i.p.v. € 190,-
Edit: Je moet bij aankoop kiezen tussen de paypal of niet-paypall store.
In eerste instantie de tweede geprobeerd, daar kreeg ik de melding dat je niet met mastercard kan betalen.
Vervolgens de paypal-store gekozen, en daar kan je dan ook kiezen voor de optie om met creditcard te betalen als "paypal gast" en wordt mastercard wel geaccepteerd, duzz
(downloading as we speak
[ Voor 19% gewijzigd door BeetjeVreemd op 14-12-2012 11:07 ]
Werkt de fmc goed ect?
T777 is nog zwaar Work in Progress. Erg mooi model en VC, beetje zwaar qua performance. Vlucht starten met C172 en dan switchen, anders hangt de ram air turbine eruit en staan alle hydraulics systems uit (en lastig aan te zetten vanuit default camera punten).Remco Tr schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:12:
Is er met die T7 beetje normaal te vliegen als je de NGX gewend bent?
Werkt de fmc goed ect?
Voor de rest vliegt het al redelijk, FMC ziet er netjes uit maar is volgens mij nog niet 100%. PFD en ND zijn incompleet. Versie 1.00 wordt hard aan gewerkt maar kan nog een maandje of langer duren. Toch is het een leuke aankoop voor een tientje denk ik zo.
Hoe is de rest qua realisme? Die C-130 ga ik zeker kopen, maar twijfel nog over de 707,757 en 767.Propane schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:36:
[...]
T777 is nog zwaar Work in Progress. Erg mooi model en VC, beetje zwaar qua performance. Vlucht starten met C172 en dan switchen, anders hangt de ram air turbine eruit en staan alle hydraulics systems uit (en lastig aan te zetten vanuit default camera punten).
Voor de rest vliegt het al redelijk, FMC ziet er netjes uit maar is volgens mij nog niet 100%. PFD en ND zijn incompleet. Versie 1.00 wordt hard aan gewerkt maar kan nog een maandje of langer duren. Toch is het een leuke aankoop voor een tientje denk ik zo.
Ja en nee, is een eventuele oplossing van jouw probleem. Echter zoals ik eerder aangaf er zijn meerde oorzaken en dus oplossing voor jouw probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:00:
[...]
sorry hoor, maar Dit is het antwoord op mijn vraag?
Hij geeft wel het goede voorbeeld: GOOGLE!
[ Voor 20% gewijzigd door DutchHammer op 14-12-2012 13:41 ]
Wel een hele goeie hint in de goede richtingVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:00:
[...]
sorry hoor, maar Dit is het antwoord op mijn vraag?
@ Propane, als ik nu die T7 zou kopen voor $10, heb je dan ook toegang tot de volle versie als ie af is?
Ik wil iig eens een wat oudere 737 proberen, dus koop denk ik de 737-200 en de 777. Kan ik ook gewoon betalen met een bankpas, als in, betaling dmv bankoverschrijving?
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 14-12-2012 13:50 ]
De 707 is bij mijn weten zo realistisch als maar kan. Ik heb er zelf alweer een tijdje niet in gevlogen, maar enkel omdat ik gewoon geen tijd heb. Hier is een quote van een Avsim poster:DutchHammer schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:40:
[...]
Hoe is de rest qua realisme? Die C-130 ga ik zeker kopen, maar twijfel nog over de 707,757 en 767.
Over de 757 en 767 zegt hij dit, en ik kan het zelf niet veel beter zeggen:However, the 707 is a comprehensive simulation, lacking only the INS--and that's because the CIVA freeware people never got back to them with information that CS needed to put it in the VC--and is totally different from anything else you've flown, guaranteed.
Despite what people say, all their jetliners have pretty much fully-simulated systems. If you're just going to fly normal flights, they have all the complexity you need. It's when you start pushing the aircraft's limits and doing failure simulations that you see where CS is lacking.
Als ik het goed heb begrepen wel. Maar lees voor de zekerheid dit even door: http://www.captainsim.com/support/cip.htmlFastFred schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:47:
[...]
@ Propane, als ik nu die T7 zou kopen voor $10, heb je dan ook toegang tot de volle versie als ie af is?
S
Thnx, dat is genoeg realisme voor moiPropane schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:55:
[...]
De 707 is bij mijn weten zo realistisch als maar kan. Ik heb er zelf alweer een tijdje niet in gevlogen, maar enkel omdat ik gewoon geen tijd heb. Hier is een quote van een Avsim poster:
[...]
Over de 757 en 767 zegt hij dit, en ik kan het zelf niet veel beter zeggen:
[...]
Ik en zoals velen met ons heb ook geen CC.HirzoSchuurman schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:49:
[...]
Lekker dan, heb je de T7, C130 & 737 classic in het winkelmandje, blijkt dat je niet met Mastercard kan betalen![]()
![]()
![]()
Heb ooit wel eens een paypal account aangemaakt, maar wat ik me daarvan herinner is dat het enkele dagen duurt voor het geld er op staat als je het van je bankrekening naar paypal overschrijft.
Iemand nog suggesties? Zou zonde zijn als het hierdoor niet lukt
3 mooie kisten voor nog geen €30,- i.p.v. € 190,-
Edit: Je moet bij aankoop kiezen tussen de paypal of niet-paypall store.
In eerste instantie de tweede geprobeerd, daar kreeg ik de melding dat je niet met mastercard kan betalen.
Vervolgens de paypal-store gekozen, en daar kan je dan ook kiezen voor de optie om met creditcard te betalen als "paypal gast" en wordt mastercard wel geaccepteerd, duzz![]()
(downloading as we speak)
Wat ik laatst gedaan heb is via https://www.3vcard.nl/ een 'tegoedbon' gehaald.
Werkt heel simpel, je koopt een 'Tegoedbon' van 50 euro, hierbij krijg je een credit card code+verloop datum+ffw (ofzo code) en kun je gewoon mee betalen.
Kost je alleen 1 euro per tegoedbon, of je haalt daar zelf een 'debet' card soort chipknip creditcard.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Payments for the Exterior and Experimental releases are 100% credited towards the 1.0 release.Propane schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:00:
[...]
Als ik het goed heb begrepen wel. Maar lees voor de zekerheid dit even door: http://www.captainsim.com/support/cip.html
S
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 14:33 ]
pff je bent gewoon jaloersVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:32:
Tjongejonge, wat moeten jullie toch met al die vliegtuigen...Ik vlieg er altijd maar eentje... De laatste weken switch ik wel eens tussen de Lancair Legacy en de Airbus: da's voor mij al heel wat! Die CP-meuk is aan mij niet besteed, zelfs niet voor 10 euro. (Ik zou ze zelfs gratis niet downloaden, trouwens.) En dat iemand nog eens 30 euro extra gaat betalen voor verschillende versies snap ik helemaal niet: ik vlieg niet alleen altijd met maar 1 vliegtuig, maar ook altijd met dezelfde versie. Maar goed, zo zit iedereen op z'n eigen manier in deze hobby...
Verwijderd
Speel nu flight simulator x. Instalatie nu zonder probleem.
Ik heb ook nog wel een goede joystick een extreme 3d pro van logitech.
Settings op high met mijn videokaart gtx 660.
Als ik een keertje overstap naar andere controllers, dan moet het meteen goed, dus inclusief fatsoenlijke throttles enzo. En dan graag zo realistisch lijkend mogelijk
Onderbouw meuk eensVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:32:
Tjongejonge, wat moeten jullie toch met al die vliegtuigen...Ik vlieg er altijd maar eentje... De laatste weken switch ik wel eens tussen de Lancair Legacy en de Airbus: da's voor mij al heel wat! Die CP-meuk is aan mij niet besteed, zelfs niet voor 10 euro. (Ik zou ze zelfs gratis niet downloaden, trouwens.) En dat iemand nog eens 30 euro extra gaat betalen voor verschillende versies snap ik helemaal niet: ik vlieg niet alleen altijd met maar 1 vliegtuig, maar ook altijd met dezelfde versie. Maar goed, zo zit iedereen op z'n eigen manier in deze hobby...
Verwijderd
Deze processor heb ik i7 3770k overgeclockt.FastFred schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:39:
Wat voor processor heb je dan? Ik kan met mijn GTX560 ook alles voluit draaien, zonder add-ons enzoMaar met de NGX en allerlei andere tweaks en add-ons kom ik vaak niet veel hoger dan medium
Briljante stick, heb er deze week jammerlijk afscheid van moeten nemen (hoewel ik 'm fysiek nog wel heb) omdat ik nu een FS-PC heb zonder gameport.. en die stick is geen USBTranceSetter schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:39:
Dat is allemaal nieuw spul! Ik vlieg nog steeds met een Microsoft Sidewinder joystick
Als ik een keertje overstap naar andere controllers, dan moet het meteen goed, dus inclusief fatsoenlijke throttles enzo. En dan graag zo realistisch lijkend mogelijk
Maar met een beetje mazzel wordt vandaag mijn ThrustMaster Warthog bezorgd
Ja de Force Feedback bedoelde ik dusSlaadjeBla schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:30:
ik heb ook nog een Sidewinder, maar dan die met ForceFeedback. Geniaal ding, vooral in een helicopter sim waar een return-to-center veersysteem raar is.
Verwijderd
Ik lees meer positieve dingen over de 737NGX dan over CaptainSim dus is het meuk. Of: als de 737NGX de beste is, dan is de rest meuk. Zo onderbouwd genoeg?
Ik heb de Force Feedback 2, welke gelukkig gewoon een USB aansluiting heeft. Echt geniale dingen zijn het. Jammer dat Microsoft ermee gestopt is, want kwa comfort van vasthouden, precisie etc. blijkt het voor andere fabrikanten toch lastig te zijn om dit zo te maken. En vaak is het allemaal militair spul waar ik helemaal niet op zit te wachten.SlaadjeBla schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:30:
ik heb ook nog een Sidewinder, maar dan die met ForceFeedback. Geniaal ding, vooral in een helicopter sim waar een return-to-center veersysteem raar is.
Ik zou het niets als meuk willen beschrijven. Ik weet wel dat ik altijd de Wilco A380 vloog, maar door goede reviews bij de NGX ben uitgekomen. Nou, die A380 staat stof te happen al vind ik het nog steeds een machtig mooi vliegtuig. (binnenkort 35 uur mee vliegen).Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:42:
[...]
Ik lees meer positieve dingen over de 737NGX dan over CaptainSim dus is het meuk. Of: als de 737NGX de beste is, dan is de rest meuk. Zo onderbouwd genoeg?Maar nee, ik kan het niet echt onderbouwen dus was 'meuk' niet het juiste woord...
Het is meer dat het voor mij persoonlijk 'meuk' is omdat het niet 'de top' is en dan haak ik al af. Ik heb totaal geen behoefte aan een hangar vol vliegtuigen die ik toch niet gebruik.
De uitwerking van de NGX is gewoon geweldig. Verder wordt er actief aan gewerkt wat liveries betreft. Er is zelfs een topic op avsim (van 274 pagina's) waar je zo af en toe zelfs een request kan neerzetten en die dan met een beetje geluk door iemand gemaakt wordt.
Ik ben benieuwd hoe de 777 gaat zijn van PMDG. Ik heb in ieder geval gezien dat de FMC dezelfde layout heeft als de NGX, dus die kan ik voor beide toestellen gebruiken
Nog een Warthog eigenaar erbij hier op het forumSlaadjeBla schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:30:
Is toch mooiVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:32:
Tjongejonge, wat moeten jullie toch met al die vliegtuigen...Ik vlieg er altijd maar eentje... -------
En dat iemand nog eens 30 euro extra gaat betalen voor verschillende versies snap ik helemaal niet
Persoonlijk ben 'k gewoon een aviation enthousiast. Vind het al mooi om met de camera om zo'n gave kist heen te cirkelen so to speak
En al had ik me voorgenomen eerst geen add-ons meer te kopen

Gelieve DM'en voor verdere afhandeling
Kan je beter een prepaid CC kopen of gewoon een PayPal rekening openen denk ikFastFred schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:51:
Kan iemand voor mij de 777-200 en 737-200 van Captain Sim aanschaffen, ik heb een Maestro bankpas (Rabobank), geen Paypal en geen creditcard....
Gelieve DM'en voor verdere afhandeling
Nou ik heb een mailtje naar captain sim support gedaan, met de vraag of ik misschien kan betalen dmv bank overboeking. Daar krijg ik gewoon keihard een nee terug. Ik wordt vervolgens door verwezen naar de customer support, waar je dus een order nummer in moet vullen, wat ik niet heb omdat ik niet kan bestellen
[ Voor 89% gewijzigd door FastFred op 14-12-2012 21:39 ]
Idd, natuurlijk de NGX is het mooiste om mee te vliegen. Maar ik vind persoonlijk de 757 ook wat hebben, weet niet waarom eigenlijk haha. Maar wilde er is een add-on van hebben en dan is deze aanbieding natuurlijk nice.HirzoSchuurman schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:45:
[...]
Is toch mooi
Persoonlijk ben 'k gewoon een aviation enthousiast. Vind het al mooi om met de camera om zo'n gave kist heen te cirkelen so to speak
En al had ik me voorgenomen eerst geen add-ons meer te kopen, zo'n dikke aanbieding kon ik niet aan me voorbij laten gaan
Hetzelfde geld voor de C-130 btw, hou niet echt van legervliegtuigen maar deze vind ik gewoon echt mooi
En dan de 767 er dus ook maar bij, wil ook wat vluchten op NY maken vanuit Amsterdam. Zou opzich kunnen met de A330 die ik van Wilcopub heb, maar die is eigenlijk gewoon bagger.. En net even snel gekeken naar de kisten, en moet zeggen valt me niet tegen van Captain Sim
Dus ik het vluchtplan omgegooid in de FMC, begint er een alarm, "whoop whoop, bank angle, bank angle, whoop whoop....." Ik denk het zal wel, ik had een vrij scherpe bocht ingepland, was ik dus klaar, kijk ik weer omhoog, weg van de FMC, zat ik dus al op een bank van 90 graden. Ik dacht eerst hij zal zichzelf wel rechttrekken nu ik het aangepaste vluchtplan er door gedrukt heb, maar hij ging gewoon door op de autopilot. Hij maakte gewoon een corkscrew. Autopilot uit, van alles geprobeerd, maar reageerde nergens meer op. Vertical Speed wees op een gegeven moment zelfs 29500 voet per minuut aan, bij een snelheid van op het laatste moment 400 knoop. Ben dus gewoon vanaf 15000 voet hoog, neergestort in minder dan een minuut.
WTF, nog nooit meegemaakt, al helemaal niet op de autopilot, dat moet ie toch automatisch tegenhouden zoiets, de autopilot weet toch zeker de grenzen van het vliegtuig wel
Ik heb nog een vraag over flight plans, er zijn diverse sites voor maar die geven de altitude niet aan bij de waypoints, nu denk ik dat je naar de transition altitude vliegt en daarna clearance krijgt om naar je CRZ alt te klimmen? hoe weet je waar je descent is?
Voor charts zie TS daar staat een link voor charts.
Verwijderd
De descent wordt aangegeven op de PFD (TOD = top of descent) als je het complete plan hebt ingevoerd (net als de TOC = top of climb) en ook die worden berekend door de boordcomputer. Soms (meestal? altijd?) kan het echter handiger zijn eerder te dalen: ik vind met de 737NGX dat de FMC vaak te laat is met z'n TOD en vervolgens richting approach gaat zeuren dat 'ie de komende hoogtes niet kan halen...

Met name temp/qnh op de des page.
duidelijk antwoord, bedankt!Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:50:
Die sites geven geen alt voor waypoints aan omdat de FMC die zelf berekend: is afhankelijk van je vliegtuig en je belading en dus steeds weer anders.
De descent wordt aangegeven op de PFD (TOD = top of descent) als je het complete plan hebt ingevoerd (net als de TOC = top of climb) en ook die worden berekend door de boordcomputer. Soms (meestal? altijd?) kan het echter handiger zijn eerder te dalen: ik vind met de 737NGX dat de FMC vaak te laat is met z'n TOD en vervolgens richting approach gaat zeuren dat 'ie de komende hoogtes niet kan halen...
Misschien omdat je IAS te hoog is? Bij TOD stel ik hem altijd in op 250 en 270 indien nodig. Voor de final rond de 180kts zitten levert mij zelden problemen op.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:50:
Die sites geven geen alt voor waypoints aan omdat de FMC die zelf berekend: is afhankelijk van je vliegtuig en je belading en dus steeds weer anders.
Of moet ik dan toch echt even een FP van FSX in elkaar sleutelen..het jammere daarvan is dat ik dan wel als mens het opstijgen moet doen, terwijl ik dat juist wil vermijden.
Verwijderd
Ah, ok. Ik laat de snelheid altijd in managed mode (of hoe dat heet in de 737). Doen ze dat in real life ook of is het een noodzakelijke FSX-trick? Zet je die snelheid in de FMC of op de FCU (of hoe dat heet in de 737)?fynrd1 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:46:
[...]
Misschien omdat je IAS te hoog is? Bij TOD stel ik hem altijd in op 250 en 270 indien nodig. Voor de final rond de 180kts zitten levert mij zelden problemen op.
Begin in EHGG (Groningen)
EHGG -> EDDF (Dusseldorf)
EDDF -> EKBI (Billund)
EKBI -> ENTO (Torp)
ENTO -> ENKB (Kristiansund)
Die legs heb ik gedaan, 'straks' vervolgen:
ENKB -> ENBO (Bodo)
En dan beslissen of ik van Bodo ineens de oversteek maak naar Svalbard of eerst nog verder richting Tromso ga.
-----
Maar even iets heel anders:
Als ik FS Commander (9) heb, en ik wil dat parallel laten meelopen op een andere PC, heb ik volgens mij FSUIPC en/of WideFS nodig lijkt me? Ja ik geef direct toe dat ik nog niet heel veel geGoogled heb hierover. Netwerkje bouwen is peanuts, dat doe ik als beroep
Ja via de FCU, onder FL010 moet je sowieso onder de 250kts blijven. Het is overigens geen FSX-trick, die FCU zit er niet voor niets heVerwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:20:
[...]
Ah, ok. Ik laat de snelheid altijd in managed mode (of hoe dat heet in de 737). Doen ze dat in real life ook of is het een noodzakelijke FSX-trick? Zet je die snelheid in de FMC of op de FCU (of hoe dat heet in de 737)?
Verwijderd
Ja, haha, die FCU zit er niet voor niets maar het lijkt mij dat de boordcomputer dat eigenlijk (beter) zou moeten calculeren. Je zit nu toch de FMC te 'overrulen'. In de Airbus hoef ik nooit de snelheid met de hand aan te passen: doet 'ie allemaal automatisch en perfect. De 737NGX FMC stelt ook van alles en nog wat in maar zit er veel te vaak naast imho.fynrd1 schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:10:
[...]
Ja via de FCU, onder FL010 moet je sowieso onder de 250kts blijven. Het is overigens geen FSX-trick, die FCU zit er niet voor niets heVlieg je niet online dan? En wanneer begin je met de landing checklist?
Nee, ik vlieg nooit online: totaal niet mijn ding en geen tijd voor. En landing checklist... je bedoelt het invoeren van de benodigde data etc.? Die is bij mij heel kort (alleen het hoogstnodige) en die doe ik zodra ik weet waar ik moet landen. Ik ben niet zo van de uitvoerige checklists.
Verwijderd
De 737-sim van www.simflying.nl is actief! Je kan nu boeken
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Fullmotion sim! Geen fullmotion, dat komt op de lange termijn echter nog wel.FastFred schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:01:
De website is wat zwaar voor mijn mobiel, maar is dit een fullmotion sim? Of eentje in de categorie homecockpits?
Ik ben uitgenodigd om daar eens langs te gaan en alle technische details te bekijken. Ik denk dat ik een tweakblog ga schrijven over de techniek achter deze sim, de systemen en hoe hij gebouwd is. Stay tuned!
[ Voor 37% gewijzigd door BeefHazard op 16-12-2012 21:41 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Bij deze heb je je eerste volger voor je blogBeefHazard schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:13:
[...]
Fullmotion sim!
Ik ben uitgenodigd om daar eens langs te gaan en alle technische details te bekijken. Ik denk dat ik een tweakblog ga schrijven over de techniek achter deze sim, de systemen en hoe hij gebouwd is. Stay tuned!
Er stond/staat ergens een fimpje op Youtube waar een echte piloot laat zien hoe je dat oplost zonder speedbrakes etcVerwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:50:
Hmm volgens de piloot in dat filmpje is het normaal gedrag van de 737. Dezelfde man heeft overigens op AVISIM toendertijd een paar keer laten hoe realistich de NGX was door vergelijkingen te maken met zijn echte vluchten.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:09:
[...]
Ja, haha, die FCU zit er niet voor niets maar het lijkt mij dat de boordcomputer dat eigenlijk (beter) zou moeten calculeren. Je zit nu toch de FMC te 'overrulen'. In de Airbus hoef ik nooit de snelheid met de hand aan te passen: doet 'ie allemaal automatisch en perfect. De 737NGX FMC stelt ook van alles en nog wat in maar zit er veel te vaak naast imho.
Nee, ik vlieg nooit online: totaal niet mijn ding en geen tijd voor. En landing checklist... je bedoelt het invoeren van de benodigde data etc.? Die is bij mij heel kort (alleen het hoogstnodige) en die doe ik zodra ik weet waar ik moet landen. Ik ben niet zo van de uitvoerige checklists.
Maar ik betwijfel of de airbus dat ook allemaal echt goed doet irl..
[ Voor 41% gewijzigd door DutchHammer op 17-12-2012 10:27 ]
Verwijderd
Gamespy werkt niet meer sinds een week ongeveer, dus dan moet je via VATSIM e.d. gaan vliegen. Heb het zelf beide nooit gedaan, speel altijd alleen. Toevallig gisteren weer een kort vluchtje gedaan na lange tijd, EBBR -> EHAM.Ircghost schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:06:
Ik zit te twijfelen om dit weer te gaan installeren.. maar ik wil het dan voornamelijk doen om weer samen te vliegen met andere lui. Weten jullie of er nog veel servers en spelers zijn?
Ik heb bijvoorbeeld deze route:
From: YMML
DCT KEPPA H164 LEC A461 AS A576 ATMAP M084F400 M635 SURGA DCT IKAGO DCT IKIMA DCT IBULA DCT LAVAX
To: WSSS
En die wil ik graag zichtbaar maken in Google Earth. Nu heb ik bijvoorbeeld al simroutes.com, flightaware.com geprobeerd, maar die geven me wel de route, maar geen bestand dat ik kan downloaden.
Iemand een idee?
Yep, FS Commander (FSC afgekortTranceSetter schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:53:
Weet iemand een manier om een vluchtroute in Google Earth te krijgen? (KML, KMZ, GPX)?
Ik heb bijvoorbeeld deze route:
From: YMML
DCT KEPPA H164 LEC A461 AS A576 ATMAP M084F400 M635 SURGA DCT IKAGO DCT IKIMA DCT IBULA DCT LAVAX
To: WSSS
En die wil ik graag zichtbaar maken in Google Earth. Nu heb ik bijvoorbeeld al simroutes.com, flightaware.com geprobeerd, maar die geven me wel de route, maar geen bestand dat ik kan downloaden.
Iemand een idee?
Flightaware doet alleen de echt gevlogen vluchtroute, niet de geplande. Maar die is niet altijd even nauwkeurig.
[ Voor 11% gewijzigd door Remco Tr op 17-12-2012 14:26 ]
Je hoeft ook alleen maar de GPS-coordinaten zelf te hebben, die kun je in Google Earth weer gewoon invoeren meen ik.TranceSetter schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:16:
Mm, is maar voor een paar vluchtroutes, dus om daar nu software voor aan te gaan schaffen. je zou toch verwachten dat er websites zijn die je zo'n download bieden?
Flightaware doet alleen de echt gevlogen vluchtroute, niet de geplande. Maar die is niet altijd even nauwkeurig.
Verwijderd
Binnenkort, ja; vandaag, nee...Remco Tr schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:19:
De aerosoft A321 gaat vandaag/binnenkort in de verkoop.
EDIT
LOL Ik type het en check vervolgens het Aerosoft forum... Is' ie uit!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 18:24 ]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Elke payware kist die ik heb gekocht heeft patches nodig gehad. En juist Aerosoft vetrouw ik, samen met bijv. een PMDG of A2A, volkomen dat zij dergelijke (kleine) issues oppakken.
Bottom line: gisteren kist gekocht en er snel een rondje mee gevlogen. Vliegen op het handje is te gek, FWB werkt te gek en looks zijn prachtig. Bovendien is de performance super goed, zo veel beter dan bijv. de NGX. Goed, die is ook heel wat 'complexer' mbt systemen maar voor bijvoorbeeld failures heb ik toch geen tijd. De issues die ik had met de vorige release, het 'duiken' bijvoorbeeld tijdens een ILS apporach heb ik niet gezien nu.
Het is ff wat anders dan een Boeing maar ik ben super blij dat er nu eindelijk een goede A320 voor FSX is.
Ik heb een vervelend probleem. Ik had eergisteren FSX opnieuw geinstalleerd. Ik heb de voorpagina gevolgd voor de beste instellingen, zo heb ik de dll voor 64 bits pc gedownload en ik heb de instellingen voor mijn ATI kaart aangepast.
Echter toen ik het spel draaide en ging naar free flight knippert mijn beeld enorm, zegmaar zoveel dat je er epilepsie van krijgt. Toen heb ik vervolgens het profiel in ccc verwijderd en zijn de standaard instellingen weer van toepassing. Dit had geen effect, vervolgens heb ik de desired frame rate gezet van 20 naar 59 (60 kan niet, 61 wel weer). Hierdoor wordt het al fijner voor de ogen maar het blijft zeer ergelijk.
Herkennen jullie het probleem?
p.s. Ik draai trouwens w8 en heb al compability mode voor w7 aangezet. Daarnaast draai ik FSX Gold Edition met SP1
Verwijderd
Ik heb FSX met zowel Nvidia als AMD gedraaid en nooit deze problemen gehad. Ik kan je dus niet helpen, behalve me de algemene tip van een andere driver-versie proberen. Misschien is er een nieuwere? En als je de nieuwste al hebt, dan een vorige niet-beta proberen.Ircghost schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:58:
Hey mensen,
Ik heb een vervelend probleem. Ik had eergisteren FSX opnieuw geinstalleerd. Ik heb de voorpagina gevolgd voor de beste instellingen, zo heb ik de dll voor 64 bits pc gedownload en ik heb de instellingen voor mijn ATI kaart aangepast.
Echter toen ik het spel draaide en ging naar free flight knippert mijn beeld enorm, zegmaar zoveel dat je er epilepsie van krijgt. Toen heb ik vervolgens het profiel in ccc verwijderd en zijn de standaard instellingen weer van toepassing. Dit had geen effect, vervolgens heb ik de desired frame rate gezet van 20 naar 59 (60 kan niet, 61 wel weer). Hierdoor wordt het al fijner voor de ogen maar het blijft zeer ergelijk.
Herkennen jullie het probleem?
p.s. Ik draai trouwens w8 en heb al compability mode voor w7 aangezet. Daarnaast draai ik FSX Gold Edition met SP1
Dingdong, daar is je probleem. Probeer maar eens een dualbootje met W7Ircghost schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:58:
p.s. Ik draai trouwens w8
Ik draai FSX onder Windows 8 met een AMD kaart, geen problemen...BeefHazard schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:21:
[...]
Dingdong, daar is je probleem. Probeer maar eens een dualbootje met W7
Je probleem herken ik helaas niet. Klinkt als een refresh probleem maar dan zou je er bij andere 3D applicaties ook last van moeten hebben.
Voor FSX Gold heb je geen SP's meer nodig btw! Gold heeft de uitbreiding Acceleration al 'ingebakken' en in Acceleration zit SP2.
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic