Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 76.717 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

mr_petit schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:44:
Van wat ik zo zie heeft die v40 exact hetzelfde systeem als mijn xc70.
....
Kortom, het multimedia systeem werkt dus niet naar behoren. Ik vind zoiets nogal cruciaal. Het moet goed en snel werken, zonder dat ik zelf met creatieve oplossingen moet komen. Zeker niet voor de prijs van zo'n auto. De Megane heeft bijvoorbeeld als navigatiesysteem Tomtom en dat werkt gewoon goed. Jammer dat Volvo er zo'n puinhoop van maakt. De auto zelf ziet er wel mooi uit, wat zeker ook belangrijk is, maar de binnenkant is belangrijker. Ik ga wel een keer langs de dealer.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:56:
Hey Joopie, jij nog wat te melden :+
Stoelen zijn super van de Phase 3, kilometerstand maakt niet zoveel uit. Letten op pluimen bij vollast (dikke zwarte rook kan turbo zijn of flink olie verbruik), grijze rook lek in het turbo systeem, ding moet niet vettig zijn rondom de turbo om andere plekken van het blok, koppeling moet goed zijn. Na een lange rit moet de koppeling niet zwaar aanvoelen (hulpkoppelings cilinder die in de bak zit), etc.

[ Voor 53% gewijzigd door Joopieboy op 22-06-2012 19:18 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hij bedoelt over zijn vraag, droprol _O-

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:13:
nog mensen die komend weekend gaan proef rijden met de V40?
quote: danceplaza
Er is een event georganiseerd bij mijn lokale volvo dealer en zijn de enige waar het mogelijk is om te gaan rijden met de V40. Er zijn 2 auto's beschikbaar voor komend, ik krijg zometeen de bevestiging.
Helaas sprak ik mijn dealer net, de bedoeling was dat ze samen met de Ikea een actie hadden opgezet om in Amsterdam een proefrit te bieden met de Volvo V40.

Helaas mocht dat niet van Volvo nederland. :( jammer maar je kan ze wel bewonderen op het parkeerdek van Ikea. Ik reed er vanavond al langs en ze stonden er al al.

Een Caperian Blue D3 and Rode T3 (full options)

Heb alvast een paar kiekjes gemaakt!

https://www.everpix.com/p...337c34437bc83a7e801e06c24

Afbeeldingslocatie: https://everpix-previews.s3.amazonaws.com/0cd515f262dd362ee399b11f09f1b29c6c0fa29161f276982ca6aebbb23854db.jpg
Afbeeldingslocatie: https://everpix-previews.s3.amazonaws.com/9a7b490e23ac958ddf346e781372ca4696b8a0414528fbfcb70f00fbae3e74d5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://everpix-previews.s3.amazonaws.com/07271be6c3cff90911752829658aaaf66815d70537b6389fd0f4608b244ae110.jpg
Afbeeldingslocatie: https://everpix-previews.s3.amazonaws.com/0cd515f262dd362ee399b11f09f1b29c6c0fa29161f276982ca6aebbb23854db.jpg
Afbeeldingslocatie: https://everpix-previews.s3.amazonaws.com/c162b4a7e497dd138785867591f1203f9ac38ac6e30dc8d58d52e1d30fc81af4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://everpix-previews.s3.amazonaws.com/c162b4a7e497dd138785867591f1203f9ac38ac6e30dc8d58d52e1d30fc81af4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://everpix-previews.s3.amazonaws.com/205b5c0cbe0ecbfe1f68c26266df56380422beb178a234822ce99234b1312fdf.jpg

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
Joopieboy schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:12:
[...]

Stoelen zijn super van de Phase 3, kilometerstand maakt niet zoveel uit. Letten op pluimen bij vollast (dikke zwarte rook kan turbo zijn of flink olie verbruik), grijze rook lek in het turbo systeem, ding moet niet vettig zijn rondom de turbo om andere plekken van het blok, koppeling moet goed zijn. Na een lange rit moet de koppeling niet zwaar aanvoelen (hulpkoppelings cilinder die in de bak zit), etc.
Danku :) Franse dieseltjes staan sowieso niet slecht bekend geloof ik :) Nu nog op zoek naar een nette met ECC en cruise control.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

aex351 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:08:
[...]

Kortom, het multimedia systeem werkt dus niet naar behoren. Ik vind zoiets nogal cruciaal. Het moet goed en snel werken, zonder dat ik zelf met creatieve oplossingen moet komen. Zeker niet voor de prijs van zo'n auto.
Ben ik het helemaal mee eens. Die kerel van Autoweek zei het treffend in de videoreview: een smartphone van een paar honderd euro kan het allemaal en dan gaat het van *snap*, en in een duizend-euro-plus systeem in een nieuwe auto is het ineens allemaal erg moeilijk. En traag. Snap ik niks van.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb zelf een V40 diesel gehad en dat is met stip de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad! 3 ton op de teller maar liep nog als een zonnetje. Motorcompartiment was wel vettig achterin maar dat had te maken met de EGR-klep. Grootste euvel dat ik ermee heb gehad in de 80.000km die ik ermee heb gereden was het vervangen van de turboslangen. Stoelen zaten inderdaad verrukkelijk, heerlijke zitpositie, echt een aanrader!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:51

mr_petit

opperprutser

page404 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:26:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Die kerel van Autoweek zei het treffend in de videoreview: een smartphone van een paar honderd euro kan het allemaal en dan gaat het van *snap*, en in een duizend-euro-plus systeem in een nieuwe auto is het ineens allemaal erg moeilijk. En traag. Snap ik niks van.
Ja, maar een smartphone of tablet of aftermarket navigatiesysteem vind ik qua bruikbaarheid en snelheid vrijwel altijd beter dan elk navigatie/multimediasysteem wat vast in een auto zit. Ongeacht merk en type auto.
Waarom dat altijd zo slecht gesteld is in auto's (dus in het algemeen) weet ik niet. Wellicht heeft het te maken met de ontwikkeltijd van auto's, en het feit dat autofabrikanten vrijwel altijd met dezelfde leveranciers samenwerken. Dat verhindert beide vooruitgang. Ik bedoel, welke autoradio kan nou flac of ape (bestaan die nog?) bestanden afspelen? OF Srt ondertiteling bij een videobestand?
Aan de andere kant worden er in auto's andere eisen gesteld. Naast dat die systemen heel weinig vastlopen moeten zo ook goed extreme temperaturen etc kunnen verduren.
Ook zijn smartphones en tomtoms etc altijd touch screen (wat meer mogelijkheden biedt) en systemen in auto's vrijwel nooit touchscreen. Dit omdat het scherm vaak ver weg zit en touch screen doorgaans een slechte leesbaarheid heeft, zeker onder een hoek.
Maar het volvosysteem is idd niet ideaal, maar dus wel veel goedkoper dan de systemen van andere premium merken (dus merc, audi, bmw etc)

We zijn nog ver verwijderd van een ideaal systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 23-06-2012 03:37 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Lelijk ding, maar wel een heel lekkere 16V voorin :9

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

tsja ik weet nooit wat ik van die scene moet vinden. Er wordt voor een vermogen in de motor gepompt, alles spik en span, en de buitenkant wordt zo oud mogelijk gelaten.
Goed, het is kennelijk een bepaalde look en een bepaald statement, maar zoveel moeite en geld in motor en aandrijving stoppen....

Er wordt wel gezegd: "we also have a great deal of respect for all the low budget, grassroots car builds", maar dit is niet low budget hoor. Hier zit geld en ook veel tijd in.
En dan zegt de eigenaar: "Josh proudly states that he has not washed the car once since he bought it four years ago." Naast die honderden bouwuren is dat ene half uurtje dus teveel.
Teveel een fashion statement dus imho. Dat doet mij de broek niet bollen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is simpelweg de sleeperlook, niets is toch leuker dan in zo'n bak naast een BMW 335 te gaan staan en hem dan even laten zien wat power is ;)

Heb zelf als hobbyauto een Starlet uit 88, weegt 750 kilo, maar ligt wel een 1300 16v turbo in, +- 175pk, toch leuke momenten mee hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/starlet/voorkant.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Navi op 25-06-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zo'n motor geeft wel zo'n dergelijk geluidje dat je gelijk hoort dat er serieus mee gerommeld is hoor :P
(en de grondspeling, de kuipstoelen, de inspuitcomputer op het dashboard etc)

Een beetje bmw rijder heeft dat wel door ;)

Kan je met die starlet het vermogen nog een beetje op de weg krijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 25-06-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sleeper vind ik wel leuk, maar zodra er stickers enz op gaan zoals die 240 is het niet echt sleeper meer imo, zeker niet met die lelijke oranje V70 velgen.

Maar goed ieder z'n ding, als mijn 242 klaar is zal 'ie ook niet naar ieders wens zijn :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:46
Mx. Alba schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:27:
Ik heb zelf een V40 diesel gehad en dat is met stip de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad! 3 ton op de teller maar liep nog als een zonnetje.
In iets minder dan 2 jaar van 0 naar 180k gereden met mijn V40 1.9D (laatste van de phase 1) en idd behalve de normale beurten en af en toe nieuwe banden helemaal niks mee gehad.

Nou ja, net als jij turbogedoe maar dat was met een stuk kauwgom en haarlak opgelost als temp / perm fix :+

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:58:
Sleeper vind ik wel leuk, maar zodra er stickers enz op gaan zoals die 240 is het niet echt sleeper meer imo, zeker niet met die lelijke oranje V70 velgen.

Maar goed ieder z'n ding, als mijn 242 klaar is zal 'ie ook niet naar ieders wens zijn :)
Niet iedereen, ik denk dat ik 'm wel geinig vind.

ps. heb er nu ook hydra's en een onderlipje eronder gehangen... look-a-like ;) . Na de vakantie nog wat verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

mr_petit schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 02:53:
Ook zijn smartphones en tomtoms etc altijd touch screen (wat meer mogelijkheden biedt) en systemen in auto's vrijwel nooit touchscreen. Dit omdat het scherm vaak ver weg zit en touch screen doorgaans een slechte leesbaarheid heeft, zeker onder een hoek.
Touch is niet per se een goed ding in een auto. Je zult je ogen van de weg af moeten halen om te kijken wat je indrukt. Normale knoppen kun je meestal blind bedienen :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Navi schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:00:
Het is simpelweg de sleeperlook, niets is toch leuker dan in zo'n bak naast een BMW 335 te gaan staan en hem dan even laten zien wat power is ;)
Als je 16 bent of op je 25e nog steeds geen sex hebt gehad misschien. Ik vind het vreselijk; een auto is de som der delen en dit is gewoon rotzooi met een gepimpte motor. Goed, eenieder z'n ding :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een jaartje een S40 1.8 uit 2006.
Afgelopen vrijdag bij de garage geweest voor de jaarlijkse beurt en een motor storing. Regelmatig dook de melding "MINDER MOTORVERMOGEN" op op het display. Dit zou met het reinigen van het gasklephuis opgelost moeten zijn. (Moet nog blijken of de melding wegblijft.)

Ik heb echter nog wel een vraagje over het peilen van het olie-niveau. Deze motor is uitgerust met een soort van peil-draad. Een staaldraad met een korte strip aan het einde.

Als je peilstok uit de motor aan haalt geeft hij een bepaald niveau aan. Laten we zeggen precies op de MIN streep. Peilstok schoonmaken, terug steken, omhoog halen en nu zomaar het niveau op de MAX streep. Nog een keer peilen en het loopt nog verder op. Mijn theorie is dat je bij het peilen wat olie omhoog trekt in de peilbuis. Is dit een bekend euvel? En is dus alleen de eerste peiling goed? (De manual zegt eerst uitnemen en schoonmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Ook in de race voor n nieuwe leaser.
Aan t kijken naar een v40 of v60, benzine of diesel. Ik ben alleen bang dat de v60 afvalt, mede door de hoge aanschafprijs, daardoor wordt de maandelijkse bijtelling mij iets te hoog (ik maak altijd een excel ding met de netto maandprijs)
Dus aan t kijken naar de v40, de t4 of d3 summon of momentum. Met nog wat opties, zoals oncall (errug cool, gewoon voor de gadget fun) en standverwarming.
(ik weet het, nog veel variabelen)

Helaas staat de v40 nog niet bij de dealer, heb inmiddels wel een proefrit aangevraagd, komen ze langs. Alleen zou ik graag de t4 met de d3 willen vergelijken. Een 5cylinder diesel lijkt me wel wat (rij nu ook diesel, nissan qq)

Wat mij alleen nog zo lijkt tegen te vallen is de kofferbak, ik moet er een kinderwagen in kwijt. De v60 voldoet, maar ben erg bang dat de v40 tegen gaat vallen qua ruimte...

Na de proefrit weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Wat is eigenlijk het verschil tussen de v40 D3 en D4 op motorisch vlak?
Beide 2.0 5cyl turbodiesel, beide 20% bijtelling met 6-bak, alleen vermogen/koppel verschilt.
Is daar een technische aanleiding voor of zit er gewoon een andere ecu map in?

Die letteraanduiding is heel frustrerend. In de ene auto met D3 (of whatever) zit een andere motor/vermogen dan de andere auto met D3 aanduiding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Omdat mn huidige auto het een beetje aan het begeven is, ben ik me aan het orienteren op de volvo xc70 / v70 xc van tussen 2002 en 2005. Het zou dan iig een automaat met AWD worden.

De meeste die worden aangeboden hebben al flink wat kilometers gedraaid (+250.000), is dat een probleem?
Wat zijn verder de bekende problemen bij deze types en zijn er andere dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
De motor aanduiding is voor de v40 en v60 verschillend, dit is idd wat verwarrend.
Volgens mij is het niet alleen de ecu map, vaak is het zo dat er meerdere zaken zwaarder worden uitgevoerd. Je merkt dit ook als je m laat chiptunen, de D4 zal meer pk's opleveren dan de D3

Overigens ben ik erg benieuwd naar een 5cyl diesel, daar heb ik nog nooit in gereden.

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 26-06-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:45
rinkel schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:58:
Ook in de race voor n nieuwe leaser.
Aan t kijken naar een v40 of v60, benzine of diesel. Ik ben alleen bang dat de v60 afvalt, mede door de hoge aanschafprijs, daardoor wordt de maandelijkse bijtelling mij iets te hoog (ik maak altijd een excel ding met de netto maandprijs)
Dus aan t kijken naar de v40, de t4 of d3 summon of momentum. Met nog wat opties, zoals oncall (errug cool, gewoon voor de gadget fun) en standverwarming.
(ik weet het, nog veel variabelen)

Helaas staat de v40 nog niet bij de dealer, heb inmiddels wel een proefrit aangevraagd, komen ze langs. Alleen zou ik graag de t4 met de d3 willen vergelijken. Een 5cylinder diesel lijkt me wel wat (rij nu ook diesel, nissan qq)

Wat mij alleen nog zo lijkt tegen te vallen is de kofferbak, ik moet er een kinderwagen in kwijt. De v60 voldoet, maar ben erg bang dat de v40 tegen gaat vallen qua ruimte...

Na de proefrit weten we meer.
Ik heb de v40 gezien bij de preview. Valt me erg mee qua ruimte. Ik heb hem dan ook meteen besteld. V40 momentum versie. En natuurlijk de snufjes als het safetypakket boordcomputer enz enz...

gaaf, kan niet wachten tot oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Voor mij is het: magere v60 of een hele dikke v40.
Ik heb nog even de tijd, 6-10 juli bestellen. Maar die kofferbak.. wij zijn met zn 5en thuis soms. Eigenlijk zou ik een busje (zafira/5008) moeten nemen, maar dat weiger ik gewoon. (in zo'n doodskist wil ik nog niet dood in gevonden worden, maar ieder zn ding).
Daarom kijk ik toch ook nog naar de 508SW, maar daar vind ik de stoelzitting te kort. En ik heb gewoon liever een V40/V60.
Ik hoop dus echt dat ik wat kwijt kan in de kofferbak, eventueel een koffer op t dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
rinkel schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:37:
Ik heb nog even de tijd, 6-10 juli bestellen. Maar die kofferbak.. wij zijn met zn 5en thuis soms. Eigenlijk zou ik een busje (zafira/5008) moeten nemen, maar dat weiger ik gewoon. (in zo'n doodskist wil ik nog niet dood in gevonden worden, maar ieder zn ding).
Daarom kijk ik toch ook nog naar de 508SW, maar daar vind ik de stoelzitting te kort. En ik heb gewoon liever een V40/V60.
Ik hoop dus echt dat ik wat kwijt kan in de kofferbak, eventueel een koffer op t dak.
Als je thuis met zijn 5en bent zou ik persoonlijk toch voor de V60 gaan. Als ik de langere personen hier hoor klagen over de ruimte in de V50, lijkt het mij niet dat de nieuwe V40 daar stappen in heeft gemaakt.

Then again, als jij een kleine Aziaat bent..... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 16:45
rinkel schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:37:
ok voor 5 man is die misschien toch wel wat krap :)

Ik heb een audi a3 sportback en bmw320 gereden. De kofferruimte in de v40 kun je vergelijken met de a3 sportback, wellicht zelfs iets groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe vaak zit je met 5 man in een auto? Wat is het formaat van de personen en waarom MOET je zo'n grote auto hebben?

Ja wij zijn ook met 5 man met enige regelmaat maar wij gaan juist nu voor iets in de richting van een Focus Hatch of in die richting omdat een station voor ons toch wel echt groot is. Wij zielde vroeger vrij veel en dan is het meenemen van zeilen + kleding wel een noodzaak in een station :+

[ Voor 56% gewijzigd door Touchdomex op 26-06-2012 11:43 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik ben zelf 1.80, dus niet al te lang. De kids zijn nog redelijk jong, plus een baby, dus 2 kids + kinderstoel op de achterbank. Daarbij is er een regelmatig bij zn vader, en zijn we dus met zn vieren.
Ik rij 90% van de tijd alleen in de auto (we hebben 2 auto's).

Ik MOET ook niet perce een grote auto hebben, maar het is wel makkelijk soms. Ik rij nu een Qashqai, en daar is het al soms krap (kinderwagen+stoel) die heeft 410 liter. Met de V60 zou ik er dus op vooruit gaan. Met de V40 flink achteruit (die heeft 335 liter)
Maargoed, een flinke koffer op t dak zou al helpen denk ik.
De V60 is me gewoon iets te duur maandelijks; ik zou dan netto ongeveer 200 euro meer kwijt zijn, per maand, en dat vind ik best een boel geld. Dit komt doordat de V60 25% bijtelling heeft, en ook de aanschafprijs van een Kinetic nog eens veel hoger ligt dan een V40 T4/D3 Summum.

De V40 is gewoon een prachtige auto, met echt hele leuke gadgets, we zitten op tweakers nietwaar >:)

offtopic
@touchdomex: hier ook een zeiler ;-) helaas ligt de boot al n tijdje op de kant en komt er niet zoveel meer van.

Edit
Net toch nog maar een V60 T3 Kinetic bij elkaar geklikt met wat opties. Die komt dan 120 euro p/m duurder uit dan de V40 Summum. Dat zou nog een optie zijn, maar dan moeten de prijzen per 1 juli niet al te veel omhoog gaan. Ik begreep van de Peugeot dealer dat de 508 toch een 1300 euro duurder zou worden. Wat ik niet terug kan vinden op nieuweautoprijzen.nl.

Om even een idee te krijgen:
V40 T4 Summum Intro: 272 euro per maand netto
V60 T3 Kinetic, BusinessPack, quick heat: 390 euro per maand netto
Hierbij ben ik uitgegaan van 25% bijtelling voor de V60, die is voor 1 juli nog 20%.

Maargoed, genoeg geneuzel over mijn lease perikelen.
Heeft iemand al met dat oncall zitten spelen? Lijkt me echt wel tof.

Edit2
Nog even een schaamteloze kopie van iemand met een vergelijk met kofferruimtes:
V40: 335-1032
V60: 430-1241 L
Qashqai: 410-1513 L
Golf VI: 350-1305 L
1-serie: 360-1200 L
A3 SB: 370-1100 L
Octavia: 560-1420 L
Giulietta: 350 L
Astra: 370-1235L
Mégane: 372-1162 L
Seat Leon 1: 340 L (mijn vorige auto)
Seat Leon 2: 341-1166 L

Mini: 160-680 L
Polo: 280-952 L
Corsa: 285-1100 L
Ibiza 5d: 292-847 L

Stations:
Astra Sports Tourer : 500-1550 L
V50: 417-1307 L
508 SW: 560-1598 L

[ Voor 41% gewijzigd door rinkel op 26-06-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

rinkel schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:20:
De motor aanduiding is voor de v40 en v60 verschillend, dit is idd wat verwarrend.
Volgens mij is het niet alleen de ecu map, vaak is het zo dat er meerdere zaken zwaarder worden uitgevoerd.
Maar weet je dan ook wàt er exact anders is? Bij de belgische XC70 D3 is de motor namelijk wèl exact hetzelfde en is het alleen de mapping. Maar er zijn ook legio voorbeelden dat er een andere turbo oid op zit.

Maar volgens mij kan je dus krijgen dat een bepaalde motor (dus exact dezelfde hardware, exact hetzelfde vermogen etc) in het ene model als aanduiding D3 krijgt en in het andere model D4.
Het is zelfs nog ingewikkelder: De motor in mijn XC70 heette 4 maanden geleden D3, en nou opeens D4 8)7 . (en gewoon dezelfde specs en vermogensopgaaf; niks veranderd in de tussentijd).
Je kan gewoon het beste naar de fysieke specs kijken, dan weet je ten minste wat je aan performance krijgt (maar dan nog is het in het geval van de v40 d3/d4 niet duidelijk òf er verschil zit in componenten). Het liefst heb ik altijd rauwe technische info. Een werkplaatshandboek bijvoorbeeld :P
janvanmil schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:19:
Omdat mn huidige auto het een beetje aan het begeven is, ben ik me aan het orienteren op de volvo xc70 / v70 xc van tussen 2002 en 2005. Het zou dan iig een automaat met AWD worden.

De meeste die worden aangeboden hebben al flink wat kilometers gedraaid (+250.000), is dat een probleem?
Wat zijn verder de bekende problemen bij deze types en zijn er andere dingen waar ik op moet letten?
Het schuimrubber van de stoelen kan snel doorzakken. Daar is geloof ik een diy fix voor maar dat zou je moeten checken. Ik weet ook niet of het los schuim is of dat het leer/stof vast aan het schuim zit (in dat laatste geval is vervangen een dure grap. Reken 500€+.
Hou er rekening mee dat een xc70 2,5T automaat uit die generatie géén zuinige auto is :P (m'n zus heeft er eentje). Navigatiecomputer (dvd drive) wil ook nog wel eens stuk gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 26-06-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

mr_petit schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:14:
[...]
Het schuimrubber van de stoelen kan snel doorzakken. Daar is geloof ik een diy fix voor maar dat zou je moeten checken. Ik weet ook niet of het los schuim is of dat het leer/stof vast aan het schuim zit (in dat laatste geval is vervangen een dure grap. Reken 500€+.
Hou er rekening mee dat een xc70 2,5T automaat uit die generatie géén zuinige auto is :P (m'n zus heeft er eentje). Navigatiecomputer (dvd drive) wil ook nog wel eens stuk gaan.
Verder willen de draagarmen nog wel eens kapot gaan bij die modellen, net als het AWD systeem wat niet hufterproof is (constant alle banden dezelfde spanning, regelmatig voor/achter omwisselen etc.)..

Ik rijd zelf wel eens in een XC70 2003 awd 2.5T, prima wagen, maar ik zou zelf overigens eerder voor een V70 zijn, kan minder kapot aan, en je hebt meer het gevoel om een auto te besturen in plaats van een boot.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Abbadon schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:23:
[...]

Als je 16 bent of op je 25e nog steeds geen sex hebt gehad misschien. Ik vind het vreselijk; een auto is de som der delen en dit is gewoon rotzooi met een gepimpte motor. Goed, eenieder z'n ding :)
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil

Dentheman schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:32:
Verder willen de draagarmen nog wel eens kapot gaan bij die modellen, net als het AWD systeem wat niet hufterproof is (constant alle banden dezelfde spanning, regelmatig voor/achter omwisselen etc.)..

Ik rijd zelf wel eens in een XC70 2003 awd 2.5T, prima wagen, maar ik zou zelf overigens eerder voor een V70 zijn, kan minder kapot aan, en je hebt meer het gevoel om een auto te besturen in plaats van een boot.
Bedankt voor de info. Hoe zit het met kilometerstanden? Hoe erg is het om een auto van die leeftijd met 250.000 km op de teller aan te schaffen? Eventueel kan ik mn budget oprekken voor een xc70 van 2006-2007 maar dan hebben ze vaak meer dan 250k-300k gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Laatst online: 12-09 10:54
janvanmil schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:36:

Bedankt voor de info. Hoe zit het met kilometerstanden? Hoe erg is het om een auto van die leeftijd met 250.000 km op de teller aan te schaffen? Eventueel kan ik mn budget oprekken voor een xc70 van 2006-2007 maar dan hebben ze vaak meer dan 250k-300k gelopen.
Waar haal je de auto vandaan? De xc70s zijn vaak wel wat duurder, voor dat geld kun je ook een v70 kopen met minder kms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Red devil schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:45:
[...]

Waar haal je de auto vandaan? De xc70s zijn vaak wel wat duurder, voor dat geld kun je ook een v70 kopen met minder kms.
Nog geen idee eigenlijk, ik ben me nu vooral aan het orienteren op de xc70/v70. Maar wat dat betreft heb je idd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
janvanmil schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:55:
[...]

Nog geen idee eigenlijk, ik ben me nu vooral aan het orienteren op de xc70/v70. Maar wat dat betreft heb je idd gelijk.
Wat is ongeveer je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Abbadon schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:23:
[...]

Wel grappig dat dat dan door iemand gezegd wordt die van een v40 D2 een 140+ pk "monster" wil maken. In the end blijft het een Starlet, maar wel een heel bijzondere! Bij jou blijft het een V40 met mooie papieren waarden voor een 1.6 diesel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
:? Ik heb een C30 en die blijft zoals die is. Waarschijnlijk haal je wat mensen doorelkaar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Albantar en Abbadon heb ik ook al een paar keer verward :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Red devil schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:15:
[...]

Wat is ongeveer je budget?
max 15k en dat is dan ook het echte uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
janvanmil schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:
[...]

max 15k en dat is dan ook het echte uiterste. liefst onder de 12,5k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Op autoweek staan toch een aantal met 150-200k op de teller. Volgens mij zat aanbod in jouw prijsklasse.

Offtopic: de edit-knop is makkelijker om je eigen bericht aan te passen dan de quote-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
janvanmil schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:
[...]

max 15k en dat is dan ook het echte uiterste.
Op mobile.de vind je nogal wat tot 100k.

Bpmberekenen doe je met www.bpmberekenen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
loeberce schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Op autoweek staan toch een aantal met 150-200k op de teller. Volgens mij zat aanbod in jouw prijsklasse.

Offtopic: de edit-knop is makkelijker om je eigen bericht aan te passen dan de quote-knop.
Bedankt! Is een wat jongere volvo met meer km dan ook af te raden tov een oudere met minder km?

Offtopic: dat met de edit-knop doe ik vaker fout, te snel willen editen.. :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over de nieuwe Volvo V40. Die kan je bestellen met zo'n adaptief TFT scherm (heb ik dus gedaan), met daarin drie mogelijke layouts: Eco, Perfomance, Elegance.
Nu lijk ik in buitenlandse reviews te lezen dat het hele rijgedrag van de auto ook verandert afhankelijk van welke stand je kiest, dus niet alleen de kleur van de klokkenwinkel. Weet iemand of dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Lijkt me niet. Op geen enkel officieel Volvo-filmpje wordt dat gezegd.

Misschien verwarren ze dat display met de in drie standen instelbare stuurbekrachtiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn nieuwe leasewagen mogen bestellen. Het is een V60 geworden, een T4 Ocean Race in de blauwe kleur. Daarnaast nog wat leuke opties zoals winter line/business pack pro en wat andere kleine zaken. Erg tevreden met de keus. Ook nog lang naar een A4 gekeken maar de Volvo zie je toch een stuk minder en ik vind hem eigenlijk ook gewoon mooier. :-) Bijtelling hakt er wel ff in maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
[...]
Maar volgens mij kan je dus krijgen dat een bepaalde motor (dus exact dezelfde hardware, exact hetzelfde vermogen etc) in het ene model als aanduiding D3 krijgt en in het andere model D4.
Het is zelfs nog ingewikkelder: De motor in mijn XC70 heette 4 maanden geleden D3, en nou opeens D4 8)7 . (en gewoon dezelfde specs en vermogensopgaaf; niks veranderd in de tussentijd).
Je kan gewoon het beste naar de fysieke specs kijken, dan weet je ten minste wat je aan performance krijgt (maar dan nog is het in het geval van de v40 d3/d4 niet duidelijk òf er verschil zit in componenten). Het liefst heb ik altijd rauwe technische info. Een werkplaatshandboek bijvoorbeeld :P
Ik las op autoweek dat er in 2013 een nieuwe diesel komt: 136pk, dit wordt op o.a. de S60 en V60 de D3. Hij komt alleen niet naar nederland, jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:14:
Lijkt me niet. Op geen enkel officieel Volvo-filmpje wordt dat gezegd.

Misschien verwarren ze dat display met de in drie standen instelbare stuurbekrachtiging :)
dat denk ik ook. Jammer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Temp. sensor in mijn S40 doet, zoals bij vele S40's en V50's, vreemd. Steeds vaker staan er temperaturen van ver in de min, terwijl het buiten +20 is. De ACC werkt daardoor niet helemaal prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Net in een V70 uit 2003 met een 2.4 D5 automaat van een collega gereden. Deze heeft stijvere vering en is gechiptuned (vast geen goed nederlands, maar je snapt het wel ;) ). De vering was te stijf naar mijn mening, maar ik reed dan ook chrysler. De motor en bak waren wel erg lekker.

Wat is jullie ervaring met de T5 (eventueel op gas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
janvanmil schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:13:
Net in een V70 uit 2003 met een 2.4 D5 automaat van een collega gereden. Deze heeft stijvere vering en is gechiptuned (vast geen goed nederlands, maar je snapt het wel ;) ). De vering was te stijf naar mijn mening, maar ik reed dan ook chrysler. De motor en bak waren wel erg lekker.

Wat is jullie ervaring met de T5 (eventueel op gas)?
Ik heb een Volvo V70 T5 MY2005, rijdt perfect. Zou er geen gas in doen, kost een heleboel (3k) en je zult wat geld moeten achterwege houden om de kleppen te stellen. Pas als je veel gaat rijden kan het uit (dan kun je beter een D5 nemen).

Anyway, er staat er 1 te koop @ volvoforum, als de auto goed is, dan is prijs belachelijk laag IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Zo, dan zou ik het wel weten, is zeker goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
loeberce schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:08:
Zo, dan zou ik het wel weten, is zeker goedkoop!
Ik heb ongeveer dezelfde auto 3 jaar geleden voor 19.5k geimporteerd (inc BPM). Op dat moment was 25k een goede prijs.
Dat je een vergelijkbare auto nu voor iets meer dan 10k ziet staan... dan is dat even slikken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde auto 3 jaar geleden voor 19.5k geimporteerd (inc BPM). Op dat moment was 25k een goede prijs.
Dat je een vergelijkbare auto nu voor iets meer dan 10k ziet staan... dan is dat even slikken :|
eeehm, ik heb net nog het onvoorstelbare genoegen gehad onze 4 jaar oude A4 in te mogen ruilen. Ik word nog schreeuwend wakker 's nachts, als ik denk aan wat we hebben afgeschreven op dat ding :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:47

Youk

Volvo For Life

Zo, net een set nieuwe draagarmen mogen ontvangen voor de 850. Het was al een tijdje zo dat je bij 120 bijna de auto uit daverde. Toch enige tijd aan het zoeken geweest wat nu de oorzaak was. Hopelijk dus gevonden, er zat in ieder geval speling op de bus aan de kant van het wiel (beide kanten).

Toen ik de prijs voor de onderdelen bij de dealer hoorde kreeg ik het toch wel even warm, 178 € per draagarm excl. BTW (21% => België). :o Ik heb deze via ebay besteld en uit Duitsland laten komen voor slechts 73 € (alles in). :*)

Ok, de kwaliteit is misschien wat minder, maar op het 850 forum zit in ieder geval ook iemand die dezelfde heeft en reeds 80k km verder is zonder problemen. Komt erbij dat ik amper 5k km/jaar doe en het de op één na lichtste motorisatie is (2.0 20V 143 pk). Dus ik wou het risico wel nemen. Na de plaatsing breng ik hem wel naar de dealer voor uitlijnen (was toch nodig, stuur stond scheef terwijl de wagen perfect recht rijdt en remt). En dan ineens ook een setje nieuw rubber eronder gooien. Daarvoor konden ze mij wel een mooie prijs maken. Als dit gedaan is kan ik ook naar de jaarlijkse keuring, daar heb ik ook de oproepingsbrief voor gekregen. En daarna, naar Zweden! :*)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Exorcist schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:13:
Temp. sensor in mijn S40 doet, zoals bij vele S40's en V50's, vreemd. Steeds vaker staan er temperaturen van ver in de min, terwijl het buiten +20 is. De ACC werkt daardoor niet helemaal prettig.
Idd een bekend probleem bij de S40/V50. Nieuwe kabelboom in de deur van de chauffeur en dat is weer gefixt. En liefst niet blijven rijden totdat de kabelboom helemaal gaar is en de centrale vergrendeling ook raar begint te doen ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ppFreddy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Idd een bekend probleem bij de S40/V50. Nieuwe kabelboom in de deur van de chauffeur en dat is weer gefixt. En liefst niet blijven rijden totdat de kabelboom helemaal gaar is en de centrale vergrendeling ook raar begint te doen ;)
Dan heb ik altijd nog een sleutel :+

Maar nee, zeker niet. Wel irritant dat het nu in de zomer vaak voorkomt, niet prettig als het buiten goed warm is.
Ik weet ook niet helemaal wat de ACC nu precies doet als de buitentemp. -10 lijkt te zijn maar het daadwerkelijk +25 is en ik de ACC op 20 gr. heb staan. 20 is toch 20? De auto blaast alleen veel minder kouder lucht lijkt me, maar de ingestelde temp. moet sowieso behaald worden?

Wat kost dit, 400 Euro of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Geen idee, ik heb het zelf nooit meegemaakt bij mijn V50, maar ik weet dat het een bekend iets is :) 400 lijkt me eerlijk gezegd al veel.

Edit: en ik denk trouwens dat de ACC werkt volgens het principe van centrale verwarming met buitentemperatuursensor. Hoe warmer het buiten is, hoe meer koeling. Ik denk zelfs dat onder een bepaalde buitentemperatuur de aircopomp niet aan gaat, dus dat kan ook wel verklaren waarom de boel nauwelijks koelt :)

[ Voor 53% gewijzigd door ppFreddy op 28-06-2012 15:17 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat principe snap ik, enigszins gelijk aan mijn CV ketel die een soortgelijke methode kan hanteren. Echter, stel dat het buiten +30 is. Ik stap in mijn auto, bloedheet. Auto start, auto denkt "het is -10". Ik zet de ACC op 20. Ik neem aan dat er binnen in het interieur wel een sensor zit die daadwerkelijk meet hoe warm het in de auto is..dus dan zou de aircopomp hoe dan ook moeten inspringen op het feit dat er van pak 'm beet 40 graden naar 20 graden moet worden gekoeld.

Ik kan echt nergens vinden hoe Volvo dit heeft aangepakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 12-09 09:45
Exorcist schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:31:
Dat principe snap ik, enigszins gelijk aan mijn CV ketel die een soortgelijke methode kan hanteren. Echter, stel dat het buiten +30 is. Ik stap in mijn auto, bloedheet. Auto start, auto denkt "het is -10". Ik zet de ACC op 20. Ik neem aan dat er binnen in het interieur wel een sensor zit die daadwerkelijk meet hoe warm het in de auto is..dus dan zou de aircopomp hoe dan ook moeten inspringen op het feit dat er van pak 'm beet 40 graden naar 20 graden moet worden gekoeld.

Ik kan echt nergens vinden hoe Volvo dit heeft aangepakt..
Hangt er vanaf. Als de auto dan denkt "hey, het is -10 buiten, laat ik gewoon buitenlucht trekken zonder acc pomp aan te doen, bespaard stroom" dan gaat het ook niet veel dalen vrees ik.

De vraag is of ie dan de acc pomp gaat aan zetten wanneer hij merkt dat de temperatuur niet bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:28:
Zo, net een set nieuwe draagarmen mogen ontvangen voor de 850. Het was al een tijdje zo dat je bij 120 bijna de auto uit daverde. Toch enige tijd aan het zoeken geweest wat nu de oorzaak was. Hopelijk dus gevonden, er zat in ieder geval speling op de bus aan de kant van het wiel (beide kanten).

Toen ik de prijs voor de onderdelen bij de dealer hoorde kreeg ik het toch wel even warm, 178 € per draagarm excl. BTW (21% => België). :o Ik heb deze via ebay besteld en uit Duitsland laten komen voor slechts 73 € (alles in). :*)

Ok, de kwaliteit is misschien wat minder, maar op het 850 forum zit in ieder geval ook iemand die dezelfde heeft en reeds 80k km verder is zonder problemen. Komt erbij dat ik amper 5k km/jaar doe en het de op één na lichtste motorisatie is (2.0 20V 143 pk). Dus ik wou het risico wel nemen. Na de plaatsing breng ik hem wel naar de dealer voor uitlijnen (was toch nodig, stuur stond scheef terwijl de wagen perfect recht rijdt en remt). En dan ineens ook een setje nieuw rubber eronder gooien. Daarvoor konden ze mij wel een mooie prijs maken. Als dit gedaan is kan ik ook naar de jaarlijkse keuring, daar heb ik ook de oproepingsbrief voor gekregen. En daarna, naar Zweden! :*)
Welke draagarmen heb je nu binnengekregen dan? :P Als ze van Scantech zijn, dan gaan die het geen 80k uithouden, eerder 10k. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Heb er niet onmiddellijk een merk op zien staan, maar zeker geen scan-tech. Ik heb deze bij ATP gekocht. De eerste zit er eindelijk onder. Het zijn maar 3 bouten, maar wat zaten die verdomme vast zeg.

Moet wel zeggen dat er heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel speling zat op de oude, die waren dus zo gaar als iets. En toch, als alles gemonteerd zit kan je dat toch niet zo goed merken.

/me Youk gaat aan nummer 2 beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Red devil schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Sterker nog: ik kan voor de mijne nog geen 3500 vangen vrees ik. :') Dat is een V70N uit 2001. Een S60 uit 2001 heb je tegenwoordig al voor een habbekrats bij een particulier. :/ Zodra 't crisis is, zijn dit soort auto's degene waar je niet van af komt en dus het hardste dalen. :/

@ Youk: vergeet niet de auto opnieuw uit te laten lijnen he. :P Heel veel mensen vergeten dat, met als gevolg dat na 3 maanden de draagarmen compleet naar z'n grootje zijn. :P Bovendien heb je dan ook geen garantie als je niet kan aantonen dat 'ie niet uitgelijnd is. De Volvo-dealer lijnt 'm standaard uit als ze 't vervangen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 29-06-2012 17:55 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

De afspraak voor uitlijning is reeds gemaakt! :) Samen met het plaatsen van de 4 nieuwe banden trouwens.

Jammer genoeg iets anders ontdekt. De keerring die aan de cardanas aan de bestuurderszijde zit lekt. :'( Vermoedelijk te veel aan het wringen geweest voor het plaatsen van de nieuwe draagarm. 8)7 En die vervangen zie ik nog niet zitten om zelf te doen. De vraag is nu hoeveel van de 2,1 l olie er nu nog in de versnellingsbak zit. :X

Ach ja, ik bekijk het zo, als met de bijkomende herstelling voor die dichting de prijs terug uitkomt op de originele opgave van de dealer voor het leveren + vervangen van de draagarmen dan heb ik gewoon de initiële kost gehad + ervaring opgedaan! :)

Wie niets doet, niet fout doet. En iedereen moet toch ergens beginnen om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ziehier het nadeel van voorwielaandrijving. :+ Wel balen zoiets. :X Hopelijk moet de bak niet uit elkaar om zo'n stom goedkoop ringetje te vervangen. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Draagarmen staan er alle twee op gemonteerd zoals het hoort. Toch nog niets goed gelukt.

Heb ondertussen eens gekeken voor die ring. Moet de draagarm terug los zodat de cardan er volledig uit getrokken kan worden. Dan kan de oude ring eruit en de nieuw erin. Valt dus nog wel mee. En aangezien de bouten van de draagarmen ook nieuw zijn gaan deze makkelijk los komen. Al bij al moet het dus nog meevallen.

Op zich is dit alles goed te doen, maar het zou toch wel handig zijn om voor deze dingen de wagen op een brug te zetten in plaats van op assteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn C30 is binnen bij de dealer! Kenteken: 43-XJZ-5 \o/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha nais, een van de laatste kentekens dus nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gaa ze nu weer stoppen ergens bij **-ZR*-* of eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Mag me hier ook even melden, en vermoedelijk de komende jaren ook nog wel...

De opvolger van mijn Fiesta gaat zeer waarschijnlijk een V40 worden. Tenzij ik niet pas mbt lengte (ben 2.06m lang), maar dat ga ik 9 juli ervaren wanneer ze hier met een V40 langs komen voor een proefrit.. Ik hoor her en der dat de V40 wat tegenvalt met hoofdruimte, en in de specs lijkt dat ook zo (3cm lager binnen dan bv een V50/C30)... Maar zitten is weten. Alternatief is een Focus Wagon 14%, met een 5 mille aan opties om het uiterlijk vooral wat te pimpen, is nog fors goedkoper ook (zo'n 100 euro netto per maand, bijna goedkoper dan mijn 20% fiesta) maar mijn hart zegt V40 :9

Offerte wel reeds opgehaald bij de dealer voor bepalen leaseprijs, D3 ligt helaas buiten bereikbudget (4mille duurder dan D2 en D2 is MRB vrij, dus erg fijne leaseprijs).

Specs (globaal):
D2 Momentum
Kleur: Flamenco Red
+ introline
+ dynamic line
+ winterline
en nog wat opties...
Configurator: http://www.volvocars.com/...ator.aspx?VBSload=2020526

Twijfel alleen nog over geluid, high performance audio heb ik nu, premium zou zo'n 600,- meer zijn, maar dealer gaf aan dat het verschil niet heel groot was. Mensen ervaring mee? Beide zijn volgens mij systemen afkomstig van Harman.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Stoel goed omlaag zetten, en ietsie naar achteren kantelen (stuur kan toch ver genoeg naar je toe) en je zit perfect. Ik iig wel met mijn 1.97m. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Joopieboy schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:37:
Stoel goed omlaag zetten, en ietsie naar achteren kantelen (stuur kan toch ver genoeg naar je toe) en je zit perfect. Ik iig wel met mijn 1.97m. :)
Dat is meestal wel de truc inderdaad, al heb ik nog een 9cm extra te bergen... Bij bv de Fiat Bravo en de Guilietta zit ik met de kop tegen het dak. Bij de BMW 1serie heb ik ruzie met de stuurkolom (ongeacht stand stoelen/stuur) en bij de Civic (zowel Hybrid, als gewoon) komt de middenconsole te ver naar binnen zodat ik de pootjes niet fatsoenlijk kwijt kan...

Maar goed, we zullen het ervaren, heb goede hoop >:)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb ook vaak ruzie met middenconsoles. Bij onze VW Touran (ook niet de kleinste auto) zit ik met mijn rechterknie precies tegen een punt van de zijkant aan, en dat irriteert. :X

In mijn V40 zit ik eigenlijk super, alleen een S60 waar ik laatst mee had gereden die heeft dan een steun voor je bovenbenen die je uit kan trekken en een stuur die naar je toe kan komen, dat is helemaal ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Joopieboy schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:23:
Haha nais, een van de laatste kentekens dus nog. :)
Klopt, past ook wel goed bij die auto want het is ook een van de laatste c30's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Red devil schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:43:
[...]

Ik heb een Volvo V70 T5 MY2005, rijdt perfect. Zou er geen gas in doen, kost een heleboel (3k) en je zult wat geld moeten achterwege houden om de kleppen te stellen. Pas als je veel gaat rijden kan het uit (dan kun je beter een D5 nemen).

Anyway, er staat er 1 te koop @ volvoforum, als de auto goed is, dan is prijs belachelijk laag IMO.
He Janvanmil, nog gekeken naar die T5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo, vandaag weer begonnen op het werk, staat er ineens iemand van ProDrive met een V40 voor de deur (onverwachts). Een van de collega's heeft een V40 gereserveerd van 9:00 tot 12:00 zodat alle mensen met een company car in ieder geval even aan de V40 konden snuffelen.

Ze hadden hier een T3 Momentum bij met een paar opties. Rondje gereden; reed lekker! Even wat gadgets geprobeert (BLIS, Lane keeping, Adaptive CC) en moet zeggen dat het een heerlijke auto is! Wat wel tegenviel was de spraakgestuurde navigatie. Voordat ik door het menu heen was gepraat, was ik al 5 minuten verder. Bij mijn huidige RTI ben ik met een paar klikjes klaar (maar goed, dat systeem ken ik dan inmiddels door en door).

Klein irritant ding is de rode lamp tegen het voorraam. Die gaat branden als je dicht achter iemand rijd, terwijl het naar mijn mening niet zo dicht was (zeker geen klever!). Beste man van ProDrive zei ook dat hij dat altijd direct uit zette :).

In ieder geval, leuke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat lampje zou bij mij continu branden denk ik..lijkt me ook storend. Maar, wordt het je volgende? Na je S40 van 2 maanden oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

fredkroket schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:32:
Voordat ik door het menu heen was gepraat, was ik al 5 minuten verder. Bij mijn huidige RTI ben ik met een paar klikjes klaar (maar goed, dat systeem ken ik dan inmiddels door en door).
Sneller praten :P
Je hebt het toen zeker niet met de knoppen geprobeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Valt me trouwens op dat de V40 bijna dezelfde beenruimte achterin heeft dan de V60, namelijk maar 0,5cm minder (kan natuurlijk het verschil zijn tussen klem, en net-niet-klem)

V40: 84,7
V60: 85,2

Kwa breedte in het interieur is er wel een behoorlijk verschil:
V40: 134,9 (schouderhoogte achter)
V60: 140,1 (schouderhoogte achter)

Twijfel tussen V40 en V60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Laatst online: 02-06 15:21
Hele stomme vraag: Hoe sproei ik mijn achterruit op m'n C30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ebia schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:38:
Hele stomme vraag: Hoe sproei ik mijn achterruit op m'n C30?
RTFM? :D

Vraag het me over een week, dan heb ik er ook een... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Mx. Alba schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:40:
[...]

RTFM? :D

Vraag het me over een week, dan heb ik er ook een... ;)
De handleiding zegt dat ik de rechterhendel vooruit moet duwen... Dat kan helemaal niet, en ik weet 100% zeker als ik doorduw dat ik hem afbreek.

Ik denk dat ik dus iets over het hoofd zie...

http://esd.volvocars.com/...Guide_MY13_NL_tp14926.pdf

Zie pagina 4... snap er niks van... straks nog even kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door ebia op 02-07-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

De vraag is natuurlijk wat naar voren is. Is dit in de richting van de voorkant van de auto, of is dat in de richting van de voorkant van de hendel. Beide kanten al geprobeerd?

edit:
Ik zie nu de handleiding. De richting is duidelijk gedefinieerd. Is het niet zo dat hij al in de uiterste stand staat, en je 'm zo hebt laten staan toen je de auto afzette? Bij mijn audi is het zo dat als ik de achteruitwisser aan laat staan als ik de motor afzet (en er uit stap , op slot doen enz....), de achteruitwisser niet aangaat als ik de auto weer aanzet. Dan moet ik de hendel eerst weer in "neutraal" zetten alvorens de wisser weer aan te kunnen zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door ST10©DE op 02-07-2012 16:58 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Op het plaatje staat het toch duidelijk? Sproeien achterruit is van je af duwen. Sproeien voorruit is naar je toe trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
loeberce schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:54:
Op het plaatje staat het toch duidelijk? Sproeien achterruit is van je af duwen. Sproeien voorruit is naar je toe trekken.
Ja toch? Dacht al dat ik gek was... maar goed, naar voren duwen lijkt niet goed te kunnen, het klemt als het ware, alsof het gewoon niet kan... Misschien moet ik eerst de wisser aanzetten (met knopjes op het uiteinde) en dan proberen te sproeien... Ik straks maar even opnieuw kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

zojuist besteld als opvolger van mijn Fiat Bravo Racing Maranello Red

aankomende zaterdag een proefrit, maar gelukkig al een keer gezien/gezeten in Beesd en Amsterdam op boot en bij ikea.

Volvo V40 Summum
D2 115 pk
Misty Blue
Espresso Brown leder

Opties:
Intro line incl. Premium Audio
Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak
Sportchassis
Verwarmbare voorstoelen
Automatisch dimmende spiegel
Extra getint ramen achterportieren en achterklep
17" Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17

Verwachtte leverdatum eind september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:54:
zojuist besteld als opvolger van mijn Fiat Bravo Racing Maranello Red

aankomende zaterdag een proefrit, maar gelukkig al een keer gezien/gezeten in Beesd en Amsterdam op boot en bij ikea.

Volvo V40 Summum
D2 115 pk
Misty Blue
Espresso Brown leder

Opties:
Intro line incl. Premium Audio
Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak
Sportchassis
Verwarmbare voorstoelen
Automatisch dimmende spiegel
Extra getint ramen achterportieren en achterklep
17" Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17

Verwachtte leverdatum eind september
Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat je opties mist :P
Ik heb er achteraf een beetje spijt van dat ik geen leer heb genomen (Momentum D2 met introline, verder niks). Maar ja, ik had me nu eenmaal voorgenomen tevreden te zijn met minder in tijden van crisis, dus ik moet niet mopperen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Oeh die is inderdaad leuk volgestopt met opties 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb voor mezelf een lijst gemaakt in excel wat welke auto me nu netto per maand gaat kosten, rekening houdend met 20% of 25%, etc..
Dan zie je wat een optie als leer je maandelijks kost. Ik had me voorgenomen om eens een wat goedkopere auto te gaan rijden, dus ik denk dat ik naar de kinetic met veel leuke opties ga kijken. De momemtum is een pak duurder, maar biedt ook opties die ik helemaal niet zo interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

tja d2 full option of d3 met een paar options, keuze was makkelijk gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
D3 natuurlijk :p.

Nee, heb graag wat power onder de kap maar vind een goed uitgeruste auto belangrijker.
Met 50.000km/jaar heb ik natuurlijk liever een combinatie van beide :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het verschil tussen de D2 en D3 is natuurlijk ook nog een extra cylinder.

Een vijfpitter diesel lijkt me wel wat, nog nooit in gereden eigenlijk.
Voor mij is de keus: kale V60 of goed aangeklede V40
Ik wacht de proefrit met de V40 nog even af, maar ben bang dat de kofferbak iets te klein is. Anders wordt het zeker een 5 cylinder diesel...

Iemand overigens ervaring met dat t-tec bekleding op de momentum? Voelt dat niet wat goedkoop/zweterig?

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 02-07-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:43:
[...]

Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat je opties mist :P
Geen standverwarming :N

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03
rinkel schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:23:

Ik wacht de proefrit met de V40 nog even af, maar ben bang dat de kofferbak iets te klein is. Anders wordt het zeker een 5 cylinder diesel...
Ik vind de kofferruimte van de V60 al niet echt groot te noemen. Als ik zie wat mijn vrouw in haar V60 krijgt en ik in mijn BMW 5 E60 (sedan, geen break) dan stelt de V60 mij teleur, en al zeker tov mijn kameraad zijn Opel Insignia Break, wat echt wel veel is!
Dus de V40 lijkt me echt wel heel klein te worden dan.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

En geen trekhaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:59:
Ik heb voor mezelf een lijst gemaakt in excel wat welke auto me nu netto per maand gaat kosten, rekening houdend met 20% of 25%, etc..
Dan zie je wat een optie als leer je maandelijks kost. Ik had me voorgenomen om eens een wat goedkopere auto te gaan rijden, dus ik denk dat ik naar de kinetic met veel leuke opties ga kijken. De momemtum is een pak duurder, maar biedt ook opties die ik helemaal niet zo interessant vind.
Dat heb ik dus ook gedaan. Wat kost een optie van, "maar" 200 euro per maand extra? Op het grote geheel niet veel, maar 200/48 = 4 euro. Als je enthousiast een paar opties aanvinkt zit je zo op 2000€, ofwel 40€ per maand. Kan je ook andere leuke dingen voor doen ;)
Wij zijn met de privé-auto net gedownsized van een dikke 40k€+ auto naar een geinig bakkie van nog geen 15.000 (zonder wegenbelasting ook nog!) . Dat scheelt ons aan verzekering en wegenbelasting alleen al 85€ per maand. Dat is al bijna een Apple TV O-) Elke maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Aan de andere kant, een optie van €1000 kost, bij 20% bijtelling, nog geen tientje per maand extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:36:
Aan de andere kant, een optie van €1000 kost, bij 20% bijtelling, nog geen tientje per maand extra :)
bijtelling valt wel mee. Maar opties worden bij lease meestal 100% afgeschreven over de looptijd, dus die 1000€ zie je ook terug als 1000/48= 20€ hogere leaseprijs. Wordt het toch al 30€ ;)
Ik ben altijd als een kind in een snoepwinkel als ik een auto uit mag zoeken, en echt een sucker voor opties als leren bekleding en allerlei multimediasnufjes. Ben dus deze keer heeeel streng voor mezelf geweest.

Maar djeeeez wat kostte het moeite om geen leer aan te vinken :+

Ach, over 4 jaar zien we wel verder O-)
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.