Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 76.775 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Mijn V40 leasebak is deze week besteld :)
Het wordt een zwarte D2 met Launch en Motionpack, en daarbij uitgebreid met LED daglichten, dimmende binnenspiegel, regensensor, BLIS-systeem (wou de baas graag en hij betaalt nu eenmaal :P ) en vaste trekhaak... Alleen jammer dat het nog zo lang wachten is tot hij geleverd wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vinnienerd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:21:
Sinds 2 weken trotse eigenaar van een S40 uit 2003:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat rijdt dat ding lekker _/-\o_
194.000 op de teller, heb er maar € 3000 voor betaald 8)7 Nooit meer een ander merk _/-\o_
Nette S40! :) Staat goed zo met die sport line kit rondom.
-Jaap-io schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:39:
[...]

eh ja het is de luxury line, ik dacht eigenlijk dat ze allemaal meesturende xenon hadden

maar bij meesturende xenon kan je de hoogte niet handmatig aanpassen, dat gaat automagisch. Wel gaaf om te zien als je de auto start dan zie je de lichten heen en weer gaan, waarschijnlijk om de hoogte in te stellen e.d.
Klopt ja, je hebt aan de linkerkant van je achteras een soort hoogte sensor zitten die de hoogte regelt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat instellen van de koplampen is inderdaad wel leuk om te zien. Maar vooral heerlijk daar je de verlichting gewoon op A zet en er verder nooit meer naar om hoeft te kijken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:02

Halfkakkende

Vandring

Behalve als je weer terug komt van een beurt, dan staat ie steevast uit :(.

Even een algemeen vraagje over verlichting: Kan de dagrijverlichting ook uit, of staat dit áltijd aan (ongeacht of de verlichting aan staat)? En heeft Volvo ook een functie om de verlichting te koppelen aan het contact (contact aan = verlichting aan, contact uit is verlichting uit)?

De aflevering van mijn lease v40 staat nu gepland op half oktober. SIKED!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als bij volvo alle modellen dezelfde lampen hebben dan zijn je lichten gewoon ALTIJD aan. Mijn s40 heeft 3 standen; Uit de handleiding:
  • Automatisch/uitgeschakeld dimlicht. Alleen grootlichtsignalen.
  • Stadslichten/parkeerlichten vóór en achterlichten.
  • Automatisch dimlicht. In deze stand werken het groot licht en de grootlichtsignalen.
Een uit stand heeft die dus gewoon niet. Al is dat wel softwarematig met een bepaalde handeling aan te passen.
Zie ook:
Koplampen
Automatisch dimlicht*
Het dimlicht gaat automatisch aan, wanneer u de transpondersleutel naar stand II draait, behalve wanneer de verlichtingsdraaiknop (2) in de middelste stand staat. U kunt het automatische dimlicht zo nodig buiten werking laten stellen. Volvo adviseert u dit over te laten aan een erkende Volvo-werkplaats.
Dagrijverlichting heb ik niet, dus kan ik niet zeggen of die ook apart uit kunnen, maar ik gok dat die ook altijd aan zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door kluyze op 24-07-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 18:22

itsalwaysme

Graast voor DB

Dagrijverlichting kan uit. Is voor landen waar het niet mag. (schijnen er te zijn)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Halfkakkende schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:27:
Behalve als je weer terug komt van een beurt, dan staat ie steevast uit :(.

Even een algemeen vraagje over verlichting: Kan de dagrijverlichting ook uit, of staat dit áltijd aan (ongeacht of de verlichting aan staat)? En heeft Volvo ook een functie om de verlichting te koppelen aan het contact (contact aan = verlichting aan, contact uit is verlichting uit)?

De aflevering van mijn lease v40 staat nu gepland op half oktober. SIKED!
Als jij dimlicht aan hebt is DRL uit. daarnaast is het zo dat al het licht uit gaat bij het uitschakelen van het contact, ongeacht de stand van het lichtknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:57

Reinier

\o/

Ik zag net een V40 in raw copper metallic. Erg mooie kleur! In de configurator was het ook al mijn favoriet.

Denk dat de V40 best goed gaat verkopen. Ik heb er in een paar dagen vijf zien rijden en dan zit ik niet eens veel op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mijn V40 1.9D Europa phase II konden de lichten wel uit - was een Franse auto ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

De eerste generatie S40/V40 was eigenlijk een raar beestje qua lichten. afaik de enige Volvo waarbij je zelf kon kiezen of uit ook echt uit was of als uit nog steeds dimlicht aan was :) (Verlichtingsknop uit zetten, grootlicht hendel naar je toe trekken en intussen de schakelaar naar "aan" draaien zorgde ervoor dat je de boel instelde op "altijd aan". Van uit naar aan was dan weer echt uit.)
Bij alle andere Volvo's moest de dealer tussenbeide komen met ofwel andere software of een andere lichtschakelaar.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:21
ppFreddy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:12:
De eerste generatie S40/V40 was eigenlijk een raar beestje qua lichten. afaik de enige Volvo waarbij je zelf kon kiezen of uit ook echt uit was of als uit nog steeds dimlicht aan was :) (Verlichtingsknop uit zetten, grootlicht hendel naar je toe trekken en intussen de schakelaar naar "aan" draaien zorgde ervoor dat je de boel instelde op "altijd aan". Van uit naar aan was dan weer echt uit.)
Bij alle andere Volvo's moest de dealer tussenbeide komen met ofwel andere software of een andere lichtschakelaar.
Inderdaad best raar om alsnog de keus te krijgen tussen verlichting uit in 0-stand of dimlicht aan in 0-stand.
(in de 0-stand kan je je grootlicht niet aan houden, daarvoor moet 'ie in Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SAo9Y.png staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

itsalwaysme schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:28:
Dagrijverlichting kan uit. Is voor landen waar het niet mag. (schijnen er te zijn)
Lijkt me héél erg sterk, maargoed.

Overigens hoeft DRL niet uit te gaan als de normale lampen aan gaan. Ze kunnen ook dimmen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch vind ik het jammer bij DRL dat de achterlichten uit zijn. Als het nu bijvoorbeeld regenachtig is, ben je geneigd de stand op A te laten staan. Van voren ben je prima zichtbaar (DRL zijn aan) en de koplampen geven voor jou als bestuurder geen meerwaarde op dat moment. Van achteren ben je mogelijk wel minder goed zichtbaar (grijze dag, grijs asfalt, grijze auto) en zou het mijn voorkeur hebben achter toch ook lichten te hebben branden. Daarom overrule ik de A stand toch geregeld (zeker met het weer van de laatste tijd).

Sowieso vind ik dat fabrikanten het systeem ook zo moeten integreren, dat als de regensensor regen ontdekt en gaat lopen wissen, dat dan de lampen direct worden ingeschakeld op de dimlicht stand.
ppFreddy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:53:
Oja, mijn prancing moose stickers zijn binnen. Waar zou ik ze kleven op de XC60? Vooraan, achter de voorwielen of achteraan op de achterste zijruiten? :p
Ik zou ze persoonlijk op de bodemplaat (en dan aan de onderkant van die plaat) plakken. Persoonlijk vind ik het namelijk helemaal niets :).

[ Voor 22% gewijzigd door fredkroket op 25-07-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Oja, mijn prancing moose stickers zijn binnen. Waar zou ik ze kleven op de XC60? Vooraan, achter de voorwielen of achteraan op de achterste zijruiten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:12:
[...]
Lijkt me héél erg sterk, maargoed.

Overigens hoeft DRL niet uit te gaan als de normale lampen aan gaan. Ze kunnen ook dimmen.
Idd, zo heeft Audi het ook standaard staan. Zelfde gebeurt als je de knipperlicht aanzet, dan dimt de DRL aan de desbetreffende zijde ook.

Ik snap het hele gedoe overigens niet, als het rotweer is dan zet je hem lekker zelf op dimlicht, en als het goed weer is dan boeit 't allemaal niet. :P Met laagstaande zon is het overigens wel aan te raden om je dimlichten aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:53:
[...]
Ik snap het hele gedoe overigens niet, als het rotweer is dan zet je hem lekker zelf op dimlicht, en als het goed weer is dan boeit 't allemaal niet. :P Met laagstaande zon is het overigens wel aan te raden om je dimlichten aan te doen.
Het gedoe gaat mij meer om het princiepe... Je maakt een systeem waardoor mensen ergens niet meer aan hoeven te denken. Maak het dan ook echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bedoelde het eigenlijk ook meer richting de autofabrikanten, ze lopen allemaal moeilijk te doen en half werk te leveren terwijl men zelf prima een schakelaartje kan omzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

fredkroket schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:43:
Toch vind ik het jammer bij DRL dat de achterlichten uit zijn. Als het nu bijvoorbeeld regenachtig is, ben je geneigd de stand op A te laten staan. Van voren ben je prima zichtbaar (DRL zijn aan) en de koplampen geven voor jou als bestuurder geen meerwaarde op dat moment. Van achteren ben je mogelijk wel minder goed zichtbaar (grijze dag, grijs asfalt, grijze auto) en zou het mijn voorkeur hebben achter toch ook lichten te hebben branden. Daarom overrule ik de A stand toch geregeld (zeker met het weer van de laatste tijd).

Sowieso vind ik dat fabrikanten het systeem ook zo moeten integreren, dat als de regensensor regen ontdekt en gaat lopen wissen, dat dan de lampen direct worden ingeschakeld op de dimlicht stand.
Bij mijn C30 is het zo dat als binnen een x tijd mijn ruitenwissers 3 keer gewist hebben, dat dimlicht aan gaat en dus ook de achterlichten. Staat ook in de handleiding.
Overigens is dat bij mijn vaders C5 ook. Dus er zijn merken die het zo hebben.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
itsalwaysme schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:57:
[...]

Bij mijn C30 is het zo dat als binnen een x tijd mijn ruitenwissers 3 keer gewist hebben, dat dimlicht aan gaat en dus ook de achterlichten. Staat ook in de handleiding.
Overigens is dat bij mijn vaders C5 ook. Dus er zijn merken die het zo hebben.
Ik ga het toch eens testen. Ik heb een S40 MY2011, maar daar staat het dus niet in het boekje. In het MY2012 boekje staat het wel:

Dagrijlicht tijdens rijden overdag. Automatisch overschakelen naar koplamplichten en stadslichten bij slechte weersomstandigheden en wanneer de ruitenwisser of het mistachterlicht is geactiveerd.

Overigens staat er dan toch nog het volgende in:

Dit is een stroombesparingsfunctie die niet in alle gevallen kan bepalen wanneer de omgevingsverlichting voldoende of onvoldoende is bij mist en regen bijvoorbeeld. Als bestuurder bent u verplicht om de verlichting
van de auto altijd af te stemmen op de heersende omstandigheden en de geldende verkeerswetgeving.

Als het echt zo is (betreffende het wissen \ achterlichten), dan zijn ze toch niet zo dom als ik dacht daarbij Volvo ;). Blijft het zaak dat op een grauwe \ mistige dag je toch zelf op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Bij mijn V70 is het zo dat als ik start en 3x lichtjes gas geef met de automaat in de P-stand, het dimlicht gaat branden. Als ik start en mijn ruitenwissers aanzet: dimlicht aan. Starten en radio aan: dimlicht aan. Eigenlijk gaat het licht als ik start altijd aan. Dat komt ongetwijfeld door het feit dat mijn lichtschakelaar nog nooit op een andere stand dan dimlicht heeft gestaan.

Ik snap niet wat het nut ervan is om geen verlichting aan te hebben. Er is geen mens die het complete onzin vindt om in passieve veiligheidsvoorzieningen aan zijn auto te investeren, maar toch zijn er massa's mensen die het kennelijk niet nodig vinden om goed zichtbaar te zijn. Op een zonnige dag in de stad kan ik dat nog begrijpen, maar op een regenachtige dag met een donkergrijze auto op een polderweg wil je toch gezien worden? :?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
ppFreddy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:53:
Aan de zijkant waar ze ook bij Ferrari staan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ferrari heeft heel geen moose!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19

mr_petit

opperprutser

Imitatie is de hoogste vorm van vleierei :)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2010/10/moose_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.otoplush.com/wp-content/uploads/2011/11/2012-Novitec-Rosso-Ferrari-599-SA-Aperta-Black-Front-Side-View-Pictures.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11

Tomatoman

Fulltime prutser

:D

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Geef mij toch maar die 2e als ik heel eerlijk ben...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de s60 d2 en de c30 d2. (los van het uiterlijk natuurlijk) Als ik deze namelijk op autoweek naast elkaar zet, dan zie ik dat de s60 0,4 seconden sneller is t.o.v. de c30. Ik vind dat vreemd, want het is precies dezelfde motor met hetzelfde vermogen en koppel, echter de s60 is wel meer dan 100kg zwaarder.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een andere overbrengin inzit of dat de bak anders is afgesteld.

Wat ik dan ook weer vreemd vind is dat de nieuwe v40 met d2 1 seconde langzamer is dan de c30 (met verglijkbare moter etc.) terwijl deze maar 4kg zwaarder is dan de c30....

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 10:08
Bij mijn golf met DRL (Led ivm bi-xenon) kan je de standen wat kiezen.

Lichtschakelaar op stand '0' --> Enkel ledjes vooraan, altijd (of je moet ze via boordcomputer uitzetten).
Lichtschakelaar op stand auto -> Ledjes vooraan en dimlichten en achterlichten automatisch als het wat donker is/wordt.
Lichtschakelaar op stand auto en ruitewissers in stand auto of aan --> Ledjes vooraan en als de ruitenwissers een aantal maal gewist hebben gaan dimlichten en acherlichten mee aan.
Lichtschakelaar op stand standlichten --> ledjes vooraan branden (in gedimde stand) en de achterlichten aan
Lichtschakelaar op dimlicht --> ledjes + dimlicht + achterlichten. Eventueel voor- en achtermistlicht te achtiveren

Ledjes vooraan blijven altijd aan, de xenon schakelt gewoon mee in en de ledjes worden een beetje gedimd, bij de golf zitten ze in dezelfde unit.
Mistlichten kunnen enkel bediend worden in de dimlicht stand, omdat deze knop 1 stand uitgetrokken moet worden voor mistlichten vooraan en een stand verder gaan de achtermistlichten mee aan.

Zoiets zal het bij volvo ook zijn zeker :).

*edit*
op standje auto gaan de dimlichten + achterlichten ook aan bij 160+ km/h O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 27-07-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
-Jaap-io schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:19:
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de s60 d2 en de c30 d2. (los van het uiterlijk natuurlijk) Als ik deze namelijk op autoweek naast elkaar zet, dan zie ik dat de s60 0,4 seconden sneller is t.o.v. de c30. Ik vind dat vreemd, want het is precies dezelfde motor met hetzelfde vermogen en koppel, echter de s60 is wel meer dan 100kg zwaarder.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een andere overbrengin inzit of dat de bak anders is afgesteld.

Wat ik dan ook weer vreemd vind is dat de nieuwe v40 met d2 1 seconde langzamer is dan de c30 (met verglijkbare moter etc.) terwijl deze maar 4kg zwaarder is dan de c30....
Ik denk een hoop gegoochel, net als met de CO2 uitstoot.

Maar er zijn idd ook andere versnellingsbakverhoudingen, zo heb ik laatst elders ontdekt dat een recente V50 D2 bij 2200 toeren 115km/h rijdt en een C30 D2 rijdt bij zoveel toeren 125km/h.

Ik vind het ook vreemd dat de S60 DrivE D2 met een gewicht van 1390kg de sprint doet in 10,9 sec en een C30 van 1254kg in 11,3 sec. 136kg meer en dan 0,4 seconde sneller....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Andere bakverhoudingen he. :)

Ik zag trouwens dat ik hier niet zo veel de updates van mijn V40 post, zal eens een 'korte' samenvatting doen. :+

Tijdje niks meer laten weten over de V40, heel wat km's weer mee gemaakt en hoop aan geüpdatet. Begin van alles kun je vinden op het Volvo forum of het Volvo 40 forum.

Een van die dingen is dat ik bezig ben met OEM xenon. Ik heb een complete set zilveren duals gekocht die uit een schade auto kwamen, waarvan ik de lampen ga opknappen en ga ombouwen naar de black duals:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060707-Small.jpg
De goeie lamp:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060708-Small.jpg
De slechte:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060709-Small.jpg
De ballasten:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060710-Small.jpg
Van beiden lampen bleek de behuizing beschadigd te zijn, de 'goeie' lamp had een licht scheurtje, de andere behuizing was echt finaal naar zijn grootje. Bevestigingspunten afgebroken en alles.

En het bekende probleem, de coating van de xenon reflectoren die te wensen over laat...
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060714-Small.jpg

De lampen volledig uit elkaar gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060713-Small.jpg
Hier zie je ook al 2 'nieuwe' behuizingen liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060718-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060716-Small.jpg
Deze behuizingen zijn wel halogeen behuizingen maar zijn identiek aan de xenon behuizingen qua buitenkant. Alleen ze missen een sticker, en de inbouw is anders. Opbouw en montage punten zijn gelijk, ook de montagepunten voor de xenon ballasten zijn voorbereid.

Vooral de D2R aansluiting is anders samen met de reflector in plaats van bij de halogeen lampen de H7 aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060715-Small.jpg

Daarna afgelopen winter langs Harry Neutelings van Harry's Auto Restyle gereden om een 2tal parkeerdeukjes uit de auto te laten halen. Deze heeft hij er keurig uitgehaald, echt super!
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060742-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060743-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060740-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060741-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060739-Small.jpg

En daarna met dank aan een collega en chef werkplaats bij de Volvo een reserve Xenon koplamp kunnen ophalen! Nu nog de ruitenwisser motor voor de bestuurderskant, en een reflector terug van de verchromer en dan kan de neus verbouwd worden haha.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/12/P1060744-Small.jpg

Toen kon ik eindelijk de Xenon reflectors kunnen ophalen, een was al vrij snel klaar, alleen de ander die gebroken was op de rand was niet te repareren. Dus voor het nette een andere reflector gezocht. Uiteindelijk via mijn Werk een gesneuvelde koplamp te pakken kunnen krijgen waarvan de reflector nog heel was. Alleen van deze lamp was de hoogte verstelling professioneel gesloopt en in plaats van een plastic scharniertje zat er een dot kit in...
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060856-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060857-Small.jpg

Die heb ik toen er netjes uit gekregen en naar de verchromer gebracht. Helaas hebben ze deze 3x opnieuw moeten doen omdat de coating niet strak genoeg werd. Hij is nu nog iets minder strak als de andere kant, maar goed. Kleur verschil van beiden tegenover origineel is ook licht aanwezig, het is wat geliger. Maar het valt niet eens zo op.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060956-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060958-Small.jpg
Hier de ingepakte reflector, zo ziet hij er ook achter glas uit, de gelige tint valt bijna helemaal weg:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060960-Small.jpg
Losse spiegels, het grote verschil tussen de halogeen en de xenon lampen, de reflector met de aansluiting en deze speciaal. Vandaar ook het kenmerk D2R.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060957-Small.jpg

Hier de 'mindere' kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060961-Small.jpg

En hier zie je het verschil met de strakke kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060963-Small.jpg

In totaal ben ik een 360 euro kwijt geweest bij Henrie Hartogs, 180 euro per kant, vrij stevig, maar goed. De reflectoren zijn niet te krijgen en één nieuwe lamp is al veel duurder als ik nu in totaal voor alles heb betaald.

Aan een enorm uniek setje BBS RX 246 velgen kunnen komen via een kennis van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/05/2012-05-25-191-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/05/2012-05-25-192-Small.jpg

Nieuwe APK erop, ondanks de licht lekkende IC en remmen die bij de volgende beurt toch echt rondom vervangen moeten worden heb ik daarover geen opmerkingen gehad, alleen maar complimenten over de nette staat van de auto. Zie je toch hoe precies ik ben haha. :P

Toen is ook direct de voorruit mee vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/WP_000016-Small.jpg
Wel leuk, vers gepoetst en dan op zo een mooie plek in de garage mogen staan. 8)

Gelijk nieuwe Bosch Aerotwin ruitenwissers erop. Uit Duitsland gehaald, zo was het nog goedkoper als met korting de oem Volvo wissers.

En hier een foto waarom die een nieuwe krijgt, 1 plek die verkeerd gelijmd was met er naast een nieuwe pit dat begint door te scheuren, samen met nog veel putjes op de ruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070354-Small.jpg

En weer thuis, paar goeie foto's van de recente poets beurt:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070352-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070356-Small.jpg

Vandaag weer een hoop geld uit gegeven. Mijn voorruit was vervangen, alleen was de parafan wat verbogen en sloot niet meer goed aan, waardoor ik nu afgelopen week iedere ochtend een beslagen ruit had. Ruitenwisser armen had ik al eens gespoten maar waren inmiddels weer lelijk, dus maar eens wat spul besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070401-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070402-Small.jpg
Veel clipjes, dopjes en een kapje.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070404-Small.jpg
En de nieuwe parafan.

Als het weer eens goed droog is maar eens kijken wat de schade is onder de parafan en de boel vervangen. Ik heb alles nieuw. Mensen nog trucjes om het vocht eruit te krijgen?

Nieuwe BBS naafdoppen zijn ook al binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070406-Small.jpg
8) (folie zit er nog op dus let niet op de kleine kreukeltjes)

En waar ik heel erg trots op ben, 4 originele V40 dealerplaten voor mijn model V40! 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070408-Small.jpg
Had senior nog bewaard bij de Volvo, ben er erg blij mee!

[ Voor 99% gewijzigd door Joopieboy op 27-07-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

2600 vakantiekilometers verder staat hij weer thuis... Helemaal vol en helemaal vuil. Morgen maar eens leeg en schoon maken. :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3Ljw4BovwykUZxsg9vmQfeg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Wanneer ga je de chiptuning doen? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Respect hoor joopy voor alle moeite die je in die 2 volvo's stopt d:)b

Ik zag gister een reclame poster van de nieuwe v40 en damm daar hebben ze iets moois van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NKhSg.jpg
De verlichting achter de rechterdraaiknop (temp) doet het niet, daar moet dus een lampje vervangen worden. Weet iemand of dat zelf te doen is? En zo ja, wat voor lampie daar in moet?

Bij voorbaat dank!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je even had gezocht was je mijn verslagen ook wel tegengekomen. :P

Maar je kunt met een plastic lepeltje (geen schroevendraaier gebruiker dan beschadig je het) het kapje verwijderen, het zit gewoon geklikt, dan krijg je dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/P1060511-Custom.jpg
Op de hoeken zie je nu 4 schroeven zitten. Dan kun je het element eruit pakken.

Nu heel voorzichtig de kap eraf klikken en dan kun je bij de lampjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/P1060512-Small.jpg

Dat zijn deze jongens, die heb je 3x nodig:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/P1060513-Small.jpg
Onderdeelnummer is 3061842.

Voor meer tips en trucs en veel foto's kun je op mijn website kijken: www.joopiesplace.nl d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Joopieboy schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:20:
Als je even had gezocht was je mijn verslagen ook wel tegengekomen. :P

Maar je kunt met een plastic lepeltje (geen schroevendraaier gebruiker dan beschadig je het) het kapje verwijderen, het zit gewoon geklikt, dan krijg je dit te zien:
[afbeelding]
Op de hoeken zie je nu 4 schroeven zitten. Dan kun je het element eruit pakken.

Nu heel voorzichtig de kap eraf klikken en dan kun je bij de lampjes:
[afbeelding]

Dat zijn deze jongens, die heb je 3x nodig:
[afbeelding]
Onderdeelnummer is 3061842.

Voor meer tips en trucs en veel foto's kun je op mijn website kijken: www.joopiesplace.nl d:)b
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Van de week is bij mijn V70 de distributie vervangen en heeft hij een grote beurt gehad!
Auto is werkelijk in goede staat, alleen de remblokken moeten over 15 a 20.000 km even vervangen worden verder niets!

Ben nu alleen nog op zoek naar een pook en handremhoes in grijs voor de V70 aangezien die van hetecoauto niet goed pasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, weer helemaal schoon:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/il9HqSxd4bEaY6p2lTtB1Zj6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Netjes! 8) Nu nog luxe platen erop he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik zie dat je het goed kan, mijn C30 moet ook nog schoon gemaakt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb er luxe platen op (met die kunststof letters i.p.v. geponst metaal)...

En ik heb hem gewoon door de wasstraat gegooid hoor (maar dan wel een goede wasstraat, Kleiboer in Apeldoorn. Zo'n systeem waar je in de auto blijft zitten en je auto door de wasstraat wordt gesleept met rollen van textiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aha. leek alleen niet zo op de foto. :P

En goed poetsen? :?
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/01/P1060829-Small.jpg
:+
Oja, en zo zien ze er nieuw uit: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/08/Afb0865-Small.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 28-07-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Wanneer gaat het gebeuren? Heb je al elders ervaringen gevonden/gelezen over het chippen van de D2 motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Weet ik nog niet, ik ben vrijdagavond teruggekomen van vakantie en heb nog geen contact gehad met de dealer... Verder heb ik nog geen ervaringen gezien/gelezen, zeker geen ervaringen waarbij voor en na chippen vergeleken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mx. Alba schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:22:
Weet ik nog niet, ik ben vrijdagavond teruggekomen van vakantie en heb nog geen contact gehad met de dealer... Verder heb ik nog geen ervaringen gezien/gelezen, zeker geen ervaringen waarbij voor en na chippen vergeleken kunnen worden.
Ik (we?) verwacht dan ook een uitgebreide voor/na review..... :*) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Mx. Alba schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:22:
Een collega van me had wel een site waarop stond wat ongeveer de resultaten zullen zijn na het chip-tunen, ik zal eens kijken morgen of ik die site nog ergens heb. Of aan mijn collega vragen na zijn vakantie. (maar dat zal wel te laat zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

JAHRASTAFARI schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:18:
[...]
Wanneer gaat het gebeuren? Heb je al elders ervaringen gevonden/gelezen over het chippen van de D2 motor?
Ik heb een weekje in een (door Rica) gechipte V50 D2 gereden, maar nooit in een ongechipte.

Vergeleken met mijn eigen Mondeo (gechipt naar +/- 150pk) vond ik het een erg vinnig ding. Stil, trekt als een gek door naar toerentallen waar je met een diesel eigenlijk niets te zoeken hebt. Heel soepel ook, en hij klonk bij hogere toerentallen zowaar een beetje sportief.
Ik vond het een fijne motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 22:43

djidee

Mr. Slungel

Waarom doet Rica niets met de D2 van de nieuwe V40? Wel jammer... Zeker als je die waarden van soortgelijke blokken bij de C30/V50 ziet (115pk/270nm naar 141pk/351nm)

En regelen jullie dat via de dealer? Dan is het voor mij wel een optie (ivm lease), anders niet :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

djidee schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:44:
Waarom doet Rica niets met de D2 van de nieuwe V40? Wel jammer... Zeker als je die waarden van soortgelijke blokken bij de C30/V50 ziet (115pk/270nm naar 141pk/351nm)

En regelen jullie dat via de dealer? Dan is het voor mij wel een optie (ivm lease), anders niet :+
De V50 waar ik over schreef was een demo van de dealer, die laten heel veel auto's tunen bij Rica.
Voor wat betreft de V40: misschien moeten ze die chip nog ontwikkelen/verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De dealer heeft een zogeheten chip van polestar. Maar van Rica zal er binnenkort wel software vrij komen hoor, die zal alleen een factor 3 goedkoper zijn als via de dealer...

Vandaag toen het droog was eens de parafan vervangen. Dit was het probleem, sloot gewoon totaal niet meer goed en netjes aan en was beschadigd geraakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070433-Small.jpg
Afplakken hoe de wissers zaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070435-Small.jpg
Dopjes eraf, kapje eraf (er misten al 2 kapjes...) en de clipjes die er nog in zaten ook losgemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070437-Small.jpg
Ruitenwisserarmen los maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070440-Small.jpg
En eraf met de rommel!
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070441-Small.jpg
Nieuwe erop:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070444-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070446-Small.jpg
Sta je dan in je meest charmante houding... :+
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070451-Small.jpg
En het nieuwe spul erop:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070454-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070455-Small.jpg
Ook weer gelijk mooi zwart! 8)

[ Voor 80% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Wat vindt de gemiddelde leasemaatschappij eigenlijk van dat chippen/tunen (via de Volvo-dealer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:01:
Wat vindt de gemiddelde leasemaatschappij eigenlijk van dat chippen/tunen (via de Volvo-dealer)?
De dealer raadde mij aan om geen slapende honden wakker te maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 20:51

mambo No5

Bad Apple?

Joop: respect mbt hoe je je auto netjes houd; dergelijke projecten wil ik tzt ook met m'n Alfa proberen. :)
Gevalletje
Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/grappig/See_hear_speak_no_evil.jpg
? :+

Ah, te laat..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha daarom. :+ Geen slapende honden wakker maken. ;)

En dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Waarom willen lease maatschappijen dit niet? Vanwege extra slijtage? Minder restwaarde? Extra verbruik?

:?

Chiptuning, ik heb er al veel over gelezen, maar snap het nog steeds niet. De voor- en nadelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom de leasemij's dit niet willen is simpel. Zij maken de berekeningen voor de maandelijkse kosten op basis van verbruikskosten, odnerhoudskosten, etc. Allemaal volgens fabrieksopgaaf; echte cijfers hebben ze pas na jaren. Als jij het motormanagement aanpast mbv een chip, kloppen hun cijfers niet meer. Bovendien kan het extra slijtage in de hand werken en dus meer kosten. En dat willen ze niet. Simpel as that.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mx. Alba schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:03:
[...]

De dealer raadde mij aan om geen slapende honden wakker te maken... ;)
Meestal de beste methode. Overigens zijn er met door de importeur gesteunde chipbedrijven vaak geen probleem (ABT & VAG groep bv).

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
djidee schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:58:
[...]

Meestal de beste methode. Overigens zijn er met door de importeur gesteunde chipbedrijven vaak geen probleem (ABT & VAG groep bv).
Voor de leasemaatschappij vaak aan het begin niet, voor de berijder en later de leasemaatschappij net zo goed :X Voor de V40 zal er nog wel wat komen, bij VAG duurt het vaak ook even voor bijvoorbeeld JD een nieuw modeljaar "onder de knie" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grrrrrr net het eerste deukje ontdekt op mijn nieuwe auto... Een deukje van een deur vlak naast de hendel van de linker deur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Erg klote en zinloos altijd, en zeker bij een C30 daar zijn de grote deuren erg gevoelig voor... :X Maar goed, spotrepair, kost een paar tientjes en hij is weer strak. Maar toch mogen mensen best wel eens opletten en beter oppassen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn leaseauto niet laten chippen zonder dat de leasemaatschappij er mee ingestemd heeft. Ik weet wel dat de kans heel klein is dat men erachter komt maar zou me er niet lekker bij voelen. Mocht er onverhoopt toch iets flink mis gaan en men gaat het onderzoeken dan heb je op zich wel een probleem. Dan of erbij leasen, of die paar PKs maar missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bij motorschade willen ze zeker wel moeilijk doen, en bij een beurt waarbij nieuwe software erin geschoten word dan ben je de chiptuning ook kwijt, klein detail. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Weet je dat zeker van die software?
Volvo hangt z'n auto's -naar wat ik begreep- bij elke beurt aan de computer.
Er zijn overigens chiptune systemen waarbij je zelf een kastje krijgt (gelockt aan je vin) en daarmee kan je zo vaak als je wilt je originele mapping of getunede mapping flashen in je auto.

Sowieso een leasemaatschappij gaat ervan uit dat er een betrouwbare auto afgeleverd wordt. Als je van je auto voor je dagelijkse vervoer afhankelijk bent wil je dat zelf ook lijkt me.
Bij veel auto's zijn er vaak diverse componenten die ook anders zijn uitgevoerd bij auto's met zwaardere motor.
Sommige delen van een automaat of differentieel bijvoorbeeld (bijv. 4 ipv 2 planeetwielen). Dat moeilijk doen zal ook wel wat ruimer zijn dan alleen bij motorschade.

Chippen prima hoor, maar dan moet je zelf ook bereid zijn het risico te dragen, of je chiptuner moet het risico (en dat is dus meer dan alleen de motor, het onderstel/aandrijving loopt ook verhoogd risico op falen/slijtage) willen dragen gedurende de leaseperiode.

Het is immers niet je eigen auto. Zo lang je 'm leased huur je 'm eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:45:
Erg klote en zinloos altijd, en zeker bij een C30 daar zijn de grote deuren erg gevoelig voor... :X Maar goed, spotrepair, kost een paar tientjes en hij is weer strak. Maar toch mogen mensen best wel eens opletten en beter oppassen. :(
Lol _o- dan blijf je bezig als je pech hebt dat je op locaties die er gevoellig voor zijn parkeert.

Als m'n Pa weer een verbouwing in een ziekenhuis heeft dan wordt z'n auto met de week meer golfbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:36:
[...]

Lol _o- dan blijf je bezig als je pech hebt dat je op locaties die er gevoellig voor zijn parkeert.

Als m'n Pa weer een verbouwing in een ziekenhuis heeft dan wordt z'n auto met de week meer golfbal.
Je noemt ook precies het ergste voorbeeld... Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis en ooit had ze een nieuwe Yaris... Na 5 jaar had die qua plaatwerk geen enkel gaaf deel meer over (enkel de kofferklep nog...). Volgens mij zijn de meeste mensen die daar komen al zo down, dat die deur in andermans deur echt geen lor meer uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Joopieboy schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:11:
Bij motorschade willen ze zeker wel moeilijk doen, en bij een beurt waarbij nieuwe software erin geschoten word dan ben je de chiptuning ook kwijt, klein detail. :+
dat is niet waar als je voor polestar tuning vanuit de dealer gaat. Dan wordt bij elke motormanagement update de chiptuning niet overschreven. Tenminste dat zegt volvo http://www.volvocars.com/...es/pages/volvotuning.aspx

echter volgens die site is deze chiptuning niet beschikbaar voor de C30 D2 :(

[ Voor 7% gewijzigd door -Jaap-io op 31-07-2012 09:00 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

-Jaap-io schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:59:
dat is niet waar als je voor polestar tuning vanuit de dealer gaat. Dan wordt bij elke motormanagement update de chiptuning niet overschreven. Tenminste dat zegt volvo http://www.volvocars.com/...es/pages/volvotuning.aspx

echter volgens die site is deze chiptuning niet beschikbaar voor de C30 D2 :(
Nog niet. Mijn C30 D2 gaat binnenkort dus wel gekieteld worden door RICA, de officiële Polestar partner in Nederland, geregeld door de dealer dus met volledig behoud van alle garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Maar zou je dit als particulier (zoals ik) ook doen? Met andere woorden: is het niet heel tricky / slecht voor de auto/levensduur/slijtage/etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je er normaal mee rijdt is het absoluut niet schadelijk. Laat hem wel door een gerenommeerd bedrijf tunen, dus niet bij de eerste de beste die het voor minder dan 200 euro doet.

Mijn auto is gechipt bij 170.000km en staat nu probleemloos op 230.000km.

Ik heb ooit iemand gesproken met een Volkswagen Passat TDI, gechipt, die 800k had gelopen en onderweg was naar een miljoen kilometers... Die auto heeft ook in de autoweek gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als het door de dealer wordt gedaan met volledig behoud van garantie, zou ik zeggen: gewoon doen. :D

Goed regulier onderhoud is van veel meer invloed op de levensduur van de auto dan chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Timmert schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:55:
Als je er normaal mee rijdt is het absoluut niet schadelijk.
Als je er normaal mee rijdt heb je het ook niet nodig :p
Het is heel simpel: als je extra vermogen aanspreekt heb je ook extra slijtage.
Spreek je dat extra gechipte vermogen niet aan, dan is er ook geen reden tot chippen.
Maar het lijkt mij leidend in wat de leasemaatschappij zegt; het is immers hun auto.
Als het je eigen auto is maakt het natuurlijk niets uit, dan is het voor eigen risico. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:00:
Respect hoor joopy voor alle moeite die je in die 2 volvo's stopt d:)b

Ik zag gister een reclame poster van de nieuwe v40 en damm daar hebben ze iets moois van gemaakt
Ehm, die ene Volvo O-) Die tweede is intussen hemelen :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De gemiddelde Volvo kan met goed onderhoud 500.000km rijden. Een gechipte in handen van iemand met een zware rechtervoet dan misschien 400.000... Is dat niet genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hoe kom je bij die 400.000 ?

Een bak kan ook sneuvelen bij 100.000 hoor ;)
(Of nog eerder for thst matter)

Ik ken zat mensen die rare problemen hebben met hun auto waarvan ik vermoed dat het aan het chippen ligt.
Dat is dan niet dat een lagertje wat eerder verslijt, maar 'major trouble' zoals schoepen van de koppelomvormer waar langzamerhand cracks in komen (en stukjes afbrokkelen).
Ik kan me voorstellen dat je daar als leasemaatschappij niet op zit te wachten.

[ Voor 62% gewijzigd door mr_petit op 31-07-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Je weet iig dat bij een ongechipte bak alles volgens manufacturer-spec draait. Ook al spreek je niet het "full potential" van je blok aan ;) Ik haal ook liever 500.000 met wat minder pk's dan dat ik bij 400.000 al op zoek kan naar een nieuwe auto.

Ik zit trouwens een beetje met de versnellingsbak van m'n S40 waarvan jullie de foto's hebben gezien. De auto is netjes bij de dealer onderhouden, ook op tijd alle beurten etc., maar schakelen gaat nogal stroef. Ik moet de pook echt in de versnelling duwen, het lijkt wel alsof de boel niet wil synchroniseren.
Dit zou betekenen dat m'n synchromeshes vervangen moeten worden, maar als ik zo rondkijk op internet lijkt dit een dure bedoeling (bak moet immers helemaal uit elkaar, veel manuren) waardoor ik beter een 2e hands/gereviseerde bak kan scoren. Iemand ideeën? Kan het ook komen doordat m'n versnellingsbakolie gewoon vervangen moet worden?
Ik wil 'm sowieso wegbrengen voor een grote beurt, misschien dat het probleem dan weg is.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnienerd op 31-07-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vinnienerd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:52:
Je weet iig dat bij een ongechipte bak alles volgens manufacturer-spec draait.
Als je hem door een officiële tuningpartner van de manufacturer laat chippen toch ook?

Ik bedoel, welke Tweaker heeft er nog nooit een Pentium geoverclockt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Je weet iig dat bij een ongechipte bak alles volgens manufacturer-spec draait. Ook al spreek je niet het "full potential" van je blok aan ;) Ik haal ook liever 500.000 met wat minder pk's dan dat ik bij 400.000 al op zoek kan naar een nieuwe auto.

Ik zit trouwens een beetje met de versnellingsbak van m'n S40 waarvan jullie de foto's hebben gezien. De auto is netjes bij de dealer onderhouden, ook op tijd alle beurten etc., maar schakelen gaat nogal stroef. Ik moet de pook echt in de versnelling duwen, het lijkt wel alsof de boel niet wil synchroniseren.
Dit zou betekenen dat m'n synchromeshes vervangen moeten worden, maar als ik zo rondkijk op internet lijkt dit een dure bedoeling (bak moet immers helemaal uit elkaar, veel manuren) waardoor ik beter een 2e hands/gereviseerde bak kan scoren. Iemand ideeën? Kan het ook komen doordat m'n versnellingsbakolie gewoon vervangen moet worden?
Ik wil 'm sowieso wegbrengen voor een grote beurt, misschien dat het probleem dan weg is.
Zou eerst eens de bakolie verversen. Het kan ook dat ie niet meer helemaal ontkoppelt, dan wil het schakelen ook wat moeizamer gaan.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Zou eerst eens de bakolie verversen. Het kan ook dat ie niet meer helemaal ontkoppelt, dan wil het schakelen ook wat moeizamer gaan.
Ik denk dat dat het is. Ik hoor de bak klikken als ik 'm uit de versnelling trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 13:33
gewoon leren double (de)clutchen, als dat ook niet werkt, dan is je koppeling kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mx. Alba schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:03:
[...]
Ik bedoel, welke Tweaker heeft er nog nooit een Pentium geoverclockt? ;)
Klok je je pc op je werk dan ook over zonder toestemming van je leidinggevende? (om de analogie maar even rond te maken)

Ik blijf erbij dat je de leasemaatschappij er over in zou moeten lichten indien het een leasebak betreft.
Als die er geen probleem mee heeft.... dan is er ook geen probleem.

De xc70 waar ik voor m'n werk in rij (eigen bezit, geen leasebak) laat ik ook niet chippen. Waarom niet? Omdat als er toch iets stukgaat ik dat zelf moet betalen. Die kosten (en verantwoording) kan ik niet bij iemand anders neer leggen. En ik ben voor m'n werk redelijk afhankelijk ben van dat ding (en kan als eigen baas ook betreffende dat naar niemand anders wijzen; de klant heeft daar maling aan).

Niet dat ik vies van chippen ben; m'n bmw loopt op een hele dikke compressor O-) , maar van die auto kan -en ben ik bereid- het risico te accepteren.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 31-07-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:51

_Apache_

For life.

Weet even niet welke S40 je hebt, maar ik heb een phase I, heeft hier nu geen last meer van. Maar het waren de synchronisatiebussen (niet in de war te halen met de synchromesh). Die laatste zit echt in de bak en zijn nogal kostbaar om te repareren, die synchronisatiebussen zitten meer bij de bediening van de bak dan echt in de bak). Dit zijn kleine plastic busjes die onder (via een brug) pook worden gemonteerd. Mijn 40 wilde echt niet meer schakelen :X Daarna schakelde alsof hij weer niet was. Normaal zijn die busjes een tientje (per set). Kreeg ze van het huis, omdat ik nog geen week later een grote beurt had gepland aldaar. Hij was even op de brug en na een kwartiertje reed ik weer tevreden naar huis. :-)

__
Net terug van vakantie. Tijdens het achteruitrijden een kei gemist, van 40x40x40 cm. :X Auto er voorzichtig weer af gereden, wat oppervlakkige lakschade. Niets wat een zachte doek en wat aandacht niet kon weghalen. *O*

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 31-07-2012 18:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Mx. Alba schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:45:
[...]

Nog niet. Mijn C30 D2 gaat binnenkort dus wel gekieteld worden door RICA, de officiële Polestar partner in Nederland, geregeld door de dealer dus met volledig behoud van alle garantie.
wat moet dat kosten via polestar?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DancePlaza schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:32:
[...]

wat moet dat kosten via polestar?
De dealer laat het doen door RICA voor €690...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:15
Joopieboy schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:35:
Haha daarom. :+ Geen slapende honden wakker maken. ;)

En dankjewel! :)
Even een knuppel in het hoenderhok;

Het (chip)tunen van je leaseauto zonder toestemming van de leasemaatschappij vind ik niet kunnen. Als je vermogen wilt, lease dan de versie met het juiste vermogen (of lease chiptuning mee, kan in sommige gevallen alleen gaat je leasebedrag natuurlijk wel omhoog ....). Ik krijg er een beetje het 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten' gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, ergens moet ik wel zeggen dat je gelijk hebt, Billie... Maar het wordt aangeboden door de dealer met behoud van alle garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Als het een dealeroptie dan wel accessoire is, dan is dit toch mee te leasen bij de leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is ook opgenomen in de factuur en dus meegerekend in de leaseprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als het op de factuur gespecificeerd staat dan is de toestemming van de leasemaatschappij er toch ook?
Ik neem aan dat die factuur ook naar de leasemaatschappij is gegaan, en wel voor aflevering van de auto, dus zijn ze ervan op de hoogte dat de auto gechip gaat worden.
Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Dan is er toch ook toestemming van de leasemaatschappij? (of hadden ze daar in ieder geval op kunnen reageren). Mijn punt ging meer over de personen die nadat de auto is geleverd door de leasemaatschappij nog even snel naar ziptuning, de dealer et cetera gaan om toch meer vermogen te krijgen zonder dat de leasemaatschappij hier iets vanaf (kan) weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad, als je na levering van de auto zelf naar de dealer / tuner gaat dan is er iets niet in de haak, lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Week 41 komt mijn V40 D2 :9

Order eindelijk definitief langs baas/leasemaatschappij, dealer had alvast in goed vertrouwen een plekje gereserveerd waardoor de levertijd erg laag uitvalt O+

Loopt zo hard nu, en zeker als je zo'n panoramadak wil, dan kun je rekenen op week 5x (voor de leaserts: 2013 dus)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:01
Da's cool :P Maar tevens minder leuk 8)7 Ik twijfel nog tussen een V40 D2 met bijna alles aangevinkt of een wat 'kalere' D3. Moet voor eind deze maand een nieuwe leasebak bestellen. Maandag a.s. heb ik een proefrit in de D3, kijken of die me kan overtuigen om voor de motor te gaan i.p.v. extra luxe als leder, pano-dak etc.

(en dan is er nog een auto van een ander merk die ik vrijdag ga testrijden, maakt ook een goede kans vrees ik).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

2013 zou niet erg zijn, schijnt (maar dat stond op papieren leasemaatschappij) dat hij in 2013 een bpm korting van 2 mille om de oren krijgt... Lijkt mij stug, maar vooruit....

Heb je de D2 ook reeds gereden?

Ik was bang dat de D2 me zou tegenvallen, maar hij is ongelovelijk soepel en alert. Zelfde blok ook in de Focus gereden (wel andere config (Volvo heeft maar 2 kleppen per cilinder volgens boekje, raar)) met soortgelijke prestaties op papier, maar dat was toch heel anders...

De meerprijs (4mille fiscale waarde) en ook de fors hogere leaseprijs (de D2 is mrb vrij, scheelt ook eens extra) icm de succesvolle rit met de D2 maakte mijn keuze definitief... En dan heb ik hem ook bommetje vol volgens mij (muv veiligheidsmeuk pakket)
http://www.volvocars.com/...ator.aspx?VBSload=2044563

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De D2 in de V40 is toch de zelfde als die in de C30, S40 en V50? Dat is best een prettige motor hoor. Geen racemonster maar je komt geen vermogen te kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik denk niet dat de huidige D2 nog steeds hetzelfde 1.6D/HDi blok is dat de andere merken nog delen. Ik meen dat Volvo eruit gestapt is en die motor verder doorontwikkeld heeft, met het aantal kleppen inderdaad als grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mx. Alba schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:06:
De D2 in de V40 is toch de zelfde als die in de C30, S40 en V50? Dat is best een prettige motor hoor. Geen racemonster maar je komt geen vermogen te kort...
Ja, in de basis wel, merkwaardig is alleen dat de V40 D2 overal met 2 kleppen per cilinder staat,daar waar PSA/Ford en Volvo in de C30/S40/V50 idd nog 4 kleppen per cilinder op dat blok (D4162T) hebben zitten

Al staat op de volvosite nu wel weer 4 kleppen per cilinder, dat was 2 8)7

En navraag bij Volvo bevestigde dat...
In alle Volvo modellen heeft de D2 motor 115 pk en 270 Nm koppel. Deze motor heeft bij Volvo 2 kleppen per cilinder. In het verleden werd de 1,6 liter diesel wel voorzien van 4 kleppen per cilinder, in onze voortdurende ontwikkeling naar meer vermogen in combinatie met een gunstiger verbruik is overgegaan naar 2 kleppen per cilinder.
Ach, zal me ook een zorg zijn, als het maar rijdt :P

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Hoe verklaren ze dat dan met "op zoek naar meer vermogen" om minder kleppen te gebruiken? In de 5 cilinder benzine motor uit de 850 reeks had je de 10V en de 20V. De 20V heeft dus 4 kleppen per cilinder, de 10V slechts 2. Het vermogen van de 20V is altijd hoger dan van de 10V.

Zo heb ik zelf de 2.0 20V met 143 pk, de 10V heeft slechts 125 pk, je hebt dan ook nog de 2.5 10V met 140 pk en als ik mij niet vergis heeft de 20V 170 pk.

Ach ja, ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn zeker. Kan goed zijn dat dit verschil nu komt door een doorontwikkeld injectiesysteem. (En ja, ik weet dat ik hier nu de nieuwe dieselblokken met de oude benzineblokken aan het vergelijken ben, maar de basisprincipes zijn hetzelfde).

Binnen een weekje zit ik nu op de boot van Kiel naar Göteborg. Op naar de VROM. :P Hier soms mensen die ook gaan?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op zich maakt het aantal kleppen niet zoveel uit. Het gaat erom dat je snel genoeg de brandstof+lucht erin kan persen en snel genoeg de uitlaatgassen eruit. Als je dat ook lukt met 2 kleppen, waarom zou je er dan 4 moeten hebben?

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.