Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
24 januari is er een bijeenkomst voor de bewoners in de getroffen wijken. Ik heb daar achteraan gebeld, het is een informerende bijeenkomst, het is niet zo dat je daar als burger kunt spreken of zoiets. Ik ga daar natuurlijk heen, en ik ben bezig de mensen met zonnestroompanelen in mijn buurt (Noord-Oost) te mobiliseren om er ook heen te gaan.Speksteenkachel schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:00:
Hoe staat het eigenlijk met die schoonheidscommissie, heb je d'r nog iets van vernomen?
Ik hou per mail de vinger aan de pols bij de lokale politici die deze 'zaak' gunstig gezind zijn zodat ik weet wat er speelt en wanneer ik wat zou kunnen doen. Ik heb de ZPV en ODE benaderd voor hulp, ze lijken helaas wat te aarzelen. Dit lijkt me echter bij uitstek iets wat beide partijen (wellicht in samenwerking) op zouden kunnen pakken.
Dit loopt dus nog steeds.
Geen idee, ik heb verder geen informatie over deze foto, ik heb 'm ergens van Facebook geplukt...drielp schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:26:
Waar is deze foto gemaakt?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke partijen binnen de gemeente zijn voor en tegen?JeroenH schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:37:
[...]
24 januari is er een bijeenkomst voor de bewoners in de getroffen wijken. Ik heb daar achteraan gebeld, het is een informerende bijeenkomst, het is niet zo dat je daar als burger kunt spreken of zoiets. Ik ga daar natuurlijk heen, en ik ben bezig de mensen met zonnestroompanelen in mijn buurt (Noord-Oost) te mobiliseren om er ook heen te gaan.
Ik hou per mail de vinger aan de pols bij de lokale politici die deze 'zaak' gunstig gezind zijn zodat ik weet wat er speelt en wanneer ik wat zou kunnen doen. Ik heb de ZPV en ODE benaderd voor hulp, ze lijken helaas wat te aarzelen. Dit lijkt me echter bij uitstek iets wat beide partijen (wellicht in samenwerking) op zouden kunnen pakken.
Dit loopt dus nog steeds.
[...]
Geen idee, ik heb verder geen informatie over deze foto, ik heb 'm ergens van Facebook geplukt...
Weet niet of je deze al kende: http://www.hilversum.nl/d...versionid=&subobjectname=
Het is jammer dat je wat dat betreft als eenling in je straat zit met PV.
Hopelijk kun je met zoveel mogelijk PV bezitters in je stadsdeel in gesprek gaan met die commissie.
Hoe meer mensen hoe steviger vuist je kunt maken.
Succes!
Medestanders:Erasmo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:44:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke partijen binnen de gemeente zijn voor en tegen?
Groenlinks
PvdA
ChristenUnie
SP
Neutraal:
D66 (het zal eens niet...)
Tegenstanders:
VVD (ook weer, het zal eens niet...)
(Nog) geen inhoudelijke reactie gehad:
CDA
Hart voor Hilversum
Leefbaar Hilversum
SGP
De verdeling is ongeveer zoals ik verwachtte...
Nee, maar dat is wel een heel goede tip, bedankt!Weet niet of je deze al kende: http://www.hilversum.nl/d...versionid=&subobjectname=
Volgens dat boekje waar Erasmo naar linkt zou ik voor een Burgerinitiatief ten minste vijftig initiatiefgerechtigden moeten verzamelen (mensen uit de getroffen wijken, denk ik). Dat zou misschien nét moeten kunnen.Speksteenkachel schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:47:
Als er ten tijde van plaatsen geen specifieke regels waren zou het heel raar zijn als je zoveel jaar na dato de panelen weer zou moeten verwijderen.
Het is jammer dat je wat dat betreft als eenling in je straat zit met PV.
Hopelijk kun je met zoveel mogelijk PV bezitters in je stadsdeel in gesprek gaan met die commissie.
Hoe meer mensen hoe steviger vuist je kunt maken.
Succes!
Ik blijf ermee bezig, maar ik zou zo graag willen dat ik iemand kon vinden met meer kennis van dit soort bestuurlijke processen. Net als in het politieke landschap op mijn werk heb ik het gevoel dat ik me in een soort stikdonker moeras beweeg om wat gedaan (of juist niet gedaan) te krijgen.
[ Voor 41% gewijzigd door JeroenH op 13-01-2013 13:12 ]
En schakel de lokale politiek aan die aan jouw kant staat in, ze hebben vaak meer invloed als je denkt. Als je het zover krijgt dat je het op bv. een nieuwsbrief van de lokale afdeling komt te staan bereik je behoorlijk wat mensen.
Waarbij aangetekend moet worden dat aanwijzing tot beschermd stadsgezicht een rijksaangelegenheid is. Wat de lokale politiek er van denkt is niet helemaal relevant. Heel Nederland mag meepraten.JeroenH schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:07:
[...]
Medestanders:
Groenlinks
PvdA
ChristenUnie
SP
Neutraal:
D66 (het zal eens niet...)
Tegenstanders:
VVD (ook weer, het zal eens niet...)
(Nog) geen inhoudelijke reactie gehad:
CDA
Hart voor Hilversum
Leefbaar Hilversum
SGP
[...]
Ik blijf ermee bezig, maar ik zou zo graag willen dat ik iemand kon vinden met meer kennis van dit soort bestuurlijke processen. Net als in het politieke landschap op mijn werk heb ik het gevoel dat ik me in een soort stikdonker moeras beweeg om wat gedaan (of juist niet gedaan) te krijgen.
A'dam PVOutput

Verwijderd
dat deed ie ook al met de was aan.(40c hotfill, zonneboiler boiler 39,6)
zowel het was als droogproces vraagt niet meer dan tussen de 200 - 700 Wac
dit gaat weer een afrekenramp worden, want het is pas januari....
2.5A per proces, het hele verhaal van de aparte 16A groep voor de was/droog gaat hier niet meer op.
als 5 miljoen huishoudens dit kunnen doen, dan word het interessant.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 15:16 ]
Verwijderd
Ik zeg:"GOED BEZIG"Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:15:
interessant, de wp droger aan, de meter draait terug,
2.5A per proces, het hele verhaal van de aparte 16A groep voor de was/droog gaat hier niet meer op.
Nee, het rijk wijst aan, en de gemeente is verplicht het bestemmingsplan conform te wijzigen. De gemeenteraad heeft slechts een adviserende rol.JeroenH schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:45:
Wat ik op dit moment denk te weten van beschermd gezicht is dat het Rijk een voorstel doet om een bepaald gebied aan te wijzen als beschermd gebied. De gemeente in kwestie kan dit doen, of niet. Klopt dit?
Hieronder een link met meer info.
http://www.cultureelerfgo...n/stads-en-dorpsgezichten
A'dam PVOutput
De meeste mensen hebben geen zonneboiler zodat ze ook geen voorverwarmt water hebben.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:15:
interessant, de wp droger aan, de meter draait terug,
De meeste mensen hebben ook geen warmtepomp droger en hebben daardoor zowel voor het wasmachine als de conventionele droger toch nog behoorlijk wat elektriciteit nodig. Reken maar op ongeveer 2500W per apparaat tijdens hun verwarmings cyclus.
Het zou inderdaad mooi zijn als alle mensen warmtepomp drogers en zonneboilers zouden aanschaffen.
misschien dat als de energie prijzen verdubbeld zijn dat ze dan eens echt serieus naar hun verbruik gaan kijken. Het is naar mijn idee gewoon niet anders
Als ik mensen van te voren wel eens vraag wat is jullie energie verbruik dan hebben de meeste mensen echt geen flauw benul. sommige weten dan weer wel wat ze per maand betalen, valt dan toch nog niet tegen. alleen die bedragen zeg tjonge tjonge.
Als er 5 miljoen huishoudens dit allemaal zouden doen dan hebben wij ons doel wel bereikt.
Verwijderd
Hier heb ik geen wasmachine actief, maar wel een computer en een laptop. De meter heb ik vandaag ook een tijdje zien terugdraaien. Ik zag zelfs, dat was begonnen met aftellen.
Nog een kleine foto. Moment opname van de productie van de WZW-panelen. Altijd leuk om dat te zien :
Dan begint dat PV-virus toch weer aardig de kop op te steken, wanneer ik dat soort getallen ga zien.
@voorschotbedrag_per_maand
Misschien helpt dit wel :
- Voordat ik zonne-panelen had, moest ik 150 EUR per maand betalen.
- Voor dit jaar moet ik nu nog maar 70 EUR per maand betalen.
Dat is bijna 100 EUR verschil per maand. Daar kan je dan best andere, leuke dingen mee doen. Hypotheek aflossen bijvoorbeeld? Studie betalen van de kindereren? etc?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 15:38 ]
Edit: Hier ook verreweg de mooiste dag tot nu toe voor dit jaar.
[ Voor 17% gewijzigd door mkleinman op 13-01-2013 15:40 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Volgens mij bedoel je de goede kantmkleinman schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:39:
Hier vanmiddag ook, 750W AC uit de panelen, meter ging mooi weer de verkeerde kant op. Jammer genoeg nu bewolking waardoor opbrengst behoorlijk stokt op dit moment.
Edit: Hier ook verreweg de mooiste dag tot nu toe voor dit jaar.
Verwijderd
De zon begint al aardig te zakken, dus de dag is bijna ten einde. Met een tevreden gevoel mag ik wel zeggen.
5,43kWh met 1560Wp, mijn dag is goed
Ja, ik.Schinnen-groen schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:51:
Zijn er op dit moment überhaupt mensen die, zeg eens, vanaf 1 november een afrekening hebben aangevraagd (meterstanden hebben doorgegeven) en die op dit moment ook daadwerkelijk al een afrekening in huis hebben?
Wij zitten al van november te wachten en hebben, na twee telefoontjes, nog steeds geen rekening ontvangen van GC.
Op 31 december heb ik mijn meterstanden doorgegeven en ik logde zojuist in bij GC en tot mijn verrassing staat de jaarnota al online!
Nu had ik allemaal "positieve" aantallen (97 kWh hoog- en 369 kWh laagtarief), dus betrekkelijk eenvoudig, maar een factuurdatum van 9 januari vind ik wel erg snel!
Dankzij de teruggave EB kom ik op een negatief bedrag voor elektra van € 30,71.
En na verrekening van de betaalde voorschotten (voor gas + elektra) krijgen we nog € 346,43 terug. Ze schrijven dat dit voor 10 februari gebeurt.
En belangrijk: ik heb nog geen fout in de rekening kunnen ontdekken. (moet hem nog even goed doorspitten).
6 x JYM190, 2 x StecaGrid 500 + 6 x JA Solar 290 Percium, Omnik 2k-TL2
tjee kun je toch goed zien wat oriëntatie met een set doet.Tomcat schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:17:
Klopt, hier in zeeland vandaag een perfecte grafiek gehad, geen wolkje gezien.
5,43kWh met 1560Wp, mijn dag is goed
Ik heb 3420Wp en mijn set staat op 255 graden gericht en ik haalde ook bij een onbewolkte dag slechts 5,62 kWh. Maar dat wist ik van te voren en ben er ook erg blij mee.
Met name in de winter is het verschil zo groot. Ik kan hier mooi vergelijken, een buurman zit pal zuid en had vandaag 2,27 kWh/kWp, ik kom op zuidwest niet verder dan 1,11 kWh/kWp. Daarbij speelt vandaag ook een rol dat er in de middag meer bewolking kwam.zonnefreak schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:52:
[...]
tjee kun je toch goed zien wat oriëntatie met een set doet.
Ik heb 3420Wp en mijn set staat op 255 graden gericht en ik haalde ook bij een onbewolkte dag slechts 5,62 kWh. Maar dat wist ik van te voren en ben er ook erg blij mee.
Verwijderd
het kan dus gewoon wel.
hoe zat dat ook alweer met duurzame energie ? dat was toch `te duur` ?
http://www.nuzakelijk.nl/...tse-stroom-schijntje.html
ez heeft dus jarenlang niet naar de economische zaken gekeken,
duitse ondernemingen profiteren van een leuke grid parity
en hoe doet de hollandse handel het ?
http://www.nuzakelijk.nl/...tikt-luchtvervuiling.html
" (het zal eens niet...)"
Het is nu -1,3 buiten. Temperatuur van de vloer in de bijkeuken is nu 17 graden. Vorig jaar was dat 9 graden.
Aerogel isolatie werkt dus!
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Plaatjes ter toelichting:deejeebv schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:01:
[...]
Met name in de winter is het verschil zo groot. Ik kan hier mooi vergelijken, een buurman zit pal zuid en had vandaag 2,27 kWh/kWp, ik kom op zuidwest niet verder dan 1,11 kWh/kWp. Daarbij speelt vandaag ook een rol dat er in de middag meer bewolking kwam.

Dit is mijn opbrengst van vandaag.

Dit is de opbrengst van de buurman op zuid.
3.406kWh/kWp en een prachtige boog

more, more!
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Volgens mij zie ik jou de laatste maanden sinds je grote uitbreiding alleen maar boven aan staan in de tweakers PVoutput lijst als het gaat om efficiencyRol-Co schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:41:
Vandaag + gisteren de kWh meter terug gedraaid naar 6 jan
[afbeelding]
more, more!
Wie had dat gedacht toen je vorig jaar begin met die (toen) veel te grootte omvormer
Hier mijn opbrengst, jammer genoeg heb ik later op de dag last van schaduw. Desondanks een nette 2.8kWh/kWp
[ Voor 21% gewijzigd door revolution-nl op 13-01-2013 19:54 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Verwijderd
Goed bezig Rol-Co!Rol-Co schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:41:
Vandaag + gisteren de kWh meter terug gedraaid naar 6 jan
[afbeelding]
more, more!
Prachtige curve...............hier een drama vandaag de zon kwam er maar niet door
Maar tja we kunnen niet alles hebben.........
Dammit, ik heb iemand nodig met meer kennis van zakenericplan schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:32:
Nee, het rijk wijst aan, en de gemeente is verplicht het bestemmingsplan conform te wijzigen. De gemeenteraad heeft slechts een adviserende rol.
Hieronder een link met meer info.
http://www.cultureelerfgo...n/stads-en-dorpsgezichten
Als er zon is wel, met bewolking blijf ik achter op de rest. Ik moet nog even zien met juni wat er gebeurd ivm de hellings hoek van 45 graden.revolution-nl schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:49:
[...]
Volgens mij zie ik jou de laatste maanden sinds je grote uitbreiding alleen maar boven aan staan in de tweakers PVoutput lijst als het gaat om efficiency![]()
Wie had dat gedacht toen je vorig jaar begin met die (toen) veel te grootte omvormer
Hier mijn opbrengst, jammer genoeg heb ik later op de dag last van schaduw. Desondanks een nette 2.8kWh/kWp
[afbeelding]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Leuk onderwerp, alleen jammer dat het bedroevende consumentenprogramma Kassa het behandeld. (huismerk A met huismerk B vergeleken en alleen vergelijken op prijs in plaats van kwaliteit. Daarna de Aldi nog even de grond in trappen.NielsTn schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:24:
even nice to know: dinsdag 15 januari een uitzending bij Kassa! Groen, over CV-tuning. Heb het al in het topic van CV-tuning gepost, maar goed.. de kroeg moet ook wat te kijken hebben onder genot van een knabbel en een drankje
[/rant]
Dus wie weet, beteren ze daar bij Kassa! hun leven. Al moet e.e.a. wel low-level /jip-janneke taal zijn, anders haken de spreekwoordelijke Ingrid en Henk weer af
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Verwijderd
haha, alleen in mijn beleving gaan low level en jip en janneke niet samen.NielsTn schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:43:
@Dre: het is in elk geval hopelijk een stuk informatie van besparingsmaatregelen waar 99% van Jan Modaal nog nooit van gehoord heeft.
Dus wie weet, beteren ze daar bij Kassa! hun leven. Al moet e.e.a. wel low-level /jip-janneke taal zijn, anders haken de spreekwoordelijke Ingrid en Henk weer af
Uh, ik weet niet of dat juist grappig bedoeld was, maar er is dan juist geen grid parity. Die is er als de stroomprijzen boven de feed-in tarieven zouden stijgen, niet er ver onder. Lage stroomprijzen zijn funest voor de business case van duurzame energie.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:02:
hoe zat dat ook alweer met duurzame energie ? dat was toch `te duur` ?
http://www.nuzakelijk.nl/...tse-stroom-schijntje.html
ez heeft dus jarenlang niet naar de economische zaken gekeken,
duitse ondernemingen profiteren van een leuke grid parity
De Duitse huishoudens betalen via de EEG Umlage 20+ cent voor elke opgewekte kWh zonnestroom, terwijl wij in NL deze stroom vervolgens op de Duitse markt kopen voor 4 ct en hierheen transporteren. Dat klinkt nogal lullig, maar NL het niet doet liggen de prijzen in Duitsland nog lager.
[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 13-01-2013 23:23 ]
Moet nog kijken. Heb nog geen zin gehad. Is een *$^*** klus.Speksteenkachel schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:30:
[...]
Zijn jullie met elkaar nu ook meer kwijt aan vastrecht door deze move?
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Ik vermoed Japan.drielp schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:26:
Waar is deze foto gemaakt?
Ik kan me vergissen.
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Verwijderd
Sorry dat ik stoor. Want ik heb eigenlijk vraag, die misschien hier niet thuis hoort.
Via mail krijg ik bericht door, dat mijn webcams het niet zouden doen. Geen beeld, blijft zwart, etc. Zouden jullie voor mij willen testen.
Reacties mogen kort zijn. Zo iets als : werkt, heb beeld.
of ; Geen beeld, en dan liefst ook een reden waarom, als je die kan achterhalen...
Alvast bedankt.
Verwijderd
Het gaat mij meer om de Windows machines. Geen idee of het op een Mac OS zou draaien. Ik heb het zelf alleen getest onder windows. In ieder geval bedankt voor de reactie.
De twee links zijn donker, de rechtsboven doet het prima, de rechtsonder zou het met een paar minuten weer moeten doen.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:05:
Hallo iedereen,
Sorry dat ik stoor. Want ik heb eigenlijk vraag, die misschien hier niet thuis hoort.
Via mail krijg ik bericht door, dat mijn webcams het niet zouden doen. Geen beeld, blijft zwart, etc. Zouden jullie voor mij willen testen.
of ; Geen beeld, en dan liefst ook een reden waarom, als je die kan achterhalen...
Alvast bedankt.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Hier doen ze het, twee hebben wel een donker beeld en op de andere zie ik een meter draaien.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:05:
Hallo iedereen,
Alvast bedankt.
jantje.vlaam schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:37:
[...]
Hier doen ze het, twee hebben wel een donker beeld en op de andere zie ik een meter draaien.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Verwijderd
In ieder geval iedereen bedankt voor het testen. Jullie hebben mij enorm geholpen. Nogmaals dank.
Via Firefox werkt het niet, hij vraagt om additionele plugins.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:41:
donkere beelden van de linker camera's klopt. Er staat daar een raampje in de buurt en raad eens.. het is nu ook donker buiten.
In ieder geval iedereen bedankt voor het testen. Jullie hebben mij enorm geholpen. Nogmaals dank.
Via Internet Explorer krijg ik de vraag of ik "Windows Media Player" plugin wil runnen (ActiveX control). Wanneer ik dit toesta, krijg ik de Webcams te zien.
Dus ik denk dat het alleen goed werkt met Internet Explorer, in combinatie met "Windows Media Player".
Firefox kan geen plugin vinden. Werkt de browser code met ActiveX? Want dat werkt inderdaad alleen met Internet Explorer op Windows.
Safari werkt ie ook niet op, FYIZuinigeRijder schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:04:
[...]
Via Firefox werkt het niet, hij vraagt om additionele plugins.
Via Internet Explorer krijg ik de vraag of ik "Windows Media Player" plugin wil runnen (ActiveX control). Wanneer ik dit toesta, krijg ik de Webcams te zien.
Dus ik denk dat het alleen goed werkt met Internet Explorer, in combinatie met "Windows Media Player".
Firefox kan geen plugin vinden. Werkt de browser code met ActiveX? Want dat werkt inderdaad alleen met Internet Explorer op Windows.
Dit verhaal heb ik al via de mail al eens ontvangen en de afgelopen drie keer aan de telefoon gehoord.

Volgens de juffrouw krijg ik binnen drie weken de beide facturen.
Ook dat is mij al drie keer verteld.

Wordt vervolgd...
Oh, bijna vergeten.
Er zijn twee nieuwe redenen die werden aangegeven waarom de zaak nog niet is geregeld:
- wij zijn groter geworden

- wij kunnen e.e.a. nog niet op 1 factuur verwerken

[ Voor 22% gewijzigd door Schinnen-groen op 14-01-2013 12:17 ]
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
CrowdsourcingJeroenH schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:22:
[...]
Dammit, ik heb iemand nodig met meer kennis van zaken
En je hebt een lijstje na te kijken zie http://www.cultureelerfgo...ezichten%20jan%202012.xls, het rijk is al sinds 2008 bezig als ik het goed zie (regel 443)
Dat wordt lezen wat wel/niet mag en hoe men hierin een zienswijze (als dat kan) kan indienen.
Doorlooptijd is de laatste jaren 4-5 jaar, procedure is 25 juli 2008 gestart.
Wat is het verloop tot nu toe van de procedure en wat is de procedure?
Lezen:
http://www.cultureelerfgo...ids%20wetten%201-2012.pdf
http://www.cultureelerfgo...ids%20wetten%202-2012.pdf
En natuurlijk wetten.overheid.nl de monumentenwet en de artikelen die er toe doen Quick scan niet uitsluitend
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Waarbij je er vanuit mag gaan dat de noodzakelijke en verplichte wijziging van het bestemmingsplan het sluitstuk van de operatie is.ollie1965 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:14:
[...]
Crowdsourcing
En je hebt een lijstje na te kijken zie http://www.cultureelerfgo...ezichten%20jan%202012.xls, het rijk is al sinds 2008 bezig als ik het goed zie (regel 443)
Dat wordt lezen wat wel/niet mag en hoe men hierin een zienswijze (als dat kan) kan indienen.
Doorlooptijd is de laatste jaren 4-5 jaar, procedure is 25 juli 2008 gestart.
Wat is het verloop tot nu toe van de procedure en wat is de procedure?
Lezen:
http://www.cultureelerfgo...ids%20wetten%201-2012.pdf
http://www.cultureelerfgo...ids%20wetten%202-2012.pdf
En natuurlijk wetten.overheid.nl de monumentenwet en de artikelen die er toe doen Quick scan niet uitsluitend
Overigens geeft ook de politiek aan er geen snars van te begrijpen. PvdA Hilversum stelt dat de gemeente van plan is Hilversum Oost als beschermd stadsgezicht aan te wijzen. Hoe dom kan je zijn

A'dam PVOutput
Thanx, hebben ze hard nodig daaro
t was gewoon een Apple normaal systeem, geen tabletVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:28:
Klopt.. op Tablets (androids, iPad Apple) is bekend, dat die het niet doet. Dat ligt helaas aan de makers van de tablets.
Het gaat mij meer om de Windows machines. Geen idee of het op een Mac OS zou draaien. Ik heb het zelf alleen getest onder windows. In ieder geval bedankt voor de reactie.
Als ik heel eerlijk ben heb ik meer medelijden met mijn collega's die met de auto moeten*. Ik verwacht morgen gewoon op normale tijd op mijn werk aan te komen, wellicht een kwartiertje eerder of later omdat er minder intercities rijden. Mijn autorijdende collega's maakten zich meer zorgen "omdat iedereen vast heel voorzichtig ging rijden" (...)ollie1965 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:11:
Voor die gene die morgen met de trein gaan (ik waarschijnlijk ook)
*denken te moeten
Dat lijkt me niet het grote probleem, maar dit is een diesel loc, nu met een electrische trein doen
Ik kan met het grootste gemak thuiswerken. Helaas is er bij sommige werkgevers* helaas nogal een verschil van inzicht tussen het hogere en lagere management in hoe (en of) dit ingericht wordt. Thuiswerken vraagt een volwassen relatie tussen werkgever en werknemer, gebaseerd op vertrouwen. Als dit er niet is kan het niet goed van de grond komen.NielsTn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:39:
zouden mensen nu eens thuiswerken/telewerken overwegen (indien beschikbaar)?
Ikzelf werk nergens zo hard als thuis omdat ik daar veel minder afleiding heb dan op mijn werk. En ik ben het vanuit mezelf ook gewend, mijn werkzaamheden voor mijn websites doe ik ook thuis - of in de trein, of in een hotel, of in een kroeg, of.... eigenlijk overal.
* Elke eventuele overeenkomst met mijn vorige, huidige of toekomstige werkgevers is geheel toevallig.
Mijn Citrix Xenapp werkt prima, UC binnenkort live, alleen die afspraken waarbij je fysiek aanwezig moet zijn ...............NielsTn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:39:
zouden mensen nu eens thuiswerken/telewerken overwegen (indien beschikbaar)?
Dit , hierom en hierom
http://www.hier.nu/echtegroenestroom/jouwproduct.html
Ik zit gelukkig goed, 100% windenergie van Essent is echt 100% groen. Kan ik met een gerust hart mijn zonnestroom overschot in warmte omzetten. kacheltje van 1900 Watt bij Hornbach doet 's ochtends zijn werk. Later op de dag neemt de houtkachel de rest van de warmtevoorziening voor zijn rekening, De CV blijft als backup wel achter de hand, 's nachts is dit nu wel nodig.
Ook verwarmde wissels gaan echt niet open met een laag sneeuw van een halve meter hoorollie1965 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:30:
[...]
Wissels zijn verwarmt > geen sneeuw
Wagons? Eerst spoor vrij dan de rest erover![]()
Oké ik was een emoticon vergeten
Het allergrootste probleem in Nederland is dat de machinisten en conducteurs geen "rondje om de kerk" willen. Als de treinen gewoon heen en weer pendelen tussen IC stations heb je veel minder problemen. Nu heb je al heel snel in heel Nederland problemen als er in een klein deel problemen zijn, juist omdat alles van elkaar afhankelijk is.
Wat mij redelijk stoort is dat deze club beweert:drielp schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 02:02:
Hier kan je zien of je groene stroom echt groen is
Terwijl iedereen in een oogopslag kan zien dat bv de Norned kabel bijna constant op maximale import staat - Nederland importeert inmiddels bijna een derde van zijn stroom, meer dan ooit. Wat me nog meer stoort is dat alle media dit soort aperte onzin blijkbaar klakkeloos overnemen.Op papier importeren we groene stroom via certificaten. Maar er wordt in werkelijkheid vrijwel geen kilowattuur stroom geïmporteerd naar Nederland.
[ Voor 37% gewijzigd door Dreamvoid op 15-01-2013 10:24 ]
Soms is een nieuwe blik en kritische vragen/opmerkingen gewoon even nodig om scherp te blijven!
Eerst mijn situatie:
tussenwoning 1994, redelijk goed geïsoleerd.
Gasverbruik: ca. 500 m3/jaar (door een intergas HR ketel, stookregime 60/40 op standaard radiatoren)
Elektra: ca. 1000 kWh/jaar
Kindje op komst, dus gasverbruik in de toekomst vast iets meer worden. Elektra kan eigenlijk alleen maar meer worden, maar met een beetje management en scherp blijven blijft dat wel gelijk.
Op dit moment ben ik bezig zoveel mogelijk verbruik te beperken.
Warmtelekken en tochtlekken opsporen
Het meeste heb ik wel gehad, ik heb een mechanische ventilatie, dus er moet toch wel ergens nog verse lucht vandaan komen.
DoucheWTW wordt binnenkort geplaatst met de verbouwing van onze badkamer.
We douchen niet zoveel, maar ach, ik ben toch bezig... hiermee hoop toch nog zo'n 30 m3 gas te kunnen besparen. Dat is met het huidig gebruik. tvt? geen flauw idee!
Voor volgende winter waarschijnlijk JAGA strada convectoren in de meeste ruimtes...
winst? geen idee. Maar ze zien er ook mooier uit! (WAF!) En met een beetje mazzel kan de cv temperatuur dan naar 55 of 50 graden.
Extra isoleren onder de vloer
Staat nog op de verlanglijst, maar daar zit nu al zo'n 10cm EPS, dus hoge prioriteit heeft dat nog niet.
Zoals je ziet is het verbruik eigenlijk wel zoveel mogelijk beperkt. Dus nu wordt het toch meer tijd voor andere maatregelen.
Zo, en nu dan de opties die ik zou kunnen gaan benutten, met daarbij de moeilijkheden:
Elektra maatregelen: (verbruik verminderen is vrijwel niet meer mogelijk, nog een paar lastige lampjes te gaan, maar dat gaat niet meer dan 10-20 kWh schelen)
PV: Staat op nummer 1, badkamer is er even tussendoor gekomen (nu kan ik nog flink verbouwen, voordat die kleine er is)
Gas verbruik verminderen:
Douche WTW: die komt er al
Nog meer isoleren: Nu (als het goed is) standaard HR glas uit 1994, u-waarde is iets van 2,0... ga ik misschien in de woonkamer op termijn vervangen voor HR++.
Zonneboiler: Ik heb eigenlijk geen goede plaats voor een (zeer) zwaar boilervat....
WTW ventilatie: Zou kunnen, wel duur en veel werk. Moet allemaal ventilatieleidingen naar de ruimtes brengen. (Ik heb wel bedacht dat ik misschien de kanalen van de kanaalplaatvloer in mijn huis als ventilatiekanaal kan misbruiken)
Ventilatie-warmtepomp: Zo'n Ecolution ding van Inventum is wel leuk, maar ook erg duur en veel werk om ruimte voor te maken.
Ik heb een beetje het idee dat ik qua maatregelen voor/tegen gas een te laag 'normaal' verbruik heb om echt een substantiele besparing te kunnen halen (tvt is niet zo heel belangrijk, maar een investering van 3000 euro doe ik ook weer niet zomaar. Ik moet het wel een beetje uit kunnen leggen.)
Een heel verhaal, maar misschien heeft iemand nog leuke suggesties of andere invalshoeken.
Het liefst bouw ik gewoon mijn eigen huis (heb bouwkundige achtergrond) en dan doe ik het gewoon gelijk goed
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Hebben jullie ook het verschijnsel dat Plugwise hapert bij kouder weer, zoals nu?
Dit verschijnsel treedt hier elke keer op als we weer wintertemperaturen hebben.
De Source hangt op een stopkontakt in een keukenkastje, dus de temperatuur van de Source is niet veel lager als normaal.
Wel hangen er enkele plugs in koude ruimtes, maar dan moeten de andere in huis het toch gewoon doen?
Dan nog een vraag n.a.v. bijstoken met een elektrisch kacheltje:
We hebben ongeveer 100 kWh aan overproduktie en om die weg te stoken met het oog op de volgende rekening aan het einde van dit jaar heb ik een kacheltje in de woonkamer gezet.
Er ontstaan nu echter een probleem met de CV: die blijft niet constant op de ingestelde kamertemperatuur staan, maar schakelt pas in als die een graad lager staat.
Nu is mijn redenatie de volgende.
Door het extra bijverwarmen raakt de stooklijn verstoord. De CV gaat dus weer een nieuwe stooklijn berekenen (adaptieve verwarming).
Gaat de kachel weer vbijstoken, dan raakt de stooklijn alweer verstoord en gaat het feest weer opnieuw beginnen.
Klopt dit? Is dit op de een of andere manier op te lossen?
De verwarming staat niet in de buurt van de thermostaat.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
http://www.hier.nu/echte-groene-stroom
Er hangt bij mij een beetje een nare "eigen volk eerst" smaak aan deze groene stroom checker. Groene stroom is blijkbaar alleen echt groen als hij op Vaderlandsche bodem door echte Nederlandsche waer geproduceerd is.Speksteenkachel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:50:
De groene stroom checker.
http://www.hier.nu/echte-groene-stroom

het zou mij niks verbazen als blijkt dat we de groene certificatjes beter als bijstook in een kolen-centralle kunnen flikkeren.Speksteenkachel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36:
Tja groene certificaatjes opkopen en ondertussen grijze stroom leveren
dan wat er echt groen aan is.
het is wel een beetje verkopen van gebakken lucht, zou mij niks verbazen als we over een paar jaar horen dat groen certificaten gewoon meerdere malen worden verkocht.
maar goed laat ik niet proberen te persiemisties te zijn.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
tvt niet aan denken doen, je gaat nog genoeg kinderbadjes vullen met warm water het komende jaar (en?)NovapaX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:
Ik heb even soort advies nodig... Weet niet meer zeker of ik nou wel slim bezig ben. het is niet specifiek PV of zonneboilers, dus vandaar dat ik de kroeg er maar even mee bevuil.
Soms is een nieuwe blik en kritische vragen/opmerkingen gewoon even nodig om scherp te blijven!
Eerst mijn situatie:
tussenwoning 1994, redelijk goed geïsoleerd.
Gasverbruik: ca. 500 m3/jaar (door een intergas HR ketel, stookregime 60/40 op standaard radiatoren)
Elektra: ca. 1000 kWh/jaar
Kindje op komst, dus gasverbruik in de toekomst vast iets meer worden. Elektra kan eigenlijk alleen maar meer worden, maar met een beetje management en scherp blijven blijft dat wel gelijk.
Op dit moment ben ik bezig zoveel mogelijk verbruik te beperken.
Warmtelekken en tochtlekken opsporen
Het meeste heb ik wel gehad, ik heb een mechanische ventilatie, dus er moet toch wel ergens nog verse lucht vandaan komen.
DoucheWTW wordt binnenkort geplaatst met de verbouwing van onze badkamer.
We douchen niet zoveel, maar ach, ik ben toch bezig... hiermee hoop toch nog zo'n 30 m3 gas te kunnen besparen. Dat is met het huidig gebruik. tvt? geen flauw idee!
Convertoren dimensioneren op max 35 graden en eventueel rekening houden met DBE (TWIN model)Voor volgende winter waarschijnlijk JAGA strada convectoren in de meeste ruimtes...
winst? geen idee. Maar ze zien er ook mooier uit! (WAF!) En met een beetje mazzel kan de cv temperatuur dan naar 55 of 50 graden.
Waarom?
35 graden is een ideale temperatuur als je later nog iets met een warmtepomp wilt doen (COP)
Overcapaciteit is nooit weg, en 2x een nieuwe convertor kopen is weggeooit geld
Hoe lager de temperatuur hoe beter het rendement (Gas toestel).
Warmtelast berekening (laten) doen
Trias Energetica altijd + 1Extra isoleren onder de vloer
Staat nog op de verlanglijst, maar daar zit nu al zo'n 10cm EPS, dus hoge prioriteit heeft dat nog niet.
Trias Energetica altijd + 1Zoals je ziet is het verbruik eigenlijk wel zoveel mogelijk beperkt. Dus nu wordt het toch meer tijd voor andere maatregelen.
Zo, en nu dan de opties die ik zou kunnen gaan benutten, met daarbij de moeilijkheden:
Elektra maatregelen: (verbruik verminderen is vrijwel niet meer mogelijk, nog een paar lastige lampjes te gaan, maar dat gaat niet meer dan 10-20 kWh schelen)
PV: Staat op nummer 1, badkamer is er even tussendoor gekomen (nu kan ik nog flink verbouwen, voordat die kleine er is)
Gas verbruik verminderen:
Douche WTW: die komt er al
Trias Energetica altijd + 1Nog meer isoleren: Nu (als het goed is) standaard HR glas uit 1994, u-waarde is iets van 2,0... ga ik misschien in de woonkamer op termijn vervangen voor HR++.
Als je eerst de convertoren doet en dan je glas heb je zeker over capaciteit
Kan goed als je het geld over hebt en eerst je radiatoren convertoren heb aangeschaftZonneboiler: Ik heb eigenlijk geen goede plaats voor een (zeer) zwaar boilervat....
WTW ventilatie: Zou kunnen, wel duur en veel werk. Moet allemaal ventilatieleidingen naar de ruimtes brengen. (Ik heb wel bedacht dat ik misschien de kanalen van de kanaalplaatvloer in mijn huis als ventilatiekanaal kan misbruiken)
Ventilatie-warmtepomp: Zo'n Ecolution ding van Inventum is wel leuk, maar ook erg duur en veel werk om ruimte voor te maken.
Ik heb een beetje het idee dat ik qua maatregelen voor/tegen gas een te laag 'normaal' verbruik heb om echt een substantiele besparing te kunnen halen (tvt is niet zo heel belangrijk, maar een investering van 3000 euro doe ik ook weer niet zomaar. Ik moet het wel een beetje uit kunnen leggen.)
Een heel verhaal, maar misschien heeft iemand nog leuke suggesties of andere invalshoeken.
Het liefst bouw ik gewoon mijn eigen huis (heb bouwkundige achtergrond) en dan doe ik het gewoon gelijk goed
Dit , hierom en hierom
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wel goed weer voor de speksteenkachel
Goed bezig! Nette waardes ook! Persoonlijk zou ik het zonde vinden wanneer je nieuwe JAGA's gaat kopen terwijl je nog standaard dubbelglas hebt. Eigenlijk zou je als eerste je schil ("moeten") optimaliseren. Of wel...je huis zo goed mogelijk isoleren.NovapaX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:
...verhaal om het extreem lage verbruik verder te reduceren
Je aanvoertemperatuur zal al omlaag gaan door je extra isolatie in de woonkamer. Na de isolatie inderdaad die warmtelastberekening laten maken zodat je de "perfecte" radiatoren kunt kopen voor je hele huis zodat je op ZLTV kunt overstappen (35/40 graden aanvoer).
Hoe is overigens de isolatie van je dak? Er gaat gemiddeld tot 30% van je energie door dat dak naar buiten. In 1994 waren de bouwbesluiten lang niet zo als nu waardoor je dak redelijk goedkoop van de 1994 standaard naar de hedendaagse standaard kan worden gebracht.
Resumé:
1) Dak isoleren naar huidige standaard (Rc=2 naar Rc=5?)
2) vervangen ramen/kozijnen naar HR++
3) Eventueel grond extra isoleren
4) Onderbouwd uitkiezen radiatoren voor stookregime (Z)LTV
5) Radiatoren "waterzijdig" laten inregelen (CV Tuning)
Uiteraard goed en continu ventileren zodat de lucht gezond blijft en de relatieve vochtigheid "normaal".
[ Voor 7% gewijzigd door Cheese_man op 15-01-2013 15:43 ]
reserveringshouder Tesla Model 3
Het dak is volgens mij 2,5 of 3 m2/WK (moet ik nog even nakijken)
Het is echter een plat dak tussenwoning met bitumineuze dakbedekking. Binnenzijde isoleren gaat hem niet worden (bouwkundig, bouwfysisch en ruimtetechnisch gewoon geen goed idee)
Als de dakbedekking aan vervanging toe is dan zal dat een burenactie worden... wil wil proberen dan om de isolatie te upgraden (paar cm dikker en dan PIR o.i.d.)
Nieuw glas is op zich niet zo heel duur. Maar het grootste (en koudste) glasvlak zit helaas in een (koude) aluminium schuifpui. Alleen glas vervangen is dus geen goed idee. Maar een nieuwe houten pui (met openslaande deuren dan) kost zo weer een paar ruggen...
Ik heb nu mijn radiatoren redelijk goed waterzijdig in kunnen regelen, met de thermostaatknop, dat wel. Ik heb namelijk geen voetventielen. Maar ik heb nu op al mijn radiatoren die aan staan een temperatuurverschil tussen aanvoer en retour van gemiddeld 20 graden.
(Ik heb gelukkig niet zoveel kamers, want volgens mij wordt het kwadratisch ingewikkelder met elke extra radiator)
Maar inderdaad... even vast blijven houden aan de trias energetica. Eerst nog iets meer focussen op de schil, en vooral het glas en de vloer. (dak en gevel is nu weinig aan te doen)
De wat zwaardere installatietechnische voorzieningen (ventilatie-wtw, warmtepompen of dingen met opslagvaten) zijn gewoon niet realistisch in de (kleine) woning waar ik nu in zit. We moeten al zo zuinig zijn op onze ruimte.
Sparql TV wiki
Sparql TV wiki
Hier staan alle dauerluft roosters volledig open. Ik sluit ze alleen bij harde storm als toevallig de wind er onder bepaalde hoek op inblaast.NovapaX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:34:
Op mijn verlanglijstje staat inderdaad nog een CO2 meter... Ik wil wel tochtdicht maken, maar wil ook weten wanneer ik mijn ventilatieroosters verder open moet zetten.
...
middels de CO2-sensor gekoppeld aan de Itho Ecofan2 wordt traploos de ventilatie verder geregeld.
Ga ik douchen, dan schakel ik met de 3-standen schakelaar naar maximaal afzuigen.
(het is de kroeg, toch?
Waar heb je die CO2 sensor vandaan, zou ook graag een aansturing van de mechanische ventilatie willen op basis van CO2 of luchtvochtigheidNielsTn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:37:
[...]
Hier staan alle dauerluft roosters volledig open. Ik sluit ze alleen bij harde storm als toevallig de wind er onder bepaalde hoek op inblaast.
middels de CO2-sensor gekoppeld aan de Itho Ecofan2 wordt traploos de ventilatie verder geregeld.
Ga ik douchen, dan schakel ik met de 3-standen schakelaar naar maximaal afzuigen.
Ik heb de bediening nu via een draadloze schakelaar.
Ik zou eigenlijk ook een apparaatje willen hebben die automatisch mijn ventilatie roosters open of dicht kan zetten, heb zoiets helaas nog niet kunnen vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 15-01-2013 17:50 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ook traploos instelbaar zekerJeroenH schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:45:
Ja, maximaal afzuigen onder de douche is inderdaad echt aan te raden.
(het is de kroeg, toch?)
[ Voor 77% gewijzigd door SpeksteenWP op 15-01-2013 17:50 ]
http://www.duco.eu/produc...&country=Nederland&show=1
Die roosters openen zich dus inderdaad automatisch.
Sparql TV wiki
besteld via warmteservice. op mijn site nodige artikelen over geschreven.revolution-nl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:48:
[...]
Waar heb je die CO2 sensor vandaan, zou ook graag een aansturing van de mechanische ventilatie willen op basis van CO2 of luchtvochtigheid
Ik heb de bediening nu via een draadloze schakelaar.
Ik zou eigenlijk ook een apparaatje willen hebben die automatisch mijn ventilatie roosters open of dicht kan zetten, heb zoiets helaas nog niet kunnen vinden.
Luchtvochtigheid was niet mogelijk, of ik moet ook een andere mechanische ventilatie unit nemen (en dan nog nodig freeswerk/leiding leggen voor een optimale positie van de vochtigheidsensor).
draadloze sensor is komen te vervallen (heb deze verkocht via MP). De 3-standen heeft alleen nog functie voor 'CO2-vraaggestuurd regelen' of 'maximaal ventileren' (bij douchen).
je hebt systemen die ook de roosters openen en sluiten, maar ja, moet wel een elektrische aansluiting nabij zijn in plafond... dus dat zou hier weer rigoreus verbouwen/breekwerk opleveren.
Als ik Ducotronic koos, kan ik net zo goed gewoon alles passief dicht maken, 3voudig glas en een gebalanceerde ventilatie neerleggen....(ergo: doorstoten naar passiefhuis niveau
[ Voor 15% gewijzigd door NielsTn op 15-01-2013 17:58 ]
A'dam PVOutput
Zijn je panelen beweegbaar en kan dat mechanisme vastvriezen?ericplan schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:27:
Met het oog op de weersverwachting toch nog even in de schemer m'n panelen schoongeveegd, het was nu nog niet vastgevroren en goed te doen. Benieuwd of we morgen de verwachte zon krijgen.
Thanks! Die ga ik maar eens bestellen.NielsTn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:56:
[...]
besteld via warmteservice. op mijn site nodige artikelen over geschreven.
Luchtvochtigheid was niet mogelijk, of ik moet ook een andere mechanische ventilatie unit nemen (en dan nog nodig freeswerk/leiding leggen voor een optimale positie van de vochtigheidsensor).
draadloze sensor is komen te vervallen (heb deze verkocht via MP). De 3-standen heeft alleen nog functie voor 'CO2-vraaggestuurd regelen' of 'maximaal ventileren' (bij douchen).
je hebt systemen die ook de roosters openen en sluiten, maar ja, moet wel een elektrische aansluiting nabij zijn in plafond... dus dat zou hier weer rigoreus verbouwen/breekwerk opleveren.
Als ik Ducotronic koos, kan ik net zo goed gewoon alles passief dicht maken, 3voudig glas en een gebalanceerde ventilatie neerleggen....(ergo: doorstoten naar passiefhuis niveau)
Op zich kan ik eenvoudig stroom realiseren bij een van de bestaande roosters. Ik hoef dus eigenlijk alleen de aansturing te hebben die automatisch het hendeltje om zet.
Icm. de vraag gestuurde mechanische ventilatie is dat natuurlijk een super oplossing!
Verwijderd
Op de kamer waar mijn stick in de computer zit is het nu 10.8 graden.Schinnen-groen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:32:
Uit al jullie reacties begrijp ik dus dat mijn probleem met Plugwise niet bestaat....
De koudste plek waar ik een circle heb is op mijn doortochtvliering (ben bezig met isoleren) bij de CV-ketel. Daar is het nu 4.6 graden.
En de circle+ zit in de woonkamer.
Al mijn circles (9) komen direct online in de plugwise software.
Dat is bijzonder lastig (de administratie is redelijk waterdicht), maar wat die groene stroomproducenten in het buitenland wel proberen is eerst de groencertificaten verkopen, en vervolgens nog steeds in je promo foldertjes goede sier maken dat je zoveel groene stroom produceert (helaas verkoop je die aan iemand anders, en koop je voor je eigen klanten grijs in).migjes schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:02:
[...]
het zou mij niks verbazen als blijkt dat we de groene certificatjes beter als bijstook in een kolen-centralle kunnen flikkeren.
dan wat er echt groen aan is.
het is wel een beetje verkopen van gebakken lucht, zou mij niks verbazen als we over een paar jaar horen dat groen certificaten gewoon meerdere malen worden verkocht.
Dat is niet zozeer oplichting, als wel selectief zijn met je info. Een beetje alsof je in de Range Rover van je vrouw rond gaat rijden voor de boodschappen, maar jezelf wel op de borst klopt dat je alleen een fiets bezit.
[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 15-01-2013 18:48 ]
Al mijn pluggen hangen enigszins warm, behalve de plug in de schuur voor het 120Wp-paneeltje (die staat bloot aan vrieskou) en de pluggen op zolder (daar wordt bij strenge vorst misschien 10C). De pluggen houden zichzelf wel warm. Ik heb daar nog helemaal geen problemen mee gehad. De source is bij mij software op mijn computer, dus die staat ook warmSchinnen-groen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:49:
Even een vraag aan de Plugwise gebruikers:
Hebben jullie ook het verschijnsel dat Plugwise hapert bij kouder weer, zoals nu?
Dit verschijnsel treedt hier elke keer op als we weer wintertemperaturen hebben.
De Source hangt op een stopkontakt in een keukenkastje, dus de temperatuur van de Source is niet veel lager als normaal.
Wel hangen er enkele plugs in koude ruimtes, maar dan moeten de andere in huis het toch gewoon doen?
Ik heb het probleem wat je noemt niet zelf gezien, en ook nog niet van anderen gehoord. Ik zou de helpdesk van PW eens bellen of mailen en kijken wat zij er van zeggen. Ik ben natuurlijk benieuwd!
Ik heb geen idee, CV en warmte zijn niet mijn forte - doe mij maar elektronen in koperdraadDan nog een vraag n.a.v. bijstoken met een elektrisch kacheltje:
Door het extra bijverwarmen raakt de stooklijn verstoord.
Klopt dit?
Bedenk wel dat de items die op de site van Niels staan niet meer leverbaar zijn. O.a. de voeding is een ander type geworden.revolution-nl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:41:
[...]
Thanks! Die ga ik maar eens bestellen.
Op zich kan ik eenvoudig stroom realiseren bij een van de bestaande roosters. Ik hoef dus eigenlijk alleen de aansturing te hebben die automatisch het hendeltje om zet.
Icm. de vraag gestuurde mechanische ventilatie is dat natuurlijk een super oplossing!
true, dankzij Itho kreeg ik een geheel (gratis) nieuwe motor toegestuurd (iets andere printplaat etc, maar simpel zelf in en en uit te klikken in bestaande ecofan2 behuizing).Bezuiniger schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:47:
[...]
Bedenk wel dat de items die op de site van Niels staan niet meer leverbaar zijn. O.a. de voeding is een ander type geworden.
zorg dus dat je foto's en nummers van je printplaat uit de ecofan meeneemt
Dat zou wel leuk zijndrielp schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:33:
[...]
Zijn je panelen beweegbaar en kan dat mechanisme vastvriezen?
A'dam PVOutput
Verwijderd
http://www.joop.nl/groen/...klimaathandel_bij_de_nos/drielp schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 02:02:
Hier kan je zien of je groene stroom echt groen is
Ik zit gelukkig goed, 100% windenergie van Essent is echt 100% groen. Kan ik met een gerust hart mijn zonnestroom overschot in warmte omzetten. kacheltje van 1900 Watt bij Hornbach doet 's ochtends zijn werk. Later op de dag neemt de houtkachel de rest van de warmtevoorziening voor zijn rekening, De CV blijft als backup wel achter de hand, 's nachts is dit nu wel nodig.

Ik heb een grote set van Plugwise. Ik heb 8x 110wp op mijn schuurtje en 2 elektrische fietsen staan.Schinnen-groen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:49:
Even een vraag aan de Plugwise gebruikers:
We hebben ongeveer 100 kWh aan overproduktie en om die weg te stoken met het oog op de volgende rekening aan het einde van dit jaar heb ik een kacheltje in de woonkamer gezet.
Er ontstaan nu echter een probleem met de CV: die blijft niet constant op de ingestelde kamertemperatuur staan, maar schakelt pas in als die een graad lager staat.
Door het extra bijverwarmen raakt de stooklijn verstoord. De CV gaat dus weer een nieuwe stooklijn berekenen (adaptieve verwarming).
Gaat de kachel weer vbijstoken, dan raakt de stooklijn alweer verstoord en gaat het feest weer opnieuw beginnen.
Dus in mijn schuurtje staan nu 10 plugwise stekkers actief en binnenshuis nog een stuk of 20, deze rapporteren en schakelen prima terwijl het ruim onder 0 is op dit moment (fietsen krijgen elke nacht een uurtje prik voor de accu's), ook binnen want het dak is deels open dus de wind waait er gewoon doorheen. Het is er heel koud en ook best vochtig, geen enkel probleem! Het (minimale) verbruik van de stekkers zelf zorgt er denk ik ook voor dat ze niet héél koud worden. Binnenshuis zijn ze altijd een heel klein beetje lauw, dus in de schuur zal dat ook wel iets zo zijn, heb het niet gevoeld.
De enige manier om een plugwise stekker kierewiet te laten gaan is d.m.v. een magneet erlangs halen, dan haat het relais plat.
Ik kan met deze hoeveelheid stekkers denk ik wel redelijk ontkrachten
whahahaha krijg vervolgens een hoestbui waar ik bijna niet meer uitkomJeroenH schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:45:
Ja, maximaal afzuigen onder de douche is inderdaad echt aan te raden.
(het is de kroeg, toch?)
Moest trouwens opeens denken aan die pitspoes van NielsTn.
het is inderdaad de kroeg
iedereen een rondje van mij op de eerste echte sneeuwval van 2013
Overdag stond bij mij de CV verwarming lager dan 's avonds. Nu gebruik ik 's avonds een sfeerhaard, de thermostaat van de CV blijft op dezelfde temperatuur van overdag staan. Nu springt de CV niet meer 's avonds aan (hoeft niet meer extra op te warmen), de kachel verhoogt de temperatuur met 1 a 1.5 graden.Schinnen-groen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:49:
Alternatief is ook om alleen maar in het tussenseizoen het kacheltje te gebruiken, zodat de CV helemaal niet aanspringt en het toch lekker warm in de woonkamer is.
Oei niet zo mooi, elektro-kachel staat weer uit. Dan de houtkachel eerder aan. In mei maar overstappen naar een echt groene leverancier. Sasha de Boer ziet er wel betrouwbaar uit, is dus niet helemaal zuiver op de graat. Jammer, zelfs de NOS is niet meer onpartijdig. (wisten we stiekum al)
Sparql TV wiki

Dat kan onder héél specifieke omstandigheden: http://www.plugwise.com/nl/idplugtype-f/node/754NovapaX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:32:
Is het trouwens ook mogelijk met plugwise om een apparaat te schakelen op het moment dat er een bepaald vermogen opgewekt wordt door je zonnepanelen?
[ Voor 46% gewijzigd door JeroenH op 16-01-2013 09:23 ]
Aangezien de stick geen kontakt meer maakte met de Circle+ heb ik gekozen voor de optie Reset van de stick. Daarna moeten alle Circles worden gereset en alles opnieuw worden opgebouwd, maar ok, als het dan weer werkt, prima.
Echter, bij het resetten van de stick hing de software zich op. Nu wordt zelfs de stick niet meer herkent door het configuratieprogramma.
Plugwise gebeld en nu wachten op hun telefoontje.
Tja, waarschijnlijk is er toch iets goed mis. We shall see,,,,
Dit topic is gesloten.