Wat nog wat dingen die mij opvallen / mijn mening:
+ ~1,7 kg en oplader: ~0.19 kg. Netjes.

S15 bijvoorbeeld 2,0 kg.
+ 23,7 x 1,5 x 35,7 cm, erg compact. Bijvoorbeeld S15, wel standard voltage CPU en dedicated GPU, maar toch: 25,5 x 2,4 x 38,0 cm. En mijn 2 jaar oude 14" Acer 4810TGZ (ulv CPU en dedicated GPU): 34 x 24,5 x 3 cm.
+ Persoonlijke voorkeur: touchpad onder de toetsen F en J, oftewel onder het typegedeelte en niet zoals bij bijvoorbeeld Apple midden ten opzichte van het gehele toetsenbord of het apparaat.
+ Accuduur 9:40 in de WLAN en 7 uur bij films? Wow, kan ik dan eigenlijk met een gerust hart de oplader thuis laten? Hoewel de oplader ook best licht is.
- 1366 x 768 scherm op een 15" "premium" product? Slecht en eigenlijk het grootste minpunt imho. Ik dacht dat de 15" 9 series trouwens standaard met 1600 x 900 geleverd werden (of gold dat voor de Sandy Bridge modellen)? Verder is het schermkwaliteit ook niet echt best zoals Darkstone ook al noemde. Dit is toch niet met de PLS techniek mag ik hopen.
- 2000 euro... wel erg hoog
- Tja, persoonlijk heb ik lever geen verloopjes, die vergeet je of wil je niet elke keer meenemen. En zo op het oog lijkt het dat het makkelijk had gepast als het design iets anders zou zijn.
Conclusie na een snelle waarneming: een leuk idee ik zie er zeker wel wat in dergelijke systemen. Zeker als ze gewoon zo compact of zelfs compacter kunnen zijn dan een 2 jaar oude 14". En die extra fysieke werkruimte ten opzichte van 14" vind ik wel prettig bij het werken. Het is het eerste model (er was ook nog een IB versie hiervan) in deze klasse, dus kan ik me voorstellen dat ze een dergelijke prijs vragen. Het is ook volgens mij ook zelden zo dat (men verwacht) iets in een keer goed is. Met een beter scherm met (minimaal) 1920 x 1080 en de de prijs <1500 euro en bent al een heel eind.
[
Voor 5% gewijzigd door
Regeneration op 14-07-2012 16:53
]