Oepsfredkroket schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:45:
[...]
Haal je mijn C30 dan nog even weg. Daarnaast ben ik geen fotograaf en volgens mij valt op de originele foto's de ruis wel mee (zie de linkjes), vriend
.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
242 wordt sowieso opgeknaptBart-Willem schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:07:
Gewoon lekker je 940 houden en die 242 opknappen.
Ben net wezen kijken en rijden in deze V70

Hele mooie auto voor 't geld, beetje steenslag maar verder nauwelijks schades, veel onderhoudshistorie, goede banden, motor loopt fijn, lederen interieur wat nog erg netjes is etc.
Loopt op G3, zo'n 1:11 gemiddeld. Scheelt me op jaarbasis zo'n €1450 aan brandstof, en €300 aan belasting.
Best interessant eigenlijk
415K op de klok, wat uit de historie ook lijkt te kloppen. Twijfel
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Er ligt een 2.4 in de V70, en ik hoor er verschillende geluiden over. Als ik 't goed begrijp (ik ben wat minder thuis in de motoren van na de 2.5 20V) is het grootste verschil dat de 2.4 mechanische klepstoters heeft tov hydraulische in de oudere blokken; iets arbeidsintensiever.
Wat betreft slijtage van de klepzetels is er volgens mij nauwelijks verschil, en afgaande op de probleemloze 580.000 die ik met mijn 2.5 20V (850) heb gereden maak ik me nog niet zo'n zorgen.
Ik denk dat je met 1 op 9 en misschien 1 op 10 op G3 al tevreden kan zijn.
Wat vragen ze voor die V70 als ik vragen mag? Ben zelf ook een beetje de markt voor een V70N op G3 aan het bijhouden.. m'n schoonpa heeft er één gekocht van minder dan 4000 euro, maar die heeft nu constant problemen. Maar ik wil er ook eigenlijk niet meer dan 5 à 6000 voor kwijt zijn.Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:03:
Ben net wezen kijken en rijden in deze V70
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Maar dat is persoonlijk... Mijn V40 zit nu tegen de 280.000 aan, met die km stand had ik hem zelf laten staan. Maar nu weet ik hoe die is en wat er aan gedaan is, dus dan heb ik geen problemen om er mee door te rijden.
Alleen een collega van mij heeft een Seat Leon op gas gekocht die al 350.000 erop heeft zitten, nou dat zou ik echt niet aandurven...
Verwijderd
Voor ik me in de discussie meng stel ik me eerst even voor. Ik ben Kenzo, 24 strenge winters oud en ben een student. Daarnaast ondernemer en reed ik hiervoor tot tweemaal toe een Honda Civic, totdat ik het licht zag. Het is niet zo'n nieuw ding, maar je moet ergens beginnen en bij mij
is het (qua Volvo's dan) bij de S40 begonnen. Hier is een foto van hoe die er nu bij staat:

Ze komt uit '03 en hier zijn wat specificaties:
Fase ll
2.0T (T3)
ECC
Halfleder intérieur
Elektrische ramen voor+achter
Stoelverwarming
Volvo Navigatie
Volvo RVS instaplijsten met logo (origineel alleen op de Fase l)
Donkere koplampen
Blokjesgrill
17" TDR Pro Race 1.2 velgen voor de zomer (17" Volvo Arcadia's waren me helaas te duur

16" Volvo Galactica voor de winter
Afgelopen week is ze flink onder handen genomen, zowel van buiten als van binnen.
Hier een foto van de lak na de behandeling:

En nog een foto van de instaplijst:

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Over de lege wielkasten heb ik niets te zeggen, met mijn 15" LM (origineel, 5-ster), wel met instaplijst.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Alweer een TKL-2 gespot
Van Roosmalen toevallig?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Het plan was om de handel iets te verlagen om daarna de velgen te wisselen naar deze om zo die lege wielkasten te voorkomen, maar de banden op mijn Galactica's werden te kaal dus moest het even andersom.Krentenbol schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:04:
Heb je bewust gekozen voor deze banden? Ik vind persoonlijk dat ze de wielkast net te leeg laten. Voor de rest een érg mooie auto
Verwijderd

Verwijderd
Dat met die stoepjes en drempels komt wel goed
Volvo Nederland vraagt voor de dealers de kentekens in batch aan bij Kirpestein. Vandaar dat veel Volvo's dus opvolgende kentekens hebben, van welke dealer ze ook zijn. 2 jaar terug bij Blik op de weg hadden ze een demo met banden verwisselen en die V50 op TV had precies het nummer kenteken dat tussen die van mij en die van een collega... Niet boeiend, wel grappig (vond ik).Ballebek schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:39:
[...]
Alweer een TKL-2 gespot
Van Roosmalen toevallig?
Mijn exemplaar is in ieder geval van Volvo Cars Nederland zelf
En hier ben ik degene die akkoord heeft gegeven op de offerte van de wagenparkbeheerder (leasemaatschappij)... (Klein bedrijfMx. Alba schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:55:
De wagenparkbeheerder heeft haar akkoord gegeven. Nu nog wat handtekeningen verzamelen (groot internationaal beursgenoteerd bedrijf => bureaucratie) en dan wordt hij besteld. Na de tegenvallende bonus is dit weer een leuke opsteker. * Mx. Alba is happy.
Hopelijk hebben ze ze nog. Anders moet ik iets anders bedenken...
Ik zit te dubben over de nieuwe banden die ik moet gaan monteren. Volgens het boekje horen er 199/55's onder. Maar als ik heel erg kritisch ben, vind ik deze op de snelweg nogal hoog in de toeren rijden, 120kmh is 3750 rpm. Welke alternatieven zijn verstandig? Een hogere band zou wat inleveren op trekkracht, maar zonder trekhaak en - voor mijn gevoel voldoende vermogen - lijkt me dit geen probleem.
De winterband maat was een drama, dus 120.25 is al te hoog, hoogte tussen de band en veerschoten (voor) was geen sneeuwketting meer tussen te krijgen

Het gaat om een S40, phase I, 1.8 europe, 15" LM velgen.
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr]
[td]breedte[/td][td]verhouding[/td][td]hoogte[/td][td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]195[/td][td]50[/td][td]97.5[/td][td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]195[/td][td]55[/td][td]107.25[/td][td](nu achter gemonteerd)[/td]
[/tr]
[tr]
[td]195[/td][td]60[/td][td]117[/td][td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]205[/td][td]50[/td][td]102.5[/td][td](nu voor gemonteerd)[/td]
[/tr]
[tr]
[td]205[/td][td]55[/td][td]112.75[/td][td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]185[/td][td]65[/td][td]120.25[/td][td]te hoge winterband[/td]
[/tr]
[/table]
Nog even gesproken met mijn monteur, ik kies 195/60 :-)
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 11-05-2012 13:47 ]
Ze hadden bij Roosmalen (toen ik mijn auto ophaalde) een hele berg in die reeks staan waaronder de mijne en er rijden er in Tilburg nogal wat rond.fredkroket schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:39:
[...]
Volvo Nederland vraagt voor de dealers de kentekens in batch aan bij Kirpestein.
Oh, en voor jullie speltip 461: Nooit klagen over kleine krasjes op je bumber, de volgende dag tref je dan je auto zo aan...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Heb je ook nog een foto van het briefje onder de voorruit? Of was die er niet...Ballebek schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:46:
[...]
Oh, en voor jullie speltip 461: Nooit klagen over kleine krasjes op je bumber, de volgende dag tref je dan je auto zo aan...
[afbeelding]
Wel van een klein konijntje in het gras maar ik had er toch liever een van het briefje gehad...fredkroket schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:31:
[...]
Heb je ook nog een foto van het briefje onder de voorruit? Of was die er niet...
Wellicht heeft er hier iemand interesse.
[ Voor 3% gewijzigd door Yihaaa op 11-05-2012 12:46 ]
Mijn Volvo V40 1.9D Europa uit 2000 (fase 2) met 320.000km op de teller heb ik in 2010 kunnen verkopen voor €2200. Ik denk dat je dus in het €1500 - €2000 ball park zult zitten.Yihaaa schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:45:
Wie weet wat een Volvo S40 TD (europa) uit '98 met 302.000 km nog op zou kunnen brengen?
Wellicht heeft er hier iemand interesse.
Daar ben je weer mooi klaar mee zeg....Ballebek schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:46:
[...]
1 van de redenen dat ik bij mijn volgende woning een eigen oprit en garage's wil waar m'n auto's kunnen staan.
"man is not truly one, but truly two,"
Voor mij ook een reden geweest om een huis te kopen met oprit. Bij mijn vorige woning is mijn toenmalige Fiat Stilo ook beschadigd geraakt op de parkeerplaats, geen briefje niets. Los van het feit dat als ik 's avonds of wanneer dan ook thuiskom altijd plek hebmr_petit schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:01:
[...]
Daar ben je weer mooi klaar mee zeg....
1 van de redenen dat ik bij mijn volgende woning een eigen oprit en garage's wil waar m'n auto's kunnen staan.
Enige waar ik me nu druk om maak is wie er 's ochtends het eerste weg moet van ons 2-en en wie er eerder thuis of nog weggaat, ivm. parkeren op de oprit
In het begin waagde men het nog eens om hun auto op mijn oprit (even ter correctie: mijn woning heeft een garage, plek voor 1 auto hiervoor (eigen terrein) en in het verlengde daarvan een oprit voor nog eens twee auto's..welke van de gemeente is, maar als anderen daar parkeren ze mijn oprit blokkeren) te zetten. Zette dan ook steevast mijn auto erachter tot ze kwamen aanbellen. Drie keer voorgevallen, nu eigenlijk nooit meer.
Daar zou ik per 1 juni ook moeten wonen maar helaas gaat dat (even) niet door...mr_petit schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:01:
[...]
Daar ben je weer mooi klaar mee zeg....
Zometeen eens aangifte invullen, leuk!
Voor de APK moesten alle 4 de banden vervangen worden, uiteindelijk via MP 4 velgen met goede banden kunnen scoren voor minder dan de helft van 4 banden.
Van:
Naar:

Vind het zelf een verbetering, hoewel ze niet helemaal periode correct zijn
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ook mooi, maar ik zie direct dat dit niet "periode correct" is, en dat is eigenlijk wel jammer.Minneyar schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:23:
Vind het zelf een verbetering, hoewel ze niet helemaal periode correct zijn.
Verlagen gaat hem sowieso niet worden, hou hem liever enigszins origineel.
The fuck.Ballebek schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:46:
[...]
Ze hadden bij Roosmalen (toen ik mijn auto ophaalde) een hele berg in die reeks staan waaronder de mijne en er rijden er in Tilburg nogal wat rond.
[afbeelding]

Ziet er goed uitMinneyar schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:23:
Wow ontzettend vervelend voor je Ballebek, succes er mee.
Voor de APK moesten alle 4 de banden vervangen worden, uiteindelijk via MP 4 velgen met goede banden kunnen scoren voor minder dan de helft van 4 banden.
Van:
[afbeelding]
Naar:
[afbeelding]
Vind het zelf een verbetering, hoewel ze niet helemaal periode correct zijn.
45 liter benzine verstookt op 588 kilometer!
Niet slecht voor een auto van 17 jaar oud, 1000 kg schoon aan de haak en een lichte 1.6!
(En ook gewoon 140 op de snelweg gereden)
[ Voor 11% gewijzigd door Aight! op 12-05-2012 22:49 ]
Ik kom niet boven de 1 op 14,5 uit.

Zit eraan te denken volgend jaar zon auto te kopen voor mijn vriendin, wat is jouw verbruik met diesel?
De generatie na die van jou is wel een Fordje? Vanaf 2004/2005?Joopieboy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:16:
Een V40 heeft zover ik weet amper Ford invloeden, motoren van Renault maar verder niks gek. Rijd echt super lekker, echt een van de fijnste auto's waarmee ik heb gereden en rijd. Ik doe zelf 1 op 19/1 op 20 met de diesel, vooral lange afstanden. Als ik echt mijn best doe haal ik 1100km op een tank.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Renault-motor (hoewel, bij Renault deed die motor 95PK, bij Volvo 115PK), gebouwd bij Nedcar, niets Ford aan...
[ Voor 27% gewijzigd door Mx. Alba op 13-05-2012 21:28 ]
Die wel ja, zie je bijvoorbeeld al aan deurschakelaars enzo.Touchdomex schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:24:
[...]
De generatie na die van jou is wel een Fordje? Vanaf 2004/2005?
Ik ben trouwens 323 euro per kwartaal kwijt aan wegenbelasting, en 76 euro per maand verzekering. Redelijk stevig maar goed. Opties van de auto zijn super, ik heb een Phase 3 en een Europa Nordic, dus alles electrisch, climate control, verwarmde stoelen, navigatie en high performance audio met actieve subwoofer (en een zelf ingebouwde grom usb audio module), cruise control. Eigenlijk alles wat je nodig kan hebben.
Enige wat ik persoonlijk mis, is het elektrische zonnedak, maar opzich niet heel erg, en instelbare interval van de ruitenwissers.
Oem xenon duals liggen klaar, over 2 weken een set BBS RXjes ophalen, dan de sportline kit rondom, chippen, beurtje, etc. Zat plannen.

Willen ze er een nieuwe kont opzetten ofzo?
Een nieuwe bumper in kleur is trouwens maar een paar honderd euro, dan je zijscherm laten spuiten, dat was bij mijn Renault een 150 euro per kant, normale prijs...
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 18-05-2012 15:19 ]
Maar volgens mij zitten er ook nog deuken in het achterscherm...Joopieboy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:18:
Die zijn echt gek... Voor dat geld laat ik de complete neus overspuiten, sideskirts in kleur, achterspoiler met monteren, achterbumper overspuiten, etc... Natuurlijk wel met redelijk wat korting en zonder materiaal, maar voor een achterscherm overspuiten en een bumper 1300 euro rekenen?![]()
Een nieuwe bumper in kleur is trouwens maar een paar honderd euro, dan je zijscherm laten spuiten, dat was bij mijn Renault een 150 euro per kant, normale prijs...
Hangt uiteraard ook van het schadeherstelbedrijf af. De een is beter dan de ander, en ze gebruiken ook niet allemaal dezelfde verf. Maar meerdere offertes en je kan ze tegen elkaar uitspelen
Het blijft veel geld.
Daar gaan wel veel uren werk in zitten dan ja.Touchdomex schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:20:
[...]
Maar volgens mij zitten er ook nog deuken in het achterscherm...

Ik was in het totaal €887,38 ex btw kwijt, voor bumper te vervangen, storingscodes uitlezen/resetten, en vervanging van de parkeersensor/houder en kabelboom. Voor een S40.
Officieel bij de dealer.
Gevalletje verzekering maar toch vond ik het ook aan de wat hogere kant.Joopieboy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:18:
Achterscherm ingedeukt en diepe krassen, achterbumper heeft diepe dikke krassen en er is het een en ander verbogen.
Maar ze wassen 'm er wel 2x voor met de hand en in de poets.

Aygo van mevrouw Ballebek was vorig jaar iets te dicht tegen een (nieuwe) Altea aangekomen en die had ook voor een 3000+ euro schade ondanks dat er weinig te zien was, wel erg veel vervangen (en niet bij Care).
Dat had een 340 hier tegenover ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 19-05-2012 11:47 ]
Je had toch een D2 besteld? Deze moet toch voor 1 juli op kenteken staan ivm de BPM vrijstelling?Mx. Alba schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:26:
Ik denk alleen dat hij door de C30 R-Design die ik in september krijg van de troon gestoten zal worden
Ik hoor niets mbt afleverdatum, alleen laatst dat het de laatste week van juni zou worden.
Bij uitlezen kwam een melding naar boven van de (komt 'ie) uitlaatgastemperatuursensor juist voor de katalysator (ik geloof dat de melding iets was in de aard van "Catalyst exhaust gas temperature high input/signal fault - Bank 1") Bij uitlezen tijdens het rijden bleek dit ook te kloppen, temperatuur geeft de hele tijd normale waardes aan (gelijk of net boven die van sensor 2, welke achter de katalysator zit) maar schoot af en toe zonder aanleiding naar 1002°C.
Nieuwe sensor besteld en hopen dat het daarmee in orde is
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
De eerste;
de paarskleurige '99 S40 1.6 (i kid you not) van mijn ouders. Rijdt prima maar ietwat saai...
De tweede;
Een uur later vraagt mijn buurman of ik zijn nieuwe speeltje wil proberen...
een blauwe '98 V70 R!
De 2WD versie, maar er is een supercharger ingezet. Op de rollerbank deed hij 310PK en na tanken met high octane benzine (99) stopte de teller op 326PK. Betere getallen. De mappings schijnen ook nog aangepast te zijn.
Los van specs, wat een feest om te rijden. Ziet er, gevaarlijke opmerking in een volvo-topic, enigszins burgerlijk uit zo'n volvo station, maar naar het gaspedaal kijken is al genoeg voor feestje. En dan het geluid van de straight 5. Een 2.3 maar de roffel icm de supercharger en turbo. Rrrrrrr
wil.ik.ook.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
En geen foto's gemaakt van die R Jazzper?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Garage gaat nu een nieuwe sensor en een Volvo tooltje bestellen (soort tangetje waarmee de sensor kan losgedraaid worden in de krappe ruimte)
Wel super service hoor. Ze weten dat ik mijn wagen moeilijk kan missen, maar voor deze herstelling moet de motor koud staan (de sensor hangt echt vlakbij de turbo's en er is weinig ruimte rond. Er hangt nu al een stukje huid van de monteur z'n onderarm tegen een van de turbo's geplakt
@Jazzper: Die R is behoorlijk onder handen genomen als ik het zo lees, 310pk waar er vroeger 250 waren is zeker niet mis! Ik heb er op internet wel al tegengekomen die meer pk's hadden, maar dat was dan met een joekel van een turbo, en met een turbogat tot aan 4000 toeren, waarna plots alles loskomt. Heeft die R van je buurman enkel een blower of een blower + turbo? Dat zou namelijk een perfecte combinatie zijn (blower heeft namelijk meeste effect op lagere toeren, terwijl een turbo eerder geschikt is voor hogere toerentallen) en dus een extreem snelle wagen opleveren die vanaf een laag toerental tot bovenin de toeren gewoon trekt als een beer
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Overigens heb ik een, excusez le mot, Xantia 2.0 Turbo CT gehad (150PK, 235Nm @ 2700rpm), waarbij de C voor constant torque stond. Geen wapperend Jeremy Clarkson gezicht, maar wel over hele band een turboondersteuning. Leuk voor zowel stoplichten (alleen was dat ding loeizwaar) als voor op de snelweg. Bleef maar gaan.
edit: verder redelijk origineel ding. Niet verlaagd bv. Originele uitlaat ook nog volgens mij. De koplampen waren wel aftermarket phase II spul (beetje angeleye achtig), maar die ging hij vervangen voor de originele. Dat was nog van de 1e eigenaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Jazzper op 20-05-2012 22:49 ]
Hangt van de compressor af hè.(blower heeft namelijk meeste effect op lagere toeren, terwijl een turbo eerder geschikt is voor hogere toerentallen)
Een centrifugaalcompressor geeft vaak nog later druk dan de meeste turbo's.
Alleen volumetrische compressors (dus roots, twinscrew, g-lader) geven bij elk toerental de corresponderende luchthoeveelheid.
Turbo+compressor doe je eigenlijk alleen maar vanuit verbruiksoogpunt (lage druk turbo), of je moet zoveel lucht nodig hebben dat een normale sc het niet af kan, maar dat is onwaarschijnlijk bij dit soort motoren. (of je turbo moet er al in zitten
[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 20-05-2012 22:52 ]
Bij ons hier waar ik mijn auto parkeer is het echt een Volvo festival! 940, 440, 340, V70's, 850's, V40's, voel me er ook erg burgerlijk bij

IMG_8140.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_8144.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_8146.jpg by ed-oorklep, on Flickr
En verlaagd zou het er zo uitzien, zit nu toch wel echt te twijfelen om dat ook nog te doen:

Verlaagd.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Prachtige wagen trouwens. V40 is en blijft toch mijn eerste ware liefde op autogebied.
Hmmm, ja daarom twijfel ik dus ook. Ik wil het comfort zoveel mogelijk behouden en mijn vrouw moet er natuurlijk ook mee over de drempels kunnen rijdenMx. Alba schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:29:
Persoonlijk zou ik 'm niet verlagen, al was het maar om de praktische kant dat een V40 bij een beetje drempel sowieso al met zijn snufferd over de grond schraapt, laat staan wanneer je hem ook nog eens verlaagt. Of je moet met 10km/u over elke drempel heen willen gaan...
Prachtige wagen trouwens. V40 is en blijft toch mijn eerste ware liefde op autogebied.
Maar het ziet zo mooi uit en t kost eigenlijk helemaal niet zo duur (voor 35mm)
Die verlaging is niet eens perse nodig zo te zien!ed-oorklep schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:21:
Van t weekend nieuwe (2e handse) Velgen gekocht en onder mijn V40 gemonteerd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En verlaagd zou het er zo uitzien, zit nu toch wel echt te twijfelen om dat ook nog te doen:
[afbeelding]
Erg mooie velgjes! Verlaging is zoals gezegd net persé nodig, maar net een stukje omlaag vult de wielkasten wat beter. Erg mooie wagen zo!ed-oorklep schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:21:
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Volvo S60
Bouwjaar 2000-2004
max €5000 maar liever iets minder
Eisen
Benzine
Half Lederen bekleding
Geen Crème interieur
Trekhaak
Geen beige lak
Geen aftermarket velgen (maar een beetje sportieve volvo velgen)
Voorkeuren
2.4 140-170 PK
Volledig Lederen bekleding
Automaat
Trekhaak afneembaar
Metallic Grijze lak (of zwart of blauw)
Orginele Volvo audio system
<250K km gelopen
2e rangs voorkeuren
ingebouwde telefoon
Schuif/kantel dak
Parkeersensoren
Stoelverwarming
De automaatvoorkeur kan overigens verdwijnen, mits ik een keer een proefrit heb gemaakt in een handgeschakelde versie (alleen nog maar volvo automaten gereden
Tijdje terug in deze dame proefgereden Dentheman in "Het grote Volvo topic - Deel 6"
Maar zij is door iemand anders gekocht, eigenlijk voldeed ze aan m'n eisenpakket, maar toen was ik nog 'aan het orienteren' en nu 'moet ik zo'n ding hebben'
[ Voor 9% gewijzigd door Dentheman op 21-05-2012 20:33 ]
Zie ondertitel
Nope, ouwelullenbak joh
Nee maar een S60 oogt iets sportiever en ik heb de ruimte toch niet nodig
Zie ondertitel
[ Voor 53% gewijzigd door Bart-Willem op 21-05-2012 21:25 ]
Als deze komend weekend nog te koop staat ga ik wel even kijken denk ik .... is één van de weinigen die aan het eisenljistje voldoetBart-Willem schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:23:
Jammer, anders viel m'n V70 perfect in je eisen en wensen (metallic grijs, automaat, donkere bekleding, originele Volvo audio incl iphone/android/usb-module) én budget.Ding heeft nu trouwens wel een dakspoiler.
[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 21-05-2012 21:36 ]
Zie ondertitel

Overigens is die auto wel behoorlijk aan de prijs.

[ Voor 46% gewijzigd door Bart-Willem op 21-05-2012 22:49 ]
Het wordt wel warm ja, maar echt niet zo warm dat jeHydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:31:
Ik zou ook graag een beige interieur hebben. Die zwarte V70 die ik op het oog had/heb heeft een zwart interieur, ik heb geen zin om dagelijkse eerst 5 minuten te koelen alvorens ik in de auto kan stappen..
Hehe, niks mis met mijn graftombe-auto!Bart-Willem schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:59:
Dat niet alleen: het ziet er ook nog eens uit als een graftombe.
Heb jij er ook full leer in zitten ? Had bij mn 850 met half leder al dat ik mn ellebogen soms brandde aan de flanken van de rugleuning, zeker in zuid Frankrijk.
De regeling zoals hij was afgesproken op basis waarvan de beslissing is genomen om hem te bestellen:
- Dealer zet de C30 voor 1 juli op kenteken en houdt hem in zijn voorraad.
- Op 7 september wordt hij overgeschreven naar de leasemaatschappij en neem ik hem in ontvangst.
- Dit met behoud van alle voordelen voor mij (14% bijtelling) en voor de werkgever/leasemaatschappij (geen BPM, geen wegenbelasting).
Nu is gebleken dat de auto voor 1 september op naam van de leasemaatschappij moet staan want anders dan moet er alsnog zo'n €4000 BPM betaald worden, wat ongunstig is voor werkgever/leasemaatschappij want dan gaat het leasebedrag omhoog. Oplossing: een weekje eerder de C30 in ontvangst nemen...
Maar toen wilde de leasemaatschappij opeens niet meer dat de wagen 2 maanden op kenteken bij de dealer zou staan want dan zou het "geen nieuwe auto meer zijn." Dan denk ik, wat maakt het nou uit of hij daar 2 maanden staat met of zonder kenteken?
De optie die nu bekeken wordt is om de C30 dus toch op 30 juni te leveren, en dan mijn huidige Prius als voorloopauto te gebruiken voor iemand die op 1 juli in dienst komt.

Maar mocht dat niet lukken dan zou er nog een noodscenario zijn waarin ik de C30 pas op 1 oktober ontvang met behoud van 14% bijtelling maar hoe ze dat voor elkaar willen vogelen snap ik ook niet...
Mijn voorkeur gaat wel uit naar levering op 30 juni in ieder geval.
Dikmans! Mag ik je toevoegen aan de TS?ed-oorklep schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is toch kei mooi?
Mwow ik vind het wel super gaaf eruit zien die verlaging hoor.Bart-Willem schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:09:
[...]
Die verlaging is niet eens perse nodig zo te zien!Wijze les voor Joopieboy.
Haha ik merk het in mijn 440 ook vaker, hele dag zon erop en dan stap in, hoor je het zo wat sissen.Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:01:
Niet zo warm dat je ?
Heb jij er ook full leer in zitten ? Had bij mn 850 met half leder al dat ik mn ellebogen soms brandde aan de flanken van de rugleuning, zeker in zuid Frankrijk.
@V40 hierboven, inderdaad niet verlagen. Zonder verlaging vind ik de banden en wielkast een mooie combinatie zijn. Niets meer aan doen.
Dit topic is gesloten.