Hier maakt hij ook die hoge pieptoon, die van mij hangt in "het stookhok" dus heb er zelf geen last van.niek1974 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:32:
Mensen ik heb een vraag betreffende SMA1600TL , heeft iemand deze omvormer ook. Het blijkt namelijk als deze omvormer redelijk belast wordt( vanaf 1400W retour levering) dat de omvormer behoorlijk wat geluid maakt . een hoge piep toon , een hoogfrequent geluid . behoorlijk irritant als je op de plek bezig bent waar de omvormer hangt. Hij hangt nu op zolder daar wordt vanalles gedaan gewassen, gestreken etc. Ik kan hem zelfs horen beneden in de gang ( geheel opentrap van beneden naar zolder) . Weet iemand of dit standaard is bij omvormers of specifiek SMA .. Het is op zolder nooit stil we hebben een WTW systeem die maakt al standaard wel 20dB, geluid van ventilatoren. dus ging ik uit dat <33dB (SMA spec) dat dit niet echt een probleem zou zijn .. graag jullie ervaring !!!!
En nu is hij niet meer te horen dan?rdfeij schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:41:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad met mijn SB1200.
Heel moeilijk te bewijzen want de installateur hoorde het niet (hoogfrequent). Uiteindelijk na een tijdje pushen is hij op garantie omgewisseld (had ook met een dB meter geconstateerd dat er afhankelijk van het opgewekte vemogen 40-90dB continu stond te fluiten.)
[ Voor 18% gewijzigd door WouterG op 22-08-2012 08:43 ]