Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 76.718 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dealeropties kosten zelfs helemaal niets aan bijtelling. ;)

En het leasebedrag betaal je zelf niet, tenzij er één of andere regeling is waarbij je het overschot uitbetaald krijgt of zo...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:01:
Valt me trouwens op dat de V40 bijna dezelfde beenruimte achterin heeft dan de V60, namelijk maar 0,5cm minder (kan natuurlijk het verschil zijn tussen klem, en net-niet-klem)

V40: 84,7
V60: 85,2

Kwa breedte in het interieur is er wel een behoorlijk verschil:
V40: 134,9 (schouderhoogte achter)
V60: 140,1 (schouderhoogte achter)

Twijfel tussen V40 en V60
Tja, dat is een keus die je zelf moet maken. Ik ben voor de V60 gegaan ook omdat in het laadruim 25% meer ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:57:
Dealeropties kosten zelfs helemaal niets aan bijtelling. ;)

En het leasebedrag betaal je zelf niet, tenzij er één of andere regeling is waarbij je het overschot uitbetaald krijgt of zo...
laat ik die regeling nu net hebben ;) dan is het toch wel interessant om 100-150€ onder je norm te gaan zitten. ook omdat een auto die op het normbedrag zit vaak ook fors in de bijtelling gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Ik vind het ook net een snoepwinkeltje, had al een dikke auto samengesteld, totdat ik de uiteindelijke bijtelling zag, die ik maandelijks moet betalen, door de hogere aanschafwaarde dan mijn huidige auto, kwam ik toch n 150-200 euro per maand duurder uit, bij een V60 (=25%).

Bij ons krijg je het verschil overigens ook terug, als je onder je leasenorm blijft.
Gaat alleen dit keer niet lukken ben ik bang, met al dit lekkers in het winkeltje; klik, klik, klik... "blijf van het leer af"... klik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klinkt heel bekend... Alleen krijgen wij een eventueel "leaseoverschot" niet zelf terug waardoor de neiging ontstaat om zo dicht mogelijk tegen het normleasebedrag te kruipen. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:15
Ik ben in afwachting van de levering van mijn eerste lease C30 _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://vcdwn.nl/C30_2.jpg

En ik had ook last van (bijna) alle opties, namelijk:
Het R Design pakket (logootjes, alu inleg, sport pedalen, sport tellerplaten, leer, 10 mm verlaagd, High Performance audio met USB en Bluetooth, Cruise, multifunctioneel stuurwiel, grondverlichting in spiegels)
én luxery line. (zonnedak, LED dagrijverlichting, Volvo Navigatie, park assist)

En dit met 14 % bijtelling, en 50 euro eigen bedrijage p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
14% nog wel, geluksvogel. Het valt niet mee om na 1 juli nog iets leuks te vinden voor 20%, laat staan na 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Al die nieuwe auto's, ik zag van het weekend een Opel Ascona driftbak....met een B6304F :9

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 03-07-2012 16:29 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Goede keuze Ghannes. Die zelfde combinatie (R-Edition + Luxury Line) heb ik ook maar dan in Electric Silver, met R-Design body kit (dus die onderrand in carrosseriekleur ipv zwart) en gechipt. Ik krijg hem vrijdag en kan niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
rinkel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:18:
14% nog wel, geluksvogel. Het valt niet mee om na 1 juli nog iets leuks te vinden voor 20%, laat staan na 1 januari.
Het was echt op de valreep. Er was een actie van Volvo (1000 stuks volvo c30 D2). Eigelijk was ik te laat, maar een lokale dealer belde mij dat deze geannuleerd was door een andere klant, dus kon ik 'm hebben. Had namelijk al proef gereden in een Alfa MiTo (14%), ook leuk ding. En ben trouwens ook gaan kijken voor ene Renault Megane (14%) maar die stoelen... |:( Heb er nog geeneens een proefrit in gemaakt. Met m'n 1.98m wil ik graag een comfortabele zit hebben.
Mx. Alba schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:35:
Goede keuze Ghannes. Die zelfde combinatie (R-Edition + Luxury Line) heb ik ook maar dan in Electric Silver, met R-Design body kit (dus die onderrand in carrosseriekleur ipv zwart) en gechipt. Ik krijg hem vrijdag en kan niet wachten...
Mooie kleur dat Electric Silver, zag er eentje staan bij de dealer. En met bodykit staat zeker vet! Pics hè... dit weekend als je hem hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ah, echt op de valreep dus, en je had dan ook weinig keuze. Gelukkig had die persoon voor jou al een mooie keuze gemaakt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Ghannes schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:49:
[...]

Het was echt op de valreep. Er was een actie van Volvo (1000 stuks volvo c30 D2). Eigelijk was ik te laat, maar een lokale dealer belde mij dat deze geannuleerd was door een andere klant, dus kon ik 'm hebben. Had namelijk al proef gereden in een Alfa MiTo (14%), ook leuk ding. En ben trouwens ook gaan kijken voor ene Renault Megane (14%) maar die stoelen... |:( Heb er nog geeneens een proefrit in gemaakt. Met m'n 1.98m wil ik graag een comfortabele zit hebben.

[...]

Mooie kleur dat Electric Silver, zag er eentje staan bij de dealer. En met bodykit staat zeker vet! Pics hè... dit weekend als je hem hebt ;)
Renault Megane was ook mijn eerste keuze. Na zeer lauwe ontvangst bij Renaultdealer en matige proefrit (wat een emotieloze k**auto is die Megane zeg) was die liefde wel over. Dan was de Volvodealer een warm bad :)
Die 20% bijtelling ipv 14% was het dan wel waard.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ghannes, je vergeet in je lijstje pakketopties trouwens de automatische xenonverlichting en de regensensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goed de opties gekozen dus allemaal. :P Komen een hoop dikke C30's erbij hier in het topic. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Ghannes schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:49:
[...]

Had namelijk al proef gereden in een Alfa MiTo (14%), ook leuk ding. En ben trouwens ook gaan kijken voor ene Renault Megane (14%) maar die stoelen...
Even een vraagje mijnerzijds. Welke stoelen zaten er dan in de Megane en de MiTo? Ik heb afgelopen zaterdag namelijk een proefrit gemaakt in een Gulietta met sportstoelen, maar dat was absoluut niks, geen zijdelingse steun. Voorzover ik de stoelen van Megane GT-line kan inschatten van de plaatjes lijken die veel meer op de s-line stoelen die ik nu heb in de mijn A3 SB. Daar verwacht ik dan ook meer van.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
P. Mekes schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:15:
[...]

Even een vraagje mijnerzijds. Welke stoelen zaten er dan in de Megane en de MiTo? Ik heb afgelopen zaterdag namelijk een proefrit gemaakt in een Gulietta met sportstoelen, maar dat was absoluut niks, geen zijdelingse steun. Voorzover ik de stoelen van Megane GT-line kan inschatten van de plaatjes lijken die veel meer op de s-line stoelen die ik nu heb in de mijn A3 SB. Daar verwacht ik dan ook meer van.
De Renault dealer had een paar Megane Coupé's staan, met zo ver ik kon zien alleen verschillend stiksel. Dus, hetzelfde harde schuim zit onder de bekleding. Geldt trouwens ook voor m'n Honda Civic (2008) die ik nu rij, en voor de Citroen C4 van bij ons thuis. In de MiTo zat mijnsinziens een prettigere foam, en lederen bekleding (zoals C30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgend jaar maar 's kijken wat mijn S40 nog doet kwa verkoop. Dan staat er rond de 300k op, dus ik gok niet veel meer dan 3000 Euro.

/3 ton bedoel ik ja ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 04-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Exorcist schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:34:
Volgend jaar maar 's kijken wat mijn S40 nog doet kwa verkoop. Dan staat er rond de 3k op, dus ik gok niet veel meer dan 3000 Euro.
3k of 300k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Sinds vrijdag eindelijk m'n C30. Zwart met R-design pakket. Hij rijdt heerlijk en heb er al bijna 1k opstaan :o

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad op slag heel veel nieuwe C30jes in dit topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal (helaas) een korte opleving zijn. Vind het echt heel erg jammer dat dit model uitgefaseerd wordt. Is er bekend of er iets in dat segment voor in de plaats komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Komt wel weer een vervanger hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De enige soort-van-vervanger is de V40...

Trouwens wat slecht nieuws van de dealer, ze zijn er niet in geslaagd om mijn auto'tje te chippen door onvoorziene technische problemen... Ze leveren hem dus vrijdag ongechipt zodat ik op vakantie kan en na mijn vakantie gaan ze hem chippen. Op zich ook wel leuk want dan kan ik dus het verschil tussen ongechipt en gechipt goed merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee, want de V40 is een ruimere hatchback, de C30 was een compacte coupe. :P
Maar ik weet niet of ze terug gaan naar dat type, maar ik hoop het wel, en ik verwacht het ook wel. Was een groot succes die C30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Mij lijkt ook wel dat er begin 2013 nog wat nieuws in het programma van Volvo komt, omdat de c30/v50/s40 eruit worden gekegeld, en vooralsnog alleen de V40 daarvoor terugkomt. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:51

mr_petit

opperprutser

En toch staan afaik al die auto's (incl de c70) allemaal op hetzelfde platform. (nieuwe v40 iets aangepast dan)
Die hebben volgens mij ook allemaal ongeveer dezelfde wielbasis & spoorbreedte.

Er zal ongetwijfeld wel wat spul nieuw komen; inkrimping van modellen is niet zo anno nu (of je moet alfa heten :+)

Waar ik benieuwd naar ben is of het nog steeds ford onderstellen zullen zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 04-07-2012 17:35 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

'A toy robot...'

Ik hoop dat ze een coupe a la 262 gaan maken, wat een bazen bak vind ik dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Aight! schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:26:
Ik hoop dat ze een coupe a la 262 gaan maken, wat een bazen bak vind ik dat!
Of een opvolger van de 780, ook een heerlijke bazenbak.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb ooit eens proefgereden in een 780 D6. Het was het toch niet helemaal voor mij. Ik kwam uit een Citroën ZX, en een 780 rijdt dus exact hetzelfde als een 740. En dat is toch wat oubollig.
Daarbij diesel, 1500 kg en wit...
Maar om te zien is het natuurlijk een geweldige auto.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb ooit een keer bijna een beige metallic 780 gekocht... mooie bak was dat idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo'n witte 780 diesel had ik toen ook ooit bijna gekocht, ding was erg cheap (2k ofzo). :P Toen toch maar gekozen voor een 245 op LPG. :+ Met de kennis van nu had ik dat toen andersom moeten doen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

'A toy robot...'

P. Mekes schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:24:
[...]

Of een opvolger van de 780, ook een heerlijke bazenbak.
780 ook niet verkeerd! Lekker vierkant, Volvo power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bart-Willem schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:26:
Zo'n witte 780 diesel had ik toen ook ooit bijna gekocht, ding was erg cheap (2k ofzo). :P Toen toch maar gekozen voor een 245 op LPG. :+ Met de kennis van nu had ik dat toen andersom moeten doen. :P
2k was volgens mij toch wat minder dan die waar ik in reed. Toevallig niet eentje met kapotte airco en schuifdak?

Voor 2k had ik hem misschien nog wel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Geen idee meer, dat was een jaar of 5 terug. De auto stond toen in/bij Weert. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Weet iemand welke kaartleverancier de software voor het Sensus-systeem levert in de nieuwe V40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Goodbye Prius...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ptWLm29UUZtqwjoxB7jv0ybs/full.jpg

Hello Volvo! *O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Zl6Gc3apIvDqIL3wfRTS8Fo/full.jpg

Hij heeft trouwens die naar beneden gerichte "eco" spoiler (de grote, niet dat kleine originele spoilertje) in plaats van de omhoog staande "R-Design" spoiler die op de auto zat waarmee ik de testrit deed. Maar eigenlijk ben ik daar niet rouwig om, deze spoiler staat een stuk beter vind ik, verlengt de daklijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is persoonlijk, maar dit is idd de DrivE spoiler/D2 spoiler, die van de D3 vind ik persoonlijk mooier maar goed.

Gaaf ding iig, veel plezier! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 14:27
Mx. Alba schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:44:
Goodbye Prius...

[afbeelding]

Hello Volvo! *O*

[afbeelding]

Hij heeft trouwens die naar beneden gerichte "eco" spoiler (de grote, niet dat kleine originele spoilertje) in plaats van de omhoog staande "R-Design" spoiler die op de auto zat waarmee ik de testrit deed. Maar eigenlijk ben ik daar niet rouwig om, deze spoiler staat een stuk beter vind ik, verlengt de daklijn.
Een hele verbetering! Prachtige wagen _/-\o_

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik vraag me alleen maar af........
Waarom ben je überhaupt ooit in een prius gestapt?!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat een ontzettend gave C30! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
mr_petit schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:06:
Helaas meer dan eens, anders heeft hij het niet zo lang kunnen volhouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Niet dat er iets mis is met de techniek van de prius (in tegendeel), maar die eeuwig monotoon jankende motor....
Er is maar 1 soort mooi motorgeluid, en dat is als het een soort van 'spanning' opbouwt...
Dus het liefst een dikke V12 een 9kprm toerenbegrenzer injagen :P

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 07-07-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mr_petit schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:06:
Tsja... Vier jaar geleden waren er twee 14%-middenklassers, de Prius Hybrid en de Civic Hybrid. Toen heb ik voor de Prius gekozen omdat de Prius Tech het enige was wat binnen mijn leasebudget paste en voldeed aan al mijn minimum-eisen (CC, navi, BT). En de techniek achter die hybride aandrijflijn vond ik machtig interessant. Het rijdt ook echt heel fijn, zo'n hybride. Ik heb er 4 jaar met plezier in gereden hoor.

Maar ik denk dat ik met dit Volvo'tje meer plezier ga hebben. :)

Trouwens, Joopie, je mag hem aan de TS toevoegen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 07-07-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Mx. Alba schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 09:10:
[...]

Tsja... Vier jaar geleden waren er twee 14%-middenklassers, de Prius Hybrid en de Civic Hybrid. Toen heb ik voor de Prius gekozen omdat de Prius Tech het enige was wat binnen mijn leasebudget paste en voldeed aan al mijn minimum-eisen (CC, navi, BT). En de techniek achter die hybride aandrijflijn vond ik machtig interessant. Het rijdt ook echt heel fijn, zo'n hybride. Ik heb er 4 jaar met plezier in gereden hoor.

Maar ik denk dat ik met dit Volvo'tje meer plezier ga hebben. :)

Trouwens, Joopie, je mag hem aan de TS toevoegen. ;)
Met je eens dat die Prius qua techniek een interessante auto is. En hij was en is zeer betaalbaar. Maar een rijdersauto is het ECHT niet :P Heb er zelf een jaar in gereden, maar werd gek van de bliepjes en piepjes, en functies die continu uitgeschakeld werden 'voor u en onze veiligheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daar moet ik je ook weer gelijk in geven. Verschrikkelijk irritant dat je opeens niets meer kunt instellen terwijl je aan het rijden bent. :X Bij Volvo geen last van, onder het rijden kan je gewoon de navigatie instellen en door je telefoonboek scrollen bijvoorbeeld. Een verademing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Albantar, mooie bak! Wel erg zuinig met de foto's.

Maandag ben ik aan de beurt, dan krijg ik mijn C30 eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je staat erbij Albantar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
De C30 D2 met R-Edition en Luxury Line is nu weer 11.000 duurder als ik hem gelijk configureer....! 8)7 :D

Voor 1 juli:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Config.png

Na 1 juli:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Prijsper7-7-2012compleetklein.png

EDIT: alleen de bodykit zit bij de nieuwe prijs wel erbij.
EDIT2: nee, er zit toch geen echte bodykit bij, wel de zwarte onderpanelen.

De correcte 1 op 1 geconfigureerde C30 is nu deze:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Schermafbeelding2012-07-10om104038.png

[ Voor 31% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 10-07-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:25:
Albantar, mooie bak! Wel erg zuinig met de foto's.

Maandag ben ik aan de beurt, dan krijg ik mijn C30 eindelijk.
Spannend hè, die laatste paar dagen... de auto zal je iig niet teleurstellen :)

Nog niet veel foto's nee... Vandaag heb ik de wagen helemaal volgepakt, morgen ochtend weg op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Dat is een goed begin, lekker ver weg ermee! Geen grotere vreugde dan voorvreugde. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09
Ik ga dinsdag naar een S40 T5 en C30 2.0 kijken. Iemand tips waar op te letten?

Ik zit een beetje te twijfelen tussen de twee. Aan de ene kant is de C30 met de 2.0 DURATEC motor erg betrouwbaar en wat zuiniger. Aan de andere kant is de T5 met een 6 handbak wel erg lekker op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik heb de 2.0 motor gehad in een Mondeo (uit 2004). Ik vond die motor altijd behoorlijk rauw klinken en rumoerig op de snelweg. Bijna 3500 toeren bij 120km/h (5 bak), dat drukt de pret toch behoorlijk als je eens wilt doorrijden. Wel gretig als je echt veel toeren maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:09
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:32:
Ik heb de 2.0 motor gehad in een Mondeo (uit 2004). Ik vond die motor altijd behoorlijk rauw klinken en rumoerig op de snelweg. Bijna 3500 toeren bij 120km/h (5 bak), dat drukt de pret toch behoorlijk als je eens wilt doorrijden. Wel gretig als je echt veel toeren maakt.
Yup, de 2.0 in de C30 (en S40 en V50) heeft precies hetzelfde probleem. Vandaar ook dat ik een T5 overweeg. Volgens mij is een T5 met 120 op de cruise control zuiniger dan een 1.8 of 2.0.

[ Voor 7% gewijzigd door 0fbe op 07-07-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:12
Speciaal voor Bart-Willem, mijn volvo sinds een half jaartje:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14tsh0n.jpg
@BW: de nieuwe steun zit eronder, heeft zeker effect gehad blok ligt er merkbaar strakker in :) leuk om je weer eens gesproken te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, mijn C30 heeft de barre reis naar Luxemburg overleefd...

Kijk 'm nou eens in 't gras staan in 't zonnetje naast mijn tent... :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Nj0VcoUOV9Q8M61sSfPaFJ3P/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Heerlijk op de camping. Ben net terug van 2 weken in de Schwarzwald. Hoe bevalt de auto? Nog bijzonderheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:06:
Speciaal voor Bart-Willem, mijn volvo sinds een half jaartje:
[afbeelding]
@BW: de nieuwe steun zit eronder, heeft zeker effect gehad blok ligt er merkbaar strakker in :) leuk om je weer eens gesproken te hebben!
Wat een net ding! 8) En dezelfde toffe velgen die mijn V70 Classic TDI ook had toen. :P En idem! Nu kan je met een gerust hart op vakantie. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JAHRASTAFARI schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:58:
Heerlijk op de camping. Ben net terug van 2 weken in de Schwarzwald. Hoe bevalt de auto? Nog bijzonderheden?
De auto bevalt perfect. Vooral die stoel, geweldig, ik stapte uit en voelde me alsof ik net was ingestapt. :D

Bijzonderheden? Bergop moet je toch echt wel ruim boven de 1500 toeren blijven... :D Als je in z'n 6 op gaat dan gaat het een tijd goed. Als je merkt dat het niet meer gaat en je schakelt terug naar 5, dan lukt het daarmee ook niet en moet je zelfs terug naar 4...

Gemiddeld op de rit heb ik 4,7:100 gereden. Daar kan de Prius een puntje aan zuigen - maarja, dit is wel diesel natuurlijk...

De B-weggetjes in Luxemburg met haarspeldbochten waren geweldig. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 08-07-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:47

Youk

Volvo For Life

Zo, deze voormiddag de 850 naar de dealer gereden. Voor morgen staat de afspraak voor uitlijnen + 4 nieuwe banden en het vervangen van de dichtingsring aan de aandrijfas (links).

Had voor de zekerheid een liter versnellingsbakolie gaan halen om die op te vullen om zeker geen schade te rijden. Dus wagen omhoog, wiel eraf en dan maar prutsen aan die vulbout. Ok, redelijk snel los gekregen, begint er een sloot olie uit te stromen. :? Moet normaal gevuld worden tot aan de rand van de vulbout. Snel de bout er terug in gedraaid en maar even contact opgenomen met de garage. Blijbaar vullen ze in garages met een pomp onder druk en als ze dan snel zijn om dicht te doen zit er een pak meer olie in dan de hoogte van die vulbout.

Met andere woorden, er zat dus zeker nog genoeg olie in om te kunnen rijden, en de dichtingsring is dan toch niet geraakt. Maar voor de zekerheid laat ik de ring toch maar vervangen. Nu maar wachten op het telefoontje morgen dat ik hem kan ophalen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 10:54
simplendi schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Yup, de 2.0 in de C30 (en S40 en V50) heeft precies hetzelfde probleem. Vandaar ook dat ik een T5 overweeg. Volgens mij is een T5 met 120 op de cruise control zuiniger dan een 1.8 of 2.0.
Net terug van vakantie, ongeveer 400 km (heen terugweg zeeland + wat korte ritjes) en 7 liter / 100 gemiddeld met mijn v70 T5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Sinds kort heb ik mijn eerste auto: een Volvo S70 2.5 10V op LPG uit het jaar 1998. Ik heb hem overgenomen(ofja, min of meer kado gekregen) van mijn vader die nu in een mooie Volvo S80 2.4 uit 2002 rondrijdt.

Ik wil de auto een beetje opknappen, maar ik vind het bijzonder lastig om op het internet bruikbare informatie te vinden. Vaak verwijzen de zoekresultaten naar de nieuwere V70 of naar de 850, waar het allemaal net een klein beetje anders zit.

Gebreken aan de auto die ik wil proberen op te lossen (mits niet te duur):
- kijken of de airco te fixen is (pa zegt dat de compressor stuk is, koelvloeistof navullen werkt niet)
- nieuwe afstandsbediening regelen (geen flauw idee of dat mogelijk is en hoeveel dat kost; we'll see)
- zorgen dat de deur van de chauffeur en de achterklep ook weer open gaan met de afstandsbediening
- achterin speakers inbouwen

Het laatste puntje (de speakers) is hetgene waar ik maar eens mee ben begonnen. Ik heb al een hoop via wat Google speurwerk uit kunnen zoeken, maar ik heb nog een hoop vragen :P Is dit topicje ook een beetje bedoeld voor dit soort vragen, of kan ik in dit geval beter ergens anders gaan zoeken? Zo ja, waar? De meeste Volvo S70 gerelateerde fora zijn of dood, of schrikken me af met forumsoftware en design uit het bouwjaar van mijn auto. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:40:
[...]

De auto bevalt perfect. Vooral die stoel, geweldig, ik stapte uit en voelde me alsof ik net was ingestapt. :D
Zijn dezelfde stoelen als in de V50 toch? Extreem prettige en goede stoelen, nooit betere gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

PWM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:23:
[...]

Zijn dezelfde stoelen als in de V50 toch? Extreem prettige en goede stoelen, nooit betere gevonden.
Die in de XC60 vind ik toch nog net iets prettiger zitten (en dan heb ik maar gewoon stof) Onlangs eens bij de dealer met een XC60 R-Design mogen rijden. Die stoelen zaten nog net iets lekkerder, zat je iets beter "ingeklemd". Geen idee of het nu lag aan het leer, of als de R-design een andere kussenvorm heeft, of als er na MY2010 nog andere stoelen gekomen zijn.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ligt dat dan niet meer aan de zithouding dan aan de stoelen? Een XC60 zit natuurlijk hoger dan een S of V model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
gerrymeistah schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:11:
Sinds kort heb ik mijn eerste auto: een Volvo S70 2.5 10V op LPG uit het jaar 1998. Ik heb hem overgenomen(ofja, min of meer kado gekregen) van mijn vader die nu in een mooie Volvo S80 2.4 uit 2002 rondrijdt.

Ik wil de auto een beetje opknappen, maar ik vind het bijzonder lastig om op het internet bruikbare informatie te vinden. Vaak verwijzen de zoekresultaten naar de nieuwere V70 of naar de 850, waar het allemaal net een klein beetje anders zit.

- kijken of de airco te fixen is (pa zegt dat de compressor stuk is, koelvloeistof navullen werkt niet)
- nieuwe afstandsbediening regelen (geen flauw idee of dat mogelijk is en hoeveel dat kost; we'll see)
- zorgen dat de deur van de chauffeur en de achterklep ook weer open gaan met de afstandsbediening

Het laatste puntje (de speakers) is hetgene waar ik maar eens mee ben begonnen. Ik heb al een hoop via wat Google speurwerk uit kunnen zoeken, maar ik heb nog een hoop vragen :P Is dit topicje ook een beetje bedoeld voor dit soort vragen, of kan ik in dit geval beter ergens anders gaan zoeken? Zo ja, waar? De meeste Volvo S70 gerelateerde fora zijn of dood, of schrikken me af met forumsoftware en design uit het bouwjaar van mijn auto. :+
Huh ? weinig info te vinden > dan heb je nog wat leeswerk te doen !

http://www.volvo850forum.nl Even registreren, ook de S/V/C70 is welkom en uitgebreide info over te vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Eindelijk mijn C30 gekregen! :)

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20121.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20122.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20124.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20125.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20126.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20127.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20128.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/VolvoC30D2Juli20129.jpg

Eerste indrukken vandaag: Wow, wat rijdt dat lekker! _/-\o_

Veel trekkracht (tegenover mijn vorige 2.0 benzine), prima vering en wegligging, heerlijke stoelen, de rust binnen (vooral motorisch, bij 120km/h net boven de 2000 toeren), mooi vol geluid uit de stereo, mooie afwerking.

En een prima deal natuurlijk als particulier dankzij het feit dat Volvo de BPM vrijstelling niet aangreep tot prijsverhoging (zoals bij bijv. Ford, waar de BPM vrijstelling op een model slechts een voordeel van 4-500 euro is ipv de terechte 4-5.000 euro).

Ik mis alleen mijn keyless go (met kaartje op zak openen en starten zoals bij mijn vorige auto, een Renault ;w ) en het is jammer dat het open dak bij de helemaal open stand geen zonnescherm heeft. De Panda van ons heeft wel zo'n gaasnetje, zodat je niet levend verbrand in de zomer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
In Heerlen gekocht? :P Maar gefeliciteerd! Gaaf ding. 8)

Ik zal je morgen eens toevoegen aan de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Mooi!!!

En heb je nou echt in elke foto het kenteken zitten photoshoppen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 09-07-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Reinier schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:43:
Mooi!!!

En heb je nou echt in elke foto het kenteken zitten photoshoppen :D
:*) :D Paint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tijd voor een C30-meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
MEN-O schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:11:
[...]

Huh ? weinig info te vinden > dan heb je nog wat leeswerk te doen !

http://www.volvo850forum.nl Even registreren, ook de S/V/C70 is welkom en uitgebreide info over te vinden,
Die site moet ik over het hoofd hebben gezien :+ Bedankt voor de link, ik heb me vandaag geregistreerd en zojuist maar eens een topic geopend met wat vragen. :)
JAHRASTAFARI schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:18:
Eindelijk mijn C30 gekregen! :)

Zie hier:

[fotos]
Gefeliciteerd! Ziet er heel erg mooi uit! Voel me meteen een stuk minder trots over mijn 'nieuwe' Volvo :+ . Ik hoop dat ik ook een Volvo leasebak mag uitzoeken als ik over een paar jaar klaar ben met mijn studie en mezelf bij het volk der arbeiders mag scharen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
gerrymeistah schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:36:
[...]Gefeliciteerd! Ziet er heel erg mooi uit! Voel me meteen een stuk minder trots over mijn 'nieuwe' Volvo :+ . Ik hoop dat ik ook een Volvo leasebak mag uitzoeken als ik over een paar jaar klaar ben met mijn studie en mezelf bij het volk der arbeiders mag scharen :)
Dank je. Hey, jij hebt een 2.5 S70 gekregen! Wat een geluk. :D Voor mij een rib uit mijn lijf zo'n aanschaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Net ook een testritje gemaakt in de V40.

Het was een lichtblauwe D4 zonder pakketten maar met opties. Zonder sportonderstel en met 18" velgen.

Het is echt een fantastische auto, ligt als een blok op de weg zonder oncomfortabel te worden. Behoorlijk wat koppel en echt een fijne motor. Heerlijk stil binnen; geen windgeruis en weinig geluid van de banden.
Het dashboard is prachtig, mooie materialen, alles voelt degelijk aan. IMHO zelfs beter dan de audi a3 waarin ik n tijdje heb mogen rijden. Daarbij had ik altijd het volkswagen gevoel (wat overigens niet slecht is)

De kofferbak is idd klein en eigenlijk wat te klein voor me, al kan ik nog een doos op het dak doen voor vakanties.
Hoofdruimte achterin was ok met mijn 1.81, zonder pano-dak raakte mijn haar net het plafond.

Maar.... (blijkbaar is er altijd een maar)

Ondanks dat de beenruimte voldoende is met mijn 1.81 achter de bestuurdersstoel, is de achterbank gewoon te smal voor 3 personen, vind ik. Het viel me toch wat tegen, zeker als er nog een kinderstoel op een van de plaatsen moet. Dan zitten de andere 2 kids gewoon erg krap.

Als ik alleen was geweest, of slechts met zn vieren dan had ik de auto nu meteen besteld, echt een fantastische auto. Ik twijfel nu enorm, ondanks dat ik de te kleine kofferbak al had geaccepteerd.

Ik ga vanmiddag nog maar eens bij de V60 kijken.

Ik heb een paar fotootjes gemaakt met mijn mobiel, zal eens kijken of ik die kan uppen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NwYG1NqJvsiXK2zPhwFuQIR4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wGYj4b7pDFnkHz3yn44QQwxf/thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 10-07-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Voor de ruimte moet je zo'n V40 niet nemen. Wel een mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat heb ik gemerkt.
Net een stukje gereden in een V60 T3 R-design. Ook een fijne auto, net wat meer ruimte.

Jammer van de V40, echt een zeer fijne auto, maar ik denk dat ik toch richting de V60 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56
gerrymeistah schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:11:
...

..
Achterin speaker, denk dat je voor de hoedenplank bedoelt? Dat lijkt erg lastig, maar je kan de hoedenplank er in 5 min uit hebben. Klap je achterbank plat, haal de zijkant links en rechts eruit (deze trek je naar voren los en dan omhoog eruit). Vervolgens hoedenplank aan de voorkant een beetje omhoog duwen waarna hij rondom lost komt. Schuif hem over je gordels naar beneden en je kan bij de speakers.

O en handig linkje wat ik de eerste keer gebruikt hebt: http://www.matthewsvolvos...850-s70-v70-c70-xc70.html (de plastic van de c stijl hoef je niet te verwijderen, hoedenplank schuift eronder door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Halfkakkende schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:31:
[...]

Ik ben zaterdag ook bij de introductie geweest. Ik vind het een erg mooie wagen en is denk ik een mooie opvolger van mijn Focus uit 2008.

Omdat ik in de run ben voor een nieuwe leaser, ben ik voorafgaand nog bij de dealer geweest en die heeft voor mij een mooie offerte opgesteld:
- T3 Summum
- Biarritz Blue Wordt wit na deze gezien te hebben
- Intropakket met premium sound
- Dimmende binnenspiegel
- Getinte ramen achter
- Verwarmbare voorruit.

Ik twijfel nog een beetje of ik een sportonderstel eronder wil...Ik houd er wel van als de auto wat stugger over de weg stuitert, maar de dealer zei dat dit bij dit onderstel wel héél erg is en dat de dynamic uitvoering stug genoeg is. Iemand ervaring met een dergelijk onderstel onder een ander model?

Mijn aanvraag voor het bestellen van een nieuwe wagen ligt nu bij de baas, maar ik wacht nog even met bestellen omdat ik nog ga proefrijden met een BMW 1-serie welke ik een beetje aan de krappe kant vind.

Binnenkort dus wellicht een Volvo rijder erbij!
Afgelopen zaterdag een rondje kunnen sturen in de v40 T4 handbak en zojuist besteld!

- T3 Summum
- Passion Red
- Intropakket
- Sport Chassis
- Dimmende binnenspiegel
- Getinte ramen achter
- Verwarmbare voorruit.

Ik kan niet wachten. Wel wat opties eruit moeten gooien ivm eigen bijdrage, maar eigenlijk vind ik dat niet zo heel erg.

Overigens kon ik ook wel wat minpuntjes aanwijzen afgelopen zaterdag:
- Inderdaad niet héél ruim (m.n. kofferruimte ga ik erop achteruit tov de focus). Maar wij zijn maar met 2 en dus is het prima.
- In bochten (bijv. A1-A6) leek hij niet verder te willen, waar mijn huidige Focus (en ook de 1-serie die ik proefgereden heb) altijd het gevoel geeft dat hij er meer gas bij wil.
- Multimedia/navigatie systeem werkt, maar soepel is inderdaad wel anders...
- Dat TFT scherm is echt een gimmick. Had graag gezien dat je óf zelf kon bepalen wat je wilt zien in welke kleur etc, óf dat het daadwerkelijk iets betekende voor de rijeigenschappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Halfkakkende op 10-07-2012 18:36 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
w00d schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Achterin speaker, denk dat je voor de hoedenplank bedoelt? Dat lijkt erg lastig, maar je kan de hoedenplank er in 5 min uit hebben. Klap je achterbank plat, haal de zijkant links en rechts eruit (deze trek je naar voren los en dan omhoog eruit). Vervolgens hoedenplank aan de voorkant een beetje omhoog duwen waarna hij rondom lost komt. Schuif hem over je gordels naar beneden en je kan bij de speakers.

O en handig linkje wat ik de eerste keer gebruikt hebt: http://www.matthewsvolvos...850-s70-v70-c70-xc70.html (de plastic van de c stijl hoef je niet te verwijderen, hoedenplank schuift eronder door)
Bedankt voor de tip! Die link had ik ook gevonden, handig om te weten dat het evt. ook zonder de C-stijl kap te verwijden mogelijk is, minder werk is altijd welkom. :)

Ik bedoelde dus inderdaad de hoedenplank speakers, maar ook in de achterdeuren zitten geen speakers (zal wel een optie zijn geweest bij de S70). Enig idee of er al speakerkabels liggen trouwens? Ik dacht ergens op het wereldwijde web gelezen te hebben dat ze er wel liggen, maar op het volvo 850 forum lijken ze het niet zeker te weten en ik begin steeds meer te twijfelen of ik het nou wel echt goed gelezen heb op de site die ik niet meer kan vinden in mijn history :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:47

Youk

Volvo For Life

In mijn 850 van '94 lagen wel reeds speakerkabels naar de achterdeuren en naar de hoedenplank. Dus het zou mij verwonderen als dat in een S70 niet het geval zou zijn. Die van de hoedenplank kan je vanuit de kofferbak zien zitten. Bij mij zitten deze met een klemmetje vast zodat de kabel niet hangt te slingeren.

Daarstraks de 850 terug opgehaald. Even een testritje gedaan en geen gedaver meer. :) Wel hadden ze er 4 michelin banden onder gegooid in plaats van de bestelde kleber banden (is blijkbaar ook van michelin). Ze konden op dit moment blijkbaar niet aan de klebers geraken. Maar ik heb de michelins wel aan de kleberprijs gekregen. Toch een verschil van 115 €. Daar ben ik toch wel blij mee. :)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag weer een leuk ritje door de Luxemburgse Ardennen gemaakt. Goed om de auto goed te leren kennen. Conclusie: je wil echt niet onder de 1500 toeren komen, dan is de fut er helemaal uit. Als je daar boven blijft dan is het die C30 D2 een heel gretig auto'tje met de wegligging van een berggeit :)

In Fuussekaul trouwens een Luxemburgse C30 zien staan... ik wist niet dat Volvo's lelijk konden zijn... Het ding was kanariegeel, met crème lederen bekleding en middenconsole van hout. Bah.

(Foto's volgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mx. Alba schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:59:
Vandaag weer een leuk ritje door de Luxemburgse Ardennen gemaakt. Goed om de auto goed te leren kennen. Conclusie: je wil echt niet onder de 1500 toeren komen, dan is de fut er helemaal uit. Als je daar boven blijft dan is het die C30 D2 een heel gretig auto'tje met de wegligging van een berggeit :)

In Fuussekaul trouwens een Luxemburgse C30 zien staan... ik wist niet dat Volvo's lelijk konden zijn... Het ding was kanariegeel, met crème lederen bekleding en middenconsole van hout. Bah.

(Foto's volgen...)
Dat houten interieur is vet! :D Ikea! *O*

Creme en kanariegeel ben ik dan wat minder fan van. Donker interieur met een wat neutrale buitenkant is imho dan perfect :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afgelopen zondag vertrokken voor een werkdag in Munchen. Rond een uur of 16:30 nog even de tank volgegooid met diesel en 5 minuten na de tankstop rent er ineens een hond dwars over de rijbanen op de A3 thv parkeerplaats Moosklinge tussen Frankfurt en Wurzburg.

Helaas kwam de hond net achter voor een auto langs rennen op de rechterbaan, ik zag hem en was met mijn voet al bij het rempedaal, maar het was direct raak. Enige dat ik nog gedaan heb is iets meer links op de linkerbaan gaan rijden. In de binnenspiegel zag ik zowel hond als diverse onderdelen vliegen en ik ben direct naar de vluchtstrook gegaan om de schade te bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_schade_1.JPG

Op het eerste gezicht leek het mee te vallen (mistlamp, spoiler). Dus ik ben even door gereden naar de eerste de beste parkeerplaats (staat toch wat prettiger als op de vluchtstrook), Hintere Flur. Bij het oprijden van de parkeerplaats merkte ik dat de auto haast niet te sturen was (stuur kreeg je amper gedraaid).

Daar aangekomen direct een draad gepakt (usb - mini usb kabel :)) en de spoiler vastgebonden. Helaas zag ik ook vloeistof lopen en deze zat ook over de hele zijkant van de auto, het voorwiel en in het motorcompartiment. Nadat ik de spoiler vast had gebonden lag er ook een hele plas olie op de grond en deed het stuur helemaal niets meer (of je moest er echt aan hangen).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_schade_3.JPG

Toen contact opgenomen met Volvo Assistance over hoe nu verder. Zij schakelen de ADAC in en zorgen voor afslepen. Ik heb de melding rond 17:00 uur gedaan en uiteindelijk ben ik rond 21:15 opgehaald. Er was nl verwarring over de parkeerplaats waar ik stond. Toen ik werd afgesleept is ook nog de politie gebeld, anders kon ik nl worden aangeklaagd voor fahrerflucht.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_schade_ADAC.JPG

Eenmaal rond 22:00 bij de dealer (Auto Centrum Stange) aangekomen in Kleinostheim, moest ik nog wachten op de Polizei. De (nogal norse) agent heeft process verbaal opgemaakt en ik hoefde me nergens meer zorgen om te maken. De hond lag nog op de vluchtstrook, maar de agenten hebben geen label \ chip kunnen ontdekken om de eigenaar te achterhalen. Helaas zal het dan zeer waarschijnlijk door de eigen verzekering gedekt moeten worden.

Uiteindelijk om 23:00 klaar en toen het dorp ingelopen op zoek naar een slaapplaats. Na eindeloos alle Gasthofen geprobeerd te hebben, ben ik uiteindelijk ok 0:00 uur weer terug gegaan naar mijn auto en heb maar daarin geprobeerd te slapen. Ben er wel achter dat je daar niet van opknapt en dat het 's nachts toch behoorlijk koud kan worden in de auto.

's Morgens de schade nog maar eens goed bekeken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_schade_4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_schade_6.JPG

Gelukkig ging de werkplaats om 7:00 open en was ik direct aan de beurt. Uiteindelijk was oa de pomp voor de stuurbekrachtiging geraakt (zoals ik zelf al vermoedde), maar er was toch een en ander meer verbogen (band liep ook aan bij volledige stuuruitslag) dan gedacht. Auto was niet te repareren voor het einde van de week en weer contact opgenomen met Volvo Assistance. Vervangende auto werd direct toegezegd (rond 8:00). Uiteindelijk pas om 11:15 een auto gekregen (Avis zal wel 2 hele km daar vandaan, alleen Volvo Assistance was wat traag met het bestellen van de auto geweest).

De dealer daar wilde de auto maar wat graag repareren, maar gezien de auto slechts WA verzekerd is (...), wilde Volvo Nederland hem toch graag zelf repareren (of in ieder geval bij een Nederlandse dealer). Al met al was het dus niet mijn beste weekend.

Overigens maandag wel precies 15 minuten voor tijd aangekomen bij de meeting, dus dat was weer een meevaller. Oorsprokelijk was het de bedoeling na de meeting terug te rijden (zou eerst van zo op ma overnachten), maar ik heb toch maar een nachtje in Ismaning geslapen (hotel had overigens een ZEER gezellige Biergarten :)). Ik was te gebroken van het avontuur om nog terug te rijden. Tevens heb ik nu gezien hoe zuinig een auto kan zijn (Golf VI 2.0 TDI BlueMotion). Ding loopt gewoon 5,7l/100 waar mijn S40 D3 gemiddeld tegen de 7,5l/100 zit. En dat terwijl ik met de Golf nog vaker en langer heb doorgereden.

Overigens sorry voor de grote foto's, maar dan is het tenminste duidelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is het normaal dat een leaseauto alleen maar WA verzekerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Vervelend verhaal Fredkroket. Waar ik echter meest van schrik is het verbruik van jouw S40. Mijn V50 2.0D liep namelijk 5.7l/100km. Met die S40 van jou kom je eerder in de buurt van mijn huidige XC60 D5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, hier dan de beloofde foto's...

Mijn C30'je op een heuveltje in Fuussekaul:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AzfgZgFBOTN9SkLXyP2E6Fnq/full.jpg

En die lelijke Luxemburgse kanarie... :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H8yzqbyYilEdLC2eez96wkf7/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:28:
En die lelijke Luxemburgse kanarie... :X

[afbeelding]
Ik moet zeggen: die kleur, een zelfde kleur bodykit en 18" wielen en dan is het toch wel een kekke bak :). Ik weet alleen niet hoe hoog de kleur op de lijst staat qua courantheid :).
Maasluip schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:32:
Groot wagenpark. Ze maken een potje van het bespaarde geld en hopen dat er meer over blijft als ze zelf de schade fixen. Auto is eigendom van Volvo Nederland en ze repareren het zelf (of een van hun dealers), dus zal dat ook niet de volle mep kosten voor ze. Ik heb wel eens begrepen dat in een jaar met een barre winter dat het wel eens in de papieren kan lopen ten nadele van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Maasluip schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:32:
Nee, nog nooit van gehoord.
Is het een leaseauto ?

Edit:
Te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 11-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ai mooi klote is dat. :( Jammer dat je zoveel schade dan ook direct hebt...

Ik zal je trouwens al iets verklappen, als je voorbumper dadelijk gefixt is, zal het afdekkapje voor je sleepoog nooit meer 100% strak zitten. :+

Over schade gesproken, mijn 440 is ook niet meer. Afgelopen zondag met het noodweer in de Duitse eiffel doorgegleden en rechts en links de vangrail gepakt... :(
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070348-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070350-Small.jpg

De V40 heeft gisteren een nieuwe APK gehad, ondanks de licht lekkende IC en remmen die bij de volgende beurt toch echt rondom vervangen moeten worden heb ik daar en over andere dingen geen opmerkingen gehad, alleen maar complimenten over de nette staat van de auto. 8)

Vandaag krijgt hij een nieuwe ruit, die staat nu wss te drogen en dan vanmiddag ophalen. Gelijk nieuwe Bosch Aerotwin ruitenwissers erop. Uit Duitsland gehaald, zo was het nog goedkoper als met korting de oem Volvo wissers. :X

Hier waarom die een nieuwe krijgt, 1 plek die verkeerd gelijmd was met er naast een nieuwe pit dat begint door te scheuren, samen met nog veel putjes op de ruit niet verkeerd lijkt mij zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070354-Small.jpg

En ik had natuurlijk de auto weer eens goed gedetaild voordat ie naar de dealer ging. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070352-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/07/P1070356-Small.jpg
8)

[ Voor 72% gewijzigd door Joopieboy op 11-07-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:49:
[...]

Ai mooi klote is dat. :( Jammer dat je zoveel schade dan ook direct hebt...

Ik zal je trouwens al iets verklappen, als je voorbumper dadelijk gefixt is, zal het afdekkapje voor je sleepoog nooit meer 100% strak zitten. :+

Over schade gesproken, mijn 440 is ook niet meer. Afgelopen zondag met het noodweer in de Duitse eiffel doorgegleden en rechts en links de vangrail gepakt... :(
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar het bij mij optisch niet zoveel is, is het bij jou wel anders zeg! Maar je hebt de vangrail aan 2 kanten meegepakt? Blijft zonde, was een nette 440... Misschien lag het gewoon zondag aan Duitsland :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Zoo, ik kan mij ook weer in dit topic scharen :D

Zojuist een S60 2.4 140pk automaat gekocht, gebouwd in 2011 2001, 155k km
zilvergrijs, 17' velgen
stoelverwarming, automatisch inklappende spiegels & hoofdsteunen
volledig leer, elek. verst. stoelen

Het enige wat er aan mankeerde is het gerammel van achteren, ik vermoed een stabilisatorstang oid. het was in ieder geval een mooi onderhandelpunt :D

Zaterdag ophalen, en dan volgen ook de foto's vast wel

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Dentheman schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:49:
Zojuist een S60 2.4 140pk automaat gekocht, gebouwd in 2011
Moet een typo zijn toch? :p

[ Voor 67% gewijzigd door ppFreddy op 11-07-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Daar keek ik ook al na. 155dkm in krap 1,5 jaar is behoorlijk veel.
(en een 2,4 met 140 pk is hedentendage ook niet helemaal courant :+)

[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 11-07-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Zo, jij hebt duidelijk geen topweekend gehad. Balen man. Wat een verstrekkende gevolgen kan zo'n "aanrijdinkje" met een hond hebben zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:49:
Zoo, ik kan mij ook weer in dit topic scharen :D

Zojuist een S60 2.4 140pk automaat gekocht, gebouwd in 2011 2001, 155k km
zilvergrijs, 17' velgen
stoelverwarming, automatisch inklappende spiegels & hoofdsteunen
volledig leer, elek. verst. stoelen

Het enige wat er aan mankeerde is het gerammel van achteren, ik vermoed een stabilisatorstang oid. het was in ieder geval een mooi onderhandelpunt :D

Zaterdag ophalen, en dan volgen ook de foto's vast wel
Tof! 8) Automatisch inklappende spiegels is iets wat ik wel mis op mijn auto: die dingen klap ik altijd in omdat dat irri (marroc) schooljeugd hier graag spiegels eraf trapt. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
fredkroket schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Waar het bij mij optisch niet zoveel is, is het bij jou wel anders zeg! Maar je hebt de vangrail aan 2 kanten meegepakt? Blijft zonde, was een nette 440... Misschien lag het gewoon zondag aan Duitsland :+ .
Ja idd, is erg jammer. Maar er hebben veel mensen een ongeluk gehad dit weekend. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Bart-Willem schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:31:
[...]

Tof! 8) Automatisch inklappende spiegels is iets wat ik wel mis op mijn auto: die dingen klap ik altijd in omdat dat irri (marroc) schooljeugd hier graag spiegels eraf trapt. :')
Ook als ze ingeklapt zijn kunnen ze eraf getrapt worden :/

Nu een huurauto die dat niet heeft... Vreselijk irritant (heb ik de auto nou op slot staan of niet?) :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ppFreddy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:22:
Vervelend verhaal Fredkroket. Waar ik echter meest van schrik is het verbruik van jouw S40. Mijn V50 2.0D liep namelijk 5.7l/100km. Met die S40 van jou kom je eerder in de buurt van mijn huidige XC60 D5...
Mijn S40 2.0d loopt volgens de BC nu op 5,2l/100. Zal niet geheel kloppen, maar toch.

@Fredkroket

Lekker verhaal had je ja, je had alleen niet gezegd dat je in je auto geslapen had.
Hopelijk houden we mijn auto heel als we zaterdag naar Deutschland gaan..en ik de week erop wederom als ik naar de Eiffel vertrek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:21:
Voor de ruimte moet je zo'n V40 niet nemen. Wel een mooie auto!
De kogel is hier iig door de kerk: het wordt geen V40. Toch voor mij te klein. Het is een V60 geworden.
Nu nog e.e.a. op orde maken en laten tekenen. Manager is nog op vakantie dus kan even duren.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.