Dank voor het delen van je ervaringen met Greenchoice en een digitale meter. Enkele vragen:silvester6 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:23:
Mijn ervaring ter info,
Greenchoice en een digitale meter wordt je verbruik afgerekend tegen de afgesproken prijzen.
Je opwekking wordt apart afgerekend. Zolang je een netto positief gebruik hebt wordt het verrekend tegen de afgesproken prijzen. Zodra je een netto negatief verbruik hebt tot -1000kWh wordt dit verrekend voor de afgesproken prijs. Heb je een groter negatief verbruik dan -1000kWh wordt alles daarna afgerekend tegen +- 9 ct.
Zelf vraag ik elk jaar op 1 januari mijn factuur op. Daarbij geef ik netjes aan dat ik de verbruikte energie pas betaal als greenchoice mijn opgewekte energie betaald heeft. Het blijft een feit dat je zelf elke keer weer de nota's moet controleren. Ze zijn bij mij de vorige keer de belasting vergeten op mijn teruglevering. Na een mail kreeg ik netjes antwoord dat het fout gegaan was en dat ik een nieuwe factuur zou ontvangen. Ook hebben ze mijn betaling voor mijn verbruik 2 maand opgeschoven zodat ik eerst het geld van mijn opwekking had.
Conclusie is dat uiteindelijk alles goed komt. Volgende maand mag ik het weer mee gaan maken.
Hoog/laagtarief saldering/teruglevering:
Heb jij hoog/laagtarief ? Wordt dan ook apart gesaldeerd op hoog/laagtarief ? Is die afgesproken prijs het hoog- en laagtarief ? Wordt bij een netto negatief verbruikverbruik in het hoogtarief het verbruik in het laagtarief verrekent met de teruggeleverde energie in het hoogtarief ?
Jaarnota:
Dus je kunt zelf die datum bepalen voor de factuur ? Ook als je bv. halverwege het jaar naar hen geswitched bent ? Dan zou je toch de eerste keer geen jaarrekening ontvangen ?