Haha, dank voor je bericht! Ik hoop 1500 m3 aan gas te verbruiken, mijn huis is ongeveer 380 m3 groot, dus geen kasteelLimojo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:17:
[...]
Het eerste deel van mijn vraag was serieus, hoe groot is je huis ?
Het 2e deel van mijn vraag was eigenlijk een beetje cynisch bedoeld, de eisen van het bouwbesluit ken ik als geen ander.
Wat ik wou aangeven is dat ook hier waarschijnlijk weer de meest voorkomende fout in nieuwbouwwoningen word gemaakt door de installateur.
Er word een joekel van een ketel geplaatst omwille van het tapwatercomfort.
Het warmteverlies van deze woning is waarschijnlijk zo klein dat deze ketel, zelfs bij -15 graden niet verder komt dan continu pendelen bij een minimaal modulerend vermogen van 7,1 kW.
Deze ketel slaat echt helemaal nergens op.
(of het moet een huis zijn met een inhoud van 1500 M3...dan heb ik niks gezegd)
Zie ook mijn post hier (21.59 uur):
Gas besparen door middel van CV tuning
Wat de aannemer bedoelt met de dT is de ruimtetemperatuur.
Als je met vloerverwarming de ruimtetemperatuur te ver laat zakken krijg je het niet meer warm in een kort tijdsbestek.
Dit komt door de traagheid van de vloerverwarming.
Tja, tapwatercomfort: wat houdt dat precies in? De ketel heeft cw waarde 5, krachtige straal dus. Maar ik moet best lang wachten op warmwater.
Heb jij, gegeven de omvang van mijn huis en installatie, nog CV instelling tips m.b.t. de vloerverwarming en tapwatercomfort ?
Die dT verwarring was mijn fout