Andere bakverhoudingen he.
Ik zag trouwens dat ik hier niet zo veel de updates van mijn V40 post, zal eens een 'korte' samenvatting doen.
Tijdje niks meer laten weten over de V40, heel wat km's weer mee gemaakt en hoop aan geüpdatet. Begin van alles kun je vinden op het
Volvo forum of het
Volvo 40 forum.
Een van die dingen is dat ik bezig ben met OEM xenon. Ik heb een complete set zilveren duals gekocht die uit een schade auto kwamen, waarvan ik de lampen ga opknappen en ga ombouwen naar de black duals:

De goeie lamp:

De slechte:

De ballasten:

Van beiden lampen bleek de behuizing beschadigd te zijn, de 'goeie' lamp had een licht scheurtje, de andere behuizing was echt finaal naar zijn grootje. Bevestigingspunten afgebroken en alles.
En het bekende probleem, de coating van de xenon reflectoren die te wensen over laat...
De lampen volledig uit elkaar gehaald:

Hier zie je ook al 2 'nieuwe' behuizingen liggen:

Deze behuizingen zijn wel halogeen behuizingen maar zijn identiek aan de xenon behuizingen qua buitenkant. Alleen ze missen een sticker, en de inbouw is anders. Opbouw en montage punten zijn gelijk, ook de montagepunten voor de xenon ballasten zijn voorbereid.
Vooral de D2R aansluiting is anders samen met de reflector in plaats van bij de halogeen lampen de H7 aansluiting:
Daarna afgelopen winter langs Harry Neutelings van Harry's Auto Restyle gereden om een 2tal parkeerdeukjes uit de auto te laten halen. Deze heeft hij er keurig uitgehaald, echt super!
En daarna met dank aan een collega en chef werkplaats bij de Volvo een reserve Xenon koplamp kunnen ophalen! Nu nog de ruitenwisser motor voor de bestuurderskant, en een reflector terug van de verchromer en dan kan de neus verbouwd worden haha.
Toen kon ik eindelijk de Xenon reflectors kunnen ophalen, een was al vrij snel klaar, alleen de ander die gebroken was op de rand was niet te repareren. Dus voor het nette een andere reflector gezocht. Uiteindelijk via mijn Werk een gesneuvelde koplamp te pakken kunnen krijgen waarvan de reflector nog heel was. Alleen van deze lamp was de hoogte verstelling professioneel gesloopt en in plaats van een plastic scharniertje zat er een dot kit in...
Die heb ik toen er netjes uit gekregen en naar de verchromer gebracht. Helaas hebben ze deze 3x opnieuw moeten doen omdat de coating niet strak genoeg werd. Hij is nu nog iets minder strak als de andere kant, maar goed. Kleur verschil van beiden tegenover origineel is ook licht aanwezig, het is wat geliger. Maar het valt niet eens zo op.

Hier de ingepakte reflector, zo ziet hij er ook achter glas uit, de gelige tint valt bijna helemaal weg:

Losse spiegels, het grote verschil tussen de halogeen en de xenon lampen, de reflector met de aansluiting en deze speciaal. Vandaar ook het kenmerk D2R.
Hier de 'mindere' kant:
En hier zie je het verschil met de strakke kant:
In totaal ben ik een 360 euro kwijt geweest bij Henrie Hartogs, 180 euro per kant, vrij stevig, maar goed. De reflectoren zijn niet te krijgen en één nieuwe lamp is al veel duurder als ik nu in totaal voor alles heb betaald.
Aan een enorm uniek setje BBS RX 246 velgen kunnen komen via een kennis van mij:
Nieuwe APK erop, ondanks de licht lekkende IC en remmen die bij de volgende beurt toch echt rondom vervangen moeten worden heb ik daarover geen opmerkingen gehad, alleen maar complimenten over de nette staat van de auto. Zie je toch hoe precies ik ben haha.
Toen is ook direct de voorruit mee vervangen.

Wel leuk, vers gepoetst en dan op zo een mooie plek in de garage mogen staan.
Gelijk nieuwe Bosch Aerotwin ruitenwissers erop. Uit Duitsland gehaald, zo was het nog goedkoper als met korting de oem Volvo wissers.
En hier een foto waarom die een nieuwe krijgt, 1 plek die verkeerd gelijmd was met er naast een nieuwe pit dat begint door te scheuren, samen met nog veel putjes op de ruit:
En weer thuis, paar goeie foto's van de recente poets beurt:
Vandaag weer een hoop geld uit gegeven. Mijn voorruit was vervangen, alleen was de parafan wat verbogen en sloot niet meer goed aan, waardoor ik nu afgelopen week iedere ochtend een beslagen ruit had. Ruitenwisser armen had ik al eens gespoten maar waren inmiddels weer lelijk, dus maar eens wat spul besteld:

Veel clipjes, dopjes en een kapje.

En de nieuwe parafan.
Als het weer eens goed droog is maar eens kijken wat de schade is onder de parafan en de boel vervangen. Ik heb alles nieuw. Mensen nog trucjes om het vocht eruit te krijgen?
Nieuwe BBS naafdoppen zijn ook al binnen:
(folie zit er nog op dus let niet op de kleine kreukeltjes)
En waar ik heel erg trots op ben, 4 originele V40 dealerplaten voor mijn model V40!

Had senior nog bewaard bij de Volvo, ben er erg blij mee!
[
Voor 99% gewijzigd door
Joopieboy op 27-07-2012 20:28
]