Inventieve oplossing hoor.
Ik heb zelf inmiddels al mijn Arctic P12 ventilatoren binnen.
Een aantal had ik er gebruikt gekocht en interessant genoeg in de maximale stroom van die modellen 0.08A i.p.v. de 0.1A die op de nieuwe fans vermeldt staat (zijn allebei Arctic P12 PWM PST).
Na lang nagedacht te hebben over de montage van de ventilatoren ben ik gisteren eindelijk begonnen met het monteren.
De Jaga Mini waar ik de ventilatoren voor wil gebruiken is dusdanig klein dat er geen ventilatoren boven de convector in de metalen omkisting past.
Hierdoor was ik genoodzaakt ze aan de onderkant van de convector te monteren, wat uiteraard wat nieuwe uitdagingen opleverde (namelijk; hoe gaat dat allemaal blijven hangen).
In dit topic kwam ik in een oude post het idee tegen om de fans simpelweg aan elkaar te tie-wrappen, wat me wel een goed idee leek.
Vervolgens ben ik in mijn 3D tekenprogramma in de weer geweest om een heel simpel beugeltje te ontwerpen, met als doel om een aantal fans van een reeks door de lamellen heen om de leiding geklemd te krijgen.
Na een aantal kleine aanpassingen had ik uiteindelijk een mooi beugeltje ge-3D-print die met de juiste hoeveelheid kracht om de leidingen geklemd bleef zitten.
Zo heb ik 2 sets van 7 fan bevestigd met 4 van deze beugeltjes en 1 set van 3 fans met 2 beugeltjes en dit werkt uitstekend.
Het is even pielen om de beugeltjes netjes tussen de lamellen te krijgen, maar wanneer ze vastgrijpen gaan de fans nergens meer heen en zitten ze mooi strak tegen de convector aan.
Morgen ga ik nog even aan de slag met de laatste 2 setjes van 3 fans, zodat het meeste oppervlak van de convector is bedekt (uiteindelijk heb ik dan 20 fans).
Op Ali heb ik nog wat verlengkabels besteld voor de fans zodat ik de draden netjes kan wegwerken.
Ik heb al even kunnen spelen met de heatbooster die ik hierop aangesloten heb en ik zie echt een significant verschil in dT (en snelheid van opwarmen van de ruimte) wanneer ik ze aanslinger. Het geluid daarbij valt me eigenlijk reuze mee, zelfs op 100%.
Ik ben in ieder geval super blij met deze oplossing, nu nog lekker verder testen...