Vragen en antwoorden terug levering en verekening Eneco Greenchoice.
Sinds kort heb ik Zonne panelen en denk er over klant te worden.
Heb een energie verbruik van 3000m3 Gas en verwacht nog circa 2500KW inkoop nodig te hebben om mijn elektra gebruik af te dekken.
Door de opwek van mijn panelen verwacht ik een negatieve stand van mijn dag meter (-1000kw) en een positieve stand op mijn nacht meter (3500kw) dit op een ferraris meter. Mijn vraag is worden deze standen met elkaar verrekend en tegen welk tarief.
Hartelijk dank voor uw email. Wij kunnen u als volgt berichten.
U krijgt voor de netto terug levering op de dag meter het bijbehorende dagtarief, en voor uw netto verbruik op de nacht meter betaalt u het nachttarief.
Saldering van uw terug levering vindt echter plaats op basis van het totaal van beide meters. Zolang uw totale terug levering onder uw totale verbruik blijft, ontvangt u dus voor de terug levering (op 1 meter) de vergoeding inclusief energiebelasting.
Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met 010-4782326. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[mod. geen namen plaatsen svp!]
In uw e-mail van 16 mei 2012 stelt u een vraag over het terug levertarief dat Eneco geeft..
Het is uw verwachting dat u op het nachttarief jaarlijks een lagere stand zult hebben omdat uw meter een terugdraaischijf heeft.
U wilt weten hoe Eneco daarmee om gaat.
Ongetwijfeld heeft u dit helemaal goed berekend.
Ik ben niet bekend met het vermogen van uw panelen en uw verbruiksverhouding.
Om problemen te voorkomen adviseer ik u om aan uw netbeheerder Enexis een terug levermeter te vragen.
De terug levering wordt dan eerst verrekend met het verbruik op het dagtarief en daarna met het nachttarief.
De verrekening van levering en terug levering is bij Eneco zonder limiet.
Heeft u met een terug levermeter meer terug levering dan verbruik dan ontvangt u als klant bij Eneco een terug leververgoeding.
De terug leververgoeding is op dit moment € 0,092 per kWh ( incl BTW).
Voorwaarde is wel dat u al geregistreerd bent bij uw netbeheerder als producent.
U kunt zich onder andere via
www.energieleveren.nl registreren.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[mod. geen namen plaatsen svp!]
Wat denken jullie hier van toch maar een slimme meter nemen of naar enkel tarief.
[
Voor 2% gewijzigd door
Verwijderd op 13-08-2012 11:59
]