Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 76.714 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nee, is keik*t, met al die drempels. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:29
Joopieboy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:41:

[...]

Dikmans! Mag ik je toevoegen aan de TS? 8)
Volgens mij staat ie daar al bij, maar wel met de vorige velgen ;) Hoef je alleen de foto erbij te zetten 8)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik zag het nadat ik gepost had ja, ik zal het even aanpassen. :P
SChief schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:56:
[...]

Nee, is keik*t, met al die drempels. :/
Tsja, if it ain't scraping is ain't low enough. :+ Maar idd, moet wel normaal blijven maar beetje verlaging en goed onderstel is wel veel waard. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

*O* *O* *O*

Vandaag officiële bevestiging gehad: ik krijg voor 1 juli mijn C30 en mijn huidige Prius gaat dan voor een paar maanden als voorloper naar een nieuwe collega. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Mx. Alba schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:16:
*O* *O* *O*

Vandaag officiële bevestiging gehad: ik krijg voor 1 juli mijn C30 en mijn huidige Prius gaat dan voor een paar maanden als voorloper naar een nieuwe collega. :)
Gefeliciteerd! Hier precies hetzelfde (alhoewel ik geen Prius heb), ook vandaag bevestigd.

Het is een Electric Silver R-Edition geworden, geen luxury (iets met kop tegen dak enzo)... Jij ging toch ook voor een Electric Silver?

Ben benieuwd wanneer ze uitgeleverd kunnen worden. Ik begreep dat ik de laatste had van deze dealer, dus ik zal wel achteraan de lijst staan. Maar wel uiteraard de garantie dat ie voor 1 juli op kenteken zou staan. Weet jij al meer over de levertijden? NM, je vorige post niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klopt, ook Electric Silver maar dan wel met Luxury Line.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Mx. Alba schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:55:
Klopt, ook Electric Silver maar dan wel met Luxury Line.
Gaaf hoor... het is een kleur die je sowieso niet veel ziet, dat maakt de 'saaie' kleur toch wel weer wat goed :D

Wat me wel opvalt is dat je door die grote achteruit bijna letterlijk kunt zien wat de mensen op de voorstoelen aan het doen zijn. Ik heb daar met bestellen eigenlijk niet zo opgelet, maar ik geloof dat die auto's die straks geleverd worden geen geblindeerd glas hebben achter toch? Toch even kijken of ik daar dan iets op termijn voor kan regelen, van die mooie geïntegreerde zonneschermpjes ofzo. Sunniboys heetten ze geloof ik...

Edit:
Privacy Shades dus: http://www.privacyshades....urers/pdf/VOL-C30-3-A.pdf

Na een kort zoektochtje hier het goedkoopst te bestellen: http://www.winparts.nl/18...shades-vo-c30-11-06--4dlg

[ Voor 15% gewijzigd door ebia op 23-05-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij de R-Edition hadden ze sowieso alleen maar saaie kleuren. Zwart, grijs, grijzer, nog grijzer, wit of rood. Wit gaat hem sowiezo niet worden. Met rood en zwart vallen veel mooie styling details weg. Donkerder grijs vond ik ook niet mooi dus dan maar Electric Silver. Mijn vorige Volvo was ook zilvergrijs metallic dus wat dat betreft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Gisteren even een aparte ervaring met de V40 gehad. Kwartier door een enorme regenbui gereden in Utrecht, sta ik bij het stoplicht gaat het lamba lampje branden en heb ik amper nog vermogen. Kon nog net in zijn 1 een zijstraatje inrijden. Daar even gewacht en wat stationair laten draaien en toen ging het wel weer. Na een uur in de parkeergarage was het lampje uit en rijdt hij weer als een zonnetje. Moet toch gewoon vocht zijn geweest oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grrrrr nu wordt hij nog leuker.

Kennelijk wordt de auto pas na 1 juli geleverd maar al wel voor 1 juli op kenteken gezet. Maar dan kan mijn Prius dus niet per 1 juli naar iemand anders want dan heb ik mijn C30 nog niet...

Bovendien ben ik van 7 juli tot 22 juli op vakantie. Met de auto. Dus hij moet er zeker wel voor 7 juli zijn...

Als ze nou eens ALLE informatie VOORAF zouden geven in plaats van dat je steeds achteraf weer dingen ontdekt... *ZUCHT*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

Telefoontje van de monteur, remschijven voor en fusee-kogel zijn toch echt APK afkeurpunten. Jammer, maar helaas.

Ben zelf niet zo een techneut, maar de draagarmrubber waren de vorige keer al vervangen, nu gaat de gehele draagarm vervangen worden - want kogel zat hierin verwerkt is me verteld. Is dit een S40 kwaaltje? Kan me namelijk slecht voorstellen dat dit door slijtage komt (15k sinds laatste service en rubber vervanging, draagarm is ouder), we rijden rustig en gaan voorzichtig over hobbels..

S40, Phase 1, Gekocht met 155k op de teller, nu 2,5j verder met 175K erop.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 24-05-2012 12:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Bij mijn phase 1 V40 zijn laatst ook een fusee kogel en draagarmrubbers vervangen maar de hele draagarm lijkt me wat heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
Hangt ervan af wie de reparatie uitvoert. Volvo vervangt de hele draagarm, zodat de fusee er altijd strak inzit. Andere garages willen nog wel eens een nieuwe kogel in de arm druk, maar Volvo raadt dat vanwege speling af. Met onze V40 heb ik een keer gehad dat de draagarm los is geschoten en dat kan ik niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De waarheid is: de draagarm vervangen klinkt duurder, maar is uiteindelijk veel goedkoper. :P Waarom? Als je de arm in zijn geheel vervangt is het zo gepiept, anders ben je enkele uren zoet om de rubbers erin te persen en dat is dus qua uurloon meer (al zijn de rubbers los veel goedkoper). Daarom zal het grootste deel van de dealers en garages de draagarmen in zijn geheel vervangen. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54

mr_petit

opperprutser

Als je een beetje handig bent heb je binnen 15 minuten een nieuw rubber erin geperst.....
Vaak genoeg gedaan. Het ene rubber/kogel etc is wat lastiger dan de andere maar dat ze los verkrijgbaar zijn zou een goede hint moeten zijn :P

Maar ja, dan moet je handig zijn :+
garages monteren het liefst alles nieuw. Makkelijk werk en veel verdienen.

Pas als je een stalen bus van een rubber eruit moet dremelen wordt het wat meer werk, maar ook dat is vaak in een half uurtje gepiept. Een nette garage hanteert soms slechts 50 euro werkplaatstarief, dus da's een handeling van 25 euro. Het lastige is dat daar vaak geen standaardtarieven voor staan. Draagarm vervangen is een standaard tijdtarief, dus da's heel makkelijk rekenen en een makkelijke prijsopgave.

[ Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2012 17:12 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Gisteren kreeg ik telefoon dat de temperatuursensor binnen was, dus gisteren voor het werk even de wagen binnen gebracht en terug buiten gerold met een nette V40 1.9D. Vandaag sms gekregen dat de nieuwe sensor erin zat, dus ook weer voor het werk de V40 getankt en weer weg met de XC60. Enige kost was een kleine tankbeurt (12 EUR) voor de V40 terug op peil binnen te brengen, de rest was garantie :) Tijdens het rijden de sensor in het oog gehouden (handig zo'n bluetooth uitleesding) en alles bleef normaal, ook geen vermogenverlies meer. Ik rol gelukkig verder :D

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
ebia schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:32:
[...]Het is een Electric Silver R-Edition geworden, geen luxury (iets met kop tegen dak enzo)...
Uhm, wat is dit? Is het open dak een probleem als je lang bent? Laat ik het niet hopen met min 1.96m. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:09:
[...]
Uhm, wat is dit? Is het open dak een probleem als je lang bent? Laat ik het niet hopen met min 1.96m. :/
Bij heel veel auto's met een schuif/panorama dak, is het hemeltje wat lager, om hierin het 'schuifsysteem' te herbergen. Daardoor zit ik dan vaak met m'n hoofd/haar tegen het dak aan (ben 1.93).

Ik heb het niet kunnen testen in de C30 want in de showroom hadden ze er geen staan in luxury uitvoering, daarom vond ik het een te grote gok om zomaar te doen. Ook ging die uitvoering m'n budget wat te boven, dus heb er verder ook niet naar gezocht...

[ Voor 7% gewijzigd door ebia op 25-05-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Dan moet ik maar hopen dat ik in de C30 hier geen last van heb..... :F

Bij andere modellen is dit soms idd een probleem, zo pas ik bijvoorbeeld niet in een Fiat 500 met schuifdak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een Fiat 500 is ook wel heel veel kleiner dan een C30. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47

Youk

Volvo For Life

Je kan toch ook nog altijd de hoogte van de stoel aanpassen. Zo weet ik dat ik in de V50 van mijn ouders met de stoel op hoogste stand tegen het dak aanzit (geen schuifdak, ben 1,93 m). Maar in de laagste stand is er nog meer dan genoeg ruimte om een schuifdak tussen te proppen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:49:
Dan moet ik maar hopen dat ik in de C30 hier geen last van heb..... :F
Ik denk wel dat het losloopt, het is immers een ruime auto en de stoelen zijn goed verstelbaar. Veel zal ook afhangen of jouw lengte uit je benen komt, of uit je torso.

En als je het heel zeker wilt weten moet je misschien even een dealer opzoeken met een demo-auto met schuifdak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Vandaag een brief gehad van Volvo over een terugroepactie voor de xc70 en nog meerdere modellen op het eucd platform die bouwjaar 2012 hebben.

Iets met dat een kabelboom onder een voorstoel niet goed gemonteerd zou kunnen zitten waardoor ie achter een versterker zou kunnen blijven haken bij verstelling van de stoel wat als gevolg zou hebben dat het airbagsysteem zou uitvallen.

hmm... maar es kijken wanneer ik tijd heb. De eerste onderhoudsbeurt is denk nog net te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Volgens wat ik gelezen heb hoeft je wagen niet binnen te komen als het airbaglampje niet brandt. Als de kabel zou kapot gaan door het bekende probleem weet de dealer wel wat te doen en is de herstelling gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is niet wat ik uit de brief lees:

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/xc70/div/terugroep.jpg

Goed, voor mij natuurlijk een onbelangrijk probleem, aangezien ik die airbags toch nooit gebruik.... O-)

Maar de volvo dealer wil dus preventief controleren.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 25-05-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 09:45
Met m'n moeder haar Qashqai zijn er ook een paar zulke brieven toegekomen (eerste generatie). De eerste was om te controleren of de oliepijlstok wel de juiste lengte had. Er waren blijkbaar enkele series te kort waardoor je dus teveel olie in de wagen zou gieten.
De 2de was dat er een moer zou kunnen loskomen aan de stuurbehuizing waardoor je de controle over het stuur zou kunnen verliezen.

Ze hebben het bij allebei gecheckt en vervangen indien nodig.

Ik vind het een "premium" gevoel uitstralen als de fabrikant durft toe te geven dat er wel eens een foutje zou kunnen bestaan en dit dan ook gewoon kosteloos vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een te korte peilstok vind ik anders niet "premium" maar extreem knullig. :P Gelukkig is 't dan ook geen Volvo die zo'n fout maakt. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

misterdoom schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:42:

Ik vind het een "premium" gevoel uitstralen als de fabrikant durft toe te geven dat er wel eens een foutje zou kunnen bestaan en dit dan ook gewoon kosteloos vervangen.
Er zijn 'premium' merken die dat m.i. wel eens nalaten; ook als ik vind dat de veiligheid in gedrang is. (big no-no, zie de ford pinto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En de Ford Exploding. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Bart-Willem schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 00:23:
Een te korte peilstok vind ik anders niet "premium" maar extreem knullig. :P Gelukkig is 't dan ook geen Volvo die zo'n fout maakt. :+
En een airbag kabel die wat los hangt te bengelen is wel premium? :+ Hoewel dat meer afhangt van wie er op dat moment die kabel moet bevestigen natuurlijk, ik werk ook in een fabriek (heel andere sector dan wel) en als ik zie wat voor mensen daar soms rondlopen, met alle respect, maar velen daarvan vertrouw ik al niet in de buurt van m'n auto, laat staan dat ik hen mijn auto zou laten bouwen :p
Een te korte peilstok is natuurlijk gewoon een dikke faal in het ontwerp, of misschien wel goed ontworpen, maar dan plots eens een verkeerd type besteld bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een peilstok zal je vaker nodig hebben dan een airbag. :P Gelukkig is 't niet zo erg als die geintjes die Ford uit haalde (Pinto, Explorer en nog een paar van die faal-zaken waar men niets mee deed). :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Nu ik erover denk: mijn Volvo heeft niet eens een peilstok, da's pas baas-premium 8)
Maar dan nog, mijn V50 had wel een peilstok, maar daar heb ik echt nooit naar gekeken, auto gebruikte nauwelijks een druppel olie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ppFreddy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:58:
Nu ik erover denk: mijn Volvo heeft niet eens een peilstok, da's pas baas-premium 8)
Daar kom je nog wel een keer achter als je zelf je olie gaat vervangen ;)

Geen peilstok is echt ruk.
Bart-Willem schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:08:
Gelukkig is 't niet zo erg als die geintjes die Ford uit haalde
Het geintje wat ford uithaalde (met de pinto), is dat er destijds een analyse werd gedaan over wat de kans is dat de tank in de fik vliegt bij een ongeluk en hoeveel de claims daaromtrend gingen kosten tov. de kosten van een terugroepactie. Die laatste was duurder dus hebben ze die niet gedaan. En dat werd dus op 1 of andere manier bekend.
Sindsdien is dit een hele bekende managementcase die op veel bedrijfskundige opleidingen behandeld wordt.
En idd 1 van de uitkomsten / effecten daarvan is, is wat misterdoom al aangeeft, dat als je toegeeft dat er een fout gemaakt is en je aanbied dit te herstellen, dat dat juist klantenbindend kan werken. Een soort van geforceerde aftersales zeg maar :+
En dat terwijl die ontwerpfout zich misschien wel op geruchten baseerde (maar dat doet niet af met hoe je daar mee om moet gaan; je moet zorgen dat je inspringt voordat het in de media verschijnt ;))

[ Voor 69% gewijzigd door mr_petit op 26-05-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

I know (het kwam ook ooit eens voorbij bij mijn studie), bij de Ford Explorer hebben ze exact hetzelfde geintje uitgehaald. :P Banden van Firestone die niet voldoende bleken te zijn (konden gewoon exploderen) maar Ford die een dealtje met Firestone had gesloten en samen besloten om gewoon claims te betalen in plaats van een terugroep-actie. :X Net zoals de Pinto zou het vergoeden aan nabestaanden goedkoper zijn dan een algehele terugroep-actie. Het imago boeit Ford kennelijk niet. :')

Enkele jaren terug (kan best eens 10-15 jaar terug zijn ofzo) stond in de Autovisie een leuk artikel met daarin een hoop foto's van een pas ontdekte schuur met daarin een hoop auto's waarin complete families in verbrand zijn, en ook het gehele verhaal van niet-uitgevoerde terugroep-acties, vergoedingen en nog-net-voorkomen rechtszaken. Was best wel indrukwekkend om te lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bart-Willem op 26-05-2012 16:04 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

mr_petit schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:58:
[...]

Daar kom je nog wel een keer achter als je zelf je olie gaat vervangen ;)

Geen peilstok is echt ruk.
Ben ik niet van plan, en als ik het van plan zou zijn staat er in de handleiding exact hoeveel liter erin moet hoor :) Gewoon peilen tussendoor (wat ik eigenlijk zelden doe) doe ik door de startknop even in te duwen zonder het rempedaal in te duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik lees her en der op da internetz meer mensen met het probleem wat ik recentelijk ook heb:

Mijn navigatie doet ineens niks meer....as in, ik start mijn auto, navigatie gaat aan (blijft een geniaal systeem, dat scherm wat uit je dashboard komt zetten, maar dat terzijde :P ), ik zie 3 seconden een kaart en vervolgens wordt het scherm grijs, enige wat ik in beeld blijf zien is het kompas....

Ik dacht eerst aan een vieze DVD, maar die lijkt me zo schoon als wat...en ook verliest ie het GPS signaal niet, want als ik via de systeemopties naar GPS ga dan zie ik als ik rijdt wel de coordinaten mee veranderen...het lijkt erop dat ie dus puur de kaart niet meer laat zien...(en trust me, in hartje Londen is dat vrij kut :P :D ).

Iemand een soortgelijk probleem gehad en een oplossing?

Heb als eerste oplossing nu ff een diskimage gemaakt van mijn DVD en ga die naar een DL dvd fikken en kijken wat dat oplost....

edit: ow, betreft nog steeds de good old V70 uit 2004 :)

[ Voor 3% gewijzigd door kamstra op 28-05-2012 09:58 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dan krijg ik een brief van Business Lease dat de verwachte leverdatum 29 juni is... We zien het wel... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 11-09 20:47
Mx. Alba schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:54:
En dan krijg ik een brief van Business Lease dat de verwachte leverdatum 29 juni is... We zien het wel... :D
Wees blij je krijgt hem in ieder geval, wij hebben toen wat contact gehad over de auto's gehad :+
Ik heb vorige dinsdag een telefoontje dat ze de gewenste uitvoering Luxury line + r body, in electric silver niet meer konden leveren (ligt niet geheel aan volvo leasem + werkgever waren ontzettend traag) Ze hebben enkel nog kale advantages ter beschikking en dan ook in zeer beperkte mate.
Dus zo ff een muntje op gooien, megane of focus.

Edit: Kop, megane |:( Ik wil een Volvo!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door thefox154 op 29-05-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
thefox154 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:54:
[...]Wees blij je krijgt hem in ieder geval, wij hebben toen wat contact gehad over de auto's gehad :+
Ik heb vorige dinsdag een telefoontje dat ze de gewenste uitvoering Luxury line + r body, in electric silver niet meer konden leveren (ligt niet geheel aan volvo leasem + werkgever waren ontzettend traag) Ze hebben enkel nog kale advantages ter beschikking en dan ook in zeer beperkte mate.
Dus zo ff een muntje op gooien, megane of focus.

Edit: Kop, megane |:( Ik wil een Volvo!!!!!
Zo kaal is die advantage niet. En scheelt weer in de bijtelling of aanschaf. Een andere set velgen erop is eigenlijk al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Even een snelle vraag: 350.000 kilometer op de teller voor een Volvo V40 D uit 1998 vind ik niet echt schokkend. Naar mijn gevoel moet een Volvo makkelijk de 500.000 halen?

[disclaimer]
Ja, ik weet dat het van veel meer afhangt dan alleen de km stand. Hoe is er met de auto omgegaan, etc, etc, etc.
Maar ik wil vanmiddag even bij een auto gaan kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:27:
[...]
Zo kaal is die advantage niet. En scheelt weer in de bijtelling of aanschaf. Een andere set velgen erop is eigenlijk al voldoende.
Mwah meningen verschillen, High performance audio is een must, Heb al eerder een c30 gereden met standaard en dat is matig. Geen leer, geen navi, geen stoelverwarming, geen dakje, geen xenon, geen lm. Noem ik toch alwel redelijk uitgekleed cq basic :+
Wat heeft hij wel airco? Airco en cruise control. Dat heeft elke auto in deze klasse standaard.

Dan de buitenkant, plastic zwarte sideskirts en bumper randen dat moeten ze eigenlijk niet leveren op deze auto. Dit is zooo cheap. Doet afbreuk aan het mooie uiterlijk en niet volvo-waardig.

Kun je wel zelfs gaan klussen maar zoals volvo zelf ook al zei, al koop je alles er achterbij, je zult blijven zien dat er dan iets niet klopt aan de auto.

De bijtelling is overigens peanuts, die paar opties daar betaal je straks netto een paar tientjes voor. 3k aan opties kost iets van 30 in de maand. Dus niet echt spannend.
Ik bezuinig al van 55k 25% ---> 30k tegen 14% }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
thefox154 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:04:
[...]

Mwah meningen verschillen, High performance audio is een must, Heb al eerder een c30 gereden met standaard en dat is matig. Geen leer, geen navi, geen stoelverwarming, geen dakje, geen xenon, geen lm. Noem ik toch alwel redelijk uitgekleed cq basic :+
Wat heeft hij wel airco? Airco en cruise control. Dat heeft elke auto in deze klasse standaard.

Dan de buitenkant, plastic zwarte sideskirts en bumper randen dat moeten ze eigenlijk niet leveren op deze auto. Dit is zooo cheap. Doet afbreuk aan het mooie uiterlijk en niet volvo-waardig.

Kun je wel zelfs gaan klussen maar zoals volvo zelf ook al zei, al koop je alles er achterbij, je zult blijven zien dat er dan iets niet klopt aan de auto.

De bijtelling is overigens peanuts, die paar opties daar betaal je straks netto een paar tientjes voor. 3k aan opties kost iets van 30 in de maand. Dus niet echt spannend.
Ik bezuinig al van 55k 25% ---> 30k tegen 14% }:O
Verwacht overigens niet teveel van het R-Design leer... Heb in mijn stoel al 2 grove slijtage plekken (6000km oud), terwijl het leer dat je in 1 kleur besteld veel beter is (blijft mooi).

Daarnaast is de D2 R-Design toch een beetje net niet... Je zult iig de achterspoiler moeten vervangen (anders krijg je zo'n lelijke naar beneden lopende spoiler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja daarvoor heb je dus de bodykit, dat is een dealer-optie dus telt ook niet mee voor de bijtelling. ;)

Hmmmm, dat van dat leer had ik nog niet gehoord... Ik wilde juist nu per se leer hebben omdat stof op den duur zo vies wordt, moeilijker schoon/mooi te houden is. Als het dan zo snel slijt dan gaat de lol er wel een beetje vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MuddyMagical schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:55:
Even een snelle vraag: 350.000 kilometer op de teller voor een Volvo V40 D uit 1998 vind ik niet echt schokkend. Naar mijn gevoel moet een Volvo makkelijk de 500.000 halen?

[disclaimer]
Ja, ik weet dat het van veel meer afhangt dan alleen de km stand. Hoe is er met de auto omgegaan, etc, etc, etc.
Maar ik wil vanmiddag even bij een auto gaan kijken....
Opzich moet het gaan, ik zou een auto met die kilometerstand niet meer kopen, maar dat is persoonlijk. 2,5 ton waar ik mijn V40 1.9D toen mee heb gekocht valt dan nog goed te doen, maar ik wist wel exact van wie die auto was geweest, het onderhoud, de problemen die die heeft gehad, etc. En bij aankoop wist ik dat er een aantal zaken aankwamen. Dat met een best nette prijs maakt voor mij de keuze niet echt moeilijk. :)
fredkroket schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:18:
[...]

Verwacht overigens niet teveel van het R-Design leer... Heb in mijn stoel al 2 grove slijtage plekken (6000km oud), terwijl het leer dat je in 1 kleur besteld veel beter is (blijft mooi).

Daarnaast is de D2 R-Design toch een beetje net niet... Je zult iig de achterspoiler moeten vervangen (anders krijg je zo'n lelijke naar beneden lopende spoiler).
Dat is toch alleen bij de D2 en Drive zo een afzichtelijke spoiler? En idd leerkwaliteit, maar ook lakkwaliteit laat regelmatig te wensen over...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:29:
Ja daarvoor heb je dus de bodykit, dat is een dealer-optie dus telt ook niet mee voor de bijtelling. ;)

Hmmmm, dat van dat leer had ik nog niet gehoord... Ik wilde juist nu per se leer hebben omdat stof op den duur zo vies wordt, moeilijker schoon/mooi te houden is. Als het dan zo snel slijt dan gaat de lol er wel een beetje vanaf...
Hehe jij rij straks mijn droomauto... (naja betaalbare dan:+)
Gewoon niet te grote knopen op je spijkerbroek over het leer trekken dan komt het vast goed :+ Mijn c30 in 2007 bleef het leer gewoon goed van. De zwarte lak was om te huilen, maar was niet metallic dus tja wat wil je. En dan te bedenken dat ik er toen gewoon 34k tegen 25% bijtelling over had. Geniet ervan albantar, ik ga het topic hier verlaten, wordt steeds droeviger ervan ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

Reinier

\o/

Gaat hier toevallig iemand naar de preview van de nieuwe V40? Lijkt me wel wat, dan zie je hem toch een stukje eerder dan hij bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
fredkroket schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:18:
[...]

Ben heel benieuwd hoe het leer zich gaat houden. Maar één ding weet ik zeker: zodra er slijtplekken in komen ga ik gewoon terug, want zoiets valt toch gewoon onder garantie (zeker bij 6000km).

En de spoiler -moeten- vervangen omdat ie lelijk is? Smaken verschillen natuurlijk, ik vind persoonlijk juist die lage spoiler wel gaaf. Lekker belangrijk ook, je ziet het toch niet als je in de auto zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
Heb je schuurpapier onder je broek zitten? Onze huidige XC60 heeft 50K op de teller met R-Design leder zonder enige vorm van slijtage. Sterker nog; het lijkt zo goed als nieuw ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat doet me denken aan een klant die steen en been liep te klagen dat Volvo slechte stoelen had want ze waren snel doorgezeten. Dat meneer een zeer ernstig overwicht had (hij woog ver voorbij de 140kg, eerder rond de 180 vermoed ik) vermeldde hij er niet bij. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mijn dealer gaf vandaag aan dat mijn C30 de laatste week van juni komt... wat duurt wachten soms lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Bart-Willem schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:31:
Dat doet me denken aan een klant die steen en been liep te klagen dat Volvo slechte stoelen had want ze waren snel doorgezeten. Dat meneer een zeer ernstig overwicht had (hij woog ver voorbij de 140kg, eerder rond de 180 vermoed ik) vermeldde hij er niet bij. :')
Toch geen persoonlijke aanval he ;). Hier mag dan 110 KG vlees zitten, maar ik heb 3x leer gehad (1x zwart, 1x wit en nu het R-Design leer) en de zwarte en witte leren stoelen waren nog als nieuw na een jaar (witte leer was wel uitgeslagen van mijn blauwe spijkerbroeken, maar dat is niet vreemd. Beetje poetsen en het is weer weg). Deze R-Design is nu 2 maanden (bijna 3) oud en je ziet gewoon 2 plekjes. Overigens stond deze auto wel als demo in Beesd voor een tijdje, dus het zou natuurlijk kunnen dat er wat beunhazen in hebben gezeten.

Een knoopje of ritsje kan natuurlijk alles beschadigen, maar dit ziet er gewoon uit als slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik kan niet op m'n scherm zien dat je 110kg weegt. :P Maar het geldt over 't algemeen wel dat het vaderland bepaalt hoe men interieurs ontwerpt. :P Italiaanse en Franse auto's hebben 95 van de 100x veels te korte zittingen. Oorzaak: Italianen en Fransozen hebben korte beentjes, dus zijn de stoelen erop aangepast. :P Aziatische auto's kennen weer nauwelijks vulling in de stoelen omdat men in die landen weer klein en vederlicht zijn, en Duitse auto's zijn weer kneiterhard qua stoelen omdat men daar een flinke voorkeur heeft harde stevige zittingen (met uitzondering van Mercedes: da's voor dikke bratwurst-Duitsers). :P In Scandinavië is men nogal houdings-gericht en veel met gezondheid bezig (alles wat slecht voor je is, is daar niet te betalen en hoe gezonder hoe goedkoper: jus d'orange is goedkoper dan cola, en cola-light is weer goedkoper dan normale cola) en daarom hebben Volvo en Saab vaak de beste stoelen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De voorruit van de Volvo 740 is aan gruzelementen. Enig idee wat dat gaat kosten? Geen ruit verzekering helaas. Als ik een richt bedrag heb, kunnen ze me in ieder geval niet naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
PWM schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:31:
De voorruit van de Volvo 740 is aan gruzelementen. Enig idee wat dat gaat kosten? Geen ruit verzekering helaas. Als ik een richt bedrag heb, kunnen ze me in ieder geval niet naaien.
Ik zou gewoon wat prijsjes her en der aanvragen... vaak blijkt uiteindelijk toch de dealer het goedkoopste te zijn (en daar krijg je natuurlijk een originele ruit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:31:
Waar ik altijd heen ga zetten 'm erin voor 275 ex BTW (nieuwe ruit inclusief montage en nieuwe klemmetjes voor de bevestiging van de lijsten). :) Carglass rekent vaak 650 Euro voor exact dezelfde ruit. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 30-05-2012 22:01 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
even een linkje naar http://gathering.tweakers...message/38329992#38329992
hier maar verder..

en kennis biedt mij de mogelijkheid om zijn Volvo V70 2.5T (aut) op LPG G3 uit 1998 te kopen.

De auto heeft 360.000 km gelopen en is de afgelopen 2 jaar goed onderhouden (de kennis doet alles zelf)
-nieuwe uitlaat
-nieuwe remschijven/blokken rondom
-nieuwe schokbrekers
-versnellingsbakolie vervangen.
+ normaal onderhoud..

De prijs is 1500 euro.

Wat vinden jullie? Is dit een (slag)schip van bijleg of een gouden deal...
ik twijfel omdat ik bang ben dat ik veel geld aan onderhoud kwijt ben. Verder is het natuurlijk een fantastische auto..

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Deviator79 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:00:
Wat vinden jullie? Is dit een (slag)schip van bijleg of een gouden deal...
ik twijfel omdat ik bang ben dat ik veel geld aan onderhoud kwijt ben. Verder is het natuurlijk een fantastische auto..
Het is niet voor niets dat deze 'luxe slagschepen' voor weinig van de hand gaan.

Goed onderhouden of niet, het blijft een auto van 15 jaar oud en met bijna 4 ton op de klok. Er kan altijd iets spontaan kapot gaan vanwege de ouderdom.

Met een beetje geluk blijft het bij kleine dingetjes als uitgedroogde rubbertjes, ashoesjes, fusee's, spoorstangetjes. Heb je (vette) pech zou je bij dit soort kilometerstanden ook kunnen denken aan een koprevisie of versleten automaat.

Je zal waarschijnlijk dus niet zoveel afschrijven op de auto zelf, maar je moet wel rekening houden met een groter budget op het onderhoud. En dat is vaak wat mensen niet fijn vinden: dat je op elk moment een hoge rekening voor je neus kunt krijgen gepresenteerd. En wat ga je dan doen? Een oud klein goedkoop brik breng je meteen naar de sloop, maar bij een wagen waar je 1500 voor hebt betaald doe je dat waarschijnlijk niet. En dan kan zoiets een bodemloze put worden...

Anderzijds, als de auto een redelijk verse APK heeft, banden die nog even meekunnen en geen trekhaak (is toch fijn dat je weet dat ie niet misbruikt is om sleurhutten/boten/etc mee te trekken), dan zou je de gok kunnen nemen. Als het echt een goede vriend van je is met autokennis, dan zal hij je toch niet naaien met een auto waar voorspelbare grote kosten aan zitten komen?

Kijk wel even hoe het zit met de kleppenstelling. Vroegah had je nog wel eens bij wagens op gas dat elke 10/15K je kleppen bijgesteld moesten worden. Ik weet niet of dat ook bij G3 of bij dit type motor van toepassing is, maar hou daar wel rekening mee dat dit wat extra kosten met zich meebrengt.

Verder is het natuurlijk niet een goedkope auto om mee te rijden. Wat grote auto + groot blok + automaat + gas, geven de auto geen zuinigheidstrofee. Gas mag dan wel goedkoop zijn, maar als je bijvoorbeeld 1 op 8 haalt met dit ding, dan is een Aygo die 1 op 20 op benzine loopt alsnog goedkoper.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Kan me alleen maar bij ebia aansluiten, mede door de leeftijd maar ook omdat het gewoon een grote toch wel luxe auto is, is onderhoud gewoon duur - hoe dan ook.

Ik geloof niet dat de kop/kleppen een specifiek zwak punt zijn icm G3, echter onderhoud van een G3 installatie kan ook duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Deze blokken kunnen prima op LPG, kleppen stellen is eigenlijk niet aan de orde bij dit type.
Onderhoud is nog relatief eenvoudig uit te voeren, distributie bijvoorbeeld is met wat handigheid en een klein stukje speciaal gereedschap prima zelf te doen.
Is het een 10 of 20 klepper ? Ik had een 2.5 20V met 580.000 zonder ook maar enig probleem.
360.000 is dus niet direct iets om je zorgen over te maken.

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de auto, dus mocht je 'm niet kopen dan.. :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ebia schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:22:
[...]

Het is niet voor niets dat deze 'luxe slagschepen' voor weinig van de hand gaan.
Niet helemaal waar: de gemiddelde Nederlander ziet een grotere auto als "duur in wegenbelasting, verzekering en onderhoud", met als gevolg dat mensen grotere auto's links laten liggen en er een "overschot" is aan grotere auto's en kleine auto's zoals een Aygo, Swift of 206 als warme broodjes gaan (om vervolgens erachter te komen dat bij een Peugeot 206 de complete voorkant eraf gesloopt moet worden om een distributieriem te vervangen en dit een rekening oplevert van 1500 Euro, tegenover max 550 bij een 850/V70). :P Mensen willen weinig vaste lasten en dus kiezen ze voor iets kleiners. :)

Een V70 op G3 met 360k vind ik niet spannend: het is gewoon hetzelfde motorblok als van de 850 en daar heb ik ze vaak zat met 7 ton of zelfs meer van gezien. Bang voor problemen met de cilinderkop hoef je niet te zijn: het ding heeft geen koppakking (enkel vloeibare pakking en dat lekt eigenlijk nooit) en de klepzittingen zijn hard genoeg om probleemloos op LPG te rijden. :) Let er wel op dat met warme motor de kleppen niet meer mogen tikken, als dat wel het geval is kan er meer aan de hand zijn en vaak is dat veroorzaakt door achterstallig onderhoud. :P Het motorblok heeft hydraulische klepstoters en kleppen stellen hoef je dus niet. :)

Verder kan ik me eigenlijk niet zo vinden in het advies van Ebia: er rijden tienduizenden 850's, S70's en V70's rond op gas in Nederland en België die bewijzen dat het gewoon extreem betrouwbare motoren zijn die zonder zucht en steun de 4-5 ton aantikken (kijk maar eens voor de gein op Marktplaats), en over het algemeen geldt: hoe meer een auto rijdt, des te minder hij lijdt. Stilstand is namelijk funest voor alles wat rubber en olie heet. :P

Wel heeft de 850 en x70 een paar bekende zwakke punten:
- de rubbers van de draagarmen, op te lossen door de complete draagarm te vervangen (draagarmen zijn tussen de 100-150 Euro, maar je moet wel de auto opnieuw uit laten lijnen, anders zijn de rubbers in de draagarmen binnen een half jaar naar de knoppen);
- verstopte carterventilatie. Op zich niet heel spannend, maar het leidt wel tot een wat hoger olieverbruik. Als je echt veel ermee gaat rijden is het wel sterk aan te raden om dit op te lossen.
- Soms wil wel eens een keerring slecht zijn waardoor de auto wat olie lekt (maar in de meeste gevallen is dat heel minimaal en merk je dat zelfs niet eens). In veel gevallen kan je gewoon iets dikkere olie gebruiken en dan is het probleem eigenlijk weg. :P
- Motorsteunen willen wel eens slecht zijn. Merk je gauw genoeg. :P
- Is er te lang doorgereden met slechte/kapotte motorsteunen dan wil het uitlaatspruitstuk wel eens scheuren. Maar dat merk je gauw genoeg. :P
- De aircopomp kan wel eens kapot zijn als er te lang met te weinig airco-vloeistof gereden is. De pomp krijgt namelijk deels smering van de vloeistof, waardoor 'ie als het ware "doorbrandt".
- Benzinepomp wil ook wel eens stuk gaan, maar dan start je auto niet meer. :+

Als het ding goed onderhouden is, kan je er eigenlijk niet gauw een miskoop mee begaan. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 01-06-2012 01:52 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Bedankt voor alle nuttige tips. De auto heeft wel een trekhaak en is jaren als paardentrailer gebruikt. Hierdoor was de automaatolie wat te heet geworden (aldus kennis) , maar dat is nu verholpen.

Ik ga , mocht ik hem kopen, er ook een flinke caravan mee trekken, dus heb die trekhaak zeker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Automaat en zware aanhangwagens is nooit een goede combinatie, dat weet je hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Mx. Alba schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:41:
Automaat en zware aanhangwagens is nooit een goede combinatie, dat weet je hè? ;)
je moet er wat meer bij nadenken, en voorkomen dat de automaat pendelt. Maar denk dat het op zich met een volvo automaat goed moet lukken (als ik caravantrekker.nl goed heb gelezen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03
Ook eens reageren hier..
Misschien is het interessant omdat ik met een onafhankelijke blik kan kijken naar de Volvo van mijn vrouw.

Ikzelf rij met een BMW 520D en ben daar heel tevreden van. Mijn vrouw rijdt sinds een dikke 7 maand met een Volvo V60 D3 Automaat. Na lang zoeken en testen en .. tussen verschillende merken kwam de Volvo toch al winnaar uit de bus!

Wat heeft ons kunnen overtuigen: het rijgedrag wat heel lekker, soepel aanvoelt. Het directe stuurgedrag en de veiligheid van de auto.

Nu na een paar maanden een paar opmerkingen:

De navigatie is tov andere en zeker tov de bimmer bijna een ramp te noemen:
- De stem is irritant
- Telkens moet je de laatste bestemming verwijderen als je er niet tot waar hij zegt gestopt bent, alvorens je een nieuwe route ingeeft, of hij stuurt je via die laatste bestemming.
- Soms geeft hij ook echt wel de verkeerde of veel langere weg aan
- Het herhalen van een afrit is TE veel
- Je kan de gesproken begeleiding niet makkelijk uitzetten, je moet er al een heel menu voor induiken

De radio:
- heeft geweldig slechte ontvangst, en dit is geen alleenstaand geval. Mijn kameraad heeft sinds 1 maand de V60 D5 en heeft identiek hetzelfde probleem. De automatische zenderafstelling werkt zeer slecht en soms niet, met gevolg gekraak..

Telefoon:
- Handsfree telefoonnummers of contacten kiezen wordt heel irritant omdat telkens de mogelijkheden worden herhaald: zeg ja om verder te gaan of nee om af te breken, 34x opnieuw..hoeft niet!

Dit zijn een eerste opmerkingen dat ik heb die ook bij kameraad als storend ervaren worden. Ook bij een collega die een XC60 heeft, heeft dezelfde opmerkingen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Bart-Willem schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:46:
[...]

Niet helemaal waar: de gemiddelde Nederlander ziet een grotere auto als "duur in wegenbelasting, verzekering en onderhoud", met als gevolg dat mensen grotere auto's links laten liggen en er een "overschot" is aan grotere auto's en kleine auto's zoals een Aygo, Swift of 206 als warme broodjes gaan (om vervolgens erachter te komen dat bij een Peugeot 206 de complete voorkant eraf gesloopt moet worden om een distributieriem te vervangen en dit een rekening oplevert van 1500 Euro, tegenover max 550 bij een 850/V70). :P Mensen willen weinig vaste lasten en dus kiezen ze voor iets kleiners. :)

Een V70 op G3 met 360k vind ik niet spannend: het is gewoon hetzelfde motorblok als van de 850 en daar heb ik ze vaak zat met 7 ton of zelfs meer van gezien. Bang voor problemen met de cilinderkop hoef je niet te zijn: het ding heeft geen koppakking (enkel vloeibare pakking en dat lekt eigenlijk nooit) en de klepzittingen zijn hard genoeg om probleemloos op LPG te rijden. :) Let er wel op dat met warme motor de kleppen niet meer mogen tikken, als dat wel het geval is kan er meer aan de hand zijn en vaak is dat veroorzaakt door achterstallig onderhoud. :P Het motorblok heeft hydraulische klepstoters en kleppen stellen hoef je dus niet. :)

Verder kan ik me eigenlijk niet zo vinden in het advies van Ebia: er rijden tienduizenden 850's, S70's en V70's rond op gas in Nederland en België die bewijzen dat het gewoon extreem betrouwbare motoren zijn die zonder zucht en steun de 4-5 ton aantikken (kijk maar eens voor de gein op Marktplaats), en over het algemeen geldt: hoe meer een auto rijdt, des te minder hij lijdt. Stilstand is namelijk funest voor alles wat rubber en olie heet. :P

Wel heeft de 850 en x70 een paar bekende zwakke punten:
- de rubbers van de draagarmen, op te lossen door de complete draagarm te vervangen (draagarmen zijn tussen de 100-150 Euro, maar je moet wel de auto opnieuw uit laten lijnen, anders zijn de rubbers in de draagarmen binnen een half jaar naar de knoppen);
- verstopte carterventilatie. Op zich niet heel spannend, maar het leidt wel tot een wat hoger olieverbruik. Als je echt veel ermee gaat rijden is het wel sterk aan te raden om dit op te lossen.
- Soms wil wel eens een keerring slecht zijn waardoor de auto wat olie lekt (maar in de meeste gevallen is dat heel minimaal en merk je dat zelfs niet eens). In veel gevallen kan je gewoon iets dikkere olie gebruiken en dan is het probleem eigenlijk weg. :P
- Motorsteunen willen wel eens slecht zijn. Merk je gauw genoeg. :P
- Is er te lang doorgereden met slechte/kapotte motorsteunen dan wil het uitlaatspruitstuk wel eens scheuren. Maar dat merk je gauw genoeg. :P
- De aircopomp kan wel eens kapot zijn als er te lang met te weinig airco-vloeistof gereden is. De pomp krijgt namelijk deels smering van de vloeistof, waardoor 'ie als het ware "doorbrandt".
- Benzinepomp wil ook wel eens stuk gaan, maar dan start je auto niet meer. :+

Als het ding goed onderhouden is, kan je er eigenlijk niet gauw een miskoop mee begaan. :P
Zou het verstandig zijn om de auto op deze punten na te laten kijken bij een Volvo specialist? Dealer of Nordicar oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:31
Bart-Willem schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:46:
[...]

(om vervolgens erachter te komen dat bij een Peugeot 206 de complete voorkant eraf gesloopt moet worden om een distributieriem te vervangen en dit een rekening oplevert van 1500 Euro, tegenover max 550 bij een 850/V70). :
Je zult ongetwijfeld verstand hebben van Volvo's, maar bij een 206 hoef je uiteraard niet de hele voorkant te verwijderen voor een distibutieriemwissel. Zou ook gek zijn, want de motor zit uiteraard in dwarsrichting. Boordcomputer los, en de motor een stukje omhoog tillen, dat wel. Voor 550 euro ben je ook bij een 206 wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55

MrN

Deviator79 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Zou het verstandig zijn om de auto op deze punten na te laten kijken bij een Volvo specialist? Dealer of Nordicar oid?
Waar kom je vandaan anders weet ik nog wel een hele goede betrouwbare garage.
Die het ook waard is om een uur of langer voor te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
MrN schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Waar kom je vandaan anders weet ik nog wel een hele goede betrouwbare garage.
Die het ook waard is om een uur of langer voor te rijden.
Zaanstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Reinier schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:53:
Gaat hier toevallig iemand naar de preview van de nieuwe V40? Lijkt me wel wat, dan zie je hem toch een stukje eerder dan hij bij de dealer staat.
jup ik ga vrijdag ff naar de preview in amsterdam, ik kan hopelijk in juli mijn nieuwe auto bestelen. En de volvo staat hoog op mijn lijstje! :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Deviator79 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Ik wilde inderdaad nog zeggen dat je bij twijfel een soort van "aankoopkeuring" bij een specialist in de buurt kan laten doen. :P Waar woon je ergens? Edit: oh Zaanstad dus. :P Garage Roest in A'dam zou je heen kunnen gaan, of Van West in Uitgeest. :) Van West hoor ik veel goede verhalen over en is niet gek ver van je vandaan (dichterbij dan Nordicar).
dj1981 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:02:
[...]

Je zult ongetwijfeld verstand hebben van Volvo's, maar bij een 206 hoef je uiteraard niet de hele voorkant te verwijderen voor een distibutieriemwissel. Zou ook gek zijn, want de motor zit uiteraard in dwarsrichting. Boordcomputer los, en de motor een stukje omhoog tillen, dat wel. Voor 550 euro ben je ook bij een 206 wel klaar.
Bij m'n broer vertelde de Peugeot-dealer anders heel wat anders toen 't bij zijn 206 aan de beurt was. Dat en een versnellingsbak die bij 65k al moeilijk begon te doen waren de redenen om het ding eruit te gooien. :+ Behalve dat heeft m'n broer er overigens nooit problemen mee gehad (hij had 't ding nieuw gekocht).

Twee vrienden van me hebben ook ieder een 206 en ook daar veel klachten over het absurd dure onderhoud. Beiden bij dezelfde Peugeot-dealer gekocht als Leeuwkeur-occassion en beiden binnen een paar maanden tijd enorm veel problemen (bij de een de koppakking, bij de ander versnellingsbak, airco, motorproblemen en nog wat geintjes) die uiteraard nét-niet onder garantie vielen. :X Eentje was letterlijk duizenden Euro's kwijt aan reparaties. Bij de ander is na lang tegenspartelen toch e.e.a. onder coulance gerepareerd (dat was diegene met de lekke koppakking). Dat de beste dealer inmiddels failliet is, zegt genoeg. :P

[ Voor 77% gewijzigd door Bart-Willem op 02-06-2012 01:02 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

DancePlaza schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:17:
[...]
jup ik ga vrijdag ff naar de preview in amsterdam, ik kan hopelijk in juli mijn nieuwe auto bestelen. En de volvo staat hoog op mijn lijstje! :)
Leuk!
Misschien een tip: op de Zweedse Volvo site staat een andere configurator voor de V40, met mooiere foto's (ook van het interieur bijvoorbeeld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_8804.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_8806.JPG

Nog steeds tevreden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Beetje fijn gepoetst is 'ie extra mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_1767.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_1769.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mooi wagentje, Korakal! Ik kan niet wachten op die van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik vind de C30 een interessant model. De eerste keer dat ik het zag dacht ik echt niets anders dan spuuglelijk maar nu vind ik het prachtige wagens.

Ik hoop dat de V40 ook zo wordt want momenteel vind ik de kont er een beetje raar uitzien op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Het valt me op dat de C30 nauwelijks meer te configureren is op de Volvo-site. Alleen de D2 staat er nog tussen. Op de Zweedse site staat hij helemaal niet meer. Zit z'n opvolger er al zo binnenkort aan te komen?

V40 vond ik vanaf de eerste foto die ik zag al erg mooi en zelfs de achterkant vind ik goed gelukt. Staat op nummer 1 op mijn lease-shortlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Blijft mooi hè, zo'n S40... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03
kazzzdafke schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:49:
Ook eens reageren hier..
Misschien is het interessant omdat ik met een onafhankelijke blik kan kijken naar de Volvo van mijn vrouw.

Ikzelf rij met een BMW 520D en ben daar heel tevreden van. Mijn vrouw rijdt sinds een dikke 7 maand met een Volvo V60 D3 Automaat. Na lang zoeken en testen en .. tussen verschillende merken kwam de Volvo toch al winnaar uit de bus!

Wat heeft ons kunnen overtuigen: het rijgedrag wat heel lekker, soepel aanvoelt. Het directe stuurgedrag en de veiligheid van de auto.

Nu na een paar maanden een paar opmerkingen:

De navigatie is tov andere en zeker tov de bimmer bijna een ramp te noemen:
- De stem is irritant
- Telkens moet je de laatste bestemming verwijderen als je er niet tot waar hij zegt gestopt bent, alvorens je een nieuwe route ingeeft, of hij stuurt je via die laatste bestemming.
- Soms geeft hij ook echt wel de verkeerde of veel langere weg aan
- Het herhalen van een afrit is TE veel
- Je kan de gesproken begeleiding niet makkelijk uitzetten, je moet er al een heel menu voor induiken

De radio:
- heeft geweldig slechte ontvangst, en dit is geen alleenstaand geval. Mijn kameraad heeft sinds 1 maand de V60 D5 en heeft identiek hetzelfde probleem. De automatische zenderafstelling werkt zeer slecht en soms niet, met gevolg gekraak..

Telefoon:
- Handsfree telefoonnummers of contacten kiezen wordt heel irritant omdat telkens de mogelijkheden worden herhaald: zeg ja om verder te gaan of nee om af te breken, 34x opnieuw..hoeft niet!

Dit zijn een eerste opmerkingen dat ik heb die ook bij kameraad als storend ervaren worden. Ook bij een collega die een XC60 heeft, heeft dezelfde opmerkingen.
Niemand zo een beetje zelfde probleem/gevoel?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kazzzdafke schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:15:
[...]

Niemand zo een beetje zelfde probleem/gevoel?
Over een maand zal je het van mij weten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DancePlaza schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:17:
[...]

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51

Aight!

'A toy robot...'

Die Volvo accu's zijn best goed. Zaterdag nacht de lampen per ongeluk aan laten staan, zondag morgen om 11 uur starten de auto nog steeds :P.

Gelukkig verbruiken die ouwe auto's nog niet zoveel stroom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, in Zweden hebben accu's natuurlijk vooral 's winters ook veel te verduren natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Laatst online: 21-08 20:45

LordofWhatever

Uuhhh....?

Waarde Volvo-rijders,

Sinds de publicatie van het wetsvoorstel "Studeren is Investeren" ben ik voornemens om mij eind deze zomer in jullie gelederen te begeven. Even leek het wetsvoorstel controversieel te worden verklaard, maar de inperking van het ov-reisrecht is onderdeel geworden van het Kunduz-akkoord, en daarmee is het vrijwel zeker dat ik na de zomer mijn OV kwijt ben.

De situatie:
- student, dus lage maandlasten
- budget: 4k
- gebruik: lange ritten in het weekend, veel snelweg (+/- 300km)
- er zullen vaak mensen van de zeilvereniging mee gaan, grote kerels met veel bagage
- laatste jaar studeren kunnen overbruggen met minimaal onderhoud

De voorziene oplossing:
Volvo 740 uit '85 of '86, als het even kan op LPG. (en anders ombouw naar LPG indien mogelijk binnen budget)
Een 240 zie ik niet als optie, het verbruik van de niet-injectie versie is te hoog, en ze roesten me te snel weg.

Goed plan? Slecht idee?
Valkuilen?

tl;dr: geen ov, dus auto, dus Volvo 740, commentaar?

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, "minimaal onderhoud" is bij zo'n oudere auto natuurlijk altijd een gok. Wat nu in perfecte staat lijkt kan het in principe volgende week opeens begeven... En zo'n slagschip is natuurlijk ook heel duur in de belasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De meeste 740's van 85/86 hebben anders ook een carburateur (welliswaar met automatische choke). :P De onderdelen van die carburateurs zijn trouwens wel vele malen lastiger (of zelfs helemaal niet) te vinden dan die van de 240's (behalve weer de 240's uit '86 die dezelfde carburateur als de 740 hebben).

Uitgaan van minimaal onderhoud zou ik niet op gokken. ;) Zeker als je het als LPG-knakenbak wil gaan gebruiken kan het soms vies tegenvallen. Vergeet niet dat Volvo's tot en met 1986 roestgevoeliger zijn dan de versies erna (die zijn namelijk grotendeels verzonken, behalve de 240's tot en met '88) dus het advies is om de besparing op wegenbelasting apart te houden voor onderhoud. Dan zit je meestal wel goed. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Laatst online: 21-08 20:45

LordofWhatever

Uuhhh....?

Vanwege die belasting moet 't juist '85 of '86 zijn ;)

hmm, ik was in de veronderstelling dat ze allemaal een B230E hadden, vervelend

Maakt die galvanisering vanaf '87 echt een enorm verschil? Dat levert namelijk een lastig dilemma op: die auto's zijn namelijk nog niet belastingvrij, en de brandstoftoeslag vanwege LPG zal blijven als ze wel belastingvrij worden komend jaar.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik denk dat een 740 meer verbruikt dan een 240, daarnaast is het onderhoud niet noemenswaardig goedkoper en wat betreft roest ook weinig verschil.
Een 740 heeft ook simpele techniek, al is die van een 240 net iets simpeler, wat eventueel zelf sleutelen makkelijker maakt.

Je budget is aardig hoog, ik denk dat je daar wel een goeie 245 of 745 voor kan kopen, met een beetje mazzel ook op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bart-Willem schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:03:
De meeste 740's van 85/86 hebben anders ook een carburateur (welliswaar met automatische choke).
Volgens mij niet. Volgens mij zijn alle B230's met injectie. Er is wel korte tijd de B200 met carburateur geleverd, maar dat was pas vanaf 1987.
Voor 1987 zijn bij de non-turbo 740's alleen maar B230's geleverd, en allemaal met injectie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

FirePuma142 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:43:
Het is dus een V40 geworden; T3 Summum, met exterior styling kit in carrosseriekleur, Intro Line, Caspian Blue, Segomo 17". Interieur Espresso/Blond. Ik kan niet wachten... Nog maar 6 maanden!
Zijn er nog meer mensen hier die een V40 besteld hebben of dit overwegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Jaaa ik wil ook een V40 :) moet nog een paar maandjes geduld hebben, hoop ergens in de herfst te mogen bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb denk ik al 42 variaties zitten configureren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Reinier schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:17:
Ik heb denk ik al 42 variaties zitten configureren 8)
haha ik krijg mijn leaseplan code half juli binnen en dan gaik hem ook bestellen.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maasluip schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:46:
[...]

Volgens mij niet. Volgens mij zijn alle B230's met injectie. Er is wel korte tijd de B200 met carburateur geleverd, maar dat was pas vanaf 1987.
Voor 1987 zijn bij de non-turbo 740's alleen maar B230's geleverd, en allemaal met injectie.
Helaas klopt dat niet: de B230K heeft toch écht een carburateur. ;) Ook is de B230A geleverd, ook al met carburateur. :P Er zijn in de periode 1984 t/m 1986 meer 740's (Turbo's even niet meegerekend) zonder injectie dan met injectie in Europa verkocht. ;) Het gros is trouwens de B230K, met automatische choke. B23A's en B230A's tref je niet gek veel in 740's aan. Van de afgelopen 8 740's (vanaf 1984 t/m 1986) die ik in heb mogen voeren waren er 2 injectie en 6 carburateur (waarvan 4x B230K, 1x B230A en 1x B23A). Injectie was in 1984 en 1985 nog echt een "luxe". :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bart-Willem op 06-06-2012 00:33 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb een schitterende Volvo C70 T-5 op het internet zien staan. Is van een liefhebber geweest en er staat 350dkm op de teller. Nu leeft bij mij de gedachte dat een Volvo een robuuste auto is en dat er weinig mis kan gaan. Maar 't blijft toch een snelle uitvoering welke overigens ook gechipt is en wat kleine veranderingen heeft zoals het complete uitlaatsysteem en dergelijke. Zie vaker dergelijke auto's (850 T5-R, C70 T-5 R e.d.) welke naast de standaard zaken gechipt zijn enzo wat me toch meer beunhazen werk lijkt. Aan de andere kant staan dit soort auto's op liefhebber fora's te koop dus dat wekt wat meer vertrouwen imho.

Voor mij moet dit een leuke fun car zijn om met name in het weekend wat leuke ritjes te maken en weet bij voorbaat al dat zo'n auto enorm veel benzine lust. Buiten het feit dat de auto optisch erg mooi is (zowel binnen als buitenkant) ziet de motor ruimte er netjes uit.

Wat zou een reden zijn om zoiets moois te laten staan of juist de gok te wagen en zoiets te kopen?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
C70-T5 eigenaar hier, reden om niet te kopen zou kunnen zijn : kosten van het onderhoud. Heb de auto nu bijna 3 jaar (van de 1e eigenaar, volledig dealer onderhouden).

- Reken op zo'n 2000-2500 euro aan onderhoud per jaar

- Benzine verbruik valt bij normaal gebruik erg mee : ik rijd zo'n 1 op 9

- Ik zou alleen een auto kopen wwaarvan de onderhoudshistorie duidelijk is.

Dit is ee hele mooie btw

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,57677.0.html

[ Voor 11% gewijzigd door MEN-O op 06-06-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
MEN-O schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:39:
C70-T5 eigenaar hier, reden om niet te kopen zou kunnen zijn : kosten van het onderhoud. Heb de auto nu bijna 3 jaar (van de 1e eigenaar, volledig dealer onderhouden).

- Reken op zo'n 2000-2500 euro aan onderhoud per jaar

- Benzine verbruik valt bij normaal gebruik erg mee : ik rijd zo'n 1 op 9

- Ik zou alleen een auto kopen wwaarvan de onderhoudshistorie duidelijk is.

Dit is ee hele mooie btw

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,57677.0.html
Haha, dat was exact de C70 T-5 waar ik het over had maar wilde hem niet zo duidelijk noemen. Dit om meerdere kapers te voorkomen :+

Dat onderhoud waar je over spreekt, bij hoeveel km per jaar is dat? Ben zelf niet van plan meer dan 10K te rijden want voor woon-werk gebruik ik keurig het OV. Wil deze echt alleen als fun car aanschaffen.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik gebruik mijn auto ook alleen maar als 'fun car', maar rijd al gauw zo'n 30k per jaar...

Wel is het zo dat ik hem naar de dealer breng voor onderhoud, dat kan natuurlijk goedkoper, maar ik durf het toch niet aan om em naar een universele garage of zelfs maar een beunhaas te brengen.

De auto die je op het oog hebt lijkt me een hele veilige keus, niet de huidige maar de vorige heeft de auto echt perfect onderhouden imho. ( Er is ook een thread op het forum over de auto)

- O, en 95 tanken zou ik niet doen. gaat wel maar 98 is echt stukken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Tijdens de afgelopen Pinkrally hebben we een Volvo 940 station uit 1991 gereden. Nu is sinds de rally de Volvo steeds verder door d'r achtervering heen gezakt. Heeft zo'n 940 vering die je op druk kan zetten of zijn dan de schokdempers naar de kl*te?

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/165980_10150950058118535_780058534_10157969_1292056371_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Reinier schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:29:
[...]

Zijn er nog meer mensen hier die een V40 besteld hebben of dit overwegen? :)
Hiero;

Rij nu een C30 uit 2009 en die moet er dit jaar uit dus ik moet na de zomer gaan shoppen.

Moet een diesel worden die in 20% bijtelling klasse komt te vallen aangezien ik het dan wel genoeg vind om aan een lease auto te betalen. Rij toch 95% op de snelwegen met de grote meute mee dus die 20% 110PK dieseltjes zijn snel genoeg. Niet om het leuk te maken, maar neem dan liever wat meer luxe dan dikker blok. Vooral omdat BPM voortaan vast bedrag is afhankelijk van CO2; je betaald dus geen extra BPM meer over je luxe artikelen.

Shortlist:

Audi A3 1.6TDIe
Mercedes-Benz A-klasse A180 CDI
Volvo V40 D2
BMW 1-serie 116d
VW Golf VII 1.6TDIe

Vind het interieur van de A-klasse erg kek, hoop dat de prijzen een beetje normaal zijn.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

beschuitfluiter schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:25:
[...] Vooral omdat BPM voortaan vast bedrag is afhankelijk van CO2; je betaald dus geen extra BPM meer over je luxe artikelen.
voor zover ik weet dit jaar nog niet hoor. Wat ik kan zien is vanaf 1 juli het basispercentage gewoon 11,1% is, net zo als dat het dit jaar al was. Daar bovenop komen dan de toeslagen.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.