Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Ik blijf erbij, die prijzen zijn fouten, daar durf ik wel een wedje om te doen :) 1299 voor de goedkoopste XPS14 en 1399 voor de XPS15, no wai :P

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 26-06-2012 11:37 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
JT schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:35:
Ik blijf erbij, die prijzen zijn fouten, daar durf ik wel een wedje om te doen :)
Oeh, hoeveel ik heb wel zin om wat geld te verdienen :P

Die prijzen kloppen echt wel, wat jij via de chat hebt gekregen is de oude LX502, omdat hij niet voor niets zegt dat het FHD scherm niet meer leverbaar is, dat is ook zo met de oude dus die 1070 euro ging gewoon om de oude XPS 15, niet de nieuwe.

De config die jij wilt wordt gewoon 1599/1999 euro met alle kortingen kom je dan op respectievelijk 1350/1650 euro. Nog steeds (te)duur IMHO.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
JT schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:59:
Klopt geen ruck van die prijzen van Dell:

JT
Eerste vraag/Commentaar: Wat kost een nieuwe XPS 15 met i7 quadcore, 8gb intern, 128gb SSD, full hd scherm, Nvidia GT640M en backlit keyboard?

Mohammed_Haddad - Graag een ogenblikje ,ik zoek de informatie voor u.

JT - Het gaat mij dan om de GT640M met Kepler core

Mohammed_Haddad - Full HD scherm is helaas niet beschikbaar.

Mohammed_Haddad - Heeft u de Nieuwe Inspiron familie al gezien,

JT - Nope. Wat kost de laptop met een gewoon scherm? En de rest van de dingen die ik op heb genoemd?

Mohammed_Haddad - 1070 euro ongeveer
Die Verkoper heeft je gewoon de prijzen van de oude XPS 15 gegeven .. ;)

Edit: oops iemand was me al voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:38: [...]
Die prijzen kloppen echt wel, wat jij via de chat hebt gekregen is de oude LX502, omdat hij niet voor niets zegt dat het FHD scherm niet meer leverbaar is, dat is ook zo met de oude dus die 1070 euro ging gewoon om de oude XPS 15, niet de nieuwe.
Precies, dat verwacht ik ook. Ik dat die van de XPS 14 goedkoopste model eerder op Amazon stond voor 1200 dollar. Omgerekend is dat ~960 euro x 1,19 = 1142 + belachelijke omrekeningsfactor die voor de Euro wordt gehanteerd, kan ik me die 1300 Euro nog goed voorstellen.

Van de Sony Vaio S15 (een veel interessantere laptop :)) is een disassembly guide gemaakt door een user wizzardxexe op het notebookreview forum, waar hij laat zien hoe je in de slot-loading ODD een HDD zet.

Met de zakkende prijzen van SSD kan je 2x Samsung 830 series 256GB voor € 330 erin zetten. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 26-06-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:38:
[...]

Oeh, hoeveel ik heb wel zin om wat geld te verdienen :P
Wedje om de eer :+ Zit nu weer in de chat :P

Edit: lijkt erop dat jullie gelijk hadden :') :') Die gaan weinig verkopen :')

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 26-06-2012 12:05 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Goed, even samenvattend dus:

Sony S15Dell XPS15Apple MacbookCompal JHL90 (BTO, 2009)
1900x1080 IPS scherm1900x1080 WLED1680x1050 glossy scherm1680x1050 glossy scherm
Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHzIntel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHzIntel Core i7 3610QM, 2.3GHzIntel T8300, 2.4GHz
4GB DDR38GB DDR34GB DDR34GB DDR3
2GB 640M LE DDR32GB 640M GDDR5512MB 650M GDDR5512MB 9600M GT GDDR2
1TB 5400RPM HDD1TB 5400RPM HDD + 32GB SSD cache1TB 5400RPM HDD500GB 7200RPM HDD
DVD brander (optie voor Blu-ray)DVD brander (Blu-ray geen optie)DVD brander (Blu-ray geen optie)DVD brander (Blu-ray geen optie)
6 cells accu9 cells accu9 cells accu?6 cells accu
2.1 KG2.6 KG2.0 KG2.9 KG
€1254€1599€2179€1082 (in 2009)
- Heeft, ondanks het IPS-scherm, toch een slecht scherm...kleuren worden niet goed weergegeven
- Heeft SATAII i.p.v. SATAIII waardoor een SSD niet tot zijn recht komt, SSD geeft weinig extra performance
- Beste specificaties, maar best duur
- Kwaliteit van scherm onduidelijk
- Bouwkwaliteit en temperaturen onduidelijk
- Mac OSX i.p.v. Windows

Ik wilde mijn huidige laptop (Compal JHL90) uit 2009 vervangen voor een nieuwe notebook, maar als ik zo kijk is de prijs/prestatie-verhouding in drie jaar behoorlijk achteruit gegaan....Ik wil een grote upgrade als ik €1200 uitgeef aan een nieuwe laptop, geen kleine stap. Misschien moet ik nog maar een jaar wachten met de aanschaf van een nieuwe laptop... :'( .

[ Voor 18% gewijzigd door Cubic X op 26-06-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Toch een paar verkeerde aannames. Ja het IPS-scherm van de Sony heeft issues met de kleur rood. Maar is het een slecht scherm, absoluut niet. Het is nog steeds een van de beste scherm in een notebook op dit moment. Kijkhoeken, helderheid, zwartwaardes, contrast zijn allemaal top.

Verder is het natuurlijk jammer dat er SATAII is ipv SATAIII maar dit wil absoluut niet zeggen dat je geen performance winst haalt met een SSD. Het verschil tussen een 5400 rpm laptopschijf en een SSD op SATAII is nog steeds een heleboel hoor. Zie ook de notebookreviewforums.

Nog een dingetje bij de S15, het keyboard schijnt last te hebben van keyboard ghosting dus games waarbij je veel toetsen tegelijk gebruikt gaat niet/nauwelijks.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
- Heeft, ondanks het IPS-scherm, toch een slecht scherm...kleuren worden niet goed weergegeven
- Heeft SATAII i.p.v. SATAIII waardoor een SSD niet tot zijn recht komt, SSD geeft weinig extra performance

Uhmm de s15 heeft een goede resolutie, uitstekende helderheid en een geniale half ontspiegeling... Alleen een incorrecte weergave in de kleur fel rood --> Oranje.. en dan is het gelijk slecht?

Sata 2 en 3 is inderdaad jammer maar je haalt alsnog veel winst uit SSD, Heel veel winst.. Zeker als je het in Raid 0 laat zetten wat Sony dus blijkbaar standaard doet bij de S15...

@ hierboven over de keyboard, ik snap dat punt niet zo... Zoals ik hierboven al eerder had uitgelegd heb ik daar ook last van met mijn huidige M15X, en voorgangers... Heeft te maken met de key-roll

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:33:
Toch een paar verkeerde aannames. Ja het IPS-scherm van de Sony heeft issues met de kleur rood. Maar is het een slecht scherm, absoluut niet. Het is nog steeds een van de beste scherm in een notebook op dit moment. Kijkhoeken, helderheid, zwartwaardes, contrast zijn allemaal top.

Verder is het natuurlijk jammer dat er SATAII is ipv SATAIII maar dit wil absoluut niet zeggen dat je geen performance winst haalt met een SSD. Het verschil tussen een 5400 rpm laptopschijf en een SSD op SATAII is nog steeds een heleboel hoor. Zie ook de notebookreviewforums.

Nog een dingetje bij de S15, het keyboard schijnt last te hebben van keyboard ghosting dus games waarbij je veel toetsen tegelijk gebruikt gaat niet/nauwelijks.
Fuck ook net toevallig gelezen op notebookreview.com dat van die SATA II. Echt een deal breaker is dat dat natuurlijk niet maar de opeenhoping van zulke kleine issues is dat wel. Geen Sata III op een 2012 middle-end model WTF ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ben het helemaal eens met David :) Die Macbook steekt er helemaal schraal bij af, niet tekort...ja ik weet het, OSX bla bla alu behuizing...mij geen 900e waard, zeker niet als je veel minder GPU geheugen hebt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Het verschil tussen SATAII en SATAIII is 3Gb/s vs 6Gb/s...dat verschil ga je met een SSD dus wel merken. Oke, het verschil tussen een HDD en SSD is nog wel duidelijk misschien, maar je kan de SSD niet op volle snelheid benutten en dat is toch jammer. Zeker met het oog op de toekomst is het gemis van SATAIII een dealbreaker.

Dat het IPS-scherm van de S15 rood niet goed kan weergeven is toch wel slecht hoor, zeker omdat dit bij het oude model ook zo was en Sony het niet opgelost heeft...sowieso wil je een goede kleurweergave en dat doet de S15 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
De XPS is wel te overpriced voor de specs? Kan ik nog beter een macbook pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Cubic X schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:40:
Het verschil tussen SATAII en SATAIII is 3Gb/s vs 6Gb/s...dat verschil ga je met een SSD dus wel merken. Oke, het verschil tussen een HDD en SSD is nog wel duidelijk misschien, maar je kan de SSD niet op volle snelheid benutten en dat is toch jammer. Zeker met het oog op de toekomst is het gemis van SATAIII een dealbreaker.

Dat het IPS-scherm van de S15 rood niet goed kan weergeven is toch wel slecht hoor, zeker omdat dit bij het oude model ook zo was en Sony het niet opgelost heeft...sowieso wil je een goede kleurweergave en dat doet de S15 dus niet.
Dus volgens jou moet iedereen dus een Vaio Z of een dure 1080p IPS Hp Elitebook aangezien dat zo een beetje de enigste 2 notebook laptops zijn die een perfecte kleurenweergave hebben voor een fatsoenlijke prijs?

(Althans als je vanaf 1500 euro fatsoenlijk vind en laat staan de andere minpunten die de Hp en Vaio Z hebben)...

Geen enkele laptop die hierboven genoemd word heeft een goede en correcte kleurenweergave.. Bijna geen enkele TN en IPS scherm kan de sRGB, en laat staan de AbobRGB helemaal vullen... Vaio IPS scherm is uitstekend,.. Niet perfect, maar zeer goed en veeeeeel beter dan bijna elke notebookscherm op letterlijk elke front op maar 1 enkele handicap na (de kleur rood).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
We weten dat je graag GDDR5 geheugen wil wat de XPS 15 en de Apple heeft, maar je bent een beetje (onbedoeld) negatief over de S15. Uiteraard ik ben pro S15, maar probeer mijn punten even te onderbouwen.

Allereerst de GT 640 LE DDR3 is lang niet zo slecht. Volgens de notebookreview forums gebruikers worden veel recente spelen (Diablo 3, Civ 5, Starcraft 2 Skyrim, Path of Exile) soepel op (bijna) max gedraaid kunnen worden. Veel zijn dan ook positief verrast. Verder blijft dat de heel eenvoudig een .inf hack kan doen waardoor je de meest recente drivers van Nvidia kan gebruiken. Dit geeft nu al een performance boost volgens degene die dat hebben gedaan. Ook is het eenvoudig de GPU te overclocken naar 540 MHz (core) en 1100 MHz (geheugen) zonder dat de temp van de GPU boven de 70 graden komt. Ook het systeem blijft verrassend stil.

Het gewicht is volgens mij 2.0 kg bij het vorige model is deze op weegschaal gelegd door gebruikers / reviews en dit klopte gewoon: het blijkt bij deze meeting zelfs 1,95 kg te zijn. Ik verwacht bij de S15 niet anders, maar uiteraard zou het beter zijn als dit nog wordt gecontroleerd. Bovendien als je extra accuduur wil kan je nu voor 75 euro een sheet batterij erbij kopen. Deze weegt ~ 0,6 kg en verdubbeld de accuduur naar ~ 10 - 12 uur.

Je noemt het scherm van de S15 wederom slecht, wat dus echt niet het geval is. Het scherm is heel goed op de rood weergave na. Dat is wat anders dan "slecht". Sommigen users bij notebookreview forum melden dat als je de blauw weergave wat hoger zet de rood weergave (visueel) beter wordt.

Je zegt dat de SSD weinig extra performance geeft. Ten opzichte van een HDD? Als het goed is merk je het verschil niet tussen SATAII en SATAIII niet. Natuurlijk zou SATAIII beter zijn. De echte vraag is waarom Sony dat heeft uitgeschakeld, maar je doet nu alsof het totaal geen nut heeft om een SSD in te doen. Bovendien is het zojuist op het notebookreview forum geplaatst dat er een Koreaan model die standaard met SSD wordt geleverd wel SATAIII heeft. Dit geeft de mogelijkheid dat een bios hack deze optie zou kunnen unlocken. :)

Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:33:
Ik heb hier eigenlijk maar 1 persoon over horen klagen. Misschien is dit omdat hij toevallig een knoppen combinatie heeft die niet kan worden geregistreerd. Eigenlijk simpel op te lossen door een re-mappen van de knoppen combinatie in het spel. Bovendien betrof het de S13A versie. Dus voor de S15 is dit niet bevestigd.

Het verschil tussen SATAII en SATAIII is 3Gb/s vs 6Gb/s...dat verschil ga je met een SSD dus wel merken.
Volgens mij zijn er nog geen SSD die de volle 6 Gb/s benutten, dus het verschil is in praktijk niet 3 Gb/s tegenover 6 GB/s.
Oke, het verschil tussen een HDD en SSD is nog wel duidelijk misschien,
Misschien? :P Ik weet wel zeker. ;)
maar je kan de SSD niet op volle snelheid benutten en dat is toch jammer.
Uiteraard.
Zeker met het oog op de toekomst is het gemis van SATAIII een dealbreaker.
Tja, het is nu eenmaal zo dat laptops heel moeilijk 100% aan je wensen kunnen voldoen. In de toekomst komt er toch weer iets nieuws en beters, dat is dus heel moeilijk te zeggen naar mijn mening.
Sony fabriceert de panelen niet, maar LG. En er is volgens mij geen beter paneel verkrijgbaar. Ik heb gelezen dat HP hetzelfde paneel gebruikt bij een model, met precies hetzelfde probleem. En zoals Vinand ook zegt, wat moet je dan nemen. Die Apple valt dan ook af. En de Dell heeft ook "maar" een WLED 60% gamut scherm.

[ Voor 56% gewijzigd door Regeneration op 26-06-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het is jammer dat het niet is opgelost. Maar elk gemiddeld laptopscherm kan rood niet goed weergeven, heeft laag contrast, spiegelt als een gek, heeft slechte kijkhoeken, veel zijn er ook niet echt helder. De S15 heeft alleen last van het eerste dus kan je concluderen dat het scherm, ondanks het rood-probleem, een stuk beter dan gemiddeld is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Vinand schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:45:
[...]

Dus volgens jou moet iedereen dus een Vaio Z of een dure 1080p IPS Hp Elitebook aangezien dat zo een beetje de enigste 2 notebook laptops zijn die een perfecte kleurenweergave hebben voor een fatsoenlijke prijs?

(Althans als je vanaf 1500 euro fatsoenlijk vind en laat staan de andere minpunten die de Hp en Vaio Z hebben)...

Geen enkele laptop die hierboven genoemd word heeft een goede en correcte kleurenweergave.. Bijna geen enkele TN en IPS scherm kan de sRGB, en laat staan de AbobRGB helemaal vullen... Vaio IPS scherm is uitstekend,.. Niet perfect, maar zeer goed en veeeeeel beter dan bijna elke notebookscherm op letterlijk elke front op maar 1 enkele handicap na (de kleur rood).
Voor een premium prijs verwacht ik een premium scherm en geen scherm met lage resolutie of andere gebreken. Je hebt gelijk dat het scherm misschien niet slecht is (slechte woordkeuze van mijn kant), maar uitstekend is het niet want dan zou hij geen problemen hebben.
Regeneration schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:48:
[...]

We weten dat je graag GDDR5 geheugen wil wat de XPS 15 en de Apple heeft, maar je bent een beetje (onbedoeld) negatief over de S15. Uiteraard ik ben pro S15, maar probeer mijn punten even te onderbouwen.
Ik wil inderdaad graag GDDR5, dit omdat GDDR3 al uit 2008 stamt en het inmiddels goed mogelijk is om GDDR5 geheugen te gebruiken...het is gewoon vreemd om GDDR3 te gebruiken in een redelijke high-end notebook.
Allereerst de GT 640 LE DDR3 is lang niet zo slecht. Volgens de notebookreview forums gebruikers worden veel recente spelen (Diablo 3, Civ 5, Starcraft 2 Skyrim, Path of Exile) soepel op (bijna) max gedraaid kunnen worden. Veel zijn dan ook positief verrast. Verder blijft dat de heel eenvoudig een .inf hack kan doen waardoor je de meest recente drivers van Nvidia kan gebruiken. Dit geeft nu al een performance boost volgens degene die dat hebben gedaan. Ook is het eenvoudig de GPU te overclocken naar 540 MHz (core) en 1100 MHz (geheugen) zonder dat de temp van de GPU boven de 70 graden komt. Ook het systeem blijft verrassend stil.
De 640M LE is niet slecht nee, maar voor een full HD notebook is het toch wel wat karig. Ik vraag mij af op welke resoluties die games dan gespeeld worden, ik kan mij niet voorstellen dat het op 1080p maxed draait.
Het gewicht is volgens mij 2.0 kg bij het vorige model is deze op weegschaal gelegd door gebruikers / reviews en dit klopte gewoon: het blijkt bij deze meeting zelfs 1,95 kg te zijn. Ik verwacht bij de S15 niet anders, maar uiteraard zou het beter zijn als dit nog wordt gecontroleerd. Bovendien als je extra accuduur wil kan je nu voor 75 euro een sheet batterij erbij kopen. Deze weegt ~ 0,6 kg en verdubbeld de accuduur naar ~ 10 - 12 uur.
Het gewicht van de S15 vind ik echt heel goed hoor, dat vind ik heel netjes. De S15 ziet er ook super uit! Niks op aan te merken van mijn kant.
Je noemt het scherm van de S15 wederom slecht, wat dus echt niet het geval is. Het scherm is heel goed op de rood weergave na. Dat is wat anders dan "slecht". Sommigen users bij notebookreview forum melden dat als je de blauw weergave wat hoger zet de rood weergave (visueel) beter wordt.
Oke, mijn woordkeuze voor 'slecht' is dan ook slecht geweest. Maar bij een premium laptop verwacht ik ook een premium scherm en geen scherm met een gebrek zoals een foute kleurweergave. Als je de afbeeldingen ziet die geplaatst worden op notebookreview dan zie je toch duidelijk dat rood en oranje niet uit elkaar te houden zijn, dat vind ik echt heel erg zonde.
Je zegt dat de SSD weinig extra performance geeft. Ten opzichte van een HDD? Als het goed is merk je het verschil niet tussen SATAII en SATAIII niet. Natuurlijk zou SATAIII beter zijn. De echte vraag is waarom Sony dat heeft uitgeschakeld, maar je doet nu alsof het totaal geen nut heeft om een SSD in te doen. Bovendien is het zojuist op het notebookreview forum geplaatst dat er een Koreaan model die standaard met SSD wordt geleverd wel SATAIII heeft. Dit geeft de mogelijkheid dat een bios hack deze optie zou kunnen unlocken. :)
het verschil tussen een HDD en SSD is wel merkbaar...waar het mij om gaat is dat je over een jaar SSD's hebben die Sata3 voltrekken, die kan je dus nooit optimaal benutten op de S15. Zie deze test voor een benchmark tussen SATAII en SATAIII, op sommige punten is het verschil toch wel duidelijk. Het is gewoon jammer dat Sony deze keuze gemaakt heeft.

Dat het een BIOS-lock is maakt het nog vreemder, maar aan de andere kant opent dat wel deuren voor een BIOS-update of hack inderdaad :).

Ik vind de S15 verder niet slecht of zo, sterker nog...ik heb een aantal keer bijna op het punt gestaan om hem aan te schaffen! Ik wilde wachten op de XPS15 en nu ik die specs en prijzen weet, weet ik helemaal niet meer wat ik wil gaan doen :P . Alle laptops hebben hun problemen in mijn ogen :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Premium? Als je het echt over zulke classificaties wilt hebben, een laptop van 900e noem ik niet echt een premium-prijs :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:11:

De 640M LE is niet slecht nee, maar voor een full HD notebook is het toch wel wat karig. Ik vraag mij af op welke resoluties die games dan gespeeld worden, ik kan mij niet voorstellen dat het op 1080p maxed draait.
Ook wel op 1920 x 1080, bijvoorbeeld:
Link: After doing the .inf hack to update to the latest Nvidia drivers and using MSI Afterburner to overclock the 640m LE to 540MHz/1140MHz, Starcraft 2 and Diablo 3 both run @1920x1080 + all High settings with a constant 40-50fps.
Link: Have only played a few minutes of fallout new vegas which it managed with ultra settings at 1920x1080 without any visual stuttering (no FPS recorded im afraid) GPU got up to around 67’C from 5 to 10 mins of using explosives and attacking 3 securitrons.
Link: So upgrading to the nvidia 304.xx beta drivers definitely increased my fps at 1080p from the 40-50 range to the 55-70 range in a lot of games. I seriously recommend doing the patched inf upgrade if you game at all.
Misschien zijn dit niet de meest veeleisende games, maar toch. Users melden vaak ook dat ze game op "high" of "max" spelen maar dan vertellen ze niet duidelijk wat ze precies bedoelen. Zelf ben ik eigenlijk zo onder de indruk dat ik neig naar wel een GPU terwijl ik mezelf eerst wijs had gemaakt om er geen te nemen. :P

Oke, mijn woordkeuze voor 'slecht' is dan ook slecht geweest.
:)
Maar bij een premium laptop verwacht ik ook een premium scherm en geen scherm met een gebrek zoals een foute kleurweergave. Als je de afbeeldingen ziet die geplaatst worden op notebookreview dan zie je toch duidelijk dat rood en oranje niet uit elkaar te houden zijn, dat vind ik echt heel erg zonde.
Uiteraard zou ik ook graag beter willen, maar in deze tijd waar net de hoge resolutie opkomt en de kwaliteit wordt opgekrikt is, vind ik het al heel wat. Misschien dat het over een paar jaar beter is. Maar bijvoorbeeld voor de notebook die ik nu heb ga ik er wel flink op vooruit.
Dat het een BIOS-lock is maakt het nog vreemder, maar aan de andere kant opent dat wel deuren voor een BIOS-update of hack inderdaad :).
Ik hoop er stilletje op een BIOS hack, maar ik verwacht niets. Dan kan zoiets alleen maar positief uitvallen.
Alle laptops hebben hun problemen in mijn ogen :> .
Inderdaad, je hebt je het ook door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:39
Voor een laptop rond de 800 a 900 euro, zouden jullie dan voor een XPS14 of 15 gaan of voor een Sony S13 / S15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Cubic X schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:11:
Ik vind de S15 verder niet slecht of zo, sterker nog...ik heb een aantal keer bijna op het punt gestaan om hem aan te schaffen! Ik wilde wachten op de XPS15 en nu ik die specs en prijzen weet, weet ik helemaal niet meer wat ik wil gaan doen :P . Alle laptops hebben hun problemen in mijn ogen :> .
Dat is eigenlijk ook zo. De perfecte laptop bestaat gewoon niet omdat verschillende fabrikanten altijd wel ergens concessies op doen of omdat fabrikanten niet de beste onderdelen kiezen omdat ze deals hebben met bepaalde leveranciers.

Je kunt geen perfecte laptop krijgen maar de S15 komt het dichtste bij in mijn ogen. Verder zal je anders moeten wachten maar ik verwacht niet dat de "perfecte" laptop ooit op de markt komt.
Regeneration schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:48:
[...]

Ik heb hier eigenlijk maar 1 persoon over horen klagen. Misschien is dit omdat hij toevallig een knoppen combinatie heeft die niet kan worden geregistreerd. Eigenlijk simpel op te lossen door een re-mappen van de knoppen combinatie in het spel. Bovendien betrof het de S13A versie. Dus voor de S15 is dit niet bevestigd.
Dat is mooi. Ik had ook niet verwacht dat ik er in de praktijk nog erg last van zou gaan hebben als ik hem zou gaan kopen. Een ding kan ik nog echter niet vinden over de S15, heeft deze een Intel Centrino Advanced-N 6230/6235 wifi-adapter. Ik dacht op een screenshot zoiets gezien te hebben maar ik weet het niet zeker. Bijv de Asus N56 heeft maar een 2230 single-band 2.4 ghz en ik zou graag wel een 5 ghz geschikte hebben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
@Cubic X
Wat is er premium aan de prijs van de Vaio S15?

Dat ding is echt rete goedkoop voor de specs/prijs...

En ondanks dan krijg je alsnog de kwaliteit en afwerking van een echte premium notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BrBuggyB in "[Ervaringen] Sony vaio SE-serie - Deel 1"

ik krijg nu niet het idee dat de S echt premium is qua bouwkwaliteit. Dat doet de XPS zeker beter (hoop ik dan, de XPS 15z was een ramp..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
acidd91 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:39:
Voor een laptop rond de 800 a 900 euro, zouden jullie dan voor een XPS14 of 15 gaan of voor een Sony S13 / S15?
Ik zou zeker voor de S13 / S15. De S13 / S15 is krachtiger en lichter dan de XPS14. De S15 is iets minder GPU prestaties dan de XPS 15, maar wel een stuk lichter. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je voorkeuren zijn.

Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:39:
Een ding kan ik nog echter niet vinden over de S15, heeft deze een Intel Centrino Advanced-N 6230/6235 wifi-adapter. Ik dacht op een screenshot zoiets gezien te hebben maar ik weet het niet zeker. Bijv de Asus N56 heeft maar een 2230 single-band 2.4 ghz en ik zou graag wel een 5 ghz geschikte hebben.
Hier wordt een vermelding gemaakt van de Intel® Centrino® Advanced-N 6235 driver. :) Weet alleen niet of dit de voor de S13 of S15 of beide geldt.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:13:

ik krijg nu niet het idee dat de S echt premium is qua bouwkwaliteit.
Wat er dus gezegd wordt is dat de S dus geen premium product is. Verder wat ik me altijd afvraag met dat soort "kleine" ongelukjes is wat er precies is gebeurt. Het ziet er in mijn ogen eerder uit alsof deze op de grond is gevallen van 1 meter.

[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 26-06-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
[quote]Regeneration schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:16:
[...]

Ik zou zeker voor de S13 / S15. De S13 / S15 is krachtiger en lichter dan de XPS14. De S15 is iets minder GPU prestaties dan de XPS 15, maar wel een stuk lichter. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je voorkeuren zijn.

Oke, en in wat voor configuratie? Betere processor, betere GPU? (wil eigenlijk max 1000euro uitgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ik denk dat ik een XPS 15 ga kopen, met de quad core uiteraard. Mooi schermpje, goed voor series te kijken etc. Mooi design, en GDDR5 videokaart :D
Trouwens, valt het ram geheugen bij dell zelf te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
acidd91 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:23:

Oke, en in wat voor configuratie? Betere processor, betere GPU? (wil eigenlijk max 1000euro uitgeven)
Vertel anders eerst wat je wensen zijn en wat wil je ermee doen? Internetten, office taken, gamen, video bewerken, vaak meenemen? Dan kunnen we je wat beter adviseren. :)
itsFuzeh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:26:
Ik denk dat ik een XPS 15 ga kopen, met de quad core uiteraard. Mooi schermpje, goed voor series te kijken etc. Mooi design, en GDDR5 videokaart :D
Trouwens, valt het ram geheugen bij dell zelf te vervangen?
Je weet ook niet goed wat je wil. :P Je wisselt tussen een ultrabook, iets krachtigs, dan iets goedkoops en nu het iets (te) duurs. In mijn ogen je minste keuze tot nu toe, maar over een paar dagen zegt je toch wel wat anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Regeneration schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:31:
[...]

Vertel anders eerst wat je wensen zijn en wat wil je ermee doen? Internetten, office taken, gamen, video bewerken, vaak meenemen? Dan kunnen we je wat beter adviseren. :)

[...]

Je weet ook niet goed wat je wil. :P Je wisselt tussen een ultrabook, iets krachtigs, dan iets goedkoops en nu het iets (te) duurs. In mijn ogen je minste keuze tot nu toe, maar over een paar dagen zegt je toch wel wat anders. :+
Teveel keuze.. :p
Al ben ik er nu wel uit dat het zeker een hoge resolutie wordt en boven de 15 inch. 13/14 is gewoon te klein. Aangezien de laptop op m'n bureau staat en af en toe beneden op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
[quote]Regeneration schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:31:
[...]

De zwaarste taken die de laptop uit moet voeren zijn Matlab simulaties en soms een beetje gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:39
Sony:
1 x Notebook SV-S1311C - Samenstelbaar
De productie van uw toestel is gestart in onze werkplaats.
Mijn S13 is in productie :). zwart i5, 640m en 900p en gratis sheet battery (was er snel genoeg bij 8)) en later 256GB Samsung 830
acidd91 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:23:
Imho komt de keus tussen de S13 en de S15 neer op: heb je 200 euro over voor quadcore ipv dual core.
De S15 met quadcore kost E1159 (studenten: 1088). De S13 en zijn S15 allebei E960 (studenten 890) met dualcore (en goed scherm en 640m), en bij gelijke config en prijs is het (voor mij) een no-brainer om de kleine te kopen.
acidd91 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:38:
De zwaarste taken die de laptop uit moet voeren zijn Matlab simulaties en soms een beetje gamen.
Dat is ook precies wat ik er mee ga doen, scriptie bij elkaar matlabben en games (bij voorkeur mooier dan originele Max Payne).

PS. Ik beweer hier nergens dat ik objectief ben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Is 100 euro voor 250GB extra opslag, 1GB extra video geheugen, en 4GB extra ram veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
acidd91 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:38:
Moet het heel portable zijn? Dan kan je voor de S13 variant gaan. Ik ben verder niet bekend met Matlab, maar met een snelle zoekactie met Google, zie ik dat deze wel gebruik kan maken van de GPU.

Zelf zou ik gaan voor de S15, iets minder portable maar wel een hogere resolutie scherm. Dat wordt dan 814 + 25 (kleur zwart of zilver, de witte zou meer plastic zijn, maar de keuze is aan jou) + 130 GT 640M LE 1 GB GPU = 969. Als je met een shopkorting.nl account de aankoop doet dan krijg je een beetje korting: 2,5 % en als je student of leerkracht kan je nog 7% korting krijgen door naar de Sony Education Store te gaan. In mijn ogen is de CPU upgrade > 120 Euro het geld niet waard. Ook betwijfel ik de 40 Euro meerprijs voor de 1 GB extra geheugen bij de GPU. Dan kan je eventueel zelf nog een SSD indoen, moet je wel de HDD bewaren mocht je gebruik moeten maken van de garantie. Dan ben je voor 1050 Euro of minder klaar.

ejdvandenberg schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:45:
bij gelijke config en prijs is het (voor mij) een no-brainer om de kleine te kopen.
Ik vind die 1920 x 1080 resolutie toch een aardig voordeel bij de S15.
PS. Ik beweer hier nergens dat ik objectief ben >:)
Oh, goed om te weten. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 26-06-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:13:

ik krijg nu niet het idee dat de S echt premium is qua bouwkwaliteit. Dat doet de XPS zeker beter (hoop ik dan, de XPS 15z was een ramp..)
En dat is ook echt de enigste melding van zoiets soortgelijks... En tevens ziet er eerder ook uit als valschade...

Maar goed, ik vind zelf ook dat de hinges nogal wiebelig aanvoelt... Maar vooralsnog heb ik er nauwelijks klachten bij eigenaren over gehoord in die hele jaar tijd bij de Vaio SB/SA/SE dat ze zomaar afbraken of kraken... Dus de bouwkwaliteit is voor mijn gevoel wel gewoon in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Alle laptops hebben wel iets. De ene heeft slechte scharnieren, andere slechte bouwkwaliteit maar andere goede dingen. En zo kunnen we dagen verder praten.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:36:
Alle laptops hebben wel iets. De ene heeft slechte scharnieren, andere slechte bouwkwaliteit maar andere goede dingen. En zo kunnen we dagen verder praten.. :p
Daarvoor zijn we op een forum. Zodat we ook iedereen kunnen informeren over wat ze daadwerkelijk gaan aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Overigens een plaatje voor het rood-oranje probleem op de Vaio SE15 en nieuwe S15:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ni8t3c.jpg

Meer informatie in deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Edit: ah, andere laptops hebben het ook...nog steeds ruck, maar toch.

[ Voor 80% gewijzigd door JT op 26-06-2012 17:47 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:23:
Overigens een plaatje voor het rood-oranje probleem op de Vaio SE15 en nieuwe S15:
[afbeelding]

Meer informatie in deze post.
Volgens die post zit de S15 er niet tussen.
Laptop 1: White Macbook (2006, glossy screen)
Laptop 2: 15.5" Vaio SE (2012, Anti-glare screen)

Hier laat iemand wel zien wat foto's zijn van de S15. Voor en nadat de blauw instelling wat verhoogt was.
Voor degene die geen notebookreview account hebben:

Voor
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jxs2k1dMdV8p0cvWEhnyAqrC/medium.jpg

Erna
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Foo8h3djAfUV66JYSVDb0HNq/medium.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Regeneration op 26-06-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Regeneration schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:57:
[...]

Volgens die post zit de S15 er niet tussen.

[...]

Hier laat iemand wel zien wat foto's zijn van de S15. Voor en nadat de blauw instelling wat verhoogt was.
Voor degene die geen notebookreview account hebben:

Voor
[afbeelding]

Erna
[afbeelding]
in de foto die ik plaatste zit inderdaad geen S15, maar het paneel in de SE15 en de S15 is dezelfde ;) .

Overigens ziet het er na calibratie een stuk beter uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Oke, dat is dus wel een groot verschil door middel van kalibratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:45:
Edit: ah, andere laptops hebben het ook...nog steeds ruck, maar toch.
Ja, een witte macbook met kutscherm :P . Die macbook daar haalt geen 60% gamut hoor, verre van. Vergeleken met het oude XPS 15/ studio XPS 16 scherm is de kleur echt 'no contest'. Maar de kijkhoeken zijn dan weer minder.

En dat fix je niet met kalibratie hoor. Als het het scherm vertelt rood te weergeven, weergeeft het 100% van het rode kanaal, 0% van het blauwe kanaal, en 0% van het groene kanaal. Echter als de golflengte van rood simpelweg zuigt, doe je daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:44:
[...]

Ja, een witte macbook met kutscherm :P . Die macbook daar haalt geen 60% gamut hoor, verre van. Vergeleken met het oude XPS 15/ studio XPS 16 scherm is de kleur echt 'no contest'. Maar de kijkhoeken zijn dan weer minder.

En dat fix je niet met kalibratie hoor. Als het het scherm vertelt rood te weergeven, weergeeft het 100% van het rode kanaal, 0% van het blauwe kanaal, en 0% van het groene kanaal. Echter als de golflengte van rood simpelweg zuigt, doe je daar niets aan.
True story

Maar goed, het viel me bij de 2de foto ook op dat het wit ook een blauwig was door de kalibratie.. Dus ik denk dat je meer verkloot dan goed brengt door kalibratie. Echt jammer, want dat LG is echt een geweldig paneel op alle andere fronten... Met uizondering van de kleur rood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Hier nog een foto die aangeeft dat het geen 'klein' probleem is naar mijn mening:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/78811545e0.jpg

In de foto betreft het een Envy 15 uit 2012, deze heeft hetzelfde scherm als de Sony Vaio SE en de nieuwe Vaio S15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:16:
in de foto die ik plaatste zit inderdaad geen S15, maar het paneel in de SE15 en de S15 is dezelfde ;) .
Ja ok, dat is waar. :)

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:44:
Ja precies, deze uitleg had ik eerder van notebookreview forum users gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Cubic X schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:49:
Hier nog een foto die aangeeft dat het geen 'klein' probleem is naar mijn mening:

In de foto betreft het een Envy 15 uit 2012, deze heeft hetzelfde scherm als de Sony Vaio SE en de nieuwe Vaio S15.
Op de een of andere manier neem ik al die foto's met een korreltje zout omdat sommige het probleem erger lijken te hebben en andere minder erg. Plus wanneer ga je nu een full screen rode achtergrond hebben, beetje pointless. Ik zou wel eens willen weten of als je een gewone webpagina laad de menu header van Tweakers ook zo oranje is, volgens mij niet ;) .

Ik ga van de week wel eens met mijn eigen ogen kijken bij de MM Arena daar hebben ze zowat alle Vaio's dus dan kan ik meteen zien of er bij dagelijks gebruikt "erg" is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:00:
[...]

Op de een of andere manier neem ik al die foto's met een korreltje zout omdat sommige het probleem erger lijken te hebben en andere minder erg. Plus wanneer ga je nu een full screen rode achtergrond hebben, beetje pointless. Ik zou wel eens willen weten of als je een gewone webpagina laad de menu header van Tweakers ook zo oranje is, volgens mij niet ;) .

Ik ga van de week wel eens met mijn eigen ogen kijken bij de MM Arena daar hebben ze zowat alle Vaio's dus dan kan ik meteen zien of er bij dagelijks gebruikt "erg" is.
Hmm, goed idee! Misschien dat ik morgen even ga kijken bij mijn lokale MediaMarkt of ze de nieuwe S (of oude SE) hebben, dan kan ik gelijk zelf checken hoe erg het is. Nu de XPS15 te prijzig is voor mij, staat de Vaio S15 toch als volgende in mijn lijstje...ondanks dat ik wat negatief over het systeem was vanochtend. Het feit dat hij geen GDDR5 videokaart heeft neem ik maar voor lief, het is niet realistisch om dat te verwachten van een €1200 laptop blijkbaar ;) . De Vaio S15 vind ik verder wel super mooi :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Cubic X schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:05:
[...]

Hmm, goed idee! Misschien dat ik morgen even ga kijken bij mijn lokale MediaMarkt of ze de nieuwe S (of oude SE) hebben, dan kan ik gelijk zelf checken hoe erg het is. Nu de XPS15 te prijzig is voor mij, staat de Vaio S15 toch als volgende in mijn lijstje...ondanks dat ik wat negatief over het systeem was vanochtend. Het feit dat hij geen GDDR5 videokaart heeft neem ik maar voor lief, het is niet realistisch om dat te verwachten van een €1200 laptop blijkbaar ;) . De Vaio S15 vind ik verder wel super mooi :) .
Ik denk dat dat ook voor mij de beste optie is. Volgens mij zitten er geen andere modellen meer in de pijplijn in dit segment en heb hem toch echt nodig straks voor het nieuwe collegejaar. De nieuwe HP DV7 vind ik spuuglelijk, Lenovo heeft niet echt een model dat voldoet en samsung zijn ivy bridge Series 5 en Series 7 hebben bedroevend slechte schermen dus hoeven ook niet van mij.

Dan blijft de XPS15, S15 en N56 over en moet het een van die drie worden meer keus in er jammer genoeg. Al hoop ik dat er nog wel een ivy bridge envy spectre 15 inch komt o.i.d. :9

Voor mijzelf is ook de HP Elitebook 8570p nog een optie maar daar zijn nagenoeg nog geen prijzen/reviews van.

[ Voor 4% gewijzigd door Davidshadow13 op 26-06-2012 20:16 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ga dan ook niet offtopic :/

[ Voor 87% gewijzigd door Bolletje op 27-06-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
nieuws: Dell start verkoop nieuwe XPS-laptops en -all-in-one
http://www.dell.com/nl/p/xps-14-l421x/fs

Was me nog niet opgevallen, maar Dell durft de 2,1 kg wegende XPS 14 een ultrabook te noemen...
7(8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Dat doet Asus ook.. en dan?

We weten hier tweakers dondersgoed dat Ultrabook niks meer dan een marketing term is. Gewoon een lul excuus van intel om die ulv troep te verkopen voor woekerprijzen aan alle bedrijven. Is inderdaad een trieste achteruitgang en daarnaast doet Dell dit om de volgende 2 redenen.. Namelijk om de laptop te verkopen met een flinke bezuiniging op de koeling (Vandaar dat die ook zo een herrie maakt). Want als de laptop niet meer de kracht heeft dan hoeft die ook niet meer goed te kunnen koelen. En daarnaast doet dell dit natuurlijk ook om te kunnen gooien met het woord: Ultrabook. ;)

Daarnaast denk ik dat Dell met die prijzen echt woekermarges heeft ala Apple op hun laptop. Marketing is tegenwoordig belangrijker dan de techniek...

Back to the Asus N56/N76 and Sony S/Z series. *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 27-06-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Beetje saaie review, maar wel mooi om wat informatie te krijgen over de Sony Vaio S13A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Vraag wat betreft aanschaf laptop:
Heb een aanbod gekregen voor een Dell Latitude e6410 (licht overjarig type), met de volgende specs:
1
LATITUDE E6410 : STANDARD BASE
1
PC-CARD BASE: INTEL HD GRAPHICS WITH PC
1
PROCESSOR : ONE INTEL CORE I7
1
DISPLAY : 14.1IN WIDESCREEN WXGA+ (1440X
1
INSTANT ON : LATITUDE ON READER
1
STANDARD TOUCHPAD
1
CAMERA : SOFTWARE FOR INTEGRATED CAMERA
1
CAMERA : CAMERA WITH MICROPHONE
1
LCD BACK COVER : SILVER

MEMORY : 4GB(2X2GB)1333MHZ DDR3 DUAL CHA
1
HARD DRIVE : 128GB MOBILITY SOLID STATE
1
NO WINDOWS LIVE
1
OPTICAL DRIVE : 8X DVD+/-RW DRIVE
1
POWER SUPPLY + POWER CORD : EURO 3 WIRE
1
BATTERY : PRIMARY 9-CELL 90W/HR LI-ION
,
1
LABELS : INTEL CORE LABEL I7 FOR VPRO
1
WIRELESS : EMEA INTEL PRO WIRELESS 6200
1
WIRELESS : DELL WIRELESS 375 BLUETOOTH
1
OPERATING SYSTEM : ENGLISH WINDOWS 7 PRO

Prijs: 550 euro.
Kan ik dan beter gaan voor een Sony S13 (i5, betere resolutie) of deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
acidd91 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:32:
Vraag wat betreft aanschaf laptop:
Heb een aanbod gekregen voor een Dell Latitude e6410 (licht overjarig type), met de volgende specs:

godly specs

Prijs: 550 euro.
Kan ik dan beter gaan voor een Sony S13 (i5, betere resolutie) of deze?
Is deze nieuwe of 2de hands?

Vanwege de SSD en de goede prijs zou ik zelf gaan voor de Latitude. Maar als het 2de hands/Show room laptop is: Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Vinand schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Is deze nieuwe of 2de hands?

Vanwege de SSD en de goede prijs zou ik zelf gaan voor de Latitude. Maar als het 2de hands/Show room laptop is: Sony
Ik twijfel omdat het een oudere lijn i7 is en omdat er een intel HD graphics in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
acidd91 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:38:
[...]

Ik twijfel omdat het een oudere lijn i7 is en omdat er een intel HD graphics in zit
De i7 is nog van voor de Sandy Bridge generatie dus grafisch gezien, zeker omdat het geen GPU bevat is het echt een slak..

Dus ga je er nog mee gamen? Zo ja: Sony
Tevens is het ook makkelijk om de SSD van de Vaio S13 zelf up te graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:03
Is er al wat meer bekend over de Lenovo Thinkpad S430? Ze zouden die toch gaan uitbrengen in half juni dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sakke1994 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:59:
Is er al wat meer bekend over de Lenovo Thinkpad S430? Ze zouden die toch gaan uitbrengen in half juni dacht ik?
Hij staat al een tijdje in de pricewatch: Lenovo Thinkpad S430 (N3B3EMH) maar echt verkrijgbaar is de notebook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Regeneration schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:05:
[...]

Hij staat al een tijdje in de pricewatch: Lenovo Thinkpad S430 (N3B3EMH) maar echt verkrijgbaar is de notebook nog niet.
Inderdaad, zo staat ie er al enkele weken, ook schijnt volgens het forum van NBR niet duidelijk te zijn of het nu een GT620M/GT630M wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Kijk, dit bedoelen ze nou met een echte Thin & Light...:

http://www.engadget.com/2...-lavie-z-ultrabook-japan/

13 inch, 875 gram, 8 uur batterij, Ivy Bridge Core i5, 128 gig SSD, etc. Mijn Atom based netbook is zwaarder...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/07/laviez.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Geinig ding inderdaad, dat moet wat kosten voordat-ie hier is natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sick :o

:w Apple
:w Tablets
HDMI out
:9

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDMI :') :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:37:
Kijk, dit bedoelen ze nou met een echte Thin & Light...:

http://www.engadget.com/2...-lavie-z-ultrabook-japan/

13 inch, 875 gram, 8 uur batterij, Ivy Bridge Core i5, 128 gig SSD, etc. Mijn Atom based netbook is zwaarder...

[afbeelding]
Met 1600 x 900 resolutie. Zou 130.000 yen kosten wat omgerekend 1629 dollar is of 1295 euro, best aardig zo, lost van wat er nog eventueel bij moet komen. Dat lage gewicht is inderdaad ongekend. Was een paar jaar terug ook een Toshiba van 13" met een dergelijk gewicht, maar die had weinig volgers. Wellicht deze keer wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 03-07-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:19:
[...]

DP > HDMI > micro-HDMI :D
Fixed that.

HDMI is vrij onhandig vanwege de maximale resolutie die je eroverheen kan sturen. En ja de HDMI standaard beweert dat het allemaal kan met hogere resoluties dan FullHD, maar in de praktijk wordt het helaas zelden/nooit ondersteund door de monitor/videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb nu al 3 laptops op 3 schermen gebruikt voor 1200p. Voor mij is het andersom; iedereen roept dat >1080p niet kan maar mijn ervaring is dat het tot nu toe altijd heeft gewerkt.

DP zou nog beter zijn maar roepen dat HDMI niks doet boven de 1080p vind ik dikke BS.

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 03-07-2012 18:32 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Asus UX31 1080p vs. Macbook Air 2012: http://blog.laptopmag.com...k-prime-ux31a-the-rematch

Aardige vergelijking.

PS. wordt het niet tijd voor een Ultrabook topic / naamswijziging.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 04-07-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Philflow schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:28:
[...]

PS. wordt het niet tijd voor een Ultrabook topic / naamswijziging.
Lijkt mij niet, Ultrabook is maar een marketing termpje van Intel. Deze titel is prima.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik zie toch behoorlijk wat vreemde vergelijkingen. Zo doen ze alsof alle geteste punten even belangrijk zijn. Design en software is bijvoorbeeld heel persoonlijk. Ze vinden de support van Apple een pluspunt, maar daarvoor moet je dus 300 euro extra betalen, wat ik dus juist een minpunt vind zou noemen. Bovendien krijg je volgens mij voor alle Asus laptops 2 internationale jaar pick-up and return garantie standaard, maar misschien is dat in Amerika anders. Dan over de poorten, de Air heeft thunderbolt en de UX31A heeft mini-HDMI en mini-VGA, hoe kan je die laatste nu als winnaar aanwijzen? 8)7 Bij de rest van de punten vind ik het verschil eigenlijk ook niet dusdanig dat ik echt duidelijk een winnaar is. En uiteindelijk ligt het er toch maar aan of je Mac of Windows wil. Hoewel er wel gezegd mag worden dat de Asus stuk meer vooruitgang heeft geboekt dan de Air. Maar dit is hoe ik er over denk.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 04-07-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Inderdaad, wat een poep vergelijking door een stelletje a techneuten.. Lijkt wel haast op engadget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Regeneration schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:52:
[...]

Ik zie toch behoorlijk wat vreemde vergelijkingen. [...] En uiteindelijk ligt het er toch maar aan of je Mac of Windows wil. Maar dit is hoe ik er over denk.
Wel mee eens. De kleine verschillen die voor mij zouden tellen zijn het scherm van de Zen versus de touchpad en de accu van de MBA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
http://www.notebookcheck....-XI-Notebook.75165.0.html
Wtf is wrong with you notebookcheck... In plaats van dat ze de S13 gaan testen,, gaan ze het oude crap model van een jaar terug testen... ;( :(

Maar goed, ik snap die 85% niet helemaal..
De Vaio SA is gewoon een faal vergeleken met de nieuwe S series..

+ Bouwkwaliteit
+ Keyboard
+ featureset en compactheid

En nu de minpunten
- Accuduur van 3,5 uur op internet
- Touchpad met goedkoper knopjes
- Core i7 model heeft throttling problemen
- Slechte scherm ooit?
- SSD met 190mbit snelheid -O-
- Straaljager engine herrie...

Notebookcheck: "Herp derp 85%.. hurrrr durrrrr :X "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

http://www.notebookcheck....E-S-Notebook.77244.0.html

De Duitser heeft wel de nieuwe S13A gereviewed, dus wrs binnenkort ook vertaald:

Voor

+ Stabiele behuizing
+ Goede vakmanschap
+ Geïntegreerde UMTS / LTE
+ Veel accessoires
+ Ultrasnelle SSD RAID
+ Hoge kwaliteit input devices

Tegen

- Zwakke contrast scherm
- GPU throttling in hoge omgevingstemperatuur
- Beetje luid onder belasting
- Erg hoge prijs

Het laatste vind ik best meevallen. De prijs wordt alleen echt hoog door de SSD en de UMTS integratie waar Sony de hoofdprijs voor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik volg het notebookreview topic en over het algemeen is men een stuk positieve over de nieuwe S serie dan de oude. Vooral de koeling en fan geluid is goed aangepakt volgens de users. Temperatuur is ook goed en ik heb dan ook nog niemand over throttling horen praten, GPU komt niet hoger dan 70 graden, dus dat lijkt me ook sterk. Ook zeggen vele dat ze het onder belasting (bijv. gamen) het lawaai duidelijk hoorbaar maar niet storend. Wat ook vaak voorbij komt is dat de aan de linkerkant van het toetsenbord wat flex is, wat zou komen door de ODD die daar zit. (Oftewel nog een reden om geen laptops met ODD meer maken! :P)

Mobile Tech Review heeft ook nog een review geschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 04-07-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Kon het niet laten na de goede reviews en heb de S13A besteld met de volgende configuratie:

Prijs: E 1.268,99
Afwerkingen: Gun Metallic
Processor: Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 12 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 33,7 cm LCD, 1600x900+camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 640M LE 2GB
Beveiligingsfuncties: Beveiligingsfuncties
Batterij: Standaardbatterij
Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
Microsoft® Office 2010: Office 2010 Starter + Acrobat
Antivirusprogramma: Geen bescherming
McAfee Online Backup: McAfee Online Backup proef
Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 3
Sony Creative software: Zonder Imagination StudioSuite
Tevens meegeleverd
Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
Toetsenbord Style: Toetsenbord met backlight
Draadloos LAN: Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
AC-adapter: 1 AC-adapter
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Bluetooth®: Bluetooth® 4.0
USB-poort(en): 1 x USB2.0 + 2 x USB3.0

Door een 'foutje' in t configuratie programma was de 12GB update gratis. En al met al een mooie prijs. Ben benieuwd wanneer die geleverd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Wel apart, lijkt alsof Sony altijd dit soort 'foutjes' maakt, vorige week ook al met de battery sheet die je gratis kreeg terwijl dat volgens de tekst niet zo was.

Zit zelf te twijfelen over een S15, meest simpele uitvoering qua processor/schijf/videokaart/etc (maar dan wel mét een 12GB overkill aan geheugen!). Kan iemand mij vertellen wat de voordelen van een aparte videokaart zouden zijn, als ik er geen games op ga spelen? Neem aan dat die HD4000 qua video alles wel aan kan en dat zou voor mij genoeg zijn.

edit: zie trouwens ook dat ze er standaard een jaar McAfee bij gooien, dank u vriendelijk maar die €29 mag er van mij zeker ook nog af!

[ Voor 11% gewijzigd door crispo op 04-07-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
De Vaio T heeft ook een gratis upgrade naar de i7 proc. Van i3 naar i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crispo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:10:
Wel apart, lijkt alsof Sony altijd dit soort 'foutjes' maakt, vorige week ook al met de battery sheet die je gratis kreeg terwijl dat volgens de tekst niet zo was.

Zit zelf te twijfelen over een S15, meest simpele uitvoering qua processor/schijf/videokaart/etc (maar dan wel mét een 12GB overkill aan geheugen!). Kan iemand mij vertellen wat de voordelen van een aparte videokaart zouden zijn, als ik er geen games op ga spelen? Neem aan dat die HD4000 qua video alles wel aan kan en dat zou voor mij genoeg zijn.
Vanaf de ATI HD 3450 al hoef je je weinig zorgen te maken over video encoding. Dat kan prima met de modernste intel IGP. Al zijn die dingen niet voor games geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:11:
[...]

Vanaf de ATI HD 3450 al hoef je je weinig zorgen te maken over video encoding. Dat kan prima met de modernste intel IGP. Al zijn die dingen niet voor games geschikt.
Ok dat dacht ik zelf ook al, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
majoh schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:48:
http://www.notebookcheck....E-S-Notebook.77244.0.html

De Duitser heeft wel de nieuwe S13A gereviewed, dus wrs binnenkort ook vertaald:

Voor

+ Stabiele behuizing
+ Goede vakmanschap
+ Geïntegreerde UMTS / LTE
+ Veel accessoires
+ Ultrasnelle SSD RAID
+ Hoge kwaliteit input devices

Tegen

- Zwakke contrast scherm
- GPU throttling in hoge omgevingstemperatuur
- Beetje luid onder belasting
- Erg hoge prijs

Het laatste vind ik best meevallen. De prijs wordt alleen echt hoog door de SSD en de UMTS integratie waar Sony de hoofdprijs voor vraagt.
Die Throttling slaat echt nergens op.. In een verwarmde kamer na een lange stresstest _/-\o_ ... Nog geen enkele gebruiker heeft geklaagd over het geluid wat zo te zien ruim 8/9 decibel lager ligt als de voorganger, temperatuur metingen van de CPU en de warmte. Sony heeft dit goed verbeterd, je kan zien dat ze echt geleerd hebben over het feedback betreft de SB/SA voorlopers.

Scherm is inderdaad een domper voor mij, toch vreselijk dat ze niet het scherm gebruiken van de Vaio Z... Maar zal wel zijn geweest om de kosten te drukken. De 640M GPU presteert toch een heel stuk beter dan ik oorspronkelijk gedacht had. Je kan dus toch nog erg goed gamen ermee, leuk dat dat ook gewoon dus eindelijk zo mobiel kan. (In tegenstelling tot de zogenaamde GPU die Asus gebruikt in hun Ultrabook :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:30:
Ik heb nu al 3 laptops op 3 schermen gebruikt voor 1200p. Voor mij is het andersom; iedereen roept dat >1080p niet kan maar mijn ervaring is dat het tot nu toe altijd heeft gewerkt.

DP zou nog beter zijn maar roepen dat HDMI niks doet boven de 1080p vind ik dikke BS.
hdmi wel, maar mini-hdmi niet. Overigens heeft asus dat met de nieuwe generatie zenbooks gefixt. Maar dan nog, er zijn simpelweg geen voordelen van mini-hdmi tov mDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Dankzij Google translate, hier een (eerste?) review van de Lenovo X1 Carbon: http://translate.google.n...2Fmobile%2F630595&act=url

Met 1.35kg de lichtste 14" notebook tot nu toe, en met een prima resolutie van 1600x900 pixels. Voor een TN scherm overigens wel een hoog contrast, ruime kleurweergave en hoge helderheid (+/- 350nit). Te configureren met 4 of 8GB en SSD met mSATA interface (Toshiba, helaas een niet-standaard formfactor à lá UX31A). Zoals elke andere Thinkpad zijn de onderdelen als accu eenvoudig te vervangen, ideaal. Maar: wat gaat het grapje kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vinand schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:36:
Scherm is inderdaad een domper voor mij, toch vreselijk dat ze niet het scherm gebruiken van de Vaio Z... Maar zal wel zijn geweest om de kosten te drukken.
Eerder marktdifferentiatie denk ik.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:23:
[...]

hdmi wel, maar mini-hdmi niet. Overigens heeft asus dat met de nieuwe generatie zenbooks gefixt. Maar dan nog, er zijn simpelweg geen voordelen van mini-hdmi tov mDP.
Klopt. Dat is juist het mooie aan die NEC, zit full size HDMI op.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Getest: Toshiba's 21:9 laptop:

http://www.notebookcheck....-9-Ultrabook.77366.0.html

eeeeenn.. het scherm is kut. De redenatie daarachter ontgaat mij echt volledig. Weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:24:
Getest: Toshiba's 21:9 laptop:

http://www.notebookcheck....-9-Ultrabook.77366.0.html

eeeeenn.. het scherm is kut. De redenatie daarachter ontgaat mij echt volledig. Weg ermee.
Laptop ziet er wel strak uit, maar als je als belangrijkste punt films neemt mag je toch ook wel met een ietwat beter scherm komen opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Achja, voor 80% van de consumenten is dat een prima scherm. Het zijn alleen de veeleisende consumenten zoals veel tweakers die een verschil kunnen waarnemen.

Ben wel benieuwd of dat ze na 16:9 nu 21:9 er doorheen gaan drukken als de standaard.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 07-07-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 23:08
Die thunderbolt ports mogen ook wel is komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Philflow schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:21:
Achja, voor 80% van de consumenten is dat een prima scherm. Het zijn alleen de veeleisende consumenten zoals veel tweakers die een verschil kunnen waarnemen.

Ben wel benieuwd of dat ze na 16:9 nu 21:9 er doorheen gaan drukken als de standaard.
Nog even en we zijn hier weer terug...:

Afbeeldingslocatie: http://blog.jr.com/images//tw3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:21:

offtopic:
Daar hadden we (toen je afwezig was) een tijdje geleden een discussie/poll over gehad. Gelukkig ziet geen van de Tweakers iets in de 21:9. Ik ben zelfs blij om te zien dat velen niet een 16:9 willen maar minder breed, maar 16:10. Zelf neig ik naar 4:3 of nog minder breed, maar alles beter dan 16:9 of breder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 15:09
Is er al bekend voor wanneer de volgende thin-&-light BBG gepland staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bekos schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:03:
Is er al bekend voor wanneer de volgende thin-&-light BBG gepland staat?
Er was al een discussie over die van juli, k zal m eens opzoeken
Edit: darkstone was me voor.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 07-07-2012 16:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best Buy Guide overzichtstopic daar staan ze altijd.

Verwijderd in "[NBBG] high-end thin & light / ultrabook juni 2012"

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 15:09
Bedankt allebei!
Ik had het topic gevonden maar daar staan alleen de vorige BBG edities. Niet de onderwerpen van de volgende edities :)
Dus waarschijnlijk ten vroegste in september :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bekos schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:01:
Ik had het topic gevonden maar daar staan alleen de vorige BBG edities. Niet de onderwerpen van de volgende edities :)
Klopt. Die moeten ik/olaf nog bepalen. De volgende NBBG is overigens 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
http://www.campusshop.be/...4gb_500gb_w7/details.aspx

Vlaamse campusshop, zou die echt 1336*786 zijn? Dacht dat de UX32VD full hd had. Maandag eens een mailtje sturen. Als dit de full hd versie met gt620m is weet ik welke laptop ik koop voor men studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sakke1994 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:22:
http://www.campusshop.be/...4gb_500gb_w7/details.aspx

Vlaamse campusshop, zou die echt 1336*786 zijn? Dacht dat de UX32VD full hd had. Maandag eens een mailtje sturen. Als dit de full hd versie met gt620m is weet ik welke laptop ik koop voor men studie.
Volgens Asus global site zijn is er zowel de 1366 x 768 als 1920 x 1080 resolutie mogelijkheid. De GPU is verder de 620M en niet de 610MX zoals op die website staat. En die hoogte klopt ook niet helemaal:
5.50 ~ 1.80 (H) cm
Wat dus 0,55 ~ 1,8 cm moet zijn dus. 5,5 cm is wel erg knap. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UX32VD = keuze tussen 1080p en 768p. Ik vind het ook belachelijk. http://www.anandtech.com/...enbook-prime-ux21a-review en dan doorscrollen.
Regeneration schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:27:
[...]

Volgens [url=http://www.asus.com/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_UX32VDDe GPU is verder de 620M en niet de 610MX zoals op die website staat.
Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat campusshop custom configuraties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:28:

Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat campusshop custom configuraties heeft.
Dus een zeer matige discrete GPU vervangen voor een heel erg zeer matige GPU? 8)7 En dan is er ook nog de UX31 natuurlijk nog, die dan ietsjes lichter en compacter als voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
Jeeh! Mijn Vaio S13 is binnen :).

De nieuwe staat nog niet in de pricewatch, maar zal ergens deze week wel review schrijven. Eerste indruk: Topding!
  • Keyboard is heerlijk, tikt (persoonlijk natuurlijk) lekkerder dan latitude E6420 die ik hiervoor had.
  • Moest ff aan trackpad wennen, ding is zo groot dat ik mijn handen anders moets leggen. 2 vingerig scrollen werkt zeer goed, vele malen beter dan op mijn oude zenbook.
  • Gebrek aan home en end knop opgelost met programmatje AutoHotkey, mijn printscreen en pause knoppen zijn nu (ook) home en end.
  • Scherm is inderdaad wiebelig, maar voelt niet gammel. Bouwkwaliteit verder prima, je kan linker kant inderdaad beetje indrukken boven de dvd-drive, bij normaal gebruik niet storend, maar toch genoeg reden om de dvd-speler eruit te halen (wie gebruikt dat nou nog).
Meer volgt. En vragen staat vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
ejdvandenberg schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:21:
Jeeh! Mijn Vaio S13 is binnen :).

De nieuwe staat nog niet in de pricewatch, maar zal ergens deze week wel review schrijven. Eerste indruk: Topding!
  • Keyboard is heerlijk, tikt (persoonlijk natuurlijk) lekkerder dan latitude E6420 die ik hiervoor had.
  • Moest ff aan trackpad wennen, ding is zo groot dat ik mijn handen anders moets leggen. 2 vingerig scrollen werkt zeer goed, vele malen beter dan op mijn oude zenbook.
  • Gebrek aan home en end knop opgelost met programmatje AutoHotkey, mijn printscreen en pause knoppen zijn nu (ook) home en end.
  • Scherm is inderdaad wiebelig, maar voelt niet gammel. Bouwkwaliteit verder prima, je kan linker kant inderdaad beetje indrukken boven de dvd-drive, bij normaal gebruik niet storend, maar toch genoeg reden om de dvd-speler eruit te halen (wie gebruikt dat nou nog).
Meer volgt. En vragen staat vrij...
Accuduur?, heb je de bloatware truuk al uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
Vinand schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:26:
[...]

Accuduur?, heb je de bloatware truuk al uitgevoerd?
Ik zal vanmiddag een video draaien totdat accu leeg is, of heb je een andere methode die beter werkt.
Verder, wat is de bloatware truuk? Als mijn ssd binnen is ga ik een clean install doen denkik.

EDIT:
Na 720p film van 2 uur gedraaid te hebben nog 55% accu met brightness halverwege (en zonder sheet battery natuurlijk :P). In stamina mode btw, valt me helemaal niet tegen.

Edit2:
Review wordt volgende week, heb nog niet eens tijd gehad om ssd erin te zetten...

[ Voor 26% gewijzigd door ejdvandenberg op 11-07-2012 09:49 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste