Dat verbruik van 3,6 is natuurlijk gemeten op de standaard testroute die al in de jaren '70 is ontwikkeld als ik me niet vergis. Er wordt heel traag opgetrokken waardoor de turbo nooit wordt aangesproken en je constant tussen de 1000-1500 toeren kunt blijven behalve wanneer het stukje snelweg wordt gereden natuurlijk.
In de praktijk heeft de auto onder de 1500 toeren totaal geen fut en blijf je daar dus eigenlijk bijna altijd boven. En dan verbruikt hij dus veel meer...
Wat betreft die skirts, bij die van mij was dat ook een dealeroptie. De dealer heeft die skirts in carrosseriekleur er na levering van de auto bij hun onder gezet. Ik vind het wel een mooi systeem trouwens die kunststof skirts want die zitten precies op de plekken die je het snelst beschadigt bij een parkeerincidentje. Dan hoeft alleen maar een stuk plastic vervangen te worden ipv dat een heel stuk van de wagen opnieuw gespoten moet worden ofzo...
Oh, we zijn trouwens vanuit Luxemburg doorgereden naar de Ardèche...
Hier is 't pas
echt zonnig.

30°, da's pas vakantie... En de rit hierheen was natuurlijk een waar genot, niet alleen omdat we zichtbaar de zon tegemoet reden maar natuurlijk ook vanwege die heerlijke auto.
We staan hier nu trouwens wel op een Volvo-kamp, lijkt wel... Ik met mijn C30 D2, buren met een V40 1.9D, mijn ouders met hun V70 2.5T AWD en buren daarnaast met een S60.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mx. Alba op 14-07-2012 15:15
]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.