Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 76.339 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zoals ik het begrepen heb is het voordeel van 2 kleppen/cilinder dat de motor meer koppel krijgt in de lagere toeren. Het nadeel is dat het piek vermogen afneemt.

Meer koppel in lagere toeren lijkt me dat dan de auto vlotter/sneller aanvoelt bij start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

En als hij meer koppel heeft op lage toeren, kun je meer in lagere toerentallen rijden --> zuiniger.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:58
Krentenbol schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:41:
En als hij meer koppel heeft op lage toeren, kun je meer in lagere toerentallen rijden --> zuiniger.
--> Diesel oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 03:35

ppFreddy

gewoon Frederik

De uitleg die ik hoorde was dat 2 kleppen aandrijven minder wrijving en dus minder verbruik oplevert dan de aandrijving van 4 kleppen

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

kluyze schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:39:
Zoals ik het begrepen heb is het voordeel van 2 kleppen/cilinder dat de motor meer koppel krijgt in de lagere toeren. Het nadeel is dat het piek vermogen afneemt.

Meer koppel in lagere toeren lijkt me dat dan de auto vlotter/sneller aanvoelt bij start.
Wellicht is dat juist waarom die V40 vlotter aanvoelde dan de Focus (met dezelfde specs/blok). En ook op de snelweg trekt hij gewoon vlot door, en in alle stilte (gebeurd me niet snel met een testrit dat ik zo hard over de vmax ga op de snelweg)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:49

Mx. Alba

hen/die/zij

djidee schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:01:
[...]

Wellicht is dat juist waarom die V40 vlotter aanvoelde dan de Focus (met dezelfde specs/blok). En ook op de snelweg trekt hij gewoon vlot door, en in alle stilte (gebeurd me niet snel met een testrit dat ik zo hard over de vmax ga op de snelweg)
:Y Mijn C30 D2 is ook heerlijk stil op de snelweg.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56
djidee schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:02:
2013 zou niet erg zijn, schijnt (maar dat stond op papieren leasemaatschappij) dat hij in 2013 een bpm korting van 2 mille om de oren krijgt... Lijkt mij stug, maar vooruit....

Heb je de D2 ook reeds gereden?

Ik was bang dat de D2 me zou tegenvallen, maar hij is ongelovelijk soepel en alert. Zelfde blok ook in de Focus gereden (wel andere config (Volvo heeft maar 2 kleppen per cilinder volgens boekje, raar)) met soortgelijke prestaties op papier, maar dat was toch heel anders...

De meerprijs (4mille fiscale waarde) en ook de fors hogere leaseprijs (de D2 is mrb vrij, scheelt ook eens extra) icm de succesvolle rit met de D2 maakte mijn keuze definitief... En dan heb ik hem ook bommetje vol volgens mij (muv veiligheidsmeuk pakket)
http://www.volvocars.com/...ator.aspx?VBSload=2044563
D2 heb ik ook al gereden, erg fijne auto :) Motor was in feite snel genoeg, iets fijner karakter dan de oude 1.6 diesel.

Er zit inderdaad een behoorlijk verschil in leaseprijs tussen de D2 en D3: 30%. Dat komt idd door de vrijstelling van de wegenbelasting. Voor die 30% kun je de D2 afladen met bijna alle opties, wat het wel een lastige keuze maakt. Ik beslis na de D3-testrit wel of de motor het waard is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga het volgende proberen om het schakelen weer soepel te krijgen:
  • Remmen/koppeling ontluchten. (bron)
  • Schakelstang stellen (bron)
  • Versnellingsbakolie vervangen
  • Schakelbusjes vervangen
Misschien dat het me morgen lukt, ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb m'n 740 eindelijk eens goed gepoetst met Commandant (tip van de buurman die een autospuiterij had, aangezien ik nog het oude type niet-waterbasis lak had die niet metallic is) en vervolgens uitgebreid in de Meguiars-was gezet. :P

Heb ook ondertussen veel gedaan aan de 740:
- nieuwe speakers (klinken stuk beter dan de rommel die erin zat)
- nieuwe bougies (origineel Volvo, er zaten eerst 2 verschillende types in)
- nieuwe schokbrekers achter (Sachs HD Advantage, erg fijne dingen)
- nieuw luchtfilter
- carburateur gereinigd (2 flessen doorheen gejaagd :P ) en afgesteld
- voorschakelweerstand vervangen van de kachelmotor, dus hij doet 't eindelijk weer in alle standen
- accu was opgeblazen (maar gaf nog wel meer dan 12v), dus ik stond met pech aan de kant. :X ANWB had zoiets zelden meegemaakt: ruim voldoende spanning, maar na langdurig zoeken en meten bleek het ding dus intern opgeblazen te zijn en amper vermogen aan de startmotor te kunnen leveren. Dus vervangen door een gloednieuwe accu en probleem opgelost. :P
- nieuwe mattenset, scheelt veel! 8)
- allerlei kleine meuk nog gedaan, maar teveel kleinigheidjes om op te noemen. :+

Terug naar het poetsverhaal! Voorheen: vrij dof. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_744_GL_saloon.jpg

Na flink poetsen/handmatig polijsten en uitgebreid waxen. :P

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2s00fwk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2iw01z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/346nz7t.jpg

Maar er is toch slecht nieuws: ik had eigenlijk de 740 gekocht om m'n V70 te vervangen. M'n V70 is superfijn, maar met een 740 automaat zou ik ook tevreden zijn. Diverse malen m'n V70 te koop neergezet, maar niet eens een kijker komen opdagen. Wel wat personen die mailden dat die 'm voor 3000 "zo op wilden halen" maar aangezien ik er een maand of 3-4 geleden 2000 Euro aan onderhoud (450 Euro aan nieuwe banden omdat de Conti's me niet bevielen, en 1550 voor beurt en distributieriem) in heb gestopt snappen jullie wel dat ik 'm voor 3000 niet weg ga doen. :) Op zich nog geen man overboord, maar wel als de discussie over parkeervergunningen hier wederom aan het oplaaien is (en dat allemaal dankzij die &*(^&*^winkeliers en winkelpersoneel dat hier gratis parkeert overdag omdat ze 7 Euro per maand op het winkelcentrum teveel vinden) betekent dat ik er toch afscheid van ga nemen (de 740 van m'n vriendin is eigenlijk te leuk en te fijn om weg te doen). Daarna wordt het de hoogste tijd om m'n 244 van stalling te halen en te voorzien van APK en dan gaat 'ie ook de verkoop in. Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mx. Alba schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:38:
Op zich maakt het aantal kleppen niet zoveel uit. Het gaat erom dat je snel genoeg de brandstof+lucht erin kan persen en snel genoeg de uitlaatgassen eruit. Als je dat ook lukt met 2 kleppen, waarom zou je er dan 4 moeten hebben?
Omdat je met 4 ronde kleppen een groter oppervlak van een cirkel kunt bestrijken dan met 2 ronde kleppen.
Ik denk dan ook dat het stukje "gunstiger verbruik" belangrijker is. Bij een turbo maakt het natuurlijk wat minder uit hoe groot je kleppen zijn. Dan schroef je de turbodruk maar wat meer op.

Volgens autoweek heeft ook alleen de 208 de 16-klepper.

[ Voor 32% gewijzigd door Maasluip op 02-08-2012 08:10 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 01:34:
Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt. ;)
In welke richting moet er gedacht worden? Parkeervergunningen zijn hier nog niet aan de orde (parkeerproblemen overigens wel :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 21:29
Bart-Willem schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 01:34:
Ik heb m'n 740 eindelijk eens goed gepoetst met Commandant (tip van de buurman die een autospuiterij had, aangezien ik nog het oude type niet-waterbasis lak had die niet metallic is) en vervolgens uitgebreid in de Meguiars-was gezet. :P
Hij ziet er klasse uit! Heb zelf ook 3 740's gehad 2x deze neus (de beste) sedan en 1x tussenneus op een station. Zeker met turbo gril (lastig te vinden) en heldere stadslichtunits een erg mooi front! het enige wat ik nooit begrepen heb is waarom die strip onder koplampen niet meegespoten hebben....
was bij mij niet erg aangezien ik ze in die kleur had, maar bij andere kleuren vind ik het altijd een vreemd gezicht ;)

Ik zou alleen nooit, maar dan ook nooit een 740 (gle) automaat willen hebben... hoe vaak ik met regenachtig weer de achterwielen niet heb moeten corrigeren met de koppeling om de auto in het gareel te houden... 't zou m'n dood worden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door -Jaap-io op 02-08-2012 10:22 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

fredkroket schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:31:
[...]

In welke richting moet er gedacht worden? Parkeervergunningen zijn hier nog niet aan de orde (parkeerproblemen overigens wel :)).
Ik hoop er rond de 2000-2250 voor te krijgen. :) Lijkt me best een goede prijs voor een belastingvrije 740 met 100% roestvrije bodem en alleen wat roest onderaan de voorportieren (is nu weggeschuurd en bijgespoten, bleek alleen oppervlakkig te zijn maar moet eigenlijk net wat netter afgewerkt worden). Er zit ook voor 500 Euro aan nieuwe onderdelen in. :)

De parkeervergunning-discussie loopt al sinds 2007 toen betaald parkeren op het winkelcentrum hiernaast is ingevoerd. Jarenlang is er eigenlijk weinig aan gedaan, maar afgelopen jaar zijn de problemen met het parkeren alleen maar flink toegenomen: meer koopzondagen, mensen die hun auto op de meest vreemde plek neergooien (of zelfs in de stoep of half op straat) en daar is de buurt eigenlijk wel klaar mee, dus is het weer opnieuw op de agenda gekomen. ;(
-Jaap-io schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:20:
[...]

Hij ziet er klasse uit! Heb zelf ook 3 740's gehad 2x deze neus (de beste) sedan en 1x tussenneus op een station. Zeker met turbo gril (lastig te vinden) en heldere stadslichtunits een erg mooi front! het enige wat ik nooit begrepen heb is waarom die strip onder koplampen niet meegespoten hebben....
was bij mij niet erg aangezien ik ze in die kleur had, maar bij andere kleuren vind ik het altijd een vreemd gezicht ;)

Ik zou alleen nooit, maar dan ook nooit een 740 (gle) automaat willen hebben... hoe vaak ik met regenachtig weer de achterwielen niet heb moeten corrigeren met de koppeling om de auto in het gareel te houden... 't zou m'n dood worden ;)
Dank! :) Als je goede banden hebt gaat zo'n 740 automaat prima hoor. :) M'n vriendin heeft er ook 1 (da's een GLE automaat, zie je op de achtergrond) en met goede banden kan je prima door de sneeuw en regen baggeren zonder uitbreken. Monteer je c-merk troep (Chinese meuk of rommel zoals Tyfoon) dan sta je binnen no time achterstevoren. :+ Een 940 sedan breekt overigens veel sneller uit dan een 740. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:47
Bart-Willem schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:56:
[...]

Ik hoop er rond de 2000-2250 voor te krijgen. :) Lijkt me best een goede prijs voor een belastingvrije 740 met 100% roestvrije bodem en alleen wat roest onderaan de voorportieren (is nu weggeschuurd en bijgespoten, bleek alleen oppervlakkig te zijn maar moet eigenlijk net wat netter afgewerkt worden). Er zit ook voor 500 Euro aan nieuwe onderdelen in. :)

De parkeervergunning-discussie loopt al sinds 2007 toen betaald parkeren op het winkelcentrum hiernaast is ingevoerd. Jarenlang is er eigenlijk weinig aan gedaan, maar afgelopen jaar zijn de problemen met het parkeren alleen maar flink toegenomen: meer koopzondagen, mensen die hun auto op de meest vreemde plek neergooien (of zelfs in de stoep of half op straat) en daar is de buurt eigenlijk wel klaar mee, dus is het weer opnieuw op de agenda gekomen. ;(

[...]

Dank! :) Als je goede banden hebt gaat zo'n 740 automaat prima hoor. :) M'n vriendin heeft er ook 1 (da's een GLE automaat, zie je op de achtergrond) en met goede banden kan je prima door de sneeuw en regen baggeren zonder uitbreken. Monteer je c-merk troep (Chinese meuk of rommel zoals Tyfoon) dan sta je binnen no time achterstevoren. :+ Een 940 sedan breekt overigens veel sneller uit dan een 740. :X
Zou je eens wat meer info over die 740 van je vriendin willen geven (o.a. bouwjaar). Zoek zelf ook zoiets.
Mooi ding trouwens (foto?) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Yihaaa schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:11:
[...]

Zou je eens wat meer info over die 740 van je vriendin willen geven (o.a. bouwjaar). Zoek zelf ook zoiets.
Mooi ding trouwens (foto?) _/-\o_
Die van m'n vriendin is niet te koop. :P Die wil ze zelf graag houden, en terecht: het ding is full options en superfijn! 8)

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_740_GLE_1990_saloon.jpg

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 03-05 21:29
Bart-Willem schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:56:
I do not agree! ;)

Er zaten prima michelin onder, maar in z'n 2, strak insturen vol gas en glijden maar....

misschien dat die automaat wat "rustiger" is, maar ik prefereer een koppeling in een 740 (ook wel vanwege de fun factoor) scheelt misschien dat ik toen 20 was ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451632

Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt. ;)
ik ben hier zeker naar opzoek _/-\o_
ergens misschien een lijstje met meer info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Hé Lange Frans. Je hebt 'm gevonden dus :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 08:32

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb als hobby auto's detailen.
Nu ben ik in een fase dat ik krasjes/steenslag in zijn totaliteit wil verwijderen.
Daarvoor heb ik via een schadeherstelbedrijf een deurpaneel mee kunnen krijgen van een Volvo V40 als ik het goed zeg (correct if i wrong).
Echter heb ik geen kenteken of wat dan ook. Nu zoek ik de juiste lakstift/kleurcode voor dit deurpaneel zodat ik kan oefenen om krasjes/steenslag te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/m.kortenoever/auto/tn_20120802_194129.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/m.kortenoever/auto/tn_20120802_194138.jpg
Ik hoop dat er een volvo kenner in huis is, die mij kan vertellen hoe deze kleur heet.. desnoods met code.

Zelf gok ik dat dit deurpaneel van een volvo V40 is uit 2004/2005 "dark grey" echter ben ik hier niet zo zeker van.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 22:01

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik ben geen kenner maar het zou wel eens Titanium Grey kunnen zijn. (net als mijn C30)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-Jaap-io schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:37:
[...]

I do not agree! ;)

Er zaten prima michelin onder, maar in z'n 2, strak insturen vol gas en glijden maar....

misschien dat die automaat wat "rustiger" is, maar ik prefereer een koppeling in een 740 (ook wel vanwege de fun factoor) scheelt misschien dat ik toen 20 was ;)
Juist Michelins vind ik niet geweldig onder een 740 of 240. :X Tenzij het winterbanden zijn. :+ Mijn 244 was ook niet zo dol op Michelins (lees: glibberen en glijden als het wat harder regende).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

kraats

Ik rol

Goeie banden zijn echt wel belangrijk. Onder m'n 960 had ik velgen (inclusief banden) van marktplaats gezet. Banden waren nog oké qua profiel, dus nog maar even gebruikt. Achterbanden waren echte Roadstones :X Toen ik ze er dit voorjaar onder legde na een paar maanden op Michelin winterbanden te hebben gereden en het één keer geregend had, leek het wel of ik in Fast and Furious Tokyo Drift meespeelde.. Op een dubbele rotonde maar net een vrachtwagen gemist omdat m'n achterkant uitbrak (wel met dank aan een automaat die het leuk vindt om in bochten te gaan schakelen 8)7) en al powerslidend de rotonde driekwart afgelegd.

Die week meteen Michelin Pilot Sport 3's besteld. Geweldige banden. Kan m'n volledige vermogen er nu ook met nat wegdek op kwijt, ook in bochten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Anders moet je eens kijken naar Bridgestones, echt geweldige banden. Bij mij komen de RE050's eronder. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Laatst online: 02-05 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Top Gear heeft de V40 D2 getest.
Ze zijn er positief over.
Voor de liefhebbers: http://www.topgear.com/uk/volvo/v40/road-test/d2-driven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Joopieboy schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:26:
Anders moet je eens kijken naar Bridgestones, echt geweldige banden. Bij mij komen de RE050's eronder. :)
Heb je al met die re050's gereden?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik gooi voortaan overal Vredestein Quatracs onder, ben er enorm tevreden over en nooit meer gesodemieter met zomer/winterbandenwissels. :P

Grappig detail: ik heb op m'n site de Quatrac 3 ook de hemel in geprezen en kennelijk heeft de Britse Volvoclub dat meegekregen. Gevolg: er zijn bij die club veel Amazon- en P1800-rijders die nu overstappen naar de Vredesteins (men heeft in Engeland sowieso meer een hekel aan goedkope banden dan het knakerige NL-volk hier) en zijn allen laaiend enthousiast. :P Ik had een deal met Vredestein moeten sluiten. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vredestein komt uit Nederland toch ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

itsalwaysme schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:04:
Ik ben geen kenner maar het zou wel eens Titanium Grey kunnen zijn. (net als mijn C30)
Lijkt me inderdaad titanium grey te zijn (had ik op m'n V50) Volvo Kleurcode hiervan is 455 denk ik.
Onder diezelfde V50 had ik Bridgestone Turanza's (ER300) Geweldige banden onder die wagen, maar een 740 kan je qua weggedrag natuurlijk absoluut niet vergelijken met een V50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

Die lagen ook onder mijn Fiesta... En dan moet je het erg bont maken wil je grip verliezen, wat een fijne bandjes _/-\o_

Moest er wel speciaal voor naar Profile (voorkeursmerk lease is Michelin (ecorommel is beschikbaar in mijn bandenmaat), maar Profile voerde die banden gelukkig nooit in mijn maat, dus dan werd het Bridgestone (2e voorkeursmerk). Maar helaas waren daar alleen die dure RE050's, wat een straf :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 11:55

Reinier

\o/

Joostk schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:41:
Jep en hij stond vorige maand in TG magazine. Kreeg een 8 :)
En nu is de nieuwe A-klasse getest en het was me nog niet eerder opgevallen dat die eigenlijk best op de V40 lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 20:34
Joostk schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:41:
Vreemd, volgens top-gear is het gewicht maar liefst 1890 kilogram, maar volgens Volvo is dat het totaalgewicht (leeggewicht 1475 kg).

overigesn begrijp ik vrijwel niets meer van de huidige Volvo modellen:

C30: B segment? Vanaf 25.000
V40: C segment, vanaf 25.000, waarom zou iemand dan nog een C30 kopen? Wel een V-model, maar geen stationwagon.
S60/V60: D segment. Opvolger van de S40/V50? Maar vroeger was de S60 de sedanversie van de V70...
V70: E segment? Maar waar is de S70 gebleven dan?
S80: die limo die al vijftien jaar meegaat, moet daar niet wat nieuws komen dan?

[ Voor 3% gewijzigd door dj1981 op 03-08-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er is nog een S40, die is van 2007. Dus die zal binnenkort ook wel vernieuwd worden. De S60 heb ik nooit als sedan-versie van de V70 of opvolger van de S70 gezien. De S60 is kleiner en sportiever. De huidige V70 is in alles (afmetingen, prijs) de stationwagenvariant van de S80. Alleen in uitstraling niet.
En die S80 gaat dan al een tijdje mee, hij is toch elke keer flink aangepakt.

Check de neus van de V70 en S80. Daar zit alleen een andere bumper en grille op. Ik maak me sterk dat die motorkap gewoon gelijk is.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1eyulwb8vsz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1eyujcbebyc.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Maasluip op 03-08-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik dacht gelezen hebben dat de V40 zowel de S40, de V50 als de C30 ging vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

De V40 is toch een flink stuk kleiner dan de V50 dus dat lijkt me vrij sterk. Ik heb wel gelezen trouwens dat alle "Focus-onderstellen" (C30, S40, V50) in 2013 uit de productie gaan...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De laatste V40 station was ook een stuk groter dan de huidige V40 (die officieel geen station meer is). De V50-opvolger van de laatste V40 was iets groter (was dus hetzelfde).

Er heeft dus een duidelijke herpositioneering van de naamgeving plaatsgevonden die het allemaal erg onduidelijk maakt :/

De huidige V40 zit weer in het segment van de 340 en 440, alleen 200 kilo zwaarder en een kleinere bagageruimte.

[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 03-08-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 20:34
de S40 is in ieder geval niet meer op de site te vinden, en de eerste generatie s60 leek toch verdacht veel op de tweede generatie V70?

Vroeger was het nog simpel, je had een S40, een V40, een S70, een V70 en een S80, maar nu....

edit
@Maasluip: volgens wikipedia is de S80 gebaseerd op een ander platform dan de V70. Toen de S80 geintroduceerd werd had je ook nog een S70. Maar blijkbaar is de tweede S80 gebaseerd op hetzelfde (Mondeo) platform als de V70, dus je hebt gelijk, blijkbaar zijn ze naar elkaar toegegroeid in de loop der jaren. Nooit echt opgevallen.

[ Voor 42% gewijzigd door dj1981 op 03-08-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zat op autoweek.nl te kijken, daar staat hij er nog wel bij.
En in duitsland is de S40 ook nog te bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

brilsmurfffje schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:23:
Vredestein komt uit Nederland toch ? :+
Jep. Tegenwoordig wel in buitenlandse handen, maar alles wordt nog steeds ontwikkeld en geproduceerd hier in Nederland. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dj1981 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:06:

@Maasluip: volgens wikipedia is de S80 gebaseerd op een ander platform dan de V70. Toen de S80 geintroduceerd werd had je ook nog een S70. Maar blijkbaar is de tweede S80 gebaseerd op hetzelfde (Mondeo) platform als de V70, dus je hebt gelijk, blijkbaar zijn ze naar elkaar toegegroeid in de loop der jaren. Nooit echt opgevallen.
De tweede generatie V70 (die dus nog niet zo lang was als de huidige) stond ook al op het Mondeo platform dat vanaf het begin door de S80 gebruikt werd.

Overigens vind ik de bouwkwaliteit van die eerste generatie S80 niet echt best. Mijn pa rijdt er eentje (na een hele rits 940's, 740's, 240's en een 244D6) en het voelt allemaal on-Volvo aan. Erger nog, het plaatwerk is zo dun dat dat als je op de bodemplaat bij de achterpassagier drukt het met een duidelijk *blk* geluid naar onder springt.
Dat had je niet vroeger niet in een Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Maasluip schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:10:
Ik zat op autoweek.nl te kijken, daar staat hij er nog wel bij.
En in duitsland is de S40 ook nog te bestellen 8)
Dat zal dan wel over stockmodellen gaan, want de S40 en V50 worden al een tijdje niet meer gebouwd. De C30 ging men blijven fabriceren tot week 34 meen ik me te herinneren, daarna valt ook over dat model het doek. De V40 moet inderdaad de C30, S40 en V50 gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tsja, en dat is het allemaal net niet natuurlijk...

De C30 is lekker eigenzinnig vormgegeven en werd voornamelijk gekocht door mensen die anders eigenlijk geen Volvo zouden kopen. De V40 moet zich daarop nog maar gaan bewijzen...

De V40 is een stuk kleiner dan de V50 en op de zakelijke S40 lijkt hij al helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Daarnet de auto gewassen en eens zitten kijken waar ik best mijn moose stickers kleef. Ik wou ze graag zoals bij veel C30/S40/V50/S60/V70/... eigenlijk alle modellen juist boven/achter het voorwiel kleven, maar de lijnen van de XC60 laten dat niet echt toe om de sticker redelijk hoog te kleven,moet dus wat lager, maar ik vind dat dan weer "net-niet"... Even een fotootje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ldg3sp.jpg

Ik twijfel dus, zou ik ze zo kleven (maar dan uiteraard wel vooruit kijkend :p) of toch de kleinere versie van de stickers op de achterste zijruiten kleven...

Het suckt om een perfectionist te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 10:05

Youk

Volvo For Life

Ik zou het zo kleven zoals je laat zien. Heb ze zelf ook daar zitten boven mijn zijknippers. Is volgens mij nog steeds de beste plek.

Was daarstraks nog even bij de dealer, stond er nog een wagen met zo'n "stickers" op de zijkant in de showroom. Enkel was dit een modelletje Ferrari Maranello 550. Zal toch niet ingeruild zijn op een C30 zeker? :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:56
dj1981 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:36:
[...]

Vreemd, volgens top-gear is het gewicht maar liefst 1890 kilogram, maar volgens Volvo is dat het totaalgewicht (leeggewicht 1475 kg).

overigesn begrijp ik vrijwel niets meer van de huidige Volvo modellen:

C30: B segment? Vanaf 25.000
V40: C segment, vanaf 25.000, waarom zou iemand dan nog een C30 kopen? Wel een V-model, maar geen stationwagon.
S60/V60: D segment. Opvolger van de S40/V50? Maar vroeger was de S60 de sedanversie van de V70...
V70: E segment? Maar waar is de S70 gebleven dan?
S80: die limo die al vijftien jaar meegaat, moet daar niet wat nieuws komen dan?
Die 1.890kg staat voor zover ik weet voor het maximaal toelaatbaar gewicht, dus auto plus lading. Zeg maar vier mensen van 100kg en je bent er :P

Verder begrijp ik het huidige Volvo assortiment wel: Volvo kijkt niet alleen naar hun eigen verleden maar kijkt vooral naar de gehele markt en waar het zichzelf graag positioneert. De V40 zit in de categorie A3/1-serie/A-klasse, de S- en V60 zitten in de categorie A4/3-serie/C-klasse en de V70 en S80 in ongeveer de categorie van A6/5-serie/E-klasse. In deze laatste categorie loopt Volvo achter de feiten aan, dus daar zullen de eerstvolgende nieuwe modellen waarschijnlijk wel komen (wat groter en meer luxe gok ik zo).

Volvo is niet meer Volvo zoals het vroeger was: vierkante Verkadeblikken :P

Wel jammer van de C30; hoe mooi ik de nieuwe V40 ook vind, hij is niet, zoals iemand hierboven al ergens aangaf, zo eigenzinnig als de C30 dat was.

Mensen die iets als een V50 willen moeten maar een V40 of V60 nemen. En anders maar een Ford Focus station of zo (en dan een kleed over het dashboard gooien :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Inderdaad, V50-mensen zullen nu bij de V60 uitkomen. En C30-mensen veelal bij de V40 hoewel die "het" toch net niet heeft t.o.v. de C30. Maar S40-mensen dan? Moeten die dan maar naar de S60? De S40 was een beetje de "poor man's Volvo" zoals de 3- en 4-serie uit de jaren '90. De S60 is toch echt een trede hoger dan dat. En de V40 mist dat zakelijke uiterlijk van een sedan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Mx. Alba schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:30:
Inderdaad, V50-mensen zullen nu bij de V60 uitkomen. En C30-mensen veelal bij de V40 hoewel die "het" toch net niet heeft t.o.v. de C30. Maar S40-mensen dan? Moeten die dan maar naar de S60? De S40 was een beetje de "poor man's Volvo" zoals de 3- en 4-serie uit de jaren '90. De S60 is toch echt een trede hoger dan dat. En de V40 mist dat zakelijke uiterlijk van een sedan...
En de S60 heeft een lelijke neus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
mr_petit schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:57:
[...]

Heb je al met die re050's gereden?
Met de 300 wel, bij de RE050's ga ik af van ervaringen van kenissen en veel reviews die ik gelezen heb. :)
Ze schijnen echt nog velen malen beter te zijn als de 300's.

Michelin Energy Saver en ook de Continental Edo Contacts zijn echt rommel... Ik heb met een beetje sportief rijden in zijn 2 en 3 nog wel eens wielspin en ook als je moet uitwijken in de regen geeft het nu niet echt vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 08:32

AMDFreak

Intel is zo..

ppFreddy schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:57:
[...]

Lijkt me inderdaad titanium grey te zijn (had ik op m'n V50) Volvo Kleurcode hiervan is 455 denk ik.
Thnx, zal het binnenkort eens navragen bij de dealer..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Joopieboy schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:42:
[...]

Met de 300 wel, bij de RE050's ga ik af van ervaringen van kenissen en veel reviews die ik gelezen heb. :)
Ze schijnen echt nog velen malen beter te zijn als de 300's.

Michelin Energy Saver en ook de Continental Edo Contacts zijn echt rommel... Ik heb met een beetje sportief rijden in zijn 2 en 3 nog wel eens wielspin en ook als je moet uitwijken in de regen geeft het nu niet echt vertrouwen...
Bij mij zaten er Energy Savers onder. Als die op zijn doe ik PremiumContact 5s onder. Die schijnen nat het beste te zijn (wbt Contis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Premium Contact zijn gewone banden, verder niks mis mee alleen de Bridgestones schijnen beter te zijn. Maar op Contintal heb ik het sowieso niet. Ook veel mensen die lagen over plots gripverlies in de regen en die gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vinnienerd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:00:
[...]

Bij mij zaten er Energy Savers onder. Als die op zijn doe ik PremiumContact 5s onder. Die schijnen nat het beste te zijn (wbt Contis).
Ik zou die 5's niet doen. Heb ze momenteel onder mijn Mondeo, maar op nat is het een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Mijn C30 is door de dealer geleverd met SportContact 2 bandjes (205/50/R17). Ik heb hem eens voorzichtig uitgetest in een paar bochten en op rotondes, het lijkt wel of er superglue onder zit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wacht maar tot het gaat regenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ja, daar ben ik ook ban voor inderdaad... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verder wel aardige banden hoor, die CSC2's. Heb ze zelf ook gehad. Alleen op nat zijn ze minder, maar dat zijn veel banden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vooral de B merk en goedkope hakkie takkie banden zijn een drama in de regen, de laatst genoemde zijn rechtdoor soms al levensgevaarlijk. :X Maar Continental scoort daarin ook niet al te best. Daarom ook de keuze voor Bridgestone, de ER300's hebben het onder de Touran afgelopen winter ook heel erg goed gehouden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zweer bij m'n Vredesteins, hebben erg goede grip in de regen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:14

Dentheman

Zie signature

Ik heb onder m'n S60 momenteel Michelin Primacy's liggen en ik moet zeggen dat het me op droog niet tegenvalt (ben ook niet heel erg positief....) maar op nat wegdek sta ik er echt van te kijken hoe goed ze blijven plakken.

Overigens heeft men vannacht tegen de spiegel aangetrapt (geen schade) en er is een kras van 10cm op de rechter achterdeur aangebracht. Normaal gebeurt er hier in de buurt niet zo veel 's nachts, maar verderop in de buurt lag ook allemaal kapot glaswerk etc. ....

Binnenkort maar een potje commandant aanschaffen, er zijn wel meer (kleine) plekjes die wat TLC kunnen gebruiken :) Vandaag de ramen ingesmeerd met 'clearvision', eens kijken wat daar het resultaat van is in de eerstvolgende regenbui... (En dan met name de achterruit waar je niks door ziet als het regent)

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/s60.JPG
En de foto op herhaling

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 04-08-2012 16:10 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik vind het een aantal hele boute uitspraken voor mensen waarvan ik twijfel of ze de banden wel onder objectieve omstandigheden vergeleken hebben....

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat bedoel je precies? :P
Dentheman schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:07:
Ik heb onder m'n S60 momenteel Michelin Primacy's liggen en ik moet zeggen dat het me op droog niet tegenvalt (ben ook niet heel erg positief....) maar op nat wegdek sta ik er echt van te kijken hoe goed ze blijven plakken.

Overigens heeft men vannacht tegen de spiegel aangetrapt (geen schade) en er is een kras van 10cm op de rechter achterdeur aangebracht. Normaal gebeurt er hier in de buurt niet zo veel 's nachts, maar verderop in de buurt lag ook allemaal kapot glaswerk etc. ....

Binnenkort maar een potje commandant aanschaffen, er zijn wel meer (kleine) plekjes die wat TLC kunnen gebruiken :) Vandaag de ramen ingesmeerd met 'clearvision', eens kijken wat daar het resultaat van is in de eerstvolgende regenbui... (En dan met name de achterruit waar je niks door ziet als het regent)

[afbeelding]
En de foto op herhaling
Commandant werkt niet zo goed op de moderne lakken, beste kun je spullen van Monello halen. ;)
Alleen met de hand polijsten kost erg veel kracht en moeite...

En niet te vergeten daarna de lak weer te voeden met sealant/glaze en wax.

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 04-08-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
mr_petit schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:11:
Ik vind het een aantal hele boute uitspraken voor mensen waarvan ik twijfel of ze de banden wel onder objectieve omstandigheden vergeleken hebben....
Met ∧

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:30:
Uiteindelijk is een V50 niet veel meer dan diezelfde poor man's Volvo. Qua prijs en formaat zijn ze bijna identiek en daarnaast zijn er ook nog mensen die een auto gewoon nemen omdat hij eleganter is (de sedan) dan de eenheidsworst (de station).

De S60 mag dan wel een stapje hoger gepositioneerd zijn, uiteindelijk is de prijs toch ongeveer hetzelfde voor ongeveer dezelfde uitrusting (kijkend naar mijn S40 D3 R-Design GearTronic met Professional Line).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
AMDFreak schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:27:
Ik heb als hobby auto's detailen.
Nu ben ik in een fase dat ik krasjes/steenslag in zijn totaliteit wil verwijderen.
Daarvoor heb ik via een schadeherstelbedrijf een deurpaneel mee kunnen krijgen van een Volvo V40 als ik het goed zeg (correct if i wrong).
Echter heb ik geen kenteken of wat dan ook. Nu zoek ik de juiste lakstift/kleurcode voor dit deurpaneel zodat ik kan oefenen om krasjes/steenslag te verwijderen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat er een volvo kenner in huis is, die mij kan vertellen hoe deze kleur heet.. desnoods met code.

Zelf gok ik dat dit deurpaneel van een volvo V40 is uit 2004/2005 "dark grey" echter ben ik hier niet zo zeker van.
Edit: Eigenlijk hadden de 3 posts wel in 1 gekund :).

Ik zeg Titanium Grey (net als de rest)... wat mij betreft mag je hem er een keer naast komen houden :).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_d3_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aja verrek bekende kleur idd maar kwam niet op de naam. :)
Blijft ook een mooie S40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 01:49

Dark Angel

Corvette LS Power

Crosspost uit de huiskamer.

Vandaag mijn dak laten wrappen in hoogglans zwart

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/IMG_3332.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/IMG_3334.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wil je wel even naar het "foute tuning" topic verhuizen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hoezo? Op een paar dingen na is dit gewoon OEM+ dikke bazen bak tuning. 8)

Nieuwe deeltje staat ook klaar inmiddels btw:
Het grote Volvo topic - Deel 7

:)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.