onlangs mijn CV ketel wat aangepast (CV water van 85 naar 47, tap van 85 naar 57, pomp van 3 naar stand 1) en tot nu toe gaat het goed!
Wat (toe nu toe) testmetingen van afgelopen paar dagen heb ik een deltaT bij de CV van +-
17 graden
ik weet niet hoe het eerst was, maar ik denk dat ik ook niet echt WIL weten ...
echter zit ik (al voor het aanpassen

) met een ander probleem
het huis (rijtjes) dateert van 1969 en is media 2002 aangepakt door woningstichting (huur). (Wij kwamen er 2007 in red.), toen hebben ze:
- kunststof kozijnen + HR(+? ++?) glas geplaatst (heb vaak condens aan de buitenkant in de ochtenden)
- kruipruimte onderkant vloer gepurt
- ook het eea met de gevel gedaan (isolatie onbekend)
- dak EDM plaaten geplaatst met daaronder (JAWEL) +- 10cm STRO
maar nu: de radiatoren zijn niet aangepakt en zijn als volgt:
woonkamer + keuken (open dmv een deurgat)
verdieping met 4 kamers
woonkamer: voor & achter 200cm*60cm (lamellen)
keuken: 80cm*60cm (enkel)
verdieping: elke kamer een van 200*60cm (enkel)
gang staat in open verbinding met de verdieping (gang geen radiator)
allemaal uitgevoerd met enkel een draaiknop en zonder enig ventiel (niet kunnen vinden in ieder geval)
dit alles i.c.m. een Intergas Kombi Kompakt HR (1997, zonder OpenTherm/modulatie)
wat is nu het probleem: beneden hangt netjes een NEST (
http://log.anjelierstraat.com/temperature/) en uiteraard. .. de CV schakelt netjes uit bij de nodige temperatuur etc.
nu is het alleen altijd zo geweest dat dus de bovenverdieping niet optimaal warm is zal worden, voorbeeld nu: beneden 23 graden, boven 19 graden
dit zal met name door de gang komen (IR voltcraft meter) geeft bij de deur en woonkamer alleen al een verschil van ruim 6 graden aan, de muren eromheen zijn ongeveer een graad warmer
ik zit hier dus een beetje mee dat dit met name in de winter alleen maar erger wordt (gebaseerd op het verleden)
is hier iets op te vinden?
De deltaT van de verwarmingselementen liggen allemaal rond de 46-33 = 13 graden