Het grote Volvo topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 76.707 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Mart, kijk hier eens http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024

de +T wordt vaak gedaan op het forum bij turbobricks.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ken wel iemand die een B200F+T heeft gemaakt, maar die was er eigenlijk niet echt van onder de indruk. Mede ook omdat hij, inderdaad vanwege hoge compressie, de turbodruk vrij laag had staan. Veel werk voor weinig.
Volgens mij heb je voor niet al te veel geld een B230FK (lpt) uit een 940 als je daarvan de druk wat opschroeft ben je sneller klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-lennium schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:03:
Mart, kijk hier eens http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0024

de +T wordt vaak gedaan op het forum bij turbobricks.
Thnx, had daar ook al een guide gevonden van iemand die hetzelfde heeft gedaan. Zijn inderdaad verschillende meningen betreffende dit onderwerp. Volgens sommige is het inderdaad het beste om een turbo blok uit een 740 of 940 te nemen en die er in te bouwen.
Anderen zeggen dat een turbo op een B230 een vrij makkelijke optie is, lage kosten (relatief) en niet veel werk, behalve de olie retourleiding. Nadeel is wel dat je niet teveel boost kan draaien, ivm compressie en detonatie. Ook heb ik gelezen dat het risico op motorschade en kapotte koppakkingen, zeker bij oude blokken met veel km, aanwezig is.

Die blokken van een 740/940 zijn ook niet duur meer, daar hoef ik het niet om te laten, maar tis meer de hoeveelheid werk en hoe moeilijk dit is voor een 'leek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Het is beide geen weekeind klus :P

Ik denk dat een NA blok uiteindelijk een beter brandstof verbruik geeft, tijdens rustig rijden maak je niet heel veel gebruik van de turbo, maar het is wel erg fijn dat hij er is als het nodig is! Als je voor veel vermogen gaat dan moet de compressie omlaag, maar dan ook nieuwe drijfstangen! (of 'M-rods' uit een b21ft)

Alleen de turbo met originele computer kan idd maar zal niet het resultaat geven als een echte turbo computer/ontsteking, persoonlijk vind ik de ombouw een mooi moment voor een nieuw motor management (megasquirt bv).

[ Voor 12% gewijzigd door B-lennium op 22-03-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Binnenkort ben ik ook een Volvo rijder!

Vandaag een witte C30 D2 R-Edition met "luxury line" gekocht....!

Na een proefrit met een V50 met dezelfde motor was ik verkocht, hele fijne motor (en auto), 1.6 turbodiesel 115pk/270nm en met maar 94 gr CO2. O+

En op dit moment een goede deal voor deze auto, enkele highlights van de uitrusting:
- 17 inch velgen
- leren bekleding, verwarmde voorstoelen
- xenon (active, meesturend), LED dagrijverlichting
- navigatie

Voor 25k kaal (19k advantage D2 basis, 3k voor R-Edition en 3k voor luxury line), met trekhaak en aflevering toch bijna 27k. Maar stiekem vind ik dit toch een erg goede deal, als je bedankt dat een kale 1.6 benzine ford focus al 21.000 kost.

Wow. _/-\o_ :9~

[ Voor 10% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 22-03-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

En een C30 is een zeer mooie auto om te zien.
Gefeliciteerd ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Joostk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:16:
En een C30 is een zeer mooie auto om te zien.
Gefeliciteerd ermee.
Idd, zeker de laatste modellen, alsof Volvo's kleinste eindelijk volwassen wordt en een beetje op z'n grotere neefjes gaat lijken :)

1.6D is, ondanks dat het "maar" de kleinste diesel is, een zeer potente motor, zeker voor de C30.
Ook van mij proficiat en veel veilige km's gewenst!

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Klinkt goed zo'n c30! Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Inderdaad erg netjes. Als ze de 508 niet voor 1-7 leveren en deze is op voorraad kan dit wel eens mijn alternatief gaan worden. Heb een tijdje een c30 gereden, nog met de oude 5bak en dit was al een super wagen. Alleen nerveus op de snelweg omdat bij hogere snelheden het toerental wel erg ver opliep voor ene diesel. Met de 6-bak zal dit vast verholpen zijn. Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:59:
Inderdaad erg netjes. Als ze de 508 niet voor 1-7 leveren en deze is op voorraad kan dit wel eens mijn alternatief gaan worden. Heb een tijdje een c30 gereden, nog met de oude 5bak en dit was al een super wagen. Alleen nerveus op de snelweg omdat bij hogere snelheden het toerental wel erg ver opliep voor ene diesel. Met de 6-bak zal dit vast verholpen zijn. Ben benieuwd naar je ervaringen!
Eindoverbrenging is niet veel langer, er zitten meer versnellingen tussen.
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:28:
Binnenkort ben ik ook een Volvo rijder!

Vandaag een witte C30 D2 R-Edition met "luxury line" gekocht....!

Na een proefrit met een V50 met dezelfde motor was ik verkocht, hele fijne motor (en auto), 1.6 turbodiesel 115pk/270nm en met maar 94 gr CO2. O+

En op dit moment een goede deal voor deze auto, enkele highlights van de uitrusting:
- 17 inch velgen
- leren bekleding, verwarmde voorstoelen
- xenon (active, meesturend), LED dagrijverlichting
- navigatie

Voor 25k kaal (19k advantage D2 basis, 3k voor R-Edition en 3k voor luxury line), met trekhaak en aflevering toch bijna 27k. Maar stiekem vind ik dit toch een erg goede deal, als je bedankt dat een kale 1.6 benzine ford focus al 21.000 kost.

Wow. _/-\o_ :9~
Ik heb zelf laatst mijn C30 ingeleverd voor een S40, maar ik mis hem! Ik heb 2 kids en het was wel onhandig om mijn zoon rechtsachter in de auto te zetten en op de andere voorstoel mijn dochter (in draagbare maxi cosi). Dan moest ik ook niet vergeten iedere keer de airbag aan en uit te zetten.

Nu zet ik zoonlief en dochterlief op de achterbank, met als gevolg dat ik met mijn knieen tegen het stuur moet zitten. De rechter voorstoel kan ik niet gebruiken voor dochterlief, aangezien de airbag niet uit te zetten is. En het was dan ook nog maar een keer of 3 per week,

Enige nadeel van de C30 zijn de deuren. Die zijn zo belachelijk groot, dat je niet te strak naast iemand moet parkeren omdat je dan haast niet uit de auto geklommen komt. Verder heerlijke wagen! Zeker in de overcomplete uitvoering zoals jij hem nu hebt genomen... Ik ga er overigens vanuit dat je wel voor een afneembare haak hebt gekozen, want een C30 met permanente trekhaak zou ik zelf minder fraai vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
fredkroket schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:16:
[...]

[...]

Ik heb zelf laatst mijn C30 ingeleverd voor een S40, maar ik mis hem! Ik heb 2 kids en het was wel onhandig om mijn zoon rechtsachter in de auto te zetten en op de andere voorstoel mijn dochter (in draagbare maxi cosi). Dan moest ik ook niet vergeten iedere keer de airbag aan en uit te zetten.

Nu zet ik zoonlief en dochterlief op de achterbank, met als gevolg dat ik met mijn knieen tegen het stuur moet zitten. De rechter voorstoel kan ik niet gebruiken voor dochterlief, aangezien de airbag niet uit te zetten is. En het was dan ook nog maar een keer of 3 per week,

Enige nadeel van de C30 zijn de deuren. Die zijn zo belachelijk groot, dat je niet te strak naast iemand moet parkeren omdat je dan haast niet uit de auto geklommen komt. Verder heerlijke wagen! Zeker in de overcomplete uitvoering zoals jij hem nu hebt genomen... Ik ga er overigens vanuit dat je wel voor een afneembare haak hebt gekozen, want een C30 met permanente trekhaak zou ik zelf minder fraai vinden...
Is zo'n S40 dan zo krap? of jij en/of je zoon zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
janvanmil schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Als je het mij vraagt is de S40 krap! We hebben ook nog een Hyundai I30 CW en die is stukken ruimer van binnen, terwijl de buiten maat amper groter is (1mm korter en 5mm breder).

Moet wel toegeven dat ik ver achteruit zit, maar dat zit ik in die Hyundai ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zo, zojuist de V70 weggebracht voor z'n conversie naar streetlegal UK car :)

oftewel, aangepaste koplampen, snelheidsmeter en een mistachterlicht aan de rechterkant...

Daarna al het papierwerk regelen....meeeehhhh :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je hebt 'm toch gehouden? 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Het is doodzonde dat die nieuwe V40 net buiten de 14% regeling gaat vallen :/ toch maar een Megane bestellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ja fuck dat! :D

heb zelfs ernstig overwogen om m in te ruilen voor een 2010 V70 D5, maar ik wil geen RHD heb ik geconcludeerd aangezien ik toch meestal op t vaste land rijd :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
janvanmil schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Wij noemden onze V50 altijd gekscherend de Polo Variant ;) Zeker qua beenruimte achterin is het niet best. Zijn donor (de Focus) heeft dat gek genoeg beter voor elkaar.

Verder was ik altijd wel heel erg blij met de auto. De zit, het rijden, het dashboard, kraakvrij, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:54:
[...]

Wij noemden onze V50 altijd gekscherend de Polo Variant ;) Zeker qua beenruimte achterin is het niet best. Zijn donor (de Focus) heeft dat gek genoeg beter voor elkaar.

Verder was ik altijd wel heel erg blij met de auto. De zit, het rijden, het dashboard, kraakvrij, etc.
Zei van het weekend nog tegen mijn vrouw dat onze 206SW die mijn vrouw voor onze I30 CW had, nog ruimer was! Heb zelf ook een V50 gehad, maar daar had ik nog niet zoveel last mee, aangezien wij toen pas 1 kind hadden :). Opvallend was wel dat de kinderwagen toen wel in de 206SW paste (in de breedte) en bij de V50 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
fredkroket schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:16:
[...]

[...]
Ok,dus lekker cruisen op de lange baan voelt nog steeds wat 'vermoeiend' aan? Mijn c30 deed destijd bij 150 op cc iets van 1:14 a 1:15 terwijl bij een 115 dit netjes rond de 1:21 hing. Relatief een erg groot verschil. Nou is het verbruik niet het spannendst maar het 'gevoel' dat het de motor zoveel moeite kost om de cruisesnelheid aan te houden is het enige minpunt dat ik bij deze auto ooit heb gehad. Laat ik het afdekzeiltje even buiten beschouwing :+ Ik dacht destijds altijd als ze er nu een 6 aanmaken ga je bij 140 heerlijk 2200 toeren en is het opgelost. Maar zo hebben ze bij volvo dus niet geredeneerd? Wat doet een c30 met 6bak bij bijvoorbeeld 140 of 150km in de toeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
thefox154 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:12:
[...] Ik dacht destijds altijd als ze er nu een 6 aanmaken ga je bij 140 heerlijk 2200 toeren en is het opgelost. Maar zo hebben ze bij volvo dus niet geredeneerd? Wat doet een c30 met 6bak bij bijvoorbeeld 140 of 150km in de toeren?
Ik lees bij een gebruikersreview van de C30 D2 op autoweek.nl het volgende:

"Dit alles wordt voortbewogen door de nieuwe D2 dieselmotor met 115pk en een 6-bak (2100 toeren bij 120 km/u)".

En elders lees ik bij een andere review:

"De motor draait bij 130 km/h circa 2450 toeren, waardoor het lekker stil is."

Ook tijdens mij proefrit in een V50 D2, viel mij op dat er in de 6 weinig toeren worden gemaakt en dat er op de snelweg nog best veel power was, bijv. van 120 naar 140 km/h ging lekker snel.

Weet iemand of de navigatie ook standaard uit kan, dus dat dat ding nooit uitklapt, of pas als ik hem nodig heb?

Verder heb ik een normale trekhaak, geen afneembare. Op de een of andere manier voelt dat beter. :/

[ Voor 6% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 23-03-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Zal het zelfde als bij de V50 zijn; uitzetten in menu en komt niet meer omhoog totdat je de knoppen voor navi weer gebruikt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:22:
[...]
Ik lees bij een gebruikersreview van de C30 D2 op autoweek.nl het volgende:

"Dit alles wordt voortbewogen door de nieuwe D2 dieselmotor met 115pk en een 6-bak (2100 toeren bij 120 km/u)".

En elders lees ik bij een andere review:

"De motor draait bij 130 km/h circa 2450 toeren, waardoor het lekker stil is."

Ook tijdens mij proefrit in een V50 D2, viel mij op dat er in de 6 weinig toeren worden gemaakt en dat er op de snelweg nog best veel power was, bijv. van 120 naar 140 km/h ging lekker snel.
Hehe dat is 350 toeren verschil in 10 km per uur, 140 is dan 2800 toeren. Dit is wel erg veel volgens mij. Laat staan als je de cruisecontrol op 150 zet zoals ik altijd doe :o Eens kijken of ik straks ergens een stukje kan rijden, heb vrijdag nieuws gehad over de 508 waar ik niet zo blij mee was. Leasem had hem nooit aan ons bevestigd, alleen een lees bevestiging van de e-mail met contract gehad. Nu is hij nooit daadwerkelijk besteld :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat kan ook helemaal niet. 2100rpm bij 120km/u betekent in dezelfde versnelling (130/120)*2100 = 2275rpm bij 130km/u en (140/120)*2100 = 2450rpm bij 140km/u.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Grrrrrene schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:43:
Dat kan ook helemaal niet. 2100rpm bij 120km/u betekent in dezelfde versnelling (130/120)*2100 = 2275rpm bij 130km/u en (140/120)*2100 = 2450rpm bij 140km/u.
Nee, het is duidelijk dat deze reviewers elkaar tegen spreken, dus ik ben benieuwd waar thefox154 mee komt. Bij nóg een andere D2 review las ik dit:

"Het rijcomfort van de auto is nog steeds prima. De motor is heerlijk stil, ca. 2.200 bij 120 tot 3.000 bij 160." :P

Ik heb nog eens wat info zitten nakijken bij volvo en diverse forums, ik heb volgens mij een erg goede deal gedaan met deze auto. In de normale 2012 prijslijst staat de 2.0 benzine kinetic voor meer geld (kaal 25.500) dan de door mij bestelde D2, met R-Edition én luxury line...! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 24-03-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:34:
"Het rijcomfort van de auto is nog steeds prima. De motor is heerlijk stil, ca. 2.200 bij 120 tot 3.000 bij 160." :P
en als je dat uitrekent klopt het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:34:
[...]
Nee, het is duidelijk dat deze reviewers elkaar tegen spreken, dus ik ben benieuwd waar thefox154 mee komt. Bij nóg een andere D2 review las ik dit:
Tja het blijft nog even een mysterie. Volvo had in mjin omgeving geen C30 D2 MY 2013 staan.
De eerste verwachten ze met circa een maand... Dinsdag bellen ze met volvo of die er al een hebben staan om te rijden. Voor mij valt of staat alles met hoe het gedrag van de motor op de snelweg nu is.

Ben er wel achter dat de term r-design in de uitvoering wel weg kan, er is niets r-design achtigs aan. Als je een mooie bodykit wil moet je nog gewoon de r-design body bijkopen. Standaard is het gewoon een drive-e met een luxe velg , zwarte randen, etc (lees minder afi). Kleur keuze is ook erg beperkt. Heb hem uitlaten tellen op 27xxx, bijtelling 25xxx,-. De bodykit wordt achteraf gemonteerd, de hardcover voor de bagageruimte ook. Maar goed voor 25k tegen 14% is het natuurlijk wel een mooie deal.

Edit heb deze gekopieerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/63811-1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 24-03-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Afbeeldingslocatie: http://i212.photobucket.com/albums/cc202/Poopy62/Volvo%20122s/IMG_6363.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
thefox154 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:10:
[...]Ben er wel achter dat de term r-design in de uitvoering wel weg kan, er is niets r-design achtigs aan. Als je een mooie bodykit wil moet je nog gewoon de r-design body bijkopen. Standaard is het gewoon een drive-e met een luxe velg , zwarte randen, etc (lees minder afi). Kleur keuze is ook erg beperkt. Heb hem uitlaten tellen op 27xxx, bijtelling 25xxx,-. De bodykit wordt achteraf gemonteerd, de hardcover voor de bagageruimte ook. Maar goed voor 25k tegen 14% is het natuurlijk wel een mooie deal.
De bodykit zit niet op de D2 vanwege gewicht zei de dealer, om daarmee ook de 94gr CO2 te halen, die nodig zijn voor de BPM vrijstelling. Ik koop de auto overigens privé en ook dan is het een goede deal; de dealer gaf aan vrijwel alles aan particulieren verkocht te hebben. Een basis golf bluemotion kost kaal al 25.590, dan weet ik wel wat ik neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:14:
[...]
De bodykit zit niet op de D2 vanwege gewicht zei de dealer, om daarmee ook de 94gr CO2 te halen, die nodig zijn voor de BPM vrijstelling. Ik koop de auto overigens privé en ook dan is het een goede deal; de dealer gaf aan vrijwel alles aan particulieren verkocht te hebben. Een basis golf bluemotion kost kaal al 25.590, dan weet ik wel wat ik neem.
Zo bedoelde ik het ook niet :+ Het blijft een mooie deal, ook als je 1600 extra moet uitgeven. Ze scheppen met de term een verwachting, die wanneer je bij de dealer komt niet blijkt te kloppen. Ja, ze plaatsen in het interieur wat logo's. Maar R-design staat bekend vanwege het uiterlijk, en dat ontbreekt standaard. Neemt niet weg dat het in de juiste kleur ook zonder de bodykit een erg mooie auto is!

De bodykit is aan de achterzijde breder dan de normale d2, hierdoor heeft hij een hogere weerstand = meer co2. Wel grappig is dat ze bij mij juist aangeven dat alles wat ze verkocht hebben tot nu toe leasewagens zijn... Maar dit zal wel met het afstemmen van het verkoopverhaal op de klant te maken hebben :9
Heb jij er wel in kunnen rijden? Zo ja, dan wil ik graag weten waar dit was! Hoe langer ik er over nadenk, hoe beter de deal klinkt :+

Overigens een golf is hier ook een grote no go! 1000 in dozijn auto's komen niet voor de deur. De passat cc maakt alles al niet waar, laat staan dat je bij vw nog een klasse lager gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Afgelopen vrijdag een 940 2.3 gl gekocht voor de rally. Ben benieuwd of we de rally kunnen uitrijden. Komend weekend de volvo ophalen en dan eerst het interieur eens goed schoonmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Eindelijk iemand die 't wél goed doet! 8) Een Lexus-chassis als basis, dat is echt 1000x beter dan al die goedkope nep-NL-tuners die denken dat je zonder problemen een sterk blok in een Amazon kan gooien zonder verdere aanpassingen. :') Zelfs 'n eenvoudige B200E kan een goede Amazon compleet krom trekken. * Bart-Willem spreekt uit ervaring. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
thefox154 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:56:
[...]Heb jij er wel in kunnen rijden? Zo ja, dan wil ik graag weten waar dit was! Hoe langer ik er over nadenk, hoe beter de deal klinkt :+
Ik heb alleen een v50 kunnen rijden met dezelfde motor. Was een genot, lag heel goed op de weg, strak geveerd, stoelen waren heel goed, mooi interieur, motor goed gedempt en vooral hoorbaar bij accelereren/inspanning, op constante cruise snelheid lekker stil en soepel bij inhalen, fijne bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Geweldig he!, dat ding staat op papier als volvo :), op de brug is het een lexus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is een gaaf ding zeg! 8)

Mijn 440 vandaag eens uitgebreid gepoetst, resultaat is er wel naar!
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/03/P1060936-Small.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nice! Wanneer doe je de mijne? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Achteraan sluiten jij! Op Facebook hebben al meer klanten zich gemeld O-)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 240 glom ook behoorlijk na het wassen. Ongeveer een jaar niet gewassen, de verrassing was dus groot :)
Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga beginnen met olie, oliefilter, benzinefilter en bougies vervangen. Evt luchtfilter, maar die zag er laatst nog wel goed uit. Dat heeft ie wel verdiend na de vrijwel vlekkeloze APK.

Dan staat op de langere termijn het schoonmaken van de kacheldinges op het programma, uitvinden hoe het werkt met die thermostaat(?) die aan de binnenzijde links naast de middenconsole bungelt en kijken of ik het interieur weer mooi pas en origineel kan maken. Ook maar eens inlezen hoe moeilijk het is om zelf de fusee te vervangen en diafragma en koppelingskabel (en evt nog meer daar).

En dan op de uberlange termijn evt blokwissel/aanpassing 8) Maar ik twijfel of ik dat in deze wil of toch liever in een belastingvrije 240 wat dan gewoon een leuke hobbybak wordt.

Die Haynes boeken, is dat wat voor de 240 of zijn er betere/gedetailleerdere boeken verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Haynes is wel een beetje de bijbel voor Volvo's geloof ik. M'n pa heeft ze ook.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 08:51

kraats

Ik rol

Mja.. ik vind die Haynes-manuals wel beperkt, hoor.. Is erg veel info over MOT en dergelijke.. Kan vaak meer info uit een vraagbaak halen. Maar tegenwoordig doe ik het met Volvo Vida, is nog een stukje mooier. Ik weet alleen niet of de 240 daar ook nog in staat.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Weet iemand of de V50 met 20% bijtelling dit na 1 juli ook nog is? Een collega is er naar aan het kijken, maar de Volvo dealer zei dat ie het niet zeker wist (wat mij het gevoel geeft dat hij het wel weet maar niet wil zeggen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
kwestie van naar de uitstoot kijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

kraats schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:54:
Mja.. ik vind die Haynes-manuals wel beperkt, hoor.. Is erg veel info over MOT en dergelijke.. Kan vaak meer info uit een vraagbaak halen. Maar tegenwoordig doe ik het met Volvo Vida, is nog een stukje mooier. Ik weet alleen niet of de 240 daar ook nog in staat.
Hm, een abonnement op Vida kost toch stukken van mensen? Of heb jij zelf een garage waardoor je het terug kan verdienen?
Als Vida alles bevat wat Vadis ooit had zit de 240 daar wel in normaalgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

ppFreddy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:37:
Hm, een abonnement op Vida kost toch stukken van mensen? Of heb jij zelf een garage waardoor je het terug kan verdienen?
Als Vida alles bevat wat Vadis ooit had zit de 240 daar wel in normaalgezien.
Ik zeg ook niet dat ik een abonnement heb. Ik heb gewoon toevallig toegang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in ieder geval alvast maar de Nederlandse vraagbaakboek gekocht. Misschien later nog een Haynes erbij mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

kraats schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:39:
[...]
Ik zeg ook niet dat ik een abonnement heb. Ik heb gewoon toevallig toegang ;)
Da's handig ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
PWM schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:07:
Weet iemand of de V50 met 20% bijtelling dit na 1 juli ook nog is? Een collega is er naar aan het kijken, maar de Volvo dealer zei dat ie het niet zeker wist (wat mij het gevoel geeft dat hij het wel weet maar niet wil zeggen ;) ).
Voor berijders die nu al of voor 1 juli 2012 in een auto met een verlaagde bijtelling (gaan) rijden, geldt een overgangsregeling. De berijder heeft recht op dat lagere percentage, ook als in latere jaren de CO2-grenzen worden aangescherpt. Dat geldt ook voor auto’s die al voor 1 juli 2012 op naam van een eigenaar, bijvoorbeeld een leasemaatschappij of werkgever, staan en daarna aan een andere berijder ter beschikking worden gesteld.

Wisselt een auto van voor 1 juli 2012, na 1 juli 2012 van eigenaar en berijder, dan geldt de verlaging van de bijtelling nog gedurende maximaal 60 maanden te rekenen vanaf 1 juli 2012.

Voor een auto die na 1 juli 2012 gaat rijden en in een lage bijtellingsklasse valt, geldt deze lage bijtelling voor vijf jaar. Daarna wordt de auto opnieuw beoordeeld tegen de dan geldende norm. Deze momentopname is bepalend voor de volgende vijf jaar.

[bron -> website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Na 1 juli 2012: 92-114 gram CO2 -> 20%

De V50 1.6 diesel stoot 104 gram uit. Dus ook als ie na 1 juli op kenteken komt, heb je 20% bijtelling.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:06:
Eindelijk iemand die 't wél goed doet! 8) Een Lexus-chassis als basis, dat is echt 1000x beter dan al die goedkope nep-NL-tuners die denken dat je zonder problemen een sterk blok in een Amazon kan gooien zonder verdere aanpassingen. :') Zelfs 'n eenvoudige B200E kan een goede Amazon compleet krom trekken. * Bart-Willem spreekt uit ervaring. :P
Je moet het ook voorzichtig inbouwen, niet erin gooien dan gaat het stuk :P.

Wat is er dan slap aan een goede amazon? De achterwielophanging (die vind ik er idd best fragiel uitzien) of het chassis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Beide. :P Een IPD-stabilisatiestang kan een Amazon al slopen. :X Maar bij die Amazon met B200E was het chassis ook al krom getrokken, en van de aandrijfas was ook niet veel meer over (kon prima door als pijl en boog). En dat terwijl die auto verder erg goed was (met de nadruk op "was"). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
thefox154 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:01:
[...]

Hehe dat is 350 toeren verschil in 10 km per uur, 140 is dan 2800 toeren. Dit is wel erg veel volgens mij. Laat staan als je de cruisecontrol op 150 zet zoals ik altijd doe :o Eens kijken of ik straks ergens een stukje kan rijden, ...
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt. Ik heb even opgelet bij mijn s40 D2 6-bak (is dat nu het 2011 model? Hij is in elk geval van december 2010)
Bij 125kmpu doet die ~2400rpm bij 150kmpu zit hij net boven de 2800rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:58:
Beide. :P Een IPD-stabilisatiestang kan een Amazon al slopen. :X Maar bij die Amazon met B200E was het chassis ook al krom getrokken, en van de aandrijfas was ook niet veel meer over (kon prima door als pijl en boog). En dat terwijl die auto verder erg goed was (met de nadruk op "was"). :P
Zijn de 240 in de basis wel wat steviger? Als ik over een drempel rijd, voel ik 'm 3 km later nog nahobbelen in het chassis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja, da's een wereld van verschil. :P Bij serieus tunen is de versnellingsbak alleen iets te zwak, maar dat is te verhelpen door een M90 te monteren (van de latere 940 en 960). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die versnellingsbak is wat mij betreft binnenkort al aan de beurt. Is dat 1 op 1 te vervangen met een 940/960 bak of is dat weer veel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op zich valt 't wel mee, enige wat soms problemen op kan leveren is de lengte van de aandrijfas (die van een 940 is 5cm langer en dat komt door de versnellingsbak, dus voor een 240 is 'ie 5cm te kort). :P

Sommigen raden aan om zo'n dogdish-vliegwiel erin te zetten in plaats van het standaard vliegwiel. Dan koppelt 'ie wel wat zwaarder, het is duurder, maar je kan wel veel meer vermogen erop kwijt. :) Verder vervang je de koppelingskabel door een hydraulische koppeling (dus ook een hoofdkoppelingscilinder + hulpkoppelingscilinder inbouwen maar die passen zo, alleen het pedaal moet je wat verbouwen dacht ik), de baksteun moet wat groter/breder/sterker zijn dus die vervang je door die van een 240 automaat (wel de AW71-versie pakken, niet die van de BW35/55), en dan nog wat klein frutselmeuk zoals een steunrubber, andere pook enz, en dan hopen dat je geen gedonder hebt met de kilometerteller-aansluiting. :P

Klinkt veel, in de prakijk valt het op zich mee en is het een klus die best vaak uitgevoerd wordt. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Bart-Willem op 26-03-2012 23:00 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha klinkt zeker als veel werk.
Ik had gehoopt (tegen beter weten in) dat het gewoon 1 op 1 over te zetten was zonder gezeik :p
Tis wel een klus waarbij je moet weten wat je nodig hebt en wat je doet, misschien is het in mijn geval wijzer om dit soort dingen uit te besteden, hoewel ik ook graag zelf zou leren.

Tis niet dat ik bang ben voor het vele werk, maar dat ik gewoon op een gegeven moment niet meer weet wat ik moet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja, ik volg 'm al langer op Turbobricks, geniaal apparaat.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
kluyze schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:14:
[...]
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt. Ik heb even opgelet bij mijn s40 D2 6-bak (is dat nu het 2012 model? Hij is in elk geval van december 2011)
Bij 125kmpu doet die ~2400rpm bij 150kmpu zit hij net boven de 2800rpm.
Ahh thanks, voor mijn gevoel heeft de 6 dan inderdaad niet veel toegevoegd op de snelweg.
In mijn herinnering zat de 5bak ook rond deze toerentallen. Maar dit is 2 jaar geleden inmiddels dus ik kan het me verkeerd in gedachte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De richtingaanwijzerhendel van de 850 van mijn ouders is afgebroken. Ik probeer nu dat aggenebes plastic rondom het stuur los te krijgen maar er zitten volgens mij 2 torx dingen in die echt fucking diep zitten. Weet iemand de maat uit z'n hoofd voordat ik die dingen mol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:08:
De richtingaanwijzerhendel van de 850 van mijn ouders is afgebroken. Ik probeer nu dat aggenebes plastic rondom het stuur los te krijgen maar er zitten volgens mij 2 torx dingen in die echt fucking diep zitten. Weet iemand de maat uit z'n hoofd voordat ik die dingen mol?
Ik weet niet precies de maat, wel dat het 2 verschillende maten zijn, let daar dus ook op!

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Momenteel rij ik een Prius en ben daar heel tevreden mee maar ik ben toch onverbeterlijk Volvo-fan. De fijnste auto die ik ooit heb gehad was een V40 fase 2... Zojuist eens voor de gein een offerte aangevraagd voor een nieuwe V40 met 180pk benzinemotor en Momentumpakket om eens te zien hoeveel dat in de lease zou gaan kosten want het blijft toch wel jeuken... :D

Zou wel mooi zijn om "mijn" nieuwe V40 naast de V70 T5 AWD van mijn ouders en de 960 5-cilinder automaat van mijn zusje te kunnen zetten :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

5? Bedoel je niet 6-cilinder? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

hmm ja da's een zesser die 960 :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 21:02
En die T5 is een 2.4T :), had ik nog in vorige deel gepost:
Mx. Alba schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:34:
Mijn ouwe lui hebben hem "gewoon" zo tweedehands gekocht bij Volvo Nieuwenhuijsen in Apeldoorn... Pa wilde een auto die lekker de caravan kan trekken, want hij is met pensioen en mijn moeder werkt in het onderwijs, dus veel vakantie en ze gaan er dus vaak een weekje tussenuit met de sleurhut. Nou, die T5 AWD wil de caravan wel trekken hoor! "Alsof er niets achter hangt", volgens mijn vader. :D
Ah mystery solved. Geen T5 maar een 2.4T, door de grote volvokenner @ volvoforum bevestigd :)

Sorry, maar zat nog steeds in mijn hoofd, 2.4T is ook logischer i.c. de caravan, want een T5 is voor caravan minder handig als een 2.4T (2.4T = geen turbolag, T5 wel beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De 740 is vandaag weer eens glansrijk door de APK gekomen, wat is het toch ook gewoon een tank. Zelfs de Volvo specialist waar ik hem breng noemt hem uitzonderlijk om zijn staat zowel van buiten, maar ook vooral van binnen, alsof hij zijn eerste verjaardag nog moet vieren. Kwaliteit van voor tot achter.

Voor de liefhebber, volgende maand is de Volvo 850R te bereiden in Forza 4 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berijden bedoel je? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat was een autocorrect :p Maar aangezien je volgens mij ook kan tunen, is bereiden zo gek nog niet ;)

Blijft een icoon van een auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
PWM schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:16:
Voor de liefhebber, volgende maand is de Volvo 850R te bereiden in Forza 4 :p
Met rokende voorwielen rechtdoor de bocht uit :) Zo absurd jammer dat ze niet RWD zijn, lol nagenoeg nul :(
Ja okay, in een rechte lijn, en als je eenmaalt rolt. Maar een beetje spelen in bochten is veel leuker.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen eens bij Nieuwenhuijse in Apeldoorn langsgegaan i.v.m. de offerte die ik online had aangevraagd voor een V40 -- twee uur later naar buiten gelopen met een offerte voor een C30 D2 R-Edition Luxury Line (met chiptuning door de dealer)... De V40 is wel een heul mooie auto maar die is makkelijk €10.000 duurder als je hem wat wilt aankleden en 20% bijtelling. Die C30 is helemaal overcompleet en kost uiteindelijk minder dan de Prius die ik nu heb. Oké, hij is ook kleiner, en met een handbak ipv automaat maar die concessies doe ik graag als het Volvo is en ook nog eens goedkoper onder de streep ook...

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/640/153/volvo-c30-d2-r-edition-2049153-1.jpg

Zoeen dus, met bodykit, maar dan in lichtgrijs metallic.

Leasebedrag valt ook heel erg mee, €540 per maand, ruim onder het budget dat ik heb voor een benzinewagen (€600) en zeer ruim onder die voor diesel (€750). Eigenlijk "moet" ik benzine rijden, maar een wegenbelastingvrije diesel met 14% bijtelling en voor een leaseprijs die zelfs ruim onder het benzinebudget ligt zal ik die er vast wel door kunnen duwen. Rij ik toch liever C30 dan Prius, eigenlijk... :)

[ Voor 31% gewijzigd door Mx. Alba op 28-03-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Diesel is een stuk goedkoper dan benzine dus dat lijkt mij niet echt een probleem toch? :)

Die D2 is een lekker stukkie vroem onder de motorkap in mijn V50 dus in de C30 zal het niet veel verschillen lijkt mij.

Ik heb in de eerste maand dik 5000km gereden en het gemiddelde is (inclusief Autobahn) 1:17,5 geworden. Wel is te merken dat de bestuurdersstoel en stuk ingezakt is de afgelopen maand, das wel wat jammer.

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 28-03-2012 15:45 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:37:
[...]

Met rokende voorwielen rechtdoor de bocht uit :) Zo absurd jammer dat ze niet RWD zijn, lol nagenoeg nul :(
Ja okay, in een rechte lijn, en als je eenmaalt rolt. Maar een beetje spelen in bochten is veel leuker.
Denk dat je vrolijker wordt van 4WD, achterwielaandrijving, ik weet niet of dat verstandig is in een 850, geen idee hoe het met de gewichtsverdeling zit, maar iets zegt me dat dat vooral op de voorwielen is.

Ik heb trouwens de stuurkolom los gekregen van de 850, moest er wel eerst een setje torx voor kopen bij de Praxis, maar nu kan ik allerlei Torxjes in de meest verstopte plekken los draaien, en dat voor maar 5,99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:37:
[...]

Volgens de makers van Forza 4 wel :p
The terms “sport” and “wagon” rarely come together, but Volvo has been building some of the safest and most exciting sportwagons for years. With a turbo-powered 5-cylinder engine making 240 horsepower and rear-wheel drive, you might forget you’re in a wagon pretty quickly, until you remember you might be hauling the kids and family dog with you.
Afbeeldingslocatie: http://download.xbox.com/content/mgs/forza/en-US/forzamain/blog/mainimage/1997_Volvo_850R_01_Art.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Wat ziet die wagen er toch heerlijk uit.
Maar je kan in Forza 4 toch wel net zoals in Forza 3 het driveterrain aanpassen van RWD naar bijvoorbeeld AWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit wat in :p Laten we hier de, door mij zelf gestarte, Forza discussie maar stoppen ;) Leuk dat hij er in zit, ga hem zeker spelen, maar niet verder niet voor dit topic bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:47:
... (met chiptuning door de dealer)...
Is daar al iets over bekend? Hoeveel zou je er op winnen? Heb je onderhandeld, of is dat met meerprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
kluyze schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:28:
[...]
Is daar al iets over bekend? Hoeveel zou je er op winnen? Heb je onderhandeld, of is dat met meerprijs?
Volgens de meeste sites gaat hij naar 140pk, dus er zal een PK of 20 bijkomen. Dat is toch een stijging van ruim 15%, mijn dealer is er nu naar aan het kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat thefox154 zegt klopt. Maar het grootste voordeel, zei hij, is de hogere koppel die je erdoor krijgt. Precies hoeveel meer weet ik niet meer. "Ik" betaal er zo'n €600 voor en het is een dealeroptie dus dat telt niet mee voor de bijtelling. Het is een leasewagen dus eigenlijk heb ik er helemaal niet over nagedacht om te onderhandelen... 8)7 Ze zullen wel heel blij met me zijn daar :D

[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 28-03-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mx. Alba schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:48:
Wat thefox154 zegt klopt. Maar het grootste voordeel, zei hij, is de hogere koppel die je erdoor krijgt. Precies hoeveel meer weet ik niet meer. "Ik" betaal er zo'n €600 voor en het is een dealeroptie dus dat telt niet mee voor de bijtelling. Het is een leasewagen dus eigenlijk heb ik er helemaal niet over nagedacht om te onderhandelen... 8)7 Ze zullen wel heel blij met me zijn daar :D
Damn, bij mijn dealer 950 euro, hetgeen ik een absurde prijs vind. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:52

MrN

Ik zoek een volvo oldtimer in topstaat met minimaal de volgende opties:
Automaat
Leer ( in redelijke tot goede staat)
Stoelverwarming
LPG-G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Da's een leuke mededeling..

of wil je er ook de vraag 'Hebben jullie tips voor mij?' er bij stellen? Zo ja, dan kan ik wel antwoorden dat ik me afvraag of je wel oldtimers op LPG-G3 kunt vinden. Is gewoon LPG niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:41

mr_petit

opperprutser

Ik zou idd ook niet weten hoe je g3 in een oldtimer krijgt.
Aan de basis heb je volgens mij sowieso al een auto met electronische injectie nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 29-03-2012 10:08 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

LPG is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:48:
Het blijft een 1.6 en ik denk dat je er niet veel mee op zult schieten... Hij zal misschien iets vlotter zijn, maar ik denk dat als je voor snelheid wilt gaan je toch beter een D3 of D4 kunt nemen. Kost je misschien iets meer (slechts 20% bij de V40), maar geeft wel stukken meer plezier denk ik.

En ga er maar vanuit dat het uitkleden van de dealer (onderhandeling...) echt wel door de leasemaatschappij gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MrN schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:55:
Automaat
Stoelverwarming
LPG-G3
G3 gaat 'm niet worden in een oldtimer. :P

Ik heb wel een 244 diesel automaat in de aanbieding. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

fredkroket schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:41:
[...]

Het blijft een 1.6 en ik denk dat je er niet veel mee op zult schieten... Hij zal misschien iets vlotter zijn, maar ik denk dat als je voor snelheid wilt gaan je toch beter een D3 of D4 kunt nemen. Kost je misschien iets meer (slechts 20% bij de V40), maar geeft wel stukken meer plezier denk ik.

En ga er maar vanuit dat het uitkleden van de dealer (onderhandeling...) echt wel door de leasemaatschappij gebeurt.
Hij komt van een Prius dus ik denk dat een gechipte D2 meer dan genoeg is in eerste instantie ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad, ik zoek echt geen racemonster. De fijnste auto's die ik tot nu toe heb gehad zijn de Prius die ik nu heb en de V40 1.9D fase 2 die ik daarvoor had. Die laatste had 115pk dus 140pk in een C30 lijkt mij ruim voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrN schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:55:
Automaat
Stoelverwarming
LPG-G3
Ik heb nog wel een mooie 240 voor je in de aanbieding.
Hij heeft alleen helaas geen:
Automaat
Leer
Stoelverwarming
LPG(G3)

Oh en het is geen oldtimer.
Maar wel een Volvo en in redelijke staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb ik niets aan wil echt minimaal die opties erin hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MrN schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:00:
Heb ik niets aan wil echt minimaal die opties erin hebben!
Moet het een Volvo zijn? Kun je niet beter opzoek gaan naar een Mercedes?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MrN, als je een auto zoekt moet je op autotrack of marktplaats ofzo zijn. Dit is een topic om te praten over Volvo's, geen vraag en aanbod topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
...maar als je een optie gevonden hebt willen we er best iets over zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, beetje kleurverschil lijkt het tussen deuren en de rest, maar dat kan ook de foto zijn. Ik ben verder niet bekend met de 6cilinders of die graag op LPG lopen, maar verder is het de ideale auto lijkt me. Zou 'm zelf wel willen hebben hehe.

Die APK tot april 2012.. zou m sowieso kopen met een jaar APK erbij, al is het alleen maar om iets meer zekerheid te hebben dat je niet over een maand 1 miljoenmiljard kosten hebt.
Verder roest natuurlijk goed checken, al weet ik niet of dat bij deze serie nog steeds een enorme issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heeft een oldtimer bij keuring niet 2 jaar APK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Bij voertuigen ouder dan 30 jaar is het eens per 2 jaar. Maar een APK voor de komende twee jaar is iets anders dan 'de komende 2 jaar gegarandeerd geen kosten', de keurmeester kijkt naar de staat van de auto op moment van keuring.

[ Voor 28% gewijzigd door Gluten Parody op 29-03-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gluten Parody schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:41:
Bij voertuigen ouder dan 30 jaar is het eens per 2 jaar. Maar een APK voor de komende twee jaar is iets anders dan 'de komende 2 jaar gegarandeerd geen kosten', de keurmeester kijkt naar de staat van de auto op moment van keuring.
Precies. De dag na de keuring kan je dynamo of je waterpomp het begeven, bijvoorbeeld. De keuring geeft alleen een soort van veiligheidsgarantie, dus in enige mate een garantie dat je niet opeens zonder remmen komt te zitten of dat er opeens een wiel af loopt ofzo, maar het is geen enkele indicatie voor te verwachten onderhoudskosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 09-09 17:03

Youk

Volvo For Life

Nog steeds checken op roest! Als ik mij niet vergis werden de wagens pas vanaf '85 verzinkt, alles daarvoor roest gewoon even hard als een wagen van 40 jaar geleden.

@MrN: jij f***ng ***, ***, ***, ***, ... kom je weer af met zo'n vierkant ding. Ik kwijl al een groot deel van mijn leven op de 7-serie, ondermeer omdat we vroeger thuis zelf een 740 GLE uit '87 hadden. Nu had ik die verslaving net een beetje onder controle, krijg ik dit weer voor mijn neus. :+

Nee joh, goede keuze en rijdt echt fantastisch, zeker de draaicirkel van die dingen is echt zalig.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Youk, speciaal voor jou:

Afbeeldingslocatie: http://www.mascus.com/image/product/large/674f4a62/Volvo-782-Bertone,18ac0589.jpg

782 Bertone. :9~

Een aantal jaren geleden had ik er bijna zoeentje gekocht. Ge-wel-di-ge bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Weet iemand wat een rode s40 uit 1998 met iets meer dan 3 ton op de teller in goede staat waard zou zijn? Zitten nieuwe(!) remmen op, het elektrisch systeem is gedeeltelijk vervangen nadat dit stuk was en er is altijd goed onderhoud geweest. Het wel een lichte 'bibber' als je er mee rijdt (schud zeg maar). Extra's zijn cruise control, airco, trekhaak, verwarmde stoelen en reservewiel + kit om het in nood te vervangen. Het onderhoud zijn nog wel allemaal bonnen van.

Daarnaast zit er een Sony DSX-S100 in, evenals een nieuwe lifehammer, veiligheidsvestjes, zaklamp, reservelamp en alle boekjes etc.

Ik had het al iemand anders gevraagd en die vond rond de 2500 redelijk, maar dat lijkt me echt veel? Iemand ervaring met zoiets?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb een jaar of 2 geleden een V40 1.9D uit 2000 (model 2001 - fase 2) met 3 ton op de teller verkocht voor €2500. Er zat een vrijwel nieuwe Pioneer radio met BT in, goed onderhouden, liep als een zonnetje maar de D-riem was aan vervanging toe.

€2500 zit dus wel in het goede "ball park". Enerzijds is die van jou wat ouder maar anderzijds heeft hij ook wat extra's die die van mij niet had (CC, verwarmde stoelen). €2000 à €2500 is zeker realistisch.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.