Persoonlijk ben ik nooit erg fan geweest van Mac - heb een tijd lang een Probook geprobeerd maar OSX ligt mij niet zo en ben weer geswitched naar Windows waar ik simpelweg heel prettig mee werk. Voor een pro-fotograaf ben ik nogal een buitenbeentje dus, maar "so be it" - ieder zijn eigen voorkeur.
Echter, van de nieuwe Retina kan ik meer dan enthousiast worden en met bootcamp lijkt Windows prima te draaien op Mac. Kleurechtheid, resolutie maar bovenal ook de bizar goede kijkhoek van het scherm lijken mij tot nu toe ongevenaard. Daar ik fan ben van kleine, lichte laptops (ik reis zeer veel) zou de aankomende 13" wel eens een mooie optie zijn.
Zijn er mensen die Windows draaien op Retina in zware pro-setup en die mij iets wijzer kunnen maken:
- Werkt Windows probleemloos?
- Werkt het scherm probleemloos onder meer onder Photoshop & Lightroom?
- Werkt powermanagement goed onder Windows?
- Kan je OSX er volledig af halen (scheelt weer ruimte op de SSD) en alleen Win er op hebben staan?
- Wat voor problemen kan ik eventueel verwachten?
Elk beetje hulp wordt enorm gewaardeerd, iemand?
P.S. Gaarne geen reacties in de trant van "Mac/Win is beter". Ken beide OS's en werk gewoon liever met Win. Smaken verschillen nu eenmaal.
Echter, van de nieuwe Retina kan ik meer dan enthousiast worden en met bootcamp lijkt Windows prima te draaien op Mac. Kleurechtheid, resolutie maar bovenal ook de bizar goede kijkhoek van het scherm lijken mij tot nu toe ongevenaard. Daar ik fan ben van kleine, lichte laptops (ik reis zeer veel) zou de aankomende 13" wel eens een mooie optie zijn.
Zijn er mensen die Windows draaien op Retina in zware pro-setup en die mij iets wijzer kunnen maken:
- Werkt Windows probleemloos?
- Werkt het scherm probleemloos onder meer onder Photoshop & Lightroom?
- Werkt powermanagement goed onder Windows?
- Kan je OSX er volledig af halen (scheelt weer ruimte op de SSD) en alleen Win er op hebben staan?
- Wat voor problemen kan ik eventueel verwachten?
Elk beetje hulp wordt enorm gewaardeerd, iemand?
P.S. Gaarne geen reacties in de trant van "Mac/Win is beter". Ken beide OS's en werk gewoon liever met Win. Smaken verschillen nu eenmaal.
Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism