Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
ejdvandenberg schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:58:
[...]

Ik zal vanmiddag een video draaien totdat accu leeg is, of heb je een andere methode die beter werkt.
Verder, wat is de bloatware truuk? Als mijn ssd binnen is ga ik een clean install doen denkik.
Probeer het met games, en probeer het daarnaast ook met simpel internetten, tekst/word in stamina mode met zo een laag mogelijke acceptabele helderheid:

Bloatware truuk, zie hieronder in de quote:
TommieW schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:26:
Om de voorgeïnstalleerde VAIO zooi te voorkomen:
Nadat de laptop opnieuw is opgestart (nadat de herstelpartitie/de DVD gedeelte voorbij is), komt er op een gegeven moment een venster met "Voorgeïnstalleerde software herstellen"o.i.d. Hier is een time out van 10 seconden. Als je binnen die 10 seconden op "Annuleren" klikt, heb je geen voorgeïnstalleerde troep. oOo

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:03
Regeneration schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:27:
[...]

Volgens Asus global site zijn is er zowel de 1366 x 768 als 1920 x 1080 resolutie mogelijkheid. De GPU is verder de 620M en niet de 610MX zoals op die website staat. En die hoogte klopt ook niet helemaal:

[...]

Wat dus 0,55 ~ 1,8 cm moet zijn dus. 5,5 cm is wel erg knap. :P
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:28:
UX32VD = keuze tussen 1080p en 768p. Ik vind het ook belachelijk. http://www.anandtech.com/...enbook-prime-ux21a-review en dan doorscrollen.

[...]

Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat campusshop custom configuraties heeft.
Spijtig dat ze überhaupt een 786p model ervan maken, dan zal het volgende maand een S13 worden, hopen dat hij nog in prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben we deze al gezien?

http://www.anandtech.com/...spire-s5-ultrabook-review

+ thunderbolt!!
+ dun
+ licht
+ fatsoenlijk toetsenbord
+ raid 0 SSD

- duurder dan de asus zenbook
- crap 768p display.

Het scherm en de prijs moeten echt beter, voor de rest heeft acer het goed voor elkaar. Ik vind die koeling klep best ingenieus bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:17:
Hebben we deze al gezien?

+ thunderbolt!!
+ dun
+ licht
+ fatsoenlijk toetsenbord
+ raid 0 SSD

- duurder dan de asus zenbook
- crap 768p display.

Het scherm en de prijs moeten echt beter, voor de rest heeft acer het goed voor elkaar. Ik vind die koeling klep best ingenieus bedacht.
acer weer met hun 768P schermen, hoge reslotuties kennen ze niet
en duurder dan de zenbook |:( als ik thunderbolt wil koop ik wel een usb adapter*

*geen garantie dat het werkt

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:26:
als ik thunderbolt wil koop ik wel een usb adapter*
Dan wens ik je veel geluk. Dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:17:

Niet onaardig. Dit geeft wel aan dat Acer toch serieus werk van maakt. Toen ik nieuws: Acer schuift Packard Bell naar voren voor goedkope laptops las, was ik daarom ook eigenlijk niet echt verbaast. Ze zijn er namelijk al een tijdje mee bezig. Die koeling klep is inderdaad misschien zo gek nog niet. Moeten wel even zien hoe duurzaam het is. Het scherm en prijs kunnen of beter gezegd moet beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:28:
[...]

Dan wens ik je veel geluk. Dat kan dus niet.
my bad ik vergis me steeds met displayport :')

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Weet iemand al iets over de levertijd van de UX32VD? Ik heb deze alvast besteld bij Azerty, volgens mij ook voor een nette prijs! Ik zie dat de versie met lage resolutie scherm al bij verschillende zaken uit voorraad leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 10:06
mdcobra schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:44:
Weet iemand al iets over de levertijd van de UX32VD? Ik heb deze alvast besteld bij Azerty, volgens mij ook voor een nette prijs! Ik zie dat de versie met lage resolutie scherm al bij verschillende zaken uit voorraad leverbaar is.
Ik had 'm ook al bij Azerty zien staan inderdaad, maar met 10+ werkdagen levertijd wacht ik toch nog even met bestellen. Volgens mij weten ze bij die webshops ook nog niet wanneer de UX32VD wel leverbaar wordt: gisteren stond er bij Centralpoint 1 augustus als verwachte voorraaddatum, maar dat is vandaag opeens 17 juli geworden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.notebookcheck....4DE-Notebook.77989.0.html
Samsung 15.6" ultrabook review.

129:1 contrast op een laptop van €1999. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:22:

Wat nog wat dingen die mij opvallen / mijn mening:

+ ~1,7 kg en oplader: ~0.19 kg. Netjes. :) S15 bijvoorbeeld 2,0 kg.
+ 23,7 x 1,5 x 35,7 cm, erg compact. Bijvoorbeeld S15, wel standard voltage CPU en dedicated GPU, maar toch: 25,5 x 2,4 x 38,0 cm. En mijn 2 jaar oude 14" Acer 4810TGZ (ulv CPU en dedicated GPU): 34 x 24,5 x 3 cm.
+ Persoonlijke voorkeur: touchpad onder de toetsen F en J, oftewel onder het typegedeelte en niet zoals bij bijvoorbeeld Apple midden ten opzichte van het gehele toetsenbord of het apparaat.
+ Accuduur 9:40 in de WLAN en 7 uur bij films? Wow, kan ik dan eigenlijk met een gerust hart de oplader thuis laten? Hoewel de oplader ook best licht is.

- 1366 x 768 scherm op een 15" "premium" product? Slecht en eigenlijk het grootste minpunt imho. Ik dacht dat de 15" 9 series trouwens standaard met 1600 x 900 geleverd werden (of gold dat voor de Sandy Bridge modellen)? Verder is het schermkwaliteit ook niet echt best zoals Darkstone ook al noemde. Dit is toch niet met de PLS techniek mag ik hopen.
- 2000 euro... wel erg hoog
- Tja, persoonlijk heb ik lever geen verloopjes, die vergeet je of wil je niet elke keer meenemen. En zo op het oog lijkt het dat het makkelijk had gepast als het design iets anders zou zijn.

Conclusie na een snelle waarneming: een leuk idee ik zie er zeker wel wat in dergelijke systemen. Zeker als ze gewoon zo compact of zelfs compacter kunnen zijn dan een 2 jaar oude 14". En die extra fysieke werkruimte ten opzichte van 14" vind ik wel prettig bij het werken. Het is het eerste model (er was ook nog een IB versie hiervan) in deze klasse, dus kan ik me voorstellen dat ze een dergelijke prijs vragen. Het is ook volgens mij ook zelden zo dat (men verwacht) iets in een keer goed is. Met een beter scherm met (minimaal) 1920 x 1080 en de de prijs <1500 euro en bent al een heel eind. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 14-07-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Sony Vaio SVT1311W1E

Iemand nog een leuke laptop voor heel weinig nodig?

Edit: laat maar, de pricewatch linkt naar een of andere E-serie met E-450 processor...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:22:

Het is trouwens een 15.0" scherm, geen 15.6". En ja, deze hebben allemaal een 1600x900 pixel scherm. De specs in de middelste kolom klopt niet.

En nee, alleen het 13.3" exemplaar heeft een PLS scherm, niet deze 15" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:34:
[...]

Wat nog wat dingen die mij opvallen / mijn mening:

+ ~1,7 kg en oplader: ~0.19 kg. Netjes. :) S15 bijvoorbeeld 2,0 kg.
+ 23,7 x 1,5 x 35,7 cm, erg compact. Bijvoorbeeld S15, wel standard voltage CPU en dedicated GPU, maar toch: 25,5 x 2,4 x 38,0 cm. En mijn 2 jaar oude 14" Acer 4810TGZ (ulv CPU en dedicated GPU): 34 x 24,5 x 3 cm.
+ Persoonlijke voorkeur: touchpad onder de toetsen F en J, oftewel onder het typegedeelte en niet zoals bij bijvoorbeeld Apple midden ten opzichte van het gehele toetsenbord of het apparaat.
+ Accuduur 9:40 in de WLAN en 7 uur bij films? Wow, kan ik dan eigenlijk met een gerust hart de oplader thuis laten? Hoewel de oplader ook best licht is.

- 1366 x 768 scherm op een 15" "premium" product? Slecht en eigenlijk het grootste minpunt imho. Ik dacht dat de 15" 9 series trouwens standaard met 1600 x 900 geleverd werden (of gold dat voor de Sandy Bridge modellen)? Verder is het schermkwaliteit ook niet echt best zoals Darkstone ook al noemde. Dit is toch niet met de PLS techniek mag ik hopen.
- 2000 euro... wel erg hoog
- Tja, persoonlijk heb ik lever geen verloopjes, die vergeet je of wil je niet elke keer meenemen. En zo op het oog lijkt het dat het makkelijk had gepast als het design iets anders zou zijn.

Conclusie na een snelle waarneming: een leuk idee ik zie er zeker wel wat in dergelijke systemen. Zeker als ze gewoon zo compact of zelfs compacter kunnen zijn dan een 2 jaar oude 14". En die extra fysieke werkruimte ten opzichte van 14" vind ik wel prettig bij het werken. Het is het eerste model (er was ook nog een IB versie hiervan) in deze klasse, dus kan ik me voorstellen dat ze een dergelijke prijs vragen. Het is ook volgens mij ook zelden zo dat (men verwacht) iets in een keer goed is. Met een beter scherm met (minimaal) 1920 x 1080 en de de prijs <1500 euro en bent al een heel eind. :)
Je vergeet als allergrootste minpunt: ULV.. :X

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samsung wil vast graag van jou weten hoe je een full-voltage processor combineert met een chassis van 1.7kg en 9 uur accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:16:
Samsung wil vast graag van jou weten hoe je een full-voltage processor combineert met een chassis van 1.7kg en 9 uur accuduur.
*kuch* 15" versie Vaio Z... *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

het is wel degelijk mogelijk inderdaad :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
arnoud_h schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:37:
Het is trouwens een 15.0" scherm, geen 15.6". En ja, deze hebben allemaal een 1600x900 pixel scherm. De specs in de middelste kolom klopt niet.

En nee, alleen het 13.3" exemplaar heeft een PLS scherm, niet deze 15" variant.
Thanks Arnoud voor de verduidelijkingen. :) Kan je anders ook voorstellen of ze (toekomstige) modellen met een kwalitatief goed 1920 x 1080 scherm willen uitbrengen?
Vinand schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:58:
Je vergeet als allergrootste minpunt: ULV.. :X
True, in een 15" zou het wel mogelijk moeten zijn. Mocht er 2 mm bij die (maximale) 15 mm dikte moeten komen voor een standard voltage zou ik dat er ook zeker nog voor over hebben. Persoonlijk vind ik het scherm resolutie en kwaliteit belangrijker.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 16-07-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Thanks Arnoud voor de verduidelijkingen. :) Kan je anders ook voorstellen of ze ook modellen met een kwalitatief goed 1920 x 1080 scherm willen uitbrengen?

[...]

True, In een 15" zou het wel mogelijk moeten zijn. Mocht er 2 mm bij die (maximale) 15 mm dikte moeten komen voor een standard voltage zou ik dat er ook zeker nog voor over hebben.
Kom op, wees eens wat kritischer hierover (Een goede eigenschap van je wat ik normaal wel van je gewend ben ;) ) Het hoeft echt nieteens groter te worden... Gebruik gewoon een betere koeling en dan ben je er ook..

Stel je eens voor: Maak als Sony van de Vaio Z een 15"... Met daarin ongeveer 700/650 euro's speelruimte ten opzichte van het huidige basis Vaio Z model (zodat het dan ook 1999 euro word zoals de Samsung)... Dan verwacht ik uiteindelijk een laptop als deze:

1,4/1,35 KG. ---> Hoeveel gewicht neemt het iets grotere scherm en koolstof vezels behuizing in beslag?, misschien 100 gram maximaal (ruim genomen).. Vul de rest op de met accu en voila: van 7 uur naar 10 uur accuduur)

1920x1080p goddelijke tn paneel wat Sony nu ook gebruikt bij de huidige Vaio Z

8GB ram

i7 Quad Core

128 GB SSD in Raid 0 + TRIM...

Volgens mij heb ik dan nog nauwelijks die 700/650 gebruikt... misschien maar voor de helft.

Ik heb dus vanwege die 2000 die Samsung durft te vragen echt helemaal niks goeds te vertellen over die laptop. Moet minimaal 500 euro zakken naar 1500 om het nog een beetje acceptabel te maken. En zelfs dan zou ik nog eerder de Vaio S15 adviseren vanwege de completere feautureset, full voltage chipset, behuizing wat veel koeler blijft (betere koeling dus), een flink krachtigere GPU, een veeeeeeeeel lagerer prijs en natuurlijk een IPS Full HD scherm. Enigste plus punten van de Samsung is dus het verschil in gewicht en de erg knappe accuduur = Fail

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 16-07-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:29:
Kom op, wees eens wat kritischer hierover (Een goede eigenschap van je wat ik normaal wel van je gewend ben ;)
Sorry ik was in een goede bui. :P

Laat ik allereerst duidelijk maken dat ik de notebook niet eens had overwogen te kopen. Maar ik vind het idee van een (echte) dunne en lichte 15" notebook erg interessant. Tot nu toe is dat dus enkel deze Samsung en dat vind ik toch wel prijzenswaardig. Als ik in de pricewatch kijk en filter op 15" ultrabooks zijn deze allemaal miminaal 2,15 kg.

Natuurlijk het kan allemaal beter is, maar het idee achter dit model is naar mijn mening helemaal niet de bedoeling om het een mega succes te maken. Het is een soort "bèta" voor de consument. En volgens mij kan je dit toch als behoorlijke kritiek beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De V131 is nog €25 in prijs gedaald.

/me ontvangt tegenwoordig mails als er configuratieveranderingen zijn op de dell site. Handig voor het geval dell weer eens blundert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:36:
De V131 is nog €25 in prijs gedaald.

/me ontvangt tegenwoordig mails als er configuratieveranderingen zijn op de dell site. Handig voor het geval dell weer eens blundert
Dan moeten we wel eerst even aan de chat vragen of de prijs klopt. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35
Ik ben op zoek naar een tweedehands thin-and-light laptop voor wat internet, e-mail, office en webdevelopment werk.

Aangezien ik een heel beperkt budget heb kwam ik uit op de oudere HP, Dell en IBM/Lenovo Thinkpad 12/12,1/14/14,1" laptops.

In het verleden heb ik een 11,6" netbook gehad met een resolutie van 1366x768. Het scherm was voor mij op een gegeven moment niet meer te doen door de hoge resolutie (bril drager). Ik ben dus voor de verandering niet op zoek naar een hoge resolutie op een klein beeld diagioneel.

Nou is mijn vraag, wat zouden jullie aanbevelen? Een 12,1" met een resolutie van 1024x768 of een 14,1" met een resolutie van 1280x800. Fyi: ik heb momenteel een 19" beeldscherm thuis met een resolutie van 1280x1024 (heer-lijk :P ).

En 4:3 is dat tegenwoordig not done :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.notebookcheck....14-Ultrabook.78957.0.html

XPS 14 review.

In het duits. Ik dacht dat het scherm redelijk was, maar dat valt dus tegen et 181:1 contrast. Dat kan je niet maken voor die prijs, dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan weer wel normale geheugen en disk mogelijkheden en een ethernetpoortje. Helaas geen umts/lte modem erin, iets wat ik eigenlijk sowieso al mis in het ultrabook segment. De eerste die daarmee komt maakt het voor een zekere groep wel heel erg aantrekkelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sony S13

900p scherm
wwan mogelijkheid
sheet battery mogelijkheid
full voltage processor
GT 640m
1 vrij dimm, 4GB op het moederbord
standaard 2.5" hdd + dvd drive

En een paar honderd euro goedkoper dan de XPS. Het scheelt ook een halve kilo uit het hoofd..

;)

Alleen het scherm en garantie zijn zo kut. Het scherm is sowieso een pijnlijk punt in dit segment.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verder heeft de Sony S13 een stuk lager gewicht met ~1,75 kg dan de XPS 14 die ~2,13 kg is.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 03-08-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Toch maar eens kijken wat Lenovo te bieden heeft aan modellen in de Thinkpad X-series. Dat is zo'n beetje hun ultrabook segment en daar zitten vaak uitbreidingsmogelijkheden zoals wwan en gps bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
ppl schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:26:
Toch maar eens kijken wat Lenovo te bieden heeft aan modellen in de Thinkpad X-series. Dat is zo'n beetje hun ultrabook segment en daar zitten vaak uitbreidingsmogelijkheden zoals wwan en gps bij.
Sony S en Sony Z misschien? Die hebben ook een WWAN module, al behoorlijk lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:27
Reviews nieuwe Lenovo ThinkPad X1 Carbon

http://www.notebookreview...carbon+business+ultrabook

http://www.engadget.com/2...thinkpad-x1-carbon-review

[ Voor 19% gewijzigd door rrozijn op 15-08-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vostro V131 is verder in prijs gedaald. € 548 met i5 en epp en cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejdvandenberg schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:21:
Jeeh! Mijn Vaio S13 is binnen :).

De nieuwe staat nog niet in de pricewatch, maar zal ergens deze week wel review schrijven. Eerste indruk: Topding!
  • Keyboard is heerlijk, tikt (persoonlijk natuurlijk) lekkerder dan latitude E6420 die ik hiervoor had.
  • Moest ff aan trackpad wennen, ding is zo groot dat ik mijn handen anders moets leggen. 2 vingerig scrollen werkt zeer goed, vele malen beter dan op mijn oude zenbook.
  • Gebrek aan home en end knop opgelost met programmatje AutoHotkey, mijn printscreen en pause knoppen zijn nu (ook) home en end.
  • Scherm is inderdaad wiebelig, maar voelt niet gammel. Bouwkwaliteit verder prima, je kan linker kant inderdaad beetje indrukken boven de dvd-drive, bij normaal gebruik niet storend, maar toch genoeg reden om de dvd-speler eruit te halen (wie gebruikt dat nou nog).
Meer volgt. En vragen staat vrij...
Over die Home + End knop... (op de S13)
Ik snap het probleem niet helemaal, want die knoppen zijn er gewoon.
En wel op de cursor toetsen icm de "Fn" toets. Ik ben zelf programmeur, en deze toetsen combinatie wendde snel genoeg voor mij. Daarnaast gebruik ik juist de "PrintScrn" voor: inderdaad: snelle screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

ASUS UX31A: Putting the Ultra in Ultrabooks

De UX31A.De beste ultrabook. Maar nog steeds een ultrabook. Jammer dat ze dit scherm nooit gebruikt hebben in de U30JC-famillie. Pak de U30JC, stop daar een quadcore en het IPS scherm in en dezelfde 84WH accu. Dat moet toch mogelijk zijn onder de €1000?

De quadcore is niet per-se belangrijk. Maar de mogelijkheid om je eigen SSD er in te schroeven en 16GB RAM uit de pricewatch te halen zeker wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

De UX31A moet je vooral kopen om het weergaloze 1080 IPS scherm en de Asus norm aansluiting van de SSD en vastgesoldeerd memory voor lief nemen. Of een jaar wachten :)

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 28-08-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
nieuws: Asus brengt 15"-Zenbook met ips-scherm en GeForce GT 650M uit

15" 1920 x 1080 IPS mat
Intel quad core
GT 650M
2 cm dik, lengte en breedte nog onbekend
gewicht nog onbekend
prijs nog onbekend
release nog onbekend

filmpje: http://www.engadget.com/2...ional-nvidia-g/#continued

Mogelijk beter dan de Sony Vaio S15?

Nu begint de twijfel weer. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 29-08-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
Sakke1994 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:08:
[...]

Inderdaad, zo staat ie er al enkele weken, ook schijnt volgens het forum van NBR niet duidelijk te zijn of het nu een GT620M/GT630M wordt.
Ik heb deze laptop al een poosje op de wensenlijst staan, en zag in de pricewatch dat deze nu beter leverbaar is.

Ik zie alleen dat de eerste shop hem levert met een GT620M met 2GB geheugen en de tweede shop met een GT630M... Ik ga ervan uit dat dit dezelfde laptop is, en het dus een "what's in the box" verrassing wordt.

edit:
De meeste webshops geven een GT620M als dedicated GPU aan, ik ga er dus van uit dat deze het is geworden...

[ Voor 7% gewijzigd door Actual op 29-08-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De thinkpad heeft een erg lage accucapaciteit. Is de S13 geen slimmere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:31:
De thinkpad heeft een erg lage accucapaciteit. Is de S13 geen slimmere keuze?
Mijn eisen waren redelijk simpel.

Hi-res scherm (minimaal 1600x900) en max. 14 inch (dus geen 15,6). En uiteraard het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang ;)

Er waren 2 kandidaten: De Sony Z (Correct, aanbieding voor 999, en nu ook bij Computerpirates). Hi-res, maar wel stevig aan de prijs.
En de beter betaalbare Lenovo. Ik heb nu een "oude" Lenovo SL300, en deze werkt (nogsteeds) als een trein. Maar de resolutie (1280x800) zou wel wat beter mogen.

offtopic:
Óf... toch een 15,6 inch met full-HD scherm en leuke specs (Asus N-serie bijvoorbeeld). Twijfels, twijfels, twijfels.

Bedankt voor je tip over de accuduur. Zal eens wat research doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of je neemt de S15 die ondanks de groote 2kg weegt, en wel een kwalitatief paneel bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
OF je neemt deze: pricewatch: Sony Vaio VPCSE1J1E (Zilver)
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
reviews: Samsung-ultrabooks: touchscreen en magnesium

Best interessant:
- 15.0" 1600 x 900 pls mat
- 1,6 kg
- € 1200
- 62 Wh
- uitgaande van de 13" een compacte behuizing

Door de magnesium behuizing i.p.v. aluminium zou de prijs omlaag kunnen, ben ook wel benieuwd wat de 13" variant dan gaat kosten. Zijn wel wat dingen die ik liever anders had gezien, zoals liever 1920 x 1080 resolutie en i.p.v. mini-HDMI en mini-VGA een displayport of thunderbolt. Ik vind het wel een stap in de goed richting, lagere prijs en een goed formaat 15.0".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:48:
reviews: Samsung-ultrabooks: touchscreen en magnesium

Best interessant:
- 15.0" 1600 x 900 pls mat
- 1,6 kg
- € 1200
- 62 Wh
- uitgaande van de 13" een compacte behuizing

Door de magnesium behuizing i.p.v. aluminium zou de prijs omlaag kunnen, ben ook wel benieuwd wat de 13" variant dan gaat kosten. Zijn wel wat dingen die ik liever anders had gezien, zoals liever 1920 x 1080 resolutie en i.p.v. mini-HDMI en mini-VGA een displayport of thunderbolt. Ik vind het wel een stap in de goed richting, lagere prijs en een goed formaat 15.0".
Mooi dat die randen om het scherm zo klein zijn. Ik hoop wel dat de laptop zelf een verwisselbare RAM en HDD heeft, en dat er gebruikt word gemaakt van een volwaardige CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik mij ook af. Samsung kennende zal dat wel niet het geval zijn.

En kunnen we nu *please* een keer mini-vga en mini-hdmi uit het raam gooien en gewoon miniDP gebruiken? In elk opzicht superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
De SSD is een mSATA module, dus die is vervangbaar. En er zit een 3317M CPU in, dus geen full voltage CPU.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb met de huidige ULV processoren eigenlijk bijna nooit het gevoel dat het apparaat te traag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn scriptverzameling brengt mij ervan op de hoogte dat de laatste netbook uit het assoirement van dell is verdwenen. Wat? Welke dan? Inderdaad. De latitude 2120 zal vast niet gemist worden.

edit: en hij is weer terug :F

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...book-hands-on-at-idf-2012

Een acer ultrabook van <1kg met touch-IPS (voor zover ik kan beoordelen op de plaatjes) scherm? Impressive. Maar ik vraag me af wat er met de accucapaciteit is gebeurd.

• Regeneration
  • Niet online
Tweakers had eerder ook een artikel over geschreven: reviews: Acer Aspire S7: meest veelbelovende ultrabook
Er mist naar mijn mening nog wel een thunderbolt of displayport aansluiting. Verder ben ik benieuwd of er ook een niet-touch variant wordt uitgebracht. Deze zou nog iets lichter en dunner moeten kunnen zijn. Hij is nu al slechts 12 mm dik en hoewel ik nog steeds zeg dat niet alleen de dikte belangrijk is maar ook de lengte en breedte, is het best knap. Maar goed het, kan nog tot oktober duren voordat de S7 daadwerkelijk wordt uitgebracht.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Ik herkende hem niet eens. De versie van anandtech heeft wat kleine design updates gekregen sinds het artikel van tweakers.

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:23:
http://www.anandtech.com/...book-hands-on-at-idf-2012

Een acer ultrabook van <1kg met touch-IPS (voor zover ik kan beoordelen op de plaatjes) scherm? Impressive. Maar ik vraag me af wat er met de accucapaciteit is gebeurd.
full hd ips scherm... :) Ik dacht dat ik het al eerder hier gepost had, dat Acer zomaar asus/sony van zijn 13" troon af kan stoten...

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:42:
Inderdaad. Ik herkende hem niet eens. De versie van anandtech heeft wat kleine design updates gekregen sinds het artikel van tweakers.
Ah, inderdaad. Ik zie nu dat hij iets veranderd is. Jammer dat ze het touchpad verplaats hebben naar centraal op het systeem i.p.v. precies onder de spatiebalk zoals het eerst dus was.

• Vinand
HP Evny Spectre
http://www.notebookcheck....eg-Ultrabook.81256.0.html

shit TN display HD+
shit koeling
Geen VGA mogelijk.. Alleen een hdmi poort. -,-
throttling
glans en vlekbak
999 euro in germany... voor een i5, 128GB SSD (wtf!!!)
1.4kg

HP... Blijft een geval apart..

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:41:
Geen VGA mogelijk.. Alleen een hdmi poort. -,-
Daar heb je hdmi->vga voor. Voor zover ik weet werkt bestaan er alleen dell notebooks met die feature (zwaar nutteloos omdat je toch displayport hebt op die specifieke laptops), maar dat kan met de spectre vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

NGFF SSDs: Putting an End to Proprietary Ultrabook SSD Form Factors

It's about time... Nu nog:
This is super exciting as far as I'm concerned. We've strayed too far from standardization and upgradability in the pursuit of ultimate mobility. Now all we need is a smaller form factor user replaceable memory standard.
Een fatsoenlijke DIMM form factor. Getuige het aantal ultrabooks met standaard DIMM's past dat slecht in het ontwerp. Mijn latjes zijn ook voor minder dan de helt gevuld met chips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zolang we nog verschillende capaciteiten kunnen aanschaffen zullen de modules ook meer of minder gevuld zijn met chips. Een vaste grootte levert als voordeel op dat je daar vooraf rekening mee kunt houden en de module goed vast kunt zetten. Als de lengte variabel wordt naar hoeveelheid chips kan dat niet en wordt de connector ineens een scharnierpunt. Lekker zo'n klapperende ssd module in je laptop :X Dan kun je de aansluiting beter verplaatsen naar de langste zijde zoals dat bij geheugenmodules ook is gedaan of gewoon die mSATA formfactor aanhouden en verder wat kleiner maken maar wel zodanig dat 128GB, 256GB en 512GB modules mogelijk zijn.

Dit is weer zo'n typisch gevalletje van "hee we hebben allemaal rare standaarden, laten we er nog eentje maken zodat we ze combineren" wat uiteindelijk alleen maar de situatie van "rare standaarden +1" oplevert. Zie ook xkcd. Daarom kan ik er absoluut niet warm van worden, het is gewoon *alweer* een "nieuwe" standaard... mSATA heeft nog niet eens een kans gekregen!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...-windows-8-rollout-begins

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6319/Small%20(3%20of%204).jpg
Ook op t.net: nieuws: Dell brengt zakelijke ultrabook en Latitude 10-tablet uit. Maar het anandtech artikel geeft een wat beter inzicht.

'DDR3 slots' : goed
msata SSD: goed
user replaceable batterij: goed
fatsoenlijk toetsenbord: goed
En dan het belangrijkste: het scherm. 14.0" 768p.

Wat wel minder is is de versnipperde productlijn. Je hebt de E6430 in 4 smaken: normaal. slim. ultrabook, extra-rugged. En dan heb je nog de lower-end e5430. Een versimpeling van de productlijn zou dell geen kwaad doen. Niet lang geleden gebruikte ik nog ctrl+F om een bepaald model te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Het lijkt wel alsof er geen andere keus is dan wachten op windows 8, want alles wat ik nu zie qua ultrabook is het allemaal nét niet. Slechte kwaliteit schermen, kleine SSD's met rare standaarden, weinig RAM, lage resoluties en je betaalt je er toch best wel blauw aan in vergelijking met een "normale" laptop.

Hopelijk gaan fabrikanten met windows 8 wat aggressiever prijzen en waren dit met de warm-ups om te leren welke hardware wel en niet in de smaak valt. Tuurlijk, zenbooks zijn fantastisch. Maar ik wordt pas blij als ik het volgende lijstje zie, of ben ik gewoon niet realistisch?
  • i5 of beter
  • 14inch of minder
  • minimaal 900p
  • Redelijke kijkhoek en contrast
  • vervangbare HDD of 256GB SSD
  • ~€1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
De markt staat ook naar mijn mening een beetje stil. Ze wachten volgens mij ook allemaal op Windows 8. Windows 8 komt eind oktober als ik het goed heb, dus ik verwacht dat het nog wel tot november duurt voordat de nieuwe modellen echt verkrijgbaar zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 02-10-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nieuwsberichtje: nieuws: 'Verkoop ultrabooks blijft achter bij verwachtingen'

Dit doet me vooral denken aan waarom de thin and light niet doorbrak: nieuws: Acer-topman: doorbraak thin & light-laptops blijft uit door HP en Dell

In beide berichten wordt dus gezegd dat het prijsverschil is te groot met de "gewone" laptops.

Intel heeft met de "ultrabooks" eigenlijk dezelfde categorie willen herintroduceren en wil(de?) koste wat kost voorkomen dat hetzelfde lot zou worden ondergaan. Ik geloof best dat Intel zijn best doet en de fabrieken ook, maar het komt ook naar mijn mening nog niet zo goed uit de verf. AMD zou naar mij mening nog een optie zijn, maar hier is welgeteld 1 model verschenen. Ik ben nu des te meer benieuwd naar wat de fabrikanten de komende periode gaan uitbrengen. Misschien is de doorbraak wel aanstaande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Is een te hoge prijs niet een te makkelijke uitweg? Waarom lukt het Apple wel dan ondanks de prijs?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tweaker compilante uitleg zou zijn dat iets als de V131 veel beter is dan het gros wat je onder de €1000 kan krijgen. Daarnaast de bekende bezwaren: brak scherm, matige interface devices. Of dat voor de gewone consument ook van belang is kan ik niet zeggen. Maar ik kan ook niet zeggen dat er veel interessante ultrabooks zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Waarbij je er dan wel vanuit gaat dat de gemaakte verwachtingen correct zijn. Wat er eigenlijk in het bericht staat is dat de door hun gemaakte verwachting niet wordt gehaald. De enige reactie daarop zou "waarom is dat zo?" moeten zijn en dus niet het gebrul dat het de prijs zou zijn. De conclusie kan namelijk ook zijn dat de verwachtingen niet realistisch zijn gebleken. Het kan ook zijn dat de consument er amper tegenaan loopt of dat de crisis er flink in hakt. Het kan ook zijn dat het om een mix van alle genoemde factoren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:11:
De tweaker compilante uitleg zou zijn dat iets als de V131 veel beter is dan het gros wat je onder de €1000 kan krijgen. Daarnaast de bekende bezwaren: brak scherm, matige interface devices. Of dat voor de gewone consument ook van belang is kan ik niet zeggen. Maar ik kan ook niet zeggen dat er veel interessante ultrabooks zijn geweest.
Ik ben het met je eens hoor. Maar ik durf te wedden dat de gemiddelde consument dit bovenstaande allemaal niet zelf zal bedenken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Vandaar ook de tweaker uitleg. Maar dan nog, ik zie de meeste mensen uit mijn klas €400-500 uitgeven aan een notebook. Wie meer uitgeeft doet dat vooral vanwege de grafische kaart of scherm. Laptop X kopen omdat hij zo dun of licht is zie ik eigenlijk niemand doen.

Maar then again zijn studenten niet echt de doelgroep van ultrabooks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, een Air heeft nou niet echt een denderend scherm en alleen een geintegreerde GPU. Dus er móet een andere reden zijn :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marketing. Als je een apple wilt ben je of €2000 kwijt, of je neemt de air. Als dell alleen de XPS 13, 14 en 15 zou verkopen zou de 13 ongetwijfeld ook goede verkoopcijfers hebben.

Over de XPS 13 gesproken, dell heeft nog steeds niet de moeite genomen te upgraden naar ivy bridge CPU's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, marketing. Dus het ligt niet alleen aan de prijs. Qua marketing kan er echt nog wel meer aan gedaan worden.

Daarnaast moeten ze uitbannen dat een 14" van 2kg ook nog die naam meekrijgt, zo wordt het een inhoudsloze term die niemand wat zegt :')

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En notebookcheck heeft de scoop met de XPS 12:
12.5 inch 16:9, 1920x1080 pixel, IPS, LED Backlight, glossy: yes
:9~ :9~ :9~

Ziet er erg goed uit. Goede input devices, goede case, displayport (notebookcheck, sterf met je opmerkingen over missende HDMI..), accuduur uitstekend. En, heel belangrijk, 8GB RAM. Er gaan geruchten dat de opvolger van de zenbook op 4GB blijft steken...

Minder is het gewicht, met 1.54kg, de speakers, en de throtteling tot 800mhz.. Kom op dell, dit is al de 3e generatie achter elkaar met dat issue.

Hij staat zelfs al online:
http://www.dell.com/nl/p/xps-12-l221x/pd

Vanaf €1300 met 4GB RAM.. eww. Dat is weer minder. Ook te bezichtigen in de sheet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe vooral dure Windows 8-thin-and-lights :(... Hoop dat er ook weer wat moois in de budgetsector zal verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En glossy :/

http://www.cnet.com/lapto...4505-3121_7-35427784.html

[ Voor 74% gewijzigd door JT op 23-10-2012 16:50 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik an sich een voordeel. De lage gamut vind ik een zwaarder punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb liever iets minder gamut dan glossy, ik heb nu 1 glossy gehad en nooit meer. Maar goed, dat is persoonlijk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus X301A-RX079V

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E335

Help, ik twijfel tussen deze twee modellen. Een Asus met een Intel i3 of een Lenovo met een AMD E2-1800. Mijn vorige laptop was de Lenovo E325 (ipv de E335) en deze is helaas door een ongeluk gesneuveld. Ik wil en kan helaas niet meer uitgeven dan de 500 euro die deze twee laptops ongeveer kosten. 13 inch is echt een vereiste en eigenlijk heb ik mijn vorige laptop uitgezocht op een lange batterij tijd. De Lenovo zou het zo'n 7u moeten uithouden, terwijl de Asus er na 4u ongeveer mij ophoud.

Wat zouden jullie me aanraden? De laptop met de Intel i3 of de Lenovo met de AMD E2?

Nogmaals, dit is het budget waar ik me tot moet beperken. Vijftig euro meer zou een optie zijn, maar dit is de prijsklasse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:15:
En notebookcheck heeft de scoop met de XPS 12:
Ziet er niet onaardig uit. Ik vind het alleen nog steeds jammer dat ze de XPS 14/15 geen echte lichte systemen hebben gemaakt, maar dun en zwaar.

Ik ben verder ook verbaast dat er nog zo weinig nieuwe thin & light / ultrabooks systemen zijn aangekondigd. Ik had verwacht dat er meer aankondigen zou zijn rond deze tijd. Windows 8 komt eraan, maar het is eigenlijk nog best stil, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Lol @ Macbook... 1779

Voor
i5, 128GB SSD, 8GB Ram, HD3000...

En nu: De Sony Vaio S13
i5, GT640M, prop je eigen ssd erin, prop je eigen ram erin... Scheelt honderd gram...
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Kingston 4GB DDR3-1333 (KTA-MB1333/4G)

Prijs: 715 (studentenstore) + 20 + 92 = 827 euro?

Dus letterlijk 950 (-170 studentenkorting apple waarschijnlijk) euro betalen voor puur het scherm en 100 grammetjes en daarbij nog de 640M GPU opgeven? Really Apple?

You just defined the word: Overpriced!

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 23-10-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja en is de Vaio Z SSD upgrade van 128 naar 256 al schandalig duur, bij Apple kost het hetzelfde en heb je geen eens RAID...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:29:
Tja en is de Vaio Z SSD upgrade van 128 naar 256 al schandalig duur, bij Apple kost het hetzelfde en heb je geen eens RAID...
Probleem van de Vaio Z en de Macbook Retina series is dat deze gewoon niet modulair zijn.. Dus dan ben je geforceerd om de woekertarieven te betalen... Bij de S serie van Sony however....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:50:
[...]

Probleem van de Vaio Z en de Macbook Retina series is dat deze gewoon niet modulair zijn.. Dus dan ben je geforceerd om de woekertarieven te betalen... Bij de S serie van Sony however....
Woekerprijzen of shitscherm. Hmm..

Semi gerelateerd: dell komt met een inspiron 15z:
http://support.euro.dell....stems/ins15z/en/index.htm

Als de link het niet meer doet, ik heb de boel opgeslagen, kan op dropbox worden gezet als daar vraag naar is. Ik moet ze zelf ook nog doorlezen.

Korte omschrijving: Hetzelfde uiterlijk als de oude inspiron 15, maar hij lijkt in het rood te komen. De opbouw is verder hetzelfde als de inspiron 13z. HDD onder het touchpad, super vaag gevormde accu, enzovoorts. Er zijn instructies aanwezig voor het verwijderen van de heatsink, maar niet de processor. 3x raden wat dat betekent..

Hij lijkt ook met touchscreen te komen.

Ik kan verder geen plaatjes zien omdat dell SWF embedded in PDF gebruikt.. Wie verzint dat? oh ja, adobe |:( .

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Die Macbook Pro 13 Retina scherm snap ik ook niet zo. De Air zou je ook prima een hogere resolutie scherm kunnen geven en dan is het enige voordeel van deze MBP de standaard voltage CPU. De minpunten zijn verder: zwaarder, dikker, waarschijnlijk ook groter in lengte en breedte en is heel wat duurder. Tja, ik vind het ook zo op het eerste gezicht gewoon een dikke faal.

@ Darkstone, iets bekend over de scherm resolutie en/of gewicht van die 15z? Ik probeer die specs pdf te openen, maar krijg niets te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 24-10-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope. De specs PDF doet het bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:53:
Nope. De specs PDF doet het bij mij ook niet.
Ik kan hem openen...

Ik maak wel screenshots en post de boeiende zaken hier!

Edit: Het is trouwens wel heel erg teleurstellend... Verwacht er geen fuck van... (touchscreen heeft ULV, GT630M, weegt 2.4kg, en heeft 768p scherm). Dus een laptop met ultrabook specs... En trouwens ook geen displaypoort...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fJOeD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8m5eN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cHesx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OAI75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sZBgb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mmWvq.jpg

Gaap...

[ Voor 55% gewijzigd door Vinand op 24-10-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Troep, idd. 768p, ulv, 44wh... Alleen het gewicht is aardig voor de prijsklasse (of wat ik vermoed dat de prijsklasse gaat worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Thanks Vinand voor de screenshots. Ik ben het met jullie eens dit is niet veel soeps. Het is een Inspiron, dus had je het waarschijnlijk wel kunnen verwachten. Dat wordt wachten op betere aankondigingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 24-10-2012 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

2,2kg...waarom de fuck mag zoiets Ultrabook heten :') Wil Intel het graag een betekenisloze term maken ofzo?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
NIeuwe Vaio S staan ook eindelijk bij sony online. Helaas nog niet de 15.5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:33:
Thanks Vinand voor de screenshots. Ik ben het met jullie eens dit is niet veel soeps. Het is een Inspiron, dus had je het waarschijnlijk wel kunnen verwachten. Dat wordt wachten op betere aankondigingen.
Waar staat het dan dat ze het een ultrabook noemen?

Maar voor de rest ben ik het zeker met je eens, in dit geval worden de ULV processoren wel misbruikt.

Dell is niet bepaald meer wat in 2011 was...

Edit:
Welcome back S13 - 900p scherm, :D

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 24-10-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:15:
[...]

Waar staat het dan dat ze het een ultrabook noemen?
Ik neem aan dat dell niet voor jan lul een notebook maakt met een dergelijk gewicht als er toch geen onderscheid is met een normale notebook.

Overigens staat er in de ultrabook specs volgens mij niets van gewicht.
Dell is niet bepaald meer wat in 2011 was...
In wat voor opzicht? In 2011 had dell ook maar 3 of 4 knallers te koop.
Edit:
Welcome back S13 - 900p scherm, :D
It's about time.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Ik neem aan dat dell niet voor jan lul een notebook maakt met een dergelijk gewicht als er toch geen onderscheid is met een normale notebook.

Overigens staat er in de ultrabook specs volgens mij niets van gewicht.

[...]
In wat voor opzicht? In 2011 had dell ook maar 3 of 4 knallers te koop.

[...]
It's about time.
En nu hebben ze helemaal geen knaller en alleen maar matige keuzen... Ik vind eigenlijk alleen de m17x een soort van knaller... De inspiron special edition is gewoon cheap en that's it...

Tevens vind ik het gewicht helemaal niet bijzonder... Althans je hebt de Sony E14P met een gewicht van 2.3 kg, hetzelfde flutscherm, maar dan wel met een bijna dubbele accu capaciteit, full voltage, odd...

En waarom kraken we deze ook alweer af: juist het gewicht... :'( (en het scherm natuurlijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'soort van cheap' -> de concurrentie is 40-50% duurder. En de M17x is een behoorlijk harde knaller als je het mij vraagt. Blaast de concurrentie op elk vlak compleet omver.

Protip: niet je nieuwe spul releasen een paar uur voor het apple event.

Engadget: XPS 12 review
Engadget: Latitude 10 tablet, optiplex 9010 AIO, latitude 6430u
Latitude 10 tablet @ dell
Latitude e6430u @ dell Met HDMI en VGA.. direct kut.
Engadget: Inspiron 15z ultrabook @ $750 :X :X
Engadget: XPS 10 tablet

Tablet is aardig. De rest meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Ik twijfel tussen een Sony Vaio Z en een MacBook Pro 13" retina. Beide komen ze op ongeveer 2000,- euro uit en de configuratie is grotendeels hetzelfde: Edit: door het Office/Abobe pakket uit de Sony Z configuratie te halen is er 300 euro van de prijs afgegaan.

Sony Vaio Z (SVZ1311C5E)Apple MacBook Pro 13" retina
Intel Core i5 3210M, 2,5GHzIntel Core i5 2.5GHz (type?)
256GB SSD256GB SSD
8 GB 1600-MHz geheugen8 GB 1600-MHz geheugen
1920 x 1080 resolutie2560 x 1600 resolutie
Accu wisselbaarVaste accu
2018,- 1719,- euro2079,- euro

Erg jammer dat de accu van de MacBook Pro vastgelijmd zit. Is het mogelijk om na 2 jaar, als de garantie toch verlopen is, zelf de laptop open te schroeven en de accu te vervangen?

Wanneer je het besturingssysteem en design buiten de vergelijking houdt, zijn er nog andere punten waar een de van deze laptops beter scoort dan de andere?

[ Voor 5% gewijzigd door verytallman op 25-10-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verytallman schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:28:

Wanneer je het besturingssysteem en design buiten de vergelijking houdt, zijn er nog andere punten waar een de van deze laptops beter scoort dan de andere?
Valt niet te zeggen: wacht een weekje op een review. Ik twijfel er niet aan dat anandtech zo spoedig mogelijk met een 20 pagina's lange review komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ik twijfel tussen een Sony Vaio Z en een MacBook Pro 13" retina. Beide komen ze op ongeveer 2000,- euro uit en de configuratie is grotendeels hetzelfde:

Intel Core i5 3210M, 2,5GHzIntel Core i5 2.5GHz (type?)
256GB SSD256GB SSD
Accu wisselbaarVaste accu
2018,- euro2079,- euro

Erg jammer dat de accu van de MacBook Pro vastgelijmd zit. Is het mogelijk om na 2 jaar, als de garantie toch verlopen is, zelf de laptop open te schroeven en de accu te vervangen?

verschillen:

Pro van de macbook:
+ Touchpad
+ Resolutie (Jammer genoeg niet meer werkruimte dan 1920 x 1200, dus het voordeel valt redelijk tegen, zeker omdat de artifacts nog niet helemaal verholpen zijn en de apps er absoluut niet goed voor werken)
+ Betere kijkhoeken (IPS)
+ Displayport (!!!)

Pro van de Vaio
+ Verwisselbare accu
+ Matte coating
+ Hogere KleurenGamut (accuratere kleurenweergave)
+ 550 gram lichter (!!!)
+ Raid 0 snelheid
+ Waarschijnlijk flink betere koeling aangezien ik nog nooit een mac met een redelijke koeling heb gezien :*)

Vraagje, waarom neem je niet gelijk de quad core in je configuratie bij de Vaio Z, als je 8GB ram hebt, dan kan die quad core flink voordeel bieden voor relatief weinig geld, en dan zou ik zeker 100% voor de Vaio gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:33:

+ Hogere KleurenGamut (accuratere kleurenweergave)
Dat bedoel ik dus met 'dat kunnen we nu nog niet zeggen' ;)

Tenzij jij betere bronnen hebt uiteraard.

Welke volslagen hersenloze minkukel heeft er trouwens verzonnen dat er in een laptop van €2000+ maximaal 8GB RAM gaat...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

Dat bedoel ik dus met 'dat kunnen we nu nog niet zeggen' ;)

Tenzij jij betere bronnen hebt uiteraard.

Welke volslagen hersenloze minkukel heeft er trouwens verzonnen dat er in een laptop van €2000+ maximaal 8GB RAM gaat...
Aah ja, daar maak je een punt, ik heb de gehele tijd die 15" retina scherm in me hoofd zitten. :)

Op je vraag: Sony Belony en Apple, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik hoorde van iemand die dit nieuws had gelezen. Interessant. Er komen een 14" en twee 15" zenbooks uit. De U500VZ kenden we al de andere niet. De 14" UX42VS en de 15" UX52VS zien er interessant uit, zo van wat er bekend is.

Gezien "Zenbook" familie => 1920 x 1080? (Ik hoop echt van wel)
ULV CPU's, is mee te leven
GT645M, toch aardig krachtig (maar misschien niet perse nodig voor mij)
HDD tot 1 TB = zeker SSD mogelijkheid
ODD => caddy + SSD mogelijkheid?
1,9 kg (UX42), okay (UX52 nog onduidelijk)
Voor mij interessant = 14" = ik hoop "centraal" tobo zonder numpad?
vanaf $700, dit biedt zeker wel perspectieven

Zijn natuurlijk nog punten die echt eerst bevestigd moeten worden zoals resolutie en kwaliteit paneel. En verkrijgbaarheid is ook niet onbelangrijk. Ze zouden volgende maand verkrijgbaar worden, waar wordt niet gespecificeerd. Ik ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 25-10-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker interessant. Het ontbreekt nog aan aantrekkelijke 14"-ers op dit moment.

De XPS 13 documentatie staat ook online: http://support.euro.dell....ems/xpsL322x/en/index.htm
Dat verbaast me. Ik had gedacht dat de XPS 12 de XPS 13 overbodig zou maken. Maar daar denkt dell schijnbaar anders over. Even de documentatie binnenhalen...

1.32kg
1600MHZ DDR3L, 4 of 8GB.
Een USB poort met 'windows debug'
768p of 1080p scherm

Voor de rest hetzelfde als de oude XPS 13. Zeer leuk, maar imho een jaar te laat. Een jaar geleden had dell nog potten kunnen breken met een goed scherm. Nu niet meer.

Hij staat nu ook online op US:
http://www.dell.com/us/p/xps-13-l321x-mlk/pd?~ck=mn
Geen enkele config met 1080p scherm. Juist. Weg ermee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik twijfel tussen een Sony Vaio Z en een MacBook Pro 13" retina. Beide komen ze op ongeveer 2000,- euro uit en de configuratie is grotendeels hetzelfde:

Intel Core i5 3210M, 2,5GHz i7 3212QM quadcoreIntel Core i5 2.5GHz (type?)
256GB SSD256GB SSD
Accu wisselbaar + extra sheetbatteryVaste accu
2018 1929,- euro2079,- euro

Ik heb je tabel even aangepast want ik heb geen idee hoe je op jouw prijs komt tenzij je Office en Adobe software niet hebt uitgeklikt. Als je dat doet dan scheelt dat 300 euro.

Dit is een interessant draadje voor jou: Windows op Retina voor pro-fotobewerking

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 25-10-2012 10:20 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 02:15:
Zeker interessant. Het ontbreekt nog aan aantrekkelijke 14"-ers op dit moment.
Dat ook zeker inderdaad. Ik zou denk ik ook geen moeite hebben met een 15", maar zoals ik hem dan zou willen hebben met o.a. minimaal 1920 x 1080, zo compact en minimale bezel, gecentraliseerd tobo, licht (<1,7 kg). Dat is misschien gewoon niet zo realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Ik ben vooral benieuwd naar hun oordeel over het retina scherm. Hopelijk maken ze een vergelijking met vergelijkbare laptops.
Vinand schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:33:
[...]Vraagje, waarom neem je niet gelijk de quad core in je configuratie bij de Vaio Z
Ik neem liever zelf een marge wat betreft koeling en stroomverbruik: ik weet niet of een i7 op die punten zo'n slimme keuze is.
JT schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:16:
[...]Ik heb je tabel even aangepast want ik heb geen idee hoe je op jouw prijs komt tenzij je Office en Adobe software niet hebt uitgeklikt. Als je dat doet dan scheelt dat 300 euro.
Thx! Ik heb de software stap na de configuratie over het hoofd gezien. Dat hij 300 euro goedkoper is dan de MacBook is zeker een voordeel. Ik zal de tabel in mijn topic ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De i7 heeft een tdp van 35w, dat is geen probleem. Ook niet voor de Z, die nooit throttled omdat de koeling goed is :) TDP is hetzelfde als de dualcore CPU's.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste