De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.313 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
Schinnen-groen schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:55:
[...]

Ik heb ook via telefonisch contact de standen doorgegeven. Ook duidelijk aangegeven dat ik dit doe vanwege zonnepanelen.

Misschien ben jij een speciaal mens of heb je een vip-behandeling.

Wij zitten nog steeds op de nota te wachten.
Het duurt een paar weken voor je dat allemaal krijgt; ik heb het na 3 weken gekregen. Bij mij viel de jaarnota in de buurt van het aansluiten van de PV installatie en hebben ze de standen per die datum genomen. Voordeel is dan dat ik meteen een heel jaar PV opbrengst kan meenemen volgend jaar.

Overigens 809,- terug over afgelopen jaar van GC :) Zal m'n maandbedrag maar verlagen, ook al vindt GC dat het maandbedrag prima is zo.

Edit; lees nu de reacties van Eric-PVT; die zal het wel niet zo met me eens zijn mbt te veel betalen, maar op mijn beurt functioneer ik nu eenmaal beter op basis van het goede in de mens. En vreemd genoeg krijg ik dan ook wél een nette afrekening én tijdig m'n geld terug, net als me altijd 'overkomt'. Die 1,5-2% rente kan me gestolen worden, maar zal m'n maandbedrag wel wat verlagen (wist dat ik aan het sparen was). Bedrijven de hele tijd op zo'n negatieve manier bejegenen en wijzen op al hun 'onrechtmatigheden' kan en moet je zelf weten, ik besteed mijn energie (hihi, ik zei energie) liever aan andere zaken :)

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-12-2012 08:16 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:40

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Schinnen-groen schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:55:
[...]
Ik heb ook via telefonisch contact de standen doorgegeven. Ook duidelijk aangegeven dat ik dit doe vanwege zonnepanelen.
Misschien ben jij een speciaal mens of heb je een vip-behandeling.
Wij zitten nog steeds op de nota te wachten.
Ik heb alleen in 2011 problemen gehad met de meterstanden, omdat Enexis deze niet goed had doorgegeven aan Electrabel. Een jaar later ging het eigenlijks perfect.

Bij de jaarafrekening in 2012 zat zelfs in dezelfde envelop de teruglever nota's en kreeg ik nog eerder het geld terug voor de teruggeleverde kWh-tjes dan ik de teveel betaalde voorschotten terugkreeg.

Afrekening 2011
antonboonstra in "Duurzame Energie deel 18"
antonboonstra in "Duurzame Energie deel 18"

Afrekening 2012
antonboonstra in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)"

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Interessante kost:

Jurgen Sweegers: Open brief aan NMA (concept): U handelt in strijd met wet door grote tariefsverhogingen toe te staan

http://www.energieenwater...sverhogingen-toe-te-staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Het wordt hier ook steeds spannender. Klant van Nuon. Ik zit in een gebied waar de netbeheerder elektra Liander is en voor gas moet ik het doen met Stedin. Via Nuon krijg ik een opnamekaart voor de elektra, maar niet het gas...moet immers van Stedin komen.

Stedin weigert echter meterstanden te accepteren die niet op het door hen gekozen moment binnenkomen. Zij sturen medio maart "voor mijn postcode gebied" een opname kaart. Op deze manier wordt gas dus geschat door Nuon voor de jaarafrekening.

Vorig jaar werd mijn gasverbruik te hoog ingeschat....200m3 te hoog. Dit verhaal in een mail naar Nuon gestuurd. Krijg ik binnen redelijk termijn een voicemailtje dat ze mij gaan bellen nadat de elektra-kaart wordt opgestuurd zodat de gasstand ook netjes op de jaarrekening komt. Welwillend dus. Netjes.

Ik kreeg vorige week de elektra kaart, maar nog geen telefoontje. Wel een mailbericht met een opnamekaartnummer. Via mijnnuon dit nummer ingetikt...en voila...de mogelijkheid mijn gasmeterstand door te geven. TOP! Maar.....

Ik geef het nummer op van mijn elektrakaart..."nummer onbekend". Mailtje gestuurd en weer afwachten.

Ook lijkt het erop dat voor de "beginstand" van het gas niet de geschatte stand van december 2011 is gebruikt, maar de opname van maart 2012....dat kan ook een staartje gaan krijgen.

Nuon lijkt toch welwillend mij een jaaroverzicht te geven op basis van werkelijk verbruik, maar op 1 of andere manier is het invoeren van meterstanden in hun systeem hogere wiskunde 8)7.

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:39
@beschermd gezicht/duurzame maatregelen

Gisteravond heb ik gewoon, in een opwelling, eens aangebeld bij een woning in de buurt die zonnestroompanelen op het dak heeft liggen. De bewoners hadden geen idee dat het invoeren van beschermd gezicht eraan zat te komen en waren het er om meerdere redenen niet mee eens. Ze waren nog bang dat ze hun zonnestroompanelen weg moesten halen, maar wat dat betreft kon ik ze gerust stellen. Het lijkt erop dat ik medestanders heb gevonden. Ik denk dat ik komend weekend nog maar eens een paar woningen met zonnestroompanelen in de buurt af ga, eens zien of ik nog meer mensen kan mobiliseren.

Daarna nog een aardige discussie gehad over of windturbines lelijk zijn of niet :P

Ook heb ik ODE en ZPV gemaild of ze iets zouden kunnen doen, bv. spreken op een informatieavond die er 24 januari zou zijn. ODE gaf aan geen mankracht ter beschikking te hebben, de ZPV heeft wel interesse in deze case.

We gaan het meemaken.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Go Floris!!

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als je de ZPV bedoelt, daar is de drijvende kracht sinds een tijdje secretaris Niels (Schoorlemmer), en die doet dat erg goed. Ik ben al een ruim jaar geen lid meer, maar als ze dit goed oppakken overweeg ik toch echt wel weer lid te worden. Dit soort dingen is namelijk wat ik van een dergelijke vereniging verwacht, proactief zonnestroom promoten (en, in dit geval, beschermen).

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Go Niels!

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mr-Leo schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:02:
Interessante kost:

Jurgen Sweegers: Open brief aan NMA (concept): U handelt in strijd met wet door grote tariefsverhogingen toe te staan

http://www.energieenwater...sverhogingen-toe-te-staan
Ik snap het pleidooi voor lagere tarieven, maar voegt dit iets toe aan wat de NMA al lang weet? Uiteindelijk kunnen we door lagere tarieven inderdaad op korte termijn wat geld wegtrekken uit de netbeheerders om ze 'mager' te houden en de geplaagde consument een beetje te ontzien in deze moeilijke tijden, maar het blijven 100% overheids "bedrijven", je kan ze wel kaalstrippen maar zodra er grote investeringen of financiele tegenvallers zijn zal de overheid toch extra geld moeten injecteren. Het blijft uiteindelijk vestzak/broekzak.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 17-12-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 17:09
Potjandorie. :(
Naar aanleiding van een tip ergens op dit forum. Even nagekeken wat een wasmachine en een wasdroger aan standby stroom verbruikt.

Wasmachine. 11 watt.
Wasdroger. 6,5 watt.

Denk je alles gechecked te hebben, vergeet je 2 grote machines. Je gaat ervan uit dat het daar wel goed zit. Nee dus. Ze hebben niet eens een lampje ofzo...schandalig.

Moet je eens nagaan, wat de tvt van een aan-uit schakelaartje is. :)

[ Voor 13% gewijzigd door internet4me op 17-12-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

internet4me schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:37:
Naar aanleiding van een tip ergens op dit forum. Even nagekeken wat een wasmachine en een wasdroger aan standby stroom verbruikt.

Wasmachine. 11 watt.
Wasdroger. 6,5 watt.

Denk je alles gechecked te hebben, vergeet je 2 grote machines. Je gaat ervan uit dat het daar wel goed zit. Nee dus. Ze hebben niet eens een lampje ofzo...schandalig.

Inductiekookplaten zijn ook wel leuk, hier een exemplaar van 8 Watt standby voor de hele kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Wasmachine. 11 watt.
Wasdroger. 6,5 watt.

Die zijn hier 1,3W en 1W en zijn niet eens van een recent bouwjaar.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 12:52

Wasmachine. 11 watt.
Wasdroger. 6,5 watt.
Hier 0.1W (7.8VA) en 0W
Beide +/-15 jaar oud.

Hoewel de wasmachine uit staat is het overloop / lekkage circuit continu actief. Misschien zinloos maar bij het spanningsloos maken schakel je dat zeker uit.

Combimagnetron verbruikte +/-7 Watt continu, zit inmiddels een schakelaar tussen.

Dit weekend na een half jaar zonder gezeten te hebben een A+++ vaatwasser ingebouwd, eens kijken of de praktijk en theorie gelijk zijn.

Volgende stap is het meten van de koel/vriescombinatie, voor mijn gevoel gaat hier veel te veel energie naar toe. Gaat wel tegen mijn gevoel in om niet defecte apparatuur te vervangen maar een korte berekening zal het uitwijzen.

Heeft iemand al eens gemeten aan buitenlampen met een bewegingsdetector? Ik heb er twee hangen maar ik geen flauw idee wat het verbruik in rust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
W.Wonderland schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:19:
[...]

Hoewel de wasmachine uit staat is het overloop / lekkage circuit continu actief. Misschien zinloos maar bij het spanningsloos maken schakel je dat zeker uit.
Uuuhhmmmm. Iets om aan te denken. Is het echter niet andersom..
Als er geen stroom is, is ie standaard dicht. Er staat me bij dat dit dmv magneten wordt dicht gehouden en dat dmv stroom dit wordt opgeheven. Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Cheese_man schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:36:
Het wordt hier ook steeds spannender. Klant van Nuon. Ik zit in een gebied waar de netbeheerder elektra Liander is en voor gas moet ik het doen met Stedin. Via Nuon krijg ik een opnamekaart voor de elektra, maar niet het gas...moet immers van Stedin komen.

... lang verhaal heel herkenbaar voor de NL energiesector ...
Man, man, man. Ik ruik Kafka.

Heel veel sterkte.

Hier moeten we meterstanden zelf doorgegeven worden naar drinkwaterbedrijf.

Liander neemt alleen nog maar elektra en kookgas op (net geschied).

Stadswarmte meter nemen ze niet meer op, mogen we nu zelf weer gaan doen, en moeten die naar Vattenfall sturen (maar we betalen gewoon een in de stadswarmte vastrechten verstopt fictieve extra "gas meetdienst").

Het houd je van de straat. :/

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Dreamvoid schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:22:
[...]

Ik snap het pleidooi voor lagere tarieven, maar voegt dit iets toe aan wat de NMA al lang weet? Uiteindelijk kunnen we door lagere tarieven inderdaad op korte termijn wat geld wegtrekken uit de netbeheerders om ze 'mager' te houden en de geplaagde consument een beetje te ontzien in deze moeilijke tijden, maar het blijven 100% overheids "bedrijven", je kan ze wel kaalstrippen maar zodra er grote investeringen of financiele tegenvallers zijn zal de overheid toch extra geld moeten injecteren. Het blijft uiteindelijk vestzak/broekzak.
Wel even expliceren dat het "de lagere overheden" betreft. Regionale netbeheerders hebben gemeenten en provincies als aandeelhouders. Dat is nogal een verschil met TenneT, wat eigendom is van de Staat via het Ministerie van Financiën. Dat zijn toch wezenlijke verschillen, maar pecunia willen ze allemaal.

Valt me nog mee aantal reacties hier.

Zitten jullie allemaal mijn gisternacht in het leven geroepen Twitter account af te grazen? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door zonnigtype op 17-12-2012 20:48 . Reden: Mezelf in het diepe gegooid... ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnigtype schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:45:
[...]

Valt me nog mee aantal reacties hier.

Zitten jullie allemaal mijn gisternacht in het leven geroepen Twitter account af te grazen? >:)
I follow you.. :P (of hoe ging dat liedje ook al weer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:20

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Mogelijk voor het einde van het jaar, we zijn dan nog niet klaar maar het is al wel leefbaar binnen.
Morgen nog 5M2 vloer leggen (ik heb dagelijks grijze haren van het slijpen van de gres tegels), daarna nog inwassen van de voegen en een klein deel van de keuken plaatsen. Alle electra afmonteren, meubels terug en laat de kerst dagen maar komen.

Dingen nog te doen zijn dan dubbelwandige rookkanaal aan de buitengevel
Speksteenkachel kopen/aansluiten (dit stookjaar toch maar even het oude beestje terug plaatsen)
Lucht WTW aansluiten en inregelen.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 16:14
Voor welke lucht www heb je gekozen?
Ben wel benieuwd of je straks de kachel nog wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 13:32

Wasmachine. 11 watt.
Wasdroger. 6,5 watt.

heb er ook zo 1.
de c.v. ketel.
26W standby.
dat maakt 227kWh per jaar.
als ik dan er nog bij schat hoeveel hij nog gebruikt als hij bezig is.
gebruikt mijn verwarming meer kWh als m3.

heb een redelijk haat/liefde verhouding met dat ding.
er hangt een grote hamer naast voor het geval hij moeilijk doet.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 18:45

flippo765

4170 Wp subsidieloos

migjes schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:07:
[...]

heb er ook zo 1.
de c.v. ketel.
26W standby.
dat maakt 227kWh per jaar.
als ik dan er nog bij schat hoeveel hij nog gebruikt als hij bezig is.
gebruikt mijn verwarming meer kWh als m2.

Ik zou er m3 van maken, anders word je huis zo klein....
Ook hier is de CV gehaat maar dan meer omdat hij niet zo makkelijk vervangen kan worden voor iets minder fossiels zoals dat bij elektriciteit wel kan.
Maar ook dat gaan we overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

migjes schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:07:
[...]

gebruikt mijn verwarming meer kWh als m2.

Gebruik die hamer even op die "2".

:? Welke energie eenheid reken je af in vierkante meters?

Papierstokerd? 8)7

[/plaagmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
lol. het is de kroeg dan kan gelukkig 1+1 in eens 2 zijn.
aangepast.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
zonnigtype schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:45:
[...]

Wel even expliceren dat het "de lagere overheden" betreft. Regionale netbeheerders hebben gemeenten en provincies als aandeelhouders. Dat is nogal een verschil met TenneT, wat eigendom is van de Staat via het Ministerie van Financiën. Dat zijn toch wezenlijke verschillen, maar pecunia willen ze allemaal.
Ach, er lopen zoveel geldstromen tussen de landelijke en de regionale overheden, dat ik dat ook onder vestzak/broekzak schaar. Als een provincie geen geld heeft, dat financiert de Staat gewoon wat vaker de infrastructuurprojectjes, en als ze er even warmpjes bij zitten door de verkoop van hun leveringsbedrijf aan een goedgelovige buitenlander, dan kunnen ze weer een paar jaar hun uitgaven zelf bekostigen. Als lokale overheid word je financieel redelijk kort gehouden. das maar goed ook trouwens, want anders zat de Staat aan 1 stuk door amateuristich begrotende gemeentes te redden. O wacht even, dat gebeurt toch wel: http://www.nrc.nl/nieuws/...-curatele-door-bouwstrop/

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 18-12-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Dreamvoid schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:36:
[...]

Ach, er lopen zoveel geldstromen tussen de landelijke en de regionale overheden, dat ik dat ook onder vestzak/broekzak schaar. Als een provincie geen geld heeft, dat financiert de Staat gewoon wat vaker de infrastructuurprojectjes, en als ze er even warmpjes bij zitten door de verkoop van hun leveringsbedrijf aan een goedgelovige buitenlander, dan kunnen ze weer een paar jaar hun uitgaven zelf bekostigen. Als lokale overheid word je financieel redelijk kort gehouden. das maar goed ook trouwens, want anders zat de Staat aan 1 stuk door amateuristich begrotende gemeentes te redden. O wacht even, dat gebeurt toch wel: http://www.nrc.nl/nieuws/...-curatele-door-bouwstrop/
Nou, die dik 26 MWp aan zonnestroom projecten in Overijssel die voor het allergrootste gedeelte gaan salderen hebben hun business-case louter en alleen aan de vrijgevigheid van de provincie te danken die Essent verpatste aan RWE/Duitsland en aandeel bleef houden in het lucratief capaciteitstarieven naar binnen kachelende afgesplitste netbedrijf. En de Staat wordt er 15 €ct/kWh gesaldeerd armer van in de meeste gevallen. Dus dat zie ik toch een beetje anders, die vestzak/broekzak veronderstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat geval is natuurlijk geen vestzak/broekzak verhaal meer, maar een en/en feestje: subsidie van de provincie EN saldering van de Staat. Dan kan alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Dreamvoid schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:16:
Dat geval is natuurlijk geen vestzak/broekzak verhaal meer, maar een en/en feestje: subsidie van de provincie EN saldering van de Staat. Dan kan alles :)
In Nederland kan alles. Tot zekere grenzen, anders hadden we al lang honderden megawattpieken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 16:14
Na mijn vraag bij eneco omtrent mijn 420 m3 jaargasverbruik maar wel in het hogere 500-4000m3 capaciteitstarief berekening heb ik antwoord gehad;

Ik zie dat u al rechtstreeks contact heeft met ons en dat mijn collega u vandaag een e-mail heeft gestuurd. Hierin geeft zij aan dat ze een correctienota voor u heeft aangevraagd en dat u die zonder tegenbericht binnen 20 dagen ontvangt.

Ik ga ervan uit dat uw klacht op die manier naar tevredenheid wordt afgehandeld.

https://www.klachtenkompa...der-500m3-gas#reply-18341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Laatst online: 17:36

JAN-B

525 Wp op mijn dak

JeroenH schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:35:

Als je de ZPV bedoelt, daar is de drijvende kracht sinds een tijdje secretaris Niels (Schoorlemmer), en die doet dat erg goed. Ik ben al een ruim jaar geen lid meer, maar als ze dit goed oppakken overweeg ik toch echt wel weer lid te worden. Dit soort dingen is namelijk wat ik van een dergelijke vereniging verwacht, proactief zonnestroom promoten (en, in dit geval, beschermen).
@Jeroen: Waarom dit zwalkende beleid :?
Enige tijd geleden was je nogal enthousiast en probeerde je mij lid te maken - ben ik dus ook geworden -
toen heb je het lidmaatschap opgezegd en nu overweeg je toch weer lid te worden.........
( het gaat ook maar om een tientje per jaar hoor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
Inkoop acties voor PV systemen vanuit gemeenten lopen op zich best aardig:
http://hoorn.nl/Int/Welko...lenveiling-succesvol.html

Toch ruim 3.000 panelen erbij komende maanden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Wasmachine. 11 watt.
Wasdroger. 6,5 watt.
Wasmachine: is het niet mogelijk om gewoon de stekker uit het stopcontact te halen na een wasbeurt :?
doe ik altijd en heb dan nooit sluipverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:29:

Ik gok, dat ze pas na drie periodes een schatting doen onder de 500m3 grens. Mits ik minimaal drie periodes onder 500m3 gas blijf uitkomen. Tot die tijd kan ik net als Jan-b er niks aan doen. :(
Volgens mij is dit twee periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

JAN-B schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:47:

@ Dole bananen: mag ik er dus van uitgaan dat jij Geen Dole bananen meer koopt :?
@ Dre: kun je nog eens reageren op mijn Dole bananen vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

@internet4me: die tip had ik ooit eens op het forum geplaatst. Dit naar aanleiding van het aanschaffen van Plugwise en diverse metingen.

We hebben sinds een paar maanden een nieuwe wasmachine die je niet kunt uitschakelen, maar na een paar minuten vanzelf uit gaat.
Het verbruik is dan met de Plugwise niet meer meetbaar.

Er is dus nog hoop in de witgoed branche >:)

Bij de oude wasmachine schakelde ik met de Plugwise de zaak na het gebruik gewoon uit.
Handige dingetjes.

Al eens gemeten aan je elektrische wekker? Daar word je ook niet vrolijk van. Zeker als je er twee naast het bed hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:48:
Al eens gemeten aan je elektrische wekker? Daar word je ook niet vrolijk van. Zeker als je er twee naast het bed hebt staan.
Bij mijn ouders op de nachtkastjes: één wekker van zo'n twintig jaar oud: 12 W (niet VA) en eentje van tegen de tien jaar oud: 6-7W. Samen dus zo tegen de 20W ofwel 175kWh ofwel ongeveer vier tientjes per jaar die ze zo het raam uit gooien.

En dan heb ik het nog niet over die drie draadloze telefoonopladers, de UPC-box die crimineel veel pakt (20+W) en nog wat andere randapparatuur. Zij verbruiken aan standbyverbruik meer dan ons totale verbruik.

Maar ja, het is zo handig allemaal he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:05:
[...]

Bij mijn ouders op de nachtkastjes: één wekker van zo'n twintig jaar oud: 12 W (niet VA) en eentje van tegen de tien jaar oud: 6-7W. Samen dus zo tegen de 20W ofwel 175kWh ofwel ongeveer vier tientjes per jaar die ze zo het raam uit gooien.

En dan heb ik het nog niet over die drie draadloze telefoonopladers, de UPC-box die crimineel veel pakt (20+W) en nog wat andere randapparatuur. Zij verbruiken aan standbyverbruik meer dan ons totale verbruik.

Maar ja, het is zo handig allemaal he...
Misschien nog wel banaler: ingesleten gewoontes.

Die zijn er niet zo makkelijk uit te branden. Er moet daarvoor wel een voedingsbodem en, belangrijker nog, "een wil tot verandering" zijn. Dat is een confronterende eis waardoor je vaak tegen een muur aan loopt.

Het hangt ook sterk van de persoon af. Mijn broer lijkt nu te gaan doorpakken met poging tot PV-installatie op een complex gemeenschappelijk dak, en alleen al de poging is het waard (nog niet duidelijk of het uit zal kunnen, evt. succes heeft ook met standpunt betrokken VVE te maken). Soms malen molens langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:04

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hier een ander "duurzaam" nieuwtje. We hebben een waterontharder laten installeren, minder zeep, shampoo, wasmiddel etc. En het is beter voor het binnenwerk van de waterkoker, wasmachine, zonneboiler etc etc.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
mkleinman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:30:
Hier een ander "duurzaam" nieuwtje. We hebben een waterontharder laten installeren, minder zeep, shampoo, wasmiddel etc. En het is beter voor het binnenwerk van de waterkoker, wasmachine, zonneboiler etc etc.
dat vraagt om meetresultaten ;)
:9

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Schinnen-groen schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:48:
Die is/zijn hier vervangen door telefoons. Die liggen toch naast het bed, en kunnen prima ook dienst doen als wekker. Naast het stroomverbruik vond ik ook het licht van de wekker veel te fel, en ik hoor het ding zoemen als het heel stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Vanwaar deze keuze/installatie?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

RemcoDelft schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:46:
[...]

Die is/zijn hier vervangen door telefoons. Die liggen toch naast het bed, en kunnen prima ook dienst doen als wekker. Naast het stroomverbruik vond ik ook het licht van de wekker veel te fel, en ik hoor het ding zoemen als het heel stil is.
Op welke tijd hoorde je die wekker zoemen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Gelijk heb ik een berg vragen:

- werkt zoiets?
- hoe ziet zoiets uit?
- kan je dat zelf installeren?
- wat kost het?
- hoeveel wasmiddel kan je besparen?
- hoe je dan nooit meer te ontkalken?

Schinnen-groen piekert zich suf over Kerstkadootjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Freemann schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:48:
[...]

Vanwaar deze keuze/installatie?
Een tante van mijn vrouw heeft ook een waterontharder ( ander merk/type overigens ). Die waren ( correctie: ZIJN ) lyrisch over het apparaat. Daar hebben we ook voor het eerst onthard water gevoeld ( erg fijn! ). En dus ook gehoord wat de voordelen zijn.

Leuk voorbeeld: 1 druppel zeep in een klein buisje met "gewoon" water, en daarna schudden. Resultaat, er gebeurd niets. 1 druppel zeep in een klein buisje met onthard water, en daarna schudden. Resultaat, het schuimt meteen!
Schinnen-groen schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:05:
[...]

Gelijk heb ik een berg vragen:

- werkt zoiets?
- hoe ziet zoiets uit?
- wat kost het?

Schinnen-groen piekert zich suf over Kerstkadootjes...
Antwoord op je vragen

- werkt zoiets?
Jazeker! Er zitten twee cellen in die gevuld zijn met een speciale hars. Die hars zorgt ervoor dat kalk ( calciumcarbonaat ) in de hars vast blijft zitten. In hetzelfde apparaat moet je zoutblokken plaatsen. Is zo'n cel "vol" dan wordt die gereinigd met deze zoutoplossing. De hars wordt gespoeld zeg maar.

Doordat er twee van die cellen zijn heb je ook waterdruk op het moment dat een cel schoon wordt gemaakt.

- hoe ziet zoiets uit?
Foto zegt meer dan duizend woorden: Afbeeldingslocatie: http://www.aquacombi.nl/files/aquacell_doorzicht_afmetingen3.jpg

En past hier prima in de meterkast.

Ja, installeren is een eitje. Twee leidingen aan de achterkant voor aanvoer/retour. Een kleine leiding voor in het riool ( afvoer voor regenereren ) en een noodoverstort. En je krijgt een bypass unit die je in je leiding moet installeren zodat je de aquacell kan bypassen, wanneer je bijvoorbeeld je tuin gaat besproeien

- wat kost het?
Deze kost 2000 euro exclusief installatie inclusief regeneratiezout voor ongeveer een jaar. Daarna kan je bijbestellen uiteraard :)

Stelling van de fabrikant is ongeveer de helft van alles. Onder de douche merk je het ook. Douchegel en shampoo schuimen nu werkelijk waar als de ziekte! En bij vaatwastabletten wordt aangeraden om ook maar de helft te gebruiken ( dus door midden breken ).

En het verlengt dus de levensduur van alle apparaten waar water doorheen gaat. Hier schommelt de dH van het water tussen de 6 en de 9 ( redelijk hard water ). En dat is bijvoorbeeld goed te merken in de waterkoker en de douchekop.

Ik wil niet eens weten hoe de boiler er van binnen uitziet op dit moment. Dat lost dus ook na verloop van tijd op waardoor de boiler straks ook weer helemaal schoon is van binnen.

*mierenneuk*.. HOE JE DAN? HUH? :P

Nee je hoeft nooit meer te ontkalken, in principe gaat je hardheid terug naar 0dH. Dus 0,0, niets, noppes en nadda aan kalk meer in het water.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:27

ericplan

5180 Wp PV

Wisselgeld? :X

[ Voor 9% gewijzigd door ericplan op 18-12-2012 22:21 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Bedankt voor de info!!
(als ik op alle spel- en typefouten zou reageren... :X ).

Is wel aardig aan de prijs. Ook genereer je periodieke kosten i.v.m. het zout, denk ik).

Maar aangezien je op verbruiksmateriaal bespaart en de levensduur van je spullen verlengt, iets om nog eens goed over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

mkleinman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:03:

- wat kost het?
Deze kost 2000 euro exclusief installatie inclusief regeneratiezout voor ongeveer een jaar. Daarna kan je bijbestellen uiteraard :)
Zo, dat zijn * harde * pegels.

Toch maar weer mooi 8.696 kWh à 23 Eurocent zonnestroom weg gezet (ex installatie).

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Lol >:) misschien ;)
Schinnen-groen schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:13:
Bedankt voor de info!!
(als ik op alle spel- en typefouten zou reageren... :X ).

Is wel aardig aan de prijs. Ook genereer je periodieke kosten i.v.m. het zout, denk ik).

Maar aangezien je op verbruiksmateriaal bespaart en de levensduur van je spullen verlengt, iets om nog eens goed over na te denken.
Die taalvout reactie was meer bedoeld als grap, hence de smiley :).

Het is idd niet goedkoop. Maar de voordelen zijn zo groot. Geen verstopte douchekop, vieze waas op tegels, die vieze bruine kringen in je toilet, ketelsteen brrrrr. Ik heb mijn vaatwasser voor een paar jaar terug moeten repareren als je dan ziet hoe goor t waterreservoir is van kalk.
zonnigtype schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:14:
[...]

Zo, dat zijn * harde * pegels.

Toch maar weer mooi 8.696 kWh à 23 Eurocent zonnestroom weg gezet (ex installatie).

:/
True, niet goedkoop maar zoveel voordelen dat ik niet eens een tvt ga berekenen. Douchen voelt letterlijk anders nu. Kan dat niet echt uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 06:33

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

mkleinman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:33:
[...]

[...]

True, niet goedkoop maar zoveel voordelen dat ik niet eens een tvt ga berekenen. Douchen voelt letterlijk anders nu. Kan dat niet echt uitleggen.
Beter kan ik het niet zeggen :+ , hier werkt al een jaartje dezelfde.

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

mkleinman schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:33:

No problem hoor, it's your money (and hers ... O-) ).

Ik ben ook niet zo van de tvt, maar moest wel even * kuchen * van dat bedrag. Hier in het geheel geen hard water problemen. Discriminatie in drinkwaterland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Een collega van mij heeft een "hydroflow" ontkalker, werkt zonder zouten en ook zonder magneet. Ook niet
goedkoop, ik dacht zo'n 150 euro. Hij beschrijft ook de voordelen die ik hierboven lees. Ook industrieel wordt het veel toegepast geloof ik.

Edit: gevonden, dit ding: http://hydroflow.nl/huizen-en-wooncomplexen/huizen

[ Voor 14% gewijzigd door Mr-Leo op 19-12-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Mooi spul allemaal. Heb er wel eens eerder nagekeken. Echter je hoort te veel "cowboy" verhalen.

By the way:. Er is nog alternatief voor ontkalken, de nuvoh20.

Zo hebben we op 1 pagina 3 mogelijkheden voor ontkalken, welke werkt nu?? De Hydroflow lijkt mij het makkelijkst in gebruik.

Ik heb zo m'n twijfels. Ik zou wel eens zo een hydroflow willen testen. Zonder aankoop verplichting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 20:28
[...]

Een tante van mijn vrouw heeft ook een waterontharder ( ander merk/type overigens ). Die waren ( correctie: ZIJN ) lyrisch over het apparaat. Daar hebben we ook voor het eerst onthard water gevoeld ( erg fijn! ). En dus ook gehoord wat de voordelen zijn.

Leuk voorbeeld: 1 druppel zeep in een klein buisje met "gewoon" water, en daarna schudden. Resultaat, er gebeurd niets. 1 druppel zeep in een klein buisje met onthard water, en daarna schudden. Resultaat, het schuimt meteen!

[...]

Antwoord op je vragen

- werkt zoiets?
Jazeker! Er zitten twee cellen in die gevuld zijn met een speciale hars. Die hars zorgt ervoor dat kalk ( calciumcarbonaat ) in de hars vast blijft zitten. In hetzelfde apparaat moet je zoutblokken plaatsen. Is zo'n cel "vol" dan wordt die gereinigd met deze zoutoplossing. De hars wordt gespoeld zeg maar.

Doordat er twee van die cellen zijn heb je ook waterdruk op het moment dat een cel schoon wordt gemaakt.

- hoe ziet zoiets uit?
Foto zegt meer dan duizend woorden: [afbeelding]

En past hier prima in de meterkast.

Ja, installeren is een eitje. Twee leidingen aan de achterkant voor aanvoer/retour. Een kleine leiding voor in het riool ( afvoer voor regenereren ) en een noodoverstort. En je krijgt een bypass unit die je in je leiding moet installeren zodat je de aquacell kan bypassen, wanneer je bijvoorbeeld je tuin gaat besproeien

- wat kost het?

Stelling van de fabrikant is ongeveer de helft van alles. Onder de douche merk je het ook. Douchegel en shampoo schuimen nu werkelijk waar als de ziekte! En bij vaatwastabletten wordt aangeraden om ook maar de helft te gebruiken ( dus door midden breken ).

En het verlengt dus de levensduur van alle apparaten waar water doorheen gaat. Hier schommelt de dH van het water tussen de 6 en de 9 ( redelijk hard water ). En dat is bijvoorbeeld goed te merken in de waterkoker en de douchekop.

Ik wil niet eens weten hoe de boiler er van binnen uitziet op dit moment. Dat lost dus ook na verloop van tijd op waardoor de boiler straks ook weer helemaal schoon is van binnen.

*mierenneuk*.. HOE JE DAN? HUH? :P

Nee je hoeft nooit meer te ontkalken, in principe gaat je hardheid terug naar 0dH. Dus 0,0, niets, noppes en nadda aan kalk meer in het water.
Een zeer vriendelijke vertegenwoordiger is in 2011 bij ons thuis (in Limburg) geweest van Aquacell. Voor 2200 euro zouden wij zo'n apparaat hebben, inclusief montage (inclusief gat in muur boren en waterafvoer op regenpijp aansluiten) en 1 jaar zout. Als men zo'n apparaat wil zou ik zeker deze lui een keer thuis uitnodigen.

Groot voordeel vond ik, hij is helemaal mechanisch, verbuikt geen stroom. Ben alleen benieuwd wat de levensduur van zo'n apparaat is. Dingen worden gemaakt in Engeland had ik begrepen van de vertegenwoordiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Petje72 op 19-12-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Hier nog een filmpje van hoe de hydroflow werkt: http://www.maimtec.nl/video_hydroflow2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-10 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

6-9 is absoluut niet redelijk hard. Het is zelfs vrij zacht!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Maasluip schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:03:
[...]

6-9 is absoluut niet redelijk hard. Het is zelfs vrij zacht!
Vrij zacht? Dan wil ik niet weten hoe hard echt hard water is. Wij moeten nu al zo'n beetje elke maand de douchekop ontkalken. En de hoeveelheid kalk in de waterkoker is ook ronduit ranzig. :P

Magoed, nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Mr-Leo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:21:
Een collega van mij heeft een "hydroflow" ontkalker, werkt zonder zouten en ook zonder magneet. Ook niet
goedkoop, ik dacht zo'n 150 euro. Hij beschrijft ook de voordelen die ik hierboven lees. Ook industrieel wordt het veel toegepast geloof ik.

Edit: gevonden, dit ding: http://hydroflow.nl/huizen-en-wooncomplexen/huizen
Als ik op de website kijk staat er :

"De samenstelling van het water wordt niet beïnvloed"

Volgens mij was het plan dat de kalk eruit gehaald moest worden .....
Hij doet dus niets, weggegooid geld ...... ?
Tenzij hij natuurlijk door elfen bij maanlicht is gesmeed ....

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
WoudseHoeve schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:11:
[...]

Dat ding werkt met inductie ofzo. Hier en hier staat een uitgebreidere uitleg, wel een beetje heel erg technisch ;) Wat ik eruit begrijp is dat de kalk niet verwijderd wordt, maar wordt omgezet naar een variant dat geen afzetting veroorzaakt. Misschien is er hier iemand die scheikunde heeft gestudeerd?
...Om harde kalkafzettingen te voorkomen, moet de heterogene kernvorming worden geminimaliseerd en de homogene kernvorming onder oververzadigde condities worden voorkomen. Dit kan worden bereikt door de generatie van een groot aantal kernclusters. Door de installatie van HydroFLOW zal dat gebeuren . De clusters zullen groeien en dan een kern vormen voordat de oververzadigde toestand bereikt wordt. Met de aanwezigheid van een groot aantal kernen zal homogene kristallisatie optreden de oplossing. Dit zal zorgen voor een vorming van grote kristallen op het moment dat de oververzadiging bereikt wordt. Grote kristallen zullen dan groeien ten kosten van kleinere. De grote bulk van kristallen zal voorkomen dat er heterogene kristallisatie aan de oppervlaktes optreedt. Elke heterogene kristallisatie die zich nu toch vormt aan de oppervlakte, zal zo’n dun laagje zijn dat het zal terugkeren naar de oplossing, zo gauw als de oplossing onverzadigd wordt....

[ Voor 22% gewijzigd door Mr-Leo op 19-12-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

WoudseHoeve schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:11:
[...]

Als ik de uitleg goed begrijp, dan wordt er geen kalk uitgehaald, maar wordt gezorgd dat de kalk zich niet afzet. Reeds afgezette kalk komt door dit apparaatje weer in oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10 13:42
Mr-Leo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:20:
[...]

Dat ding werkt met inductie ofzo. Hier en hier staat een uitgebreidere uitleg, wel een beetje heel erg technisch ;) Wat ik eruit begrijp is dat de kalk niet verwijderd wordt, maar wordt omgezet naar een variant dat geen afzetting veroorzaakt. Misschien is er hier iemand die scheikunde heeft gestudeerd?

[...]
Ik dacht dat dit soort apparaatjes gewoon onzin waren. Ze gebruiken wel mooie woorden, dat dan weer wel.

http://www.chem1.com/CQ/magscams.html
http://www.chem1.com/CQ/aquacrack.html
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/22367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dan geloof ik toch meer in die ontharder die ik heb die fysiek het calciumcarbonaat eruit haalt en dan de hars weer reinigt.

Overigens nog wat anders. Hoe wil je CaCo3 "anders" maken met inductie? Het is en blijft een carbonaatzout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:28
Van die magneten was al bekend dat het niet werkt en gewoon gebakken lucht is. Die pulsdingen schaar ik een beetje onder hetzelfde kopje.
Groot verschil tussen een pulsding en een magneet is dat de magneet alleen werkt op het water dat erdoor gaat en daarna niet meer, zo'n pulsding werkt een heel stuk leiding af. Het gaat je alleen totaal niet helpen zodra dat water in je koffiezetter of waterkoker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Magneten is inderdaad een scam.
Wat zijn jullie gedachten over de nuvoh2o. Deze werkt op basis van citroenzuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Allemaal een beetje mistig.
Op Wikipedia worden een aantal mogelijkheden genoemd om met hard water om te gaan.
Daar wordt ook een systeem met hars vermeld.

Dat zit ook in het systeem van Martin.

Wikipedia: Waterhardheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ben blij dat ik het Gooi woon zeg. We hebben hier zo'n beetje het zachtste water van het land. Daarom zaten hier voor de oorlog (WO2, welteverstaan) ook heel veel wasserijen.

€2k om je water te ontharden, wauw... Ik ben blij dat mijn slimme keuze voor woonlokatie (qua transport) ook nog andere voordelen blijkt te hebben ;)

Als iemand zacht water wil hebben, is te krijgen bij mij hier in Hilversum. Gratis af te halen als je met de fiets of OV komt, € 1 per liter als je met de auto komt :P

Zelfs ultrazacht water (regenwater) heb ik op voorraad. Ik doe daar in dit jaargetijde toch niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-10 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie niet hoe de chemie moet werken. Met waterondharders werken doordat de positieve (Ca2+) ionen door de hars worden aangetrokken. De regeneratie van de harskorrels werkt door deze met een zoutoplossing te spoelen waardoor de Ca2+ ionen worden vervangen door Na+ ionen.
Hoe dit met een zuur (dat is geen zout, chemisch gezien) moet werken zie ik even niet.

Als ik op hun website lees dat
het nuvoH2O systeem breekt de banden van de schaal van moleculen
dan denk ik humbug.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JeroenH schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:17:

Als iemand zacht water wil hebben, is te krijgen bij mij hier in Hilversum. Gratis af te halen als je met de fiets of OV komt, € 1 per liter als je met de auto komt :P
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Ik ben blij dat ik het Gooi woon zeg. We hebben hier zo'n beetje het zachtste water van het land. Daarom zaten hier voor de oorlog (WO2, welteverstaan) ook heel veel wasserijen.
mischien toch naar tilburg verhuizen. >:)
het waterbedrijf verkoopt ons water waar mee we onze stront weg spoelen ook gewoon in fles. >:)

bekend met ons water? drink coca cola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

€2k om je water te ontharden, wauw... Ik ben blij dat mijn slimme keuze voor woonlokatie (qua transport) ook nog andere voordelen blijkt te hebben ;)

Zelfs ultrazacht water (regenwater) heb ik op voorraad. Ik doe daar in dit jaargetijde toch niets mee.
Zacht water? http://www.aquacell-water...waterhardheid/-/hilversum. Je water is zelfs nog harder dan wat ik hier in Lelystad heb ( Wij hebben 7dH ).

Trouwens: * 1 dH betekent dat er 17,8 gram kalkdeeltjes aanwezig zijn in elke 1000 liter water.

Wij verbruiken 120m3 water per jaar. ( 17,8 * 7 * 120 ) / 1000 = Dat is dus een kleine 15 kilo kalk wat door ons systeem heen ging per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
mkleinman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:02:
Zacht water? http://www.aquacell-water...waterhardheid/-/hilversum. Je water is zelfs nog harder dan wat ik hier in Lelystad heb ( Wij hebben 7dH ).
Die gegevens van Aquacell zijn wel een beetje 'wij van wc-eend' hoor. Als je bij Vitens kijkt (hier) dan heeft het zuiden van Hilversum water van 6,3-6,4 DH. Dat vermeldt Aquacall niet op hun site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

JeroenH schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:10:
[...]

Die gegevens van Aquacell zijn wel een beetje 'wij van wc-eend' hoor. Als je bij Vitens kijkt (hier) dan heeft het zuiden van Hilversum water van 6,3-6,4 DH. Dat vermeldt Aquacall niet op hun site :)
Zat ook ff te kijken op de vitens site. Wat een verschillen in hardheid in alleen al Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
mkleinman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:14:
[...]

Zat ook ff te kijken op de vitens site. Wat een verschillen in hardheid in alleen al Hilversum.
dat is hier ook.
brabandwater doet het water al ontharden.
de installatie is al in gebruik maar nog geen metingen meer als <8 Dh.
(en vraag me af hoelang het duurt voor dat al de kalk uit de liedingen en installaties is gespoeld.)

[ Voor 12% gewijzigd door migjes op 19-12-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Hoe dan ook ben ik blij dat waterhardheid niet tot mijn zorgen behoort. Onze vorige wasmachine ging tien jaar mee, trommel was brandschoon, geen kalk te bekennen. Ook de douche blijft redelijk kalkvrij. Allemaal tekenen dat het hier echt wel meevalt met de hardheid.

Wat doe je met die rekening van €2k? Stuur je die door naar je waterleidingbedrijf? Ik heb het gevoel dat het toch tot hun taak zou behoren de waterhardheid onder een bepaalde waarde te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:06

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De facturen zijn weer binnen van Greenchoice, zowel opwek als levering keurig voorelkaar.

Een beetje jammer is de voorlopige schatting.
Verbruikt 1200kwh, geschat 1540kwh
Verbruikt 510m2, geschat 580m3

Volgend jaar wil ik onder de 1000kwh en 500m3 komen.

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 19-12-2012 13:36 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

revolution-nl schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:35:
De facturen zijn weer binnen van Greenchoice, zowel opwek als levering keurig voorelkaar.

Een beetje jammer is de voorlopige schatting.
Verbruikt 1200kwh, geschat 1540kwh
Verbruikt 510m2, geschat 580m3

Volgend jaar wil ik onder de 1000kwh en 500m3 komen.
Wanneer had je je meterstanden ingevuld bij Greenchoice? Ik wacht inmiddels al vanaf 27-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

En ik vanaf 21-11 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

mkleinman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:18:
[...]

Wanneer had je je meterstanden ingevuld bij Greenchoice? Ik wacht inmiddels al vanaf 27-11.
Ik sinds 14-11, al twee keer gebeld.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 06:33

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

http://www.sma.de/unterne...stung-in-deutschland.html

Het maximum voor de vermogensschaal is opgeschroefd naar 32 GW, dat gaat knallen worden in het voorjaar. Als het ook nog een beetje erbij waait dan hoop ik dat Tennet zijn uitbreidingen in het hoogspanning net gereed heeft, anders gaan we misschien wel zien dat er opwek vermogen "gedwongen" afgeschakeld gaat worden.

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

mkleinman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:18:
[...]

2 December dacht ik. Ik heb de facturen overigens nog niet via de post ontvangen maar ze staan al wel online :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

revolution-nl schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:37:
[...]

2 December dacht ik. Ik heb de facturen overigens nog niet via de post ontvangen maar ze staan al wel online :)
Dan heb je waarschijnlijk:

geen Ferrraris meter
geen negatieve verbruiksstand voor elektra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:46:
[...]

geen Ferrraris meter
Helaas geen Ferraris meter hier en dus ook geen negatieve verbruiksstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ben een Plugwise plug kwijt. Maar hij moet ergens in huis zijn want hij geeft antwoord in de Source. :P

Straks even met de laptop door het huis en luisteren of ik iets hoor klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Zonet een plug op de kerstboomverlichting gezet. 8)7 ?
Een kijken wat we tot 6 januari hier wegstoken.

Misschien dat dan meteen de verbruikspiek eind 12-2011 / 1-2012 is verklaard.

Wat jammer dat ik er niet eentje op de inductieplaat kan aansluiten (zonder al teveel "" ge-tweak"")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:32:
Wat jammer dat ik er niet eentje op de inductieplaat kan aansluiten (zonder al teveel "" ge-tweak"")
Een Stealth? Ik heb er hier nog eentje liggen voor overname omdat ik er niets mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JeroenH schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:52:
[...]

Een Stealth? Ik heb er hier nog eentje liggen voor overname omdat ik er niets mee doe.
Een inductieplaat heeft twee groepen, helaas. Die zou ik wel eens samen, apart van de rest willen bemeten.
E.e.a. zit via een perilex verbonden. Ook niet handig, qua opname.

Een optie zou zijn op twee digitale meters in de groepenkast te monteren. Maar financieel vind ik dit wat te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:58:
Een inductieplaat heeft twee groepen, helaas.
Ik heb hetzelfde met mijn oven, ook op twee groepen. Ik zou het met twee stealths kunnen meten, maar dat levert me net even te weinig op voor een te grote uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:58:
[...]

Een inductieplaat heeft twee groepen, helaas. Die zou ik wel eens samen, apart van de rest willen bemeten.
E.e.a. zit via een perilex verbonden. Ook niet handig, qua opname.

Een optie zou zijn op twee digitale meters in de groepenkast te monteren. Maar financieel vind ik dit wat te ver gaan.
Ik heb sinds 1 april 2012 een Finder 3-fase kWh-meter in m'n groepenkast om m'n verbruik van het keramische fornuis (4 kookplaten met heteluchtoven) te monitoren.
Verbruik tot nu toe: 255 kWh
Gezinsituatie: 3 volwassenen, altijd normale avondmaaltijden, zeer regelmatig ovengerechten en minstens twee maal per week vers brood uit eigen oven van meel gemalen op de molen van Weesp.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:46:
[...]

geen Ferrraris meter
Ik heb beide. Ik heb vanmiddag gebeld met Greenchoice. Mij werd verteld dat ze over zijn gestapt naar een nieuw facturatiesysteem die moeite heeft met negatieve standen. En het kon nog wel even duren voordat de definitieve rekening binnen zou komen 8)7 .

Binnenkort maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Hier wordt de oven ook veel gebruikt, ook voor vers met de hand gekneed brood. Priceless!!
2 Volwassenen en inductie kookplaat. Gekookt wordt elke dag, geen junck food.

Als er al eens frites op het menu staat, dan worden die met de hand gesneden en in twee fasen gebakken.
Daarna wil je nooit meer patat uit de friture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

mkleinman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:15:
[...]

Ik heb beide. Ik heb vanmiddag gebeld met Greenchoice. Mij werd verteld dat ze over zijn gestapt naar een nieuw facturatiesysteem die moeite heeft met negatieve standen. En het kon nog wel even duren voordat de definitieve rekening binnen zou komen 8)7 .

Bij mij was de melding aan de telefoon dat men de doorgegeven standen dubbel checken tegenwoordig.
Men wacht op de gegevens van Enexis. 8)7

Ja, die PV-eigenaren zijn in de regel behoorlijk criminele gasten. daar kan je maar beter een dubbel check op uitvoeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:32:
Zonet een plug op de kerstboomverlichting gezet. 8)7 ?
Een kijken wat we tot 6 januari hier wegstoken.

Misschien dat dan meteen de verbruikspiek eind 12-2011 / 1-2012 is verklaard.

gewoon op 3e kerstdag in de uitverkoop/opruiming de LED-verlichitng van de kerstboom financieren... hier hangen 2 ketens van Led, max 2x9 Watt totaal (ca 300 leds...)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

NielsTn schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:20:
[...]

gewoon op 3e kerstdag in de uitverkoop/opruiming de LED-verlichitng van de kerstboom financieren... hier hangen 2 ketens van Led, max 2x9 Watt totaal (ca 300 leds...)
Daar heb je een punt!!

Maar om nu meteen de twee series die er nu inhangen (van vorig jaar) meteen naar het milieupark te brengen is ook kapitaalvernietiging.

Op 3e Kerstdag ga ik eens neuzen voor LED-verlichting.
Zeg maar als voorbereiding op volgend jaar. Goeie tip, trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:16:
Hier wordt de oven ook veel gebruikt, ook voor vers met de hand gekneed brood. Priceless!!
2 Volwassenen en inductie kookplaat. Gekookt wordt elke dag, geen junck food.

Als er al eens frites op het menu staat, dan worden die met de hand gesneden en in twee fasen gebakken.
Daarna wil je nooit meer patat uit de friture.
Alle voedsel bereid met verse ingredienten is stukken beter als die supermarkt rommel uit de pakjes of de vriezer. Ook al vries ik altijd eten in als er overblijft, ik gooi niet snel wat weg.
Dus geen antie oxidanten, smaak versterkers, kleur stoffen enz.

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

JeroenH schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:26:
Ik ben een Plugwise plug kwijt. Maar hij moet ergens in huis zijn want hij geeft antwoord in de Source. :P

Straks even met de laptop door het huis en luisteren of ik iets hoor klikken.
Ik heb er ook een aantal in source staan die ik niet terug kan vinden, maar wat moet je ook met 50 van die dingen :X

Die van mij staan alleen uit :F

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 19-12-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 13:09
Tja.. Als je er eens een stel kwijt moet/uit lenen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
JeroenH schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:10:
[...]

Aquacell noemt water vanaf 3dH al tamelijk hard. Vitens vindt tot 8 dH nog zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Kerstverlichting, 2 series, in de Kerstboom: 52-53 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Schinnen-groen schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:24:
[...]

Daar heb je een punt!!

Maar om nu meteen de twee series die er nu inhangen (van vorig jaar) meteen naar het milieupark te brengen is ook kapitaalvernietiging.

Op 3e Kerstdag ga ik eens neuzen voor LED-verlichting.
Zeg maar als voorbereiding op volgend jaar. Goeie tip, trouwens. :)
ik had nog geen kerstspul, dus heb op 3e kerstdag goed ingeslagen met oa LED-verlichting (meen 5 eur per string/keten...., afgeprijs, was een euro of 18...) tja.. en t gaat toch jaren mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkleinman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:15:
[...]

dat is geen excuus, ze roepen wat, en jij moet maar als een onnozel lammetje je laten slachten.
het interesseert werkelijk niemand wat het boris boef it systeem daar doet, en reken maar dat de maningen en naheffingen op tijd zijn.
accepteer het niet, en dien bij de 3e keer een claim in, met consuwijzer melding.
waarom zo lief voor een energiebedrijf/bank/verzekeraar/pensioenfonds
ze bestaan bij onze gratie, service is wat je krijgt voor je maandbedrag.
en anders ? marktwerking en opdonderen.

pas op in de huidige maatschappij met dit soort toeschrijvingen en wegzettingen,
ze kunnen niet, en we moeten het niet accepteren.
anderen gaan dus voor, you are just nobody .. dus.
het is een voorbode voor nog slechtere zaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 00:08
Deze kant wil ik ook graag op:
http://youtu.be/7IbODJiEM5A

circa 2750 kg groente & fruit per jaar verbouwen op circa 400m^2 in de stad _/-\o_
(ok, het is Californië met een gunstig klimaat, maar dan nog..).

En ook de grinder etc, allemaal hand powered. Dat is wel behoorlijk duurzaam volgens mij :9

Ja, nog wel een auto, het is wel the USA natuurlijk, maar hij rijd tenminste wel op bio fuel

Edit: http://urbanhomestead.org/

[ Voor 7% gewijzigd door rube op 19-12-2012 19:37 . Reden: originele website toegevoegd: ]

Pagina: 1 ... 86 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.