Die oude blokken kunnen wel wat hebben ja, en info erover vinden zal ook niet zo heel moeilijk zijn, het is al vrij vaak gedaan denk ik
Over de roadtrip: 740/940 lijkt me een goede keuze, betrouwbare bakken voor zo'n roadtrip. Misschien zoeken voor een op LPG? Onze vroegere 940 reed ook op gas, nooit problemen mee gehad en ook nog mee op reis geweest naar Spanje.
Een 960 is inderdaad meer luxe, maar of je dat echt nodig hebt voor zo'n rit moet je zelf uitmaken. Ik zou zo'n rit zelfs nog zien zitten met een 1xx of 2xx
Gisteren dus de XC60 laten chippen bij Rica. Vriendelijk geholpen, koffie/choco/soep automaat staat in de wachtruimte, kan je ook nog wat lezen of internetten, of gewoon bij de auto gaan staan terwijl ze bezig zijn. Daaarna even een testrit en goed bevonden. Zou nu dus 225pk moeten hebben (kon ook nog voor de 245pk kiezen, of, indien op maat 250+ maar ik wil graag de geartronic en awd intact houden

) Die pk's boeien me eigenlijk niet zo hard, ik wou gewoon af van het feit dat het koppel vanaf 2700rpm weg was. Bij rustig rijden merk je niks van de nieuwe software, maar als het moet gaat 'ie echt wel nu. Hernemingen zijn ook fenomenaal beter, 80-120 leek vroeger een eeuwigheid, nu zit ik op dezelfde tijd al aan 160

Naar aanleiding van de reacties hier heb ik erop gelet hoe het vermogen erin komt en dat gaat echt soepel (bij mijn vroegere, ongechipte V50 2.0D kwam het veel lomper) Ik ben tevreden
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...