Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 76.715 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

jammer dat de velgen beperkt zijn op de d2 variant.

ik had wel een leuke geconfigureert.

maar wel in de d2 variant
- bruin leder
- panorama dak
Intro line + Premium sound
Verlaagd sportchassis
Verwarmbare voorstoelen
Extra getint glas achterportieren en achterklep

nog even met de dealer praten over de velgen :)

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/diigo/thumbnail_550/4392846_123297613_7196869.jpg?AWSAccessKeyId=0R7FMW7AXRVCYMAPTPR2&Expires=1338990128&Signature=g%2B%2BFrz0Qoo9d4%2BJ8X0eWpum6%2BbM%3D

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mr_petit schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:41:
[...]

voor zover ik weet dit jaar nog niet hoor. Wat ik kan zien is vanaf 1 juli het basispercentage gewoon 11,1% is, net zo als dat het dit jaar al was. Daar bovenop komen dan de toeslagen.
Vanaf 2013 is dat begreep ik

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:52

mr_petit

opperprutser

Volgens mij staat dat helemaal niet vast hoor. Volgens mij wordt het in stappen ingevoerd t/m 2015 oid.
Ik lees hier idd iets over ja (op de site van de belastingdienst)

Qua lijstje zijn het imho allemaal leuke auto's behalve die A klasse. Dat is echt een gruwelijk monster imho en geen ontwerp wat ook gericht is op die klasse. Mercedes is niet voor niets hard bezig de nieuwe A klasse te ontwerpen (waarom duurt dat zo lang?) omdat ze nu volledig de aansluiting kwijt zijn in het hogere C segment, waar BMW, Audi en Volvo de dienst uit maken.

Bestaat er geen alfa Giulietta in 20% bijtelling (diesel)?
Dat vind ik persoonlijk verreweg de mooiste auto in dit segment.
En een mini of (citroen) DS3? Of zijn die te klein?

Qua (sportieve) prestaties zal de bmw denk ik de beste zijn. Maar je geeft al aan dat dat minder leidend is voor de keuze.

[ Voor 32% gewijzigd door mr_petit op 06-06-2012 16:01 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Ehhm, het is toch allang duidelijk hoe de nieuwe MB A klasse er uit gaat zien? Gruwelijk mooi in die AMG style, hopelijk is de prijs een beetje vriendelijk en is de bagageruimte net zo groot als die van een 1 serie en A3. Dan is het voor mij een serieuze kandidaat.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Aangezien die nog niet te koop is, is het mij dus absoluut niet duidelijk welke hij bedoelt. Ik ga er ff vanuit dat hij auto's neemt die nù te koop zijn, en dat is dus de oude a klasse (en die is dus ronduit lelijk :P)
Hoe de nieuwe a klasse er uit gaat zien weet ik ook wel, althans, van plaatjes en foto's.
In 't echt heb ik 'm nog niet zien rijden, dus kan ik daar ook nog geen volledig oordeel over geven.
Op persplaatjes van promo exemplaren afgaan vind ik altijd riskant; welke opties, stylingpakketen etc zijn daar opgezet?

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 06-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

mr_petit schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:48:
Mercedes is niet voor niets hard bezig de nieuwe A klasse te ontwerpen (waarom duurt dat zo lang?)
Mijn reactie was meer gericht op deze zin. De A klasse komt in juni / juli in de showroom vertelden ze mij in maart bij de MB dealer. Het proces van ontwerpen zijn ze al gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

janvanmil schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:04:
Tijdens de afgelopen Pinkrally hebben we een Volvo 940 station uit 1991 gereden. Nu is sinds de rally de Volvo steeds verder door d'r achtervering heen gezakt. Heeft zo'n 940 vering die je op druk kan zetten of zijn dan de schokdempers naar de kl*te?
Standaard heeft 'ie alleen maar normale schokdempers, maar het kan natuurlijk zijn dat hij toch met nivomats of een automatic levelling systeem uitgevoerd is. Het doorzakken ken ik persoonlijk alleen maar van nivomats , of bij kapotte veren. Een gewone schokdemper heeft volgens mij geen veerkarakteristiek om de auto omhoog te houden.
Één kijkje onder de auto vertelt je volgens mij wat er onder ligt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

P. Mekes schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:24:
[...]
Mijn reactie was meer gericht op deze zin. De A klasse komt in juni / juli in de showroom vertelden ze mij in maart bij de MB dealer. Het proces van ontwerpen zijn ze al gepasseerd.
ach zo.
Die zin moet je meer lezen in de trant van 'Mercedes, hoe hebben jullie in vredesnaam zo lang kunnen wachten met een dergelijk model'. BMW en Audi zijn al lang en breed met hun 2e versie van de premium C klasse bezig en zij komen nu pas. (Met 'ontwerpen' bedoel ik dus het hele traject incl het bouwen en verkopen van dat ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
kraats schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:00:
[...]
Standaard heeft 'ie alleen maar normale schokdempers, maar het kan natuurlijk zijn dat hij toch met nivomats of een automatic levelling systeem uitgevoerd is. Het doorzakken ken ik persoonlijk alleen maar van nivomats , of bij kapotte veren. Een gewone schokdemper heeft volgens mij geen veerkarakteristiek om de auto omhoog te houden.
Één kijkje onder de auto vertelt je volgens mij wat er onder ligt
Hoe ziet zo'n nivomats of automatic levelling systeem er uit dan? Wat dat betreft heb ik geen flauw idee van de techniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik bedoelde idd de nieuwe A klasse ;)

Alfa wil ik niet ivm rammeltjes, storingen, kwaaltjes binnen een jaar. Zie ook de diverse reviews van die auto. Dat zie je ook terug in de leaseprijzen overigens. Giulietta is een schitterende bak, maar het moet wel blijven rijden.

DS3 is idd te klein; ik ben 1m92 dus dat wordt aardig proppen. Is ook meer een B segment auto natuurlijk.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:47

Youk

Volvo For Life

Nivomats kan je best herkennen als je dit ziet zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.ipdusa.com/uploads/images_techtips/51.jpg

Voor meer info kan je even kijken op de site van IPD (What are Nivomat shocks and does my Volvo have them?)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Mijn C30 wordt de 20ste afgeleverd bij de dealer... spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

DancePlaza schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:17:
[...]

jup ik ga vrijdag ff naar de preview in amsterdam, ik kan hopelijk in juli mijn nieuwe auto bestelen. En de volvo staat hoog op mijn lijstje! :)
Hoe was het? Foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
ebia schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:22:
Mijn C30 wordt de 20ste afgeleverd bij de dealer... spannend!
De mijne 2e week juli, omdat ik ivm vakantie niet eerder kan... :'( :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De start van mijn 440 na koprevisie:

8)

Hele project kun je o.a. hier vinden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1030899#1030899

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, ik heb er een speeltje bij gekocht! :P Na verkoop van m'n 244 diesel had ik toch wel spijt en vond het ook jammer om geen hobby/knutselbak meer te hebben. :/ Tijdje lang rond zitten kijken voor iets anders, maar eigenlijk kwam er weinig leuks voorbij. :/ Totdat er ineens een 740 automaat uit 1984 op dook. Gemaild, extra velgen erbij gekocht en vandaag opgehaald. :P

Het is een erg basic 740 uit 1984 die origineel Nederlands is. En het leuke is: het ding heeft "slechts" 210k gelopen (zo'n 740 kan erg veel aan, 6 ton is geen probleem voor dat blok) en de km-stand klopt helemaal volgens de NAP! :P Het motorblok is een B230K (met Pierburg-carburateur) en het ding is zo simpel dat er niet eens centrale vergrendeling op zit (en ook geen stoelverwarming en zelfs geen groenblauwe band in de voorruit, allemaal zaken die 1 jaar later standaard waren op de 740). Er zit een klein beetje roest bij het zijknipperlicht en onderaan de bestuurdersportier, maar dat lijkt meer door steenslag te komen. :P Het oogt nogal oppervlakkig, dus grote kans dat het met wegschuren al meteen weg is. Dan meteen behandelen en opnieuw in kleur spuiten uiteraard. :+

Hierbij een fotootje met de velgen die ik erbij gekocht heb. :P Standaard zaten er 14-inch velgen op met de RVS wieldoppen, nu 15-inch lichtmetaal van een 940. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_740_GL_sedan_1984.jpg

Het ding zwabberde alleen nogal op de terugweg (150km), weet niet of het door de schokbrekers komt of door het extreem slechte weer vandaag (stormde nogal onderweg). Heb 't al getest door de auto aan elke hoek naar beneden te duwen, maar dan staat 'ie vervolgens vrijwel direct stil na het loslaten. :P Als ik dan toch schokbrekers moet gaan vervangen (is nog niet zeker), dan ook maar meteen verlagingsveren. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En die ene kant dan die nog naveerde? :+ Maar leuk ding, feli! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:32:
En die ene kant dan die nog naveerde? :+ Maar leuk ding, feli! 8)
Dat was nauwelijks. :P Bij alle kanten stond ie meteen stil, maar aan 1 kant was dat na 1 x veren en 1x licht naveren (maar kan ook liggen dat ik die verder naar beneden duwde ofzo). :P Of het zit 'm ergens in de ophanging (uitgedroogde silentblocs ofzo).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Knappe bak! Velgen staan 'm ook goed :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Als hij stilstaat, kunje het stuur dan zonder moeite een stukje indraaien? In dat geval zijn het wellicht wat verslete rubber onderdelen in de stuurinrichting.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dikke bak, zoiets ben ik dus ook naar opzoek!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Geinig.
In Noord-oost polder gekocht? Zo ja dan heb ik de verlagingsveren van die auto onder mijn 740 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Cool ding. Hoe veel was je voor deze (ongeveer) kwijt? En op benzine neem ik aan? Een maatje van mij is op zoek naar een 740 estate op benzine van 87 of eerder. Die zijn nog verrassend betaalbaar in goede staat vaak :o

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toevallig komt de auto uit Emmeloord ja, maar volgens mij is dit ding nooit verlaagd geweest. :P De dude die de auto had is met meerdere projecten tegelijk bezig (o.a. 242 Turbo, 740 van een vriend van hem die wel verlaagd is/was en nog wat andere meuk). Is iemand die bij de Volvo-dealer werkt, hebben we 't dan over dezelfde? :+

Ik begin te vermoeden dat het gewoon eens aan de vering kan liggen: ze piepen/kraken een beetje bij stilstand en je even op en neer beweegt. :P Als het ding verlaagd was, lijkt het me stug dat ze er veren onder gezet hebben waar de rek al uit is. :+ Het kunnen ook de rubbers zijn, maar het stuur heeft eigenlijk nauwelijks speling bij stilstand. Maar misschien alles tegelijk aanpakken en gewoon in 1x in orde hebben, dan weet ik zeker dat 't er jaren tegenaan kan. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:41:
...hebben we 't dan over dezelfde...
Ja. Hij was de auto toen weer origineel aan het maken voor verkoop. De (originele?) veren die er toen weer onder zaten waren zo te zien goed, niet doorgezakt ofzo. Hij stond er toen (een maand of 4? geleden) gewoon netjes hoog op de pootjes bij, geen doorhangende kont. Dus die zijn wel goed denk ik.

Kraakjes kan ook zand, of andere meuk zijn ofzo. Anders misschien de schotels? Zijwind(-storm) gevoeligheid kan ook de rubbers van de stabi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je zelf de "reg. service vereist" melding doen verdwijnen, of moet dat echt in de garage gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:05:
[...]

Ja. Hij was de auto toen weer origineel aan het maken voor verkoop. De (originele?) veren die er toen weer onder zaten waren zo te zien goed, niet doorgezakt ofzo. Hij stond er toen (een maand of 4? geleden) gewoon netjes hoog op de pootjes bij, geen doorhangende kont. Dus die zijn wel goed denk ik.

Kraakjes kan ook zand, of andere meuk zijn ofzo. Anders misschien de schotels? Zijwind(-storm) gevoeligheid kan ook de rubbers van de stabi zijn.
Lol da's wel extreem toevallig dan! :P Wat was er destijds nog meer anders aan de auto? :P Heb helaas vaak zat mogen zien dat veren op het oog goed zijn, maar toch totaal geen rek (nou ja rek: je kan erop duwen maar er gebeurt dan niets) meer in zitten. :P Als het toch in de rubbers zit, dan vermoedde ik de stabi's ook als eerste. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verder Googlen leert me dat:

This procedure was found in the V50 forum and seemed to work on my S60:

1. Press and hold trip odometer reset button
2. Turn ignition key to run position KPII (not the start position)
3. Wait 30 seconds or until service light begins blinking
4. Release Trip Odometer button
5. Turn ignition to off position

Zou moeten werken. Morgen proberen :)

*werkt inderdaad :) *

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 11-06-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Heb dit weekend een volvo V50 1.6D (115pk) gereden en opzich een fijne auto.
Vind de 1.6D nog redelijk vlot navenant de grootte van de auto.

De gevonden nadelen zijn enkel het lawaai dat de diesel produceert bij 120-130 km/h en de bediening van de navigatie, touchscreen is zoveel handiger...

Mijn eigen leasewagen (golf 6) is veel stiller bij hogere snelheden en heeft een uitmuntend navigatiesysteem als het op bediening aankomt. Verder is hij met een 2.0 tdi met 140 pk een stuk vlotter en stuurt met sportophanging en 18" velgen wat scherper wat. Ziet er ook wat dynamischer uit dan een V50 met wit lederen interieur :p.
Maar heb eigenlijk niets storends gevonden aan de V50.

Alhoewel ik met een zeer grote tevredenheid rondrij in mijn golfje moet ik mss over 1.5 jaar toch maar eens naar een volvo kijken, want vond de V50 een redelijk goede compacte break.

Shortlist voor volgende wagen:

1) Golf 6 (of 7) break
2) Toyota Avensis
3) Volvo V50
4) Golf 6 (of 7 :p)

Wordt nog leuk kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat dacht je anders van de nieuwe V40, Stewie? :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Kijk idd even naar de nieuwe V40, want de V50 is intussen einde verhaal, productie ervan is al enige tijd geleden gestopt. Als je geluk hebt kan je nu nog een nieuwe uit stock kopen bij een dealer, maar de meeste zitten al zonder. Idem voor de S40 trouwens, enkel de C30 is nog in productie tot week 36, daarna ook verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De V40 is precies wel wat kleiner, maar idd niet mis van uitzicht (dynamischer :p). Lijkt veel op de focus (denk ik).
Denk dat ik volgende keer wel voor een kleine station ga gaan, nu met de baby op komst is dat wat handiger (nog slechts 9 weken :D).

Hij is wel opmerkelijk goedkoper, de V50 heeft een vanafprijs van 27600€, de V40 23000€ (België).

De V50 die ik gereden heb viel in mijn budget en had xenon, lederen interieur, GPS, parkeersensoren... Dus mss wel een leuke V40 diesel met 150pk samen te stellen :).

Maar dat zijn zorgen voor eind volgend jaar, ben wel aangenaam verrast door de volvo. Iets of wat conservatief, maar dat is een golfje ook (al ziet mijne er wat sportiever uit :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

"Iets of wat conservatief"... Dat is precies het hele imago van Volvo, degelijk en conservatief. Zelfs de sportief uitziende C30 R-Design is van binnen heel minimalistisch, ergonomisch, tijdloos en conservatief. Een leuk contrast. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neilnn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:37
Mooi apparaat Bart.
Die 740 hebben vergeleken met 940 en later nog al last van zijwind zwabber gedrag.. maar da's aleen mijn ervaring. Ook omdat de vering van de 740 nog al wat simpler is dan de nakomers.
Maar een verlagings set klinkt goed, en politie gas dempers zou ook fijn zijn. Dan wordt het een mooie 'plak'.
:)
En er zullen nog plenty rubbertjes zijn die vernieuwd mogen worden...
Veel plezier! Ik hoop een verlagde versie te zien! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:43:

Maar dat zijn zorgen voor eind volgend jaar, ben wel aangenaam verrast door de volvo. Iets of wat conservatief, maar dat is een golfje ook (al ziet mijne er wat sportiever uit :)).
Heb de V40 uit de folder besteld (ach, je moet soms een gokje nemen ;)). Ik ben juist overstag omdat ik verrast was door het dynamische uiterlijk van de nieuwe V40 (wat bij de nieuwe S60 ook al opvalt trouwens).
Ben zeer benieuwd, voor het eerst dat ik een auto besteld heb zonder er in gereden te hebben.Het wordt trouwens een Momentum D2, met introline pakket.

Oh, zie dat er al wat reviews op internet los beginnen te komen:
http://www.autoexpress.co...3735/volvo_v40_d2_es.html
http://www.whatcar.com/ca...v40-review-updated/263029
http://www.autocar.co.uk/...st-drives/volvo-v40-d2-se
http://www.evo.co.uk/carr...012_volvo_v40_review.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:55
Ik heb een vraagje over de S80. Mijn ouders gaan over een aantal weken naar Frankrijk, maar het flitsalarm van de navigatie moet worden uitgeschakeld/verwijderd, heeft iemand daar een oplossing voor, zonder een DVD van 150 euro aan te schaffen?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mx. Alba schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:22:
"Iets of wat conservatief"... Dat is precies het hele imago van Volvo, degelijk en conservatief. Zelfs de sportief uitziende C30 R-Design is van binnen heel minimalistisch, ergonomisch, tijdloos en conservatief. Een leuk contrast. :)
Doen ze toch goed dan. Vind dat ze een beetje overdaad aan knopjes hebben op de middenconsole en het stuur. Daar is VW toch wat zuiniger op, verder zijn 2 displays (1 voor radio en 1 voor gps) echt wel overbodig.
Maar dat hebben ze bijj de v40 precies deels opgelost.

Verder heb ik mijn 5 wagens telkens zonder proefrit gekocht, en het was telkens een ander merk.
Ben dus niet gekoppeld aan een bepaald merk, koop een auto altijd op gevoel en wil zoveel mogelijk merken proberen :+ .

Ik weet dat we op volvo een heel grote leasekorting hebben, ga dus de v40 zeker in overweging nemen als ik opnieuw moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn eerste ingeving was ook om een V40 te gaan leasen... Maar dat bleek qua leasebedrag toch te duur (en 20% bijtelling). Toen bleek dat de C30 voor veel minder te krijgen is, met alle opties, en ook nog eens 14% bijtelling... Tsja, dan is de keuze snel gemaakt, ook al is de C30 het "oudste" model dat momenteel in productie is. Maar dankzij de R-Design-facelift ziet hij er best modern uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Eigen bijdrage heb ik niet en belastingen op bedrijfswagens is voor een 'gewone' auto nog altijd minimaal in Belgie. Mijn golf was nu niet bepaald goedkoop en dat kost mij 80€ netto per maand. Een V40 is nog goedkoper, hij is en goedkoper en stoot minder CO2 uit (deze 2 parameters bepalen het bedrag).

Vind een C30 een mooie auto, maar te klein voor mijn hobby. Heb toch iets of wat kofferruimte nodig.
Dus een V40 voldoet, een C30 niet.

*edit*
Hoe meer ik met de golf rij, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat de D2 van volvo (1.6D 115pk in belgië) voldoet voor normaal verkeer.
Ik heb een 2.0TDI gekozen omdat ik veel autosnelweg doe en het dan wel prettig is om een iets zwaardere motor te hebben.

Als ik 130km/h rij heb ik net 2000 rpm, waar de D2 er 2500 rpm had. Dit maakt dat de motor wel hoorbaar was in de V50. Bij de golf heb ik dan wat last van rolgeluiden door de 225/40R18 band die eronder zit, maar de motor is niet hoorbaar als je een constante snelheid rijdt.

Ga toch eens met de D3 moeten gaan rijden (2.0D 150pk) om een goede vergelijking te maken met de golf.
Ben aangenaam verrast door de Volvo :).

[ Voor 43% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-06-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Let er wel op dat een D3 een hele andere motor is, niet alleen omdat het een 5 cilinder is en een heel ander karakter. Maar ook de hoeveelheid extra koppel en alles zorgt er toch voor dat het een stuk beter rijden is. Mooiste is als je de D4 kunt nemen. D5 zal wel niet gaan vanwege bijtelling. Maar ik vind persoonlijk de D2 echt veel te licht voor het type auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ach, zo'n D2 wil ook wel vooruit toch? Mijn pa rijdt een 1.6D V70 (met de 5 bak dus nog, ik hoor dat de 6 bak veel vlotter is) en is daar erg over te spreken, doet hele dagen de baan (70k km per jaar) en dan nog meestal met een koffer vol.
Het is maar wat je gewoon bent. Ik vind die V70 ook wat tegenvallen, de auto is iets te zwaar ervoor. Mijn zus rijdt een V50 1.6D (ook 5 bak) en die is echt vele malen vlotter dan die V70. Misschien komt dat ook door de drivE afstellng op de V70. Zelf ben ik natuurlijk mijn XC60 D5 met 205pk gewoon, dus ik vind de meeste andere trager :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Het is ook een enorm prijsverschil tussen de D2 en D3/4. Voor een particulier onoverbrugbaar voor 99% van de mensen.

En ik vind de D2 juist wel lekker trekken. Als ik het vergelijk met de 2.0 136pk benzinemotor in mijn huidige Renault, doe mij dan maar een D2. Met die 136pk kun je wel bij vol gas en flink in de toeren klimmen sneller vooruit komen, maar wanneer heb je daar zin in? Doe mij maar meer koppel, zodat ik zonder veel moeite toch voldoende versnel. En dat doet de D2 wel, ik was tijdens een proefrit in een V50 D2 6 bak in no-time van bijv. 110 naar 140.

OK, het kan natuurlijk altijd sneller met een D3/4, maar om daar nu 5.000 meer voor neer te leggen in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Nu na iets meer dan 3 maanden op de 17000km en eerste irritante komt boven.

Als ik 110 - 115 rij in z'n 6 (constante snelheid) en gas geef dan houdt de motor in en duurt het een seconde voor het weer normaal gaat.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In Belgie is het prijsverschil momenteel niet zo heel groot. Op de V40 bv moet voor de D2 (115pk) €22990,- neergelegd worden, waar voor de D3 (150pk) €24690,- nodig is. Zo'n €1700 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
In België is het prijsverschil idd niet zo groot tss de D2 en D3. Moet wel kijken wat dat met het leasebedrag doet.

Als ik een mooi uitgeruste D2 kan nemen en een slecht uitgeruste D3 is de keuze moeilijk.
Rij nu ook met een 136pk sterke diesel, maar de 1.6D in de V50 viel kwa trekkracht niet tegen.

De golf is idd wel stukken sneller bij 140 km/h+ of idd bij volgas. Maar dat doe ik dus nauwelijks.
Vond de 1.6TDI van VAG wel tegenvallen en ben daarom voor de 2.0 TDI gegaan.
Mijn leasebudget is berekend op een audi A4 2.0TDI 120pk met een fleetpakket met GPS, climacontrol ed.
Lijkt mij dat ik daar een leuke V40 van zou kunnen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Over de D2 gesproken, ik vraag me af waarom de 0-100 tijd bij de V40 langzamer is dan bij de V50. Komt dit puur om de motor te tunen op de CO2 afgifte?

En de S60 is nog sneller bij deze acceleratie. (10.9 en bij de V40 is dit 12.3)

[ Voor 21% gewijzigd door ST10©DE op 13-06-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Reinier schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:29:
[...]

Zijn er nog meer mensen hier die een V40 besteld hebben of dit overwegen? :)
Over een dik half jaar zal ik wel weer een nieuwe leasebak moeten bestellen en de V40 is samen met een andere auto vooralsnog het enige wat ik overweeg :) Ik vind 'm er prachtig uitzien, zowel van buiten als van binnen en hij zit hartsikke goed (wat ik zeer belangrijk aan een auto vind). Ben alleen benieuwd hoe hij rijdt en of er voldoende dynamiek in zit, maar de eerste berichten stemmen hoopvol :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Als ik zo kijk bij de leasemaatschappij past een V40 D3 summum met navigatie pakket makkelijk in mijn leasebudget. Zal dus wel een mooie V40 kunnen samenstlling moest ik daar voor kiezen.

Klopt het dat de summum xenon en lederen zetels standaard heeft?
Denk dat een summum met navigatie aardig in de buurt komt van de opties op de golf, buiten de 18" velgen dan. Maar dat ben ik nietmeer van plan te nemen, neemt veel te veel van het leasebudget in beslag door de dure bandjes:).

Vind de dubbele uitlaat bij de D3 er wel lekker uitzien (al is het echt niet nodig volgens mij :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 20:03
Is een V60 D3 geen 163pk?
Waarom is een V40 D3 dan maar 150pk?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, de V60 met 163 pk diesel is de D4.
Maar de D4 in de V40 is dan weer 177 pk.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Is er dan een verschil met Belgie??
Mijn vrouw heeft de D3 V60 automaat en heeft 163pk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazzzdafke schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:15:
Is er dan een verschil met Belgie??
Mijn vrouw heeft de D3 V60 automaat en heeft 163pk..?
zou me niet verbazen. Op de Engelse reviewsites staan ook andere acceleratiecijfers voor de V40 D2. 12.3 naar honderd in NL, 11.7 naar honderd in de GB. Fors verschil als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Waarschijnlijk ingegeven door het bijtellingsbeleid hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
kazzzdafke schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:10:
Is een V60 D3 geen 163pk?
Waarom is een V40 D3 dan maar 150pk?
Tot een maand of wat geleden wel, maar Volvo heeft hier in NL wat naamsveranderingen doorgevoerd; zo heeft de voormalige D3 wat tweaks gekregen om in de 20% bijtelling te kunnen vallen en heet nu D4 :)

Ik vermoed omdat de V40 een wat kleiner en lichter model is waar ook geen D5 in te krijgen is, Volvo daar een D3 tussen de D2 en D4 gefrot heeft; D4 wat opgevoerd en de D3 wat gedowntuned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ok, duidelijk..
Raar wel dat je dan op je gelijkvormigheidsattest hebt staan: D3 163pk en de V60 die bij een controle erna komt heeft D3 136 pk of D4 163pk :)
Mooi verwarrend!

Ps. beste vriend heeft een V60 D5 automaat, 215pk en.. die rijdt toch een stukje lekkerder nog dan de D3 (4); normaal zal je zeggen, maar hier voel je duidelijk dat de 215pk toch beter afgesteld staat op de automaat. Onder de 163pk is hij nerveuzer, wat meer op en af schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, de D2 staat in de boeken voor 115pk maar die van mij krijgt 145pk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die Peekaas allemaal. Ik rij bijna dagelijks in een s70 2.4 140pk met 5 traps automaat. Traag, maar wat rijdt dat goed zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat zegt alleen iemand die weinig PK's heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je dat traag vind heb je nooit in een echt trage auto gereden :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paps heeft een s80 d5 Geartronic, die is rapper maar vind ik echt niet beter rijden dan de s70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:31:
Die van mij wil ik ook laten doen. Alleen zijn er toch een aantal zaken die mij tegen houden.

- Ga ik het wel merken? Van 115pk naar 140pk. Het is nog steeds een 1.6 en met voornamelijk snelweg kilometers.
- Het is onmogelijk om dit officieel in België te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kluyze schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:06:
[...]
Die van mij wil ik ook laten doen. Alleen zijn er toch een aantal zaken die mij tegen houden.

- Ga ik het wel merken? Van 115pk naar 140pk. Het is nog steeds een 1.6 en met voornamelijk snelweg kilometers.
- Het is onmogelijk om dit officieel in België te doen.
Een tijdje terug had ik de vermogenscurve geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://rica.nl/dynochart.aspx?chart1=1240&chart2=1295&language=NL

De koppelwinst begint bij 1000 toeren en is maximaal van 2000 tot 3500 toeren, dus dat zal je bij het cruisen op de snelweg (en even snel inhalen) vast wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
In Belgie zijn er belastingtechnische vermogentrappen.

Typische trappen zijn 120, 136, 150, 163, 177, 211 pk... Daarom hebben alle merken in Belgie deze vermogens.

De 2.0TDI in mijn golf heeft op papier 136pk, maar is identiek aan de 140 pk in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Grappig, daar de 2.0d motor in mijn S40 ook 136 PK heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Als je denkt dat je met je M3, RS4 of C 63 AMG helemaal het mannetje bent in het D-segment, dan heb je het helemaal mis. Volvo heeft nu namelijk de S60 Polestar af!

Voor je te enthousiast wordt: de S60 Polestar Performance Concept is een one-off die Volvo Cars Official Motorsports en Polestar voor een klant hebben gebouwd. De betrokken partijen hebben echter al aangegeven dat er bij voldoende interesse daadwerkelijk een kleine serie S60's Polestar wordt gebouwd.

Als dat gebeurt, komt er een zeer indrukwekkende performance sedan bij. De S60 Polestar heeft namelijk een opgefokte T6-motor onder de kap. Normaliter is het blok al goed voor 304 pk, door onder meer een grotere turbo is de zescilinder in de Polestar goed voor 508 pk en 575 Nm. De sprint naar 100 km/h kost slechts 3,9 seconden en de topsnelheid is 300 km/h. Schakelen gaat met de hand via een zesbak. Uiteraard heeft de S60 vierwielaandrijving om alle aandrijfkrachten de baas te kunnen.

De S60 Polestar is voor en achter 20 millimeter breder dan een T6. De wielen hebben een diameter van 19 inch en daarachter bevinden zich Brembo remmen. Verder heeft de auto een nieuwe voorbumper met een splitter, sideskirts, een spoiler op de kofferklep en een nieuwe achterbumper met een diffusor. Binnenin heeft de Polestar speciale kuipstoelen en alcantara voor het stuurwiel, de pookknop en de middenconsole.
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/volvo-s60-polestar-concept-behind_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/volvo-s60-polestar-concept_small.jpg

Weet alleen niet of ik die kleur blauw nu zo mooi vind, maar voor de rest: :9~ :9~ :9~

http://www.polestar.se/nl/performance/volvo-s60-polestar/

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Wat een heerlijke bak die S60 Polestar hoop dat ie ook daadwerkelijk in productie genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Is helaas een eenmalig iets, deze S60 polestar. Jammer, net als bij de C30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

JAHRASTAFARI schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:12:
Is helaas een eenmalig iets, deze S60 polestar. Jammer, net als bij de C30.
Qft. Als ik 't geld had zou ik dit serieus overwegen.. :9

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou volgens mij is dit onder een speciale bestelling wel leverbaar hoor. Kost was en is het nodige voor nodig maar is wel mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Als je het geld had, dan was het ook mogelijk. Zover ik zie is dit namelijk ook voor een klant. Als jij naar Volvo en Polestar stapt met genoeg geld, dan doen ze dit waarschijnlijk ook voor jou.

Edit:
Hey gefeliciteerd Joopieboy. Als je bij bakker Mennens besteld, dan mag je er ook eentje richting Cofely sturen! :p

[ Voor 26% gewijzigd door kluyze op 17-06-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lol hoe weet jij dat nou weer! :D Welke afdeling zit jij dan? :+

En dankjewel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Er staat een taart naast je naam. En hier in het volvo topic is al eens langs gekomen dat jij bij Auto kallen werkt. Ikzelf zit op Cofely op de afdeling TA (Technische automatisering), als programmeur. En wij bestellen ook altijd bij Mennens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die Polestar is gewoon te bestellen, evenals de C30. Het enige is dat deze nu alleen bij Polestar te krijgen is. De vraag is dus of Volvo hem op de prijslijst durft te zetten.

Die auto kan je gewoon al op je garagepad zetten als je wilt :) De blauwe S60 is ook "gewoon" door een klant besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 17-06-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat ik zo heb opgevangen is dat Volvo dit niet wilt, omdat het een 'tuners' auto is. Dat Polestar en Volvo samenwerken met chips en die dingen is weer wat anders. Raar maar waar hoe dat soms werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:24
Afgelopen weekend op de Oceandiva de V40 Introductie bijgewoond. En kan niet anders zeggen dat de V40 een geduchte concurrent in het premium c-segment gaat worden waarin de Audi A3, BMW 1-serie en Mercedes A-Klasse zich in bewegen. Dit is ook het segment waar Volvo nadrukkelijk in wil gaan concurreren.

De plaatjes (Samsung Galaxy S2 foto's):

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/471688_448887345129511_2143313733_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/411737_448894098462169_227771547_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/470499_448891285129117_2141988624_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/178327_448888498462729_1926421925_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/471434_448887661796146_1934319237_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/471915_448889338462645_756958794_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/182369_448888088462770_206614744_n.jpg

Qua prijzen valt het mij allemaal nog wel mee. En met het intropack is het zelfs een heel aanlokkelijke auto.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mooi hoor. Wit met panoramadak staat hem erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:14:
Afgelopen weekend op de Oceandiva de V40 Introductie bijgewoond. En kan niet anders zeggen dat de V40 een geduchte concurrent in het premium c-segment gaat worden waarin de Audi A3, BMW 1-serie en Mercedes A-Klasse zich in bewegen. Dit is ook het segment waar Volvo nadrukkelijk in wil gaan concurreren.

[..]

Qua prijzen valt het mij allemaal nog wel mee. En met het intropack is het zelfs een heel aanlokkelijke auto.
Hey, leuke foto's, super!
Mx. Alba schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:34:
Waarschijnlijk ingegeven door het bijtellingsbeleid hier. :)
dat denk ik ook. En ik heb ook wel eens het stinkende vermoeden dat er motorisch of qua tuning uiteindelijk geen verschil is. Als je ergens de boel mee kan flessen is het wel met verbruiks- en prestatiecijfers.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
http://www.abhd.nl/video/volvo-v40/

Hier een eerste rijtest van de V40. Is wel positief over de stuureigenschappen en motor (D4). Kan niet wachten totdat ik er zelf eens een proefritje in kan maken. Ik ben helemaal weg van deze auto: design is top, hij zit hartstikke goed (alleen achterin een beetje krap qua hoofdruimte, maar lekker belangrijk :P ), heeft iets frivools (heb een hekel aan te serieuze auto's) en schijnbaar rijdt hij erg goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Wicked-Game schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:14:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben zaterdag ook bij de introductie geweest. Ik vind het een erg mooie wagen en is denk ik een mooie opvolger van mijn Focus uit 2008.

Omdat ik in de run ben voor een nieuwe leaser, ben ik voorafgaand nog bij de dealer geweest en die heeft voor mij een mooie offerte opgesteld:
- T3 Summum
- Biarritz Blue Wordt wit na deze gezien te hebben
- Intropakket met premium sound
- Dimmende binnenspiegel
- Getinte ramen achter
- Verwarmbare voorruit.

Ik twijfel nog een beetje of ik een sportonderstel eronder wil...Ik houd er wel van als de auto wat stugger over de weg stuitert, maar de dealer zei dat dit bij dit onderstel wel héél erg is en dat de dynamic uitvoering stug genoeg is. Iemand ervaring met een dergelijk onderstel onder een ander model?

Mijn aanvraag voor het bestellen van een nieuwe wagen ligt nu bij de baas, maar ik wacht nog even met bestellen omdat ik nog ga proefrijden met een BMW 1-serie welke ik een beetje aan de krappe kant vind.

Binnenkort dus wellicht een Volvo rijder erbij!

[ Voor 8% gewijzigd door Halfkakkende op 19-06-2012 07:40 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:24
Halfkakkende schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:31:
[...]

Ik ben zaterdag ook bij de introductie geweest. Ik vind het een erg mooie wagen en is denk ik een mooie opvolger van mijn Focus uit 2008.

Omdat ik in de run ben voor een nieuwe leaser, ben ik voorafgaand nog bij de dealer geweest en die heeft voor mij een mooie offerte opgesteld:
- T3 Summum
- Biarritz Blue Wordt wit na deze gezien te hebben
- Intropakket met premium sound
- Dimmende binnenspiegel
- Getinte ramen achter
- Verwarmbare voorruit.

Ik twijfel nog een beetje of ik een sportonderstel eronder wil...Ik houd er wel van als de auto wat stugger over de weg stuitert, maar de dealer zei dat dit bij dit onderstel wel héél erg is en dat de dynamic uitvoering stug genoeg is. Iemand ervaring met een dergelijk onderstel onder een ander model?

Mijn aanvraag voor het bestellen van een nieuwe wagen ligt nu bij de baas, maar ik wacht nog even met bestellen omdat ik nog ga proefrijden met een BMW 1-serie welke ik een beetje aan de krappe kant vind.

Binnenkort dus wellicht een Volvo rijder erbij!
Ik vond de doorgang bij de achterportier wel wat krap om in te stappen. En achter mijzelf zitten is een no go heb ik al gemerkt. Maar goed dat is nu bij mijn Audi A3 Sportback niet heel veel anders behalve dat ik bij de Audi wel voldoende hoofdruimte had en bij de V40 niet.

Maar al met al vond ik de wagen een erg mooie verschijning. Nu moet ik nog een jaar rond rijden met mijn leasert mits anders besloten gaat worden (roulatie in leasewagens). Dan is de V40 met T3/T4 zeker een kanshebber. En dan in de Summum uitvoering.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bekende V40 dat, die heb ik begin dit jaar al eens gezien bij Volvo Brand Event, toen was die auto net in Nederland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Mx. Alba schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:31:
Mag ik vragen waar je dit laat doen? En wat de kosten hiervoor zijn?

Ik ben ook vanaf volgende week trotse C30 rijder en dit klinkt wel erg interessant.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Foei! :+ Koop je een auto voor de gunstige bijtelling en het zuinige, gaan jullie dit doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Haha ;) is het niet dat hij dan juist op lagere snelheden zuiniger rijdt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:25:
[...]

Een tijdje terug had ik de vermogenscurve geplaatst:

[afbeelding]

De koppelwinst begint bij 1000 toeren en is maximaal van 2000 tot 3500 toeren, dus dat zal je bij het cruisen op de snelweg (en even snel inhalen) vast wel merken.
Ik ben (nu al) benieuwd of de D3 in de nieuwe V40 ook op die manier te kietelen is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

interessante review van de V40 D4 door autoweek:

Roy is in ieder geval wel te spreken over de rijkwaliteiten. Hij zal wel redelijk hetzelfde rijden als de focus hatchback lijkt me ;) (die het ook altijd goed doet op dat punt in reviews).
Wellicht iets andere afstelling in veren cq stabilisator of schokbrekers maar voor de rest is het natuurlijk hetzelfde. Van achteren lijkt ie er idd ook op. Maar wel met 5 cilinder in dit geval getest, dat hebben ze bij ford momenteel niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Ik ben ook naar de V40 aan het kijken. Jammer dat het multimedia systeem niet goed is beoordeeld. Ik ben van mening dat zoiets gewoon goed moet werken. Lijkt me ook nogal irritant om in zo'n auto een losse navigatiesysteem te moeten gebruiken. Jammer dat je niet zo gemakkelijk een losse tablet kan laten inbouwen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Van wat ik zo zie heeft die v40 exact hetzelfde systeem als mijn xc70.
Ik kan je inderdaad vertellen dat handmatige invoer van bestemmingen een drama is (met een soort draaischijf letters invoeren, en idd redelijk trage reactietijden bij die invoer). Echter voer ik mijn bestemming altijd via spraak in, en dat werkt wel aardig. Ook niet supersnel, maar sneller als met de hand (ja.. echt) en je kan het natuurlijk rijdend doen als je dat wilt.
Ook een raar fenomeen is dat je de radio oid niet 'gewoon' kan uitzetten. De 'uit' knop is 'dempen' (van het geluid), en als je daarna de auto weer start begint hij vrolijk weer te spelen. De laatste stand onthoudt hij dus niet (zeer slordig). Je kan de radio wel echt uitzetten, maar dan zet je dus ook navigatie, carkit(!) etc uit, dus dat wil je ook niet.
Als ik de radio uit wil, dan zet ik de source op disk of ipod of whatever. (van radio naar source, en source instellen op een source die niet gebruikt wordt).
Inderdaad niet het handigste systeem (en de navi is ook niet het mooiste/duidelijkste/meest accurate).
Maar in mijn xc70 kostte dat systeem incl xenon en leer maar iets van 2000 euro oid. Bij bmw/audi etc betaal je in die klasse gelijk 8000 euro oid voor een vergelijkbaar optiepakket, dus wat dat betreft kost het ook niets.
MP3 afspelen gaat wel aardig, en het systeem (wat ik heb althans) klinkt ook extreem goed (en ik heb dus geen systeem met sub etc, maar het 'middelste systeem' wat er standaard in zat (2 speakers in de deuren (laag+mid) en tweeters in de stijlen).
Als je dat soort apparatuur en gadgets heel belangrijk vindt, koop dan een bmw of lexus oid en trek je portemonnaie flink open. Daar kan je meer en beter krijgen, maar daar moet je dan wel serieus voor dokken.
Ik vond volvo verassend dicht vallen in de prijsrange van ford etc (ik vergelijk dan ff de v70 LE met een goed uitgerustte mondeo), maar volvo heeft wel een wat ander imago en design, en over de restwaarde hoef ik het uiteraard niet te hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 21-06-2012 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Het is inderdaad het Sensus systeem. Tijdens die intromiddag ook even mee zitten spelen en ik vond het niet bijzonder storend, maar ik kom dan ook van een Blaupunkt FX (data op cd) af in de Focus en als er iets irritant is...

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
De 850 wordt me nu toch echt te duur, tank voor €300+ de maand en krijg maar voor de helft kilomtervergoeding :(

Zit nu te kijken naar een S40 Diesel (of LPG), liefst een Phase 3.
Waar moet ik op letten? Kunnen ze net zo goed kilometers maken als de 850 of zijn ze bij 3 ton wel af?
Zjin de stoelen ook een beetje vergelijkbaar met de 850? Wat dat betreft is er weinig beter namelijk :)

Volgens mijn berekeningen zou me dit 140 euro de maand schelen....

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan je niet gewoon G3 in je 850 leggen? Problem solved! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

mr_petit schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:39:
Wellicht iets andere afstelling in veren cq stabilisator of schokbrekers maar voor de rest is het natuurlijk hetzelfde.
Volvo ontkent dit zelf in alle toonaarden, hij heeft zogenaamd niets met de Focus te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op 5 of 6 juli krijg ik mijn C30... En dan op 7 juli meteen ermee op vakantie. Ik zal daar in Luxemburg eens een mooie fotoshoot doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Bart-Willem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:14:
Kan je niet gewoon G3 in je 850 leggen? Problem solved! :+
Meh, ga er geen 2k instoppen :P

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

nog mensen die komend weekend gaan proef rijden met de V40?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Reinier schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:14:
[...]

Volvo ontkent dit zelf in alle toonaarden, hij heeft zogenaamd niets met de Focus te maken :P
Technisch gezien ontkent hij het niet. Hij geeft geen antwoord. Hij zegt dat de v40 gebaseerd is op een zwaar gemodificeerd platform van de v50 en s40.
Dat waren auto's die op het oude focus platform stonden (Ford C1). De nieuwe focus staat op een zwaar gemodificeerd C1 platform (ford global C platform). Dat platform zal wel even zwaar gemodificeerd zijn als dat v40 platform :+

Maar goed, zaken als dikte van stabi's en veren etc verschillen wel vaak en daarom kunnen beide auto's wel een wat ander weggedrag geven ook al is de ophanging en wielgeometrie hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 22-06-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Goed nieuws: de benzineprijs gaat eindelijk weer verder dalen. :P Gezien de recessie in Europa en daardoor ook de Aziatische groei die geremd wordt zal die daling wel even voortzetten denk ik. :+ Kan je mooi de 850 houden! :P

V40 diesels zijn trouwens erg goed, maar helaas zijn die weer niet met automaat te krijgen. ;( V40 op benzine (of G3) wel uiteraard. :P In principe zijn alle blokken goed, behalve de GDI-blokken die van Mitsubishi af kwamen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Mx. Alba schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:27:
Op 5 of 6 juli krijg ik mijn C30... En dan op 7 juli meteen ermee op vakantie. Ik zal daar in Luxemburg eens een mooie fotoshoot doen. :D
Mijne staat al sinds de 23ste klaar bij de dealer. Laat het nu net zijn dat ik sinds de 22ste voor 2wk in het buitenland zit :( I want my new toy! :9

Hoe zit het dan eigenlijk met je bijtelling/bpm? Hij moet toch voor 1juli op naam staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Steefph schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:28:
Mag ik vragen waar je dit laat doen? En wat de kosten hiervoor zijn?

Ik ben ook vanaf volgende week trotse C30 rijder en dit klinkt wel erg interessant.
Kost zo'n €600, wordt door de dealer uitbesteed aan een bedrijf dat samenwerkt met Polestar. Dus officiële tuning met behoud van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
Hey Joopie, jij nog wat te melden :+
Rostvertol-Mil schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:50:
De 850 wordt me nu toch echt te duur, tank voor €300+ de maand en krijg maar voor de helft kilomtervergoeding :(

Zit nu te kijken naar een S40 Diesel (of LPG), liefst een Phase 3.
Waar moet ik op letten? Kunnen ze net zo goed kilometers maken als de 850 of zijn ze bij 3 ton wel af?
Zjin de stoelen ook een beetje vergelijkbaar met de 850? Wat dat betreft is er weinig beter namelijk :)

Volgens mijn berekeningen zou me dit 140 euro de maand schelen....

dot.blaat

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.