Van wat ik zo zie heeft die v40 exact hetzelfde systeem als mijn xc70.
Ik kan je inderdaad vertellen dat handmatige invoer van bestemmingen een drama is (met een soort draaischijf letters invoeren, en idd redelijk trage reactietijden bij die invoer). Echter voer ik mijn bestemming altijd via spraak in, en dat werkt wel aardig. Ook niet supersnel, maar sneller als met de hand (ja.. echt) en je kan het natuurlijk rijdend doen als je dat wilt.
Ook een raar fenomeen is dat je de radio oid niet 'gewoon' kan uitzetten. De 'uit' knop is 'dempen' (van het geluid), en als je daarna de auto weer start begint hij vrolijk weer te spelen. De laatste stand onthoudt hij dus niet (zeer slordig). Je kan de radio wel echt uitzetten, maar dan zet je dus ook navigatie, carkit(!) etc uit, dus dat wil je ook niet.
Als ik de radio uit wil, dan zet ik de source op disk of ipod of whatever. (van radio naar source, en source instellen op een source die niet gebruikt wordt).
Inderdaad niet het handigste systeem (en de navi is ook niet het mooiste/duidelijkste/meest accurate).
Maar in mijn xc70 kostte dat systeem incl xenon en leer maar iets van 2000 euro oid. Bij bmw/audi etc betaal je in die klasse gelijk 8000 euro oid voor een vergelijkbaar optiepakket, dus wat dat betreft kost het ook niets.
MP3 afspelen gaat wel aardig, en het systeem (wat ik heb althans) klinkt ook extreem goed (en ik heb dus geen systeem met sub etc, maar het 'middelste systeem' wat er standaard in zat (2 speakers in de deuren (laag+mid) en tweeters in de stijlen).
Als je dat soort apparatuur en gadgets heel belangrijk vindt, koop dan een bmw of lexus oid en trek je portemonnaie flink open. Daar kan je meer en beter krijgen, maar daar moet je dan wel serieus voor dokken.
Ik vond volvo verassend dicht vallen in de prijsrange van ford etc (ik vergelijk dan ff de v70 LE met een goed uitgerustte mondeo), maar volvo heeft wel een wat ander imago en design, en over de restwaarde hoef ik het uiteraard niet te hebben
[
Voor 5% gewijzigd door
mr_petit op 21-06-2012 05:20
]