Hart onder riem voor JeroenH.
Hoi Jeroen.
Ik lees al jaren mee en af en toe post ik wat. Zelf zit ik niet zo in elkaar dat elke kilowattuur moet worden gemeld.
Is het van belang dat je blijft berichten over je ervaringen en de dingen die je dwars zitten ?
Jazeker, ik ben er van overtuigd dat dat
zeer belangrijk is.
Toen ik een jaar of drie geleden mij begon te oriënteren op zonnepanelen (zonnestroompanelen, bedoel ik…) kwam ik in dit forum terecht. Zo maakte ik kennis met jouw voorschrijdend inzicht, met je website, met Zonnigtype, zijn website en vele anderen.
Vanaf deel 10 heb ik alle messages doorgelezen ondertussen vellen vol aantekeningen makend. Uiteindelijk ligt nu mijn dak bijna vol en is het verbruik van 3200 naar 2000 kWh gereduceerd met nul kWh af te rekenen. En voel ik me schuldig bij elke keer dat ik de auto pak. <

>
Ik zal hier niet alleen in staan, het aantal lurkers voor fora zoals deze is een veelvoud van het aantal schrijvers.
Jouw impact is dus, samen met je site, gigantisch.
Zoals de meeste gevorderden hier zit jij ook zo in elkaar dat kennis vergaren zeer belangrijk voor je is. Je weet ook dat naarmate je kennis groeit je toepassingen volwassener worden. Langzamerhand komen echter de grenzen van je onderzoeks-/toepassingsgebied in zicht, nieuwe kennis is steeds moeilijker te vergaren.
Denk je.
Maar dat is niet zo.
Er is veel meer kennis, maar niet zo makkelijk bereikbaar.
Ik pak even een nummer van Elektor erbij, september 2012.
Rubriek Nieuwtjes, inclusief links van:
- Energiezuinige realtime klok ic van Epson,
- Nieuw type OLED is gebaseerd op elektronenspin,
- Antennemoleculen versterken infrarood licht (toepasbaar voor zonnecellen, samenvoegen van 2 fotons in infrarood gebied naar 1 foton in het gebied van zichtbaar licht, voor efficiency > 32%),
- Li-on accu gemaakt van verf,
- Energy harvester voor verschillende energiebronnen op 1 chip.
Verder de prijswinnaars voor ontwerpen met een chipkit, allemaal met bouwplannen:
- Energy Monitoring System,
- Home Energy Gateway,
- Sunseeker,
- MPPT Boost Converter,
- Eco-friendly Home Automation Controller,
- Internet-enabled Multizone Thermostat.
En wat te denken over Edison accu’s, watergas vs knalgas, vliegen op knalgas, energy harvesting om maar wat te noemen. Ken je het blad Home Power Magazine ? Vol met ideëen.
Voor wat betreft mijzelf, nou vooruit: inmiddels een stuk geschreven over mijn ervaringen met zonnestroompanelen en met relevante informatie uit dit forum, ook afkomstig van jou.
Om verder te kunnen ben ik in een slapende energiecoöperatie gestapt en daar inmiddels bestuurslid. Website opgezet, nieuwsbrief, we gaan een windmolen opschalen, er is een leskoffer ontwikkeld voor het basisonderwijs, we leveren inmiddels energie aan leden en belangstellenden in de regio.
Verandering en enthousiasmering van binnenuit.
Jij belt zomaar aan bij iemand met panelen op z’n dak. Het blijkt een medestander !
Zo gaat dat, zoek medestanders om je heen, die heb jij zo te pakken in je directe omgeving, richt een energiecoöperatie op, je kan de statuten van mij krijgen.
Je schrijfstijl is pakkend en overtuigend, je argumenten steekhoudend. Met jou aan het stuur zullen “ze” nog wat beleven !
Je missie is nog niet voltooid.
PS. Mocht je je website op non-actief willen zetten en is geld een probleem (wat ik niet denk) dan kan ik wel voor hosting zorgen of je financieel bijstaan.
Je olievlek kan nog veel groter.
Met amicale groet: Opa Kesterix (63),
die 45 jaar geleden werd uitgelachen omdat ie met een linnen tasje met het opschrift “Anti-Plastic” rondliep.