Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 76.710 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Waarom zou het niet opgerekt kunnen worden dan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Mx. Alba schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:19:
Waarom zou het niet opgerekt kunnen worden dan?
Dat het ook teveel kan worden? Qua slijtage, kracht op alle onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kan alleen een punt zijn voor de motor zelf. Alle overige onderdelen zoals de versnellingsbak komen namelijk ook voor in modellen met zwaardere motoren.

Als de dealer ervan overtuigd is dat het geen kwaad kan, als het gedaan wordt door een bedrijf dat b.v. de officiële tuning voor Volvo verzorgt voor modellen als de C30 R-Design Polestar, dan zit het wat mij betreft wel goed...

Of je de wagen wel of niet regelmatig en goed onderhoudt (en hoe vaak je hem tot het uiterste trapt) heeft m.i. veel meer invloed op de levensduur van de motor dan of hij nou wel of niet getuned is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:53:
Ziet er niet uit als "papieren waarden"...
Ik zou zeggen, gewoon laten chippen. In de praktijk scheelt het bijna niets, maar tussen je oren zal het gewoon helpen. Het blijft een kleine diesel en misschien zal de topsnelheid iets toenemen, maar ik zou het gewoon doen. Laat je een teruggeschroefde D3 chippen, dan zal je ECHT voordeel halen. Deze D2 zit gewoon al vrij hoog in reeel af te geven vermogen en het zal gewoon minder helpen.

Als mensen eenmaal ergens blind voor zijn (geworden), dan krijg je ze bijna toch niet meer overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bekijk dat grafiekje eens bij bijvoorbeeld 2000 toeren.

Standaard: 75PK / 275Nm
Gechipt: 100PK / 350Nm

Je kan mij niet wijsmaken dat dat in de praktijk niets uitmaakt?

Inderdaad, onder de 1500 toeren is er geen verschil, maar tussen de 2000 en 3000 toeren heb je gewoon 25% meer vermogen. Dat zou je in de praktijk toch wel moeten merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mx. Alba schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:30:
tussen de 2000 en 3000 toeren heb je gewoon 25% meer vermogen. Dat zou je in de praktijk toch wel moeten merken?
Dat merken alle onderdelen ook, dus er is wel degelijk extra slijtage/belasting. Het argument "als je het niet gebruikt of op zijn staart trapt dan slijt ook niets" geldt natuurlijk niet, want waarom zou je anders chiptuning doen?

En ik denk dat het bij een D2 een extra risico is, omdat deze motor al dit vermogen heeft gekregen door het extra verhogen van de turbodruk. Bij een geknepen versie zoals de d3 is veel meer / echte winst te halen, zo lijkt mij.

Ik durf het in ieder geval niet aan, als privé C30 D2 koper....! :)

[ Voor 24% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 18-04-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou die turbo druk valt echt wel mee hoor, het zijn geen volkswagen blokken die standaard al flink olie zuipen als ze nieuw zijn. Er zijn qua afstelling minimale verschillen tussen de D2 en D3, waarbij de D2 iets geknepen is om de vereiste en gunstige waardes te behalen waar de D3 wat vrijer kan ademen. Dat rek je dan iets op door hem te laten chippen, en het is echt niet zo dat de boel harder slijt ofzo, dat is echt kolder. :P

In het geval van een T5 waarbij je van zeg 250pk naar 350pk gaat, ja dan krijgen de internals het zwaar, en bij een soortgelijke stijging van het koppel zal de koppeling het wat zwaarder krijgen. Verder hoef je je echt niet zorgen te maken.

Mijn 1.9D in mijn V40 is vanwege eco rommel ook maar voorzien van een schamele 116pk en 265Nm koppel... Bij Renault doen deze motoren al 130pk met variabele turbo. Dus ik ga lekker van de zomer naar een verwachte 150pk samen met 350Nm koppel. :9

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Joopieboy schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:35:
Nou die turbo druk valt echt wel mee hoor, het zijn geen volkswagen blokken die standaard al flink olie zuipen als ze nieuw zijn. Er zijn qua afstelling minimale verschillen tussen de D2 en D3, waarbij de D2 iets geknepen is om de vereiste en gunstige waardes te behalen waar de D3 wat vrijer kan ademen. Dat rek je dan iets op door hem te laten chippen, en het is echt niet zo dat de boel harder slijt ofzo, dat is echt kolder. :P
Minimale verschillen? Een D2 is toch een 4 cylinder terwijl de D3 toch 5 cylinders heeft? Lijkt me nogal een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

De eerste D3's hadden overigens niet al te veel ademruimte over. Als ik het goed heb haalden die hun max pk's al aan iets meer dan 3000rpm omdat daarna de turbo niet meer meekon. Dat leverde een zeer korte powerband op. Zelfs een chiptuner kan er niet heel veel extra uithalen. De recentere versies hebben gelukkig een grotere turbo, waardoor die het een stuk langer uithoudt (en bovendien dus ook veel verder kan gechipt worden :p)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Iemand ervaring met een vast zitten dashboardkastje / handschoenenkastje bij een V50 / S40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Het kost wat moeite en tijd maar dan kan hij er ook weer 2 jaar tegen aan :P.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-__mHYOvAVDM/T5FwGVL7DuI/AAAAAAAAAWM/gsp5_ch9GhY/s423/apk.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Red devil schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:37:
[...]

Minimale verschillen? Een D2 is toch een 4 cylinder terwijl de D3 toch 5 cylinders heeft? Lijkt me nogal een groot verschil.
Als ik nu kijk naar de huidige series is de D2 en D3 een 1.6 4 cilinder, en de D4 een 2 liter 5 cilinder, of ik moet mij vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De Belgische site, maar de Nederlandse heeft vast zo een pagina.

* D2 is een 1.6l 4cil 8 kleppen 115pk (is ook een start/stop variant van met een lagere uitstoot)
* D3 is een 2.0l 5cil 20 klepper 150pk
* D4 is een 2.0l 5cil 20 kleppen 177pk

[ Voor 29% gewijzigd door kluyze op 20-04-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
In België zit er 1000 euro tussen de D2 en D3, in Nederland 5.000. :'(

Nee, het is nog erger: een D2 advantage kost 18.995 en een D3 kinetic 30.495.... 11.500. :F

[ Voor 40% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-04-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
kluyze schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:10:
De Belgische site, maar de Nederlandse heeft vast zo een pagina.

* D2 is een 1.6l 4cil 8 kleppen 115pk (is ook een start/stop variant van met een lagere uitstoot)
* D3 is een 2.0l 5cil 20 klepper 150pk
* D4 is een 2.0l 5cil 20 kleppen 177pk
Dan zit ik met de 'nieuwe motoren' in de knoei, mijn fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die D2 is in Nederland nu ook een speciale aanbieding om nog op het laatste moment te profiteren van wegenbelastingvrij / 14% bijtelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mx. Alba schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:56:
Die D2 is in Nederland nu ook een speciale aanbieding om nog op het laatste moment te profiteren van wegenbelastingvrij / 14% bijtelling...
I know (heb er 1 besteld). Het verschil met een zwaardere motor is gewoon zo groot dat dit eigenlijk geen serieuze overweging voor iemand kan zijn in NL.

Tuurlijk zou ik ook een soepelere 5 cylinder diesel willen hebben, misschien had ik er 2.000 euro extra voor over, maar dit verschil is té.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik kreeg gisteren, na even stil te hebben gestaan voor een brug, toen ik mijn motor opnieuw startte de melding "anti-skid tijdelijk uitgeschakeld". Nu lees ik wel meer dit soort berichten op Internet, maar veelal over AWD aangedreven Volvo's. Ik heb echter een (2005) Volvo S40 2.0d?

Iemand dit weleens gezien in zijn S40/V50/C30?

Melding verschijnt niet meer iig, maar vond het vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 23-04-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wel bij mijn S60. Toen was er een ABS/ESP sensor naar de knoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan een leuke voorbode zijn dan :+

Even kijken of het terugkeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb anti-skid een keer of 3 gehad met mijn V50 (voorwiel met 2.0D). Heeft nooit doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:04:
Ik kreeg gisteren, na even stil te hebben gestaan voor een brug, toen ik mijn motor opnieuw startte de melding "anti-skid tijdelijk uitgeschakeld". Nu lees ik wel meer dit soort berichten op Internet, maar veelal over AWD aangedreven Volvo's. Ik heb echter een (2005) Volvo S40 2.0d?

Wordt veroorzaak doordat je gestart bent, bent gaan rijden en een bepaalde snelheid hebt en dat alles zonder te sturen. Zodra je stuurt (en dat hoeft al niet veel te zijn) gaat de melding weg. Heb het zowel in mijn beide C30's, V50 en vorige S40 gehad. Toevallig allen op dezelfde plek (Haringvlietbrug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

De wagenparkbeheerder heeft haar akkoord gegeven. Nu nog wat handtekeningen verzamelen (groot internationaal beursgenoteerd bedrijf => bureaucratie) en dan wordt hij besteld. Na de tegenvallende bonus is dit weer een leuke opsteker. * Mx. Alba is happy. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
En wat wordt het nu? :9

Een C30 D2 R-Edition met luxury line? En chiptuning? En bodykit? :9

[ Voor 61% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 25-04-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, alles erop en eraan. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Mooi man, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gefeliciteerd Albantar!

Ik ben toch voor de V40 gegaan. Gisteren is de bestelling geplaatst, levering 25-10. Dan loopt het contract van mijn huidige V50 af.

Het is dus een V40 geworden; T3 Summum, met exterior styling kit in carrosseriekleur, Intro Line, Caspian Blue, Segomo 17". Interieur Espresso/Blond. Ik kan niet wachten... Nog maar 6 maanden!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zo dat gaat goed hier, gefeliciteerd allemaal! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Mx. Alba schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:55:
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

De wagenparkbeheerder heeft haar akkoord gegeven. Nu nog wat handtekeningen verzamelen (groot internationaal beursgenoteerd bedrijf => bureaucratie) en dan wordt hij besteld. Na de tegenvallende bonus is dit weer een leuke opsteker. * Mx. Alba is happy. :D
Congratsssss!!!!!

Ik zit hier nu na de passat cc tijdelijk met een huur auris opgescheept... Laat ik het zo zeggen, je gaat relaxt rijden van die auto :z Wel eigenschuld kon ook een a5 meenemen, maar ja de bijtelling op zo'n ding wordt je niet vrolijk van, en daar wou ik juist vanaf :+ Zit nog op de handtekening te wachten, geen idee waarom het zolang moet duren.

[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 25-04-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fredkroket schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:34:
[...]

Wordt veroorzaak doordat je gestart bent, bent gaan rijden en een bepaalde snelheid hebt en dat alles zonder te sturen. Zodra je stuurt (en dat hoeft al niet veel te zijn) gaat de melding weg. Heb het zowel in mijn beide C30's, V50 en vorige S40 gehad. Toevallig allen op dezelfde plek (Haringvlietbrug).
En hoe weet jij dat ik daar stond? Klopt wel, maar dan nog..ik was in Hoofddorp dus ben wel meer tegengekomen ;).

Maar thanks, verklaart. Reed inderdaad weg zonder te sturen, zat al met mijn handen in het haar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
ik ga dinsdag eens kijken of de leaseboer van m'n nieuwe werkgever een handige offerte tool heeft :P Ik ben er nog niet uit. Megane Estate, Ford Focus of een V40, allemaal hun eigen voors en tegens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb 1x meegereden met zo'n nieuwe Megane Estate: wat een achterlijk korte zittingen heeft dat ding. :X Maar goed, ik heb dan ook erg lange benen. :P

Zo'n V40 is trouwens best betaalbaar, en tenminste lekker veel versies beschikbaar met automaat. :) Ik ben zelf ook in de markt voor wellicht iets nieuws (maar dan gebruikt) omdat m'n V70 nog steeds niet in orde is. :/ Maar voor een dumpprijs weg doen is ook zonde, dan hobbel ik er liever nog even mee door. En ergens doe ik dat ook liever zodat ik voldoende spaarcenten op m'n rekening hou, want de recessie hakt er overal flink in. :X Ik zou vanmiddag moeten werken, maar ben afgebeld omdat 't veels te rustig is. :/ Idem voor gisteren en vorige week. :X

Wat ik eventueel zou willen kopen als vervanger weet ik niet: ergens zou ik wel een C30 willen, maar goed: spaarrekening plunderen. :P Aan de andere kant vond ik mijn 244 diesel altijd wel fijn (maar wel te sloom), dus dan is een 740 turbodiesel automaat ook wel heel tof. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
C30 zou qua lease wel kunnen, maar ik vind dat ding echt spuuglelijk :) V40 vind ik ook niet moeders mooiste maar heeft wel alle luxe enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Hallo allemaal,

Ik overweeg een VOLVO S40 2.0D 136pk Momentum uit 2006 aan te schaffen met 203.000 op de teller. Kan iemand mij advies geven waar op te letten en of het uberhaupt verstandig is om een auto aan te schaffen met dit kilometeraantal.

Tevens ben ik benieuwd (nu wee tik dat volvo's in verhouding redelijk duur zijn in onderhoud) of dit een auto is die veel onderhoud nodig is.

De prijs voor de auto is €7800, lederen bekleding, navigatiesysteem is aanwezig. De auto ziet er erg netjes uit. Iedere informatie is welkom gezien ik een leek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wildcardxl schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:07:
Hallo allemaal,

Ik overweeg een VOLVO S40 2.0D 136pk Momentum uit 2006 aan te schaffen met 203.000 op de teller. Kan iemand mij advies geven waar op te letten en of het uberhaupt verstandig is om een auto aan te schaffen met dit kilometeraantal.

Tevens ben ik benieuwd (nu wee tik dat volvo's in verhouding redelijk duur zijn in onderhoud) of dit een auto is die veel onderhoud nodig is.

De prijs voor de auto is €7800, lederen bekleding, navigatiesysteem is aanwezig. De auto ziet er erg netjes uit. Iedere informatie is welkom gezien ik een leek ben.
Ik heb een Volvo S40 2.0D 136PK Momentum uit 2005 :+ .

Gekocht november 2010 met 203.000 KM op de teller (ja, serieus) en inmiddels op de 247.000 aanbeland. Geen grote problemen mee gekend, regulier onderhoud gehad. Ben er niet stil mee komen te staan, geen onverwachte kosten etc. etc.

Olieverbruik is nihil, koppeling voelt als nieuw en feitelijk een fijne auto met voldoende motorvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:22:
[...]

Gekocht november 2010 met 203.000 KM op de teller (ja, serieus) en inmiddels op de 247.000 aanbeland. Geen grote problemen mee gekend, regulier onderhoud gehad. Ben er niet stil mee komen te staan, geen onverwachte kosten etc. etc.

Olieverbruik is nihil, koppeling voelt als nieuw en feitelijk een fijne auto met voldoende motorvermogen.
En je vergeet nog te zeggen dat via de juiste kanalen het onderhoud niet eens zo duur is met originele Volvo onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En via de juiste kanalen is het onderhoud niet eens zo duur, en dat met originele Volvo onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En wist je ook dat het onderhoud met originele Volvo-onderdelen niet eens zo duur hoeft te zijn, als je de juiste kanalen maar kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Nou, ik moet in july de 440 apk keuren, zal ook nog wel wat aan gesleuteld moeten worden (grote beurt voor de zekerheid). Iemand die de juiste kanalen in regio Brabant kent? ;-) (Woon zelf in Breda)

Heb zelf nul komma nul kennis van auto's, dus dat helpt niet echt.

Trouwens, ik vertelde toch laatst dat de A-stijlen (zo heten ze toch bij de voorruit) lawaai maakte. Wat een bekende kwaal was bij de 440, laatst even afgeplakt met tape. Geen geluid meer boven de 80km/u, wat een rust :P. Nu alleen even op zoek naar een permanentere oplossing. Ik zie in het show je auto topic veel plasti dip voorbij komen, eens kijken of ik dat daarvoor ook kan gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door Aight! op 26-04-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
[...]

Koppeling stelt zichzelf dus die gaat op een gegeven moment slippen of raakt zover op dat hij echt hoog gaat aanpakken. :P
Aight! schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:51:
Nou, ik moet in july de 440 apk keuren, zal ook nog wel wat aan gesleuteld moeten worden (grote beurt voor de zekerheid). Iemand die de juiste kanalen in regio Brabant kent? ;-) (Woon zelf in Breda)

Heb zelf nul komma nul kennis van auto's, dus dat helpt niet echt.

Trouwens, ik vertelde toch laatst dat de A-stijlen (zo heten ze toch bij de voorruit) lawaai maakte. Wat een bekende kwaal was bij de 440, laatst even afgeplakt met tape. Geen geluid meer boven de 80km/u, wat een rust :P. Nu alleen even op zoek naar een permanentere oplossing. Ik zie in het show je auto topic veel plasti dip voorbij komen, eens kijken of ik dat daarvoor ook kan gebruiken.
Ik zou eens aan de gang gaan met kit om de boel goed af te dichten (onder de rubbers spuiten dat die wat dikker worden en wat meer naar buiten komen en dus beter afdichten), plastidip is meer een soort spuitbus met een verf achtige toestand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Joopieboy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:27:
[...]

Koppeling stelt zichzelf dus die gaat op een gegeven moment slippen of raakt zover op dat hij echt hoog gaat aanpakken. :P

[...]

Ik zou eens aan de gang gaan met kit om de boel goed af te dichten (onder de rubbers spuiten dat die wat dikker worden en wat meer naar buiten komen en dus beter afdichten), plastidip is meer een soort spuitbus met een verf achtige toestand. :P
Maar ik heb geen rubbers meer, zie;

Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/2835/mg6193.jpg

Ze ziet gelijk het metaal, had ze even met tape geplakt omdat ik gek werd van het geluid :P
Er is meer af dan op de foto trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
[...]

Klinkt goed allemaal, mijn huidige auto is een benzine auto (fiat stilo 1.6 104 pk) en die heb ik gekocht met 86k op de teller, inmiddels 149k, gezien ik elke dag 84 kilometer rij en in de weekenden ook wel eens rij. En aankomende vakantie naar Hongarije en kroatie meot rijden lijkt het mij wel eens tijd. Maar gezien ik er qua auto wel voor uit wil gaan (nu van 2002 naar 2006) en graag een wat grotere auto wil voor toekomstplannen moet ik toch naar autos kijken met een wat hoger kilometer aantal, gezien dit dan de eerste auto word met eel kilometers ben ik er beetje huiverig voor, het is wel de bedoeling dat ik er nog 4 a 5 jaar 25k per jaar rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 09:47

Youk

Volvo For Life

Aight! schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:28:
[...]

Maar ik heb geen rubbers meer, zie;

[afbeelding]

Ze ziet gelijk het metaal, had ze even met tape geplakt omdat ik gek werd van het geluid :P
Er is meer af dan op de foto trouwens..
Dit heb ik ook gehad bij mijn 850, eerst heel veel van die prut er af getrokken, maar uiteindelijk was het geen zicht. Ik heb toen heel die strips vervangen door andere exemplaren. Voor de 850 zijn er namelijk bouwjaren geweest met slechte strips. Ik heb toen een tweedehands versie kunnen bemachtigen van wel een goede kwaliteit. En deze zitten er nu na 7 jaren nog steeds op zonder krim te geven.

Ga dus even op zoek of het ook zo was voor de 4xx reeks. Misschien kan je dan ergens ook aan andere strips geraken van betere kwaliteit zonder veel kosten te moeten maken.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wildcardxl schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:17:
[...]

Klinkt goed allemaal, mijn huidige auto is een benzine auto (fiat stilo 1.6 104 pk) en die heb ik gekocht met 86k op de teller, inmiddels 149k, gezien ik elke dag 84 kilometer rij en in de weekenden ook wel eens rij. En aankomende vakantie naar Hongarije en kroatie meot rijden lijkt het mij wel eens tijd. Maar gezien ik er qua auto wel voor uit wil gaan (nu van 2002 naar 2006) en graag een wat grotere auto wil voor toekomstplannen moet ik toch naar autos kijken met een wat hoger kilometer aantal, gezien dit dan de eerste auto word met eel kilometers ben ik er beetje huiverig voor, het is wel de bedoeling dat ik er nog 4 a 5 jaar 25k per jaar rijden.
Ben jij een kopie van mij? :+

Ik had hiervoor (wel, zat nog een Ford Focus II hiervoor) een 2002 Fiat Stilo 1.6 Dynamic. Ook gekocht met zo'n KM stand (volgens mij 82k) en verkocht bij 110 omdat ik wilde dieselen.

De Focus had ik gekocht met 172 en heb ik zonder problemen gereden tot 206.000 (één keer stil komen te staan echter). Dit was een 1.6 TDCi dus dezelfde 1.6 motoren die Volvo ook hanteert. Zijn volgens mij iets gevoeliger voor wat zaken dan de 2 liter uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Haha blijkbaar,

De verkoper waar ik hem wil kopen heeft een 2.0d met 200.680 staan en een 1.6 d met 164k staan, zelfde geld alleen de 1.6 heeft geen navigatiesysteem. Wat zouden de mensen hier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De auto met minder kilometers pakken, mits deze in dezelfde of betere staat verkeerd. Denk ook aan de verkoopwaarde als je de auto weer wegdoet. De 1.6 is krachtig genoeg, iets zuiniger en naar mijn weten iets lichter (MRB).

Navigatie op een 2006 model, is dat al RTI of net zoals mijn auto een VDO Dayton systeem boven de binnenspiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De 1.6d staat wel bekend om turboproblemen. Ik zou even checken in hoeverre dat op die auto ook van toepassing is. Wel een fijne motor verder, maar door de 5 bak wat rumoeriger op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
wildcardxl schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:17:
[...]

Wel grappig dat je kijkt naar een "grotere" auto, maar dat je dan met een S40 komt. Heb zelf een S40 maar met zoonlief\dochterlief achterin zitten de knietjes tegen het dashboard.

Vorig jaar uiteindelijk maar een andere auto (Hyundai I30 CW) gekocht voor de ruimte. Van mijn S40 hoef ik het in ieder geval niet te hebben.

Als je hem koopt zou ik hem laten aankoopkeuren bij een Volvo dealer. Kun je direct vragen of er nog campagnes open staan. Die kunnen ze evt (vaak kostenloos) uitvoeren. Dan kun je ook direct vragen of ze kunnen kijken wat de reparatiegeschiedenis is van die auto. Campagnes mbt turbo's en EGR-kleppen zijn er vaak maar tot 150k km, dus die zijn voor eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Afgelopen week een record gereden m.b.t. verbruik! Eerst een ritje naar Groningen, zat toen op 6.8l toen we aankwamen (95% snelweg, 100-110 gemiddeld). Toen terugweg wind tegen + extra ritjes deze week op snelweg, uiteindelijk 7.3l gemiddeld.

vandaag getankt 40.2l , dagteller stond op 547 km, 1l op 13.6km ! Nog nooit zo zuinig gereden!

Disclaimer:
Als oude lul met 100-110 op rechterbaan gekregen op de cc, lekker rustig cruisen maar wel erg saaii. Oh ja, met V70 T5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Red devil schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:27:

vandaag getankt 40.2l , dagteller stond op 547 km, 1l op 13.6km ! Nog nooit zo zuinig gereden!

Disclaimer:
Als oude lul met 100-110 op rechterbaan gekregen op de cc, lekker rustig cruisen maar wel erg saaii. Oh ja, met V70 T5
Schaam je, daar heb je geen T5 voor :( Autorijden in in een V70 is hobby, en hobby's mogen geld kosten 8)
(V70 2.4T hier, en helaas laatst ook voor 125 euro mogen tanken....)

[ Voor 6% gewijzigd door Sparhawk op 27-04-2012 22:46 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

100-110 op de snelweg vind ik een grotere prestatie dan dat verbruik
dat je daar het geduld en de beheersing voor hebt...... :D

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Sparhawk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:45:
[...]

Schaam je, daar heb je geen T5 voor :( Autorijden in in een V70 is hobby, en hobby's mogen geld kosten 8)
(V70 2.4T hier, en helaas laatst ook voor 125 euro mogen tanken....)
Jaja, het was flink afzien!
mr_petit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:25:
Klopt, het was best moeilijk om maar steeds rechts te blijven. Je merkt gewoon dat de auto heel graag sneller wil, gelukkig is daar een cc voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Hehe, dat lijkt me in een V70 ook niks nee.

In m'n eigen auto daarentegen doe ik niks anders. Hij doet iets van 4000 RPM bij 120 km/u, dus voor (tegen ;) ) de herrie rijd ik vaak 100 op de snelweg :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Haha, ja dat heb ik ook ja. Al is het voor mij meer wegens wind dan motor geluid.

Woensdag kwam daar ook nog een gek gebonk bij. Ik was onderweg naar een bruiloft waar de 144 ook nog even als trouwauto gebruikt zou worden. En ik rij de stad binnen en ineens valt mij een regelmatig gebonk op. De regelmaat deed mij vermoeden dat het of een wiel of eventueel de aandrijf as was. Nu heb ik voor de apk een wiellager laten vervangen, en omdat ze daar wat moeite hadden met het ontluchten van de rem zijn alle wielen er af geweest.Met Bart Willems verhaal in mijn achterhoofd was ik al bang dat ze een van de wielen niet goed vast gezet hadden. Wielen zaten goed vast, en uiteindelijk vast kunnen stellen dat het gebonk van rechtsvoor kwam, waar ze net de wiellager hebben vervangen. Auto op de krik en aan het wiel gevoeld, daar zat een ontzettende hoeveelheid speling op. Uiteindelijk bleek dat ze de centrale moer helemaal niet hebben aangedraaid |:( . Dat maar gedaan met de waarden uit de haynes manual, daarna was het gebonk weg.

Nu maar hopen dat de wiellager niet beschadigt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Minneyar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:32:

Uiteindelijk bleek dat ze de centrale moer helemaal niet hebben aangedraaid |:( . Dat maar gedaan met de waarden uit de haynes manual, daarna was het gebonk weg.

Nu maar hopen dat de wiellager niet beschadigt is.
Zat de splitpen nog op zijn plaats? Ik draai de moer vast, en dan een stukje terug zodat de pen er in past, kan niet los draaien dan. Als de garage de moer niet vast genoeg gezet heeft kan het zijn dat het lager zich 'gezet' heeft en die laatste draai even nodig had.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:48

Dentheman

Zie signature

Ik ben verliefd
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/volvo800.jpg
S60 uit 2001, 240k km en zo'n beetje full options denk ik ....

Had alleen nog wat vragen omtrent distributie (wanneer vervangen) en een cruise control die het niet deed, daar word ik volgende week over gebeld, wie weet mag ik me volgende week wederom volvo rijder noemen :+

De kleur viel me niks tegen in het echt, en de lak was ook in goede staat, heeft alleen wel een goede poetsbeurt nodig om wat meer 'diepte' erin te brengen... Verders geen rare rammeltjes of kraakjes, stuurde goed (dweilde alleen over de voorwielen, de banden moeten vervangen worden) remde netjes rechtuit zonder trillingen en schakelde soepel zonder schokken (automaat)

[ Voor 17% gewijzigd door Dentheman op 28-04-2012 14:45 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mooie kleur, zie je niet zo vaak. Mijn zwarte v70 zie je op elke straathoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
We hebben thuis de V60, heerlijk.

Ik rij zelf leaseauto's. Die V70 T & D is er niet vies van! Vindt de XC60 niet zo geweldig rijden....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mooie auto zeg! Velgen staan hem ook erg goed. Pietsie verlagen en niks aan doen zo.

Voorwielen zullen wel te lage spanning zijn dat hij niet goed rolt, maar kan ook een rubber zijn van het onderstel of een stabi stang onder de auto die los hangt ofzo. Even goed nakijken.

En wat is precies het probleem met de cruise control? Komt ie niet in of wat?

Maar feli, toffe wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Deze week de 10.000km gepasseerd op de teller in krap 2 maanden.

Hij is wel meer gaan verbruiken nadat ik 5000km op de teller had staan terwijl mijn rijstijl niet is veranderd. Ik zit nu op een gemiddeld verbruik van 5,9L/100km gemeten vanaf het begin. :)

Dinsdag naar de garage voor de 10.000km check-up.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik ben net 11.000 gepasseerd in 3 maanden :)
Geen verandering in verbruik gemerkt (al ligt dat uiteraard een stukkie hoger dan van jouw v50 ;))

Maar voor zover ik weet hoef ik niet naar de garage, pas bij 20dkm geloof ik dat de verkoper zei...

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 28-04-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
mr_petit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:30:
Maar voor zover ik weet hoef ik niet naar de garage, pas bij 20dkm geloof ik dat de verkoper zei...
Ik dacht dat elke Volvo een 10k controle heeft?
BTW: Airco en stoelverwarming staat altijd aan dus ik vind het verbruik nog wel meevallen. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik zal eens in mijn boekje kijken, maar de vekoper zei dat de 1e controle gewoon de normale interval was (dus 20dkm), en er geen speciale 1e servicebeurt meer was.
Mijn xc70 (met 2.0 5 cyl) verbruikt ongeveer 1:13 (maar een xc70 is natuurlijk een stuk hoger en zwaarder), en mijn gemiddelde snelheid staat nou op 86km/u.
Wat is jouw gemiddelde snelheid in de afgelopen maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Ik ben ook de eerste keer op 20dkm gegaan. Dealer gaf ook aan dat er geen eerdere beurt nodig was. (s40 D2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik heb ff in het boekje gekeken, en bij mij is het zelfs 30dkm of 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
5 cilinders schrijft volvo 30dkm voor, 4 cilinders 20dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
mr_petit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:58:
Ik zal eens in mijn boekje kijken, maar de vekoper zei dat de 1e controle gewoon de normale interval was (dus 20dkm), en er geen speciale 1e servicebeurt meer was.
Mijn xc70 (met 2.0 5 cyl) verbruikt ongeveer 1:13 (maar een xc70 is natuurlijk een stuk hoger en zwaarder), en mijn gemiddelde snelheid staat nou op 86km/u.
Wat is jouw gemiddelde snelheid in de afgelopen maanden?
Iets van 79 dacht ik gezien te hebben vandaag.
Die 10.000km is een controle om te kijken of alles nog los en vast zit wat los en vast hoort te zitten.
Kwam op autoweek meerdere mensen tegen die dit ook moesten doen met hun D2/D3 maar of het Volvo eigen of dealer verzonnen is, geen idee.

Met mijn vorige 2 auto's (V40 en 307) moest ik ook na 10.000km voor een controle komen dus voor mij is het niet echt vreemd.

edit: Over een paar weken naar Sofia eens kijken hoe ie het op een echte lange afstand doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 28-04-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
B-lennium schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:20:
[...]

Zat de splitpen nog op zijn plaats? Ik draai de moer vast, en dan een stukje terug zodat de pen er in past, kan niet los draaien dan. Als de garage de moer niet vast genoeg gezet heeft kan het zijn dat het lager zich 'gezet' heeft en die laatste draai even nodig had.
Ja die zat er gelukkig nog wel. Ik heb in elk geval sindsdien niets vreemds meer gemerkt of gehoord, dus hij lijkt het nu weer helemaal goed te doen.

@Dentheman mooie s60, hoop voor je dat het wat wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Minneyar op 29-04-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Joopieboy schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:28:
Mooie auto zeg! Velgen staan hem ook erg goed. Pietsie verlagen en niks aan doen zo.

Voorwielen zullen wel te lage spanning zijn dat hij niet goed rolt, maar kan ook een rubber zijn van het onderstel of een stabi stang onder de auto die los hangt ofzo. Even goed nakijken.

En wat is precies het probleem met de cruise control? Komt ie niet in of wat?

Maar feli, toffe wagen!
Als ik hem koop komen er misschien ooit nog andere velgen onder, geen verlaging of whatsoever..... Over die voorbanden; misschien spanning inderdaad, plus het is 1550 kg wat de bocht om moet, dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk als de 800 kilootjes die ik gewend ben, en al helemaal niet in de regen

De cruise control slaat gewoon niet aan, als ik op de gewenste snelheid ben en ik druk op cruise control + verschijnt er niks in het display en remt de auto weer af. Ik heb 't een paar keer geprobeerd maar het mocht niet baten .....

Er zat ook nog een dakraam in, dat is echt heerlijk zomerdag

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Moet je bij een S60 niet eerst de CC inschakelen met een aparte schakelaar, en daarna pas op CC + drukken?

Heb zelf zo'n auto gehad, maar weet eigenlijk niet meer hoe dat precies werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Gebruik de CC in mijn V70 bijna nooit, maar volgens mij is het idd op de CC knop drukken en dan 1x op plus en dan staat ie echt aan zeg maar... :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik ben bekend met het systeem want in de XC70 van m'n vader krijg ik 'm wel aan :+ En het interieur en tellers waren vrijwel hetzelfde dus dan neem ik aan dat de cc ook hetzelfde werkt...

[ Voor 39% gewijzigd door Dentheman op 29-04-2012 13:51 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ok, dan issie waarschijnlijk echt stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Even een vraagje tussendoor: Afgelopen vrijdag is mijn (lease) V50 voor onderhoud in het service centre van de leasemaatschappij geweest. Gebracht en gehaald, pas zaterdagochtend reed ik er weer in. Gelijk viel op dat de vrije slag van het rempedaal veel groter was dan voorheen. Remmen deed ie wel.

Eenmaal op mijn werk aangekomen zat het me toch niet lekker, en de leasemaatschappij gebeld om de pechdienst te laten komen. Die constateerde een ernstig gebrek aan rembekrachtiging; een testnoodstop viel niet te maken, de vertraging was simpelweg niet voldoende. Nu rijd ik tot en met dinsdag in een leenauto (oh, help een Ford C Max) maar toch vraag ik me af, hoe kan zo iets gebeuren?

Ik heb helaas geen overzicht van de werkzaamheden, maar dat er aan het remsysteem gewerkt is lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ontluchtingsnippel bij de remklauw vergeten dicht te draaien, te weinig remolie in het reservoir, niet goed ontlucht, rembekrachtiger plotseling overleden (wel toevallig :+ )..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

tdw schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:19:
Ontluchtingsnippel bij de remklauw vergeten dicht te draaien, te weinig remolie in het reservoir, niet goed ontlucht, rembekrachtiger plotseling overleden (wel toevallig :+ )..
De remolie was op goed niveau, en was schoon. Maar dan blijven er nog best wat opties over... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f9ee397e41c5/4f9ee397e3dde-P1070180_%28Small%29.JPG
Bekend iemand gespot volgens mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Mensen ik twijfel:

Volvo S40 2.0D 136pk Momentum, stoelverw. + navi, 2006

Prijs € 7.950
Carrosserievorm Sedan
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 2006-06
Brandstof Diesel
Kleur Grijs (donkergrijs)
Aantal deuren 4
Kilometerstand200.116

Met een heel onpraktisch navigatiesysteem in het dak en een scheurtje in het leer van de armsteun en een paar knoppen van de stuurbediening zijn wat minder.

of deze:

Merk: VOLVO
Model: S40 2.0D LEER, NAVIGATIE, XENON
Bouwjaar: 05 - 2004
Km-stand: 224206
Carrosserie: Sedan 4 drs
Brandstof: Diesel
Transmissie: Handgesch. 6-bak
Kleur: GROEN Metallic
Gewicht: 1362 kg
Motorinhoud: 2000 cc
Vermogen: 100 kW
Garantie: BOVAG
Prijs: 6950 Euro

http://link.marktplaats.nl/552627206

Een groene s40 uit 2004, met 234k op teller. En is €1000 goedkoper.

De groene vind ik persoonlijk mooier en ook qau opties mooier, maar het het model startte in 2004, dus misschien kinderziektes? Ik weet het even niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Ha het is weer gelukt, 450 km, 1 op 13 gereden :-) (dit keer iets meer wind). Het voelt zoveel langzamer, alleen qua tijdsverschil maakt het eigenlijk maar weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:49
Zaten de wielbouten daar wel vast? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
KillaZ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:27:
[...]

Zaten de wielbouten daar wel vast? :+
Whaha hoezo de wielbouten wel vast? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
wildcardxl schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:36:
Mensen ik twijfel:

Volvo S40 2.0D 136pk Momentum, stoelverw. + navi, 2006

Prijs € 7.950
Carrosserievorm Sedan
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 2006-06
Brandstof Diesel
Kleur Grijs (donkergrijs)
Aantal deuren 4
Kilometerstand200.116

Met een heel onpraktisch navigatiesysteem in het dak en een scheurtje in het leer van de armsteun en een paar knoppen van de stuurbediening zijn wat minder.

of deze:

Merk: VOLVO
Model: S40 2.0D LEER, NAVIGATIE, XENON
Bouwjaar: 05 - 2004
Km-stand: 224206
Carrosserie: Sedan 4 drs
Brandstof: Diesel
Transmissie: Handgesch. 6-bak
Kleur: GROEN Metallic
Gewicht: 1362 kg
Motorinhoud: 2000 cc
Vermogen: 100 kW
Garantie: BOVAG
Prijs: 6950 Euro

http://link.marktplaats.nl/552627206

Een groene s40 uit 2004, met 234k op teller. En is €1000 goedkoper.

De groene vind ik persoonlijk mooier en ook qau opties mooier, maar het het model startte in 2004, dus misschien kinderziektes? Ik weet het even niet :)
Ik zou gewoon bij beide kijken. Als die "dure" eerst nog 1000€ onderhoud nodig heeft (beurtje, banden) dan is het prijsverschil ineens groot natuurlijk. Verder moet bij 240k km de distributieriem vervangen worden, misschien is dat bij die groene al gebeurd (of juist niet en ben je zo weer € 500 verder van huis).

Die groene heeft iig wel mooie velgen, ik had ze zelf ook (en even een pic uit den ouden doos):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_winter1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Minneyar schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:01:
[...]

@Dentheman mooie s60, hoop voor je dat het wat wordt.
Helaas, niet. De garage die hem te koop aanbood zou me deze week bellen over wanner de distributieriem vervangen was, hij belde mij keurig na het lange weekend: "Sorry, maar ik hem 'm al verkocht"

En nu maar rustig verder kijken, jammer; want ik vind geen vergelijkbaar exemplaar terug voor die prijs ...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Zo net weer even 850 (huhu) euro tegen mijn V40 aangegooid.

- Fuseekogel
- Stuurashoes
- Remschijven voor
- Remblokken rondom
- Grote beurt
- Twee nieuwe banden
- Reflector koplamp
- APK
- Interieurfilter

En nog wat meer kleine gein. Voordeel is wel dat hij er nu weer even tegenaan kan. Hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Exorcist schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:04:

Ook een keer die melding gehad (C30). Na een dag was de melding weer weg. Nooit meer teruggekomen en dus niks op ondernomen, temeer het hele ABS/DSTC gebeuren prima leek te werken. Ik houd het op een computer- en of spanningsglitch.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 09:47

Youk

Volvo For Life

Eindelijk na 3 weken wachten staat mijn PV444 ook thuis. Nu maar wachten totdat de Amazon ook hier geraakt. Gaat nog een drukke boel worden hier.

Kijk maar naar een fototje :*)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

De Volvo S80 is verkocht. De nieuwe eigenaar had er al heel wat gezien, maar met al die auto's was wel wat mis. Met de S80 die ik aanbood niet, dus die is het geworden. Hij blij, ik blij :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MpDdh1B8uvaIdry8hNuwtvyq/full.jpg
:w en de oprit van huize Tomatoman is weer vrij voor de twee resterende Volvo's.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Buren ook weer blij. :+

En ik heb hem uit de TS verwijderd, snik! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
@Joopieboy,

ik had al een tijdje mijn nieuwe auto, maar ik had nog geen gegevens gedeeld; wil je mij ook even updaten in de TS?

Specs:

S40 D3 R-Design (MY2011) GearTronic

Opties: Professional Line, Noodreservewiel inclusief krik, Metallic lak, Titanium Grey metallic

Vanmiddag even met het handje vertroeteld en wat ziet hij er heerlijk uit (al zeg ik het zelf ... :)).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_d3_1_lr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_d3_2_lr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/s40_d3_3_lr.jpg

Eventueel betere foto's:
http://members.home.nl/fr...ers.net/pics/s40_d3_1.JPG
http://members.home.nl/fr...ers.net/pics/s40_d3_2.JPG
http://members.home.nl/fr...ers.net/pics/s40_d3_3.JPG

edit: plaatsjes gefixt

[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 06-05-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je foto's laden niet Kroket

/editten he

[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 06-05-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:18:
Je foto's laden niet Kroket

/editten he
Heb je geen leven om binnen de minuut te gaan irriteren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fredkroket schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:19:
[...]

Ik keek heel toevallig nét in dit topic. Serieus. Ik voel dat denk ik gewoon aan joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Vertel eens, hoe krijg je die navi van volvo aan de praat? Die uitklapt. Ik rij vaak lease auto's (nu even stage), maar bij de V70 krijg ik nooit de uitklappende nav aan. Al een x langs de snelweg gestaan met boekje... doorgaan moest je op OK/groene hoorn klikken? Thuis hebben we de v60 en die zit in het dashboard, niet uitklappend.

Verder een leuke V40, kleur staat hem goed. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door RickvN op 06-05-2012 22:24 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
RickvN schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:24:
Vertel eens, hoe krijg je die navi van volvo aan de praat? Die uitklapt. Ik rij vaak lease auto's (nu even stage), maar bij de V70 krijg ik nooit de uitklappende nav aan. Al een x langs de snelweg gestaan met boekje... doorgaan moest je op OK/groene hoorn klikken? Thuis hebben we de v60 en die zit in het dashboard, niet uitklappend.

Verder een leuke V40, kleur staat hem goed. :*)
S40 bedoel je?

Voel eens achter op het stuur (rechter kant), zit een pookje en 2 knopjes. Als je het eenmaal weet hoe het werkt, wil je nooit meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
fredkroket schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:19:
[...]

Whaha _O-

Maar is goed, ik voeg je toe. ;) Wat een ruis btw op die foto's! :+

Edit: en toegevoegd. :) Wel humor, jouw D3 heeft evenveel vermogen als mijn V40 gaat krijgen haha. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 06-05-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zitten hier mensen met een V70 (1e type) 2.5 TDI ? Wat is ongeveer het verbruik van die dingen ?
Ik zit namelijk weer in 'n crisis dat ik een andere auto wil :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je lijkt B-W wel. :+

Maar die oudere TDI's zijn ongelofelijke roetmobielen, maar qua betrouwbaarheid en verbruik durf ik niks te zeggen helaas, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:37:
Zitten hier mensen met een V70 (1e type) 2.5 TDI ? Wat is ongeveer het verbruik van die dingen ?
Ik zit namelijk weer in 'n crisis dat ik een andere auto wil :P
Ik heb er 1 gehad, ze kunnen inderdaad behoorlijk roken, maar dat deden die blokken ook al in de Audi 100's en eerste A6's (het is namelijk een Audi-blok). :P Op zich zijn het best rappe dingen, veel rapper dan de 140pk doen vermoeden. :P

Verbruik valt alleen vies tegen: met een lange roadtrip naar Denemarken, Zweden en Noorwegen kreeg ik 'm met moeite op 1 op 14,3. :X Alleen in NL reed 't ding 1 op 13,5. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
@H-P: zie hier SpritMonitor: http://www.spritmonitor.d...styear_e=2000&powerunit=2

De zuinigste heeft 5,40 liter nodig, gemiddeld 6,69 liter en de onzuinigste heeft 9,18 liter nodig (gebaseerd op 75 deelnemers).

Dus als je wil zou het zuinig moeten kunnen :).
Joopieboy schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:29:
[...]
Edit: en toegevoegd. :) Wel humor, jouw D3 heeft evenveel vermogen als mijn V40 gaat krijgen haha. :P
Haal je mijn C30 dan nog even weg :> . Daarnaast ben ik geen fotograaf en volgens mij valt op de originele foto's de ruis wel mee (zie de linkjes), vriend :).

[ Voor 36% gewijzigd door fredkroket op 06-05-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die roet maakt me niet uit, als me dat geld bespaart vind ik 't prima.
Maar 1:14 a 15 is ook nauwelijks de moeite, met diesel zo'n 2x zo duur dan LPG, en ook ongeveer de helft van het verbruik. Belasting erbijop geteld en evt verzekering, dan ben ik nog nauwelijks goedkoper uit. Alleen sneller :P

Dan toch dinsdag nog ff kijken naar een V70N op G3.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.