:strip_exif()/f/image/nzo5FdlStnhROC11kpUmR5VM.jpg?f=fotoalbum_large)
Die TP1/TP2 gebruik ik dus niet. Bij het aangaan van de lampen in de winter gaan de fans ook aan. Dat dekt een groot deel dat de verwarming ook aan is De rest v/d dag en nacht is alles uit. Dus wil ik nog die paar Watts stroom die eigenlijk nog bespaard zou kunnen worden ook willen hebben dan moet die 1209 nog erbij zetten.
HET nadeel daarvan, wat ik al in begin 2019 verteld heb is dat de displays niet uitschakelbaar zijn, wat mij ons in de keuken nogal wat rood strooilicht gaf of ik moet er een klepje oid opzetten en het gebruikt permanent stroom of ik zou die op de KAKU moeten zetten...Ben er nog niet helemaal uit. Ik heb ooit besloten om geen compleet domotica systeem aan te leggen, onze energie kosten zijn relatief vrij laag, 90 euro per maandtarief en met de 20 euro v/d staat teruggave maar 70 euro p/m en dan krijgen we nog terug wrs met zulke warme winters. Kreeg ruim 2 jaar geleden een redelijk aanbod van Greenchoice en achteraf is dat gewoon mazzel geweest.

Of bedoel je dat andere bordje (die ik in de verkoop doe).
Tis dus die HW-585 die je ook hebt.
Mooi artikel over dat bordje:
https://www.electroschematics.com/fan-speed-controller/Ziet er netjes uit.
Tnx

Jammer dat die niet breder bestaat, voor mn jaga type 21, met noctua 20cm ventilatoren.
Dat kan wel... heb het ook met die Noctua Noctua-NF-A20-PWM gedaan door de 2 goten zijdelings aan elkaar te maken, wordt wel wat slapper, maar ik heb er maar 2 kleine metalen strips over de 2 lange zijdes geplaatst en het was acceptabel om hem stabieler op de radiator te plaatsen, bij eronder hangen heb je wrs iets meer stevigheid nodig. Heb de tussen de 5 fans liggende ruimtes met een zaagje open gemaakt. Ben er super blij mee, De DBE met de 9x92 mm fans zijn wel als een doos gebouwd en is dus wel van zichzelf qua constructie stijf genoeg.
route99 in "LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen"
/f/image/AgxsxESxGL3AAODQjzwi0Xyy.png?f=fotoalbum_large)
en:
route99 in "LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen"
:fill(white):strip_exif()/f/image/GhLrxvV6RDe09ehOgAsvbuMz.png?f=user_large)
Ik zal hem binnenkort er een keer vanaf halen voor de foto hoe het definitief geworden is, de grotere foto daar zie je de draden nog wat los in testfase.
Tis een "poor mens" montage keuze qua kosten maar wel met super fans, die helaas wel een stuk duurder zijn, maar gezien de totale stilte van 9 stuks 92 mm fan en 5 fans 200 mm fans tezamen toch blij dat er zo is gekozen. Noctua 92 mm was met afstand de stilste fan met daarbij het hoogste luchtdebiet en ook nog met het laagste stroomverbruik. Ze zijn er helaas niet goedkoper op geworden, maar als ik dan jank fan zou krijgen dan is dat ook weggegooid geld... want grote kans dat ze dan uitgezet worden op tijden die je niet zou willen...
Edit: Heb eind jan-2019 nog net niet af een paar videos gemaakt in een verder aardig stil huis.... je hoort wat gezoem als je er zo kort op staat (front microfoon v/d tablet) en alles zo open ligt, maar onder of boven de verwarming gemonteerd hoort mijn eega ze totaal niet meer... (en ik ook niet.).
https://workupload.com/file/wagHEB9ZnQD met 5x Noctua Noctua-NF-A20-PWM (179.01 MB)
https://workupload.com/file/AGR9nv4VYW2 met 9x Noctua NF-B9 redux 1600 PWM, 92mm (64.82 MB) (toen €11.45 per stuk)
De videos zijn vanaf nu10 jaar geshared in mijn account.
[
Voor 7% gewijzigd door
route99 op 07-03-2022 21:41
. Reden: typos... wat toelichting toegevoegd ]