Ik heb m'n 740 eindelijk eens goed gepoetst met Commandant (tip van de buurman die een autospuiterij had, aangezien ik nog het oude type niet-waterbasis lak had die niet metallic is) en vervolgens uitgebreid in de Meguiars-was gezet.
Heb ook ondertussen veel gedaan aan de 740:
- nieuwe speakers (klinken stuk beter dan de rommel die erin zat)
- nieuwe bougies (origineel Volvo, er zaten eerst 2 verschillende types in)
- nieuwe schokbrekers achter (Sachs HD Advantage, erg fijne dingen)
- nieuw luchtfilter
- carburateur gereinigd (2 flessen doorheen gejaagd

) en afgesteld
- voorschakelweerstand vervangen van de kachelmotor, dus hij doet 't eindelijk weer in alle standen
- accu was opgeblazen (maar gaf nog wel meer dan 12v), dus ik stond met pech aan de kant.

ANWB had zoiets zelden meegemaakt: ruim voldoende spanning, maar na langdurig zoeken en meten bleek het ding dus intern opgeblazen te zijn en amper vermogen aan de startmotor te kunnen leveren. Dus vervangen door een gloednieuwe accu en probleem opgelost.
- nieuwe mattenset, scheelt veel!

- allerlei kleine meuk nog gedaan, maar teveel kleinigheidjes om op te noemen.
Terug naar het poetsverhaal! Voorheen: vrij dof.
Na flink poetsen/handmatig polijsten en uitgebreid waxen.
Maar er is toch slecht nieuws: ik had eigenlijk de 740 gekocht om m'n V70 te vervangen. M'n V70 is superfijn, maar met een 740 automaat zou ik ook tevreden zijn. Diverse malen m'n V70 te koop neergezet, maar niet eens een kijker komen opdagen. Wel wat personen die mailden dat die 'm voor 3000 "zo op wilden halen" maar aangezien ik er een maand of 3-4 geleden 2000 Euro aan onderhoud (450 Euro aan nieuwe banden omdat de Conti's me niet bevielen, en 1550 voor beurt en distributieriem) in heb gestopt snappen jullie wel dat ik 'm voor 3000 niet weg ga doen.

Op zich nog geen man overboord, maar wel als de discussie over parkeervergunningen hier wederom aan het oplaaien is (en dat allemaal dankzij die &*(^&*^winkeliers en winkelpersoneel dat hier gratis parkeert overdag omdat ze 7 Euro per maand op het winkelcentrum teveel vinden) betekent dat ik er toch afscheid van ga nemen (de 740 van m'n vriendin is eigenlijk te leuk en te fijn om weg te doen). Daarna wordt het de hoogste tijd om m'n 244 van stalling te halen en te voorzien van APK en dan gaat 'ie ook de verkoop in. Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt.